Textul interventiei mele la dezbaterea despre viitorul stangii in Romania

„Doamnelor şi domnilor,

 discuţiile purtate în jurul temelor propuse de Institutul Şincai sunt fără îndoială interesante şi importante pentru momentul actual al existenţei PSD.

Găsirea unor răspunsuri corecte la cele zece întrebări ale materialului (un document foarte interesant – nb) ar putea însemna un pas semnificativ înainte pentru partidul nostru în demersul său politic.

E într-adevăr decisiv să aflăm care este acum electoratul PSD, cui i se adresează stânga în România anului 2008, care este strategia necesară pentru alegerile locale, cum putem recâştiga Capitala, care ar fi portretul robot al candidaţilor noştri de succes la viitoarele alegeri. După cum este iar foarte util să analizăm la rece şi fără menajamente rezultatele alegerilor euro-parlamentare de anul trecut.

Eu o să încerc însă să răspund la o altă întrebare…

Cine este principalul competitor politic al PSD?

Dacă ne aflam în oricare din momentele istorice pe care le-am trăit împreună după 1989, răspunsul la această întrebare ar fi trebuit să fie o analiză a scenei politice, a sondajelor de opinie şi a raportului dintre ofertele partidelor şi agenda populaţie.

Ne aflăm însă într-o cu totul altă situaţie…

Noi nu ne confruntăm cu un partid politic într-o bătălie electorală normală.

Noi suntem acum în faţa unuia dintre momentele decisive nu doar ale PSD, ci ale întregii societăţi româneşti. Dacă după alegerile care urmează, la putere în România se vor afla Traian Băsescu şi partidul său prezidenţial, devine foarte puţin importantă soarta PSD-ului, fiindcă destinul nostru naţional se va afla în cumpănă.

De aproape patru trăim în epoca lui Traian Băsescu.

În toată această perioadă, el s-a aflat din punct de vedere politic în minoritate. Aşa au hotărât alegătorii în 2004 şi apoi prin ruperea Alianţei DA, această minoritate a devenit şi mai pronunţată. Şi totuşi, hai să privim atenţi la ce s-a întâmplat cu justiţia, cu politica externă, cu relaţiile cu vecinii, cu serviciile secrete, cu interesele geostrategice, cu politica militară, cu libertatea de expresie, cu drepturile civile, cu încălcarea Constituţiei, cu abuzurile organelor de anchetă în toată această perioadă în care Traian Băsescu nu a avut de fapt puterea aşa cum şi-a dorit-o.

Am fost în toţi aceşti an prea puţin atenţi la escaladarea fenomenului totalitar în România. Poate fiindcă am crezut că, după 1989, şi mai ales după 2007, nu ne mai putem întoarce în trecut.

Ne putem întoarce…

De fapt şi trecutul se poate perfecţiona şi vine după noi.

Am crezut că Europa ne va apăra de excese.

Uitaţi-vă în ziarele de săptămâna trecută şi analizaţi.

Cazul Norica Nicolai, cazul „profesorul”, lotul de opt…

În numai o săptămână…

Fiecare dintre noi am reacţionat în aceşti trei ani împotriva exceselor lui Traian Băsescu…

Am ţinut discursuri, am avut apariţii publice, am scris texte în ziare… La o replică a noastră au existat zece replici ale susţinătorilor lui Traian Băsescu. Dar cel mai grav, la o replică a noastră a existat mai mereu o contrareplică administrativă a instituţiilor publice subordonate deciziilor lui Traian Băsescu.

***

Nu aveţi nevoie să detaliez motivele pentru care Traian Băsescu este un pericol pentru România stângii, pentru acea parte a României pe care PSD o reprezintă.

Vă voi aduce aminte fugar doar câteva din aceste argumente:

  • 1. România devine tot mai mult o ţară izolată, neluată în calcul de partenerii externi importanţi, din care investitorii se retrag. Va fi din ce în ce mai dificil să convingem actori politici şi economici intenaţionali să privească statul român ca pe un spaţiu favorabil creşterii şi dezvoltării, şi nu ca pe zona de speculaţii, incertitudine şi instabilitate care tinde să devină acum. Democraţiile occidentale ezită să discute cu un asemenea interlocutor, iar acest efect se va măsura nu numai în răceală diplomatică, dar mai ales în numărul de oportunităţi economice ratate. Romania risca sa devina un fel de Pakistan al Europei de est, o zona interesanta doar din punct de vedere geostrategic pentru unele mari puteri.
  • 2. Calea actuală duce la polarizare şi la izolarea tot mai mare a populaţiei asistate (cea cu care vorbea până acum PSD). Milioane de oameni cărora nu li se oferă şanse în ţară sunt „alungaţi” în străinătate, iar acasă nu sunt lăsaţi să se dezvolte. Dreapta nu numai că ignoră problematica populaţiei dependente de sprijinul statului, dar pare că desconsideră însăşi existenţa acesteia. Agricultura, în special, este un domeniu total abandonat de politicile recente, deşi în acest domeniu încă activează un segment important al populaţiei, iar integrarea europeană a produs efecte importante. Plecarea în străinătate este privită ca un refugiu de actuala administraţie, fiindcă este echivalată cu ieşirea acelor români de sub protecţia statului român – atitudine greşită şi contraproductivă.
  • 3. O ţară tot mai conflictuală duce la crearea unei societăţi tot mai violente şi agresive, la toate nivelurile. Intoleranţa, conflictualitatea şi dezbinarea sunt politici promovate de la cel mai înalt nivel, iar ele au început să contamineze întreaga societate. La aproape toate nivelurile, în majoritatea domeniilor şi în rândul tuturor categoriilor sociale, suspiciunea şi negativismul sunt atitudini totmai des întâlnite, ceea ce generează agresivitate şi poate crea violenţă.
  • 4. Scopul lui Băsescu este să distrugă PSD, dar în acest fel riscă să distrugă şi o largă categorie de populaţie (cel puţin la nivelul reprezentării sale sociale). Din prima zi a mandatului său, obiectivul central al preşedinţiei lui Traian Băsescu a fost dezintegrarea şi anihilarea PSD. El nu se va opri până când acest partid nu va fi complet inofensiv şi lipsit de voce în politica românească. Odată cu PSD, însă, vor fi lipsiţi de voce şi oamenii din categoriile reprezentate de noi până acum.
  • 5. Atacurile lui Băsescu la adresa regulilor şi a clasei politice duc la scăderea autorităţii în general. Este un fenomen pe care îl resimţim tot mai mult şi care va afecta, tot mai mult, funcţionarea instituţiilor de la orice nivel.
  • 6. Băsescu, deşi trăieşte într-o democraţie, crede în varianta adevărului unic. Paradigma lui nu este una în care pot coexista grupuri diferite, pluralism, toleranţă. A şi declarat că îi reprezintă, ca preşedinte, doar pe cei care l-au votat. Varianta lui este una în care rămân în picioare doar cei care i se supun. PSD are de ales în a i se supune sau a i se opune.

Acum, adevăratele noastre întrebări devin următoarele:

Ce putem face pentru a-l opri pe Traian Băsescu?

Şi, mai ales, cum putem să îi atragem alături de noi pe cei care, la fel ca noi, nu acceptă modelul Băsescu?

Am fost la putere de mai multe ori.

Cunosc mecanismele statului şi pârghiile puterii.

Dar ştiu de asemenea că până în acest moment oamenii politici români s-au abţinut să le folosească.

Spre deosebire de aceştia, Traian Băsescu nu are nici o limită.

Nici constituţională, nici morală, nici legată de interesul naţional.

Traian Băsescu are doar scopuri.

Le ştiţi: partid prezidenţial, majoritate absolută, republică prezidenţială.

În faţa acestei realităţi care acum este incontestabilă, PSD-ul este, de fapt, singurul adversar natural al Traian Băsescu.

Sau ar trebui să fie…

Dacă noi eşuăm în tentativa de a-l opri, nu are cine să o facă.

Dacă noi nu găsim răspunsurile corecte la întrebările pe care materialul Institutului Şincai le ridică, mi-e teamă că lumea românească de după 2009 va arăta mult mai urât decât ne imaginăm.

Dar, să fim oneşti, şi-a imaginat cineva, în 2004, că România poate ajunge unde a ajuns acum?

Noi suntem cu totii aici pentru a vorbi despre starea stângii în România. Putem spune, aşadar, că este periculos ca astăzi stânga să nu fie în stare de nimic, fiindcă dreapta, după cum am văzut, este în stare de orice.

77 Responses to “Textul interventiei mele la dezbaterea despre viitorul stangii in Romania”


  1. 1 neinfectat de comunism ianuarie 18, 2008 la 6:51 pm

    @ sarazin
    si eu am o ghicitoare pt tine: aducator de laude parvenite la adresa lui nastase, ghici sarazin cine-i?

  2. 2 Ariel ianuarie 18, 2008 la 7:06 pm

    Romania este singura, in mijlocul furtunii! Romania este in pragul dezastrului! Basescu o torpileaza cu fiece cuvant! Basescu trebuie oprit sa distruga Romania! Acesta este mesajul cu care trebuie inceputa lupta! Tot ceea ce sustineti in acest articol trebuie reluat in mijloacele media. Mesaje simple, pe puncte, clare!!! Oamenii trebuie sa realizeze ca inca nu e prea tarziu… inca se mai poate salva… printr-o actiune inteligenta si energica a unor oameni competenti… Altfel, in conjunctura actuala, Romania este o tinta facila a grupurilor de interese, de asta data transnationale, a cercurilor economico-financiare externe care ne-au luat deja in vizor moneda nationala, piata de capital si economia fragila… Si efectele se vad… Pe fondul unor turbulente economice internationale majore, ce pun in pericol chiar si pietele consolidate, pietele emergente fragile cum este a noastra, subminata in cazul nostru din interior de niste politicieni dementi… sunt victime fara sanse ale speculatiilor de tot felul…
    In astfel de vremi ne trebuie barbati de stat seriosi, competenti si puternici… Daca nu Dvs atunci cine? Si daca nu acum, atunci cand? Va urez succes si astept prestatia de diseara!

  3. 3 neinfectat de comunism ianuarie 18, 2008 la 7:08 pm

    „Domnule, pentru mine comunismul a fost bun. Partidul a facut pentru mine mai mult decat parintii si toate rudele mele. Mi-a dat buletin de Bucuresti, un acoperis, o baie, o slujba buna, apa calda la bucatarie… Sa-i vad eu p-astia de azi cum ar fi construit ei metroul fara Ceausescu!”

    „Nu stiu cum faceau altii, dar noi, sub Ceausescu, am avut mereu frigiderul plin, mergeam doua saptamani vara la Govora, ne-am luat Dacie, i-am facut casa fiica-mii, am pus si niste araci de vie la soacra-mea la tara, de-aveam si noi vinul nostru, tuica noastra, porcul nostru… Pe cand acum, cu democratia astaaa…”.

    ” Nu reusesc sa darame astia capitalistii cat a construit Ceausescu in 25 de ani…lumea l-a iubit sincer, nu ce minciuni se zic in EZ ca a fost urat si detestat”

    ” Comunismul a fost si el bun la ceva, i-a format pe mai totii liderii de azi ai Romaniei, de aia din pacate trebuie sa asteptam sa moara ei intai pana ce tzara o sa o ia pe drumul cel bun…”

    Opininuni exprimate de poporul vulgar pe strazile patriei, multe sunt foarte apropiate de parerile voastre despre binfacerile ceausismului si comunismului cu fatza plina de varsat de vant, distinsi intelectuali fini de pe acest blog maretz…

  4. 4 neinfectat de comunism ianuarie 18, 2008 la 7:14 pm

    @ady nastase
    Toate bune si frumoase, aveti obiective, target-uri de atins si dusmani de lovit…dar nu va e teama ca dezvoltand aceasta strategie doar pe o singura idee: demonizarea si distrugerea marinelului riscati sa pierdeti intocmai ca Michael Howard, liderul „Tory” care in 2005 si-a construit campania electorala doar pe un singur segment, demonizarea imigrantilor si eliminarea lor din viatza economica si social a UK?
    Mai oferiti totusi si altceva decat razbunare, doar pt ca Baxescu va umilit in 2004!!!!

  5. 5 Bibliotecaru ianuarie 18, 2008 la 7:20 pm

    Ţin minte că cineva a spus „nu ai atâtea întrebări câte răspunsuri am eu”. Eu nu am decât un singur răspuns la întrebările din această postare.
    Întrebare: „Cine este principalul competitor politic al PSD?”
    Răspunsul meu: PSD
    Tare mi-e teamă că din această lupta PSD va ieşi pe locul II.

    Îndemnul meu a fost din totdeauna… nu vă luptaţi cu Traian Băsescu, nu poţi ieşi câştigat dintr-o astfel de luptă. Ceea ce trebuie să facă PSD acum este să se restructureze, să-şi definească politica, doctrina, căile de realizarea a proiectelor, proiectele pe termen mediu şi lung, o conducere necontestabilă şi o organigrama de partid stabilă şi non-redundantă. Dacă fiecare membru de partid ştie care îi sunt atribuţiile şi ceea ce trebuie să facă, nu vor mai fi lupte intestine şi nici de interese. După toate acestea PSD va fi un partid impenetrabil şi va beneficia şi de erodarea naturală a lui Băsescu şi a partidelor care participă la lupta anti-prezidenţială. Băsescu nu numai că nu ar trebui să facă parte din problemă, dar ar putea face şi parte din soluţie. Uneori este bine să te foloseşti de forţa adversarului pentru a învinge. Totul este să ştii cum.

  6. 6 alex ianuarie 18, 2008 la 7:36 pm

    „fiindcă dreapta, după cum am văzut, este în stare de orice.”
    TB sau PD reprezinta dreapta in Romania?

  7. 7 dragos ianuarie 18, 2008 la 7:37 pm

    basescu nu poate de unul singur fara ajutorul unora din conducerea p.s.d. sa nu uitam momentul confort care geoana a pus in practica mesajul de la cotroceni.

  8. 8 Daniela ianuarie 18, 2008 la 7:38 pm

    @neinfectat…

    Cam cum l-a umilit Basescu in 2004? Spune-mi si mie, te rog…ca am impresia ca am vazut alegerile din 2 tari diferite…

    Apropo, tu esti in tara?

  9. 9 Muffi ianuarie 18, 2008 la 7:45 pm

    Excelent. Prima sinteza articulata a problemei citita de mine in ultimii 3 ani.
    Concluzia mea (sintetica):
    Este VITAL ca stanga sa aleaga un LIDER real care poate fi contrapus lui Basescu.
    Acest lider trebuie sa fie UN EXTRAORDINAR COMUNICATOR
    Detaliez un pic: Unul dintre punctele tari ale lui Basescu este ca ajunge in urechile auditoriului, cu idei puternice (chiar daca nu-s corecte/cinstite) in 30 de secunde. Din pricina vremurilor pe care le traim (televiziune, ritmul vietii etc) oamenii nu au rabdare sa asculte expuneri lungi. Daca nu are acest gen de aptitudini, liderul alternative nu are nici o sansa.
    In al doilea rand, liderul trebuie sa-si pregateasca o aparare excelenta impotriva tuturor mizeriilor pe care TB le va incerca (in mod sigur).
    in al treilea rand, este vital ca liderul respectiv sa inceapa sa-si construiasca imaginea de acum. In felul asta, are posibilitatea de a utiliza cei 2 ani ramasi pana la prezidentiale pentru „a fi visat” de alegatori.
    Daca ma uit acum in PSD, e clar ca Mircea Geoana nu este acest lider. Formatia dumnealui de diplomat (invatat sa vorbeasca 2 ore fara a spune nimic esential) nu il sprijina deloc.
    Eu nu vad in momentul de fata decat 2 oameni in stare sa-l „bata” pe Basescu:
    Sorin Oprescu si Adrian Nastase
    Sorin Oprescu are nevoie sa fie (de catre altii) convins sa-si doreasca sa devina acel lider, fara rezerve. Apoi sa iasa la bataie (sustinut 150% de partid).
    Adrian Nastase trebuie sa isi convinga colegii ca nu are resentimente ci doar dorinta de victorie. Suplimentar ar trebui sa-si scurteze discursul (ceea ce, constat cu placere, se intampla deja). Si apoi sa iasa la „bataie”.
    Pregatit insa, sa fie atacat cu rachete sol-sol. TB nu va economisi nimic!

    Sper ca ajuta.

    Cu stima si profunde simpatii de stanga,

    Adrian

  10. 10 dragos ianuarie 18, 2008 la 7:57 pm

    Scopul lui Băsescu este să distrugă PSD,si pe cel mai mare dusman a.nastase pentru ca pericolul pentru el si uni din conducerea p.s.d.este nastase ,dar un proverb spune ca de ce iti este frica nu scapi si sper ca acest lucru sa se intample si in cazul de fata

  11. 11 ozzy osbourne ianuarie 18, 2008 la 8:07 pm

    Buna seara
    Este prima oara cand „intru”pe aest blog, iar motivul pentru care o fac este emisiunea de la Antena 3 in care ati aparut impreuna cu presedintele Ion Iliescu. Intr-o mare de laturi, aceasta aparitie a fost una de marca.
    As vrea sa lamuresc acum cateva lucruri,pentru a nu fi „mitraliat”mai tarziu.Sunt (inca)un membru PNL, locuiesc intr-un orasel de munte din Moldova – judetul Bacau, unde, evident ca primarul este PSD si am multe sa ii reprosez, atat eu cat si mare parte din locuitorii oraselului.
    Dle Nastase,
    Am citit cu atentie cele scrise de d-voastra mai sus si as vrea sa imi permiteti sa va fac niste sugestii, care poate ca o sa va ajute la alegerile locale ce se apropie.
    Daca la nivel central lucrurile se pot rezolva relativ usor(asta este parerea mea)problema pe care o are PSD-ul este in teritoriu.Vorbesc despre primarul din localitatea mea:are 77 de ani(poate si mai mult, oricum in „zona”asta), pe la ora 09:30 nu prea mai e la Primarie, spritul e ceva normal pentru domnia sa, iar de 8 ani -insul e la al doilea mandat, nu prea s-a miscat nimic in acest mic orasel. In 2008 vor vota pentru prima oara cei nascuti dupa 1989…Acestui tip de electorat trebuie sa va adresati altfel…Am fost acum un an in sediul primariei din oraselul meu si, i-am inaintat domnului primar o oferta de a implementa un sistem de management al calitatii in primarie(firma mea se ocupa cu acest gen de consultanta).Secretara s-a uitat la mine ca la „omuletul verde”de pe Marte, iar dupa ceva vreme cand am trecut pe acolo, mi se zicea „omul cu iso”…
    Insul cica isi doreste sa candideze din nou…Adica va avea 82 de ani la sfarsitul unui nou(eventual)mandat!
    Cred ca PSD-ul are o problema in ceea ce priveste personalul din linia a doua-a, in sensul ca cei depasiti de vremuri(gen domnii Iliescu, Vacaroiu etc) au fost urmati de oameni cu expertiza, oameni capabili, dar putini la numar.Generatia lupilor tineri gen „Micutul Titulescu”, mi se pare din categoria „Pic si Poc” sau „Motanel si Balanel”.
    Aici cred ca este cheia viitoarelor alegeri locale: candidatii de 40-50 ani, cu carisma, expertiza, cu „mapa personala”curata.
    Am scris pe toate canalele conducerii PNL ca face greseli extraordinare acceptand la nesfarsit marsaviile lui Il Comandante si am zis ca trebuie plecat de la guvernare, lasat nea’ Stolo, „dragul de Stolo”sa conduca guvernul impreuna cu „imaculatii” de la PD-L si sa declanseze Jihadul pe toate canalele media impotriva Cotrocenilor si partidului de curte PD minus L.Va recomand si dumneavoastra acelasi lucru.Gloante sunt destule(haysam, mihaileanu, flota,afacerile lui blaga, videanu,berceanu,udrea, etc), numai ca trebuie lasate pistoalele cu apa si trebuie luate kalasnikoavele!
    In rest va multumesc ca mi-ati permis sa imi exprim parerile in „spatiul dumneavoastra oligarhic” si va urez succes in viitor.
    PS. Emisiune cu Ion Cristoiu a fost ok, felicitari.
    Salutare taica si noroc.

  12. 12 Emigrantul ianuarie 18, 2008 la 8:11 pm

    Am o intrebare de fond, la care as dorii un raspuns de la o persoana de specialitate, nu dat cu parerea , ca asa ar fi.

    Pentru trimiterea in judecata a unor fosti si actuali ministrii, presedintele da un aviz de cercetarea penala. Acest aviz, impreuna cu dosarul cauzei ( actele premergatoare inceperii urmarii penale, acte ce justifica inceperea urmaririi penale) se trimit ministrului justitiei care le transmite (impreuna cu solicitarea de incepere a cercetarii penale ) procurorului general. In cazul celor opt ministrii, Basescu a trimis dosarele, dar sigilate si cu mentiunea ca dosarele nu pot fi deschise de ministrul justitiei.
    Intrebarea mea este : are dreptul minstrul justitiei sa citeasca dosarele care i-au fost trimise sau trebuie sa le trimita asa cum le-a primit, sigilate adica ? Ce zice Legea in acest caz ? Intreb pentru ca din textul legii nu rezulta daca ministrul poate studia dosarul sau nu .

  13. 13 Argusdre ianuarie 18, 2008 la 8:41 pm

    @Daniela
    Stai linistita, Neinjectat e in tara si e bine la Balaceanca.Rar are si momente de luciditate, dar isi revine repede.

  14. 14 diogenecainele ianuarie 18, 2008 la 8:43 pm

    Vreau sa atrag atentia asupra unei chestiuni determinante. Orice idee are nevoie de un purtator de mesaj. Dincolo de aceste idei, PSD ar trebui sa isi insuseasca si autorul in calitate de purtator de mesaj. Ar fio o prostie care l-ar condamna, daca nu intr-un an, din motivele enuntate si de dv, in urmatorii 5 ani , in mod sigur.

    Exista o diferenta intre dv + dl. Iliescu și Geoana si altii ca ei. În vreme ce atunci când dv sau dl Iliescu toata lumea se uita cu atentie intotdeauna, atunci cand vorbeste Geoana si altii ca el, nimeni nu-l baga in seama (sau in cel mai bun caz adoarme dupa 5 minute): Exista o caracteristica a politicienilor, pe care putini o au – aceea de a capta atentia. Dv o aveti, altii nu. Fara ea, mesajul nu ajunge la urechile nimanui. (Parte din succesul lui Basescu, oricat de controversat ar fi, este ca atrage atentia, si orice ai crede initial, s-ar putea sa iti schimbi parerea cata vreme ii oferi posibilitatea sa isi ciocaneasca mesajul.)

    Desigur, poate cineva face rationamentul naiv sau il furnizeaza ca pretext ca nu ati fi bun din de impins inainte deoarece aveti de coada tinichelele, care acum devine din ce in ce mai clar că au fost legate de telejustitia cotrocenista. Raspunsul e simplu. De ce isi inchipuie ca ocultandu-va ar castiga votanti noi? Perceptiile negative sunt deja de notorietate, iar a incerca ocultarea dv inseamna a lupta impotrifa unui fait accompli. E pur si simplu o prostie.

    In rest, ascunderea dupa statut despre care mai vorbeam, legalismul acesta ipocrit nu pacaleste pe nimeni si e clar ca e contraproductiv.

    Revenind la litera textului dv, pe fond nu am nicio obiectie. E chiar un text foarte bun dpdv al mesajului. Poate in faze ulterioare ar trebui sa va ganditi cum sa ii „how to give it spin” pentru alte publicuri decat cele catre care e indreptat acest text, dar asta e alta problema.

  15. 15 andreigabur ianuarie 18, 2008 la 8:51 pm

    Acum nici sa nu il diabolizam pe Basescu. Nu e el raza de soare, dar nici sa fie un tel „opriti pe Basescu” nu e cazul. Oricum e destul electorat pentru toata lumea, important e ca electoratul sa vina la vot. Eu as spune ca, in momentul de fata, nu castiga alegerile cei care au cei mai multi sustinatori, si cei care reusesc sa-si aduca sustinatorii la cabinele de vot. Iar oamenii cat timp vad ca lucrurile merg tot prost in continuare, nu or sa vina sa voteze nici PD-u, nici PSD-u si nici PNL-u. Mai bine ar fi sa puna „mana de la mana” oamenii nostri politici, indiferent de culoarea lor politica si sa faca ceva schimbari in bine pentru tara, ca in felul acesta or sa vina si alegatorii sa-si faca „datoria.

  16. 16 Stefan RADOVEANU ianuarie 18, 2008 la 9:06 pm

    Cu sinceritate va adresez aceste rânduri.
    In cazul unui procesus de Rengenerig, de altfel propus si Domnului Mircea Geoana va pot recomanda sursa.

    “Doamnelor şi domnilor,
    discuţiile purtate în jurul temelor propuse de Institutul Şincai sunt fără îndoială interesante şi importante pentru momentul actual al existenţei PSD.
    Găsirea unor răspunsuri corecte la cele zece întrebări ale materialului (un document foarte interesant – nb) ar putea însemna un pas semnificativ înainte pentru partidul nostru în demersul său politic.
    E într-adevăr decisiv să aflăm care este acum electoratul PSD, cui i se adresează stânga în România anului 2008, care este strategia necesară pentru alegerile locale, cum putem recâştiga Capitala, care ar fi portretul robot al candidaţilor noştri de succes la viitoarele alegeri. După cum este iar foarte util să analizăm la rece şi fără menajamente rezultatele alegerilor euro-parlamentare de anul trecut.
    Eu o să încerc însă să răspund la o altă întrebare…

    Cine este principalul competitor politic al PSD?

    – ELECORATUL !!!

    Dacă ne aflam în oricare din momentele istorice pe care le-am trăit împreună după 1989, răspunsul la această întrebare ar fi trebuit să fie o analiză a scenei politice, a sondajelor de opinie şi a raportului dintre ofertele partidelor şi agenda populaţie.
    Ne aflăm însă într-o cu totul altă situaţie…
    Noi nu ne confruntăm cu un partid politic într-o bătălie electorală normală.

    – PSD ul se confrunta cu :
    • el insusi,
    • ambitii bolnavicioase,
    • idei fixe,
    • nu se renunta la generatia depasita ideologic
    • nu vrea sa evolueze

    Noi suntem acum în faţa unuia dintre momentele decisive nu doar ale PSD, ci ale întregii societăţi româneşti. Dacă după alegerile care urmează, la putere în România se vor afla Traian Băsescu şi partidul său prezidenţial, devine foarte puţin importantă soarta PSD-ului, fiindcă destinul nostru naţional se va afla în cumpănă.

    -SINGURA SOLUTIE DIZOLVAREA si un alt statut, social european modern (voir sesiunea UMP cu discursul lui Tony BLAIR)

    De aproape patru trăim în epoca lui Traian Băsescu.
    În toată această perioadă, el s-a aflat din punct de vedere politic în minoritate. Aşa au hotărât alegătorii în 2004 şi apoi prin ruperea Alianţei DA, această minoritate a devenit şi mai pronunţată. Şi totuşi, hai să privim atenţi la ce s-a întâmplat cu justiţia, cu politica externă, cu relaţiile cu vecinii, cu serviciile secrete, cu interesele geostrategice, cu politica militară, cu libertatea de expresie, cu drepturile civile, cu încălcarea Constituţiei, cu abuzurile organelor de anchetă în toată această perioadă în care Traian Băsescu nu a avut de fapt puterea aşa cum şi-a dorit-o.

    – Ce se intâmpla se datoreaza celor 12 ani de incompetenta guvernare FSN, PDSR si PSD precum si la cei 4 ani de opozitie destructiva.
    – Formatia „socialista” condusa de Domnul Ion ILIESCU, cu guvernarile sale succesive au demonstrat lipsa de incredere in evolutia politica, de unde si haosul actual.
    – In dec 1989 nu mai trebuia gândit Socialism cu fata umana
    – Domnului Ion ILIESCU trebuie sa i se recunoasca meritul initial, participarea la caderea comunismului, intrarea in politica si setea sa de putere a degenerat si a compromis ROMANIA.

    Am fost în toţi aceşti an prea puţin atenţi la escaladarea fenomenului totalitar în România. Poate fiindcă am crezut că, după 1989, şi mai ales după 2007, nu ne mai putem întoarce în trecut.

    – Domnul Adrian NASTASE trateaza situatia prin prisma sa personala.

    Ne putem întoarce…
    De fapt şi trecutul se poate perfecţiona şi vine după noi.
    Am crezut că Europa ne va apăra de excese.

    – UE îi place aceasta situatie, chiar o incurajeaza, daca nu ati remarcat, este foarte grav.
    – NIMIC nu functioneaza în Romania a parte ceva din economie.
    – Ceva din economie, adica cea tinuta de capitalul strain

    Uitaţi-vă în ziarele de săptămâna trecută şi analizaţi.
    Cazul Norica Nicolai, cazul “profesorul”, lotul de opt…

    – Vor mai urma, fiti siguri, 18 ani nu s-a facut nimic in acest domeniu.
    În numai o săptămână…
    Fiecare dintre noi am reacţionat în aceşti trei ani împotriva exceselor lui Traian Băsescu…
    Am ţinut discursuri, am avut apariţii publice, am scris texte în ziare… La o replică a noastră au existat zece replici ale susţinătorilor lui Traian Băsescu. Dar cel mai grav, la o replică a noastră a existat mai mereu o contrareplică administrativă a instituţiilor publice subordonate deciziilor lui Traian Băsescu.

    – Ati rectionat in interesul personal si nu al natiunii
    ***
    Nu aveţi nevoie să detaliez motivele pentru care Traian Băsescu este un pericol pentru România stângii, pentru acea parte a României pe care PSD o reprezintă.
    Vă voi aduce aminte fugar doar câteva din aceste argumente:

    1. România devine tot mai mult o ţară izolată, neluată în calcul de partenerii externi importanţi, din care investitorii se retrag. Va fi din ce în ce mai dificil să convingem actori politici şi economici intenaţionali să privească statul român ca pe un spaţiu favorabil creşterii şi dezvoltării, şi nu ca pe zona de speculaţii, incertitudine şi instabilitate care tinde să devină acum. Democraţiile occidentale ezită să discute cu un asemenea interlocutor, iar acest efect se va măsura nu numai în răceală diplomatică, dar mai ales în numărul de oportunităţi economice ratate. Romania risca sa devina un fel de Pakistan al Europei de est, o zona interesanta doar din punct de vedere geostrategic pentru unele mari puteri.

     ROMANIA s-a izolat dupa mineriadele din iunie 1990 si in continuare

    2. Calea actuală duce la polarizare şi la izolarea tot mai mare a populaţiei asistate (cea cu care vorbea până acum PSD). Milioane de oameni cărora nu li se oferă şanse în ţară sunt “alungaţi” în străinătate, iar acasă nu sunt lăsaţi să se dezvolte. Dreapta nu numai că ignoră problematica populaţiei dependente de sprijinul statului, dar pare că desconsideră însăşi existenţa acesteia. Agricultura, în special, este un domeniu total abandonat de politicile recente, deşi în acest domeniu încă activează un segment important al populaţiei, iar integrarea europeană a produs efecte importante. Plecarea în străinătate este privită ca un refugiu de actuala administraţie, fiindcă este echivalată cu ieşirea acelor români de sub protecţia statului român – atitudine greşită şi contraproductivă.

     Cine vorbeste ? Adrian NASTASE.
     Ati facut totul sa aruncati natiunea in saracie si umilinta
     Chiar v-ati laudat cu plecarea co nationalilor din tara, explicând …
     De a lungul guvernarilor amintite ati lansat si dezvoltat economia importurilor si ati uitat productiile interne, industria, agricultura,
     Ati dezvoltat un „socialism de inavutire cu minimum de munca” importul.
     Etc, ETC.

    3. O ţară tot mai conflictuală duce la crearea unei societăţi tot mai violente şi agresive, la toate nivelurile. Intoleranţa, conflictualitatea şi dezbinarea sunt politici promovate de la cel mai înalt nivel, iar ele au început să contamineze întreaga societate. La aproape toate nivelurile, în majoritatea domeniilor şi în rândul tuturor categoriilor sociale, suspiciunea şi negativismul sunt atitudini totmai des întâlnite, ceea ce generează agresivitate şi poate crea violenţă.

    • Cine a creat aceasta societate violenta si agresiva ?
    • V-ati pus aceasta intrebare ?, va spun eu, guvernarile amintite.
    • Este foarte greu sa refaci ce s-a distrus in 18 ani,

    4. Scopul lui Băsescu este să distrugă PSD, dar în acest fel riscă să distrugă şi o largă categorie de populaţie (cel puţin la nivelul reprezentării sale sociale). Din prima zi a mandatului său, obiectivul central al preşedinţiei lui Traian Băsescu a fost dezintegrarea şi anihilarea PSD. El nu se va opri până când acest partid nu va fi complet inofensiv şi lipsit de voce în politica românească. Odată cu PSD, însă, vor fi lipsiţi de voce şi oamenii din categoriile reprezentate de noi până acum.

    • Scopul lui Traian BASESCU este sa readuca societatea Româneasca pe drumul bun si sa nu distruga PSD
    • Pentru moment, Adrian NASTASE doreste sa distruga PSD si sa induca in eroare natiunea ca RAUL ROMANIEI vine de la Traian BASESCU. UE cunoaste ADEVARUL
    • Va asigur dupa cum se manifesta nu se va opri niciodata de la acest proiect, readucerea ROMANIEI pe drumul bun, cel europeean.
    • Natiunea l-a mandatat, el are obligatia sa raspunda natiunii, de altfel ceea ce a facut in ultimele saptamâni demonstreaza angajamentul sau cu tara, rezultatele sondajelor dovedesc aceasta.
    • Presedintele Traian BASESCU îsi doreste si incurajeaza existenta unei competitii democratice intre partide, ce ati facut Domnule NASTASE ?

    5. Atacurile lui Băsescu la adresa regulilor şi a clasei politice duc la scăderea autorităţii în general. Este un fenomen pe care îl resimţim tot mai mult şi care va afecta, tot mai mult, funcţionarea instituţiilor de la orice nivel.

    • Se doreste scaderea autoritatii celor care nu au inteles ca ROMANIA este in 2008 si nu se mai poate guverna ca ieri.

    6. Băsescu, deşi trăieşte într-o democraţie, crede în varianta adevărului unic. Paradigma lui nu este una în care pot coexista grupuri diferite, pluralism, toleranţă. A şi declarat că îi reprezintă, ca preşedinte, doar pe cei care l-au votat. Varianta lui este una în care rămân în picioare doar cei care i se supun. PSD are de ales în a i se supune sau a i se opune.

    • Ce toleranta doriti, amnistie generala cu MAFIOTI si OLIGARHI ?
    • Faceti o politica constructiva, social democrata si veti avea pluralism.
    • Va amintiti ce ati declarat cu ani in urma la adresa PNTCD ?
    • PSD are de ales o singura cale, DIZOLVAREA si crearea unui partid social democrat, renuntarea la fosile si mumii.
    Acum, adevăratele noastre întrebări devin următoarele:

    Ce putem face pentru a-l opri pe Traian Băsescu?
    1. Şi, mai ales, cum putem să îi atragem alături de noi pe cei care, la fel ca noi, nu acceptă modelul Băsescu?

    • Sa creati un model superior, nimeni nu va opreste !!!

    2. Am fost la putere de mai multe ori.

    • Nu ati crezut in viitorul ROMANIEI, ati guvernatat pentru buzunarul personal !!!

    3. Cunosc mecanismele statului şi pârghiile puterii.

    • Confundati persoana cu partidul, inca o greseala, fara Adrian NASTASE, Romania este in pericol

    4. Dar ştiu de asemenea că până în acest moment oamenii politici români s-au abţinut să le folosească.

    • Sub PSD nimeni nu va adera, daca nu ati inteles este foarte grav !!!

    5. Spre deosebire de aceştia, Traian Băsescu nu are nici o limită.

    • Traian BASESCU nu trebuie sa se opreasca in misiunea sa !!!

    6. Nici constituţională, nici morală, nici legată de interesul naţional.

    • Constitutia nu mai corespunde etapei actuale, morala celor 18 ani a distrus tot ce avea mai bun ROMANIA.

    7. Traian Băsescu are doar scopuri.

    • Bune, eradicarea coruptie, mafiei si

    8. Le ştiţi: partid prezidenţial, majoritate absolută, republică prezidenţială.

    • Nu ati crezut in viitorul ROMANIEI, ati functionat pentru buzunarul personal !!!

    9. În faţa acestei realităţi care acum este incontestabilă, PSD-ul este, de fapt, singurul adversar natural al Traian Băsescu.

    • Domnule Nastase, pentru Dvs. MAFIA, OLIGARHIA, CORUPTIA, GOLANIA nu reprezinta dusmanul natiunii!!!

    • Traian BASESCU este prietenul natiunii

    Sau ar trebui să fie…
    Dacă noi eşuăm în tentativa de a-l opri, nu are cine să o facă.

    • NU TREBUIE SA ESUATI, SA CREATI UN ADEVARAT PSD, fara fosile si mumii.

    • Renuvelati structurile de partid, statul, compozitia.
    • In 2009 tot Traian BASESCU va fi Presedintele ROMANIEI
    • Aveti timp sa va modernizati,
    • Un REENGENERING in profunzime este imperativ necesar
    Dacă noi nu găsim răspunsurile corecte la întrebările pe care materialul Institutului Şincai le ridică, mi-e teamă că lumea românească de după 2009 va arăta mult mai urât decât ne imaginăm.
    Dar, să fim oneşti, şi-a imaginat cineva, în 2004, că România poate ajunge unde a ajuns acum?
    Noi suntem cu totii aici pentru a vorbi despre starea stângii în România. Putem spune, aşadar, că este periculos ca astăzi stânga să nu fie în stare de nimic, fiindcă dreapta, după cum am văzut, este în stare de orice.

  17. 17 ciupico ianuarie 18, 2008 la 9:10 pm

    la punctul 3 poate ca mai nimerit ar fi: „o conducere (putere) conflictuala” în loc de „o tara conflictuala”

  18. 18 Emigrantul ianuarie 18, 2008 la 9:12 pm

    Pentru Argusdre,

    Ponta joaca la doua capete si joaca si prost. In toate, dar absolut in toate interventiile sale , mesajul lui Ponta catre slugile lui Basescu a fost: stiu ca voi aveti dreptate dar ce sa fac , eu sunt membru PSD, trebuie sa zic ca ei. Nici cand se punea problema de respectare a literei legii, Ponta nu a sustinut respectarea acesteia daca contravenea dorintei profesorului. Acelai fenomen l-am constatat la Cristian Diaconescu, e drept, mai mascat, dar perfect vizibil.Totul se inscrie pe linia Geoana, aceea de pupat al condurului sultanului. Pe mine ma exaspereaza naivitatea lui A.N. Dupa ce a trecut prin atatea ( Rus,Dancu,Gusa,Paun, Vanghelie, ) cum de nu e mai precaut ?!!??

  19. 19 Literatul ianuarie 18, 2008 la 9:16 pm

    Daca obsesia antibasescu n-ar avea cauze personale ar fi explicata numai prin patologie.
    Nici una, dar nici una, dintre faptele lui Basescu nu poate provoca vreo nemultumire boborului. Desigur Basescu face si greseli mai mari decat a-l supara pe d-l Nastase. Dar se intimpla urmatorul fenomen:
    Dusmanii sai sunt atat de inversunati, atat de orbiti de ura, incat transfarma un delict minor in crima. Asta demasca imediat reaua credinta.Daca mai adaugam si ca unii adversari sunt cam simpluti in gandire (Cristoiu,Ciutacu, Stan) gasim de ce dusmanii nu sunt in stare sa speculeze greselile marinarului.
    De exemplu, cum poate fi calificata afirmatia lui Ciutacu ca accidentul lui Orban a avut loc „aproape vis-a-vis de Cotroceni” si in general afirmatiile altora ca accidentul nu este decat un scenariu al Cotroceniului.
    A afirma ca deschidera de dosare celor din fotbal este opera lui Basescu este o alta prostie. Daca lumea crede, il pretuieste mai mult; daca nu crede, identifica mincinosii.
    Premeditat sau nu, Basescu i-a dat acum dlui Nastase o lovitura napraznica. L-a introdus intr-un lot de opt. Ma tem ca apararea in fata opiniei publice este imposibila dintr-un grup amestecat de vinovati si nevinovati. Individual era altceva.

    Revenind la subiect seminarul de la „Ovidiu Sincai”, cu riscul de a fi cenzurat a doua oara, o spun clar: discursul lui Geoana este bun. Mai bun decat al d-lui Nastase. Si Geoana identifica pe Basescu drept adversar, dar o face intr-un anumit context in care sunt presente „neoliberalismul” si ” dreapta antisistem”. Vorbesc despre continutul discursului.
    M-ar fi interesat sa-l ascult pentru a vedea si forma in care si-a expus ideile.
    Pe masura ce ma gandesc gasesc discursul lui Geoana chiar stralucit.
    Adversarii social-democratiei?
    1. populismul
    2. neoliberalismul
    3. dreapta antisistem

  20. 20 alex1977 ianuarie 18, 2008 la 9:28 pm

    Sunt sigur ca in ceea ce spuneti aveti perfecta dreptate si ca PSD-ul este adversarul natural al lui Traian Basescu.
    Singura problema ca adversarii cei mai puternici ai PSD-ului sunt in interiorul acestuia.

  21. 21 Stefan B. ianuarie 18, 2008 la 9:53 pm

    Domnule Presedinte nu v-am mai scris de foarte mult timp pentru ca am fost suparat ca v-am intrebat de mai multe ori ce este de facut impotriva lui Traian Basescu si v-am tot rugat sa luati initiativa si sa il puneti la zis si vazand ca nu se intampla nimic am renuntat la a va mai scrie. Ma bucur sa vad ca se intampla ceva si ca in sfarsit luati „fraiele” in mana si treceti la contraatac. M-am plictisit sa ii vad pe unii si pe altii incercand sa faca ceva , dar nu au reusit decat sa „latre” as putea sa spun un „latrat pagubos” care ne-a adus la 23% , desi am fost fericit vazand ca la nivel national am luat si 23% pentru ca dupa cum vedeam situatia in tara si la acele tentative de sondaje incepusem sa cred ca asa este , desi facusem door to door de ma plictisisem si in zona unde am fost situatia s-a prezentata cu mult mai mult decat media pe tara ( vreo 10 procente peste). Ma bucur ca in sfarsit luati atitudine impotriva celui care vrea sa ne aduca in sapa de lemn , nu se poate ca un partid de corupti asa cum este PDL-ul ( pe de laturi ) , fostul PD sa mai apuce inca un mandat in frunte cu cel mai slab presedinte (Traian Basescu) pe care Romania l-a avut . Sper ca o sa reveniti foarte puternic pe micile si ca o sa reveniti si in structurile de conducere ale partidului pentru ca numai dumneavostra puteti sa mai salvati tara si stanga romaneasca! Sper sa lasati diplomatia in lupta electorala cu Traian Basescu si PDL-ul si sa jucati si dumneavostra dupa modelul impus de el pentru ca altfel nu o sa putem sa il distrugem niciodata ! Mult succes si eu din pozitia mea activist de partid o sa va sustin!

  22. 22 Maria Barbu ianuarie 18, 2008 la 10:03 pm

    @Adrian Nastase,

    ma bucur enorm ca dati publicitatii acest text-manifest, care este exceptional.

    Ati formulat scopul: „opriti-l pe Basescu”, ati adus argumentele, care constau in prmanenta erodare a democratiei din Romania sub loviturile unui presedinte insetat de putere absoluta, cum este Traian Basescu, si, in acelasi timp ati identificat alternativa cea mai viabila – PSD.

    Sunteti liderul ce mai stralucitor al PSD, presedintele Iliescu fiind un maestru incontestabil, dar viitorul politic al Romaniei pe dv va cere!

    Va sustin cu toata forta ideilor mele si a capacitatilor mele expresive, pentru ca am convingerea ca reprezentati un model de lider prezidential de care Romania are atata nevoie.

    Va doresc succes si consider ca prin acest manifest intrati deja in batalia electorala, pe care sunt convinsa ca o puteti castiga !

  23. 23 Argusdre ianuarie 18, 2008 la 10:57 pm

    @Emigrantul
    Eu sper ca Adrian Nastase a invatat cate ceva din pataniile de care a avut parte si in care tradarea celor promovati de el a jucat un important rol.Daca nu, nu!Vor fi si alte alegeri , dar intervine selectia naturala (adica merge mai departe cel care rezista intemperiilor si invata din greseli)

  24. 24 ciupico ianuarie 18, 2008 la 11:07 pm

    @ Literatul

    cum, banuiesc, ca nu ar exista cauze personale în relatia dumneavoastra cu Nastase si Basescu sa stiti ca sentimentele pe care le manifestati ( pe blog) fata de cei doi tin tot de ordinul patologicului. vis a vis de discursul nastase versus geoana sunt convins ca daca era invers la fel si judecata dumneavoastra ar fi fost pe invers si ati fi spus ceva de genul: „ce întelege votantul potential psd-ist din neoliberalism, dreapta antisistem? – domnule nastese renuntati pîna nu deveniti mai penibil ca sustinatorii dumneavoastra”

  25. 25 Argusdre ianuarie 18, 2008 la 11:09 pm

    @Literatul
    Nu ti se pare ca ai o parere mult prea buna despre persoana ta? Suna a gramndomanie, a patologic.Nu toti care scriu aici sunt subiectivi neaparat.Iar in privinta lui Basescu, despre care spui ca a a facut unele greseli, iarasi exagerezi.A facut numeroase greseli.Recunosc ca este bun in prestatiile sale artistice de a minti cu nonsalanta poporul si a-i intra in suflet cu diferite tertipuri golanesti .Dar atat.Daca esti un om cu capul pe umeri si judeci logic si napartinitor,spune-mi si mie ce a facut pana acum pentru tara (intern si extern) aceasta persoana , de cand a fost numit ministru ,primar general si pana acum ?Dupa aceea mai vedem daca te consider de buna credinta sau numai un ageamiu care cauta sa semene samanta de discordie prin zona.

  26. 26 ion adrian ianuarie 18, 2008 la 11:09 pm

    @Dl AN,
    Ascultati-l pe Literatul, fiti atent la Radoveanu, spre mine nu va mai trimit ca a intarcat balaia nu mai dau nimic gratis doar asa cate o sugestie la cine sa priviti. Cu laudatorii astia, fie someri, fie buni in grad, nu prea aveti ce face, si daca blogul asta este urmarit, este numai ca sunt unii pe aici enu lesina de placere cand va vad sau aud.

  27. 27 Crocobauru ianuarie 18, 2008 la 11:13 pm

    Aici are loc o discutie serioasa si iaca vin si eu si ma bag off topic.
    Citeam azi ca dom ministru Korodi propune eliminarea pungilor de plastic.Atat.Si m-am gandit eu adanc de tot si am zis sa ii scriu AN-ului, poate se gandeste ca in campania ce se apropie sa vina, pe langa alte „bunatati electorale” si cu un program coerent privind reciclarea. Stiu ca o sa radeti de mine, dar eu cred ca e chiar important sa se inceapa de undeva si in domeniul asta al protectiei mediului.
    Pentru inceput ar fi suficient sa se introduca taxe pe peturi si sticle de tot felul, apoi incet incet sa reusim sa introducem separarea deseurilor.Asta presupune infrastructura(nu ma indoiesc ca imediat vor aparea firme de profil conduse de niste „baieti destepti” care se vor imbogati si vor imparti cu cine trebuie, dar daca iese treaba cum se cuvine, aspectul trece in secundar)si foarte multa educatie a populatiei.Dar pe langa multe reclame imbecile, se poate face si o campanie agresiva pe tema asta in mass-media.
    Acuma eu am aruncat manusa,ramane sa vedem daca si AN-ul va considera ca e important sa reactioneze si sa actioneze.
    Numai bine la toti!

  28. 28 livium ianuarie 18, 2008 la 11:27 pm

    RTV:”Adrian Năstase vrea să candideze la preşedinţie împotriva lui Traian Băsescu şi este interesat şi de o revenire în prim-planul vieţii de partid. Mircea Geoană se simte şi el gata să-l înfrunte pe Băsescu şi spune că PSD îşi va desemna prezidenţiabilul pe baza unei analize tactice.”
    In America, partidele isi desemneaza candidatii in urma votului a milione de membri. La PSD se va desemna in urma unor analize tactice. Ce ar fi sa vedem un scrutin intern intre nastase si geona in care cateva sute de mii de membri sa voteze cine va fi candidatul?
    Pana o sa vedem asa ceva la PSD(sau alte partide), toata democratia in Romania e o gluma. Vom avea aceasi feudali din Primaverii care aduna voturi de pe mosii de la tara, unde saracimea tre sa ii voteze…
    Daca geoana sau ANastase se vad candidati in urma unor jocuri de culise intre Iliescu, Mitrea, ponta, Hrebenciuc etc…chiar nu mai are importanta care din ei va fi ales candidat. Cel care va reusi sa convinga pe cei cateva zeci de influenti sa conduca partidu va face si listele..si va numi 100 si ceva de parlamentari.
    Democratia merge mai departe din primaverii pana la parlament si inapoi..
    Toata batalia e intre ei. Niciodata membrii simpli nu au acces la decizie.

  29. 29 ciupico ianuarie 18, 2008 la 11:32 pm

    @ Stefan RADOVEANU

    faceti un efort de REENGENERING ( majusculele sunt pentru ca înteleg ca va place termenul) si înlaturati ( ca un layer) textul scris de domnul nastase si ramâneti astfel cu propria contributie. printre care disting „vîrfurile”:

    -ambitii bolnavicioase
    -nu vrea sa evolueze
    -Natiunea l-a mandatat, el are obligatia sa raspunda natiunii, de altfel ceea ce a facut in ultimele saptamâni demonstreaza angajamentul sau cu tara, rezultatele sondajelor dovedesc aceasta.( e vorba de basescu)
    – Faceti o politica constructiva, social democrata si veti avea pluralism.(?!)
    -Traian BASESCU este prietenul natiunii
    -Traian BASESCU nu trebuie sa se opreasca in misiunea sa !!!
    -Un REENGENERING in profunzime este imperativ necesar (se refera la psd )
    totul accentuat, desigur, cu trei semne de exclamare.
    îmi aduceti aminte de literatura de genul „Cine la ajutat pe Hitler” si un raft de biblioteca în acelasi stil stahanovist, angajata în tratament de (pe) text. parafrazînd o replica dintr’un film as putea sa va spun ca din cauza unor cabotini ca dumneavoastra e pe cale sa moara dreapta în românia.
    cred ca de un REENGENERING în profunzime are nevoie si analiza dumneavoastra.

  30. 30 diogenecainele ianuarie 18, 2008 la 11:33 pm

    @Literatul
    In prinicipiu orice poate deveni odios, chiar si faptul ca se leaga la sireturi. Credeti ca suntem un popor de vegetarieni, si din acest motiv Nastase a fost detestat pentru hobby-ul sau vanatoresc? Stangacia unora, e alta chestiune, dar sa nu il transformam pe Basescu in fiinta imuna la ce nu exusta imunitate.

    Din ce am citit eu, discursul lui Geoana are un viciu care il transforma intr-un exercitiu de pension. Se lupta cu adversari care nu au chip si carne in mintea electoratului. Desigur, ce spune este adevarat, dar are o circulatie limitata. Nastase merge la lucruri concrete si de aceea vandabile. La nivelul de abstractie la care vorbeste nu exista diferente esentiala intre ce spune el si ce spune Nastase. Diferenta calitativa e data de ochirea chestiunilor concrete ce pot sluji ca teme de campanie. Iar aici Geoana e iarasi miop.

    Politica e o disciplina eminamente practica. De teorie are cine se ocupa. Nu trebuie sa confunzi ingineria cu fizica. Geoana nu are inca simtul a ce e politica.

  31. 31 Sorel ianuarie 18, 2008 la 11:44 pm

    O întrebare pe lângă subiect, dar sunt curios:
    În tinereţe eraţi pasionat de viori? Făceaţi viori?

  32. 32 Radu ianuarie 19, 2008 la 12:12 am

    @AN

    Am remarcat ca exista voci care va recomanda sa fiti mai moderat in directia lui Basescu; ar fi, cred eu, cel mai prost lucru pe care il puteti face. Oricat de deviante ar fi preferintele electoratului pe termen scurt, Basescu este mult prea subtire (in ce priveste continutul) si mult prea gros (in ceea ce priveste obrazul) ca sa poata castiga pe termen mediu. Chiar daca ar mai castiga un mandat, ar fi un alt mandat in care ar fi izolat la Cotroceni.

    Doar ca la sfarsit, cand ziarele occidentale il vor descrie ca pe un populist, cand Videanu si Blaga il vor fi convocat la Hotel Confort, cand presa portocalie isi va fi gasit un nou obiect fetis iar populistii (sau bloggerii norodnicisti) un alt badaran de promovat, nu veti avea de explicat ceea ce toti ceilalti vor explica jenati: complezenta, moderatie vinovata, lipsa de orice fel de curaj, oportunismul desantat. Nu veti avea de explicat ce ati facut intre 2004 si 2007…

    In plus, nu cred ca in PSD aveti vreo sansa alta decat ca principal adversar al lui Basescu; ma rog, nu cred ca PSD-ul la randul lui are o alta sansa…

    Nu-mi ramane decat sa va urez bafta!

  33. 33 D.S. ianuarie 19, 2008 la 12:22 am

    D-le Nastase dar intrati odata in lupta contra ciumei portocalii pentru ca altfel va fi mare dezastru in aceasta tara.Dupa guvernarea 1996-2000 au fost nevoie de3 ani de conducere PSD pt ca tara sa-si revina economic ,cati ani vor trebui dupa aceasta raie portocalie de dreapta ? Este momentul adevarului TOTI PSD-ISTII sa se uneasca
    si -npreuna cu poporul cel fraierit de ‘profesorul BASE sa inlaturam mizeria portocalie
    Cu stima si speranta de stanga D.S.

  34. 34 alexei ianuarie 19, 2008 la 12:43 am

    Bun materialul prezentat de dvs., insa pacat ca este doar pe blog. Desi, unori nu am fost de acord cu ideea de dezbatere, promovata de Ion Iliescu, de data aceasta sunt de acord cu genul asta de initiativa. Stanga politica, in Romania, este, deocamdata, reprezentata doar cu numele – PSD -. Activ, insa este zero, si asta o spun cu parere de rau, deoarece am fost membru al acestui partid.
    Citeam mai sus parerea unui bloger, si avea dreptate: PSD se confrunta cu el insusi si cu orgoliile personale ale membrilor. Se vede ca dupa alegerea lui Mircea Geoana in fruntea partidului, acesta – partidul – se comporta ca un nou nascut, deoarece i se intampla un fenomen, care nu se mai intalneste si la alte partide din Romania: lipsa de continuitate la nivel inalt. Evident ca nu Nastase singur este solutia acestei ideologii, ci o intreaga echipa focalizata, cu adevarat, in jurul unui lider, si ma refer aici, evident pastrand proportiile si chestiunile de bun-simt, la PRM (facem abstarctie de iesirile temperamentale ale presedintelui Vadim Tudor la adresa diversilor fosti colegi sau a celor cu pareri diferite). Sau ar trebui ca membriide partid ai PSD sa invete disciplina de partid de la UDMR, care dupa parerea mea este cel mai disciplinat element politic actual.
    Revenind la idee, consider ca aceste malformatii de pe scena politicii romanesti se datoreaza lui Traian Basescu – cred ca o sa fac o obsesie in ceea ce il priveste pe seful statului -. Este pacat ca la mai bine de 18 ani de la revolutie lumea sa regrete un regim totalitar. Este pacat ca intr-un stat democratic cetatenii sunt supusi la perversiuni politice, tocmai de catre cei pe care i-au ales si spun acest lucru deoarece, datorita acestor evenimente nedorite si deloc benefice pentru populatie – vezi scandaluri mediatice intre institutiile statului, intre politicieni – cetatenii au parte de un trai mai prost, de o liniste sociala tot mai absenta din viata lor samd.
    Este pacat ca seful statului este garantul tot mai slabei functionari a institutiilor. Este pacat ca seful statului nu este un mediator al clasei politice romanesti. Iar ca exemplu, poate unul usor populist, ce il costa pe Traian Basescu sa ii adune pe toti la o masa, ca si asa ii plac intalnirile si sa ii intrebe, in stilul sau caracteristic: „Bai baieti, cum facem? Suntem la inceput de drum in Uniunea Europeana! Hai sa facem ceva!” Nu – el a preferat scandalul! De ce? Pentru ca este incapabil in a intreprinde ceva! Cu tot regretul o spun, dar de ce sa faca ceva benefic pentru societate, atata timp cat nu ies comisioane?! Propun ca pana la finele mandatului lui Traian Basescu sa se dea o lege care sa ii aduca lui Basescu cate 10% din beneficiile unei fapte bune pe care o face!
    Oricum, la momentul actual, PSD este singura alternativa, ca si partid la ceea ce se intampla acum, insa un PSD restructurat, cu Adrian Nastase sustinut de catre partid, si sustinut intr-un mod real. Repet, nu pentru ca il cheama Nastase si ca asa trebuie, caci este liderul suprem, ci pentru ca la ora aceasta, pe termen lung, este singura solutie viabila , in contrapondere cu Traian Basescu. Este o antiteza perfecta intre cei doi si sunt convins ca ajuns intr-un post cheie in stat, Adrian Nastase va reusi sa ridice atat imaginea Romaniei pe plan extern, cat si moralul cetataenilor, dar si sa rezolve problemele sociale ale romanilor.
    Eu ca sa spun, bafta multa dle. Nastase si sa auzim numai de bine!

  35. 35 nastase ianuarie 19, 2008 la 1:16 am

    Sorel,
    Ma mira intrebarea ta. Dar iti voi raspunde. Tatal meu a invatat sa cante la vioara, la liceul militar de la Manastirea Dealu, cu Lola Bobescu – pentru care a avut o mare admiratie toata viata. A incercat sa ma ajute sa invat si eu sa cant la vioara. N-a reusit. Nu eram prea talentat. In schimb, imi placeau viorile – ca obiecte de arta – si am inceput sa „repar” viorile tatalui meu. La inceput a iesit un mare scandal. Cu timpul, am invatat foarte multe despre intarsiile si lacul viorilor adevarate.

  36. 36 nastase ianuarie 19, 2008 la 1:27 am

    Literatul,
    Problema nu este care dintre discursuri este mai bun. Poti gasi zeci de discursuri de-ale mele in ultimii 15 ani despre dusmanii social-democratiei, despre populism, neoliberalism ( inclusiv in cartile pe care le-am postat recent pe site). In speech-ul meu de astazi, dincolo de punctajul postat, am subliniat faptul ca pana la prima confruntare electorala mai sunt 100-150 de zile. Cuvantul de ordine este, din acest motiv, urgenta. Si, pe aceasta baza, actiunea. La teorie ne pricepem toti. Ca si la poezie. Sau la fotbal.

  37. 37 diogenecainele ianuarie 19, 2008 la 1:37 am

    @livium
    Uneori analizele tactice, daca sunt facute de „expertul” care trebuie pot concluziona ca 2+2=5, mai ales daca se mimeaza surzenia fata de contraargumente, E un fenomen larg raspandit in partide.

    Eu am scris de ceva vreme ca singura metoda prin care se poate reforma PSD este votul universal intern pentru toate functiile si candidaturile. Asta inlocuieste verdictul intotdeauna discutabil (al unor experti, in cazul cel mai bun, daca nu al unor simpli oameni cu functii) cu un test real. Cam care ar fi efectele cestui scrutin se poate citi aicicu un test rea.

    http://diogenecainele.wordpress.com/2007/11/30/cum-se-poate-reforma-psd-cu-adevarat/

    Cred ca e singura solutie care ar putea scoate PSD-ul din groapa. Are mult prea multe avantaje ca sa fie lasata deoparte. Ar fi pur si simplu o crima.

  38. 38 Aya ianuarie 19, 2008 la 2:37 am

    @

    Bibliotecaru

    Felicitari pentru mesaj!
    Onest, mi-as fi dorit sa-l fi scris eu.

    Da, principalul competitor (prea elegant spus- dar sa admitem eleganta!) al PSD NU e Basescu, dar chiar PSD.
    Iar alegerea lui T.B. ca referential e nu doar gresita, ci si contraproductiva.

    Adrian Nastase il va invinge pe Traian Basescu in 2009, la prezidentiale doar daca va lupta cu armele sale (si e singurul care il paote invinge)!
    Nicidecum incecand sa „intre in pielea lui Basescu” si folosind armele acestuia.

  39. 39 Aya ianuarie 19, 2008 la 2:41 am

    @

    Adrian Nastase

    Alexei are dreptate!
    Materialul tau este foarte bun, dar pacat ca se afla doar pe blog (oricum, nu e deloc putin lucru).

    Am o idee: sa devina „Editorialu’ din Jurnalu'” miercuri 23 ianuarie 2007.
    Promit ca incerc sa-i dau o replica pe cinste!

  40. 40 Aya ianuarie 19, 2008 la 2:55 am

    @

    Literatul

    Desigur, discursul Prostanacului e de-a dreptul genial doar ca a uitat sa identifice printre inamicii cu pricina postmodernismul.
    Asta, a propos de antisistem!

  41. 41 Aya ianuarie 19, 2008 la 3:45 am

    @

    Emigrantul

    Raspunsul nu se gaseste in litera ci in spiritul legii.
    Nu doar ca ministrul Justitiei are dreptul de a citi dosarele dar, zic eu, chiar obligatia.
    El nu este un „sef de halta” intre presedinte, care da avizul si procurorul general. Dar, pe logica actualei reglementari legislative in materie, un filtru.
    Ma opresc asupra logicii mentionate.
    Se observa cu usurinta ca respectivele dosare parcurg, conform legii, urmatorul drum: Presedintie (unde se da avizul)- Ministerul Justitiei (de unde se TRANSMIT)-Procuratura Generala (unde se dau in lucru).
    Asta inseamna ca drumul trece prin trei institutii.
    Este logic ca fiecare dintre acestea opereaza, specific, cu acele dosare.
    Nu poti opera cu ceea ce nu cunosti.
    In speta, nu e vorba de „coperti sigilate”, ci de continutul dosarelor.
    Rolul Ministerului Justitiei este de a vedea daca acel continut este serios sau daca- dupa cum a spus ironic Melescanu- nu cumva inauntru se afla taieturi din ziare. Altfel, daca Ministerul Justitiei e doar un fel de „cutie postala”- pentru a-l cita din nou pe Melescanu- totul e impins in ridicol.
    Daca rolul Minsiterului Justitiei nu ar fi si de a constata seriozitatea continutului acelor dosare, ar fi de neinteles de ce este nevoie de avizul si semnatura ministrului respectiv pentru a fi TRANSMISE (ceea ce implica ‘un mesaj”- deci ceva in cunostinta de cauza) si nu ar ajunge, de la Presedintie la Parchetul General, printr-un curier special.

    Mai mult, acele dosare nu sunt clasificate- ca atare nu se pune nici macar problema certificatului ORNISS (ma refer la Minsiterul Justitiei).

    Repet, raspunsul nu sta in litera ci in spiritul legii.

    P.S.
    Ar mai fi ceva.
    Un principiu de drept.
    Ceea ce legea nu interzice, permite.

    In plus.
    Atat vreme cat dosarele trec, obligatoriu, pe la Ministerul Justitiei, fiind nevoie, tot obligatoriu, de avizul ministrului pentru a ajunge la Parchetul General, iar Presedintia si Parchetul au acces (obligatoriu, altfel nu ar putea opera cu ele) la continutul lor, apare ca logic, din perspectiva juridica, faptul ca Ministerul Justitiei are la randul sau acces (zic eu, obligatoriu) la continutul lor.

  42. 42 Radu ianuarie 19, 2008 la 5:41 am

    @ AN

    Cand am scris primul mesaj nu citisem textul, doar raspundeam unor comentarii de aici si de la alte post-uri pro-impaciuitoare vis-a-vis de Basescu. Acum ca l-am citit, pot spune ca asta este in sfarsit tonul just. Mi-a placut in mod special o fraza: „trecutul se poate perfectiona si vine dupa noi”.

    @Literatul/Sandu

    Acelasi stil destul de las de a spune „nu faceti asta, poporul nu ar aprecia” cand e destul de clar din context ca ceea ce ar fi mai aproape de adevar este „nu faceti asta, mie personal mi s-ar parea gresit”. Ciudat obicei, care-mi lasa o impresie deplorabila, de a-ti ascunde mereu optiunile sub fustele opiniei publice!
    Ce e patologic in a-l ataca pe Basescu? Trec peste faptul ca asta inseamna opozitie, trec peste faptul ca Basescu nu a facut nimic diferit in 2001-2004… Dar cat de sinistru ar trebui sa fie un presedinte ca tie sa ti se para justificata opozitia frontala? Presupun ca nici vis-a-vis de Nicolae Ceausescu nu ai crezut s-ar justifica… (Ma indoiesc ca in spatele nick-ului tau sta vreun disident!) Si totusi un lucru e destul de placut de observat: Basescu e atat de jenant incat sustinatorii lui gasesc preferabil sa-si exprime simpatia in modul cel mai distorsionat cu putinta (poporul vrea ca Basescu sa blablabla…) It’s about time you come out of the closet…

  43. 43 C-tin. Manole ianuarie 19, 2008 la 10:23 am

    1. ” Peştele de la cap se-‘mpute!” . Daţi-i la cap! Pd-l e Băsecu. Un Băsecu desfrunzit de aurele demagogice, va atrage plonjonul populismului şi orientarea electoratului spre oameni cu idei şi soluţii.
    2. Obsesii? Da! : populism, axă -dezaxată, politica la Marea Neagră, politica energetică, corupţie, mafie, oligarhie, imaculaţi, etc…Rezultatul-izolare, polarizare, poliţie politică, hăhăit…
    3. PSd-ul trebuie să înveţe, măcar în anul electoral, să facă opoziţie. Dură, fără mănuşi. Şi poate ”leşinaţii” de la vârf se hotărăsc să-l arunce în luptă pe Adrian Năstase. Votul meu şi al familiei e asigurat.

  44. 44 Literatul ianuarie 19, 2008 la 10:47 am

    @Adrian Nastase & Diogenecainele
    Cele doua discursuri ,al domnului Geoana si al domnului Nastase s-au produs la Institutul Ovidiu Sincai. Asta inseamna ca ar fi trebuit sa aiba un continut oarecum teoretic.
    Ar fi fost altceva daca era vorba de o adunare electorala.
    Discursul lui Geoana plaseaza PSD pe esichierul politic si intr-o forma mai elaborata, curatat de referirile parazite, poate constitui un document teoretic serios.

  45. 45 violet ianuarie 19, 2008 la 10:50 am

    Domnule Nastase,
    Voi spune doar : 1. mi-a facut multa placere prezenta dvs si a domnului Iliescu la emisiunea Danei Grecu;
    2. ne punem sperantele ca Romania sa mai aiba o sansa de a evolua, in dvs;
    3. asteptam cu mult interes sa IESITI ODATA LA RAMPA, ca vrajeala cu termopanele nu mai tine si nu ne intereseaza!

  46. 46 Argusdre ianuarie 19, 2008 la 10:51 am

    @A.Nastase
    O sa ma supar.De ce nu ne anuntati ca dupa amiaza la orele 16.15 sunteti invitat la TV. Realitatea , la emisiunea lui Tanase ?

  47. 47 Literatul ianuarie 19, 2008 la 10:58 am

    @Ciupico
    Asa cum am mai spus si in alta postare, discursurile celor doi trebuiau sa corespunda exigentelor unui institut de cercetare.
    Nu au fost discursuri in fata electoratului.
    Domnul Nastase are dreptate. Nu se pune problema care discurs este mai bun. Eu am lansat totusi comparatia pentru a mai rascoli musuroiul de furnici. Era plictiseala pe blog.

  48. 48 Bibliotecaru ianuarie 19, 2008 la 11:30 am

    @ Adrian Năstase
    Sunt de părere că la poezie nu ne pricepem chiar toţi. 🙂
    Pe blogul domnului Ion Iliescu a început o discuţie doctrinară. Nu participaţi şi domnia voastră cu o părere?

  49. 49 Emigrantul ianuarie 19, 2008 la 12:06 pm

    Aya,

    multzam penru raspuns.Si eu am gandit exact la fel. Credeam insa ca poate exista ceva instrunctiuni procedurale. Problema este ca la MJ se trimite :
    -avizul presedintelui;
    -referatul procurorului de caz prin care cere inceperea urmarii penale pentru anumite fapte pedepsite de lege (mentionand faptele si art. de lege incalcat)
    -avizul procurorului sef (prin care aproba propunerea procurorului de caz )
    -dosarul cauzei ( in acre ar trebui sa se gaseasca actele premergatoare, dovezile ce stau la baza concluziei ca respectiva persoana a comis o infractiune )
    In concluzie, pentru ce se cere anchetarea se stie, nu se stie insa pe baza caror dovezi. Astea sunt ascune (sigilate ) Poate sa fie chiar pe baza unor articole de ziar ( vezi cazul Botos- DIP ) si de asta nu vrea Basescu sa vada Melescanu Dovezile.

  50. 50 Florin ianuarie 19, 2008 la 12:22 pm

    Dle Nastase,
    Mai intreb odata: mai exista PSD-ul?

  51. 51 Draghi Puterity ianuarie 19, 2008 la 12:37 pm

    Excelenta interventia dumneavoastra! Sper ca va reusi sa ii inspire si sa ii mobilizeze si pe altzii cel putin atat cat a facut-o cu mine.

  52. 52 diogenecainele ianuarie 19, 2008 la 12:42 pm

    @Literatul
    Daca eu va intreb unde e scara de incendiu, iar dv imi enuntati teorema lui Pitagora, e clar ca sa mor pe mana dv.

    Tara arde, Geoana se piaptana.

  53. 53 diogenecainele ianuarie 19, 2008 la 12:47 pm

    @Literatul
    PS: e „Institutul Ovidiu Sincai”. O astfel de pasiune exclusivista pentru abstractii ar necesita schimbarea denumirii sale in „Academia lui Planton”.

  54. 54 diogenecainele ianuarie 19, 2008 la 12:47 pm

    @Literatul
    PS: e „Institutul Ovidiu Sincai”. O astfel de pasiune exclusivista pentru abstractii ar necesita schimbarea denumirii sale in „Academia lui Platon”.

  55. 55 Neagu G. ianuarie 19, 2008 la 1:46 pm

    Sincere felicitari pentru textul referitor la situatia stangii din Romania.Astept cu nerabdare si continuarea analizei si mai ales propunerile dv.
    Sunt de acord si cu aprecierea unora care au facut comentarii
    aici,chiar daca sunt aplaudaci pro-Basescu.Ma refer la faptul ca
    mai este de remarcat si permanenta incoerenta si duplicitate manifestata de actuala conducere a PSD problema ce va trebui rezolvata.O solutie ar fi ca partidul sa abandoneze actuala structura de conducere,cu un lider dominant(presedinte)si
    un numar de vice presedinti,subordonati primului.In acest sistem dl. Basescu are o sarcina mai usoara in lupta sa contra PSD.As
    propune mai degraba o conducere colectiva de 5-7 lideri puternici,asistati de presedintele de onoare.Din acest colectiv
    de conducere ar putea face parte A.Nastase,S.Oprescu,Nicolae si inca 2-4 persoane cu carisma si foarte activi.Sistemul ar trebui sa se repete si la nivel local.Solutiile sa se adopte numai prin consens.In ce priveste tema dominanta a campaniei electorale ea ar putea fi:” OPRITI HAOSUL, MINCIUNA SI DICTATUL”.
    Inca odata felicitari si sunt gata sa va fiu alaturi.

  56. 56 Kartouche ianuarie 19, 2008 la 2:28 pm

    Parere de alegator ! …………..Basescu este un pericol pentru Romania ! Suna putin populist, putin „de lemn”, dar pericolul este real ! Romania se indreapta catre haos, nici cel putin, nu e o dictatura clara, „clasica”, e un amalgam de derapaje ilegale, cu demersuri perfide de a distruge clasa politica opozanta, si de a-si subordona partidele. Este absolut de neinteles cum unii politicieni si intelectuali cu o oarecare valoare, precum Stolojean, chiar Berceanu sau Liiceanu, Cartarescu ori Andrei Plesu sa-i cante ode ! Ce e si mai bizar? E ca incearca sa convinga si sa justifice toate derapajele presedintelui. ………………… De aceea e absolut necesar sa fie oprit, sa i se interpuna o valoare politica, care sa-i demonteze toate aberatiile si actiunile ilegale, sa arate oamenilor, alegatorilor, de ce nu (?), poporului, ca Basescu este un impostor si ne va duce de rapa !!……………… Acest OM nu poate fi altul decat Adriana Nastase !! In acest moment, doar Adrian Nastase ii poate face fata. …………….. Geoana ? O creatie a lui Nastase, are valoare, dar este necesar sa mai astepte, ca-i va veni randul ! (Basescu l-a mai invins odata !!??). Nu este necesar sa ma refer la calitatile, capacitatile, exepertiza politica, ale lui Adrian NASTASE, de aceea este absolut necesar sa fie sprijinit de toti romanii responsabili, de oamenii ce iubesc deocratia si normalitatea !

  57. 57 Marco ianuarie 19, 2008 la 7:56 pm

    Draga AN,

    Mesajul si analiza dumneavoastra sint bune in general.Dar dupa parerea mea gresiti profund atit dumneavoastra personal cit mai ales PSD-ul.PSD-ul si Geoana in special nu si-au revenit dupa 2004, nu stie daca este in opozitie ,ca la guvernare oricum nu este decit pe blat eventual.De ce va legati neaparat de Basescu si nu va legati de portocaliu in general ,adica si de PNL si de PDL ,chiar daca acum nu mai sint impreuna.Va gresiti tinta,pentru ca atacindu-l numai pe Basescu, nu numai ca ii faceti un serviciu de genul pe care i l-ati mai facut cind dvs.erati prim-ministru iar Basescu primar si ati facut in asa fel incit sa ajunga o victima a PSD-ului prin punerea continua de bete in roate.
    Rezultatele au fost contrare asteptarilor dumneavoastra personale si a partidului si asa se va intimpla si de acum incolo.Nu uitati ca indiferent de ce crede lumea asazis mai citita, Basescu este popular pentru ca teoretic incerca sa faca ceva contra coruptiei (evident de la altii nu din PDL) ,vorbeste pe intelesul marii majoritati de manelisti de la noi din tara,pe cind discursurile dvs. sint mult prea elevate pentru majoritatea populatiei.
    Din punctul meu de vedere , singurul care are tot la fel un limbaj pe intelesul tuturor, este Sorin Oprescu ,de la PSD.Vanghele e un prost notoriu iar Geoana prea slab ca sa-si arate muschii.Partea trista este ca nu stiti ca sinteti in opozitie si negocierile chipurile ascunse cu liberalii nu fac nici un bine partidului dvs.Cum se explica faptul ca nu ati reusit sa faceti sa cada guvernul ? Locurile caldute din parlament ale alesilor neamului pentru care s-au straduit indelung sa le capete ? Si in rest numai privilegiile de care beneficiaza ei acum si mai incolo ? Vedeti, asta inseamna un compromis pe care lumea nu mai vrea sa-l vada.Daca ai curaj si singe in tine (nu vorbesc de dvs.neaparat ) , nu tii cu dintii de scaunul dobindit,lumea apreciaza recunoasterea greselii, dar nu tinerea de un post sau de un scaun.Revenind…cred ca tinta dumneavoastra ar trebui sa fie nu numai Basescu ,sau nu Basescu sa fie pe primul loc, ci tagma liberala + Basescu.

  58. 58 tibi ianuarie 19, 2008 la 10:25 pm

    Domnule Nastase ,

    Sunteti de departe cel mai bun, dar dupa cum stiti si dvs. nu aveti priza pe care o are Basescu la public. – la acest lucru trebuie sa lucrati si aveti sanse reale sa-l „bateti”.

  59. 59 krudus ianuarie 19, 2008 la 10:54 pm

    Domnule Nastase, ce legatura mai aveti dumneavoastra cu stanga???

    Eu stiu ca acum vreti la stanga stangii dar nu se mai poate !…ati avut ocazia sa demonstrati ca sunteti un om care face politica pentru oameni dar din pacate ati facut doar AVERE PERSONALA intr-o curata politica de dreapta.Incercati sa va calmati,linistiti-va pt. ca orice demers este sortit esecului oricat de genial ati fi.Renastera politica a lui Adrian Nastase este moarta.Mai moarta decat aceea matusa din povesta trista a sfarsitului dvs…..
    Culmea este ca sunt simpatizant al politicii de stanga dar decat sa fac politica cu oameni ca Adrian Nastase, DIP, Hrebe,Mitrea si altii mai bine o las balta ca asta este marsavie curata dar de combatut va voi combate cu inversunare pt. ca nu mai aveti ce cauta in viata politica a romanilor care au crezut in voi.

  60. 60 Cârcotaşu ianuarie 20, 2008 la 12:44 am

    @ Aya

    M-a surprins modul în care ai simplificat intervenţia mea.
    Sunt aici două aspecte, din care în prezenta voi ataca doar unul, anume acela al campaniei negative.
    Nu mi-am închipuit că vei interpreta ce-am spus eu ca pe un necesar atac la beregăţi la mitingurile electorale.
    Îţi aminteşti de „Năstase 4 case”, „Baronii PSD”, „Aroganţa lui Năstase”? Ştiai că-n 2003 locuitorii deltei Dunării ştiau toţi că delta e proprietatea Danei Năstase? Îţi aminteşti de vânătoarea de mistreţi de la Balc? AN n-o poate uita.
    Păi toate campaniile electorale din România post-decembristă au fost câştigate pe propagandă (acesta-i cuvântul de care ne ferim cu toţii) negativă. Cheia a venit cu „schimbarea”. Particularitatea alegerilor din 2000 a fost aceea că CDR-ul nu a fost necesar să fie combătut, că s-a combătut singur, dar Iliescu a fost ales în al doilea mandat de frica lui Vadim, votat fiind, la vedere, de chiar liderii destrămatei CDR.
    Băsescu a câştigat toată simpatia celei mai vocale părţi din electoratul român prin lozinca „PSD-ului corupt”, identificând lupta împotriva corupţiei prin lupta coruptului major NĂSTASE-PSD.
    În analiza de faţă AN îl identifică drept principal adversar pe Traian Băsescu. Păi vezi tu, lansând sloganul „Opriţi-l pe Băsescu” tocmai a lansat o lozincă specifică unei campanii negative. Păi Băsescu a învăţat din experienţa 1997-2000 să nu-şi mai piardă lucrurile din traistă, pe care să le culeagă PSD-ul, fără oboseală, numai mergând pe urmele lui. E-n campanie electorală din 2001. N-ai observat chestia asta? Ce-a făcut PSD în 2000-2004? Nici măcar nu a parat, a mers pe presupunerea că oamenii vor aprecia ceea ce face. Sfântă naivitate. Iartă-mă, dar în perioada 2000-2004 PSD era identificat cu AN, pe drept sau pe nedrept. Bine, hai să nu-i spunem campanie negativă, să-i spunem permanentă ofensivă, în care valorifici tot ceea ce poate fi valorificat. Cel ce trebuie să se justifice e perdant din start, nu-i nevoie de desene pentru a înţelege asta. Se pare că AN a pornit atacul şi asta ar putea fi de bun augur, cu condiţia să nu se plictisească prea repede, sau să nu înceapă iar să aibă scrupule ridicole.
    Sigur că trebuie să fie el însuşi, să fie natural, dar are handicapul că trebuie să spulbere mitul aroganţei şi-n acelaşi timp să nu accepte poziţia „în corzi”. Campania nu se face numai în mitinguri electorale sau apariţii pe sticlă, mai există şi stafful de campanie şi alţi oameni, unii consilieri, alţii executanţi şamd.
    Nu mă pot împiedica să nu observ că, odată identificat adversarul principal, lucrurile se simplifică. În cazul de faţă chiar nu e greu, nu trebuie combătută o doctrină, un partid, o anume politică ci, doar unul/mai mulţi oameni.
    Ai înţeles foarte bine ce-am vrut să spun prin „campanie de salon” şi nu-i nevoie să mă combaţi, suntem alături dar vedem lucrurile în mod diferit. Vezi tu, cunoscând omul poţi să ai şi sigur vei avea şi păreri subiective. Eu sunt numai chibiţ, le văd de pe margine. Deocamdată atât pe tema asta, urmează cealaltă.

    Numai bine.

  61. 61 Cârcotaşu ianuarie 20, 2008 la 1:03 am

    @ Aya

    Tot ce se discută aici e foarte interesant, nici eu nu mă pot abţine să nu apreciez la superlativ aprecierile lui AN referitoare la situaţia Stângii.
    Dar…
    N-aş fi cârcotaş dacă n-aş vedea şi-un dar…,
    Sigur, consider că cei ce văd realist situaţia actuală a ţării îi dau dreptate. Ideea nu-i aceea că cei realişti ar putea, cumva, influenţa evoluţia lucrurilor, ba din contra, aceştia sunt în minoritate până când buboiul sparge.
    Asistăm azi la o situaţie incredibilă, în raport cu trecutul recent, încă, al ţării.
    Sunt extrem de surprins cât de repede au uitat mulţi de anii pe care-i blamează, de regimul ceauşist.
    Nu-mi vine să cred că sunt aşa de mulţi oameni aşa de uşor de prostit cu o propagandă ieftină, cu lozinci, de care comuniştii s-ar fi ruşinat.
    Spiritul gregarissim (sic) ce animă oamenii, unii dintre ei emiţând pretenţii, mi se pare absolut stupefiant.
    Mai amintesc o lozincă: „Partidul stat” şi încă una „Maşina de vot a PSD”.
    Amar, dar asta este, oamenii uită uşor istoria, altfel n-ar fi aşa dispuşi s-o retrăiască.
    O observaţie excepţională a lui AN, aceea că ne-am fi aşteptat ca apartenenţa la UE să ne protejeze de excese. Se pare că ni se conferă prea multă independenţă.
    ++
    Şi de fapt voiam să spun ceva ce se leagă cu ce-am zis până acum, deşi va părea fără legătură.
    Vezi tu Aya, ca AN să fie propus candidat de către PSD-ul lui Geoană, Rus şi al lui Vanghelie?
    Că dacă ar fi ar câştiga, e una. Dar va ajunge în competiţie oare?
    Eu unul nu cred. Şi-mi cer scuze pentru afirmaţia mea de acum ceva vreme, cum că AN fără PSD nu-nseamnă nimic, când de fapt, din păcate, se pare că e invers.
    Îmi pare rău, editez pe blog, n-am la dispoziţie aici posibilităţi de sublinieri şi boldiri, deşi am simţit nevoia.
    Poate înţelegi.

    Numai bine

  62. 62 conu' Mishu ianuarie 20, 2008 la 5:08 am

    Iata ce se intimpla la case mai mari:

    Thinking for Yourself is Now a Crime
    by PAUL CRAIG ROBERTS
    ( http://www.counterpunch.org/roberts01042008.html )

    Extrase:

    The „Extremist Beliefs Commission” is the mechanism for identifying Americans who pose „a threat to domestic security” and a threat of „homegrown terrorism” that „cannot be easily prevented through traditional federal intelligence or law enforcement efforts.”

    Who will be on the „extremist beliefs” list? The answer is: civil libertarians, critics of Israel, 9/11 skeptics, critics of the administration’s wars and foreign policies, critics of the administration’s use of kidnapping, rendition, torture and violation of the Geneva Conventions, and critics of the administration’s spying on Americans. Anyone in the way of a powerful interest group–such as environmentalists opposing politically connected developers–is also a candidate for the list.

    Si multi altii, adaug eu, de fapt oricine nu convine puterii putrede de acolo (imitata imbecil, dar nu mai putin periculos, de catre transpiratul local, am vrut sa scriu satrapul, dar arata si se poarta prea ridicol, impreuna cu „fratia” de „mina in buzunarul altuia” din jurul sau).

    Ce sanse aveti daca nu va supuneti „trendului”? Doar nu vreti sa mai vindeti mascarada contemporana drept democratie, transformarea oamenilor in „resurse umane” dejectabile drept progres social si hacuirea tarilor drept pace si intelegere intre popoare?

    Uitati-va la Geoana. Simplut mestecator de lozinci care nu mobilizeaza nici macar o baba surda pentru „cauza”, dispus la orice tirg, de ce as crede ca nu va deveni un alt Basescu, cu mai putine „talente” si mai putin scandalagiu, dar la fel de docil fata de interesele care comanda dansul?

    Ce-mi pasa cum ma omoara unul sau altul, ce-mi pasa daca unul e mai ahtiat dupa putere si jucariile ei, daca nu-mi oferiti o schita de proiect plauzibil, realizabil, prin care va veti opune (si veti sugera cum si cu ce) astora (si alora, stiti dumneavoastra) de unde vine marele rau si marea ticalosie. Dar stiti ceva? Nici daca ati avea acest proiect nu l-ati putea dezvalui pentru ca v-ar minca de viu/i. Aici am ajuns si cei care nu sunt disperati, prea scirbiti sau teleimbecilizati nu mai pot sta sa incerce sa citeasca printre rinduri cind afara se trage cu artileria.

    Basescu e un grobian, un incult, un mahalagiu. Nu ma intereseaza sa fie inlocuit de oameni civilizati care fac tot matanii la stapini externi. Puteti ajuta decisiv ca Romania sa fie din nou a romanilor si puteti convinge destui oameni ca nu-i amagiti, atunci, da, va vreau/m. Nu puteti, atunci lasati-ne cu stinga-dreapta si alte conflicte imaginare. De putut orice (in rau), pot multi.

  63. 63 mihai ianuarie 20, 2008 la 2:11 pm

    Cea mai buna metoda de a-l „pune jos” p Traian Basescu este sa fie lasat in pace sa isi franga singur gatul … pt ca si la referendumul din 2007 s-a vrut asta , episod dupa care Basescu a crescut 15% in sondaje 🙂 . Si pana la urma .. nu are decat 2 mandate nu mai multe 🙂 . Este presedintele ales al romanilor , si daca majoritatea l-au vrut si inca il mai vor … sa fie sanatosi , DAR sa nici nu mai stirge „o ducem rau!” pentru ca ce am vrut in 2004 avem in 2008

  64. 64 ion adrian ianuarie 20, 2008 la 8:19 pm

    @Carcotasu,

    Fiind eu cum cred ca se stie anti comunist anti marixst cu toate viariatinile sale mai parfumate atrag atentia unei propozitii care pe romani ar trebui sa-i puna pe ganduri tare tare de tot:
    Oare la romani comunismul a avut mai mult de distrus sau mai mult de dezvoltat? oare din cauza sau in primul rand din cauza comunismului suntem deficitari?

  65. 65 Aya ianuarie 21, 2008 la 3:50 pm

    @

    Neagu G.

    Domnule profesor (mi-ati fost si mie!) dar dumenvoastra de ce nu va „mentionati” in acea echipa?
    Doar nu imi veti spune ca aveti „timiditati” in a va autopropune (pentru acest tip de demers ii laud pe liberali- la ei, asa se procedeaza, in mare parte; oamenii se autosustin si bine fac!). Daca apar astfel de rezerve si tot asteptam sa fim propusi de altii (precum spune Prostanacul) nu mai ajungem niciodata, nicaieri! Vom tot analiza si vom tot propune si gata!
    Iata, eu nu am incredere ca s-ar reusi cu Serban Nicolae in acea echipa ( e perceput maid egraba ca o „prelungire” a lui Ion Iliescu; adevarul, titi bine, cotneaza prea putin, ina stfeld e cazuri- importanta fiind „amprenta”).

    In schimb, am incredere ca, daca ati fi acolo, chiar ati fi de un real ajutor!

  66. 66 Aya ianuarie 21, 2008 la 3:52 pm

    @

    Neagu G.

    Din graba am tastat cu multe greseli un paragraf.
    Corect;
    „Iata, eu nu am incredere ca s-ar reusi cu Serban Nicolae in acea echipa
    (e perceput mai degraba ca o “prelungire” a lui Ion Iliescu; adevarul, stiti bine, conteaza prea putin, in astfel de cazuri, importanta fiind “amprenta”).

  67. 67 Aya ianuarie 21, 2008 la 4:01 pm

    @

    Carcotasu

    Nu, nu prea vad cum ar fi propus ANul de asa-zisul PSD al Prostanacului et Cie (pentru ca nu e nici pe departe PSDul construit de AN, care, condus de el, a castigat generalele din 2004!)!
    La varf au ajuns unii dintre cei care au vandut prezidentialele din 2004, castigate, in adevar, de Adrian Nastase.
    Cui au vadut, e o alta discutie (Basescu e doar beneficiarul formal- iar acest lucru, orice s-ar spune, nu-i poate fi imputat, macar omeneste; imputabile ii pot fi alte lucruri; marii vinovati sunt „vanzatorii” din PSD!).

    Ai perfecta dreptate, PSD nu are cum sa reziste (de castigat, nici vorba) fara AN.
    Ai dreptate, PSD este cel care are nevoie ca de aer de Adrian Nastase.
    Iata de ce eu identific, inainte de toate, necesitatea revenirii la formula anterioara de conducere, cu Adrian Nastase in pozitie formal decizionala.

    Te contrazic in privinta lui Ioan Rus de la Cluj.
    Acela e un personaj cu care se poate negocia.

  68. 68 Aya ianuarie 21, 2008 la 4:14 pm

    @

    krudus

    Ai mare grija la exprimare (sau esti „urechist”?).
    Afirmi, aberant, ca Adrian Nastase vrea la „stanga stangii”!
    Stii ce inseamna asta ?
    Extrema- nu stanga, ci dreapta!
    Doar nu o sa-l acuzi pe Adrian Nastase de legionarism ca rad si curcile lui Timofte confundate cu gainile (sau invers)!

    In al doilea rand, amesteci rau de tot lucrurile (asta daca nu cumva demersul tau e intentionat derutant).
    Il mentionezi pe DIP (Dan Ioan Popescu, banuiesc) alaturi de AN!
    Te anunt ca DIP nu se mai afla in PSD- si plecarea lui nu e tocmai de data recenta.
    Intr-o alta ordine de idei, a-l asocia pe AN cu Hrebenciuc e fie o dovada a necunoasterii adevarului politic, fie intentia de a produce o diversiune.

    Povestea cu matusa- o alta diversiune (si inca una demonetizata deja)!
    Iti spun si tie, baietzas (desi am afirmat asta de sute de ori):NU e vorba de nici o matusa a lui Adrian Nastase, ci a sotiei sale.
    E o relatie de familie, nimic altceva- nimic ilegal, nimic imoral.
    Repet, o relatie de familie a sotiei ANului- nu a lui!

  69. 69 Aya ianuarie 21, 2008 la 4:22 pm

    @

    Marco

    Cea mai periculoasa situatie ar fi aparut daca ar fi cazut guvernul!
    Am fi avut foarte repede alegeri anticipate, al caror rezultat era deja stabilit prin scenarii de culise!
    Asta insemna haos politic- pe de o parte- si primul pas catre un anumit fel de dictatura (am tot scris- nu mai repet) pe de alta parte.

    Place sau nu place, tocmai faptul ca Tariceanu a ramas prim minsitru (nu discutam in ce fel) a mentinut fie si gracilul echilibru de aici si a dat sansa, fie si pe ultimii metri, a unei incercari de redresare, din mers.

    Sa incercam sa vedem totul ca la sah!

  70. 70 Aya ianuarie 21, 2008 la 4:51 pm

    @

    Emigrantul

    LUCRURILE SUNT MULT MAI GRAVE! UNDE ESTE DOSARUL CAUZEI (PENTRU FIECVARE CAZ IN PARTE)?

    Daca am inteles eu bine (si nu cred delco ca ma insel!) la Ministerul Justitiei, DE LA COTROCENI nu a ajuns nici macar dosarul cauzei (pentru fiecare dintre cei opt, in parte)!
    A ajuns un „dosar prescurtat”!
    Pe acel „dosar prescurtat” s-a dat avizul, ceea ce e ilegal!

    Or, asta e extrem de grav (nici macar litera legii nu se aplica!).
    Iata de ce.
    Asa cum bine ai spus, de la Cotroceni, al Ministerul Justitiei (pentru ca, in cunostinta de cauza, sa fie trimis mai departe) trebuie sa ajunge SI dosarul cauzei (al fiecarei cauze in parte, fireste).
    Or, atata vreme cat Cotrocenii NU au trimis la Ministerul Jutitiei dosarul cauzei (pentru fiecare caz in parte) ci unul prescurtat (deci, s-a incalcat legea) asta inseamna ca:
    a) FIE dosarul cauzei (pentru fiecare caz in parte) a fost inlocuit la Cotroceni cu unul „prescurtat” (altfel spus, ca una s-a trimis de la Parchet si alta s-a expediat de la Cotroceni- ceea ce pare cel putin ciudat, aberant chiar, caci in baza acestuia ar trebui sa inceapa Parchetul cercetarile);
    b) FIE dosarul (real al) cauzei (pentru fiecare caz in parte) NU a fost trimis la Cotroceni, de catre Parchet (ci unul „prescurtat”); or, in acest caz, de la Cotroceni s-a dat avizul pe ceva NEVALABIL legal.

    Este logic de ce creditez a doua varianta (am eexpus, pe scrut, in paranteza adaugata primei ipoteze)!

    Intrebarea este: de ce ascunde Parchetul dosarul cauzei (pentru fiecare caz in parte, desigur)?
    De ce nu a trimis acele dosare, corect, asa cum spune legea, la Cotroceni- ci, practic, a mistificat totul?

    1.) A dorit sa-l puna intr-o situatie de toata jena pe Traian Basescu (totusi, T.B. nu e jurist- si e creditabila ideea conform caewia a crezut ca tot ce i s-a trimis e conform legii)?
    SAU
    2.) DOSARUL CAUZEI (pentru fiecare caz in parte) NU EXISTA (pur si simplu pentru ca nu au existat elemente de natura a construi asa ceva)- si, in acest caz, fapta Parchetului excede „nestiinta”, intrandu-se direct in zona falsului, uzului de fals (si alte incadrari penale) tocmai pentru procurori? Iar demersul Parchetului este clar unul destinat mistificarii realtatii- tinta fiind demonizarea personajelor (opt) in cauza?
    Precizez ca aceasta formula (a mistificarii de gen a realitatii) este DEZINFORMARE TIPICA!

    In acest caz, cat stie- si cat nu stie- Traian Basescu, realitatea?
    E sau nu e creditabila (sau cat e de creditabila?) ipoteza conform careia Basescu va fi riscat, in cunostinta de cauza, sa se asocieze unei ilegalitati care intra direct sub incidenta legii penale prin „corelarea” cu Parchetul?

    „Nasul meu” imi spune ca nu a stiut (ca Parchetul se va fi folosit de declansarea unor previzibile mecanisme psihologice in cazul lui Basescu, pentru obtinerea avizului prin trimiterea unor fase dosare, e alta discutie).

    In acest caz:
    CINE INTRUMENTEAZA MISTIFICAREA (si ale cui intsrumente sunt, de fapt, in realitate- dincolo de ceea ce parem a vedea ca adevar !- acei procurori in frunte cu Daniel Morar?)?
    Cine e autorul (cine sunt autorii) dezinformarii?

  71. 71 abila ianuarie 21, 2008 la 7:06 pm

    Domnule Nastase,
    Sunt una dintre persoanele care nutresc o mare admiratie pentru dumneavoastra si nu lucrez la APACA, ci in invatamantul preuniversitar. As avea trei intrebari de sugerat a fi incluse in interventii viitoare – in eventualitatea ca le veti gasi bune:
    a) de ce n-a candidat domnul (ca n-am cum sa zic altfel!) Basescu NICIODATA – din 90′ incoace – nici macar pentru un post de sef de scara – la Constanta? O fi pentru ca lumea stie cine este?!
    b) ce incredere se poate avea intr-un om al carui cuvant de ordine e DEMOLAREA ? Ce a CONSTRUIT ca ministru al transporturilor, in afara de lozinca AICI SUNT BANII DV? Poate ca…expresia care avea sa-l consacre”iarna nu-i ca vara”?!
    c)cat de cinic poate fi cineva ca politician incat sa-si aleaga ca slogan deviza „Sa traiti bine!”, cand stie ca romanii mai au de parcurs o perioada dificila, pe care n-o pot depasi fara ajutor extern, dar ne izoleaza mai abitir ca pe vremea lui Ceausescu? Intr-o Romanie cu o clasa de mijloc mult prea subtire, el intra in alegeri cu promisiuni de stanga si apoi forteza dreapta in beneficiul cui?
    Intru pentru prima oara pe blogul dumneavoastra si constat ca aveti multi oameni care cred ca intelectualul rasat pe care-l reprezentati TREBUIE sa mai aiba un cuvant de spus de dragul ROMANIEI TACUTE.

  72. 72 doc ianuarie 21, 2008 la 7:16 pm

    Poate v-ar interesa, in acest link, ce insemna pentru Gilles Deleuze a fi de stanga. Pentru ca eu cred ca sunteti orice, dle prim-ministru, numai de stanga nu, si ca nu aveti nici macar o idee foarte vaga despre ce ar putea stanga sa ubsenbe (care la dvs. este simplu etatism protectionist si nimic altceva, si pe care-l poate face si dreapta si centrul).

    http://docs.weblog.ro/page!22.html

    Sunt imagini video dintr-un vechi interviu al sau, subtitrate (nu e in chestiune decat partea introductiva).

    Cele bune.

  73. 73 catafleoshc ianuarie 21, 2008 la 10:50 pm

    mda:)

  74. 74 Sun Tzu ianuarie 21, 2008 la 11:01 pm

    si totusi..
    PSD se confrunta azi cu o amenintare majora: actiunile Presedintelui indreptate impotriva Organizatiei partidului si ofensiva media a partizanilor acestuia indreptata impotriva electoratului PSD.
    in aceasta situatie poate fi „clarificarea doctrinara” a PSD doar un obiectiv secundar?
    e posibil ca salvarea PSD sa vina tocmai din „clarificarea doctrinara”!
    numai ca trebuie sa se renunte la ideea ca „Stanga ii reprezinta pe cei saraci!” (intr-o tara saraca, in care toti isi doresc prosperitatea putini sunt dispusi sa se resemneze cu statutul de „cetateni pauperi” si cu realitatea ca „nu vor fi niciodata niste rasfatati ai soartei”).
    asa ca NU „saracia” trebuie sa fie elementul definitoriu al doctrinei de stanga a PSD, ci „SOLIDARITATEA si ONESTITATEA”.
    (Onestitatea ce caracterizeaza pe cei ce isi asigura existenta dintr-o activitate de tip profesie. deci NU doar angajatii, ci si cei cu profesii liberale.
    si Solidaritatea ca tip de relatie caracteristica intre membrii societatii dar si ca principiu de rezolvare a problemelor sociale.)
    ce rezolvare ar aduce aceasta „clarificare doctrinara”?
    Electoratul s-ar segrega in cele 2 tipuri fundamentale: socialist si liberal (cei ce traiesc din „administrarea proprietatii personale” si care propun Libertatea de Actiune in opozitie cu Solidaritatea!).
    in consecinta PD-leul (si deci Mentorul sau prezidential) ar ramane fara cel mai imporatant suport: ELECTORATUL!

  75. 75 Draghi Puterity ianuarie 22, 2008 la 12:52 am

    @Abila

    Basescu nu a inventat nici macar lozinca „Aici sunt banii dumneavostra”. Exista de cand lumea in SUA.


  1. 1 Stanga la timpul viitor: Nastase si Dancu « MoROmeTe says Trackback pe ianuarie 20, 2008 la 3:21 pm
  2. 2 Gabriela Cretu » Nu e bine sa muncesti! Trackback pe ianuarie 24, 2008 la 2:09 am

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s






Arhiva

Comentarii Recente

diasporean la Anunt!
fostă basarabeancă la Anunt!
Ce scriam acum exact… la Anunt!
De ce n-am criticat… la Anunt!
Cum e posibil asa ce… la Anunt!

%d blogeri au apreciat asta: