Antena 3 – ora 20.10

Adrian Nastase este astazi invitatul Gabrielei Vranceanu Firea la emisiunea „Stirea Zilei”Antena 3, ora 20.10.

Emisiunea poate fi urmarita live aici.

Echipa AN

Update>>> Transcrierea emisiunii poate fi citita aici.

63 Responses to “Antena 3 – ora 20.10”


  1. 1 JR. octombrie 7, 2009 la 9:26 am

    Bună ziua d-le preşedinte Adrian Năstase.
    Vă doresc mult succes la emisiunea lui Gabi Firea. Moderatoarea asta deşteaptă este încolţită de CNA şi pare timorată. Poate o ajutaţi cumva în emisiune să potolească zelul celor care au îndreptat tunurile pe ea. Este la CNA un maidanez din Piatra Neamţ care-şi face veacul prin Bucureşti din 1989, muşcă pe furiş şi încă nu a pus hingherii mâna pe el. Vă spune Gabi cum îl cheamă. Este un personaj vicios şi veninos care trebue temperat.
    Să auzim de bine d-le Adrian Năstase.

  2. 2 Sibilla octombrie 7, 2009 la 10:36 am

    D-le AN,
    Succes !
    Poate vine vorba despre tartorii din sud-vest şi, despre * apărarea * – nici măcar formală * a avertizorilor din România de azi, asta ca să audă totromânul la TV, cum înţelege PD-L-partidul ticăloşilor, ceea ce numim * politici sociale * şi ca să se lămurească electoratul cum e cu * lupta anticorupţie * mult trâmbiţată de Băsescovici…. protecţia copilului încotro ?, decapitarea josnică a d-lui Nica, ascunde şi afacerile cu carburant, tutun, lemn, că doar nu numai turismul electoral la care tartorii din teritorii sunt tare experimentaţi… etc :
    http://sfinx777.wordpress.com/2009/10/07/protectia-copilului-dincolo-de-ziduri/
    stimă şi respect,
    Sibilla

  3. 3 Rangă octombrie 7, 2009 la 12:03 pm

    motto : ambosarea lui Dârdală la negre stânci unde se sparge valul.
    ……………………………………………………………………………………….
    Hai ! că sunteţi pe cai.

    Frumoasa cerebrală Firea
    a păstorit cu graiul omenirea.
    E dornică să simtă ceve tare-
    marca AN- un şef în aşteptare.

  4. 4 bogdan octombrie 7, 2009 la 12:19 pm

    Domnul Adrian, avem nevoie de ajutorul dvs.

    Avem o mare mare problema, de la 1 noiembrie a venit o decizie a Minsiterului Sanatatii cum ca se inchide Centrul LSM 4 din Berceni, este un centru pt metadona care se ofera celor care s-au drogat si urmeaza tratament.

    Nu-mi gasesc cuvintele, tremur tot.

    In Occicent se ofera metadona de zeci de ani, si noua de inchid singurul centrul din tara.

    Noi ce facem, care luam pastile zi de zi? Fara ele suntem inapoi in strada, ne apucam din nou de droguri.

    Eu nu pot sa stau nici 1 zi fara metadona, va dati seama ce inseamna asta? La 9 plec la munca, la ora 7 iau pastilele, nu ai cum sa scapi de heroina sau cocaina fara tratament cu substitutie de metadona.
    Le iau cuminte dimineata si plec la munca, sunt un on normal.
    mai am pastile pt 3 zile, si am inteles ca mai primim inca 2 saptamani, apoi gata, s-a terminat.
    Astia nu sunt sanatosi la cap, sa-i dea d-zeu toate blestemele din lume lui Basescu si la aia care l-au votat.
    Pai ma apuc iar sa ma droghez? De unde bani? Acum 1 luna am luat apartament in iancului, sunt disperat. Am o nevasta, cum sa-i spun ca nu mai iau pastile, si o sa-mi fie rau, si o sa incep iar sa ma droghez?
    pai in 1 an vand apartamentul, ca nu o sa am bani.
    Iau metadona de 10 ani, nci nu vreau sa ma gandesc ce se poate intampla fara ele.
    In franta, Anglia sunt dubite mobile in diverse centre strategice, se dau pe degeaba la mii de oameni, si noua ne inchid centrul?

    Am inteles ca e o decizie a lui Dan Voiculescu aceasta de a inchide centrul LSM4.

    Cum sa inchida centrul? Metadona e tratament de durata, in SUA sunt oameni care iau de peste 60 ani metadona.

    Chiar nu am la cine sa apelez, nu stiu ce sa mai fac, sunt disperat. Sa opreasca dracu aberatia asta cu LSM 4.
    Vb cu PSD sa intoarca legea, sa faca ceva, sunt disperat cum nam mai fost niciodata in viata mea, imi tremura mainile si picioarele.

    Cititi articolul acesta ca sa intelegeti: http://www.promptmedia.ro/stiri/1-stiri/16207-bucuresti-prin-desfiinarea-laboratorului-de-sanatate-mintala-4-lsm-dependenii-de-droguri-mai-primesc-o-lovitura-

    ma ofer sa impart fluturasi pt PSD 5 ani de zile de aici incolo, cu toti cei de la LSM, nu avem unde sa ne mai ducem, e sat fara caini.

  5. 5 Julien octombrie 7, 2009 la 1:13 pm

    Stimate d-le Adrian Nastase,
    Cred ca aveti o datorie foarte mare, fata de cei care cred in dumnevoastra, sa faceti tot ce va sta in putinta pentru a impiedica repetarea celor 5 ani de cosmar. Nu doar ca ne-a tinut pe loc (refuz sa-l numesc) ci ne-a „tras” inapoi, spre o alta epoca a existentei noastre, caracterizata prin ura fata de semeni, de lupta oarba pentru supravietuire. Sunteti dator d-le Nastase, fata de noi cei care stim ca acest individ (care a facut tot posibilul sa va discrediteze deoarece sunteti unul dintre putinii care ii pot face fata) nu a reusit si nu va reusi sa se ridice la nivelul intelectual si al moralitatii dumneavoastra. Acest mesaj nu este o mostra de cult al personalitatii, ci doar una de convingere ca ultimii 5 ani au fost un dezastru din toate punctele de vedere. Acest individ, cu o structura exclusiv conflictuala, nu a facut decat sa propage ura, rautatea, incultura, mirsavia, ca pe o unda seismica, la nivelul tuturor institutiilor statului. Cum sa nu existe adevarate lupte la nivelul tuturor institutiilor cand acest individ doar asta ne-a aratat? Cinci ani de ura fata de oameni (poate exista o explicatie data de izolarea in care a trait de-a lungul vietii, pe ape).
    Trebuie, d-le Nastase, ca intreaga clasa politica sa ne scape de acest individ complexat. Raposatul a fost mic copil, pe langa atitudinea acestui individ.
    Stimate d-le Nastase, sunteti dator fata de noi toti acestia! Scapati-ne de acest cosmar! trebuie sa incepeti sa iesiti decisiv, sa explicati tuturor ceea ce se ascunde in spatele intentiilor populiste pe care le promoveaza acest individ. Nu se poate sa manipuleze legislativul dupa propria discretie. E momentul sa i se administreze lovitura de gratie acestui regim fara scrupule!
    Sunteti dator d-le Nastase!

  6. 7 Florea M.. octombrie 7, 2009 la 6:30 pm

    Intrebare:ati accepta functia de prim-ministru daca la Cotroceni dupa alegeri ar fi SORIN OPRESCU si v-ar propune acest lucru?

  7. 8 nea Petrica,viitor Cotrocelu... octombrie 7, 2009 la 7:11 pm

    Adriane-schimati mii de Directori in deconcertate,dar-„Art. VIII. – Persoanele isi pastreaza statutul si celelalte drepturi prevazute de lege, iar contractele de management educational, respectiv contractele de management incheiate de acestea, aflate in derulare la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, isi produc efectele pana la expirarea termenului pentru care au fost incheiate sau, dupa caz, pana la data la care intervine un motiv legal de incetare sau reziliere a acestora. „/Ordonanta de urgenta 105/2009 privind unele masuri in domeniul functiei publice, precum si pentru intarirea capacitatii manageriale la nivelul serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor si ale celorlalte organe ale administratiei publice centrale din unitatile administrativ-teritoriale si ale altor servicii publice, precum si pentru reglementarea unor masuri privind cabinetul demnitarului din administratia publica centrala si locala, cancelaria prefectului si cabinetul alesului local

  8. 9 inginerul_superloaded octombrie 7, 2009 la 7:14 pm

    Bombonel tu nici nu sti cat de prim minstru vei redevenii 🙂
    dar pt asta trebe sa te dai bine pe langa Oprescu

  9. 10 Kant T. Mir octombrie 7, 2009 la 7:23 pm

    @Julien , cei 5 ani de cosmar au fost 4. Atat a fost dl. Nastase premier. Fii linistit n-o sa se mai repete, iar dl. Nastase n-are nimic special de facut pentru asta.

    P.S. Julien, de curiozitate, regimul tau alimentar se bazeaza cumva pe pateu de ficat? Ca prea iti analizele patetice. Altfel nu se explica.

  10. 11 nicu rotaru octombrie 7, 2009 la 7:54 pm

    felicitari ptr emisiune. mult noroc.

  11. 12 Carmen octombrie 7, 2009 la 8:15 pm

    Domnule Nastase,
    am urmarit emisiunea……….mi-a placut.
    Intr-adevar ca ati fost putin mai „domol”………dar intelept.
    Sper din tot sufletul sa aiba suficienta minte domnul Geoana si sa va propuna o functie importanta in stat…………si mai sper sa o acceptati.
    Mare atentie pe cine veti mai „aduna” in jurul dumneavoastra!
    Daca va veti dori ca si colaboratori oameni dintr-o bucata, seriosi si bine pregatiti………ma ofer sa vin langa dumneavoastra.
    Faceti ceva si „urniti” PSD-ul ………..puneti-l la treaba………..trebuie sa scapam de „binele” care a scos zeci de mii de oameni nemultumiti in strada.
    Si, nu uitati……NU MOR CAII CAND VOR CAINII!!!
    Va tin pumnii si va urez multa bafta!

  12. 13 instalatorul octombrie 7, 2009 la 8:25 pm

    Buna emisiune domnule Nastase, iar dna Firea a fost nitel mai potolita ca in alte editii, desi nu a renuntat complet la obiceiul ei de a vorbi peste invitati. Mai mult „pupu”, cum se zicea pe vremuri, nu ar fi stricat, fiindca si dumneavoastra trebuie sa punctati mai mult la public, nu doar onoratii candidati, dar pe ansamblu ati avut o aparitie si raspunsuri de buna calitate.

  13. 14 Sibilla octombrie 7, 2009 la 8:29 pm

    * Trebuie să începem să gândim în spirit naţional … * şi cu asta, m-aţi câştigat definitiv ! Deci, da ! Pe redute, musai !
    JOS BĂSESCU !!!
    AN-ul Premier, claro !
    Doamne Ajută !
    stimă şi consideraţie,
    Sibilla

  14. 15 Aya octombrie 7, 2009 la 8:51 pm

    @

    Adrian Nastase

    Am urmarit emisiunea cu atentie (cum altfel?).
    Faptul ca ai fost foarte convingator este denotat (pentru cine stie sa „interpreteze” astfel de semne) de faptul ca Gabriela Firea nu te-a intrerupt (cum bine a remarcat Instalatorul) si nu a vorbit „ca sa se auda pe ea insasi” asa cum face, din pacate, de ceva timp.

    Am pus accentul pe acest lucru intrucat este important ca mesajul tau sa fie convingator pentru toti, nu doar pentru cei care sunt deja convinsi.

    Deci, mesajul tau a fost receptat!

    Un „+” mare:
    Esti dorit- SI media transmite acest semnal- ca viitorul premier.
    Felicitari pentru raspuns!

  15. 16 Draghi Puterity octombrie 7, 2009 la 9:56 pm

    Inregistrarea emisiunii aici.

    @nastase

    Problema este si de statut social… Am spus colegilor sa dam un nume de cod acestei operatiuni, dar nu vreau sa fiu sanctionat de CNA…

    CNA-ul nu are autoritate asupra blogului, nu? 😉 Despre ce operatiune e vorba? 😉

  16. 17 viorica buda octombrie 7, 2009 la 10:11 pm

    V-a urmarit la antena 3, MINUNAT . „In alta ordine de idei”,mai in primavara ,ati sfidat geografia,si ne-ati temperat ,lamurindu ne (aici in nord -vest), ca trebuie sa fim intelepti si sa raminem uniti ,noi v-am urmat sfatul.Dar pe Anca A. nu ati reusit? Scuza dinsei de pe blog e cam subtire. Oare nu conteaza de unde si cum ne cistigam banii ????

  17. 18 Aya octombrie 7, 2009 la 10:16 pm

    (Vorba Maxonului meu)
    @
    All

    LIBIAMO!

    Dupa ceea ce am vazut in seara asta, sunt iarasi eu insami, asa cum imi amintesc de mine in asolescenta, cand ma bucuram traind printre partiturile de opera si costumele de scena ale matusii mele.
    Cand fiecarea sunet si fiecare libret prindeau viata pentru mine, in mine.
    Cand mi-am dat seama ca, orice as face, nu voi putea fugi de iremediabila iubire, coplesitoare inca din copilarie, de Traviatta- si, mai ales, de „Brindisi”.

    Ma simt ca atunci.
    In fata, este un drum larg, deschis pana la orizont.

    Pentru toti, deci, „Brindisi”!

    Libiamo!

    Simt nevoia sa cant- si, odata cu mine, toti.

  18. 19 alice octombrie 7, 2009 la 10:30 pm

    Am urmarit emisiunea,iar dv .un invitat de cea mai ridicata clasa,om cu multe cunostinte,economice ,juridice si va asteptam prim ministru dupa alegeri.Felicitari pentru raspunsuri.

  19. 20 auto_nike octombrie 7, 2009 la 10:42 pm

    Dl Adrian Nastase v-am urmarit la Stirea Zilei si imi pare bine ca in sfarsit mai apareti pe sticla.M-as bucura ca schimbarea presedintelui sa aduca in fruntea guvernului un om ca dvs. Sincer sa fiu si fara sa va suparati cred ca va prinde mai bine postul de prim-ministru decat cel de presedinte mai ales in aceste momente grele pt. tarA. Am totusi unele nelamuriri pe care nu mi le explic cu privire la cei ce conduc aceasta tara si la situatia in care am ajuns.Nu inteleg de exemplu de ce ministerul transporturilor sau al economiei in toti acesti 20 de ani nu au pus problema realizarii infrastructurii acestei tari cu oamenii care au fost scosi din mine,oameni care sunt obisnuiti cu conditii grele de munca care puteau sa faca tuneluri prin munti si sosele avand astfel mai multa populatie activa ,mai putini someri de platit,o infrastrucutra realizata cu niste costuri mai mici.Chiar daca sa zicem ca UE nu ar acorda subventii decat pt. lucrari realizate pe baza de licitatii internationale -sa fim seriosi -suntem romani la cate smecherii si la cata duplicitate ne-a invatat comunismul nu pot sa cred ca nu se gaseau cativa oamnei adevarati care sa-si faca niste firme in care sa angajeze someri din domeniul minier si din alte domenii cu care sa participe la aceste licitaii sa le castige prin mijloace bine cunoscute si sa realizam infrastructura tarii mult mai ieftin si dand de lucru oamenilor nostri. De asemenea,am putea spune acelasi lucru si despre agricultura-vedem fabrici de tractoare care nu au comenzi- vedem terenuri intregi necultivate si oameni care nu au cu ce sa le cultive ,vedem sisteme de irigatii ,canale imense incepute si neterminate fara sa folosim nici macar aceasta apa pe care natura ne-o da gratis pt. a cultiva pamanturile ,a realiza alimentele necesare pt. populatie si pt. un eventual export.Ne plangem ca agricultura nu merge in loc sa facem in judete baze agricole cu tractoare care sa ajute taranul roman si din lucrarile realizate sa plateasca firmelor constructoare valoarea tractoarelor intr-un eventual leasing.Imi pare rau ca vad Bucurestiul inchis ca intr-un glob de sticla care nu vede problemele tarii si nici macar nu are capacitatea de a recunoastea acest lucrusi a face de exemplu o solicitare catre oamenii cu experienta in diversele domenii.Nu cred ca e mare lucru chiar prim-ministru sa fii sa iesi pe ecranul tv-ului si sa spui „specialisti” adresati-ne propunerile dvs. despre modul cum vedeti dezvoltarea Romaniei,poate aveti o idee mai buna ca noi,iar propunerile primite sa fie studiate si sa aplice cele mai productive.In speranta ca veti reveni in fruntea orcarui guvern al Romaniei si ca veti incerca sa scoateti tara din aceasta situatie grea pt. populatie va doresc numai bine!

  20. 22 Aya octombrie 8, 2009 la 1:35 am

    @

    Draghi

    Ce zic de „all’ alba vincer”?
    Raspunsul este (in) dedicatia pentru Adrian Nastase.

    P.S.
    Am primit un mail la ora 15,00.
    Ti-am raspuns la ora 20,37.
    Ti l-am retrimis la ora 2,30 a.m. (deja joi!)
    Ai primit?

    Ce zic de „all alba vincer”?

    Raspunsul este dedicatia pentru Adrian Nastase.

  21. 23 Aya octombrie 8, 2009 la 1:38 am

    @

    ADRIAN NASTASE

    Pentru tine si pentru drumul pe care l-am vazut deschizandu-se astazi, ceea ce stiu ca iubesti si ti se potriveste cu adevarat:

    TANNHAUSER
    http://www.trilulilu.ro/magadeus/0d7040b82f6e4d

  22. 24 Parmalat octombrie 8, 2009 la 2:24 am

    @Adrian Nastase: de vreo 2 zile ma tot gandesc ce sa le facem astora in legatura cu legea pensiilor care din pacate le aduce puncte electorale.
    Eu cred ca o foarte buna abordare din partea noastra ar fi introducerea ideii ca daca aceasta lege trece in forma ei actuala, statul roman va trebui sa plateasca despagubiri de milioane de Euro titularilor de pensii speciale; orice initiativa de recalculare a pensiilor speciale ar fi un dezastru pentru Romania, acestea fiind drepturi castigate sub imperiul legii, iar restrangerea lor ar aduce statului sute de mii de condamnari si daune de zeci de milioane de Euro.
    Cu alte cuvinte demonstram ca populismul lor este un dezastru pentru tara. Trebuie adusi la TV avocati pe care lumea ii cunoaste (avocatii lui Becali de exemplu, lumea ii stie bine) care sa fie o voce profesionista si neutra.
    Nu-mi place ca reactionam greu, nu-mi place ca nu anticipam nimic din miscarile lor desi scenariul de la legea pensiilor era cat se poate de evident. E valabil pentru ambele partide democratice din pacate.

  23. 25 Aya octombrie 8, 2009 la 2:31 am

    @

    Draghi

    Nu despre operatiune era vorba in referirea la CNA, dar despre numele ei de cod (eeeei, parca n-ai inteles!).

    Eu nu raspund la intrebarea ta, dar, sigur, in acest moment, nu mai este functionala axa intrucat la capatul ei a venit un baiat vanjos care nu vrea sa faca pe Licuriciul pentru ca, vorba prietenei mele Manu, poate.

  24. 26 blogideologic octombrie 8, 2009 la 7:22 am

    @ Adrian Năstase
    Nu vreau să fiu critic (faţă de un fost coleg parlamentar al dumneavoastră), ci doar comentator constructiv al excerptului : +nea Petrica,viitor Cotrocelu… spune: octombrie 7, 2009 la 7:11 pm / Adriane-schimati mii de Directori in deconcertate,dar-”Art. VIII. – Persoanele isi pastreaza statutul si celelalte drepturi prevazute de lege, iar contractele de management educational, respectiv contractele de management incheiate de acestea, aflate in derulare la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, isi produc efectele pana la expirarea termenului pentru care au fost incheiate sau, dupa caz, pana la data la care intervine un motiv legal de incetare sau reziliere a acestora. “/Ordonanta de urgenta 105/2009 privind unele masuri in domeniul functiei publice, precum si pentru intarirea capacitatii manageriale la nivelul serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor si ale celorlalte organe ale administratiei publice centrale din unitatile administrativ-teritoriale si ale altor servicii publice, precum si pentru reglementarea unor masuri privind cabinetul demnitarului din administratia publica centrala si locala, cancelaria prefectului si cabinetul alesului local+
    Focalizez mai întâi discuţia pe termenii “deconcertate”, “deconcentrate”. Este evident că primul este folosit în mod eronat, iar al doilea este incomplet definit. DEX spune despre verbul “a deconcentra” doar că înseamnă “A repartiza pe un spațiu mai larg.” (corect, însă prea restrictiv, reprezintă doar una din conotaţii), şi că provine “din fr. déconcentrer”. Sigur, în excerptul citat, termenul “deconcentrate” are conotaţia folosită în reforma din administraţia franceză. Înţeleg că termenul a fost introdus la noi de guvernarea domnului Călin Popescu-Tăriceanu. Din păcate, la noi guvernul nu dă şi explicaţii lexicografice privind termenii noi pe care îi foloseşte. Aceasta spre deosebire de guvernul francez, unde sunt prezentaţi termenii noi chiar în monitorul oficial. Lexicografii francezi ţin cont de aceste intervenţii ale guvernului în vocabular, şi uneori, după un “mandat” al puterii politice, le introduc sau nu în dicţionare (vezi de exemplu chiar noua ediţie a dicţionarului Robert) în funcţie de adoptarea neologismului respectiv de către populaţie. Cred că ar trebui să ţineţi cont în viitorul dumneavoastră de lider politic şi de această experienţă pozitivă franceză. Am înţeles, din excerpt, că în aceste “deconcentrate” administrative ar fi vorba de asemenea şi despre “contracte de management educational”. Aici intru într-o temă despre care eu am mai vorbit pe blog. În această “deconcentrare de management educaţional”, România are deja o experienţă din secolul XIX. Probabil că agentul Vasile se va speria, crezând că vreau să amintesc iarăşi de Şcoala de la Sfântu Sava. Nu te teme, Vasile!, România are şi altă experienţă educaţională pozitivă din secolul XIX, anume “sistemul educaţional monitorial”. A fost acela un real succes, “sistemul educaţional monitorial” a creat mulţi oameni mari pentru România. La noi este cunoscut şi ca “sistem lancasterian”, după numele educatorului englez Joseph Lancaster (1778 – 1838). Prioritatea inventării “sistemului educaţional monitorial”, aşa cum recunoştea Joseph Lancaster însuşi într-un articol din 1803, îi aparţine de fapt educatorului scoţian Andrew Bell (1753–1832). Este în fond, aş spune eu, din nou influenţa pozitivă a iluminismului scoţian, care până la 1789 comunica ideatic cu iluminismul francez. Căderea Bastiliei în revolta populară “a maselor” producea şi moartea iluminismului francez. Ramura Condillac din iluminismul francez este reluată în deschiderea thermidoriană şi inclusă în ideologia lui Destutt de Tracy. Mihai Eminescu vorbeşte despre evenimente în poemul Memento mori : „Şi poporul muge falnic, ca un ocean trezit;/ Sfarmă tot şi pe-a lui valuri, ce le urcă cu mândrie,/El înalţă firi cumplite, care-l duc, o vijelie,/Să îngroape sub ruine, ce-n picioare a strivit./ Şi prin negrele icoane unor zile fără frâuri,/Unde viaţa e-o scânteie, unde sânge curge-n râuri,/Palid, adâncit, sinistru, trece tigrul Robespierre:/Şi privirea-i sângeroasă s-alintează ca spre pândă:/Căci ce scrie e-o sentinţă, ce gândeşte e-o osândă —/ Într-un cran săpat ca-n piatră fierb gândirile-i de fier./ Dar el cade — şi s-aşază ale mării nalte unde.” În tematica mult mai recent privind reţelele neurale, este reamintit “sistemul educaţional monitorial”. Şi reţeaua “deconcentratelor”, dacă vrem să funcţioneze bine, ar trebui de fapt considerată o reţea neurală. Eu am vorbit pe blog despre “deconcentrarea” marelui proiect “Agenda 21 a României” în mai multe Agenda 21 regionale, folosind ca bază de împărţire regională bazinele hidrografice ale rîurilor, fiecare Agenda 21 regională fiind deconcentrată în agende 21 judeţene şi locale. În fine, vorbind despre “politica ofertei” pentru relansarea României în cea de a doua modernitate, vorbeam despre structurile asociative în învăţământul preuniversitar, aflate sub acelaşi acoperiş al şcolii ca şi structura instituţională actuală a învăţământului românesc. Pentru fiecare şcoală din învăţământul preuniversitar românesc, în această “politică a ofertei” pentru relansarea României, eu văd înfiinţată o Agenda 21 de proximitate a şcolii, organizată în primul rând de profesorii şcolii care se pricep. Deci este vorba despre un nou tip de cultură organizaţională, şi, de ce nu?, de reluarea în formă nouă a “sistemul educaţional monitorial”. Cred că România nu a murit, şi poate fi reconstruită în cea de a doua modernitate care urmează postmodernismului fără valori impus după 1989 de culturnicii GDS consideraţi a forma “elita intelectuală” 🙂 a României.

  25. 27 Vasile, octombrie 8, 2009 la 7:41 am

    Domnule AN,

    Nimic extraordinar in emisiunea de la Firea, except , un coleg/colega si-a exprimat ieri temereri privind excesul voluntarist al Firei in interventiile care depasesc calitatea de moderator. Instalatorul a vizionat emisiunea cu ochii si mintea lui Harabula , Firea va intrerupt ideile, va scurcicuitat frazele , poate doar plina de intentii bune. Dar noi stim sa drumul spre iad este pavat numai de intentii bune,nu-i asa?
    De cealalta parte o ora mai tarziu, a fost un adevarat show,consilierul prezidential Avramescu , a dezvaluit prin prezenta domniei sale, prin gestaturi, logos,expresivitate ,interpretarea politica si logica a evenimentelor ca la cotroceni s-a mutat de fapt locatarii de la spitalul noua!
    Pe un alt post ,poate tot asa de lamentabil ca B1 , cameleonismul lui Vantu , il indentifica de fapt , ca prietenul din umbra al presedintelui,identifica de fapt ca acuzele primite de la Basescu faceau parte dintr-un show ieftin.
    Organul de manipulare Ursu plus duplicirara de linga el , i-a adresat lui Antonescu urmatoarea intrebare, citez din memorie ideea ,….cum se face ca participati alaturi de PSD la efortul de destabilizare al tarii ?
    Era prea murdar asa ca m-am reintors sa-l revad pe nebun , dezbracat ,de logica, morala, si de camasa cu maneci lungi!

  26. 28 nastase octombrie 8, 2009 la 7:48 am

    Draghi Puterity,

    Ai dreptate. Numele pe care l-am sugerat era „Operatiunea Tesla”.

  27. 29 blogideologic octombrie 8, 2009 la 7:57 am

    @ Vasile care spunea : „Era prea murdar asa ca m-am reintors sa-l revad pe nebun , dezbracat ,de logica, morala, si de camasa cu maneci lungi!”
    Învaţă-te, domnule, să nu mai jigneşti! Poţi vorbi despre „reţele neurale”, nu despre „nebun”. Reţine ideea principală : pe blogul acesta, România a intrat în cea de a doua modernitate !

  28. 30 Vio Bota octombrie 8, 2009 la 8:32 am

    Felicitari pentru emisiune. Mesajele au fost mai mult decat clarificatoare. Ce bine ar fi daca Romania ar reveni la normalitate. La fel si PSD…

  29. 31 Mecanicul de locomotivă octombrie 8, 2009 la 8:35 am

    Inelul de încercări de la Făuri

    făurit în urmă cu 35 de ani pentru probe şi încercări la materialul rulant de cale ferată, anexă a fostului ICCF, a fost folosit şi la testarea unei locomotive recent achiziţionată de CFR contra 2 mil. euro pentru viteze de până la 200km/h (???). Prin explicaţie simplistă: este o cale ferată circulară pe care se pot parcurge – programatic – kilometrii necesari atestării perfarmanţelor, şi nu numai.
    Depistându-se şi eventualele stări de „ameţeală” ale marerialului rulant probat, ar putea cu mici adaptări să fie folosit la încercarea candidaţilor la preşedinţie care dau târcoale ameţitoare Cotorcenilor, aşa ca să nu ne mai… ameţească.

  30. 32 Pali octombrie 8, 2009 la 9:01 am

    Domnule Nastase ! Ati fost f bun in emisiune dar,…totusi cam moale !Nu sunt obisnuit cu un Adrian Nastase in „formatul” light….

  31. 33 Larisa octombrie 8, 2009 la 9:33 am

    Excelent! Ati vorbit foarte bine.

  32. 34 Maximmouse octombrie 8, 2009 la 9:42 am

    @ AAAAYAAAA!

    Porumbita rotata, ma bucur ca esti din nou voioasa!:)

    🙂 Maxi!

  33. 35 Dan M octombrie 8, 2009 la 9:48 am

    @Vasile
    Daca Dl Avramescu este nebun, ceilalti interlocutori ai Dlui Gadea, inclusiv dansul cum pot fi catalogati? Dansul a incercat in ciuda „hahaielilor si gagaielilor” persoanelor participante la aceea intalnire sa explice ceva. Dar bine, nu poti sa te compari cu un Guse sustinator fervent in ultimii ani, al lui Iliescu, Basescu, Geoana, Mazare si care mai are un pic si il sustine si pe saracul Corneliu Coposu. Dansul este inca in cautarea timpului pierdut. Dl. Avramescu le-a dat aseara o lectie atat reprezentantilor „dinozaurilor comunisti” care se mai afla in structurile statului, cat si celor care se cred niste atot-cunoscatori in ale politicii. Asta era adevarul aseara, toti erau niste nulitati care incercau prin mistouri ieftine sa distraga atentia oamenilor de la realitate. Aseara nu Basescu a pierdut, a castigat, daca mai are zece consilieri la Cotroceni ca Dl Avramescu si ii trimite pe la talk-show-ri televizate, nici nu trebuie sa aiba intalniri directe cu contracandidatii pentru a castiga. Parerea mea personala este ca Dl. Gusa i-a facut un mare deserviciu Dlui Geoana prin sustinerea echivoca despre studiile dansului. Era mai informat Dl. Avramescu care nu il sustinea pe Dl Geoana

  34. 36 Ionut octombrie 8, 2009 la 10:46 am

    Felicitari dl Adrian Nastase pentru emisiune. Ati dat dovada de multa eleganta si maturitate politica in conditiile actuale.
    Va urmaresc cu placere si va citesc cartile cu mare placere.
    O zi buna

  35. 37 Bibicul octombrie 8, 2009 la 12:08 pm

    Medicului Oprescu

    Doctore, de când stau ouăle pe vrană
    exasperant mi s-a redus tirajul.
    Cu care mână să îndrept blocajul
    sforăitor ? să-nvăţ iubita – biata Ană.

  36. 38 Vasile, octombrie 8, 2009 la 1:01 pm

    Dan M,
    Nu-i nevoie sa-mi arati carnetul de partid,sau si dumneata esti scapat de acolo si de aici parti -priul cu nebunul de la cotroceni..
    Avramescu a acuzat de toate relele Constitutia Romaniei , uitand sa adauge ca gratie acestei constitutii un comunist de sorgine securista a ajuns atat de sus.Numai un nebun un anti-national poate emite o asemenea opinie.
    Avramescu a spus despre Geoana ca hahaieste ,si plange si cred ca era de datoria pitzifelnicului Gusa sa-i aminteacsa dementului ca de fapt isi descrie propriul sef si ca s-ar putea ca azi sa ia un picior in fund.
    Avramescu la jignit pe Marga si pe tot ce a reprezentat si reprezinta el, ca un dobitoc fara cea mai elementara educatie isi intrerupea toti interlocutorii.
    Laitmotivul Iliescu , pe care il reiei si dumneata este si el deja desuet, de ce Basescu nu a avut in agenda sa votarea legii lustratiei,pentru inca un mandat?este adevarat ca Iliescu a fost pe linie de partid mai sus decit Basescu. Dar iliescu a avut cel putin meritul si curajul ala de comunist sa-i spuna in fata dicatorului ca greseste. Basescu insa a servit ca o sluga interesele comunismului imbinindule pe cele ale securismului pina in ultima zi de viata a lui Ceausescu(A declarat ca in zilele revolutiei el medita,desi in acele zile raporta miscarile marinarilor !!) unul , Ilieascu, este sincer ,poate mai putin inchinaciunile, temelele showul din biserica , celalalt este pervers,meschin ,mincinos fara nici o calitate de presedinte.Iliescu a adunat tara, basescu a dezbinato si a aduso la sapa de lemn. Sincer nu credeam ca o sa ajung vre-o data sa spun ca Iliescu a fost mai bun decit ….cineva,realitatea insa ma obliga la aceasta comparatie.
    Sincer va acord toate circumstantele daca sunteti PDListi, va aprob chiar mesajul …daca insa nu sunteti membru …ramane ca mai sus!
    Domnul Avramescu nu este sanatos si nici nu a fost vre-o data , decit daca i s-a eliberat un certificat de sanatate fals.
    Cred ca aseara a fost responsabil cu buna dispozitie , un efect care poate fi realizat doar de un bufon, nu stiu cum s-au manifestat colegii dansului , cerebralul Voinescu sau pitzifelnicul Cristoiu , care hai sa recunoastem ca pe dosarul Coroiu , reprezinta alaturi de alt nebun
    generalul Iordanescu achizitii de seama ale PDLeului,. Pe cind apelati din nou la Vadim Tudor si la Becali?

  37. 39 contele octombrie 8, 2009 la 1:01 pm

    @parmalat
    Normal ca reacţionaţi greu şi nu anticipaţi nimic ,sunteţi un partid anchilozat .Nu comentez aici moralitatea acţiunilor PDL dar ei au aproape intotdeauna initiativa , PSD -ul ramânând mereu intr-o defensiva , aş putea spune ,previzibila .Am putea şi noi , cei care nu suntem fani Năstase sau PSD,să facem o selecţie cu titlu ” preşedinţii din umbră a partidului ” :Oprişan – neîntinatul ,Mazăre-praeacuviosul ,Vanghelie – literatul …Apropo ,la a treia (sau a patra ? )lansare a lui Geoana , mă uitam la A.Năstase când făcea bulbuci la gură Vanghelie .Cred că demult nu s-a mai simţit aşa stânjenit rasatul şi elegantul Năstase .
    Care sunt cele ” două partide democratice ” ?Să fim serioşi ,ori sunt toate ori nici unul . Cât despre pensiile speciale , ele nu sunt un drept căştigat şi ,părerea mea,statul nu va plăti nimic în plus.
    @Vasile
    Nu te mai plânge dumneata de Firea ,a fost căt poate ea să fie de drăguţă .Are-aşa ,o slabiciune pentru PSD -PC .Îmi place tonul doct ,echidistant , nepartinic pe care-l folosesti cănd vorbeşti de acea emisiune . O analiză bogată,rece şi subtilă a d-nei Firea. Păi cănd are invitaţi (victime ) sau subiecte din zona PDL ,descrierea prestaţiei d-nei Firea încape într-un cuvânt : EXECUŢIE.Sunteţi oripilat de Ursu ?Vai !Dar simpatizanţii ceilalţi ce zic ?Câte manipulări s-au făcut si-n celălalt sens ?
    Şi când spun că Geoană e un ipocrit demagog asta nu înseamnă că aprob smecheriile politice ale lui Boc ( sau Băsescu…).
    Fără supărare şi fără nicio intenţie de jignire…mai pune virgule că mi-e greu să te citesc (văd că scrii mult şi poate te ia valul…).

  38. 40 Alex octombrie 8, 2009 la 1:16 pm

    Pentru ce „Felicitari”? Pentru mesaje contradictorii?
    „Dar revenind la ceea ce spuneaţi, Traian Băsescu după părerea mea a fost o alegere extraordinar de nocivă pentru România. 5 ani cu Traian Băsescu au însemnat o perioadă de istorie nefericită, o perioadă de istorie în care România nu a reuşit să construiască nimic, nu a reuşit să adauge la ceea ce în perioadele anterioare se realizase din punct de vedere politic, economic. Ne găsim acum într-un moment în care avem instabilitate politică majoră, avem probleme mari din punct de vedere macroeconomic…”
    Pai stimabile AN, sunt de acord, guvernarea pnl a condus la dezechilibru macroeconomic. Criza e un produs 99, 99% romanesc. Nu s-a construit nimic timp de cinci ani.

    Liderii PNL insa spun ca SINGURUL MERIT AL LUI TRAIAN BASESCU ESTE CA A CASTIGAT ALEGERILE.
    Ca Nastase este cel mai mare corupt (alaturi de falsul adversar, TB). Ca guvernul psd a fost caracatita, raul, diavolul.
    Cum sta trteaba pana la urma? Sunt buni servitorii basescului?
    Cum naiba sa-i faca opozitie reala in turul doi un candidat care l-a adus in 2004? Sau sefi de campanie care nu v-au sustinut/v-au sabotat?

  39. 41 Vasile, octombrie 8, 2009 la 2:44 pm

    soparla lui Dan M,

    citez Parerea mea personala este ca Dl. Gusa i-a facut un mare deserviciu Dlui Geoana prin sustinerea echivoca despre studiile dansului. Era mai informat Dl. Avramescu care nu il sustinea pe Dl Geoana
    inchei citatul

    Pitzifelnicul gusa e roar meschin nu este nici dezinformat nici nebun, a reprodus exact ce redau eu mai jos din CViul lui Geoana, in comparatie
    va redau si CViul lui Avramescu , bagatela de filozofie, in care, atunci, nu intrai decit daca erai un element „sanatos”.

    citez absolvent, în 1983, al Facultăţii de Mecanică din cadrul Institutului Politehnic Bucureşti, Mircea Geoană s-a înscris la Facultatea de Drept din Bucureşti, cursuri fără frecvenţă. Franţa, la prestigioasa şcoală de administraţie franceză „L’Ecole Nationale d’Administration de Paris”, pe care a absolvit-o un an mai târziu. A absolvit în 1994 cursul despre instituţii democratice al NATO. Şi-a completat, în 1999, studiile, absolvind Programul de dezvoltare managerială al Grupului Băncii Mondiale la „Harvard Business School” şi a fost doctorand în economie mondială la Academia de Studii Economice din Bucureşti. A fost, de asemenea, profesor la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative şi la Universitatea „Nicolae Titulescu” din Bucureşti.

    A urmat studii la Facultatea de Filozofie a Universităţii Bucureşti (1986-1991), apoi cursuri de doctorat în Filozofie la aceeaşi universitate (1994-1998). A obţinut titlul ştiinţific de doctor în filozofie cu o teză de dizertaţie asupra teoriei contractului social de la Hobbes la Rousseau.
    În perioada 1992–1993, a fost Visiting Graduate Student la St Antony’s College din cadrul University of Oxford. În anul 1992 devine asistent asociat la Şcoala Naţională de Ştiinţe Politice şi Administraţie, apoi asistent asociat la Academia de Studii Economice din Bucureşti (1993-1994), cadru didactic asociat la Centrul de Ştiinţe Sociale din cadrul Universităţii Bucureşti (1994), cadru didactic asociat la Şcoala Superioară de Jurnalism (1994-1996) şi Visiting Lecturer la Department of Social Philosophy (Helsinki University) (2000 şi 2007).
    Începând din anul 2005, este lector la Facultatea de Ştiinţe Politice a Universităţii din Bucureşti, predând cursurile de istorie a gândirii politice, filozofie politică şi etică.

    O comparatie intre studiilor pe care le-ar fi cei doi oameni politici il califica pe prostanac pe departe ca un adevarat scolit si nu ca un pseud-filozof .Studiile filozofice ale domnului voinescu , sunt de fapt rezultanta de azi , impregnarea teoriei comuniste invatata la lectiile de filozofie ,pliata pe o democratie realativa ,la plezeneala a la casa basescu.
    As fi curios care a fost subiectul lucrarii de stat a celui care ce crede filozof, sau asa sa arate un filozof ca acest domn? Din alocutiunile acestui domn prin atacurile asupra parlamentului asupra democratiei reiese clar ca el de fapt nici nu si-a citit lucrarea de doctorat , lucrare probabil facuta
    la comanda. Nici nu iti poti explica altfel cum poti comenta principiile statului democratic , enuntate de cei mai pertineti filozofi Hobbes si Rousseau , dar te poti exprima asa de lamentabil ,anti-democratic si anti-national.
    S-a dat rotund ca a lucrat si a studiat in strainatate , recitind CViul ve-ti descoperi ca a fost mereu pe linga , el a fost visiting graduate student sau visiting Lecturer.., cu mult sub titlurile de lector universitar prin univaertisatile americane in comparatie de exemplu cu Valentin Stan , si dansul de multe ori un “dus”!

    Asa ca dane nu-i nevoie sa-ti desconspiri si alte laturi ale caracterului, te cunosc fara sa te stiu!
    Pina la urma a avut dreptate Ciutacu, acesta cunostea faptul ca avramescu a fost mereu un nimic!

  40. 42 Neagu G. octombrie 8, 2009 la 3:16 pm

    Va felicit si va multumesc, domnule AN. Ati mai adus putina speranta. V-am inteles bine mesajele si reiterez aprecierea ca erati cel mai potrivit candidat la presedintie. Acum votantii PSD sunt divizati, la fel ca si la alegerile pentru Bucuresti, de anul trecut. Bine era sa fi desemnat candidatul, dupa alegeri preliminare pe organizatiile judetene, prin vot secret. Astfel, ar fi rezultat un candidat acceptat de alegatorii insasi, iar nudoar de liderii teritoriali/centrali. Sa ne amintim de concluziile si propunerile Ins. Ovidiu Sincai, dupa alegerile din nov. 2008 ! Oricum, va felicit pentru emisiune si sper sa faceti tot posibilul ca in nov-dec. sa dobandim un alt presedinte pentru Romania, in locul acestui veritabil Nero.

  41. 43 Bibicul octombrie 8, 2009 la 3:20 pm

    Administrator
    Simpaticul Oprescu l-a sfătuit pe AN , cu ceva timp în urmă să-şi ridice ouăle cu stânga. Am vrut să-l pun în încurcătură. Cu voia dv. aş vrea ca postarea de 12:08pm să o dedic altui doctor pe care sigur îl dispreţuiesc.
    Mulţumesc.

  42. 44 Bibicul octombrie 8, 2009 la 3:23 pm

    “Medicului” Videanu

    Doctore, de când stau ouăle pe vrană
    exasperant mi s-a redus tirajul.
    Cu care mână să îndrept blocajul
    sforăitor ? să-nvăţ navasta – biata Ană.

  43. 45 Napoleon (bun in parte) octombrie 8, 2009 la 3:32 pm

    @blogideologic: „Reţine ideea principală : pe blogul acesta, România a intrat în cea de a doua modernitate!” ??!>!! 🙂 🙂 🙂

    Pacientul X (vasi): Eu sunt Alexandru Macedon.
    Medicul: De unde stii?
    Pacientul X (vasi): Stiu pentru ca mi-a spus Dumnezeu!
    Pacientul Y (blogi, din patul alaturat): Minte, minte! Nu i-am spus eu!

    Si Icoana a inceput sa planga. De fericire.

    Mai baieti dati-o dracu’ de treaba. Mai ne râdem. mai glumim, dar nu parasim incinta pentu a plonja in adancurile abisale ale delirului metafizic la varsta a-IV-a B. OK?

  44. 46 Aya octombrie 8, 2009 la 4:06 pm

    @

    Draghi

    Ti-am retrimis (forward) un mail cu un mesaj important pe care, banuiesc (ce spun? sunt sigura!), nu l-ai primit.
    De ce nu l-ai primit tocmai pe acela (repet, esential!)?
    Vorba unei reclame cu prietenii cunoscatori!

    Iti raspund chiar acum la ultimul.
    Sa multumim ca exista acest spatiu care face de-a dreptul inutila osteneala „baietzilor” de a bloca, macar partial, comunicarea!

  45. 47 instalatorul octombrie 8, 2009 la 4:09 pm

    Aya: Nu pot zice ca nu l-a intrerupt, inregistrarea este martora, dar parca nu a mai fost genul acela de moderator atit de des intilnit la noi, care invita oameni ca pretext ca sa vorbeasca tot el timp de o ora. Si reiau si sugestia: ceva mai percutant.

  46. 48 Aya octombrie 8, 2009 la 4:29 pm

    @

    Maximmouse

    Maxonul meu,

    „Nol dite a chi l’ignora”!
    (Violetta- „Brindisi”)

  47. 49 G.P. octombrie 8, 2009 la 5:06 pm

    Intotdeauna mi-a placut atitudinea Dv. si inteligenta Dv.Daca Dl.dr.S.Oprescu ar purta cravata rosie – uniforma de servici psdista – nici nu l-as observa.Norocul dansului este ca a renuntaty la ea.Mi-a placut cravata Dv. de la emisiunea Dnei.Vranceanu-Firea.Iar Dv., daca nu erati in fsncucontinuarepdsrcucontinuarepsd sau cam asa ceva, erati ani buni Presedintele Romaniei.Dar umbra (nu a lui Mircea la Cozia) socialisto-ceaushista v-a luat lumina care va permitea sa „dati maxim de randament”, adica …acest partid cu acest trecut nenorocitor !

  48. 50 Dragos octombrie 8, 2009 la 5:23 pm

    Vasile: ”…Constitutia Romaniei , uitand sa adauge ca gratie acestei constitutii un comunist de sorgine securista a ajuns atat de sus”.

    1: da, Iliescu a fost, este, va muri comunist.
    2: nu, Iliescu nu este de sorginte securista, taica-su a fost….din aia care lovesc rotile trenului cu ciocanu….ciocanar de tren…nu stiu cum se numeste meseria…daca asta o fi meserie. Pana la secera nu a fost decat un pas….
    3:da, mosu a fost, din pacate, ”atat de sus”. Prea sus.

  49. 51 Aya octombrie 8, 2009 la 6:58 pm

    @

    Draghi

    Cu cinci minute in urma ti-am trimis un mail important (unul nou!).

    L-ai primit (dar pe cel de dupa amiaza?)?

    Confirma-mi (chiar inainte de a-mi raspunde efectiv; daca poti si pe mail).

  50. 52 virus octombrie 8, 2009 la 6:58 pm

    Sa nu fiu Duca din lunca
    Mi-adusei cartea de munca…
    Si dupa un hahait,
    Sa ma pun,deci,pe grait…

    Cat a fost mineriada,
    Io am stat doar in ograda…
    Si-am privit-o la tv-eu
    Da-v-as prin Anver-ul meu…

    V-o prezint,e cartea mea,
    Prindeti-o cu camera…!
    Mahaha,focalizati,
    Gaozari si nespalati…

    E de-a dreptul epocal
    Io agent electoral?
    Imi bagati voi mie stanga,
    Ca l-as sustine pe Blaga?

    Voi ma stiti ca sunt un hatru
    Tot timpul am fost neutru..
    Iar cu zana din Plescoa
    A fost doar cu..vino-ncoa…

    Io va spui,nu-s ipocrit
    Mahaha ..si nici coclit
    Ca mai trag cate-o pileala,
    Asta-i alta socoteala….

    Mai focalizati o data,
    Doar putin,n-o faceti lata….
    N-am bagat,nu bag in ele
    Bai ,ce-mi plac glumele mele….

  51. 53 Draghi Puterity octombrie 9, 2009 la 1:36 am

    @Aya

    Primul l-am primit si ti-am raspuns.

    (Manuela, cu scuzele de rigoare…)

  52. 54 blogideologic octombrie 9, 2009 la 5:28 am

    Excerpt din revista literară Hindu, de la această adresă Internet, http://www.thehindu.com/lr/2008/05/04/stories/2008050450260600.htm : +Some book titles are so quirky and arresting that even non-readers know them by heart: The Man Who Mistook His Hat for his Wife, The Unbearable Lightness of Being, The Postmodernist Always Rings Twice, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance.+ Traducerea românească a lui “Zen and the Art of Motorcycle Maintenance” (carte scrisă de Robert Pirsig, filosof şi technical writer), care urma să fie publicată de vechea Editură Politică, a fost refuzată ulterior fără motiv de domnul Gabriel Liiceanu, directorul editurii Humanitas, care a preluat patrimoniul şi portofoliul de la Editură Politică. De asemenea Gabriel Liiceanu a refuzat să publice “Postmodernistul sună întotdeauna de două ori” (carte din 1992), de Gilbert Adair, un autor scoţian. El cunoaşte foarte bine setul de valori moderne, după cum a studiat şi caracteristicile postmodernismului. Analizele şi criticile culturale prezente în scrierile lui Gilbert Adair demonstrează că spiritul iluminismului scoţian (care nu a fost sugrumat de o Revoluţie) este viu. Gilbert Adair a elaborat multe fraze celebre, citate frecvent. Cel mai mult îmi place, –la acest moment–, următorul excerpt din “Postmodernistul sună întotdeauna de două ori”: “Postmodernism is, almost by definition, a transitional cusp of social, cultural, economic and ideological history when modernism’s high-minded principles and preoccupations have ceased to function, but before they have been replaced with a totally new system of values. It represents a moment of suspension before the batteries are recharged for the new millennium, an acknowledgment that preceding the future is a strange and hybrid interregnum that might be called the last gasp of the past.” Încerc să îl traduc : “Postmodernismul este, aproape prin definiţie, un punct tranziţional unde se intersectează arcele istoriei ideologice, economice, culturale şi sociale, când principiile şi preocupările superioare ale modernismului au încetat să funcţioneze, dar aceasta s – a produs înainte ca ele să fi fost înlocuite de un sistem de valori cu totul nou. El reprezintă un moment de suspendare înainte ca bateriile să fi fost încărcate pentru noul mileniu, şi o menţionare că viitorul este precedat de un interregnum hibrid şi straniu, care poate fi denumit ultima noastră inspiraţie din trecut.” Cât despre “România în cea de a doua modernitate”, ideea îi aparţine lui Constantin Rădulescu-Motru, şi a fost lansată într-un text din Belle Époque. Cartea lui Constantin Rădulescu-Motru a fost retipărită după 1989, sub îngrijirea ideologică a „filozofului” Cristian Preda. El a scris şi Prefaţa, cu grila de interpretare politiceşte corectă a textului. Bănuiesc că unii s-au limitat la a citi Prefaţa, fără să aprofundeze textul lui Constantin Rădulescu-Motru, un om despre care „filozoful” Cristian Preda spune că a meritat să fie oropsit de comunişti. Dar ceea este mai grav e faptul că în Prefaţa lui Cristian Preda, ideea centrală expusă în acel text al lui Constantin Rădulescu-Motru, anume „principiul identităţii din logică” şi importanţa lui pentru instrumentalismul logic, –curent filosofic înrudit cu pragmatismul american–, deci reamintirea „principiului identităţii din logică”, –primul enunţ pe româneşte se întâlnea deja în proza filosofică a lui Miron Costin–, este cu grijă omisă. Toată echipa asta de culturnici de elită de la GDS (hai să-i amintesc doar pe Andrei Pleşu, Gabriel Liiceanu, Vladimir Tismăneanu) a acţionat coerent şi cu fonduri financiare imense pentru a bloca tranziţia României din timpul postmodern fără de valori, spre vremea celei de a doua modernităţi.

  53. 55 Vasile, octombrie 9, 2009 la 8:35 am

    O josephina

    care a trecut prin patul lui napoleon anagramat dar si „bun in parte”dupa o operaţie sus, se crede napoleon jos.Micuţa la cap si spirit se bucura de un transfer neural involuntar al propriei personalitaţi. Acest fapt o determina tot involuntar sa pozeze nuda cind in ipostaza unei Jos e bine cind in ipostaza unui Alex mache don , sau chiar in personificarea fecioarei Maria si al pre-distinsului ei fiu.
    Poate fi insă şi o creatura care traieste din amintiri fapt care o indrepţateste sa ma confunde pe mine cu propria ei persoana sau cu alte persoane care sunt inca in schimb de replici cu „retelele neurale” ale unui coleg , care pentru Vasile nu exista,cel putin in contra-replica, de ceva vreme.
    Himerele Josephinei raman doar propriile ei retele neurale in scurt-circuit si de aici si presupusa ei gluma , de fapt un plagiat murdar !

  54. 56 Vasile, octombrie 9, 2009 la 9:02 am

    Dragos ,
    Probabil incapacitaţile neurale nu iţi faciliteaza şi limpezime in exprimare logica ,reala a evenimentelor istorice relativ recente.
    Hai sa sa-ti descîiltim mintea si itele dintrânsa .

    -Iliescu este comunistul ajuns pe cai mari care la infruntat pe Ceausescu! Un act de mare curaj pe care doar nebunii sau cei care nu au trait acele vremuri nu il pot aprecia.
    -Basescu a lins si a mancat din mana lui ceausescu si in mod special pe a elenei ceausescu ,ajungind inainte de revoluţie ,si nu asa cum se indica intentionat ,eronat in CViul dansului ,Director al unei directii cu rangul de sub-secretar de stat.

    -Tatal lui Iliescu comunist a murit in inchisoare , deci nu putea performa activitati cu securitatea decit poate cu siguranta romana care de fapt la si retinut.
    -Tatal lui Basescu Dumnezeu sa-l odihneasca a fost ca toti comunistii un om bun, el a fost loctiitor politic , deci ne invata in armata de la opinca la vladica cum sa mancam pe piine marxismul.

    -Basescu a slujit in mod direct securitatea , fie ca era DIE,SIE,sau alta,a turnat la greu, tone de dosare , arse atit din arhiva NAVROM cit si din cea a securitati.Berevoiesti ,remember?
    -Iliescu poate fi acuzat ca ar fi semnat ceva cu KGBeul, dar acolo dosarul lui nu putea ajunge la Berevoiesti,si daca pe cale de consecinţa Iliescu este sau a fost KGBist atunci si Nicolae Ceausescu din aceleasi motice a fost colegul lui.

    -Iliescu s-a opus legii lustratiei , in mod evident faţis.
    -Basescu meschin si corupt a preferat mascarada Condamnarea comunismului.

    Cam asta ar fi adevarul nud spus pe scurt despre cei doi.In mica parte cu circumstante atenuante Iliescu s-ar putea sa fi avut dreptate , in actiunile negative in perceptia noastra , in mod sigur insa Basescu nu are nici o circumstanta atenuanta.

  55. 57 Parmalat octombrie 9, 2009 la 10:32 pm

    @Contele: noi ne permitem sa reactionam mai greu acum in precampanie fiindca suntem un partid titanic si e de-ajuns sa dam o singura lovitura in campanie si pd-ul se va sparge intr-o 1000 de bucati si tot ce a fost adunat de pe drumuri – pe drumuri se va intoarce.
    Cat despre pensiile speciale iti garantez eu ca nu se vor scoate in vecii vecilor, problema era cum ii facem pe indivizii cu IQ redus sa inteleaga ca nu se poate.

  56. 58 Ioan octombrie 10, 2009 la 1:36 pm

    (1) Am citit fiecare cuvintel scris pana acum pe blog. Ingrijorare este cuvantul cel mai frcvent intalnit. Acum, prin intrarea lui SO in cursa pentru Cotroceni pesedisti se vor diviza; de parca pana acum nu erau suficient de divizati. Inainte de eveniment Jioana se afla in siajul partidului, fara sa-i prinda apropierea. De acum si siajul ii va fi greu de prins; o buna parte dintre pesedisti (cel putin 10%) urmand sa i se alature lui SO. La emisiunea de la „Sinteza zilei” chirurgul s-a exprimat clar si concis, iar verbul lui a fost ca de obicei penetrant. Nici una dintre idei nu a fast lasata in coada de peste. A abordat cu dezinvoltura si intentiile lui de dupa eveniment. S-a exprimat clar pentru un guvern de uniune nationala. A pronuntat si cateva nume; probabil din dorinta de a evita o intrebare incomoda din partea moderatorului. Saptamana tv a fost marcata, deasemenea, de prezenta lui A Nastase la emisiunea G Firea de la Antena 3. Cred ca nu exagerez, judecand si dupa audienta celor doua emisiuni, ca ele s-au situat printre evenimentele notabile ale saptamanii. (exclud din aceasta galerie aparitiile porno ale lu’ Boc, Actualu’ si compania) A Nastase, in comparatie cu SO, mi s-a parut trist si ingandurat, fara sa coboare insa nivelul stachetei cu care ne-a obisnuit. (va urma)

  57. 59 Ioan octombrie 10, 2009 la 2:33 pm

    (2) Reluind si aici ideea „in tandem in mars catre Cotroceni”, Jioana s-a dovedit si de acesta data indaratnic, lasand sa se inteleaga prin refuzul de a raspunde pentru a doua oara la una si aceisi intrebare, ca are ceva de ascuns. Ma surprinde insa ca acest ungher, in care a intrat singur, nu il preocupa pe Hrebe, si nici pe alti insi din staful sau de campanie. Raman la convingerea mmea ca turul II al alegerilor presidentiale va fi dominat de numele premierului din tandem; care v-a inclina hotarator balanta in foavoarea catigatorului. Si ca o ironie a sortii, desi nu v-a candida, A Nastase il v-a invinge pe Actualu’ numai prin simpla sa prezenta in tandem. Ramane de vazut in care dintre ele; caci el ar putea alege, gratie conjuncturii create, intre Jioana si SO. Si atunci, se vor crea conditii optimee pentru „clarificari” in pesede cu A Nastase si presedinte de partid. De ce nu, si cu o apropiere a lui SO de partidul care l-a creat.

    PS

    Revenind la Actualu”, lasat acolo unde ii este locul, el nu are o personalitate pe care s-o prezinte boborului, ca viitor premier, de aceea va intra in vrie inca din primele zile de campanie de dupa turul I si va sfarsi in penibil.

    PPS

    O nota proasta pentru comportarea mediocra a Ancai Alexandrescu in compania „feministelor” din staful de campanie a principalilor candidati la presidentiale. Noi stim, si nu de ieri de azi, ca dsa. este o doamna. Dar, sa ne lase pe noi, telespectatorii, sa deducem din prestatia sa publica daca este sau nu. Si, ca sa inchei, eu ii propun cateva clipe in plus de antrenament la microfon. Si de ce nu, si in fata oglinzii. In rest, sa auzim de bine.

  58. 60 Alex octombrie 11, 2009 la 12:44 pm

    Presedintele nu isi permite sa sugereze vreun nume de viitor premier. Chiar daca suna mai putin sexy pentru un popor de complexati, presedintele numeste un prim-ministru (numire absolut formala) propus de MAJORITATEA FORMATA IN PARLAMENT. Ion Iliescu l-a numit prim-ministru pe presedintele PDSR-ului, Nicolae Vacaroiu, ulterior Constantinescu pe cea agreat de CDR, iarasi Ion Iliescu pe cel care detinea functia de presedinte al PSD-ului in 2000. In 2004, Traian Basescu l-a numit pe Tariceanu, sustinut de Alianta DA + partidul-televizor.
    In decembrie 2009 nici o noutate: noul presedinte il va numi prim-ministru (de notat ca presedintele nu poate demite premierul, boc cade doar in cazul in care Parlamentul aproba o motiune de cenzura) probabil pe presedintele PDL-ului, indiferent care va fi acela. Va avea dupa caz sustinerea PNL-ului sau a PSD-ului). Probabil ca in posturile urmatoare se vor bate campii pe marginea tehnocratilor. Avem deja exemplul lui Bogdan Olteanu la Banca Nationala. Lista a fost deschisa.

  59. 61 Alex octombrie 11, 2009 la 1:10 pm

    PRESEDINTELE REPREZINTA ROMANIA IN RELATIILE EXTERNE. Geoana este singurul dintre contracandidatii basescului care are habar cu ce se mananca politica externa.
    Imi pare rau pentru Antonescu si Oprescu, dar sunt copia fidela a Basescului. Nu sunt in nici un caz „ul altfel de candidat”. Tot mistocaraie, tot hahaieli, tot vorbe fara sens, daca ii scuturi mai bine nu-i nimic de capul lor.
    Presedintele nu are voie sa fie certat cu un partid politic, nu isi permite sa respinga un lider politic (fie el si TB, asta e realitatea, daca va fi presedintele PDL-ului…); presedintele trebuie sa fie un diplomat abil, dispus la dialog cu toate fortele politice, nu-si permite liste cu favoriti si liste cu persoane neagreate. Radu Duda a spus-o pe sleau, dar adevarul nu este atractiv.
    Un Oprescu spre exemlu reprezinta un pericol public pentru democratie. S-a vazut si la Primarie, unde n-a avut abilitatea sa conlucreze cu un Consiliu, ci a reusit „performanta” de a-i fi respinse toate proiectele de catre majoritatea creata. Ganditi-va la un specimen din asta in fruntea statului: inca cinci ani de balamuc cu un egoist care nu este in stare sa comunice cu partenerii de guvernare. Iar in politica externa: cand a fost intrebat de angajatul lui felix, habar n-a avut sa indruge o boaba, nici sa mimeze ceva legat de politica externa, macar pe langa! A tinut-o sus si tare ca el are prieteni la Moscova si Viena (am redescoperit cu ocazia asta axa „lui” patriciu-tariceanu, cu punctele nodale OMW-ul si bancile austriece care ne-au bagat in faliment, ulterior au speculat pe moneda nationala).
    La fel sta treaba cu lacheul liberal…
    Sa visati bine…

    @ nastase
    Cu ocazia asta, psd-ul si dvs. personal sunteti responsabili direct de criza guvernamentala care a condus la decredibilizarea Romaniei in saptamana in care Guvernul trebuia sa negocieze cu Comisia pe marginea comisarului european, in momentul demararii tratativelor privind aderarea la spatiul schengen si in etapa in care incepeau investitiile in economia reala pentru combaterea efectelor crizei.

    PS
    Candidatul PSD poate castiga alegerila numai in cazul in care propune electoratului UN PROIECT DE SOCIETATE. Si are sanse reale. Mascariciul penelist a venit cu o mazgalitura in care a reprodus programul de kkt al lui tariceanu, oprescu a aratat ce-i poate pielea, aceleasi hahaieli fara fond, asteptam o lansare de data asta a PROGRAMULUI PRESEDINTELUI PSD in care sa spuna concret ce vrea sa faca, IN LIMITELE CONSTITUTIEI.
    Sa ma lasati cu premierul, Parlamentul este singurul abilitat sa propuna un premier, presedintele doar consfiinteste alegerea parlamentarilor.

  60. 62 Alex octombrie 11, 2009 la 2:03 pm

    PS nastase
    Daca mai continuati genul asta de campenie (oricine, numai nu basescu), am sa am satisactia de a-i vedea in turul II pe gigi becali alaturi de basescu. Pentru ca lumea are si alte optiuni in afara de iresponsabilul oprescu, sau micul servitor antonescu.
    Iar Vadim Tudor va fi razbunat cu varf si indesat pentru aranjamentele din 2000 (stia ce stia cedereul cu softul acum 5 ani, problemele probabil nu dureaza din „era nastase”). Abia astept sa va vad indemnand lumea sa-l voteze pe TB.
    Deci, incetati cu campania negativa, faceti eforturile de a duce campania pe proiecte, politici, nu pe fumigene!


  1. 1 Deconcentrate « Blog ideologic Titus Filipas Trackback pe octombrie 8, 2009 la 7:39 am

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s






Arhiva

Comentarii Recente

diasporean la Anunt!
fostă basarabeancă la Anunt!
Ce scriam acum exact… la Anunt!
De ce n-am criticat… la Anunt!
Cum e posibil asa ce… la Anunt!

%d blogeri au apreciat: