Mai rasfirati baieti, mai rasfirati

Sambata am avut Congresul Extraordinar al Aliantei PSD-PC, eveniment la care am prezentat o parte din angajamentele pe care ni le asumam in viitoarea guvernare. Ma asteptam ca reactiile politice ale celor de la PNL si PD-L sa apara repede, dar sincer am fost surprins de promptitudine si de ton. As putea paria – sigur, o sa ziceti ca sunt carcotas – ca domnul Chiuariu, spre exemplu, a citit ceea ce a spus sambata inca de vineri, sau chiar de joi. Am fost destul de amuzat sa il vad pe purtatorul de cuvant al PNL recitind discursul tinut de Calin Popescu Tariceanu cu aproximativ o saptamana inainte. Similar – in dimineata Congresului – Emil Boc prezenta la Cluj rezultatele obtinute de PNL si PDminusL in domeniul infrastructurii. Caci da, partidul domnului Emil Boc si-a impartit mandatul la ministerul Transporturilor cu PNL. Asa ca m-a surprins altruismul presedintelui formal al PD-L, care a atribuit intreg meritul pentru fabuloasa realizare a 5 km de autostrada doar PNL. Mai rar asa ceva. Apropo, domnul Boc si-a cerut scuze?

L-am ascultat, a treia oara intr-o saptamana, pe Theodor Stolojan, repetand, ca o flasneta, istoria biletelului roz descoperit de Elena Udrea in antecamera de la Cotroceni.

Deci, oamenii astia se comporta, si unii si altii, de parca Romania din ultimii 4 ani a fost guvernata de PSD. Exista un soi de disperare sa arate ca nici usturoi nu au mancat, nici…. Am vazut acest comportament la PD cand avea oameni in cadrul Guvernului, si nu cred ca mai trebuie sa amintesc cuiva despre ce este vorba. La fel, PNL ne vorbeste despre „viitorul guvernarii de dreapta” si ce va face ea pentru Romania, de parca prezentul si trecutul ultimilor 4 ani nu sunt un indiciu suficient pentru acest viitor.

M-am saturat ca PSD sa fie acuzat de demagogie, promisiuni fanteziste si ce mai vreti voi, sa fie acuzat, inainte de toate, ca este de stanga. Pai, dragii mei, nu stiu cati s-au aplecat asupra propunerilor PNL sau ale PD-L, dar acolo avem un adevarat concurs pentru intrarea pe zona de stanga. Eu, fiind un optimist incurabil, in prima faza, as putea crede ca PD-L si PNL au descoperit o parte din adevaratele probleme ale romanilor. Imediat insa devin realist, caci dupa ce „privesc” acesti 4 ani stiu ca tot ceea ce a insemnat preocupare pentru marile probleme s-a facut fortat. Spunea premierul intr-o emisiune tv ca alte partide nu au fost decat spectatori la masurile sociale decise de Guvern. Se prea poate, dar multe, foarte multe lucruri se intampla la presiunea spectatorilor. Cei care urmaresc fenomenul sportiv inteleg perfect la ce ma refer. Mania suporterilor…

 

PS: Am in continuare speranta ca in aceasta campanie vom discuta si pe programe. Dur, dar aplicat. Agresiv, poate, dar realist. Altfel, putem sa vorbim in termeni atragatori, sa asteptam aplauze, sa lansam formule de impact pe bloguri dar nu cred ca asta se asteapta de la noi. Adica, reclama aia cu „n-ai cu cine, domne” nu ar trebui transpusa in realitate.

72 Responses to “Mai rasfirati baieti, mai rasfirati”


  1. 1 adriana popa septembrie 30, 2008 la 10:30 pm

    Domnule Nastase,

    Nu va iluzionati ca in campanie veti putea discuta cu PDL pe programe.. nici vorba.
    Ei au de la Cotroceni ( Consumatorul National e de fapt seful lor de partid) directive clare , atacuri cat mai murdare, scandal ,injurii si tot arsenalul.
    Atata stie baiatul de port , atat face.
    Doar lui Petre Roman i-a tras partidul de sub picioare..
    Este un grobian,,,fara scrupule.

    PDL-isti toti sunt croiti dupa chipul Marelui Conducator flasnete fara continut, fara viziune de orice fel economica sau politica , robi ai intreselor lor.

    Sa nu va mirati cand multi, foarte multi o da dea IGNORE la vot.

    Trista tara .. iar noi cobaii lor… trist si fara speranta .. deci IGNORE VOT.

  2. 2 Costin septembrie 30, 2008 la 10:54 pm

    Care programe ?

    Pe bune, le-am cautat pe internet de am ametit.

    Inclusiv pe site-ul PSD care-le este dansul e facut cu picioarele.

    Poate le sugerati-le baietilor veseli de la partid ca e mai simplu sa puna niste documente pe wordpress, la google docs sau pe orice alta platforma serioasa. Ce-au facut cine au facut la site-ul psd.ro e un fel de dat in stamba ca sa ne etalam „competentele” tehnice, dar efectul de ansamblu e dezastruos pentru ca au neglijat aspectele de functionalitate, ergonomie, uzabilitate, samd, incat a iesit un ghiveci neplacut estetic si foarte greu de folosit.

    Dar revenind la meandrele concretului, unde-i doctrina PSD, unde-i programul de guvernare/oferta electorala ?

    Si apropos, poate lamuriti publicul cei cu 25000 de ero (sau pana la 25000 de euro). Sunt pentru cei care se repatriaza, sau pentru cei care se duc la tara (adica in mediul rural) sa-si faca o resedinta de vara ?

    Sau poate, in cazul cel mai fericit, e doar asa o chestie la misto.

  3. 3 Jose septembrie 30, 2008 la 11:02 pm

    Alianta DA se reface, fara Tariceanu.
    Bomba va veni de la MELESCANU, totul a fost aranjat in lipsa sefului aflat la Bruxelles.

    Mâine voi avea mai mult de spus.
    Se doreste cu orice pret distrugerea lui Nastase, inlaturarea pericolului de la Presidentie.
    La Mitrea se spune in mediile sus puse ca dosarul de trimitere in trigunal este 80 % terminat.

    Tariceanu a recunoscut gresala Noricai in doua saptamâni dosarul TAMARA la DNA.

    Se prepara o toamna fierbinte.

  4. 4 sicmar septembrie 30, 2008 la 11:17 pm

    Satul arde si …

    Ma asteptam d-le Nastase sa scrieti despre majorarea cu 50% a salariilor din invatamant si impactul ei asupra economiei in general, bugetului tarii in particular si mai ales impactul social asupra altor categorii socio-profesionale.

    Ma asteptam sa vad ideile (viziunile, interpretarile) PSD-lui sau ale dvs. personal asupra crizei financiare.

    Ma asteptam sa vad explicatii asupra pozitionarii primului subiect fata de cel de-l doilea.

    Lasand la o parte politicianismele despre care scrieti (de altfel reale dar fiind doar un pai in ochiul altuia), nu pot incheia fara sa va dau dreptate si sa va citez copios dar sub forma interogativa:
    „Adica, reclama aia cu „n-ai cu cine, domne” nu ar trebui transpusa in realitate.” ?

  5. 5 Maria Barbu octombrie 1, 2008 la 12:01 am

    @Adrian Nastase,
    este complet nefiresc ce se intampla, dar cumpararea voturilor a devenit sportul preferat al portocaliilor.
    Daca adaugam la asta violenta lor de limbaj si atacurile permanente, putem realiza ca nu numai ca PD-L nu are doctrina, dar nici nu ii intereseaza vreo doctrina. Ei nu au ideologie, nici culoare, nici scrupule, nici morala, nimic. Tot ce urmaresc este sa ajunga iar la guvernare si acolo, intr-un efort de termite carnivore, sa distruga tot ce a mai ramas in aceasta tara. Asta e singura lor „doctrina” si singura credinta care ii anima, restul sunt povesti pt ei. Tara, poporul. niste chestii bune de mentionat doar demagogic si in scopuri pur electorale!

  6. 6 Plano octombrie 1, 2008 la 12:48 am

    Nu este o rusine sa se recunoasca raspicat si apasat ca PSD este de stanga!
    Si majoritatea electoratului este de stanga, ba as zice ca vreo 20-30 % din el este prea de stanga. Acesta din urma este exact electoratul care nu se prezinta la vot pentru ca nu se simte reprezentat de vreun partid, nici chiar de PSD.
    Unii lideri PSD, in incercarea de a face pe plac corului civic de dreapta din presa si societatea civila, in aparitiile publice dar si pe blogurile lor, o tot dau cu orientarea de centru stanga a partidului . Electoratul simte asta. PSD ar face o mare greseala sa spere ca vor atrage voturi din actualele bazine liberale si populiste. Acestea , dupa cum se vede si din comentarii sunt decise sa voteze cu partidele lor. Batalia se va da pentru atragerea la vot a indecisilor si indiferentilor de stanga. Daca se vor prezenta la vot acestia nu vor vota cu dreapta.
    Placa coruptiei PSD s-a cam tocit… dupa 4 ani de guvernare a Aliantei DA sau a ramasitelor sale.
    Incompetenta si incoerenta cat cuprinde in guvernarile de dreapta din ultimii 4 ani.
    Cat il priveste pe Basescu, ar cam trebui lasat in plata domnului pe perioada campaniei electorale. Asa… ca sa nu aiba motive sa se amestece. Pentru el este timp suficient de critica dupa alegeri!

  7. 7 instalatorul octombrie 1, 2008 la 1:53 am

    Pentru Adriana Popa: Doamna Popa, profit de comentariul dumneavoastra ca, fara sa atac ori sa apar pe nimeni, sa scriu pentru dumneavoastra o particica subiectiva de adevar istoric personal. L-am scris si pe alt blog destul de recent, dar vad ca tematica este reluata si aici. Inaintea alegerilor care dus la prabusirea dlui Petre Roman s-a intimplat sa-mi reprezint partidul al carui memebru eram atunci la congresul PD de la Iasi. Realmente a fost o intimplare, fiindca eu nu aveam o pozitie reprezentativa la acest nivel, dar s-au incurcat niste hirtii astfel ca partidul a intirziat cu formarea delegatiei si atunci seful partidului, stiind ca tocmai atunci ma aflam in Iasi cu treburi, mi-a dat telefon si mi-a cerut sa merg acolo, urmind ca acreditarea sa-mi vina prin fax. Acreditarea nu mi-a parvenit chiar la prima ora, iar intimplarea a fost norocoasa pentru mine, fiindca intirziind un pic fata de ora de incepere, nu am mai luat loc in zona delegatilor partidelor, ca sa nu fac deranj in timpul filmarilor televiziunilor, ci printre membrii PD. Urmarea a fost ca nu am mai plecat din sala odata cu delegatii, de regula evacuati politicos si sarbatoreste la orice congres dupa citirea mesajelor de salut, ci am ramas in sala pe toata durata congresului amestecat cu delegatii si am ramas si la masa festiva de dupa congres, fiindca si mie mi se facuse foame si pentru ca acolo se putea discuta mai destins. Am cautat ca in toate pauzele oficiale ori in cele neoficiale de o tigara sa stau de vorba cu citi mai multi pedisti de atunci: nu mi-i mai amintesc pe toti cei cu care am vorbit, dar pot numi, dintre cei mai cunoscuti, pe dl Jenei, daca nu ma insela memoria, pe dnii Cazimir Ionescu si Duvaz (la nevoie pot scotoci dupa niste carti de vizita); in orice caz am vorbit in acea zi, incognito, cu mai mult de 25 de pedisti si fruntasi pedisti; nici unul nu a rostit decit laude la adresa presedintelui PD de atunci. In timpul congresului, la tribuna a urcat un delegat care a cerut demisia dlui Petre Roman (Neulander) iar vorbitorul mai ca nu a fost linsat de catre congresmeni care, revoltati, l-au dat afara din congres, au urmat pe putin cinci cuvintari integrale de infierare a delegatului respectiv si fiecare delegat ori fruntas din prezidiu care a vorbit in congres a rostit macar o fraza de infierare. Cu toate acestea, prima fraza cu care mi-am deschis informarea catre presedintele partidului meu, atunci cind acesta m-a chemat spre a-i face o informare verbala asupra congresului pedist de la Iasi, a fost aceea ca dl Petre Roman va fi inlaturat la primul prilej si ca urmatorul presedinte al PD va fi dl Traian Basescu. Urmarea este deci aceea ca nu cred, pe baza observatiilor mele de atunci, ca dl Basescu „i-a tras presul” dlui Petre Roman, ci ca a fost vorba de un proces mai indelungat si ceva mai profund, PD fiind – in ciuda negarilor fruntasilor sai – pregatit pentru schimbarea presedintelui inca dinaintea alegerilor: ceea ce s-a vazut la televizor dupa alegerile dezastuoase pentru dl Petre Roman a fost doar iesirea glontelui pe teava. Tragaciul fusese apasat cu destul timp inainte. Cu stima. Vis a vis de postarea dlui Nastase, incerc sa revin dupa ce dorm citeva ore acum sunt prea obosit.

  8. 8 tiotea octombrie 1, 2008 la 7:10 am

    Gura pacatosului adevar graieste. Ultimii 4 ani au fost guvernati de psd din umbra, nu va faceti ca nu intelegeti. Ca la majorari de pensii si pomeni date de guvern va tot dati autori. Nu va mai ascundeti dupa deget. In cazul in care comentariul meu nu va trece de moderare, moderatorul sa faca ce a facut tata lui Bula cand i-a facut camila stop cardio-respirator.

  9. 9 Daniel octombrie 1, 2008 la 7:12 am

    Am observat si ca blogul dvs. e mai citit decat statutul de partid de catre PNDL-isti.
    Cat priveste orientarea catre masuri de stanga a PNDL-istilor, cred ca e vorba mai mult de un bun simt de orientare (cred ca as exagera sa o numesc inteligenta). In momentul de fata singura posibilitate de a obtine voturi IMO este de a ii determina pe nehotarati sa incline catre un partid sau altul. Nu veti reusi in 2 luni sa convingeti un simpatizant radical de dreapta sa voteze stanga si nici invers (vorbesc de conceptele de stanga si de dreapta). Atunci batalia se da pe aceia care au dubii, indoieli cu privire la oportunitatea alegerii unei cai si la adevarata corespondenta intre partide si doctrinele declarate. Probabil din instinct, portocalii au inteles acest lucru si actioneaza in consecinta (in comert se spune ca iti fura clientii). De aceea am insistat in mai multe postari asupra nuantarii tonului de stanga si prezentarea unei pozitii mai apropiate de centru, caci simpatizantii de stanga ORICUM vor vota PSD. Aici este sansa PSD, caci procentual, sustinatorii dreptei sunt mai numerosi, ca urmare si procentul de nehotarati ce au convingeri de dreapta este mai mare. Exista o singura problema – si aceasta este reala: nici PNL si nici PDL nu sunt de dreapta. Sigur propaganda este intensa, fatucile, deontologii, vorba d-lui Cristoiu. Dar cand este sa platim sec si sa aratam cartile din ce in ce mai multi vor observa ca Imparatul e dezbracat. Am analizat prestatia „liberalilor” din punct de vedere al fiscalitatii, nu mai revin. Dreapta, cel putin in Romania sustine cu precadere anumite valori, cum ar fi economia de piata, capitalismul, dreptul la proprietate, credinta crestina, anticomunismul si drepturile omului.
    Nu mai revin la economic, dar am doar o scurta observatie: PSD a creat piata de capital in Romania, iar PNL si PD au distrus-o, in 2 randuri.
    Dreptul la proprietate – declarativ ambele partide sustin acest drept dar sa ne uitam putin pe cifre: ANRP rezolvase cu cateva luni in urma cca. 3% dintre dosarele depuse spre solutionare acum poate e mai mare cifra. Inteleg ca, in principiu, proprietarii norocosi sunt multumiti, felicitari! Pe de alta parte am aflat ca foarte multe dosare sunt tretrimise spre analiza sa mai obtina tot felul de hartii sau sunt blocate in prefecturi … poate ca au dreptate, dar numarul de dosare care se impiedica in chestiuni de forma si nu de fond este atat de mare incat fara sa vrei te gandesti ca poate fi o politica nescrisa in vederea tergiversarii. Poate nu este asa, dar aceasta este impresia si realitatea este ca exista un numar foarte mare de varstnici care probabil nu vor mai trai sa se bucure de bunurile care le apartin de drept si le-au fost furat de catre niste ticalosi care le rad in fata, si au pensii de zece ori mai mari decat ale lor. Si acestia, d-le Nastase, sunt oameni care au suferit mult mai mult decat ar merita oricine si care din ignoranta si-au pus sperantele in actualul regim. Unii dintre ei si-au cheltuit toate economiile in hatisul birocratic, dar mai mult decat atat si-au pierdut sanatatea si speranta. Maretul Fond Proprietatea este o idee buna, pacat ca nu functioneaza nici azi, in sensul unei administrari competente care sa obtina un profit mai mare de 2% pe an raportat la valoarea nominala sau 1,2% raportat la valoarea de piata gri, caci nu s-a sinchisit nimeni sa il listeze la „carnatzarie” ca sa inteleaga si Vladescu de la finante sau Bursa de Valori Bucuresti pentru noi ceilalti care nu suntem epicureni sau pleziristi.
    Credinta – este cred de notorietate celebrul scandal privind Catedrala Sfantul Iosif, monument de arhitectura unic in zona Regatului si biserica arhiepiscopala vizitata si de Sfantul Parinte Papa Ioan-Paul al II-lea sau de Maica Tereza in 1990. Daca cineva nu este la curent cu problema poate citi pe blogul lui Badin http://www.badin.ro/search/label/Catedrala%20Sf%C3%A2ntul%20Iosif . Tot procesul stufos de acordare a autorizatiilor si avizelor a avut in spate figuri cheie din PNL si PD, dintre care ii amintesc pe primarii Basescu si Videanu de la PDL (apropo, oare de ce isi spun ei mereu populari si niciodata democrat-crestini?) si primarul sect. 1, Chiliman, sau sinistra de la cultura, Mona Musca ambii din PNL. Si aici fac putin legatura cu subiectul urmator – cum Dumnezeu s-au strans toti turnatorii securitatii sa fie lideri in PNL (Musca, Quintus, Stolnici sau Amedeo Lazarescu)?
    Presedintele Basescu ii raspunde in privat arhiepiscopului Robu ca nu poate sa faca nimic, de parca noi suntem idioti cu totii si nu stim ca in PDL se executa intocmai tot ce ordona Capitanul, iar justitia, cea mai corupta dintre institutii, este subordonata aproape complet grupurilor de interese politice si economice. Unde se gasea aparatorul Constitutiei! Tot primaria capitalei a dat aprobare si pentru construirea unui turn masiv exact in fata Bisericii Armenesti. Pe langa impactul vizual oribil pe care il are, acest act reprezinta si un gest de sfidare si o incercare de umilire a reprezentantilor acestei minoritati care avea si ea o biserica in Bucuresti, dar unii au considerat ca nu o merita nici pe aceea.
    Acestea au fost argumente de decenta si bun simt, dar din punct de vedere electoral situatia poate fi utilizata foarte bine de catre PSD daca ne uitam putin pe datele demografice. Numarul catolicilor Romania se apropie de 2 milioane conform recensamantului intern al bisericii. Dintre acestia putem presupune ca 1,6 mil. au drept de vot. Dintre acestia sa presupunem ca doar 15% ar fi influentati de o sustinere de catre PSD a cauzei catedralei si a legalitatii, pana la urma si s-ar si prezenta la vot. Se obtine un numar de 240000, adica 2-3% din populatia care se prezinta la vot, probabil aveti date mai exacte. La diferentele actuale din sondaje, orice procent conteaza si nu cred ca PSD isi poate permite sa rateze cateva procente care pot face diferenta intre castigarea si pierderea alegerilor sau intre posibilitatea de a guverna singur sau cu altii. Calculul este facut intr-o varianta pesimista si sa nu uitam ca si ceilalti credinciosi ai altor culte din Romania inclusiv ortodocsi ar sustine in mod normal un demers al PSD in acest sens. Nu mai mentionez castigul de imagine in fata UE unde a ajuns acum acest scandal.
    Nu vreau sa lungesc exagerat postarea, asa ca las pe alta data celelalte doua puncte – anticomunismul si drepturile omului.

  10. 10 mihai octombrie 1, 2008 la 7:51 am

    excelenta viziune! cam acelasi lucru il spun eu de ani de zile pe http://www.ironic.ro

  11. 11 Mihnea Georgescu octombrie 1, 2008 la 8:40 am

    „N-ai cu cine, domne” – aroganţă în toată regula! Îmi imaginez scena într-o cârciumă la Corbu… 🙂

  12. 12 Mihnea Georgescu octombrie 1, 2008 la 8:41 am

    Pardon, Cornu, nu Corbu…

    Corbu e o comună lângă Năvodari, Constanţa… Ehei, nostalgia originilor… 🙂

  13. 13 alex octombrie 1, 2008 la 9:26 am

    Domnule Nastase s-a gandit PSD-ul de unde face rost de bani pentru autostrazi si pentru proisiunile dl Geoana alea cu 20000 de euro pentru fiecare roman care se intoarce? Asta nu este populism?
    Partidul catre ce electorat se adreseaza, adica consultantii dvs. platiti cu bani grei ce v-au spsu exact, poate spuneti pe blog exact ce discutii s-au purtat. Stiti ca problemele ridicate de campania uninominala sunt altele decat acelea ridicate de listele de partid. Si dvs. candidati dar beneficiati de un capital de imagine care folosit judicios va aduce voturi. Si va trebui sa stiti foarte bine ce vorbiti, orice vorba neacoperita de fapte dupa alegeri va fi considerata ca si lipsa de cuvant si onoare. Problemele sunt multiple, de la cunoasterea problemelor regiunii pana la influenta pe care le va avea parlamentarul in ambele tabere. Sa dam un exemplu: daca primarul este PSD-ist si prefectul PNL-ist, daca consiliul local este format din PDL-isti. Apoi proiectul trebuie dezbatut in Parlament iar daca majoritatea absoluta este detinuta de partea adversa trebuie sa detii parghiile de lobby pentru a promova proiecte..
    Dupa cum am zis si ieri, Tariceanu practic ca de obicei a preferat sa incerce implementarea unor ideologii de stanga pe fondul ideologic al partidului, a fost un experiment care sa reflecte stadiul electoral al partidului si incercarea sa de a atrage un alt fel de electorat pentru a nu pierde puterea. Miza in viziunea mea era foarte importanta fiindca practic PNL-ul intra in alegeri ca partid aflat la putere. Atentie la ceea ce am zis si ma mir ca nu ati observat miscarea pe tabla de sah: PNL-ul este partidul aflat la putere cu 1 luna inaintea alegerilor.

    Apoi se pune problema strategiei folosite intr-o campanie uninominala. Cum se poate genera majoritatea parlamentara si conditiile impuse de folosirea anumitor mijloace de comunicare. O alta parere auzita de la experti in politica este ca mediul rural care era fieful politicilor de stanga nu mai percuteaza ca de obicei la formularea ideilor de stanga in un ciclu electoral . Si cel mai important este capacitatea unei majoritati stabilite de a-si promulga legile in primele 4 luni de guvernare cand cumulul de energie si de momentum nu s-a risipit. Prin urmare acum parlamentarul chiar va avea responsabilitatea rezolvarii problemelor in zona in care a fost ales, in timp ce guvernul majoritatii va avea responsabilitatea promulgarii legilor date de structura ideologica a partidului.
    In momentul asta daca nu cumva romanilor le vine in ultimul moment mintea la cap si chiar nu voteaza pe nimeni, ceea ce ma indoiesc atat timp cat observ prognozele statistice si parerea unor analisti politici, nu va exista o majoritate clar intrunita, astfel ca un guvern probabil va fi fie de uniune fie constituit in urma unor negocieri, in care unul sau mai multe partide isi vor desemna unele politici si legi care trebuie promulgate de guvern fie isi va desemna cativa ministrii in posturi care intereseaza partidul.

  14. 14 instalatorul octombrie 1, 2008 la 10:14 am

    Pentru Administrator:puteti vedea ce s-a intimplat cu postarea mea trimisa azi noapte? Va multumesc.

  15. 15 sandu/mioveni octombrie 1, 2008 la 10:30 am

    Aveti dreptate in ceea ce scrie in artcolul de mai sus,domnule Nastase.Eu ca pensionar nu uit circul facut anul trecut de toti pedeleii care apareau la tv in frunte cu ,,butonul lor de actiune”[d-l fara de pata Basescu],care se impotriveau maririi pensiilor.Acum spre surprinderea tuturor toti[pdl si pnl]isi aroga meritul in marirea pensiilor,ba mai mult au in programele de guvernare masurile de stinga[100%],precum pensia minima de 350 ron,s.a….]PD-L A AVUT DOI MINISTRI AI TRANSPORTURILOR,PNL unul si au realizat recordul mondial de construirea a doar 4-5 km de autostrada,pe care pdl-ul renunta la cota lor [de 2-2.5 km]in favoarea pnl-ului[dar pdl a fost mai mult la guvernare=2 ani si 3 luni].Ma intreb si va intreb :-de ce s-a ajuns la atita ipocrizie[d-l Blaga indemna pensionarii sa dea jos acest guvern si ca,,pdl are sansa de a fi pentru prima data in postura de a da pe primul ministru”Pai d-l Tariceanu nu a fost al lor?[al aliantei PA!?]Succes PSD-PC!Succes dvs.!

  16. 16 diogenecainele octombrie 1, 2008 la 10:42 am

    Nu e nicio mirare incremenirea intr-un anumit discurs pe care o constatati. Dincolo de regulile de repetitie din propaganda, PD s-a constituit ca un partid anti-PSD, ratiunea sa de a fi si ersatz-ul sau ideoilogic. Asta e fiinta sa gaunoasa, esenta sa fara de care nu mai e ce este, care i-a facut fruntasii sa se afirme care ii structureaza mecanismele de actiune. El nu poate trai printr-un discurs pozitiv despre autostrazi, invatamant etc (si nici nu se poate lauda sau face), ci doar din hulirea PSD, ca o umbra sinistra ce urmareste un corp viu. Daca poate in 2004 isi avea rolul sau istoric, pozitiv sau nefast , acum va supravietui intr-o decalare din ce mai mare fata de agenda reala a oamenilor si o fatala descrestere.

  17. 17 Darius octombrie 1, 2008 la 11:03 am

    Hehehe. „PDminusL”. Ştiţi că eu nu sunt un susţinător al politicii şi n-aş dori să pară că m-aţi convins… dar am râs! Heheh. 🙂

  18. 18 Alex octombrie 1, 2008 la 11:21 am

    Daca v-ati saturat ca programul psd-ului sa fie numit „demagogoic”, munciti in teritoriu si explicati-i romanului minut de minut care e programul psd-ului, de unde vin banii, ce-au facut celelalte partide contracandidate.
    Memoria maselor e escurta, a se vedea un Costin care repeta pana ametesti ca nu sunt bani pentru cei 25.000 euro, sau pentru infrastructura.
    Cu un post mai jos explicati ca sunt bani europeni, ca aveti in vedere o dezvoltare DURABILA, dupa model european, iar stimabilii repeta pana la nebunie aceleasi intrebari.
    Prostii sunt si mobili, a se vedea pdl-ul care a facut in sect. 3 si 6 nu stiu cate campanii cu mici, bere, alaturi de suete electorale.
    Cand dvs. o vedeati pe Elena Udrea crosetand, fata terminase turul prin parcul Drumul Taberei, unde informase o zi intreaga publicul despre alegerile uninominale. Intr-o paranteza, stimabilii habar n-aveau cum se vor desfasura alegerile uninominale; spre exemplu, pliantul pdl-ului dezinforma electoratul cum ca poti vota cu cartea de alegator.
    N-am idee daca aveti candidati de calibru pentru sect.3 si 6, unde au urmat n campanii pedeliste, adresate tinerilor, pensionarilor. Probabil duminica le-au explicat pensionarilor cum au militat ei pentru marirea pensiilor, la un pahar de bere si o portie de mici.
    Dupa cum banuiam, trepadusii sunt deosebit de activi in comunitatile romanesti din dispora, ma intreb cat costa un lider de comunitate in Spania. Si cum s-ar putea limita fraudele electorale: mita, camerele de luat vederi in cabine de vot, promisiunile pentru job (vrei de munca, sa vad ca ai votat si ca ai convins-o si pe maica-ta din tara).
    Candidatura lui Petre Roman din partea pnl mi-a dat impresia ca partidele neprezidentiale au capacitatea de a distruge imaginea lui Traian Basescu-erou in Spania. Vointa politica sa fie!
    PD-ul este de patru ani in campanie electorala: in presa scrisa, la televiziuni, posturi de radio obscure, in cultura, in…Biserica. Biserica nu este de ieri- de azi agent electoral. Videnii, bocii, basestii, care au distrus morala crestina in aceasta tara, maimutaresc componenta religioasa a neoconservatrismului american. Nu este SF, Base castiga alegerile prin sintagma „Pentru mine, Biserica Ortodoxa este biserica nationala!”, electrizand multimea de sclavi romani de la Nistru pana in Pirinei. Faptul ca Biserica este, in fapt, umilita, badjocorita, morala crestina erodata sistematic, ICR-ul si alte instrumente culturale promovand pornografia, surogatul spiritual, anti-romanismul sunt detalii. Capitanul a vorbit!
    Vorba lui Ceausescu: alegerile se castiga prin munca, munca si iar munca, cu o floricica nu se face primavara.
    Costeii, alexandrinii repeta in tampenie: nu sunt bani pentru…, raspundeti pana se satura: sunt bani din…

    Daniel, sustii ca psd-ul trebuie sa bata moneda pe componenta social-democrata. Dimpotriva, cred ca, intr-un popor structural de dreapta, psd-ul este obligat sa accentueze formatia sa social-liberala, din mai multe motive:
    – nu este un partid de stanga, patru ani a facut o politica de tip liberal-moderat, pragmatic, cu o componenta sociala solida, precum si cu una conservatoare vizibila. Presa lui Vantu urla in campania trecuta de apropierea (reala, nu mincinoasa, ca cea a lui basescu) dintre liderii psd si biserica. Acum, cand baselu si liderii pdl se afiseaza la toate sarbatorilre, nimeni nu-i atinge cu o floare. Le-ar trebui niste tzepi de trandafiri sa le aminteasca faptul ca primul partid care a introdus conceptul de parteneriat biserica-administratie publica locala a fost psd-ul. Discret, nu bombastic, in nici un caz cu scop electoral. Dar cu rezultate vizibile in plan social.
    – din considerentele expuse mai sus, psd-ul este mai apropiat ideologic de pnl si nu vad de ce ar fi nevoie ca un obraznic de Mircea Cosea sa militeze pentru refacerea Aliantei DA. In pnl sunt cativa oameni de valoare si de onoare, pe langa anumite cozi de topor, care nu trebuie sa aiba castig de cauza in dezbaterile din interiorul partidului. Cu deosebirile doctrinare si de programe, pnl si psd pot guverna impreuna, pentru ca sunt partide cu o ideologie clara, nu o adunatura oportunista precum pdl-ul.

  19. 19 Alex octombrie 1, 2008 la 11:23 am

    Deci succes! Care vine dupa mult efort, mai ales cand ai adversari abili in mediile de afaceri si pseudo-intelectuale.

  20. 20 Alex octombrie 1, 2008 la 11:24 am

    si pseudo-ecleziastice

  21. 21 Harabula octombrie 1, 2008 la 11:47 am

    Singurele alegeri care m-ar face fericit, ar fi acelea in care toti participantii ar pierde. Ce ar putea fi mai placut decat figurile consternate ale tuturor acestor negustori de vorbe si de iluzii?
    Acum Romania pare o casa pe care a cuprins-o un incendiu. Apuca fiecare ce poate si-si insuseste. Desigur vor trebui sa dea inapoi tot ce au insfacat. Dar pana una-alta, traiesc cu iluzia ca au castigat ceva.

  22. 22 Manuela octombrie 1, 2008 la 12:32 pm

    @Instalatorul
    postarea poposise in spam – nici eu nu stiu din ce motiv –
    am publicat-o acum si multumesc ca m-ati atentionat:)

  23. 23 cuvantul octombrie 1, 2008 la 1:01 pm

    Buna ziua.Nu am mai scris demult, din pacate din lipsa de timp. dar, azi ……subiectul mi se pare destul de inrteresant. As dori sa detaliez putin: am fost sambata in sala de la Romexpo: o mare dezamagire-la discursul d-nului Iliescu sala era mai mult decat goala. PACAT. cat priveste programele, sincer mi se par foarte FANTAGONICE.Aproape imposibil de realizat, fara o economie bazata pe o crestere SIGURA si SNATOASA. Asa cum scrie un „coleg” mai sus, cresterea pensiilor si a salariilor profesorilor (de altfel foarte bine venita), nu cred ca va avea efecte benefice asupra bugetului de stat pentru anul 2009, indiferent de guvernul vare va veni de la mijlocul lunii decembrie 2008. Cat despre programe…..hai sa fim seriosi:905 euro salariu, 400 euro pensie, 1000 Km de autostrazi, 400000 de case pentru tineri …. numai in filmele SF. Sa aveti o zi cum va place .

  24. 24 adriana popa octombrie 1, 2008 la 2:46 pm

    @ INSTALATORUL

    Asa este tot ce ati postat ptr mine este ADEVARAT.
    Etapa aia mie imi lipseste… eu FSN – PDSR- PSD si out din politica.
    Dar parcursul asta din ian – feb 1990. La primul membra fondatoare.
    Si va rog sa credeti ca a fost cum v-am spus , trasul partidului de sub picioarele lui Petre Roman…Sigur ca Dl. Basescu Nu a facut asta singur.. ci cu Cazimir IOnescu,Bogdan Niculescu Duvaz .. si multi altii..

    Am avut ocazia sa vad cum Petre Roman s-a visat si denumit LIDER NATIONAL ( El lider maximo.. ) cum s-a desprins de realitatea obiectiva …de noi.. de oameni..

    Putini au fost atunci cei care au avut curajul sa rupa pisica …si sa merag ape mina unui OM care SIGUR niciodata NU a fost AMETIT de putere.. ION ILIESCU.
    Dar cine ii mai tine minte…Vichi Radina…Ninosu Petre …Vova Lazarescu si multi altii.

    Sa credeti ca tot atunci , lucrandu-l pe Petre Roman (care din pacate s-a ingamfat inutil ) s-a „copt ” si marele marinar.
    Atunci s-a tranformat si el in sluga care-l da afara din casa pe stapan.
    Atunci a inceput visul lui de marire ,pentru a putut.
    Puterea absoluta .. corupe absolut…

    Tocmai de asta PSD – Nu trebuie sa-i recicleze pe toti nemultumitii din PD.
    Care oricum sunt departe de orice ideologie alta decat a stringe CAPITAL.
    Si ei sunt ca Petre pe vremuri in alta tara , alta realitate.
    Votul ii va aduce cu picioarele pe pamant… IGNORE VOTE si se rezolva.

    Altfel patesti ca Sorin Oprescu , trebuie sa o iei pe cont propriu , caci mediocrii Nu te lasa…..au betia puterii.

  25. 25 instalatorul octombrie 1, 2008 la 3:19 pm

    Pentru Manuela: Asa este, software-ul antispam nu are cum sa fie perfect, mi s-a intimplat si mie. Va multumesc.

  26. 26 JR. octombrie 1, 2008 la 4:28 pm

    Formal, Congresul PSD+Pc a fost cea mai grandioasă manifestare democratică văzută de mine(după Revoluţie) şi vă asigur că am văzut destule. Pe fond, doar alocuţiunea d-lui Adrian Năstase a fost pe înţelesul tuturor. Expozeul Programului de Guvernare făcut de Mircea Geoană cere explicatii în teritoriu ca nu cumva electoratul să creadă că măsurile şi datele enunţate sunt populiste! Nu sânt populiste de loc! M-am convins după explicaţiile date de dl- Mitrea lui Videanu în emisiune Ştirea_ Zilei 48 de ore mai târziu. Nu vă grăbiţi să trageţi concluzii pripite că avem timp să ne lămurim şi dacă PSD+PC au dreptate, îi invit pe toţi contestatarii să-şi ceară scuze până în ziua alegerilor. Unul spunea că a fost în sală şi nu a văzut participanţi când vorbea Ion Iliescu; băiatu’ ai fost dus în sala cu rezerve, îmi pare rău! Iliescu a avut audienţă maximă şi cuvântare magistrală. Nu mai spune prostii pe post.

  27. 27 oneeffect octombrie 1, 2008 la 4:39 pm

    observ cum puteti spune cu nonsalanta ca putem conta pe o guvernare de stanga sau una PSD-ista cum doriti sa ii spuneti ,am mai contat pe asta timp de trei mandate , si am avut vreun rezultat ?! nu ma astept sa mi raspundeti la aceasta intrebare ci pur si simplu o iau ca atare, ca ceea ce este o intrebare retorica, pentru ca ati putea sa incercati sa ma convingeti de privilegiile acordate poporului si ar fi ceva eronat au fost privilegii insa nu pentru oameni ci pentru anumite persoane mai anume pentru o anumita clasa sociala, cand au avut tinerii dreptul de a se afirma sub conducerea de stanga.. sa nu exageram domnul Adrian Nastase ca stiti Dumnezeu e sus , in plus cum puteti sa justificati cei 25.000 de euro pe care PSD promite ca ii va da tinerilor reintorsi in tara , daca se vor intoarce?! nu putetisa va bucurati de increderea noastra pentru ca nu ne-ati demonstrat ca putem avea incredere in dumneavoastra, ne cereti sa uitam ani buni de conducere psd-ista care au dus la saracie , si umilinta ma refer la clasele sociale defavorizate, stiti cum este vb aceea ” dupa ce te ai fript o data , sufli si in iaurt” nu am nimic personal cu partidul dumneavoastar dar sincer haideti sa nu mai fim personaje intr-o piesa a lui Shakespeare si sa ne dam mastile pentru a face ceva constructiv , cat despre majorarea salariilor cu 50% sincer este o actiune disperata de obtinerea a voturilor ! este o tara libera fiecare are dreptul la opinie dar haideti totusi sa lasam lucrurile cum sunt , nu este etic sa vorbim ceea ce depaseste limita bunului simt . o zi buna

  28. 28 Darius octombrie 1, 2008 la 4:45 pm

    @AN
    Eu cred ca asteptati degeaba discutii despre programe. In primul rand ca marea majoritate a partidelor nu au asa ceva iar in al doilea, chiar daca ar avea le lipsesc oamenii care sa poata sa le explice.
    Propun ca aceasta campanie electorala sa poarte denumirea: „Dust in the wind”. Ce parere aveti?

  29. 29 Victor octombrie 1, 2008 la 5:04 pm

    nu exista cuvantul antecamera. e anticamera.

  30. 30 nuvamaisuportam octombrie 1, 2008 la 5:34 pm

    Domnule Nastase, daca este sa ne luam dupa promisiunile electorale ale tuturor partidelor politice din Romania, ar trebui ca sa traim intr-o Utopie, Romania ar fi un paradis pe pamant… realitatea insa ne spune ca sunt toate vorbe in vant … nu conteaza ca se numeste PSD, PD-L, PC, PNL, UDMR, PRM sau mai stiu eu cum, toti promit acelasi lucru : marea cu sarea si rahatul cu perje ( vorba romanului din popor ). De ce nu se face si ceva concret, ca de promisiuni ne e lehamite … sincer, poate sa imi dea guvernul si 100.000 de euro sa ma intorc in tara si tot nu ma mai intorc pana cand nu va merge ceva aici.
    Ati propus 1000 de km de autostrazi … sa stiti ca nu e mult pentru o tara care se vrea europeana .. ar trebui sa avem 5.000 de km de autostrada insa vedem cum se lucreaza la autostrada construita de Bechtel. De ce oare am impresia ca va mai dura vreo 10 ani pana termina autostrada iar pe parcursul celor 10 ani vor creste preturile de vreo 5 6 ori … nu mai bine contractam noi nemtii sa ne construiasca autostrada ?? ati vazut autobahnurile cum sunt … sau Bechtel ne-a fost cumva bagata pe gat de domnu` Taubmann ??

  31. 31 leo octombrie 1, 2008 la 6:24 pm

    Ce mă seacă pe mine ochii care, de albaştri ce îs, nici nu mai le văd, şi-n loc să caute în tărtăcuţa proprie idei pe care să le opună ideilor altora, nu văd decât greşeli de tipar şi pe tăbliţele sumeriene!
    victoraş de la oraş, pune mâna pe un dex înainte să te chinuie bancul şoricelului cocoţat pe schinarea unui elefant, trâmbiţând în lumea largă: „tropăim,tropăim, nu-i aşa?!” Nu de alta, dar s-ar putea să aflezi lucruri noi:
    „ ANTECÁMERĂ s.f. 1. Compartiment al camerei de combustie a unui motor în care se injectează combustibilul şi începe arderea; cameră de precombustie. 2. V. anticameră. [După fr. antichambre]. ”

  32. 32 lao tse octombrie 1, 2008 la 6:34 pm

    @Alex
    „munciti in teritoriu si explicati-i romanului minut de minut care e programul psd-ului, de unde vin banii, ce-au facut celelalte partide contracandidate.”
    – Oricat de mare si de organizat ar fi un partid, asta e o utopie! Lasa sa mai stie si romanul de rand unde ii este interesul: programe sociale reale si impozitare progresiva a veniturilor. Si sa nu-si mai uite interesul in fiecare zi la carciuma!

    @oneeffect
    Sigur ca e o gluma chestiunea celor 25000 de euro, dar in 3 mandate PSD a avut urmatoarele rezultate: integrare europeana fara zgaltzaituri prea mari, inchegarea unor institutii, legi conform dorintelor UE, protectie sociala (ca doar toate tarile avansate spre asta tind!). Chiar Romania incepea sa arate ca o tara, iar cetateanul nu era asa disperat ca acum, nu?
    A, da! Pe toti ii freca grija de baronii PSD, in special din cauza propagandei media.
    Portocaliii acestia au avut grija ca nici lucrarile incepute de PSD sa nu fie finalizate – vezi Bechtel.
    Da, Romania incepea sa arate ca o tara; poate chiar asta a deranjat pe undeva…

  33. 33 FLORIAN octombrie 1, 2008 la 7:45 pm

    Draga domnule, imi esti simpatic inca din vremea cand ziaristii te desmierdau „Bombonel”, dar chiar crezi ca congresul din 2009 te va nominaliza candidat la presedentie atunci cand sondajele vor arata ca procentele nu sunt suficiente…?
    Desigur toti avem dreptul sa visam frumos…

  34. 34 Roxana Iordache octombrie 1, 2008 la 8:08 pm

    @nastase. Chiar nu v-aţi plictisit de clişeul ăsta cu 5 km? Sau ar trebui tăiată panglica la fiecare km şi să-i numărăm aşa cum v-aţi numărat dv. ouăle? 🙂

    Referitor la dezideratuL pe care l-aţi exprimat în final, poate spune preşedintele PSD, cosmonautul Geoană, de unde ia PSD banii pentru majorarea salariilor profesorilor cu 50/75%. Din univers, probabil, dar poate cade într-o gaură neagră. Aia de la Bancorex v-au acoperit-o fraierii de la CDR. :mrgreen:

  35. 35 José octombrie 1, 2008 la 8:12 pm

    Salut ideea Doamnei Corina CRETU

    Bienvenue sur le site de la « Journée du développement durable » :

    http://www.journeedeveloppementdurable.be/fr/

    Un jour par an, le service public se place sous le signe du développement durable : c’est la Journée du Développement Durable.
    Ce jour-là, les services publics fédéraux organisent toutes sortes d’activités pour leurs membres, afin de les sensibiliser de façon constructive et positive, et de les informer sur le développement durable.

    Sur cette page, vous trouverez un petit mot d’explication sur le thème qui a été choisi cette année
    – la Terre et le logement –
    et le développement durable en général. Et puis vous avez naturellement accès au programme des activités organisées dans le cadre de cette journée.

    Cette année, nous distinguons, au sein de ce programme, les activités dites « transversales » ou « verticales ».
    Quelques mots d’explication s’imposent : les activités « verticales » ne sont accessibles qu’aux collaborateurs du service qui les organise, exactement comme lors des éditions précédentes de la Journée DD. Les activités « transversales » constituent une nouveauté : elles sont accessibles à tous les fonctionnaires fédéraux, tant qu’il reste des places disponibles. Via le site, nous vous informerons des activités ne pouvant plus accueillir de nouveaux inscrits.

    Bon amusement !

  36. 36 Victor octombrie 1, 2008 la 8:13 pm

    Am impresia ca noua mea clona are totusi dreptate. Banuiesc ca Premierul nu se referea la compartimentul camerei de combustie a unui motor ci la :

    ANTICÁMERĂ, anticamere, s.f. Cameră de aşteptare situată la intrarea într-un birou, într-un cabinet al unei persoane cu funcţie importantă etc. ♢ Expr. A face anticameră = a aştepta (mult) până a fi primit în audienţă sau la o consultaţie (medicală, juridică etc.). – Din it. anticamera. Cf. fr. a n t i c h a m b r e.

    „V.” pus in definitia cuvantului „antecamera” inseamna VEZI si cuvantul „anticamera” si nu egal!

  37. 37 Matusa Tamara octombrie 1, 2008 la 8:15 pm

    Paraziţii – Vreau sa va doară

    [Ombladon]
    Venim spre voi din periferiile oraşului
    Cu bâta ce vi se-ndreaptă spre moalele capului
    Sătui să stam ca pe ace, de parcă călcăm pe becuri
    Ne-aţi băgat în cap de mici ideea că nu avem drepturi
    Lăsaţi sărmanii să-şi crească copii fără o casă
    Luaţi-ne tot, mă, că stăm şi-n p**a goală în faţa voastră
    Cu p**a-n sus, vă răsfăţaţi cu creme
    Iar cei ce v-au ales se scaldă într-un ocean de probleme
    Omul de rand, stă-n vânt, rozând la oase
    Iar promisiunile voastre-s, diamante false
    Cereţi s-avem răbdare, avem, dar ştiţi ceva?
    Pentru tot ce faceţi nu vă iertăm, să vă ierte altcineva!
    Pe banii noştri staţi, tolăniţi la soare
    Aţi uitat că mulţi, v-au votat lihniţi de foame
    Şi doare.. Precum hidoasele hiene
    De-o vreme vă hrăniţi din decepţiile noastre cu plăcere
    Cerem din cer dreptate, dar cine să ne-o dea?
    Dacă exişti, te rog, dă-i Doamne, iartă-mă, în p**a mea

    Refren:
    V-aş coase la gură cu sfoară, vreau să vă doară!
    Să ne minţiţi doar din priviri, pentru ultima oară
    Iubiţi-ne, cum iubiţi parfumurile tari
    Când vă numim târfe politice, călăi şi mercenari

    [Cheloo]
    Serbaţi Anu’ Nou de Paşte, căci Craciunu’ e o glumă
    Şi dacă suflă foamea dragii mei, mestecaţi gumă
    Când toate se-adună, încă speraţi, staţi dupa gard ca la zoo
    Prea mulţi români îşi pun speranţa-n 6 din 49
    Sătui de viaţă sărmanii, vor sa se stingă
    Spre disperarea copiilor se-atârnă de grindă-n oglindă
    Cei bogaţi, testează rânjind coca pe limbă
    Plini de falsă compasiune când începe să ningă
    Singuru’ iad real e pe Pământ, noi suntem rezidenţi
    Daţi-ne ploaie, daţi-ne vânt, suntem ai dracu’ de rezistenţi
    Construiţi biserici reci, când e lipsă de locuinţe
    Că nu ies bani din şcoli, adăposturi şi grădiniţe
    Dumnezeu e cu noi, ne veghează când căutăm în gunoi
    Ni se spune pe-un ton părintesc că suntem răi
    Politica-i frumoasa, degustaţi şampanie
    De ce-aţi ajuns în parlament şi n-aţi murit în campanie
    Oamenii întreabă “Când?”
    Voi spuneţi “Nu aşa curând..”
    Şi vi se scoală p**a doar când aveţi scaunu’ sub fund
    Respirăm, contăm, doar când vreţi să vă votăm
    Şi suntem foarte proşti când spunem “Ee.. mai încercăm”
    Existăm doar în statistici, nici măcar în sondaje
    Şi-avem dreptu’ să mârâim doar când creăm avantaje

    Refren:
    V-aş coase la gură cu sfoară, vreau să vă doară
    Să ne minţiţi doar din priviri, pentru ultima oară
    Iubiţi-ne, cum iubiţi parfumurile tari
    Când vă numim târfe politice, călăi şi mercenari

  38. 39 Victor octombrie 1, 2008 la 8:27 pm

    PPS. Marturisesc ca habar nu aveam dar am gugalit sa vad si eu cine are dreptate.

  39. 40 einstein octombrie 1, 2008 la 8:42 pm

    acest congres psd/pc, mi s a parut lipsit de obiect.
    parea, mai degraba, o manifestatie „culturala” pentru moralul d-lui presedinte mg.
    este posibil, totusi, sa nu fi priceput eu spiritul statutului psd.
    ca spectacol vizual…o reusita. bravo!

    cu respect.

  40. 41 Alex octombrie 1, 2008 la 8:44 pm

    Stimabile nuvamaisuportam, profesorii, pensionarii, functionarii au mers la vot electrizati de lozinca „Sa traiti bine!”. Guvernele neprofesioniste n-au fost in stare sa pune in aplicare programele europene pentru ca avem o tara de sulfine, iordachi si harabuli care se pricep la de toate. Mai ales din baruri, cafenele, carciume.
    Ziaristi fara studii, absolvente blonde la ff, marineli isi dau cu parerea despre sistemul energetic, codul penal, criza din SUA si…programul lui Bush.
    Am auzit pe cineva debitand ineptia cum ca Bush ar fi avut un plan de scoatere a economiei americane din criza si a fost sabotat de bubuli! Cum? Oferind un pesches de 700 md. $ smenarilor din doemniul fondurile de investitii. Pai dragi doamne si domni cu mintea aerisita in cafenelele redactiilor, in SUA se desfasoara o ancheta PROFESIONISTA (nu, nu sunt absolvente de filologie, nici trapadusi de la BM) carae analizeaza in profunzime cauzele, amploarea crizei economice-financiare, a intrat si FBI-ul pe fir. Se pare ca ar avea eterna cauza: piata ca o jungla, pe care in mod gresit boemii o denumesc „liberalism”, care a permis marilor jucatori in domeniul investitiilor sa faca ce vrea muschii lor, fara control; economia de consum, credite fara acoperire, impletite ca in Romanica cu speculatiile imobiliare. Impreuna cu fraude, smecherii, ingaduite de statul…liberal. Expertii americani au emis ipoteza ca pagubele suferite de economia americana s-ar situa in jurul cifrei de 2000 de md. Dar daca nici 2000 md nu sunt de ajuns? So, decizia Camerei Reprezentantilor a fost amanata pentru o data ulterioara, in orice caz dupa o analiza economica-financiara serioasa; banul public nu se risipeste dupa ureche. Despre Bush poti spune orice, in afara de faptul ca ar fi inteligent, insa Mc. Cain a dovedit ca se poate sa fii mai putin dotat dpdv intelectual decat Bush.
    Economia americana va iesi din criza. Si pentru un simplu motiv: la ei nu se baga FMI-ul si Banca Mondiala, care a facut praf si pulbere Argentina, Bulgaria si toate tarile unde si-a bagat coada. Romania ar urma sa devina o noua sugativa prin Stolo, sustinut de voda?

    @lao tse: pedeleii fac propaganda non-stop atat in presa centrala, cat si in teritoriu. Desigur, mintea aerisita, lipsa responsabilitatilor, a studiilor, a relatiilor cu lumea buna din Europa le permite sa urle cat au facut ei pentru pensionari, cum au fost sabotati de psd si cum va trai romanul mai bine.
    Vad ca si pe tine te-a mintit cineva in legatura cu cei 25.000 de euro? Cunosti programul la care face referire Geoana? Cine l-a negociat si ce prevede? Propui, in ultima instanta, sa iesim din UE daca nu suntem capabili sa absorbim fondurile europene? Pe infrastructura, transporturi, dezvoltare regionala, cercetare-dezvoltare.
    Oricat de scurta ar fi memoria maselor, sa binevoiasca sa-si aduca aminte ca in 2002-2004 nivelul de trai a crescut vizibil, institutiile moderne incepusera sa functioneze, in ciuda presiunilor FMI si UE cu ocazia incheierii negocierilor de aderare! Salariile si pensiile crescusera fara a antrena inflatie, iar administratia publica incepuse sa se schimbe in profunzime, nu numai la par.
    A fost posibila constructia autostrazii soarelui, repararea drumurilor, metroului usor (al dracu, nu mai poate fi intersectat de masini!), toate astea in conditiile reformelor economice cerute de FMI, Comisia Europeana, deosebit de inamicale cetateanului roman.
    Care guvern postdecembrist a dat dovada de o mai buna capacitate de administrare?
    Ah, pe toti ii freaca de baronii psd, presa nu mai doarme de printisorii pesedisti din teritoriu, insa ce te faci cu baronii pedele si penele? Cum arata orasele, comunele, judetele portocalii? Te contrazic cu Bechtelul, pesedistii au incheiat contractul, pedeleii l-au suspendat, iar Bechtelul a subconcesionat lucrarile noilor baroni. Noii stapani au stiut ce sa faca cu Bechtelul: PROFIT. De, autostrada nu era rentabila.

  41. 42 Eugenius octombrie 1, 2008 la 9:06 pm

    Va cer scuze pentru ca nu ma refer la ceea ce ati scris. Asta pentru ca ceea ce spuneti este perfect adevarat ! Am totusi , vaga impresie, ca in ceea ce priveste modalitatea de a face campanie nici dvs nu credeti in ceea ce spuneti si ca , de fapt, va asteptati la ceea ce este mai rau. Dvs., stiti bine,veti fi printre subiectele proferate(las asa cum am scris)ale PD-L.
    In alta ordine de idei , ma mir ca nu ati luat pozitie, inca, privitor la faptul ca ieri a fost chemat la DNA, domnul Sechelariu, a treia persoana dupa domnii Mitrea si Mihailescu(? am un lapsus). Toti fiind intrebati nu despre propriile lor probleme, cum era de asteptat, ci despre, n-o sa ghiciti, dumneavoastra !Cine urmeaza ? Este evidenta si strigatoare la cer ca este vorba de hartuire, pentru simplul fapt ca daca vroiau intr-adevar sa afle cine s-a ocupat de campania electorala, putea sa intrebe factorii responsabili din PSD. Am convingerea ca pana si oamenii simpli isi dau seama, cu toate manipularile, de caracterul politic a acesteia si ca un astfel de comprtament se va intoarce cat de curand, impotriva lor insisi .
    PS
    Sper ca adresa de e-mail aflata pe webb-ul dvs sa fie functionala pt a va trimite, cu scuzele de rigoare pt timpul pe care vi-l ocup, unele sugestii…
    Evident, stiind cat de ocupat sunteti, nu voi astepta raspunsuri, fiind multumit cu faptul ca veti citi ceea ce va scriu.

  42. 43 leo octombrie 2, 2008 la 12:14 am

    Mda, facem in memoriam „Doar o vorbă s-ăţi mai spun” în loc să discutăm fondul:

    zic unii : „1. Nu se spune ANTICAMERA ( gresit), ci ANTECAMERA (corect).
    Anti = element de compunere însemnând: împotriva, în contra, opus, etc. care serveste la formarea unui mare numar de substantive si adjective. Ex.: antiaerian, antialcoolic, antirazboinic, antibiotic (împotriva bacteriilor si a microbilor)
    Când astepti sa intri la primar sau la vreo alta oficialitate, spui ca ai facut antecamera atâta amar de timp ca sa poti în sfârsit intra în biroul (camera) respectivului sef.
    Dar, nu, anticamera, adica împotriva … camerei.
    Ante = element de compunere însemnând: “înainte de” si servind la formarea unor substantive si a unor adjective. Ex.: antevorbitorul, antemergatorul, etc.
    Deci antecamera = înaintea camerei.” (sursă: aiudonline)

    zic alţii: „ ANTICÁMERĂ s.f. Cameră de aşteptare la intrarea într-un birou, într-un cabinet. ♢ A face anticameră = a aştepta pentru a fi primit de cineva. [Var. antecameră s.f. / < it. anticamera, cf. fr. antichambre]. ” (sursă: DEX la anticamera; bănuiesc că var. nu înseamnă, totuşi, vezi…)

    zic alţii: Sunt paronime, adica asemanatoare in pronuntare si in scriere, dar diferite din punct de vedere semantic (al intelesului). „Antecamera” este termen tehnic, iar „anticamera” inseamna sala in care astepti sa fii primit de un sef in audienta sau ca sa intri intr-un cabinet medical si sa fii consultat ori sa fii tratat.
    Cei ce nu cunosc sensurile celor doua cuvinte compuse le confunda, scriind, spre pilda „antecamera”, in loc de „anticamera”, cand au in vedere „sala de asteptare”. Pe usa salii de asteptare a unui cabinet stomatologic era scris cuvantul „antecamera”.
    Sa vedem ce-au scris autorii celui mai important dictionar al limbii romane contemporane, explicand termenii „antecamera” si „anticamera”.
    Deschizand DEX-ul, constatam cu surprindere ca termenul „antecamera” nu este inserat. In schimb, in DOOM, editia a II-a, la pagina 38, se precizeaza ca „antecamera” este termen tehnic.
    La explicarea cuvantului „anticamera” citim urmatoarele explicatii:
    „Camera de asteptare situata la intrarea intr-un birou, intr-un cabinet al unei persoane cu functie importanta” (DEX -2, pagina 44).
    Ca sa ne fie usor sa zicem si sa scriem „anticamera”, ci nu antecamera pentru intelesul „sala de asteptare” se cuvine sa avem in vedere ca asemenea incapere are o situare opusa camerei de primire.
    Mentionam ca prefixele „ante” – si „anti” (cu ajutorul carora s-au format termenii compusi „antecamera” si „anticamera”) inseamna „inainte” (de exemplu „antebelic” = inainte de razboi) si, respectiv „contra” (spre pilda „antirazboinic” = contra razboiului).” (sursa: ziarul prahova)

    Concluzia: în loc să vedem ce-are omu de spus şi să arătăm altora dacă am priceput ceva din asta şi avem la rându-ne ceva de spus, ne jucăm de-a gică contra pe teme în care nu au ajuns la un consens specialiştii, da’ ne găsiră noi experţi în a pune la punct un profesor universitar la drept că nu şi-a ales formulele de exprimare ce ne făcură nouă cu ochiul… asta ca să nu merg mai departe, considerând că e vorba despre un banal bruiaj de dragul bruiajului, cum am văzut şi p-acilea, şi pe blogul Corinei făcând unii vânători de erori de tipar…

  43. 44 leo octombrie 2, 2008 la 12:25 am

    PS
    dacă stau strâmb să cujet drept, tre să recunosc, se potriveşte titlul articolului la toată tărăşenia: „mai răsfiraţi băieţi, mai răsfiraţi”…

  44. 45 persona octombrie 2, 2008 la 1:01 am

    @victor
    ante – camera = inainte de camera; compus la fel ca pridvor (din slava) sau ca pronaos (din greaca). ulterior a devenit anticamera. de parca ar insemna contra – camera si nu cum este in toate cazurile din realitate incaperea dinaintea camerei in care doreste sa ajunga tot omul ce merge in audienta. si eu spun antecamera, chiar daca toata lumea din jurul meu foloseste varianta anticamera. pe cand antibrat in loc de antebrat?

  45. 46 lao tse octombrie 2, 2008 la 6:29 am

    @Alex
    Citeste textul meu (nu doar partea care ti se adreseaza). La fel am zis si eu, dar f pe scurt. Am amintit niste aspecte, iar tu le-ai dezvoltat. Si le-ai dezvoltat f bine!
    Dar daca romanul pune botul la propaganda PDL, chiar e jale.

  46. 47 Daniel octombrie 2, 2008 la 7:28 am

    @ Mihai
    Foarte reusite caricaturile, demult nu am mai ras la acest gen de umor.
    @Alex
    Asta spuneam si eu ca PSD ar trebui sa se aplece si asupra componentei social-liberale mentinandu-si totodata si orientarea de centru-stanga. Atrageam doar atentia asupra faptului ca electoratul care in mod traditional ar trebui sa se adreseze dreptei nu are nici un partener de dialog credibil. In aceasta situatie PSD-ul ar trebui sa vina cu oferte concrete pentru electoratul ramas „orfan” si care, din inertie, chiar daca nu va mai vota „dreapta”, nu va vota nici PSD-ul. Din punct de vedere doctrinar ai dreptate ca cele doua partide ar putea colabora. Desi exista oameni de valoare si in PNL, ori sunt putini, ori nu prea au influenta. Nu stiu de ce se incapataneaza sa nu ii asculte nimeni. Pacat!

  47. 48 Harabula octombrie 2, 2008 la 9:46 am

    @Victor, Leo
    Corect: anticamera. La curtea regilor Frantei se astepta zile intregi pentru o audienta. In partea opusa camerei in care se primeau solicitantii era o camera de asteptare: „antichambre”.
    Consideratiile lui Leo privind cele doua prefixe, „ante” si „anti” sunt pertinente. Numai ca in acest caz se foloseste „anti”.
    Confuzia este marita intrucat acum nu se mai astapta intr-o camera opusa, ci chiar in fata usii. Oricum, etimologia impune „anticamera”.
    Daca este atestat si cuvantul „antecamera”, este o creatie moderna si are alt sens.

  48. 49 instalatorul octombrie 2, 2008 la 10:28 am

    Pentru Adriana Popa: sa fie cum ziceti dumneavoastra. Cu stima.

  49. 50 kevinro octombrie 2, 2008 la 11:06 am

    Va vand un pont: comentati aberatia liberalilor cu 1400km in 4 ani, 2000 in 8. E o mostra rara de imbecilitate.

  50. 51 Bibliotecaru octombrie 2, 2008 la 11:22 am

    @ Harabula
    Este pentru prima dată când aud această explicaţie care justifică anti şi nu ante. Explicaţia pe care o ştiam eu, şi pe care am regăsit-o şi în dicţionarul explicativ francez, dar şi cel român, este provenienţa cuvântul din italiană în franceză şi din franceză în română.

    (1)ANTICHAMBRE n. f. XVIe siècle. Adaptation de l’italien anticamera, proprement « chambre de devant », composé de anti-, « devant », représentant le latin ante, et camera, « chambre ».
    1. Pièce d’entrée d’une habitation. Déposer son manteau dans l’antichambre. Expr. fig. et vieillie. Propos d’antichambre, commérage de domestiques, de valets. 2. Salle où l’on attend avant d’être introduit. L’antichambre du ministre était pleine de solliciteurs. Faire antichambre, attendre longtemps avant d’être reçu.

    Sunt curios unde anume aţi găsit referire la „camera opusă”?

  51. 52 Bibliotecaru octombrie 2, 2008 la 11:35 am

    PS.
    Nu ştiu dacă s-a înţeles exact din textul în franceză… în italiană la „ante” se spune „anti”. Aceasta este rezolvarea misterului. Sigur că logic ar trebui să fie „ante”, şi eu am spus asta tuturor, dar, în acest moment, corect este cu „anti”, pentru că este preluat din italiană şi Academia Română consideră probabil că originea are întâietate logicii.

  52. 53 leo octombrie 2, 2008 la 11:50 am

    @ Victor (originalul, cu cel care a stârnit undele pe baltă), Literatul & Bibliotecarul
    vă tare mulţămesc că aţi venit să ilustraţi povestea cu „Un nebun aruncă o piatră în baltă şi zece înţelepţi nu sunt în stare s-o scoată”…
    iaca, din orice poate ieşi un lucru bun, şi tare mi-ar fi plăcut să mai avem un George de Limba Română să ne lumineze şi în astă cestiune…
    Biblio, şi în una din variantele selectate de mine de la Sfântu Guglă, şi în alte păreri pe marginea subiectului variantă etimologică – variantă încetăţenită ce, ca în alte situaţii, poate cere adaptarea limbii literare la cea a vulgului, care e oricum mai greu de întors din năravuri, am întâlnit aceeaşi explicaţie pentru anticameră drept cameră opusă camerei de primire…
    na, că numai filologie cu oameni de litere şi ai bibliotecii nu mai făceam… 😆

  53. 54 Harabula octombrie 2, 2008 la 11:54 am

    @Bibliotecaru
    Explicatia pe care am propus-o, pentru cuvantul „anticamera”, face parte din cultura mea de almanah, deci nu tocmai serioasa. Dar te asigur ca n-am inventat. Eram atat de sigur pe mine incat nici n-am verificat intr-un dictionar serios.
    Recunosc ca ai dreptate dumneata.
    Merit o corectie.

  54. 55 Draghi Puterity octombrie 2, 2008 la 11:57 am

    Logic ar fi antecamera. Etimo-logic e anticamera. 🙂

    Antecamera se foloseste in tehnica.

  55. 56 leo octombrie 2, 2008 la 11:58 am

    Erată:
    scris „cu cel care” în loc de „nu cel care”. şi a ieşit ceva paranormal…

  56. 57 Monica R octombrie 2, 2008 la 12:38 pm

    @ Roxana Iordache
    Dar voi nu v-ati plictisit de „Matusa Tamara” , „Nastase 4 case” si „numaratul oualelor lui Nastase”, ca pe noi ne-ati adus la disperare?
    Na, sa vedeti si voi cum este, numai ca de data asta este purul adevar ( 5 Km de autostrada) si nu niste inventii ale DNA.

  57. 58 maiegali octombrie 2, 2008 la 12:48 pm

    Domnule Nastase,

    Aseara am urmarit o emisiune in cadrul careia au fost discutate rezultatele diverselor sondaje de opinie din ultima perioada, precum si diferentele dintre vechea modalitate de a vota si noul vot nominal.

    S-au evidentiat cateva aspecte foarte interesante, insa unul mi-a atras atentia in mod deosebit: faptul ca noile programe de guvernare ale partidelor nu vor avea un efect vizibil asupra alegatorilor, in comparatie cu programele individuale ale candidatilor pentru colegiul in care acestia candideaza.

    As dori sa stiu ce parere aveti despre acest lucru si daca dumneavoastra aveti un program detaliat pentru colegiul in care veti candida, in afara de programul general al PSD.

    Va multumesc.

  58. 59 Eugenius octombrie 2, 2008 la 12:58 pm

    ANTICAMERA ?
    Poate ca inteleg eu gresit discutia si nu am rabdare sa citesc, altfel decat in diagonala, punctele de vedere privitoare la cuvantul „anticamera”. Subliniez faptul „anticamera” este de fapt un cuvant imprumutat si nu compus, provenit din limba franceza, si anume „antichambre” . Prin urmare este folosit ca atare , adica ca in limba de origine, neavand nimic de a face cu prefixul „anti”!

  59. 60 lao tse octombrie 2, 2008 la 1:30 pm

    @Roxana Iordache
    Chiar asa, Roxana, hai da-ti o parere despre DNA. Scrie tu aici, negru pe alb, ca e o institutie riguroasa si de incredere (sau nu). Vom retine cu totii parerea ta competenta!

  60. 61 sicmar octombrie 2, 2008 la 2:05 pm

    Antecipez daca zic ca “anticamera” v-a intra intre antechitatile limbii romane ?

    Lasand ironia la o parte, si care oricum nu-l are ca tinta pe dl. Nastase, cuvantul “antecamera” este corect in sine dar nu cu sensul comun ci cu cel din argoul tehnic. Ori, pornind de la asta, apreciez ca d-l Nastase a folosit corect cuvantul “antecamera” ca o fina trimitere la camera de combustie a motorului de la Cotroceni. De altfel “anticamera” sau “antecamera” in contextul folosit nici nu poate fi luat altfel decat la figurativ.

  61. 62 Alex octombrie 2, 2008 la 4:47 pm

    Monica R, iordachii cu mintea aerisita nu pot trai fara clisee gen „matusa tamara”, buncare in pivnita, piscina in cada. Asa cum generatia lor de trei parale, care n-a facut nimic, n-a lasat nimic Romaniei, se crede vreo elita gen Junimea, ’48, sau cea interbelica.
    De fapt, tanara femeie isi ineaca frustrarile; avem nevoie de un medic sa faca o psihanaliza a generatiei ’80-’90: o data la treizeci de ani, o generatie isi marcheaza trecerea prin existenta printr-un curent filosofic, cultural, cu reflexe in plan politic. Cum a fost generatia lui Tudor Vladimirescu, cea pasoptista, cea junimista, interbelica si sfintii inchisorilor.
    La miscarea din decembrie 1989 (cum vreti s-o numiti), s-a intamplat ceva extraordinar: in data de 21 decembrie, in loc de furia de tip Revolutia franceza, participantii au ingenunchiat in fata tancurilor si au rostit Tatal Nostru. Regizat, neregizat, nu conteaza, ideea e ca incepuse o revolutie morala in randul tinerilor si mai putini tineri din ’89. Ei doreau instinctual o schimbare interioara, care sa genereze un alt model politic decat cel al politrucului pupincurist, care si-a facut dumnezeu din partid, cascaval, structurile securiste.
    Aceeasi generatie a vrut ceva in iunie 1990. Toate lozincile gen „km 0 al democratiei”, „zona libera de comunism”, manifestarile religioase (apropo, unde au fost popii care astazi ne dau lectii de corectitudine politica in ’89 – ’90?) imprumutate din new-right-ul american, dincolo de confuziile ideologice, naivitati si regia sie din spatele cortinei, demonsreaza o dorinta sincera de schimbare, de a oferi ALTCEVA (nici eu nu stiau bine ce): libertatea in Hristos.
    Insa minunea n-a tinut prea mult. Studentii din ’90 n-au avut taria morala de a produce o schimbare, care e musai sa aiba loc intai in sufletul lor, abia apoi iradiaza in exterior. Neputinta de a se schimba pe ei insisi, de a rezista tentatiilor banilor, puterii a creat un vid moral si comportamental in Romania postdecembrista. Altfel nu se explica de ce avem aceeasi clasa politica din 1989 (basei, tariceni, sirbi, remesi, vanturi, patrici, voiculesti), ba mai tampita. Roman, Constantinescu si Isarescu par genii pe langa pigmeii politici actuali. In orice caz, Alianta DA cuprindea cei mai incompetenti dintre cederisti, care, la randul lor, includeau cei mai slabi dintre securisti.
    Aceasta generatie esuata, care n-a fost in stare sa creeze o miscare politica pe plaiurile mioritice, arunca in dreapta si-n stanga cu laturi la adresa oricarei persoane care ceva de oferit: prim-ministri, ministri de externe care au integrat Romania in NATO si UE, presedinti modesti care au evitat impartirea tarii in bucati, au purtat povara conducerii in momente in care Romania era victima celei mai mari agresiuni politice, economice, culturale din istoria ei. Stimabilii adolescenti intarziati insa nu binevoiesc sa-si priveasca mutra in oglinda si sa constate ca:
    – sunt o generatie ratata, au devenit fie lingai de partid, deontologi de presa, fie sclavii multinationalelor, fie servitori prin Occident, unde li se pune stampila de „roman imputit”. Indiferent daca esti medic, sau capsunar, tot roman, inferior, esti. Toti, sclavii propriei fudulii.
    – Neputinta lor o imputa mereu si mereu si mereu bubulilor: Iliescu si neocomunistii sunt de vina ca ei n-au nimic in cap si tarie de caracter. Ignora, constient sau nu, faptul ca mai bine de 10 ani tara a fost condusa de cederistii, securistii lor.
    – Dat fiind ca nu este nimic de capul lor, repeta ca scosi din minti aceleasi lozinci de pe vremea lui mamaie care ii astepta pe americani: retorica anticomunista, libertarianismul politic si economic, pe scurt, traiesc in trecut, de parca ceasul a ramas fixat in anii ’80.

    Unii raman cu mantra bivolariana „Nastase patru case”, „matusa tamara”, de parca patronul lor de presa, ori mentorii lor de partid nu si-au trecut averile pe numele altor rude. Videnii, tariceii, sarbii fac parte din Top 300? Sau sunt saraci si cinstiti? La fel ca magnatii din presa „independenta”?

    @lao tse, populatia pune botul la propaganda pedelista, daca este lasata sa se desfasoare. La fel ca un marcator care profita de erorile sau ratarile adversarilor. In psihologia sociala, mai rau: Vintu si Patriciu au in spate armate de sociologi ai securitatii care toata viata au invatat pr. Uriasa propaganda de partid actioneaza asupra profesorilor, tinerilor dezorientati si speculeaza frustrarile elitelor ratate. Din tara, sau din diaspora. Daca mizeriile ICR au ajuns sa reprezinte Romania, va inchipuiti ce uratenie sufleteasca si comoditate in gandire zace in poporul asta fara coloana vertebrala, repere, criterii de apreciere a oamenilor. Trepadusii de partid, care afiseau in 2004 bannerul portocaliu „Sa traiti bine!” sustin ca „nu e bani, coane, sa marim salariile profesorilor, pensiile!”. Pai musiu, daca nu esti in stare sa-ti indeplinesti promisiunile electorale, da-ti curu de pe scaun si lasa pe altul! A trai bine inseamna a trai mai bine ca in 2004. Or, in conditiile hiperinflatiei, profesorii abia se tarasc din leafa indexata cu zgarcenie de catre mesia liberala.
    Pentru magistrati s-au gasit un miliard de ieuro pentru a le plati kkt sporuri restante de opt ani, insa pentru profesori, nu. In conditiile in care slabiceanu si baselu au ajuns la putere cu promisiuni de prosperitate pentru profesori, functionari si toate categoriile de salariati, publici si privati. Cu gurita lui, slabiceanu a prevazut pentru 2005 o marire de 50-75 % a salariilor profesorilor. Intr-o singura transa, nu in zece ani, in conditiile inflatiei.
    Presa autista reia si reia si reia faza cu cosmonautul lui Geoana. Bun, dar te-ai intrebat, Mariuca, din ce bani propune Geoana proiectul? Pai, daca ar pleca intr-un program NASA, aceasta ar suporta costurile. Cu ce o deranjeaza pe Fuljerica? Am atrage si de la UE bani pentru cercetare-dezvoltare, pe langa lovitura de imagine. A, contrasteaza cu kkt-ul generatiei ratate.
    Daca guvernul a dovedit incapacitatea de agestiona fonduri, e problema lui. Cum ar fi microbuzul refuzat de primarul care nu avea ce face cu el, sau drumul Sulina- Sfantu Gheorghe, pe care nici un sofer nu-l utilizeaza, pentru a-si proteja masina. S-au risipit fonduri, s-au scurs bani garla din sistemul energetic, s-a furat ca-n codru, iar iordachii tipa ca nu avem nevoie de infrastructura, profesorii trebuie sa ramana cu salarii de mizerie, munca romanului la multiwcuri sub-platita.

  62. 63 Alex octombrie 2, 2008 la 4:52 pm

    maiegalii, conteaza atat programul partidului, care arata alegatorului coerenta interna a unui partid, faptul ca stie ce vrea, cat si adaptarea individuala a candidatului la nevoile colegiului si categoriilor profesionale carora li se adreseaza: Radauti, Harghita, maghiar, roman, secui, pensionar, profesor, student, intreprinzator, agricultor, etc.

  63. 64 Eugenius octombrie 2, 2008 la 5:33 pm

    ANTICAMERA 2
    Sicmar esti ingenios si pe-aproape de adevarul pe care, desigur, il detin eu ! Pe scurt, cred ca Domnul Nastase a folosit corect cuvantul „antecamera” pentru simplul fapt ca referirea nu se facea la o camera de asteptare ci pur si simplu la o camera oarecare, eventual un hol de trecere unde Doamna Udrea a gasit biletul roz. Este evident acest fapt, stiut fiind, ca doamna Udrea nu face anticamera.

  64. 65 agamita dandanache octombrie 2, 2008 la 7:45 pm

    Speranta moare ultima. Cand vreodata dezbaterile eu fost strict pe programe. Cred ca va fi o campanie murdara, mai murdara decat am vazut pana acum.Ce program ar putea avea udrea sau chiar si o cantareata? Daca n-am plecat in 2005 in Congo, acum sigur plecam.

  65. 66 maiegali octombrie 2, 2008 la 10:16 pm

    @Alex

    Multumesc, insa ma intrebam daca exista vreo strategie mai exacta a d-lui Nastase pentru colegiul in care candideaza. Banuiam ca oricum aceasta trebuie sa fie in liniile programului PSD, dar interesanta este diferenta de abordare locala, care atrage alegatorii prin propuneri ce-i afecteaza in mod direct. Cel putin asa ar trebui sa functioneze votul uninominal, dupa parerea mea.

  66. 67 eugeno octombrie 5, 2008 la 9:24 pm

    @ Toti cei interesati

    Sunt tentat sa cred ca distinsul partener de discutii „maiegali”, supune atentiei noastre o problema vitala pentru succesul unui candidat in viitoarea campanie electorala, ce nu trebuie sa reamintesc nimanui ca va fi una atipica si cred surprinzatoare pentru multi.
    Eu am convingerea ca in actuala conjunctura, succesul unui candidat va depinde in cea mai mare masura de modul in care acesta va reusi sa „personalizeze” campania, insistand in exclusivitate pe elementele de interes major pentru alegatorii din respectiva circumscriptie electorala.
    In acest scop, plecand de la harta localitatilor, de la cunoasterea specificului local, dar mai ales de la cunoasterea cu lux de amanunte a problemelor de zi cu zi cu care se confrunta alegatorii, trebuie structurat un discurs pertinent, adresat nu ca de la demnitar la electorat, ci ca de la partener la partener.

    Sa auzim numai de bine

    PS Amuzanta desigur disputa cu „antecamera” si „anticamera”, desi va asigur ca nu merita spatiul blogului si mai ales timpul dumneavoastra, fiind tot atat de „sterila” ca dragostea homosexualilor (na, ca cinismul unora ce posteaza pe blog, pare a fi molipsitor)

  67. 68 Alex octombrie 5, 2008 la 10:39 pm

    DOOM-ul este singurul care ofera raspunsul corect in legatura cu disputa anticamera/antecamera.

  68. 69 Claudiu octombrie 6, 2008 la 12:26 am

    Am urmarit prestanta candidatiilor aliantei PSD+PC si sincer ma tem ca nu am vazut prea multa noutata in figuri sau o tenta de schimbare prea mare ,oricum personal voi vota stanga dezgustat fiind de guvernarea de dreapta dar,PSD are o problema si aceasta este Mircea Geoana .Prestanta sa in partin ma dezamageste promisiunile sale euforice si facute doar din dorinta de publicitate nu e bine da rau daca nu va fii trezit la realitate ve-ti pierde pe mana lui Geoana si ar fii pacat e o sansa pentru sa scapam din acesta situatie in care ne-a adus ultimii ani de guvernare de dreapta ,dar stangaciile pe care risca sa le faca in campanie vor reduce drastic sansele PSD

  69. 70 Draghi Puterity octombrie 12, 2008 la 12:10 pm

    Vad ca si pata de culoare se inghesuie. 😛

    Sau poate ar trebui sa inteleg altceva atunci cand spune ca o deranjeza lipsa de suport a statului pentru femeile care dorsc sa faca copii. Ca doar la PD-L, stim cu totzii, motto-ul e: l’etat c’est LUI! 😀

  70. 71 Draghi Puterity octombrie 15, 2008 la 12:34 am

    Si inca unu’ care a descoperit social democratia pe ultima suta inainte de alegeri:

    „Eu mă situez pe o atare platformă, social democrată. Şi vă spun: doresc să continui în cadrul PD-L această direcţie. Să creez un club social-creştin. Este vorba despre o abordare social-creştină de care PD-L duce lipsă în acest moment”.

    Deci mai nou asta e denumirea politically correct a agenturililor: „club social-crestin”. Parca „societatea civila” suna mai bine…


  1. 1 Unde candidează Vadim? « Mihnea Georgescu Trackback pe octombrie 1, 2008 la 9:51 am

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s






Arhiva

Comentarii Recente

diasporean la Anunt!
fostă basarabeancă la Anunt!
Ce scriam acum exact… la Anunt!
De ce n-am criticat… la Anunt!
Cum e posibil asa ce… la Anunt!

%d blogeri au apreciat: