Cand optiunile tac…

Karl Popper spunea ca democratia are mai multe hibe, desi este probabil cea mai ergonomica modalitate de organizare politica. Ei bine, paradoxul central al democratiei este tocmai faptul ca cetateanul poate alege liber sa nu mai fie liber. Altfel spus, cetateanul poate ajuta prin votul sau schimbarea de la democratie la dictatura/absolutism. Exemplul clasic este Germania anilor ’30. Ce ne invata acest fapt? Dificil de decelat in cateva cuvinte. As incerca totusi sa amintesc de importanta implicarii cat mai active a  membrilor comunitatii in ceva ce poate avea un efect imens asupra vietii lor. In ultima instanta, acest „ceva” este politica, iar acea implicare este incercarea de a vedea, de a intelege si de a alege. Participarea politica, la orice nivel, nu este un moft, ci o necesitate, un exercitiu de control asupra calitatii propriilor noastre vieti si a propriilor noastre posibilitati.

Presa a fost inundata zilele acestea de opinii legate de o cercetare sociologica realizata de catre Institutul de Cercetare a Calitatii Vietii, numit „Valorile Romanilor”. Cea mai comentata descoperire a acestui sondaj este cea conform careia 73% din populatia Romaniei si-ar dori un „conducator puternic, care nu-si bate capul cu Parlamentul si cu alegerile”. Si, daca cercetarile tot ne indica o majoritate atat de solida in randul populatiei, poate ca ar trebui sa facem populatiei pe plac, nu? N-ar suna bine acum o reforma constitutionala (in aceasta directie)?!

Inainte de orice altceva, trebuie sa remarc folosirea complet obiectiva si echidistanta a cuvantului „puternic”. Doamne fereste ca omul obligat sa-si spuna parerea despre o asemenea posibilitate sa fie influentat de o astfel de formulare…

Alegerea cuvintelor din intrebare, mai ales „bucata” despre conducatorul care nu-si bate capul cu Parlamentul, pare a face o trimitere directa la o situatie cunoscuta si foarte mediatizata in momentul adunarii datelor, aprilie-iunie 2008. Problema cea mai importanta pentru acest subiect acum este daca si  in cercetarile anterioare s-a folosit  aceeasi intrebare.

Apropo, nu vreti sa consultati voi insiva rezultatele? Nu trebuie decat sa verificati acest newsletter – http://www.iccv.ro/valori/newsletter/newsletter1.pdf. Nu va speriati, e de inteles sa lipseasca o serie de date. Altfel, ar fi putut fi inteles de catre oricine incearca sa-l inteleaga.

Am mai scris, in timp, despre Titu Maiorescu, unul dintre cei mai rafinati intelectuali care au ajutat la cladirea Romaniei. Unul dintre cele mai solide – desi nemediatizate – concepte lansate de catre acesta este varianta autohtonizata a sofismului „non sequitur”. In fapt, Maiorescu a raspuns la reprosul unui coleg parlamentar ca „obiectiunea nu este la cestiune”. Altfel spus, a fost introdusa ideea de rigurozitate si de rezistenta la sofism a omului politic respectabil si bine intentionat. A spune astazi ca populatia Romaniei si-ar dori un conducator nedemocratic pentru statul democratic Romania este o enormitate. Probabil un exemplu care i-ar face pe plac atat lui Maiorescu, cat si lui Caragiale.

Da, exista posibilitatea ca democratic sa alegem nondemocrati, dar este  asta, oare, directia in care vrem sa mergem?

Reclame

95 Responses to “Cand optiunile tac…”


  1. 1 Neagu G. ianuarie 22, 2009 la 10:01 am

    Cred ca sunteti singurul sau aproape singurul om politic din PSD care va opuneti proiectului de instaurare a dictaturii lui Nero. Ceilalti tac, probabil de teama sa nu li se ia ciolanul sau sunt prea ocupati cu rosul lui. Ce jalnic a ajuns PSD-ul. Ce am votat noi si ce se face. Vorba dlui. Iliescu :”una spun si alta fumeaza”. Imi fac bagajul si plec din Romania, nu vad alta solutie.

  2. 2 eficientaenerg ianuarie 22, 2009 la 10:32 am

    Herr Adrian-necesara discutie si analiza!Si eu-deputy 12 ani -ales de popor si pentru ca eram-„Campionul interpelarilor si audientelor-declarat in Adevarul-1999″-ar trebui sa ma stramb la tema! Dar-coborat in mijlocul cetatenilor calaraseni cred:
    1.18 ani de capitalism-a innebunit financiar,social ..pe romani(cu 2 mil. de plecati-castiga bine,si,bineinteles,le convin strainilor ca ii platesc prost)-si isi doresc un nou tov.Niciolaie-constructiv,cu solutii…dar cu rezultate!(Sondaj-2007-Cel mai apreciata personalitate-Ceausescu,Iliescu,Basescu..!)’
    2.Solutie-Diversitate de competenta in actiuni intr-un stat democratic:Autoritatile statului-inclusiv Parlamentul-unde am activat si eu-sa fie active Natiunii si nu ..povestitoare sau ..”Hai sa ne dam peste picioare…”!Profesionistii adunati si coordonati si…nu dati afara din 4 in 4 ani..Asta e opinia mea si Actionez cu site-uri la Energie Durabila-
    1.http://eficientaenerg.wordpress.com 2.www.SOSTerra.go.ro

  3. 3 koubadera ianuarie 22, 2009 la 10:39 am

    Tot in Germania este clasic interzicerea participarii la viata publica a partidelor de extrema dreapta, sau in Turcia a partidelor fundamentalist islamice.
    In Romania, membra UE/NATO, problema nu se pune atat de dramatic. Se pune problema intre alegerea unui regim mai „autoritar” si unul mai „liber” nu intre democratie si dictatura.
    Deoarece in Romania dupa 89 s-a instaurat anarhia si nu democratia, exista multi nostalgici dupa un regim autoritar capitalist care sa continue sa furnizeze Coca Cola si MTV, dar in acelasi timp sa mai tina un ochi pe marii corupti, privatizari etc. In 1989 nu ar fi fost o idee rea o trecere treptata (cum a fost in Coreea de Sud, Chile) de la un regim autoritar capitalist la mai multa democratie. Ar fi limitat intr-un fel jaful si debandada din ultimii 20 de ani, dar ar fi schilodit societatea civila care si asa se tine in carje. Una peste alta Basescu nu v-a instaura o dictatura mai mare decat cea a unui presedinte francez sau a unui presedinte american autoritar. Revin insa la convingerea mea ca interesul masei de alegatori este sa vada cat mai multa alternanta la guvernare si limitare a puterii unui singur om, cu toate dezavantajele implicate.

  4. 4 Draghi Puterity ianuarie 22, 2009 la 10:48 am

    Excelenta postare! Ar trebui invatata pe de rost si repetata de trei ori pe zi pana ne trezim.

    Solutia germana la problema enuntata de dumneavoastra a fost trecerea de la democratia directa la cea reprezentativa. In plus combaterea continua, sistematica, a tendintelor populiste si nedemocratice (paradoxal, chiar si prin metode nedemocratice) chiar si la 80 de ani dupa caderea republicii de la Weimar.

    Va rog sa nu uitati aceste lucruri cand veti ajunge presedintele Romaniei. NU AVETI VOIE sa ii mai iertati pe d’alde Basescu, indiferent daca asta va va crea probleme de constiintza. Sunteti ca un gradinar care trebuie sa smulga in fiecare zi burienile din gradina democratiei. Nu e loc de compasiune sau intelegere cand vine vorba de asa ceva. Sa nu uitati acesti ani de bezmeticie. Trebui sa actionati prin ORICE MIJLOACE pentru a nu mai permite alunecarea inapoi, intr-o epoca de trista amintire.

  5. 5 Bator ianuarie 22, 2009 la 10:57 am

    In disperare de cauza sunt si eu unul dintre cei care as sustine o dictatura insa nu una a unui singur om sau grup ci dictatura legii ,a statului in ansamblul sau si sunt constient ca pentru asta in primul rand noi cetatenii suntem chemati la a respecta legea si statul are datoria de a a aplica ferm legile iar legile la randul lor trebuiesc concepute in a fi scurte,clare,concise pentru a fi intelese si aplicate de fiecare cetatean.Iar eu sunt adeptul modelului american in aceasta privinta si la fel ca in SUA statul ar trebui sa supravegeze economia fara a fi insa un jucator.Asta as dori sa faceti dumneavoastra domnule Nastase sa instaurati dictatura legii in Romania.Credeti ca este posibil?

  6. 6 Paul Octavian Grigoraş ianuarie 22, 2009 la 11:04 am

    ” … Cea mai comentata descoperire a acestui sondaj este cea conform careia 73% din populatia Romaniei si-ar dori un “conducator puternic, care nu-si bate capul cu Parlamentul si cu alegerile”.

    – Şi nu este normal ca oamenii să se fi săturat de prestanţa de până acum a deputaţilor ţi senatorilor români, care au fost aleşi pe listă de partid, lucru promovat chiar de liderii PSD?!

    Din cauza acestui sisitem de vot, prost înţeles de dumneavoastră ca fiind cel mai bun, am ajuns aici! Ceea ce parlamentarii au făcut până acum a dus pe oameni la concluzia că aceştia sunt nişte persoane care-şi promovează interesele proprii şi nu pe cele ale ţării, şi chiar aşa a şi fost! Aşa încât nu ar trebui să-i învinovăţiţi (doar) pe cetăţeni pentru asta, ci (mai ales) pe dumneavoastră, cei care a-ţi promovat un sistem de vot care nu prea are de-a face cu democraţia! Aici intervine lipsa de înţelegere din partea dumneavoastră a mecanismelor democratice şi a felului în care influenţează şi modelează votul pe cel ales! Votul acesta pe liste promovează mai ales interesul restrâns, de grup, şi nu pe cel al cetăţeanului care votează!
    O remodelare a acestei păreri generale ale cetăţenilor nu poate fi realizată decât prin alegeri cu adevărat uninominale (şi nu ca cele de astăzi), cu restrângerea numărului de parlamentari, şi cu alegerea uninominală a celui care guvernează ţara, adică a primului ministru, fiindcă el este cel mai important din tot mecanismul politic de conducere al unei ţări, şi nu poate fi lăsat doar la decizia şi interesul partidelor! Asta ar duce cu siguranţă la schimbarea părerii despre parlamentari! De fapt chiar începe să se vadă o diferenţă in acest sens dacă sunteţi atent la micile detalii care se schimbă încet, dar sigur, în zona politicului de la noi!

  7. 7 Cezar Pesclevei ianuarie 22, 2009 la 11:08 am

    Partidocraţie, d-le Năstase, nu democraţie. Asta e în România, din nefericire!

  8. 8 Cârcotaşu ianuarie 22, 2009 la 11:15 am

    Dacă ultimele alegeri au umplut de cacao instituţia sondajului public (sau nu!?), oricum, cifra de 73%, chiar ajustată cu marja de eroare, este alarmantă. Dacă ţinem cont de faptul că în practica celor ce efectuează sondajele eşantionul de bază este mereu acelaşi, că principalul criteriu în aprecierea oamenilor politici este asemănător celui care stă la baza suporterismului de peluză, ar rezulta însă că acest sondaj, dincolo de rigoarea metodelor statistice folosite, suferă de ceva vicii.
    Mai cred că în cifra asta de 73% sunt incluşi subiecţi din toate „taberele” politice, fiecare gândindu-se la altceva.
    Îngrijorător este totuşi faptul că există periculos de multă lume care nu realizează că prin vot se poate ajunge din democraţie la dictatură, dar invers NU!
    Când alegi o cale fără întoarcere, ori eşti aventurier, ori inconştient.

  9. 9 Dinu ianuarie 22, 2009 la 11:17 am

    „Cea mai comentata descoperire a acestui sondaj este cea conform careia 73% din populatia Romaniei si-ar dori un “conducator puternic, care nu-si bate capul cu Parlamentul si cu alegerile”.”

    Voi Adrian, cei ce ati facut legile, ati guvernat, in treacat fie spus; pe bani buni si nu din pur patriotism, nu din mesianism, acest popor nu va asumati nicio responsabilitate pentru starea de spirit a celor 73 % dintre romani?
    Insasi „mentorul” tau, Ion Iliescu, facea in 1990 aceasta oferta populatiei, atunci erau 86%. Constitutia din 1991, 2003, este elaborata tocamai in acest „spirit”, al „despotului luminat” & Co.
    Mi-e teama ca, hotul striga: hotii!

  10. 10 Cosmescu ianuarie 22, 2009 la 11:28 am

    Cetatenii nu-si aleg cu buna stiinta pierderea libertatilor. Cetateanul este constient ca regimul politic care ii confera cele mai multe drepturi si libertati – deci cea mai mare putere – este democratia. O eventuala situatie in care individul ar aduce prin vot direct la guvernare un om sau o grupare ale caror scopuri politice ar fi tocmai reducerea puterilor cetateanului (in favoarea puterilor executive) nu poate fi aleasa rational de catre acesta. Situatia reala este aceea in care optiunile politice antidemocratice ale candidatului sint mascate sub diferite forme (cele mai eficiente fiind cele care fac apel la prioritati colective: siguranta nationala, interes national, bine public). In acest caz, nu se poate totusi spune ca optiunea votului cetateanului a fost pentru dictatura, atit timp cit tranzitia de la democratie nu a fost un subiect al campaniei prin care promotorii ei reali ar ajunge la putere.

    Un scenariu in care cetateanul ajuta prin votul sau distrugerea regimului democratic este valid in cazul in care campania electorala s-ar desfasura in jurul unor propuneri recunoscute public, de tip „votati dictatura/jos democratia”. Pus astfel in lumina, succesul electoral NSDAP din ’32-’33 nu se datoreaza promisiunii instaurarii totalitarismului.

    Cazul cel mai apropiat de modelul optiunii antidemocratice a cetateanului ar fi plebiscitul francez din 1851, care a consimtit lovitura de stat a presedintelui Louis-Napoleon Bonaparte impotriva puterii parlamentului si instaurarea unui regim autoritar – imperiul.

    De altfel, comparatia cea mai potrivita a proiectului constitutional prezidential este cea cu structura imperiului plebiscitar al lui Napoleon III.

  11. 11 Tio ianuarie 22, 2009 la 11:32 am

    Poporul, pentru care democratia a fost ori refuzata ori denaturata, are o scuza:nu stie mai bine. Ce scuza au elitele?
    Statistica, si optiunile oamnilor, spun mai mult despre confuzia si nereusita celor care au condus si conduc tara decit despre popor.

    Nu am sa inteleg niciodata cum profesori univesitari (A.-Nastase, E.Boc) sustin in politica, si la televizor, principii si explicatii care nu ar putea fi predate studentilor cu constiinta impacata.

    E asa mare, si imposibila, diferenta dintre teorie si practica?

  12. 12 arkana ianuarie 22, 2009 la 11:44 am

    Pentru romanul de rand cuvantul „democratie” este inca prea complex. Daca ii mai ziceti si de Karl Popper s-a sfarsit. L-ati bagat in ceata. Cine e Popper? Se prefera citate din Becali. Apoi generatia tanara e prea preocupata de distractie in ziua de astazi. Poate exagerat de multa distractie! Cand ar trebui sa fie putin si cu ochii pe politica! Si mai cu seama cu ochii pe Basescu. Si sincer, cred ca nici Basescu nu stie ce este aceea democratie sau cine a fost Karl Popper. Nu are o alta ordine politica in cap decat Lenin, Mussolini, Stalin, poate Hitler, Ceausescu si el! Un Mussolini al Balcanilor! Cu deosebirea ca Mussolini stia sa scrie chiar foarte bine si nu punea virgula intre subiect si predicat!

  13. 13 Pope Iulian ianuarie 22, 2009 la 11:47 am

    http://venim-din-urma.blogspot.com

    Naivitatea Indusa

    Naivititatea poate fi si o stare indusa.
    Canalele media s-au dezvoltat in sensul reactiei controlate a celor ce privesc/asculta pentru a reactiona pozitiv la mesajul transmis.

    Bagajul tehnicilor de manipulare desi este imens, este finit.
    Priviti de exemplu o scena in care un vorbitor face referiri pozitive la un subiect.
    Orice subiect; imediat camera se muta pe niste spectatori care dau din cap afirmativ, iar tu, privitor, chiar incepi sa crezi corectitudinea afirmatiilor pentru ca privesti o masa de oameni care clatina afirmativ din cap…..

  14. 14 C.M. ianuarie 22, 2009 la 12:01 pm

    Cifrele din sondaj sunt alarmante, cu siguranta. E interesant, insa, sa vedem cum au fost puse intrebarile. Oamenii, evident, prefera un lider ‘puternic’ unuia ‘slab’, dar conotatiile pot fi numeroase si diverse.
    Iar intoleranta, primitivismul moral, habotnicia, ingustimea provinciala sunt trasaturi care vin impreuna cu aceasta incredere oarba in ‘religie’ in general. Ma gandesc ce o sa se intimple la noi cind o sa avem procente de imigranti comparabile cu ale vechilor membre ale UE.

    In politica-spectacol postmoderna, liderii nu ‘conduc’, ci ‘reflecta’ umorile, spaimele si antipatiile respondentilor majoritari la sondaje de opinie. De asta un politician ca Jacques Delors va fi uitat, in timp ce Obama, Berlusconi si, mutats mutandis, Basescu ajung sa marcheze ‘epoci’ in tarile lor.

    Basescu, Prigoana, Ponta, Oprisan sau Udrea au succes pentru ca sunt personificari ale unor tipologii create impreuna de comunism si de salbaticii ani 90.

    Inainte de 2004 va detestam, domnule Nastase, pentru ca (pareati sa) intruchipati ceea ce Cartarescu a scris in editorialul „Baroane”. Ceea ce ma face sa imi schimb parerea e faptul ca ati reusit in mod _inteligent_ sa va scuturati de aceasta „persona”. Am mai scris pe acest blog ca imi pare ca acum ati fi mult mai pregatit sa fiti presedinte decit erati in 2004. Ironia istoriei, nu? Oricum, sper sa sa continuati cu aceasta noua voce, de persoana interesata cu adevarat de politici publice bine gindite, de idei si de solutii, de lumea care nu incepe si nu se sfarseste cu un chiolhan de senator al melcilor.

  15. 15 Dragos ianuarie 22, 2009 la 12:01 pm

    1: Simţul dreptăţii din oameni face democraţia posibilă. Tendinţa oamenilor de a deveni nedrepţi face ca democraţia să fie cu atât mai necesară.

    2:Democraţia este un sistem politic prost, cel mai bun, însă, dintre cele pe care omenirea le-a inventat până acum.

    3:Democraţie înseamnă luarea deciziilor de către cei afectaţi

    4:Dictaturile sunt străzi cu sens unic. Democraţiile, străzi cu două sensuri

  16. 16 Odin ianuarie 22, 2009 la 12:07 pm

    Nu asa se pun intrebarile intr-un sondaj. Daca vrei un sondaj veninos imaginezi o categorie „conducator puternic, care nu-si bate capul cu Parlamentul si cu alegerile”.
    Romanii prefera natural un conducator puternic, autoritar ca si majoritatea strainilor. Ei asta citesc in enuntul categoriei: conducator puternic. Partea „nu-si bate capul cu P si alegerile” e pusa de un sociolog cinic interesat sau amator de sondaje idioate. Eu cred ca e totusi cinic interesat.

  17. 17 Argusdre ianuarie 22, 2009 la 12:11 pm

    Ei bine eu cred ca cifra aceea de 73% este total falsa, iar sondajul acesta n-a avut alt scop decat acela de a-i veni in sprijin marinarului din gabie, care vrea cu orice pret sa incendieze vaporul..
    De aceea sunt convins ca tema care trebuia dezbatutra aici trebuia sa se axeze pe actiunile continue ale cotrocenilor de a promova minciuna, dezinformarea si manipularea.De cand s-a aburcat in jilt, acest om n-a facut niciun lucru bun pentru tara…

  18. 18 Paul Octavian Grigoraş ianuarie 22, 2009 la 12:19 pm

    Mă uimesc unii care scriu pe acest blog şi care promovează ideea că trebuie să trecem iarăşi la votul pe listă de partid, ceea ce arată totala neînţelegere din partea acestora a cauzelor situaţiei în care ne aflăm!

    Tocmai sistemul de vot care a erodat total încrederea oamenilor în Parlament-care ar trebui să fie simbolul reprezentării poporului, nu-i aşa, este cel propus drept „soluţie”! Nişte inconştienţi, de-a dreptul, şi nişte incapabili de a înţelege mecanismele lucrurilor!

  19. 19 Angel Claudiu Niculae ianuarie 22, 2009 la 12:36 pm

    Ca sa mai inteleg o iota si sa nu vad doar o dorinta de putere a unui singur om cu o mica paranoia si un mare ego incerc sa structurez intr-un mod apucabil :).

    1. Democratie – puterea poporului adica mergem sa punem niste reprezentanti.
    2. am ajuns la vot seminominal – bun – sa vedem rezultate, mai asteptam.
    3. apare o ordonanta buna – urmeaza scandal
    4. apar idei de modificare a constitutiei – apar validari (nevalidate) ale ideilor – urmeaza circ pentru ca se pare ca va fi lipsa de paine – beneficiar cine conduce.
    4. cat merge acest ulcior la apa?
    5. sa dea Domnu’ si cred ca asa doreste si domnu’ pana in noiembrie

    stop

  20. 20 Carol ianuarie 22, 2009 la 12:54 pm

    Nu de mult, cei care crâcneau impotriva guvernului Nastase erau saltati de pe strada si bagati in duba.
    Acum, de la ultimul blogger, pana la jurnalisti si moderatori TV, toti isi permit sa-l terfeleasca dupa bunul plac pe presedintele României , strigand ca e dictatura.

    Cam paradoxal, nu credeti?

  21. 21 lupi ianuarie 22, 2009 la 1:01 pm

    @ Carol – NUUUUUUUUU ! FARA UN NOU CAROL IN ROMANIA !!![ si nu ma refer la dvs!!!!].

  22. 22 Dragos ianuarie 22, 2009 la 1:03 pm

    @ Carol

    Nu este paradox ! Pur si simplu a disparut publicitatea dirijata tip ”CFR MARFA ”……ex: Corina Dragotescu asurzitoare prin tacere in perioada Tinu-Adevarul.

  23. 23 Draghi Puterity ianuarie 22, 2009 la 1:33 pm

    @Carol

    Scapi din vedere „nesimtzirea” lui Basescu si pui problema in mod fals.

    Nu cat „isi permite” presa si blogosfera (care e totusi un fenomen nou, aflat in fasha pe vremea lui Nastase, si care a influentaz si stilul presei mainstream) sa critice e relevant. Ci daca critica asta e asimilata de catre cei criticati. In cazul lui Basescu raspunsul e evident, nu. In cazul lui Nastase, ai vazut chiar ieri la Sinteza Zilei – nu numai ca si-a cerut scuze lui Ciuvica pentru incidentul provocat dee excesul de zel a a unor baieti de la MAI, dar a si adoptat in 2004 o lege care sa il protejeze pe Ciuvica si pe cel ca ei de abuzurile statului. Lege care a fost scoasa din uz de noua lege care proactic legifereaza statul politienesc.

    Legat de episodul cu Ciuvica, daca tot veni vorba, sa nu uitam contextul in care a avut loc. Nu ma refer doar la noutatea acestui tip de atac de la acea perioada „anonima publica prin Internet”, ci si la momantul cand a aparut. Daca retin bine, Nastase era plecat din tzara la UE pentru niste convorbiri critice legate de aderarea Romaniei. El s-a plans de episodul Cuvica cam in felul urmator (citez din memorie): „Eu nu pot negocia cu oamenii aceia in mod credibil daca li se induce de acasa ideea ca eu sunt un neispravit”. Domnule Ciuvica, era mai important sa numaram ouale domnului Nastase decat sa intram cat mai repede posibil in NATO si UE?

    Apropo, intre timp Nastase a explicat cum statea treaba cu cele „patru case” care aparusera in Armaghedoane (un apartament la bloc a lui, unul al nevestei, ambele vandute cumparat al treilea, vandut si acela cumparat al patrulea). Pe cand va cereti si dumneavoastra scuze, domnule Ciuvica?

  24. 24 Carol ianuarie 22, 2009 la 1:45 pm

    @lupi

    Dupa cum ai remarcat, eu il atac permanent pe AN pe blogul sau si in 99% din cazuri postarile mele sunt lasate sa treaca. Nu discut aici felul in care este administrat acest blog insa n-as avea niciodata nerusinarea sa spun ca pe blogul lui Nastase am simtit vreun fel de dictatura. Daca am sarit calul, cu unele expresii, mi le asum si nu comentez mai departe. Oricum postarile mele nu se aseamana nici pe departe cu tiradele de-a dreptul mitocanesti (atat ale tale de pe blogurile Cotidianului) cat si ale celor de pe Antene la adresa presedintelui României. Si spun aici PRESEDINTELE ROMÂniei, nu Basescu, Iliescu, sau Constantinescu.
    Chiar si A.N. isi da uneori in petic cu niste expresii care nu fac cinste nimanui, darmite unui individ care se considera cat de cat cultivat si onest (nu numai politic). (sic!)

    Fa o mica analogie intre blogul acesta si ceea ce se intampla in România si o sa-ti dai seama ca trebuie sa fii cel putin infantil ca sa afirmi ca in România lui Basescu e dictatura, ca sa nu mai spun de aberantii care isi doresc din tot sufletul dictatura, urla dupa ea (si despre ea ) 24 din 24, tocmai pt ca le lipseste!!!.

  25. 25 instalatorul ianuarie 22, 2009 la 2:00 pm

    Posibil, fiindca depinde si cum sunt formulate intrebarile, ca romanii sa-si doreasca un om puternic in fruntea tarii. Nu cred insa ca 73% dintre romani il identifica pe „omul puternic” ca fiind dl Basescu. Este vorba mai degraba de niste „oameni puternici” si – adaug eu si eficienti – puncte pe o traiectorie cu referinte in trecut in Reagan, Mitterand, Chirac si cu referinte prezente in Obama, Sarkozy, Putin. Ei au fost ori sint puternici, dar nu nelimitati in puteri, activitate si actiune, iar dictatorii, ca si dl Basescu, nu isi gasesc locul pe traiectoria respectiva – dl Basescu cred ca in primul rind din motive de eficienta. Este insa un rezultat in avanpremiera, asa incit sa vedem si studiul. Oricum, scrisoarea prezenta de noutati isi are pacatele ei: printre ele, nu cunoastem intrebarile puse si nu reflecta o abordare mai serioasa a temelor; de exemplu, cei care cred in valorile familiei, religiei, muncii, increderii in semeni, cred in mod normal si in ideea de ordine, lucru care nu este pomenit deloc acolo.

  26. 26 Vali ianuarie 22, 2009 la 2:03 pm

    …daca viata in Romania ar fi fost normala as fi spus asa: ,,domnule Nastase, scrieti foarte bine. Ma bucura ca sunteti prezent din opozitia fortata iar mesajele dumneavoastra sper sa-si atinga tinta.”
    Din nefericire, realitatea este alta. Realitatea m-a impins sa ma gandesc dupa 35 de ani petrecuti in frumoasa patrie sa emigrez. Aseara stateam de vorba cu sotia mea si i-am propus o alternativa pentru viitorul copilului nostru – emigrarea. Unde? m-a intrebat si i-am spus – poate in Canada. De ce? avem tot ce ne trebuie material aici, in Romania. Este adevarat, insa ca om, ma simt exploatat si jignit. Nu am drepturi. Am numai indatoriri. Nu beneficiez de protectie in propria mea tara. Ma simt folosit, mintit si injosit.
    Am muncit din greu amandoi. Financiar suntem bine. Nu ne lipseste nimic as putea spune, nimic dupa normele noastre. Platim taxe, platim mult, des si la timp. Suntem stereotipul de familie idioata. Avem impresia ca ceva se va schimba in bine. Am ajuns la concluzia ca suntem o generatie de sacrificiu pe esafodul politicii ambigue romanesti, dar macar copilul nostru sa traiasca mai bine. Sa fie respectat si nu folosit.
    De aceea ne gandim serios sa plecam din tara. Ne permitem sa traim decent oriunde in lumea asta mare.
    Poate ca daca intr-o zi si altii ca noi ar face miscarea asta, politicianul platit de noi, si-ar da seama ca patronul lui a fugit din tara si el a ramas pe drumuri fara salariu.
    Poate ca va realiza ca trebuie sa faca ceva sa fie angajat de alt patron, nu? Poate ca daca nimeni nu-l va mai dori, isi va imbunatati metodele, ar incepe sa mature un trotuar, sa vorbeasca frumos…ar incerca sa devina cinstit sau cel putin normal.
    ***
    Ce ne-a adus libertatea obtinuta in 1989?
    -nimic
    Ce ne-au adus partidele politice?
    -nimic
    Ce ne-au oferit politicienii?
    -nimic

    Nu politicienii ne vor schimba viata in bine. Noi insine avem aceasta putere. Trebuie doar sa ne cautam barbatia in pantaloni si sa ne cerem drepturile!

  27. 27 Paul ianuarie 22, 2009 la 3:17 pm

    Domnule Nastase,

    Stiind ca toti oamenii incearca sa scape de orice fel de opresiune, se poate considera ca cei care isi dau votul pentru dictatura ori vor fi beneficiarii acesteia, ori sunt masochisti :), ori au ales in necunostinta de cauza. Niciuna dintre ipoteze nu cadreaza cu definitia democratiei, pe care, din pacate, ati evitat sa o oferiti. Eu am ales cea mai celebra definitie a democratiei, pentru fundamentarea comentariului pe care vreau sa-l fac. Aceasta apartine lui Abraham Lincoln care zicea ca democratia ar fi „Guvernarea poporului, de catre popor, pentru popor”.
    Aveti dreptate cand afirmati ca este vorba despre un atribut paradoxal al democratiei faptul de a putea vota abolirea acesteia in favoarea dictaturii. Totusi, daca majoritatea ar sti ca in momentul imediat urmator adoptarii dictaturii nu vor mai putea sa-si schimbe votul (un alt atribut al democratiei), sunt sigur ca nu ar alege renuntarea la sistemul democratic. Astfel, toata problema devine una de „viciu de consimtamant”; (in dreptul civil, consimtamantul partilor in cadrul unui contract este considerat viciat, atragand nulitatea contractului, in cazul in care a existat o eroare de apreciere, o manevra de inselaciune sau un act de violenta, fara de care consimtamantul necesar adoptarii unei decizii n-ar fi putut fi obtinut). Ei bine, daca vom considera contractul social (J.-J. Rousseau) cel intocmit in cadrul democratiei, putem foarte simplu observa ca acesta nu ar putea fi anulat decat prin viciile de consimtamant enumerate mai sus.
    Deci, un vot care ar permite bascularea de la democratie la dictatura nu ar fi un vot democratic, ci doar efectul unei pacaleli a populatiei ignorante sau efectul unei amenintari cu violenta (situatie posibila in anumite state in care democratia aparenta mascheaza, cu greu, dictaturi sangeroase).
    Asadar, din punct de vedere principial o democratie reala nu poate da nastere unei dictaturi, in mod democratic.
    Din punct de vedere practic, insa, o democratie „imatura” poate glisa catre dictatura, atunci cand viciile de consimtamant sunt posibile. Iar, pentru a impiedica aceste vicii de consimtamant, in afara de Constitutie, mai exista cateva metode tehnice moderne, asigurate la nivel international: drepturile politice si cele social-economice specificate in declaratii, monitorizarea internationala etc.
    Ei bine, pe baza acestor drepturi se poate consolida democratia unui stat din insusi interiorul lui (aici, subscriu total partii a doua a articolului dumneavoastra, perfect intitulat: „Cand optiunile tac…”). Pluralismul politic (care nu poate exista fara pluralismul social) si democratia in celelalte domenii ale vietii sociale (care sa impiedice monopolizarea de catre putere a mecanismelor de control social – invatamant, comunicatii, cultura, politie etc.), ofera tot atatea posibilitati de revigorare a democratiei directe (singura, cu adevarat DEMOCRATIE!).
    In aceeasi ordine de idei, remarc elementele de democratie deliberativa si de democratie de opinie pe care le ofera fundatia si blogul dumneavoastra.
    Pana la o veritabila democratie participativa aici, insa, va trebui sa asteptam crearea PBN (Partidul Bloggerilor lui Nastase, daca imi permiteti o gluma) :).

  28. 28 MClaudiu ianuarie 22, 2009 la 3:56 pm

    Cercetarea sociologică este îmtemeiată (aşa cum, probabil, a dorit solicitantul) pe o întrebare cu răspuns sugerat: opuneţi „un preşedinte puternic” sintagmei „nu-şi bate capul cu Parlamentul”.
    Cum sună?
    Măcar din punctul de vedere al comodităţii, eşti tentat să ocoleşti varianta care ţi-ar aduce bătaie de cap.
    Lipsa „acestei bătăi de cap” ne-ar putea aduce înapoi în timp…

  29. 29 Carol ianuarie 22, 2009 la 4:09 pm

    Si daca tot vb de dictatura, va intreb, Dle AN:

    Unde este dictatura?
    In România lui Basescu unde fiecare poate sa-l batjocoreasca pe presedinte dupa bunul plac (sau dupa cum i se dicteaza)?

    Sau in PSD-ul in care un ministru este mazilit instantaneu in momentul in care ceea ce face nu convine „marilor dregatori” (printre care va numarati si dvs) ai partidului?

    Ati ajuns ditamai partidul sa fiti condusi si sa va lasati condusi de un semianalfabet! Exact ca pe vremea kominternistilor. Traiasca Vanghelie!.
    Ca-l folositi pe post de „berbece” este foarte clar. Dar este totodata si foarte dezonorant pt dvs.

    Asa-i ca ar fi multe de discutat pe tema „dictaturii”?

  30. 30 dacul liber ianuarie 22, 2009 la 4:11 pm

    1)Instalarea caricaturală a baronului Dragnea la M.A.I. s-a făcut fără lovituri de tun ca la Obama, din cauza regimului de austeritate şi anticriză impus de guvernarea Băsescu-Boc, cea mai slabă din istoria modernă.

    2)Baronii locali s-au instalat definitiv la putere copleşind actuala conducere fără vlagă, a PSD. Ei se autopropun, se autoaleg, ei propun miniştri, ei fac şi desfac alianţe.

    3)Baroniada generalizată a ajuns sub sigla PSD, care este tot mai compromisă şi-n disoluţie, datorită acestor guzgani multicolori care au un singur ţel, putere şi bani.

    4)PDL asistă şi tace mocnit jubilând la implozia PSD. Lovitura de gong finală va fi dată de Vânturescu la momentul oportun.

    5)Din păcate, în PSD, nu mai este nimeni care să stopeze acest dezastru şi să dea cu pumnul în masă. Singura şansă, ca PSD să rămână o forţă de stânga adevărată, ar fi să scape de aceşti baroni guzgani, indiferent de costurile electorale pe termen scurt.

    Maluri de prut!
    Cu amiciţie dacică!

  31. 31 Daniel ianuarie 22, 2009 la 4:36 pm

    Nu stiam ca sunteti un admirator al lui Popper. Va recomand sa cititi si scrierile ilustrului sau discipol, George Soros, in special Alchimia Finantelor, care, inainte sa fie o carte economica, este una filosofica. Oricum toate cartile sale si despre el sunt lucrari de mare valoare. In urma cu mai putin de un an a scos cea mai recenta carte in care facea referiri si la actuala criza. Optica prin care abordeaza el finantele este in primul rand filosofica, neavand nimic in comun cu teoriile clasice ale celor care invata economia numai ca sa o predea altora. Un practician si o minte geniala trecuta prin toate incercarile vietii incluzand doua regimuri totalitare.

    Corelatii interesante in sondajul prezentat! Observati va rog corelatia dintre nivelul de interes pentru politica si nivelul de trai din tarile prezentate. Este o corelatie pozitiva. Va rog sa mai observati corelatia dintre timpul liber si prieteni si nivelul de trai si constiinta politica. Daca ar fi sa ma hazardez in explicatii logice as sputea spune ca timpul liber da ocazia de a reflecta asupra vietii si cauzelor ceea ce duce la implicare politica. Reteaua de prieteni este de asemenea un factor important corelat cu nivelul de implicare politica, nu e de mirare ca regimul actual doreste sa subrezeasca relatiile interumane prin instituirea unui regim draconic de supraveghere permanenta. Nu trebuie sa facem nici o greseala de interpretare in sensul atenuarii: atata timp cat aceasta lege exista, statul de drept si drepturile omului au incetat sa mai existe de facto in Romania, deci si regulile stiute, sau asa cum zicea un prieten de blog deunazi, ne aflam in razboi, si, din pacate, nu e nici o metafora. A la guerre comme a la guerre! Astept reactii si de la presedintele partidului.

    Acum vorbind de un regim democratic, trebuie sa precizam ca atata timp cat populatia are un nivel de cultura si de constiinta politica scazut nu putem vorbi de democratie pentru ca aceasta nu este capabila sa exercite puterea. Nu putem vorbi de democratie, dar putem vorbi de echitate si de respectarea drepturilor omului, urmand ca, atunci cand conditiile o vor permite, sa se instaureze si democratia ca un rezultat firesc al evolutiei societatii. Diferenta dintre „noi” si „ei” este si una de inteligenta si de scopuri. Nu incerc sa fiu vanitos, dar acest tip de masuri radicale nu poate fi luat decat de o minte speriata pentru ca nu mai reuseste sa stapaneasca o situatie noua pe care nu o intelege. Astfel vedem cum Baselu incearca sa violeze mediul social prin masuri potrivite numai unui grup restrans organizat dupa reguli militare, ca pe vapor, unde existenta puterii absolute ca si superioritatea in conditiile lipsei de competitie poate duce la alienare. As compara cu haita, dar lupul, seful haitei, are mai multa inteligenta sociala. Nu poti sa te astepti de la Baselu&Co sa inteleaga ca sistemul social este unul viu si in consecinta dinamica sa este haotica nu liniara, haosul fiind o forma superioara de organizare, poate forma suprema, nu aleatoare. Astfel orice blocaj in sensul fortarii unei dinamici liniare si marginite, asupra unui sistem superior neliniar, asa cum incearca analfabetul sa introduca, nu va duce decat la distrugerea sistemului social sau la explozia sa violenta. Nu m-am luat niciodata de Baselu in mod serios dar vad ca ne reintoarcem la vremurile cand ne conducea cizmarul a carui singura experienta de management era cea militara pe care a si aplicat-o, stim cu ce rezultate.

    PS: Romanii spun ca prefera o mana forte, de la alcool stiu ca mana e tremuranda, nu forte.

  32. 32 Dan M ianuarie 22, 2009 la 4:56 pm

    @Carol
    Ai dreptate. Pe acest blog cei care posteaza pro A.N. au cam uitat istoria guvernarilor PSD-iste.

  33. 33 Codrin Scutaru ianuarie 22, 2009 la 5:34 pm

    Stii ce e bine? Ca astfel de cercetari cretine nu sunt totusi singurele produse de sociologii romani. Exista o pleiada de sociologi fara viziune, artizani ai soft-ului SPSS care fara nici un fel de viziune fac in nestire regresii, corelatii etc. incercand de fapt sa adauge fortat niste cifre unor ipoteze idioate. Lipsa viziunii a facut ca aceasta miscare sa aiba adepti printre sociologi. Nu era totusi oare sociologia stiinta constructiei societatii? Se pare ca astfel de cercetatori au uitat-o. Departe de mine dorinta de a-i critica pe toti colegii de la ICCV. Sunt acolo si oameni care vor produce ceva, mai mult decat unelte de legitimare in mana preseditnelui-matroz, dornic de revizuiri de constitutii si referendumuri. Ma gandesc numai la profesorul Zamfir, directorul institutului, un om cu viziune asupra politicilor si dezvoltarii institutionale, care cred ca doar tolereaza deocamdata, fiind un om deosebit, existenta unor astfel de studii.
    Salut interventia dumneavoastra critica la aceste pseudo-studii si mai ales la pesudo-interpretarile autorilor.
    Cat despre sociologii care va pot ajuta sa va creionati o re-castigare normala a valorilor democratice in cadrul sistemului politic, va asigur ca acestia exista.

  34. 34 m3 ianuarie 22, 2009 la 5:36 pm

    Nu m-ar mira chiar daca ar fi pe bune sau riguros facut (sondajul). Tocmai ca e o intreaga popolatie bezmeticita. Si ce percepe? O intreaga tevatura la nivelul clasei politice, ba scandaluti, ba contre, ba escrocherii – marunte sau mai mari. Buba vine, cum se spune si mai sus, de sus in jos.

  35. 35 Argusdre ianuarie 22, 2009 la 5:41 pm

    Draghi Puterity
    Cred ca mai trebuia sa adaugi si faptul acum deja devenit notoriu ca majoritatea acuzelor de coruptie la adresa lui Adrian Nastase au fost nascociri foarte bine puse la punct, orchestrate si difuzate abil catre marele public (nu-i mai putin adevarat ca AN a ajutat chestia asta prin declaratia aceea de avere cu matusa Tamara, care a fost mana cereasca pentru denigratori).Deosebirea de baza la un moment dat dintre nastase si basescu a fost urmatoarea (tottal dezavantajoasa lui AN) : in vreme ce Nastase trata presa cu asprime, speriind-o chiar, Basescu o gadila sub fustita si o alimenta cu whiski.Desigur ca mai apoi, multe ajutoare in distrugerea imaginii imaginii lui AN, le-au dat serviciile speciale, inhamate la edecurile „marinei calarete si jucause”

  36. 36 costin ianuarie 22, 2009 la 5:48 pm

    Probabil ca este o jicnire adusa marilor oameni de cultura Caragiale si Maiorescu, sa ii punem in acelasi amest cultural cu ce se intampla azi in Romania. Nu suntem capabili sa gandim democratic. Gandim deficitar si abuziv.
    Mai avem de trait pana sa ne dam seama ca democratia inseamna defapt cultura. http://cultura-ro.blogspot.com/

  37. 37 ciprian blidaru ianuarie 22, 2009 la 6:00 pm

    Felicitări, pentru faptul că sunteţi singurul lider politic marcant care încă mai face marcaj la Băsescu, restul dorm pe ei. Tăriceanu ţine aniversari cu blănuri de lux. Halal lider al opoziţiei. În contextul acesta, Băsescu si-a cam făcut pârtie pentru al doilea mandat.

  38. 39 Carol ianuarie 22, 2009 la 6:48 pm

    @exasperat

    Ti-ai pus intrebarea..de ce nu exista niciun comentariu pe blogul tau?

  39. 40 lupi ianuarie 22, 2009 la 7:16 pm

    @ Carol –Domnule , multzumesc pentru ,,dialog”.Eu ,ca fost militar , un umil subof. , sunt mult mai circumspect si mult mai sensibil la un cat de mic derapaj autoritarist ce tinde sa ajuga de-a binelea dictatura.Poate e ,,o sechela” a vietzii de subordonat , dar credetzi-ma ca in 23 de ani de armata am vazut multzi indivizi aidoma insului ce cu indemnitate dvs il numitzi Presedintele. Am vazut ce le poate pielea , am vazut ca n-au tata , n-au mama , calca pe cadavre sa-si atinga scopurile lor hapsane si degradante – marire , putere cat mai multa – imbuibare .Le-am vazut marlania,incultura , lipsa totala de pregatire , setea de a parveni prin orice mijloace si a ajunge in pozitzii cat mai inalte in ierarhia militara . i-am vazut cum se injoseau in fatza shefilor si cum deveneau hiene in fatza subordonatzilor , cum erau in stare s-o vanda si pe muma-sa [ pe nevasta-sa o si vindeau] sa ajunga macar comandant de batalion , de ex.Daca ajungeau si de unitate se comportau ca pe mosia personala sau mostenita de la ta-su , , se inconjurau numai de cei mai umili si mai slabi si marea majoritate , se puneau pe furat. Incercatzi sa facetzi o suprapunere a celor inshiriute de mine aici peste imaginea Presedintelui !!! Eu cred ca e poza perfecta , nemiscata nici cu un mm. Si cate v-as mai putea inshirui, adunate in ,totusi, 23 de ani!!!

  40. 41 ghiţă ianuarie 22, 2009 la 7:21 pm

    Da este posibil să alegem dictatura în locul aşa-zisei democraţii. Acest lucru pare a fi de neînchipuit pentru oamenii paolitci de azi dar nu şi pentru cei obişnuiţi. Cine este oare vinovat?…Simplu nimeni dar totuşi cineva. Acest cineva este tocmai cel ce se tem de o astfel de ipoteză politică a viitorului dictator. Oare pe cine ar persecuta prima dată?…da pe cei care i s-ar opune. Ce nu s-a înţeles în democraţie este bunul simnţ. Căci de la politicienii care promit şi înşeală cu promisiuni electoratul pînă la patronii care exploatează practic angajaţii privîndui de drepturile oferite de lege precum:concediul de odihnă, care se plăteşte doar in înşelegere sau cel de studii care nici nu se pune în discuţie măcar. Acum nu mă miră cu nimic sondajul în care dictatorul este cerut. Să nu uităm istoria care ne spune că nu suntem un popor cu rădăcini democratice. Acest lucru se vede şi în zilele noastre cu ochiul liber, dacă întrebăm oameni simpli… ei vor cere ca Preşedintele să facă ceva, pentru că ei nu au făcut încă separaţia între dictator şi preşedinte. Acum este cam tîrziu să mai credem noi tinerii acestei ţări în implicarea politică. De ce oare?….simplu. Nu avem loc de cei care s-au prins ca un scai prin toate partidele. Ei au sita prin care se cerne viitoarele talente politice. Eu cred că sunt născut cu înclinaţii sociale, dar PSD-ul nu mă atrage la acţiune politică. Acest lucru este poate generat şi de faptul că acum suntem la Guvernare. dictatura se combate prin politici pe termen lung cu obiective clare…şi în primul rînd cu nivelul de trai al omului de rînd. Aceste două lucruri se pare că au fost uitate în democraţie. Stabilitatea democraţiei se păstrează prin bunăstarea fiecărui cetăţean.

  41. 42 Harabula ianuarie 22, 2009 la 7:50 pm

    Nici un om sanatos la cap nu poate spune ca d-l Nastase corupt.
    Nici un om cu mintea intreaga nu poate spune ca d-l Nastase nu-i corupt.
    Vorbesc despre oamenii care nu-l cunosc personal.
    Unele studii au aratat ca succesul l-a public il au oamenii care plac. Oamenii care plac sunt considerati sinceri.
    Unii ar putea considera ca oamenii sinceri si cinstiti au succes in politica. Nu-i adevarat. Oamenii cu succes la public sunt considerati cinstiti si sinceri.
    Deci:cei care il plac pe d-l Nastase il vor crede un persecutat pentru calitatile sale. Ar fi atat de magnific incat este imposibil sa nu-l invidieze chiar si Basescu. Cei care nu-l plac ii socotesc averea si dosarele.

    Pentru mine, caruia d-l Nastase ii este indiferent, nu constituie o enigma de ce domnia sa este urat de multa lume: averea, succesul, infatuarea si pacatele concrete in relatiile cu oamenii.
    Dar nu inteleg care sunt motivele pentru care isi gaseste admiratori. Desigur nu este un ins banal. Dar nici intr-un caz nu inspira devotament.

    Laudele care i se aduc pe blog sunt destul de stupide. Cred ca nici domnia sa nu le crede atunci cand unul spune ca este Mesia, altul ca fiecare cuvant al sau trebuie memorat, ca nu mai poate de fericire c-a iesit deputat de Mizil etc.
    Eu nu gasesc alta explicatie logica pentru existenta agestui manunchi nastasist decat ura fata comuna de Basescu.
    Experienta personala imi spune ca aceasta ura nu duce la nimic.
    Asa cum voi credeti ca plecarea lui Basescu aduce fericirea pe pamant, tot asa credeam eu ca tara va fi fericita prin iesirea din scena a lui Iliescu.
    Am activat imptriva lui Iliescu cu ardoare, am strigat „Jos Iliescu”, am participat la oganizarea campaniilor electorale, am rupt afisele adversarilor, am lipit personal afise am dat bani etc. etc.
    Si a dat Dumnezeu ca au venit la putere ai nostri: Muresan si ala cu tuica si caltabosii, Radu Vasile si Ulm Spineanu etc. etc. Prefectul taranist, dealtfel prieten, s-a apucat de furat. De furat s-au tinut si unii colegi de partid.
    Dupa 2000, dupa ce s-a terminat sarbatoarea, ma laudam peste tot ca am fost cinstit in cei patru ani in care am avut oarecare functii. „Esti un dobitoc si un bou -mi-a zis un prieten- n-ai facut nimic pentru tine si ceeace este mai rau, n-ai lasat nici pe altii sa se capatuiasca.”

    Stimati bloggeri, n-am luptat decat pentru schimbarea potlogarilor. Asta am realizat.
    Asa ca mi-am reluat ocupatia care poate asigura o existenta onorabila oricarui om.

    Chiar credeti ca o guvernare integral pesedista aduce fericire in tara? Adica venirea in guvern a celor cativa pesedisti marcanti ramasi pe dinafara, ar rezolva problemele crizei?
    Ce asa mare fericire pentru Draghi, blidaru, Argusdre si mai stiu eu cine, daca va fi Corlatean ministru.

    Cat depre primejdia tiraniei, s-o lasam balta.
    Populatia Romaniei vrea sefi competenti. Autoritari in sensul ca stiu sa-si faca meseria. Un parlamentar care voteaza legea stocarii convorbirilor telefonice, si apoi tot el vine si spune ca este antidemocratica, este descalificat iremediabil. Un altul care voteaza o privatizare si apoi spune ca este impotriva interesului national este un incapabil si un idiot.

  42. 43 Nelu ianuarie 22, 2009 la 7:52 pm

    Domnule Presedinte, ce se intimpla in PSD in aceste momente, pe zi ce trece partidul se indeparteaza de linia si doctrina social democrata.
    Actualii membrii ai guvernului din partea PSD sunt bezmetici ori puterea
    de a fi la guvernare le-a aburit mintile.
    PSD doreste sa mai sprevietuiasca ori vor afilierea la PD-L.
    Prioritatea guvernului este adoptarea bugetului si nu impartirea functiilor si concedierea personalului di domeniul bugetar de dragul imaginii.
    Ar trebui sa va treziti – ca partid – din aceasta amorteala.
    Si americanii sunt in criza iar Obama a inceput prin apune in practica promisiunile facute nu concedierea personalului , respectiv mentinerea salariilor la nivelul actual.
    Militantii PSD ateapta masuri specifice social democrate si speram sa le vedem cit mai curind altfel vai de noi.

  43. 44 Crane ianuarie 22, 2009 la 8:06 pm

    Dle Nastase, nu am uitat cind in calitate de prim ministru si sef de PSD depuneati eforturi uriase sa inchideti gura presei sau sa vi-o aserviti. Nu sinteti persoana indicata sa comentati despre posibila dictatura pe care romanii insisi ar accepta-o. Doar daca nu sperati, pe tacute ca in prostia si naivitatea noastra, sa va alegem pe dvs viitor presedinte. Sintem poporul care sintem si avem alesii pe care ii meritam. Bineinteles ca puteti fi si dvs presedinte, si sigur ca v-am merita, dar motivele sint aceleasi pentru care il meritam pe pres Basescu.

  44. 45 Crane ianuarie 22, 2009 la 8:11 pm

    Si pina la urma urmei nici nu e vina cetateanului care alege liber sa nu mai fie liber. Ci conjunctura nefericita. Cum zicea Basescu: Cu ce-a gresit poporul asta sa aiba de ales intre doi oameni din vechea garda?

  45. 46 cyberpunk media ianuarie 22, 2009 la 8:18 pm

    Bună searadomnul Nastase, tot respectul.

    Nici dumneavoastră nu sunteţi de acord cu ascultarea telefoanelor. Ei bine cine ia decizia de a se asculta telefoanele? Cine a dat legea asta? Unde se promulga?
    Ştiţi ce mai lipseşte? Să ni se implaneteze un circuit in corp in rest ne indreptam către sclavie sau ne întoarcem la sclavie; chiar dacă nu vrem sa recunoaştem, suntem nişte sclavi în lumea unei mâini de oameni care decid tot!

    Numai bine.

  46. 47 cyberpunk media ianuarie 22, 2009 la 8:20 pm

    @Dan M
    Tu cum ai fi guvernat România? Mai bine?

  47. 48 gheorghe ianuarie 22, 2009 la 8:42 pm

    Nu Domnule Nastase, optiunile romanilor au vorbit :

    – optiunea de a alege fara a fi reprezentat,
    – optiunea de se exprima liber fara a fi auzit,
    – optiunea de a nu putea trai din munca,
    – optiunea unui viitor nesigur si a unui trecut negat,
    – optiunea unor pensionari ai nimanui,
    – optiunea „adevarului” din televizor,
    – potiunea de a muri cu zile,
    – etc.

  48. 49 CATANOIUMARIN ianuarie 22, 2009 la 9:42 pm

    PT.D-L NASTASE
    VA TRIMIT ACESTE PARERI PERSONALE CA SA AVETI O ATITUDINE MAI RADICALA IN PARTID,PRIVIND STAREA MORALA,ECONOMICA SI SOCIALA A CEEA CE SE INTAMPLA IN SOCIETATEA NOASTRA,CONDUSA DE CIOCOII VECHI SI NOI AI ROMANIEI.IN ACESTE MOMENTE CENUSII CA SI IN ALTE PERIOADE MAI INDEPARTATE SAU MAI APROPIATE DIN ISTORIA NOASTRA,AVEM NEVOIE NU DE POPULISM,DEMAGOGIESI DE INTERSELE PERSONALE SAU DE GRUP ,DE IMBUIBAREA MATERIALA A ACELOR CARE AU AVUT OPORTUNITATI IN VIATA SI SI-AU CLADIT AVERI IMENSE CI DE TOATA PUTEREA FIZICA,INTELECTUALA SI PROFESIONALA A TUTUROR CLASELOR SOCIALE PT. GASIREA UNOR VIZIUNI SI SOLUTII PRACTICE DE IESIRE DIN ACEST IMPAS ECONOMICO-FINANCIAR.

  49. 50 cyberpunk media ianuarie 22, 2009 la 10:37 pm

    @Crane
    Nu il mai cita pe Basescu, ca el e cel mai corect si restul niste nasoi…
    Hai domne sa fim seriosi. In 4 ani n-a facut decat scandal. E diabolic. Cred ca se potriveste un marinar la carma unei majoritati de imbecili… Se exprima pe placul majoritatii, in limbaj de cartier, de traistă. In loc sa conduca tara un diplomat conduce un hot de fiare vechi. El spune de comunisti…


    5 în 4 [5km de autostrada in 4 ani] – tara de hoti!

  50. 51 Paul Octavian Grigoraş ianuarie 22, 2009 la 10:42 pm

    Mă simt nevoit să atrag atenţia tuturor asupra încercărilor preşedintelui de a-şi impune tirania prin promovarea unor măsuri cu adevărat pozitive şi democratice, cum sunt cele privind votul uninominal, votul cetăţeanului să aibă putere de lege, împărţirea administrativă mai eficientă în 9 (sau în 12 regiuni), etc. printre care ascunde interesele lui meschine de putere cum este aceea de a demite Parlamentul!
    Pe blogul meu o să încerc să scriu mai în detaliu pe această temă!

  51. 52 instalatorul ianuarie 22, 2009 la 10:48 pm

    Harabula: ati auzit interventia dlui Viorel Ursu din seara asta de la Antena 3? Ce ati zice ca plecind de la ea vreo 100000 de fosti militanti liberali si taranisti sa intenteze 100000 de procese si ceara statului roman despagubiri de 25000 de euro pe luna ( poate ati vazut ca atit se da pentru un post de prefect) timp de 20 de ani, adica 12 milioane de euro de fiecare, adica un total de 1200 de miliarde de euro?

  52. 53 instalatorul ianuarie 22, 2009 la 11:05 pm

    O splendida luare de pozitie in chestiunea legii 298/2008 poate fi citita pe blogul dnei Corina Cretu.

  53. 54 Augustin ianuarie 23, 2009 la 2:17 am

    @ A.N
    Stimate domn,
    absolut de acord cu asertiunea dvs., „cetateanul poate alege liber sa nu mai fie liber”. Intrebarea FUNDAMENTALA care se pune este: poate alege LIBER un cetatean neinformat? (Sau, si mai rau, dezinformat?) Sigur, intrebarea este doar retorica, ea neavind rol de trimitere la sondajul realizat de ICCV. Sondaj care apare, ca prin miracol, exact atunci cind era mai mare nevoie de el. (!) Ca si multe alte sondaje care apar fix la momentul oportun, de zici ca acei ce le produc dau in bobi sau colaboreaza cu tata Omidu’.
    Sint cumplit de dezamagit de realizatorii sondajului, care nu ne spun cit la suta dintre romani isi doresc motorete cu tucumbar. Intrebare, veti recunoaste, la fel de serioasa ca si cea cu privire la „conducatorul puternic, care nu-si bate capul cu Parlamentul”. In ce tara democratica din lumea asta mare poti pune o asemenea intrebare fara sa te faci de ris? Desigur, ati inteles la care intrebare ma refer!
    Si daca, in intrebarea mult discutata ar mai fi aparut doua vorbe care sa precizeze si ce inseamna un conducator atit de puternic incit sa nu tina seama de parlament (adica, vreau sa spun, daca in felul asta repondentul ar fi constientizat esenta situatiei), ar mai fi fost de acord 73% dintre repondenti?
    Altminteri, cum se poate explica faptul ca romanii au trimis in parlament, cu un mandat, oamenii in care au avut incredere, votindu-i UNINOMINAL, pentru ca acum sa fie de acord ca un conducator sa-i transforme pe acestia in inutile piese de muzeu? Nu e ciudat?
    Daca opresti 1000 de oameni pe strada si-i intrebi daca vor sa primeasca 100 euro, n-o sa zica nimeni nu. Daca le spui si ca asta presupune sa ia 1000 de bice pe spinare, procentajul ar fi altul.
    Sigur, stimabilii cercetatori pot stabili cu de la ei putere care sint valorile romanilor. Iar motoreta cu tucumbar, desi, din cite stiu, este una din valorile supreme, nu o sa apara printre rezultate pentru simplul motiv ca realizatorii nu au catadicsit sa intrebe asta pe romani. Imi veti scuza gluma dar, nu cumva asta e o forma de denaturare a adevarului? Modul de selectie a intrebarilor, chiar modul de formulare a acestora nu ar putea fi forme de distorsionare a situatiei reale sau de inducere (sugerare) a raspunsului dorit?
    In alta ordine de idei, dupa parerea mea, cetatenii de rind nu beneficiaza cu nimic de pe urma acestui (sau altor) sondaj(e). Dar, in cazul asta, de ce se publica? Cui prodest? ( publicarea, nu realizarea!) Realizatorii de sondaje sint si formatori de opinie?
    Din cite stiu, exista tari cu o legislatie mult mai restrictiva in privinta sondajelor de opinie (a publicarii acestora) decit a noastra. Oare de ce? Si oare n-ar trebui sa tragem niste concluzii?

  54. 55 Augustin ianuarie 23, 2009 la 3:22 am

    @ Harabula
    Cind spui ca A.N. ti-e indiferent, fara indoiala, minti! Dar pe mine nu ma duci! Pentru mine e foarte clar ca, de fapt, il admiri nemasurat. Problema ta e ca asta te enerveaza cumplit! Sint de acord ca esti intr-o situatie imposibila: sa admiri un om pe care ai vrea sa-l dispretuiesti! Ceea ce ma surprinde e ca amesteci admiratia cu devotamentul. Sint destui care il admira dar nu-i sint devotati (cum esti tu, cum sint eu), sint si unii care-i sint devotati fara sa-l admire, ci doar pentru ca vad in A.N. ultima sansa a stingii romanesti sau, asa cum corect observai, ultimul contracandidat serios al lui Traian Basescu.
    Ai dreptate ca unele laude care i se aduc pe blog sunt stupide. Chiar ma mir ca nu ii mai tempereaza pe aceia despre care vorbesti, fiindca e limpede ca ii aduc prejudicii de imagine.
    Cit despre o guvernare integral pesedista, fara sa aduca fericire in tara, ar fi, de departe, cea mai mare suma de competente intr-un tot coerent. Iar atitudinea ta despre primejdia tiraniei, imi aminteste de sloganul: ”dormi linistit, FNI lucreaza pentru tine!” Mersi, dormi tu! Eu am copii!

  55. 56 Bogdan ianuarie 23, 2009 la 3:50 am

    Cum se face ca evidentele tendinte autocratice al presedintelui Basescu sunt trecute cu vederea la Bruxelles, mai ales de catre crestini-populari (care sunt totusi cei mai aprigi sustinatori cel putin ideologic al libertatilor individuale) dar necesitatea de a taia capete (nu neaparat de a le taia in conditiile in care justitia se pronunta) e mentionata periodic ca o conditie pentru ca Romania sa intre in rindul lumii. Eu asta nu inteleg. Ca asta cu familia europeana, cu Basescu, PD-ul si familia crestin populara nici ei n-o cred.
    Apropos, pe vremea lu Nea Nicu se ascultau mult mai putine telefoane ca acum. Nu de altceva da era complicat, magnetofoane, casti, etc……….

  56. 57 Andrei Ciortan ianuarie 23, 2009 la 5:38 am

    „Cand optiunile tac…” mda.. si totusi ma intriga o chestie si anume de unde timpul necesar pentru publicarea articolelor pe blog ?
    Totusi Adrian Nastase pare a avea agenda incarcata ..hmm

  57. 58 George Serban ianuarie 23, 2009 la 9:19 am

    Aflu ca nici un reprezentant al PNL nu a participat la receptia organizata la Cotroceni de Traian Basescu cu prilejul Zilei Unirii.
    Sunt, in totalitate, de acord cu ei si ii felicit pentru aceasta atitudine.

    Intr-o tara normala cu o autoritate demna si onorabila, indiferent de pozitia politica, de inerente diferende aparute in lupta politica inaltele demnitati ale statului trebuie respectate indiferent de persoana care ocupa aceste demnitati.
    Cu o exceptie.
    In situatia in care un om asupra caruia planeaza, cu rechizitorii finalizate, vinovatia incalcarii legii penale iar acel om se ascunde, ud de sudoarea fricii, sub scaunul functiei pentru a nu da ochii cu justitia si se prevaleaza de o imunitate inventata, acel om decridibilizeaza demnitatea publica si o face neonorabila si nerespectabila. Pentru mine, functia ocupata de un astfel de om nu exista.
    Omul la care ma refer minte public cu nerusinare pentru a-si ascunde lasitatea si dezonoarea.
    Ipocrit si jalnic, omul la care ma refer, in seria spectacolelor de circ pe care le ofera, public, aproape zilnic, pleaca de la usa Ministerului Administratiei si Internelor fara sa onoreze (dezonoreze, as spune eu) ceremonia instalarii in functie a noului ministru PSD. Motivul invocat, prezenta unor oamni politici, baroni locali, care – culmea tupeului si nerusinarii – i-ar fi stirbit “dezonorabilitatea sa”. Oamenii aceia, indiferent ca se numesc Oprisan sau Mazare, indiferent de opinia mea in ceea ce ii priveste, sunt alesi prin vot direct, uninominal, la al doilea mandat. In logica lucrurilor functiile lor trebuie respectate. Deci Traian Basescu putea invoca, pentru plecarea sa, orice motiv, o diaree acuta, o criza de discopatie, o anxietate, mai putin motivul legat de prezenta acelor oameni acolo.
    In aceste conditii, folosind aceeasi unitate de masura, ma intreb cu ce demnitate si superioritate morala au fost prezenti la Cotroceni, colegii domnului Liviu Dragnea, in frunte cu Presedintele de Onoare al PSD – domnul Ion Iliescu?
    Hotararea liberalilor de a ignora invitatia unei institutii dezonorate de insusi titularul ei a fost demna si inteleapta.

  58. 59 marius ianuarie 23, 2009 la 9:27 am

    Stimate Domnule Nastase ,

    Desi sunt membru al unui alt partid va urmaresc cu atentie prestatiile publice intrucat aduceti o viziune si interpretare personala a evenimentelor .
    Doresc insa sa va pun in atentie ca legea 506/2004 asupra careia v-ati atribuit merite in emisiunea „sinteza zilei” din data de 21 ian. a fost o implementare in legislatia nationala a directivelor europene referitoare la protectia datelor cu caracter personal . Simplificand Legea 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal si protectia vietii private in sectorul comunicatiilor electronice isi gaseste si ea un corespondent in Directiva 2002/58/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 12 iulie 2002 , privind procesarea datelor personale si protectia vietii private in sectorul comunicatiilor electronice .
    Desigur ca aveti un merit in aceasta lege dar cu aceste rezerve .

    Cu deosebita stima ,
    Marius

  59. 60 Harabula ianuarie 23, 2009 la 10:05 am

    Unul dintre criteriile dupa care poate fi evaluat un om politic este modul in care isi selecteaza colaboratorii. Basescu este de invidiat: Elena Udrea, Mantale, Lavinia Sandru, Anca Boagiu si care or mai fi.
    Dar putem fi ingroziti gandindu-ne ca a promovat un submediocru ca Saftoiu la conducerea SIE.Acest sot al nevestei sale este situat, pur si simplu, la limita oligofreniei.
    Sa ne gandim ca o hahalera ca Ciuvica a fost consilier prezidential pe vremea lui Constantinescu.
    Ce-o fi gasit d-l Nastase la un ins ca Ciutacu?
    In ce domeniu pot excela astia?
    Pe la Externe a lucrat si dementul Valerian Stan.

    Recrutarea de cadre dintre gargaragii de presa s-a dovedit o prostie. N-au facut nici o branza nici Plesu, nici Cioroianu la Externe, nici Serbanescu. Intr-un timp Train Ungureanu aspira la un post de ambasador. Ciutacu spera la un post de ministru.

    Pe langa orice om politic important roiesc fel de fel de paraziti.Este normal.
    Basescu i-a selectat dupa criterii estetice. Bravo lui.Atat timp cat a fost consecvent.

  60. 61 nastase ianuarie 23, 2009 la 10:42 am

    Marius,

    Observatia este corecta. Am vrut sa fac precizarea respectiva ( aveam si documentul respectiv la mine). Din pacate, in dinamica emisiuni, aceasta adaugire nu si-a mai gasit „locul”.

  61. 62 nastase ianuarie 23, 2009 la 10:45 am

    Andrei Ciortan,

    Raspunsul nu poate fi decat unul singur : articolele si comentariile mele nu le scriu eu. E simplu.

    De altfel, nu esti primul care isi pune aceasta intrebare epistemologica.

  62. 63 Dinu ianuarie 23, 2009 la 11:20 am

    @ George Serban

    ….pe cand vom avea si un razboi civil clarificator, care sa repereze onoare beligerantilor? …cine se baga?!
    D-le Serban, deja, politica la noi se face „la modul personal”. 😯 …nu este cam mult?!

  63. 64 George Ban ianuarie 23, 2009 la 11:23 am

    @Harabula

    Pai atunci, daca presedintele alege dupa criterii estetice (?!?), hai ca insusi EL sa fie ales dupa acest criteriu. Ce zici?

  64. 65 Argusdre ianuarie 23, 2009 la 11:58 am

    HARABULA
    „Harabula spune:
    ianuarie 23, 2009 la 10:05 am

    Unul dintre criteriile dupa care poate fi evaluat un om politic este modul in care isi selecteaza colaboratorii. Basescu este de invidiat: Elena Udrea, Mantale, Lavinia Sandru, Anca Boagiu si care or mai fi.
    Dar putem fi ingroziti gandindu-ne ca a promovat un submediocru ca Saftoiu la conducerea SIE.Acest sot …”

    Domnule, dumneata alternezi postari cu caracter interesant, obiecti si corect cu altele, total ilogice, incorecte, prea subiective si chiar insuficient documentate.Daca ai cumva impresia ca Udrea, Boagiu, Mantale, Sandru, Iacob Rizzi-Pizzi, etc, reprezinta vreo valoare intelectuala, stiintifica, tehnica etc, ma faci sa rad .Toate-s specialiste in ciuguleala, toate-s cu ochii dupa parale, parvenire, arivism, marire, inaltare, vuitoane, etc. Singura lor calitate de capatai este ca s-au nascut fetite si mai apoi s-au dovedit darnice cu potentatii zilei.
    Daca ne referim insa cu adevarat la promovarea unor oameni de valoare de catre Marinar, iti atrag atentia de la inceput ca Baselul n-a avut niciodata aceasta intentie, din contra, i-a inlaturat pe cei de valoare, periculosi pentru el insusi si a promovat numai sclavii si papagalii gen Piticul de gradina. Asa ca nu te mai mira atat de promovarea lui Saftoiu.A fost in nota obisnuita a marinerului…De ce crezi ca Blaga este si acum tinut la distanta ?
    Deci propun sa-ti mai reconsideri aceste puncte de vedere, care sunt cam departate de realitate.

  65. 66 ciprian blidaru ianuarie 23, 2009 la 12:37 pm

    @Andrei Ciortan
    Si daca ar avea timp pentru blog, d-nul Nastase, ce-ar fi rau in asta? Detine vreo functie publica pe banii nostri? NU. Dar hai sa ne aflam in treaba si sa facem pe acuzatorii.

  66. 67 blogideologic ianuarie 23, 2009 la 12:46 pm

    Un studiu Humpty Dumpty
    Filosoful Karl Popper nu a fost vreodată cu adevărat acceptat în academicul Oxbridge. Why ? Karl Popper opunea filosofiei lingvistice ortodoxe de la Oxbridge, un punct de vedere precar, să nu zicem fragil. Anume opinia lui Humpty Dumpty, care spunea, – în „Alice în Ţara Minunilor” -, „Cuvintele înseamnă ceea ce vrem noi să însemne”. Caut în studiul pe care-l recomandaţi, de la adresa http://www.iccv.ro/valori/newsletter/newsletter1.pdf , o definiţie pentru ”valoare”, eventual pentru ”valori”. Nimic, nimic. Deci este realmente un studiu Humpty Dumpty, fără vreo filosofie lingvistică incorporată. Şi absenţa aceasta, regretabilă, chiar nu-i în spiritul viu al culturii române!

  67. 68 Harabula ianuarie 23, 2009 la 1:12 pm

    @George Ban
    Conform standardelor din mediul in care am trait, pentru un barbat este suficient daca este un pic mai frumos decat dracul. A vorbi despre frumusetea fizica a unui barbat este o treaba de femeie.
    @Argusdre
    Unul dintre noi doi nu are simtul humorului. Probabil ca eu, din moment ce sunt nevoit sa spun explicit cand alternez gluma cu lucrurile serioase.
    @Agustin
    Crede-ma ca nu mint. Nu pot sa-l admir pe d-l Nastase pentruca ma consider cel putin tot atat de destept cat domnia sa. Nu-l invidiez pentru realizarile sale.
    In schimb il admir pe Basescu care nu-i cu mult mai frumos decat mine dar…Udrea, Boagiu, Sandru, Mantale…

  68. 69 Zeus ianuarie 23, 2009 la 1:32 pm

    In sfarsit Domnule Nastase, nu va pot contrazice. Sunt de acord cu Dumneavoastra, macar partial. Ati fost un om puternic. Totul sub mana Dumneavoastra forte. De la Servicii la multe firme private. De la Parlament la ziare&TV. De la Agentii Guvernamentale la Florarii din piete. Totul, absolut totul era in mana forte a „Premierului”.
    Doar ca, si sondajul respectiv, are o doza de subiectivism. Probabil de la modul in care a fost construit esantionul. Ca nu ati fost dorit de populatie (da, stiu, era populatia din cea de doua Romanie…aia mai bogata, mai educata, mai bine informata…) nici in 2004 si fac pariu cu Dumneavoastra ca nu o sa fiti dorit nici anul acesta.

  69. 70 Alex ianuarie 23, 2009 la 2:07 pm

    Crane, jeluirea face parte din arsenalul propagandistic. Securistii imputiti care au pus mana pe presa deontoloaga timp de patru ani de zile au urlat ca sunt violati, maltratati, li se baga pumnul in gura. Retrospectiv, mi-am dat seama ca, in intervalul 2003-2004, Guvernul Nastase nu a avut parte de nici un articol pozitiv. Numai acuzatii de dictatura, tentativa de dictatura, baroni, coruptie; Omerta in legatura cu noua clasa de imbogatiti din aripa PNL-PD. Despre Flota, Tariceanu, Patriciu, Vintu-FNI, averile baselului, coloneii din tabara adversa NIMIK. Un discurs care repeta tampeste cum coruptii sunt la PSD, saracii si cinstitii la PNL si PD, iar Nastase (ii reprosez doar ca a fost prea democrat, prea tolerant intr-o tara a haosului) era prezentat ca un dictator care isi pregateste un regim autoritar.
    Un discurs abil ticluit de catre securisti paranoici, dupa modelul Ucraina.

    Cateva strategii de manipulare din presa securista:
    1. te faci ca il lauzi pe Nastase intr-un articol, faci cu ochiul colegilor de breasla, care arata cu degetul ca prim-ministrul este ridicat in slavi, nu permite critica, libertatea presei este amenintata.
    2. Te prefaci ca il critici pe baselu (Realitatea) aparent obiectiv. In realitate, ii creste ratingul, toate tampeniile pe care le spune aparand in prim-planul emisiunilor de scandal.

  70. 71 cristu ianuarie 23, 2009 la 2:51 pm

    nu cred ca e chiar asa. de ex.,eu m-am saturat de tara asta & sunt multi k mine. ma hotarasc sa candidez in „mod democratic”. in ‘platforma program” am un singur punct: sa sterg tara asta oribila de pe fata pamantului cu minunatii sai cetateni cu tot! banuiesc ca nu ma incadrez in limitele „legii’ pe care o respecta doar fraierii,ca n-au incotro. deci,n-as putea candida. la fel & politicienii smecheri cu „tendinte totalitare”,gen „basescu”. p.s. pacat ca nici eutanasia nu-i legala. adica statu’ asta oribil prefera sa te umileasca & sa te omoare in chinuri groaznice,decat sa te eutanasieze. „& caii se-mpusca,nu-i asa?”

  71. 72 Marc ianuarie 23, 2009 la 4:00 pm

    Si la alegerile din 2004 s-a facut o alegere de catre popor zic eu spre o schimbare. Unul este votat si ales cu o „majoritate” si altul sta pe scaun! cand poporul Roman este privat de optiunea lui exprimata prin vot (cica) democratic,cred ca ne meritam soarta .Si dumneavostra ati avut o optiune pe care se vede ce sa ales legat de ce ati ales.

  72. 73 gigi ianuarie 23, 2009 la 4:15 pm

    @Augustin
    „…o guvernare integral pesedista,fara sa aduca fericire in tara,ar fi,de departe,cea mai mare suma de competente intr-un tot coerent”.
    O.K.,despre cea mai mare suma de competente se poate discuta,dar despre chestia cu „tot-ul coerent”…Ha,ha,ha!

  73. 74 violet ianuarie 23, 2009 la 4:26 pm

    Doamne fereste sa fie procentul corect! Adica atatia oameni sunt numai buni de manipulat de basescul??!! Doar in visele lui!

  74. 75 Carol ianuarie 23, 2009 la 4:26 pm

    @lupi

    Si ai ajuns acum la concluzia ca drama ta personala este un efect al „dictaturii lui Basescu”?

    Uiti ca Basescu e presedinte doar de 3 ani si ceva. Ce facem cu ceilalti 15 ani, de dinainte? Sa nu intram prea adanc in acesti 15 ani pt ca precis o sa te sufoci.

    Nu stiu ce alte merite are Basescu dar unul precis il are. Acela de a scoate gunoiul de sub covor si de a rascoli rahatul din politica romaneasca.

    Si numai pt asta , il prefer unui Iliescu zambitor sau unui Constantinescu „infrant” de servicii!

    Nu uita ca toate aceste discutii, pe blog, la TV, in ziare, se datoreaza „dictatorului Basescu”

    AN plange pe blog ca e nevinovat iar Basescu vrea sa-l aduca in fata justitiei. N-ai vrea sa afli cine are dreptate?
    Nu crezi ca totul trebuie rezolvat in fata justitiei?
    AN nu este un fistecine, e totusi un om instruit, cu studii juridice, cu experienta politica, acum ca suntem in UE are la dispozitie toate tribunalele europene pt a-si dovedi nevinovatia. De ce nu o face?

    Sunt intrebari la care , daca ai cat de cat un bun simt elementar, raspunsul e acelasi. Doar justitia este cea care are dreptul sa se pronunte. Nici Nastase, nici Basescu nici Parlamentul nu au acest drept!.

  75. 76 Dragos ianuarie 23, 2009 la 5:02 pm

    @ Argusdre

    Sunteti acelasi cu Orange de pe blogul doamnei Anca Alexandrescu ?

  76. 77 mihai ianuarie 23, 2009 la 5:11 pm

    Nu sunt ruda cu Elena Udrea, dar nu-mi pot stapani lacrimile de fericire cand va citesc! Tot ce spuneti se regaseste( sub forma de desene) pe blogul meu! Bravo! Tineti-o tot asa!

  77. 78 catman ianuarie 23, 2009 la 5:25 pm

    Domnule Nastase, eu vind pantofi! Sau, mai exact, ma ocup indirect de chestia asta. Acum, in ceea ce priveste studiul si procentul la care faceti referire…acesta developeaza cu multa fidelitatea starea de fapt a „poporului”! In alta ordine de idei…in timpul meu liber, si va rog sa ma credeti pe cuvint, evoluez, intr-un permanent echilibrul instabil, pe scena consultantei politice. Despre cei 73% la care faceti referire, as avea de facut un singur comentariu. In orice grup, fie ca vorbim despre lei, cai, antilope Gnu sau oameni, indivizii „alfa” sunt foarte usor identificati. La oameni este infinit mai simplu, iar dorinta de apartenenta la grupul dominant, puternic este o evidenta. Ca atare, pe fondul scaderii continue a autoritatii publice, sentimentul de nesiguranta, specific „primatelor” cu un nivel de educatie sub medie, a generat exponentiala nevoie de un asemenea „supliment alimentar”. Am pus chilimele deoarece, eu cel putin, nu inghit sub nici o forma genul acesta de solutie…omul providential, puternic, intelept, drept, hotarit, impartial, viril, patriarhal…Acest lucru, domnule profesor, degenereaza zilnic intr-o forma teribila de suficienta mesianica. Toti acesti „salvatori” ai neamului au inceput sa creada ca sunt de neinlocuit. Vezi exemplu lui Traian Basescu sau Daniel Morar. Nu merg mai departe, vreau doar sa va spus ca in ultima campanie electorala in care am fost implicat, am organizat si supervizat vreo 3 focus grupuri pentru recalibrarea mesajului politic al candidatului pentru care lucram. Am cheltuit mult timp analizind ca un idiot „teoria galetii”. Am inteles in final de ce o galeata, astazi, este mai importanta decit un parc industrial peste 4 ani. Deoarece, domnule profesor, doar antilopele Gnu isi prioritizeaza existenta doar in proiectie imediata, iar galeata inseamna mult mai mult decit credeti dumneavoastra. Suntem si raminem, sa-mi fie tolerata expresia, un neam de milogi, aflati intr-o permanenta cautare a stapinului. Asta isi doresc cei 73%! Stapini. Restul este poveste…iar in tara in care traiesc eu astazi, stapinii impart galeti, haine, caramida, paturi, zahar sau papuci. Nu am vrut sa deranjez…va doresc tot ce va doriti

  78. 79 Sibilla ianuarie 23, 2009 la 7:29 pm

    @Carol,
    Observ ca panditi ” victime ” la tot coltul, posibil aceasta fiind singura ocupatie, ca tot va pricepeti la toate, ce parere aveti despre sanctionarea pe linie de servici pentru scrierile de pe blogul personal de catre lachei purtatori de carnet orange cu cotizatia la zi, incalcarea dreptului la libera exprimare a opiniei personale, denuntul unor neregului, al coruptiei la nivel inalt, ingradirea accesului la informatii de interes public pentru a favoriza ticalosii aflati la putere, daca nu e cenzura si dictatura, ce anume este ?
    Pe mine una nu ma intereseaza termopanele domnului Nastase, dar soarta flotei , da, si sunt unul din cei ce va plictisesc , ca sa va citez, unul din romanii ce vom muri cu dovezile si dreptatea si probele-n mana .. stiti ce-nseamna sa lupti cu sistemul ticalosit si sa vina ” analistii plictisiti ” sa concluzioneze impartind ” morala ” pe oricine li se casuna ? Justitie … eu lupt cu nevasta unui magistrat si matale vorbesti despre justitia din Romania, care justitie ca ” lipseste cu desavarsire „, de actualitate Caragiale,asa-i …
    Mai are ceva ” merite ” zausul matale, e unicul in istoria Romaniei ce si-a uns tiitoarea ministeresa, clar, nimic de zis, ” succesuri ” pe linie aveti dreptate, o fiica agramata, un scatapievici ce n-a avut nici minimul de bun simt a-l omagia pe Eminescu dar icr-ul beneficiaza de buget ” de austeritate „, aratat muschii in fata ziaristelor si-a batranelor sinistrate, ” merite deosebite „, corect, nimeni nu va contrazice, a scos tot gunoiul la suprafata, la vedere, ca doar ” prostimea ” e tinta cenzurii pe care-o impune, sub pres cu noi, cei care spunem lucrurilor pe nume, sigur ca da .
    Rahatul din politica romaneasca, scandalurile si mascaradele la care asistam nu sunt meritele poporului, desi bugetul intereseaza mai mult masele si nu ” stimabila ” aliantza 3C preocupata de prefecturi, si impunerea legii tacerii, de demonstratii gen care e mai corupt si care n-avu suficient timp de ” exercitiu „, prin urmare un lupi are caracter si clasa si tot dreptul a lupta pentru valorile si principiile in care crede, pe cand mata, faci eforturi a da exemplu pe cine … pe baselu ? Ca bine a zis cineva inaintea mea pe aci : Mare-i Gradina lui Dumnezeu …
    Sibilla
    P.S. Presedintele Ion Iliescu are un zambet frumos, hahaiala celui ce-l slujiti e penibila , mor zilnic copii suferinzi , oameni de frig, foame si el hahaie monitorizand cu Lenus suspectii terorismului turistic, halal !

  79. 80 Augustin ianuarie 23, 2009 la 8:02 pm

    @ Gigi
    Da, chiar asa! Tot coerent. Sigur, imaginea pe care ne-o ofera ACUM este exact opusul unui tot coerent. Dar asta doar pentru ca acest guvern struto-camilist supune pe fiecare membru al sau la o presiune constanta ce-i determina pe acestia sa se miste, pur si simplu, brownian. Pe cei din PSD cu precadere, facindu-i sa nu stie niciun moment daca sint la putere sau in opozitie. De-aici senzatia (si nu doar senzatia) de haos.

  80. 81 Draghi Puterity ianuarie 23, 2009 la 8:09 pm

    @Harabula

    Daca te sustin eu, financiar de ex., ca sa iti rezolvi problema pentru care il invidiezi tu pe Basescu, ne scutesti de frustrarile tale aici pe blog ?

  81. 82 nicu rotaru ianuarie 23, 2009 la 8:37 pm

    Cum apreciati dezgustatoarea afirmatie de azi a ministrului agriculturii / A N , o amintire vie / in direct la Antena 3.

  82. 83 Crocodilul ianuarie 23, 2009 la 10:12 pm

    Domnule Nastase
    Optiunile vor tace mult si bine. Trebuie sa ii multumim colegului dumneavoastra de partid Mr. Geoana (o eminenta cenusie de altfel) care i-a facilitat cotroceniului actual ascensiunea. Personal ma astept ca in 5-6 ani de acum incolo optiunile sa taca cu adevarat definitiv. Romanii nu mai prezinta o problema pentru nici un presedinte care va veni. El va avea intodeauna oamenii lui platiti din banul public care vor stii sa ii faca pe romanii lingusitori.

  83. 84 dacul liber ianuarie 24, 2009 la 1:21 am

    1)Corina Creţu m-a luminat cu acest subiect sensibil, motiv pentru care merită felicitările tuturor celor interesaţi.
    2)Personal sunt pentru înregistrări totale şi permanente pe toată durata vieţii, pentru că postmortem nu cred că mai funcţionează dispozitivele, în discuţiile cu sfinţii.
    3)Sunt pentru mărirea taxelor la telefonie şi pentru o taxă suplimentară pentru înregistrare, stocare şi pază.
    4)Fericită ţară. UE şi americanii nu ne cunosc încă subtilităţile noastre în comunicare: focuri pe culmi, clopote în dungă, porumbei voiajori, sticle cu mesaje, bătutul în calorifere, trasul cu ochiul, ca să nu mai vorbesc de codul verbal al lui Toma Caragiu.
    Cu amiciţie dacică!

  84. 85 Cezar Pesclevei ianuarie 24, 2009 la 7:10 am

    Blestemată fi Uniune Europeană, blestemaţi fiţi voi, politicieni patriotarzi…

    Am involuat de la stadiul de ţară a lui Papură Vodă la cel de responsabilitate administrativ teritorială aflată pe mâna lui Papură Nimeni.

    Blestemaţi fie politicienii ce s-au gândit să ne bage în fundătura numită Uniune Europeană! Blestemată fie Uniunea Europeană cu al ei Jose Manuel Barroso! Aceasta fiindcă în contextul CRIZEI şi RECESIUNII economice globale, în loc să se încurajeze activitatea de producţie, fie ea şi a micilor intreprinzători, asistăm la asasinate…Asistăm la asasinarea continuării iniţiativei individuale de a produce şi a promova/vinde diverse produse. La lichidarea specificului românesc, a modului unic de a fi al poporului român. Uniunea Europeană ne „injectează” în vascularizaţia naţională serul nociv al măsurilor şi reglementărilor ei, menite a conduce România la stadiul de comă, pentru a o transforma dintr-o ţară independentă într-una dependentă de conectarea la aparate…Agricultura României se află la „nivelul mării”, iar ceea ce mai există se pare că va dispărea…

    M-a revoltat ştirea pe care am citit-o astăzi într-un ziar. Conform ei, producătorii de produse lactate ( brânză, smântână sau caş), sunt nevoiţi în curând să facă dovada unui centru de prelucrare a produselor lor. De asemenea, ei sunt nevoiţi să se înregistreze la Registrul Comerţului, acest pas având un cost de 3000 RON. Aberaţia ce vine la pachet cu celelalte şi care contrazice specificul de a fii al fiinţei umane, se leagă de interzicerea gustării, în momentul cumpărării (din piaţa agro-alimentară sau hale special amenajate), a produselor lactate. Acest pachet de măsuri este programat să intre în vigoare la data de 1 februarie a.c.

    Ca reproş, le spun politicienilor români care se simt vizaţi, că, aveau datoria faţă de electoratul care i-a votat şi nu numai, să organizeze un referendum în urma căruia ar fi aflat dorinţa românilor (în cunoştinţă de cauză) privind includerea României în UE şi, ulterior, în acord cu dorinţa majorităţii, să poarte tratative de includere… Europarlamentarii români ar trebui să dea dovadă de spirit patriotic prin a nu mai veni de la Bruxelles cu ceea ce doreşte UE din partea României ci prin a merge acolo şi a le spune trupurilor pline cu chimicale aparţinătoare membrilor Comisiei Europene, ceea ce doreşte România din partea UE, în speţă, prin a promova interesul ţării lor!

  85. 86 adi ianuarie 24, 2009 la 8:24 am

    Cred ca la „dorinta ” poporului de a avea o dictatura se ajunge trepat, din cauza dezamagirilor care se aduna in timp. Poate ar fi bine sa ne amintim ca aderarea la UE a fost „platita ” cu o trista cedare a resurselor emergetice ale Romanie si a sistemului bancar, cedare care, daca-mi amintesc bine, s-a facut in mandatul 2000-2004. Din pacate. Pentru ca dintre politicienii din generatia domnului Nastase, sint destul de putini care sunt intr-adevar politicieni, iar domnul Nastase e cam singurul care pur si simplu are stofa , cum se zice.

  86. 87 adi ianuarie 24, 2009 la 8:26 am

    Dar daca jocurile se fac in afara tarii, cum sugereaza multi, atunci ce importanta mai are ca ne facem noi griji ?

  87. 88 blogideologic ianuarie 24, 2009 la 1:08 pm

    @ catman
    Aţi spus : “eu vind pantofi! Sau, mai exact, ma ocup indirect de chestia asta.” Numai din curiozitate profesională pentru felul în care merg lucrurile în orice fel de industrii şi pieţe, vă întreb : Procedaţi cum fac cei de la firma Guban, care integrează aspectele “vintage”, adică aspectele de experienţă inter-generaţională, pentru promovarea produselor firmei Guban ?

  88. 89 Maximmouse ianuarie 24, 2009 la 2:35 pm

    @Vali!

    Ai gasit bine solutia!Emigrarea!Ajungand tu la aceasta concluzie, nu pot sa prevad decat ca vei fi acolo la fel de deceptionat ca si aici.Dorinta de „bine” nu are nici o legatura cu cat castigi si cate impozite platesti la stat.Cred ca un calugar sau un pensionar slab retribuit , sunt mai multumiti ca tine care platesti mult si des impozite la stat fiindca ai castiguri frumoase.

    Oamenii ca tine nu-si gasesc linistea nicaieri, asta din cauza ca nu au inauntru liniste….asta cred eu ca este motivul,aici este un loc la fel de bun ca oricare altul sa-ti gasesti fericirea…totul este sa -ti dai seama ca ea este cea care iti lipseste si nu paleativele…

    Maxi!:)

  89. 90 Dacul Liber ianuarie 24, 2009 la 2:43 pm

    1)E vremea schimbării sângelui în instalaţie. Revenim la Dracula, adversarul Elenei Udrea, păpuşa care joacă precum fetele de la Căpâlna şi plânge când vrea precum cel care-i este Guru.

    2)Candidaţi independent la Preşedinţie. Nu aveţi ce pierde. Este momentul dumneavoastră astral. Nu vă bazaţi pe niciun for al PSD, ca să vă desemneze. Priviţi înapoi cu mânie şi daţi cu cuţitul în piatră.

    Vă sprijin. Cu amiciţie dacică!

  90. 91 Draghi Puterity ianuarie 25, 2009 la 11:11 am

    Vreau sa spun ceva legat de „dorul de duca” a lui Vali. Am de a face de multi ani, practic din 1990, cu o categorie de tineri foarte catata la export – specialistii IT. Am observat ca exista o corelatie intre dorintza lor de a-si parasi tzara, sau chiar a emigra, si o anumita stare de normalitate si „optimism linistit” in Romania. Prin prisma perceptiei si experientei mele personale, ce mai acuta faza a fost cea a guvernarii CDR. Cei mai putini au dorit sa plece in guvernarea Nastase, poate si datorita masurilor de incurajare fiscala a IT-ului si a micro-intreprinderilor. De cand a aparut Basescu la conducere, remarc din nou o „mancarime” din ce in ce mai puternica. Tot mai multi tineri, care inainte de 2004 nici nu concepeau ca viitorul lor ar putea fi altundeva decat in Romania, se gandesc serios sa plece din tzara. Unii au si facut-o la inceputul „iepocii Basescu”. Multi in Canada. Unii s-au intors. Mai nou se gandesc din nou sa plece. De data asta definitiv.

  91. 92 realitateasf ianuarie 25, 2009 la 11:38 am

    Domnule Năstase, nu puteţi avea o poziţie LEGITIMĂ în chestiunea „lipsei de opţiuni” a electoratului.

    Simplu, fiindcă şi domniile voastre, PSD-ul aţi încurajat închiderea clasei politice, aţi venit cu aceeaşi oameni, nu aţi făcut NICIO REFORMĂ şi aţi obligat poporul să aleagă „răul cel mai mic”.
    Sunteţi co-autor al acestei stări de lucruri din societatea românească:
    -lehamite;
    -neîncredere în parlamentari;
    -sictir generalizat de „vorbe fără fapte”;
    -etc.

    Ce le mai rămâne românilor? Ce OPŢIUNE aţi oferit DUMNEAVOASTRĂ electoratului? Păi doar varianta unui om puternic autoritar.

    Aşa că scuzaţi-mi expresia de ţăran agricultor, dar „culegeţi ce aţi semănat”….

    …şi mai puţină demagogie vă rog: http://www.youtube.com/watch?v=TR-yiXfBBO4

  92. 93 lupi ianuarie 25, 2009 la 8:34 pm

    @ CAROL – chiar atat de putzin atzi intzeles din cele scrise de mine???? Orbirea inchinaciunii dvs, transforma ochelarii de cal in jucarioare . activismul neconditzionat si fara un cat de mic semn de intrebare , ma stupefiaza !!!! Doar dvs suntetzi detzinatorul , unicul detzinator al adevarului , ceilaltzi suntem niste suferinzi !!!!! Suntetzi jalnic de suferind dvs. si n-as vrea sa fiu de fatza cand va vetzi da singuri palme pentru cat de putzina minte atzi avut.Asta daca nu suntetzi o ,,scula”, o unealta telecomandata !!!!!!!


  1. 1 Voi mai ţineţi minte de ce v-aţi făcut bloggeri? « Despre PSD Trackback pe ianuarie 23, 2009 la 1:26 pm
  2. 2 Un studiu Humpty Dumpty « Blog ideologic Titus Filipas Trackback pe ianuarie 23, 2009 la 3:26 pm

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s






Arhiva

Comentarii Recente

diasporean la Anunt!
fostă basarabeancă la Anunt!
Ce scriam acum exact… la Anunt!
De ce n-am criticat… la Anunt!
Cum e posibil asa ce… la Anunt!
Reclame

%d blogeri au apreciat asta: