Presedintele de banca

„Ii incurajez pe romani sa apeleze la sistemul bancar, care, pe o crestere a creditarii, va face si ajustari ale dobanzilor”. Cunoastem cu totii ca Traian Basescu vrea sa arate ca stie multe, dar nu m-as fi gandit ca doreste sa joace si rolul de Oracol.

Deci, la o intalnire cu cei din conducerea celor mai importante banci din Romania, cel mai important mesaj pe care il poate transmite Traian Basescu, in aceste conditii, este tocmai cel pe care l-ati citit.

Nu vreau sa fiu inteles gresit. Cred ca intr-o economie de piata rolul bancilor este crucial. Mai cred, de asemenea, ca este dificil sa vorbim de o relansare economica in adevaratul sens al cuvantului, daca nu se va debloca piata creditelor. Anumite investitii devin improbabile, daca nu chiar imposibile, iar pietele din anumite domenii se restang. Tocmai pentru ca sunt convins de aceste lucruri, mi se pare ca mesajul lui Traian Basescu este cel putin hazardat, desi putem utiliza un limbaj mai dur. Pentru cine nu stie – oare cine? – actualele conditii de creditare sunt dintre cele mai dure din ultimii ani. Sigur, exista diverse motive pentru care s-a ajuns la o astfel de situatie. Criza economica are si ea un rol semnificativ, dar asta nu este vina romanilor. Increderea in sistemul bancar nu se rezolva prin oferirea de ofrande caci, in definitiv, aceasta este mesajul.

 

Cererea pe piata creditelor nu poate creste decat daca un numar important de oameni accepta actualele conditii. Cati pot fi acestia?. Nu cred ca cineva nu ar fi fericit daca toti romani si-ar permite sa plateasca rate de 1000 de euro pe luna. In Romania insa, alta este realitate. Cei mai multi dintre romani nu isi permit credite mai mari de 1000 de euro, daca si le permit. Despre cumpararea unei case nici nu cred ca mai are rost sa vorbim..

Cinstit vorbind, cred ca simtim cu totii, inclusiv cei care vorbesc prea mult si prea repede, ca o crestere a solicitarilor de credite nu se poate produce fara actiuni ale tuturor actorilor implicati. Si aici ma refer inclusiv la banci, la guvern si, de ce nu, inclusiv la BNR, care are un mare cuvant de spus in ceea ce priveste normele de creditare. Toate acestea nu pot fi insa facute decat dupa o analiza foarte clara asupra efectelor pe care le poate avea, in acest moment, orice tip de relaxare. Nu este bine ca romanii isi permit tot mai putin sa apeleze la credite. Ar fi insa dezastruos sa ajungem in situatia in care sa ingrosam numarul celor insolvabili.

 

P.S. Celor interesati, le recomand sa parcurga o postare ingrijoratoare pe care am citit-o astazi. Este vorba de un articol scris de un cunoscut statistician britanic, in care se anunta direct ca Romania intra anul acesta in recesiune (http://fistfulofeuros.net/afoe/economics-and-demography/is-romania-already-entering-recession/)

29 Responses to “Presedintele de banca”


  1. 1 Neagu G. martie 8, 2009 la 9:37 am

    Da, domnul Basescu l-a intrecut pe N.Ceausescu. El este specialist si in probleme bancare si economice, nu mai vorbesc. O fi facut ceva studii de finante- banci pe vapor !? De fapt, toti pedeleii sunt specialisti in toate, ce daca nu au studii in domeniu. E suficient sa fie om de afaceri, ca o firma e ca si o tara. Cred ca trebuie facut ceva mai serios ca sa-l dam jos pe acest impostor, cu ciracii lui de aplaudaci. In PSD, aceeasi disputa. Oricare ar candida, ar fi sabotat de celalalt. Nu mai vad nici o solutie, acest Geoana a reusit sa divida partidul.

  2. 2 nicu rotaru martie 8, 2009 la 9:46 am

    dle presedinte, chiar daca Romania nu intra in recesiune, in tara tot saracie era. oare se stie cum se obtineau adeverintele ptr banci , cate lucruri exagerate erau acolo. Dar va intreb ce va fi cu justitia si institutiile statului care fac abuzuri.

  3. 3 ELMMAR martie 8, 2009 la 9:58 am

    La multi ani,doamnelor!

  4. 4 Ciprian Bojan martie 8, 2009 la 10:00 am

    D-le Năstase, fiindcă astăzi e o zi specială, îmi permit să fiu off-topic cu următorul comentariu:
    Odă stângace
    (de 8 Martie)

    Nu ştiu sculpta statui, sau să clădesc palate,
    Nu fac nici giuvaeruri, sau veşminte de preţ,
    Dar poate nu le vreţi, că toate sunt deşarte;
    Se pierd, precum prin minte trece-un gând semeţ.

    Am să rostesc, în schimb, nişte cuvinte;
    Să nu se piardă, Doamne, cât aş vrea!
    Să vi se-aşeze-n suflete cuminte,
    La fel de lin cum cad fulgii de nea.

    Să nu-ntâlniţi în cale decât Fericirea,
    Pe care o daţi tuturora, zi de zi,
    Şi ne-ncetat ne oferiţi iubirea,
    Dac-am putea-o ‘ntoarce, Doamne, bine-ar fi!

    Iertaţi-mi mie, nu-s decât o umbră!
    Nu-s vrednic eu să am ceva de spus,
    Dragelor noastre, într-o seară sumbră,
    Odă stângace, iată, le-am compus…

    La mulţi ani tuturor Doamnelor şi Domnişoarelor!!!

  5. 5 eugen martie 8, 2009 la 10:24 am

    Economia nu este punctul forte al lui Base. El este specializat in luota cu „mafiotii” si „coruptii”. Acuma cu PNL in moarte clinica si PD in pat cu PSD este criza de mafioti si incearca sa se reprofileze.

    Base pur si simplu nu se poate abtine sa nu dea o declaratie de senzatie oriunde se duce. Probabil ca acelasi principiu genial
    „faceti cozi chiar daca magazinul este gol” era aplicat si pe vremea odiosului ca sa stimuleze productia de alimente.
    Este o prostie. Este o tendinta globala a bancilor de a-si mari rezervele si de a reduce deci imprumutuile pentru a acoperi pierderile cauzate in anii de exuberanta. Parca criza se numeste totusi „credit crunch”.
    De ce umbla minsitru austriac sa cerseasca ajutor. Pt. bancile alea solide ale Austriei care au imprumutat in Est 80% din GDP?
    Putem sa punem cruce la creditare.

  6. 6 marcus martie 8, 2009 la 11:18 am

    La Multi Ani tuturor Doamnelor si Domnisoarelor !

    Destul, Tovarasi !
    Daca in Decembrie ’89 m-am numarat printre milioanele de romani, care la aflarea vestii ca ceausestii au devenit istorie, am varsat la propriu lacrimi eliberatoare si pline de speranta unui viitor trai decent si neimpovarat de restricitiile unui regim dictatorial, la momentul actual, realizez lehamitizat si aproape resemnat, ca sperantele respective au fost desarte, atata timp cat acest popor a ajuns sa fie condus tot de un comunist din esalonul doi al nomenclaturii ceausiste, lider cu un comportament si bantuit de ambitii personale care l-ar face sa roseasca pana si pe Ceausescu.
    Atunci cand, ca talambul ma bucuram aimalic vazand ca beizadeaua Nicusor era umilit si injunghiat in public, nici prin cap nu-mi trecea ca, dupa douazeci de ani, voi asista neputincos la promovarea politica a unor nulitati imbecile, a caror „valoare” consta doar in numele pe care-l poarta ca rezultat al descendetei filial ereditare.
    Urmarind procesul lui Nicusor si apoi marturiile unor oameni care l-au cunoscut personal, am realizat ca acesta a fost totusi un tip inteligent si instruit si ca multe dintre „faradelegile” care i s-au pus in carca au fost doar rodul zvonisticii si al fanteziei folclorice ale unui popor scarbit de efectele dictaturii instaurate de al batran.
    Deci, intr-un fel ascensiunea sa politica, desi fortata si bazata pe nepotism, era oarecum justificata de calitatile sale personale.
    Astazi insa, atat de mult iubitul conducator, cat si sleahta sa de yes-men-i profitori in nesimtire, adusa de el la guvernare, practica un nepotism desantat, lipsit de bunul simt al celor sapte ani de acasa, promovand fara rusine non-valorile in functii decizionale sau reprezentative pentru poporul roman, considerand institutiile statului drept feudele lor personale.
    Oare aceasta sa insemne statul de drept si valorile democratiei, si noi, in prostia noastra, sa ne imaginam altceva?
    Tot neputincios am asistat, mai ales in ultimii cinci ani de zile, la rasturnarea unui sistem axiologic bazat pe promovarea valorior milenare ale acestui neam si la instaurarea la nivel macrosocial a unui sistem in care hotia, marlanismul, mahalagismul, mediocritatea, circul politic, servilismul de cea mai joasa speta, dispretul si nepasarea fata de aproapele tau, setea de inavutire rapida si prin orice mijloace, ramasa nesanctionata de o Justitie total trecuta in registrul rezolvarii problemelor personale de razbunare politica ale celor aflati vremelnic la putere etc. au luat locul valorilor traditionale ale umanitatii.
    Marturisesc faptul ca, prin natura meseriei, inainte de ’89, m-am aflat printre putinii privilegiati care au avut posibilitatea evadarii ocazionale din sistem si cunoasterii democratiei adevarate la ea acasa, ca etalon pentru judecarea imbecilitatilor generate de un sistem totalitar.
    Daca in majoritatea locurilor prin care m-au purtat pasii, atunci cand spuneam ca sunt roman, eram privit cu simpatie si invariabil erau pomenite, indiferent de graiul vorbitorului, numele lui Ilie Nastase, al Nadiei, al lui Hagi sau a lui Ceausescu(sic!), astazi romanii au ajuns sa fie haituiti legal cu intentia linsajului de potere medievale civile, iar eticheta Nastase, Nadia sau Hagi sa fie inlocuita de noua marca inregistrata, Mailat si de faradelegile comise de unii dintre conationalii nostri, scapati de sub controlul instututional al statului de drept.
    Stat de drept care, dupa ce a legalizat relatiile homosexuale, doreste nici mai mult, nici mai putin decat sa sodomizeze Romania, prin scoaterea in afara penalului a infractiunii de incest.
    Si asta in conditiile in care, pe zi ce trece fenomenul infractional capata valente noi si o amploare care risca sa devina de masa, ca urmare a coruptiei „sistemului ticalosit”, ce in loc sa fie „tepuit” in piete publice, asa cum am fost mintiti electoral, a fost ridicat la o etapa superioara de dezvoltare.
    Desi sunt crestin ortodox, crescut in cultul respectarii Decalogului, nu sunt totusi nici bigot si nici habotnicia nu ma trimite regulat la Biserica.
    Insa aceasta intentie legislativa, de a impune nefirescul drept firesc si de a-l lasa sa zburde nesanctionat penal, mi se pare totusi, nu lipsa de discernamant, ci de-a dreptul dementa ce se doreste a fi instaurata la nivel colectiv.
    Ori asa ceva nu este de suportat, om fi noi prosti, dar vorba ceea suntem multi, Maria Ta!
    Si s-a ajuns aproape la nivelul in care nu lipseste decat o scanteie de genul Destul, tovarasi! sau Huo, Tovarasi ! care sa declanseze un incendiu cu consecinte imprevizibile pentru actuala conducere politica a Romaniei.

  7. 7 ALEX G martie 8, 2009 la 11:59 am

    „La multi ani” tuturor doamnelor si domnisoarelor!!!Un „La multi ani ” special unei doamne speciale si anume DANA NASTASE!!!

  8. 8 Alecu martie 8, 2009 la 12:22 pm

    Vreţi să găsiţi pe piaţă produse cât mai ieftine? Cumpăraţi-le pe cele scumpe de astăzi! Iată ce ne propune marinerul…

  9. 9 instalatorul martie 8, 2009 la 12:31 pm

    In doua comentarii, primul despre articolul de pe blogul indicat. Am vazut si pe blogul respectiv comentariul unui cetatean care se lua de git cu autorul si ii cerea dovezi. Dovezile sunt baza de calcul utilizata in articol si anume datele oficiale ale institutului nostru de statistica. Tehnic lucrurile stau simplu, de indata ce ai inregistrat scadere economica doua trimestre consecutiv, ai intrat in recesiune. Singura slabiciune a articolului este ca anunta recesiunea in avans, trimestrul I nefiind incheiat. In particular, eu unul sustin de mult timp ca la noi trimestrele IV si I din anul urmator au slabiciuni – nu prea stiu cum sa le zic acestor slabiciuni, hai sa le zic institutionalizate, dar fara pretentia unei definiri absolut corecte: datorila sirului mare de sarbatori oficiale din luna decembrie, in aceasta luna nu se lucreaza aproape deloc iar trimestrul este practic salvat de cumparaturile de sarbatori, iar in trimestrul I activitatea economica demareaza destul de greu si tirziu, datorita timpului mare de digerarea a porcului. Era, deci, firesc ca o constatare de performanta economica negativa sa fie facuta la nivelul acestor doua trimestre. In particular pentru 2008-2009, in trimestrul IV 2008 au avut loc alegeri, iar in trimestrul I 2009 numirile au durat ori inca mai dureaza destul de mult, ori s-a constatat ca, la noi, grupuri importante de oameni de afacei intra in expectativa cam cu o luna-doua inainte de alegeri si pina se fac numirile pe functii, pentru a vedea nu doar cine cistiga alegerile, ci si persoanele cu care vor discuta, adica si aceasta situatie cu o periodicitate de 4 ani se adauga cuplului trimestrial luat in discutie. Ramine sa vedem situatia din trimestrul II, de regula un trimestru foarte vioi: daca rezultatele vor fi si atunci negative, atunci va fi rau; daca vor fi pozitive, atunci vom putea spera.

  10. 10 Draghi Puterity martie 8, 2009 la 12:37 pm

    La multi ani tuturor doamnelor!

    Dupa cum stim deja, Traian Basescu are un singur punct pe agenda. Puterea personala, de dragul puterii. Probabil acum a ajuns la concluzia ca daca ofera ca ofranda bancherilor (Pavel Corutz ar spune probabil „bubulilor”) putinul care a mai ramas din bonitatea poporului roman, acestia il vor sustine in campania electorala.

    Avem nu doar bancile si vestul care vor sa iasa din criza pe spinarea noastra, ci avem si un presedinte al Romaniei (!?!) care ii sustine in acest demers. Cool…

  11. 11 Augustin martie 8, 2009 la 12:44 pm

    @ Aya, Sibilla, Manuela si toate doamnele si domnisoarele prezente aici, mai mult sau mai putin sporadic
    Va doresc lumina in priviri si primavara in suflete, sanatate si bucurii, voua si celor dragi voua. La multi ani!

  12. 12 Daniel martie 8, 2009 la 3:24 pm

    Ceea ce mi se pare ingrijorator in declaratia presedintelui este ca acesta indemna populatia sa faca credite pentru CONSUM. Nu pot sa comentez pentru ca am ramas stupefiat. Bancile sigur ca au interesul sa faca profit, chiar daca aceasta inseamna ignorarea interesului clientului pentru satisfacerea propriului interes. Dar rolul autoritatilor statului ar trebui sa fie cel de a educa si a atrage atentia asupra capcanelor mestesugit construite de agentiile de publicitate. Fara indoiala ca actualul guvern este superior guvernului Tariceanu (cred ca nici nu ar avea cum sa fie mai slab), insa unele masuri par a lua ceea ce e mai rau si din politica de stanga si din cea de dreapta. De exemplu: luam bani tot de la saraci ca sa le mentinem celor bogati nivelul de trai extravagant (vezi banci, vezi Dacia si importatorii auto), poate voi mai reveni cu exemplul taxei auto pentru ca mi se pare o escrocherie foarte bine tesuta de niste foarte bogati pentru a lua banii celor care au mai multa nevoie de ei, prostindu-i cu multa nonsalanta dealtfel. Acum masura de stanga, sa-i spunem: preconizata taxare prin TVA a tuturor tranzactiilor imobiliare pe o piata si asa blocata. Pe langa faptul ca mi se pare un atentat la proprietate, este si un atentat la circulatia normala a capitalurilor, urmeaza TVA pe tranzactiile bursiere? Nu m-ar mira. Nu ca am mai avea burse sau capital in tara asta, 4 ani de guvernare „de dreapta” au rezolvat problema.

  13. 13 Mircea Hamza martie 8, 2009 la 4:09 pm

    Nu trebuie să fim specialiști în economie și finanțe-bănci. E suficient că îl cunoaștem pe Traian Băsescu. Temenelele acestuia către bancheri au o finalitate practică evidentă: vin alegerile și e nevoie de muuulți bani, iar banii, cum bine se știe, sunt în seifurile acestora. Altfel, cum se explică amenințarea lui Băsescu potrivit căreia statul va acționa împotriva celor care nu-și plătesc ratele? Și știm noi bine cine este statul…

  14. 14 instalatorul martie 8, 2009 la 4:41 pm

    Nu trageti in pianist! Ca si urmare a intilnirii cu reprezentanti ai industriasilor, dl Basescu a cintat dupa o partitura desprinsa din discutiile cu bancherii si dein cererile acestora. Insa cu o deosebire remarcabila: daca precedentele declaratii aveau valoarea unor angajamente – cum ar fi acela de a sprijini plasarea pe piata a unor ingrasaminte chimice prin eforturi de stat – acestea din urma nu au alta valoare decit aceea ca pot fi redate sau citate de agentiile de stiri cu titlul ca presedintele sprijina sectorul bancar. In esenta insa, cel putin din partea presedintelui, sectorul bancar nu capata nimic, conform declaratiilor: pina si pentru cei mai infocati partizani ai sai a-l sustine ori a-l vota pe presedinte e una si a-si cheltui proprii bani conform indicatiilor prezidentiale este cu totul altceva. Oricum, din declaratii imi cam dam seama ce au dorit bancherii – dar despre asta poate in alta postare. Prudenta prezidentiala este interesanta: a declara ca e bine sa-ti platesti ratele la timp ori sa utilizezi credite bancare atunci cind ai nevoie e ca si cum presedintele ar fi spus ca este bine sa bei 2 litri de apa pe zi.

  15. 15 instalatorul martie 8, 2009 la 5:16 pm

    Expres pentru dl Nastase, ca deputat: s-ar putea sa fie insa nevoie de o lege pentru protectia debitorilor, inspirata din legea similara de sub guvernarea Tatarescu – si cu aceleasi ratiuni. Sugerez studiul la cabinetul de parlamentar.

  16. 16 Karakas martie 8, 2009 la 5:29 pm

    Omu’ are multiple personalitati. Azi e presedinte de banca, miine recuperator (printre altele). Cind e presedinte ii roaga pe cetateni sa ia credite, cind e recuperator ii ameninta cu nuielusa statului daca nu-si platesc ratele:

    „Statul ar putea acţiona pentru ca datornicii să îşi ramburseze creditele”.

    http://www.mediafax.ro/economic/basescu-statul-ar-putea-actiona-pentru-ca-datornicii-sa-isi-ramburseze-creditele.html?1686;4019017

  17. 17 Aya martie 8, 2009 la 6:12 pm

    @

    Adrian Nastase

    Exista diverse interese ca Romania sa intre in recesiune, desi nu exista datele necesare (reale) pentru asa ceva, dimpotriva.
    Imi pare intil sa detaliez tehnica lansarii anumitor teme „in exterior” pentru ca, ulterior, sa fie „importate”, dezvoltate in ideea de a se actiona ca si cum acela ar fi adevarul.
    Ce ar insemna acest lucru in cazul de fata?
    Daca, in loc sa se actioneze firesc, s-ar actiona ca si cum Romania ar fi pe cale de a intra in recesiune, abia atunci s-ar crea premizele pentru „minusul necesar” in doua trimestre succesive.

    Dau un exemplu sugestiv.
    Inainte de aparitia datelor statistice oficiale (care, oricum, au fost date publicitatii suspect de tarziu, din punctul meu de vedere) s-au lansat stiri alarmiste, de natura a crea o presiune psihologica generala, pe de o parte si, pe de alta parte, parca de a justifica tot felul de anuntate „masuri” guvernamentale care mai de care mai stupide si mai nocive.

    Eram intoxicati (in pofida logicii elementare) cu ideea ca in ultimul trimestru al anului 2008, s-ar fi inregistrat un spor minimal (asta, daca nu cumva- se spunea- vom fi inregistrat minus).
    Din fericire, societatea romaneasca nu a reactionat conform scenariilor create in laboratoare si a rezistat, pe pozitii, opunandu-se haluicinatelor masuri (ca sa ma exprim elegant) anuntate de guvernul 3C.
    Ce am aflat cand au fost date publicitatii datele statistice oficiale?
    In trimestru IV al anului trecut, Romania a inregistrat o crestere de aproape 3%, in conditiile in care Europa occidentala era, partial, in recesiune si, in Est, fostele tari „satelizate” aveau probleme asemanatoare inca de prin octombrie 2008!

    Sa reamintesc ca, hodoronc- tronc, fara nici un fel de legatura cu realitatea si fara sa le fi cerut cineva parerea, unele „voci” anuntau, PRIN ziare din Occident ca Romania urmeaza sa intre in recesiune in trimestrul I al anului 2009, ca a cerut sprijinul FMI (desi nu era adevarat) pentru a preveni acest lucru, inca din ianuarie si cate si mai cate?

    Acesta articol nu face decat sa increce sa puna o nopua presiune psihologica asupra Romaniei inaitnea vizitei FMI la Bucuresti.

    Afirm si asum: sunt de acord cu ideea de a nu se face nici un imprumut extern „special” (sau, sub nici o forma unul care sa aiba legatura cu FMI; intre altele, posturile de televiziune au transmis un document FMI prin care Fondul recunostea politica gresita dusa, care a dus la aparitia unor grave probleme in anumite economii- implicit intrarea in recesiune).
    Desigur, nu am in vedere imprumuturile curente, in baza carora functioneaza orice economie.

    Nu sunt de acord nici cu sinistrele intentii ale lui Boc si Pogea- de limitare a veniturilor.
    Intr-un moment ca acesta, trebuie stimulat si consumul, lucru pe care cred ca il stiu si studentii din primul an de la ASE.

    Iata ca „nu le-a iesit” nici incercarea de a da o lovitura mare economiei nationale romanesti prin inchiderea uzinelor Dacia (intentia a fost cat se poate de clara- iar in vremurile antedecembriste, cei care ar fi facut asa ceva si s-ar fi demonstrat prin ceea ce voi spune, ar fi fost judecati pentru SABOTAJ; asa ar trebui procedat si acum).
    O fericita intamplare a facut ca un jurnalist (si proprietar al unor publicatii de specialitate) prezent la ultimul salon international auto, sa semnaleze enormitatea.
    „Dacia” se prezentase cu un superb model de teren (superb si ca design) CARE NU A FOST EXPUS (desi prin pret, dotari, fiabilitate si design, avea sanse de a fi „incoronatul” salonului).
    Gratie acelui jurnalist, modelul a iesit la iveala.
    Urmarea: un val colosal de comenzi (in afara celor pentru Germania, urmare a manei ceresti care a insemnat aplicarea programului „Rabla” la nemti). Uzinele Dacia au trebuit sa mai aduca oameni (dupa ce se voia trimiterea acasa a celor mai multi) si sa lucreze si la sfarsit de saptamana.

    Pot da si alte exemple, poate mai putin „expresive” ca acesta.
    Urmarea: nici in trimestrul I al anului 2009 nu se va inregistra un minus, la nivel economic.
    Pot paria ca nu va fi vorba nici macar de un „plus minor” (care, oricum, ar fi plus, dupa cum ii spune si numele) ci de unul remarcabil pentru o Europa atinsa de efectele crizei.
    Si, atunci, de unde recesiune?

    Sa nu intram in angrenajul intentional psihologic al „unora”.

  18. 18 gheorghe martie 8, 2009 la 6:14 pm

    Domnule Nastase,

    si in somn, tinta dumneavoastra trebuie sa fie Basescu, care trebuie atacat cit mai simplu, cit mai scurt, cit mai pe intelesul tuturor,si mai ales in vazul tuturor.

    Basescu a ajuns la performanta de a „edita” doua prostii in acelasi timp,

    Mergeti voi prostilor cit mai multi, sa luati credite scumpe acum, ca mai tirziu, desteptii fara nevoi sa le ia ieftine.

    Basescu, dupa constitutie, interpreteaza si economia de piata cum vrea „muschii lui” , in economia de piata, unde cererea creste, creste si pretul, si nu invers, mai ales la bani.

    Nu sint comentarii foarte academice, insa important este ca mesajul sa ajunga destinatarului care este poporul.

  19. 19 instalatorul martie 8, 2009 la 6:47 pm

    Doamnele si domnisoarele prezente pe blog, sper ca ati avut un 8 martie perfect, asa cum vi l-ati dorit.

  20. 20 instalatorul martie 8, 2009 la 7:08 pm

    Daniel: cu scuze ca intervin. Este exact, credite de consum, dar in alte conditii. Este probabil o modalitate prin care bancile vor incerca sa-si acopere partea neperformanta din creditele anterioare. Credeti ca indemnul va avea o valoare dincolo de circumstanta iar lumea va da navala sa ia credite?

  21. 21 koubadera martie 9, 2009 la 11:02 am

    In actualele conditii de creditare, de ce sa nu mergem sa luam credite la banci in Europa ? De ce un credit in eruo la Raifeissen Viena are o dobanda mult mai mica decat la Raifeissen Bucuresti ?
    Recomandarea lui Basescu sa luam credite e superok, intrebarea este de unde?
    In perioada 2000 – 2008, toate bancile au luat comisioane nerusinat de mari, au platit supersalarii la management, au repatriat profituri. Acum ca suntem in criza, toti salariatii lor trebuie sa fie mentinuti pe aceleasi salarii, sediilele de banci trebuie sa arate ca si hotelurile de 5 stele, managementul trebuie sa se lafaie in prime si evident actionarul principal trebuie sa aibe un profit …..Toate acestea dintr-o diferenta nerusinata intre dobanda la depozite si cea de la credite…..

  22. 22 Daniel martie 9, 2009 la 5:50 pm

    @Instalatorul
    Ma bucur ca intervii si sunt de acord cu observatiile tale. Nu cred ca va da lumea navala la credite in urma indemnurilor prezidentiale, cred ca am exprimat o mai veche frustrare de-a mea de cand vedeam cum propaganda iresponsabila a bancilor incepea sa aibe efect in cadrul populatiei, iar statul nu facea nimic pentru a o proteja – de exemplu o campanie de informare cu privire la oportunitatea contractarii unui credit, diferenta dintre tipurile de credite. Cred ca ar fi fost rolul statului, dar daca nu ieseau bani de ce s-ar fi interesat?
    Daca nu te deranjeaza, prefer sa mi te adresezi la singular, suntem oarecum colegi si, oricum, pe net cam asta e eticheta. Mi-am luat libertatea sa fac primul acest lucru.

  23. 23 ALM martie 9, 2009 la 6:55 pm

    Am incercat sa inteleg ce-a vrut sa spuna Presedintele Basescu astazi in Parlament. Afara de faptul ca s-a sucit la 180° fata de ce-a spus acum 6 luni, am retinut doar insistenta cu care recomanda indatorarea copiilor nenascuti la FMI! Stie cineva cat este para-ndarat la un imprumut FMI? Poate atunci am sa inteleg si eu insistenta …

  24. 24 A. Ioan martie 9, 2009 la 8:38 pm

    Sectiuni din portretul lui T. Basescu au fost realizate pana acum, in principal, de detractorii sai. Printre ei se afla o mica parte a ziaristilor din mass-media, opozantii sai politici din Parlament si din afara lui. Cateva persoane afiliate unor ONG-heuri cu o prezenta notabila in emisiunile de radio si tv. Celor enumerati pana acum li se adauga activistii si simpatizantii partidelor opuse politic lui T. B. ; printre acestia ma aflu si eu, si, cu voia dv., chiar si unii dintre cei semneaza in acest spatiu. Din categoria opozantilor sai nu trebuie omisi unii dintre colaboratorii sai apropiati, activistii si simpatizantii ai PD. Cei din urma ingroasa randurile fripturistilor, dar nu il iarta pe T.B. ori de cate ori au conditia asigurata; in familie si in cercul restrans de apropiati. Indraznesc sa cred ca cei prezentati mai sus, nu i-au dat niciodata votul lor. O fugara trecere in revista a motivelor pentru care ei li s-a alaturat lui T.B. se rezuma la unul singur; pozitia sociala si acesul ei nelimitat, uneori, la banul public. Imaginati-va ce reactie ar avea maine ministrii pedisti din actualul govern daca seful lor, intr-un test de loaialitate, i-ar demite pe toti. Sau, de ce acest exercitiu si nu o simpla aducere aminte; atunci cand se svonise ca unii dintre pedistii cu morga nu vor face parte din actualul cabinet. Nu cred ca datoria fata de neam si tara i-au apropiat de T.B. pe Boc, Videanu, Blaga, Berceanu s.a.m.d. In aceiasi logica, dar cu alti actori putem continua cu Giaona, Mitrea, Marean, Oprisan, si enumerarea poate continua. Crearea in jurul lui T.B. a unui cerc mare de activisti ce il urmeaza de ani si ani nu este o situatie izolata; si nu poate fi condamnata cu orice prêt. Mai devreme sau mai tarziu, sper sa fie in luna decembrie a acestui an, fatele din partid vor da piept cu greii pedele. Si atunci, probabil apele se vor limpezi. Ramane de vazut in interesul cui. Ceea ce se intampla insa cu unii dintre ziaristi, activisti ai unor organizatii neguvernamentale, intelectuali din anturajul revistei 22, este cu totul nefiresc si pe alocuri scandalos. Ma intreb frecvent ce asemanare exista intre Liiceanu si T.B., intre cel din urma si toata liota de consilieri; ce ma vor reprenta maine in Parlamentul C.E. Dar, e singura intamplare in care T.B. ma ignora, crezandu-ma imbecil. Eu nu contez. Pentru el sunt un nimic. Are el suficienti votanti. Ma intalnesc frecvent cu fosti colegi, de seviciu, de scoala, cu oameni pe care i-am cunoscut in anumte imprejurari; tineri sau varstnici. Ne punem unii altora intrebari. De regula ne si raspundem; sper cu sinceritate. De fiecare data raman contrariat. Nimeni nu a votat cu pedele. Atunci de unde voturi? Iata o intrebare pentru orice staf de campanie campanie. La inceputul acestui portret am incercat sa creionez o imagine aproape de realitatea imediata, cea stiuta de mine si nu numai. Nu am reusit, departandu-ma mepermis de mult. Am fost deturnat de o suma imensa de intamplari la care am fost martor. Care m-au indignat si revoltat in acelasi timp. In fata carora am fost neputincios. Acum ma rugati sa ma refer si la T. Basescu, bancherul. Nu pot dle. Adrian Nastase, este prea mult pentru mine si la aceasta ora. Sau poate totul nu este decat o farsa. Daca da, trebuie sa recunosc ca va reusit si de aceasta data.
    PS
    Am citit articolul recomandat. Dupa datele vehiculate acolo fianlul va fi cel intuit de analist. Am o singura rezerva. Sper ca cea de a doua luna consecutiva, de descrestere, sa fie in luna ianuarie 2010. Si apoi, stagnare urmata de o crestere neinsemnata; si apoi relansare. Sper ca aici sa va stiu implicat.

  25. 25 A. Ioan martie 9, 2009 la 10:28 pm

    ref: T. Basescu, bancheru’

    Azi, in ciuda efortului sustinut, in timpul prezentei dlui. T. Basescu in Parlamemt am motait de-a binelea; ba chiar pot spune ca am tras un pui de somn sdravan. Ma trezit din somn un apel rebel pe telefonul mobil. Din acest moment pot spune ca omul de la pupitru m-a interesat si pe mine. A fost momentul in care s-a referit la cei peste 10 milioane de asistati social. Auzind perla intaiului barbat al tarii, cel consiliat de inalte personalitati ale stiintei la romani; platite cu bani grei si din impozitul pe venitul familiei mele, am facu ochii mari. Am inceput sa adun si sa scad. Dar tot n-am ajuns la cifra bancherului T.B. Contrariat am dat un telefon, am consultat si filele unui site si tot nu am ajuns la cifra nemernicului; cel care crede ca pensionarul care a platit cinzeci de ani contributie la constituirea fondului de pensii, este asistat social. Mahnit de situatia creata, mi-am soptit in barba zicand. Suntem intr-adevar o tara condusa de un asistat social.

  26. 26 Sibilla martie 10, 2009 la 2:54 am

    @Adrian Năstase, Augustin, instalatorul, Draghi, marcus, AlexG,Ciprian Bojan Elmmar, Leo, Velisar Iancu, Eugeno… tuturor,
    La Mulţi Ani, ” moşilor ” !
    Senin, Lumină, Rouă, să aveţi parte din plin !
    Cu mult drag, vouă, Gheoghe Zamfir – Busuioc, floare cătată :

    şi… :

    respecte şi preţuire,
    Sibilla

  27. 27 Velisar iancu martie 10, 2009 la 1:22 pm

    @ Sibilla: va multumesc tare mult pt urari. Dedicatiile? Ei bine, eu n-am cuvinte – vorba unui comentator (5 stars from me)…

  28. 28 Draghi Puterity martie 10, 2009 la 3:29 pm

    Hvala lepo Sibilla!

    Cu drag, Draghi

  29. 29 Augustin martie 11, 2009 la 4:27 am

    @ Sibilla
    Multumesc si eu! Ai grija de tine, si s-auzim … de bine!


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s






Arhiva

Comentarii Recente

diasporean la Anunt!
fostă basarabeancă la Anunt!
Ce scriam acum exact… la Anunt!
De ce n-am criticat… la Anunt!
Cum e posibil asa ce… la Anunt!

%d blogeri au apreciat: