Ţara coabitărilor imposibile?

Este titlul editorialului meu de astazi din Jurnalul National. Editorialul poate fi citit aici.

44 Responses to “Ţara coabitărilor imposibile?”


  1. 1 George Ban septembrie 16, 2009 la 6:59 am

    Haz de necaz, din folclorul nou:

    Sloganul electoral al PD-L:
    Frati romani!
    Iliescu si Constantinescu ne-au adus pe marginea prapastiei. Numai alegandu-l pe Traian Basescu vom face un pas inainte!

    Basescu la psihiatru:
    -Nu stiu ce se-ntampla ca in ultimul timp sunt tot mai atacat de opozitie si de moguli, au inceput sa ma paraseasca pana si sustinatorii fideli si scad vertiginos in sondaje. Mi se reproseaza ca prea ma bag in toate, ca sunt autoritar si chiar ca ma dau drept Dumnezeu…
    Psihiatrul:
    -S-o luam incet si metodic. Spuneti-mi amanuntit si in ordine cronologica tot ce-ati facut.
    Basescu:
    -Pai,la inceput am creat Cerul si Pamantul…

    Un parlamentar iese agale din sala de sedinte si se intalneste cu un coleg din opozitie care se plimba pe hol si-l intreaba soptit: – Nici tu n-ai somn?

    D-zeu crea tarile.. La un moment dat Sf. Petre il intreaba:
    – Bine, Doamne, in toate tarile, ba ai pus numai desert, ba numai paduri, ba numai petrol, ba numai ape, dar in tarisoara asta Romania ai pus de toate, si paduri, si ape, si bogatii, cum vine asta?
    – Da, asa este, dar sa vezi ce popor pun…

  2. 2 GHEORGHE septembrie 16, 2009 la 7:58 am

    Privind cazul Basescu va citez: « A cerut mereu „totul” şi adeseori a primit totul »

    Domnule Nastase, de vina este cel care da nu este cel care cere, si ma refer aici numai la ultima coabitare, construita dupa visul si asemanarea sa !

  3. 3 GHEORGHE septembrie 16, 2009 la 7:59 am

    Privind cazul Basescu va citez:

    « A cerut mereu „totul” şi adeseori a primit totul »

    Domnule Nastase, de vina este cel care da nu cel care cere, si ma refer aici numai la ultima coabitare, construita dupa visul si asemanarea sa !

  4. 4 Vasile, septembrie 16, 2009 la 8:15 am

    Cica,

    Nu prea vezi prin diaspora albaneza ,exceptand lumea interlopa, doua case alaturate, doi buni vecini albanezi. Nici diaspora romaneasca nu prea arata altfel. Noroc cu biserica care-i mai aduna sau cu locuintele sociale canadiene care ii mai plaseaza in aceasta ipostaza.
    Dar ocolind aceasta trasatura naturala si limitindu-ne la coabitarea din politic uite ca dl. Nastase este contrazis chiar de actuala alianta.Cealalta idee cu presedintele care traieste numai din stari conflictuale este insa perfect adevarata.

  5. 5 santinela septembrie 16, 2009 la 8:29 am

    Domnule Nastase,prin comportamentul de ieri al PSD-ului,al liderilor lui,s-a pus cruce oricarei sanse de a cistiga alegerile presedintiale.Sa suporti cu atita stoicism ca altul sa te tot loveasca este demn de o cauza mai buna.Geoana a fost penibil.Sa iesi pe post si sa critici dupa ce tu si ai tai ati votat cu „toate” miinile ce au vrut Basescu si Boc asta da credibilitate.

  6. 6 ela septembrie 16, 2009 la 9:11 am

    DLE Nastase, dupa cum vedeti din comentarii, nu intereseaza pe nimeni ce a facut PSD-ul bun, pe unii Ii intereseaza ca base loveste „la operatie’ fara nici o remuscare!
    La prezidentiale lumea se va uita la cat de bine/tare va „da” basescu sub centura, lumea uita ca in regimul lui nea basescu nu s-a facut nimic decat spectacole cu ridzi, udrea, fratele lui, fetele „independenta” lu’tata……
    Oamenii se plictisesc de fraze prea lungi si filozofice, trebuie punctat scurt. la fix, dictia buna, fara aaaaaaaaa-uri, fara atacuri murdare, atacuri fine, subtile, dvs mai faceti asta, nu participati la tv- unde sunt invitati PD mitocani, sustinuti de jurnalisti pro base.

  7. 7 eficientaenerg septembrie 16, 2009 la 9:22 am

    Ne va lua…Dracul…cu Economia nationala-ce bine era in 2001-2004!Avizul Consiliului UE din 7 iulie 2009 privind programul de convergență actualizat al României pentru perioada 2008-2011:PIB-ul a crescut cu 6,3 %/an în 2002-2008;dar,s-a amplificat Deficitul de cont curent de 12,3 % din PIB în 2008;deficitul public s-a dublat.Sporirea aversiunii investitorilor fată de riscul asociat vulnerabilitătilor generate în interiorul tării-reducerea semnificativă a fluxurilor de capital spre România.Asistentă financiară internatională (20 de miliarde EUR) din partea UE, FMI, Băncii Mondiale, BEI si BERD-conditionat pachetul de asistentă este consolidarea fiscală/reducerea treptată a deficitului public de la 5,4 % din PIB în 2008 la 5,1 % în 2009, 4,1 % in 2010 si sub 3 % în 2011

  8. 9 acspot septembrie 16, 2009 la 9:51 am

    Foarte generoasa tema abordata; insa dezvoltata de la o premiza falsa: coalitiile ar trebui sa functioneze.

    O coalitie inseamna o suma de valori convergente,o suma de oameni ce au un scop comun.

    Chiar si atunci, coalitiile sunt afectate de actiuni menite sa submineze actualii parteneri, care insa au fost si vor fi adversari politici.

    Hai sa incetam sa ne mai punem cenusa in cap. Nu suntem noi singurii pentru care dictatura merge.

    Din cauza asta Lapusneanu de moda noua poate face o diferenta. De se va ridica, va continua sa popeasca in continuare si sa atinga consensul atat de mutl dorit de un alt lider politic antagonic coabitarii.

  9. 10 Vasile, septembrie 16, 2009 la 9:59 am

    Gheorghe,

    Imi pare rau , dar nu ai inteles sau nu ai vrut sa intelegi ideea. Basescu a luat totul, daca vrei dupa principiul enuntat de tine si nu a facut nimic decit sa semene furtuna!

  10. 11 ALM septembrie 16, 2009 la 10:03 am

    Domnule Nastase,

    Inainte ca sa expun un comentariu la articolul dvs, vreau sa va spun ca sedinta de ieri a Parlamentului mi-a trezit amintiri nostalgice. Daca sala era mai plina, as fi avut imaginea clara a Marii Adunari Nationale! O grupare de oameni care gandesc altceva, care sunt „angajati” pentru altceva, dar care aplauda frenetic fiecare cuvant emanat de iubitii conducatori. Cred ca si atunci, ca si acum, motivul principal este FRICA. Atunci era frica de a nu ajunge din director de combinat un biet contabil la CAP Pocreaca (sau mai rau). Astazi este frica de a nu pierde privilegiile si pozitia in grila de salarizare bocista, frica de a nu pierde si bucatica de zgarci ramasa pe ciolanul descarnat de ministerele luate de PDL.

    Dupa ce am citit editorialul, am ramas cu o nedumerire: cand ati venit dvs in Romania? Cand ati auzit prima data de PD? Mai tineti minte care erau „idelurile” PD-ului cand s-au rupt din trunchiul FSN-ului? Din cate-mi amintesc eu (stiu ca am unele probleme cu memoria), doctrina de baza a PD-ului a fost si este oportunitatea, cu principala caracteristica, oportunismul. Dupa ce au „inmugurit” dintr-un partid de extrema stanga (PCR), au „lastarit” intr-o formatiune de stanga (FSN), apoi au facut flori intr-o formatiune de centru-stanga (PD). Au fost si in Internationala Socialista, unde nu s-au bucurat de avantajele pe care le sperau. Atunci, ca orice grupare oportunista, au facut pasul de la stanga la dreapta, devenind extrem de „populari”. Au facut-o atat de repede incat nici n-au apucat sa semnalizeze.

    Stiu ca dvs aveti o problema cu dl Basescu. Probabil ca oricine s-ar manifesta la fel daca ar trece prin experientele dvs. Totusi, trebuie sa recunoasteti ca Basescu nu este Dumnezeu pe Pamant. El doar a vazut si a exploatat slabiciunile clasei politice. A stiut cand sa-i arate zaharelu’, dar a stiut si cand sa manuiasca biciul. Sa zicem ca la prima coalitie politicienii nu au sesizat unde este eroarea. La a doua, starea conflictuala a izbucnit aproape imediat si toata lumea (care a vrut) a vazut unde este buba. A treia nu mai are nicio justificare, decat dorinta de a guverna cu oricine si oricum (inclusiv in orice pozitie).

    Dupa parerea mea, PSD-ul mai are cateva zile la dispozitie ca sa se ridice din genunchi. Daca renunta la mirosul zgarciului, are o sansa sa se ridice si sa ramana in picioare. Daca nu, cel putin un cincinal va ramane in patru labe, cu spectrul opozitiei sau al soartei PNTCD-ului in fata.

    Sa nu va inchipuiti ca toata lumea va vede ca pe Arhanghelii Neamului. Va intereseaza parerea „omului de pe zebra”? In timp ce PDL-ul este perceput ca un partid consecvent (chiar daca nu e vorba de o cauza nobila), monolit in jurul conducatorului iubit, PSD-ul este preceput ca un partid fara coloana vertebrala, sfasiat de grupurile de interese care misuna pe langa conducerea de la varf.

    Am inteles ca o eventuala recuperare a demnitatii ar arunca Tara in haos. Oare? Pentru noi, „oamenii de pe zebra”, poate fi mai rau? Nu cred, dar n-as baga mana in foc pentru dvs, clasa politica. Prea aveti multe de pierdut ca sa va mai pese si de noi …

  11. 12 Marcus septembrie 16, 2009 la 11:11 am

    Ultima Ora
    Categorisit la Erevan News — Marcus @ 11:43 Editează

    Agentia Erevan News isi informeaza cititorii despre demersul facut de presedintele PNTCD (haripa senila), d-l Milut, pe langa Guvernul Romaniei.

    Acesta, tinand cont de intentia declarata a PNTCD de sustinere a candidaturii tovarasului Basescu Traian la presedentia Romaniei, a solicitat in aceasta dimineata Guvernului Romaniei, schimbarea datei alegerilor prezidentiale la 01 Octombrie 2009, motivand ca actuala data defavorizeaza circa 99% din cadrele partidului, cadre care, este foarte posibil, sa nu mai apuce sfarsitul lunii noiembrie pentru a-l vota pe Basescu din motive de deces datorat varstei matusalemice a electoratului taranist.

    A consemnat pentru dvs.

    Varujan Arachelian

    Ultima, Ultima ora

    Demersul D-lui Milut este contestat vehement de regele Cioaba si de Mondialu’ pe motiv ca, in ciuda tuturor eforturilor depuse, escadrila electorala (haripa Magaru)’ constiuita sub comandamentul lor, nu are timp sa se inregistreze la Politie-Evidenta Populatiei, in vederea obtinerii Cartilor de Identitate necesare in ziua votarii.

  12. 13 Draghi Puterity septembrie 16, 2009 la 11:21 am

    @acspot

    Problemele cu care se confrunta o tzara in aceasta peroiada a globalizarii sunt mult prea complexe pentru a putea fi rezolvate de o singura persoana. Fie ea si un despot luminat (ceea ce oricum nu e cazul la Basescu). E nevoie de echipe in care consensul sa apara natural si nu la ordin, sau de frica, cum sugerezi tu. In mod evident nu ai trait inainte de ’89 ca sa fi simtit pe propria ta piele cum functiona solutia propusa de tine. Dictatura sucks! Chiar si in Romania. Crede-ma…

  13. 14 Vasile, septembrie 16, 2009 la 11:32 am

    V-ati pus vre-o data intrebarea ,”Ce ati face daca ati fi o aya in locul lui Boc”?
    Raspunsul este doar unul dar e greau sa „traduceti” intrrebarea si de aici si raspunsul apriori gresit.
    Nu voi ci eu daca daca as fi in locul lui Boc as introduce o ordonanta de urgenta prin care as obliga parlamentarii si pe toti romanii sa urmareasca in case la birouri sau pe ecrane gigant,eventual pe stadioane,deci reiau ca-i fraza lunga si complicata SA URMAREASCA OBLIGATORIU ,TOATA LUMEA CUVANTARILE PRESEDINTELUI, SI SA DEA SI „EXTEMPORAL” A DOUA ZI SA DECLARE CE AU RETINUT!!

  14. 15 Bibicu septembrie 16, 2009 la 12:44 pm

    Înregistrare neânregistrată (fragment)

    …Nu zic, dar remarc pentru ca să spun, că în dulceaţa coabitării-n cârdăşie pdl-psd, micuţul a manifestat o atitudine testiculară, ca tren de aterizare al „pelicanului”, adus pe aripi negre de cele două răpitoare ala nopţii pulare.Am spus…

  15. 16 Pali septembrie 16, 2009 la 12:53 pm

    Base cel betiv’ a uitat sa ceara si catusele!Domnule Nastase de ce nu iesiti pe televiziuni;au observat si altii ca,nu are cine sa-i loveasca pe necalificatii gen Visan,Hoara etc!Cand o sa ne scaati de Prostanacu’?Trimiteti-l la Tebea poate afla ca,Avram Iancu inca nu a fost canonizat.Rusinea de pe pamint acest individ.
    Ce parere aveti de Milut,cum a dat PNTCD-ul pe mina lui Base?
    Daca erati Presedinte al PSD ce masuri ati fi luat impotriva lui Simirad?

  16. 17 Augustin septembrie 16, 2009 la 1:13 pm

    @ Vasile
    … iar la bacalaureate, masterate, doctorate, precum si la scoala de inalte studii ospataresti, tinichigeresti si filosofesti sa se dea proba orala (!!) din LUMINOASELE CUVINTARI…
    Saracu’ Plumbuitu’, era mic copil …

  17. 18 Vasile, septembrie 16, 2009 la 2:04 pm

    Dl. Augustin,

    Aici nu mai avem puncte de vederee comune, sau poate avem dar in asemenea situatii mie-mi place sa fiu transant. Probe orale ,au dat se le-au luat , E.U.R.I.Z.I.E.B.A.!
    Imi pare rau ca nu am facut parte din comisia de examinare!

  18. 19 Costel septembrie 16, 2009 la 2:23 pm

    Domnule A.Nastase, din pacate presa e plina de comentarii acide la adresa guvernantilor, a presedintelui, dar…nu se intampla nimic. Cum nu s-a intamplat nimic de 20 de ani. Cati si-au dat demisia de onoare pentru situatiile semnalate in presa, pentru gafele monumentale ale unora dintre ei, pentru nerealizari de scopuri declarate, pentru banii publici sifonati pe fata, fara jena, pentru achiziitiile private din fonduri publice pe mai nimic, cati au dat inapoi din ce au luat, cati au dat socoteala pentru faptele lor…?? Din pacate domina in viata politica doar dorinta de putere si inavutire cu orice pret, prin orice mijloc, prin orice compromis…. Si uite asa avem o coalitie „imposibila”, fiecare parte urmarindu-si scopul , care scop nu e nici pe departe binele tarii, scoaterea ei din criza economica, ci scoaterea unora din criza…
    Criza de imagine, criza de putere… Scopul comun, cel declarat, se pierde in ceata scopurilor personale..
    M.Geoana a fost ales presedintele PSD intr-un concurs de imprejurari favorabile, fiind singurul contracandidat al lui I.Iliescu. Pentru alegerile prezidentiale pare ca beneficiaza iar de imprejurari favorabile, desi nimic nu e sigur. Asta ca, pana acum, nu as vrea pe nici unul din cei anuntati la candidatura. Am si eu o intrebare: CE VA IMPIEDICA SA CANDIDATI??

  19. 20 instalatorul septembrie 16, 2009 la 3:14 pm

    Augustin, le-am citit, multumesc.

  20. 21 Vasile, septembrie 16, 2009 la 3:19 pm

    Idei PeSiMiste,

    Spuneam ieri plin de pesimism ca acest asa zis test al trecerii asumarii ….celor trei ordonante , este de fapt o gluma.Azi doresc sa spun ca gluma a devenit groasa, adica serioasa, si am sa va explic si de ce!
    Daca pe de o parte „testatii”in ochii mas mediei si societatii civile ar fi PSDisti , care s-ar agata de putere , eu cred ca in acelasi timp o data cu o motiune depusa de liberali si sau UDMRisti ,gluma se ingroase deoarece acum putem vedea daca si PDLeul cu Basescu in frunte doreste izgonirea prea curvitei Eva din Rai.
    Unii , nu toti se vor intreba, bine bine dar ce vrei sa spui,cum poti verifica daca PD-Leul doreste caderea guvernului?
    Foarte simplu vor vota motiunea de cenzura alaturi de PNL si UDMR, vor incrimina PSDeul de joc la doua capete si uite vom aveam un guvern care ..IN SFIRSIT CADE doearece bilele neegre sau albe nu cred sa sunt personalizate, dar cine stie ce investitii o fi facut Traian in servicii.
    Idea ar fi , prelundu-l pe Galileo Galilei „e pur si muove” ,tradusa in politicul romanesc, Da Domnule Nastase romanii coabiteaza chiar cu un Traian in frunte”adica si cu alte cuvinte ,si totusi se invarteste!

  21. 22 instalatorul septembrie 16, 2009 la 4:17 pm

    Astazi nu am avut curent electric din nou, pina la orele 16. Un dintre acele reparatii chipurile planificate si anuntate de care nu stia nimeni. Si dupa ce cu mai putin de o saptamina in urma a fost o alta reparatie care a durat tot exact o zi de lucru. Iar intre aceste zile, alte intreruperi mai scurte. Azi, la 15 minute de la repornire, o alta intrerupere. Pentru asta ii consider vinovati pe politicienii romani in frunte cu Traian Basescu, care nu doar ca ne fac pe noi neputinciosi si pe ei oameni de succes, care nu se multumesc sa ne fure banii, ci ne impiedica sa muncim si sa ne cistigam si noi o bucata de piine. Nu doar ca vor sa aiba numai ei, ar dori sa ne arunce cite o firimitura, ca la ciini. Niste jigodii, niste ordinari, niste scursuri ale societatii, niste resturi imputite ramase de pe urma Fanarului, in frunte cu Traian Basescu, niste sabotori ai Romaniei. Bai cretinilor, in frunte cu cretinul -jucator, suntem in mileniul III, in seculul XXI, avem calculatoare idiotilor, avem comunicatie moderna, nu putem munci fara curent electric nenorocitilor! Poate ca miine nu o voi mai face, dar astazi le zic un sincer bravo europenilor care au votat extremistii de dreapta la europarlamentare. In clipa asta, dorinta mea cea mai fierbinte este aceea de a bea singe de politician roman. Ce sa zic despre articolul dlui Nastase? Corect, dar fara folos. Toate coabitarile la guvernare din ultimele doua decenii, cu exceptia uneia, au fost inchegate cu dorinta secreta a unui partener de a le arunca in aer la momentul oportun pentru el; cu dorinta unui partid de a le arunca pe celelalte. In acest context, dorinta dlui Geoana de a nu provoca o criza politica – avem criza politica, dle Geoana, dar de unde sa stie neuronul dumneavoastra ala beat de whisky la pahare cu simpaticul dumneavoastra Basescu, minca-ia-ti…, guvernarea asta de doua parale criza politica se numeste, nu altceva, avem criza politica de aproape un an si doar dumneavoastra nu stiti de destept ce sunteti – nu este decit o copilarie care pune la indoiala existenta oricarei strategii a pesede in aceasta coabitare. A face opozitie in guvernare inseamna exact a arunca guvernul in aer la momentul cel mai potrivit, iar acela a fost ieri, a provoca criza politica acuta. Asa a crescut PD, dle Geoana, dar ce stiti dumneavoastra care jucati tenis pe la Washington si a scris presa romana ca ati cerut statului roman sa va deconteze abonamentele la tenis. Ce a facut alianta PSD-PC ieri – aproape ca i-a dat al doilea mandat lui Basescu – a fost o jena, o penibilitate, o rusine, o lipsa nu doar de barbatie politica si de barbatie in sine. Avem un parlament al rusinii nationale, al babelor fricoase. Daca erau barbati adevarati, puneau mina pe Basescu si pe Boc si ii zvirleau afara de acolo, de-a dura pe scari. Nu brasarde albe, de greva japoneza asteptam de la parlamentarii romani, adica sa voteze pentru semnalizind ca vezi-doamne ei ar fi contra. Daca sunt contra atunci sa voteze contra, brasarde pe mina putem purta in parlament si noi, nu avem nevoie de ei pentru asa ceva. Basescu a fost penibil si si-a gasit in sala pe unii si mai penibili ca el, chior in tara orbilor este exact expresia potrivita in termeni de penibilitate. In rest nu stiu care ar mai putea fi o strategie pesedista. Un coleg de blog, regret ca nu imi amintesc pseudonimul sau si – ii cer iertare – nu il mai caut ca acusi ne opreste mafalda de la Cotroceni curentul iar – in cita pe Eminescu cu vorbele adevarul sunt faptele iar nu explicatia lor. Asa ca orice ar explica dl Geoana, faptele au fost votul alaturi de pedele si atunci acesta este adevarul care este perceput de populatie. Faptul ca nu s-ar mai plati pensii si salarii este o minciuna. Asta va fi votul. Daca dl Geoana si-a aranjat o numaratoare strimba a voturilor, atunci poate face ce vrea. Daca nu, atunci este in pericol de a termina primul tur chiar pe locul al patrulea. Alte comentarii, atunci cind dl Nastase va scrie despre subiect. Si desigur ca tot ceea ce am scris in acest comentariu este un pamflet. Ca si injuraturile pe care nu le pot scrie. Tot pamflet sunt si ele.

  22. 23 Draghi Puterity septembrie 16, 2009 la 5:40 pm

    @ALM

    Apropo de nostalgii ceausiste: aud ca se doreste infintzarea unei comisii prezidentiale pentru a rezolva problema natalitatzii scazute din Romania. Sper ca nu o sa ajunga la aceeasi solutie ca si Ceausescu, adica cea cu „decretzeii”… Si oare la o adica, si-ar asuma si pe asa ceva raspunderea guvernul?

    E de rasu’ p… stimati telespectatori! – ca sa folosesc o expresie atribuita unui senator PNL, fost comentator sportiv.

  23. 24 Augustin septembrie 16, 2009 la 6:54 pm

    @ Vasile
    Oare nu cumva adevaratul prim-ministru al Romaniei, pe nume Traian Bocsescu, doreste ca guvernul sa cada? Ca daca vrea „shefu'”, poate vor si supusii … La urma urmei, cine va sti ca motiunea a fost votata de PSD sau de … PDL?

  24. 25 Dragos septembrie 16, 2009 la 7:13 pm

    @instalatorul (4:17 pm)

    instaleaza-ti EOLIANA si nu te doare capu’.

  25. 26 Ioan septembrie 16, 2009 la 7:48 pm

    @ instalatorul

    PF

    (1) Va multumesc pentru randurile de aseara, de la ora 10:30 pm. Ati intuit corect „miscarea” lui A Nastase, dupa imensa farsa cotrocenista transmisa in direct de toate televiziunile. Pacat, pacat insa ca modul in care ceilalti leaderi pesede cultiva si promoveaza relatiile cu Actualu’ sunt anapoda cu drumul. Am ciudata senzatie ca traiesc in alta tara, si ca aterizeaza printre noi numai pentru niste caricaturi de interviuri. Stiu ca sunteti mahnit de ce vi se intampla. Eu nu cred ca haosul gemeralizat a cuprins vreodata Romania ca astazi. Editorialul din JN, este in nota deja consacrata. La o idee dintr-un aliniat al editorialului, ma refer si eu mai jos.

    In vocabular sunt o seama de cuvinte ce exprima in primul rand nevoia oamenilor de a comunica. Pe aceasta baza candva ei au iesit din singularitate, si au intrat in relatii cu semnenii lor de dincolo de rau, sau de munte, pentru binele lor si al grupului; la un moment foarte numeros si intr-o perpetua dezvoltare. Apoi cuvantul s-a adaptat si el nevoi de comunicare crescanda reflecatnd de-o potriva bucuria si tristetea; viata insasi cu bune si rele. Nici relatiile dintre grupuri nu au scapat oglinzii creata de imensa lucrare din cuvinte. Ele fiind purtatoarele urii si a discordiei, si mai apoi, cred eu, a prieteniei si a iubirii. (ce banalitati sunt capabil sa astern aici) In acest stadiu s-a cizelat si comportamentul oamenilor, ei devenind constienti de rolul lor in grup, iar vocabule de genul fideliate, cooperare, colaborare, convietuire, coabitare, sacrificiu au capatat sens si continut. Ba unii afirma ca abia in acest stadiu, al organizarii superioare a grupului, oamenii s-au debarasat de comportamentul primar (primitv, primitivist) si s-au pus in slujba grupului. Din randul lui s-a detasat, evident mai tarziu, conducatorul. Un ins dotat fizic, capabil sa conduca oastea, cu o inteligenta nativa superioara celorlati; capabil de scrificiu pentru securitatea si binele grupului. Aici inchid bucla creata in istoria nescrisa a cuvantului (nu stiu, poate chiar „Galaxia Gutenberg” este o astfel de istorie} si incerc un scurt popas intr-unul dintre paragrafele editorialului din JN. Aici A Nastase, surprinde critic, printre altele, unul dintre momentele ce definesc prezenta printre noi a unei imense licehele; presedintele de azi al romanilor. (va urma)

  26. 27 Ioan septembrie 16, 2009 la 8:44 pm

    @ instalatorul

    (2) Cocotat in Dealu’ Cotroceni-lor inca de acum cinci ani, acum el nu mai vrea sa plece. S-a spurcat la banul bublic, la ciuruiala altuuia, la licoarea bahica ce umple din belsug doaga stransa in cercuri din fier si la Palatul Cantacuzin-ilor inobilat de un cismar. El, Actualu’, escrocheaza la drumul mare, minte de ingheata apele. Este inhaitat cu minciuna si faradelegea, cu prostia si marlania licentiate de tiparnita SH. (trebuie sa protejam chiar si asa numele filozofului si poetului, creator de scoala noua) Numele lu’ Actualu’ este invariabil asociat cu distrugerea si demolarea, cu dezastrul si pierzania. Pasii lui a lasat si lasa in urma numai praf si pulbere, iar cuvantul agramat si behait aduce cu el pentru cei multi si neajutorati „plans de ingropaciune”. Nici cancelariile din cele patru vanturi nu agreaza prezenta lui prin preajma. „Este un ciumat”, pare sa-si fi spus ei la unison de multisor; si l-au izolat de nu se mai vede. Si, din pacate pentru noi tati, nu este singur. Si-a tras partid totalitar, dupa chipul si asemanarea lui. Din randul lui, al partidului, se detaseaza mutantii gen Boc, Hoara, Sulfina, Anca, Eba, Roberta, Udrea si multi altii denumiti generic pedelachei. Prin slugarnicie, supunere oarba, prostie, marlanie, mitocanie, nemernicie ei contureaza profilul inconfundabil al mutantului, al omului de tip nou: incult, agresiv, nesatul. mitocan, demagog, versatil. Asezati in fata oglinzii, din salonul copilariei mele, am de aici certitudinea ca ei se confunda cu idolul lor, Actualu’, pana la suprapunere. Ieri dupa amiaza ne-a oferit tuturor, celor interesati, inca o mostra a imensei lui capacitati de a manipula. (dar munca asta nu o face de unul singur; are la dispozitie mai multe zeci de milioane de eur. o afacere, ce poarta in catlaogele mafiei numele de cod „Romania”, nu se adjudeca cu cativa firfirici) In prima parte a aceste postari am facut o mica incursiune in epoca pietrei. Atunci, am incercat sa demonstrez, omul primitiv avea la indemana pentru vanatul zilnic unelte primtive, din piatra. El avea insa o gandire evoluata in care grupul, societatea il interesa in cel mai inalt grad. Nu avea o gandire primitivista, in centrul careia se afla el si numai el. La noi insa, de cinci ani, lucrurile sunt exact invers. Lui ii place si ii prieste nelumea, neviata ce il inconjoara. Noua insa nu.

  27. 28 instalatorul septembrie 16, 2009 la 8:51 pm

    Dragos: Plateste Basescu?

  28. 29 JR. septembrie 16, 2009 la 9:07 pm

    Am citit art. „Ţara coabitărilor imposibile?” publicat în Jurnalul Naţional de Adrian Năstase şi-i mulţumesc pentru informaţiile de care aveam atâta nevoie să pot înţelege unele fenomene politice, economice, sociale la care asist în ziua de azi. Intr-adevăr, în România nicio alianţă (coaliţie) nu a fost de succes, o ştim din istorie . Titulatura articolului m-a determinat să-mi pun şi eu întrebări:
    De ce în Germania se poate coabita la guvernare şi în România nu? Poate o să mă lămuriţi tot dvs. într-o zi. Acum gândesc original: pentru că fiecare partid politic ajuns în coaliţie vrea să-i tragă preşul de sub picioare celuilalt! Scopul scuză mijloacele! Morala nu are ce căuta în politică!
    Guvernul PSD condus de Adrian Năstase a făcut 400 de săli de clasă, spune autorul; Dacă coabita cu PD-L comandat de T. Băsescu, le mai făcea? Întreb eu. Coaliţia PD-L+PSD nu a fost înstare să facă nici un bazin de înnot din cele 60 programate, timp în care românii aşteptau să se deplaseze prin ţara lor pe autostrăzi. Pe unde a trecut Trăian Băsescu nu a rămas nici măcar un coteţ de găini în urma lui. Alianţa aceia faimoasă, înfiinţată de Băsescu , a avut succes numai în alegeri când a câştigat „DA”.
    La guvernare s-a făcut praf şi pulbere. Rămas singur PNL a reuşit să facă economia să „duduie”, după care coaliţia PD-L+PSD a adus-o la -8 de nu-ţi vine să crezi. Mai are rost astfel de înţelegeri dacă nu se pot respecta? Şi dacă România este blestemată să fie guvernată de coaliţii mulţi ani de aici înainte, nu cumva este mai convenabil să ne întoarcem la dictatură? La supărare, zic şi eu.

  29. 30 Ioan septembrie 16, 2009 la 9:10 pm

    @ nota

    Corect este asa: „incult, agresiv, nesatul, mitocan, demagog, versatil”; cu ghilimele si nicidecum fara ghilimeaua ce consfiinteste citatul. Dar, sa mai citim si de bine.

  30. 31 instalatorul septembrie 16, 2009 la 9:29 pm

    Ioan, va multumesc. Nu am desconsiderat articolul dlui Nastase, desi el partial pune in evidenta un lucru doar dezamagitor pentru mine dar care ar trebui sa fie cutremurator pentru pesedisti, cei care vor intra peste o luna in campanie: pesedeul nu are nici un fel de strategie. Nu e doar o aluzie fina a dlui Nastase insotita de o afirmatie apasata a mea. Dl Iliescu, din cite zice presa de miine, l-a intrebat pe seful partidului despre un plan B. In fapt, asa cum se intelege, intrebarea a fost generica: ai ceva planuit in cap? Din asta se mai desprinde un lucru: in pesede nu se discuta cu oamenii experimentati in politica si nu se tine cont de ceea ce spun ei. Faptul ca dl Iliescu nici macar nu mai da un sfat, ci se limiteaza la o intrebare, este semnificativ pentru mine. Si atunci avem asa: un sef pentru care TrBasescu este un simpatic, dupa aceea dl Rozaliu care nu se mai afiseaza acum cu TrBasescu, dar atunci cind s-a afisat numai ca nu se tragea cu presedintele de sireturi – si este omul care a recunoascut prematur infringerea dlui Nastase in 2004 si care practic a tras cortina peste acele alegeri – si un domn Gusa fost si el in curte la TrBasescu. Ei par a fi cei care il bat pe TrBasescu de nu mai pot, il fac praf. Mai graviteaza, cred, pe acolo niste indivizi orbiti de faptul ca sunt la bani si uite infiripata de ochii lumii o asa-zisa strategie de subminare a guvernarii TrBasescu din interior. In realitate, cred ca sunt niste indivizi care nu se pot dezlipi de la niste avantaje, care nu au nici un fel de barbatie si verticalitate. Se vorbeste de controlul ministerului de interne: barbi, cioace, minciuni. Dl ministru de interne – care, va amintiti, li se adresa direct infractorilor – se arata lipsit de capacitatea de a frina cit de cit infractiunile, am inceput sa traim tilhariile la drumul mare. Semnificatia este una singura, acest om nu controleaza ministerul. A fost luat de papagal si in chestiunea celor 3000 de suspecti de multivot. Credeti ca in 4-8 saptamini va fi in stare de mai mult? Ii doresc asta, dar nu cred. S-a vorbit de pericolul caderii guvernului: opinia mea este ca nu era nici un pericol, mai este o luna pina incepe campania, doua luni poate si un pic pina la alegeri, cine naiba se baga intr-un guvern pentru 4-6 saptamini, cind se profila caderea lui TrBasescu? Dupa lucrurile din secuime, UDMR daca se baga la guvernare, il tragea pe TrBasescu direct la fund. Despre comentariul dumneavoastra: foarte bun, dar TrBasescu a fost si rasfost analizat, nu are sens sa ii reiau trasaturile personale si politice. Mai e o luna pina incepe campania si intrebarea ar fi cum sa scapam de el. Intrebare foarte putin utila pentru blog, din moment ce altii care ar trebui sa fie mult mai interesati in asta nu dau nici un semn ca ar fi preocupati de problema asta. Ce inseamna faptul ca o parte din parlamentarii pesedisti, dupa cum scrie presa, au sustinut asumarea iar o alta parte a fugit cu sindicalistii ca sa se arate impotriva? Deruta, nimeni nu stie ce are de facut si ce ar trebui sa faca. Desi dinspre pedele nu respira nimic, sa stiti ca si acolo problemele par la fel de mari: in ultimele doua luni m-au cautat de trei ori, desi am plecat de acolo de un an de zile si asta in mod clar si lipsit de echivoc, fiindca nu mai au destui talpasi, prostime de partid amagita cu promisiuni care sa bata strazile pentru TrBasescu pentru a fi sictirita dupa. S-o creada ei. Dar, cum scria dl Nastase, pedeleul se poarta dupa Sun Tzi: se arata tare atunci cind este slab. In acest timp, pesedeul nu se poarta dupa Sun Tzi, el se arata slab fiindca este slab, incoerent. Sansa pesedeului in a cistiga prezidentialele este una singura, dupa parerea mea: coeziunea electorilor sai, aproape fara nici o legatura cu partidul ca partid, asociata cu o disperare a electoratului de a scapa de TrBasescu oricum, numai sa scape. In rest, sa nu se supere pe mine membrii si simpatizantii pesedisti fiindca nu o fac cu rautate, e potopul. Cu stima.

  31. 32 Cârcotaşu septembrie 17, 2009 la 12:47 am

    @ All
    Ce face, ce desface Băsescu ştim cu toţii. Acum nu asta e important. Ceea ce face şi desface PSD-ul e buba.
    Se duce. A ajuns bătaia de joc a lui Băse. E de-ajuns să i se arate perspectiva scoaterii de la guvernare şi gata, n-are mamă, n-are tată, e făcut de o mătuşă.
    Atitudine de cârpă de spălat pe jos.
    Prostănacu’ agită chestia cu responabilitatea, cu perspectiva crizei politice, de parcă acum ţara ar fi guvernată responsabil, de parcă n-ar fi cea mai cumplită criză politică, de parcă legile astea ne-ar trebui ca să ieşim din criză.
    Dl Năstase ne culturalizează, poziţia sa este aceea a unui simplu membru de partid, vrea să ne convingă numai de potenţialul său intelectual. A abandonat în totalitate pretenţia de a redeveni un lider, umblă la abureli intelectualiste, vrea să ne convingă de capacităţile domniei sale. Efort inutil.
    În conjunctura actuală, singura ieşire rezonabilă pe care o are PSD-ul este aceea a semnării moţiunii de cenzură iniţiate de PNL, asta pentru că nici prin cap nu i-a trecut a lipsi de cvorum sesiunea asumării răspunderii.
    Domnule Năstase, chiar aţi purtat brasarda albă?
    În timpuri mai grele decât cele de azi, partidele istorice au fost acuzate de politicianism pentru că nu şi-au asumat responsabilitatea guvernării. Mă refer la anii războiului.
    Azi aţi preferat asocierea la o guvernare în care numai PSD-ul îşi va frânge gâtul.
    Dacă vreţi să redeveniţi liderul acestui partid luaţi o poziţie tranşantă, nu staţi la „ce pică”, după frângerea gâtului amicului Geoană.
    Până acum sunteţi lamentabil, solidar cu el.
    Faptul că citiţi ce vă scriu nu-i suficient pentru a mă simţi mai bine.

    Fraţilor, nu băgaţi de seamă că toţi cei de acilea suntem nişte fraieri?
    Aţi băgat de seamă ca ceva din multele noastre păreri să fie băgate-n seamă? Noi ne mulţumim cu puţin, juisăm dacă ni se răspunde!!!

  32. 33 nastase septembrie 17, 2009 la 5:59 am

    Carcotasu,

    Nu am purtat brasarda alba. Pur si simplu nu am participat la sedintele respective, dupa ce mi-am spus parerea despre aceasta procedura in sedinta birourilor permanente ale Parlamentului si in sedinta BEX/PSD. Mi-am exprimar opinia si pe blog dar si in editorialul din Jurnalul National de saptamana trecuta.

  33. 34 Vasile, septembrie 17, 2009 la 6:21 am

    Carcotasu…l nu intelege o chestie simpla. Dl.A.Nastase va lua o pozitie si va redeveni leader dupa reinstaurarea lui Basescu ca presedinte.Acum ce sa spun ca tot raul nu-i atat de rau,ca raul antreneaza si ceva bun , sau ca mai rau decit atat nu ne puteam astepta!
    Da domnule Nastase si pentru mine care nu va consideram un viitor bun..va acceptam ca un rau necesar …asa ca deziluzionati chiar si pe cei mai aprigi pesimisti!

  34. 35 Vasile, septembrie 17, 2009 la 6:29 am

    Dl. Augustin,

    Cam asta era si schema . de fapt un desen elementar, motiunea PNLisita ne va dezlega la toti. adica nu la toti ghicitoarea, vrea sefu or nu vrea.
    Din aceia care nu pricep ca nu pot sau ca nu vor, de ce nu ar vrea Basescu , pot sa le desenez cu creta la tabla o chestie simpla.Daca inlatura PSDeul de la putere acei PSDisti acum gata sa-l voteze pe Incitator , vor fi obligati , nu va mai explic din ce considerente ,sa nu-l mai voteze si credeti-ma multi PSDisti il vor vota pe Base,asa ca „long life PSD!

  35. 36 ALM septembrie 17, 2009 la 8:06 am

    @ Draghi Puterity (septembrie 16, 2009 la 5:40 pm)

    In situatii similare, bunica avea o vorba: „ei, vorbeste gura fara cap”! Am fost absolut inert la discursul prezidential. Atat cat am putut sa urmaresc, avand enorm de multe alte treburi mult mai utile de facut (inclusiv de a citi pareri pe bloguri). In schimb, m-a interesat reactia „alesilor neamului”, acei „cerberi” pe care i-am ales ca sa ne apere interesele si sa ne conduca destinele. Jalnica imagine! Aproape toti erau de acord ca „legile” nu sunt finisate, dar priveau tâmp catre piticul portavoce. Mai cu sange in instalatie mi-au parut cei cativa sidicalisti si cei doi tineri de la balconul Parlamentului. Restul? O gloata ratacita prin cea mai mare cladire din Romania.

    Stimate coleg, am ajuns la concluzia ca prin Romania aproape nimeni nu-si mai cunoaste fisa postului. Si primii care o uita sunt Parlamentarii. Ma lasa rece declaratiile in fata camerelor de luat vederi daca in Parlament sunt impotenti. „Recolta” Legislativului in acest an a fost cea mai slaba din istoria contemporana a Romaniei. Personal, consider ca au incasat salarii degeaba, sau extrem de mari fata pozitia figurantilor in grila de salarizare unica la nivel mondial. Ma astept in orice moment ca sa-i vad facand o libatie specifica si o spirala MISA cu fata catre Cotroceni. Apoi, inviorati de licoare, sa inunde seara posturile TV de unde sa infiereze cu manie proletara ceea ce au tacut dimineata …

  36. 37 Larisa septembrie 17, 2009 la 9:59 am

    http://nordiclarisa.wordpress.com/2007/07/17/despre-toleranta/

    despre toleranta … este raspunsul meu la subiectul dvs de coabitari imposibile.

  37. 38 instalatorul septembrie 17, 2009 la 10:07 am

    Carcotasu: noi nu suntem un partid, actiunea politica o desfasoara partidele. PSD trebuie sa isi poarte crucea si si-o poarta, e una din aur cu briliante si al naibii nu vrea sa renunte la ea, e facuta din impozitele noastre.

  38. 39 Cârcotaşu septembrie 17, 2009 la 12:22 pm

    @ Instalatorul
    Evident noi nu suntem decât cei de care au nevoie partidele doar odată la 4-5 ani. Între timp partidele fac politică după cum vor ele, sau după cât îi duce capul pe cei ce le conduc. În mod normal ele beneficiază acum de un instrument minune, internetul, cu ajutorul căruia pot lua pulsul electoratului şi-şi pot corecta direcţia atunci când, fie din prostie, fie din interes sau reavoinţă, o iau pe arătură. Dacă ignoră semnalele primite se cheamă că-şi taie creanga de sub picioare. Aşa a păţit PNŢCD-ul şi tot aşa a ajuns Ceauşescu în faţa plutonului de execuţie.
    Or noi, avem avantajul că ne mişcăm între oamenii simpli, cei care teoretic trebuie să vină să-i voteze şi ştim că efectele acestei politici duplicitare, a PSD-ului, sunt extrem de descurajante pentru cel cu votul.
    Se pot găsi explicaţii, dar cea cu „responsabilitatea politică” e cea mai năucitoare posibil. Practic ni se explică aberaţiile conţinute de nişte legi de care depinde soarta multor oameni prin altă aberaţie, anume aceea a corectării lor ulterioare. Păi asta înseamnă că practic guvernul n-are ce face şi-şi face de lucru, ca să aibă ce repara mai târziu.
    Este clar că suntem luaţi drept tâmpiţi.
    Poate ştiţi dv. de ce încep să cred că ne vom pricopsi cu încă un mandat de-al lui Băsescu. Din prea multă „responsabilitate politică”.

  39. 40 ela septembrie 17, 2009 la 12:25 pm

    Aproape toata lumea este nemultumita ca PSD a acceptat guvernarea alaturi de PD !
    Intr-o alta tara, nu stiu daca exista, zic si eu asa, intr-o tara normala un guvern, ar trebui sa faca „totul” mai zicea cineva asa, pentru poporul tarii sale, sa fie in slujba cetateanului, un slogan la moda.
    Deci, ministrii PD SI PSD nu au format un guvern normal, sanatos care sa aiba o prestatie pentru o tara in criza economica. si asta din cauza politicii duse de premier a programului de guvernare, pe care boc si-l asuma fara nici o ezitare.

    Daca era PD singur la carma era muuuuuuuult mai rau, parerea mea, nu i-ar fi deranjat nimeni sa faca ce vor, asa au avut sula PSD in coaste.
    Ministrii PSD sunt vulnerabili cu un sef PD, boc, care i-ar manca in orice moment si o face a inceput cu Katy Andronescu.
    In loc sa guverneze se inteapa, putin spus!
    Saracu’ Geoana rezista ca un erou vazand cum Ii sunt terfeliti oamenii.

    Mai este o chestie, daca acest guvern ar functiona brici, cine ar culege laurii? BOC, PD-L, PSD? in final Basescu ca-si face campanie in calitate de presedinte.
    Intrebarea mea este, de ce este lumea nemultumita ca PSD. s-a aliat cu astia din PD si le duce grija ca sunt facuti praf si pulbere; sau care-i motivul nemultumirii?
    Doare pe cineva atat de mult de PSD, mai ales pe cei de la RTV? si unii jurnalisti.
    Psd nu poate iesi acum de la guvernare, vede-ti si voi ce se intampla in teritoriu, PD-ul persecuta tot ce nu-i de partea lui, la vot atia abia asteapta sa ramana singuri, ar vrea sa aiba primari devotati in toata tara, sa bage bani in campanie,( apropo de bagat bani, unii au primit bonuri cu care au putut manca pe gratis friptura de batal, ma uita si eu de-mi ploua in gura, da nu mi-a dat nimeni ca n-aveam bon).

    PSD se incapataneaza sa nu iasa, si are parte de sicanari care se fac nu pe fata, la lumina zilei.
    Simirad, ce vrea sa demonstreze dupa 20 ani de PSD, ca dintr-o data l-a apucat amocul dupa base? dupa ce a mancat o pane buna sub cupola PSD, nea Simirade tradatorii nu sunt iubiti de nimeni.

  40. 41 Cârcotaşu septembrie 17, 2009 la 1:21 pm

    @ ela
    Nici nu se pune problema ieşirii PSD de la guvernare, ideea este ca guvernul să cadă. PDL NU poate guverna singur, oricât şi-ar dori-o. Mai mult ca sigur că actualul guvern va rămâne să administreze ţara şi să pregătească alegerile dar, fără a mai avea posibilitatea de a mai comite prostiile pe care le-a făcut până acum, ca guvern demisionar fiind lipsit de dreptul la iniţiativă legislativă. Al doilea câştig ar fi blocarea legilor în discuţie. Nu ar fi cel mai mic câştig şi nici cel din urmă, faptul că pentru Băsescu situaţia ar fi catastrofală, ceea ce de fapt ne dorim cel mai mult.

  41. 42 instalatorul septembrie 17, 2009 la 2:07 pm

    Carcotasu: de acord cu dumneavoastra, doar cu mentiunea ca noi chiar suntem oameni simpli.

  42. 43 Cârcotaşu septembrie 17, 2009 la 11:50 pm

    @ Instalatorul
    Menţiunea mi se pare inutilă, sigur că suntem oameni simpli, cum de altfel sunt toţi oamenii de pe planetă. Sigur, în anumite condiţii, unii ajung să aibă putere de decizie, asta neînsemnând că sunt „oameni speciali”. Sintagma „oameni deosebiţi” are cu totul şi cu totul alte conotaţii, la care actualii politicieni români n-au acces. După cum ne dovedeşte, nici măcar dl. Năstase, tot un om simplu, cu ambiţii, suficienţă şi alea, alea.

  43. 44 Cârcotaşu septembrie 18, 2009 la 12:01 am

    @ Instaltorul
    Scuze, am înţeles mai târziu tâlcul menţiunii dv.
    De altfel exprimarea mea a fost nefericită, dar e greu să nu mai şi greşeşti. Când am spus că ne învârtim între oameni simpli, nefericită exprimare, nu m-am gândit că noi am fi deasupra lor, că am fi altceva. Corect ar fi fost: ca oameni simpli ne mişcăm între oameni asemeni nouă…


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s






Arhiva

Comentarii Recente

diasporean la Anunt!
fostă basarabeancă la Anunt!
Ce scriam acum exact… la Anunt!
De ce n-am criticat… la Anunt!
Cum e posibil asa ce… la Anunt!

%d blogeri au apreciat: