Noi – inca – nu

Fructele Maniei, unul dintre cele mai bune romane ale lui John Steinbeck, povesteste drama familiilor sarace ale Statelor Unite in perioada marii crize economice din perioada interbelica. Iar acum, pentru ca stim ca singurul lucru cert legat de istorie este ca ea se repeta, poate ar trebui sa tinem cont si de ea. In perioada de criza, este vital sa ai grija de oamenii care cu greu puteau avea grija de ei insisi in momente de calm economic. Si de cat mai multi oameni in general, indiferent de situatia lor. Pentru ca ei, la fel ca noi toti, se vor resimti in aceasta perioada.

Zilele trecute, Barack Obama a anuntat ca va pune in aplicare probabil cea mai spectaculoasa promisiune electorala a ultimilor ani, de a majora veniturile a aproximativ 95% din populatia SUA. Chiar daca data aleasa a fost 1 aprilie, noul presedinte american a insistat ca masura menita sa vina in ajutorul oamenilor care muncesc va fi aplicata – http://www.hotnews.ro/stiri-international-5439145-obama-anunta-salarii-mai-mari-pentru-americani-incepand-din-aprilie.htm . Dar acest fapt probabil ca nu inseamna moartea demagogiei. Ca si pana acum, ea va fi un bun aliat pentru cei mai putin bine intentionati. Ce se demonstreaza totusi este viabilitatea politica a moralitatii. Pentru noi inseamna ca un plan bine facut si aplicat intocmai poate fi pus in practica cu succes, chiar daca ar putea parea exagerat.

De remarcat ca tara aflata la epicentrul crizei economice isi permite, printr-un program politic lansat chiar in campania electorala, sa creasca veniturile a aproximativ 95% din populatia tarii sale. Nu as vrea sa incep sa fac o trecere in revista a promisiunilor electorale din Romania. Cred ca este inca mult prea devreme pentru a da verdicte. Trebuie totusi sa ne ferim sa facem campanie in versuri si guvernare in proza. Pentru ca asta ar insemna ca ceea ce e frumos si bine in campanie sa devina cabotin, exagerat si desuet in timpul guvernarii. Indiferent de editor sau cititori.

 

 

72 Răspunsuri to “Noi – inca – nu”


  1. 1 Paul februarie 24, 2009 la 10:22 am

    Buna dimineata !Marturisesc ca de foarte multe ori citesc articolele publicate de dumneavoastra pe blog.Si eu am un blog ,de fapt,singura arma personala in lupta cu promiscuitatea ce ne inconjoara .Am realizat de ceva timp ca totul este facut in bataie de joc ,grija fata de cetatean lipsind cu desavarsire.Parca cineva doreste sa traim in marea prostie a secolului XXI .Cred ca aceasta criza se manifesta in felul urmator:Statele mari isi trimit cetatenii acasa ,dar ii trimit pe bani ,pentru ca atunci cand ei deschid poarta visteriei gasesc acolo ceva .Pe cand la noi ,angajatului dat afara de la Dacia sau Sidex nu i se poate asigura nimic ,si asta pentru ca visteria tarii este goala.Ce sa mai vorbim de salarii marite pentru 95% din populatie.Transporturile sunt la pamant (cai ferate subrede ,trenuri insalubre,strazi cu gropi),Sanatatea este in coma profunda (saloane ale mortii),Agricultura se zbate intre plugul de lemn si subvenctiile de la stat,Cultura e aruncata la capat de metabolism(o sa trecem linistiti de la cultura la cultura de porumb),Turismul este facut in bataie de joc, astfel incat toate obiectivele istorice si culturale fiind abandonate ,vedeti situatia cetatii Rasnov in care la propriu miroase a urina .Si peste toate acestea comertul este facut de niste speculanti cu produse de cea mai proasta calitate carora li se aplica o eticheta originala si apoi este revanduta romanasilor.Nu exista la noi in tara un loc unde se poate negocia un produs.Mass- media ne ofera zilnic o masa calda formata din crime ,curve ,politicieni corupti si oameni „obisnuiti „care sincer nu au facut nimic interesant pentru a aparea pe ecran.Sigur ca S.U.A ,are grija de cetatenii lor.Si acolo se fura slava Domnului .Dar pe mine cetatean american nu prea ma intereseaza daca un politician e corupt din moment ce eu pot sa traiesc decent si in siguranta.Poate o sa vina o zi cand o sa incercam sa ne regasim ca natiune si sa pastram si sa valorificam ceea ce avem cu adevarat .Va doresc o zi buna .

  2. 2 Catalin februarie 24, 2009 la 10:28 am

    Astept cu interes punerea in practica a planurilor presedintelui american. Poate sunt circotas de aceasta data dar imi rasuna in cap niste vorbe „acre”: „marile asteptari sunt de cele mai multe ori insotite de mari deziluzii”.

  3. 3 marcus februarie 24, 2009 la 10:40 am

    Veni, Vidi, Vici
    In sfarsit dupa mai bine de patru ani de politica externa haotica, dezonoranta si neproductiva, condusa de un om datorita caruia a fost necesara reinventarea limbii engleze, asistata de un traducator de engleza-engleza pentru a clarifica sensurile ziselor basesciene intr-o engleza de bazar arabesc si executata fie de diletanti care se bateau pe burta cu capete incoronate, fie de yes-men-i iute raspunzatori la comanda prezidentiala „Comanescule aport !”, Romania se poate lauda ca are un reprezentant calificat si cu sira spinarii dreapta la acest minister.
    Dupa carantinizarea si bezna in care a fost aruncata tara noastra pe plan international, datorita unei politici externe incoerente practicata la nivel de ureche marinareasca si care a avut printre altele ca rezultat vizibil si reprobabil, manifestarile violente de romanofobie din Italia, tot romanul, care inca mai simte si a suferit romaneste in aceasta perioada, a intrevazut o raza de speranta in prestatia actualului ministru de externe al Romaniei, d-l Cristian Diaconescu, cu ocazia Conferintei de presa in care acesta a aparut alaturi de omologul sau italian chitit pe expulzari de rebuturi umane romanesti.
    Mai mult ca sigur ca discursul si raspunsurile sale desi pertinente, argumentate, demne si in conformitate cu statutul juridic al tuturor cetatenilor din UE, in ciuda faptului ca au avut darul de a convinge, nu vor avea ecoul scontat nici in mass-media italiana, nici la nivelul diriguitorilor politici actuali ai Italiei.
    Si aceasta din cauza ultimilor, care au gasit un cal de bataie, un Acar Paun convenabil pentru rezolvarea problemelor sociale cu care se confrunta italienii in criza economica ce face ravagii in lume.
    Dar asta nu inseamna ca ele au fost inutile.
    Pe de-o parte, ele reprezinta un debut promitator pentru stabilirea unor relatii si a unei comunicari normale cu o tara a carei economie beneficiaza la greu de prezenta romanilor ca forta de munca pe „tarlalele” din peninsula si de oportunitatile oferite investitorilor italieni in tara noastra, iar pe de alta parte a redat romanilor speranta ca Statului ii pasa de modul in care sunt tratati si catalogati de partenerii cu drepturi si obligatii egale in cadrul UE.
    Daca aceeasi pozitie de verticalitate si demnitate nationala a ministrului de externe va fi abordata de catre acesta si la masa decizionala europeana, este foarte posbil ca liderii europeni sa nu se mai ascunda dupa degete si sa sanctioneze ferm tendintele de xenofobie evidenta oglindita in masurile politice de sorginte fascista de care da dovada dreapta politica aflata la conducerea Italiei in aceasta perioada.
    Si poate ca, in ultimul ceas, va intelege si mult stimatul si iubitul nostru presedinte faptul ca politica externa a unei tari, ale carei exigente sunt transformate de Constitutia tarii in prerogative prezidentiale, nu se poate face la fel ca politica interna, la Golden Blitz sau prin toalete de carciumi dambovitene, cu ciocanul si tinte pe un san de cizmarie in acompaniamentul miticelor sirene ce bantuie marile si oceanele lumii.

  4. 4 Bibliotecaru februarie 24, 2009 la 12:11 pm

    Eu unul sunt uimit numai şi aflând că 95% din populaţia Americii sunt cetăţeni ce au venituri. Probabil că acolo de la prima clipă când vezi lumina zilei, în maternitate, cineva îţi dă ceva, nişte venituri, să ai bani de buzunar… e bună asta, să ai bani de buzunar înainte de a avea pantaloni cu buzunare. Domnule Năstase, vă rog să-mi daţi voie să mă îndoiesc de prostioara asta promisă de noul preşedinte al Americii şi să am un nou semn de îndoială la asupra capacităţii domnului Obama de a conduce Statele Unite.

  5. 5 Iluminatul februarie 24, 2009 la 12:18 pm

    Cometa Lullin

    Sunt Lullin – diafana. Lucrez tura de noapte
    Numai pentru români. Am să vorbesc în şoapte
    Flăcăilor făloşi şi fetelor cu bete,
    Cum datinile cer în zi de Dragobete.

    Se-ntreabă toţi savanţii, de ce venit-am oare ?
    Ce simplu le răspund : – Să îl iubesc pe Soare,
    O dată-n viaţa mea de fată şi femeie…
    Drum lung am străbătut pe “Poteca” Lactee.

    Privindu-vă de-aici, cuprinsă de fiori
    Convinsă că sunteţi neam de nemuritori,
    Îi voi plesni cu coada pe toţi neghiobii care,
    De demoni sfătuiţi, v-aduc doar supărare.

    P.S. Despre duşmanii voştri o ştie chiar şi lelea
    Că-i rasă de spurcaţi… ş-atât le poate pielea !

  6. 6 cristu februarie 24, 2009 la 12:56 pm

    destul de buna prestatia domnului Ministru Diaconescu… d-le Nastase,nu cred c-ar trebui sa renuntati atat de usor la candidatura. d-l Geoana s-a apropiat prea mult de imaginea presedintelui Basescu,asa ca,intr-o competitie intre cei doi,e clar ca va castiga Basescu,inca din primul tur…

  7. 7 Bibliotecaru februarie 24, 2009 la 2:24 pm

    Şi eu sunt mulţumit de prezenţa de spirit a domnului Diaconescu. Cred că l-a ajutat foarte mult cariera juridică a domniei sale. A avut o poziţie verticală, bazată pe principii şi fără să facă nici un fel de concesii părţii italiene, astfel încât aceasta a fost nevoită să accepte punctul de vedere românesc pentru că altfel s-ar fi împotrivit sistemului doctrinar european.

  8. 8 Alex februarie 24, 2009 la 2:41 pm

    Biblotecaru, n-ai nimerit-o. Nu merge scuza pentru incompetenta din Romania cum ca nici americanii n-au reusit. Am anticipat ca SUA va iesi rapid din criza. Prima masura a fost finantarea datoriei a 5 milioane de persoane la banci.
    Alti bani sunt aruncati pe piata, fiind injectati in sistemul bancar, productie, infrastructura.

    Sa visezi bine!

  9. 9 soricel vs elefant februarie 24, 2009 la 3:00 pm

    comparatia tarii noastre cu superputeri, foste imperii, chiar si coloniale nu este fezabila din cauza „efectului de scara” din inginerie si teoria sistemelor, ce denota superficialitatea ziaristilor si politicienilor,care ne-a condus unde suntem: jos,f.jos.
    noi trebuie sa ne comparam cu tari similare noua ca istorie politica, spatiu geografic, cultura,sa.
    altfel, apar mari erori de sistem, inclusiv management politic.una, doua, vorbim de franta, germania ,USA, sa.
    cind om avea , dimensiuni geografice, ,cultura,istorie politica si de populatie, putem sa facem analogii cu statele respective. dar, nu avem.atunci sa stam in banca noastra si sa ne gindim ce avem noi de facut.ce,la noi economia merge de la sine ca la altii?la noi,pe fondul gilcevii,cresc: cursul leu/euro, somajul,birocratia care anesteziaza societatea,in general,etc.

  10. 10 Gabriela Savitsky februarie 24, 2009 la 3:31 pm

    N-are rost nici să ne indignăm, nici să coborâm cu bob-ul panta pesimismului. Poate ar fi cazul să facem ceva.

  11. 11 radufilip februarie 24, 2009 la 3:55 pm

    Cred ca este interesant articolul de pe http://radufilip.wordpress.com/2009/02/24/pnl-pd-l-love-reloded/. Va multumesc mult!

  12. 12 neinfectat de comunism februarie 24, 2009 la 4:30 pm

    a. nastase
    nu prea cred ca exista termeni de comparatie intre criza financiara din anii 30 si cea de acum…se tot observa la fiecare 10-15 ani „crize financiare”….ultima „criza” financiara a lumii occidentala a fost la inceputul anilor 90 si au scapat…romania nu a simtit acea criza pt fsn/pdsr/psd a avut grija sa nu ne racordam la institutiile financiare internationale, pt ca noi atunci cautam inca sa nu intinam idealurili socialismului….o sa trecem noi si de criza noastra…nu are rost sa cream panica in randul electoratului…

  13. 14 nicu rotaru februarie 24, 2009 la 5:05 pm

    dle presedinte, chiar si independent trebuie sa mergeti inainte, caci acum este momentul. succes.

  14. 15 Bibliotecaru februarie 24, 2009 la 5:18 pm

    @ Alex
    Precis aţi citit ceva scris de mine care scuză incompetenţă românească? 🙂

    Am să vă spun o credinţă de-a mea, bani investiţi de Statele Unite în economia lor sau în sistemul lor bancar, sunt de fapt bani care vor fi acoperiţi de ţări ca România. Aparent ei investesc nişte bani care au acoperire, totuşi, de foarte mult timp, dolarul nu mai are acoperire în aur, altă valută, mărfuri…, atunci banii injectaţi în sistem sunt tot bani de hârtie, doar că în momentul în care cursul leu/dolar nu va reflecta operaţiunea prin deprecierea dolarului şi aprecierea leului, noi de fapt acoperim gaura Americii (desigur ca noi sunt multe alte ţări „mai fraiere decât ţările occidentale”). Statele Unite nu-şi vor reveni cu adevăr, ci vor mai face rost de nişte bani care să le dea senzaţia că s-a lansat economia.

  15. 16 instalatorul februarie 24, 2009 la 5:23 pm

    M-am uitat pe stire, este cam confuza, pe exact 19 rinduri incepe cu salarii, continua cu impozite si sfirsesc cu taxe, semn ca nici stiristii nu au inteles prea clar. Pina la urma, pare a fi clasica reducere a taxelor care stirneste discutii in politica americana, in sensul ca adversarii reducerii sustin ca aceasta duce la scaderea calitatii serviciilor publice oferite cetatenilor. Lucrul care nu-mi place in afara de confuzie este acela ca dl Obama include valoarea reducerii in valoarea planului sau de redresare, ceea ce face ca expunerea sa sune a chestiune romaneasca in care lucrurile sunt amestecate unele cu altele ca sa nu se mai inteleaga nimic.

  16. 17 cristian februarie 24, 2009 la 5:33 pm

    Ei bine si la noi se fac ispravi de vitejie. Dupa furtul de la Ciorogarla s-a reactualizat un plan de intarire a vigilentei si pazei la depozitele de armament si munitie ale patriei. Cateva detalii la http://www.alvalia.ro/blog/?p=277
    Intre necesare: atv-uri , lanterne si automotocositoare…

  17. 18 JR. februarie 24, 2009 la 5:37 pm

    Revine aproape obsesiv retorica speranţei: „Poate va veni o zi…” când se va întâmpla ceva de bine şi pentru poporul român. Spetanţa moare ultima şi românii încă continuă să spere. În ce mă priveşte emoţiile mă încearcă pentru că eu nu mai am timp să aştept. Voi pleca din această lume în care am trăit sperând, cu părerea de rău că urmaşii mei au rămas pe mâna lui Băsescu să le alimenteze aşteptările. D-le A. Năstase, „acum sau niciodată!” Vă doresc succes în absolut tot ce întreprindeţi. V. R. – P.N.

  18. 19 lupi februarie 24, 2009 la 5:50 pm

    @ Aya –- v-am raspuns la postarea dvs. din 22 febr.Va multzumesc si va rog sa va facetzi timp , daca se poate , sa cititzi cele scrise .Din pacate , din pricina timpului , n-am putut sa cuprind toate temele .

  19. 20 Alex februarie 24, 2009 la 7:00 pm

    soricel vs elefant, ce-ar fi sa compari prestatia politicienilor de astazi cu cea a bratienilor, a taranistilor, conservatorilor din perioada interbelica? Cu precadere in vremea crizei economice. Sefi de stat, de guvern, diplomati, cercuri de afaceri si tot ce vrei dumneata. De pilda, cum era promovata imaginea Romaniei in lume inainte de Razboi si cum este in prezent. Sub toate aspectele, la toate nivelurile. Sau invatamantul si cercetarea romaneasca in anii ’30 comparativ cu anul de gratie 2009. Fa un studiu de caz pe scolile romanesti din Banat si mai vorbim!

  20. 21 meta-Comunicatrul februarie 24, 2009 la 7:14 pm

    Domnule Adrian Nastase de ce cautati analogii pentru o criza reala in romane, fictiuni atat de indepartate. Fictiunile respective au primit (ce-i drept) premiul Nobel pentru literatura (nu pentru economie) dar pentru modul artistic, transfigurat in care un autor a povestit despre cum si-a amintit si imaginat el criza in America interbelica. Nu cred ca ati vrut sa epatati cu lecturile d-voastra de care nimeni nu se indoieste ci doar ca a-ti fost sincer. Asa vedeti d-voastra criza, ca pe ceva confuz care se poate lamuri cat de cat cu lecturi beletristice. Nu era mai normal si mai aproape de realitate sa va amintiti povestile spuse de tatal d-voastra despre cum a trait domnia sa criza, in realitate (nu in fictiune), in Romania (nu aiurea)? Nu inteleg de ce evitati sa vorbiti despre parintii d-voastra si despre invataturile pe care vi le-au dat. Explicatia sa constea oare in faptul ca le pastrati exclusiv pentru d-voastra si familie? Sau e altceva?…

  21. 22 Cotoi februarie 24, 2009 la 7:36 pm

    Simţul conservării

    Când şobolanii şi bancherii
    abandonează corabia e smn
    c-a luat apă…sau mai rău.

  22. 23 Alex februarie 24, 2009 la 7:50 pm

    Bibliotecaru, asa este, noi acoperim economia americana. In plus, numai America este in masura sa tipareasca dolari la infinit pentru a acoperi datoaria publica si privata din SUA.

  23. 24 Alex februarie 24, 2009 la 7:58 pm

    instalatorul, este fireasca scaderea impozitelor in vreme de criza. N-ai ce face, unica solutie pentru a nu sugruma economia. Pe aceeasi linie merg si Cehia, Polonia, Serbia; dimpotriva, un stat isi poate permite provizii pentru „iarna” printr-o crestere a fiscalitatii in anii in care economia „duduie”, in limita suportabila de catre intreprinzatori.

  24. 25 instalatorul februarie 24, 2009 la 8:28 pm

    Alex, unde am scris eu ca e nefireasca?

  25. 26 ORASAN IOAN februarie 24, 2009 la 8:32 pm

    Nu exista elemente de comparatie intre dorinta Americii si dorinta Romaniei de iesire din criza,administratia americana a adus in planul strategiilor cei mai reputati specialisti,ai nostrii au adus si aduc in loc de specialisti clienti politici de multe ori controversati in zona de unde provin,mai mult decat atat,de multe ori am impresia ca tabloul politic si administrativ este tabloul unei cumetrii politice asa cum destul de bine a ilustrat-o fostul presedinte Iliescu.In timpul campaniei electorale si chiar dupa,am fost saturati cu promisiunile a sute de km. de drumuri si autostrazi,de mariri de pensii si salarii,de imbunatatirea sistemului sanitar si stiu cate s-au mai promis.Acum Berceanu nu stiu cu ce se ocupa,pentru ca a spus ca anul asta nu face autostrazi si probabil nici drumuri,Pogea in general nu are bani pentru ceva in tara asta si tot asa pot enumera ministerele,era sa zic toate,dar trebuie sa ma opresc la turism si sport,unde pe baza tichetelor de vacanta se face turism ecumenic si slalom balnear pe ruinele societatilor falimentate.Pe la televizor vin unii,care zic ei ca sunt specialisti in finante si ne cer sa economisim banutii si sa-i ducem la banci,banci care de o vreme nu mai imprumuta pe nimeni si uite asa in loc sa cumparam produse,ca firmele sa supravietuiasca si statul sa aibe de unde lua impozite,unii dintre noi sustin idei destepte care ne duc in mod sigur la saracie si mizerie.Taxa auto, atat de promisa anterior pentru desfiintare de actualul cerc guvernamental,este atat de plina de viata si mai tare decat toate drumurile noastre,drumurile noastre atat de pline de nesiguranta in plan tehnic dar si al sigurantei cetatenilor,suntem tara unde politistul nu are curaj sa folosesca legal pistolul din dotare,pentru ca atunci se termina cariera in politie,suntem tara in care justitia nu poate defini pericolul public,suntem tara unde judecatorii elibereaza invinuitii pentru ca procurorii ,dupa spusele judecatorilor,nu au probe in dosare,suntem tara proceselor lungi si costisitoare,suntem tara unde trebuie sa ne rugam lui Dumnezeu sa iesim din criza economica si morala in care am intrat de la revolutie incoace si din care nu stim cand iesim.Trist,Romania este tara judetelor,condusa …………

  26. 27 Horia februarie 24, 2009 la 8:36 pm

    Ultimul as din mânecă

    Preşedintele Barack Obama, moştenind de la George Bush un dezastru intern si internaţional îşi poate permite orice. La nevoie poate apela chiar la ultimul as : un
    Tribunal Internaţional la Bagdad, cu acelaşi rol cu cel de la Nuremberg, având
    pe bancă vinovatii arhicunoscuţi care nu vor putea dribla pedeapsa cu moartea.
    Dacă o face, SUA nu mai poate fi egalată de nimeni şi se va impune definitiv.

  27. 28 nastase februarie 24, 2009 la 8:38 pm

    meta- Comunicatrul,
    Inteleg ca va intereseaza viata tatalui meu. Puteti citi cateva randuri, pe aceasta tema, in postul meu, „Ce inteleg prin patriotism”. Acolo puteti gasi si o trimitere la o carte, in format electronic, pe site-ul meu, intitulata „Marin GR. Nastase – destinul unui militar”.
    Dupa ce o veti citi, sper sa va fie jena pentru intrebarea de final („Sau e altceva?…)

  28. 29 meta-Comunicatorul februarie 24, 2009 la 9:01 pm

    @Adrian Nastase – va multumesc pentru raspuns si pentru trimiterea bibliografica. Fiti sigur ca o voi citi. De ce ar trebui sa ma jenez pentru intrebarea finala? „Altceva” poate fi orice altceva nu neaparat varianta la care v-ati gandit d-vostra. „Jena” pe care mi-o propuneti este generatoare de sugestii pe care eu nu voi fi vrut sa le fac (nici n-as fi avit cum). Sper ca ma credeti.

  29. 30 Ciprian Bojan februarie 24, 2009 la 9:26 pm

    Avantajul S.U.A. este faptul că economia este în cea mai mare parte controlată de sectorul privat. Şi mai există un avantaj: clientela politică în S.U.A. este „la vedere” şi dă socoteală justiţiei, care este independentă. La noi se ştiu „clienţii”, da’ ei nu există oficial. Mie milă de „fufele” de pe Calea Victoriei, care la o singură „înţolire” pun pe ele salariul pe un an unui medic, profesor, bibliotecar, etc. Da’ fetiţele astea din banii cui se-nţolesc, dacă nu dăm banii „clienţilor”? O dilemă gravă, gravă de tot D-le Năstase
    PS. Îmi cer scuze pentru limbajul licenţios, da’ nu mai poci!!!!

  30. 31 Aya februarie 24, 2009 la 10:41 pm

    @

    Adrian Nastase

    DESPRE REPLICI

    Cand despre un personaj public, care a rezistat tuturor „tirurilor” prelungite, nu mai exista nimic negativ de inventat (toate posibilele subiecte fiind epuizate, fara efectul final scontat) se procedeaza, in disperare, ca aici pe blog.
    Se scoate la inaintare cineva care s-ar putea auto-numi, sa-i zicem, meta-Comunicat(o)r (un nickname ales la intamplare) care sa posteze un text fara subiect concret, dar continand elemente (mai ales sub forma de remarci neclare, procedeul fiind clasic) de natura sa declanseze reactii afective firesti.
    Ce se vizeaza?
    Personajul public ar trebui sa lanseze, fara sa vrea, un fals subiect de discutie publica in urma preluarii si dezvoltarii ei reactiei sale omenesti „la cald” (dezvoltarea subiectului inducand alte reactii din partea sa, care ar alimenta totul).

    In cazul de fata, „zona adversa” a scos la inaintare un individ cu evidente frustrari (nici macar nu e nevoie de psihanaliza textului pentru a realiza acest lucru) si cu serioase probleme culturale.

    Demonstratie:
    Citez din geniala postare semnata meta-Comunicatrul (este de banuit ca a vrut sa scrie „Comunicatorul” sau „Comunicatul”- ce legatura ar putea avea acestea cu „meta” e alta discutie):
    „modul artistic, transfigurat (?!?;n.A.) in care un autor a povestit”;
    „a-ti fost sincer” (orice comentariu este de prisos);
    „ceva confuz care se poate lamuri cat de cat” (adanc!).

    Acest lucru demonstreaza ca numita zona se afla in mare criza de personal, indivizii cu forta a mesajului retragandu-se, cu jena.

    P.S.
    Cred, cu toata sinceritatea, ca exista pe blog (alte) texte, idei, provocari care cu adevarat merita atentie.
    Astept de la cel care a avut si continua sa aiba o importanta definitva in cizelarea mea intelectuala, care m-a invatat sa evit capcanele, sa nu reactionez afectiv (citez „la cald”) si sa disjung cauzele sa nu comita exact greselile de care a reusit sa ma fereasca.

  31. 32 gigi februarie 24, 2009 la 10:41 pm

    @instalatorul
    Esti amabil cu gazda noastra.Stirea Hotnews este intr-adevar confuza si redactata neprofesionist,dar aceasta confuzie se extinde surprinzator si la postarea dlui Nastase,de ale carui experienta si cultura economice nu ne indoim.Mai intai,majorarea veniturilor americanilor nu este o simpla crestere in termeni nominali,ci o crestere in termeni neti,datorita scaderii cuantumului unor impozite.A-ti inchipui,macar,ca in America un guvern,fie el condus de „salvatorul”Obama,poate decreta mariri de venituri in toata economia si la tot poporu’,este un non-sens.
    In al doilea rand,cresterea respectiva,cum o fi ea,nu poate viza 95%din populatia Americii.Este vorba,poate,de 95% din populatia cu drept de munca,ceea ce este altceva.Ma mira preluarea si folosirea de catre dl Nastase a unor informatii echivoce si,cel mai probabil,incorect formulate.
    Si ar mai fi ceva:afirmatia dlui Nastase,repectiv „…stim ca singurul lucru
    cert legat de istorie este ca ea se repeta…”este,dupa parerea mea,daca nu superficiala,atunci macar discutabila…

  32. 33 Birthday quotes februarie 25, 2009 la 12:26 am

    Federal Reserve Bank tipareste bani DIN AER ,citi vor muschii lor, si imprumuta statul american la infinit si CU si FARA dobinda(dar cu niste interese colaterale imense …) ;

    Ca sa isi scoata basma curata polologhia demagogica Obama va fi finantat cu barje intregi de dolarei proaspeti, chiar cu pretul unei inflatii fantastice care va veni dupa a doua realegere a lui ; important este sa nu fie dezamagit pe moment poporul american, deja isterizat de asteptari ….

    Oricum, se pregateste un alt conflict, un alt razboi, fara razboaie america ar intra in faliment; este imposibil sa se retraga sau sa renunte la atitudinea invaziva ce a caracterizat-o in ultimul secol, pentru ca aceasta este reteta de succes a unei superputeri, ca sa fi in top trebuie sa te cateri pe cadavrele altor natiuni.
    Nu trebuie sa fi ”specialist” ori ”analist” economic ca sa intelegi paradoxul unei crize economico-financiare care ”genereaza” salarii marite la 95 % din populatia de citeva sute de milioane a unei natii )))

    In america functioneaza un comunism capitalist, se SOCIALIZEAZA PIERDERILE si se CAPITALIZEAZA PROFITUL .

    Cu alte cuvinte, masuri comuniste la vremuri de criza cind se aplica ”curba de sacrificiu” cind tot poporul trebuie sa plateasca pentru binele statului( stat= adica grupari de oameni foarte bogati) si masuri capitaliste cind e vorba de profituri particulare, care nu se impart cu nimeni din popor, ca doar e ”capitalism” nu? )))

    Si iata ! OOOO, minuneeee a minunilor, acest mesia Obamaaaa, cum scoate el natiunea din criza si cum tamaduieste el ranile americanului de rind, marindu-i salariul si in acelasi timp adaugind taxe de sacrificiu, cu o mina ii ia si cu alta ii da , ca intr-un numar de iluzionism ieftin…

  33. 34 Adrian februarie 25, 2009 la 12:49 am

    Articolul de azi mi se pare foarte bun [cel din ziar pe care tocmai il ascult]. Singura problema este ca nimeni nu se sesizeaza de faptul ca bgs-boyul isi face reclama de ceva timp la tv si asta cu un singur scop: firmele de bodyguards-i sa poata purta arme de foc. Este singurul sau scop. De ce nimeni nu zice asta? Si de ce nu zice nimeni pe cine are in spate acest om? Sa ne aducem aminte cum si-a inceput PR-ul cu clubul Steaua [o datorie neachitata], stiut fiind faptul ca cele mai citite site-uri din .ro sunt cele de sport, si a continuat fiind invitat mereu la comentarea „micilor” probleme infractionale. […]

  34. 35 instalatorul februarie 25, 2009 la 1:31 am

    Domnule Nastase, va semnalam ca s-ar putea sa fie ceva oportunitati in Gaza pentru firme din Mizil. Un sumar BBC: SUA se pregatesc sa doneze 900 milioane usd pentru Gaza, Hillary va organiza o conferinta a donatorilor. Daunele totale sunt estimate la 2 miliarde usd. 21000 de locuinte sunt distruse sau grav avariate, 1,5 milioane oameni au asigurata electricitate cu intermitenta, 50000 oameni nu au acces la apa curenta. BBC afirma ca este posibil ca draga de Hillary sa anunte ajutorul lunea viitoare, cind va fi in Egipt. Sigur ca, facind donatia, SUA isi vor trage partea leului dar – cu ceva preocupare, tot ar fi loc pentru citeva milioane usd lucrari si pentru ceva firme din Mizil. Parca am auzit ca ar da si sauditii bani. Sugerez o discutie cu reprezentantii palestinieni de pe la noi. Posibile nu doar livrari de usi, ferestre (firma pe care ati pus-o in discutie), dar si lucrari de constructii, montaj (poate si ceva centrale solare, eoliene) instalatii. Sugerez sa nu intirziati, e criza si banii respectivi (adica aspectul umanitar) vor tenta pe multi.

  35. 36 blogideologic februarie 25, 2009 la 7:53 am

    @ Alex
    „noi acoperim economia americana. In plus, numai America este in masura sa tipareasca dolari la infinit pentru a acoperi datoria publica si privata din SUA.”
    Corect, aşa este! Dar aceasta înseamnă că Statele Unite sunt în „revoluţie permanentă”. Tot aşa erau tipărite în neştire assignatele în Marea Revoluţie Franceză. Fenomenul a contribuit mult mai mult la degradarea Franţei (prima putere a lumii inainte de 1789), decat a putut contribui absolutismul luminat al Vechiului Regim. Va urma degradarea Americii? Aceasta este marea întrebare! Pentru că există posibilitatea de bifurcare a drumului, în acord cu Teoria Catastrofelor a lui Thom.

  36. 37 Neagu G. februarie 25, 2009 la 10:04 am

    Am urmarit cu atentie pozitiile si masurile noii administratii americane si este de apreciat viziunea mai democratica si realista a lui Obama si tovarasilor lui, dar ma tem ca nu va avea sorti de izbanda, decat, eventual, pe o perioada scurta, deoarece nu au fost elucidate, pe deplin cauzele si stadiul de dezvoltare in care a ajuns tara si insasi lumea. Eu cred ca se porneste de la o viziune in cadrul aceluias sistem, ori, criza actuala este a insasi sistemului. Sistemul capitalist neo-liberal este in coma si va muri cu siguranta. Continuand a incerca revigorarea lui, nu va duce decat la risipirea a f. multe resurse, ce va cobora si mai mult, in haos, omenirea. Cred ca ar trebui recitite operele lui A.Toffler si Galbrihth, dar si capitalul lui Marx (a se vedea ca in Germania, s-au vandut in 2008 cca 2800 volume, iar ministrul economiei din aceeasi tara afirma recent ca nu toate analizele si concluziile lui Marx sunt gresite) .In actuala criza, de fapt , se suprapun mai multe crize: financiara, economica, sociala, alimentara, energetica, de mediu si morala, evident si politica. A se vedea proiectele de nationalizare a bancilor in dificultate si chiar a unor mari companii. Statele si natiunile nu mai pot fi negate, ele nu si-au jucat inca intregul rol in societatea umana. Vezi tendintele de revenire la protectionism s.a. Ce face Romania in acest context? NIMIC, continua disolutia statului si crearea conditiilor optime pentru afirmarea plenara a structurilor mafiote. Ce forte lucide si capabile de riposta mai are Romania?? Nu se vede nimic! Lasitatea si indolenta sunt la ele acasa. Frica a paralizat totul? Sau acel „lasama sa te las” specific noua de o buna bucata de vreme. O singura raza de lumina a dat-o Fundatia O.Sincai, dar a ramas fara ecou. Imi pare rau, dar ma tem ca vom reactiona doar cand va ajunge cutitul la os, la cei mai multi dintre noi. Si atunci, numai haosul va asana societatea noastra.

  37. 38 Cogito ergo sum februarie 25, 2009 la 10:24 am

    @meta-Comunicatrul

    Spui: „…sa va amintiti povestile spuse de tatal d-voastra despre cum a trait domnia sa criza, …”
    Iti voi spune eu cum a trait tatal domnului Nastase criza din anii ’30. La fel ca si dumneta pe cea prezenta. Ca un copil. Numai ca dumnealui a trait-o asa in acord cu varsta pe care o avea atunci, iar dumneata comform dezvoltarii intelectuale la care ai reusit sa ajungi.
    Sa cresti mare! La minte.

  38. 39 Iluminatul februarie 25, 2009 la 10:27 am

    Jocul cu focul

    Marşează Forza Nuova, cu zvastica pe faţă,
    Cu Berlusconi-n frunte, mergând în pas de raţă.
    Coloana se încheie cu „gâsca” – Mussolini,
    O salvatoare-a Romei, ce-şi rânjeşte canini.

    Italia- i redusă la oraşele state,
    La fel ca în pa’ş-opt, pe lângă mari palate.
    C-o medie-aservită gândirii retrograde,
    Plătită din belşug de mafie cu grade.

    Şi-n timpul ăsta ONU, ca ea la fel şi UE,
    Admiră pe ţiganii ce le fac semnul “muie”.
    Sunt multe milioane, numai în Europa,
    Pe care o “halesc” în ritm de tropa- tropa.

    Soluţia emisă, de cine… nu mai ştiu,
    Să aibă şi ei ţară pe un pământ pustiu,
    Poate, oricând, sa fie un mare chilipir,
    În case subterane – modelul coviltir …

    Fascismul, marca voasrtră de mult înregistrată,
    Licenţă şi de Hitler, cu riscuri cumpărată,
    Puteţi să-l altoiţi într-un pustiu arab,
    Plătiind o redevenţă, dacă vrea… El-Zorab

  39. 40 blogideologic februarie 25, 2009 la 10:43 am

    @ Aya
    “Gaudeamus igitur/Traiasca fiecare-ntrebator! /Traiasca fiecare-ntrebatoare!“
    Dacă este un meta-joc? O căutare pentru game meta dă 23.900.000 răspunsuri. “Comunicatrul” este comuni-quatre? Au rămas patru oameni în această echipă de comunicare a “mesajului”?

  40. 41 instalatorul februarie 25, 2009 la 10:57 am

    Gigi: atitudinea mea fata de dl Nastase nu este discutabila. Deasemeni, imi dau seama de ce dl Nastase a citat stirea respectiva, desi am aratat caracterul ei confuz. Am mai dorit sa arat ca problema nivelului taxelor este veche in SUA, dl Obama nu merge pe un drum original si dealtfel este o diferenta fata de Romania, unde taxele parca nu mai ajung oricit ar fi de mari si de multe ( dovada recente semnale venite dinspre domeniul sanatatii). Cred ca problema dlui Obama este aceea ca se asteapta prea mult de la el: ma asteptam ca SUA sa isi piarda, odata cu dl Obama presedinte, macar o parte din aerele de mostenitori ai fostului Imperiu Roman, dar vad ca au inceput sa declare zei in viata, punerea dlui Obama mai presus de Hristos si in situatie de erou – fara sa fi facut inca nici o fapta eroica – fiind pentru mine un semnal de atentie. Sunt foarte curios sa vad urmatoarele productii istorice hollywoodiene, deoarece in timpul lui Bush jr. am vazut filme in care romani ori urmasi ai Romei (atentie!) declamau pentru libertate democratie si drepturile omului (tot asa cum in unele filme ale noastre domnitorii vorbeau parca din documentele de partid). Ma intreb daca nu cumva tipii au in vedere construirea propagandistica a unui soi de suprematie de drept divin.

  41. 42 Dan M februarie 25, 2009 la 11:11 am

    Ce parere aveti de alegerile anticipate pentru presidentiale, odata cu cele europarlamentare. Am scuti ceva bani, avand in vedere criza prin care trecem!

  42. 43 Paul februarie 25, 2009 la 11:40 am

    Domnule Nastase,

    Sper sa nu fie chiar atat de cert ca istoria se repeta. Pentru ca, daca este adevarat ca ea se repeta cu necesitate, atunci nu mai e nimic de facut :).
    Ei bine, intelegand din continuarea articolului dumneavoastra ca nu sunteti un fatalist – a te gandi la solutii de „evitat repetarea istoriei” nu poate insemna resemnare in fata destinului -, imi dau seama ca, referindu-va la repetarea istoriei, v-ati gandit doar la reeditarea anumitor premize ale acesteia.
    Stiu ca istoria nu include doar fenomenele „intamplate” pe vremea „creatorilor” nostri, ci si alegerile pe care acestia le-au facut pentru a raspunde respectivelor fenomene. Stiu, de asemenea, ca la aceste alegeri ale modurilor de raspuns la anumite provocari trecute, care se repeta in zilele noastre, v-ati referit in cuprinsul articolului. Aceste posibile raspunsuri originale ar putea face diferenta intre „repetarea istoriei” si „revolutionarea istoriei”.
    In sfarsit, cel mai greu este nu sa cunosti istoria – pentru a nu-i repeta greselile (se pot face alte greseli, originale, cu foarte multa usurinta 🙂 ) -, ci sa cunosti solutiile care i-ar face pe urmasi sa-si doreasca repetitii „fara numar” ale unei aceleiasi perioade istorice fericite :). Va urez succes, deci, in gasirea unor asemenea solutii fericite. (Stiu ca am beneficia, alaturi de dumneavoastra, de o asemenea reusita). Pentru aceasta, insa, va trebui sa va implicati mai mult decat pareti a o face momentan, daca-mi permiteti indrazneala. Nu stiu cum ati putea sa va implicati mai mult, pentru ca nu eu sunt deputatul reprezentant a catorva zeci de mii de romani sau presedintele Consiliului National al PSD. Poate ca ar fi trebuit sa participati, la votarea bugetului. Poate ca ar fi trebuit sa va autoinhibati scepticismul prin niste iesiri mai „arogante” in dezbaterea publica… Poate ca ar trebui ca eu sa ma opresc aici cu speculatiile si sa va cer din nou scuze pentru indrazneala :).
    Spor la treaba! Mai sunt atatea de facut…

  43. 44 Neagu G. februarie 25, 2009 la 12:39 pm

    PS-Nicu Rotaru: Ai dreptate, daca dl. Geoana ar deveni contracandidatul dlui. Basescu, ar cadea cu brio, ar fi doar un iepuras docil. Observati cum dl. Geoana a devenit un al doilea Boc, un yes-man al dlui. BT. In concluzie, singurul contracandidat cu potential major, ramane dl. A.Nastase. Cu conditia de a demisiona din PSD si ar candida ca independent. Ar primi si voturile psd-istilor adevarati si ai pnl-istilor si ai udmr-istilor. Ar fi un lider al MISCARII NATIONALE PENTRU DEMOCRATIE SI LEGALITATE.

  44. 45 Neagu G. februarie 25, 2009 la 12:41 pm

    PPS- Da, istoria se repeta, desigur, la alt nivel.

  45. 46 Augustin februarie 25, 2009 la 1:10 pm

    @ Aya
    Eterna si nestavilita ta foame de (psih)analiza te impinge, fatalmente, in derizoriu!
    In postarea unui biet incult si frustrat decelezi, iata, lucratura machiavelica a „zonei” opuse, disperate de lipsa ideilor productive.
    Numai ca „demonstratia” ta, menita sa transforme un individ oarecare, ce-a venit sa-si verse laturile sufletesti aici, intr-un dusman perfid si periculos, este, inevitabil, schioapa. Adica acea „zona adversa”, daca tot „scotea la inaintare un individ”, chiar nu gasea unul mai rasarit? Il lasa pe acest penibil sa improvizeze, in loc sa-i fi scris textul?
    Asadar, sa ne decidem: ori e frustrat, ori e „trimis”!
    Apoi, iti incepi asa-zisa demonstratie cheltuind vreo 30 de cuvinte pe tema faptului ca „iscoada” a mincat o litera. Asta nu-i demonstratie! Mai ales ca, mai la vale, tu insati scrii „definitva”, ceea ce, dupa mintea mea, nu dovedeste nimic! De ce, in cazul lui, ar dovedi?
    Restul „demonstratiei” nu ne spune altceva decit ca individul e incult si prost. Mersi, nu era nevoie de demonstratie!
    In fine, nu cred ca A.N. a gresit, reactionind. In paranteza fie spus, cind iti zice cineva „de mama”, nu poti sa nu-l plesnesti peste botu-i scirbos! Insa aici nu despre asta e vorba, ci despre furnizarea unor lamuriri necesare. Si, desigur, o punere la punct a individului, in termeni bine temperati.
    Apropo: cu spiritul tau analitic, ai putea sesiza vreo componenta contraproductiva a unei (eventuale) lipse de reactie a gazdei noastre la mitocania cu pricina?

  46. 47 Alina februarie 25, 2009 la 1:21 pm

    Domnule Nastase, este adevarat ca Geoana a facut blat cu Basescu? Banuiam de mult ca domnul Geoana se vinde si pe el si tot partidul pentru a fi numit in functii inalte de Basescu. Nu deranjeaza pe nimeni in partid acest lucru?

  47. 48 Alina februarie 25, 2009 la 1:36 pm

    Basescu stie foarte bine ca pe Geoana desi acesta este presedintele PSD, il va invinge cu mare usurinta la prezidentiale. Ma intreb cum poate un partid de talia PSD care a fost intotdeauna cel mai puternic pe scena politica, sa accepte ca la alegerile prezidentiale sa se predea, sa piarda in fata lui Basescu? Scorul foarte mic realizat la alegerile parlamentare s-a datorat in mare parte conducerii actuale a PSD. Daca partidul facea intradevar opozitie si nu negocia pe ascuns cu Basescu in toti acesti ani, PSD ar fi fost astazi intr-o cu totul alta situatie.

  48. 49 Neagu G. februarie 25, 2009 la 2:19 pm

    PPPS- Intrati pe blogul lui Dan Andronic si vedeti cat de lamentabil s-au comportat M.Geoana, V.Ponta, F.Iordache si alti psd-isti, la Cotroceni, pe 24.02.09, ca sa va dati seama ce a ajuns acest partid si cat de mare este tradarea liderilor.Vedeti deci daca mai merita sa va dati votul ac estui partid.

  49. 50 meta-Comunicatorul februarie 25, 2009 la 2:19 pm

    Intr-un mesaj anterior am incercat sa intreb (retoric) de ce dl. Adrian Nastase (un expert) vorbind despre „criza” a preferat sa culeaga fructele mâniei (din biblioteca) in loc sa faca un recurs la memorie (la memoria in care pastreaza cunostintele de specialitate, la memoria „genetica” sau chiar la memoria colectiva a romanilor). Intrebarea mea (fiind retorica) a ramas fara raspuns ceea ce i-a consfintit formal statutul de „aluzie”. Delirul comentariilor care au urmat (in legatura cu „aluzia” respectiva, transformata brusc in „mesaj important” de catre nevinovata interventie a d-lui blogger), spune multe despre „anturajul” pe care-l are dl. Adrian Nastase pe blog. Si nu este nevoie de nicio psihanaliza gramaticala pe text pentru asta. Umorul de situatie ramane bonusul consistent al interventiilor nu nadufuri. Aya e situatia!

  50. 51 Carol februarie 25, 2009 la 2:44 pm

    AN, aveti dreptate.

    Voi, inca nu!

  51. 52 Aya februarie 25, 2009 la 3:07 pm

    @

    Augustin

    Imi pare cel putin ciudat faptul ca, in replica ta, ai omis (?) esentialul din postarea mea (desi la ea te referi): faptul ca semnalez periculoasa perversitate a unor demersuri aparent nevinovate. Mai clar, ca prin texte precum cel semnat „meta- Comunicatr” se incearca declansarea unei omenesti reactii a celui vizat (evident, legat de subiectul „propus”), acesta urmand, apoi, sa fie preluata, „rostogolita” si transformata, prin parsive conexiuni, intr-un subiect indreptat impotriva celui care a replicat omeneste.

    Imi pare la fel de ciudat ca nu ai gasit de cuviinta sa „demontezi” alte texte ale mele (ma refer la unele relativ recente) in care semnalam aspecte foarte grave, de nivel general (desi, in mod sigur, acolo ai fi avut mult mai mult teren de actiune pentru a incerca sa anulezi concluziile mele, caci- desi totul e real- ansamblul putea parea rocambolesc).

    Imi pare si mai ciudat faptul ca nu sesizezi periculoasa nocivitate a unei PROVOCARI EVIDENTE precum cea din textul pe care i l-am semnalat ANului (nefiind bine deloc sa replice unor astfel de postari- in general, provocarilor) si ca, mai mult, incerci sa anulezi tocmai faptul ca am intervenit intelegand ce se afla dincolo de banala aparenta.

    Deosebit de ciudat este faptul ca, din certa dorinta de a „desfiinta” eventuala acceptare a celor sugerate de mine, faci „miscari dezordonate” (eu as fi mai atenta, in locul tau): sustii ideea foarte paguboasa a reactiei la provocare (este imposibil de crezut ca nu stii elementarul lucru ca la provocari NU se raspunde, indiferent de pornirea afectiva sau temperamentala) aproape incurajandu-l pe Adrian Nastase sa reactioneze tocmai cum nu ar trebui sa faca.

    Ca sa fie clar: daca esti persoana publica si „tinta” a multor atacuri, cand cineva „iti zice de mama” (ca sa citez din postarea ta) NU raspunzi – dar pleci din acel loc, fara a replica in vreun fel, fiind clar ca esti provocat sa reactionezi, urmand ca totul sa se transforme intr-un scandal care ar alimenta un nou atac impotriva ta. In astfel de situatii e clar ca totul este prestabilit, urmand sa nu fie luate in seama, in vreun fel, motivatiile reactiri tale omenesti- dar pur si simplu scandalul creat.

    Cand esti persoana publica trebuie sa sesizezi provocari mult mai subtile decat cele fruste (de tipul „zisului de mama” la modul neaos) si sa procedezi la fel: pleci (generic vorbind) din acel loc sau, in functie de situatie, nu-l bagi in seama pe provocator, pur si simplu pentru ca se are in vedere „rostogolirea” reactiei tale (si, practic, lansarea subiectului PRIN tine).

    Un sfat: pentru a nu mi se mai parea „ciudate” reactiile tale, lasa pe seama mea sesizarea incercarilor subtile (si periculoase) de provocare si intuirea intentiilor cand inca nici macar nu se vad si ocupa-te de lucruri mai „vizibile”, daca doar in acestea crezi.

    P.S.
    Ca sa te lamuresc: tocmai forma agramata sub care a fost lansata provocarea PRIN cel care semneaza „meta- Comunicatr” arata ca exista intentia clara de a provoca reactii nervoase din partea ANului.
    De ce?
    S-a vizat obtinerea unei reactii deloc „intelectuale”.
    Or, pentru asta trebuie sa incerci activarea unor mecanisme psihologice care nu duc la reactii elaborate.
    Mai pe scurt: ca sa obtii o reactie nervoasa, provoci neaos.

    Iti exemplific printr-o situatie ipotetica:
    Daca vrei sa enervezi pe cineva si sa-l provoci sa raspunda neaos, cum i te adresezi:
    1. Nivelul dumneavoastra intelectual lasa de dorit
    sau
    2. Esti un tampit
    ?

    Nu trebuie sa fii un mare psiholog pentru a realiza ca formularea „esti un tampit” ar putea antrena reactia neaosa a celui vizat.

    Pentru ca o exprimare de tipul „esti un tampit” SA PROVOACE (cu probabilitate mare) re-actia celui vizat, cine trebuie sa o adreseze:
    1. Un intelectual rasat, strecurand-o intr-un discurs coerent
    sau
    2. Un tip cu aparenta de agramat (altfel spus, el insusi „neaos”)
    ?

    Ca si in cazul primei variante alternative, nu trebuie sa fii fin psiholog pentru a realiza ca exista o probabilitate mult mai mare de a obtine efectul scontat daca la inaintare este scoasa o peroana agramata.

    Schimba ce e de schimbat si vei ajunge exact in situatia postarii semnate „meta- Comunicatr” si a vizatei reactii a ANului (din fericire, nu a raspuns la provocare foarte nervos, asa cum s-a dorit, dar este bine sa nu-si piarda „anticorpii” in acest sens).

  52. 53 cristian februarie 25, 2009 la 3:32 pm

    Apropo de intalnirea de la Cotroceni si consecinte…
    http://www.alvalia.ro/blog/?p=281

  53. 54 Horia februarie 25, 2009 la 4:00 pm

    Hora lumii

    În hora(cercul) lui Euler numai nouă jucători încap,
    ştiuţi doar de Trilaterală, dar şi de veşnic Mugur.
    Jucaţi pe “leu” pentru că Mugur e… Leu şi cât va fi
    Guvernator nu vom purta pampersi .

  54. 55 meta-Comunicatorul februarie 25, 2009 la 4:20 pm

    Se pare ca pe Adrian Nastase o sa-l pape gAya. Modul in care il „urecheaza” gAya in public pe Adrian Nastase pentru o reactie (poate nenecesara) ii poate aduce acestuia, aici pe blog, prejudicii de imagine mult mai consistente decat „vinovatiile” pentru care este „certat”. Ii rog pe administratorii acestui blog sa-i ingaduie Ayei accesul la mesajele pe care (incerc sa) le postez ca sa aiba toate „datele” atunci cand se avanta in fluviale revarsari de elucubratii. Asadar draga Aya (?! ce nick e asta?) n-am vizat nici un moment (si nici nu m-am asteptat la) vreo reactie din partea lui Adrian Nastase. Am explicat (intr-o postarea care n-a aparut inca) ce am urmarit. Am considerat ca Adrian Nastase a folosit postarea mea ca pe un prilej bun de readuce in atentie (evident ca nu numai mie) o carte „Marin GR. Nastase – destinul unui militar” (care evident este putin cunoscuta). De aici a inceput haosul si conspiratia. Evident ca pot da (si eu) o interpretare psihanalitica reactiei Ayei (?! ce nick mai e si asta)… dar e atat de evidenta ca n-as putea avea nici un avantaj din asta asa dupa cum nu poti trece de matematician daca afirmi ca 2 + 2 = 4. Ceea ce mi se pare suspect este faptul ca Aya (?! Ce…) isi ingaduie astfel de urecheli in public.

  55. 56 Mike februarie 25, 2009 la 5:06 pm

    Haha… chiar mai credem ca ce se vorbeste in campania electorala tine?
    Istoria ne-a demostrat foarte simplu ca promisiunile sunt simple promisiuni. Toate guvernele ne promit salarii, pensii, autostrazi, justitie… etc. Pana acum de 18 ani n-am vazut nimic din ce s-a promis.
    Problema noastra (a poporului) e ca desi cei alese ne mint inca inainte sa fie alesi ne lasam pacaliti de fiecare data cu aceeasi naivitate ca poate astia fac ceva.
    Ei bine, toti fac in asa fel incat sa isi promoveze agenda personala, sa isi impinga in fata interesele grupului din care fac parte, sa faca legi de care sa beneficieze cel mai bine finantatorii lor de campanie samd.
    Toate masurile sociale (inclusiv cele PSD) au cu totul alt scop decat cel afisat public. Atata timp cat de masurile lor beneficiaza marile mase intr-o masura mica, beneficiaza ei intr-o masura mai mare… desi asta este de fapt ceea ce inseamna sa fii politician… dupa cum spunea Parretto: 20 la suta din cauze genereaza 80 la suta din efecte.

  56. 57 gigi februarie 25, 2009 la 5:31 pm

    @Instalatorul
    Nu am pus in discutie atitudinea dtale despre dl Nastase,care este,oricum,arhicunoscuta.Am remarcat doar ca ai fost amabil,sau, mai corect spus ,intelegator.Eu am inteles altfel.E vreo problema?

  57. 58 Aya februarie 25, 2009 la 6:05 pm

    @

    Blogideologic

    MULTUMESC ( „SUPPOSITIO MATERIALIS”)

    “Comunicatrul” este comuni-quatre?” (am citat)
    ( Au rămas patru oameni în această echipă de comunicare a “mesajului”?)

    ‘(…) prin gura ta vorbeste intelepciunea”
    (Numele Trandafirului- Eco).

    Sigur ca e vorba despre comuni- QUATUOR (nu catr, cum a scris, gresind voit, autorul acelui mesaj, in textul pe care tot VOIT l-a scris agramat, asa dupa cum si-a gresit si nickname-ul; ulterior, dupa transmiterea mesajului, a preluat o sugestie facuta de mine – meta- Comunicatorul- ceea ce indica „luarea formei”, precum lichidul).

    „Suppositio materialis”- vorbirea se ia „de dictu” nu „de re”, cum spune Guglielmo in Numele trandafirului.

    Deci, se atrage atentia asupra celei de a patra litere din META („A”)
    (quatuor din „meta” este a patra litera, „a”).

    Meta: „transformare”, „schimbare”, dar si „dincolo de” , „dupa” (spatial si temporal).
    Intr-o alta acceptiune (cu „caciulitza” deasupra ultimei litere- deci aceasta devenind a doua din alfabetul roman)- „hotar”, „razor”.

    A- prima litera a prenumelui (first name, cum spune englezul- pentru noi important ca fiind numele de botez, cel prin care este „chemat” cineva cu adevarat); prima litera din Adrian.

    Quatuor- patru.
    Pot extinde mult analiza, dar primul mesaj care apare este : (miercuri) 4 (martie). Ziua in care, conform deciziei Biroului Permanent al Camerei Deputatilor, plenul se va pronunta asupra solicitarii privind dosarele lui Adrian Nastase (foarte ciudat aleasa zi- cei care cunosc programele parlamentare, stiu la ce ma refer).

    Ceea ce va fi important (in mesaj se transmite o amenintare- dar este si o provocare mizera) este DINCOLO de „hotarul” „4” pentru „A”.

    Pe un alt plan (dincolo de „suppositio materialis”) inseamna ca „dincolo” de „A” mai exista (asa cum ai spus) INCA trei persoane vizate de amenintare (deci, in afara cercului asociabil lui „A” ca familie, de unde si provocarea lansata in directia tatalui ANului- aceea era excluZivista).

    Este posibil (chiar probabil) sa se faca, in aceste zile, presiuni asupra lui Adrian Nastase pentru a PLUSA pe ideea trimiterii dosarelor in justitie (ceea ce ar fi o mare greseala).
    Este posibil ca presiunile care se fac (se vor face) asupra lui sa vizeze amenintari legate de oamenii apropiati lui (NU familia)- cu falsa promisiune ca vor fi lasati in pace daca va face imposibilul pentru ca dosarele sale sa ajunga in justitie.
    Evident este o miunciuna- s-ar intampla exact invers!.
    Daca va ceda, face o imensa greseala: DOAR daca lui i se intampla ceva ar putea fi loviti „ceilalti trei”!

  58. 59 Paul februarie 25, 2009 la 6:29 pm

    Aya,
    Augustin te-a tras aproape amical de maneca, dar tu, in suficienta-ti, l-ai repezit cu singura justificare ca: totul ti se pare ciudat (patru dintre paragrafele tale incep cu asemenea auto-dezvaluiri 🙂 ). Probabil este trecut in fisa postului tau sa te miri continuu :). Recomandare: nu te mai chinui cu redactatul kilometricelor asa-zise analize, foloseste mai bine semnul mirarii imediat sub semnatura ta ”!” 🙂
    Cat despre faptul ca, pentru a nu ti se mai parea tie ciudat, ar trebui sa te lase doar pe tine sa faci treaba de analista, asculta ce te invat! Negociaza cu Manuela sa ramai singura postatoare pe acest blog. Vei avea, astfel, sansa sa ti se adreseze domnul Nastase si tie. In sfarsit.
    Ei bine, intr-un singur loc ai si tu dreptate: in penultimul paragraf. Acolo sustii ca nu trebuie sa fii fin psiholog. Intr-adevar, pentru a redacta ceea ce ai postat tu mai la deal nu-ti trebuie decat o tastatura ramasa nesupravegheata :).

  59. 60 Paul februarie 25, 2009 la 6:43 pm

    Augustin,
    daca numai in lucruri vizibile crezi, lasa in seama Ayei sesizarile invizibile, s-a’nteles!?
    Si n-o mai tot contraziceti, mai baieti, ce naiba!
    🙂

  60. 61 Augustin februarie 25, 2009 la 6:44 pm

    @ Aya
    In postarea ta spui de 4 (patru) ori ca ti se pare ceva ciudat cu privire la interventia mea. Urmeaza cumva calificative de genul instelat, infiltrat, cirtita, dusman al poporului, sau altele de genul asta? Sau, pur si simplu, ti se pare ciudat (sau te enerveaza) sa te contrazica cineva? (Tu, care ai intotdeauna dreptate!?)
    Nu stiu daca am omis ceva din postarea ta, dar stiu precis ca din „demonstratia” ta n-am omis nimic, si nimic din ceea ce era acolo nu are legatura cu vreo demonstratie. Reamintesc, pe scurt, ca acolo faceai caz de o litera mincata si insirai citeva dintre „calitatile” celui atacat. Asta nu e demonstratie!
    Si daca trebuie sa suspectam orice om care face greseli de gramatica sau de logica de faptul ca le face intentionat, ca sa para ce nu este, urmarind scopuri diabolice, cred ca nu mai ajungem nicaieri. (Atentie, nici macar nu exclud ca o asemenea varianta este posibila, insa tu PREA vezi chestii de-astea la fiecare pas, si, de fapt, asta este tot ce-ti reprosez!)
    Nu am gasit de cuviinta sa „demontez” alte texte de-ale tale IN ULTIMA VREME, pentru simplu motiv ca nu le-am citit, lipsind ceva vreme de pe blog. Si nu toate postarile tale sint criticabile. Dimpotriva! Ai, de multe ori, observatii foarte pertinente, pe care le citesc cu mare interes! Ceea ce nu inseamna ca sint un admirator neconditionat si permanent al ideilor tale.
    Cit priveste esenta problemei, afirmatia ta cum ca il incurajez pe A.N. sa reactioneze este fara obiect, de vreme ce postarea mea a venit DUPA ce acesta reactionase, deja.
    Totusi, ma mira ca, furata de draga ta psihanaliza, omiti un amanunt esential: ca acea „zicere de mama” continea o insinuare abjecta care, dupa parerea mea, nu putea fi lasata fara raspuns.
    Cit priveste „sfatul” tau de a nu ma mai baga in treburile subtile pe care numai mintea ta atit de agera le poate descilci si de a ma limita la lucrurile mai simple, accesibile oricarui muritor, acest sfat are un miros urit pe care nu doresc sa-l caracterizez, din cavalerism. Ma rog, daca tu te mindresti cu ce-ai spus …

  61. 62 Daniel februarie 25, 2009 la 8:05 pm

    Cred ca mesajul dvs. s-ar putea traduce prin restaurarea unor principii de conducere echitabila si asezarea unor baze sanatoase pentru incetinirea scaderii economice. Reducerea taxelor inseamna indreptarea banilor catre cei care produc si care merita mai mult, in opozitie cu marile corporatii si banci al caror management a facut profit in primul rand, prin orice mijloace. Este corecta intentia dvs. si integrata intr-un plan de reasezare a societatii romanesti pe baze corecte, reprezinta singura solutie viabila. Nu stiu cati oameni de buna credinta si cu cap va sustin ca vad azi la stiri ca iar vor sa modifice regulamentul camerei cu dedicatie. Presupunand prin absurd ca tot ce sustin despre dvs. ar fi adevarat si chiar mai mult,in asemenea situatii oamenii de valoare trebuie folositi, nu tracasati, asta daca vrei sa rezolvi problemele comunitatii. Cine vede o criza economica sau financiara nu vede decat efecte, fara sa inteleaga. Criza este una sociala, determinata de una morala, iar efectele au rabufnit in economie.
    Am vazut ca multi au abordat problema inflatiei. Nu avem inflatie, vom avea cea mai mare deflatie din istoria moderna. Aceasta este produsa de deflatia creditului, care reprezinta majoritatea covarsitoare a valutei in circulatie. Credit vine tot de la incredere, iar increderea vine din tratamentul echitabil al actorilor economico-sociali. Poti oferi credit in orice conditii, dar asta nu inseamna ca vei gasi si amatori solvabili care sa il accepte, tot din lipsa de incredere (in autoritati, in economie, in sine chiar). Cash-ul poate fi tiparit oricand, dar creditul va produce intotdeauna deflatie. Solutiile sunt individuale sau cel mult regionale, asta daca nu vom avea o schimbare majora in cadrul populatiei si in conducere. Solutia este posibila, dar mi se pare departe de a fi implementata, asta nu inseamna ca nu trebuie sa incercam. In cel mai rau caz ne vom putea privi copii in ochi cand ne vor intreba de ce nu am facut ceva sa prevenim ce va urma.

  62. 63 Aya februarie 25, 2009 la 9:23 pm

    @

    Augustin

    Citez din ultimul mesaj pe care mi l-ai adresat:

    „Reamintesc, pe scurt, ca acolo faceai caz de o litera mincata si insirai citeva dintre „calitatile” celui atacat. Asta nu e demonstratie!”

    Comentariu: Era mult mai mult decat atat. Cu riscul de a ma repeta : este ciudat ca insisti asupra unei chestiuni neadevarate (sper sa fie vorba, in cazul tau, de o simpla incapatanare).

    „afirmatia ta cum ca il incurajez pe A.N. sa reactioneze este fara obiect, de vreme ce postarea mea a venit DUPA ce acesta reactionase, deja.”

    Comentariu: Si de acasta data imi pare ciudat (ti se potriveste cel mai bine, ca atare repetitia este binevenita) ca nu ai sesizat ceea era foarte clar: ma refeream la incurajarea unui anumit tip de atitudine, in general (te asigur ca inca mai am „simtul timpurilor”- ca atare, nu-ti puteam reprosa incurajarea unei actii trecute).

    Legat de partea finala a mesajului tau: pur si simplu asum – verbul „a se mandri” nu-si are locul acolo.
    Un comentariu suplimentar: daca atat ai inteles (legat de „cavalereasca” ta referire continuta) inseamna ca orice incercare suplimentara a mea, intru deslusire, ar fi inutila.

  63. 64 A. Ioan februarie 25, 2009 la 9:56 pm

    Dle. Adrian Nastase,

    cu cateva clipe in urma am pierdut textul de expediat. Este a doua oara cand mi se intampla sa-l pierd apasand pe Trimite comentariul. Atunci am renuntat, acum textul este cel reconstituit

    Eu nu-mi fac nici cea mai mica grija, gandidu-ma la problemele americanilor. Ei au in conservare imense bogatii, pe care la nevoie le pot valorifica. Am vazut chiar de curand. Fostul locatar de la Casa Alba a dispus valorificarea unui zacamant iar Barak Obama, bine consiliat, a ordonat incetarea exploatarii acelui zacamant. De curand SUA a facut o noua oferta Chinei de a investi in economia SUA, prin achizitionarea unui imens pachet de titluri de stat. Desi asiaticii si-au dovedit imensa capacitate investionala si in trecut, investind in economia americana. Planul presedintelui Barak Obama, a fost aprobat de Congres. SUA va investii cca 800 mld. de dolari numai in salvarea sau in crearea a cca 4 mil. locuri de munca. Dintre aceste, precizeaza unele surse, cca 90 se vor regasi in sectorul privat. El a precizat ca daca planul nu va fi ralizat cu maxima operativitate criza va duce somajul la cote greu de crezt. Se avanseaza chiar nivelul unui somaj de peste 10%, pana la sfarsitul anului in curs. Barak Obama a asculatat si doleantele guvernatorilor. Acestia, intruniti la Philadelphia, au solicitat presedintelui un plan de urgenta pentru investitii fara precedent in infrastructura. Eu nu cred in omul providential. Azi nu pot exista lideri singuratici. Liderul se exprima indeobste prin echipa sa. La casa Alba s-a instalat o echipa invingatoare. Ultima idee nu-mi apartine; am citit-o undeva pe net, daca nu ma insel.

  64. 65 A. Ioan februarie 25, 2009 la 10:40 pm

    Continuare

    Americanii au insa un mare atu, care s-a dovedit a fi in istorie infailibil. Au un sistem de organizare statala elastic, eficient, capabil sa raspunda unor comandamente. Sunt mari cuvintele?, nu cred, sunt chiar normale pe alocuri. Azi dimineata am plecat la o cumparatura. In drum spre magazin am poposit cateva minute bune la o banca din Bd. Decbal pentru un extras de cont. Intrand in zona in care se afla ofiterii de cont si consilierii am ramas mut de uimire. In aprilie mai, cand am fost aici ultima data, erau in acel spatiu cca 40 de ofiteri de cont pentru persoane juridice si 6 consilieri pentru persoane fizice. Azi, la ora 9:30, spatiul acela era aproape pustiu. A ramas tot pustiu si dupa ora 10, atunci cand am plecat eu. Este criza. In aceste spatii criza se vede cu ochiul liber. Aici, si oriunde aievea sunt astfel de spatii, nimeni sau aproape nimeni nu plateste furnizori, nimeni sau aproape nimeni nu incaseaza marfa vanduta. Muncitorii sunt in somaj tehnic. Cei cativa ramasi primesc leafa pe card. Daca intrebi un bancher, bancherul de la ghiseu, nici decum bancherul gomos cu ciorapii rupti, iti va spune ca painea lui a fost salvata de card. Este criza, Sper ca in martie viitor sa vin din nou aici. Si mai sper sa fiu zdravan calcat pe incaltari, tot la fel ca in martie trecut.

  65. 66 A. Ioan februarie 26, 2009 la 12:01 am

    Gata

    La banca am luat pulsul crizei de productie care tot criza economico-financiara este; cu deosebire ca prima se topeste la foc mocnind in cea de a doua. La televizor, in presa scrisa, pe net-ul nostru cel din toate zilele, criza este morala. Guvernantii mimeaza grosolan masurile anticriza si se batr cu caramida in piept, aratandu-ne bugetul. Da, bugetul este si poate fi un instrument de forta in combatera crizei. Dar bugetul Romaniei nu este un instrumentm de combatere a crizei economice. El este in buna parte un pamflet in care, parafrazandu-l pe Tudor Arghrzii cu ale lui Bilete de Papagal, Minciuna sta cu regele la masa. Regele, rogu-va cititi Presedintele.
    si-a croit un buget in care cheltuielile, ca venituri nu are, sunt cu peste 20% mai mare decat cele de anul trecut. Si bugetul ICR este mai mare cu 20%; bani suficienti pentru injuraturile pe portativ de adus doamnei noastre Limba Romana, promovarea staifului subtire, a magarilor arieni avangardisti, a falusurilor cu marimi variabile de atarnat pe peretii expozitiilor de arta contemporana. Nici bugetul MT nu este altfel decat imoral conceput. O antiteza nu-mi da pace si ma trimite la munte, locul in care s-au intalnit guvernatorii nostri. La intalnirea lor nu a participat nici un presedinte. Pacat. Atunci un guvernator s-a suparat si a fugit pana in Brazilia. Nu-mi amintesc sa fi tinut o conferinta de presa la intoarcere.

  66. 67 instalatorul februarie 26, 2009 la 12:59 am

    Gigi: cine stie?

  67. 68 Aya februarie 26, 2009 la 10:58 am

    @

    ALL

    Sper ca in cazul „procesului secolului” (ma refer la procesul lui Adrian Nastase) presa sa-si faca datoria de „caine de paza al democratiei”- cum mai este numita.

    Repet ce am mai spus: demersul procurorilor este SCHIZOFRENIC.
    Daca nu vom intelege ca, in astfel de situatii, trebuie sa-l aparam pe Adrian Nastase, cel impotriva caruia se indreapta atacul schizofrenic, inseamna ca, maine, poate cadea victima unei astfel de actiuni patologice oricare dintre noi, indiferent de ce parte a baricadei politice ne-am afla.

  68. 69 Paul februarie 26, 2009 la 11:52 am

    @
    ALL (celor care mai vor sa o contrazica pe Aya)

    Aceasta promite ca este inca bine orientata in spatiu si, mai ales, in timp (il asigura pe Augustin ca inca mai are “simtul timpurilor”), deci, ce dovada suplimentara mai vreti, pentru a intelege ca Aya are controlul „actziilor” si pe cel al „re-actziilor”?
    Ceea ce va ramane de facut este doar sa va infruptati frumos din analizele-i consistente. Sperand, totusi, ca acestea nu sunt foarte perisabile. Desigur 🙂

  69. 71 blogideologic februarie 27, 2009 la 2:41 pm

    @ Aya
    Un pic despre Guglielmo cel real :
    Cronicarul Hugo Falcandus descrie în cartea Liber de Regno Sicilie, perioada anilor 1154-1166 de la Palermo, când Guglielmo I de Hauteville îşi mai permitea încă să ducă viaţă semi- islamică în palatele somptuoase. Punctul de vedere al lui Hugo Falcandus s -a impus în istoria oficială despre Guglielmo I. Dar sunt demne de luat în consideraţie şi opiniile altor contemporani ai lui Guglielmo I din Sicilia.
    O scrisoare trimisă în Anglia de arhidiaconul Henricus Aristip relevă aspecte despre viaţa siciliană ce azi pot stârni reveria unui cărturar : „În Sicilia avem bibliotecile Siracuzană şi Argoliană ; există în ele nenumărate texte de filosofie pe latineşte. Sunt de asemenea accesibile aici cărţile lui Theoridus din Brindisi, mare autoritate pentru literatura elină […] Tot aici avem şi Mecanica lui Hero, şi Optica lui Euclid, şi Apodictica lui Aristotel, şi filosofia lui Anaxagoras […], precum şi multe alte cărţi de teologie, de matematică, de meteorologie. … Noi mai avem privilegiul că în Siclia rege este Guglielmo , cuius curia scola, comitatus cuius gignasium, cuius singula verba philosophica apofthegmata, cuius questiones inextricabiles, cuius soluciones nιchil indicussum, cuius studium nil relinquit intemptatum”.

  70. 72 Aya februarie 28, 2009 la 1:28 am

    @

    Blogideologic

    Din cate am aflat, abatia din Numele trandafirului este inspirata din minunata realitate a celei elvetiene, din Saint Gall (cand am fost acolo, am avut impresia ca traiesc cu adevarat in atmosfera din Numele trandafirului).

    Fondata in 613 in cinstea irlandezului numit Gallus a fost, timp de sute de ani, una dintre cele mai importante manastiri benedictine din Europa. In timpul abatelui Waldo de Reichenau abatia a dobandit o biblioteca devenita celebra- in fapt, multi calugari englezi si irlandezi facusera, aici, copii dupa manuscrise importante si chiar redactasera lucrari de valoare.
    La cererea lui Charlemagne, Papa Adrian I trimite la manastirea Saint Gall maestri ai muzicii care ii instruiesc pe cei de acolo in cantul gregorian.
    Biblioteca de la Saint Gall este recunoscuta ca fiind una dintre cele mai bogate din epoca medievala.
    La un inventar recent avea 160.000 de volume, dintre care 2.200 manuscrise si 500 vechi de peste 1000 de ani.

    In biblioteca exista un document unic din secolul al IX-lea, denumit „Planul Saint Gall”. Acel plan nu a fost transpus niciodata intr-o constructie arhitectonica (planul bibliotecii din Numele trandafirului- unic!?).
    Exista putine vestigii ale manastirii initiale (focul?).

    Guglielmo- eruditul calugar din Numele trandafirului- este chiar Eco (nu contest- dimpotriva- ca isi va fi luat numele inspirandu-se din personajul invocat de tine; totusi, in carte exista un alt amanunt de referinta).
    Adso este tot Eco (paradoxul este doar aparent).
    In urma unui anumit tip de initiere, pe care nu o voi preciza (prin care, desigur, trece Eco), „Adso” (novicele) se transforma in „Guglielmo” (initiatul).
    A propos de acel tip de intiere la care nu ma voi referi pe larg, iti reamintesc doar sugestia din „Numele trandafirului”: Guglielmo era englez.

    P.S.
    Jorge este Borges. „Tradu” alegoria discutiei lor si vei afla multe.


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s






Arhiva

Comentarii Recente

diasporean la Anunt!
fostă basarabeancă la Anunt!
Ce scriam acum exact… la Anunt!
De ce n-am criticat… la Anunt!
Cum e posibil asa ce… la Anunt!

%d blogeri au apreciat: