Congresul Extraordinar PSD+PC


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Puteti citi mai jos ALOCUTIUNEA mea de la Congresul Extraordinar al Alianţei PSD+PC,
Bucureşti, 27 septembrie 2008

Dragi colegi,

SUNTEM MULŢI, SUNTEM PUTERNICI!

Văd aici oameni care sunt de 18 ani în partid, alţii care au venit mai de curând.

 CU TOŢII SUNTEM MAREA FAMILIE A STÂNGII ROMÂNEŞTI. Am purtat împreună multe bătălii, pe majoritatea le-am câştigat, pe altele le-am pierdut. Aşa e în viaţă, aşa e în partid. POLITICA – aşa cum îmi place încă să spun – ESTE UN SPORT DE ECHIPĂ.

Am fost împreună la putere, iar cei mai puternici au rămas alături de noi şi în opoziţie. Ştim cu toţii că opoziţia e grea, mai ales atunci când puterea de dreapta te consideră nu un competitor politic ci un duşman, când eşti hărţuit de procurori, poliţie, servicii secrete, garda financiară sau garda de mediu.

Aşa s-a întâmplat între 1997-2000. Aşa s-a întâmplat şi după 2004. Partidul nostru a rezistat pentru că este format din oameni puternici. 

Forţa noastră stă în ştiinţa de a pune împreună înţelepciunea seniorilor şi nerăbdarea tinerilor, puterea bărbaţilor şi devotamentul femeilor, tradiţia şi inovaţia, nemulţumirea dar si speranta.    

Acum a venit momentul în care să arătăm că vrem, ştim şi putem să câştigăm, din nou, alegerile.

CEASUL ISTORIEI NE ARATĂ CĂ A VENIT VREMEA OPTIMISMULUI REALIST. Alegerile nu sunt dinainte câştigate, dar cu inteligenţă, solidaritate  şi multă muncă, vom fi învingători. De aceea am încrederea că aici, în această sală, se găsesc viitori parlamentari, viitori miniştri, viitori secretari de stat.

Avem un program de guvernare realist şi ambiţios, în acelaşi timp. Stim ce vrem să facem, ştim cum putem moderniza România, ştim cum putem convinge oamenii, cum putem să ne mobilizăm activiştii. Am mai făcut acest lucru. Avem experienţă, avem energia şi dorinţa de a câştiga.

ESENŢA POLITICII NU ESTE ÎNSĂ SĂ CÂŞTIGI ALEGERILE, CI SĂ FOLOSEŞTI PUTEREA ÎN FOLOSUL OAMENILOR. Cheia succesului în politică trece prin alegeri, dar nu se rezumă la ele. Ce a realizat Traian Băsescu dacă a preluat, prin frauda morala,  preşedinţia şi şi-a adus acoliţii la putere? SCANDALURI, DEZBINARE, HAOS. Ce se pregăteşte el să facă acum ?  Să dea vina pe alţii.

 Românii s-au săturat de guvernarea prin scandaluri. CETĂŢENII AU OBOSIT, OAMENII S-AU ÎNDEPĂRTAT ŞI MAI MULT DE POLITICĂ. . Oamenii s-au saturat de vorbe. Ei ne cheamă să revenim la vechiul nostru loc de munca prin fapte – la guvernare! 

Dragi colegi,

Succesul unei guvernări depinde, în mod esenţial de calitatea oamenilor, iar PSD este partidul oamenilor competenţi, este forţa care se sprijină pe profesionişti. Forţa sa este dată de profesionalism. Unii poate ca nu ne iubesc, dar cei mai mulţi ne respecta pentru eforturile noastre, pentru expertiza oamenilor noştri, ştiind că am învăţat şi din greşelile pe care le-am făcut intr-o perioada grea pentru Romania, in care insa am mentinut intacte frontierele tarii intr-o Europa cu geografie variabila.

 De aceea,  IMPORTANTĂ ESTE VIZIUNEA pe care o propunem la acest moment complicat  de istorie romaneasca si mondiala, suportul strategic al  programului de guvernare,al măsurilor concrete ce vor fi luate în ministere, agenţii, prefecturi sau în parlament. Fără  viziune orice putere este oarbă, guvernarea este haotică, direcţiile sunt neclare, priorităţile nu sunt identificate corect iar resursele, banii publici, sunt consumaţi aiurea.

Imediat după Revoluţia din decembrie 1989, în prima noastră guvernare, am ştiut care ne sunt obiectivele: construirea instituţiilor democraţiei şi transformarea economiei centralizate într-o economie de piaţă. Când am venit la putere, la sfârşitul anului 2000, am ştiut foarte clar ce avem de făcut: consolidarea democraţiei şi accelerarea modernizării economiei şi a societăţii pentru a putea intra în Uniunea Europeană. În plus, ne-am propus să ne asigurăm securitatea prin aderarea la NATO. Si am reuşit. Ne-am propus sa asiguram stabilitatea politica a tarii, însănătoşirea economiei si pacea sociala. Si am reuşit. Ne-am propus sa îmbunătăţim relaţiile cu vecinii si sa normalizam relaţiile cu minorităţile etnice din ţară. Si am reuşit. In 2000, când noi am preluat guvernarea, romanii nu puteau pleca nicăieri. Pana si bulgarii circulau liber in Europa atunci. A fost nevoie de un an de eforturi in care noi am luptat pentru ridicarea vizelor, pentru ca altii si-au batut joc, inaintea noastra. Si am reuşit. Plecarea la munca in străinătate a fost o şansă temporara pentru mulţi romani. Ar fi trebuit  ca proiectele noastre de investiţii in tara sa continue. Din păcate, toate s-au oprit după 2004.

Dragi prieteni,

Sa-mi permiteti sa va  mulţumesc, încă odată, pentru efortul  depus împreună în acei ani.

Din păcate, acum, suntem martorii unui apus de epocă,  amurgul capitalismului de dreapta, cel care a dominat gândirea economică în ultimii treizeci de ani. Reperele în întreaga lume devin nesigure. CONFUZIA DEVINE PRINCIPALA PRIMEJDIE. Criza financiară din America, cu repercusiunile sale în întreaga lume arătă eşecul capitalismului de dreapta. După căderea sistemului comunist în Europa şi dispariţia Uniunii Sovietice, liberalismul economic a fost acceptat drept filosofie şi credinţă dominantă.  Chiar şi social-democraţia s-a impregnat profund de acesta. Acum, dintr-odată, vedem că reperele conceptuale după care s-a construit societatea capitalistă nu mai sunt atât de puternice.

DE ACEEA, VA TREBUI SĂ REVIZUIM TOATE INSTRUMENTELE PRIN CARE DORIM SĂ GUVERNĂM. Vedem că cei care au fost apostolii capitalismului fără reguli sunt de fapt nişte profeţi mincinoşi. CAPITALISMUL DE DREAPTA, LIBERAL ŞI NEO-CONSERVATOR ESTE DEPĂŞIT DE ISTORIE. Misiunea noastră este să readucem guvernarea la poziţia ei firească, aceea în care instituţiile au puterea de a nu lăsa sistemele economice să mai intre în criză. Se naşte OARE UN CAPITALISM DE STÂNGA?  

România are nevoie de stabilitatea unei perioade de guvernare mai lungi, bazata pe dezvoltare durabilă şi pe un echilibru responsabil intre creşterea economica si proiectele sociale.

Vechile modele nu mai funcţionează pentru că, pur şi simplu, globalizarea a schimbat regulile jocului. Lumea trebuie reclădită din temelii. Avem nevoie de noi instituţii şi de noi reguli la nivel global, european şi naţional. Cel mai greu este însă să găsim echilibrul optim între reglementare şi libertate, între intervenţie şi reţinere. Nu trebuie să credem că simpla reglementare, că existenţa regulilor ne scuteşte de orice pericole economice, la fel cum noile reguli nu vor trebui să frâneze dezvoltarea economică. De aici cred că vor veni principalele provocări la adresa unei viitoare guvernări a PSD, deoarece  lumea întreagă este în schimbare iar noi suntem conectaţi la aceasta – chiar daca prin fire mai subţiri -, fie că ne place fie ca nu.

Nu putem fi atât de naivi încât să credem că suntem sub un clopot de sticlă şi ca nimic nu ne poate atinge. Astfel de naivităţi ale politicienilor sunt plătite scump de cetăţeni. De aceea, eu cred că acum când dezbatem oferta de guvernare a PSD nu ne putem limita doar la un cadru strict naţional.

America este în schimbare, Europa este în schimbare, Rusia îşi doreşte schimbarea. România nu poate evita schimbarea. Într-un fel, ne aflăm în situaţia din 1990, când întreaga lume era în schimbare. De data aceasta, însă, direcţia transformării nu avantajează dreapta neo-conservatoare sau liberală, ci stânga modernă, pragmatică şi incluzivă. Trebuie să creăm acele mecanisme şi instituţii în măsură a bloca crizele de pe pieţele financiar-bancare, crize ale căror efecte risca să fie apoi acoperite din banii tuturor contribuabililor, aşa cum se întâmplă acum în America.

 Noi, oamenii politici de stânga, suntem cel mai bine pregătiţi din punct de vedere intelectual şi politic pentru a înţelege schimbările şi a le controla, pentru că avem obişnuinţa naturală a utilizării instrumentelor de reglementare. Am dovedit-o în timpul guvernărilor anterioare.

Sa  transmitem, de aici, dreptei româneşti, fie că este vorba de cea populistă din partidul prezidenţial sau de cea clasică, liberală, că ambele sunt depăşite de vremuri, că au nevoie să intre la „garajul ideologic” pentru o reparaţie capitala. Este evident falimentul ideilor de dreapta, al ideologiei dreptei, al guvernării dreptei.

Problema lor e că nu au piese de schimb potrivite, pentru că nu mai există fabrici care să le producă. „Uzinele mamă” din Occident sunt, ele insele, în faliment. Dreapta are nevoie de o schimbare generală a softului, a tezelor şi a instrumentelor sale. Abia după ce vor înţelege modul în care funcţionează motorul capitalismului pot pretinde să participe, din nou, la guvernarea ţării. De altfel, supravieţuirea guvernului „de dreapta”, in ultimii doi ani in Romania, s-a datorat faptului ca au folosit claxonul ca sa anunte ca o iau la dreapta, in realitate, luand-o la stânga.

Este adevarat, si sub presiunea noastra, pe care am utilizat-o,  pentru a salva de la dezastru, pensionarii si pe cei mai necajiti.

Vedem acum in lume, in contextul crizei economice, cum toata lumea se intoarce la stat, pentru sprijin si interventie. Nu stiu daca vorbim doar de un esec al capitalismului de dreapta, dar cu siguranta vorbim de nevoia existentei unui stat puternic. Un stat care sa ii ajute pe cei saraci, pe cei singuri, pe cei izolati. Un stat care sa intervina atunci cand mediul privat nu se descurca. Un stat care sa dea ajutoare sociale si care sa creeze o plasa de siguranta pentru clasa mijlocie si pentru  clasa de jos. Acum, multi politicieni isi descopera viziuni de stanga. Diferenta dintre noi si ei este aceea ca noi am crezut mereu in aceasta viziune. Noi am fost mereu de stanga, spre deosebire de liderii dreptei, care au pendulat mereu intre curente si doctrine.

Sunteţi, poate, surprinşi ca nu v-am vorbit astăzi despre eterna „soluţie imorala” din România – Traian Basescu. Pentru o data, voi fi de acord cu el, atunci când vorbeşte despre „deficitul de democraţie” din tara noastră. Spre deosebire de el, eu cred insa ca acest lucru se datorează încercărilor de a transforma România intr-un stat poliţienesc. Nu trebuie sa permitem acest lucru. Aşa cum nu trebuie sa permitem ca partenerii noştri occidentali sa fie luaţi prizonieri in operaţiuni murdare de politica interna.

Dragi colegi,

Vom câştiga aceste alegeri daca vom fi serioşi, dacă vom fi solidari, dacă vom fi o echipa.

Doamnelor şi domnilor,

În 1990 a intrat în Ministerul de Externe, în 1996 a devenit ambasadorul României în America, în anul 2000 a devenit un strălucit ministru de Externe în guvernul pe care l-am condus, în anul 2005 a câştigat preşedinţia partidului. Numele lui este Mircea Geoană, candidatul nostru pentru funcţia de prim-ministru.

Mircea, ai încrederea şi sprijinul partidului pentru a conduce echipa spre victorie.

Împreună vom reuşi!

 

 

Reclame

55 Responses to “Congresul Extraordinar PSD+PC”


  1. 1 Mihnea Georgescu septembrie 27, 2008 la 7:59 pm

    Felicitări pentru deosebita alocuţiune rostită şi pentru naturaleţea cu care v-aţi raportat la simpli membrii de Partid, domnule viitor Preşedinte al României!

    Urmează, pentru cei interesaţi de eveniment, relatarea însoţită de imagini pe blogul meu.

  2. 2 Grigore septembrie 27, 2008 la 8:14 pm

    felicitari pentru alocutiune.pe curind la cotroceni.prietenii sint cu tine.

  3. 3 Mr.X septembrie 27, 2008 la 8:45 pm

    Cine doriti sa fie viitorul prim-ministru al Romaniei?

    Sondaj: http://www.sondaje.php0h.com/primministru08.php

  4. 4 Harabula septembrie 27, 2008 la 9:11 pm

    Aroganta, sau neglijenta?
    Domnul Nastase s-a adresat exclosiv PSD. Pana si d-l Iliescu, cu discursul sau ideologizant a gasit un cuvant despre PC.
    Daca omis sa pomeneasca macar in treacat de PC din calcul, il asigur pe d-l Nastase ca a gresit. A jignit inutil un aliat, fara nici un beneficiu. Asta s-a vazut si din reactia salii in zonele PC. Cand s-a pus la vot propunerea Geoana-premier, nici n-au ridicat mana.

    Ca PC va trage PSD inapoi, este clar. Dar daca tot ati facut alianta, de nevoie, macar nu inveninati situatia.

  5. 5 Victor septembrie 27, 2008 la 9:17 pm

    Penibil final de discurs.

  6. 6 instalatorul septembrie 27, 2008 la 9:19 pm

    Domnule Nastase, o alocutiune perfect adecvata momentului. Nu sunt eu prea de acord cu interpretarea data problemelor din SUA, eu cred ca acolo e vorba de altceva – dovada ca o critica sevara o face dl Sarkozy, tot dreptaci – dar in fine, astazi a fost ziua PSD, mai sunt si alte zile in care se poate discuta subiectul. Si in incheiere, scurta alocutiune a Instalatorului:… si tot in 1996 a trimis celebra scrisoare in care a scuipat PSD si pe presedintele PSD de atunci, dupa care in 2005 a fost ales presedintele PSD, iar astazi ii da afara din partid pe cei care, ca si el, scuipa PSD, probabil cu gind de a ajunge si ei presedinti ai partidului, peste un deceniu. Traiasca! Domnule Nastase, va urez dumneavoastra personal succes in alegeri si om mai vedea ce va mai fi.

  7. 7 YODA septembrie 27, 2008 la 10:15 pm

    PSD+ PUR sau PSD+ PC? 😆

    mi-a placut spectacolul 😉 , cine a contribuit la realizarea lui, nota 10

  8. 8 Draghi Puterity septembrie 27, 2008 la 10:57 pm

    Frumoasa alocutiunea. Insufla elan si incredere si pozitioneaza excelent locul PSD in the big picture, pe care o explica intr-un mod foarte clar si accesibil. Felicitari!

  9. 9 Ilie septembrie 28, 2008 la 12:56 am

    Mi-a placut mult cum a-ti vb,a-ti fost pe intelesul tuturor.Asa e bn sa vorbiti,clar si la subiect.Sper ca veti ajunge Presedintele Romaniei.
    Succes

  10. 10 Catalin Stochita septembrie 28, 2008 la 4:19 am

    Felicitari ! Un discurs al unui om politic de clasa !
    Succes in campania electorala din 2009 !

    Un scurt comentariu pe http://www.catalinstochita.blogspot.com.

  11. 11 Daniel septembrie 28, 2008 la 6:00 am

    Deng Xiaoping, unul dintre artizanii celei mai puternice economii mondiale, spunea ca: „Nu conteaza ce culoare are pisica atata timp cat prinde soareci.”
    Pisica PSD-ului a prins destul de multi soareci, desi am impresia ca avea putin coada strambata spre dreapta.
    Nu spun ca nu conteaza orientarea ideologica, dar nu este criteriul fundamental dupa care sa iti recunosti aliatii sau inamicii, cred ca este mai degraba un criteriu tehnic. Credeti ca sefii aliantei s-au napustit cu artileria grea asupra dvs. pentru ca va considerau prea de stanga? Evident ca nu. S-au napustit asupra dvs. si a d-lui Iliescu pentru ca au recunoscut in dvs. vectorii morali ai acestui partid, opusul lor din punct de vedere axiologic.
    Nici economia americana nu a cazut pentru ca nu exista protectie sociala adecvata (desi e si acesta un lucru negativ), a cazut din 2 motive (care au si ele factori generatori):
    – acumularea unei parti insemnate din operatiunile financiare in mainile unui numar restrans de jucatori care operau cu marje ridicate (concentrarea prea mare a puterii economice si politice, ceea ce a dus la cresterea incontrolabila a riscului)
    – frauda. Si in 2000 cand a avut loc topul in economia reala ce a culminat apoi cu celebrele falimente Enron si Worldcom, si in 2007 cand am avut topul pe financiare, factorii ce au stat la baza caderilor au fost fraudele (raportarile false si contabilitatea dubla) si coruptia pana la cel mai inalt nivel. Putea sa se intample in Franta socialista, rezultatul era acelasi. Mongolia, cel mai mare imperiu cunoscut vreodata pe Pamant, nu a cazut invins de vre-un dusman extern ci de nemultumirile sociale si de coruptia generalizata. Exista oameni care cred sincer ca ideile de stanga sunt mai bune, altii care cred acelasi lucru despre ideile de dreapta. Si unii si altii pot fi membri eficienti intr-un guvern de orice orientare. Alex a spus-o cel mai bine intr-o postare anterioara: (Este) O lupta de imagine deosebit de dificila intre oamenii care au (si) ceva de oferit Romaniei si cei care doresc exclusiv bogatie si putere.
    Felicitari pentru discursul magistral si am retinut termenul – capitalism de stanga, cred ca va face cariera! 🙂

  12. 12 Argusdre septembrie 28, 2008 la 6:38 am

    Diferenta , d-le NaSTASE, intre PSD si restul partidelor consta in diferenta valorii oamenilor. Daca PSD reuseste se evite conflictele interne si sa realizeze ceva si pentru natie, atunci intr-adevar este cel mai puternic partid si va fi sprijinit de tot mai multi cetateni.

  13. 13 sandu/mioveni septembrie 28, 2008 la 8:59 am

    Felicitari ,Domnule Adrian Nastase.Partidul Social Democrat ,este si va fi partidul cel mai puternic din Romania.Mult succes va doresc si…….la anul sa fiti Presedintele Romaniei.!Sa auzim numai de bine!Succes PSD[51%din voturi la 30 noiembrie].

  14. 14 Velisar Iancu septembrie 28, 2008 la 9:37 am

    Discursul dv a avut o densitate formidabila – altfel spus avem ce dezbate. Dar, duminica fiind, permiteti-mi sa va dedic o piesa care-mi place,al carei titlu este in acord cu o … anumita fixatie, stiti dv care:
    http://www.trilulilu.ro/morsa2003/66dba50a56125e

  15. 15 olimpiu septembrie 28, 2008 la 10:11 am

    felicitari pt vorbele frumoase spuse la adresa presedintelui PSD!.am trait-o si pe asta. Mircea Geoana periat de catre cel care a creat PSD-ul modern ducandu-l in intenationala socialista contribuind ca prim ministru la integrarea in Nato si UE si marcand debutul cresterii sustinute a economiei romanesti.
    iar ,,prostanacul” umflat ca un balon de sapun se si vede ,,zgariind” portile Cotrocenilor , promitand lui Traian cel Mare refacerea FSN si distrugerea dusmanului de clasa, motociclistul liberal.
    Bravos natiune!! chiar ai ce meriti!!

  16. 16 Petronius septembrie 28, 2008 la 10:16 am

    I have a dream … Imi doresc sa pot sta de vorba (informal, desigur) cu un mare om al momentului. Visez ca acel om politic, care cunoaste mult mai multe decat poate spune, sa isi piarda brusc inhibitiile si sa imi raspunda la toate intrebarile, inclusiv la cele pe care nu le stiu formula.

    Mi-as dori tare mult sa aflu multe din politica romaneasca si numai. Ce s-a intamplat (de fapt) la Revolutie ? ce a fost (de fapt) cu venirea minerilor ? Ce sanse mai avem sa ne pastram integritatea teritoriala in conditiile in care Ungaria cheltuie mai mult decat isi poate permite pentru a se razbuna pentru Trianon ?

    Stiu ca nu am nici o sansa sa stiu exact ce ganditi Dumneavoastra despre Geoana. Politica este un sport de echipa, asa cum frumos ati spus, ceea ce insa nu ne-ati spus este ca „selectionerul” este de obicei un tip cu un bizar simt al umorului, care aduna impreuna un ridicol Geoana si un rafinat Nastase …

    Am convingerea ca interese economice majore, grupate in jurul a doua sau trei centre de putere sunt cele care se lupta de fapt in Romania (desigur, la fel se intampla si in alte parti, nu noi am inventat asta). Am convingerea ca apartenenta la aceste grupuri de interese economice (si de putere) este fluida, unii jucatori trecand cu dezinvoltura dintr-o parte in alta, sau chiar apartin simultan la doua echipe (sau la toate).

    Stau si ma intreb: Cine sunt marii „jucatori” ? sunt si romani printre ei ? care sunt interesele straine in Romania ? mai avem controlul economiei nationale ? mai suntem proprietarii tarii ? Care sunt de fapt relatiile noastre cu SUA si cu Rusia ?

    La ora actuala, dupa modelul yugoslav, mai exista doua tari care risca (intr-un viitor previzibil) sa se destrame printr-un razboi civil: Romania si Ucraina. Se pare ca noi am scapat, dar suntem in continuare tinuti in sah; cine ne santajeaza ? Cu Ucraina situatia este mult mai serioasa. Ne vom lasa atrasi in jocul de interese Euro-Americano-Rus ? Vom fi noi carne de tun ? Atunci cand voi auzii discursuri sforaitoare despre „fratii romani vremelnic rupti de trupul tarii” … inseamna ca vremurile sunt aproape. Totusi: cine face jocurile ?

    Am vazut (intamplator) o emisiune in care o fetita isi dorea sa inoate impreuna cu delfinii. Printr-o sansa unica in viata ei, un post de televiziune i-a indeplinit dorinta. Oare ce sansa as avea eu, un nimeni dintr-un colt de tara, sa pot sta de povesti cu unul dintre cel foarte putini care stiu ce se intampla si uneori chiar fac lucrurile sa se si intample ? Iar daca, printr-o minune cosmica, dorinta mi-ar fi indeplinita, pentru ce tot efortul ? cui foloseste ca eu sa inteleg ce se intampla (cu adevarat) si de ce ?

    Asadar, nu-mi ramane decat sa stau cuminte cu ziarul in mana si cu ochii la televizor si sa traiesc iluzia ca inteleg ceva din noianul de minciuni si „adevaruri oficale” si sa ma mint sigur ca printr-un exercitiu de gandire logica si informare corecta as putea intelege ceva.

    Totusi … I have a dream …

  17. 17 Harabula septembrie 28, 2008 la 10:29 am

    Observatii
    1. Imi povestea cineva, ca la prima vizita a lui Iosif Broz Tito la Bucuresti dupa impacarea cu lagarul socialist, a fost asteptat in Gara de Nord de o mare multime. Tinerii bucuresteni , mobilizati pentru ocazie, se distrau de minune. Cate unul striga: „Tralam, param, Iosif Broz Tito!” . Multimea:”Uraaaa! Uraaa!” Altul, din alta parte: „Tralim, parim, Iosif Broz Tito”. Urmau urale.
    Vreau sa spun ca in asemenea ocazii, cum este Adunare PSD+PC n-au importanta cuvintele. Eu le-as fi recomandat ca sa realizeze in sala lantul masonic.Mainile incrucisate in fata fiecare dand mana cu vecinul din drapta si din stanga. Se canta cam asa cum fac nemtii cand beau bere.
    Discursul d-lui Nastase a fost, de data aceasta, adaptat situatiei.

    2.Asa cum am spus mai sus, in sala s-a simtit o oarecare tensiune intre pesedisti si conservatori.

    3.Iliescu a refuzat sa recunoasca aceasta Adunare drept Congres. Vad ca d-l Nastase insista s-o califice drept Congres.

    4.Foarte nostim calculul facut de presedinta PC:
    25%PSD+5%PC= 30%Alianta
    Gresit.
    Este evident pentru oricine ca PC va diminua din procentele PSD. Sunt cantitati de semn contrar. PSD pierde mult mai mult prin alianta cu PC decat a pierdut PD-L prin intelegerea cu PRM. Eu cred ca Antenele nu compenseaza pierderea. Probabil ca sefii PSD gandesc altfel.

    5.Criticile dlui Iliescu au fost mai vehemente la adresa colegilor de partid decat cele indreptate spre partidele adverse.

    Cu una, cu alta, Adunarea a fost o reusita. Mai mult nu se putea face.

  18. 18 punctul pe Y septembrie 28, 2008 la 11:22 am

    Domnule Adrian Nastase, ati reusit intr-adevar un discurs cu forma, fond si problematica. Mi-a placut marturisirea ca „cel mai greu este însă să găsim echilibrul optim între reglementare şi libertate, între intervenţie şi reţinere”. Mi-a placut, de asemenea, metafora „garajului ideologic” si a lipsei pieselor de schimb pentru doctrina liberala, datorata „falimentului” occidentului „de dreapta”. Ceea ce as vrea sa remarc, totusi, este faptul ca poate nu revenirea la vechiul model al „statului providenta” este solutia (pentru a nu transforma totul intr-o simpla ROTIRE de ideologii, dupa modelul rotirii cadrelor, daca vreti :), ci evolutia catre o noua doctrina; care ar insemna un adevarat progres. Desigur ca aceasta noua doctrina ar trebui sa aiba accente social-democrate, autoritare, pentru ca oamenii sunt lupi pentru oameni (thomas hobbes), adica, lasati de capul lor nu fac decat sa se concureze pana la autodistrugere. Scara la care ar trebui ea (aceasta noua doctrina) sa functioneze, pentru a fi eficienta, ar trebui sa fie, insa, una mai larga decat nivelul statal. Asadar, un stat puternic, cum va doriti, nu va insemna nimic in absenta unei comuniuni ideologice in afara lui. La asta trebuie reflectat pentru urmatorii ani, cred. Pana atunci, succes in alegeri!

  19. 19 Flavia septembrie 28, 2008 la 11:46 am

    FELICITARI! SUNTETI CEI MAI BUNI! SA DEA DUMNEZEU SA REALIZATI MAJORITATEA IN VIITORUL PARLAMENT, SI-APOI SA-L VADEM PE WISKY PRESIDENT!

  20. 20 Flavia septembrie 28, 2008 la 11:56 am

    Pentru distinsul cetatean european Harabula:
    Se cunoaste, domnule, ca-ti sunt mai dragi betivanii scandalosi decat domnii politicosi, dar n-ai dreptate decat paragraful de incheiere. Hai, c-o sa traim mult mai bine cu niste conducatori capabili decat cu niste certareti, care nu stiu sa faca decat vrajba si galagie!

  21. 21 Harabula septembrie 28, 2008 la 12:20 pm

    @Petronius
    Inchipuieste-ti ca esti intr-un superavion care zboara spre o directie pe care n-o cunosti. Ai insotitori de bord care iti dau indrumari si te intreaba mereu ce nevoi ai. Cabina pilotilor iti este inaccesibila. Si cumva printr-o intamplare gasesti usa deschisa si intri. Si vezi ca aceasta cabina inaccesibila este goala fara oameni si fara bord, fara aparate si fara vizibilitate. Este o cusca goala.
    Nu-i asa ca te-ar apuca greata?
    Ei bine, dragul meu, exact asa stau lucrurile cu puterea. Palatele Cotroceni, Victoria, a Parlamentului sunt goale. Cei care circula de la bufet la wc si stau prin birouri nu sunt decat niste oligofreni care traiesc intre mancare si cacare. Din cand in cand urla irational. Si apoi fug la vizuine si-si hranesc odraslele. Si fireste plang. De grija altora si la chefuri.

    Crede-ma, in intimitate nu au nimic in plus fata de ce arata in public. Nu exista nici un mister. Singurul mare secret este ca nu exista nici un secret. Ai citit „Castelul” lui Kafka? Ei bine, Castelul, care parea inaccesibil, nu era decat un sir de camere si coridoare fara o functionalitate clara.

    Cunoasterea mai indeaproape a bucatariei politice nu-ti aduce decat desvrajire. Tratative rusinoase, subtilizari de fonduri, scene de bordel, mediocritate, murdarie si chiar hotie.

    Este oare posibil ca lumea sa nu fie condusa spre un scop? Evolutia ei sa fie intamplatoare ca o rezultanta a unor actiuni inconstiente ale unor oameni mediocri fara viziune?
    Cei care cred in Dumnezeu nu-si pun intrebari de acest fel. Ceilalti din nevoia de a da sens istoriei au inventat Conspiratia Mondiala. Masoni, Grupul celor 7, Inteleptii Sionului etc.
    Desigur unii si-au asumat neantul:existentialistii.
    Dar nu ma consider calificat pentru a spune mai mult.

    In concluzie, nu incerca sa diseci un politician. Nu vei gasi decat muschi, intestine, stomac,plaman. Desigur si inima si creier. Dar care n-au nimic deosebit.

  22. 22 exasperat septembrie 28, 2008 la 12:36 pm

    Nu aţi făcut decât să-mi confirmaţi încă o dată faptul că sunteţi politicianul numărul 1 al ţării. Unul aproape complet. Discurs, prestanţă, umor fin, ironie elevată…felicitări.

  23. 23 Ion Ionescu septembrie 28, 2008 la 1:30 pm

    Buna ziua, domnule Nastase! Sunt un mare admirator al dumneavoastra si si va felicit pentru proiectele extraordinare pe ca le-ati lansat la congresul PSD-PC. Printre acestea, ati spus si despre o posibila marire a alocatiei.(un lucru excelent). Dar cum ramane cu elitele scolii romanesti? Cum sunt acestia incurajati sa obtina performantele cateodata supraomenesti pe care le-au realizat? Si cum o sa reusim sa-i tinem pe olimpicii nostri in tara, daca nu-i sustimen si material. Probabil stiti pe initiativa premierului
    Calin Popescu Tariceanu care a organizat „Saptamana excelentei in educatie”. Ideea este una foarte buna, dar cu o flare, o diploma si un tricou nu se face primavara. Cred ca ar trebui ca acesti copii sa fie sustinuti prin burse de merit(nu o suma exagerata) care in unele judete se dau iar in altele nu.(ca de exemplu, judetul Olt unde un copil cu media generala 10 si cu mentiune la olimpiada nationala nu primeste mai nimic). Va rog sa dezbateti aceasta problema in programul dumneavostra. Va urez mult succes in continuare in munca pe care o faceti!

  24. 24 Augustin septembrie 28, 2008 la 1:50 pm

    @ Harabula

    Cind ai dreptate, ai! Si eu cred ca domnul A.N. ar fi trebuit sa bage in seama, de 2-3 ori, aliatul numit generic P.C., chiar si contre-coeur. Cred ca e greu de cuantificat sporul de votanti adus de Antene, ca si deficitul produs de imaginea proasta, astfel incit sa putem face suma algebrica, atit timp cit nu avem instrumentele de masura (pe care, sper, PSD-ul le are).
    Ma bintuie insa un zimbet ambiguu, bitter-sweet, cind, fara sa vreau, compar tandemul Nastase – Geoana cu cel Basescu – Tariceanu si nu pot sa nu ma intreb daca, nu cumva, istoria se repeta. Chiar daca in spirala. Oare il vom auzi pe A.N. spunind ca regreta numirea lui M.G.? Pentru ca motive, sint convins ca va avea! Lasind la o parte numeroasele gafe cu care si-a presarat cariera politica, si care i-au atras etichetari binemeritate, despre Geoana vorbeste decisiv evolutia in sondaje a PSD, de-a lungul a 4 ani de opozitie. In plus, pe mine ma bintuie, de multa vreme, ideea ca Geoana e omul lui Basescu. Ipoteza inca neinfirmata de nimic, dar confirmata, inca o data, de recenta declaratie a lui Basescu: „Voi colabora cu orice guvern care …”. Declaratie care, evident, anuleaza o alta, mai veche (cind nominalizarea lui Geoana de catre PSD era nesigura, daca nu improbabila)

  25. 25 sfinx667 septembrie 28, 2008 la 2:02 pm

    Domnule Adrian Năstase,
    Cu tot respectul şi infinită sinceritate, zgârâie pe timpanul conştiinţei oricui ” Mircea, ai încrederea şi sprijinul partidului pentru a conduce echipa spre victorie. ” … Partea proastă e că Geoană are încredere în el, în norişorii săi roz-bombon, credeţi în el şi-l admiraţi la fel ca mine !
    PSD se vrea o forţă, prin oameni ca Geoană, Dumnezeu să mă ierte, numai de victorie nu vom vorbi curând, cu tristeţe o spun.
    Mi-e ” drag ” de el la fel ca de Mocioalcă, aidoma lui şi altor acoliţi … în tot Caraşul, iată ce ştie electoratul şi pe cine ar trbui să voteze : http://www.politicienii.ro/zonal-016.html asta în condiţiile ăn care oameni cu adevărat devotaţi PSD au fost măturaţi, dar, nu-s amici nici cu Geoană, nici cu Ilie Sârbu … ce facem, ne ameţim şi ne minţim cu apă de ploaie ? Atunci da, vorbim despre ” victorie ” … una la mii de ani Lumină, ” congres ”,sau discursuri false şi sterpe, frumos colorate şi ambalate de oportuniştii mai rapizi de … mână…
    Doar discursul Domnului Preşedinte Ion Iliescu a transmis cu adevărat ceva, candidaţilor desigur, urechilor surde majoritatea, din nefericire. Măcar în ultimul ceas de va fi înţeles şi aprofundat mesajul său, deşi, mă îndoiesc.
    Pricep că se vehiculează acea ” unitate în partid ”, dar, acest ” împreună vom reuşi ” e fals, departe de realitate, ce caută numele dvs. alăturat unui Geoană, e diferenţă ca de la Cer la pământ şi ceruri sunt multe, la fel un candidat zdravăn ar fi putut în tot timpul scurs să fi găsit PSD, dar, Geoană vi-a trebuit, cu el defilăm …
    Sincer, lăngă dumneavoastră şi domnul Preşedinte Ion Iliescu, mutriţa aia ridicolă, diavolul acela caraghios numit Geaonă, e în plus ! Fie mă abţin, vom vedea împreună câţi vor ştampila numele Geoană … halal să ne fie , de Mocioalcă nici nu mai amintesc, tot un brăcinar şi-o tijă şi acesta …
    Şi totuşi, cui a convenit ca PSD-işti de toată isprava să dispară din peisaj … nu va afla o furnică, never, întortocheate-s căile Domnului şi mulţi draci au dat târcoale, acum îşi râd în bărbi, şi hai să recunoştem, cam au de ce.
    Sigur că avem multe a spune, pentru că PSD nu e ceea ce am dorit, ceea ce s-a promis, pentru că nea-m săturat de băselu şi conducerea pdl-istă, pentru că …
    Ce am a reproşa PSD-iştilor, e undeva în trecut, nu avea ce căuta acest Geoană unde e , repet, din nefericire, o fi convenit el la un moment dat multora, dar… efectul bumerangului, ce să-i faci…
    Un alt Ion Iliescu în PSD, nu va mai fi, iar dumneavoastră nu cu astfel de personaje veţi reuşi lucrurile de care sunteţi în adevăr capabil !
    Tragi-comedia numită ” congres ” mi-a lăsat un gust amar … şi mă îndoiesc că doar mie…
    Sibilla
    P.S. dumneavosatră vă acord votul, lui Geoană NU, mă poate cineva numi trădătoare ? Să ridice piatra …

  26. 26 starlete septembrie 28, 2008 la 2:51 pm

    Congresul este foarte important pentru viitor, ramine de vazut ce se poate face cu bataliile castigate. Prietenii psd-istilor detin parca capitala , si putem afla ce s-a facut cu ea.
    Urmeaza acum sa le uram mult succes psd-istilor si celor aflati alaturi de ei, deoarece doctrina lor este doctrina viitorului, dupa cum au argumentat si cei de aici, mult mai bine si mai la obiect.

  27. 27 Maria Barbu septembrie 28, 2008 la 3:45 pm

    @Adrian Nastase,

    acest discurs este mult peste capacitatea de intelegere a celor mai multi dintre adversarii politici, pentru ca ei nu inteleg principiile si nu asimileaza intelesurile. Dar nu conteaza… Important este ca reusiti sa formulati adevaruri politice percutante, a caror valoare se va dovedi prin impactul pozitiv in societatea romaneasca. Sper sincer ca PSD sa castige alegerile parlamentare, si asta nu atat pentru partid, cat pentru natiune!
    Va doresc si dv personal mult, mult succes!

  28. 28 punctul pe Y septembrie 28, 2008 la 4:56 pm

    Domnule Nastase,
    Inca un comentariu (pana apare celalalt, trimis la verificat :)). In alineatul 11, cred, cand opinati ca: „Unii poate ca nu ne iubesc, dar cei mai mulţi ne respecta pentru eforturile noastre, pentru expertiza oamenilor noştri, ştiind că am învăţat şi din greşelile pe care le-am făcut intr-o perioada grea pentru Romania[…]”, cred ca in loc de „expertiza” (oamenilor nostri) ati vrut sa scrieti „experienta” (oamenilor nostri); fraza capatand claritate si sens, astfel. Experienta, nu „expertiza”, este in mod normal legata de invatatul din greseli si trezeste respectul celor care nu o au, nu? Ma intreb, nu dau cu parul :)).

  29. 29 sicmar septembrie 28, 2008 la 5:25 pm

    D-le Nastase,
    O alocutiune atat de lunga, si ce-i drept reusita si adecvata momentului, este greu de comentat. Temele abordate sunt prea multe pentru a fi comentate, fiecare in parte, pe blog.
    Eu as structura ideiile in trei categorii: critica liberalismului si promovarea social-democratiei; critica guvernarilor de dreapta de la noi; razboiul propriu si al altor membrii ai PSD cu statul politienesc. Ma voi opri doar la prima dintre ele.

    Desigur, este usor sa critici o doctrina politica exagerandu-i nereusitele si mai ales punandu-i in „carca” esecuri care nu-i apartin.
    Cat despre sentinta „CAPITALISMUL DE DREAPTA, LIBERAL SI NEO-CONSERVATOR ESTE DEPASIT DE ISTORIE” ce sa mai vorbim. Marxismul spune asta de peste 100 de ani, pentru o perioada care atunci parea o eternitate a si reusit s-o faca, dar sa ne fereasca D-zeu sa mai avem parte de astfel de reusite. Social-democratia s-a nascut cu acest crez, este in genele ei, dar in absenta demonstratiilor, dupa atata timp, a ajuns un fel de „adevar revelat”, bun pentru idealisti si pentru noii adepti ai vechiului precept „crede si nu cerceta”.
    Este mult prea exagerata fraza „apostolii capitalismului fara reguli sunt de fapt niste profeti mincinosi” chiar daca este menita mobilizarii propriilor adepti. Capitalism fara reguli nu mai exista demult decat in carti de istorie. Sper ca n-or fi atat de prosti social-democrati incat sa ia textul citat altfel decat o figura de stil imbricata in alta figura de stil.

    Criza financiara din USA (si previzibilele ei consecinta in celelalte economii) o prezentati ca o criza a liberalismului. Nu-i de loc asa si m-ar surprinde sa n-o stiti. Suntem deocamdata prea aproape de evenimente pentru a putea judeca in cunostinta de cauza intreaga complexitate a lor.
    Criza „dotcom” ar putea fi incadrata tot cam aici, ca un preambul a marii crize incepute in 2007.
    Cronologic, pentru ca in realitate avem o succesiune de crize, prima a fost criza „subprime” dar nu voi insista aspra ei pentru ca are cauze deja bine cunoscute.

    Componenta „imobiliara” a crizei, are radacini tocmai idei social-democrate care promoveaza bunastarea pentru toti, dincolo de ceea ce in mod normal le permite punga, care au incurajeaza creditele de consum si in special cele destinate achizitionarii de locuinte. Si asta intro tara care este bastion al liberalismului. Ea a fost dublata de iresponsabilitatea dezvoltatorilor imobiliari si a sistemului bancar care mizau pe solvabilitatea clientilor … nesolvabili.

    In actuala componenta a crizei, majoritatea privirilor se indreapta spre imoralitatea manifestata in sistemului financiar si mai ales in cel bancar, dublata de o lipsa a controlului, cu sistemul bancar lasat doar in grija autoreglementarii.
    Nicolas Sarkozy, acum mai putin de-o saptamana, aborda extrem de critic acest aspect.
    (http://www.lemonde.fr/politique/article/2008/09/26/le-discours-du-chef-de-l-etat-sur-la-situation-financiere-du-monde-et-de-la-france-extraits_1099984_823448.html)
    „On a mis en place des systèmes de rémunération qui poussaient les opérateurs à prendre de plus en plus de risques absolument inconsidérés.”
    dublata de lipsa unui control eficient asupra acestui sistem, lasat doar in grija autoreglementarii pietii „L’autorégulation pour régler tous les problèmes, c’est fini. Le laissez-faire, c’est fini. Le marché tout-puissant qui a toujours raison, c’est fini.”
    Dar, acelasi Sarkozy, conchide: „La crise financière (…) n’est pas la crise du capitalisme.” si „l’anticapitalisme n’offre aucune solution à la crise actuelle”.

    Joseph E. Stiglitz (http://www.josephstiglitz.com/), critic al razboiului din Irak, al globalizarii, al FMI, al lipsei de reactii fata de incalzirea globala etc. priveste Wall Street-ul, de la inaltimea laureatului la premiul Nobel, extrem de critic dar nici masurile trezorerie americane de atenuare, respectiv ne repetare a crizei nu-i sunt pe plac (http://www.thenation.com/doc/20081013/stiglitz).

    Ma surprinde ca vedeti in liberalismul economic contemporan ceea ce el era cu mult timp in urma. Pe de o parte, liberalismul nu exclude nici reglementarea pietelor (in particular piata financiara) si nici interventia statului in economie. Ceea ce promoveaza liberalismul economic este ca reglementarea sa nu sufoce piata iar interventia statului sa fie minima.

  30. 30 alexei septembrie 28, 2008 la 7:11 pm

    Bun discurs, dar in ceea ce ii priveste pe aia din afara mare greseala…de ce nu ni se da si noua cate 20000 euro ca stam in tara? De ce nu incurajam IMMurile, care vor sa ofere locuri de munca cu niste subventii, etc sa poata sa mareasca salariile….chiar sunt dezamagit! De ce sa incurajez un Costel Busuioc, caruia i s-a oferit o posibilitate de afirmare in tara si care a preferat capsunile si apoi se da lovit ca nu a fost ajutat si ca a trebuit sa il descopere spaniolii. Sunt atatea de spus…

  31. 31 eugeno septembrie 28, 2008 la 7:15 pm

    Multumescu-ti tie Doamne, ca am trait sa o vad si pe asta.
    Chiar daca nu se poate abtine si incearca sa vare macar ceva „strambe” intre PSD si PC, dupa un sir interminabil de postari de tip „Gica contra”sub diferite nick-nameuri, dragutul meu partener de postari, actualul Harabula,
    recunoaste (este drept „cu una cu alta”), ca ceva facut de PSD a fost o reusita.
    Este un semn sigur ca PDL este in deriva, in asemenea situatii fiind stiut ca anumite „vietuitoare” parasesc corabia.

  32. 32 Bibliotecaru septembrie 28, 2008 la 7:29 pm

    @ Adrian Năstase
    Domnule Năstase,
    Spuneţi „Românii s-au săturat de guvernarea prin scandaluri. CETĂŢENII AU OBOSIT, OAMENII S-AU ÎNDEPĂRTAT ŞI MAI MULT DE POLITICĂ.”

    Pentru a schimba această stare de fapt, pentru a închide pentru totdeauna discuţiile futile care nu duc nicăieri, nu credeţi că a venit timpul (după alegeri, evident) să înceapă restructurarea partidului pe baza unei doctrine proaspete, concrete, o doctrină aplicabilă la acest moment al istoriei României? Va fi în perioada următoare alegerilor viitoarea doctrină PSD, structurarea filosofică a conceptelor politice social-democrate, o prioritate?

  33. 33 misterb septembrie 28, 2008 la 7:30 pm

    Da a iesit bine cu o singura exceptie…se pune caruta inaintea boilor…adica nominalizarea lui geoana ca prim- ministru. primul ministru nu se alege prin vot direct se propune de catre presedintie. Deci este o mare tampenie. Presupunand ca o sa castigati alegerile… si basescu este obligat sa nominalizeze un prim ministru din partidul castigator ( atentie partid castigator nu cate 20 la suta toate partidele) si nu- nominalizeaza pe Geoana ( desi e greu de crezut ca basescu nu o sa fie incantat sa nomnializeze un papagal usor de manipulat) ci o sa-l vrea pe Vasile Puscas ..ce faceti atunci?? Propunerea cu prim ministru se justifica atunci cand alegerile pt presedintie erau in acelasi timp cu parlamentarele.
    In al doilea rand nu e cea mai buna optiune si poate o sa castigati sau nu aceasta nomninalizare va va manca cel putin 5 procente…Adica sa zicem ca o sa luati 30 fara Geoana nominalizat luati 35…
    Mi-a placut de Mazare original ca intotdeauna… Inca odata cu geoana luati plasa dar va priveste si daca nu castiga geoana la Dabuleni 🙂

  34. 34 Ilie septembrie 28, 2008 la 7:34 pm

    Domnule Nastase sfatul meu este sa profitati de media lui Voiculescu pt a va face campanie. Sambata seara la stiri pe Realitatea prezentatoarea a spus doar atata: M.Vanghelie la declarat pe Geoana premier si a si lasat imaginile sa curga de la congres cu prestatia lui Vanghelie.Ceea c am remarcat a fost faptul ca prezentatoarea a lasat sa zica Vanghelie doar despre Geoana ca se vrea premier nu si de dumneavoastra k Presedinte. Desi am vazut clar ca Vanghelie la desemnat pe Geoana k premier si pe dumneavoastra viitorul Presedinte.Asa cum Realitatea taie din imagini sfatul meu si Antenele lui Voiculescu sa taie din imaginile cu Basesc+PD-L. Nu tineti cont despre ce zice lumea sau masmedia,profitati ca aveti surse de informare dar utilizatile ca numai cu o propaganda pe masura,atat in presa cat si la tv ve-ti castiga categoric.
    Succes

  35. 35 agamita dandanache septembrie 28, 2008 la 8:09 pm

    un discurs bun, politic. Dar despre realitate cand aveti de gand sa vorbiti? Chiar si despre realitatea din PSD. De ce Mitrea va tine la colt? Si nu numai pe dvs. Nu mai e mult si va trimite pe toti acasa pt ca se viseaza presedinte si prim ministru. Am crezut ca v-ati invatat lectia din ceea ce vi s-a intamplat in ultimii ani si ca stiti si cine v-a copt-o, ca nu a facut-o marinerul singurel. Nu stiu… parerea mea e ca putem face filisofie in momentul cand lucrurile sunt pe fagasul cel bun, acum speram la putina actiune si discutii despre realitatile zilei.

  36. 36 ancaf septembrie 28, 2008 la 9:03 pm

    domnule nastase, am vazut in direct discursul dumneavoastra. cand a fost consiliul national unde ati fost ales presedinte multi votanti psd-isti sperau ca lucrurile in acest partid vor reveni la normal.

    (chiar asa, stergeti arhiva blogului, ca nu va avantajeaza! am luat la rand toate articolele legate de consiliu!)

    in lunile care au trecut ne-am alinat cu ideea ca „inca nu e momentul”. cred ca uitati ca aceia care v-au sustinut, ca si aceia care v-au votat la consiliul, au sperat ca venirea domniei voastre va insemna un nou inceput (alaturi de ion iliescu! da, stiu, intr-un fel s-a retras din prim plan!).
    dar cand dupa 6 luni dumneavoastra, chiar dumneavoastra terminati discursul, altfel corect si f.bun, cu fraza „Mircea, ai încrederea şi sprijinul partidului pentru a conduce echipa spre victorie”, ma tem ca nu mai e nicio speranta pentru alde astia ca noi.
    va sugerez un alt final de discurs:
    „Mircea, fa-te ca te lucram!”,
    macar asa am mai spera noi astia, prostimea, ca nu v-am sustinut degeaba (unii chiar si numai pe blog)!

  37. 37 Domino septembrie 28, 2008 la 10:33 pm

    Mesajul este bun. Lumea e in schimbare si Romania e in joc. Romanii trebuie sa inteleaga ca pietele libere, nereglementate, nu aduc avantaje decit unui grup restrins de potentati. Liberalismul economic neo-conservator nu consolideaza democratia ci, cum am vazut in SUA, o slabeste.

    Dreapta romaneasca nu face decit sa mimeze modelul economic american, cu ceva influente europene. De ce altfel dupa atitia ani de crestere economica impresionanta doar o clasa restrinsa de privilegiati au servit din fructele prosperitatii, pe cind milioane de romani se zbat in saracie si mizerie? De ce se aprofundeaza aceste decalaje in societatea romaneasca?

    Dreapta serveste romanilor aceiasi pacaleala ca si americanilor cu acel „sa traiti bine”. Si pe americani i-au bombardat cu campanii publicitare gen „traieste ca un bogat!”, pur si simplu inselindu-i ca pot lua un al doilea credit pentru casa, punind casa garant.

    Solutia? Nu exista solutii minune. Centrul-stinga e moral indreptatit sa vina cu idei in aceasta perioada grea, ca de exemplu: stimularea micilor afaceri (ca cele de familie) sau grila proportionala de impozitare. Un alt mesaj cred eu important este cel referitor la individualism. Romania la ora asta arata ca o America din care razbate un individualism vulgar. Fara comunitati puternice prosperitatea e o iluzie. Deci, un accent pe politici comunitare, de reducere a disparitatilor economice, cu sprijin UE.

  38. 38 Codrin Scutaru septembrie 29, 2008 la 12:53 am

    In primul rand, vreau sa va spun ca avem nevoie de un stat puternic, insa in acelasi timp de unul minimal si puternic, nu de unul extins, greoi, inert si oarecum solid precum vechile combinate siderurgice.
    Chestia cu Mircea mie mi s-a parut fortata. De la inaltimea celui care putea avea acum lejer un partid de 40% daca ar fi fost presedinte al PSD, va permiteti sa il laudati pe Mircea Geoana, un om a carui destin era in alta parte, nu la conducerea PSD.
    MIRCEA GEOANA A FOST SANSA PARTIDELOR DE DREAPTA DIN ROMANIA. Daca el nu era la conducerea PSD, aveam un alt peisaj politic astazi.
    Vad ca multi socialisti cu vechime au fost oarecum impinsi spre colegii marginale din lipsa proprie de fonduri pentru a-si finanta campania sau din lipsa de combinatorica politica. Ma gandesc la unii din predecesori la actuala functie pe care o detineti in partid. Daca i-ati reactiva, ati avea si mai multe sanse IMPREUNA si chiar VET REUSI.
    Ca sa continui, electoratul rural il cere inca pe Ion Iliescu. Este dispus oare sa ajute PSD facand cateva circuite prin tara?

  39. 39 MND septembrie 29, 2008 la 12:31 pm

    Ma bucur sa vad un PSD unit , cel putin declarativ .
    S- auzim numai de bine !

  40. 40 JR. septembrie 29, 2008 la 1:55 pm

    D-le Preşedinte,
    Nu e momentul să spunem vorbe mari; Adversarii politici sau cârcotaşii vor crede că imfatuarea şi-a făcut loc printre noi. Voi aminti doar că după revoluţie nu s-a mai văzut o astfel de manifestare democratică. Oamenii de bună credinţă recunosc acest lucru în presă şi pe bloguri. Sânt mici răutăţi care vi se spun aşa cum fac şi eu câteodată când vorbesc de Băsescu sau Boc. În mare a fost o reuşită la care se cunoaşte contribuţia dvs. Mesajele transmise a întors electoratul cu faţa spre Dumnezeu. Bravo
    Acest profil de bărbat trebue să fie PRESEDINTELE ţării mele.
    Cu stimă, Jr. P. N.

  41. 41 JR. septembrie 29, 2008 la 2:07 pm

    …misterb spune: „…Băsescu nu nominalizează pe Geoană; Ce faceţi?”
    răspund eu: Îi arătăm pisica! PSD+PC şi tot neamul lor, nu votează Băsescu PREŞEDINTE!! Băiatul ăsta se face frate cu dracul numai să treacă puntea. Mai sânt şi alte soluţii de cointeresare, wiski spre exemplu!

  42. 42 strongvaleriana septembrie 29, 2008 la 2:57 pm

    Daca-mi permiteti, nu ma pot abtine sa nu remarc cum vectorul purtator de mesaj – atmosfera festivista, coloana sonora – alcatuit intr-o forma din care razbatea ideea de unitar ( multora li s-a facut dor de asa ceva ) a penetrat multe minti !
    Mai ales interviurile televizate pe fundalul sonor al muzicii ( new age parca ) cred ca au avut un mare impact asupra privitorilor
    Vreau doar sa subliniez ca e foarte important si modului de transmitere al unui mesaj, care chiar poate deveni un link inconstient prin asociere empatica cu astfel de momente
    Zic si eu …

  43. 43 Bibliotecaru septembrie 29, 2008 la 3:17 pm

    @ Adrian Năstase
    Am recitit astăzi alocuţiunea domnului Mircea Geoană şi am avut brusc impresia că am fost ocupaţi de somalezi. După ce premierul Tăriceanu mi-a demonstrat (parcă mie personal, cel puţin aşa am simţit) că „raţa împunge”, adică, printr-un discurs plin de simţire şi pus în buclă nesfărşită, că mărirea pensiilor nu este o măsură socială şi că nu e de stânga, acum văd că preşedintele Mircea Geoană vorbeşte despre soluţii de stânga cum ar fi scăderea impozitelor şi facilităţi financiare pentru firme, adică cele mai de dreapta măsuri. Eu mă întreb dacă mai citeşte cineva titulatura partidului înscrisă pe carnetul de membru. Nu se poate aşa ceva, vă rog să mă credeţi că mă simt de parcă aş fi coborât în epoca de piatră ori că sunt la „Farsele lui Jugaru”. După ce cota unică, singura măsură cu adevărat bună a guvernului Tăriceanu, şi asta dată de partea PD a alianţei DA, a început să-şi facă efectul, domnul Mircea Geoană se gândeşte să lovească exact în ea, şi, după ce odinioară criticase scăderea impozitului, vine acum cu scăderea impozitului la cei cu salarii mici, asta înseamnă cam 15 lei în plus la salariu. Şi lumea aplaudă frenetic. Lumea aplaudă pentru că are încredere, îşi pune destinul în mâinile politicii, şi politica îşi bate joc de ei, liberalii sunt demagogi cu politici de stânga, social-democratici sunt demagogi cu politici de dreapta.

    Dacă politica asta nu se revizuieşte rapid din punct de vedere doctrinar, sunt hotărât să nu mai votez în viaţa mea un om politic, voi vota numai independenţi. Este pur şi simplu o bătaie de joc. Eu ştiu că dumneavoastră nu aveţi propriu-zis o vină, dar politica per ansamblu este vinovată şi atunci fiecare om politic este vinovat pentru că nu a intervenit la nivelul la care a putut.

    Poate că tonul meu este mai aspru decât ar fi normal, dar chiar nu se mai poate, jocul politic a ajuns dincolo de limita suportabilului. Rog clasa politică, în totalitatea ei, să se oprească din acest joc de-a războiul, joc care nu poate duce decât moarte naţională.

  44. 44 Alex septembrie 29, 2008 la 4:43 pm

    Daniel, ai afirmat: „Nici economia americana nu a cazut pentru ca nu exista protectie sociala adecvata (desi e si acesta un lucru negativ), a cazut din 2 motive (care au si ele factori generatori):
    – acumularea unei parti insemnate din operatiunile financiare in mainile unui numar restrans de jucatori care operau cu marje ridicate (concentrarea prea mare a puterii economice si politice, ceea ce a dus la cresterea incontrolabila a riscului)
    – frauda. Si in 2000 cand a avut loc topul in economia reala ce a culminat apoi cu celebrele falimente Enron si Worldcom, si in 2007 cand am avut topul pe financiare, factorii ce au stat la baza caderilor au fost fraudele (raportarile false si contabilitatea dubla) si coruptia pana la cel mai inalt nivel”.
    De acord cu tine, cu doua observatii:
    – acumularea puterii financiare si a informatiei in mainile unor „oligarhi” este consecinta unei optiuni de politica economica de dreapta impinsa pana la extrem. Lipsa interventiei statului pentru a impiedica smenurile, intelegerile frauduloase, cartelizarea pietei, pentru a asigura libertatea economica reala a agentilor economici, aka slugarnicia administratiei Bush fata de niste grupuri de interese dintre cele mai obscure. Dupa cam am mai sustinut, subordonarea totala a politicului fata de economic, lipsa cu desavarsire a unei elite politice veritabile, a unei „aristocratii politice”, situate deasupra intereselor financiare. Din China pana in America. Aceeasi situatie in Rusia, UE, Argentina, Brazilia ( acolo sunt cativa oameni politici idealisti, cu putina poezie in cap, din pacate, desprinsi de realitate), toti o apa si-un pamant.
    – frauda si coruptia, mana in mana cu lingerea „oligarhilor”.

    In rest, new-right-ul lui Ronald Reagan (liberalism, crestere economica, confortul micului burghez american, imbinat cu incurajarea valorilor morale, a comunitatilor parohiale de tip protestant, inchegata cu retorica anti-comunista, a fost bun la timpul lui. Enervanta este maimutareala anacronica a conceptelor din anii ’80 de catre dreapta „cu idei putine si fixe”.
    Sustin in continuare ca guvernarea psd-ul a dat-o mai la dreapta, dar cat a fost oportun, fara sa devieze tembel.

    Bibliotecarule, Guvernatorul Isarescu a atras atentia ca asistam la o crestere economia umflata, nesanatoasa. De ce? Pentru ca este bazata, ca in SUA, pe inginerii financiare, castiguri peste noapte in principal din consum, credite de consum, credite ipotecare, mana in mana cu mafia imobiliara, constructii.
    Am vazut ca si pdl-ul, prin vocea lui Gh. Pogea, a criticat la randul sau strategia pnl-ului de crestere economica („sunt gras, dar nesanatos”), uitand insa ca a fost artizanul acestei strategii in timpul guvernarii Aliantei DA.

  45. 45 geomarz septembrie 29, 2008 la 5:28 pm

    Dragii mei bloggeri PSD-isti plus PC-isti.
    Cu Mircea Geoana-Prostanacul in frunte nu veti ajunge nicaurea. Asa sa stiti.
    Pe Bunicuta ati dat-o de-o parte, ca omul de rand vota Iliescu si nu PSD-PC…sau Geoana scolit dincolo de marea Balta…

  46. 46 Bibliotecaru septembrie 29, 2008 la 8:06 pm

    @ Alex
    Eu trag semnalul de alarmă a creşterii „frauduloase” de pe vremea guvernului Ciorbea. 🙂
    Excelenţa sa Isărescu are şi el o manipulare în discurs… iar politica monetară a Băncii Naţionale oare nu frământă şi ea exact aceiaşi realitate? Să fim serioşi, dl. Isărescu este mână în mână cu „raportările umflate”.

  47. 47 buzoianu septembrie 29, 2008 la 10:18 pm

    DOMNULE ADRIAN NASTASE,

    Am participat la activitatile desfasurate in data de 27.09.08 si doresc sa va aduc la cunostinta urmatoarele;

    -eforturile depuse de organizatori sunt de apreciat,dar cu toate acestea vreau sa stiti ca dezordinea creata de unii a lasat de dorit in sensul ca i-a impus domnului MITREA sa accepte astfel de manifestari;
    -discursul d-voastra impecapil ptr. cine are capacitatea sa inteleaga,spun aceasta deorece am stat in preajma unor pecisti care la fiecare fraza prezentata comentariul era de genul ” ASTA MAI STIE SA SPUNA SI ALTCEVA,SE VEDE CA NU ESTE MESERIAS,EI VROIAU SA SPUNA CA MAI MULT LE CONVINE NOTIUNEA DE MARDEIAS”pacat ca in aceasta alianta PSD+PC avem si multe cozi de topor,analizati si va veti convinge ca am dreptate;
    -personal colaborez in peste 25 de localitati cu potentiali candidati din partea PSD,si pana in prezent nu pot face afirmatii de valoare,
    insa daca de la nivel central nu se impune o conduita fireasca,demna,cinstita,onesta si transparenta acesti pecisti afaceristi de alba-neagra vor influenta procentul propus,adica cel care sa asigure formarea guvernului;
    -daca ideile din discursul d-voastra,ale d-lui GEOANA,ILIESCU,
    CORLATEAN,PONTA,si ceilalti vor vor fi lasate la interpretarea acestor pecisti,procentele vor scadea semnificativ;
    -personal am fost atentionat sa nu comentez sondajele de opinie,la PC are dreptate numai cine este sef,spun aceasta deorece am
    pregatire a[profundata,sunt inginer mecanic,promotie 1980,am titlu de
    doctor,dar eu nu am dreptul la opinie deorece nu ma pricep la furaciuni.Eu
    nu candidez la nici o demnitate de parlamentar,dar cand vad ce persoane sunt desemnate ptr. asa ceva mai ales de la PC,dar si de la PSD,gandul ma face sa afirm ca valorile sunt date deoparte in defavoarea celor care si-au cumparat postul de consilier judetean sau municipal pe bani,bani si iar bani;
    -am studiat oferta de guvernare,este realista in proportie de70%,
    va rog analizati problema agriculturii in sensul ca in zonele preonderent agricole cea mai mica ferma sa aiba minim 50 ha,nu ca acuma cand avem
    de a face cu o faramitare nedescris,cine aloca fonduri ptr. asa ceva?nimeni.In acest sens va propun ca la nivel central sa se intocmeasca un proiect ptr. fiecare candidat,membru PSD,militant care inca de pe acum sa
    mearga din casa in casa sa explice avantajele unor asemenea de proiecte,
    sa vada taranul ca cineva vrea sa aloce fonduri ptr. el nu sa consume fonduri in defavoerea lui,sa se fca instructaje cu oamenii.Spun aceasta deoarece compartimentele specializate in intocmirea de proiecte mai mult
    cer decat dau solicitantului;
    -nu vreau sa fiu malitios dar la activitatea din 27 sept,2008 au venit unii candidati intr-o tinuta deplorabila,care din punctul meu de vedere
    au adus un deficit de imagine tuturor celor prezenti la ROMEXPO;
    -as dori sa nu am dreptate dar ciuma portocalie va inventa in aceasta campanie cele mai diabolice metode care sa colecteze voturi de la cei care lucreaza in tarile din UE,deci va rog MARE ATENTIE IN ACEST SENS,si afirm aceasta deoarece pe 01.12.08 vor spune ”iata domnilor din
    PSD pe noi ne-au votat 2(doua) milioane de stranieri ,iar pe voi de stanga
    doar 2008 de cetateni,eu cred catrebuie sa monitorizam matematic acest vot, al celor care lucreaza in afara tarii.

    DOMNULE ADRIAN NASTASE,
    Asa cum am sustinut deseori,am mare incredere in NASTASE,ILIESCU,
    PONTA,DRAGNEA,GEOANA,SERBAN NICOLAIE,VACAROIU,CRISTIAN,OLGUTA VASILESCU,PUSCAS,,HREBENCIC,MARIAN SI ILIE SARBU,ECATERINA,MITREA,si toti oamenii de bine din PSD,dar va rog cu
    mare insistenta dati mana libera in organizarea,planificarea ,conducerea,
    verificarea tuturor actiunilor domnului MIRON MITREA,si asa cum s-a afirmat ca se vor face instructaje zonale eu voi face tot ce este posibil sa particip,dar mare,mare ATENTIE LA SELECTIA CELOR CARE PARTICIPA,spun aceasta gandindu-ma la TRADATORI,DELATORI si alte asemenea categorii abjecte.

    MULTUMESC PENTRU ATENTIE.

  48. 48 Plano septembrie 30, 2008 la 12:40 am

    @geomarz
    Esti tributar conceptului de lider atoate facator. PSD este un partid de echpa, in care si liderul sau spiritual, Ion Iliescu, si cel care a modernizat partidul, Adrian Nastase, s-au integrat. Si daca a facut studii peste balta, Geoana reprezinta si el o etapa in evolutia partidului.
    Daca Iliescu candida, numele sau aparea pe buletinul de vot dintr-un singur colegiu. Asa e votul asta uninominal… de!
    Prezicerea-ti sumbra va fi infirmata peste 2 luni.

  49. 49 Cezar Pesclevei septembrie 30, 2008 la 2:41 pm

    Hmmm, cam ironică privire, d-le Năstase…
    Nu e nicio problemă… vine şi rândul electoratului să vă ironizeze… răbdare…

  50. 50 Cezar Pesclevei septembrie 30, 2008 la 2:48 pm

    În zadar, d-le Năstase,

    Nu mai aveţi resurse de a păcăli electoratul în halul în care aţi făcut-o în trecut.
    S-a deşteptat lumea!
    E drept, mai există electorat prins în capcana ideologiei PSD. Dar e insuficient pentru a garanta victoria PSD.
    Încet, încet, moare şi electoratul îmbătrânit… din lumea a treia a României, din spaţiul rural, electorat caracterizat prin ethos-ul dependenţei de stat, stat care se confundă în mintea lui prin PSD, din păcate.
    Aştept cu nerăbdare o nouă înfrângere a partidului dvs. Pentru că nu meritaţi victoria!!!!

  51. 51 Cezar Pesclevei septembrie 30, 2008 la 2:51 pm

    D-l Ion Iliescu e singurul din fotografie care deţine privirea corespunzătoare, aceea a unei tristeţi cronice şi totdată acute din cauza situaţiei prezente a PSD.

    Titanicul s-a scufundat fiindcă era fără Dumnezeu ca şi dvs.

  52. 52 ramona noiembrie 22, 2008 la 12:21 pm

    cine canta imnul la congresul psd din septembrie 2008? va rog sa imi raspundeti! multumesc anticipat!


  1. 1 Adrian Nastase: o declaratie-soc | Sorin Tudor Trackback pe septembrie 27, 2008 la 9:14 pm
  2. 2 CONGRESUL EXTRAORDINAR REUNIT AL ALIANŢEI PSD+PC « Mihnea Georgescu Trackback pe septembrie 27, 2008 la 9:53 pm
  3. 3 Congresul PSD+PUR: dacă nu intri în box office, faci un remake « Carmen Corina’s blog Trackback pe septembrie 28, 2008 la 12:08 am

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s






Arhiva

Comentarii Recente

diasporean la Anunt!
fostă basarabeancă la Anunt!
Ce scriam acum exact… la Anunt!
De ce n-am criticat… la Anunt!
Cum e posibil asa ce… la Anunt!
Reclame

%d blogeri au apreciat asta: