Raspunsuri

Inainte de aceasta sesiune de raspunsuri, as vrea sa aduc o scurta clarificare legata de o problema pe care ati ridicat-o mai multi dintre voi. Am vazut nemultumiri ale unora dintre voi care nu s-au aflat printre cei carora le-am raspuns, la un moment dat, la comentarii/comentariu. As regreta ca acest lucru sa fie interpretat drept lipsa de respect sau  ignorare a ideilor voastre. Uneori, se intampla ca acele comentarii la care faceti referire sa fi fost postate iar eu sa nu mai fi uitat la postarile din urma. Da, se mai intampla si acest lucru. Alta data, incerc sa raspund in mai multe randuri acelorasi persoane pentru a lamuri niste probleme ce revin. Imi este greu sa stabilesc un algoritm dupa care sa ofer raspunsuri si nici nu cred ca ar fi corect asa. Pana la urma, acest blog este o platforma de comunicare cu voi si, ca orice platforma de comunicare, are limitele sale. Repet, nu este si nu va fi niciodata o chestiune personala.

 

Corina, sa stii ca ironia poate rezolva multe, dar mai ales probleme inventate de altii.

In alta ordine de idei, juristul si fostul prim-ministru Adrian Nastase iti pot spune ca numirea procurorilor de catre alte instante decat cele politice a fost solicitata de Comisia Europeana si este un punct de vedere cu care eu personal sunt de acord. Interventie brutala in Justitie este atunci cand procesul de numiri este repolitizat, asa cum s-a intamplat in 2005. Sa stii ca daca te referi la Traian Basescu da, ai dreptate, DNA are un „presedinte”.

 

Maximmouse, prefer ironiile subtile.

 

Alexei, daca ai fost membru intr-o sectie de votare cu „probleme” poate ar fi trebuit sa le sesizezi la BEC. 

 

Costin, opiniile si istoriile domnului Ciorbea, sunt opiniile si istoriile domniei sale. Probabil ca fiecare dintre noi are de multe ori o versiune proprie asupra istoriei recente. In alta ordine de idei, daca dansul isi pune la indoiala calitatile de politician nu cred ca ar trebui sa gaseasca explicatii pentru asta in factori de natura externa.

 

Ariel, despre infirmarea acelui NUP , pot sa spun doar atat: Cititi interviul dat de Daniel Morar pentru Mediafax. Prietenii stiu de ce.

 

Instalatorule, sper ca a fost o gluma problema cu faina expirata.

 

Koubadera, eu nu am afirmat niciodata ca UE nu a contribuit la evolutia Romaniei pe un drum benefic. Problema este in primul rand aici, unde unii au invatat sa interpreteze lucrurile. Pot sa iti raspund doar printr-un truism: impotriva marii coruptii nu poate lupta decat o Justitie eficienta. Nu pot raspunde la intrebarea de ce nu s-a rezolvat un caz sau altul. Nu a fost vreodata in atributia mea sa dau telefoane la procurori sau judecatori. Institutiile si mecanismele responsabile sunt cele pe care le stii. Atunci cand sistemul de Justitie va fi reformat, ceea ce inseamna Cod Penal modern, Cod de procedura penala modern, institutii profesionalizate, inclusiv Ministerul Public, probabil va dura ca din ce in ce mai putini ani rezolvarea cazurilor de coruptie.

 

Bibliotecarule, ai dreptate. Buna comparatia cu situatia digului (sper ca asa intelegi si mai bine la ce comentariu de-al tau fac referire).

 

Confucius, sunt de acord ca identificarea „dusmanului” este un tip de actiune folosit in politica. Insa depinde care sunt obiectivele unei astfel de miscari si, mai ales, unde se stabilesc limitele.

 

Cezar Pesclevei, multumesc…pentru urare. Dupa o asa urare, daca nu stiam sa inot, invatam.

 

Ovidiu, in Elvetia referendumul are, uneori, valoare legislativa. In Romania, daca demersul de revizuire a Constitutiei, sa spunem, pleaca de la cetateni si este consfintit de un referendum, Parlamentul poate sau nu sa tina cont de rezultatul consultarii populare. Legal nimic nu il obliga sa legifereze ceea ce poporul a stabilit la referendum. Repet, legal. Sigur ca spiritul democratiei reprezentative impune o decizie si o actiune parlamentara conforma cu vointa poporului. Dar legal nu exista nici o constrangere. Daca demersul de revizuire pleaca insa de la Parlament, deja forul legislativ si-a exprimat intentia prin adoptarea unei legi de revizuire. Urmeaza ca poporul, prin referendum sa-si faca auzita vocea. Ca sa fiu si mai explicit: daca referendumul pleaca de la Parlament este nevoie doar de vointa poporului; daca insa pleaca de la Presedinte este nevoie de de o lege care sa fie aprobata, cu doua treimi, in fiecare camera a Parlamentului, apoi sa fie promulgata de catre Presedinte si, dupa aceea, sa fie supusa (legea) referendumului popular, care sa o ratifice. 

PS: Ovidiu, am citit sau…am vazut acel articol interesant.

 

Visky, asocierea dintre Obama si JFK cred ca este incurajata tacit si de catre candidatul democrat. Tactic, asta ar putea sa irite la un moment dat. Dincolo de acest aspect insa, nu stiu daca este vorba de o alianta de convenienta. Depinde ce intelegem prin acest termen. Pana la urma, orice colaborare are aceasta natura pragmatica.

 

Koubadera, imi place perspectiva realista legata de Obama si cred ca este aplicabila oricarui lider politic. Providentialismul este o iluzie, pe care unii incearca sa o intretina si la noi in aceasta perioada. Nu cred insa ca Obama este vinovatul aici.

 

Ionache, departe de mine gandul de a ma fi gandit neaparat la o Uniune SUA-UE, desi ideea nu este una departe de realitatea relatiilor de peste Atlantic. Pana la urma, postarea despre Obama a avut drept intentie aducerea in dezbatere a acelor elemente care ne unesc pe noi, cei din Uniunea Europeana.

 

Diogenecainele, as spune mai degraba ca UE nu isi mai permite esecuri. Solutia ta referitoare la Tratatul de la Lisabona poate fi prea lenta pentru unii. Pana la urma, pasi importanti intr-o directie sau alta vor trebui facuti, tocmai de aceea cred eu ca este important sa fie evidentiate acele lucruri care ne unesc.

 

Cristian, eu nu am spus ca romanii sunt pregatiti sau nu pentru un presedinte al UE. Pana la urma tu pe ce te bazezi cand afirmi ca nu ar fi pregatiti? Discutia este inca departe de a fi ajuns acolo, si nu vorbesc aici numai de Romania. Personal insa cred ca dezbaterea trebuie sa inceapa, fiindca definitivarea institutionala a UE nu se poate face doar la varf, fara implicarea mai larga a societatilor din Europa.

 

Roxana Iordache, fake sau non fake, omul sta bine. Cel putin la acest moment.

 

Petrut Dumitru, eventuala mea decizie de a candida la Mizil, sa spunem, nu are nicio legatura cu intentiile lui Catalin Avramescu. Invers, poate. Am primit mai multe invitatii pentru a candida in diferite circumscriptii si a trebuitt sa fac o analiza cu privire la locul pe care sa il aleg, in functie de multe circumstante.Voi reveni in curand cu mai multe detalii pe acest subiect.

 

Augustin, am abordat tema infrastructurii pentru ca de dezvoltarea acestui sector depinde foarte mult din viitorul Romaniei. Poate nu toata lumea realizeaza acest lucru, sau poate nu toti considera ca infrastructura reprezinta o problema cu adevarat cruciala (dupa mine este fundamentala). In ceea ce priveste problema ridicata de tine – „descarcarea arheologica a terenurilor” – ai perfecta dreptate. Nu stiu daca ma crezi, dar iti pot spune ca am preluat propunerea ta si am transmis-o colegiilor din Consiliul National pentru cautarea si prezentarea unor solutii clare. Oricum, sunt multe probleme care trebuie abordate de o maniera complexa. Eu nu as vrea sa se inteleaga ca daca nu sunt expuse pe blog sau in aparitiile media, de mine sau de catre colegii mei, ele sunt si ignorate. Vremea bordurilor trebuie sa treaca.

22 Răspunsuri to “Raspunsuri”


  1. 1 Augustin august 2, 2008 la 4:08 pm

    @ A.N.

    Cred si sper ca majoritatea celor care posteaza aici o fac nu de dragul „socializarii”, ci cu intentia si dorinta de a fi, cumva, de folos, cit poate fiecare, atit pentru lamurirea sau macar punerea in discutie a unor aspecte teoretice (sigur, doar cei mai dotati si pregatiti in acest sens), cit si pentru semnalarea unor probleme si creionarea unor posibile rezolvari practice. Sigur, sint si citiva – ar fi absurd sa-i nominalizez – care frecventeaza acest blog doar din dorinta de a epata sau, mai rau, de a improsca venin in stinga si-n dreapta. Evident, cind vezi ca tocmai aceia sint in centrul atentiei gazdei, apare senzatia ca se intimpla ceva ciudat, ca scara valorilor s-a cam intors cu fundu-n sus. Si daca mai si constati ca nimic din ceea ce spui n-are ecou, apare un sentiment al inutilitatii care te indeamna sa renunti. Sigur, uneori e vorba doar de imperfectiunile cu adevarat inerente ale comunicarii, de aceea e atit de important sa fim extrem de atenti la feedback-uri. Mai ales ca, mi se pare evident, unul din capitolele deficitare ale guvernarii Nastase a fost tocmai cel al comunicarii.
    Domnule Nastase, nu va sint prieteni adevarati nici cei care va apostrofeaza din 5 in 5 minute, dar nici cei care va „tamiiaza” fara masura! Atunci cind veti constientiza perfect acest lucru, va veti fi dezlegat un bolovan atirnat de picior. Eu cred sincer ca aveti aceasta capacitate, alminteri n-as scrie aceste rinduri. Cit despre problema descarcarii terenurilor de sarcina arheologica, sint foarte bucuros ca a ajuns unde trebuie si ca va primi atentia pe care, cred eu, o merita. Asadar, n-am trecut pe-aici chiar degeaba. Cu stima, Augustin

  2. 2 leo august 2, 2008 la 5:11 pm

    @ AN
    Profit de răgazul pe care vi-l oferă liniştea mării ce vă înconjoară pentru a vă invita să faceţi ceea ce Ochi de Şoim mai întreprinde din când în când: pleacă în sbor roată-roată peste grădiniţa preferată.
    Acu nu mă întrebaţi de ce şi dumnealui, baciul leo, preferă ca şi dvs aceeaşi grădiniţă. Nu cred că ţine doar de zodie, deşi faptul că mă atrage aproape în egală măsură grădiniţa Corinei spre asta ar putea duce cu gândul. E cred, cu toată păstrarea proporţiilor furnicuţei ce declamă de pe schinarea dumnealui, elefantul, „tropăim, tropăim, nu-i aşa!?” o cestiune mult mai complicată de… Ei dar nu despre asta era vorba, nu la asta m-a inspirat răspunsul, fie el şi târziu de întârziat, la o problemă extrem de importantă ridicată de Augustin!
    Aveţi curiozitatea de a privi din perspectiva timpului grădiniţa dvs!
    Spuneţi dacă nu vă intrigă, cum m-a stârnit şi pe mine, discrepanţa dintre evoluţia frumoasă, spre un tot mai agitat creuzet de idei, la care se ajunsese… să zicem înainte de un oareşcare Congres, şi coborârea pe panta satului fără câini în care orătăniile de varii coloraturi s-au încăierat în lipsa dumnealui, câinele dintâi prieten al omului (să mă mai deranjez să-i mai pun nume? nu crez să fie cazul…), în lipsa stâpânului (prea)ocupat să scrie jurnale de călătorie, fie ea, mai ades, cu trebi trebuincioase (dar pe marginea cărora n-a ştiut dumnealui, nastratinul nostru, a ne atrage pe marginea unor idei stârnitoare de idei), ori, mai arar, pentru a spiritului propriu îndestulare de nou şi frumos dedicate, caz în care, iar, prea rar am văzut opinenţi care să cate a veni la întâlnirea de idei cu năzuinţe ori experienţe proprii şi, de ce nu, cu idei pentru integrarea colţurilor de rai neexploatate ale acestei ţări ce-şi află cea mai gravă problemă în faptul că… e locuită…
    Ş-apoi n-aveţi decât să cădeţi în păcatul lui „cine se scuză, se-acuză” (sorry, decât să stârnesc zâmbete stâlcind vorbele cu pricina în limba lui Voltaire, mai bine zâc române.te!), încercând să explicaţi ceva ce nu e cazul a se explica: este dreptul dvs de a vă alege interlocutorii; că doar, de la cârciuma din fundalul camerelor ce aşteaptă o picătură de inteligenţă de unde nu-i, la cea mai de sânge albastru serată, nu poate nimeni a se gratula cu toţi convivii. E suficient să remarcaţi că cine v-a interpelat pe tema cu pricina a făcut-o vis-a-vis de subiecte, nu de subiecţi… Eu cel puţin aşa am perceput interpelările acelor parteneri de discuţii de aici ce păreau ocupaţi să-şi exprime valenţele de fiinţe descartiene nui doar… ocupaţi cu… treabă…

  3. 3 Valeriu Mangu august 2, 2008 la 5:22 pm

    Domnule Adrian Nastase,

    Procedura revizuirii legitime a Constitutiei este mult mai complicata decat pare la prima vedere. De aceea in 2003, asa-zisa Lege de revizuire a fost falsificata cu ocazia publicarii.
    Al dvs., Valeriu Mangu

  4. 4 Marcel august 2, 2008 la 5:55 pm

    „definitivarea institutionala a UE nu se poate face doar la varf, fara implicarea mai larga a societatilor din Europa” – cred ca ati sesizat principalul motiv al blocarii procesului de integrare. Mai poate fi remarcat si faptul ca Irlanda a fost singura tara in care cetatenilor li s-a oferit sansa unei alegeri; ruptura dintre politicieni si ceilalti oameni este raspandita, mai mult sau mai putin, peste tot in Europa.
    Atunci cand ne intrebam „Ce ne uneste ?”/”Ce ne desparte ?” – este mai relevant daca ne referim la natiuni, categorii sociale, grupuri bazate pe convingeri politice – sau daca ne referim la binomul cetateni/oameni politici ?
    Ideea unui presedinte al UE. Daca luam in considerare ce spune D-l Ionache : „atita timp cit politicienii sint sponsorizati de diverse interese, acestia odata aflati la putere trebuie sa plateasca banii inapoi prin legi si acte favorabile sposorilor”, atunci institutiile ar trebui construite in asa fel incat ingerintele unor interese private in actul de decizie al autoritatilor publice sa fie reduse la minim. Un presedinte, ar fi probabil ca ar incerca sa reprezinte interesele generale. De asemenea, o astfel de autoritate este probabil ca ar asigura coerenta politicilor europene.

  5. 5 Ovidiu august 2, 2008 la 7:04 pm

    D-le Adrian Nastase, va multumesc frumos pentru raspunsul detaliat in legatura cu Constitutia si Referendum!

    Eu inteleg ca Romania nu este un stat semi-Prezidential, asa cum se scrie in ziare…

    Deci toata puterea de fapt o are Parlamentul. Iar Presedintele pune stampile aproba… (daca Presedintele refuza sa promulgheze o lege de revizuire cine-l obliga? sau nu este nevoie de aprobarea Presedintelui? in caz ca referendumul a fost initiat de Parlament.)

    Despre asa-zisul „Articol interesant” , era vorba de un articol despre Basescu cand era primar, cum si-a „achitat datoriile” si cum a benificiat de licitatii publice.

    http://stirea.wordpress.com/

  6. 6 Cezar Pesclevei august 3, 2008 la 1:07 am

    Chiar dacă e împletit cu doză de ironie, umorul dvs. e totuşi de apreciat, dle. Năstase

  7. 7 eugen august 3, 2008 la 12:29 pm

    Si relatiile Romaniei cu UE au inceput cu finantari modeste in doemniul cercetarii, energiei si depoluarii. Daca ar avea acelasi succes si in Mediterana ar fi excelent. Problema este ca cu exceptia Israelului toti ceilalti parteneri ai UE din Club Med nu sunt decat state totalitare si mai corupte decat a fost Romania in anii 90.
    Daca vor ramine asa ma indoiesc ca Club Med va folosi la ceva. Nu cred ca un dicator „ingrasat” de UE va deveni astfel un dictator competent si ca banii UE pot rezolva problemele sociale cauzate de sistemul politic totalitar incompetent si corupt al acestor state.
    In ce priveste pacea nu stiu daca UE va fi dispusa sa finanteze masiv un eventual stat israelian.

  8. 8 Augustin august 3, 2008 la 1:44 pm

    Cu scuze, constat ca am mincat, din tastare, o litera; evident „altminteri”

  9. 9 ion cj august 3, 2008 la 8:52 pm

    intelepciunea d voastra o sa va duca acolo unde de mult meritati.

  10. 10 stefanRO august 3, 2008 la 9:46 pm

    Domnule Nastase

    E prima data cand intru pe blogul dumneavoastra, observ ca discutiile sunt foarte interesante! As vrea insa pe marginea subiectului, sa lansez problema romanilor de pretutindeni, si in special al basarabenilor , carora le-am promis redobandirea cetateniei, dar nu ne tinem de cuvant! Sigur, putem discuta probleme geo-politice cum ar fi Uniunea Mediteraneana, dar pana la urma suntem romani si avem obligatiile noastre fata de ai nostri, PE CARE NU LE DUCEM LA CAPAT! La nivel de intentii suntem magnifici, dar dupa asta intra aparatul nostru birocratic care ne arunca in derizoriu, si ne face un deserviciu asemanator cu un atentat la o cladire cu o masina capcana! De atatia ani cheltuim in cadrul Departamentului Romanilor de Pretutindeni bani pe hore, seminarii, aducerea de studenti si elevi basarabeni, bani din buzunarul nostru al contribuabilului, dar nimeni vad ca nu face o analiza asupra eficientei eforturilor in acest sens! Basarabenii se intorc acasa, unii dintrte ei, cu mentalitatea ca romanul ii dispretuieste, acasa la ei sunt discriminati si urmariti ca ar fi „infiltrati”, iar imaginea noastra , a romanilor, e la fel fe proasta pe cat si-o doreste aparatul de stat moldovenesc! Iar romanul de rand cunoaste tot atat de putin despre basarabean cat cunostea si acum 20 de ani! Iar problema aceasta apartine intregului spectru politc, exact ca si integrarea europeana! Vreau sa va intreb, domnule Nastase, daca partidul dvs va ajunge diin nou la putere, nu conteaza in ce coalitie, va veti implica in mod personal la crearea unei strategii unitare a politicii romanesti in ceea ce priveste Basarabia? Pentru ca trebuie sa avem curajul sa renuntam la atitudinea impotenta pe care o avem , de „neamestecul in treburile interne” a tarii numite Republica Moldova! Rusia are o atitudine curajoasa si declara fatis ca tarile foste sovietice sunt in arealul lor de interes! Dar noi ne ascundem ca niste lasi in spatele „neamestecului” in loc sa declaram la fel de curajos ca in acest teritoriu avem interes legitim! Iar relatiile de prietenie cu Rusia se pot dezvolta si cu atitudinea aceasta, chiar daca asa va fi mai greu! Dar nu putem pune la indoiala identitatea nationala a noastra si alor nostri de dragul gazului sau mai stiu eu ce!

  11. 11 Ilie august 3, 2008 la 10:06 pm

    Domnule Nastase am o idee:
    Ce ar fi daca la prezidentiale veti folosi pt afisele electorale poza cea in care tineti un porumbel in mana? eu cred ca da bine la public acea poza.Poza va semnifica pacea de care clasa politica si romanii au nevoie.Politicienii sunt in continuu razboi cu Basescu iar noi cu saracia.Basescu o tine in razboi doar sa dea bn la public dar noi stim ca totul e fals. Ce ziceti de ideea mea ? :d

  12. 12 instalatorul august 3, 2008 la 10:59 pm

    Domnule Nastase, sper ca va simtiti bine in nord, pe aici caldurile ne toropesc si ne incurca mintile si mai ales unor politicieni. Cu faina a fost si nu a fost gluma.
    Tuturor, ca sa nu va mai osteniti a veni pe blogul meu:

    CALDURA MARE.
    Ma va ierta nenea Iancu – din lumea in care o fi el acum – ca ii copiez un titlu. Dar cam asa este: temperaturile nu asa mari ca anul trecut, totusi nu stiu cum se face ca soarele toropeste al naibii. Astazi, la tara, pina si Vera latra asa, mai intr-o doara, precum salariatii platiti la 8 ore – dornici in majoritatea lor sa faca pe cit posibil mai putin pentru un salariu fix. De fiecare data cind ma duc acolo nu incetez sa ma minunez de cei doi tineri meri Prima. Sunt in al treilea an pe rod si sunt senzationali: fac multe si frumoase mere si nu alterneaza in rodire, rodesc in fiecare an. Merele Prima se coc in ultimele zile din august – primele zile din septembrie si sunt foarte frumoase, zemoase si gustoase. Cine doreste un soi de mar care sa-i ofere satisfactii chiar ca amator sa planteze si niste Prima: cresc repede, intra destul de repede pe rod iar merele sunt cit se poate de placute atit la privit cit si la mincat. Boabele de pe primii ciorchini de struguri Sieger le-a mincat graurele: va trebui sa vorbesc cu graurele si sa-i spun ca eu nu muncesc ca sa manince numai el, adica sa nu fie la fel ca un guvernant roman. Altfel va trebui sa-l pedepsesc ori sa-l alung, ceea ce – din nefericire – e mai greu cu guvernantii.
    Bataia soarelui pare sa fi ajuns si prin birourile cu aere conditionate ale unor consilieri de imagine, ori poate si ei ori fi prin concedii si i-or fi lasat pe politicienii marcanti de izbeliste. Fiindca dl Tariceanu nu s-a lasat pina nu a infulecat – in vazul lumii – o portie din mincarea sinistratilor, dupa bunul obicei guvernamental de a nu lasa sa se scurga nici un ban de la buget fara sa-ti infuleci portia. Hei, Taricene, fasolea aia de la sinistrati e platita de mine, contribuabil, ce te apuci sa infuleci tu din ea, n-ai salariu de premier? Coana mare nu-i in stare sa-ti fiarba o oala cu fasole acasa? Daca dl Tariceanu ar fi scos dintr-o servieta uzata, de premier harnic, citeva sandvisuri cu piine cu unt si le-ar fi impartit cu sinistratii, asta da era imagine, dar dupa ce si asa sunt oamenii aia necajiti sa te mai calicesti si tu la fasolea lor? Si pe la primaria Bucurestilor bate soarele cam tare in geamuri, asa ca bunul doctor Oprescu, aflind ca prin zona Rahovei sunt nistre oameni si strazi inca fara apa si canalizare si-a zis, ca intr-un banc cu nea Nicu si coana Leana, sa le faca si el o… vizita. Mai tare era sa fi inceput o lucrare acolo, dar deh e mai greu sa umble operatorii cu conductele in spinare intr-o actiune de imagine spontana, de genul hai sa aratam ca primarele nostru nu se odihneste nici duminica. Ei, chestia asta ma face sa cred ca dl Oprescu, din punct de vedere politic, e intr-o staza de strabism divergent, adica – popular – se uita cu un ochi la faina primariei si cu altul la slanina Cotrocenilor.
    Si credeti ca pe la mine pe la partid e altfel? Acu’ vreo doua zile m-au chemat sa-mi iau al doilea carnet de membru, la sase luni de la primul; asa o fi pe aici, cu cit primesti mai multe carnete de membru inseamna ca esti mai pretuit? Oare cite carnete de membru o fi avind dl Boc care e presedinte? Vreo cinci-sase mii de carnete de membru?
    Cind eram tinar, am ramas uluit de fraza cu care incepea un articol dintr-o revista tehnica franceza: “daca cele 6 canale nationale de televiziune nu va satisfac, va prezentam o modalitate de a receptiona 21 de posturi TV satelit”. Pe vremea aceea noi aveam doar doua canale TV si eu eram incapabil sa inteleg cum puteau francezii sa nu fie satisfacuti de 6 canale TV, dar sa-si doreasca inca 21 de posturi satelit. Astazi, datorita televiziunilor noastre, inteleg foarte bine ce inseamna sa nu poti vedea nimic pe mai mult de 40 de posturi TV: e o reala intrecere socialista a astora in reluari de filme si suse de doi bani, ceva de speriat. Asa ca imi pun acum un film in cd-ul calculatorului si ma pregatesc sa intru in lumea hollywoodiana a povestilor cu final fericit. Deci noapte buna ori buna noapte, in functie de situatie si va doresc toate cele bune ori toti cei buni, dupa cum e cazul.

  13. 13 Mihnea Georgescu august 4, 2008 la 12:22 am

    SEMNAŢI PETIŢIA PENTRU DEMITEREA LUI PATAPIEVICI

    http://www.petitiononline.com/hrpata/petition.html

    To: Preşedintele României, Traian Băsescu, Prim Ministrul României, Călin Popescu-Tăriceanu

    Noi, Românii de Bine din această Ţară, intelectuali de toate orientările politice, dar şi oameni simpli revoltaţi de modul incalificabil în care sunt terfelite valorile acestui Neam,

    Solicităm destituirea din funcţia de director al Institutului Cultural Român a lui HORIA-ROMAN PATAPIEVICI, pentru abateri grave şi repetate împotriva bunelor moravuri, antisemitism şi anticreştinism.

    Considerăm că limbajul său anti-românesc, anti-semit şi anti-creştin este profund descalificant pentru un om în general, pentru un om de cultură mai ales şi total incompatibil cu calitatea de funcţionar cultural al Statului Român.

    Cerem aducerea lui HORIA-ROMAN PATAPIEVICI în faţa justiţiei pentru ultraj contra bunelor moravuri, propagandă extremistă de dreapta şi antisemitism.

  14. 14 bulibasa august 4, 2008 la 2:08 am

    Domnule si Domnia Domniei voastre de ministru prim ministru nea adrian nastase,toate ca toate,blogareala,vorbareala,tastareala,vrajeala finuta de politician cu o pregatire psihologica pt manipulare,intreb si eu o intrebare,sa ma aflu si eu in treaba,am auzit ca aveti o matusa care se numeste tamara si ca aveti termopane la apartament,cum se poate domnu adrian nastase sa aveti termopane la apartament? ce e cu nesimtirea asta,pai,asa se fura domnule?.sunteti o rusine pt hotii politicieni!eu,domnul si excelenta mea ,mister bulibasa,va ofer lectii de hotie gratuit

  15. 15 blogideologic august 4, 2008 la 2:43 pm

    @ stefanRO
    Rusia, pe “curba de învăţare” postmodernă/La ora actuală Rusia, ce şi – a recâştigat puterea economică şi avansează crescendo pe “curba de învăţare” postmodernă, a resuscitat vechiul proiect generat de succesul pactului Ribbentrop- Molotov, şi îl aplică în ciberspaţiu! Constat pe panoul blog -ului meu, lipite precum căpuşele, link – uri spre articole din blogosferă concepute într- o subvernaculară pseudo- neolatină grotescă, o subvernaculară care îşi spune “limba moldovenească”! La un moment dat am scris pe blog despre “Temele mari ale ortodoxismului românesc : (i) Trebuie să fie furnizate răspunsuri coerente în limba română la atacurile non-ortodocşilor, atacuri care se fac de pe poziţiile filosofiei analitice, împotriva ortodoxiei în general. (ii)Trebuie să eliminăm critic influenţa misticismului rusesc (de genul Vladimir Lossky) din ortodoxismul românesc. (iii) Patriarhul BOR trebuie să îşi asume la modul cel mai serios funcţia de locţiitor al catedrei episcopale din Cezareea Cappadociei.” Imediat slugile ruşilor au reacţionat în subvernaculara lor pseudo- neolatină înţesată cu barbarisme printr -un articol violent în “limba moldovenească” la adresa mea. Un nou link – căpuşă care ducea spre acel articol a fost fixat pe panoul blogului meu! Bănuiesc că lucrează în ture (4 oameni pe 24 de ore, cel puţin aşa au lăsat să se înţeleagă, de exemplu m -au ameninţat cu 4 înjurături!), şi cineva îi plăteşte pentru această muncă. Mai presupun că sunt cetăţeni ruşi veniţi ca stăpâni obraznici în respublika Moldova, cetăţeni ruşi care au făcut şi ceva studii universitare în România (cu burse plătite de statul român, din bani strânşi prin impozitarea cetăţeanului român). Dar centrala lor care îi plăteşte şi coordonează acum se găseşte indubitabil la Moskova. Spun eu aici centralei din Moskova că îi plăteşte degeaba pe acei indivizi care apar cu totul patetici unui basarabean român autentic! Totodată am rămas surprins să constat că un blogger român de calitate, –este adevărat că la un moment dat declara că nu are un job stabil, şi că are probleme cu banii–, cooperează acuma cu ei, chiar am fost atacat virulent de acel blogger român şi ameninţat cu scrierea unui articol în cea mai corectă vernaculară neolatină împotriva mea! Îl aştept.

  16. 16 blogideologic august 4, 2008 la 2:59 pm

    @ stefanRO
    Canibalism rusesc/Aşa cum povesteşte Alexandru Soljeniţîn (Dumnezeu să îl ierte şi să îl odihnească!) în cartea Arhipelagul Gulag, unii dintre ruşii ţinuţi în lagăre mâncau din când în când carne de om. Omul ales să fie mâncat era un naiv- trufanda numit de comeseni „karova” (vacă). Dar această informaţie sumară este constrânsă de Alexandru Soljeniţîn cu nenumărate judecăţi de valoare. Unii nu cred în acel canibalism al ruşilor din lagăre. Alţii, şi anume chiar urmaşii acelor samoiezi, sunt mândri. “Bunică-miu a fost nevoit să prizoniereze la maica rusie, mâncând carne de cal şi din când în când de om.”, citesc pe blogul […]. Observaţi continuitatea în frază, –neîntreruptă de ghilotina lui Hume–, între consumul cărnii de cal şi consumul cărnii de om. Dacă primul tip de consum îndeplineşte o funcţie, satisfacerea nevoii de proteine pentru organismul uman, cel de al doilea tip de consum nu mai poate fi justificat prin acelaşi demers, prin niciun demers, de fapt. Dacă bloggerul urdumheit ar fi într – adevăr un tip virtual civilizat, trebuia să intercaleze acolo o judecată de valoare privind canibalismul bunicului său, nu doar o informaţie privind satisfacerea nevoii de proteine a bunicului său. Mărturisesc că eu nu am mâncat trei zile după acea lectură de blog! Culmea, nici unul dintre comentatorii de pe blogul […] nu adaugă vreo judecată de valoare despre această informaţie macabră. Ba, mai mult, unuia chiar i se face foame! “pe iulie 27, 2008 at 12:00 pm17 e. […] oh iti scriu mai incolo epistola . acum mie foame !”, vezi […]. În această postare, fixată acum de patronul blogului urdumheit ca un link – căpuşă pe panoul blogului meu, eram avertizat să nu mai spun despre urdumheit că se trage dintr -un mujic rus pripăşit prin Basarabia în chip de obraznic stăpân. Acum, frazarea cu „maica rusie” n-ar spune -o vreodată un basarabean român, eu nu am auzit – o vreodată de la unchii mei, care de asemenea au fost în lagăre. În fine, prin expresia “mujic rus” la adresa lui urdumheit, eu îl înnobilam de fapt. Un mujic rus autentic precum Alexandru Solejeniţîn ştie cum să construiască judecăţi de valoare. Urdumheit nu ştie. Ciudat, urmaşul de samoied consideră că judecata de valoare este înjurătura proiectată la adresa mea! Care a fost, şi care este, marele secret al URSS – ului pentru români ? Au existat acte de canibalism comise de soldaţii sovietici prezenţi în România, cazuri care au fost muşamalizate de poliţia şi justiţia română. De multe ori, atunci când dovezile duceau direct la sovietici, erau organizate episodic “revolte populare” împotriva unor “canibali capitalişti români”, proprietari de fabrici de mezeluri şi de restaurante. De asemenea Teohari Georgescu, omul de casă al sovieticilor, a mai organizat pentru publicul naiv românesc şi setos de “noua dreptate”, tot bâlciul sângeros al împuşcăturilor comisarului Alimănescu. Este păcat că regizorul Sergiu Nicolaescu nu a dovedit curajul să facă un film arătând adevărul pe tema secretă şi sensibilă. După plecarea trupelor sovietice din România, cazurile de canibalism nu s-au mai înregistrat.

  17. 17 stefanRO august 5, 2008 la 2:32 am

    Domnule Nastase!

    Repet intrebarea pe care v-am adresat-anterior, si nu vreau ca acest lucru sa cada in derizoriu ori tinta pentru elucubratii!

  18. 18 blogideologic august 5, 2008 la 9:47 am

    „Iar romanul de rand cunoaste tot atat de putin despre basarabean cat cunostea si acum 20 de ani!”
    Ce stii dumneata despre basarabean, domnule stefanRO? Absolut nimica, se pare. Basarabenii refugiati in 1944 aveau la ei acte doveditoare pentru pamanturi care acopereau cam 60% din Basarabia. Au trebuit sa le puna pe foc, pentru ca prinsi cu acele acte erau automat trimisi in Siberia! Eu am vazut actele bunicului meu cand eram copil, 40 de hectare in judetul Soroca, si 20 de hectare in judetul Balti. Acestea sunt elucubratii ? Noi nu am cerut nici un singur hectar la restituire, aici, in Romania, desi martori s-ar mai fi gasit. Iar povestile acelea, cu actele de canibalism in perioada ocupatiei sovietice, chiar nu le-ati auzit ? Ce interese aparati de fapt dumneavoastra, domnule stefanRO? Vreti ca Basarabia sa fie vidata de românii autentici? Dar acestea sunt si interesele Rusiei!

  19. 19 SorinPLATON august 5, 2008 la 12:15 pm

    D-le Nastase,

    Daca sunteti interesat de un jurnal de vacanta-calatorie intocmit prin viziunea unui comentator politic (amator..) va prezint:

    http://sorinplaton.wordpress.com/2008/08/03/vacation-in-surprising-romania/

    http://sorinplaton.wordpress.com/2008/08/05/veneam-agale-de-la-mare/

    Cu stima,

    SorinP.

  20. 20 blogideologic august 5, 2008 la 5:29 pm

    Cazurile de canibalism ale soldaţilor sovietici au constituit sursă de inspiraţie pentru o piesă din dramaturgia lui Barry Collins (autor născut în anul 1941). Din câte ştiu, o reprezentaţie a avut loc şi la Teatrul German din Timişoara, în regia lui Alexander Hausvater.

  21. 21 SorinPLATON august 6, 2008 la 3:15 pm

    D-le dep.Nastase,

    Va prezint in logica lui „nu sapa groapa altuia…” articolul

    http://sorinplaton.wordpress.com/2008/08/06/sapa-groapa-altuia/

    Cu stima,
    SorinP.


  1. 1 Adrian Nastase despre valoarea legislativa ! « Ovidiu jur’ - Votati-l pe dr. Sorin Oprescu ! Trackback pe august 2, 2008 la 11:53 pm

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s






Arhiva

Comentarii Recente

diasporean la Anunt!
fostă basarabeancă la Anunt!
Ce scriam acum exact… la Anunt!
De ce n-am criticat… la Anunt!
Cum e posibil asa ce… la Anunt!

%d blogeri au apreciat: