Discurs Consiliul National PSD+PC

Puteti citi mai jos discursul meu la Reuniunea extraordinara a Consiliilor Nationale reunite ale Aliantei PSD+PC.

 „Stimati colegi,

Dragi prieteni,

Întrunirea de astăzi a Consiliului Naţional nu este pentru a discuta chestiuni organizatorice sau doctrinare, deşi acestea sunt foarte importante pentru partidul nostru.

Toate la timpul lor.

Astăzi, aici, ne-am întrunit pentru a transmite întregii Românii că Partidul Social Democrat este pregătit pentru asaltul final.

Momentul nostru a sosit!

Sunt aici, şi îi salut, pe liderii noştri cei mai importanţi. Îl salut pe Ion Iliescu. Îi salut pe bravii noştri miniştri. Văd liderii organizaţiilor din ţară. Văd parlamentarii noştri. Văd primarii şi consilierii noştri. Văd mii de militanţi cu care am trecut prin multe bătălii. Şi îl văd pe Mircea Geoană, preşedintele nostru,  cel  care  începe  astăzi  o  luptă  uriaşă. Suntem cu toţii aici. Şi, de astăzi, de aici, din Bucureşti, pornim ofensiva pentru a recâştiga demnitatea naţională. De aici dăm startul campaniei pentru a reda cetăţenilor speranţa într-un viitor mai bun.

Pentru că, nicicând în ultimii 20 de ani, ca în timpul mandatului lui Băsescu, românii nu au mai fost atât de umiliţi în propria lor ţară.

Niciodată dispreţul faţă de cetăţeni nu a fost aşa de evident.

Niciodată, de la Carol al II-lea încoace, n-a mai încercat cineva să îi creeze unei prietene apropiate un minister doar pentru ea.

Niciodată tupeul nu a fost atât de mare încât un prim-ministru să-şi pună nepoata şi şoferul consilieri. Niciodată demnitatea funcţiilor publice nu a ajuns atât de jos. În acest ritm, câinele Vasile din Modrogan ar putea ajunge consilier de securitate naţională la Cotroceni.

Dragi prieteni,

Acest Consiliu National are loc intr-un moment greu pentru PSD. Suntem in campania electorala pentru europarlamentare si ne pregatim pentru campania prezidentiala. Dar vreau sa va reamintesc si ca toate aceste confruntari electorale au loc pe fondul unei crize economice ce schimba felul de a gandi despre politica, despre economie si despre societate, in general.

Oamenii s-au îndepărtat de politică şi nu prea mai cred în politicieni. Teama de criză este tot mai vizibilă. E o schimbare ce poate fi observata continuu, luna de luna.

Practic, avem de a face cu reintoarcerea statului in mecanismul economic. Acum e momentul rational al stangii. In toata lumea se petrece ceva care aminteste de scarile rulante de la metrou, pe care scrie: “urcati pe stanga, stationati pe dreapta”.

Aceasta revenire a stangii nu trebuie sa ne bucure mai mult de cinci minute.  Si  cele  cinci  minute  au trecut de mult. Pentru ca ea nu este inca si o victorie a noastra, singurul partid de stanga de pe scena politica romaneasca. Va fi o victorie a noastră dacă vom câştiga aceste alegeri europene. Dacă vom impune proiectele noastre de stânga la guvernare. Şi, cel mai important, dacă îl dăm jos pe Traian Băsescu din funcţia de preşedinte.

Noi si numai noi putem să creăm un proiect politic si economic pentru noile condiţii ale economiei româneşti.

Noi şi numai noi putem să repunem România pe direcţia cea bună.

Din păcate, Romania trebuie sa depaseasca doua crize in acelasi timp. Pe cea economica, importata de afara. Dar si o mare criza a statului de drept pe care a produs-o, cu harnicie, Traian Băsescu, de cinci ani incoace.

Aceste doua crize trebuie rezolvate simultan.

Criza economică o vom rezolva prin politici de stânga.

Iar criza statului de drept o rezolvăm prin debarcarea la ţărm a lui Traian Băsescu, în noiembrie.

Această criză a statului are legătură cu problemele din justiţie. Probleme pentru care principalul vinovat este chiar seful statului. Presedintele Basescu conduce, prin interpusi alesi grijuliu, de cinci ani, justitia romana. Chiar si in guvernul Tariceanu, aceasta zona a fost mereu a lui. Prin urmare, are toata raspunderea fata de regresul justiţiei din aceasta perioada. Traian Basescu ne spune însă ca noi suntem responsabili. Uneori se referă la mine. Alteori, la Mircea Geoana. Alteori, la tot partidul.

Toate astea se petrec pentru ca totul in jurul lui Basescu se surpa, cu exceptia proprietatilor familiei sale. Si el trebuie sa gaseasca alti vinovati decat cel real, el insusi. Din instinct, ne arata cu degetul pe noi pentru ca asta face de zece ani. De cand era primar general si spunea peste tot ca nu-l lasam sa faca parcari si pasajul Basarab, îndatorând, pentru decenii, bucureştenii, aşa cum a făcut şi acum cu împrumutul de 20 de miliarde de euro de la FMI.

Ca sa vindeci o boala e esential sa pui un diagnostic corect. Boala României, astăzi, este Traian Băsescu. El şi regimul pe care încearcă să îl impună. Un regim al minciunii, al urii, al intoleranţei şi al dispreţului faţă de lege, al haosului, al răzbunării, al izolării.  Tratamentul e unul singur: avem nevoie, prin votul romanilor, de un stat fara Traian Basescu, un stat eficient, modern care să găsească soluţii la problemele oamenilor.

Dragi prieteni,

La 7 iunie, nu vom vota doar pentru alegerile europene. După cum, în noiembrie, nu vom vota doar pentru înlocuirea lui Traian Băsescu. Vom vota şi pentru direcţia în care să meargă ţara. Vom vota şi despre ce fel de relaţie vrem să avem cu Europa. Vom vota pentru o nouă Românie. Vrem o Românie săracă şi marginalizată, sau vrem o Românie puternică, respectată şi influentă? Avem de ales între două viziuni.                         

Noi cerem încrederea cetăţenilor pentru proiectul unei Românii şi Europe a solidarităţii şi prosperităţii. De cealaltă parte se află Ei, cu viziunea de dreapta, a unei Românii şi Europe egoiste, care îi lasă pe cetăţeni singuri şi neapăraţi în faţa crizei, pentru a se descurca fiecare cum poate.

În toată Europa, cetăţenii se află în faţa acestei alegeri cruciale: ieşim din criză prin solidaritate, împărţind echitabil costurile crizei, soluţie pentru care acţionează partidele de stânga, sau acceptăm ideea „scapă cine poate”, după cum ne propune dreapta? Stânga românească este forţa care lucrează pentru cei care au nevoie de sprijinul societăţii. Noi suntem partidul oamenilor care îşi folosesc competenţa în interesul celor mulţi şi vulnerabili în faţa crizei economice.

De acum şi până-n iarnă să mergem din casă-n casă, din poartă-n poartă şi în oraş şi la sat, pentru a le spune românilor:

noi NU suntem de acord ca oamenii săraci şi clasa de mijloc să plătească ieşirea din criza economică;

noi NU suntem de acord cu scăderea nivelului de trai al celor mulţi.

noi NU putem accepta naşterea unei noi generaţii de superîmbogăţiţi, care să facă averi prin sărăcirea celor mulţi.

Să le spunem oamenilor direct: dreapta lui Traian Băsescu vrea toate aceste lucruri!

Dragi prieteni,

Începem azi un drum care are drept ţintă înlocuirea, la finalul anului, a lui Traian Băsescu. Pentru asta, PSD trebuie sa ofere o alternativa serioasa si credibila nu numai la Traian Basescu, ci si la felul lui de a face politica.

Următorul Preşedinte al României trebuie să fie candidatul PSD.

Să ne luptăm cu toţii pentru el. 

Fiindcă România are nevoie de un preşedinte nou.

Un preşedinte vizionar. La 20 de ani de la căderea lui Nicolae Ceauşescu este nevoie de un nou început. Este nevoie de un preşedinte diferit de Traian Băsescu. Este nevoie de un om care să lucreze pentru toţi românii, nu doar pentru apropiaţii săi. Este nevoie de un lider respectat şi influent în Europa şi în lume. Este nevoie de un preşedinte care să se gândească la binele celor mulţi, nu doar la binele prietenilor de pahar. Este nevoie de o nouă şansă pentru România, pe care doar PSD o poate oferi.

Dragi prieteni,

Înainte de a încheia, daţi-mi voie să mai spun un lucru. Trebuie să fim foarte atenţi la rezultatele guvernării. Noi avem experienţa de a guverna în momente dificile şi ne vom face datoria. Dar trebuie să fim atenţi şi la partenerii de guvernare, deoarece au început să facă lucrul pe care îl cunosc ei cei mai bine: şantajul. Miniştrii noştri sunt ameninţaţi că, dacă nu cântă cum vrea Băsescu, vor fi daţi afară din guvern.

De aceea, avem cel puţin o obligaţie: de a arăta cine duce greul acestei guvernări. Miniştrii noştri sunt în prima linie a frontului. Educaţia şi Munca, alături de Agricultură sau Sănătate sunt cele mai grele ministere ale guvernului. Cei care, în toată această vreme de criză, trebuie să discute cu oamenii nemulţumiţi nu sunt nici Videanu, nici Elena Udrea, ci sunt Cati Andronescu şi Marian Sârbu. Lor trebuie să le mulţumim. Şi trebuie să le arătăm sprijinul nostru.

Pentru a fi corect, sloganul PD-L ar trebui să fie „Noi cu Binele, Voi cu Greul”, sau cum se zice în popor „Unii cu foloasele, alţii cu ponoasele”, adică „Noi cu banii, Voi cu grevele”. Aşa nu merge!

Prieteni,

Nu vă feriţi să mergeţi şi să spuneţi oamenilor adevărul.

Ei nu aşteaptă de la noi minciuni agreabile sau promisiuni  ce nu pot fi puse în aplicare. Ei aşteaptă de la noi semnalul că suntem alături de ei şi că vrem şi că putem să îi ajutăm. După patru ani de guvernare de dreapta, după cinci ani de scandal politic, românii aşteaptă de la noi să oferim răspunsuri adevărate la problemele lor reale. Mesajul nostru către România este acela că soluţiile există. Sunt soluţii pe care profesioniştii noştri le cunosc şi pe care vom şti să le punem în practică. Sărăcia nu este un blestem, ci un obstacol ce poate fi depăşit. Egoismul şi lăcomia celorlalţi pot fi stăvilite. Prin solidaritate şi prin forţa noastră, putem să schimbăm în bine România.

PSD, victorie!

Pentru o Românie a celor mulţi! Pentru stânga românească şi pentru stânga europeană!

Victorie! 

Reclame

60 Responses to “Discurs Consiliul National PSD+PC”


  1. 1 Publius mai 14, 2009 la 5:18 pm

    Pur si simplu o bijuterie de discurs!

  2. 2 Publius mai 14, 2009 la 5:22 pm

    Numele „Basescu” este invocat de 5 ori in discurs. Au mai punctat „Iliescu”, „Vasile” si „Geoana” cate o data.

  3. 3 Carol mai 14, 2009 la 5:29 pm

    Publicati va rog si discursul lui Krichbaum.

    Gunther Krichbaum, presedintele comisiei pt probleme europene si membru al Bundestagului german:

    “Este vorba despre credibilitatea statului de drept, in care oamenii trebuie sa aiba incredere. Daca exista suspiciune asupra unor politicienii, atunci ei trebuie sa ajunga in justitie si daca vinovatia este demmonstrata trebuie sa duca la condamnarea persoanei respective, iar daca nu e vinovata, atunci sa fie achitata. Iar daca vinovatia este demonstrata, atunci pedeapsa trebuie sa fie pe masura faptelor savarsite. Nu spun acest lucru numai referitor la Adrian Nastase, chiar daca ma gandesc si la el, dar in Romania exista mai multe cazuri asemanatoarea cu cel al lui Adrian Nastase.

    Cunoastem si alte cazuri, Mihailescu, Mitrea, dar numele Adrian Nastase este mai cunoscut. Nu este singurul nume, exista mai multe cazuri asemanatoare celui lui Adrian Nastase si ele trebuie discutate. Cei mai vehementi sunt cei implicati in astfel de cazuri.
    Privilegiul imunitatii nu este un cec in alb pentru un politician. In fata legii toti oamenii sunt egali. Scopul imunitatii este sa asigure functionarea Parlamentului, nu ca niste parlamentari sa scape de urmarire penala justificata. daca am incalca acest principiu, am avea niste consecinte fatale pentru statul de drept.”

  4. 4 Publius mai 14, 2009 la 5:41 pm

    Adrian Nastase: noi NU putem accepta naşterea unei noi generaţii de superîmbogăţiţi, care să facă averi prin sărăcirea celor mulţi.” – Nu ne trebuie „noi” superîmbogăţiţi pentru ca cei vechi suntem tot „noi”. Nu suntem destui? Nu suntem destul?

  5. 5 Marius Badea mai 14, 2009 la 6:01 pm

    Domnule Presedinte,
    Probabil ca pe masura ce trec anii, desi n-ar trebui, mi se tot dezvolta un senzor de analiza si mi se inhiba si mai mult dorinta de a fi activ in viata politica
    am activat cca 7 ani in PSD , am fost presedinte la tineret pt 5 ani la TSD Teleorman si pot sa afirm cu tarie ca astazi v-ati „prezentat” din nou excelent. Parerea mea este ca era ceea ce trebuia facut si spus dar este evident ca Dvs sunteti cel care trebuia sa-l infrunte pe Traian Basescu
    V-am spus ca am activat in PSD deoarece cred ca sunt un caz tipic a sutelor de mii daca nu chiar milioane de oameni care nu credem in Mircea Geoana, nu credem in capacitatea lui nu doar de a-l infrange pe Traian Basescu dar nici macar in cea de a duce mai departe PSD-ul.Din pacate vedem si un om ,Ion Iliescu, care nu mai are capacitatea fizica sa lupte pentru a pune botnita serpilor boa care sugruma pe zi ce trece PSD(ca sa fac apel la mai noul „filosof” Vanghelie-care vorbeste de serpi care sa-i cautam la dinti si sa inghita nu stiu ce capete)
    Am ajuns sa nu mai stiu ce e bine intr-adevar pt PSD dar cred ca ar fi bine sa piarda Geoana, sa-l bata Antonescu pe Basescu in turul doi si sa aveti sansa sa fiti din nou premier.
    Cu stima,
    Marius Badea

  6. 6 diogenecainele mai 14, 2009 la 6:10 pm

    Din pacate saracia este un blestem. Nu stiu cat realizeaza unii sau altii, dar persoanele in stare de precaritate sunt primele, au cel mai mult de suferit si vor fi ultimele care isi vor reveni (if ever). Ne-am instalat solid intr-o societate de clase. Romania are un coficient de mobilitate sociala minuscul. Nu aveti decat sa vedeti ce oameni pusi bine si odrasle sunt inscrise in listele de candidati de pilda la PDL (sa dau un exemplu elegant), pentru a avea masura situatiei. Pur si simplu in Romania cei cu capital vor ramane tepeni pe pozitie (simbolic, financiar, de pozitionare sociala/networking – nu conteaza; de la Bourdieu incoace si de la altii putem sa privim lucrurile astea mai clar si sa identificam in multimea lor variile forme de capilal, plus ca ele se covertesc unele in altele – status-ul in bani, banii intr-un networking bun sau prestigiu etc).

    Suntem o societate feudalizata si incrememenita. Partidele au renuntat la a mai fi un vector de schimbare. Sunt pur si simplu un instrument tymocratic de acumulare a unei forme sau alta de capital – relatii, prestigiu, statut etc. Desigur ar putea fi si altfel, dar nu aici si nu acum. Insa egoismul si lacomia sunt cultivate in situatiile de compromis. E de la sine inteles ca in astfel de situatii idealurile sunt jugulate proportional cu masura compromisului. Tot ce supravietuieste este meschinaria. Suntem o societate scindata intre saracia crunta si meschinaria totala. Romania este o tara fara speranta.

  7. 7 ellasarya mai 14, 2009 la 6:43 pm

    Vă felicit pentru entuziasmul dv. şi pentru prietenia pe care o aveţi cu domnul Geoană, după spusele d-lui de aseară, de la emisiunea dlui Gâdea!
    Nu ştiu câtă sinceritate există în cele scrise, dar optimismul dv. e bun pentru momente de genul acesta.
    Nu cred în preşedintele Geoană, dar nici pe Băsescu nu mai pot să-l văd în tron. Din două rele trebuie să alegem pe cea mai puţin rea, nu?

  8. 8 elevul silitor mai 14, 2009 la 6:59 pm

    Ati sunat desteptarea?

  9. 9 elevul silitor mai 14, 2009 la 7:00 pm

    Viitorul suna bine

  10. 10 instalatorul mai 14, 2009 la 7:06 pm

    O cuvintare – manifest, buna, inchegata, adecvata scopului. Superioara celei a dlui Geoana care a creat niste momente vesele in a sa. Dar chiar sa-i faceti bravi pe ministri? De ce? Fiindca au baut cu dl Basescu pe 1 ianuarie? Bravura de asta au multi, poate prea multi. M-am veselit ce m-am veselit ascultindu-l pe dl Geoana pina ce m-am uitat in public, am recunoscut doi oameni pe care ii stiu demult (doar eu ii mai stiu, ei nu ma mai stiu) si nu mi-a mai venit sa rid, ci sa imi para rau. Pentru mine.

  11. 11 costi mai 14, 2009 la 7:07 pm

    D-le presedinte Adrian Nastase,

    Am mai intrat pe acest blog si mai mi-am exprimat punctul de vedere legat de PSD, de omul si politicianul Adrian Nastase, etc.

    Am mai spus ca, mental, ca si apartenenta, ma simt aproape de liberalism si de valorile lui.

    Acum, azi, dupa discursul din fata acelor mii de oameni, spun fara dubiu de tagada ca, da, a fost un discurs exceptional, UN DISCURS DE LIDER, un discurs de presedinte, fie al PSD, fie al tarii!

    Nu spun aceste vorbe pt a „va peria”, nu am motive sa fac asta, spun doar ca a fost un discurs mult mai puternic si mai profund decat cel al candidatului PSD la presedintie, dl Geoana.

    Nu mai conteaza ca, in urma cu ceva timp, la ridicarea dvs. de mana ptr a lua cuvantul la o sedinta a PSD, parca nu erati observat, nu mai conteaza ca, inainte de a fi ales presedinte al C.N. al PSD, tot prezidiul disparuse, apoi unii si altii, timid, parca, incercau a se apropria de dvs., etc., chiar nu mai conteaza.

    Conteaza ca azi, din nou, ati dovedit FORTA in a sustine presedintele PSD in lupta prezidentiala si, pe cale de consecinta, ati dovedit forta politicianului adevarat, puternic.

    In final, simplu, cu umilinata necesara, spun doar atat :BRAVO, d-le Nastase!!!!

    Cu stima si deplin respect,

    Cost

  12. 12 elevul silitor mai 14, 2009 la 7:16 pm

    De ce se zvoneste prin bloguri ca Morar este surmenat de atata munca in zadar si tarandu-se precum o anaconda otravita cu whiskyul piratului ii pregateste candidatura sasului de la Sibiu?Eu nu cred:Morar il iubeste pe sas,oare orasul SASCUT inseamna TAIE NEAMTU?

    Cine a inventat apelativul GIRAFA MUISTA?Urat din partea lui:GIRAFA FELATIONISTA ca asa ii spunea unul pe bloguri :SISTEMUL FELATIONIST al lui Traian Basescu.Nu ma refer neaparat la Anca Boagiu,Elena Udrea,Mioara Mantale,coana Angheleasca..

    Ce fuste are Girafa Muista si Nuty Spaima Puty,acelasi croitor i le stramteaza si despica?Astea or fi facut operatii cum faceau fetele alea de care vorbeste Pacepa?Baiat gentil Cristoiu,mai avea putin si il lua Girafa in brate ca in desene animate sa il sa-i cante si sa-l adoarma:va dati seama ce diferenta de inaltime?Curvele lui Basescu conduc statul,asta e concluzia.

    Domn Profesor cred ca pot sa spun:Piratule,ti-a sunat ceasul?DA SIGUR CA DA,VORBA LUI BADEA:NU TREBUIE SA IL MAI COBOARE CINEVA COBOARA SINGUR.

    Da:am recitit mesajul ,e bun,poate il lasa sa treaca.

  13. 13 Publius mai 14, 2009 la 7:19 pm

    In doua mesaje preliminare explicasem (oarecum) de ce cred eu ca avem de-a face cu o bijuterie de discurs. Din motive care imi scapa cele doua mesaje n-au trecut de… (he-he) moderare ceea ce cu siguranta va spori confuzia. Nu-i nimic o sa le postez pe blogul lui Ioan T. Morar. Sau la Instalatorul. Sau si pe blogul-blogideologica si cine mai stie pe unde. Oricum acest discur merita cu prisosinta sa fie popularizat.

    Adrian Nastase: „Sunt aici, şi îi salut, pe liderii noştri cei mai importanţi. Îl salut pe Ion Iliescu. Îi salut pe bravii noştri miniştri. Văd liderii organizaţiilor din ţară. Văd parlamentarii noştri. Văd primarii şi consilierii noştri. Văd mii de militanţi cu care am trecut prin multe bătălii. Şi îl văd pe Mircea Geoană, preşedintele nostru, cel care începe astăzi o luptă uriaşă. Suntem cu toţii aici. Şi, de astăzi, de aici, din Bucureşti, pornim ofensiva pentru a recâştiga demnitatea naţională. De aici dăm startul campaniei pentru a reda cetăţenilor speranţa într-un viitor mai bun.” – 🙂 🙂 🙂 Trebuie sa fii completamente lipsit de simtul umorului ca sa nu râzi citind un asemenea text. Pare o parodie (bine scrisa) a textelor rostite pe la congresele PCR. Este pur si simplu uluitor. As vrea sa citesc si discursul bravului Mitrea. Sunt curios pe ce culmi de umor poate fi adusa disciplina de partid. Cred ca Aya se rasuceste in moramant (ma rog, la figurat, caci a pleca inseamna a muri putin)

  14. 14 Velisar iancu mai 14, 2009 la 7:26 pm

    Nu mi-a placut M. Geoana decat ca ambasador in SUA (minus epistola catre dl E. Constantinescu, definitorie pt caracterul sau si pt dorintza de parvenire aproape cu orice pret) si ca ministru de externe. Dl Geoana nu-mi place deloc ca sef al PSD pt ca a adus partidul la un scor electoral de nepermis. M-am abtinut sa particip la accentuarea inflamarii spiritelor pe acest blog dupa ce s-a decis, NU in BPN, cum ar fi fost normal, participarea la guvernare. Mi-am dorit, la un moment dat, ca PSD sa se scufunde in mlastina guvernarii alaturi de boci, pt ca M. Geoana sa „plece”, DAR (mereu exista un „dar”!) discursul dv de azi ma determina sa mai reflectez. Noi, „nastasistii”, ne dam cel mai bine seama ce-am pierdut. Din pacate, nu numai noi – si vreau sa evoc o emisiune la TVR1 in care se discuta despre ce fel de presedinte are nevoie Romania. O tanara doamna a enumerat o multitudine de calitati necesare pt asemenea demnitate. Fireste,solicitarea imediata a fost sa fie si nominalizata persoana. Raspunsul a fost sec: „ati avut ocazia sa-l votati in 2004″…
    Cum spuneam, voi reflecta (si la solidaritate, printre altele…)

  15. 15 Harabula mai 14, 2009 la 7:44 pm

    Acest discurs este foarte bun. Pentruca nu spune nimic.
    „Niciodata golul n-a sunat mai tare.”
    D-l Nastase s-a adesat catre ai sai. Acestia n-au nevoie de argumente, n-au nevoie de promisiuni, n-au nevoie sa fie convinsi.

    Ideea este ca trebuie rasturnat Basescu si pus Geoana. Motivul? Geoana este „de-al nostru”. Doar scopul puterii este puterea.

  16. 16 Dragos mai 14, 2009 la 7:53 pm

    @ Publius

    de 5 ori ? mie mi-a dat 15. Este posibil sa fie o chestiune personala.
    Nu stiu de ce. Nu am idee.

  17. 17 Dragos mai 14, 2009 la 8:16 pm

    Horia Roman Patapievici (22): ”Democraţia este şi recunoaşterea vocii care spune adevărul”.

  18. 18 Gabriela Savitsky mai 14, 2009 la 8:17 pm

    Domnule Adrian Năstase,

    excelent discurs.
    Excelent și prin amănuntul că nu ați numit candidatul PSD la alegerile prezidențiale. El se deduce din întregul context.

  19. 19 Paula mai 14, 2009 la 8:24 pm

    v-am ascultat, v-am vazut. Felicitari ! Mi-as dori, din toamna sa va vad in functia de prim-ministru. Mi-ar fi placut mai mult sa va vad la Cotroceni…Dar asta este… NU S-A VRUT…

  20. 20 i.nicolae mai 14, 2009 la 9:01 pm

    Frumos discurs .Sunt curios care adevar i-l vor spune reprezentanti PSD.Unde erati domnilor cand sau inbogatit milionari’ca doar nu sau imbogatit in ultimi 5 ani.Din 90 am tot mers cu FSN……..PSD dar acum sunt dezgustat de toata clasa politica.A venit timpul sa lucrati corect si „cu manile curate”.Aveti dreptate cand afirmati ca lumea si-a pierdut increderea in clasa politica si nu numai as adauga eu.Asa ca: sa auzim de bine.

  21. 21 RIX 86 mai 14, 2009 la 9:03 pm

    Undeva,oamenii traiesc in saracie. Au putina hrana,nu au imbracaminte
    calduroasa.Ce trebuie facut sa se iasa din aceasta situatie? Paradoxal,daca nimeni din afara nu-i ajuta,ei trebuie sa manince si mai putin,sa se imbrace si mai saracacios ca din resursele ramase sa-si faca unelte cu care sa produca mai mult.Cu o conditie insa. Sa nu se aplice indemnul lui Scaraoschi catre Aghiuta din Chir Ianulea :”daca esti bogat du-te intr-o urbe saraca;ce duce saracul la gura tu ii iai jumatate”. In guvernarea Nastase, declarata de stanga, saracii au fost tot mai saraci.La o pensie de 80-90 euro se platea impozit si asigurari sociale.Probabil acesta era salariul mediu brut. Din banii disponibilizati s-au cumparat unelte sau Agiuta a ales Romania ca raiul pe pamant?

  22. 22 leo mai 14, 2009 la 9:43 pm

    Mea culpa!
    Într-o intervenţie de o disperare pe măsura disperării ce mă cuprinde văzând această paranormală prostituţio in integrum prin care atâţia oameni de valoare ai ţărişoarei lăsate moştenire de Burebista se complac să stea la umbra, la fel de sinistră şi străvezie ca cei de-o produc, prostocraţiei ce tot mai abitir se înscăunează peste capul unui popor îndeobşte alcătuit din oameni cu scaun la cap, intervenţie comisă niscai fire mai la vale ca răspuns la o interpelare a unui prieten pe cât de necunoscut în real, pe atât de apropiat în virtual, am comis o gravă greşeală: am crezut în tembeliziuni. Ştiţi voi care, televizoru ăla cu care, de douăzeci de ani, se tot minte poporu! Deontologii, cum bine le zice Mirciulică, întâiul cârcotaş dintre blogări şi neblogări, ziceau una, când de fapt alte ANeul zicea cu totul alta! Dumnealui zicea aşe:
    „Fiindcă România are nevoie de un preşedinte nou.

    Un preşedinte vizionar. La 20 de ani de la căderea lui Nicolae Ceauşescu este nevoie de un nou început. Este nevoie de un preşedinte diferit de Traian Băsescu. Este nevoie de un om care să lucreze pentru toţi românii, nu doar pentru apropiaţii săi. Este nevoie de un lider respectat şi influent în Europa şi în lume. Este nevoie de un preşedinte care să se gândească la binele celor mulţi, nu doar la binele prietenilor de pahar. Este nevoie de o nouă şansă pentru România, pe care doar PSD o poate oferi.”
    Apăi dragilor, la câtele am învăţat io la şcoala băcească de citit printre rânduri, nici urmă de Prostănac prin descrierea CLARĂ a singurului catindat pesedel posibil şi circumscribil în DEFINIŢIA de mai sus! Poate doar stolobocii şi cititorii de almanahe de succesuri să crează altfel!
    Bag sama, nu se va limita la apelativul „Dragă Stolo” plagierea iepuraşului de către Marele Urs… 😉
    Cum era vorba ceea a ministrului „Bună seara, iubito”? Mircea, fă-te că… dispari… ?!
    Poate doar pesimistul Augustin să-şi permită a mă contrazice în această părere vecină cu speranţa a mea… Pe carele Augustin, deopotrivă cu înţeleptul Velisar, îi invit să mă ramolească: e, au ba rost de băcească MEA CULPA?
    Abemus, for real, lider social-democrat au ba, aiasta-i întrebarea!

  23. 23 instalatorul mai 14, 2009 la 10:14 pm

    Publius: la mine pe blog nu publicati nimic.

  24. 24 neinfectat de comunism mai 14, 2009 la 10:27 pm

    psdul ne va oferi mierea si laptele la care tot visam?

  25. 25 Raul mai 14, 2009 la 11:12 pm

    Ati fi fost un candidat mult mai puternic decat Mircea Geoana!Romanii vor o schimbare ,dar daca schimbarea arata asa… Va propun un mic joc de imaginatie:cum credeti ca ar arata sondajele daca Antonescu ar fi candidatul P.S.D. , iar Geoana ar fi candidatul P.N.L.? Romania are nevoie de un lider puternic pt. a-l infrunta pe Traian Basescu si dl. Geoana nu are nici forta, nici carisma necesara…

  26. 26 Sibilla mai 14, 2009 la 11:22 pm

    @Velisar Iancu,
    Nea Velisare,
    ce om cu elementar respect de sine, privind spectacolul jalnic al uouălelor roşii adunate în Bucureşci spre a preamări Boul Apis în urma căruia un întreg fost partid social-democrat a ales să se bulucească spre deşertul conştiinţei noastre şi a sa proprie colivă, şi-ar putea reprima oripilarea pentru a scrie ceva aici?!
    cum spune o vorbă din popor, când Dumnezeu vrea să piardă un om, mai întâi îi ia minţile! dă-mi voie să cred că un Arogant normal la cap nu ar susţine NICIODATĂ un Prostănac!
    Păcat… Dumnezeu să-l ierte, că ierea băiat bun…

    Leo

    @Domnule Adrian Năstase,
    Recunosc, râd cu lacrimi şi mai fac şi rotocoale, duvănesc mai rar e drept, dar… nu mă poci şi nu mă vreu abţine, îl imit pe jmecherul Jioana, ochii-nspre stele năsucul pe sus, plin de fiţe şi ifose, că-n rest e vai mămicuţa lui… ori eu nu-l pot vedea altfel, decât în marea sa ” calitate ” de val şi cum ce e val ca valul trece…. bietul abur ce-ncepu a se risipi, că rămână vorba-ntre noi, prea dădea najpa la aura fostului PSD, îmi dă iar ocaziunea să-i prezic de ducă… Ducă-se şi-ntoarcă-se când l-oi chema io, Amin !
    Domnul Preşedinte Ion Iliescu a reuşit să strângă rândurile în ultimele luni, eu una rămân fidelă tandemului Iliescu-Năstase, necum pufuleţilor zgubilitici vanghelionsky, răspopitul mitoman , viţeluşul Jioana, etc etc… cărora le urez ca de obicei, căci rămân constantă-n tot ce spun : pe pustii cu ei de kameleonsky…
    Da, vi-am citit Discursul de ceva ori, sunteţi aşe de sibilin uneori, n-am greşit acordându-vă încă o şansă-n inima me zbuciumată de Arkană, cum spusei, am aşe o profeţie pentru Jioana, că-mi vine să vă ţuc pe frunte nu alta, ori aşa ceva la sibilina e lucru mare !
    Dosta, căci vreau să mai râd o tură, re-cu-nosc !
    Şi dacă iese cum ” vede ” furnica de mine, îmi datoraţi 7 lăzi de pivo ( ţin socoata ), eu fiind un şapte, şi-mi voi cinsti şi alţi ” oracoli ” ortaci, la momentul aşteptat de noi cu doru, când ne-om deda la cele lumeşti sărbătoriri, ” păgânii ” ce suntem… Ziveli, oi zice evident la acel moment…
    Apăi, cu Dumnezeu, samo napred, că-i riscant, dar zic că iese !
    Sibilla
    P.S. aşe l-aş trozni pe vanghelionsky drept pe şaua pe care se-nfige cu patos Lenuş… să-i catapultez fo doujdouă nu poci, bicouz, n-am obiceiul de-a rădica piciorul până n-aş fi sigură că nu mai mişcă-n veci, ierte-mă Tatăl, că mă ştie… cum dracu s-o fi procopsit PSD-ul cu-asemenea panaramă, niciodată n-am să înţeleg, cum nu pricep de ce n-a fost Jioana înţărcat la timp şi suge de zor ” bibiloul ” ceea ce-i zvârlesc/pompează tavarişii baronaşi şobolăneşti din teritoriu, uf !

  27. 27 ioanastefan mai 14, 2009 la 11:47 pm

    Si eu v-am ascultat! Si imi pare rau sa spun (sau bine, din alt punct de vedere) ca discursul dumneavoastra si al domnului Iliescu au fost mai bune decat cel al domnului Geoana! Sau, cum spuneau si domnii Bogdan Teodorescu si Radu CiutacU la antena 3, dumneavoastra ati stiut sa transmiteti audientei si s-o convingeti, pe cand d-nul Geoana a fost mai artificial, mai pe deasupra frazelor!

    Felicitari pentru strategie!

  28. 28 Rodi mai 14, 2009 la 11:49 pm

    Pana una-alta ar trebui sa faceti ceva cu Vanghelie. Va face de ras, nu veti fi credibili. „Spune-mi cu cine esti prieten, ca sa-ti spun cine esti!”
    Acest pigmeu se crede miezul pamantului, taie si spanzura, face jocurile, are ambitii mari. Chiar astazi a dat de inteles ca va ajunge cel mai mare in politica, in cativa ani.

  29. 29 Spiridus mai 15, 2009 la 12:34 am

    1. „Îi salut pe bravii noştri miniştri… Miniştrii noştri sunt în prima linie a frontului.” Ei, chiar asa? Daca si astia-s bravi!?… La atatea laude ar trebui sa vem un guvern… brici. Dar ei sunt mai apropiati de madam Cocos decat de ceea ce pretindeti Dvs.
    2. „Niciodată dispreţul faţă de cetăţeni nu a fost aşa de evident.” Asa este… Dar solutia la aceasta problema e Geoana? Ma cam indoiesc. Insa poate ma-nsel.
    3.. „Noi si numai noi putem să creăm un proiect politic si economic pentru noile condiţii ale economiei româneşti.” Pai, cine v-a oprit sa-l faceti pana acum. Atat ati scris Dvs, despre acest proiect… Si? S-a facut ceva? Tot dupa indicatiile „din afara” evoluam. Inca putin si trece criza. Si nu mai este nevoie de proiectul PSD (care e sublim, dar… tot asa va fi!).
    4. „…trebuie să fim atenţi şi la partenerii de guvernare, deoarece au început să facă lucrul pe care îl cunosc ei cei mai bine: şantajul.” Orice om normal stie asta. Si solutia care e? Atentia? Sau Acordul scris, clar, angajamentul public?
    5. „Este nevoie de un preşedinte diferit de Traian Băsescu”. Este Geoana diferit? Poate, dar nu se vede. Il copiaza pe Basescu (prost).
    6. „…criza statului de drept o rezolvăm prin debarcarea la ţărm a lui Traian Băsescu, în noiembrie.” Va doresc succes!, dar am rezerve ca alternativa Geaona e ceea ce asteapta romanii ca sa ia o astfel de decizie. Pentru mine, nu (cel putin deocamdata).
    7. Oamenii „…nu aşteaptă de la noi minciuni agreabile sau promisiuni ce nu pot fi puse în aplicare… aşteaptă de la noi semnalul că suntem alături de ei şi că vrem şi că putem să îi ajutăm.” S-o vedem si pe-asta! Nu uitati ca aveti un grad scazut de credibilitate (alaturi de PDL) dupa „gogosile” pe care le-ati vandut mai an, in campania electorala. E greu, greu al naibii!

    M-as bucura sa ma-nsel.

  30. 30 alex din umbra mai 15, 2009 la 3:28 am

    PSD sa stea la umbra. Daca doar pe Geonica ati putut sa-l gasiti, lasati-o balta. Serios, chair credeti ca are vreo sansa? Daca vroiati sa castigati, gaseati un candidat pe masura lui Basescu, nu unul care deja a pierdut in fata lui. Cu Vanghelie si Iliescu agatati de partid pierdeti procente bune. Nu stiu de ce saracia nu ii trimiteti la pensie sa va mai periati si voi un pic.

    Apropos, astia care va dau mesaje is cam pupincuristi.

  31. 31 felix mai 15, 2009 la 4:39 am

    Asta inseamna, dragi prieteni, sacrificiu personal pentru o idee, pentru o formula partinica, pentru tara – in ultima instanta! Domnul Nastase si-a demonstrat, inca o data, valoarea de politician; domnul Iliescu, asemenea. Pentru ca trebuie sa fi fost un calvar cumplit pentru acesti doi remarcabili politicieni, cu siguranta cei mai buni si mai echilibrati pe care i-a avut Romania de la revolutie, incoace, sa laude un cretin, unul despre care Eminescu va fi scris, candva: „….insirand cuvinte goale, ce din coada au sa sune”. Nici o umbra de ironie in post-ul de mai sus; pur si simplu, cred ca dl Nastase (ca si dl Iliescu, dealtfel) au inghitit cu noduri, trebuind sa-l salte pe geoana, dar – probabil – n-au avut de ales! Poate e si vorba de un calcul la mijloc: daca geoana, by chance, castiga prezidentialele, pleaca la Cotroceni si nu mai are treaba cu partidul; daca pierde, slugile lui, in cap cu van ghelie il vor „pierde”, inscaunandu-se pre ei, iar domnii Iliescu si Nastase nu vor lasa sa se intample asta, in ruptul capului! Poate toate in viata asta au o logica; poate asa trebuia sa fie, poate…. Insa, cu siguranta, con-bloggeri, multi ne-am fi dorit sa-l auzim pe AN spunand: „voi invinge, pentru ca Romania merita mai mult” Enfin, laissez les choses comme ca.. Sunt trist, dle Nastase, dar continui sa cred in sansa dumneavoastra ca politician si intr-a mea, ca roman! Mult succes!

  32. 32 felix mai 15, 2009 la 4:43 am

    P.S. – Apreciez enorm faptul ca ati amintit in discurs de cei doi „pioni de sacrificiu” ai guvernului actual, dna Andronescu si dl M. Sarbu. Va multumesc pentru asta! Ma simt bine sa stiu ca exista reverberatii undeva! Va multumesc nespus pentru asta1 Cu stima, FT

  33. 33 ALM mai 15, 2009 la 6:13 am

    Domnule Nastase,

    Recunosc cu umilinta ca n-am inteles decat un lucru: va „invartiti” intr-un cerc de apropiati care pricep greu si uita repede! Mai mult, „bravii” dvs ministrii sunt cei mare ma fac sa „cercetez” posibilitiatila de a muta una din putinele firma de cercetare-proiectare cu capital privat din Romania in Germania, sau macar in Bulgaria. Nemtii (bulgarii) nu sunt atat de nesimtiti la capitolul fiscalitate si nici nu vor cu orice pret distrugerea initiativei private. Ma lasa rece dorinta dvs de a inlocui tusea cu junghiul. Pentru mine totul a devenit clar: jocul de glezne are rostul de a abate atentia „contribuabilului” de la propriile buzunare.

    Ma consider mai mult decat un simpatizant al social-democratiei. Dar, PSD-ul nu mai este o optiune pentru mine. Primul val de greata l-am avut cand s-a nascut „monstruoasa coalitie”. Dar, cand am vazut uniunea in cuget si simtiri (la motiunea PNL-UDMR) dintre PSD si PDL pentru pastrarea cu orice pret a ciolanului, starea de voma a devenit insuportabila. Ca sa sustii guvernul antinational Boc-Pogea-Udrea trebuie sa fi ori direct interesat (fara sa te intereseze Tara) ori trepanat (sau macar drogat)! Din „comentariile” camardului dvs Vanghelie, am inteles ca ar urma Geoana si se pregateste Vanghelie (peste 10 ani). Mda, este drumul firesc al „democratiei” dambovitene …

  34. 34 eficientaenerg mai 15, 2009 la 6:57 am

    Felicitasions! Te pricepi si stii sa armonizezi viitorul cu Natiunea!

  35. 35 blogideologic mai 15, 2009 la 7:05 am

    @ Adrian Năstase
    Acum, problema este „Cine lucrează”. Pentru că sunt prea puţin oameni în PSD+PC care să lucreze. Eu număr doar vreo cinci, niciunul în PC. Şi fiecare lucrează foarte intens, fiecare pe domeniul său. Cred că trebuie să răspundeţi strigătului disperat al colegului instalatorul, pe firul Izvorul Dunării. Acum, este urgentă o lege pentru împărţirea profiturilor întrepriderii, este inadmisibil ca acţionariatul să decidă concedierea personalului calificat, pentru că nu există o lege 2/3 a împărţirii profiturilor. Ştiţi că nici măcar sovromurile, pe vremuri, nu au concediat personal calificat, chiar dacă erau „reacţionari” (ador cuvântul „reacţionar”, toţi cei din familia mea au fost „reacţionari”, sper că pot accede şi eu la calificativul de „reacţionar desuet” )? De exemplu, când eram eu student la Fizica din Bucureşti, ştiam că la Facultatea de „Petrol şi Gaze” erau cei mai reacţionari profesori. Misterul ? Fuseseră formaţi de americanii care exploatau petrolul în România, iar sovieticii i-au salvat de la puşcăria comunistă şi de la Canal, pentru că aveau nevoie de ei la sovrompetrol. Acum văd că întregul institut de „Petrol şi Gaze” din Bucureşti a fost privatizat şi vândut! Nu se poate aşa ceva ! Trebuie revenit la vechile modele economice, ca epură ideatică nu ca sistem social, pentru relansarea economiei româneşti. Nu fac vreo propagandă, dar modelul de succes actual în industria automobilului este cel fondat de Adolf Hitler (vezi articolul despre VolksWagen în Encyclopaedia Universalis) sau ajutat de Mussolini (Barack Obama a recomandat recent exemplul Fiat pentru salvarea unei părţi din industria auto americană). În fine, există şi modelul economic al dictatorului Nicolae Ceauşescu. Atunci când sindicalistul Săhleanu a încercat să salveze o parte a modelului, s-a ordonat asasinarea lui (Dumnezeu să-l odihnească !).

  36. 36 santinela mai 15, 2009 la 7:29 am

    Domnule Nastase-Discurs bun,atitudine,prestanta.Cu un singur lucru nu sunt de acord.Ati victimizat „bravii” ministrii psd.Va dau un exemplu.Dan Nica este pe cale sa faca o foarte mare prostie.Asa zisa reforma in sistemul de ordine publica este un mare fiasco.Va duce la haos in politie si de aici necazuri pentru partid.Nu este nevoie sa va reamintesc ca politia de la ultimul lucrator de la sate si pina la virf cunoaste foarte multa lume,are influenta si daca se pune de-a curmezisul din cauza nemultumirilor nu vad bine numarul de voturi.Ceea ce s-a prezentat pina acum in materie de reforma la ordine publica denota ca masurile nu au legatura cu strada,adica nu au fost intrebati cei ce lucreaza in strada.Regulile sunt facute de sefi cu coloana vertebrala la 90 de grade si care doresc sa tina de scaun. Nu inteleg ce este graba aceasta pe dl.Nica.Toate ideile(proaste) parca le-a copiat de la Blaga,altul care crede ca stie sa restructureze politia,jandarmeria etc si nu a facut decit sa ajungem in situatia de a ne calca pe competente unul pe altul.

  37. 37 Dan M mai 15, 2009 la 7:43 am

    Ce ar trebui sa facem acum? Sa aplaudam? Sa strigam, „Geoana presedinte”? Intrebarea principala este: Cand primim micul si berea? Acum lasand gluma la o parte, este un discurs cu atac la Basescu si in rest lipsit de fond si de substanta. Indemnuri la lupta „bravii nostri ministri”(mai tineti minte cand mergeam noi la vanatoare, cam asa suna) si aceleasi promisiuni desarte, „vom castiga si vom duce tara pe inalte culmi de civilizatie si cultura catre o tara multilateral dezvoltata”, ca tot ati reamintit de Ceausescu. Cu cine Dle. Nastase , cu Dl.Geoana, sa fim seriosi, daca dispare soacra „revolutionara” va dispare si dansul de pe eschierul politic. Si oricum un presedinte de Romania are prea putine drepturi, stabilite de Constitutia modificata de partidul dumneavoastra si votata cu „forcepsul” in 2003. Tot la acel referendum pe „sustache” ati introdus si daca ne dam acceptul aderarii Romaniei la UE. Ati mers pe principiul „multi vad, putini cunosc”. Lucrurile astea facute la „misto” si „pe nv” va dus in jos la alegerile din 2004. Nu credeti ca dupa 20 de ani de la asasinarea lui Ceausescu, ne-am mai desteptat si noi un pic? Nu va e teama ca o noua revolutie va face sa arate Bucurestiul ca pe timpul domniei lui Vlad Tepes? S-ar putea ca cest ciclu sa fie la final si sa „explodeze iarasi mamaliga”. Inca nu aveti un om care sa lupte cu Basescu, sunteti toti niste fricosi si niste lasi.

  38. 38 violet mai 15, 2009 la 8:34 am

    Domnule Nastase, imi pare rau, dar nu cu Geoana veti realiza cele spuse atat de frumos in discurs. Va inteleg fidelitatea fata de partid. Pe de alta parte, nu stiu de cand sunteti „coleg si PRIETEN” cu Mircea Geoana, asa cum ii place sa spuna acestuia in ultimul timp; eu am observat prima oara asta la lansarea candidatilor pentru Europarlamentare, si de atunci tot repeta, atunci cand are ocazia. Are nevoie de ceea ce reprezinta omul si numele Adrian Nastase; nici asa, nu-i va pacali pe cei mai multi.

  39. 39 instalatorul mai 15, 2009 la 8:41 am

    Blogideologic: de ce disperare? Va este greu sa acceptati ideea ca suntem niste morti care ne ispasim pacatele intr-un iad numit Romania si ca de-abia cei despre care avem senzatia ca mor se duc de fapt sa traiasca? Ce este Iadul? Un loc al inversului – in care intunericul e lumina – in care eforturile sunt repetitive si nu au niciodata finalitate, nu reuseste nimic, tocmai fiindca sunt pedepse, un loc al sufletelor chinuite. Ce este Romania? Acelasi lucru, pina la identitate.

  40. 40 blogideologic mai 15, 2009 la 9:36 am

    @ instalatorul
    Eu sînt neam de răzeşi de la Nistru, cred în arhetipul cultural „mereu în luptă, mereu în reconstrucţie”. Nu vreau să povestesc prea multe, dar avem în familie chiar şi amintirea războaielor ruso-turce din secolul XVIII.
    Am înţeles, am scris despre asta, legea impozitării forfetare a lovit extrem de greu IMM-urile. Ele sunt, au fost în mod tradiţional, baza economiei capitaliste româneşti. Trebuie creată o legislaţie specială care să faciliteze activitatea IMM-urilor. Văd că nu are nimeni, dintre oficiali, vreo idee. Dacă vreţi să iniţiaţi pe blogul dumneavoastră o discuţie pe tema legislaţiei IMM-urilor, voi participa şi eu. Trebuie adunate idei pentru această legislaţie. Un portfolio de idei adunate astfel ar putea fi baza de plecare a unui viitor proiect de lege pentru IMM-uri. Cred că bănuiţi cine ar trebui să îl propună în parlament 🙂
    Cu stimă,

  41. 41 koubadera mai 15, 2009 la 10:28 am

    Domnule AN,
    Este un discurs foarte bun. Totusi nu am inteles cine o sa reprezinte aceasta stinga romaneasca ? Vanghelie, care este sau Mitrea Manivela?
    Discursul ar fi fost bun de aplicat in practica cu Mihail Ralea, Alexandru Sahia sau Nicolae Labis in PSD.
    Nu stiu daca schimbarea unui scandalagiu ipocrit cu un prostanac fudul va fi benefica. Eu imi mentin opinia ca, Crin Antonescu merita o sansa.

  42. 42 Alex mai 15, 2009 la 10:55 am

    ALM, imputita campanie faci!
    Auzi, „guvernul antinational Boc-Pogea-Udrea”! Pai cine, stimabile, a provocat deficitul bugetar criminal din 2008, intr-un an de crestere economica?! Boc? Pogea? Udrea? Culmea tupeului. Miroase a Tariceanu si Antonescu!
    Atata obraznicie a PNL-ului! Chiar in ziua in care Comisia Europeana declansa procedura de deficit excesiv impotriva Romaniei, Partidul imaculat ca un crin depunea motiune de cenzura impotriva guvernului. Si de ce a fost declansata procedura? Numai patru tari au depasit tinta de deficit de 3%? Am fost penalizati cumva pentru depasirea deficitului in an decriza, cum insinueaza deontologii? Nu, stimabile, nici vorba, procedura de deficit excesiv nu se deschide pentru bani dati pe piata in criza, ci pentru ca in aceste patru tari, printre care ne numaram, guvernul a aruncat cu bani pe pomeni electorale, saci cu malai la tarani (altfel cum luau voturi in mediul rural, au liberalii vreo strategie pentru sateni, taranii si-au primit banii de la UE?); nu s-a facut nici o investitie, decat veceurile si gardurile cu miliarde de lei. Nici macar Sterling n-a investit nimic, doar si-a luat tainul impruna cu OMW-ul de la statul-jungla. Nici un eurocent din fonduri europene n-a ajuns in infrastructura si n-am vazut licitatii si contracte cu statul castigate de altcineva decat firme clientelare. DNA-ul si Consiliul Concurentei au inghitit fonduri de la buget pentru balet si scenarite, fara nici o eficienta pentru platitorul de taxe si impozite.
    In vremuri de boom economic, noua km de autostrada, iar infrastructura feroviara distrusa. Insa prim-pasa PNL-ului se lafaie toata ziua pe canalele TV. Bun nenica, am inteles, politica se face la televizor, nu la birou, nu in teritoriu, ci la Antenele lui Felix. Nu conteaza, fa un centimetru de autostrada in patru ani, dar, daca te unge Cristoiu ci cetepeul intri in turul doi la prezidentiale.
    Imobiliare si importuri, axa economica romaneasca in periada 2005-2008. Nici un ban deoparte, in conditiile in care seful SRI-ului avertiza oficial institutiile statului inca din martie de faptul ca vom fi loviti de o criza economica de talia celei interbelice. Se stia ca aceasta crestere economica fenomenala va fi inghitita de criza, insa nu s-a facut nimic pentru prevenirea efectelor crizei. Am avut oportunitatea de a utiliza fonduri europene in agricultura, infrastructura, pentru CEI CARE SE INTORC LA TARA (in mediul rural!!!) si ne-am ales cu praful de pe toba! A fost preferata aruncarea banilor de la buget in proiecte gen aratul scoicilor, coafura pentru chel, captati de contii si baronii penelei. Si noua generatie de printi ai petrolului, care au depus juramant de vasalitate securistilor de la firme-fantoma canadiene. Plus jaful din energie penelisto-udemerist la care nu inteleg de ce eu trebuie sa ma inchin!
    Guvern antinational? Banuiesc ca ati facut o greseala de tastare, taricelu a fost cea mai mare pacoste pentru Romania, la concurenta cu Ciorbea si Stolojan. In vreme ce Ungaria tragea de investitii, brazda tara cu autostrazi, Guvernul taricelu si-a imbogatit clientela, a facut radacini in teritoriu (insirati-mi si mie cateva din maretele realizari ale lui Stroe sau Fenechiu! Sau de ce trebuie sa-l votez pe Milut? Este om politic, afacerist vizionar? Dupa ce semne il recunosc?) si a reusit performanta unui deficit bugetar de 5,5% intr-un an de crestere economica de 8%!
    DRRP-ul a avut un buget de toata jena, pentru romanii din Ungaria nu s-au gasit fonduri, sau pentru “Dimândarea” (proiectul de finantare a trebuit respins dupa o lunga perioada de deliberare in care s-a hotarat care revista romaneasca de traditie supravietuieste, IN AN DE CRESTERE ECONOMICA!). Deh, asta a fost bugetul tariceanu in care romanii au trebuit sa se incadreze!
    Externe: tot batem toba ca, timp de patru ani, Romania n-a avut ministru de externe si autoizolat dpdv diplomatic. Dam vina exclusiv pe baselu, dar avem amnezie cand vine vorba de taricelu, care numea personal ministri de externe responsabili cu coordonarea politicii externe romanesti. Acum culegem roadele realizarilor marete ale taricelului pe plan extern. Cum a contribuit Crin Antonescu la accederea Romaniei intre primele sapte puteri ale Europei? Vreo idee de diplomatie culturala, economica? In afara de Sterling si Ford (stiti, uzina din Craiova privatizata pe o suma de kko in anul in care se stia ca piata automobilelor va scadea)? Este axa OMV-Sterling-Ford mai buna decat relatiile austro-bancare bocisto-basesciene?
    Guvernul Tariceanu a lasat datorii colosale actualului guvern, a deschis sute de santiere stiind ca nu are din ce sa le plateasca, iar Guv. Boc trebuie sa achite facturile clientelei peneliste cu prioritate.
    In acest context in care economia romaneasca se prabusea precum castelele de nisip, ce-a facut PSD-ul? A profitat de slabiciunea acestui guvern cu 20% sustinere parlamentara si a impus cateva legi care au salvat putin situatia economica a pensionarilor, agricultorilor. Marirea pensiilor (de care a profitat electoral numai PNL-ul) le-a dat pensionarilor o gura de oxigen; si-au facut in octombrie-noiembrie provizii pentru un an greu, micii producatori ruinati au facut vanzare in toamna lui 2008 – ian 2009.
    Stiti care e hazul? Ca astazi, in criza, Romania nu mai are voie sa depaseasca tinta convenita cu FMI-ul de deficit gratie mostenirii peneliste. Nu putem da sume suplimentare de la buget pentru ceferisti, investitii, altfel returnam in acest an suma imprumutata de la UE!

  43. 43 Alex mai 15, 2009 la 11:04 am

    Sunt de acord ca Romania este iadul Ca ispasim aici vina tragica de a ne fi nascut romani. Iadul nu este neaparat chin fizic, ci moral. Unde vedem ca obraznicia si ticalosia triumfa, unde ala mai obraznic si mai mahalagiu salta in sondaje, unde hotul striga „Hotii!”. Un partid care, timp de patru anu de zile, ne-a adus in stadiul de stat mafiotizat, urla de coruptie; unde partidul care o legislatura intreaga a falimentat IMM-urile (remember? Iasrescu, scaderea leului constanta in 2005-2006, moartea exportatorilor…) vorbeste cu lacrimi basesciene de intreprinzatorii romani.
    Tot se agata de impozitul forfetar (ca principiu mi se pare bun, insa legea ar trebui altfel formulata, astfel incat sa nu-i atinga pe producatori, ci pe cei care fac profit – ar trebui un fel de impozit pe opulenta afisata, sa tinteasca exclusiv barurile, cafenelele, cazinourile cu profit zero), insa tariceii nu ne explica si noua cum a fost posibil ca patru anu de zile multinationalele si clientele politica sa nu plateasca impozit (ma rog, 16% din cat declara), lactatele unguresti sa intre in tara si in hipermarketuri fara TVA, in timp ce romanul platea de se spargea. Tot bugetul asta a fost sustinut patru anu exclusiv de IMM-uri. Idem locuri de munca; nici o privata-gigant nu a oferit atatea locuri de munca precum IMM-urile, jupuite de toate guvernele fara culoare politica, in timp ce banul public ia traseul buzunarului politic, via primarie?!
    Haideti sa vedem realitatea, nu diversiunile gen impozitul forfeter? Sa fim seriosi, fiscalitatea lui tariceanu este cauza falimentului micilor intreprinzatori. IMM-urile sunt ucise prin impozite si taxe, in timp ce Carrefour-ul si constructorii de partid scapa de concurenta stresanta a celor fara de partid!

  44. 44 Alex mai 15, 2009 la 11:32 am

    Blogideologic, de acord 100%, fiinta nationala a fost pastrata de-a lungul timpului prin mica proprietate. Razesii, micii negustori si boierii autohtoni au tinut statatalitatea romaneasca vreme indelungata. Am descoperit recent o biserica din negura timpurilor; se numeste Caramidari, in Grozavesti, construita de niste sarmani, este un colt de rai acolo. Treceam zilnic pe langa ea si nu stiam ca paradisul este atat de aproape…De oamenii care au platit mereu impozite, taxe, suprataxe, in vreme ce ciocoii vechi si noi faceau bani din imobiliare, specula, paradis fiscal, camatarie, contracte cu statul, petrol si energie.

    Da, este binevenita o dezbatere pe tema legislatiei privind IMM-urile! S-o initieze Voiculescu, Pogonaru, Patriciu, Antonescu, Isarescu, dragstolo, Popescu, Ciorbea doar au contribuit din plin de-a lungul timpului la falimentarea acestora. Intai le-au jumulit de banii repartizati afaceristilor de partid, pentru a-i condamna la moarte pentru binele firmelor Securitatii. Normal, multinationalele straine nu trebuie sa aiba concurenta!
    In al doilea rand, inainte de a trece la discutiile juridice, subliniez a x-a oara ca, pentru a se aplica vreo lege favorabila razesului si negustorului roman, trebuie sa ai lobby la Bruxelles! Si la Washington! Stimabililor, taricelu, antonescii, orbanii ne-au adus intr-un autoembargou economic! Daca tot ati facut recurs la istorie, ia sa ne amintim cum a rezistat statul si poporul roman, in timp ce Ungaria, Polonia, Grecia, Bulgaria, Serbia erau inghitite de mariile imperii, Tarist, Otoman, Habsburgic? Prin diplomatie!
    La vremuri noi, diplomati noi, oameni care sa-ti sustina interesele vitale in noua Europa! Sa nu fi inghitit de Ford, Sterling, OMV, hipermarketuri si holdingurile agricole americane! Care au inghitit patru ani IMM-urile; bancile le-au inglodat in datorii camataresti, BNR-ul le-a dat un sut prin cursul valutar mereu defavorabil romanilor, iar statul liberal le-a impozaitat cu 50% din venituri! In prezent, doar se emite certificatul de deces.

  45. 45 elevul silitor mai 15, 2009 la 11:32 am

    Gabriela Savitsky

    Chiar asa,foarte buna concluzia,mult adevar :felicitari.

  46. 46 exasperat mai 15, 2009 la 11:44 am

    @ Nastase

    Evitaţi să spuneţi lucrurilor pe nume: competiţia europarlamentară e trecută în planul doi al priorităţilor electorale. N-ar fi bai, numai că se putea echilibra discursul 50 – 50 şi era ok. În acest sens, încă o dată, Ion Iliescu a demonstrat că este un politician complet. Poate că dumneavoastră însă nu vi se poate imputa acest aspect, continuând o linie constantă a discursului împotriva lui T.B. Totuşi…ce ne facem cu apetitul scăzut pt teme europene, încurajat de clasa politică autohtonă?

    Petruţ

  47. 47 exasperat mai 15, 2009 la 11:46 am

    Corina Creţu lăuda unitatea grupului Năstase – Iliescu – Geoană. Vă întreb: e această unitate una pur conjucturală, determinată de interesul electoral imediat? E un răspuns la îndemnul lui Miron Mitrea – „prefaceţi-vă că lucraţi împreună măcar 3 luni”?

  48. 48 ALM mai 15, 2009 la 2:08 pm

    @ Alex (mai 15, 2009 la 10:55 am)

    Stimate portocaliu, mai usor cu etichetele ca nu suntem la Sambra Oilor! Ati scris o intreaga polologhie despre trecut (ma si mir ca n-ati luat-o de la plebiscit), in timp ce eu am scris despre prezent si viitor. A fost punctul meu de vedere! Mai mult ca sigur ca asfaltatorii si parcagii au unul care corespunde cu al dvs. Cinci miliarde de euroi pentru „investitii” nu sunt de ici, de colo. Mama, ce de asfalt si borduri o sa traga de banii astia!

    Dar sa revenim la oile noastre, ca tot suntem ca la Sambra. Daca ati fi citit intr-un moment de relaxare (alt termen mai elegant n-am gasit), ati fi observat ca mesajul are un adresant. Pe cale logica, nu poate fi vorba de vreo campanie, fie ea imputita sau parfumata. Apoi, mesajul are si o nota de disperare, acutizata de acest guvern „potent” care, in ciuda tuturor greutatilor „mostenite”, se agata cu disperare de ciolan. O concluzie logica ar fi ca mai exista suficient caimac ca sa merite sa-ti ridici Tara-n cap (ultrasii nu se pun la socoteala).

    Mda, guvernul Nastase a indulcit fiscalitatea microintreprinderilor. Portocalii (nu numai liberalii), cu al lor Ionut Popescu, au dublat-o. Iata ca Monstuoasa Coalitie le taxeaza si pe aerul respirat. Ca si cum ar fi bunuri de folosinta indelungata! Am zis ca ministru mai antiuman decat Nicolaescu nu exista. Dumnezeu m-a pedepsit! Exista! Situatia medicamentelor gratuite si compensate peste 50% este dezastruoasa! Pacat ca pensionarii n-au forta sa se contreze cu haidamacii mascati. Dar o sa-i suplineasca sindicatele …

    Mi-as dori sa nu-mi raspundeti, ca sunt satul de lozinci!

  49. 49 einstein mai 15, 2009 la 6:41 pm

    „asta a fost” .

  50. 50 einstein mai 15, 2009 la 6:57 pm

    …dar nu cu punct la final. cu putina sansa, o mare virgula dupa.

    va rog sa privim timpul ca partener.
    schimbam mai inatai abordarea pentru rezultatul dorit.

    seara buna!

  51. 51 Draghi Puterity mai 15, 2009 la 7:14 pm

    @Carol

    Probabil Gunther Krichbaum isi mai aduce aminte cum sheful sau, cancelarul Kohl lua spaga de la Mitterand penru ca Frantza sa puna mana pe rafinaria Leuna. Sau cum ministrul de inteerne „law and order” Kanther organiza donatzii din Elvezia din conturile secrete ale partidului pe numele unor cetateni decedatzi. Si as mai putea continua cu exemplele, dar nu stiu cat de mare e harddiscul pe care e blogul domnului Nastase. Interesant ca in acele cazuri si sute alte similare nu prea i-am auzit piuitul.

    Acum cand e rost de fentat romanii de niste fonduri europene, iata-l, e pe baricade lovind in cei care ar putea salva Romania de la colaps. In acest moment de criza, pentru Germania si alte tzari din UE e o adevarata mana cereasca conducerea haotica si arbitrara a lui Traian Basescu, pentru ca le ofera justificari ca sa isi imparta fondurile care erau initial destinate tarii noastre.

    Le recomand tuturor papagalilor portocalii si inconstientilor care apaluda astfel de actiuni sa faca un experiment pe propriul corp pentru a intelege despre ce e vorba. Sa ia un obiect mare si contondent si sa se loveasca cu toata puterea cu el in testicole. (Pentru doamna Macovei ma mai gandesc inca la un experiment adecvad, desi, cine stie…). Ridicat la scara nationala acesta e echivalentul cel mai bun al sustinerii lui Krichbaum.

  52. 52 Alex mai 15, 2009 la 10:12 pm

    Stimabile ALM, pricepi greu, m-am referit inclusiv la perioada Popesciana a Guvernului Tariceanu (2005-2006).

  53. 53 instalatorul mai 15, 2009 la 10:36 pm

    Draghi: corect, Draghi. Prin taierea fondurilor europene Romania devine, din tara beneficiara de fonduri, tara donatoare de fonduri, fiindca va trebui sa isi plateasca in continuare contributia la fondurile europene. Cum bulgarii au patit-o deja, sunt curios sa stiu care tara va fi beneficiara contributiei Bulgariei si, eventual, Romaniei. Cum e vorba de bani frumosi in joc, nu ar fi exclus ca personajele astea care tipa pentru taierea fondurilor sa aiba promisa particica lor.

  54. 54 ALM mai 16, 2009 la 8:26 am

    @ Alex (mai 15, 2009 la 10:12 pm)

    Stimabile, m-ai nimerit! Pricep extrem de greu. De exemplu, nici pana azi n-am priceput cum, un popor asa destept ca tine, a putut sa aleaga (sa aleaga, nu sa-i fie impus!) ca presedinte un individ ca Traian Basescu? Nu pricep nici de ce conduce in sondaje. Am o vaga banuiala: astia destepti ca tine sunt masochisti!

    P.S. Perioada 2005-2006 nu a fost mentionata in „dialogul” nostru.

  55. 55 eugen mai 16, 2009 la 8:48 am

    „asaltul final” al PSD sau fiasco-ul final ?.
    Discursul dvs. are multe ” good points” si este excelent conceput ca stil dar mediocritatea PSD si nulitatea lui Geona nu se pot fi compensate de ele. Un candidat care ia doar 70% din voturile PSD. Victorie ??.

    O fi pus Base o „prietena apropiata ” ministru dar si Geoana a pus un analfabet si cu o reputatie de mafiot sef si primar la Bucuresti si vice-rege la partid. Fara sa mai vorbim de domnul care lupta pt. social democratie la Constanta. Puritatea nu prea este domeniul in care Geoana si PSD sa domine pe Basescu.

    Sustinerea dvs. pt ministrii PSD este impresionananta mai ales ca nu l-am auzit pe nimeni din PSD sa-i sustina.
    Dar .. doamna Androenscu nu nici o calitate de lider sau manager si nici viziune politica . Porecla de Abramburica mi se pare din pacate meritata.
    Domnul Bazac uitat de dvs (intimplator?) este o copie fidela a lui Nicolaescu cel Groaznic. Iar domnul Sirbu ce dumenzeu face?. Numara somerii ??.

    In ce priveste justitia o fi pus Base oamenii lui dar a incercat PSD sa faca ceva impotriva abuzurilor acestora ?. Sau justitiei televizate ?. Basescu a facut ce a facut pt ca nu a intimpinat nici o rezistenta din partea puterii care are de jure cea mai mare putere. Parlamentul.
    Si in parlament PD nu mai este majoritar de vreo 3 ani de zile.

    Daca PSD vrea sa rezolve aceste probleme si sa fie votat este o singura solutie. Curatenia de fauna dezgustatoare care a incalecat partidul si un om nou la conducere. Sau un cei care mai cred cu adevarat in politica pentru interesele tarii sa faca alt partid. Sau chiar cred ca se poate face ceva cu Geoana, Vanghelie, Hrebenciug si Mazare??.

    Din respect pt domnul Severin si doamna Cretu o sa votez la euro PSD dar pe marioneta Geoana nu o s-o votez niciodata.

  56. 56 boni mai 16, 2009 la 8:33 pm

    Buna seara,
    Am fost acolo,v-am ascultat , v-am sustinut, v-am salutat, si sunt de acord cu ceea ce doriti sa transmiteti atat oamenilor cat si oamenilor membrii de partid care au sa duca mai departe mesajul dvs.
    Mi-ar fi placut ca tonalitatea discursului sa fie una de strigat la lupta.
    Vom fi pe strazi, vom fi acolo unde este nevoie si vom aduna voturi multe va promitem.
    Nu va indepartati de cei ce muncesc in acest partid.
    Daca veti dori sa candidati la presedintia partidului va vom sustine, suntem multi!

  57. 57 sandu mai 18, 2009 la 7:51 am

    Suntem in ceasul al 13- lea,dar ……………cite ceasuri vor trece!!!!!??????si spunem timid :-,,vin ai nostri,pleaca ai nostri,noi raminem tot.ca pr…..].CUM SUNTEM!,,Toate-s vechi si noua-s toate”…………………………………………………..

  58. 58 tractari auto mai 18, 2009 la 2:01 pm

    daca nu ati mai pomeni nimic despre PSD, atunci ati fi un om 99% simpatic. Asa, sunteti simpatic doar pe jumatate si asta datorita iscusintei cu care manuiti vorbele.

    Sunt apolitic, dar am avut o oarecare simpatie pentru PSD. Asta pana l-am auzit pe Geoana intr-un discurs electoral anul trecut, huiduind tabara adversa. Efectiv mi s-a facut sila, nu pentru ca eram un „fan” al taberei adverse ci pentru gestului domnului Geoana


  1. 1 Avatarurile unei cadidaturi ratate « Gabriela Savitsky Trackback pe mai 14, 2009 la 7:25 pm
  2. 2 Vechi modele economice « Blog ideologic Titus Filipas Trackback pe mai 15, 2009 la 7:53 am

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s






Arhiva

Comentarii Recente

diasporean la Anunt!
fostă basarabeancă la Anunt!
Ce scriam acum exact… la Anunt!
De ce n-am criticat… la Anunt!
Cum e posibil asa ce… la Anunt!
Reclame

%d blogeri au apreciat asta: