„Efectul Bilbao”

Finala Ligii Europa dintre Atletico Madrid si Athletic Bilbao din aceasta seara aduce in Bucuresti in jur de 40.000 de turisti. Dincolo de evenimentul sportiv in sine si de spectacolul fotbalistic la care vom asista, acesta este un excelent pretext si o sansa extraordinara pentru ca turistii straini sa vada laturile frumoase  ale Bucurestiului. Se vorbeste mult in ultima vreme despre orasul Bilbao, capitala neoficiala a bascilor. Cunoscut pana mai ieri doar prin asocierea cu celebra echipa de fotbal Athletic Bilbao, acesta a devenit brusc, odata cu construirea Muzeului Guggenheim, un punct turistic extrem de atractiv.

Gandindu-ma la asa-numitul “efect Bilbao” cred ca si Bucurestiul ar putea sa cunoasca un astfel de fenomen. De cand s-a inaugurat, in 1997, Muzeul Guggenheim din Bilbao, orasul a devenit rapid un loc foarte atractiv pentru sute de mii de turisti. Rezultatele au fost peste asteptari, Muzeul reusind sa traga orasul in sus si sa creeze un adevarat fenomen sociologic, cultural si economic: “fenomenul Bilbao”.

Povestea Muzeului Guggenheim este demna de amintit pentru aceia care nu vad cum cultura, in particular, si artele creative, in general, pot fi astazi un motor economic, o sursa de dinamism si un domeniu care poate crea locuri de munca si prosperitate. Guggenheim-ul din Bilbao, asa cum a fost proiectat de arhitectul Frank O. Gehry, ramane un exemplu original si extrem de puternic in acest sens. Ce a facut de fapt Frank O. Gehry? A plasat un element arhitectural puternic, (in cazul de fata, cultural) intr-un spatiu in care economia si demografia cunosteau o dinamica mai scazuta, reusind astfel sa individualize orasul.  Acesta este „efectul Bilbao” si este, fara indoiala, produsul bunei inspiratii combinate cu o strategie inteligenta si bine gandita.

De o astfel de individualizare are nevoie si Bucurestiul pentru a intra pe harta turistica a Europei si cred ca elementele care sa sustina acest lucru incep sa apara. Capitala incepe sa intre pe locuri  fruntase in diverse topuri pe care agentii sau publicatii internationale le realizeaza. Imi aduc aminte despre un astfel de top realizat relativ recent de o publicatie franceza online (Slate), printre ai carei fondatori se numara si Jacques Attali, conform caruia Bucurestiul este unul dintre cele mai “cool” orase din Europa.

Cred ca orasul s-a dezvoltat si a evoluat mult in ultimii ani, iar asta incepe sa se vada. Capitala are sansa sa intre pe harta turistica a Europei, iar Stadionul National sau Centrul istoric sunt in mod evident piese cu greutate. Prin finalizarea acestor proiecte importante pentru oras, primarul Sorin Oprescu se afla in postura de a cauta si a spera la producerea “efectului Bilbao”. L-am auzit recent vorbind despre acest lucru, deci este constient de fenomen si de puterea lui. Mi-ar fi placut sa obtin acest efect cand am pus bazele Muzeului National al Hartilor si Cartii Vechi sau ale Muzeului National de Arta Contemporana dar contextul era atunci mai putin favorabil. Astazi insa, realizarile lui Sorin Oprescu pot face din Capitala un oras mai cunoscut si mai atractiv pentru turisti.

About these ads

54 Responses to “„Efectul Bilbao””


  1. 1 Fragmentarium Politic mai 9, 2012 la 6:30 pm

    Ceea ce se intampla, astazi, in Bucuresti, cu un eveniment sportiv european de top, disputat pe Stadionul National, si zecile de mii de turisti europeni care-l insotesc, s-ar putea incadra foarte bine in efectul descris, pe care eu l-as numi, cel putin pe durata campaniei electorale pentru alegerile locale, “Efectul Sorin Oprescu”, ca un omagiu adus edilului care a ridicat grandioasa Arena Sportiva.

  2. 2 Horia mai 9, 2012 la 7:00 pm

    Noi nu valorifcam “Efectul Dracula”. In loc sa-i dam amploare acestei legende, ne rusinam la gandul ca am fi avut un print vampir. Nu stim sa-i atragem pe straini care, omeneste, sunt dispusi sa guste din mister si superstitie intr-o vacanta pe care sa o tina minte si, de ce nu, s-o retraiasca. Am cunoscut straini care, dupa vizita la Castelul Bran, au fost dezamagiti pentru ca nu au fost convinsi de ghizii romani ca pe acolo a trecut Contele Dracula. A fost un proiect “Dracula Land”, care a fost demolat in mod ciudat. Ciudat in ceea ce priveste cine erau demolatorii, de unde veneau ei si ardoarea cu care au luptat.

  3. 3 Gabriela Savitsky mai 9, 2012 la 7:13 pm

    Am putea încerca cu o statuie a lui Decebal; cu Traian avem.

    Poate România să devină o destinaţie turistică? Fără autostrăzi, fără heliporturi măcar – dacă e să-i luăm în serios pe cei care recomandau turismul aeropurtat?
    Dar, desigur, Bucureştiul ar putea căpăta un plus de indentitate prin contaminarea cu un obiectiv cultural. Cum n-avem un Gaudi, nu ştiu care-i “Bilbao” al nostru. Poate monumentul valutistului saual şpringarului.
    E târziu să ne întoarcem la pământ, oare? Din el am putea obţine siguranţă, plusvaloare, fonduri pentru susţinerea artei şi culturii. Zic. Că de industrie nu mai poate fi vorba. Poate de cea a viitorului.

  4. 4 Socrate mai 9, 2012 la 7:56 pm

    SUCCES maine!

  5. 5 Aya mai 9, 2012 la 11:20 pm

    @

    A bon entendeur, salut!

    TRAIAN BASESCU- VIKTOR BOUT – TRAFIC DE ARMAMENT- TIGARETA II (SI CU IMPLICAREA G.I.P.P !!!.)

    Cu precadere in timpul celor doua mandate de ministru al Transporturilor din perioada 12 decembrie 1996- 22 decembrie 1999 Traian Basescu a avut o stransa colaborare cu Viktor Bout in domeniul marii criminalitati transfrontaliere (trafic de armament destinat zonelor aflate in conflict si organizatiilor paramilitare teroriste).
    Pentru desfasurarea acestor activitati criminale au fost folosite, in buna parte, aeronave din flotila Romaniei pe care Traian Basescu, tot in calitate de minsitru al Transporturilor, i le vanduse lui Viktor Bout, cu precadere, in timpul primelor sale doua mandate –cu precadere, in timpul celui de al doilea, din perioada 16 octombrie 1991 – 19 noiembrie 1992 (prim ministru, Theodor Stolojan).
    Pentru operatiuni a fost folost- cu implicarea directa a lui Traian Basescu (mai exact, la ordinul sau) Aeroportul Militar Otopeni.

    Traian Basescu a fost implicat in operatiunea de trafic transfrontalier cunoscuta sub numele „jurnalistic” de „Tigareta II” (in fapt, trafic tigari- armament)- aprilie 1998.

    Remarcabil este faptul ca Traian Basescu si-a inceput, efectiv, cel de al doilea mandat de ministru al Transporturilor din perioada CDR cu aceasta „activitate” de criminalitate transfrontaliera.

    O paranteza esentiala.
    Cei care cunosc „istorie recenta” stiu, desigur, ca, urma scandalurilor bine dirijate si „calibrate” incepute, intentionat, inca din decembrie 1997, Traian Basescu este cel care a determinat caderea guvernului Ciorbea in martie 1998.
    Scandalul care a dus la criza ce a provocat plecarea guvernului Ciorbea nu a fost „intamplator” sau „dezinteresat”, dar finantat cu bani GRU (de mentionat ca Traian Basescu era numit, in epoca, in cercurile politice, „specialistul in crize”.)

    Se stia ca Traian Basescu urma sa fie ministru al Transporturilor in viitorul guvern imediat dupa plecarea Cabinetului Ciorbea (martie 1998).
    In fapt, Traian Basescu- anuntat ca ministru al Transporturilor- isi prelua efectiv mandatul (repet, anuntat fiind, deja, oficial) in 17 aprilie 1998.

    In noaptea de 16/17 aprilie (oficial, deja in 17 aprilie) pe Aeroportul Militar Otopeni ateriza aeronava IL-76.
    La ordinul lui Traian Basescu, avionul a primit „gazduire” in zona militara, unde a fost descarcat (continea tigari) si a fost incarcat cu armament.
    „Schimbul” a fost „operat” in „cadrul” vechii colaborari intre Traian Basescu si Viktor Bout (unul dintre cei mai cunoscuti traficanti de armament ai lumii, „fost” ofiter GRU si un constant colaborator al lui Traian Basescu, in domeniu).
    Operatiunea („supervizata” de la Sofia de Ioan Talpes- „extensie” GRU in Romania si ambasador al Romaniei la Sofia, in acel moment) a fost descoperita in urma inregistrarii sale, si difuzarii ulterioare a informatiei catre presa, printr-o informare „discreta”.

    Cei care vor sa isi aminteasca, pot extrage din memorie informatia conform careia, din totalul incarcaturii de tigari, circa 300 de baxuri (care nu au putut fi depistate, ulterior, oficial) au fost incarcate separat si au luat o destinatie necunoscuta. In fapt, era „partea” ce trebuia sa revina, pe loc, „colaboratorilor romani” ai lui Viktor Bout- intre care, principalul, era Traian Basescu.
    Acele baxuri „disparute” au ajuns, in aceeasi noapte, la sediul GIPP (din epoca)- in cartierul Floreasca (deocamdata- repet,deocamdata!- nu dau adresa exacta, pe care o cunosc, asa dupa cum stiu si cine este martorul-cheie) unde au fost descarcate si depozitate temporar. GIPP apartinea, formal, generalului Dumitru Iliescu (de unde devine clar- daca mai exista vreo indoiala- ca marea criminalitate transfrontaliera este umbrela sub care se reunesc, in realitate, cei care, aparent, joaca roluri de personaje aflate pe parti diferite ale baricadei).
    In mai 1998, procurorul general Sorin Moisescu anunta ca (dupa “vinovatii de serviciu”- desigur, expreisa nu ii apartine fostului procurer general) urmeaza ca, pentru evaluarea probelor “sa se mearga pe verticala”. Dar se ajungea, astfel, la Traian Basescu si la acele parti ale serviciilor “corelate” cu GRU- ca atare, anuntul procurorului general a ramas nefinalizat.

    Mai ofer un “avertisment” (cu precizarea ca este doar o parte din “intreg”):
    Anterior- si tot la inceputul unui mandat de ministru al Tramsporturilor- s-a desfasurat o operatiune similara in cadrul “colaborarii” Traian Basescu- Viktor Bout.

    Traian Basescu si-a inceput primul mandat de ministru al Transporturilor din guvernarea CDR in 12 decembrie 1996.
    In 21 decembrie 1996. pe Otopeni Militar a fost „acceptat” (la ordinul si, evident, cu sustinerea lui Traian Basescu- repet, in cadrul „colaborarii” sale cu Viktor Bout) avionul IL-76 incarcat cu tigari. „Schema” a fost cea care avea sa fie regasita, ulterior, in cadrul operatiunii „Tigareta II- tigarile au fost descarcate iar avionul a fost incarcat cu armament.

    P.S.
    Avertismentul este ferm!
    A bon entendeur, salut!

  6. 6 mihail mai 10, 2012 la 12:24 am

    Aveti mare dreptate in tot ceea ce spuneti, iar Bucurestiul are sanse sa si ramana pe harta Europei, cel putin pentru urmatorii doi ani, daca maine justitia va fi asa cum ne-ati transmis deunazi ca ar trebui sa fie. Va tin pumnii domnule Nastase.

    Straniu sentiment ma incearca rasfoind acest blog, parca as rasfoi presa tineretii mele. Va multumesc, nu ma gandisem ca ar putea exista din nou atata consens la romani.

  7. 7 blogideologic mai 10, 2012 la 7:14 am

    @ Horia spune : +Noi nu valorifcam “Efectul Dracula”. In loc sa-i dam amploare acestei legende, ne rusinam la gandul ca am fi avut un print vampir. Nu stim sa-i atragem pe straini care, omeneste, sunt dispusi sa guste din mister si superstitie intr-o vacanta pe care sa o tina minte si, de ce nu, s-o retraiasca. Am cunoscut straini care, dupa vizita la Castelul Bran, au fost dezamagiti pentru ca nu au fost convinsi de ghizii romani ca pe acolo a trecut Contele Dracula.+
    Dar nu „am avut un prinţ vampir”, să fie limpede ! De ce să ne asumăm, şi aceasta chiar benevol, încă o minciună inventată de străini despre istoria noastră ? Ne obligă USA ori Rusia ?

  8. 8 epolitikon mai 10, 2012 la 7:31 am

    @Adrian Nastase
    Oare de ce nu investim niste zeci de milioane de euro ca sa realizam obiective turistice (valoroase, cu artisti straini) din categoria celor vizibile, mai intai? Un obiectiv turistic urban poate atrage atentia imediat trecatorului teleleu…

    De ce nu bagam in modernizare dupa modelul Antipa toate muzeele importante, pe rand, cate unul la 3 ani dar banii sa fie clar alocati?
    Si asta nu numai in Bucuresti ci peste tot in primele 5 orase ale tarii pentru ca si Brasovul ori Constanta atrag turisti, si Clujul ori Timisoara atrag oameni de afaceri straini, etc.

  9. 9 Doru Coarna mai 10, 2012 la 8:02 am

    Oameni buni, in muzee precum Guggenheim exponatele se schimba mereu, trebuie sa aduci si sa rotesti galeriile, sa abordezi tematici moderne, atractive, sa promovezi si sa tii cont de nota specifica a orasului. Nu ca m-as pricepe, muzeistica este si ea o meserie serioasa daca este abordata serios, dar cu niste cersetori si valutisti in fata muzeului, sa ne fie cu iertare…Apoi patronajul se face prin fundatii, ori avem si aici o problema, mai exact o lipsa, fundatiile din Romania nu au sumele care sa asigure macar intretinerea, daramite promovarea evenimentelor specifice.
    Mai mult, avem un exemplu dar nu trebuie sa-l copiem ci doar sa ne inspiram, abordand o tema specifica, interesanta pt toti. Normal ca nu am avut print vampir si ca nu ne vine prea bine la socoteala cu aceasta imagine, dar este numai a noastra si nu trebuie sa ne fie rusine, printului Charles nu i-a fost cand s-a declarat descendent. In definitv toate trebuie sa aiba si o doza de umor.

    Mai important ar fi sa ne promovam continuitatea de milenii, chestie care nu peste multa vreme, cu udmr in opozitie, va fi iarasi ventilata… deci cateva personaje istorice reale, dar aduse in zona ineditului si curiozitatii, ar insemna mult. Cred ca asta-i treaba culturnicilor, nu magarii roz cu zvastici.

    Trebuie deci implicati oameni seriosi, asta nu-i Aquapark. Putina viziune nu ar strica, adica totul trebuie sa fie coerent si folositor, daca lasam problema doar pe mana artistilor iese anapoda.

  10. 10 centru mai 10, 2012 la 8:25 am

    Site-ul companiei portugheze aviatice TAM considera Bucurestiul ” un important centru de servicii in Europa de Est ” . Mari multinationale conduc operatiile din zona de la Bucuresti . Insa pana la turistul de pe strada sunt lucruri de facut – romanii – bucurestenii sa fie invatati sa tina capul sus , nu jos ; cei din servicii – soferii de taxi – autobuz ,vanzatorii , cei din hoteluri – sa invete sa respecte pe altul , indiferent de ce marca de costum are ; eu nu cunosc multe locuri in lume in care oameni de afaceri japonezi sa fie ucisi de caini vagabonzi – cainii sunt o problema de sanatate publica .E de lucru enorm in combaterea rasismului anti-romanesc , propagat de mediile de informare in masa din Europa de Vest , si nu numai in presa ( vezi ghidul Cartoville Bucarest ).
    In primul rand as invata de la demnitatea si civilizatia acestor 40000 de spanioli . L-ati vazut pe unul plangandu-se de viata lui , de criza spaniola ? I-ati vazut cu lanturi inele de aur , muzica la maximum , tipete de animal pe trotuar ,batandu-se intre ei , etalandu-si Mercedesurile in scrasnet de frane si dispretuind pe cei care-i considera fara bani ?

  11. 11 dlnimeni mai 10, 2012 la 8:45 am

    Atentia la implicatiile electorale pe care accidentul tramvaielor, de astazi, cu zeci de raniti, le poate avea! E vorba de viata si de moarte, useleul si dl Oprescu pot pierde totul la Bucuresti daca problema nu este bine si corect gestionata.

  12. 12 dlnimeni mai 10, 2012 la 8:58 am

    “A dat 300M euro ca sa-i faca stadion lui Atletico Madrid si n-a dat un euro ca sa ia tramvaie bucrestenilor”. Ce ziceti de tema asta?

  13. 13 Gabriela Savitsky mai 10, 2012 la 9:18 am

    Cu mintea mai mult în viitor decât în prezent, am încercat să înţeleg încotro merge omenirea, atât de grăbită, ca un roi uriaş de termite modificare genetic ce ronţăie tot în cale, lăsând în urmă teren viran, ape otrăvite, aer irespirabil, doar deşeuri toxice.
    M-am întors, atât cât se poate şi căutând informaţiile la care pot avea acces (în mare parte, din cultura orală a sătenilor din Zorlenţu Mare şi din amintirile povestite şi trăite, în copilărie) la economia casei străvechi româneşti – mai interesant şi mai eficient ar fi s-o înţelegem pe cea de acum 2000 de ani, din Dacia Felix. Economie care nu otrăvea. Vieţi şi comunităţi care nu consumau, nu procesau mai mult decât le trebuia. Nu mă gândesc să ne întoarcem la bordeiele sub pământ (despre care vorbesc cronicarii Mariei Thereza) şi nici la cultivarea inului şi cânepii – deşi n-ar fi întrutotul greşit să ne îmbrăcăm în materiale care ne feresc de radiaţiile ultraviolete şi ne protejează împotriva bacteriilor, implicit a bolilor de piele de tot felul. Mă gândesc la o împletire înţeleaptă şi fericită a tradiţiei cu inovaţia. Nu ştiu dacă Bucureştiul ar putea – deşi nu e cu totul imposibil – să devină un “oraş verde”, dar un alt oraş, mai mic, ar putea încerca, experimental. Din dorinţa de a sifona banii contribuabilului şi a locatarului neinformat spre firmele de construcţii (foste prietene pdl, viitoare prietene USL) s-a pornit această văcsuire şi pavoazare a blocurilor cu polistiren şi smac. Oare dacă le-am îmbrăca în panouri solare, n-am fi mai eficienţi? Şi energetic, şi estetic şi economic? Dacă deasupra blocurilor am construi spaţii verzi, oare n-ar fi mai bine pentru sănătatea oraşelor şi a locuitorilor? Cred că sunt destui specialişti în ţară (încă mai sunt) care ar putea construi o fabrică de panouri solare.
    Clişeul conform căruia “statul este un foarte prost adminstrator” a făcut carieră după 1990, în România. Cred că e doar un clişeu şi atât. Poate nu statul ci lăcomia unora şi altora, nesfârşita lăcomie a transformat proprietatea statului într-o ciosvârtă din care trag toţi în toate părţile.
    Suntem foarte aproape de o criză mondială a apei. Şi nu facem nimic, stăm ca-n povestea cu drobul de sare.
    Visez la un guvern vizionar, patriot, eficient, profesionist, care să vadă peste 20 – 30 de ani, care să pregătească acel viitor.
    Cred că România are dreptul la viitor şi are şi puterea să şi-l croiască. Asta dacă nu cumva ne-am amanetat deja şi aşteptăm scadenţa incapacităţii de plată şi o să ne predăm unora fără arme, doar cu bagaje.

  14. 15 ZOE, fii barbata ! mai 10, 2012 la 10:33 am

    @mihail,

    Ei, consens!… Înseamna ca n-ai rasfoit bine, ia mai rasfoieste.
    “Presa tineretii ” tale era pe vremea lui împuscatu’ ? Daca-i asa numitul “consens ” era curat – murdar sau benevol – obligatoriu adicatelea : “iubeste-ma ca te omor”, asta-i treaba cu consensu, parol !

  15. 17 ZOE, fii barbata ! mai 10, 2012 la 1:33 pm

    @nastase,

    Nu sunt superstitioasa dar azi a fost o zi nefasta, o joie neagra. Trei tramvaie s-au ciocnit la Lujerului si au deraiat, un vagon de metrou a luat foc, iar un tren a deraiat si înca ziua nu s-a terminat !
    Tot azi v-am vazut destul de suparat, înconjurat de o presa ostila, pusa pe speculatii si gata de atac ! În legatura cu “Procesul” mai degraba Kafkian,
    nu as vrea sa fiu un fel de Casandra – ca nu m-ati crede – am o premonitie
    cam sumbra… ! Nu stiu ce sa zic… abia astept alegerile, fie ele si locale probabil ca în functie de ele se vor schimba niste lucruri, cu conditia sa nu fie ” furaciune”, altfel e vai s-amar. Pâna una alta pedelacii îsi fac de cap si abuzurile curg râu, un fel de “las-o ma ca merge asa ” si îsi continua jocurile fara teama si cu mult tupeu.
    I-am zis-o si lui Ponta, daca “nu pune saua pe ei” vor continua, sa ne calce în picioare. Era o vorba : drum drept si lumina asta va doresc !

  16. 18 Theodora mai 10, 2012 la 1:50 pm

    Domnule presedinte Adrian Nastase,
    Cu respect va rog sa ganditi si la situatia cetatenilor romani fara nici un venit.
    Conform actualei Legi a sanatatii acesti romani sunt obligati sa plateasca asigurarile de santate
    Daca nu au nici un venit de unde sa plateasca?
    Stiu ca situatia economica a Romaniei este foarte grea dar nu putem sa ii lasam sa moara pe cei care IN MOD REAL nu au nici un venit.
    In acest moment cetatenilor romani neasigurati li se acorda un ajutor medical de urgenta dupa care sunt externati, uneori dupa catreva ore de la internare
    Neasiguratii nu au dreptul sa primeasca retete compensate, trimiteri la medicii specialisti, trimiteri pentru analize, etc.
    Trebuie sa plateasca totul.
    De unde sa plateasca daca nu au bani?
    Dupa parerea mea este ABSURD.
    Stiu ca actual ministru al Sanatatii trebuie sa elaboreze un nou proiect de lege
    Va rog sa nu ii uitati pe cei mai saraci romani
    Va multumesc!
    Cu deosebit respect
    Theodora Marinescu

    http://theodora0303.wordpress.com/2012/05/09/daca-nu-ai-nici-un-venit-de-unde-sa-platesti-ce-facem-cu-pacientii-neasigurati-ii-lasam-sa-moara/

  17. 19 Socrate mai 10, 2012 la 2:46 pm

    @AN * Guvernul VP primeste, din pacate, o lovitura de imagine prin plagiatul demonstrat al lui Ion Mang. VP nu are alta solutie decat sa-l demita. V-as propune sa-l sfatuiti pe VP sa se orienteze catre un umanist. Acum, ca le-a mers odata, portocaliii vor cauta cu lupa, asa cum au facut in cazul lui Mang, ceva care sa semene a plagiat, ceea ce in tehnica, fizica, medicina este usor de gasit ( macar un desen sau o formula tot vor semana de la o lucrare la alta ). Cred ca ar trebui sa formati si dvs,. prin TSD, o echipa care sa le plateasca portocaliilor cu aceeasi moneda.

  18. 20 Radu mai 10, 2012 la 3:35 pm

    Toate ziarele de astazi vorbesc despre plagiatul ministrului Mang. A mai multor lucrari ! Acuzatii facute de un profesor din Japonia si altul din Israel, acuzatii confirmate de directorul Institutului de Cercetari in Informatica dupa compararea lucrarilor. Ministrul Mang trebuie sa raspunda acuzatiilor imediat si convingator, sau sa-si dea demisia !

  19. 21 Marcus mai 10, 2012 la 4:01 pm

    Ole Espagna, Bravo Romania!

    Nu vreau sa fiu malitios, sau sa fac oarece procese de intentie mai ales ca , fara sa fiu microbist, m-am bucurat sincer si din suflet din doua motive: primo, am vazut fotbal de fotbal si secundo, chestia am vazut-o organizata in tara mea pe care, nu am cum sa ma abtin, Basescu a dus-o din punct de vedere al abjectului politicii externe, la cel mai jos nivel european (cine nu ma crede sa se intereseze de ce a stat ambasadorul Olandei neacreditat in Romania atata timp si pentru care motiv-asta doar de incalzire-). Si daca am pomenit de tara mea, trebuie sa spun ca m-a uns pe suflet cum a fost perceputa organizarea acestei finale de catre Primaria Capitalei, Jos Palaria, Dom’ Doctor!, in cooperare cu toti interesati ca acest eveniment sa fie o sarbatoare, un regal si nu un subiect de scandal de presa. Jos palaria in fata fanilor iberici ai celor doua echipe care au transmis modul lor de a se bucura sincer de spectacolul sportiv presei internationale care astazi a vorbit la superlativ (sau pe aproape) despre Romania.
    Nu avem nevoie de frunze sau de “blonde” adulterine la turism pentru a promova turismul in Romania, ci avem nevoie sa nu mai ne fure dobitocii alesi si sa-si indeplineasca misiunea incredintata de alegatori cu o minima profesionalitate.
    Nu vreau sa ma transform in agent electoral pentru d-l Primar al capitalei, cu toate ca mi-e simpatic, motiv pentru care il intreb si eu, asa, ca cel patit:
    – Dom’ Primar, daca echipele care s-au batut pentru Cupa veneau cu suporterii din Anglia si Turcia (asta asa de intrebare) la fel v-ati fi descurcat :) ? Sau daca veneau din Cluj?
    Pana una alta sa le multumim latinilor spanioli, care indiferent de “Tara Bascilor vs. Spania” ne-au aratat ce inseamna o Europa unita, in care din viteza Bucharest poate fi confundat cu Budapest :) :) :)

  20. 22 Marcus mai 10, 2012 la 4:02 pm

    Ole Espagna, Bravo Romania!

    Nu vreau sa fiu malitios, sau sa fac oarece procese de intentie mai ales ca , fara sa fiu microbist, m-am bucurat sincer si din suflet din doua motive: primo, am vazut fotbal de fotbal si secundo, chestia am vazut-o organizata in tara mea pe care, nu am cum sa ma abtin, Basescu a dus-o din punct de vedere al abjectului politicii externe, la cel mai jos nivel european (cine nu ma crede sa se intereseze de ce a stat ambasadorul Olandei neacreditat in Romania atata timp si pentru care motiv-asta doar de incalzire-). Si daca am pomenit de tara mea, trebuie sa spun ca m-a uns pe suflet cum a fost perceputa organizarea acestei finale de catre Primaria Capitalei, Jos Palaria, Dom’ Doctor!, in cooperare cu toti interesati ca acest eveniment sa fie o sarbatoare, un regal si nu un subiect de scandal de presa. Jos palaria in fata fanilor iberici ai celor doua echipe care au transmis modul lor de a se bucura sincer de spectacolul sportiv presei internationale care astazi a vorbit la superlativ (sau pe aproape) despre Romania.
    Nu avem nevoie de frunze sau de “blonde” adulterine la turism pentru a promova turismul in Romania, ci avem nevoie sa nu mai ne fure dobitocii alesi si sa-si indeplineasca misiunea incredintata de alegatori cu o minima profesionalitate.
    Nu vreau sa ma transform in agent electoral pentru d-l Primar al capitalei, cu toate ca mi-e simpatic, motiv pentru care il intreb si eu, asa, ca cel patit:
    – Dom’ Primar, daca echipele care s-au batut pentru Cupa veneau cu suporterii din Anglia si Turcia (asta asa de intrebare) la fel v-ati fi descurcat :) ? Sau daca veneau din Cluj?
    Pana una alta sa le multumim latinilor spanioli, care indiferent de “Tara Bascilor vs. Spania” ne-au aratat ce inseamna o Europa unita, in care din viteza Bucharest poate fi confundat cu Budapest :) :) :)

  21. 23 Miriam Radulescu mai 10, 2012 la 4:10 pm

    Am avut in vizita mai multi scotieni .Ce credeti ca si-au dorit cel mai mult ? Poate a plimbare pe la manastire , sau la Lepsa , pe cheile Tisitei ,poate o masa la un restaurat bun …! Le-au avut ,dar cel mai mult si mai mult le-a placut la tara! Au vrut sa vada rate ,gaste ,pui ,porcii …i-am dus la vecini sa mulga vaca si sa manance laptele proaspat si oua proaspete ,s-au bucurat si de vinul si tuica si gratarul de coceni…si de faptul ca au cumparat flori din piata si le-au plantat in gradina…..da,asta le-a placut!
    Nu ne trebuiesc nici sosele (caci ei s-au bucurat chiar de farmecul gropilor !!! va asteptati!?),ci pentru a promova turismul sa redevenim NOI ,CEI CU IDENTITATE DE ROMANI,cei care nu avem drumuri bune unde poti avea o “aventura” cu masina ramasa in camp(unde vor veni zeci de curiosi sa-ti de-a sfaturi),unde mai intalnesti carute si cai si oameni in spatele plugului….Haideti ,sa redevenim NOI,nu italieni, nu germani, nu englezi sau altcineva. Cine te iubeste (spunea mama)te iubeste asa cum esti ,cine nu ,nu! Ce rost are sa semanam cu altii ,uniformizandu-ne !Avem tigani cu fuste care se cearta ,avem si hoti si femei usoare ,dar si susur de apa si inca fantani si gradina cu flori in fata casei….Faceti o incercare si intrebati un turist care a ajuns la tara cum se simte intr-o casa batraneasca cu miros de levantica ,adormind in cant de greier si sculandu-se in cantec de cocos! APROPO DE PRINTUL CHARLES!

  22. 24 nastase mai 10, 2012 la 4:35 pm

    Zoe, fii barbata!,

    Nu mi s-a parut ca presa era ostila astazi. Si nu eram suparat. Sunt insa de multa vreme revoltat de aceste acuzatii absurde.

  23. 25 Ghita Bizonu' mai 10, 2012 la 4:50 pm

    Bucurestiul are cateva colturi dragute* insa nu stiu cat de tusitic poate fi …
    Insa turism s-a putea face in Romania!
    In primul rand balnear. Daca ne-am ocupa (auz ca prin N-V Transilvaniei unii au renuntat la Felix – ca 1 Mai ce sa zic?! – ptr niste bai de la Budapesta. tot apa termala da baza de tratament intretinuta!) Si ar mai fi ca dupa ce termini tratamentu nu ai decat sa infuzi restaurantu’ ….(apropos de asta .. m-a prins odata canicla prin Felix … sa turbezi de caldura : bazinele calde si unu doar caldicel, paduricea sufocanta.. camerele anticmere ale iadului! pana am descoperit ca seara trebuia sa bag una baterie completa- adica sa beau si toata sticla de apa minerala!!! pana la ultima picatura de borsec!)
    Decvi : intretinere, ceva diverstisment si publicitate !!!

    Munti ? Poa ptr olandezi merge. Insa sunt unele locuri .. Retezat (totusi parca nu as vrea sa vaz puzderie pe valea Rea!) Ceva locuri mirifice prin Piatra Craiului (cu “plimbari” ptr cine este in stare !! Da pe drumu de la Bran la Rucar peisajul este splendid!!) . Poa ceva pescuit si stat la umbra/soare pe lacu Bicaz .. dupa o plimbarica pe muntii din preajma ( 2 zile a 30 km zi.. sa tina minte!!! )
    Ar mai fi si alte locuri .. Nu nu de mare turism spectaculos gen Niagara sau Materhornu. Mici circuite “de placere” cu o zi -doua pe nu stiu unde , apoi schimbat peisaju , un spectacol in nu stiu ce localitate placuta (de la panz pana a 2a zi la 11!) cu alternari de micii “plimbari” sa le tii minte (mama si ce fericit am fost cand in fine m-am prabusit pe scaun zicand o bere!!) si finalu un loc unde omu in fine sa leneveasca vreo 3 zile .. Ceva asa sa te simti bine .. nu spectaculos (precum domu din Koln, Milano, Ermitajul sau Mont Blancu) , nimic memorabil da sa se se zica :mama ce placut a fost !!!
    A da ca ma zis ceva pescuit si sorit pe lacu Bicaz . Ar mai fi poa si alte cu acest scop – asta asa ca final puturos si fericit. Si poa niste treceri pe drumuri ale vinului …(as zice ca mersu spre noua crama sa fie pe jos .. ) Poa chiar mici circuite tematice : vinurile din Dobrogea .. Vinurile din Vrancea ..vinurile din Ardeal … Turul Dealul Mare … in sistem 1 podgorie pe zi, vreo 3 zile turul! Poa cu un pic de noroc unii vor vrea sa vina si la anu ca mai au de “studiat” Segarcea in situ!

    Si ca odata tot se zicea de pensiuni agricole … hm… nu stiu cum mai e cu porcu .. da cred ca s eputeauaranaja niste “traditionale” ptr orasenii din vest .. cu participare la taierea si pomana porcului !! Da ma rog atmosfera de “familie” , grupul de max 20 (da in 1000-1500 de pensiuni!) ….

    Cred ca asta ar merge .
    Si sa lasam muzeul Guggenheim. Ca nu cladirea ca atare consteste ci ce se baga inauntru! Ca in definitiv daca ai ajuns la Bilbao s-ar putea sa mai gasesti catesceva prin tara aia cu basci.
    Ca nu or sa dea navala in Bucale sa vaza nu stiu ce… ca parca nici perla lui Niemeyer nu atrage turisti numai prin ea insasi (desi ar merita!!)

    * colturi dragute in Bucale …Aveam odata in vizita niste “contacte” din Leningrad (sistemu era eu te invit ca sa ma inviti!) . Interesu lor era reprezentat de Eva, Adam , Cocoru si alte asemenea. Da oricum mai treuia sa rata si eu catesceva,, nu?! Tre’ sa va zic ca Soseaua Kiselev a lasat o impresie excelenta …

  24. 26 iulia M. mai 10, 2012 la 4:53 pm

    Articolele dumneavoastră, aşa cum sugera un alt cititor, opresc timpul conferindu-i o altă dimensiune. Gândindu-mă că, în anii studenţiei citeam foarte mult, am ajuns la concluzia că, de ani buni, nu mai reuşesc deloc acest lucru. Asociez aceşti ani cu epoca triumfală a lui ,,Traian,, şi-mi amintesc de dictonul latinesc, inter arma musae silent. Urmărindu-vă adeseori m-am întrebat cum aţi reuşit atâţia ani, în tot calvarul cu DNA – ul să aveţi răbdarea cuvintelor. Aveţi toată admiraţia mea.

  25. 27 Ghita Bizonu' mai 10, 2012 la 5:19 pm

    A si daca este vorba de turism.
    Turismul cinegetic trebuie sa inceteze!!
    Idiotii aia din vest si-au distrus fauna . Acu de dragul catorva pitzule in buzinarele unora nu meriat sa ne distrugem si noi fauna!
    Fara de vest , vanatorii romani si-au gospadarit bine “resursele”. Moedelul vestic nu are ce auata la noi!
    (ma rog este loc ptr catvea domenii ca ale lui Tiriac cu pirco si iepuri si fazani de crescatorie … da nu accesului in zonele libere!
    Si as zice cu alocare cinica a cotelor de ursi , cerbi si capre negre. Ptr straini numa la cei de marca gen Juan Carlos. Ca daruri personale. Puteti zice si mita politica .. Si de ce nu ar merge sa oferi un urs sau o capra neagra -adica dreptul de “recoltare” – cui “trebe” si ptr ce “trebe”? Numa ptr ca Oxfordu sau Sorbonica nu pot da decat diplome honoris causa ? Ei bine noi nu avem atata prestigiu da’ ursi avem! Nu e vina noastra ca ultimu urs din Pirinei a fost impuscat prin anii 70!! Ca la cerbi din lipsa de lupi italienii, englezii si spaniolii nu conteaza !! Noi concuram la ursi, cerbi si “comunicari stiintifice” colate…)

  26. 28 Marcus mai 10, 2012 la 5:35 pm

    @Domnule Nastase: aveti dreptate, dar si Zoe are in ideea ca v-au intrebat daca vreti sa tergiversati procesul. Scuze ca m-am amestescat in dialog, dar si mie mi s-a parut o intrbare idioata in ideea ca tocmai explica avocatul Dvs. motivele amanarii. Va doresc, sincer, sa terminati cu toate acuzatiile care vi se aduc.
    Sa fiti iubit
    marcus

  27. 29 Marcus mai 10, 2012 la 5:39 pm

    In Lipsa De Guvern, Trompeta Boc Interpreteaza Aria Calomniei!

    Cat de urati sunt portocaliii la suflet si la caracter ne putem da seama dupa incercarile disperate ale preaexpiratului Boc, pe de-o parte de a mai face ei agenda presei cu vesnicele tampenii securistice, iar pe de alta parte cu incercarea de a compromite prin orice mijloace noul guverrn USL. Faptul ca acesti impostori, hoti si imbecili portocalii, au reusit intr-un singur mandat “performanta” de a fi de doua ori usuiti de la guvernare, prin lovire cu sutul in cur si cu maturoiul “Motiunii de cenzura”, a doua oara nemaipucand saracutii sa fraudeze la greu alegerile locale si parlamentare , asa cum si-ar fi dorit, i-a scos pur si simplu din minti pe acesti luzari si i-a determinat sa comita orice marsavie, sa minta, sa falsifice, sa inventeze etc subiecte de presa prin care sa incerce sa decredibilizeze integritatea morala a actualilor ministri din cabinetul lui Ponta.
    Daca au vazut ca manevra lui Lazaroiu, care aluziv isi propusese sa induca ideea unei colaborari a d-lui profesor Marga cu defuncta ,dar atat de via (renascuta sub chiombila) Securitate, s-a dovedit a fi o nuca in perete aruncata de un personaj mai mult decat caraghios, pedeleu l-a sters pe Boc de scuipatii pe care i-a primit in ultima vreme chiar de la oamenii sai, l-au imbracat gigea cu haine curate, i-au platit un bilet de tren clasa a II-a de la Cluj, si l-au scos pe sticla, exact ca in bancul cu bunicu’ mort al lui Bula, scos de acesta la geam pentru a-i incasa pensia, unde dandu-i niste hartii modificate in laboratoarele din Modrogan l-au pus sa-l infereze proletar pe noul ministru al Invatamantului pe motiv de furaciune intelectuala, mai precis de plagiat.
    Pai, ba caricatura de prim ministru, chiar sa fi fost adevarata povestea, comparativ cu “cei patruzeci de hoti” cu care ai guvernat talica de ati pus tara asta pe chituci, prezenta unui plagiator in guvernul Ponta ar fi dat o nota de continuitate guvernarilor mioritice, un farmec aparte, nicidedcum un subiect de blamat public.
    Chiar asa rau ati ajuns, sa nu va produceti si voi cu ceva mai de Doamne Ajuta la adresa guvernului decat cu gaselnitele astea de tot rasul?
    Sau mergi pe principiul calomniaza, calomniaza ca tot ramane ceva ?
    Daca mergi pe acest principiu sa stii ca ti-a iesit, desi nu prea are importanta, in sensul ca pana la o proba concludenta in aceasta privinta avem de-a face cu cuvantul d-lui Ministru Mang, care tot televizat a dovedit cu documente ca nici vorba de asa ceva, ba mai mult ca ai falsificat o luare de cuvant a domniei sale in cadrul unei reuniuni de specialitate in care domnia sa a aratat clar sursa nipona a dizertatiei sale, fata de cuvantul tau in care ai omis sa spui acest lucru, in felul asta reusind sa induci ideea plagiatului.
    Deci pana la proba vericitatii documentului respectiv romanii au de optat intre pozitia d-lui profesor si masinatiunile tale.
    Numai ca, daca stau si ma gandesc bine, dupa tonele de minciuni, dezinformari, incercari de manipulare etc cu care ne-ati servit tu, cabinetul tau dar mai ales chiombila cat ati fost la guvernare, tare imi vine sa zic ca romanii il vor crede pe dom’ profesor.
    Asa ca bade, Bocule, sezi dracu linistit la Cluj, da-i inainte cu campania si nu mai cheltui banii partidului (mai ales acum, cand dupa ce ati fost scuipati de langa banu’ public, suntei mai stramtorati, ca sa zic asa!) pe drumuri inutile de la Cluj la Bucuresti si invers ca si asa nu va mai crede nici ala negru cu coarne si copite caruia va inchinati voi la ordinul basescului.

  28. 30 centru mai 10, 2012 la 5:57 pm

    @socrate – destul de grosolana aceasta manevra securista cu Mang . Mang mentioneaza sursele in bibliografie mai jos . Bine ca sunt onorabili si fara pata , straluciti oameni de stat si corecti administratori : Videanu , Roberta , Traian , generalii de 38-39 de ani de la Securitate numiti de Traian ( daca sunt la fel de straluciti ca fostul sef SIE , vai de noi ) , Elena , competentii care au golit Casa de Pensii ( deficitul de 6 miliarde descoperit de Curtea de Conturi ) . Postarea ta arata natura acestui regim ( va amintiti fotografia produsa de servicii cu Geoana la Vantu inaintea turului 2 ) ? Serviciile sunt puse la treaba , regimul panicheaza . Eu ma astept la orice .

  29. 31 Doru Coarna mai 10, 2012 la 6:26 pm

    @ Gabriela,

    asta inseamna viziune, insa: daca acoperim blocurile cu ponouri solare, scade profitul smecherilor din energie, si apoi nu uita ca daca vindem chestiile astea electrice, se vor opune apoi nu baietii destepti ci strainii, acele companii care vor detine Electrica si restul, asa ca tu ce crezi ca va face un primar sau guvernul Romaniei? Va face ce a tot facut de 22 de ani, va proteja afacerea strainilor si va incarca iarasi contribuabilul roman si mai mult!

    Ceea ce vrei tu, si eu, merge intr-o tara fara ticalosi.

    Despre lacomia infinita a stabilor am scris si eu aici acum vreo doi ani, am avut si am ramas la aceeasi parere cu tine. Insa problema asta cu lacomia si ticalosia este simpla totusi: pai daca alegem pe unii sa ne conduca iar ei capata astfel si puterea, si resursele, si protectia, si mandatul garantat, atunci cand ei se apuca de furat si de ticalosii ce le mai poti face?

    Prin urmare, eu am propus un Consiliu de Dezvoltare iar prin alegeri sa punem pe unii care sa traduca in viata, pe baza de contract ferm, acele strategii cu tactici specifice stangii sau dreptei, dupa cum ii alegem. Alegem dreapta le facem repede si dureros, alegem stanga facem tot alea dar lent si fara sa chinuim populatia. Deci le dam obiectivele stabilite in acel consiliu de catre experti independenti, seriosi, recunoscuti si confirmati prin rezultatele lor de pana acum, iar politicienii nu au decat sa faca treaba intr-un fel sau altul. Parerea mea.
    Gandeste-te ca un Boc nu ar fi putut lua miliarde de la FMI de capul lui Basescu si al profitorilor externi, ci zbura incalcand contractul, din prima! Iar dl Basescu ar fi trebuit sa se tina de obiectivele reale, lucide, ale Romaniei, si nu sa stabileasca el, cu mintea lui intoxicata de apa minerala, ca tot d-asta vad ca-si cumpara, drumul natiunii.

    Crezi ca Ponta va avea taria de a se tine de binele poporului sau, sau de cel personal si al altora? Aici se joaca totul, Romania sta in taria lui Ponta!!!

    Cu ce sa inchei, cu un”ha!” sau cu un “valeu!”?

  30. 32 cititorul mai 10, 2012 la 6:33 pm

    Din cand in cand mai apare si un articol care spune lucrurilor pe nume
    Azi:

    Falanga talpalagilor şi “Stalingradul Justiţiei”
    Autor: DAN CONSTANTIN
    10 mai 2012 – 16:37

    Într-o tânguire penibilă, fostul slujbaş de suflet al Monicăi Macovei cerea Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie condamnarea lui Adrian Năstase. Asta ar fi, chipurile, proba de foc a independenţei Justiţiei. Dacă nu-l ascultă pe autorul-trompetă asumată a talibanilor Dreptei – se prăbuşeşte eşafodajul democratic, se dă peste cap toată speranţa pe care a injectat-o în noi Ambasada SUA, Consiliul Europei, Guvernul Boc şi, vai!, trecut cu indulgenţă în listă, chiar Băsescu. Presiunea este pusă şmechereşte pe judecători şi procurori, care au ieşit din întuneric spre lumina Dreptăţii sub pavăza protectoarei arţăgoase Monica Macovei. Greţoase argumente, dar uşor previzibile la un junior crescut în zona doctrinară a răzbunării politice, a înverşunării pe care a sădit-o europarlamentarul exilat la Bruxelles chiar de prietenii săi politici. Acum toată lucrarea asta se transformă într-o muncă de sisif dacă nu este condamnat Năstase! Trofeul Calităţii, cel mai politic şi cel mai lipsit de probe dintre dosarele fabricate de regizorii DNA, reprezintă pentru stafiile care se mai hrănesc şi după opt ani din sloganurile mincinoase ale campaniei din 2004, ultima lor muniţie în lupta cu fostul prim-ministru şi adversarul de calibru al preşedintelui acum detestat de majoritatea românilor.

    Talpalaga este în pragul disperării când vede că pârghiile instituţiilor care au aruncat Justiţia într-o supraveghere externă fără sfârşit sunt pe cale să scape de sub influenţa malefică a politrucilor dirijaţi de Cotroceni. Băsiştii nu au vrut niciodată o independenţă reală a Justiţiei; ei au siluit de fapt ani de-a rândul independenţa Justiţiei la căpătâiul căreia varsă acum lacrimi de crocodil. Ascultările ilegale, acuzaţiile aberante, martorii mincinoşi, şantajul, discreditarea adversarilor politici sunt mijloacele pe care s-a clădit „independenţa“ unei Justiţii care are o singură probă de foc, o singură şansă să-şi salveze virginitatea cu greu cusută – sarcină supremă: condamnarea lui Năstase. Jalnic mesaj venit din partea unui condeier căzut (cu folos personal ) în adulaţia unor îngeri falşi. Tânărul autor face parte din falanga fostului ministru al Justiţiei, instituţie unde şi-au găsit menirea de comunicatori o serie de ziarişti bugetaţi pentru „obiectivitate“. Datoriile vechi se plătesc, aşa că observăm agitaţia celor care şi-au făcut propriul buget de venituri şi cheltuieli pe seama procurorilor DNA şi a judecătorilor aleşi să pedepsească adversarii politici ai băsismului.

    Promovarea talpalagilor ca formatori de opinii (strâmbe) are însă efectul invers: oameni din instituţiile Justiţiei nu mai suportă presiunile politice, discreditarea permanentă şi tot mai apăsătoare exercitată la comanda Palatului Cotroceni. Degeaba se jură Băsescu Traian că nu a dat nici un telefon la Parchet; nici nu are nevoie, pentru că Morar şi Kovessi veghează, iar trompetele avertizează.

    Transformarea lui Năstase într-un „Stalingrad al Justiţiei“, clamată de apelul „marca Macovei“, are toate şansele să aibă efect de bumerang pentru iniţiatori.

    Nu independenţa Justiţiei îi mână în luptă pe talibanii băsişti, ci propriul lor eşec. Nu ştiu pe unde să se „poziţioneze“ ca să prindă şi la vremurile în schimbare o felie de caşcaval. Asta e marea dilemă a talpalagilor bulversaţi.

  31. 33 World of Solitaire mai 10, 2012 la 7:34 pm

    Nu cred in “efectul Bilbao”, decat ca un pretext de tema pentru blog.
    Prilej de sueta virtuala,ca si socializarea pe facebook.
    Ce grindina de comentarii! :)

  32. 34 demneura mai 10, 2012 la 7:37 pm

    Off topic.

    Efectul Hotnews

    După ce a chiţăit isteric că Năstase vrea să-i facă şi să-i dreagă, şobolanul Tapalagă şi-a chemat ajutoare:
    ŞOARECELE ATTILA BIRO!

    Deci analizând fenomenul avem următorul lanţ al slăbiciunilor:
    Şefa de cuib Macovei, care nu prea mai are trecere şi susţinere (a se vedea articolul din curtea Curentului), îl pune pe şoricioiul Tapalagă care la rândul începându-i să-i cam fie frică, îl pune pe şoricuţul Attilo Biro să sară la ouăle lu’ Năstase!

    Pentru cei care nu ştiu, articolele lui Attila Biro sunt de fapt producţii “Made Tapalagă”. Atunci când Tapalagă n-are curaj să iasă cu un articol pe piaţă îl pune pe Biro să semneze.

    O zi bună.
    (O zi bună şi ţie Dan Tapalagă….că deh, nu mă doare gura să-ţi spun)

  33. 35 Ghita Bizonu' mai 10, 2012 la 8:11 pm

    Interesant, Odata spune si Boc adevarul : Guvernul Boc a luat masurile ca sa faca posibila reintregirea salariilor !
    El personal si cu Basescu!
    Fiidnca ei au taiat sariile facand astfel posibila reintregirea!
    Ca nu poa fi reintregit decat ceva ce nu mai este .. intreg!

  34. 36 Gabriela Savitsky mai 10, 2012 la 8:27 pm

    Doru Coarnă,

    Din păcate, în România prinsă şi ea în configuraţia actuală a caricaturii de democraţie ce ni se serveşte drept singura formă de organizare şi conducere socială, niciun om care iubeşte acest popor, istoria lui, limba, meleagurile, copiii, izvoarele, pădurile, munţii, nu va ajunge la putere. Te asigur că-i aşa. Iar de va ajunge, va fi scuipat imediat de acolo. Iată ce păţeşte Adrian Năstase, e un exemplu la îndemână, ca să zic aşa. :)
    Iar aceşti visători nu se vor aduna niciodată să-şi facă un partid; iar dacă, totuşi, se vor aduna, nu vor avea bani de campanii. Dar nu ne împiedică nimeni să visăm şi nici nu ne împiedică să scriem. Eu m-am gândit la această soluţie pentru Reşiţa, ar mai fi şi altele (pentru locuinţe, de exemplu, cum s-a făcut la Timişoara), aş naţionaliza UCMR-ul şi l-aş retehnologiza. (Am uitat! Avem un parc eolian pe Semenic!) Aici s-au făcut, totuşi, turbinele pentru Porţile de Fier 1. Uită-te ce se întâmplă cu Institutul Cantacuzino şi ştii de ce? din cauza mafiei imobiliare.
    România este mult prea bolnavă, e plină de răni purulente, iar rănile i le-am făcut “noi şi-ai noştri”. Prin tăcere. Prin egoism. Pentru că nu suntem sârbi sau greci, din păcate.
    Dar asta nu ne poate opri să visăm.

  35. 37 Mihai Daniel mai 10, 2012 la 11:04 pm

    Buna seara, citind cele scrise de dvs. mai sus, mi-am amintit de ultima mea vizita la Barcelona, paralel in mintea mea au aparut imagini cu fantanile de pe splaiul unirea, care par a fi desprinse din cartile de istorie, banuiesc ca ati vizitat, barcelona si sper ca ati vazut ( The Magic Fountain of Montjuic) , care atrag zeci de mii de turisti. Oare noi cand vom intelege ca, astfel de lucruri atrag ? Atrag banii , dezvoltare , locuri de munca, faima. Sper ca veti citi mesajul meu, si nu am nici un dubiu ca-mi veti da dreptate. Nu trebuie sa inventam roata, trebuie doar sa o adaptam la secolul in care traim. Cu stima
    Mihai Daniel

  36. 38 MIHAELA mai 10, 2012 la 11:11 pm

    @ Socrate
    Cine dracu’ a demonstrat plagiatul lui Mang?

  37. 39 blogideologic mai 11, 2012 la 5:06 am

    +Institutul Naţional de Studiere a Holocaustului a fost trecut de Guvern în coordonarea premierului. Institutul va fi finanţat din venituri proprii şi din subvenţii acordate de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului. Institutul Naţional pentru Studierea Holocaustului “Elie Wiesel”, înfiinţat în 2005 în subordinea Ministerului Culturii, are ca obiect de activitate identificarea, culegerea, arhivarea, cercetarea şi publicarea documentelor referitoare la Holocaust, în rezolvarea unor probleme ştiinţifice, precum şi elaborarea şi implementarea de programe educaţionale privind acest fenomen istoric.+ http://www.romanialibera.ro/actualitate/eveniment/institutul-national-de-studiere-a-holocaustului-a-fost-trecut-de-guvern-in-coordonarea-premierului-263644.html#

  38. 40 blogideologic mai 11, 2012 la 5:15 am

    @ Adrian Năstase
    @Socrate spune : +V-as propune sa-l sfatuiti pe VP sa se orienteze catre un umanist.+
    Bun sfat. Ori un jurist.

  39. 41 d'Artagnan mai 11, 2012 la 7:49 am

    Cum spunea un coleg pe acest blog, e timpul pentru meritocraţie…Vorbe frumoase care din păcate nu sunt acoperite şi de fapte.
    Avem acum al doilea ministru propus al Educaţiei care nu numai că se dovedeşte a fi un plagiator dar, în plus , este şi incompetent de vreme ce copiază o lucrare fără să-şi dea seama că-i greşită.
    Dezacordul gramatical pe care l-a făcut e de domeniul anecdoticii.
    Bineînţeles că nu am crezut niciodată promisiunile Opoziţiei sau, mai bine zis, am fost permanent stăpânit de o sănătoasă suspiciune.

    Aţi promis un guvern ALTFEL, aţi promis competenţă, oameni integri. Ăsta era cel mai uşor lucru pe care puteaţi să-l faceţi. Oricum lăcustele stau la pândă, împărţirea posturilor începe să coboare treptat până la nivel de secretară de director, măcar la vârf puteaţi pune oameni competenţi. Promisiunile cu trimisul FMIului acasă erau pentru cei cu IQul în pioneze sau pentru naţionaliştii duri; salarii crescute peste noapte, mâncare ieftină şi multă, justiţie perfectă sunt sloganuri electorale neacoperite.
    Dar atâta lucruri aţi fi putut face pentru simpatizanţii USL, dacă nu pentru toţi cetăţenii ţării: un guvern cu persoane onorabile. Să puteţi spune că sunteţi ALTFEL.
    Dacă asta-i maxim ce puteţi, acum, în an electoral, când trebuie “să faceţi frumos”, când baronii din teritoriu stau încă cu batista pe ţambal, mă îngrozesc ce va fi după alegeri.
    P.S. Legea uninominalului pur este o lege profund nedreaptă. Vă scuzaţi că a fost iniţiată şi votată de PDL. Asta nu scuză cu nimic atitudinea USL care o susţine din motive evidente, acceptând un mare deficit de democraţie în schimbul unui avantaj electoral.

  40. 42 Socrate mai 11, 2012 la 9:15 am

    @MIHAELA. Vezi link-ul de mai jos,

    http://www.contributors.ro/reactie-rapida/exclusivitate-contributors-ro-cercetator-taiwanez-confirma-plagiatul-ministrului-educatiei-%E2%80%93-intr-o-alta-lucrare/

    Dracu’ se numeste Razvan Orasanu.
    @blogideologic * Ai dreptate. Poate ca un jurist ar fi chiar mai bun decat un umanist.

  41. 43 Doru Coarna mai 11, 2012 la 2:39 pm

    @ Miriam,

    si inapoierea poate avea farmecul ei, daca este autentica. Si pe mine “ma simplifica” trezitul in cantecul cocosului, au dreptate scotienii. Probabil ca zecile de mii de ani ale omenirii de trezire cu cocosul isi spun cuvantul.

    Vreau sa spun ca daca am reusi o agricultura naturala, ne-am trezi cu cohorte de insi veniti nu de curiozitate sau ca turisti, ci la tratament, la purificare, la eliminarea plasticului din alimentatia cu care au fost otraviti. Cred ca 90% dintre bolile astea dispar de la sine daca mananci natural. Bineinteles, nu ma refer la eticheta eco, aia-i smecherie comerciala.
    Iar cea mai buna invitatie in acea Romanie ar putea fi 1 kg de branza trimis prealabil, deci pe gustate. Batranii lor ar sta cu lunile si s-ar castiga bine!

  42. 44 dlnimeni mai 11, 2012 la 7:00 pm

    D’Artagnan: cum zice anecdota, a copia dintr-o sursa se numeste plagiat, a copia din doua surse se numeste compilatie, iar a copia din cel putin trei surse se numeste lucrare stiintifica. Nu am fost la curent cu problemele dlui Mang si ma intreb, pe de o parte, cum Dumnezeu nu reuseste sa faca USL-ul un guvern fara probleme din peste o jumatate de milion de membri, iar pe de alta parte cu de apar problemele dlui Mang la suprafata (pac, la Razboiul!) exact atunci cind e si el nominalizat la un Oscar pentru rol principal. Ma mai gindesc si ca nu are si dl Mang o umbra, macar de bun simt, daca tot se stie cu bube in cap dar si cu pile la dl Ponta, nu gasea ca i-ar fi stat mai bine un secretariat de stat (liftier, cum ne-a aratat dna Udrea cu un secretar de stat al PSD) in umbra si, deci, greu de contestat, decit in prim-plan si contestabil? Dar si pe dl Nastase il intreb: domnule Nastase, numai de alde astia aveti in vedere? Prin departamentul de specialitate al PSD nu mai este nimeni competent? Superba Katy nu are nici o recomandare de facut?

  43. 45 ZOE, fii barbata ! mai 11, 2012 la 9:13 pm

    @nastase,

    Poate m-am înselat…
    Cât despre situatia în sine, daca ma agaseaza pe mine din afara dar Dvs. ce sa mai ziceti. Ma întreb, cât poate suporta un om ?!…

  44. 46 dlnimeni mai 12, 2012 la 7:16 am

    Cred ca stiu cum are dl Mang lucrari de cercetare pe care nu le are (ma gindasc sa fac si pe blogul propriu o notificare in acest sens): pare sa fie vorba de vechea practica a sefilor din cercetare de a “accepta” sa fie pusi de cercetatorii subordonati in calitate de coautori la lucrarile de cercetare. In acest fel ei apar ca si autori ai unor lucrari despre continutul carora nu au habar. Ca exemplu personal, in calitate de cercetator si cercetator principal, am realizat, in 11 ani, cam 14-15 lucrari de cercetare, in timp ce seful meu de sectie “realizase” in aceeasi perioada de timp, nu mai putin de 160 de lucrari! Pare ca pe unii hapsineala ii mai ajunge, din cind in cind.

  45. 47 dlnimeni mai 12, 2012 la 1:28 pm

    Unu, doi, trei,…, infinit.
    Posted on 12 mai 2012 by dlnimeni

    Victor Alistar, Corina Dumitrescu, Ioan Mang,…, infinit.
    In memoria lui George Gamow, de la care am preluat titlul.

  46. 48 dlnimeni mai 12, 2012 la 8:56 pm

    Radu, eu am crezut ca dumneavoastra, pe blogurile pe care scrieti, scrieti ceea ce credeti dumneavoastra despre subiectele in discutie acolo si nu ca scrieti cum ati dori, sau nu ati dori, sa scrie altii relativ la acele subiecte. In particular, daca din cele trei cometarii ale mele ati fost in stare sa intelegeti ca eu l-as scuza, chiar l-as aproba, pe dl Mang, ei bine, atunci va rog sa aflati ca mi-am si format despre dumneavoastra o impresie deplorabila si ca va rog ca in viitor sa nu imi mai adresati mesaje ori sa va mai referiti la mine: nu oi fi eu cine stie ce intelectual, dar nici sa consum timp cu mesaje pentru persoane care nu imi pot intelege cuvintele ori care, voit sau nevoit, mi le interpreteaza altfel decit este sensul lor. Si, dupa cum am scris in unul dintre cele trei comentarii, ma refer la paranteze cu pac, la Razboiul nu am inteles doar tipul de mecanism utilizat de dl Mang, ci si tipul de mecanism utilizat impotriva dlui Mang si cred ca aceasta din urma, dupa galagia pe care incercati sa o faceti, nu va convine. Pentru ca nu mi se pare foarte in ordine ca, in 24 de ore de la nominarea ca ministru, din cel putin trei locuri de pe mapamond sa apara plingeri de plagiat (un japonez, un taiwanez si un evreu), este? Ei bine, asta cam tradeaza niste mailuri trimise respectivilor ori, pe scurt, ca sa nu o lungim, ca pacatele (sau presupusele pacate ale dlui Mang erau cunoscute dinainte, ca nu era plagiator daca nu era ministru – si nu prea pot fi de acord nici cu faptul ca un om este sfint sau pacatos, bun sau rau, dupa cum deranjeaza sau nu deranjeaza pe altii – si, cum scriam, rezumat, pac, la Razboiul. Si cine credeti ca are astfel de practici? Luna stie, dar nu spune. Asta ca sa intoarcem problema pe toate fetele. Altfel, ii puteti mustra linistit pe acei 60 – 70 intelectuali sa le zicem pavlovieni care latra la luna de cum se aprinde becul si care au semnat destule apeluri pentru dl Basescu. Insa pe mine va rog sa ma ignorati de acum, eu scriu ceea ce doresc eu – in limita a cit ma duce capul – si nu ceea ce doresc altii.

  47. 49 Ghita Bizonu' mai 12, 2012 la 9:52 pm

    dlnimeni

    hazul de pe lume ca eu (pe numele real) pe net mai apar cu vreo 2 “comunicari stiintifice” (acu vreo 4 anu erau cam 6)… Insa cu cativa ani in urma … ei bine pe considerente de ?!(prietenie, curtoazie doamna ma-sa stie!) eram trecut si la inca vreo 2 lucrari la care participarea mea fusese nula sau pe aproape!! Si nice macar sef nu eram ….dimpotriva!

    D’aia eu sunt ceva mai putin idignat …. realitatea este ca la noi “comunicarea” se bazeaza pe “complilare” mot a mot, sau pe prezentari hiperbolice a unor fleacuri* (acu sa ma intelegeti – “comunicarile” alea mipau fost impuse ca sarcini de serviciu .. Plus participarea … ma rog de cateva ori simpoziunu -adica sa bem impreuna – a meritat! Pe langa alea Seculara inapoiere e cu adevarat “studiu stiintific” prioritar cel putin national!!! )

    A da. Am avut si “comunicari internationale”!!! Europene , pe bune!!! IO!!!!
    (nu ma da modestia afara din casa INSA fata de altii eu am masura si usoare urme de bun simt)

    * scrieti baieti scrieti! Si Cartarescu romancier unviersal…

  48. 50 dlnimeni mai 13, 2012 la 9:04 am

    Ghita Bizonu': nu cred ca eu apar pe net cu vreo comunicare ori cu vreo lucrare. Nu ma pot lauda si nici “lauda”, spre lauda mea, cu faptul ca i-as fi copiat pe altii. In sectia de cercetare in care am lucrat copierea a fost considerata o rusine. In urmare, toate referintele bibliografice erau in ordine in lucrari si nimeni nu aborda o tema de cercetare daca stia ca nu are ceva personal de spus. Colegii care, temporar, nu aveau lucrari preferau sa se imprumute de la colegi cu pontaje, pina la vremuri mai bune, decit sa se tina de prostii, adica de lucrari copiate. “Obiceiul pamintului”, cel legat de sefi, asa l-am gasit la sosirea mea si asa l-am lasat la plecarea mea din cercetare. Cum drumul spre iad este pavat cu intentii bune, acest obicei provenea din faptul ca punctajul la promovarea in cercetare tinea cont de lucrari in mai mare masura decit activitarea manageriala, urmarea fiind, in cazul cinstit, ca un sef de sectie, care nu mai avea vreme sa se tina de lucrari, practic zicea pas la promovarea in rangul de cercetare urmator, la termen. Cum o mai fi acum, nu stiu. Oricum, originalitatea si utilizarea propriei inteligente erau o mindrie: inventia la care am fost coautor principal ( insa initiator) a avut, la acea vreme un grad de orginalitate asa de mare incit osim-ul, in procesul de brevetare, nu a avut termen (metoda si echipament) de comparatie, adica nu mai exista nimic asemanator pe plan mondial; deoarece procedura de brevetare ii obliga la o analiza comparativa, mi se pare ca s-au dus tocmai prin domeniul biologiei ca sa gaseasca ceva cit de cit. Nu mai stiu nici eu, deoarece la acea vreme am gasit chestiunea cit se putea de enervanta, ma tot bagau pe mine la inaintare si am pierdut vreo trei luni de zile cu treaba asta. Ca sa revin la subiect, sistemul este cel pe care dl Mang si-a sprijinit ascensiunea si tot sistemul este cel care il pocneste acum. Ba as zice ca il pocnesc doua sisteme.

  49. 51 Ghita Bizonu' mai 13, 2012 la 11:04 am

    Dinimeni

    cauta totusi pe net .. daca colectivul in care ai lucrat a avut ceva de zis pe la o conferinta, simpozion de prin 2002 incoa ai toate sansele sa te gasesti.
    Apropos … eu nu ma laud. Folosesc doar exemplul personal .. eu si “comunicari stiintifice” !!! Baba si mitraliera sau mai bine baba marcand in campionat de rugby! (asta nu inseamna ca nu am facut chiar nimic .. insa ce am facut nu merita …sa devina cominicare)

    Ca nu ai copiat .. Nu am zis ca toti au copiat. Sau ca nu gandesc , Zic decat ca de m multe ori “se inspira” din greu din textele altira (si la polologhia de la orice proiect .. juma risca sa fie compilari de pe net. Ca sa fim cinstiti ca sa obtii finatare azi trebe sa basnesti mult si frumos … rezulatu practic nu prea mai este luat in considerare!)

    Insa la subectu Mang ce ma mira este preluarea completa a pagini intregi, fara nici cel mai mic efort de “personalizare” .. Lipsa totala de metoda … pare a fi mai degraba “opera” unui pustan plictisit (adica vre-un studentache care a cautat ceva materiale si apoi le-a copiat cut paste grabit sa ajunga la petrecere. “Normalul” este sa mai si personalizezi .. hai sa zicem ca se preiau expresii sau o propozitie , hai o fraza de 3 randuri – ca orice modificare dauneaza claritatii – insa restul .. restul se repovesteste! Am vazut materiale din astea … A nu . Nu le faceam io. Io eram cu executia ,, hartiile le lasam altora!! ) Asta este uluitor … lipsa totala a oricarei “personalizari” …. si faotul ca nu mai apare vre-un colaborator (gen profu si apoi un Escu oaresicare)

  50. 52 blogideologic mai 13, 2012 la 2:44 pm

    @ dlnimeni spune în mai 12, 2012 la 8:56 pm : „Şi, după cum am scris în unul dintre cele trei comentarii, mă refer la paranteze cu „pac la Războiul”, nu am înţeles doar tipul de mecanism utilizat de dl Mang, ci şi tipul de mecanism utilizat împotriva dlui Mang şi cred că aceasta din urmă, după gălăgia pe care încercaţi să o faceţi, nu vă convine. Pentru că nu mi se pare foarte în ordine ca, în 24 de ore de la nominarea ca ministru, din cel puţin trei locuri de pe mapamond să apara plîngeri de plagiat (un japonez, un taiwanez şi un evreu), este? Ei bine, asta cam trădează nişte mailuri trimise respectivilor ori, pe scurt, ca sa nu o lungim, că păcatele, sau presupusele păcate, ale dlui Mang erau cunoscute dinainte, că nu era plagiator dacă nu era ministru – si nu prea pot fi de acord nici cu faptul ca un om este sfint sau pacatos, bun sau rau, dupa cum deranjeaza sau nu deranjeaza pe altii – si, cum scriam, rezumat, pac, la Razboiul.”
    Explicaţia o văd în faptul că ideologii PDL vor să transforme educaţia din România într-o industrie privată care aduce profituri. Mai precis, se încearcă deschiderea „pieţei educaţiei” cu bani mulţi. Şi anul trecut, catastrofa examenului de Bac prin impunerea unui singur examen la matematică, indiferent de tipul de liceu absolvit, a fost forţată de ministrul Funeriu pentru a se demonstra că sistemul învăţământului public este ineficient. Şi spre a împinge către privatizarea întregului sistem de învăţământ public din România. Îmi pare foarte rău mai ales de elevul basarabean de la Timişoara, care avea notă mare la proba de Limba Română, dar nu a luat proba de Matematică. S-a sinucis !

  51. 53 ZOE, fii barbata ! mai 14, 2012 la 8:51 am

    @Marcus,

    Stii, n-am mai vrut sa pun sare pe rana si am preferat sa spun ca poate am gresit. În ziarele de a doua zi si sa fi vazut ticalosii !…

    Kisses !


  1. 1 „Efectul Bilbao” | Stiri Bloggeri Din Romania Trackback pe mai 9, 2012 la 6:56 pm

Lasă un răspuns

Completeaza detaliile de mai jos sau apasa click pe una din imagini pentru a te loga:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s






Arhiva


Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 1,053 other followers

%d bloggers like this: