Mai aproape de Europa

 

Ma vad nevoit din nou sa imi exprim regretul ca nu suntem inca „europeni”. Nu simtim inca in acest sens si prin urmare suntem prea putin interesati de ceea ce se intampla in comunitatea din care facem parte. Este fara indoiala o chestiune culturala, care se modifica in timp. Dar fara ajutor din partea presei, a politicienilor, a formatorilor de opinie si, in general, a tot ceea ce constituie factor de socializare nu vom inregistra schimbari majore prea repede.

De ce spun toate acestea? Pentru ca sunt extrem de dezamagit de atentia si de interesul cu care a fost tratat si dezbatut la noi episodul alegerii „noului” preşedinte al Comisiei Europene. Fara discutie ca subiectul a fost prezent in paginile ziarelor si in jurnalele de stiri de la radio si televiziune, dar vizibilitatea sa a fost extrem de redusa. Poate ca reconfirmarea domnului Barroso a survenit intr-un moment nefericit, in contextul in care guvernul Boc si-a asumat raspunderea in fata Parlamentului pe o serei de legi capitale pentru societatea romaneasca. Neseriosi si europenii astia. Nu s-au racordat la agenda politica romaneasca!

Trecand peste propriile dezamagiri, reconfirmarea, deloc surprinzatoare, a lui José Manuel Durão Barroso nu ar trebui nici sa ne instristeze, dar nici sa ne bucure. In mod evident, mi-as fi dorit un socialist in fruntea Executivului european, dar nu lipsa acestuia ma ingrijoreaza. Mult mai important mi se pare faptul ca perspectivele Comisiei Europene, si nu numai ,depind de soarta Tratatului de la Lisabona si de referendumul irlandez (apropo, credeti ca irlandezii ar putea cere postul de comisar pentrfu agricultura in schimbul unui vot „convenabil” la referendum?)

De fapt, consultarea populara din Irlanda se anunta a fi doar o piesa dintr-un puzzle destul de complex. Conservatoriii britanici, spre exemplu, cei care l-au sustinut, alaturi de populari si de liberali, pe Barroso iau, se pare, in calcul ipoteza in care Tratatul de la Lisabona mai are de asteptat pana sa intre in vigoare. Aceasta chiar daca irlandezii ar vota „pentru”.

Dupa cum probabil stiti, pe langa votul irlandezilor, Tratatul de la Lisabona nu este inca adoptat, din punct de vedere procedural, nici in Cehia si nici in Polonia. Presedintii destul de eurosceptici ai celor doua state nu au promulgat  inca documentul. Declarativ, se asteapta votul din Irlanda, dar nu este exclus ca dupa consumarea acestui moment intr-un sens favorabil Tratatului, cei doi sa mai amane anuntul – pentru a negocia mai bine posturile de comisari..

Prin urmare, presedintele Comisiei are o misiune nu tocmai usoara. In acest moment, au loc discutii si negocieri mai mult sau mai putin formale. Sunt sceptic ca Romania joaca sau ca incearca sa joace vreun rol in toata aceasta poveste de politica europeana veritabila. Dar daca nu ne implicam activ in treburile comunitare, macar sa discutam despre ele. Din pacate, nici la acest capitol nu stam mai bine.

Politicienii se plang ca presa nu este interesata de astfel de subiecte, iar presa arunca de fiecare data in fata argumentul ratingului. Pe cine sa condamni mai intai? Fiecare are partea sa de adevar. Ceva insa trebuie sa facem. Este in interesul nostru sa fim mai aproape de UE. De fapt, mai in interiorul UE, nu, ca de obicei, la periferie.

Incepand de astazi, si pana duminica, sunt la Florenta, la o reuniune unde se va discuta despre terorism si despre protectia drepturilor omului impotriva unor eventuale abuzuri, determinate de folosirea – ca pretext – a terorismului. Unde sunt limitele rezonabile, de protejare a comunitatii si unde incepe manipularea? Va voi tine la curent.

69 Responses to “Mai aproape de Europa”


  1. 1 Vasile, septembrie 17, 2009 la 2:55 pm

    Domnule AN,

    Au auzit alocutiunea lui Gigi Becali de la alegerea noului Presedinte Barroso si am inteles contrariul la ce ati inteles dumneavoastra!
    Intre timp in Spania un „casunar” a fost linsat , exterminat de un grup din care facea parte si un concetatean al domnului presedinte al Europei José Manuel Durão Barroso , si stiti cum este pina la politica aya mare a domnului Barroso ne omoara pe unde ne printe conationalii domnului sau „conationalii” nostri , europeni!

  2. 2 nordiclarisa septembrie 17, 2009 la 3:20 pm

    Aveti dreptate, societatea romaneasca inca nu are o cultura consolidata in ceea ce priveste institutiile Uniunii Europene, dar, in timp, in special cei tineri vor invata unde sa gaseasca aceste date si cum sa le foloseasca.

    Despre calatoria dvs la Florenta nu pot decat sa va invidiez admirativ si sa astept cu nerabdare sa ne relatati modul in care drepturile omului sunt abordate la nivelul Uniunii si modul in care pot fi protejate impotriva terorismului.

    Cu toate ca am carta drepturilor in Uniune nu am drepturile omului la nivel global (daca pot sa ma pronunt astfel) si aici vreau sa aduc in discutie :”dreptul la autodeterminare a natiunilor” – drept care de cele mai multe ori produce conflicte asimilate actelor de terorism, sau chiar acte de terorism. Nu ati precizat daca intalnirea de la Florenta are caracter global sau doar european.

    Astept noutati si va doresc multa inspiratie,

    Larisa

  3. 3 Draghi Puterity septembrie 17, 2009 la 3:50 pm

    Poate e si un lucru bun in faptul ca problema comisarului roman nu a ajuns pe ecranul (aburit al) radarului lui Basescu. Sau ati dori sa o vedetzi pe EBA sau pe Udrea comisar european? Daca imi veti replica ca CE are mecanisme pentru a preveni astfel de derapaje, permiteti-mi sa ma gandesc la Frattini, si sa fiu sceptic.

    Irlandezi vor vota cum va vrea CIA. Probabil in aceeasi situatie vor fi si Polonia si Cehia. Avand in vedere ca presedintele Obama are nevoie acum de „vechea Europa” pentru a trece peste criza si a crea o contrapondere Chinei, probabil ordinul va fi sa se voteze DA.

  4. 4 calinrdt septembrie 17, 2009 la 4:02 pm

    Cred ca, in urma unei analize comparative referitor la intensitatea eforturilor de awereness din statele membre, nu am iesi pe ultimul loc.
    Si la noi, si la ei (ma refer la EU 15) lumea e destul de indiferenta. Motivele sunt insa altele, daca ei sunt preocupati sa traiasca in bunastare, noi suntem preocupati sa supravietuim.

    Impactul pe care se presupunea ca il va avea integrarea a fost cu mult supraestimat. Pe de alta parte, capacitatea politicienilor din Romania , in frunte cu basescu, de a crea un haos total , a fost cu mult sub-estimata.
    Un bun exemplu este raspunsul regretatului Paler la scenariul basescu – presedinte; boc prim-ministru „. Imaginati’va ca ar fi fost pusa in ecuatie si „eba – europarlamentar” + „udrea – ministru” .

    Mai exact, dle Nastase, ce avem noi in comun cu UE, asa cum o vedeam inainte de integrare? Eu cel putin, ma asteptam ca aderarea sa aduca : responsabilizare, viziune si dezvoltare economica .

    Am avut un discurs de 2 ore presedintele Romaniei. Nu l-am urmarit, dar pun un pariu: nu s-a facut referire la nimic din ce inseamna agenda europeana. De cate ori a aparut „comisia europeana” „bruxelles” etc in discursul asta?

    Ceea ce propuneti dvs presei , prin abordarea subiectelor acestora, este un fel de „fake it’till you make it”. Nu merge. Oamenii incep sa aiba o viziune neclara asupra Romaniei ca stat de drept. Sa analizezi acum Romania ca stat membru, din postura cetateanului de rand, mi se pare
    destul de complicat.

    Noi, ca si stat, nu avem bani la buget pentru finantarea nationala la co-finantarea europana (banii aia multi cu care ne amageam). Asta e problema. Sa vedem intai de ce nu putem pune si noi 15 eurocenti unde ne da comisia 85 si dupa aceea ne putem ingriji si de Europa.

  5. 5 Costi septembrie 17, 2009 la 6:26 pm

    D-le Presedinte ,

    1. Daca, in aceasta tara, nu ar mai fi oameni ca el, ca Florin,

    http://constantin-brincus.blogspot.com/2009/09/florin.html

    2. Daca in scoli nu ar mai fi asa ceva:

    http://constantin-brincus.blogspot.com/2009/09/manifest-pentru-o-scoala-corecta.html

    3. Daca noi toti, poporul asta, nu am mai fi astfel:

    http://constantin-brincus.blogspot.com/2009/09/foarte-tare.html

    POATE ca un guvern al Romaniei (oricum s-ar numi el) NU SI-AR MAI PERMITE a face pe Dumnezeu!

    Pana atunci…….

    Cu stima si scuze pentru linkuri ( am crezut ca e mai scurt asa ), sper sa treaca motiunea PNL -UDMR – (PSD ???), pentru noi, romanii!

    Ce spuneti???

  6. 6 Pali septembrie 17, 2009 la 6:27 pm

    Domnule Nastase daca sunteti la Florenta va „invidiez” ! va intreb tot in acelasi timp la agenda politica UE nu s a racordat dar la altceva noi ne vom putea racorda? Proiecte etc. de exemplu ?Sau vom ramina izolati in continuoare?! Incotro ne indreptam cu acest iresponsabil ce se va alege de tara noastra in aceste conditii?Cum suntem noi privit dupa ce am livrat ( Romania ) la Bruxelles un cioban,un debil si o botoxata ( asta ca,sa nu o numesc altfel )
    cat despre „terorismul” autohton cred ca,putem vorbi si la Bucuresti sau oriunde in tara.Mai terorizati cum suntem acum cred ca,nu mai e nimeni in UE.Investitii zero, contractie -9 super tare Domnule „constitutionalist” Umil Boc !

  7. 7 Alex septembrie 17, 2009 la 7:53 pm

    calinrdt, iti dau o veste proasta: vom absorbi fondurile europene pana la ultimul eurocent. Exact ce nu s-a intamplat in guvernarea tariceanu.
    Putem pune cei 15 eurocenti alaturi de cei 85 de la comisie numai sa avem gandire normala. Eu personal i-am pus. Si multi alti intreprinzatori.
    Cum poate Ungaria putem si noi. Sau Grecia, Spania, chiar Irlanda care au iesit din precedentele crize economica printr-un proiect coerent cu o latura economico-sociala importanta. Prin VOINTA POLITICA. Saracia, prostia si golaneala din Romania nu sunt un dat, rodul fatalitatii, ci consecinta unei politici antinationale postdecembriste care s-a prelungit in guvernarea „portocalie”. Dupa jaful din anii ’90, am crezut ca ne va fi mai bine. Oile au votat basescu si Alianta DA pentru A Trai Bine! Cand colo, pumnul in gura! Micii intreprinzatori s-au trezit cu marirea impozitelor, sistarea ajutoarelor de stat si a platilor din fondurile europene (mai ales postaderare), capacul peste exportatori fiind pus de politica BNR criminala privind cursul valutar. Tot ce a insemnat productie a fost asasinat, romanii devenind o colonie in mijlocul ue, traind din importuri si speculatii imobiliare. In timp ce speculatorii nu au platit un leu impozit pe tranzactii babane, romanii care munceau erau tocati marunt-marunt de administratia leberala (care urla actualente ca este schimbata…). O tara de speculatori imobiliari care, cu sau fara criza mondiala, tot se prabusea dpdv economic.
    Guvernul actual a muncit, a luat cateva masuri logice (Acordul cu FMI-ul si comisia, dezghetarea realtiilor externe, PIETE PENTRU EXPORTATORII ROMANI, o politica macroeconomica normala, un pachet de legi CERUT DE FMI si, lucrul cel mai important, simplificarea procedurilor pentru accesul cetateanului la fondurile europene pe care nu le-a pupat pana in 2009!).
    Vor urma investitiile (stiu, AICI e batalia pe ciolan, money, money), NU ERAU INDICATE INVESTITIILE PANA LA 1 SEPTEMBRIE, trebuia sa asteptam ca basica imobiliara sa se sparga si costurile umflate artificial sa atinga o valoare logica.

    @ AN
    Cred si eu ca, daca se faceau mai devreme platile catre agricultori, era mai bine, dar…

    Am inteles, saracirea maselor + ignoranta = imbogatirea noastra. La naiba cu proiectele europene, nu-s fondurile europene de nasul romanului, oligarhii si mogulii pot castiga mai mult pe fondul pauperizarii si izolarii externe a Romaniei, asa ca ne dam mana frumos peste tara:
    http://www.ziua.ro/display.php?data=2009-09-17&id=258720

  8. 8 neinfectat de comunism septembrie 17, 2009 la 7:56 pm

    Mai important e faptul ca SUA renunta la scutul antiracheta in Europa…ramane sa aruncam cu cartofi in rachetele rusilor si ale iranienilor… detalii la mine pe blog pls…

  9. 9 nea Petrica,viitor Cotrocelu... septembrie 17, 2009 la 8:09 pm

    Da,Adrian-le stii pe Toate! Dar,se ne monitorizam si pe noi,asa cum fac altii din EU,desi,”În politică, prostia NU este un handicap”-Napoleon Bonaparte! De ce:”Romania este una dintre tarile cele mai inactive din UE in ceea ce priveste pozitia fata de propunerile legislative europene.Parlamentarii romani nu comenteaza in fata niciunui proiect de lege emis de Parlamentul European. „?? ;Ca,Videanu-ca avem de Toate-rezerve de petrol de 2,6miliarde mc,dar British Petroleum in statistica sa in dec.2008:de 0,5 si 1,2 in 1988/sub 0,05% din cele mondiale.Iar,HG nr.1069/2007-stabileste ca epuizam resursele in 15 ani ;iar,Mondial-12 sep 2068,conform http://www.energy.eu! Hai,suntem nervosi,defilam…?!;Prognoza Comisiei Europene-despre Romania:”1.Economia scade cu 4% in 2009 si stagnare in 2010. 2.Somajul urca la 8% in 2009 si 7,7% in 2010,etc”;”Ne imprumutam, dar,contribuim la bugetul Uniunii Europene cu 10,2 miliarde de euro în perioada 2007-2013, si primim 19,67 pt.fonduri structurale”;”In Romania trebuie sa aplicam:”Cum va fi pentru milioanele de romani din Legea nr.19/2000 cu sistemul public de pensii-votata si de mine-in egalitate la aceiasi varsta de pensionare Barbati-Dame ».Cine ne cresc noua la bunici –nepoteii;cine ne asigura climatul familial-la 65/65 ani sau…ca in Anglia cu 70/70…….fi-r-ar sa fie….”;”Comisia pentru petitii -Romania se afla pe locul trei in ceea ce priveste numarul de petitii primite „;

  10. 10 Alex septembrie 17, 2009 la 8:17 pm

    AN
    Basescu: Daca nu primim transa a doua de la FMI, vom fi in dificultate. Am cerut ca banii sa fie folositi pentru plata pensiilor si a salariilor
    http://www.ziua.ro/news.php?data=2009-09-18&id=38879
    Ar vrea oligarhii si mogulii sa renuntam la investitii si liber la jaf.

    Restul, compuneri libere.

  11. 11 Petronius septembrie 17, 2009 la 8:31 pm

    „… eventuale abuzuri, determinate de folosirea – ca pretext – a terorismului” ?!

    Participa si englezi ? ar fi dragut sa explice cum vad ei utilizarea legislatiei anti-teroriste pentru blocarea activelor Islandei.

    Astept cu infrigurare un raspuns din partea lor … probabil perfid.

  12. 12 Fratele cel mare septembrie 17, 2009 la 8:44 pm

    Slavă Cerului

    Vlad Filat de Mihai Ghimpu aprobat;
    Voinicii lui Ştefa Cel Mare Drept şi Sfânt
    Moldovei să-i slujească, sub sacru jurământ,
    Să ţină pas cu România, fără vreun rabat.

  13. 13 silviu septembrie 17, 2009 la 9:19 pm

    Buna seara domnule Nastase si tuturor cititorilor de pe acest blog.Sper ca aveti o sedere cat mai placuta la Florenta,oras splendid pe care l-am vizitat anul trecut.Sper sa aveti timp sa vizitati si Pisa cu celebrul turn care e doar la o ora si ceva distanta de Florenta. E superb!
    Sper ca in viitor sa se poata face o delimitare clara intre „limitele rezonabile, de protejare a comunitatii si manipulare”,cum ati specificat in articol. Problema e calitatea si puterea de asimilare,intelegere a informatiilor de catre populatie , dar si modul in care informatia e transmisa. Spre deosebire de tarile Europei de Vest cu economie sanatoasa unde categoria sociala medie predomina,la noi predomina cea inferioara,astfel incat majoritatea oamenilor de la tara nu au acces la informatii,iar daca au,informatia pe care o percep e in general gresita ,ei fiind in general impresionati de modul „destept” de adresare a politicienilor sau de actiuni ale unor lideri politici care ii fac pe politicieni ” unul de-al lor” vezi-Boc cosind de zor ,sau Basescu cu fes si cizme la nu stiu ce eveniment care ii face pe ziaristi gaozari, savurand faptul ca „i-a pus la punct”. Basescu are priza la public prin modul sau de manifestare care ii asigura sprijinul paturii inferioare a populatiei.Ca urmare a faptului ca in tara inca avem o categorie sociala medie foarte redusa care ar putea judeca corect informatia e foarte usor pentru politicieni sa-i manipuleze ca pe o turma, fara un plan coerent de guvernare.
    A fost superb sloganul lui Tony Blair la alegeri : education,education and education.De asta avem nevoie si noi domnule Nastase – de educatie.
    Momentan locuiesc in Anglia si am vizitat week-endul trecut capitala Irlandei, Dublin. Oras dragut, curat, cu oament ospitalieri si prietenosi,…si nu am ramas pasiv la numarul imens de panouri publicitare care ii indemnau pe irlandezi sa voteze pro-europa, comparativ cu numarul foarte mic al panourilor euroscapticilor care ofereau o informatie contrara(nu s-a ratat amplasarea lor nici macar la stalpii de semafor). Am discutat la un pahar de guiness cu mai multi irlandezi iar majoritatea mi-au parut inca indecisi daca vor vota pro sau contra si inca mai asteapta argumente solide si nu doar promisiunile desarte ale politicienilor.
    Dar,va ramane de vazut care va fi impactul rezultatului din Irlanda la nivelui CE, interesant totusi ca o tara atat de mica poate avea la un moment dat un impact atat de semnificativ asupra Europei.
    Va doresc tuturor un week-end cat mai placut!!!

  14. 14 Daniel septembrie 17, 2009 la 9:43 pm

    Va doresc succes la conferinta. Cred ca este important sa nu ne mai facem ca nu ne-am prins, sa se recunoasca faptul ca „the cat is out of the bag”, vorba francezului, si in momentul de fata nici macar cei mai naivi nu mai cred in scenariul acesta cu terorismul aparut spontan sau izvorat din convingeri religioase. Pe de alta parte se pleaca de la ideea subinteleasa ca terorismul (inducerea de psihoze in randul populatiei) provine neaparat de la grupari paramilitare si nu poate la fel de bine proveni de la un guvern corupt sau de la grupuri de interese corporatiste. E adevarat ca pentru asta trebuie ca si populatia sa fie neinstruita, naiva, lipsita de valori morale solide – deci usor de prostit.
    Un articol interesant pe BBC privind efectele insidioase ale lipsei de intimitate si ale insecuritatii generate de guvern http://news.bbc.co.uk/1/hi/health/7988310.stm . Societatea orwelliana spre care ne indreptam nu tine cont de nevoile de securitate si de intimitate ale oricarei fiinte cu efecte nebanuite si foarte nocive pe termen lung. Intr-un acvariu trebuie puse pietre, scorburi, plante dese pentru a permite pestilor sa se retraga atunci cand din punct de vedere psihic nu se simt in forma. Este o nevoie universala scrisa in ADN-ul tuturor fiintelor dintr-un motiv foarte simplu: o fiinta supravegheata permanent este o fiinta vulnerabila. Ne-o confirma rezultatul a milioane de ani de evolutie.

  15. 15 calinrdt septembrie 17, 2009 la 9:57 pm

    AN , sa iti dau si eu niste vesti proaste:

    „Noi, ca si stat, nu avem bani la buget” se refera, evident, la stat si la bugetul lui. Imi vine greu sa cred ca tu ai facut asta, asa cum spui. Variantele sunt 1 – nu a fost clar ca fac referire la co-finantarea romaniei din bugetul national 2 tu esti Emil Boc. sau FMI.

    Referitor la masurile guvernului : PIETE PENTRU EXPORTATORII ROMANI+ simplificarea procedurilor pentru accesul cetateanului la fondurile europene pe care nu le-a pupat pana in 2009 imi permit sa iti dau cel mai relevant exemplu…

    Etapele , pentru proiectele astea europene sunt cam asa:
    1 autoritatea de implementare lanseaza „APEL DE PROIECTE” si un ghid al solicitantului, unde sunt trecute toate regulile jocului: ce situatie trebuie sa aiba beneficiaru, pentru ce anume i se dau bani, cand trebuie sa depuna proiectul (aici sunt cel putin trei luni , pentru ca beneficiarii sa dispuna de timpul necesar pentru elaborarea proiectelor
    2 beneficiarii depun din momentul in care sunt acceptate proiectele pana la dead line
    3 proiectele se evalueaza
    4 se anunta castigatorii , se semneaza contracte etc

    Pentru ca o politica din asta pe bani europeni, prevedea si niste banuti pentru sprijinul firmelor de a participa la targuri si expozitii internationale (tocmai promovarea exportului cum zici tu) o autoritate a organizat tarasenia.

    1 s’a lansat apelul si s’a specificat ca aplicantii se pot inscrie incepand cu 1 septembrie ora 14 . 00.
    2 oamenii au inceput sa pregateasca proiecte etc.
    3 a venit 1 septembrie ora 14.00 . nimeni nu s’a putut loga in sistem.
    4 la ora 14.20 sistemul a afisat urmatorul mesaj „pentru ca s’a depasit suma alocata, apelul este inchis”!

    De aici deducem 2 lucruri:
    cum sprijina guvernul exportul
    si cat de rapid au inceput sa se absoarba fondurile europene in romania.

    Eu sincer ma tem ca , din cauza modului in care sunt sprijinite obiectivele astea si a „vitezei” asa cum am prezentat’o mai sus. o sa primim o suspendare pe tot cadrul national de referinta (tot ce inseamna bani europeni in romania).
    Ca sa te parafrazez, Bulgaria a putut ! putem si noi!

  16. 16 calinrdt septembrie 17, 2009 la 9:58 pm

    EDIT (nu AN, mesajul ii era adresat lui Alex) scuze ptr eroare.

  17. 17 Spiridus septembrie 18, 2009 la 1:15 am

    1. „…sunt extrem de dezamagit de atentia si de interesul cu care a fost tratat si dezbatut la noi episodul alegerii „noului” preşedinte al Comisiei Europene”.
    Asta reflecta si cam cat de europeni suntem cu adevarat, la nivel de natie. Din pacate, nici la nivelul clasei politice, formatorilor de opinie, comentatorilor din media etc. nu exista nici interes, nici cunostintele necesare, nu se face nici macar efortul de a vedea cam incotro se duce Europa (si noi, odata cu ea!). Ca nu merge neaparat bine, zic unii care se mai pricep, sau oricum nu merge unita.
    2. „…In mod evident, mi-as fi dorit un socialist in fruntea Executivului european…”
    Asta nu ar fi o problema. Barroso provine dintr-un partid care se cheama …Social-Democrat, desi e de centru-dreapta (e interesant si cum s-a ajuns la aceasta denumire, dar poate altadata). De asemenea, in tinerete nu era chiar de dreapta (bine ca i-a venit mintea la cap, s-ar putea zice, dac-mi permiteti…).
    3. „…Conservatoriii britanici, (…) iau, se pare, in calcul ipoteza in care Tratatul de la Lisabona mai are de asteptat pana sa intre in vigoare”.
    Coservatorii europeni, nu numai cei britanici, se afla „pe val” si isi pot impune punctele de vedere sceptice privind viitorul Europei. Si asta pentru ca stanga, oarecum curios in conditiile unui interventionism masiv al statului in economie, se afla in criza (morala, ideologica, de actiune). Dreapta a stiut mai bine sa-i fure argumentele si acum le vinde la supra-pret.
    4. „Sunt sceptic ca Romania joaca sau ca incearca sa joace vreun rol in toata aceasta poveste de politica europeana veritabila.”
    Din pacate, nu sunteti sceptic, in aceasta privinta. Sunteti realist. Iar situatia actuala este urmarea dispretului fata de politica externa, la cel mai inalt nivel (presedinte, in primul rand, dar nu numai el). Ani in sir… Culegem ce am semanat. Nimic altceva.
    5. „Politicienii se plang ca presa nu este interesata de astfel de subiecte…”.
    Adevaratii barbati de stat nu actioneaza dupa ce scriu Chirieac sa Cristoiu. Dar de unde nu-s…

    Concluzie: Diagnoza corecta, solutii… altadata!

  18. 18 blogideologic septembrie 18, 2009 la 3:10 am

    @ Adrian Năstase
    Principiile muzeistice se întorc la rădăcinile din Epoca Luminilor : “MacGregor’s solution was so suavely done that nobody noticed how radical it was. He said he was returning to the BM’s roots in the Enlightenment, a move symbolised by the restoration of the King’s Library as an 18th-century collector’s paradise.” Vezi articolul complet la adresa URL http://entertainment.timesonline.co.uk/tol/arts_and_entertainment/visual_arts/article1738468.ece

  19. 19 blogideologic septembrie 18, 2009 la 4:16 am

    @ all
    Datoria publică exprimată ca procente din PIB, câteva exemple din exterior : China 18.4% ; Spain 36.2% ; UK 47.5% ; US 60.8% ; Franţa 63.9% ; Germania 64.9% ; Italia 104% ; Japonia 170%. În 1989, Nicolae Ceauşescu lăsase România cu o datorie publică negativă ! De fapt, prin inventarea părţilor sociale, Nicolae Ceauşescu transferase drepturile de a clama bogăţia din România către populaţia activă din România, aflată în “câmpul muncii”. Petre Roman a păcălit populaţia activă din România aflată în “câmpul muncii”, dându-le părţile sociale înapoi, –doar câţiva bănuţi–, atunci când cei care lucrau în “fabrici şi uzine” aveau tot dreptul de a primi drepturi băneşti pentru terenul, deosebit de valoros, aflat sub “fabrici şi uzine”, pentru investiţia minimă făcută de ei pe vremea lui Nicolae Ceauşescu. Alexandru Andrieş: “Ce oraş frumos, Fabrici şi uzine…/La mine-n cartier,/La tine-n cartier,/La ea în cartier,/La el în cartier.”
    @ Adrian Năstase, @ Alex : Există vreun studiu privind regimul juridic şi economic al acelor părţi sociale ?

  20. 20 Iluminatul septembrie 18, 2009 la 5:42 am

    „Stabilitate în instabilitate”
    Acesta este mesajul deopotrivă inspirat de România şi Turnul Pisei care ezită să aleagă între faima lipsei de verticalitate şi verticala “locului”.

  21. 21 Vasile, septembrie 18, 2009 la 6:40 am

    Alex,

    Tu primesti ca investitor fonduri europene? Cit ai tras spaga partidului?

    De obicei spui multe adevaruri fara sa vrei, cum poti sa spui la viitor ca Romania va absorbi fondurile europene in acest an ?Pai si seful tau ministru al transporturilor a spus ca vom merge in acest an pe autostrada noua, si uite ca nu a reusit nici cel putin sa modifice sa termine tronsonul facut de ceausescu sub numele de soseaua de centura a Ploiestului si era vorba doar de 12 kms.
    Intr-o alta ordine de idei chiar si in lipsa fondurilor guvernul Tariceanu luptindu-se cu un antinational a avut o crestere economica de 8% pe cind acum…….

    Da nu vrei sa vorbim de sintagma porci zboara si turismul in Romania in proportie de 80% se desfasoaraq cu avionul, ba baiatule …cautati-va domnule la deoctor!

  22. 22 Revizorul septembrie 18, 2009 la 8:32 am

    TB-mecanicul locomotivei politice, ignorând
    semnalele de oprire date cu fanionul portocaliu de impiegatul Isărescu, produce catastrofă şi este anchetat:

    Anchet. : ai văzut impiegatul semnalizând cu fanionul ?
    TB : da,da !!
    Anchet. : şii de ce n-ai oprit ?
    TB : hâ! hâ! hâ! am crezut că e campanie electorală…
    Anchet. : !!!

  23. 24 santinela septembrie 18, 2009 la 8:39 am

    Plimbati-va toti prin Europa,asistati la tot felul de conferinte si lasati ca Basescu sa faca ce vrea el.Dupa ce va cistiga(doamne fereste) o sa incepeti sa plingeti.Acum cind PSD-ul trebuie sa stringa rindurile pina si Iliescu se tine de simpozioane?

  24. 25 Pali septembrie 18, 2009 la 8:47 am

    Pentru calinrdt !

    Eu cred ca,am o veste si mai proasta pentru tine !NU vom absorbiiiiiii decat foarte putin.Cum poate Ungaria,Grecia etc ?PAI SUNT oameni normali la cap;daca e de furat 10 euro nu fura decat 5,la noi din 10 se fura 15 ! Crede-ma stiu ce spun.Puteam sa plec din tara asta de mult;nu am plecat si incepe sa-mi para rau.Intrebarea mea este cat mai indura poporul?Sau cat mai rezistam economic ca si tara????

  25. 26 Ciprian Bojan septembrie 18, 2009 la 9:01 am

    D-le Năstase, am avut şi am rămas- din păcate- cu aceeaşi mentalitate de „periferici”. NICIODATĂ în istoria noastră- poate cu excepţia conflictelor daco-romane- acest spaţiu nu a reprezentat pentru cineva decât o periferie! Dar, vă atrag atenţia. NU-I VINA ALTORA! Că acum suntem membri NATO şi SUA are nişte interese în regiune, e adevărat. Dar am profitat vreodată de această şansă? Continuăm să „conducem la bara din faţă”…

  26. 27 George Ban septembrie 18, 2009 la 9:57 am

    @Harabula

    Excelente ideile pe care le-ai postat pe acest fir! Intr-adevar, Basescu e cel mai mare rau pe care l-a vazut Romania. Basescu trebuie sa plece! Iar partidul lui, PD-L, sa ajunga la fel ca PNTCD. Si sa faca o alianta de 1 %.

  27. 28 Alex septembrie 18, 2009 la 10:38 am

    Vasile, accesez pe net fondurile europene, platind o suma modica (cateva zeci de RON) unui consultant transparent, nu de partid.

    blogideologic, datoria (publica si privata) a Ungariei spre exemplu este incomparabil mai mare decat a Romaniei. Ei au iesit din criza, ca si SUA, Germania, Franta. Cu multa indatorare. Inteleg ca se justifica un furt sacru, d’ala de dreapta. Milionul la firul de iarba mai bun decat cofinantarea proiectelor vitale, mama lor!

  28. 29 ELMMAR septembrie 18, 2009 la 10:55 am

    Frati romani!…
    Iliescu si Constantinescu au dus tara pe marginea prapastiei.
    Votati Basescu,numai cu el facem un pas inainte!

  29. 30 Calin septembrie 18, 2009 la 11:08 am

    @pali
    si ptr mine „marche ou creve” incepe sa sune potrivit contextului

  30. 31 Alex septembrie 18, 2009 la 1:51 pm

    Elmarica, uite aici: Antonescu despre o eventuala impacare politica intre el si Basescu: Sa nu spui niciodata niciodata!

    http://www.ziua.ro/news.php?data=2009-09-18&id=38921

  31. 32 douaceaie septembrie 18, 2009 la 2:06 pm

    Elmmar: basescu tace si face, nici-un presedinte pana acuma nu a facut absolut nimic, iar singurul care are tupeul sa zica tot verde-n fata este Mircea Badea. Nici macar la afirmatiile lui si acuzele care le adreseaza tuturor politicienilor, nimeni nu este in stare sa faca absolut nimic. Romania a devenit o tara jegoasa si aici ma refer la lumea care o conduce. Toti vor bani si iara bani, sa le fie rusine tuturor politicienilor si nu imi este rusine sa o spun, desi in tara numai stau de anii de zile, dar ma dezgusta in ultimul hal si imi este scarba sa vad cata lume se tareste de foame cu un salariul jegos de cativa lei. Preturile sunt la nivel european iar salariile de mizerie. Din cauza politicienilor oameni ajung de mizerie impreuna cu salariile lor. Stiu ca imi bat gura degeaba aici, chiar daca este blogul dumneavoastra, dar va spun cu un amar si un dezgust ca mi-e scarba de Romania din toate punctele de vedere in-afara de meleagurile si de persoanele care nu fura si sau in cap pt un amart de 1 leu. Sper sa se duca de rapa toti, dar absolut toti politicienii, iar daca dumneavoastra va simtiti e treaba dumneavoastra. Nu consider un atac la persoana sau altceva, este doar o imensa nemultumire fata de conducatorii Romaniei. Iar despre protectia populatiei, pf..ce sa mai zic??? toti sunt corupti, politia, jandarmi. …TOTI! nu inteleg de ce se mai fac campanii d-astea pentru protectia cetateanului!!!!!????? pentru ca oricum daca nu dai bani iei bataie, asta se stie, asta este Romania. Nu cred ca nimeni este orb incat sa nu vada toate astea. Dar cui ii pasa de supararile cetateanului?? nimanui. Concluzia este: politician=bani, coruptie, nebagare de seama. Domnule Nastase, daca gresesc in tot ceea ce am spus, chiar va rog sa imi face-ti o corectare, sper ca intelegi supararile cetatenilor incat sa fiti in gradul de ale si comenta civilizat si cu demnitate.

  32. 33 Vasile, septembrie 18, 2009 la 2:38 pm

    Alex,

    Minti, sumele europene se acceseaza ,intr-adevar printr-un consultant in mod obligatoriu contribuabil „beneviol” la sacul partidului respectiv , in general PD-List.Acum inteleg si fanteziile tale sau simpatia ta pentru multe emanatii portocalii.
    Problema este ca atat de simpla si tot atat de complicata.La o eventualqa suma de care ai avea nevoie de 100000 euro,consultantul iti umfla nevoile cu cel putin 100% bineinteles ca riscul falsului ramane in dosarul tau ,iar suma primita in final va fi de max 80000 euro.

    Hai sa-ti spun si o poveste ardeleneasca.Un crescator de vite , ardelean proprietar al unei mine de aur , purtata in boasele unui super-buhai, curtat sa insamanteze vitro, mai toate vacile europene si nu numai ,s-a gandit sa-si extinda afacerea prin reproducerea intr-o ferma speciala a unor exemplare cit de cit identice cu a lui Vasile. Buhaiul care valoreaza cit un pur sange cistigator la Ascot , constituia daca vreti garantia sau emblema de profesionist in materie.

    Tipul insa , mai ardelean , nu a inteles cum e cu paraindaratul, si dosarul a fost respins.

  33. 34 Roxana Iordache septembrie 18, 2009 la 5:33 pm

    @nastase. O să-i placă lui Barosso, mereu se recomandă cu numele întreg. 🙂 Pe urmă, vorba cântecului lui Mărgineanu: Jana nu e moartă, Jana se transformă. Că doar vine din Internaţionala Socialistă, iar partidul lui paraşutat în PPE se numeşte PSD. 😀

  34. 36 Roxana Iordache septembrie 18, 2009 la 5:37 pm

    @ELMMAR. Vezi, că unii nu ştiu bancul. 🙂

  35. 37 Ioan septembrie 18, 2009 la 8:09 pm

    Acum, ocupa inca postul oferit de Joana la televiziunea publica. Dintre toti profesionistii in audiovizual, numerosi oamenii de cultura din parohia pesede Prostanacu’ l-a impins in fata pe el. Acum, judecand dupa postul ocupat, „inaintasul” sta in galeria presedintilor TVR alaturi de acad. R Teodorescu. Mare, foarte mare caciula pentru un la fel de mare neica nimeni. Prin prestatia lui in politica post-decembrista a fost clasificat ca om de mana a III-a, in pofida situarii lui intotdeauna in primul rand al „pozei de familie”. Traseul lui in politica damboviteana este bine cunoscut. Mai intai fesene, apoi pedesere, pede si in cele din urma la pesede, umar la umar cu un alt „inaintas”; azi purtator de sotii si de vorbe agramate in pesede. (in afara pesede nu se vede, este fad, sters, ca si seful sau dealtfel) Ambii „inaintasi” au trasaturi comune: se uita la sefi pe sub sprancene si sunt lingai destoinici. Pentru cuvenita logica in formularea acestei idei se cuvine sa reamintesc ca Joana, inca presedinte la pesede, a fost impins in aceasta functie de clujeni in cardasie cu Hrebe, unu’ Marean din provincie si alti cativa ilustri neaveniti. Si tot din aceleasi motiv sa ne amintim ca pesedistii din zona Feleacului au facut „pasul inapoi” la alegerile locale; scapandu-l astfel in casigator pe Boc. Pe scurt, aceasta este conjunctura in care Actualu’ si-a tras presedinti proprii la pesede, la tvr si chiar purtator de cuvant acolo. Ceea ce a fost de demonstrat, am demonstrat cu toate datele la vedere. De aceea nu cred ca trebuie sa mai suprinda pe nimeni de ce lui A Nastase i-a fost trantita usa in nas la tvr inca de acum cinci ani.

    PS

    In urma cu cca sase luni cei doi, Joana si Actualu’ au batut din nou palma ca doi gembasi, prelungind mandatul celor doua figuri triste din audiovizual pana in luna decembrie. Acum ei isi rasplatesc cu varf si indesat stapanii. Sasu continua sa fie la fel de ermetic cu pesedisti, iar Toghina a modificat formatul unor emisiuni, scotand din structua lor sectiunea in care politicienii raspundeau la intrebarile ascultatorilor. (ce sfidare) De ce sa fie deranjati cu intrebari alde …, sa nu fiu acuzat de partizanat politic. Pentru amandoi, din „Balta fara peste viu”, un bine meritat „Sa va fie rusine”.

  36. 38 Daniel septembrie 18, 2009 la 8:45 pm

    „Antonescu despre o eventuala impacare politica intre el si Basescu: Sa nu spui niciodata niciodata!”
    Urmaresc foarte atent astfel de declaratii. Afirmatia este scoasa din context in sensul in care alternativa era prezentata ca fiind posibila, dar foarte putin probabila, in sensul in care ar fi nevoie de o profunda transformare a lui TB, ceea ce, evident, nu se poate produce in 2 luni. La antena3 a declarat ca nu se pune problema unei colaborari cu TB sau PDL, nici inainte, nici dupa alegeri. Din cate stiu este singurul candidat care a avut o pozitie fara echivoc pana acum privind colaborarea cu TB, exceptandu-l pe AN care a renuntat la intentia de a candida. Duda a facut chiar o declaratie explicita prin care il vedea posibil premier, Geoana s-a abtinut, Oprescu nu a comentat pana acum, Vadim i-a oferit voturile pentru victoria din 2004. Oricum o victorie in alegeri pe baza unor promisiuni mincinoase, daca ar fi asa, ar insemna delegitimarea imediata a candidatului singura forta care l-ar mai putea tine la putere fiind cea de represiune, temporar.

  37. 39 Alex septembrie 18, 2009 la 10:03 pm

    Vasile, consultantul meu nu e de partid, nu-mi umfla sumele, nu l-am cunoscut pe linie politica. Lasa povestile, mai iesi cu ochii din sticla si mergi pe camp (sa zicem in Pantelimon unde, imediat dupa plecarea taricelului, locuitorii, fosti speculatori imobiliari, au accesat frumos fonduri europene. Actualmente s-au deblocat toti banii europeni pentru agricultura care au inceput sa vina spre Bucuresti). Deci fara corul jeluitorilor!

    Mai nou, romanii au aplicat pentru cei 25.000 de euro (program european pentru cei care SE INTORC LA SATE). Sa Bocesti Bine!

  38. 40 Alex septembrie 18, 2009 la 10:21 pm

    Daniel, Antonescu este candidatul-iepure al basescului. Sau numai tu nu vezi ca baselu si taricelu sunt ca doi porumbei. O pozitie de trei parale cu platitudini care par antibasesciene nu impresioneaza nici corul babelor din Stefanesti. Gata, antonescul a pierdut lupta pentru pretendent al titlului de „antibasescianul romaniei” din cateva motive:
    1. PNL a ajutat PD-ul sa obtina cele mai multe mandate in Parlament.
    2. Pe parcursul derularii acordului cu FMI-ul, PNL-ul a facut tot ce i-a stat in putinta pentru ca Romania sa aplice o politica economica (virgula) care ne-ar fi dus la sapa de lemn. Dar n-a tinut.
    3. Defectiunea Cristoiu si a unor aripi din trustul complex al Antenelor: s-a vazut jocul antibasescienilol aparenti. Vor mai aparea si altii.
    4. Prea multe similitudini intre parerile si interesele antonescului si ale „aripii dure”, liberale a PD care a stat in umbra iar acum iese la suprafata (hai, ce pana mea, sa aruncam peste bord cateva milioane de romani, impartim frateste banii si tot ce a mai ramas in tara, nu platim nici unii, nici altii impozit, lasam balta proiectul european si interesele romanesti, cascaveaua gata!).

    Daniel, ti-am pus moca articolul mai sus. Antonescul a declarat explicit ceea ce stiam: ar face alianta cu TB. De mai multe ori intr-o zi. A, ca poate retracta pentru oile anteniste…ha ha ha!

    Iti mai spusn un secret: miliardarii de carton vor face in Romania afaceri CA IN ORICE TARA EUROPEANA. Pentru ca vom deveni tara europeana.

  39. 41 Alex septembrie 18, 2009 la 10:33 pm

    Românii nu văd UE doar ca pe un bancomat

    Cosmina Ioniţă
    Românii figurează în topul cetăţenilor europeni care au încredere în UE, percepută ca un furnizor de democraţie, nu doar de fonduri. În schimb, potrivit ulimului Eurobarometru, ei devin sceptici în ceea ce priveşte forţa României de a-şi promova interesele în interiorul comunităţii europene.

    http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/868260/Romanii-nu-vad-UE-doar-ca-pe-un-bancomat/

    Ioan, vezi ca suntem tara membra NATO si UE, in RM Alianta pentru Integrare l-a rasturnat pe Voronin (si asta dupa innabusirea revoltei studentesti) si toate astea datorita unuia Joana: ambasador la Washington, ministru de externe, seful „partidului diplomatilor”. Promovat de Adrian Nastase, dar incurcatura mare, n-o are cu imobiliarele, jmenuieli petroliste, pocker la bursa si pe piata de capital…

  40. 42 Aya septembrie 19, 2009 la 2:13 am

    @

    ELMMAR

    Vorba Roxanei: s-ar putea ca unii sa nu stie bancul.
    Stii ce se intampla de obicei in cazuri din astea, mai ales daca respectivii nu au umor: iau bancul in serios.
    Treaba lor- ai putea raspunde tu.
    Desigur- ti-as replica- dar in acest caz s-ar putea sa fii acuzat, cu manie proletara, ca esti sustinatoarul lui Basescu, asa cum au mai patit unii pe aici (asta, chiar e un banc bun).

    P.S.
    Multumesc pentru eficienta aparare – replica pe care i-ai dat-o cuiva care o merita din plin, in 16 septembrie, 3:39- la „Prima zi de scoala”.
    Pe de alta parte: mai stii? poate asta e placerea omului!

  41. 43 Vasile, septembrie 19, 2009 la 7:00 am

    douac…ie,

    Nu doresc sa-ti contrazic afirmatiile, daaaaar, inchide ochii timp de 20 de secunde si inchipueste-ţil pe Badea la B1 TV.
    Daca au trecut douzeci de secunde spune-mi ce ai vazut.
    Usor tembel,narcisist ,imbatranit fara intelepciune, propaga de la postul respectiv , absenteismul de la vot,sub asa zisa lehamite sentiment pe care orice individ sanatos nu are dreptul social si moral sa o faca, mai ales cind observ ca dupa unii , şi dupa dumneata Badea ar fi un model!

  42. 44 leo septembrie 19, 2009 la 8:24 am

    antibăsescienii aparenţi. interesant concept. or fi cu ceva diferiţi de pseudo-antibăsescienii evidenţi, gen Prostănacu?

  43. 45 Augustin septembrie 19, 2009 la 12:34 pm

    @ Aya
    In loc sa-mi raspunzi la argumente cu contraargumente, in loc sa raspunzi la niste intrebari, (incomode, ce-i drept) ce faci tu?: te asociezi – rinjind satisfacuta – la o NOUA mirlanie a lui elmmar adresata mie. „Bravo, elmmar, i-ai zis-o nenorocitului! Si i-ai zis-o … EFICIENT”. Imi reaminteste (speram sa uit) de invectivele NEDEMNE pe care mi le-ai adresat, nejustificat si NEPROVOCATA, ca ultima solutie a ta de a ma „birui”. Reteta e patentata: n-ai argumente? Zi-i de mama!
    Ma bucur ca-ti arati adevarata fata. Ma bucur pentru cei de-aici, care credeau altceva despre tine.
    Nimic nou sub soare. Unii l-au votat pe Basescu! Si chiar au crezut in el!
    O sa rizi: si eu am crezut altceva despre tine. Si-acum sint trist! Nu-i nimic, o sa-mi treaca!

  44. 46 Alex septembrie 19, 2009 la 1:35 pm

    Pana una alta, leo, antonescul si patriciul l-au facut pe baselu presedinte. De ce trebuie sa-i iubesc eu? Pentru ca s-au certat din motive numai de ei stiute?
    Ce realizari marete are activistul pnl (in afara impingerii basescului in fata)? Ma rog, un personaj mediatizat deamboulea devine o celebritate. Eu personal vreu alt model de om de afaceri decat primadonele televiziunilor si fituicile de doi lei din Romania. De ce nu candidatul psd?

  45. 47 Ioan septembrie 19, 2009 la 2:49 pm

    @ Augustin

    Scuze, dar ma bag ca musca in lapte. Dar, ce nu face omul pentru adevar si pentru binele aproapelui sau. Eu stiu ca ELMMAR s-a adresat pentru o cuvenita punere la punct unuia ce semneaza prin preajma cu Vasile; si nicidecum … celui ce a lasat urmasilor vorbe „pentru cine vrea sa creada, am o mie de motive. Pentru cine nu vrea sa creada, nu am nici unul. Cu stima, si pe alta data.

  46. 48 douaceaie septembrie 19, 2009 la 2:52 pm

    @ Vasile: nu era doar referito la Badea postul meu, ci am dat un exemplu clar de un om care este vazut de o tara intreaga de ceea ce spune. Iar daca tu il vezi asa pe Badea, este problema ta si viziunea ta, alti nu il vad asa, dar oare de ce? pentru ca da peste nas la orice prostie ne este bagata pe gat de politicieni romani? sigur asta e.

  47. 49 Aya septembrie 19, 2009 la 5:55 pm

    @

    Augustin

    CAPCANA IERARHIZARII RAULUI: INTRE DR. JEKILL SI MR. HYDE
    (SAU INTRE RESENTIMENTE SI RELE INTENTII)

    Nu era nevoie sa scrii inca un text jalnic pentru a demonstra ceea ce oricum stiam ca esti: un resentimentar.

    Resentimentul este ceea ce poate rani mai puternic.
    Mai mult decat nedreptatea faptica, suportul resentimentar este cel care provoaca durere.
    Mai mult decat agresiunea psihica, motivatia (caci de argmentatie nu poate fi vorba) resentimentara face sa se cutremure o intreaga lume interioara, chiar daca va fi gasind resurse pentru a ramane in picioare.
    Mai mult chiar decat conspiratia prostiei, resentimentul aduce groaza in spirit, prin primtivismul lui.

    Vei fi asteptand, poate, sa ma refer la „spiritul resentimentar”.
    NU exista asa ceva!
    Nu poate fi investita cu darul spiritului o unealta rudimentara- resentimentul. Dureroasa, e drept, dar totusi doar o unealta a atavismului.

    Pentru indivizii ca tine, este de neiertat ca un personaj- oricare ar fi acela- poate sustine coerent o opinie (mai mult: sa aiba dreptate) cu care nu numai ca nu sunt de acord, dar ar dori sa nu poata fi nici macar exprimata.
    Tu si cei ca tine nu puteti ierta faptul ca exista personaje care resping „sfanta manie proletara”- unicul vostru „argument” (de tip „pumnul in masa”, ca sa fie mai clar) tocmai pentru ca acea „manie” tulbura spatiul ideilor.
    Nu puteti ierta ca exista personaje care reusesc sa limpezeasca acel spatiu- anihiland respectiva „sfanta manie”, atat de draga voua – redandu-l, firesc, ideilor.

    Mai este ceva: tu nu-mi poti ierta, punctual, SI faptul ca (pentru a-l parafraza pe Bernard- Henri Levy) nu am intrat in penibila capcana a ierarhizarii raului.
    Stii foarte bine ca scopul tau NU era sa ma determini sa spun cine va fi „beneficiarul stampilei” folosite de mine (nu ai fost suficient de abil pentru a ma „pacali” sa cad in capcana, ocolind principiul deja mentionat- al refuzului ierarhizarii raului) ci sa ma determini sa spun un nume, oricare.
    Orice as fi spus ar fi fost impotriva mea.
    Orice as fi spus s-ar fi transformat- chiar prin precare sofisme (asa cum ai mai incercat, de altfel- daca este nevoie, iti pot aminti, citandu-te, pentru a te mai rusina inca o data de ridicolele constructe asa-zis logice cu care ai incercat sa operezi- dar, banuiesc ca stii la ce ma refer) in arme cu care ai fi incercat sa ma ataci.

    De ce ti-as fi furnizat o arma (fie si un rudiment de arma) incalcandu-mi un principiu, cel enuntat deja (iti precizez ca, in ceea ce ma priveste, principiile sunt repere)?
    Cum ai putut crede ca as intra in jocul tau (inabil, intre altele) cand, dincolo de principii, exista un argument logic al faptului ca „invitatia” ta era rauvoitoare, o capcana?
    Care este argumentul?
    Sare in ochi!

    Toti cei care au citit postarile mele, de-a lungul timpului, sigur au inteles (ca fiind foarte clar) daca nu cu cine as putea vota, la aceste alegeri (subliniez, in conditiile NEcandidaturii lui Adrian Nastase- daca ar fi candidat, este clar ca pe el si numai pe el l-as fi votat), cel putin cu cine NU as vota. Mai departe, concluzia este simpla.

    Era – si este- la fel de clar si pentru tine, caci nu te pot suspecta nici de faptul ca nu ai citit ceea ce am scris (dimpotriva, pari foarte interesat!) nici de faptul ca nu ai intelege, in general, lucrurile.
    Pe cale de consecinta, intentia ta era alta: de a folosi, impotriva mea, orice „informatie” pe care as fi formulat-o.

    De ce atat incrancenare impotriva mea- ai putea veni tu, „naiv”, cu intrebarea?
    Simplu- si de aceasta data raspunsul sare in ochi.

    Tu – si cei carora le apartii- nu aveti ceva cu „Aya”, in mod direct, in speta, cu mine, ci cu tipul de rationament pe care il sustin si, MAI ALES, cu faptul ca nu las sa „treaca” (sau, cel putin nu las sa treaca nesemnalate) asocierile mistificante, sofismele deturnante (fie ca sunt penibile, cum le-am surprins, uneori, la tine- fie mai savante, precum cele ale lui Vladimir Pasti, pe care le-am „amendat”, caci erau de o vizibila rea- credinta; intre altele, VP nici nu a mai aparut aici, de atunci, cel putin nu sub numele lui, si bine a facut!) ideile care (am demonstrat de multe ori- imi pare inutil sa reiau) incearca sa induca actii si comportamente periculoase.

    Pentru voi, eu nu sunt o persoana, pur si simplu, ci expresia umana a unui principiu care – considerati voi- trebuie inabusit, anulat, aruncat in derizoriu, sau facut sa nu fie credibil.

    Nu ati reusit- nici tu, nici cei carora le apartii- sa faceti acest lucru.

    Ce v-ati gandit voi ca ar fi bine (alegandu-te pe tine ca varf de lance)?
    In disperare de cauza, ati aruncat in „lupta” (bietii de voi! penibile reflexe aveti, cand vedeti ca pierdeti partida!) cel mai rizibil dintre toate argumentele cu putinta: faptul ca, in pofida a tot ceea ce este sesizabil pana si cu ochiul liber, contrazicand flagrant realitatea, as sustine ceea ce se prezinta ca fiind „raul cel mare” (desigur, voi nu sunteti de acord cu principiul meu, anume ca raul trebuie combatut puternic, temeinic si eficient- nu prin verbiaj!- in toate formele sale, nicidecum sprijinit „cel mai mic” sau atacat doar „cel mai mare”, caci aceasta este expresia inacceptabilei ierarhizari a raului si, implicit, a acceptarii sale).

    NU, „Augustin” (am pus ghilimele caci ma adresez si celor carora le apartii), NU SUSTIN RAUL CEL „MARE”, dupa cum NU il sustin nici pe cel „mic”.
    Pur si simplu NU sustin raul.
    Punct.

    Pentru mine, BINELE Romaniei are un nume- iar aceasta concluzie apare dupa aproape DOUA DECENII de constanta observare si analizare a lucrurilor.
    Binele se numeste Adrian Nastase.
    Adrian Nastase NU este DOAR un NUME, dar este intruchiparea unor principii – unele sesizabile, altele aparand doar celor foarte atenti sau foarte buni cunoscatori ai „zonelor nevizibile”.
    Ca atare, TOT ce fac, orice as face, merge in directia sustinerii sale.

    Tu si cei carora le apartii stiti acest lucru.
    Si mai stiti ca eu sunt doar un „exponent” al celor care, direct sau indirect, explicit sau prin actii aparent fara legatura cu efectul, il sustinem pe Adrian Nastase- si, prin el, setul de principii pe care il reprezinta.

    DE CE AI VRUT SA AFLI CUM VOTEZ?
    Simplu- si de data asta raspunsul sare in ochi.
    Pentru a afla cum credem- eu si cei ca mine- ca, fie si indirect (chiar aparent paradoxal) poate fi servit setul de principii reprezentat de Adrian Nastase.
    Subliniez, ca sa nu existe dubii: nu este vorba despre o relatie directa de cauzalitate (sub nici o forma setul de principii reprezentat de AN nu poate fi slujit prin Rau, indiferent de numele material, de personificarea acestuia!) intre votul pe care il voi da (desi, mai potrivit ar fi pluralul!) si sustinerea NECONDITIONATA a ANului (a setului de principii reprezentat de el) ci intre servirea acelui set de principii (fie si indirecta- este situatia actuala, obiectiva) si setul de principii insusi.

    Pe voi – pe tine si pe cei carora le apartii- va intereseaza sa aflati CE ar putea servi acel set de principii, pentru a va indrepta impotriva.
    De aceea m-ai intrebat (incercand, rizibil- pentru ca esti un personaj rizibil-sa ma faci sa intru in capcana ierarhizarii raului) cu cine votez.
    De aceea, vazand, ca nu reusesti sa ma „atragi” in capcana, m-ai acuzat tot rizibil (actionezi asa cum esti) ca l-as sustine pe Basescu (rad si curcile lui Timofte, confundate cu gainile, cum obisnuiesc sa spun), intr-o penibila incercare de a-i determina pe ceilalti sa ma puna la index. Absurd!

    Voi- tu si cei ca tine (am mai spus candva- cu destul de mult timp in urma- de „cine” esti apropiat; nu doar tu, dar si cei ca tine!) i-ati sustinut, fie si indirect, pe cei din PSD cand au facut penibila miscare de la Hotel Confort.
    Tu si cei carora le apartii i-ati sustinut pe cei din PSD in 2004, cand au vandut victoria lui Adrian Nastase la prezidentiale.
    Tu si cei carora le apartii ati facut toate acestea – actionand indirect- caci Adrian Nastase nu va sustinea ideile (negre!).

    Indirect, ati sustinut „cocotzarea” pe scaunul nr.1 al PSD si in jultul de la Cotroceni a doua personaje despre care ati crezut ca sunt usor manipulabile (fiind evident ca Adrian Nastase nu era!)!!!

    Ati realizat ca ati cazut in capcana generic numita „Dr. Jekyll si Mr. Hyde” (voi cu voi insiva ati procedat asa!)- pe de alta parte, insa, nerezumandu-va doar la voi, ati creat alt fel de Frankenstein.

    Acum, ati vrea sa scapati de propriile voastre „realizari”.
    Dar, nu oricum! Ati vrea sa scapati de „realizari” in conditiile in care sa nu se profileze, la orizont, victoria setului de principii reprezentat de Adrian nastase (si victoria lui, in speta).
    De ce?
    Pentru ca aveti nevoie de o „jucarie” la Cotroceni si de o alta in fruntea unicului partid de stanga (ma refer la stanga moderna, nemarxista) care (inca) mai rezista pe esichierul politic romanesc (cu atat mai mult cu cat acest partid modern, reprezentand mai ales stanga nemarxista, flexibila, este creatia lui Adrian Nastase).

    Or, revenirea lui Adrian Nastase in fruntea PSD – sau, cu atat mai mult, accederea binemeritata la Cotroceni (fie si la urmatoarele alegeri prezidentiale, caci batalia continua!) nu serveste aceasta intentie a voastra, dimpotriva.

    Cine sunteti voi?
    Ti-am mai spus (pe nume, chiar).

    Ai spus ca pleci (de pe blog, se intelege!) in doua saptamani?
    „Sefii” tai au vazut ca esti ineficient si trimit pe altcineva?
    Spune-le din parte-mi sa gaseasca pe cineva mai subtil, pentru ca eu sunt tot aici si aici raman. Nu de alta, dar, vorba pokeristilor, „imi stric mana” „jucand” cu neprofesionisti!

  48. 50 ELMMAR septembrie 19, 2009 la 7:20 pm

    @Augustin

    Sunt bucuros ca ai inteles intocmai si la timp (ca la armata,ai si confirmat de altfel) ceea ce am vrut sa spun.
    Am folosit cuvinte simple pentru a nu-ti crea probleme, spre deosebire de Aya care, in analizele ei sofisticate, se adreseaza unora cu un IQ mai aparte.
    E dramatic pentru cineva sa nu aiba simtul umorului.
    In rest, ramane cum am stabilit.

  49. 51 ELMMAR septembrie 19, 2009 la 7:31 pm

    @ blogideologic

    Spuneai ca sunteti trei care vreti sa plecati de pe blog.
    Eu stiu ca sunteti doi:tu si Augustin.
    Cum nu cred ca scrii conform logicii „cei patru evanghelisti erau de fapt trei, Luca si Matei” ramane ca te-a luat gura pe dinainte.
    Ca sa nu crezi ca nu stiu, iti spun de-a dreptu’ ca al treilea este Ideologul Simonca si ca acesta se ascunde sub unul dintre cele doua nikuri care cica vor sa plece.

  50. 52 Daniel septembrie 19, 2009 la 9:47 pm

    Alex,
    Apreciez mai mult aceasta maniera de raspuns decat pe cele anterioare. In mare parte ai dreptate. Tot ceea ce incerc este sa ofer informatii brute si corecte pentru ca fiecare sa poata lua deciziile in cunostinta de cauza. In masura in care Antonescu ramane apropiat de Tariceanu si vechea gasca de tartori din PNL sunt de acord ca isi ruineaza sansele. Si, da, de acord, stiu ca Tariceanu e pro-Basescu. Pentru a fi corecti si unii lideri cunoscuti ai PSD sunt portocalii in cerul gurii. Discursul lui Antonescu este foarte bun pe de alta parte. Din pacate este cam singura sa arma, nefiind la putere. Geoana a avut sansa pana acum sa dovedeasca prin fapte, fiind la putere, ca merita voturile. La fel si Basescu. Daca au folosit-o ramane la aprecierea fiecaruia. Eu unul cred ca au folosit-o prea putin. Treaba sta cam asa: toti vor puterea. Il intereseaza pe vre-unul si ce vreau eu, intru pe undeva in planurile lor? Sau tu sau prietenul tau? Singura guvernare de dupa 1990 care a tinut cont si de interesele oamenilor a fost cea a lui AN. Te mira ca are atat de multi oponenti?
    PS: Eu nici acum nu pricep cine le-a dat mandat sefilor de la PSD sa ofere in mandatul trecut postul de sef al camerei unui „liberal”. Chestie complicata cu voturile astea trebuie sa recunosti!

  51. 53 Augustin septembrie 20, 2009 la 1:08 am

    @ Aya
    Postarea ta din sept19, 5:55pm, adresata mie, a fost o mare gafa. Daca ar fi adevarat ce « povestesti » tu acolo, daca ti-as dori raul cu adevarat, ar trebui sa ma bucur. Aceasta postare a ta iti face deservicii mai mari decit toti inamicii (sau, daca vrei, neprietenii) tai, reali sau INCHIPUITI, la un loc. Pentru ca, incercind sa ma desfiintezi pe mine, prin fabulatiile tale iti « autosabotezi » credibilitatea (cita a mai ramas, as zice) aici, pe blog.
    Daca ai fi spus niste lucruri inexacte, te-as fi contrazis. Fiindca ai spus niste aberatii, chiar nu e necesar. Ca esti incoerenta si improvizezi, o dovedeste faptul ca, la postarea mea DE 12 RINDURI, raspunzi cu o postare DE 160 DE RINDURI. Pentru cineva care are ideile clare si forta in argumente, citeva vorbe sint de ajuns. Filosoficariile tale dovedesc ca plutesti in incertitudini, la confluenta dintre o lume reala si alta lume, paralela, numai a ta! Pari a trai intr-un perpetuu glissando! Pari a nu intelege ca nu conteaza cum ne cheama, cite kile avem sau cine ne sint sefii (daca avem). Singurul lucru care conteaza este CEEA CE SPUNEM, partizanii caror idei sintem. Si, la capitolul asta, tu ai probleme.
    Pentru ca, iata, in timp ce eu (ca si foarte multi altii de pe blog), de aproape un an tot « urlu » catre A.N. sa revina in prim-planul vietii politice, sa-si ia destinul in propriile miini, sa redea speranta stingii romanesti, sa candideze la presedintie ACUM, tu ai tupeul sa ne vorbesti despre cum ar putea candida A.N. PESTE 5 ANI. (Adica dupa ce isi incheie Basescu al 2-lea mandat).
    Si pentru ca, in timp ce eu (ca si imensa majoritate a celor de pe blog) nu mai prididesc sa enumar tot ce a adus rau Traian Basescu Romaniei, tu ce faci ? Le pui, pe toate, in circa lui Boc. Pai e o logica elementara : daca Boc e taticul (si mamica) tuturor relelor, inseamna ca Basescu e fat frumos din lacrima. El e mic, nu stie nimic. Boc, in pod, jupoaie oaia !
    Iata, pentru aceste idei, tu esti cel care pierde, nu eu.
    Surprinzatoare mobilizare de energii dovedesti pentru un « inamic » atit de neinsemnat ca mine (citez: „text jalnic, o unealta rudimentara, o unealta a atavismului, nu ai fost suficient de abil, penibila capcana, precare sofisme, ridicolele constructe asa-zis logice, jocul tau inabil, sofismele deturnante penibile, penibile reflexe, cel mai rizibil dintre toate argumentele, incercand, rizibil- pentru ca esti un personaj rizibil, m-ai acuzat tot rizibil (actionezi asa cum esti), ineficient, neprofesionist”)
    Cit despre « capcana ierarhizarii raului », acest construct nu e decit paravanul in spatele caruia iti ascunzi optiunea pe care, stii foarte bine, 90% dintre cei de aici ar blama-o (ca sa fiu eufemistic). In realitate, romanii (cei care vor merge la vot in aceasta toamna) TREBUIE sa ierarhizeze raul. Cum sa ai o optiune daca nu ai o ierarhie ? Na, ca am ajuns sa debitez truisme ! Sint rizibil, iata ca recunosc!!
    In incheiere, trebuie sa recunosc ca ai dreptate cind spui ca nu sint subtil. Chiar nu sint, iata, ti-o spun pe sleau : tu traiesti in alta lume. Si nu vreau sa spun (acum) mai mult. Sint sigur ca stii la ce ma refer.
    Si mai ai dreptate cind spui ca sint « resentimentard ». Intr-adevar, nu uit ca m-ai atacat NEDEMN SI FARA SA TE PROVOC IN VREUN FEL, folosind termeni ignobili, mai ales pentru o femeie. Si nu uit ca ai aplaudat (si ai multumit pentru) o postare injurioasa adresata mie, ca preopinent al tau. Lucruri nedemne, Aya !
    P.S. Marturisesc, spasit, ca am si ris, citind postarea ta. Fantezia ta e prolifica, recunosc, dar produce doar himere!
    Mai ca-mi pare rau ca nu am niste sefi cum zici tu, astazi as fi avut si eu o bicicleta cu mai multe viteze decit rabla asta cu care umblu! Eventual, una cu atas.
    Si am mai ris cind am citit ca sefii mei ma „retrag” de pe blog, fiindca n-am reusit sa te „dovedesc” . Stai linistita, mi-am anuntat retragerea cu mult inainte ca tu sa-ti faci reaparitia pe blog. Voi oferi si explicatii, atunci cind va fi momentul T.
    PPS. Aoleu, dar daca mi-am anuntat retragerea AFLIND CA TE INTORCI?
    Na, ca la asta nu m-am gindit!
    Mai bine taceam, ca-ti dau idei.

  52. 54 Augustin septembrie 20, 2009 la 1:16 am

    @ Ioan
    Sint convins ca esti animat de cele mai bune intentii, si-ti multumesc. Din pacate, nu e nicio confuzie: elmmar mi-a adresat o postare injurioasa (SI NU E PRIMA DATA), fara sa-l provoc, fara sa-i fi adresat vreo vorba, ci doar , vezi Doamne, sarind in apararea Ayei. Gestul, nimic de zis, e laudabil. Maniera grosolana a gestului, nu doresc s-o comentez. Mai trist e ca Aya, avind cu mine un schimb mai acid de replici, A APLAUDAT gestul lui, pe principiul „zi-i de mama, sa se invete minte sa ma mai contrazica”

  53. 55 blogideologic septembrie 20, 2009 la 10:07 am

    @ ELLMAR
    Augustin a fost primul care ne-a anunţat că pleacă. Apoi +leo spune: septembrie 16, 2009 la 12:25 pm Augustissime, […] aş apăsa butonul „esc” şi aş da-o dracu de bloggăreală…+ Iar blogideologic spune : septembrie 16, 2009 la 6:05 pm : +Iată că sîntem trei care vom pleca+
    Numai bine,

  54. 56 blogideologic septembrie 20, 2009 la 10:35 am

    @ ELLMAR
    +Ideologul Simonca [..] se ascunde sub unul dintre cele doua nikuri care cica vor sa plece.+
    Cred că am o bănuială despre nickname. Dar tipul scrie bine.

  55. 57 ELMMAR septembrie 20, 2009 la 12:58 pm

    @ Augustin

    Ma deceptionezi mereu.
    Reafirm ca tu nu poti intelege altceva decat texte scurte in cuvinte simple, ca atare nu este de mirare ca nu intelegi mesajele din textul postat de Aya.
    Nu e nici o suparare nu toti suntem la fel.
    Problema ta este ca ti place cu adevarat sa faci ce ti am mai spus: ca sa ti fie clar, prin aberatia ca Aya l ar sustine pe Base te ai mai injurat inca odata de mamica.
    Prin faptul ca spui minciuna nerusinata ca Aya nu l ar fi sustinut pe AN sa candideze la prezidentiale,cat timp de ani de zile a postat sute de texte pe aceasta tema,arati ca insisti pe auto-injuratura de mai sus.
    Deci ramane cum am stabilit…

  56. 58 Draghi Puterity septembrie 20, 2009 la 1:05 pm

    @Daniel

    Si eu urmaresc foarte atent declaratiile lui Crin Antonescu. Ai dreptate cu faptul ca scotzand din context si titrand tendentios, presa (media) a dat o anumita intelegere stirii respective, dar, nu e o dovada de crasa inabilitate politica din partea lui Crin Antonescu sa se expuna, aparent gratuit, in felul acesta? Ori Crin pe care il stiam eu, nu e nici inabil politic si nici nu se incurca in formulari. Deci care e atunci mesajul?

    Mai ramane varianta ca a fost o miscare tactica, prin care le sugereaza cumva portocaliilor ca Antonescu merita sustinut mai mult decat restul contracandidatilor lui Basescu pentru ca la o adica, nu sunt nici un fel de probleme personale, daca va fi recunoscut el de shef. Daca e asa, atunci grupul tinta sunt mai degraba „dizidentzii portocalii”. Care totusi nu cred ca vor avea un cuvant greu de spus la alegeri. In concluzie, daca e o tactica e ori una pe care eu nu o inteleg (cumva in ideea sa nu mai mearga lumea la vot, pentru ca in fond toti sunt sau un alt fel de Basescu sau vor coabita cu el), ori una pur si simplu gresita.

    Sincer, mie toata povestea mi-a adus aminte de un banc din perioada ceausista, a carui poanta finala reusea mereu sa imi aduca un zambet ironic pe buze. Adaptandu-l la situatia de acum, ar suna cam asa:

    Profitand de un moment de dezorientare a plebei elitiste, Zmeul-Zmeilor o fura pe Ileana-Cosanziana. Dupa cativa ani, in care intretin tot felul de relatzii impotriva naturii, lumea profund revoltata de modul in care Zmeul-Zmeilor o trata pe Ileana-Cosanziana, afla ca aceasta urmeaza sa treaca iarasi prin zona, impreuna cu Ileana.

    Fat-Frumos, cel mai charismatic, cel mai bun si cel mai drept dintre toti, se hotareste sa o salveze pe domnitza din ghiarele zmeului. Porneste calare pe un cal alb, in urmarirea Zmeului-Zmeilor impreuna cu o oaste intreaga de sustinatori, cu furci, topoare, pixuri si tastaturi.

    Fat-Frumos se apropie rapid de Zmeul-Zmeilor. Cand sa-l ajunga, Zmeul-Zmeilor arunca peste umar o oglinda. Oglinda se transforma intr-un lac mare, atat de mare ca nu i se mai vedea capatul. Fat-Frumos, dupa un moment de contemplatie, il cheama la el pe tradatorul necunoscut, cel imbracat intr-o roba lunga cu gluga portocalie si ii sopteste ceva la ureche. Acesta pocneste din degete si pe malul lacului apare ca printr-o minune o flota. Se urca cu totii pe ea, si traverseaza lacul mai iute decat ar permite Vantu’.

    Dupa o scurta pauza necesara calului alb care suferise de rau de mare, se reia urmarirea. Cand mai sunt doar cativa pasi pana la Zmeul-Zmeilor, acesta arunca peste umar o perie. Pereia se transforma intr-o padure deasa, cat vedeai cu ochii. Fat-Frumos zambeste. Ii face cu ochiul capitanului din dreapta, cel imbracat in verde, care zambeste cu subinteles pe sub mustatza. Pocneste din degete si ca prin minune apare o oaste mica, dar foarte iscusita, care cat ai clipi din ochi, taie toata padurea, si o trimite la export.

    Dupa inca o pauza necasara redistribuirii fondurilor obtinute din vanzarea padurii, mai increzatori ca oricand, reiau cu totzii urmarirea. Distantza fatza de Zmeul-Zmeilor scade intr-o secunda cat altadata in zece. Fat-Frumos isi pregateste palosul pentru a-i taia capul Zmeului-Zmeilor, Ileana-Cosanziana incearca in zadar sa se fardeze discret din goana calului, totul converge spre deznodamantul final, cand… Zmeul-Zmeilor arunca peste umar un dosar.

    Fat-Frumos il ridica, il rasfoieste cu atentie fila cu fila dupa care punandu-l discret in tolba se intoarce catre osteni si le spune: Stati! Ce facem noi aici, de ce il tot tracasam pe saracul zmeutz? In fond, noi nu avem nimic personal cu baiatul asta…

    Dar, cine stie, poate ma insel eu, si basmul nu se termina aici… In orice caz, dupa ce am mizat o data pe PSD ca principala fortza antibasesciana si am fost inselat, am devenit mult mai precaut. Stii tu, te-au pacalit o data, sa le fie rusine. Te-au pacalit a doua oara, sa iti fie tie rusine!

  57. 59 Aya septembrie 20, 2009 la 2:14 pm

    @

    ELMMAR

    NON IDEM EST SI DUO DICUNT IDEM!

    Intr-o postare catre „Blogideologic” afirmi ca „al treilea” care, zice-se, ar vrea sa se retraga de pe blog (incitata de tine, i-am numarat si eu: tot doi s-au „adunat”) ar fi Simonca.
    Mai afirmi ca Simonca s-ar „ascunde” sub unul dintre cele doua nickname-uri care isi anunta plecarea (motiv pentru care s-ar ajunge, prin adunare, la falsul „trei”).

    Cum pe Titus Filipas nu-l pot suspecta de a fi Simonca, ramane doar celalalt nickname (nomina odiosa!).
    Ce-i drept, Simonca si „celalalt nickname” (nomina odiosa!) au in comun veninul, deturnarea adevarului si atitudinea resentimentara (ma rezum doar la aceste trei chestiuni comune, ca fiind revelante pentru asociere).
    In plus, asta ar explica si grosiera mistificare a realitatii in ceea ce ma priveste, de catre celelalt nickname (nomina odiosa!)- motivul nici nu mai trebuie mentionat.

    Pe de alta parte, insa, daca afirmatia ta este adevarata (desigur, formularea nu inseamna ca iti pun la indoiala informatiile) acest lucru imi arata altceva: incercarea de adjudecare a „spatiului ANului” de catre cei din gruparea carei ii apartine si Simonca- motiv pentru care apar si tentativele (inabile, fara indoiala) de a pune la index personaje ca mine.
    Mai inseamna ca, daca l-au scos pe Simonca varf de lance, se afla in mare „criza de personal”, ca sa spun asa (a propos, de unde ideea ca Simonca ar fi „ideolog”?; este un biet scartza- scartza pe hartie, ridicol si cu logica balbaita).

    Incercarea de acaparare a „spatiului virtual” al lui Adrian Nastase- spatiu reprezentand un reper, atat pentru formatorii de opinie cat si pentru mass media, in general- demonstreaza ca gruparea a realizat revenirea acestuia in forta (mai inseamna ca exista, pana si pentru ei, care nu vad mai departe de varful nasului, semnele indubitabile ale acestei reveniri) si incearca, in mod egal, adjudecarea sa „ideologica” (paradoxal!) cat si „mutilarea” acestuia.

    Gruparea respectyiva (in fapt, „coloana ideologica” a unor anumiti „instelati”) este cea care, in 2004, i-a „inspirat” pe cei care au vandut victoria ANului la prezidentiale- si tot aceasta, indirect, prin „extensii”, a sustinut mizera lovitura cu iz mafiot de la Hotel Confort.
    Acum, incearca sa-si „acopere urmele” in ideea de a reincepe ofensiva pe un teren „pur” (concept drag lor, in cel mai abject sens cu putinta!), fara detaliile analitice care le-ar putea sta in cale.

    Faptul ca gruparea din care face si Simonca este anti- Basescu, nu inseamna ca reprezinta un aliat.
    Este, in mod egal, anti- Nastase.
    Non idem est si duo dicunt idem!

  58. 60 Ioan septembrie 20, 2009 la 4:32 pm

    Am ciudata senzatie ca am intrat, fara voia mea, pe un teren minat. Aici, constat eu abia acum dupa ce am citit toate posturile protagonstilor, se trage cu munitie de razboi din toate pozitiile. Inca nu se folosesc cartuse cu fragmentatie, desi evenimentul era pe cale sa se produca. El a fost, se pare, doar amanat cateva zile gratie unei interventii energice de toata lauda. Acum, la sfarsitul unei saptamani agitate si inceputul alteia aducatoare de pace (este de dorit) combatantii isi oblojesc orgoliile ranite si evaluiaza cu logistica din dotare, sansele. Sunt pe cale sa se produca, de ce nu, si replieri. Unele dintre ele sunt si programate. Azi nu se stie precis; dar se estimeaza cu o mare probabilitate ca maine, poimaine cel putin trei armate vor face manevrele pregatitoare retragerii. Un ilustru „strateg” aflat pe margine in postura reporterului de front a facut si evaluari demne de luat in seama. Lui nu-i ies la numaratoare decat doua armate si firesc, lanseaza intrebari. Abia intr-un tarziu unu’ aflat prin preajma, abia trezit din somn, ingana un raspus. Fiind direct implicat in miscarea strategica cu pricina ezita sa raspunda. De la MSM s-a emis in sfarsit Ordinul de Front. Acum el nu mai poate ocoli adevarul la pachet cu raspuns cu tot. Va fi nevoit sa se lase in voia sortii; din pacate pentru el si de asta data au hotarat altii in locul lui. La orizant abia ca se zareste intr-un nor de praf dens Vasile; calare pe un pur sange arab, descendent din El-Zorab. In goana-i nebuna, cu calul in spume, nu-i vine sa creada ca a ratat clipa tocmai el Vasile omniprezentu’. Doamne si cat de mult si-a dorit sa traiasca plenar si acest moment.

    PS

    Apropos de punctul doi al postarii mele in cinci puncte; acum eu tind sa-i dau dreptate distinsei noastre colege caci ce este in realitate chiciul decat o „copie miscata” un inlocuitor al originalului, al autenticului, cu care se aseamana in linii mari avand aproximativ aceleasi insusiri, trasaturi, obiceiuri, apucaturi; si enumerarea poate continua. Prin consecinta si toti candidatii de azi de la presidentiale sunt candidati chici pe care fie si pentru o banala apreciere de ordin general esti tentat „sa-i asezi” vis-a-vis de candiataul autentic. (neindoielnic A Nastase) Evident ca ceea ce rezulta este un dezastru, pentru primii. Referindu-ne la Actualu’ lucrurile se simplifica pana a se reduce la absurd gratie expunerii lui mediatice cu bune si rele (care bune) de aproximativ cinci ani. Daca el este deja in acest moment pentru romani in proportie de 75% un „presedinte chici” prin consecinta nu poate fi pentru ei decat un „candidat chici”; produs al celui dintai al carui continuator este, din care s-a incarnat. Desre rau; raul mic, raul cel mare, numai de rau; nu numai de bine sau de ocolit cu orice pret. Aici, pentru evitarea catalogarii in corpore a unora dintre cei prezenti pe blog ca fiind adeptii ierarhizarii raului, o capcana in care cad indeobste insi cu nivel diferit de instructie, datele trebuiesc nuantate. Alfel tindem, din considerente de ordin scolastic, cred eu, sa impunem pe blog (si nu numai, gratie numarului vizitatorilor) o scara a valorii in care primele trepte sunt rezervate pentru zei, zei; zei chici, ca pe ceilalti ii numeri la noi cu degetele de la o mana.

  59. 61 ELMMAR septembrie 20, 2009 la 8:41 pm

    @ blogideologic

    Optativul nu indica o intentie clara asa ca tot doi ramaneti.
    Despre nikul sub care se ascunde Simonca:la fel cu Aya,nu am banuit ca foloseste nikul tau.
    Vad ca stim amandoi cum semneaza da’ nu poate pacali pe nimeni.

  60. 62 ELMMAR septembrie 20, 2009 la 8:43 pm

    @ Aya

    Ai dreptate,am gresit.
    Trebuia sa scriu Idei-ologul Simonca.

  61. 63 Daniel septembrie 20, 2009 la 10:33 pm

    @Draghi
    Got your point si sunt de acord. Realitatea este ca in Romania nu mai exista democratie functionala, deci nu mai exista democratie, punct. Am ajuns sa alegem ca la MAN dintre cei care ni se ofera. Sansele ca un om integru si competent sa obtina notorietatea si fondurile necesare pentru o candidatura sunt practic nule. Daca am avea politicieni de buna credinta ar cauta solutii pentru remedierea impasului. Pana atunci cautam o solutie intre ofertele prezente, daca exista, dar aceasta nu rezolva problema de fond.

  62. 64 Aya septembrie 21, 2009 la 1:32 am

    @

    Ioan

    Multumesc.

    Mai ales ca se contureaza foarte clar pericolul (citez din BHL):
    „privilegiului pe care si-l acorda istoria, mai mult ca niciodata, de a decide asupra a ceea ce este adevarat, drept, bun si fata de maniera sa specifica de a instiga nu la o dictatura oarecare (…)”..

  63. 65 blogideologic septembrie 21, 2009 la 9:18 am

    Nici nu bănuiam în ce companie ilustră eram. Deşi adeseori am fost în contradicţie acută cu Augustin. Ovidiu Şimonca under cover, spuneţi voi. Nu prea cred.
    Tuturor, numai bine,

  64. 66 Augustin septembrie 21, 2009 la 11:35 am

    @ blogideologic
    Iata cum acest blog capata o noua valenta: aceea de a fi „dicstractiv”
    Un motiv in plus sa regret decizia mea de a ma retrage, tocmai acum cind imi facusem rost de o noua identitate.
    In unele dintre disputele noastre mai vechi ti-am adus unele reprosuri, unele mai intemeiate, altele mai putin. Nicio clipa, insa, nu te-am suspectat de lipsa inteligentei. Ma bucur ca, acum, imi confirmi aprecierea, refuzindu-mi „noua piele”.
    Nu sint, in general, un om foarte curios si, atunci cind sint, am curiozitati „de politehnist”. Acum, iata, imi permit luxul de a-mi recunoaste o curiozitate de-a dreptul feminina: spune-mi, rogu-te, ce te face sa crezi ca nu sint Ovidiu Şimonca? (Si CHIAR NU sint!!)

  65. 67 blogideologic septembrie 21, 2009 la 1:25 pm

    @ Augustin
    Pentru că am identificat un nickname sub care eventual s-ar putea ascunde Ovidiu Şimonca. Aşa spun spun ei. Eu nu cred că domnul Ovidiu Şimonca se ascunde pe blog.

  66. 68 Augustin septembrie 21, 2009 la 1:30 pm

    @ Asta a fost o eschiva eleganta. O.K., iti respect optiunea!

  67. 69 ELMMAR septembrie 21, 2009 la 1:40 pm

    @Augustin

    Nu inteleg de ce esti atat de pornit impotriva colegului blogideologic.
    In definitiv,spunand ceea ce stie dar si ceea ce se cuvine sa creada,ti a facut un mare serviciu.
    Imi reconfirmi ca tu nu intelegi decat vorbele simple,asa ca iti explic.
    Ca sa ti fie clar,a vrut sa ti transmita ca textele semnate cu nikul Augustin sunt chiar mai proaste decat cele semnate cu numele adevarat, Simonca.
    Este chiar o performanta negativa caci,dupa cum a spus si Aya,Simonca are o logica balbaita.


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s






Arhiva

Comentarii Recente

diasporean la Anunt!
fostă basarabeancă la Anunt!
Ce scriam acum exact… la Anunt!
De ce n-am criticat… la Anunt!
Cum e posibil asa ce… la Anunt!

%d blogeri au apreciat asta: