Raspunsuri

 

 In primul rand as vrea sa va multumesc pentru urari. Dupa cum v-am spus in mai multe ocazii, faptul ca pot imparti astfel de momente cu familia mea si cu prietenii este chiar o placere. Altfel, trecand la subiecte mai „mondene”, mi-a fost transmisa o stire ce ar putea fi destul de interesanta intr-un stat normal. Se pare ca circulatia trenurilor printr-un anumit judet a fost intrerupta pentru a se face o serie de lucrari de reabilitare a infrastructurii – http://www.adevarul.it/stiri/actualitate/circulatia-trenurilor-drobeta-fost-oprita-doua-zile. Mai interesant pare a fi faptul ca infrastructura a fost afectata de inundatiile din 2005. Putina ubicuitate temporala? Ma intreb impotriva cui se va depune plangerea penala aferenta. Poate impotriva guvernului din 2000-2004, care nu a fost capabil sa prevada asa ceva.

Sergiu, vorbesti despre incapacitatea politicienilor romani de a colabora cu persoane cu care nu sunt neaparat de acord. Eu am spus in mai multe ocazii ca am avut relatii civilizate cu Corneliu Coposu, Ion Diaconescu, Gabriel Tepelea sau Ion Ratiu in ciuda unor divergente politice semnificative. Nu cred ca problema despre care vorbesti tu tine de capacitatile unor oameni politici, ci de calitatea si bunul lor simt.

Diogenecainele, stiu ca ar putea suna exagerat, dar eu chiar cred ca primii pasi spre un stat mai responsabil se pot face usor, incepand din aceasta toamna. Cred ca prezenta sau, mai bine spus, absenta unor anumite personaje ar face minuni pentru realinierea pe cursul unui stat cu urechea aplecata catre cetateni.

Koubadera, a fi un politician bun inseamna in primul rand a reprezenta pe termen scurt, mediu si lung interesele oamenilor care te voteaza. Dar populatia oricarui stat este in esenta eterogena si, drept urmare, isi vede interesele reprezentate in modalitati diferite. Chiar daca nu as vrea sa dau nume, sa stii ca exista numerosi oameni politici pe care ii apreciez si numerosi altii care cred ca ar putea schimba in bine multe lucruri in politica din Romania. Mai trebuie doar sa aiba incurajarea necesara pentru a o face.

Zeus, important pentru orice cetatean al Romaniei este ca scandalurile, de orice tip, sa fie rezolvate cat mai rapid si cat mai corect juridic, social sau moral. In momentul in care conflictul e intretinut de unii doar pentru a lua ochii publicului, devine mai important sa intelegi ca este nevoie de o schimbare si de puterea de a o pune in practica. Cred ca ne vom da seama treptat cat de necesara ar fi o schimbare in toamna.

Carmen, te incurajez din tot sufletul sa iesi la vot in toamna. Inainte de orice altceva, e pur si simplu o modalitate de a-ti spune parerea despre ce s-a intamplat in ultimii 5 ani si ce ai vrea tu sa se intample in urmatorii 5 ani. Astept vesti bune din partea ta.

Leo, iti pot intelege o buna parte din nemultumiri si te asigur ca voi ramane un mandru purtator de ochi ageri si atenti la comentariile voastre. Multe din discutiile purtate pe acest blog, chiar daca nu au fost marcate corespunzator, mi-au nuantat opiniile politice. Orice s-ar putea crede sau specula, importanta acestui portal se datoreaza in primul rand acestor discutii si a ideilor la care am ajuns. Am mai spus, unele sunt idealiste, altele sunt inaplicabile, dar cateva vor fi intotdeauna bune. Indiferent de calitatea lor, ele merita discutate, iar eu vreau in continuare sa le discutam impreuna.

Vasile, nu exista candidati providentiali. Ei pot fi cel mult perceputi ca fiind providentiali, daca sunt buni si au parte de o promovare corespunzatoare. Dar valoarea unui mandat politic poate fi evaluata mai degraba retroactiv. Atunci se poate vedea daca un presedinte a fost atent la cetateni, le-a rezolvat problemele, le-a schimbat viata in bine. Cred ca suntem de acord ca Traian Basescu va pica acest test si in toamna, si peste ani.

Bibliotecaru, in cazul in care PSD va castiga alegerile prezidentiale, vor exista alegeri interne pentru conducerea partidului. Fiind vorba de alegeri interne reale, nu cred ca va putea fi vorba de un presedinte de tipul lui Emil Boc. Totusi, prioritatea este castigarea alegerilor prezidentiale, abia dupa aceea se poate discuta si despre cele interne.

Augustin, am fost si voi fi intotdeauna dornic sa aflu ce credeti voi despre ce face PSD si despre ce ar trebui sa faca PSD. Chiar daca nu ati primit intotdeauna un raspuns punctual sau recunostinta aferenta, sfaturile voastre au fost utile. In acest moment avem nevoie de un rezultat care sa schimbe status-quo-ul actual, pentru a putea aplica si mai multe din propunerile constructive care apar aici. Dar pentru asta, este nevoie si de ajutorul vostru.

P.S. interesant bancul, poate ca un arheolog ar trebui sa-l explice si la Cotroceni.

Diasporean, ai dreptate. Experienta in a fi activ politic – chiar si fara a face parte dintr-un partid – a oamenilor care au trait in Occident este necesara pentru dezvoltarea Romaniei. Totusi, ea nu este suficienta. Este nevoie si de o cultura politica ce incepe de la cel mai jos nivel al educatiei. In momentul in care vom fi pregatiti sa educam civic generatiile care vor urma, am putea fi surprinsi inclusiv de calitatea oamenilor politici mai tineri.

Opincaru Ion, uitasem de interviul lui Traian Basescu in care a afirmat ca nu e pregatit pentru functia de presedinte. Nu pot sa spun decat ca ultimii 5 ani i-au confirmat aceasta evaluare. Intru totul.

Carcotasu, scandalul generalizat din politica autohtona nu are nevoie de un echipaj de pompieri, ci de o decizie cat mai reprezentativa a cetatenilor. Sunt convins ca un presedinte ales cu o prezenta la vot de peste 80% ar fi mai reprezentativ si ar simti mai puternic presiunea publica pentru a face ceea ce este necesar. Avem nevoie de un presedinte legitimat de cat mai multi romani nu pentru talentul sau de a face spectacol, ci pentru talentul sau de a lua deciziile cele mai bune in orice moment. Drept urmare, da, ne cam arde casa, dar sper ca alegerile din toamna sa ne „salveze”.

Mihnea Georgescu, nu m-am gandit niciodata ca anagramarea lui Traian Basescu este Satanic Abuser. Dar la cat de potrivite sunt cateodata poeziile lui George Cosbuc m-am mai gandit si-ti dau dreptate.

Gheorghe, sunt de acord ca este necesara o reforma cat mai rapida in domeniul agriculturii si am incredere ca aceasta ar putea fi facuta daca ar exista destule fonduri. Totusi, nu sunt increzator ca rectificarea bugetara va face vreo miscare in aceasta directie.

m.p.g., din pacate, cred ca numai rezultatul la alegerile prezidentiale din toamna va putea sa-l mai tempereze pe Traian Basescu. PSD a propus in numeroase momente solutii pentru problemele Romaniei. Din pacate,Basescu pare ca nu considera anul electoral 2009 un bun moment de a asculta sfaturile noastre, oricat de bune ar fi.

Octaa, exact cum spui si tu, problema este ca unii politicieni considera mai avantajos electoral sa nu contribuie la modernizarea infrastructurii. Daca nu misca nici un deget pentru autostrada, pot intotdeauna sa promita ca o vor face in campania electorala.

Ela, cred ca absenteismul in Romania se datoreaza faptului ca tot mai multi oameni nu mai primesc suficient de la politica pentru a o mai considera importanta. Ceea ce este, in mod evident, o problema, fiindca politica e mereu importanta. Oricand, o decizie gresita poate pune probleme tuturor romanilor. Nu ii blamez pe cei care nu voteaza, fiindca e total explicabil comportamentul lor. Exista insa si politicieni dispusi sa ia deciziile corecte, chiar daca sunt nepopulare. Oamenii care inteleg asta pot schimba ceva.

Sandu, si eu mi-as dori ca PDL sa raspunda mai mult intereselor oamenilor care ii voteaza decat intereselor lui Traian Basescu. Pentru ca oamenii realizeaza, la un moment dat, ca sunt sau au fost „mintiti frumos”. Si nu o fac niciodata prea tarziu pentru a influenta o serie de alegeri. Eu cred ca le vor influenta chiar pe cele din toamna.

Santinela, prezenta PSD in guvern garanteaza ca, pe langa deciziile „discutabile”, sunt adoptate si decizii bune. Exista exemplul reformei in Educatie sau unele masuri anti-criza acceptate, intr-un final, si de PDL, unde majoritatea masurilor provin de la Departamentele PSD. Chiar si aceste plusuri sunt importante, daca sunt puse pana la urma in aplicare.

Blogideologic, viabilitatea centralelor eoliene „pe termen lung” inseamna si faptul ca Romania ar putea sa aiba o sursa de energie si in momentul in care petrolul si carbunii nu vor mai fi o solutie „viabila politic”. Bineinteles, construirea mai multor centrale eoliene ar putea fi mai avantajoasa financiar decat construirea a mai putine, precum suspectez ca era cazul in situatia invocata de tine.

ALM, ma cam sperie gandul ca „The Land of Choice” s-ar putea referi, dupa cum spui si tu, la o tara cu pesti care cresc in copaci, femei cu 4 consorti si, eventual, un turism ecumenic bine dezvoltat si transformarea Bucurestiului intr-o statiune balneara. In acelasi timp, nu stiu daca e improbabil cu actuala sa conducere.

Instalatorul, ca de obicei, ne putem baza pe tine pentru o analiza atenta si clara a necesitatii centralelor eoliene. Estetica  este intotdeauna de preferat eficientei energetice.? Sau drumurile pasarilor migratoare? Nu pot fi conciliate aceste imperative ce par divergente ? Important la acest subiect ar fi macar inceperea unei discutii la nivel inalt, intre factorii politici cu putere de decizie. Mi-e teama ca nu o vom putea purta pana dupa aceasta toamna.

50 Responses to “Raspunsuri”


  1. 1 Vasile, august 30, 2009 la 8:16 am

    Domnule Adrian Nastase,

    Daca „omul meu providential” nu a avut ghilimelele necesare ca sa-i dea si conotatia respectiva , mea culpa , si asa in ciuda raspunsului dumneavoastra ati sesizat ironia mea,la adresa celui mai iubit fiu. Cum tot asa ,mea culpa, ca altul a descoperit inaintea mea ce este si prin nume altceva decit turcescul osiryuk, numele T.B. anagramat!

  2. 2 blogideologic august 30, 2009 la 8:36 am

    @ Adrian Năstase
    Mărturisesc că mi-e teamă să privesc în mintea unui om politic atunci când ia o decizie. Dar, indiferent care-i decizia, viaţa merge înainte !

  3. 3 Vasile, august 30, 2009 la 8:51 am

    Dl. A.N.,

    Am observat ca sunteti un „pro-eolian”, mai mult regretati ca noi nu suntem la nivelul bulgarilor , desi suntem pe acolo.Am sa va pun o o intrebare directa , ati calculat impactul asupra mediului,prin instalarea acestor ferme eoliene pe pamant arabil roditor, prin vii sau plantatii pomicole , pe cimp acolo unde se poate cultiva usor , piine si mamaliga ?
    Puteti sa faceti o socoteala mai simpla care sa excluda in timp perturbarea mediului limitindu-va doar scoaterea din circuitul agricol a mii de hectare roditoare? Va rog sa aveti in vedere si drumurile construite de la soselele respective pina la turnurile morilor respective.
    Distrugerea acestui dar Dumnezeiesc , stratul de pamant roditor ,este o crima impotriva viitorimii!

  4. 4 leo august 30, 2009 la 8:58 am

    @ AN
    1. pe meandrele concretului unei lumi atât de materialiste precum cea în care trăim, foarte probabil, majoritatea ar opina că Vasile Roaită a rămas atârnat de o sirenă pentru că avea nemulţumiri. Eu sunt convins că idealismul a fost di vină…
    2. sincer, aş fi pr„eferat ca locul meu pe lista nominalizaţilor săptămânii să fie luat de un Pastel dureros de concret, oricât de idealist aş fi…
    3. ştiu, ca orice cloşcă bună, îmi recunosc paşii puiuţilor prin orişice ogradă ar hălădui… 😉 din păcate, ca orice cloţă, am şi eu puiul preferat; şi-l văz, în continuare, rămas pe lângă „fusta” mamii; IMPETUOZITATEA îi zâce; pe numele de sfânt, DETERMINAREA; rămân la părerea că o definiţie a omului politic… ideal(ist) ar putea fi aflată prin suprapunerea personalităţilor a doi foşti savişti, în prezent unul deputat român, celălalt europarlamentar… 😉
    4. tot p-acolo, prin drumurile păsărilor călătoare, mi-au zgâriat retina de estet niscai siluete de „mori” energetice, fix 5 la număr, rămase majoritatea în stadiul de schelet; n-or fi ele tumna ecologice, dar tre că-s musai teribil de rentabile din moment ce investiţiile n-au fost lăsate a ajunge la liman de către… „mâna invizibilă”… părerea mea.

  5. 5 leo august 30, 2009 la 9:02 am

    PS
    5. ca să se schimbe status-qou-ul actual, ca-n orice reacţie chimică, e nevoie de un catalizator; care, în momentul ăsta, lipseşte; se mărgineşte să fie fost ministru, fost prim-ministru, actualmente DOAR blogger; deşi, oficial, ar trebui să fie şi preşedinte de ceneu, şi vicepreşedinte de cedeu; şi, mai ales, altceva… 😉

  6. 7 instalatorul august 30, 2009 la 10:44 am

    Imi puneti doua intrebari care se refera probabil la afirmatii scrise in comentariile altor colegi. Eu nu am abordat problema pasarilor migratoare. In opinia mea, ne putem propune la nivel national ca obiectiv pe termen mediu obtinerea a cam 10% din necesarul energetic al tarii prin energii neconventionale, solara si eoliana. Personal militez mai degraba pentru energia solara decit pentru cea eoliana, ca avind mai putine inconveniente si avind principial o fiabilitate mai mare. Insa nu fac din asta un capat de tara, cred ca important este sa avem un nucleu energetic care sa nu depinda de relatiile cu unii si cu altii. Sa fim atenti la costuri si la cum sunt cheltuiti banii, dar fara sa ne temem de aceste costuri. Oricum, va informez public ca, macar in energia solara, la nivele de centrale cu puteri instalate de ordinul a mai multor MW, costul panourilor cade – in acest moment – la 1 usd per watt instalat. Acest cost se dubleaza (ori poate se tripleaza) prin echipamentele celelalte. Incepe sa devina rezonabil si ca bani. In domeniul eolian, suntem acum prea intirziati ca sa ne permitem etapizari indelungate: in mod normal, ar fi trebuit sa avem deja construit un cimp eolian experimental cu un numar de MW, la care acum sa fi studiat problemele de efecte ale uzurii mecanice (eolienele au piese mecanice in miscare), de efecte electromagnetice, de posibile emisii de infrasunete, de eficienta economica in mod concret si altele. Nu avem nimic, asa incit trebuie sa mergem inainte scuipindu-ne in sin si cu ajutorul lui Dumnezeu, dar alegind cu grija furnizorii si supraveghind cu atentie si strictete instalarea. Pina la urma se pare ca lucrul in salturi nu era specific doar comunismului de la noi ci ar fi un fel de trasatura nationala nepolitica: tindalim ce tindalim si ne trezim ramasi in urma si trebuie sa recuperam la hei-rup, cu eforturi mult mai mari decit atunci cind inaintezi cu pasi marunti dar zilnici.

  7. 8 Bogdan Tiberiu Iacob august 30, 2009 la 11:20 am

    Domnule Adrian Nastase, cum comentati dezvaluirile facute vineri de siteul Inpolitics in legatura cu activitatea de colaborator al Securitatii a lui Aurel Sergiu Marinescu, autorul asa-zisei adevaratei biografii a Dvs. in 2004? Considerati ca e plauzibila santajarea sa de catre serviciile secrete pentru a va da o lovitura exact inaintea alegerilor prezidentiale din acel an? Ati avut vreodata, dupa acel moment, o discutie lamuritoare cu unchiul Dvs in legatura cu acel episod? Ati avut, pina acum, informatii legate de colaborarea sa cu Securitatea? Va multumesc

  8. 9 nastase august 30, 2009 la 11:36 am

    Instalatorul,
    intrebarile erau retorice…

  9. 10 Augustin august 30, 2009 la 11:51 am

    @ A.N.
    Stimate domn, haideti sa facem o conventie: eu ma angajez sa gasesc un arheolog care sa explice respectivul banc la Cotroceni; dumneavoastra, in schimb, gasiti un presedinte in stare sa-l inteleaga!
    Batem palma?

  10. 11 nastase august 30, 2009 la 12:05 pm

    Augustin,

    Nu batem palma. Nu-mi place sa pierd.

  11. 12 Augustin august 30, 2009 la 12:14 pm

    @ A.N.
    Nu va mai faceti ca … ploua!
    Daca infrastructura caii ferate a fost afectata de inundatiile din 2005, acestea au fost provocate de ploile din 2004. Si cine era prim-ministru in 2004, ma rog frumos? Adrian Nastase!!! Asa ca nu mai incercati sa va derobati de raspundere. Ne aflam in fata unui caz tipic de … „greaua mostenire”!

  12. 13 Carmen august 30, 2009 la 12:21 pm

    Ok., stimate domn……….voi da curs incurajarilor dvs., dar voi taia toate numele si voi trece: Adrian Nastase!
    NU MOR CAII CAND VOR CAINII!
    Multa bafta!

    PS. ar fi fost prima data cand nu mi-as fi exprimat votul……..imi fac si de aceasta data datoria cetateneasca……….
    Din pacate dl. Geoana inca nu convinge………..sa vedem ce va fi pana la capat…

  13. 14 Carmen august 30, 2009 la 12:23 pm

    Imi doresc din tot sufletu O SCHIMBARE din toamna!!!
    Speranta moare ultima, nu?

  14. 15 Carmen august 30, 2009 la 12:24 pm

    ups…………sufletul…………sorry……

  15. 16 Maria august 30, 2009 la 12:31 pm

    dle Nastase, am citit si eu articolul de pe inpolitics, la care se referea Bogdan Tiberiu Iacob cu 3 comentarii mai sus. sunt dezvaluiri extrem de interesante. cum le comentati, sunt adevarate? as vrea mult sa vad un raspuns de la dvs legat de asta…

  16. 18 Nastafavrie august 30, 2009 la 1:29 pm

    Domnule Nastase, ce parere aveti despre atitudinea conducatorilor nostri legat de principiile statului laic (Romania dupa Constitutie este stat laic, dar se pare numai teoretic). Separarea Bisericii de stat se pare in momentul de fata o utopie, avand in vedere „parteneriatul” dintre ea si stat, declaratiile pro-crestine care ne invadeaza, si beneficiile de care dispune Biserica (in special BOR) in mod abuziv.

    De ce statul depinde (si vrea sa depinda) atat de mult de biserica de moment ce este prin constitutie unul laic (impartial religios prin definitie)?

  17. 19 leo august 30, 2009 la 1:52 pm

    @ Augustin
    înţeleg că dumnealui ANeul n-are o oglindă în casă. păcat, i-ar fi fost atât de uşor să găsească în ea un preşedinte cu care să te facă la pari… 🙄

  18. 20 alexandra august 30, 2009 la 2:11 pm

    Dezamagire totala…A-ti spus ca nu poate un singur om sa faca rau in PSD. Gresit. Face si o sa mai faca. Geoana. Acest diabolic prostanac care indeparteaza oamenii fideli dvs sau Lui Iliescu. Am o intrebare: De ce va e frica de prostanac? Oricum, n-o sa mai aveti functii in PSD cat e asta la putere, iar daca Oprescu nu o sa candideze, eu si multi simpatizanti PSD, il vom vota pe mariner, daca o sa iesim la vot. Intre mariner si prostanac alegem marinerul…e mai putin diabolic si razbunator sau periculos decat geonel.
    Ceea ce s-a intamplat la Ploiesti e sigur ca se va intampla si la Buzau, si PSD chiar va deveni un partid de baroni. Nu va intrebati de unde au presedintii de cj atatia bani incat sa dea cate 1 milion de euro din banii proprii pt a-si platii cheltuielile de campnaie. Si de ce daca nu s-au implicat in campanii la europarlamentare nu le-a facut nimeni morala. Are nevoie geonel de banii lui pt a-i cumpara voturi. M-am saturat de filosofie, sunteti vizitat pe acest blog pt ca sunteti considerat un membru marcant PSD si fost premier PSD. Demonstrati ca aveti acele oua numarate.

  19. 21 blogideologic august 30, 2009 la 2:49 pm

    „scoaterea din circuitul agricol a mii de hectare roditoare”
    Ceea expune colegul Vasile se numeşte definiţia fiziocrată a valorii economice. Numai în această definiţie, noi, românii, suntem la capătul lanţului trofic, iar în termeni energetici : în vârful piramidei. Doctrina economică fiziocrată a fost rafinată la noi de Apostol Arsache, şi preluată de junimişti. Doctrina economică fiziocrată are marele avantaj că este directă, şi nu permite speculaţiile. Construcţia de mari centrale eoliene distruge solul, principala noastră sursă de putere economică. În fine, construcţia unor mari centrale centrale eoliene presupune capital de risc (venture capital). Or, totdeauna capitalul de risc vine cu promisiunea unor randamente fiinanciare mari. Deci nu mai suntem noi, românii, la capătul lanţului trofic, ori în vârful piramidei energetice. Noi şi bogăţia noastră cea mai de preţ suntem consumaţi de alţii. În plus, cum spuneam anterior, construcţia şi exploatarea unor mari centrale eoliene măreşte exorbitant preţul energiei electrice în ţară. Cui îi foloseşte ? Firmelor străine care instalează aceste centrale eoliene în România, şi primesc pentru asta credite pentru CO2 pe care le revând. Ironia ar fi să le revândă românilor.

  20. 22 leo august 30, 2009 la 4:14 pm

    @ Biblio
    Dacă tot fuse azi ziua în care m-am tot băgat şi eu în seamă în discuţia oamenilor mari, să-ţi traduc pe limba copiilor cam ce-ţi zise dumnealui ANeul:
    Cică, pentru a recupera social-democraţia în România din mâna combinatorilor, tre să-i lăsăm mai întâi pi dânşii, în frunte cu onorata lor mascotă, catindatul cu cizme de gumă, să-şi frângă niţeluş gâtu’ în joaca de-a iepuraşu atletistic pentru Iepuroiul ăl mare din deal; şi, dup-aia, ne socotim, aşaaa, pre limba noastră, a urşilor!
    Acu’, stau io ciuci şî cujet dirept: n-o fi cam scump preţu’ pentru amărâta aia în trenţe, România parcă-i zâcea?!
    Dreptu-i, fidea crezului meu dintâi, rămân la părerea că, teoretic, foncţia de prezident fiind mai degrabă reprezentativă, decât executivă la români, n-ar trebui să conteze, că premierul ar cam trebui să fie prezidentul partidului de-a câştigat alegerile; dar, uitându-mă niţeluş peste umăr-napoia (deşi, din poziţia ciuce, cam greu îmi vine a face asta, că mi-e să nu umblu ca lupu’ dup-aia… ) constat că asta nu s-antâmplat la ultimele două alegeri câştigate de pesedei… şi nici n-are cum să se-ntâmple cu acelaşi cartofor pe post de dilăr la-mpărţitu taroatelor…. or pista Chirurgu nuş dacă se mai ţine, că-i cam străveziu catgutu’, florişica de Crin îi tot mai hofilită, cin-să fie punctul ăla de sprijin prin care să salvăm planeta de la scufundare şi să înturnăm românilor farmecul vieţii? Doamne feri, nu gândea în vişiniu răspunsul meu, că-i scris clar cu alb-albastru… na, că mi-am uitat acuarelele acasă :lol:…

  21. 23 instalatorul august 30, 2009 la 4:42 pm

    Domnule Nastase, daca intrebarile dumneavoastra erau retorice, atunci inseamna ca trebuie sa iau raspunsul in ton ironic. Bine si asa.

  22. 24 blogideologic august 30, 2009 la 5:55 pm

    @ Nastafavrie spune: +Separarea Bisericii de stat se pare in momentul de fata o utopie, avand in vedere “parteneriatul” dintre ea si stat, declaratiile pro-crestine care ne invadeaza, si beneficiile de care dispune Biserica (in special BOR) in mod abuziv. De ce statul depinde (si vrea sa depinda) atat de mult de biserica de moment ce este prin constitutie unul laic (impartial religios prin definitie)?+
    Definiţia se bazează pe o generalizare, iar generalizarea exclude studiul calitativ. Hai să renunţăm deci la definiţia valabilă pentru toate celelalte state în general.
    1/Romania este primul stat de drept care apare în istorie, printr-o lucrare juridică romană din primele două secole din era creştină care creează „romanitas” (vezi Tertullian), şi Constituţia Antoniniană de la 212 AD. În câteva decenii, –istoricii marchează totuşi ca punct semnificativ anul 285–, Imperiul Roman se transformă în Romania.
    2/Sursa drepturilor regaliene pentru Romania Orientală este conciliul bisericesc de la 381 AD.

  23. 25 Paul august 30, 2009 la 6:33 pm

    Domnule Nastase,

    Desi primul raspuns oferit astazi nu-mi este adresat, simt ca imi este macar destinat :), asa ca voi posta o opinie legata de el.
    Asadar, este evident ca dumneavoastra ati putut avea relatii civilizate cu „opozanti” (Corneliu Coposu, Ion Diaconescu, Gabriel Tepelea sau Ion Ratiu), stiind ca formatia dumneavoastra de cercetator va indeamna sa discutati toate ipotezele existente pe un subiect, inainte de a o depista pe cea corecta, care va constitui baza proiectului aferent.
    In schimb, un personaj care nu mai cerceteaza nimic, pentru ca nu se mai indoieste de nimic (care, in consecinta, nici nu mai gandeste, daca e sa ne referim la „Dubito, ergo cogito”, a contrario 🙂 ), ei bine, un astfel de personaj, care crede ca detine monopolul adevarului, are in mod sigur o minte inchisa ermetic, care anuleaza existenta oricaror relatii cu cei de alta parere decat el. Dupa parerea mea, Traian Basescu se incadreaza in acest tipar de „detinator al adevarului absolut”, care nu poate trata opiniile diferite de ale sale drept simple pareri diferite (in virtutea particularismelor natural-umane – date de lecturile avute, de exemplu 🙂 ), ci numai drept ofense aduse omniscientei pe care si-o atribuie.
    In aceeasi ordine de idei, problema nici macar nu este ca unii se cred detinatorii solutiilor tuturor problemelor existente (este plina lumea de astfel de „iluminati” – unii „transhumeaza” chiar si aici pe blog 🙂 ), problema reala apare cand un asemenea „iluminat” poate influenta soarta unei populatii intregi. Din acest punct de vedere sunt de acord cu dumneavoastra cand va doriti schimbarea „regimului Basescu”, dar, totodata, sper ca nu va veti consuma intreaga energie in cadrul acestei „vanatori”. Pentru ca mai sunt atatea presedintii de castigat…

  24. 26 Sibilla august 30, 2009 la 9:18 pm

    @Paul,
    Cu tot respectul cuvenit, basescovici nu poate sau nu vrea… ?
    Apoi,zic ca nu e indicat sa-i subestimam AN-ului resursele… regimul ghemonului e dinamitat, doar ca au fost * suflate * ceva ploicele de pe ici pe colo si nah, umezeala,… acum dinamita e fresh, sa zambim * soarelui* si sa nu ne pierdem nadejdea.
    Sibilla

  25. 27 koubadera august 30, 2009 la 11:57 pm

    Domnule AN,
    Sunt de acord 100% cu ceea ce intelegeti printr-un politician bun. Am plecat de la premisa ca ati fost, sunteti si veti ramine alaturi de PSD. Totusi in afara tandemului PSD/PDL, care nu mai constituie o optiune pentru foarte multa lume, in ce alti politicieni aveti incredere ca ar putea schimba lucrurile in bine ?
    Insist cu aceasta intrebare, pentru ca sunt din ce in ce mai dezgustat de politica si nu am dedicat foarte mult timp pentru a descoperi oameni pentru care merita sa iesi la vot (este cazul si unor prieteni). In cazul unor recomandari, am putea sa „urmarim” in presa evolutia persoanelor recomandate :). Raspunsuri de genul „Cauta in tine”….”Intreaba-te si vei descoperi” nu sunt de mare ajutor. Stiu ca alocati analizei politice mai mult timp si IQ decat mine si as dori citeva nume, daca este posibil.
    Multumesc mult,

  26. 28 Paul august 31, 2009 la 11:51 am

    Sibilla,

    Traian Basescu NU POATE comunica normal cu cei de alta parere. Vointa nemaiavand nimic de-a face cu spatiul psihic etans al cuiva care s-a obisnuit (sau a fost obisnuit de anturaj!) sa creada ca este singurul detinator al adevarului (vezi cazul lui Nicolae Ceausescu, care ar fi fost de acord sa raspunda oricaror intrebari, dar numai in fata Marii Adunari Nationale; care il obisnuise cu aplauzele neconditionate!).
    Daca faptul ca reaua-vointa a lui TB este scoasa din calcul poate constitui o circumstanta atenuanta pentru comportamentul sau, asta este. Totusi, cred ca romanii nu trebuie sa-si caute un presedinte care sa aiba mai multe scuze pentru defectele sale decat contracandidatii sai pentru defectele lor, ci un presedinte cu cat mai putine defecte.

  27. 29 Sibilla august 31, 2009 la 12:45 pm

    @Paul,
    Cu siguranta ca Romania NU cu basescovici va pasi inainte, si nici cu actuala * clasa politica *… Dumnezeu sa ma ierte, dar cu cativa * ghiocei * pe ici pe colo, si-aceia permanent vanati de panaramele ce se cred politicieni, nu vom inaintain si spre nimic, ci, ne vom tot afunda, ori poporul roman NU trebuie sa accepte acest * destin*… sa inteleaga si sa sescuture de ghemoni !
    Asa e, SI cum spui tu… si-s prea multe deja, prea multe !
    respecte,
    Sibilla

  28. 30 Vasile, august 31, 2009 la 4:45 pm

    blogideologic …ule,

    sau ,domnule ,

    Nu este nevoie sa ma trimiti in istorie si nici sa ma invinovatesti ca nu imi place reppul, pentru ca m-am nascut in epoca rockului sau mai exact in epoca cazaciocului.Era vorba doar de o investitie in viitor care se pretinde a fi extraordinara cu riscul distrugerii paturii fertile a pamantului data de Dumnezeu , daca vrei.Eu atrageam atentia ca alte tari au plasat aceste ferme in acele locatii in care nu a fost nevoie sa distruga acest strat.Eu plasam aceste evenimente daca vrei intr-o zicala romaneasca ,aparent noua ,aparent mercantila , „socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din deplasare” , in multitudinea de interpretari pe care si-o doreste fiecare.
    Adica sincer fara sa am habar de fiziocratie , mi-am expus un punct de vedere ne-fiziocratic!

  29. 31 blogideologic septembrie 1, 2009 la 1:19 am

    @ Vasile
    „Toate-s vechi si noua toate”
    Numai bine,

  30. 32 Paul septembrie 1, 2009 la 9:26 am

    Sibilla,

    pana acum credeam ca glumesti cu numirea ta in functii ministeriale, dar se pare ca tu vrei pe bune sa se schimbe „actuala * clasa politica *… „, prin inlocuirea politicienilor din teritoriu cu politicienii de pe blog :). Poate ca ar trebui instituita o „guvernare de blog”, pentru iesirea din criza, dupa ce variantele „guvernare din umbra” si „guvernare din exil” au devenit anacronice si inutilizabile :).
    Hai, ca putea fi si mai rau, numai ca am uitat noi; pentru ca omenirea are o capacitate de uitare fantastica…

    respecte!

  31. 33 Nastafavrie septembrie 1, 2009 la 2:06 pm

    @blogideologic ai raspuns in 2 peri la problema mea. Istoria, reala sau nu, nu cred ca reprezinta vreo scuza atunci cand e vorba de incalcarea Constitutiei.

    Intrebarea mea ramane in picioare in asteptarea unui raspuns pertinent: de ce Romania e stat laic numai pe hartie?

  32. 34 Vasile, septembrie 1, 2009 la 3:08 pm

    Blogi…. a trecut vremea lui „dixit”, si a lui „nimic nou sub soare” , uite, acum apar zilnic noi sateliti!Asa ca fara derapaje ieftine!

  33. 35 blogideologic septembrie 1, 2009 la 4:21 pm

    @ Vasile
    +uite, acum apar zilnic noi sateliti!+
    Ai ţinut tu statistica în punctele lui Lagrange ? Şi Nicolae Tesla vorbea cu sateliţii artificiali captaţi în punctele lui Lagrange !

  34. 36 blogideologic septembrie 1, 2009 la 4:28 pm

    @ Vasile
    Problema este dacă apare un alt Pământ. Tu ce crezi ?

  35. 37 blogideologic septembrie 1, 2009 la 4:46 pm

    @ Nastafavrie spune: +blogideologic ai raspuns in 2 peri la problema mea.+
    Nu ţi-am „raspuns in 2 peri”. Ţi-am oferit numai un punct de plecare pentru înţelegere. Celui înţelept nu trebuie să-i spui multe 🙂

  36. 38 Sergiu septembrie 2, 2009 la 3:50 am

    @Nastase

    Va cred d-le Nastase, cand spuneti asta, pentru ca sunt absolvent de istorie si stiu ca oamenii politici, si in trecut si acum, au avut si au relatii amicale si civilizate, dar oamenii care urmaresc indeaproape politica nu vad asta si cred ca oamenii politici sunt pe pozitii antagonice daca fac parte din partide diferite. Oamenii vad numai certurile, nu intelegerea si colaborarea, iar asta creeaza imaginea politicii in Romania. O mai mare responsabilitate in declaratiile de zi cu zi si, poate, un respect mai mare, aratat in public si, mai ales, la televiziune, fara atacuri demne de cele care se desfasoara peste gard sau intr-o carciuma jegoasa poate ca ar contribui la acea imagine imbunatatita a politicii. Nu uitati ca romanii au devenit un popor care efectiv devoreaza televizorul. Suntem poporul cu cel mai mare consum de televiziune din Europa. Acum educatia politica are loc prin intermediul televiziunii, iar oamenii politici de care vorbiti apartineau altei generatii. Corneliu Coposu a fost secretarul personal al lui Iuliu Maniu. Pacat ca nu ii ia nimeni, pe acesti oameni, ca model de urmat.

    De acord in totalitate cu ultima fraza din raspunsul dvs.

  37. 39 Vasile, septembrie 2, 2009 la 6:55 am

    Blogi….4.21 R. = Da , in razboiul stelelor!

  38. 40 Nastafavrie septembrie 2, 2009 la 8:30 am

    blogideologic: „Nu ţi-am “raspuns in 2 peri”. Ţi-am oferit numai un punct de plecare pentru înţelegere. Celui înţelept nu trebuie să-i spui multe 🙂 ”

    Eu am spus ca „Istoria, reala sau nu (?), nu cred ca reprezinta vreo scuza atunci cand e vorba de incalcarea Constitutiei.” In Franta esti bun de prezentat a doua zi demisia daca te aliezi in halul asta cu biserica, aici se ‘distreaza’ impreuna fara perdea. Intrebarea e de ce? (eu stiu de ce), dar sa zicem ca nu stiu si vreau un raspuns mai pe inteles deschis ca doar platesc impozite si spre biserica, ca vreau sau nu. 🙂

  39. 41 blogideologic septembrie 2, 2009 la 9:26 am

    @ Vasile, spune: +septembrie 2, 2009 la 6:55 am Da , in razboiul stelelor!+
    Only fictional. De acord ! Un Pământ special pentru Stephen Hawking!

  40. 42 blogideologic septembrie 2, 2009 la 9:28 am

    @ Nastafavrie spune: septembrie 2, 2009 la 8:30 am + ca doar platesc impozite si spre biserica+
    Dar nu şi spre blog 🙂

  41. 43 Nastafavrie septembrie 2, 2009 la 2:45 pm

    Nu, dar spre domnul din header da. Intrebarea ramane.

  42. 44 blogideologic septembrie 2, 2009 la 3:35 pm

    @ Nastafavrie
    Ştiu că Biserica Ortodoxă Română este implicată puternic în programe educaţionale pentru copiii minorităţii rroma. Probabil că acolo merg şi banii Dumneavoastră (şi ai mei) pentru BOR. Eu nu protestez.

  43. 45 blogideologic septembrie 2, 2009 la 3:45 pm

    @ Vasile
    Există multe maniere distincte de a defini valoarea economică. Insistenţa mea pentru definiţia fiziocrată era numai din respect pentru memoria celui mai mare economist român din secolul XIX, vorbesc despre Apostol Arsache, şi pentru a reabilita spiritul economic de la Junimea. Acum observ că numai definiţia fiziocrată pentru valoarea economică este legată de amprenta ecologică, concept introdus în discuţiile despre dezvoltarea durabilă. USA au nevoie de 5 (cinci) planete Pământ pentru prosperitatea lor. Îmi explici şi mie de unde ?

  44. 46 Alex septembrie 2, 2009 la 5:35 pm

    leo, iti spun eu: paturica isi frange gatul, iar patriciul si vantul emigreaza.

  45. 47 Alex septembrie 2, 2009 la 5:39 pm

    Incet-incet, iubitorii de basescu ies la suprafata. Cristoiul, dupa teatrul pe care l-a jucat la Antene, isi declara pe fata preferintele:

    „Dacă am ajuns eu să îl apăr înseamnă că e ceva în neregulă. Îl apăr pe Traian Băsescu împotriva nedreptăţilor. Eu nu am niciun fel de problemă să votăm un alt preşedinte, dar schimbarea preşedintelui trebuie să exprime voinţa populară, nu voinţa a doi-trei moguli. Nu cred, e nefiresc”, spune Ion Cristoiu care se consideră „fericit” că îşi poate permite luxul de a fi independent. (Ion Cristoiu: Udrea este o fiară, Oprescu e un Băsescu mai cultivat, iar Mircea Badea m-a scăpat de mogul).
    http://www.realitatea.net/ion-cristoiu–udrea-este-o-fiara–oprescu-e-un-basescu-mai-cultivat–iar-mircea-badea-m-a-scapat-de-mogul_602922.html

  46. 48 Nastafavrie septembrie 3, 2009 la 11:18 am

    blogideologic, si daca nu vreau sa treaca prin filtrul bisericesc, ce zici? acolo oricum se duc a catraliarda parte, restul ducandu-se pe salariile popilor si mai marilor fete bisericesti, pe constructii de biserici, de catedrale faraonice, pe religie confesionala in scolile de stat, pe limuzine patriarhale, pe PARTENERIATE CU BISERICA, pe scoaterea evolutiei din manualele de biologie (ajungand de rasul intregii Europe) si pe alte chestii.

    Si asta fara sa ma intrebe daca sunt macar crestin.

    Deci, unde e statul laic promis de constitutie?


  1. 1 O tara frumoasa « Revista blogurilor politice Trackback pe august 30, 2009 la 12:56 pm
  2. 2 Energetica eoliană « Blog ideologic Titus Filipas Trackback pe august 31, 2009 la 2:43 am

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s






Arhiva

Comentarii Recente

diasporean la Anunt!
fostă basarabeancă la Anunt!
Ce scriam acum exact… la Anunt!
De ce n-am criticat… la Anunt!
Cum e posibil asa ce… la Anunt!

%d blogeri au apreciat asta: