Prima zi de şcoală

 

În ultimii ani, la deschiderea anului şcolar vorbim, din ce în ce mai puţin, despre şcoală şi din ce în ce mai mult despre politicieni. Iar politicienii intră, de obicei, la capitolul “probleme”, alături de lipsa banilor, de neterminarea lucrărilor de renovare sau de grădiniţele prea puţine. Ne concentrăm foarte mult pe ceea ce este insuficient sau deficitar şi uităm să vorbim despre ce înseamnă şcoala.

Anul acesta, poate mai mult ca oricând, şcoala e un câmp de luptă. Şi ceea ce e cu adevărat grav e că războiul nu are de-a face cu şcoala însăşi: nici cu cei care beneficiază de ea – copiii, părinţii lor – nici cu cei care muncesc pentru ea – profesorii. Sunt necesare legi pentru educaţie – legi bune, gândite şi discutate pe-ndelete, până când toată lumea e de acord că sunt cele mai potrivite. Nu legi pentru orgoliul unui om sau al unui partid. Sunt necesare fonduri către învăţământ, fiindcă fără bani vom vorbi degeaba despre reforme: cei care trebuie să le aplice se vor gândi mai degrabă la propriile lipsuri, sau poate chiar vor părăsi acest sistem. Dar decizia politică împuţinează şi mai mult banii pentru şcoală.

Toate aceste frământări nu se datorează nici crizei, nici problemelor economiei; sunt cauzate de rea-voinţă, ambiţie şi nepricepere. Şi lipsa de grijă faţă de oameni. Românii sunt, peste tot în ţară, nu doar speriaţi, dar şi neliniştiţi. Cu toţii se aşteptau ca, după 2007, să fim şi noi o ţară în care se trăieşte normal, în care sunt bani pentru toate cele necesare – fie că e vorba de salarii sau reparaţii pentru şcoli, în care ne putem gândi să construim, nu să facem economii. Din păcate, trăim o epocă în care banii publici, departe de a fi suficienţi, sunt risipiţi iresponsabil. Iar cei care plătesc sunt tot românii.

Am ajuns din nou într-o epocă a sacrificiilor. Când s-a încheiat tranziţia, am sperat cu toţii că s-a terminat şi cu sacrificiile, dar iată că ni se cere să o luăm de la capăt. Nu pot să spun că-i condamn pe cei care se gândesc la greve. Cum poţi accepta că salariul tău rămâne pe loc sau chiar scade, în timp ce unele ministere au bugete imense aruncate pe fereastră?

Există o vorbă foarte potrivită a unui preşedinte american (Lincoln): “Filosofia şcolii dintr-o generaţie va deveni filosofia guvernării în generaţia următoare”. Desconsiderarea şcolii astăzi poate fi un semnal foarte grav pentru viitor. Cei care astăzi văd că şcoala e tratată cu dezinteres vor învăţa că dezinteresul poate fi politică de stat, iar unii dintr ei pot ajunge să pună în practică această filosofie de pe cele mai înalte poziţii în stat.

Eu cred că evoluţia noastra, a tuturor, depinde foarte mult de următoarea generaţie. Dar există aici un foarte mare risc. Dacă această generaţie va fi educată, va crede din nou în valorile potrivite, ea va avea puterea să readucă România pe drumul cel bun. Dacă însă ea va fi o reflecţie a vulgarităţii, excesului şi nonvalorilor care ne ameninţă acum, atunci România o va duce din ce în ce mai rău. Suntem la o intersecţie, iar în alegerea drumului contează esenţial rolul pe care-l va juca educaţia. Şcoala va decide ce se va alege de România pentru câteva generaţii de acum înainte. Şi, din păcate, cei care hotărăsc acum în privinţa şcolii nu par să fie conştienţi de acest lucru.

Ştiu că, poate, mulţi dintre părinţi nu sunt de acord cu protestele cadrelor didactice. Dar eu nu-i pot învinovăţi pe profesori, şi sper să nu o facă nici părinţii ori elevii. Ei sunt ultimii români pe care îi putem acuza de lăcomie. Sunt ţări în Uniunea Europeană care cheltuie de zece ori mai mult pentru educaţie; profesorii noştri nici nu îndrăznesc să viseze la un asemenea nivel, îşi doresc doar să-şi poată face datoria în condiţii normale, iar astăzi acest lucru nu este posibil.

Cel mai mare rău care ni s-ar putea întâmpla ar fi să ajungem să dispreţuim cu toţii şcoala aşa cum o fac cei care îi hotărăsc astăzi finanţarea. Un copil care se uită la televizor vede că politicienii taie din banii pentru educaţie, îi ceartă pe profesori fiindcă sunt nemulţumiţi, ba chiar le dau ordine despre ce să facă şi ce să nu facă la ore. Iar acel copil se poate gândi că nici el nu e dator să respecte şcoala sau pe profesori. Cineva chiar sugera că elevii pot învăţa foarte bine de pe internet – nu ştiu dacă astfel nu pregătea terenul pentru închiderea şcolilor, fiindcă tot e criză. Vă daţi seama ce economii s-ar realiza?

Cineva spunea că educaţia e scumpă, dar ignoranţa e şi mai scumpă. Cred că e suficient să ne uităm în jurul nostru, la toţi ignoranţii care ocupă locuri pentru care nu sunt pregătiţi, nu sunt competenţi şi nu sunt preocupaţi. Ignoranţa costă, dar mai grav e că nu-i costă doar pe ignoranţi, dacă ei sunt puşi să decidă pentru toţi ceilalţi.

Un mare scriitor francez (Hugo) spunea că dacă deschizi o şcoală, închizi o puşcărie. Într-o societate normală, educaţia creează şanse şi îţi garantează un drum sigur în viaţă. România este astăzi departe de o astfel de societate, fiindcă educaţia tinde să cadă din categoria valorilor preţuite şi generaţiile tinere învaţă că şcoala nu te duce către reuşită. Câţi dintre oamenii de succes ai momentului sunt acolo datorită educaţiei? Mai mult, câţi dintre ei sunt educaţi?

Azi începe şcoala şi sper ca toate aceste frământări să aibă efecte cât mai reduse asupra activităţii de la clasă, chiar dacă e foarte dificil. Profesorilor le doresc să mai găsească o rezervă de înţelegere – nu pentru politicieni, ci pentru copiii care depind în continuare de ei. Părinţilor le doresc multă răbdare şi speranţă. Iar elevilor le doresc să privească şcoala ca pe o sursă de idei bune. Pentru că la şcoală cunoşti oameni pe care nu-i vei uita niciodată, înveţi să comunici cu ceilalţi fie că sunt sau nu de acord cu tine şi, dacă eşti atent, poţi crea idei care să te ajute să schimbi în bine lumea în care trăieşti.

55 Responses to “Prima zi de şcoală”


  1. 1 blogideologic septembrie 14, 2009 la 12:37 pm

    Numai şcoala poate construi abordarea conceptuală ascendentă pentru noua societate de România, imersată în mediul IT.

  2. 2 Dragos septembrie 14, 2009 la 1:28 pm

    ”…legi bune, gândite şi discutate pe-ndelete, până când toată lumea e de acord că sunt cele mai potrivite”.

    ”până când” ce inseamna ? 1000, 2000, 3000 ani ?

    ”toată lumea e de acord” – include pe Vanghielie ?

    ps: se simtea, intr-adevar, lipsa lui Aya.

  3. 3 Dragos septembrie 14, 2009 la 1:30 pm

    ”…dacă deschizi o şcoală, închizi o puşcărie”.

    Ce vreti sa spuneti ?

  4. 4 Larisa septembrie 14, 2009 la 1:31 pm

    Alter topic,

    Asa cum ma asteptam situatia votului pentru Tratatul de la Lisabona s-a schimbat in Irlanda iar anul acesta vom avea in sfarsit ratificarea lui in toata Uniunea Europeana.
    Pentru cine nu isi aduce aminte sau erau prea mici pentru lucruri asa mari (ca si mine de altfel la acea vreme) noi am aprobat tratatul de la Lisabona odata cu intrarea in UE.

    Potrivit sondajului realizat de Red C pentru Sunday Business Post, 62% dintre irlandezi sunt gata să spună „da” tratatului, în timp ce 23% ar vota „nu”, iar 15% dintre alegători s-au declarat nehotărâţi. Sondajul a fost efectuat săptămâna trecută, în rândul a peste 1.000 de persoane.

  5. 5 Alex septembrie 14, 2009 la 2:52 pm

    @AN, am inteles ca „mediul privat” nu mai doreste sa plateasca impozit. Asta inseamna reducerea nr. de salariati din invatamant (de unde altfel tai un milion de posturi, dupa cum cereau Patriciu si Antonescu?), micsorarea salariilor profesorilor (dupa cum cerea Chireac, profetii de la trusturile lui Vantu si Voiculesci si casandrele de la fituicile online infleunte).

    Va rog sa va faceti inteles: cum puneti de acord programul lui Patriciu cu vorbele frumoase despre rolul scolii?

    Profesorii chitaie de venituri, dar ati facut vreun efort sa le explicati ca toti partenerii (si din pedele, si din penele) au pe ordinea de zi disponibilizari si reducerea cheltuielilor cu salariile lor?

    „Cineva spunea că educaţia e scumpă, dar ignoranţa e şi mai scumpă”
    QED, de ce se lupta pentru a-i tine pe romani in ignoranta, analfabetism. Cunosterea inseamna putere, iar o tara cu specialisti de inalta calificare este o forta. Fara scoala, ajungem la nivelul de trib, bucuria „vecinilor”.

    „Profesorilor le doresc să mai găsească o rezervă de înţelegere – nu pentru politicieni, ci pentru copiii care depind în continuare de ei”. Si ce faceti daca partenerii de guvernare (pedei sau penelei) ajung la concluzia ca multe scoli trebuie inchise (ar fi mai bine ca fondurile de salarii sa fie destinati „investitiilor” la firul de iarba, unde sunt gardurile de un miliard de alta data?)

  6. 6 Vasile, septembrie 14, 2009 la 3:03 pm

    Dragos,

    Incerci sa fi Mos ion Roata sau ….. ?Raspunsul ,presupun ca l-ai vazut ,este dat de dl. Nastase in cuvintele care continua dupa cugetarea lui V. Hugo.
    Acum ce sa spun daca vrei sa mergi pe chestii atipice,poti spune ca infractiunea din informatica , din interceptarea ilegala a convorbirilor telefonice, din fraudarea conturilor,cartilor de credit ,din sistemul bancar,concurentei neloaiale,fraudelor de la bursa, nu sunt si nu pot fi facute de analfabeti. Ce sa spun si eu acum ca sa-l apar pe Domn Nastase , ori ca Victor Hugo si cugetarea dansului este depasita ori….

    Putem merge mai departe si atunci vom constata ca din contra scoala amplifica ifractionalitatea , numarul fizic al inchisorilor a crescut , mai mult s-au creat inchisori speciale pentru oameni cu multa carte.La noi ori nu avem bani pentru asemenea inchisori ori nu este inca nevoie …

    O alta chestiune care nu sustine afirmatia dl. Hugo sau Nastase ar fi aceia ca analfabetii fac scoala la greu in puscarie si din hoti de rand ajung specialisti.

    Acum sti cum e , trebuie sa te hotaresti ,risti sa-ti dea un analfabet in cap si sa-ti fure sacosa cu zarzavat sau portmoneul sau risti sa nu fi lovit si sa ramai ca deponentii domnului Vantu fara o letzcae in buzunar, dar cersetor pe drumuri !

  7. 7 dl septembrie 14, 2009 la 3:10 pm

    Domnule Nastase,
    cind va lasati de politica activa si treceti in randul comentatorilor, analistilor ? Cred ca veti fi mult mai credibil si original. Pina atunci penseurile Dvs ramin un copy/paste.

  8. 8 Florea Dumitrescu septembrie 14, 2009 la 3:44 pm

    PROTEST VEHEMENT

    NU – TENDINŢELOR DICTATORIALE
    ALE REGIMULUI POLITIC BĂSESCU!

    I. PREŞEDINTELE ŢĂRII PROVOACĂ O NOUĂ CRIZĂ POLITICĂ
    „Angajarea răspunderii guvernului” pe 3 pachete de legi, pe baza „indicaţiei preţioase” a domnului Traian Băsescu – constituie o nouă expresie agresivă a regimului autoritar şi dictatorial Băsescu.
    Asistăm neputincioşi la un nou atac violent împotriva democraţiei, a Constituţiei, a Parlamentului, a statului de drept.
    Nu există nicio justificare – pentru promovarea unor legi importante, în grabă, în mod superficial şi iresponsabil, dând la o parte Parlamentul şi impunând indicaţiile autoritariste ale Preşedintelui ţării.
    Jocul iresponsabil al Preşedintelui ţării, susţinut orbeşte de PDL, trebuie să primească o ripostă energică din partea societăţii civile.

    II. O NOUĂ BATJOCORIRE A CONSTITUŢIEI ŞI
    A PARLAMENTULUI
    Prin promovarea a 3 legi importante pe calea „angajării răspunderii guvernului” se calcă în picioare Constituţia ţării.
    Parlamentul – care este unica putere legiuitoare şi organul reprezentativ suprem al poporului – este batjocorit şi dat la o parte de orgoliul bolnav al Preşedintelui ţării, care în mod iresponsabil a împins guvernul pe această cale a „asumării răspunderii guvernamentale” să promoveze nişte legi proaste, de slabă calitate; prin aceasta senatorii şi deputaţii au fost lipsiţi de dreptul dat prin Constituţie de a analiza, de a dezbate, de a aduce amendamente şi de a vota sau a respinge prin vot prevederile proaste care nu corespund interesului general.
    Impunerea a încă 3 legi tip – Băsescu – prost elaborate – va provoca mari daune ţării şi populaţiei, va genera haos şi anarhie.
    Aceasta – după impunerea – prin aceeaşi metodă – a codurilor– tip Băsescu: a Codului civil, şi a Codului penal.
    Pe bună dreptate, recent Preşedintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie – atrăgea atenţia că datorită slabei calităţi şi a nepregătirii condiţiilor de aplicare – aceste coduri tip Băsescu nu vor putea fi puse în aplicare nici în 5 ani. Dar în România domneşte arbitrariul oamenilor politici – iar specialiştii sunt total dispreţuiţi. Tendinţele dictatoriale sufocă tot mai mult România, viaţa politică, socială şi economică.

    III. UMILIREA CETĂŢENILOR ROMÂNI ŞI
    SFIDAREA DEMOCRAŢIEI
    Nu poate exista democraţie fără opoziţie, făra exprimarea poziţiei şi intereselor tuturor cetăţenilor care şi-au trimis reprezentanţi în Parlament. A desconsidera opoziţia, căreia i se ia dreptul de a-şi exprima opiniile şi poziţia, înseamnă în fapt – sfidarea democraţiei, dar şi umilirea cetăţenilor pe care-i reprezintă şi al cărei cuvânt trebuie să se facă auzit.
    Domnul Emil Boc, la ordinul domnului Traian Băsescu, a trimis „pentru asumare” trei pachete de legi, extrem de importante, însumând peste 550 de pagini şi a făcut „concesia” ca în câteva zile (până la data de 15 septembrie) să fie „analizate”, ceea ce ţine de domeniul fantasticului şi nu de o decizie serioasă şi responsabilă.
    Societatea civilă consideră că asemenea legi trebuie să fie discutate pe larg şi temeinic, pentru a se ajunge la soluţii raţionale şi adecvate.
    În viziunea noastră, este evident că – în plină criză cumplită – nu era oportun să se elaboreze – legea salarizării şi legea educaţiei. Acum era obligatoriu să se fi discutat şi stabilit măsuri speciale pentru aceşti 2-3 ani de criză – pentru a se atenua nenorocirile ce se abat asupra celor care-şi pierd locurile de muncă şi asupra „ celor mulţi” cărora li se reduc substanţial veniturile din care trebuie să trăiască.
    A avut însă prioritate orgoliul nemăsurat al Preşedintelui ţării, aflat în campanie electorală pentru un nou mandat – ceea ce generează mari şi vehemente frământări sociale.
    În aceste vremuri grele, era necesar ca Preşedintele ţării să-şi fi îndeplinit funcţia de mediere, conform Constituţiei.

    IV. CHEMARE
    Considerăm că Guvernul – lăsând la o parte „indicaţiile preţioase” ale domnului Traian Băsescu – trebuie să renunţe imediat la „asumarea răspunderii guvernamentale” pe cele trei pachete de legi şi să revină la respectarea Constituţiei şi a rolului Parlamentului.
    Deasemenea, se impune necesitatea ca reprezentanţii sindicatelor, ai patronatelor şi ai societăţii civile să revină la o conlucrare constructivă cu Guvernul, în vederea stabilirii de soluţii practice adecvate, în aceşti ani de criză cumplită, când resursele financiare ale ţării sunt puternic diminuate.
    Toate legile trebuie să fie analizate, dezbătute şi aprobate în Parlament pe căile legale şi normale, în termene raţionale.

    13 septembrie 2009

    Grupul de iniţiativă „Reînnoirea”
    Florea Dumitrescu
    Gheorghe Stroe
    Cristian Apostol

  9. 9 Augustin septembrie 14, 2009 la 3:48 pm

    (For ever offtopic)
    Scuze tuturor celor pe care i-a deranjat interventia mea din sept14, 11:58am, la Postarea „Spot the difference”. Am convingerea ca nu se va mai repeta (fiindca nu prea mai e timp!!)

  10. 10 abbilbal septembrie 14, 2009 la 4:20 pm

    În acest an deschiderea anului şcolar s-a făcut în ziua în care s-a sărbătorit Înălţarea Sfintei Cruci. Fie ca acest semn să învingă şi la noi ! căci nu cred că cineva s-a gândit să facă intenţionat acest lucru. A fost un hazard al hazardului, o întâmplare deloc întâmplătoare. S-au înfăptuit cele scrise, dar nu de către om. Şi cele scrise se vor înfăptui şi în 22 noiembrie, precum şi în zilele şi anii ce urmează, chiar dacă nouă nu ne place ce şi cum.

  11. 11 Draghi Puterity septembrie 14, 2009 la 4:33 pm

    Ignoranţa costă, dar mai grav e că nu-i costă doar pe ignoranţi, dacă ei sunt puşi să decidă pentru toţi ceilalţi.

    Intr-o vreme eram de parere ca intre notiunea de elitism si cea de democratie exista niste contradictii acute si oarecum ireconciliabile. Daca „ignorantzii” nu pot sa decida, in final ei vor ajunge dezavantajatzi. O elita conducatoare va ajunge sa isi sustina doar propriile interese. Ori elita este, aproape prin definitie, o minoritate. Intre timp, mai ales de cand vad rezultatele guvernarilor portocalii, mi-a devenit evident ca ma inselasem.

    Care e atunci solutia optima? Educarea maselor e o solutie, dar pe termen lung si foarte lung. Si nu rezolva problema de principiu, doar o muta la un nivel mai ridicat (ceea ce ar putea fi foarte bine, dar totusi nu optim). Ce putem face pentru a ajunge sa fim condusi de o elita care sa serveasca in primul rand nevoile maselor si nu cele proprii? In ce masura poate o astfel de elita sa impuna/influentzeze sistemul de valori al maselor inainte de a compromite democratia?

    Si inca ceva, privind din aceasta perspectiva, nu e cumva democratia reprezentativa mai buna decat cea directa?

    Spun deseori ca avem nevoie de un sistem meritocratic. Ce sanse ar avea insa meritocratia in ziua de azi in societatea romaneasca in conditiile in care s-au pervertit pana si instrumentele de masura si apreciere a valorii?

    De unde trebuie sa incepem ca sa iesim din marasmul generalizat in care ne aflam?

  12. 12 instalatorul septembrie 14, 2009 la 5:01 pm

    Un nou inceput, cu noi sperante care vor fi urmate de noi deceptii. Si fiindca e un nou inceput, sa semnalez si eu un inceput: astazi, Samsung a semnat cu o companie iraniana un acord pentru livrarea tehnologiei WiMAX in Iran, care va facilita conectivitatea wireless la internetul de mare viteza. Ce face Presedintia Sa Basoglu al Intiiulea? Stam, ne uitam si injuram Iranul? La naiba, aia au bani! Oricum, nu doar francezii se preocupa de internet.

  13. 13 George Ban septembrie 14, 2009 la 5:12 pm

    ACUM ESTE MOMENTUL! O motiune de cenzura va asigura infrangerea raului suprem: Traian Basescu. Daca pierdeti momentul, chiar ca sunt prea multi prostanaci in PSD.

  14. 14 Aya septembrie 14, 2009 la 5:13 pm

    @

    Augustin

    Reproduc, aici, replica mea de la „Spot the difference” (sept14, 11:58am).
    Acolo, este din „doua parti” (le-am reunit).

    Voi incerca sa las problemele sensibile la sfarsit din dorinta de a ramane fidela opiniei ca numai disjungerea cauzelor poate fi profitabila pentru o discutie, pentru o analiza.
    Cand spun “probleme sensibile” am in vedere atat cele a caror abordare necesita planuri deicate, psihologice, “taieturi fine”, cat si cele legate de ceea ce se poate intelege ca tratezi ca sensibilitati personale (atat ale mele, cat si- desigur, diferite, sau, uneori, poate aceleasi, dar privite din alta perspectiva- ale tale).

    Sustin cu tarie ca primul rau (si, evident din punctul meu de vedere, cel de natura a produce efecte reale, imediate, nu intentionale) este Boc – prin extensie, “guvernul chilotzard”, cum foarte bine a fost numit, inca de la inceput, aici, pe blog – si, pe cale de consecinta, acesta trebuie “tratat”.

    Cand in fata ta se afla un individ cu mitraliera in mana, ce trebuie sa faci?
    Sa-l dobori imediat, inainte de a te dobori el pe tine, sau sa eziti, stand sa te gandesti cum ajungi la comandamentul caruia i se supune, lasand, astfel, individul cu mitraliera sa traga?
    Cred ca raspunsul este simplu: intai inlaturi pericolul real nemijlocit, cu care te afli fata in fata, apoi incerci sa rezolvi problema “centrului de comanda”.

    Afirmi ca Basescu este sursa tuturor relelor- inclusiv a mizerelor legi pentru care s-a anuntat ca va fi angajata raspunderea guvernului via Boc.

    Daca Boc NU ar actiona, degeaba ar voi Basescu sa faca sa fie adoptate nu-stiu-ce legi si actionat nu-stiu-cum!
    Nu uita ca Basescu a fost presedinte si in perioada guvernului Tariceanu si nu imi amintesc sa fi reusit sa impuna (chiar daca a sau ar fi vrut) diverse legi, pur si simplu pentru ca premierul respectiv nu ar fi/nu a raspuns la comenzi.
    Formal, Guvernul nu este supus Presedintiei, dar controlului parlamentar.
    Mai mult, conform Constitutiei, presedintele NU poate destitui primul ministru (chestiune mentionata explicit).

    Pe cale de consecinta, Boc NU are nici un fel de scuza pentru ceea ce face, nici macar scuza spaimei personale in fata perspectivei de a-si pierde functia in cazul in care nu ar “asculta ordinele” din Deal.
    A spune ca Boc actioneaza mizerabil pentru ca asa vrea Basescu este o poveste de adormit copiii (sau de “albit” Boc, penru a-ti raspunde in termenii folositi de tine).

    Mai mult, daca Boc este instrumentul INDISPENSABIL prin care se poate face rau (am punctat deja – inclusiv prin referirea la Tariceanu- ca, fara guvern, Basescu nu ar putea actiona) inseamna ca acesta trebuie sa fie primul inlaturat, lasand “centrul” fara putinta de a actiona (totdeauna trebuie sa existe o ordione a prioritatilor, uneori actiunea trebuind sa fie determinata de gradul de apropiere spatiala si temporala a unui anumit pericol).
    Mai mult, place sau nu place, nu exista DELOC garantia ca Basescu nu va fi beneficiarul inca unui mandat prezidential, dupa alegerile care se apropie.
    Ca atare, anihilarea “instumentului sau indispensabil”, Boc, trebuie cu atat mai mult avuta in vedere cat mai repede cu putinta.

    Incercarea ta de a-l “albi” (te-am citat) pe Boc vine, poate, dintr-o patimasa ura impotriva lui Basescu.
    Nu rezolvi nimic actionand patimas, dar incercand sa demontezi mecanisul.
    Repet, fara “instrumentul Boc” (guvernul) nu s-ar fi putut face nimic rau (iti reamintesc perioada Tariceanu).

    Spunandu-ti toate acrestea, mai fac o subliniere: nimeni, niciodata nu ma va putea acuza de faptul ca sunt o sustinatoare a lui Traian Basescu.
    Dar, asta nu inseamna sa actionez patimas, sacrificand actiunea sau gandirea pragmatica in favoarea unei paguboase atitudini cu suport afectiv.

    CONCLUZIE: Guvernul Boc trebuie sa cada IMEDIAT, pana la sfarsitul lunii septembrie!

    Vrei sa afli care ar fi “clasamentul” meu, criteriul fiind cat de benefic este fiecare dintre “prezidentiabili” pentru Romania.
    Banuiesc ca raspunsul este previzibil: nici unul nu este benefic.
    Este adevarat, motivele sunt diferite- dar concluzia este aceeasi.

    Repet ce am mai spus de multe ori: in istorie, numai rezultatul conteaza.
    Electoratul roman se afla in cumplita situatie de a trebui sa aleaga intre cateva solutii dintre care nici una nu este benefica.

    In ceea ce ma priveste, cred ca este cel mai negru moment electoral pe care i-a fost dat Romaniei sa il traiasca.
    Excluzand electoratul fidel lui Basescu – in acest caz, optiunea fiind clara- toti ceilalti care se vor prezenta la vot vor fi in cumplita situatie de a se gandi CE ALT RAU vor “investi prin stampila” (caci de incredere nu poate fi vorba) pentru ei si pentru Romania.

    PROBLEMELE DELICATE
    Citez din postarea ta: “esti, de multe ori, tributara unor pareri preconcepute si chiar patimase (dovada parerile tale despre Tismaneanu sau Pacepa”.

    Nu este vorba nici despre atitudini patimase, nici despre idei preconcepute.
    Spre deosebire de multi, foarte, foarte multi alti indivizi, atat in privinta lui Vladimir Tismaneanu cat si in privinta lui Mihai Pacepa, eu ma pronunt in TOTALA si perfecta cunostinta de cauza.
    Prin asta, inteleg ca am in vedere fapte, evenimente, realitati pe care le cunosc personal- deci, care nu au avut cum sa imi fie prezentate mistificat si sa-mi vicieze opinia, asa cum s-a intamplat cu multi dintre ceilalti, a caror atitudine este viciata prin stiri mincinoase.

    NU am ascuns si nu voi ascunde vreodata faptul ca pe amandoi ii cunosc foarte bine, dintotdeauna, literalmente.
    NU am ascuns si nu voi ascunde vreodata ca de fiecare dintre cei doi ma leaga o puternica afectiune.
    Dar nu afectul este cel in baza caruia imi formulez opiniile generale despre ei, ci ceea ce reprezinta fiecare dintre cei doi in peisajul specific (si, fireste, diferit).

    Cartile scrise de Vladimir Tismaneanu, contributia sa intelectuala majora si decisiva la critica (argumentata, analitica) a totalitarismelor nu este “rodul” afectului meu.
    NU afectul meu i-a scris cartile- si nici nu i le-a dictat- dar geniul sau analitic, capacitatea de a demonta mecanismul totalitarismelor pe care le cunoaste cu atat mai bine cu cat a trait intr-un asdtfel de sistem.
    Dupa parerea mea, este chiar mai valoros decat- de exemplu- Aron, sau Koestler, sau Camus (observa, i-am ales pe cei necontestati ca valoare) prin faptul ca opereaza, analitic, cu date cunoscute direct, nicidecum asimilate teoretic si, prin aceasta, concluziile sale au greutatea realitatii.
    Este- cred eu- cel putin la fel de valoros ca Bernard- Henri Levy, un critic colosal al totalitarismului- indiferent de culoarea sa- un spirit viu, erudit (chiar i se potriveste perfect aceasta catalogare!), mergand, in analizele sale, pana la epuizarea detaliilor detaliului.

    Despre Mihai Pacepa am mai scris si voi scrie totdeauna cu mare placere.
    Dincolo de puternica, statornica mea legatura afectiva, imi apare- lucru de care sunt foarte mandra, mai ales ca se asociaza cu el- contributia sa esentiala la caderea regimului Ceausescu (as putea spune mai multe, dar prefer sa ma rezum la acest lucru, oricum de maximala importanta).
    Desigur, se incearca ascunderea acestui adevar ca si a altora (sau acoperirea lor prin zgomote rele).
    Imi doresc din suflet sa pot trai, sa am energia necesara de a exista si a putea scrie o carte despre Mihai Pacepa.
    Poate un fel de “dialog imaginar” (inserand tot ceea ce stiu- si tot ceea ce mi-a transmis dupa ce a reusit sa reia legatura cu mine – a se citi, dupa ce acest lucru a fost posibil, adica dupa cumplit de multi si durerosi ani).
    Sau, poate- cine stie?- chiar un dialog real.
    Important este sa scriu, sa pot scrie, sa spun adevarul.

  15. 15 Aya septembrie 14, 2009 la 5:25 pm

    @

    Adrian Nastase

    COALITIA SI GUVERNAREA

    Stiri tot mai insistente dau ca sigura ruperea protocolului (coalitiei) PSD- PD-L.
    Paralel, apar declaratii ale unor indivizi (parlamentari) de la PD-L care (mai putin aili fiind – altfel spus, care au vorbit mai mult decat ar fi fost benefic pentru ei) conform carora ca se doreste scoaterea PSD de la guvernarea, PD-L urmand sa ramana pe loc, neclintit (de fapt, e doar o confirmare a ceea ce puteam banui, ca intentie).

    SA PLECE PD-L de la guvernare, daca nu ii place partenerul!
    Am convingerea ca PSD va avea suficienta sustinere parlamentara (daca este nevoie, isi va gasi si aliati de guvernare) pentru urmatorii ani, pana la alegerile generale la termen.
    Doamne ajuta!

    Oricum Guvernul Boc trebuie sa cada foarte, foarte repede!

  16. 16 Alex septembrie 14, 2009 la 6:39 pm

    Florea Dumitrescu si Ban, da, trebuie sa cada basescul. In noiembrie.

    Aya, pedele are majoritatea mandatelor. Nu are nici un motiv sa plece. Dar vrea ceea ce doresc stapanii celor care posteaza: sa plece pesedeul si sa ramana stapani pe resurse si servicii. Si scapam de baselu pe vremea cealalata.

    Aripa dura din pedele mai vrea sa plece pesedeul, sa inceapa o politica de economii masive la buget, sprijinit de UDMR sau/si PNL, misiune indep[linita! Si uite asa Vom fura Bine! Toti banii din buget la firme clientelare! Nici un dubiu, basescul merge la sigur, stie bine ce urmareste.

  17. 17 violet septembrie 14, 2009 la 7:18 pm

    Am citit aceasta noua postare a dvs, domnule Nastase, si zau ca nu-i pot gasi niciun cusur! Din pacate, ea se adauga la lista de argumente in favoarea parerii mele ca, dvs sunteti captiv intr-un partid din ce in ce mai pangarit de prea multi reprezentanti ai sai. Adica, ceva de genul: ,,cainii latra, caravana trece”. Stiu, mai ,,latra ” si altii si aici i-as aminti pe doamna Andronescu si domnul Ion Iliescu. Dar ce te faci cu ceilalti? Cu ignorantii care sunt pusi sa decida pentru toti ceilalti? Asa cum prea bine punctati.

    P.S. Retrag cele spuse nu de mult pe acest blog, despre Cristian Preda. Aud ca ar vrea sa coboare la nivelul de 16 ani, varsta minima de vot. De ce, ca sa poata marinarul sa iasa sa prosteasca pe fata si mai multi tineri cu minciunile bine stiute deja legate de comunism, securisti, turnatori si alte asemenea teme ,,savuroase”, nu? Nu e destul ca ii manipuleaza fara nicio jena pe cei de douazeci si ceva de ani, mai naivi, evident, care pot crede ca el si numai el nu a fost si nu este comunist in aceasta tara! Si, sigur ca da, nici securist n-a fost, chiar daca era printre putinii care ieseau din tara pe vremea aceea. 😦

  18. 18 Ioan septembrie 14, 2009 la 8:09 pm

    @ Aya

    Da, guvernul acestui pahiderm trebuie izgonit cat mai repede din fotoliul Maresalului. Stiu, el posrta un nume dar al rosti, si cu atat mai mult al asterne aici, ar fi pentru el o recunoastere cu totul nemeritata. O motiune de cenzura ar fi solutia cea mai buna; fiind vointa Camerelor Legiuitoare intrunite in sedinta plenara; care s-ar scutura astfel de umilinta cu care s-a acoperit, in care s-a complacut, cedand executivului din prerogativele sale. In plus motiunea ar da o noua palma obrazului lu’ Actualu’, subtiat deja de lovitura aplicata saptamana trecuta de Consiliul Superior al Magistraturii. (in treacat abordand problema, eu nu cred ca judecatorii ar trebui sa cedeze interventiilor scrise de Nea de la justitie. (2) Azi cel mai mare rau pentru tara este Actualu’. Nu exista in acceptia mea candidat chici si candidat autentic. Oricum pericolul nr 1 pentru Romania (si nu de azi, de ieri; ci din chiar momentul in care a urcat Dealu’) este Actualu’(3) Ori care dintre cei trei candidati poate castiga presidentialele; daca turul doi gaseste partidele pregatite si cu viitorul premier si ministru de finante desemnati in mod public. Este inutil sa precizez care ar trebui sa fie numele premierului si pe cine ar desemna el ca ministru la finante. (4) Aceasta procedura, daca se va aplica, va fi pentru preopinentul lu’ Actualu’ cartea castigatoare. In plus ea va fi pentru electorii din orase si orasele, de ce nu si pentru locuitorii satelor aflate in apropierea marilor orase, motivul unei participari la vot in proportie de cel putin 65%. (5) Actualu’ nu are o personalitate pe care s-o prezinte boborului, ca viitor premier, de aceea va intra in vrie inca din primele zile de campanie si va sfarsi in penibil. (6) Zilele trecute guvernatorul BNR (mare iubitor al fotolului din Lipscani) i-a ridicat din nou mingea la fileu Actualu’-lui, declarand ca si la noi se vad clar primele semne ale redresarii. Iata o minciuna sfruntata iesita din gura unui ins, pe care pana mai ieri il consideram credibil. Tare ma tem ca si prin cursul de schimb a intrat in acelasi joc pagubos pentru noi toti.

    PS

    La punctul doi am incercat prezentarea sumara a unei teme frecvent dezbatuta pe blog; fara sa am pretentia ca am oferit „solutia finala” In schimb am evitat noi argumente in favoarea idei tale care pledeaza convingator pentru iesirea pesede de la guvernare; tema cu care, cel putin eu, am reusit, nu odata, sa-l supar pe A Nastase.

  19. 19 instalatorul septembrie 14, 2009 la 8:34 pm

    E bine sa fii in viata cineva, desi nu stiu daca eu as fi acel cineva la care dl Nastase se referea in legatura cu invatatul de pe internet. Am scris insa ceva despre asta (despre trecerea de la a invata in sensul de a fi invatat de altii) si de aceea as dori sa fac citeva precizari: trecerea la a sti sa inveti nu se refera doar (ori neaparat) la elevi: chestiunea se pune inclusiv pentru functionarii publici, in institutii. In ceea ce priveste elevii, internetul nu se poate substitui scolii, ci poate ajuta scoala, depinde cum privim internetul, ca pe un prieten ori ca pe un dusman. Sa dau un exemplu: un cunoscut de-al meu, profesor, a constatat ca in anul scolar trecut, cam de prin februarie, majoritatea elevilor dintr-o clasa a XII-a incepusera sa citesca materia inainte, de pe internet. Cunoscutul meu, profesorul, a realizat ca faptul avea o parte rea si o parte buna. Partea rea era aceea ca elevii deprinsesera cunstintele in avans haotic, fiecare dupa cum gasise informatie, necoordonat si nesistematizat. Partea buna era aceea ca profesorul si-a dat seama ca in acest fel, daca ar fi rezolvat partea rea, ar fi putut renunta la clasica schema ascultare/predare, pentru a dezvolta in loc ore interactive, in care le-ar fi putut oferi elevilor si cunostinte suplimentare. Un alt exemplu, cu un alt cunoscut, profesor universitar: acum un an de zile, dupa ce a terminat de scris un curs, domnul profesor mi-a zis intr-o discutie ca ar dori sa isi publice cursul si intr-o alta forma decit cea clasica, intr-o maniera care sa ii permita un dialog cu studentii sai pe marginea cursului, dar nu de tipul dialogului posibil la ore. I-am sugerat atunci sa isi deschida un blog didactic si sa isi publice cursul pe acel blog. Nu stiu daca mi-a urmat sugestia, nu am mai urmarit subiectul, dar internetul ar fi venit in sprijinul sau, in intimpinarea dorintei sale si nu ca un factor distructiv. Depinde ce dorim sa facem.

  20. 20 Iosif Ioan septembrie 14, 2009 la 9:38 pm

    Domnule Nastase,

    Nimeni nu va contesta calibrul intelectual si educational. Avand in vedere loialitatea dvs. constanta fata de Domnul Radu Mazare si Domnul Marian Vanghelie, unii au dificultati in a accepta pozitia dvs. vis a vis de necesitatea efectuarii unor schimbari in sistemul de invatamant roman.

  21. 21 Augustin septembrie 14, 2009 la 10:26 pm

    @ Aya
    Sincer, fara glume de prost gust, sint convins ca poti mai mult. Postarea ta abunda in naivitati sau chestii ilogice.
    Iata, de exemplu :
    1. « Cand in fata ta se afla un individ cu mitraliera in mana, ce trebuie sa faci?
    Sa-l dobori imediat, inainte de a te dobori el pe tine, sau sa eziti, … »
    Exemplu mai prost ca asta cu greu gaseai ! Pentru ca, in exemplul tau, Boc este … mitraliera.
    2. « Afirmi ca Basescu este sursa tuturor relelor » -spui tu despre mine. Numai ca eu n-am spus nicaieri acest lucru. A-mi atribui lucruri pe care nu le-am spus e o lipsa de fair-play pe care, de data asta, o trec cu vederea. Sper ca nu vei continua asa !
    3. « Daca Boc NU ar actiona, degeaba ar voi Basescu sa faca … » O asemenea naivitate chiar nu merita comentata. Iar comparatia lui Boc cu Tariceanu e total deplasata. Pentru oricine e limpede ca Boc, fara sprijinul lui Traian Basescu, e … nimeni. (Ceea ce nu era valabil si pentru Tariceanu, care, poate-ti amintesti, s-a descurcat cu toata vrajmasia explicita a lui Basescu) De aici si supunerea sa orbeasca.
    4. «Repet, fara “instrumentul Boc” (guvernul) nu s-ar fi putut face nimic rau (iti reamintesc perioada Tariceanu). » Pai asta spun si eu! Ca Boc e doar instrumentul ! Ce faci, ma citezi?
    5. « nimeni, niciodata nu ma va putea acuza de faptul ca sunt o sustinatoare a lui Traian Basescu » Ba da ! Eu, acum !
    6. « Vrei sa afli care ar fi “clasamentul” meu, criteriul fiind cat de benefic este fiecare dintre “prezidentiabili” pentru Romania ? Banuiesc ca raspunsul este previzibil: nici unul nu este benefic »
    Ma intrebam, in postarea mea: “Oare vei ocoli, « GRACIL », acest challenge ?”
    Exact asta ai facut: ai dat-o pe dupa cires! De ce ? Vezi pct.5 !
    Raspunsul tau inseamna ca TB e la fel de rau ca si oricare altul. Ceea ce echivaleaza cu « TB e la fel de bun ca oricare altul ». De aici pina la a ne indemna sa-l votam nu mai ai decit un (foarte mic) pas.
    Despre asa-zisele « probleme delicate », declaratia ta « NU am ascuns si nu voi ascunde vreodata ca de fiecare dintre cei doi ma leaga o puternica afectiune. » spune destul de mult.
    Apologia deplasata a calitatilor intelectuale ale lui Vova, e total neavenita, atita vreme cit NU calitatile sale intelectuale au fost puse in discutie, ci cele morale. Si aici, parerea ta chiar nu conteaza, pentru ca sentimentele nu te lasa sa fii obiectiva.
    Iar despre Pacepa, unii spun ca un tradator ramine un tradator, indiferent pe cine tradeaza. Nu stiu de ce cuvintul tau ar fi mai credibil decit al lor.
    Oricum, sper doar ca n-o sa ne povestesti despre cit de anticomunisti sint (sau au devenit) astia doi sau cit au suferit ei de pe urma regimului comunist.

  22. 23 Bibicu septembrie 15, 2009 la 5:52 am

    Refulare

    Şcoala este o fabrică de stat, în bancă, mulţi ani, din care cauză majoritatea fac cârcei, la minte, care dau dureri de cap reciproc avantajoase, menţinând ciclul educaţional „cunoştinţe-suferinţe-cunoştinţe”, din care se obţine produsul finit-nonvaloarea, indispensabil urnirii societăţii şi urnelor (de vot, de cenuşă, etc). Din nonvalorile cele mai valoroase, prin selecţie, se alege Preşedintele, care stă cinci ani nedumerit, până se dumiresc supuşii că-i nul şi nu-l mai cocoaţă…

  23. 24 blogjeans septembrie 15, 2009 la 6:26 am

    Domnule Nastase, scoala plateste pretul exigentei. Atunci cand pseudoelita semianalfabeta a ajuns sa dicteze regula jocului nu si-a putut reprima aversiunea pentru institutia care, in viziunea celor care-si cumpara diplome in prag de pensionare si-si iau doctorate la un scurt popas din drumul catre locul cu verdeata, le-a ruinat bunatatea de tinerete. Au urat scoala profund si acum se razbuna pe fostii lor dascali, umilindu-i.

  24. 25 Vasile, septembrie 15, 2009 la 6:31 am

    Dl.Augustin,

    Ce spui domnule la 0348 , ma cutremuri!

    PS. Dl. Moderator mi-ati taiat acest post ieri. Se pare ca este o chestiune grava , si noi , eu cel putin pina sa fiu pe deplin lamurit as dori sa-i ofer ,acestui domn un confort moral, daca se poate!

  25. 26 Bibliotecaru septembrie 15, 2009 la 8:54 am

    @ Adrian Năstase
    Dacă teoria domnul Lincoln este adevărată, atunci guvernarea va fi în curând apolitică.

  26. 27 Augustin septembrie 15, 2009 la 12:39 pm

    @ Vasile
    As dori sa elimin orice nelamurire (a ta sau a a oricui), numai sa stiu exact despre ce e vorba. Daca, din intimplare e vorba de afirmatia mea ca „nu prea mai e timp”, atunci, fii pe pace: nu e nimic grav. Daca e vorba de altceva, atunci precizeaza-mi!

  27. 28 Vasile, septembrie 15, 2009 la 1:37 pm

    Acxum este in regula. E bine cind ai ” timp”! O vorba asociata la alta da nastere la interpretari.

  28. 29 Aya septembrie 15, 2009 la 1:52 pm

    @

    Augustin

    Am ezitat inainte de a-ti raspunde- am inclinat, la un moment dat, catre tacere.
    Acuzele tale la adresa mea (total nefondate, bazate, pur si simplu, pe faptul ca nu ma comport cum „ordoni” tu subtextual, formuland explicit tipul de rechizitoriu pe care l-ai dori de la mine si impotriva cui crezi tu ca este important sa fie rostit intr-un anumit moment), aruncarea (la limita lipsei decentei) unor opinii ale mele in derizoriu (desi, te asigur, sunt construite pe date concrete, nu pe patimi viscerale!) mi-au dat un acut sentiment al nedreptatii si, pe de alta parte, frisonul la „vederea” veninului continut de cuvintele tale.

    Bref:
    Continui sa cred ca Boc cu tot guvernul care ii poarta, generic, numele, trebuie sa cada imediat, acesta fiind raul care poate produce efecte nemijlocite si, inca, intr-un viitor foarte apropiat (daca ar fi sa aplic logica ta mistificanta, ar trebui sa pun concluzia ca il sustii pe Boc; or, stiind – eu, cel putin- foarte bine ce forte mizere reprezinta Boc – subliniez, NU ma refer DELOC la Basescu, acum!!!- pe tipul tau de rationament ar trebui sa afirm ca si tu faci parte din acea tabara; dar nu fac asta acum).

    NU obisnuiesc sa-mi irosesc inutil fortele- sau mai mult decat trebuie- asa ca prefer sa actionez in baza unei ordini a prioritatilor (si pe principiul dominoului!!!). Ca atare, inca o data spun: guvernul Bic trebuie sa cada imediat (SI pentru a se declansa efectul de domino).

    Daca Boc este mitraliera lui Basescu- asa cum sugerezi tu- atunci ar trebui sa imi dai dreptate cand afirm ca trebuie inlaturat acest jalnic locatar de la Palatul Victoria (daca ii iei mitraliera, cel putin in materie normativa nu mai are cum actiona; sper sa nu ma contrazici doar de dragul de a o face).

    Esti rizibil cand imi ceri sa fac un clasament al unor personaje pe care le consider la fel, din perspectiva propusa de tine.
    Concluzia ta (care se vrea un sofism- din pacate pentru tine, pana si catalogarea „precar” ar fi prea generoasa) nu se sustine.
    Eu am spus, pur si simplu, ca nici unul nu este benefic pentru Romania (motiv pentru care ar fi penibil sa fac clasamente!).
    Afirmatia „nici unul nu este benefic” NU echivaleaza cu „toti sunt la fel de buni”, asa cum incerci tu sa induci (reusind sa fii rizibil, repet). Nici macar cu „toti sunt la fel de rai” (acest lucru implicand o forma atipica de clasament, in care toti participantii ar avea, din intamplare, scoruri egale).

    Consider ca in privinta prezidentiabililor de acum, clasamentele nu isi au rostul caci, din punctul meu de vedere, nici unul nu ar ajunge pe podium (am exigente mult mai mari).

    Legat de Vladimir Tismaneanu- eu ti-am vorbit de cartile lui, de ceea ce reprezinta ca spirit, ca intelectual, iar tu, in replica (evident neavand ce spune, dar nestiind sa recunosti cand celalalt puncteza) spui ceva de care ar rade si copiii din elementara si care isi are corespondentul intr-o expresie care a facut cariera in 1990:” el n-a mancat salam cu soia”.
    Ce are asta cu meritele intelectuale, numai tu poti sti!
    In rest: da, Vladimir Tiosmaneanu este anticomunist.
    Mai exact, antitotalitar- asa cum sunt si eu!

    Legat de Mihai Pacepa: nu a tradat pe nimeni, nu te nelinisti!
    A trebuit sa faca acel gest, de a pleca, pentru a putea actiona eficient si contribui deciziv la caderea lui Ceausescu (daca nu stiai, rechizitoriul lui Ceausescu a fost aproape copiat ca atare din „Orizonturi rosii”- mai exact au fost copite chestiunile pentru care Mihai Pacepa l-a pus la index).

    Iti garantez ca, legat de Mihai Pacepa, cuvantul meu are mult mai mare greutate (ca incarcatura de adevar) decat al tuturor celor care il acuza.
    Putini sunt cei care il cunosc asa cum il cunosc eu- si mai putini sunt cei care ii cunosc structura, determinarile, intentiile (iti amintesc ca ma aflu in legatura constanta cu el).
    Te asigur ca este benefic „pe linie”!

  29. 30 Vasile, septembrie 15, 2009 la 3:01 pm

    Acu ca ai timp,

    De ce il irosesti ,precum proverbul despre imprastiatul margaritarelor…?Eu, inainte de reaparitia „dansei” ,am amintit-o ca o trambitzasa de seama si mai putin ca o cerebrala. Ea nu intelege ca daca nu e boc e flutur,si daca nu e flutur e udrea si daca nu e nici unul si nici altul poate fi oricine cu exceptia celor care inca il mai tutuiesc pe Traian.Daca la un mesaj total condescendent , as spune prea manierat ,sfaturile iti sunt interpretate ca venin e cazul sa intelegi ca „iubirea” e oarba, ca sa folosesc o metafora si nu epitetul cel mai potrivit care caracterizeaza aceste persoane!
    Acum citeva „etape” , inca credeam ca dl. Nastase a inteles ca in aceste momente trambitasii nu-i sunt necesari ba din contra sunt chiar nocivi. Entuziasmul pe care la manifestat la revenirea „dansei” m-a lamurit pe deplin,inca este tributar trecutului,ii place sa fie magulit.Dar cui nu-i place , mai ales cind „fosta-i lele ce ai fost”! Eu sper ca inca invata si sunt sigur ca PSDeul il va avea ca presedinte , de partid, nu de tara pe Adrian Nastase…si atunci poate va licari o speranta.

  30. 31 Draghi Puterity septembrie 15, 2009 la 3:06 pm

    @Aya

    daca ii iei mitraliera, cel putin in materie normativa nu mai are cum actiona

    Ar fi asa de greu de gasit o alta „mitraliera”? Are un intreg PD-L la dispozitie de unde sa isi aleaga (eu as zice mai bine marioneta decat mitraliera, sau si mai bine trompeta, asta ca sa nu iasa confuzii cu alte marionete de la alte partide 😉 ). Si oricum, nici Duduii nu i-ar strica acum ceva mai multa putere, ca prea matura obraznicii astia cu ea pe jos, si daca scimba macazu si da din casa ca sa scape…? Nu mi se pare exclus ca in cazul daramarii luiu Boc, Basescu sa o numeasca pe ea ca prim-ministru.

    Asadar, o schimbare de genul acesta, in cel mai bun caz, nu va schimba nimic. In cel mai rau caz, well, va fi mult mai rau. La fel cum pentru a trata o boala e mai eficient sa tratezi cauzele decat simptomele, tot asa si aici, trebuie eliminat Basesc. El e rezervorul de energie malefica care ii alimenteaza pe totzi robotzeii astia portocalii.

  31. 32 Augustin septembrie 15, 2009 la 3:38 pm

    @ Aya
    Sa stii ca afirmatiile tale repetate SI NEARGUMENTATE ca sint rizibil nici nu ma fac rizibil (sau din ce in ce mai rizibil), nici nu tin locul raspunsurilor pe care nu vrei sa le dai, intarind, in felul asta, exact spusele mele.
    Parerea mea EXTREM DE PROASTA despre Boc am spus-o de nenumarate ori, explicit sau implicit, adica ALTFEL decit faci tu cind vine vorba de Basescu. (Oare de ce ?)
    Mai mult decit atit : consider ca prezenta unui asemenea om in fruntea guvernului Romaniei va ramine pentru istoria acestei tari ca un moment de trista amintire.
    Inca mai mult decit atit : as fi fost bucuros ca guvernul Boc sa cada A DOUA ZI dupa investire, a 30-a zi sau a 100-a zi !
    E limpede pentru oricine ca Basescu a avut tot interesul sa numeasca premier un om obedient si fara coloana vertebrala, pentru a putea controla, in felul acesta, executivul. Acelasi Basescu, prin realizarea acestei coalitii (contra naturii !!) a dorit sa obtina astfel SI controlul asupra parlamentului. Despre incercarile sale de a controla SI justitia, cred ca nu mai e nevoie sa amintesc. Cu alte cuvinte, sa controleze TOTUL.
    Cum spuneai, ca esti antitotalitar(a) ???????
    Daca, dupa parerea ta, acest drum duce catre democratie, atunci, am vesti pentru tine : tu NU esti rizibila. Adica, deja nu mai e de ris.
    Problema e ca, dupa parerea mea, acum e CAM TIRZIU pentru trintirea guvernului. Si, oricum, cind faci un pas ca asta, te gindesti SI la consecinte, la care e pasul urmator.
    E ca la sah : te gindesti ce muta adversarul, ce faci tu ca raspuns la oricare dintre raspunsurile posibile ale acestuia si asa mai departe. Stilul opus de a actiona, adica visceral, emotional, instinctual are rareori sanse de reusita (Atentie, NU spun niciodata !)
    A propos, ti-ai dori sa o vezi, de exemplu, pe Elena Udrea prim-ministru ?
    Raspunsul tau despre valoarea candidatilor (“niciunul nu e benefic”), o eschiva neeleganta la intrebarea mea, ma obliga sa reformulez: Care dintre candidati este mai putin malefic pentru Romania? Nici la asta nu poti raspunde ?
    In privinta « prezidentiabililor », iti raspund, eufemistic, ca e gresita afirmatia ta « clasamentele nu isi au rostul ». DIMPOTRIVA! Se apropie alegerile. Romanii trebuie sa voteze. Pe cine ? Spune-le tu !
    (N-am nicio indoiala ca vei evita SI acest raspuns.)
    De acord, niciun candidat nu ma face, nici pe mine, sa fiu grozav de optimist. Vom fi nevoiti sa votam, din nou, raul cel mai mic. Sa nu votam ?
    O prezenta la vot de 12% ar insemna, pur si simplu, decesul democratiei in Romania ! (Sper sa nu-mi ceri sa explic un lucru elementar)
    Democratie care mai traieste doar pentru ca e conectata la aparate !

  32. 33 instalatorul septembrie 15, 2009 la 4:21 pm

    Aya, Augustin: au mai fost cindva niste disensiuni pe blog provocate de numele a doua persoane care nu pot fi subiecte principale pentru blogul dlui Nastase. Poate ca va ginditi nitel la ceea ce va apropie decit la ceea ce va dezbina. Daca stau bine sa ma gindesc, in privinta asumarii si situatiei politice, poate ca nu e chiar asa de important cum se incepe cit cum se continua: la un capat, ar putea fi ideea avalansei – cu prabusirea guvernului si cu un presedinte TrBasescu pentru care totul incepe sa-i mearga din rau in mai rau pina pierde alegerile; la capatul celalalt ar putea fi ideea expusa de dl SRS, cea a rezistentei pesediste in muntii guvernarii si specularii unor date calendaristice ( speculari care nu stiu cite voturi vor aduce, dar, in fine, probabil ca se pot face niste socoteli); pe toata aceasta paleta dintre extreme, depinde cum sunt continuate si conduse lucrurile: daca este terminat guvernul Boc poate veni un alt guvern Boc; poate veni un guvern Udrea dar sa vedem cine va accepta ministeriate intr-un guvern Udrea (si cum vedeti un guvern Udrea la vreme de criza, printre greve si nemultumiri, fara nici o politica economica?); s-ar putea ca Udrea nici sa nu accepte un premierat in aceasta situatie, ea fiind si sub ancheta parlamentara. Deocamdata, vad ca dupa nastrunicia „conservatorilor” de a se arata in greva japoneza, ideea care pare a se infiripa este de a-l lasa pe dl Boc fara cvorum, adica de a merge pe o cale a temporizarii analizata de dl SRS.

  33. 34 Vasile, septembrie 15, 2009 la 5:20 pm

    Dl.Augustin,

    Chiar crezi ca instalatorul este prea departe de aya? Retorica nu-i asa?

  34. 35 Augustin septembrie 15, 2009 la 5:22 pm

    @ instalatorul
    Sigur, intotdeauna e nevoie de cineva ca dvs., care sa faca apel la calm si ratiune. Ca om al dialogului, asa cum ma consider, sint in stare sa caut punctele ce ma pot apropia chiar de un fan Basescu DECLARAT, dar nu si in cazul unuia care ne ia de prosti, imaginindu-si ca ne poate ghidona sau „aburi” oricum. Sigur, exista destui oameni care pot fi manipulati, unii chiar cu o usurinta uimitoare. Daca insa cineva isi imagineaza ca aici, pe blogul lui Adrian Nastase, s-a rasturnat vreo caruta cu fraieri, va avea surprize.
    Asa incit, atita timp cit voi mai fi pe-aici (probabil pina la inceputul lui octombrie) o sa mai auziti un „zumzet” suparator.
    Cu stima

  35. 36 Aya septembrie 15, 2009 la 6:23 pm

    @

    Instalatorul

    Sustin prima vrianta (a avalansei, cum foarte sugestiv ai numit-o).
    Am expus, intr-o postare ca, intucat Parlamentul nu poate fi dizolvat in ultimele sase luni de mandat ale presedintelui tarii, s-ar evita aceasta foarte periculoasa situatie chiar in conditiile in care nu ar „trece” trei variante de Cabinet.
    Paralel, s-ar putea duce negocieri.
    Sigur s-ar ajunge la o formula interesanta, care sa ramana valabila si dupa alegerile prezidentiale (deci pana la alegerile generale, chiar).

    Ma opresc aici.
    Ma simt obosita, extenuata chiar.
    Mi-e dor de Bernard- Henri Levy, de eruditia lui, de energia lui debordanta si molipsitoare, de-a dreptul (energia, nu eruditia, desigur- din pacate, tot desigur).
    Cred ca voi relua un text al lui (pentru a cata oara?)

    P.S.
    Ai dreptate. Nu voi mai polemiza cu Augustin.
    Dar, voi ramane fidela unui principiu: cand sunt obligata de situatie sa fac sau sa aleg ceva pe care il consider un rau, sub nici o forma nu-i voi indemna (sfatui, etc) si pe altii sa faca acelasi lucru cu mine.

    In speta, la prezidentiale avem de ales intre niste „rele” pentru viitor. Ratiunile pentru care fiecare dintre candidatii care conteaza poate intra in aceasta categorie sunt diferite- dar, rezulttul este acelasi.

    Sigur ca trebuie sa mergem la vot- absenteismul face grava situatia Romaniei.

    Voi alege, desigur, una dintre variantele de „rau”.
    Nu am ce face.

    Dar, nu voi incerca sa induc si altora ideea de a „gresi” la fel ca mine (alege acelasi rau cu mine). Caci, orice am alege, din pacate, tot greseala este. Pe de alta paete, insa, asa cum am mai spus, exercitiul democratic al prezentarii la urne este vital necesar.

    Bref, sa „greseasca” fiecare pe mana sa- cu stampila, desigur.
    Eu nu voi rosti (sau scrie) nume in afara celui al lui Adrian Nastase.

  36. 37 Aya septembrie 15, 2009 la 6:29 pm

    @

    Draghi

    Exista un pericol, daca nu cade acum guvernul chilotzard in frunte cu Boc: sa ramana pe „scaune” pana la generalele din 2012!
    Alegerile prezidetiale nu au relevanta pentru schimbarea guvernului.

    Stii ca, de obicei (as spune chiar ca am acest obicei) nu spun niciodata tot ceea ce stiu.
    Acum, sunt obosita si am mentionat doar o parte din concluzie, cu o frantura de argument.

  37. 38 instalatorul septembrie 15, 2009 la 7:46 pm

    Ei, calea luminoasa a fost aleasa, pesedeul a ales drumul de a sta lipit de pedele ca o umbra. Eu nu prea vad acest drum ca pe unul aducator de voturi, mie pesedeul mi se pare ca Scufita Rosie care trebuie sa mearga si miine la Lup. Mie aceasta cale luminoasa mi se pare o cale mocirloasa. Dar in fine, este problema strategilor si tacticienilor pesedisti, poate ca ei cunosc mai bine electoratul ori macar pe cei care vor contoriza voturile, le doresc succes. Mi se confirma banuiala ca dl Nastase nu a preferat sa nu fie pe aici fiindca nu ar fi avut o atitudine, ci dimpotriva, fiindca are una.

  38. 39 Ioan septembrie 15, 2009 la 8:25 pm

    Se intampla totusi ca uneori evenimentele sa surprinda, sa aduca in prim plan teme idei ce ne preocupa in egala masura pe toti. Nu, nu a fost asa nici de asta data cazul; desi in naivitatea mea funciara am sperat pana in ultima clipa ca Actualu se va dezice de personajul care a impins in cei cinci ani de mandat tara in dezastru. Nu nicidecum. Si-a inceput discursul cu legile prezentate in Parlament pana cu cateva clipe inainte, catalogandu-le ca legi ce vor netezi drumul tarii catre modernitate; insusindu-lise ca fiind ale sale cu cea mai mare neobrazare. (din nou referiri cu duiumul la viitor; nimic, dar absolut nimic despre prezent, despre viitorul foarte apropiat) A fost deltfel clipa in care a confirmat, daca mai era navoie, afirmatiile lui A Nastase de pe blog despre legile asumate si nevoile lu’ Actulu’ pentru campania prezidentiala. Am stins televizorul abia in momentul cand a inceput sa-si prezinte relizarile din domeniul servciilor de informati. Nu cunosc pana acum opinia unor comentatori politici, sau a unor politicieni, si nici nu ma intereseaza; ca slava Cerului se poate anticipa usor ce va spune despre discurs Olteanu de la pedele, Tariceanu de la penele sau Joana de la pesede. Acum este calar ca buna ziua pozitia lui in campania electorala. Se deduce usor din modul in care a plasat in timp cativa indicatori macro, luand ca interval pentru calculul lor decembrie 2008 / iulie 2009. In iulie 2009 totul a inghetat in mintea lui, a ciracilor care-i pregateste discursurile. El isi va centra campania pe crasa denaturare a adevarului, situindu-se, la fel ca si pana acum, deasupra societatii pe care a infestat-o prin prezenta sa directa, si prin pedelachei. Nici un cuvant despre dezastrul, ce a debutat din chiar prima clipa a prezentei lui pe Deal si a continuat cu numirea la guvernare a drei ADA, ca apoi sa atinga culmi neatinse ale ridiculului prin scandalul perpetu dintre palate; dezastru care iata continua si azi necrutator. Azi, din pacate, unii dintre noi marcheaza perioada cu un vag suras in coltul buzei. El in schimb si-a creat azi in parlament, printr-un aranjament fara cusur, un moment de prezentare a cartii albe a regimului sau. Cred ca este nevoie, pentru necesarul echilibru, sa i se prezinte si fila gri a aceleasi carti.

    PS

    In timpul prezentarii de catre premier a celor trei legi, sala Parlamentului a fost aproape goala. Ea a inceput sa se populeze srios abia dupa ce si-a inceput Actualu’ discursul. Iata dovada ca nu sunt singurul care a luat plasa ascultandu-l, crezand ca se poate produce miracolul.

  39. 40 Ioan septembrie 15, 2009 la 8:44 pm

    @ nota

    Acolo undeva, lipseste o cratima; , mai este undeva, daca nu ma insel, si o tautologie. Sper sa-mi fie scuzate. Va las cu bine

  40. 41 leo septembrie 15, 2009 la 9:43 pm

    Eşti în preaviz, Augustissime?! 😆
    Oricum, fascinant modul de-a dreptul românesc în care dezbateţi p-acilea cine-i oul şi cine găina, în vreme ce Prostănacul ştie sigur: pesedeaua tre lăsată atârnată pe craca guvernării sinucigaşe până ce nicio tehnică de resuscitare să nu mai aibe nicio şansă de reuşită; nici nu ştiu care dintre atitudini e mai placid de stupidă: a fostului peneţe sinucis de SATANIC ABUSER pe vreme Convenţiei, care acu n-are alta mai bun de făcut decât să-şi susţină călăul pe calea spre „statul sunt eu”, ori fostul pesede, care, deşi sodomizat din tăte poziţiile de acelaşi SATANIC ABUSER, se zbate cu ţâpurituri în mâinele salvatorilor guiţând „mai vreau, mai vreau!!!”…
    iar eu, de fapt noi cu tonţii ne zbatem pradă dilemei „ce va fi fost mai întâi, oul sau găina?!”….

  41. 42 instalatorul septembrie 15, 2009 la 10:21 pm

    Augustin, e vorba de altceva, nu de zumzet si va voi da un exemplu. Sunt mai multe persoane pe care Aya le pretuieste iar eu nu, ceea ce nu ne impiedica pe mine si pe Aya sa ne pretuim reciproc, ori chiar sa ne contrazicem pe alte subiecte. Incercati sa faceti la fel, fiindca altfel, oricit va veti certa cu Aya, nimic nu se va schimba: Aya se va simti apropiata de VT si IMP, iar dumneavoastra le veti dispretui. Ceea ce fac este doar un apel care nu trebuie sa va schimbe felul de a fi, care va face apreciat. Va multumesc pentru intelegerea corecta a lucrurilor.

  42. 43 instalatorul septembrie 15, 2009 la 10:22 pm

    Aya, multumesc.

  43. 44 gigi septembrie 15, 2009 la 10:23 pm

    In loc sa poarte (ridicol) banderole albe la brat,parlamentarii PSD ar fi trebuit sa fluture direct steagul alb…Semn ca si-au asumat asumarea.

  44. 45 instalatorul septembrie 15, 2009 la 10:30 pm

    Ioan, aveti mare dreptate. Dealtfel ceva imi spune ca vom comenta discursul mai pe indelete, cred ca dl Nastase nu va scapa ocazia de a-l diseca putin. Sigur ca eu, nefiind totusi un partizan al pesedeului, iau lucrurile ceva mai usor, dar asta nu inseamna ca nu imi pare rau de modul in care se misca acest partid. Comportamentul sau este o maniera de a aborda lucrurile, o inteleg (fara a fi de acord cu ea), dar nu o consider o maniera aducatoare de voturi. Sigur ca daca dl Geoana are asigurata alegerea ca presedinte in acelasi stil utilizat de presedinte in 2004, atunci nu mai conteaza prea mult ce face pesedeul, cu conditia ca dl Geoana sa intre totusi in turul al doilea, ceea ce eu ii urez sa o faca, dar cred ca nici asta nu ii va fi usor.

  45. 46 Augustin septembrie 16, 2009 la 9:33 am

    @ Leo
    E-adevarat, din cind in cind mai cadem si-n pacatul filosoficariilor ; ma fura si pe mine, cind si cind, sportul asta, fiindca e o buna gimnastica a mintii. Ce ma mira e doar ca nu m-ai tamponat atunci cind am comis-o, ci acum, dupa ce tocmai postasem niste lucruri asezate cam departe de pacatul incriminat de tine si recunoscut de mine.(Ca doar nu te vei fi referind la niscai bicisnice paranteze)
    Si nu te cred in stare sa-mi reprosezi ca nu vreau sa joc intr-o echipa cu cineva care si-a luat tricoul pe dos.
    Si, DA ! Sint in preaviz ! Imi cam ajunge de cind vorbesc ca televizorul ! Cred ca e timpul sa ma interesez de-un bilet de avion. Vorba lui Boney M : One way ticket !

  46. 47 Augustin septembrie 16, 2009 la 10:05 am

    @ instalatorul
    Ce rost are sa ocoliti « cheia » ? Eu am spus lucrurilor pe nume, cu subiect si predicat. Daca va intereseaza, sacrificati un minut si cititi postarea mea din sept14, 10 :26pm, pct.5. Eventual cititi si postarea pe care v-am adresat-o, si probabil n-ati observat-o, in sept15, 5:22pm.
    Cu aceeasi stima !
    P.S. Eu, si cind glumesc, vorbesc serios!

  47. 48 leo septembrie 16, 2009 la 12:25 pm

    Augustissime,
    crede-mă, ultimul lucru ce-mi stătea în intenţie era să mai tamponez şi eu pe cineva! ba chiar dimpotrivălea vizam eu. mi s-or fi strepezit mie dinţii d-aşa solidaritate prost înţeleasă ca aia de o aplică turma de mioare pesedele de s-a-ncolonat dupe berbecul lovit de streche din frunte, dar nici chiar atâta luptă de gherilă ÎNTRE baricadele celor de factură social-democrată (mă refer la esenţe, nu la afilieri, evident) câtă se tot macină în moara acestui blog de la o vreme, de parcă n-ar ajunge „pietrele de moară” ale balizelor de bruiaj amplasate de cei interesaţi p-acilea.
    oricum, ruşinică să-ţi fie că o tuleşti de unul singur, uitând de podul aerian spre Congo despre care ne vorbirăm!
    că, oricum, cu tonţii mai stăm degeaba p-acilea, că văz că afiliaţii social-democraţi (evident, nu la fel şi ca esenţe, în prea multe cazuri) sunt fermi hotărâţi în ceea ce fac, unii – ăia decişi să roadă pe ciolan până la capăt, indiferent de soarta partidului, care nu-i al lor decât temporar, până vor sări în barca altuia, indiferent de soarta proştilor de i-au votat împotriva celor cu care acu s-au făcut, iar, fraţi de cruce – ori în ceea ce nu fac, alţii – ăia decişi să nu intervină, aplicând principiul ăla, totuşi, liberal, nu social-democrat, al lui laissez faire, laissez passer, toooot aşteptând… să mor dacă pricep ce, că doar nu s-or chiar aştepta ca mămăliga să explodeze iar la aşa scurt timp de la începutul erei brucaniene…
    aşa că, de acord cu tălică, să-i lăsăm să se chinuie de grija „interesului naţional”, „solidarităţii”, „stabilităţii”, „big-picture-urilor” şi altor cele cestii de nepătruns de către noi, prostimea…
    ce pot să-ţi spun sigur, dincolo de poziţia rabinică în care mă lăsarăţi toţi cei cărora am a le spune „şi tălică ai dreptate”, e că, indiferent care ar fi răul mai mare sau mai mic dintre care aş avea de ales, eu unul chiar îl ascult pe nebunul ăla mai mare ca noi, cârcotaşii d-acilea, cârcotaşul din miez de noapte de la mogulul motanul Felix, e drept, tot un Mircea, dar nicidecum Prostănac, şi chiar nu îmi voi încărca propria conştiinţă votând pe vreunul dintre cei care s-au anunţat până acum.
    că, SIGUR, dintre mine şi „EI”, nu eu voi avea cel mai mult de pierdut datorită lipsei „LOR” de voinţă politică în a se uni împotriva SATANIC ABUSER-ului, lăsând la o parte ceea ce-i despart, pe principiul câinilor încăieraţi ai lui Burebista la vederea lupului (poate că pilda se aplică şi în niscai cazuri în discuţie p-acilea, nu ştiu, că nu asta aveam în vedere, preocupat de… mai big-picture-uri)…
    mă rog, sper să pricepi ceva din toate prea-multe câte am vrut a spune, că-s prea supărat de meandrele concretului vieţii personale şi de spectrul hâd ce ne bântuie pe noi cu tonţii ca să mai fie loc de coerenţă; aşa că nici măcar nu mai citesc ce-am elucubrat, că aş apăsa butonul „esc” şi aş da-o dracu de bloggăreală…

  48. 49 Augustin septembrie 16, 2009 la 1:59 pm

    @ Leo
    Intre timp s-au mai schimbat niste modificari, iar destinatia Congo nu mai e de actualitate. Voi dezvalui si azimutul la momentul potrivit. Oricum, daca eu, cel in sufrageria caruia troneaza doua mari drapele tricolore, stema si imnul tarii si, mai ales, la loc de cinste, bustul lui AVRAM IANCU, vorbesc de plecare, ma tem ca nu-i a buna! Cind cel supranumit „Mircea, fa-te ca candidezi(!!)!” afla de Tebea din cauze electorale, prim-ministrul Romaniei, pe numele lui de fata Traian Bocsescu, isi face campanie electorala de 5 ani incoace iar PDL-ului i se flutur de tot si toate, cred ca e timpul sa-mi iau lumea in cap!
    Oricum, in privinta votului, eu sint de alta parere, si anume ca trebuie votat raul cel mai mic. Doar asa putem spune ca MACAR AM INCERCAT sa-l trimitem pe „Stacanic abuser” acolo unde-i este locul.

  49. 50 leo septembrie 16, 2009 la 2:27 pm

    Augustissime,
    îmi joacă memoria feste, sau chiar tălică întrebai ceva despre opţiunile pentru Premier ale Prostănacului?!
    şi-atunci, părerea tălică, care să fie răul mai mic: SATANIC ABUSER Prezident sau SATANIC ABUSER Premier?! Cu alte cuvinte, îmi ceri să-l votez pe SATANIC ABUSER într-un tur doi cu Prostănacul?!?! Asta ar însemna să-mi tai mâna după ce ţin ştampila cu pricina în ea şi s-o dau la câini. şi poate mai îmi tre pentru altceva mai practic… şi mai… productiv…

  50. 51 Augustin septembrie 16, 2009 la 3:33 pm

    @ Leo
    Nu, prietene, nicidecum! Eu, unul, din lista ACTUALA de catindati, voi vota o floare (si-un CRIN). Daca lista se mai lungeste, atunci voi vota unul care sa-i OPRESCU domnia actualului si sa-l trimita unde-i este locul. La urma urmei, cel mai bun dintre candidati este cel care are cele mai mari sanse sa-l bata pe marinel. Si-acela precis nu e „Mircea, fa-te ca candidezi(!!)!” Stiu, unii inca se mai gindesc ca am putea s-o facem LATA! (lista de catindati). Gazda noastra zice ca nitz!. Eu unul, dupa ce-am ragusit de mi-a ajuns prin gradinita asta, nu mai trag nicio nadejde!
    P.S. Despre optiunea de prim-ministru a lui Mircea de mai sus. intr-adevar, am postat in multe rinduri. (In mod bizar, NUMAI EU!!) Pai cum as putea sa-l votez, in viata asta sau cele viitoare? Cit de beat ar trebui sa fiu?

  51. 52 ELMMAR septembrie 16, 2009 la 3:39 pm

    @Augustin

    Am citit mesajele tale pentru Aya si m-ai dezamagit.
    Cand cineva afirma prostia ca Aya il sustine pe Basescu e ca si cum se injura singur de mama.

  52. 53 blogideologic septembrie 16, 2009 la 6:05 pm

    Iată că sîntem trei care vom pleca.


  1. 1 Ce-au facut politicienii in prima zi de scoala « Revista blogurilor politice Trackback pe septembrie 15, 2009 la 7:17 am

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s






Arhiva

Comentarii Recente

diasporean la Anunt!
fostă basarabeancă la Anunt!
Ce scriam acum exact… la Anunt!
De ce n-am criticat… la Anunt!
Cum e posibil asa ce… la Anunt!

%d blogeri au apreciat: