Tinerii din colegiul meu

Sambata, 25 februarie, tinerii social-democrati din colegiul meu au participat la o petrecere pentru si organizata de ei, in Mizil. A fost a doua de acest fel deja in anul 2012 si ei mi-au spus ca planuiesc sa repete intalnirile cat de des va fi posibil.
Cei peste 100 de membri ai TSD s-au reunit la Restaurantul “Central” din Mizil. Mi-au povestit ca, intr-un cadru mai putin formal, pe linga dans si muzica, au vorbit si despre problemele cu care se confrunta ei in 2012, despre alegerile locale, dar si despre rolul pe care il vor avea  in incercarea de a schimba ceva in viitorul lor si al tarii. Dintre problemele despre care au vorbit si pentru care au incercat sa gaseasca solutii nu putea lipsi problema locurilor de munca. Majoritatea sunt studenti sau absolventi, care nu ar vrea sa plece din zona, dar care,  din nefericire, nu au alta alternativa, din cauza lipsei locurilor de munca, a crizei economice, a restrangerii locurilor de munca din administratie, educatie, spitale, posta, etc.
O parte dintre ei au participat la protestele din Ploiesti, inclusiv la miscarile impotriva ACTA, deci sunt tineri carora le pasa de comunitate, implicati, dar care, sub actualul regim, nu au nicio sansa la un viitor pe masura asteptarilor si pregatirii lor.
Presedinta Organizatiei de Femei din colegiu, Ana Sandu, a inmanat scrisori de recomandare candidatilor la consiliile locale pentru alegerile din iunie anul acesta. De asemenea, ea le-a promis celor interesati ca ii va sprijini in accesarea fondurilor europene in domeniul agriculturii si in activitatea politica, pentru ca dorintele si propunerile lor sa se regaseasca in proiectele mele din colegiu, dar si in proiectele USL.
 
Dupa cum m-au informat, ei au stabilit deja ca urmatoarea intalnire va avea loc in luna aprilie. Mai jos aveti cateva fotografii de la intalnire.
 
 
 

83 Răspunsuri to “Tinerii din colegiul meu”


  1. 1 Camelia martie 1, 2012 la 8:57 am

    Lipsa locurilor de munca este o realitate crunta pentru tinerii absolventi , o problema stringenta pentru fiecare dintre ei si care in ultimii ani s-a acutizat.Speram pe viitor, intr-o revenire la normalitate.

  2. 2 grigore martie 1, 2012 la 9:23 am

    daca aveti timp de petreceri atunci e bine Romania

  3. 3 George Ban martie 1, 2012 la 9:34 am

    Domnule Adrian Nastase,

    1. Am vazut noul site “uslonline”. Tehnic este bine facut. In ceea ce priveste continutul, iarasi majoritatea lucrurilor sunt in regula.
    Dar:
    Poate nu am cercetat eu atent, insa la rubrica “Solutii” nu se vorbeste de revenirea salariilor la valoarea de dinainte de taierea cu 25 %. De asemenea, se subintelege ca se mentine impozitarea pensiilor. Este adevarat?

    2. Orasul e “bantuit” de bannere cu “chiulangiii din Parlament”. Cine le-a pus si pe ce bani? Daca nimeni nu raspunde la aceaste intrebari, de ce USL nu da jos imediat aceste mizerii?
    In textele afisate nu se vorbeste la modul general, ci se dau imaginile unor persoane concrete. Este corect juridic ca aceste imagini sa fie expuse fara acordul persoanelor respective? Daca nu este corect, de ce nu se actioneaza in justitie?

  4. 4 centru martie 1, 2012 la 9:52 am

    O excelenta ocazie de a servi interesele judetului Prahova este de a urmari – controla starea santierului autostrazii Moara Vlasiei – Ploiesti , care va aduce investitii enorme in zona . La noi ca la nimeni , nou venitii la putere au anulat prin 2005 contractul semnat cu francezii de la Vinci ( ce motive ? mister – sa ne miram astazi de isteria grotesca anti-romaneasca de la Paris ? ) si au semnat , fara graba , un contract in 2007 cu 4 firme – 3 romanesti si una italiana – pentru santier . Au dat practic 15 km de autostrada pe firma ! Numai ca doi dintre beneficiari – Besciu si Capsuneanu – care lucreaza pe sectorul din mijloc – par incapabili de o asemenea lucrare – ceilalti au terminat … Eu m-as interesa asupra acestui santier , autostrada nu este a lui Basescu nici a lui Udrea , este a natiunii in intregul ei …

  5. 5 Marian Nicolae martie 1, 2012 la 9:57 am

    Buna dimineata,

    Foarte bine, o initiativa de laudat.

    Tinerii trebuie invatati sa-si inlature ochelarii de cal si sa priveasca societatea de azi care NU ne reprezinta ca popor, cu un ochi critic.

    Trebuie sa stie ca mai exista si altceva.

  6. 6 eficientaenerg martie 1, 2012 la 10:08 am

    Bravos!Si Eu-”o viata intreaga,prin Legea 161/2003-neFunctionar public…”-acum,doar,5 Ani!Ce am cerut la CEDO-unde sunt de 4,5 ani…si ce a aplicat Europa fosta Comunista!

  7. 7 Marcus martie 1, 2012 la 10:28 am

    Libertatea este unul dintre cele mai de pret bunuri de care ne bucuram de pe pozitiile noastre bipede inzestrate cu organul gandirii si cel al comunicarii. Luandu-ni-se libertatea putem fi redusi in cel mai fericit caz la ipostaza locatarilor unei gradini zooologice, dependenti de ingrjitorii lor pentru toate cele necesare supravietuirii in captivitate.
    Ori, pe drumul sau de instaurare a dictaturii pe ruinele statului de drept care s-a numit Romania, chiombu’ si gasca sa de golani penali sunt pe cale sa faca si acest ultim pas, care sa consacre pe deplin victoria intunericului ratiunii asupra libertatii de exprimare a locuitorilor acestor meleaguri de granita europeana.
    Caci de la inchiderea, la inceput pentru crearea precedentului, timp de zece minute a singurului post de televiziune din tara care mai emite in conformitate cu realitatea traita in iadul basist, negudurandu-se precum Grivei pe langa Putere, ci dezvaluind cu curaj toate magariile comise de clica mafiota care a acaparat toate fraiele puterii in tara si care zi de zi se opune tacticilor de neutralizare a libertatilor cetatenesti emanate din deal de la Cotroceni si puse in practica si sustinute de pupinbasistii de serviciu, pana la inchiderea totala a sa, nu mai este decat o scurta etapa de indeplinit.
    Si aceasta etapa va fi fost parcursa la momentul in care CNA-ul, acest instrument dictatorial de cenzura basista, va capata puteri depline de decizie prin cooptarea a inca doi membri, reprezentanti si slugi docile ale actualei puteri pe calea desfiintarii usoarelor urme de libera exprimare ramase neatinse de virusul choimbalao-mafiot care a infestat media si socialul romanesc.
    Odata inchis si acest ultim bastion de lupta impotriva dictaturii vom reveni la telejurnalele ceausiste de o ora in care pupatorii de dos basist gen Pora, Patapievici, Ecrivan, Plesu etc ne vor incanta cu giumbuslucurile si tumbele lor executate intru satisfacerea ego-ului basist in speranta capatarii in final de spectacol a mult ravnitei banane.
    Ba, mai mult, din acel moment se va da liber la investitii in domeniul constructiilor de lagare de concentrare pe model nazist, sau de baraci marca gulag sovieto-siberian, in care eventualii contestatari ai tatucului sa fie trimisi pentru odihna si reeducare.
    Ca astia nici bani de canale nu au, i-au furat si p-aia!
    Asa ca, dragi compatrioti, este cazul sa nu stam cu mainile incrucisate si sa privim ca acum saptezeci de ani la parada tancurilor sovietice care ne-au adus “bunastarea” celor cincizeci de ani de comunism si sa asteptam venirea americanilor sa ne elibereze, ci sa iesim in strada si sa luptam pentru drepturile si libertatile noastre cetatenesti castigate cu pretul sangelui varsat intr-un decembrie de foc de niste tineri inocenti care nu au realizat pe mainile cui va ajunge destinul romanilor.
    Nu va fie frica, romani, va asigur eu ca la cat fura si la cat au furat acesti nenorociti de portocaliii care ne lasa sa murim de cancer cu legea si dreptatea in mana, in timp ce cu banii platiti de noi pentru medicamente dumnealor isi fac viloaie de neamuri proaste si sustin campanii electorale, nici macar bani de gloante nu mai au, sau daca au nu se indura sa-i cheltuie, gandind la o lege pe model chinezesc prin care li se vor imputa gloantele folosite in reprimarea revoltei populare familiilor eventualelor victime.
    Haideti in strada sa grabim primavara libertatii noastre!
    Jos Basescu!

  8. 8 OmRau martie 1, 2012 la 10:40 am

    E bine ca au participat si cei care au protestat impotriva ACTA. Cati dintre cei care au protestat au citit si au inteles ce inseamna ACTA ? Cati dintre ei cunosc legislatia in domeniu din Romania ?

  9. 9 Doru Coarna martie 1, 2012 la 11:02 am

    @ Adrian Nastase,

    bine ar fi ca in perspectiva castigarii alegerilor de catre USL, cei din TSD sa primeasca un program de instructie rapida, la sediul partidului, in domeniul administratiei locale, astfel ca aparatul pdl din zona sa poata fi purjat rapid si eficient, rezolvandu-se si problema locurilor de munca pt acesti oameni normali, nu pt simpli executanti de partid.

    Cred ca ar fi un bun subiect la proximul CN.

  10. 10 Marian Nicolae martie 1, 2012 la 12:31 pm

    Domnule profesor,

    Daca ati avut timp sa va uitati pe harta globului, veti vedea ca orasele fantoma din China, incepand cu Ordos, Chenggong, Jiangsu, Zhengzhou New District, au ceva in comun cu Denver Airport Complex.
    Se gasesc aproape toate situate intr-o regiune muntoasa, departe de mare, sau ocean, si relativ la aceeasi longitudine.

    Daca priviti la locatia geografica a tarii noastre, veti vedea ca suntem si mai bine localizati decat chinezi si americani, mai ales daca mergem la munte la Babele si Sphinxul.

    In eventualitate in care se va intampla un eveniment la scara planetara, care sa se soldeze cu valuri uriase de pana la 1600 metri inaltime, suntem foarte bine situati.

    Probabil ca si de aceea ne vor americanii si israelienii teritoriul…
    Cautati si dumneavoastra si va rog sa-mi spuneti dupa aceea daca ma insel.

    Cu stima,
    Marian Nicolae.

  11. 11 viper martie 1, 2012 la 1:40 pm

    dle nicolae mare dreptate aveti si eu am ajuns la aceeasi concluzi ca se doreste exterminarea noastra pt a face loc altora. ce ma deranjeaza insa mai tare ca desi psd se declara de stinga social democrat nu se trezeste din amorteala si sa devina patrioti adevarati si sa actioneze ferm pt salvarea tarii si a cetatenilor ei. dle nastase porniti ofensiva impotriva portocaliilor faceti strategii de contracarare a lor nu asteptati mereu sa se miste primii.ginditi in avans orice miscare posibila si sa-i neutralizati si sa ne scapati de ciuma

  12. 12 Vasile, martie 1, 2012 la 1:44 pm

    Pai mai Grigore doar nu vrei sa-i prinda cu arcanu!

  13. 13 blogideologic martie 1, 2012 la 2:06 pm

    Situaţia României, analizată de academicianul Dinu C. Giurescu: „Să examinăm realitatea în sectoarele ei principale. Baza industrială existentă în 1989 a dispărut. Numeric, cel puţin 80% din capacităţile de producţie au fost date la fier vechi. Câteva mari unităţi – construcţia auto sau siderurgia (Galaţi) – mai funcţionează ca proprietăţi ale unor firme străine. Exemplu. În Bucureşti existau în decembrie 1989 cel puţin 47 de mari întreprinderi. Au dispărut complet 34 (treizeci şi patru), între acestea: Uzinele 23 August; Republica; Întreprinderea de Maşini Unelte şi Agregate (IMUAB); Industria Optică Română (IOR); Întreprinderea Electroaparataj; Întreprinderea de Maşini Grele Bucureşti (IMGB); Întreprinderea Electronica; Întreprinderea de Cinescoape; de Calculatoare; Automatica; Turbomecanica etc. Dispariţii dramatice s-au produs şi în alte centre. La Craiova, Fabrica de locomotive electrice nu mai există; Combinatul siderurgic Călăraşi e o amintire; Întreprinderea de maşini grele Iaşi e de domeniul amintirii. O numărătoare a dispariţiei industriei pe ansamblul ţării nu s-a efectuat; procentul de dispariţie ar putea fi chiar peste 80%. Această dispariţie a înghiţit şi fabricile create între cele 2 războaie mondiale (vezi Malaxa-Republica) şi dezvoltate sub regimul democrat popular. Rezumând, tot efortul de industrializare al României din secolul XX a fost în cea mai mare parte anulat. O atare distrugere a industriei proprii este, după toate probabilităţile, unică în Europa dacă nu şi în lume. România nu mai are în proprietate nici o unitate industrială, cele în funcţie astăzi aparţin unor firme din alte ţări.” Mai mult, la http://www.cotidianul.ro/cum-arata-romania-la-22-de-ani-de-la-revolutia-din-decembrie-1989-167483/

  14. 14 Cârcotaşu martie 1, 2012 la 3:13 pm

    Astăzi am şters de pe blogul meu bannerul “uslonline”, cel referitor la votarea moţiunii pentru demiterea lui Băsescu. Nişte neaveniţi imbecili, care au conceput această acţiune, la fiecare accesare a blogului meu, iar pentru mine la orice refresh, au prevăzut afişarea unei ferestre ce solicita logarea pe site-ul “uslonline”. Aloo! Când vine cineva pe blogul meu să fie obligat să se logheze la “uslonline”? Mă, mă leşi?!!!

  15. 16 Dragos martie 1, 2012 la 3:51 pm

    @blogideologic

    mie imi repugna cotidianul punct ro a lui nistorescu mai ceva ca romania mare a lui vadim. vrei sa fii amabil si sa-mi spui si mie pe cine considera nea academicianu’ Giurescu C. Dinu vinovat de faptul ca “România nu mai are în proprietate nici o unitate industrială, cele în funcţie astăzi aparţin unor firme din alte ţări” ?

  16. 17 blogideologic martie 1, 2012 la 3:52 pm

    Alin Voicu : +Ţări in curs de…demolare ? Comentarii pe marginea textului “Revoluţie?”, al Prof. Radu Baltasiu. Nu numai ca revoluţiile sunt deseori involuţii, dar se pare că astăzi se fac la comandă, după reţetă, prin producţie în serie. [...] Ziceam altundeva, la un moment dat, “cetăţile” pot fi re-făcute, am făcut-o o dată, se poate face din nou. În sfîrşit, mă voi lega de “să vrei şi nu ai unde să munceşti” şi de “mai pe dos de atît nu visa nici dictatura comunistă” din textul profesorului Radu Baltasiu. Nicholas Georgescu-Roegen demola şi el, la finele anilor ’40, bazele teoriei economice standard. Piesa de artilerie folosită a fost atît de eficientă, încît “profesioniştii” nu au mai vrut sa aibă nimic de a face cu el pentru mulţi ani. Bazat pe investigaţiile pe care le făcuse pentru Enciclopedia României în anul 1933, NGR descoperea ca metoda de distribuţie/alocare a venitului naţional în ţările economic suprapopulate nu poate fi cea [neo]clasică, i.e., leafa = produsul marginal al muncii (NGR, “Economic Theory and Agrarian Economics”). (“Leafa” este mai degrabă “simbrie” în contextul lucrării, pentru că se întîmpla că ţările cu această situaţie erau “eminamente” agrare la vremea respectivă). “Economic suprapopulat” înseamnă de fapt situaţia în care produsul marginal al muncii este „0” (zero), ceea ce era cazul în economiile vizate (ţările din sud-estul Europei). Aplicînd aceeaşi teorie ca în ţările avansate, ar însemna că venitul lucrătorilor de asemenea ar deveni…zero–o situaţie dezastruos-absurdă. Nu numai atît, dar modelul de echilibru (Walrasian) al acelor ţări presupune pre-existenţa ab initio a unui venit suficient pentru fiecare participant al economiei pentru toată viaţa–modelul nu merge de fapt nici în ţările dezvoltate economic, şi cu atît mai puţin în cele în curs de dezvoltare. Aplicabilă la “să vrei şi nu ai unde să munceşti” este următoarea idee: în ţările “agrare” ale vremii, “most probably, overpopulation will remain a local problem calling for local remedies as long as people in general neither wish nor are allowed to leave their own lands.” Nu există nici fapte, zice NGR, care să arate că o atare ţară poate să-şi rezolve problema şi să se lanseze într-o economie de schimb de tip capitalist prin comerţ internaţional. [...] Iar regimul comunist a moştenit problema, şi a blocat emigrarea inchizînd astfel acea supapă de care se foloseau unii români (vezi de exemplu ce zicea Virgil Madgearu despre “fenomenul morbid” al emigrării bănăţenilor în America, în lucrarea “Oraşul economic”). Industrializarea de-a lungul acelei perioade a fost, direct sau indirect, conştient sau nu, un răspuns la acea problemă, dincolo de propaganda de rigoare şi de înfierarea “capitalismului”–dacă într-adevăr regimul l-a scos din închisoare pe Mihail Manoilescu* pentru a-i cere sfatul în privinţa strategiei de industrializare a ţării, atunci ipoteza se întăreşte, pentru că industrializarea se pare că a avut efect asupra problemei în cazul Braziliei**. O parte din suprapopulaţia rurală a fost absorbită în procesul de industrializare, şi răspunsul la întrebarea dacă problema a fost rezolvată din punct de vedere pur economic, în sensul lui Walras şi Manoilescu, nu îl pot da aici, deoarece analiza ar trebui să dezambiguizeze cel puţin două semnale: cel economic, de cel represiv. [...] Odată cu dez-industrializarea curentă, reflectată foarte bine în articolul academicianului Dinu C. Giurescu, [...] cel puţin simptomele suprapopulării economice se pare că au revenit pe parcursul ultimilor 20 de ani, dar îşi găsesc “rezolvarea” prin emigrare, ieşiri la pensie, etc. Că o situaţie de acest gen este în esenţă echivalentă cu sărăcia sau nivelul de trai redus e deja foarte clar (şi conform cu NGR). Cheia încă este, aşa cum o vedeau Mihail Manoilescu şi NGR, în [re]industrializare. Iar bazele metodei de dezvoltare economică se află în NGR (proces economic, exploatarea resurselor, model de dezvoltare şi creştere) şi Schumpeter (capital, credit, întreprinzători/întreprinderi, etc.). Întrebarea esenţială din punct de vedere social este cum oprim degringolada? Poate că recurgem la ideea cu “cetăţile. “Cetăţile” însă sînt în general elemente defensive–este poate necesar elementul ofensiv atît în lupta de idei, cît şi în cea politică (organizarea şi construirea unei baze de putere, de la tactică, la cele strategice). “Cetăţile” pot facilita supravieţuirea***–dar au americanii o vorbă, fost strigăt de luptă pentru independenţa Texasului: “Remember the Alamo!” (la noi s-ar traduce : “Ştii care a fost evenimentul anului în 1453, nu?”)– numai la atît să ţintim?+ Sursa http://socot.wordpress.com/2012/01/05/tari-in-curs-de-demolare/
    *Mihail Manoilescu, născut în 1891 la Tecuci, decedat/ucis în 1950 la închisoarea din Sighet, nu ar fi putut să fie scos temporar din închisoarea pentru politici, pentru discuţii economice şi consiliere în problemele foarte grele prin care trecea România după război, decât de legionarii de stânga formaţi ca economişti pentru rezolvarea problemelor României de către Petre Ţuţea. Dictatorul gruzin Iosif Stalin, profund interesat de problemele din Romania Orientală nord-pontică, a fost foarte impresionat de jurnalele combatanţilor legionari trimişi de statul românesc, ca pedeapsă, să lupte în prima linie, jurnale care intraseră în posesia sovieticilor după luptele de la Cotul Donului. Stalin i-a dat ordin alogeno-cominternistei Ana Pauker (bîrfa este că naţional-ţărănistul Corneliu Coposu ar fi fost îndrăgostit de aceasta) să îi înscrie pe legionarii de stânga în PCdR. Ana Pauker s-a conformat, însă ceilalţi alogeno-cominternişti care îşi vedeau astfel puterea diminuată în România au lansat cântecul resentimentar :”Căpitane nu fi trist/ Garda merge înainte/ Prin partidul comunist”. Oricum, legionarii de stânga primiţi în partidul comunist au construit un program economic eficient de refacere a României după război pe principii capitaliste ! Poate că ar fi deosebit de util pentru România de acum să analizeze cu mai multă atenţie acele idei economice. Bazate pe principii capitaliste ! Economiştii legionari de stânga primiţi în partidul comunist au făcut prima, şi deocamdată unica, reformă economică viabilă din România care a condus la mari reduceri de preţuri, prin reduceri ale costurilor economice.
    **În lumina influenţei ideilor lui Mihail Manoilescu asupra dezvoltării economiei Braziliei, poate că ar trebui re-ponderată, nimic peiorativ aici!, vorbesc despre ponderea ideilor, şi jumătate din cartea Tropice triste a lui Claude Lévi-Strauss.
    ***Şi Sais, capitala Egiptului în vremea dinastiei 26, a fost practic Cetatea Soarelui din care a iradiat universalismul cultural. Zamolxismul protocronismului românesc subliniază această idee.

  17. 18 Marcus martie 1, 2012 la 4:04 pm

    @Doamna Manuela: ce criterii nu indeplineste postarea mea de astazi de tot faceti piua cand ajungeti la ea? Am respectat la virgula cerintele disclaimer-ului, atunci?
    sa fiti iubita si La Multi Ani de Martisor !
    marcus

  18. 19 blogideologic martie 1, 2012 la 4:06 pm

    “Moarte creştinilor!” Tot mai multe atacuri ale mozaicilor radicali asupra bisericilor din Israel http://www.romanialibera.ro/actualitate/mapamond/moarte-crestinilor-tot-mai-multe-atacuri-asupra-bisericilor-din-israel-255471.html

  19. 20 virusverbalis martie 1, 2012 la 5:20 pm

    In timpul unei vizite oficiale in Anglia, Basescu e invitat la un ceai de catre Majestatea sa, Regina. Zambitor, Basescu o intreaba:
    - Mi-ati putea raspunde la o intrebare?
    - Desigur, raspunse Regina.
    - Ei bine, cuteaza Basescu, care credeti ca este esenta leadership-ului? Care este secretul unei bune conduceri?
    Cu un zimbet suav, regina raspunse:
    - In opinia mea, filosofia minimala a conducerii cere sa fii inconjurat de oameni inteligenti.
    - Si cum iti dai seama cine este inteligent si cine nu? – insista Basescu.
    - Foarte simplu, spuse regina , ridicandu-se, permiteti-mi sa va arat.
    Ii telefona indata lui Tony Blair, puse telefonul pe speaker si spune:
    -Domnule prim-ministru, va rog sa aveti amabilitatea de a-mi raspunde la o intrebare: mama dvs. are un copil,tatal dvs. are un copil, iar acest copil nu este nici fratele, nici sora dvs. Cine este el?
    Blair raspunse fara ezitare:
    - Sunt exact eu, Majestate.
    - Corect, spuse regina . Multumesc si la revedere, sir Blair.
    Apoi, privindu-l pe Basescu:
    - Ati inteles, domnule presedinte?
    - Da, majestate! Foarte interesant! Fiti sigura ca o sa folosesc aceasta lectie!
    Odata intors la Bucuresti, Basescu se hotaraste sa-l supuna la test pe Emil Boc.
    Convocat, Boc vine.
    - Draga Emil, ma intreb daca ai fi capabil sa-mi raspunzi la o intrebare.
    - Desigur, dle presedinte.
    - Ei bine, mama ta are un copil, tatal tau are un copil, copilul asta nu este nici fratele, nici sora ta. Cine este el?
    Boc isi roteste cateva clipe ochii intre tavan si podea si, finalmente, isi intreba presedintele daca i-ar putea acorda un ragaz de gandire.
    Intors la Guvern, convoaca pe data ministrii, alaturi de care zaboveste cateva ore asupra problemei, fara sa ajunga la o solutie.
    Prada disperarii, il suna pe Blaga, la Senat:
    - Asculta, zi-mi si mie: maica-ta are un copil, taica-tau are un copil, si acest copil nu este nici frate-tau, nici sora-ta. Cine este el?
    Blaga raspunse pe data:
    -E simplu, sint eu.
    Mult mai usurat, Boc fuge glont inapoi la Cotroceni si intra gafaind in biroul lui Basescu- Stiu raspunsul, domnule! Stiu cine este blestematul asta de tip! E Blaga !!!
    De peste birou, mangaind usor spatarul fotoliului – gandindu-se, probabil, ce noroc are regina cu asa oameni inteligenti pe langa ea (englezii astia!…) – cu o nedismulata grimasa de dezaprobare, Basescu ii raspunde:
    -Gresit, bai tampitule! E Tony Blair!

  20. 21 d'Artagnan martie 1, 2012 la 5:25 pm

    Am primit prin poştalion,de la bunul meu prieten Athos, o misivă interesantă.
    Părerea mea este că locul ei s-ar fi potrivit de minune la “Morfina Populară” dar cum, din păcate, a rămas prea în urmă iar eu am toată consideraţia pentru camaradul meu, o să încerc să o postez aici. N-am vrut nici la articolul cu ghiocei, acela e de dorit să rămână pur, fără economie, fără politică.

    “Cum se câștigă alegătorii si ce pierd aceștia

    Cel mai mic pret din lume pentru benzina la pompa se pare ca este in Venezuela: 2 eurocenti/litru. Nu este extraordinar? Cei care ofteaza si icnesc, de cand Petrom a fost privatizata, ar avea astfel un nou prilej pentru a exclama: iata ce inseamna sa nu instrainezi bogatiile tarii.

    Politica lui Hugo Chavez este una simpla: daca vrei sa fii popular, acorda gratuitati, subventioneaza, scuteste. Logica acestei atitudini este si ea una elementara: cand faci asa ceva, oamenii te voteaza. In special cei needucati, care nu prea se intereseaza de amanunte. Asta te mentine la putere si te imbogateste. Este o atitudine larg raspandita intre politicieni, dar nu toti au la dispozitie ditai rezervorul de petrol pentru a o pune in aplicare. Mazare, de exemplu, face si el ce poate, dar are la indemana un biet buget local.
    Ca sa intelegeti: in perioada 2004-2010, PDVSA, compania petroliera de stat a Venezuelei, a sustinut la ordin guvernamental programe sociale de peste 60 miliarde USD. In medie, 10 miliarde pe an au fost date pentru finantarea a diverse astfel de programe, cel putin oficial. Nu este impresionant? Foarte. In aceeasi perioada, compania a investit 1 miliard in capacitate de productie.

    Si mai impresionante sunt insa rezultatele acestei politici. Venezuela este singura tara din regiune care ramane puternic lovita de recesiune. Economia, bulversata de nationalizari si in lipsa cronica de investitii, cade. Capacitatea de exploatare a petrolului a scazut si ea constant, iar tintele de productie ratate, intrucat companiei petroliere i-au lipsit banii de investitii. Diferenta dintre programat si existent face ca la nivelul actual al pretului petrolului, compania sa piarda 10 miliarde USD/luna. In plus, 1/6 din export se face catre China. Fara plata, ci in contul unui imprumut de acum ceva timp, pentru infrastructura. Nimeni nu stie exact cum s-au cheltuit acei bani, Caracas este black-box in aceasta privinta.

    In clar, desi are rezerve uriase de petrol, politica lui Chavez a adus compania de stat care le exploateaza, pe marginea falimentului virtual. Cresterea pretului din ultima perioada reuseste sa dea un balon nesperat de oxigen, insa fara investitii masive, productia de petrol va continua sa scada, acea productie care inseamna azi 95% din toate exporturile Venezuelei. In acest rastimp, devizele devin rare in piata, bunuri pe care industria interna nu le produce nu pot fi importate. Chavez a permis o vreme existenta unei piete “neoficiale”, piata neagra in clar, unde valutele circulau la curs real si unde astfel de bunuri se puteau gasi, dar de ceva timp s-a razgandit, acuzand aceasta piata de speculatie si de vina inexistentei bunurilor pe piata oficiala. Va suna cunoscut? Vin alegerile.

    Uitati-va bine la Venezuela. Este exemplul viu al modului in care experimentul socialist distruge economia unei tari si o condamna la saracie, in vreme ce sta pe bogatii. Cei 2 eurocenti pe litrul de benzina la pompa, reprezinta de fapt o parte din pretul acestei distrugeri. Cea vizibila.

    Si as spune ca expresia corecta este: iata ce inseamna sa folosesti dupa bunul plac bogatiile tarii.”
    Athos

    P.S. Cred că este evident de ce locul ei ar fi fost la “Morfina Populară”…
    dArtagnan

  21. 22 nastase martie 1, 2012 la 6:34 pm

    Marcus,
    putem elimina primul rand?

  22. 23 Marcus martie 1, 2012 la 7:27 pm

    @Nastase: Daca asa il accepta “disclaimer-ul” :) de ce nu?
    sa fiti iubit
    marcus

  23. 24 Daniel martie 1, 2012 la 8:20 pm

    @Draghi
    Mi-a facut placere sa iti citesc raspunsurile. Vad ca incepem sa ajungem din ce in ce mai mult la un numitor comun.
    Situatia descrisa de tine este reala si reflecta tendintele monopoliste manifestate in multe domenii. Critica pe care ti-as face-o, nu ca repros, ci ca observatie neutra, este ca nu ai studiat si metodele de marketing odata cu crearea produsului (pentru care te felicit). Nu ca eu as sta foarte bine la acest capitol, dar daca ajungi pe mana firmelor de promovare, asta se intampla. Este posibil ca chiar si in cazul in care ai fi stiut ce este de facut, sa te lovesti de aceleasi probleme, de acelasi zid. Aici avem insa tocmai o lipsa a pietei, care permite catorva jucatori sa formeze carteluri. Situatia este prezenta in multe ramuri economice. Ca sustinator al statului te-ai putea gandi de ce statul, vazand o idee valoroasa si problemele cu care va confruntati, nu v-a sprijinit el. Avea ocazia sa intervina in piata, in mod legitim, si in interesul comun al inventatorilor si al propriilor cetateni. Raspunsul meu ar fi ca nu da doi bani nici pe inventatori, nici pe interesul cetatenilor.
    „Piatza reala” despre care vorbesti nu este de fapt o piata ci un monopol mascat. Ca este incurajat de stat prin conditii preferentiale sau este doar un cartel de firme private, e acelasi lucru.
    Ceea ce descrii tu pentru Europa de Est, cu transferul puterii catre banci si capitalul financiar speculativ si nu catre stat, poate ca este valabil pentru Germania, dar cu siguranta nu este valabil pentru Romania. In Romania statul, folosit ca instrument de frauda si concentrare a puterii, a distrus tot. In spate sa afla in principiu membrii fostei Securitati si o parte din PCR/UTC si puii acestora. Gandeste-te numai ca ajungi in asa-zisa justitie unde un judecator poate sterge pe jos cu legea, cu logica, cu realitatea si nu pateste absolut nimic. Cum ai vrea sa pateasca atunci cand isi slujeste stapanii politici care il protejeaza? Tin sa te informez respectuos ca nu speculatorii au confiscat bunurile cetatenilor (fie ele case, plati la Dacia sau contributii sociale) si nu piata refuza sa le restituie. Nu bancile au furat resursele naturale ale Romaniei, peste care suntem toti proprietari, astfel incat platim bani pentru resurse care ne apartin in mod legitim, deci ar trebui sa fie gratuite la urma urmei si nu speculatorii fac propaganda dezbinarii intre diverse categorii sociale. Statul a facut si face toate acestea. Lista poate continua pe multe pagini.
    Sigur ca atunci cand dormi pe tine, cum se spune, vor aparea amatori de castiguri necuvenite pe seama ta din toate partile, si din privat, si de la stat (care e o forma bine mascata a unor interese cat se poate de private). Nu spun ca statul e rau in sine, dar cu certitudine este mult prea puternic si inimaginabil de corupt.
    Referitor la partea cu verificatul e simplu: testezi marfa o perioada, apoi nu mai cumperi, daca nu corespunde. Mai mult firma care te-a inselat nu va mai primi increderea ta nici pentru alte produse. Apoi, eu unul, cred ca ar trebui sa existe organisme de control care sa sanctioneze reclama mincinoasa sau inselatoare. Sigur, nu cea pentru Alfa Romeo, care e simpatica :-) .
    Pe de alta parte sunt sigur ca toti prietenii tai te consulta atunci cand e sa aleaga o solutie IT. Nu au timp sa verifice, dar te au pe tine. Poate tu ii intrebi atunci cand vrei sa investesti intr-un hedge-fund :D .
    Si ajung si la ultima ta postare. Cati manageri de hedge fund cunosti? Cati brokeri, cati analisti, cati bancheri? Ti se pare ok sa critici pe cineva pe care nu il cunosti deloc? Poate ca ti se va confirma parerea. Poate vei constata ca eficienta si profesionalismul trebuie rasplatite, ca sistemul financiar este unul care inca fuctioneaza. Poate vei observa mari erori. Dar nu poti pretinde ca faci o analiza obiectiva asupra unui domeniu care iti este aproape complet necunoscut.
    Citind articolul din link, mi-am dat seama ca baietii astia de la hedge-funds sunt niste papagali, la fel ca si capitalistii interbelici. Ce e aia 27% la suta castig anualizat? Pai daca vreun asfaltangiu sau vreunul dintre astia care cere taxa de poluare in timp ce taie padurile, ar veni cu asemenea rate de castig ar fi exclus imediat din sectorul competitiv al lupilor tineri care ne fac favoarea de a lucra pentru statul roman. Obisnuiam sa am respect pentru marii afaceristi care au cladit Romania interbelica. Imi placea si initiativa celor din piata de capital. Dar nu mi-am dat seama ca sunt chiar atat de fazani. Nu se intoarce odata roata asta sa putem si noi sa lucram, patriotic, in slujba statului cu firmele noastre de apartament? Cine nu e competitiv nu are decat sa se duca in domeniul privat. Statul nu mai poate sponsoriza performante medii. Auzi, 27%, in ritmul asta Oprisan sau Videanu ar face foamea si in ziua de azi. Chiar imi pare bine ca bunurile au trecut (ce mai conteaza cum?) in mana unor afaceristi care stiu sa isi asume riscuri calculate, sa identifice nise de piata si sa reinvesteasca profitul. Avem totusi noroc cu astfel de oameni. A avut si parti bune comunismul asta. Iti dai seama ca, in lipsa lui, nu am fi avut probleme cu piata ospatarilor sau a tinichigiilor, care s-au reprofilat, ajungand astazi magnati?

  24. 25 Ghita Bizonu' martie 1, 2012 la 8:38 pm

    D&B prévoit une faible croissance de l’économie mondiale
    Une croissance nulle dans le meilleur des cas en Europe en 2012
    L’économie mondiale ne connaîtra qu’une faible croissance en 2012. Telle est la conclusion d’une étude de D&B (NYSE: DNB), fournisseur de plateformes de pointe pour la gestion d’informations commerciales mondiales. Ce ralentissement est principalement dû aux pays hors de la zone euro dont certains entrent en récession.

    Une croissance faible, mais pas de récession mondialeLe Global Outlook Report de D&B, offrant une perspective de la situation économique dans le monde, indique que l’économie mondiale ne se dirige pas vers une récession. La faible croissance à laquelle nous pouvons nous attendre sera principalement stimulée par la reprise économique aux États-Unis, qui se remettent petit à petit des coups durs de 2011 (notamment causés par le tsunami au Japon et la menace de catastrophe nucléaire) et dont le marché de l’emploi repart sur la bonne voie.
    Toutefois, la croissance y sera faible et bien en deçà de son niveau d’avant la crise. Les perspectives indiquent également que la croissance se poursuivra légèrement dans la zone Asie-Pacifique en 2012. D&B attire toutefois l’attention sur une menace possible en provenance de la Chine. Le secteur immobilier chinois, qui représentait encore en 2011 13% du PIB, est en train de sombrer: l’année passée, les nouvelles constructions résidentielles ont dégringolé de 25%. Une augmentation de moins de 7% du PIB chinois pèserait fortement sur la croissance dans la région.

    Europe: d’abord la récession, ensuite la stagnation
    En ce qui concerne l’Europe, D&B prévoit la poursuite des effets ravageurs de la crise avec pour conséquence une croissance nulle, dans le meilleur des scénarios. Ainsi, Dun & Bradstreet abonde dans le sens des informations de la Commission européenne, qui vient de revoir à la baisse ses perspectives de croissance. Pour le premier semestre 2012, D&B prévoit même une récession dans la zone euro, à la suite de laquelle l’économie européenne connaîtra une certaine reprise pour ensuite stagner.
    Toutefois, les différences entre les pays sont monumentales. On prévoit d’une part une croissance de l’économie dans 17 pays, dont la Lettonie, la Lituanie et la Pologne, et d’autre part un ralentissement dans 9 pays. Les perspectives sont particulièrement préoccupantes pour la France, l’Allemagne, la Hongrie, l’Espagne et la Grèce – qui connaît un déclin sans précédent.

    Attention au comportement de paiementEn conséquence de cette récession, D&B attire l’attention sur une dégradation du comportement de paiement des entreprises de la zone euro. D&B conseille donc de garder un œil vigilant sur le comportement de paiement des partenaires commerciaux issus des pays en crise et, si nécessaire, de prendre des mesures telles que le raccourcissement des délais de paiement.

    À propos de D&BDun & Bradstreet (Dun & Bradstreet, Inc. – NYSE:DNB) offre aux entrepreneurs du monde entier une vue sur la solvabilité des entreprises et fournit des conseils sur la prise de décisions éclairées en matière de crédit, de marketing et d’achats. Le service de Dun & Bradstreet repose sur une base de données business-to-business contenant plus de 200 millions d’entreprises dans 240 pays.

    INTREBARE si dobiBocii in frunce cu matretu Ungureanu maretz teleptual ce crestere economica au prevzut in constrictia bugetara ce va veni ?!

  25. 26 Ghita Bizonu' martie 1, 2012 la 8:44 pm

    d’Artagnan (?m?!)

    (poa Pardalian pa bolentin?)
    in contul unui imprumut de acum ceva timp, pentru infrastructura. Nimeni nu stie exact cum s-au cheltuit acei bani, Caracas este black-box in aceasta privinta.
    Aia black-box da Bucrestiu e black-hole….
    Da’ pe ce s-au cheltuit nu stiu cate miliarde imprumutate de la FMI?! Auz?!!
    Cum s-ar zice “cainele moare de drum lung si Athos de grija altuia”

  26. 27 Ghita Bizonu' martie 1, 2012 la 9:24 pm

    Cica vor sa il tina pe Maior (ala den Grupu de la Sluj sur Samus) catindat de primar la Bucale.
    Asta imi aduce aminte o mica discutie amuzanta de pe locu de fumat .. acu vreo 30 de ani. Iliuta (RIP .. saracu) citeste (cu oar4eece intionatii) lista gibernului apoi cu candoare se intoarce catre mine:”Ghita noi avem guvern militar? Avem razboi sau am renuntat la socialism?” (sa nu credeti ca era fraier … )

    Insa sigur ca acu riscam sa avem o Republica Securistica Romana si ca sub luminata conducere a Realesului Zeus.ro renuntam la democratie …

  27. 28 Paul martie 1, 2012 la 9:47 pm

    D’Artagnane,

    s-a dilit rau de tot Athos, daca s-a trezit scriind amestecaturile alea.
    Ai dreptate cand spui ca locul “misivei interesante” (interesante pentru cine, “déjà” ? :) ) nu e aici. In cel mai bun caz, locul acesteia este in vreo gazeta sateasca venezueleana de constientizare a propagandei capitaliste in randurile dizidentilor :) .
    Mai ales partea: “Uitati-va bine la Venezuela. Este exemplul viu al modului in care experimentul socialist distruge economia unei tari si o condamna la saracie, in vreme ce sta pe bogatii”, – dragi tovarasi si pretini! :)
    “iata ce inseamna sa folosesti dupa bunul plac bogatiile tarii.” :) :) .

    Intr-adevar, iata ce inseamna sa folosesti dupa bunul plac o tastatura ramasa nesupravegheata, cand mintea te-a parasit inca din secolul omiesasesutesaptesute… bietul de Athos, va muri ca un prost fara sa afle sensul existentei… :) .

  28. 29 d'Artagnan martie 1, 2012 la 10:21 pm

    Paule,

    Parcă erai posesor de floretă nu de retevei…

  29. 30 d'Artagnan martie 1, 2012 la 10:24 pm

    Ghiţă Bizonu

    Dă tancul ăla deoparte că n-am loc să-mi parchez calul…Şi zici că te cheamă Bizonu?! Mă rog, treaba ta…Dar asta înseamnă că mă poţi ajuta cu o chestie…
    Nu ştii unde pot găsi nişte fân calitatea I pentru armăsarul meu, bizoane?

  30. 31 Ghita Bizonu' martie 1, 2012 la 11:07 pm

    Ma Pardian de Ferentari tancu ala este TR 85 M1 “Bizonul” v aici.
    Se alimenteaza cu motorina, obuze si cartuse .

  31. 32 Porthos martie 2, 2012 la 12:08 am

    @ Paul

    Tu de fapt ce-i reproșezi lui Athos? Ideile sau faptul că le explică ca pentru bizoni?

    Ideea de utiliza exemplul Venezuelei pentru a ilustra efectele perverse ale subvențiilor este perfect corectă. Dacă nu ești de acord, comentează!

    În ceea ce privește exprimarea directă ce-ai fi vrut? Să se uite Gigel ca la poarta nouă la comentariu? Și așa s-a agățat doar de-o margine, ratând complet ideea de bază.

  32. 33 Porthos martie 2, 2012 la 12:12 am

    @ Paul

    Am și o întrebare: îți plac chiar așa mult emoticoanele? Șase zâmbăcioși în trei paragrafe? Sau te-ai gândit că dacă zămbești, te iartă Athos? M-aș mira. Nu cred că scapi negăurit.

  33. 34 blogideologic martie 2, 2012 la 7:05 am

    @ Daniel spune : “Situatia descrisa de tine este reala si reflecta tendintele monopoliste manifestate in multe domenii.”
    Bună ! Dă-mi exemplul unui domeniu fără tendinţe monopoliste. În realitate nu există piaţă de competiţie perfectă. Era mai puţin monopolism în economia lui Ceauşescu, decât în economia de acum.

  34. 35 blogideologic martie 2, 2012 la 7:12 am

    @ Daniel spune : “Cati manageri de hedge fund cunosti? Cati brokeri, cati analisti, cati bancheri? Ti se pare ok sa critici pe cineva pe care nu il cunosti deloc?”
    Dar există profile psihologice ale managerilor de fonduri speculative. În fond de aici trebuie plecat, nu de la faptul că Draghi nu-l cunoaşte personal pe John Paulson !
    Numai bine,

  35. 36 blogideologic martie 2, 2012 la 7:19 am

    @ Daniel spune : “Chiar imi pare bine ca bunurile au trecut (ce mai conteaza cum?) in mana unor afaceristi care stiu sa isi asume riscuri calculate, sa identifice nise de piata si sa reinvesteasca profitul. Avem totusi noroc cu astfel de oameni.”
    Chiar nu-mi dau seama la cine te referi. Poţi să dai nişte exemple ? Numai bine, eu m-am băgat nechemat în discuţie, dar fără vreo intenţie polemică.

  36. 37 Doru Coarna martie 2, 2012 la 8:08 am

    @ Ghita,

    si te mai miri de ce ne numeam RSR… rep securistica romana, doar nu te asteptai la schimbari majore, de esenta…

  37. 38 blogideologic martie 2, 2012 la 8:13 am

    Criza grecească ne va permite să aflăm care este valoarea pseudo-asigurărilor CDS http://dealbook.nytimes.com/2012/03/01/greek-crisis-may-test-the-value-of-swaps/?hp

  38. 39 ZOE, fii barbata ! martie 2, 2012 la 9:46 am

    @Marcus,

    Ce facusi Marcusica, iar lovisi cu metafora în blog, hahaha ?!
    I pup you !

  39. 40 Marcus martie 2, 2012 la 11:51 am

    @Zoe, fii barbata : ihi ! :) Intra te rog la mine si zi-mi tu pe unde gresesc, ca eu nu mai stiu cum sa fac. Pls, HELP! :)
    I pup you back
    luv
    sa fii iubita
    marcus

  40. 41 Marian Nicolae martie 2, 2012 la 3:45 pm

    Inca de mic am fost invat ca binele castiga intotdeauna.
    Raul s-ar putea sa castige o batalie, doua, hai noua, dar pana la sfarsit binele castiga.

    Descopar cu uimire ca lucrurile nu stau chiar asa…

    Am mai fost invatat un lucru si tot de mic:
    Trecand pe strada, daca vezi ca o casa arde, chemi pompierii, iar pana ajung pompierii, incerci cu galeata sa stingi acea casa, dupa ce te-ai asigurat ca nu a ramas nimeni inauntru.

    Zis si facut, trecand pe o strada, am vazut o casa arzand. Am pus mana pe mobil si am facut 112, intre timp, am scos pensionarii din casa si m-am apucat sa verific gazul si curentul electric. Am inchis gazele si debransat curentul. Mai mult, am pus chiar si mana pe galeata si tot arunc cu apa pe casa ca sa sting focul.

    Astept pompierii ca pe o paine calda.
    Pompierii intarzie, oare ce s-o fi intamplat?

  41. 42 Draghi Puterity martie 2, 2012 la 5:29 pm

    @Daniel, blogidologic

    Nu am timp nici sa mor :) – dar vad ca a devenit o tema cati oameni din sistemul financiar cunosc eu.

    Raspunsul: destui. Un coleg de liceu cu o functie foarte inalta la un SIF, un var care a studiat la Harvard si care a lucrat pentru bubuli (cam toti cei mari) la NY si Londra, un director de banca, cativa investitori care traiesc exclusiv din speculatii la bursa, s.a.m.d. – toti oameni cu o inteligentza deosebita, si cu un caracter caruia nu am ce ii reprosa. Recent multi dintre ei au inceput sa isi puna unele intrebari despre efectele muncii lor. Poate si in urma unor discutii cu mine.

  42. 43 Ghita Bizonu' martie 2, 2012 la 5:34 pm

    Portocalacule

    ia zi mai bine de ce s-a luat imprumutu ala baban de acu ami an. ma rog doi da nu rima…
    Ca vaz ca si tu mori de grija Venezuelei … si cu Atzos doi …

  43. 44 Ghita Bizonu' martie 2, 2012 la 5:35 pm

    Daniel da tu cati anageri de hedge fund cunosti?!

  44. 45 Paul martie 2, 2012 la 7:49 pm

    D’Artagnane,

    asa tare mi s-o fi tocit floreta? incat pare retevei ? :) .
    Stai linistit, nu-i al meu (reteveiul :) ), e al unui tovaras care m-a rugat sa-l folosesc pentru corectarea mesajului pe care si tie ti l-a dat Athos rugandu-te sa-l aduci aici :) .

    Eu folosesc in continuare floreta cu laser rubiniu :) .

  45. 46 Paul martie 2, 2012 la 8:39 pm

    Porthose,

    1. Eu nu-i reprosez lui Athos nimic, nici ideile nici forma in care le pune pe blog.
    Pentru simplul motiv ca la un asemenea mod de exprimare iti dai seama ca orice reactie “academica” ar parea inutila.
    Ar fi ca si cum la baiguielile unui cioban care se trezeste dandu-si cu parerea despre fizica cuantica in mijlocul unui grup de turisti studenti la politehnica, te-ai apuca sa-i explici ca gramatical nu este corect ce spune, iar din punctul de vedere al continutului nu are dreptate. Pai, nu mai bine faci o gluma ca sa se amuze tovarasii de drumetie si apoi il lasi pe om sa-si vada de mioarele sale? Ca va vrea sa te “îngaureasca” (ca tot ai zis ca nu scap negaurit :) ) cu ciomagul este iarasi o treaba pe care s-ar putea sa o rateze. “Vestmintele” astea moderne sunt extrem de rezistente la agresiuni :) – atentie, ca e cu schepsis! :)

    2. Am si un raspuns la intrebarea ta referitoare la “zambete”. Mai exact, nu-mi plac “chiar asa de mult” emoticoanele, dar, pana se inventeaza alta metoda de a transpune in scris amuzamentul care ma insoteste cand redactez anumite comentarii, ma vad nevoit sa folosesc mijloacele pe care mi le pune la indemana inteligenta artificiala a computerului. Asa este atunci cand expresiile scrisului trebuie sa tina locul expresiilor fetei :) .

    3. Lasand impresia ca te intereseaza parerea mea referitoare la “efectele perverse ale subventiilor”, ma determini sa-ti spun ca exemplul Venezuelei este complet atipic pentru lumea subventionata in care traim. In tara cu cele mai multe Miss World pe cap de locuitor :) , nu prea mai conteaza ce subventii se pompeaza in economie, stiind ca tara este condusa de un cioban dictator comunist.
    Deci, exemplul ales este nu doar inutil pentru analiza, ci si de o rea-credinta prea batatoare la ochi pentru a te preface ca nu o vezi (din politete).
    De ce sa nu iei in considerare, de exemplu, sistemul de subventii folosit in insasi UE? Subventii care au determinat o asemenea dezvoltare a productiei de lapte, de pilda, incat a fost nevoie de limitarea acesteia prin instituirea unui plafon al productiei (cota de lapte)!

    Dupa parerea mea nu exista “efecte perverse” ale subventiilor in sine, ci doar “guvernanti perversi”. Care strica tot echilibrul prin intermediul exceselor lor necontrolate.

  46. 47 Draghi Puterity martie 2, 2012 la 11:57 pm

    @Daniel

    Critica pe care ti-as face-o, nu ca repros, ci ca observatie neutra, este ca nu ai studiat si metodele de marketing odata cu crearea produsului (pentru care te felicit).

    Multumesc. Buna ideea cu studiul. O sa ma apuc sa studiez si chirurgia in caz ca ma apuca o criza de apendicita. Eventual in paralel cu mersul pe sarma ca nu se stie niciodata cand e nevoie de asa ceva. ;)

    Aici avem insa tocmai o lipsa a pietei, care permite catorva jucatori sa formeze carteluri.

    Carteluri care insa s-au format din atotputernicia pietei. Si pe care doar un stat puternic sau o viziune idilica asupara pietii le pot impiedica. Statul in mod real.

    Ca sustinator al statului te-ai putea gandi de ce statul, vazand o idee valoroasa si problemele cu care va confruntati, nu v-a sprijinit el. Avea ocazia sa intervina in piata, in mod legitim, si in interesul comun al inventatorilor si al propriilor cetateni. Raspunsul meu ar fi ca nu da doi bani nici pe inventatori, nici pe interesul cetatenilor.

    Sorry, dar nu e chiar asa. Intr-adevar statul german nu ne-a ajutat in proiectul de care am vorbit pentru ca nu i-am cerut ajutorul. Colaborarea cu PTB-ul (o institutie de stat, daca nu ma insel) a fost insa foarte buna si constructiva. Colegul meu a mai avut o idee indrazneaza – uns bus-system de transmisie de date in medii explozive (Ex Schutz) – la care a cerut statului bani (guvernul local, cel care a dat banii, era social-liberal la vremea aceea daca tin eu bine minte) si a primit o suma foarte consistenta care i-a permis sa finalizeze prototipurile. Pe piatza, aceeasi poveste, au existat multe firme interesate care insa nu au fost lasate sa cumpere de la firma colegului meu pentru ca nu era un nume. La vremea respectiva bus-ul respectiv ar fi fost exact the missing link din initiativa care lua nastere atunci – Profibus. In fine, detaliile sunt mai putin importante, fapt e ca statul l-a sustinut iar piata “libera” i-a dat cu tifla. Asta e realitatea.

    Mai pot sa dau exemple similare, toate firme cu care am colaborat direct, nimic din auzite. Mi s-a spus atunci de un functionar public german ca practic fiecare GmbH (SRL) “are dreptul” (?) ca cel putin o data in viata sa beneficieze de un astfel de ajutor pentru dezvoltare de la stat. Nu stiu daca era asa, mi se pare si mie un pic exagerat, fapt e ca dupa criza din 2008, a plouat cu astfel de subventii de stat pentru produse noi si inovative in Germania, fapt care a permis multor IMM-uri sa treaca cu bine peste criza si sa iasa mult mai competitive pe plat international.

    „Piatza reala” despre care vorbesti nu este de fapt o piata ci un monopol mascat. Ca este incurajat de stat prin conditii preferentiale sau este doar un cartel de firme private, e acelasi lucru.

    Nu statul este cel care incurajeaza crearea monopolurilor ci capitalismul (sau “piatza” – cu ghilimele). Statul, daca e suficient de puternic e singura structura care are masa critica si legitimitatea necesara pentru a putea sa se opuna unor astfel de monopoluri. Faptul ca nu o face intotdeauna, din diverse ratiuni, unele bune, altele rele, nu inseamna decat ca nici statul nu functioneaza perfect, si nicidecum ca “piatza” singura ar avea mecanisme functionale care sa impiedice monopolurile.

    Ceea ce descrii tu pentru Europa de Est, cu transferul puterii catre banci si capitalul financiar speculativ si nu catre stat, poate ca este valabil pentru Germania, dar cu siguranta nu este valabil pentru Romania.

    In opinia mea e valabil si in Romania, cu deosebirea ca in Romania opinia publica e mai preocupata de micilie furtisaguri ale functionarilor de la stat decat de marile jafuri transnationale. In Germania furtisagurile sunt mai tolerate de opinia publica, care insa e mult mai sensibila la marile jafuri. Drept e ca se afla destul de putin, pentru ca presa e in mare parte, si din ce in ce mai mult, in mainile celor care fac marile jafuri.

    In spate sa afla in principiu membrii fostei Securitati si o parte din PCR/UTC si puii acestora.

    In opinia mea, acestia sunt doar “arendasii vizibili” prin care actioneaza “cei mari”. Faptul ca doar acestia sunt subiect de discutie in Romania, e datorat si faptului ca mult prea putini comentatori au curajul sa analizeze “piata reala”, care inca e un fel de tabu in Romania, probabil ca reflex a exceselor totalitare dinainte de ’89.

    Gandeste-te numai ca ajungi in asa-zisa justitie unde un judecator poate sterge pe jos cu legea, cu logica, cu realitatea si nu pateste absolut nimic.

    Din nefericire am avut si eu contact cu latura asta, intr-adevar e incredibil cat de corupta poate fi justitia in Romania. Practic, poti fi furat pe fata cu complicitatea justitiei. Stiu ca si tu ai astfel de probleme, te asigur de toata compasiunea si sustinerea mea morala.

    Tin sa te informez respectuos ca nu speculatorii au confiscat bunurile cetatenilor (fie ele case, plati la Dacia sau contributii sociale) si nu piata refuza sa le restituie.

    Te joci iarasi cu definitiile. FNI, Caritas, ce au fost? Da, stiu, dupa ce au picat au fost fraude. Dar inainte?

    Si hiper-inflatia a “confiscat bunurile cetatenilor”. Stiu ce o sa spui – statul e de vina. BM, FMI, distrugerea industriei si apoi a economiei romanesti, refuzul accesului la pietele vestice, s.a.m.d. cauzele premergatoare inflatiei, sunt OK, pentru ca au venit de la “piatza”, nu-i asa?

    Nu spun ca statul e rau in sine, dar cu certitudine este mult prea puternic si inimaginabil de corupt.

    De acord cu coruptia. Prea puternic nu e. Totusi, cum explici ca inainte de ’89 cand statul era mult mai puternic nu era atat de corupt. L-a corupt cumva “piatza”?

    Postarea asta a devenit prea lunga, revin candva cu continuarea. :)

  47. 48 Draghi Puterity martie 3, 2012 la 12:45 am

    @Daniel

    continuare…

    Referitor la partea cu verificatul e simplu: testezi marfa o perioada, apoi nu mai cumperi, daca nu corespunde. Mai mult firma care te-a inselat nu va mai primi increderea ta nici pentru alte produse.

    Iarasi viziunea asta idilica… Pitzipoanca din cluburile de fitze care se indatoreaza pentru a-si cumpara tot felul de labeluri cu preturi exagerate nu are si ea dreptul ca cineva sa o apere de spalarea la creier? Sau pe sclavii (la propriu) care pentru un salariu de nimic produc multe din accesoriile astea de fitze (nu stiu de ce, ma gandeam la fabricile unde se fac IPad-urile :P ).

    Apoi, eu unul, cred ca ar trebui sa existe organisme de control care sa sanctioneze reclama mincinoasa sau inselatoare.

    De acord, desi stii foarte bine ca e o zona gri greu de delimitat. Mult mai util ar fi o educatie a populatiei care sa ii explice tehnicile de manipulare si de spalare a creierului si sa o imunizeze pe cat posibil la asa ceva. Ar fi si mai in ideea de piata libera, nu crezi?

    Pe de alta parte sunt sigur ca toti prietenii tai te consulta atunci cand e sa aleaga o solutie IT.

    Nu, ca ma ascund :D

    Nu au timp sa verifice, dar te au pe tine. Poate tu ii intrebi atunci cand vrei sa investesti intr-un hedge-fund.

    Nu investesc in asa ceva pentru ca mi se pare imoral si contraproductiv. Chiar daca nu mi-ar pasa de riscuri, de ce sa dau bani celor care ii folosesc ca sa imi scumpeasca mancarea, intretinerea si benzina la pompa? Doar pentru ca altii, care nu isi pot permite sa investeasca in asa ceva si nu pot colecta eventualele castiguri vor iesi si mai … decat mine din treaba asta?

    Am o oarecare toleranta pentru cei ce fac asta, pentru ca desi o consider o chestie banditeasca, e un banditism legalizat. Cred insa ca si cei care profita (in opinia mea doar aparent) de acest sistem, ar avea datoria sa incerce sa il schimbe. Cred ca lucrul asta e pe cale sa se intample. Multi din cei care si-au lasat ceva pene dupa 2008, au inceput sa vada si ei cum e sa fi de partea cealalta (the receiving side) a sexului (oral) si cred ca privesc acum lucrurile mult mai nuantat.

    Ti-am raspuns intr-un mesaj anterior legat de cunostintele mele personale in bransa. Nu cunosc, din cate stiu, nici un manager de hedge fond, in schimb am avut niste dicutii interesante cu doi miliardari. Am retinut expresia unuia dintre ei – “it’s not about money any more, it’s about power”.

    Ti se pare ok sa critici pe cineva pe care nu il cunosti deloc?

    Bineinteles! Daca efectele activitatii sale sunt nocive societatii cred ca nu am doar dreptul ci chiar datoria sa o fac!

    Poate vei constata ca eficienta si profesionalismul trebuie rasplatite, ca sistemul financiar este unul care inca fuctioneaza.

    Functioneaza, da, dar in folosul cui? Am tot respectul pentru inteligenta, eficienta si profesionalism, dar nu imi ajung. Vreau sa vad si un caracter benefic care sa le dea sensul pozitiv.

    Sa nu ma intelegi gresit, stiu in ce lume traim, si sunt perfect de acord ca e mai bine sa performezi intr-o lume stramba decat sa te lasi spulberat de ea doar pentru “mantuirea sufletului”. Cum iti spuneam nu ii condam pe cei care profita de acest sistem, de partea lui legala mai exact. Le cer insa sa il schimbe. Stiu, nu e la indemana oricui sa schimbe ceva care (aparent) il satisface doar pentru ca nu e un lucru bun, insa eu sper…

    Ce e aia 27% la suta castig anualizat?

    E cam de 2-5 ori mai mult decat poate genera o economie sanatoasa. Restul e matematica. Poate orcine extrapola unde duce asta. Eventual cu ajutorul netului – http://www.wolframalpha.com/ ;)

    Cine nu e competitiv nu are decat sa se duca in domeniul privat. Statul nu mai poate sponsoriza performante medii.

    Si Hitler zicea ceva de genul asta – daca poporul meu nu e destul de performant incat sa imi castige razboiul, merita sa piara. In final, “poporul lui Hitler” nu a castigat razboiul, nici nu a pierit, si, inclusiv cu ajutorul statului, prospera in ziua de azi.

    Mentalitatea asta eugenica, sa moara ce e slab, nu va duce umanitatea inainte. In plus, e o solutie pe termen scurt, pentru ca mai devreme sau mai tarziu la fiecare ii vine randul sa fie slab si neajutorat. Adica sa fie “on the receiving side of”…

    A avut si parti bune comunismul asta. Iti dai seama ca, in lipsa lui, nu am fi avut probleme cu piata ospatarilor sau a tinichigiilor, care s-au reprofilat, ajungand astazi magnati?

    Crede-ma, ma supara cel putin la fel de mult ca pe tine faptul ca “invesiune valorilor” inceputa inainte de ’89 a continuat si dupa ’89, insa ce ma oripileaza de-a dreptul e faptul ca ea are loc intr-un ritm din ce in ce mai accelerat. Dar lasa, o sa aiba piata mecanismele ei sa regleze totul cu mana ei invizibila. O sa ajungem de la sine la un invatamant performant pentru ca de asta are nevoie piata (noastra?), si asta mai ales daca scadem impozitele si salriile profesorilor, si daca scoatem statul din sectorul de educatie ;)

  48. 49 Daniel martie 3, 2012 la 8:29 am

    @blogideologic
    Referitor la ultima intrebare: era o ironie. Vorbeam de imbogatitii sustinuti de partide prin furt, care in lipsa alimentarii din buget si din proprietatea celorlalti cetateni, nu ar fi in stare nici sa tina o tutungerie. Ii stii foarte bine, tu si toata lumea.

    @Draghi
    Ok, ai raspuns si la intrebarile pe care nu ti le-am pus. Se pare ca ai reusit sa ii incurci cu intrebarile pe amicii tai investitori, ceea ce e de laudat. Daca e sa gasim solutii, foarte probabil ca vor veni de la oameni care se pricep, inteleg sistemul si vor sa il imbunatateasca. Agitatul spiritelor fara oferirea de solutii nu e tocmai productiv. Keep up the good work!

  49. 50 Draghi Puterity martie 3, 2012 la 9:37 am

    @Daniel

    Am raspuns la intrebarile pe care nu ti-ai dat seama ca le-ai pus ;)

    Numa bine.

  50. 51 Porthos martie 3, 2012 la 10:54 am

    @ Ghiță Bizonu’

    Ce întrebare de bizon! Avem un deficit de peste 10 miliarde de euro pe an rezultat în principal din salariile bugetarilor și din diferențele la fondul de pensii.

    Salariile bugetarilor, care se preconizau să scadă, AU CRESCUT cu 8% față de 2010, iar bugetul de pensii este tot mai de-balansat datorită falimentelor (numărul de cotizanți scade) și demografiei (emigrare, natalitate scăzută).

    Nu trebuie ignorate nici pagubele făcute de mafia politică: patinoare, telegondole, cârpeli în asfalt care costă mai mult decât toată autostrada, etc

    Suntem pe aceeași pantă ca și Grecia și dacă nu schimbăm nimic, în mai puțin de 10 ani suntem terminați.

    Ca să-l citez pe șeful turmei de bizoni: aici sunt banii dumneavoastră!

    PS: Tu și Băsescu aveți același ADN. Cred că nu-ți place doar pentru că nu beți aceeași marcă de spirtoase.

  51. 52 Porthos martie 3, 2012 la 11:02 am

    @ Paul

    Trebuie să-l rugăm pe Athos ca data viitoare să-ți povestească despre efectele perverse ale subvențiilor în UE. Deși nu cred că e nevoie de vreo explicație. Se vede cu ochiul liber unde am ajuns cu mentalitatea asta socialist-etatistă. Să râdă chinezii de noi și să spună că nu ne mai dau bani până nu ne apucăm de muncă.

    PS: Emoticoanele sunt necesare pentru cei care se exprimă prin expresii și interjecții și mai puțin prin idei. Pe mine nu mă deranjează. Iar zâmbăreții tăi mai “luminează” textul și mă trezesc înainte să adorm. Lasă-i acolo că-s simpatici.

  52. 53 Porthos martie 3, 2012 la 11:23 am

    @ Daniel

    Care amicii lui, “investitorii”? Probabil a vorbit o singură dată cu patronul când l-a rugat să-l ajute cu fundația din România unde zice că-i și el “investitor”.

    Fii sigur că l-a întrebat de ce mai muncește, când are atâția bani și ar putea să se retragă. Omul, cu bun simț, i-a răspuns că nu e o chestiune de bani ci de responsabilitatea dată de puterea banilor. Ca tot bizonul a dedus că “uite-al dracu’, nu-i mai ajung banii, vrea și mai multă putere”.

    Îți pierzi timpul, specia asta de bizon e irecuperabilă. Faptul că are un salariu bun (de programator) în Germania, îl face să creadă că e super-inteligent, ignorând că situația economică excepțională din Germania e rezultatul “miracolului german” al lui Erhard (a ideilor libertariene ale Societății Mont-Pelerin, adică Friedrich Hayek, Karl Popper, Ludwig von Mises, George Stigler, and Milton Friedman) și nu a etatismul prostesc de după.

    Nu mă obosesc să-i demontez tot cearceaful de prostioare pentru că e contraproductiv. Pur și simplu habar nu are ce este piața de capital. Nu se deosebește cu nimic de bizonul domestic.

  53. 54 Porthos martie 3, 2012 la 3:10 pm

    @ toți bizonii

    O dedicație specială pentru voi pe blogul mușchetarilor. Nu o citiți că faceți apoplexie.

  54. 55 Draghi Puterity martie 3, 2012 la 3:38 pm

    @Porthos

    Ca de obicei, habar nu ai despre ce vorbesti, o dai in bara cu aproape fiecare afirmatie. Dar continua te rog, asa se nasc legendele… :lol:

  55. 56 Cârcotaşu martie 3, 2012 la 10:06 pm

    @ Porthos,

    Ţin să încerc să te lămuresc asupra unei greşeli mari pe care o comiţi.
    Ghiţă Bizonu’ este un nickname care sugerează simplitatea, anonimitatea unui om simplu care nu are pretenţii a se distinge din marea masă a cetăţenilor ţării ăsteia. Ar fi putut să-şi spună Popescu sau Ionescu, dar ştii foarte bine că ar fi întâmpinat o mulţime de greutăţi în a înregistra un asemenea nick, cum de altfel Popeştii şi Ioneştii ştiu foarte bine.
    Doar că cel în cauză, revendicându-se din marele public, nu se recunoaşte deloc în marea masă a proştilor, a celor neinstruiţi. Chiar dacă excelează mai vizibil în multele greşeli de dactilografiere, se vede de la o poştă omul citit, documentat, cu un stil inconfundabil, din care umorul e pregnant. În discuţiile voastre tradiţionale te domină şi atunci, în lipsă de argumente, ai început a folosi nick-ul său ca un epitet injurios care, n-ai observat, ţi-a adus mulţi “prieteni”. Ai făcut asta aici, şi, deşi este un clar atac la persoană, acesta a trecut totdeauna de moderarea blogului.
    Acum vii să ne propui a te vizita pe blog unde ai consacrat, prin generalizare dispreţuitoare, epitetul în cauză drept insultă.
    Deşi am trecut pe acolo şi am şi comentat ceva, constat cu această ocazie că http://decablogulmuschetarilor.wordpress.com/ , din punctul meu de vedere, urmare celor expuse mai sus, a devenit nefrecventabil.

  56. 57 dlnimeni martie 3, 2012 la 10:59 pm

    Carcotasu: blogul la care faceti referire are – cred – si va avea cititorii si comentatorii sai, care nu trebuie, zic eu, sa fie aceiasi cu cititorii si comentatorii blogului dlui Nastase. Ba chiar as zice ca o parte dintre comentatorii de pe blogul dlui Nastase ar trebui sa aiba bunul simt si sa nu se amestece si pe blogul respectiv; nu cred ca vor fi interzisi la moderare, dar nu le trebuie nici prea multa inteligenta spre a intelege ca nu au ce cauta acolo: dealtfel au fost facute, in trecutul nu prea indepartat, declaratii sa le zicem programatice despre floreta si bita, tot asa cum au fost si fluturari cu batista. Acel blog este un blog pe care, sunt convins, posesorii asteapta persoane nu doar descuiate la minte ci si flexibile, capabile, aproape ca scriu un citat sa dea ( si sa primeasca) lovituri de floreta si nu de bita. Acest gen de persoane au, prin felul lor de a fi, alte pozitionari decit persoanele care dau cu bita, inflexibile ( consecvente, adica, ori intransigente, talibane chiar, in intelesul in care cu acest cuvint erau caracterizati taranistii). Faptul ca ati vizitat blogul rezultat din asocierea celor patru domni si ati comentat acolo este, oricum, un semn pozitiv, al faptului ca i-ati apreciat pe vremea evolutiilor lor printre comentatorii de aici. Insa ei nu pe dumneavoastra va asteapta acolo, nici pe Ghita Bizonul ( pe care il botez, de ce sa nu fiu si eu nas, sper sa ii placa, Muschetarul roman; Iurie Darie, originalul actoricesc, mai traieste, cred.) nici pe Blogideologic si cred ca nici pe mine. Sigur ca exista, peste tot exista, o veriga slaba care, probabil, nu s-a lamurit, inca, ce si cum si, probabil prea plin de sine, zgindare pe unde ar trebui sa nu mai aiba treaba, ba mai are si fraze sucite in care intelesurile se bat cap in cap. Insa probabil ca ii vor explica, ceilalti, ca are totusi o un lucru nou de facut. Deci, odata facut gestul frumos de a le vizita blogul (frumos!) si chiar si de a comenta la inceput de blog, pentru o buna pornire, poate ca este cazul sa zicem si noi “Drum bun, ciresari” si sa le uram succes in blogaritul care nu este, stiti bine, asa de usor cum pare. Mult succes, deci, muschetari, Aramis, D’Artagnan, Athos, Porthos, Eros, Villa-Lobos, Corjos, etc. – si, desigur si valetilor domniilor voastre – si sa auzim numai lucruri frumoase despre blogul pe care l-ati pus la cale.

  57. 58 dlnimeni martie 3, 2012 la 11:11 pm

    Bravo pentru actiune!

  58. 59 Porthos martie 4, 2012 la 12:09 am

    @ Cârcotașu

    Ești chiar simpatic când încerci să-i iei apărarea lui Ghiță. Firește că e un om inteligent. Și ai perfectă dreptate și când spui că folosesc cam mult de epitetul de bizon într-un sens nepotrivit. Poate nu ai urmărit toate discuțiile mele cu Ghiță, dar uneori a folosit formulări mult mai directe (prost, moron) , care firește că au trecut de moderare, pentru că erau mai degrabă ironice, decât insultătoare.

    Îți mulțumesc pentru vizită și pentru comentariu. Ești binevenit ori de câte ori îți va face plăcere să ne vizitezi.

    Nu îmi e clar dacă ai citit articolul de astăzi, cel despre “bizoni”, dar formularea nu era chiar insultătoare. Am numit “bizoni” pe cei care refuză să-și asume riscuri sau preferă existența comodă de tipul “de-la-nouă-la-cinci”. La polul opus sunt cei care încearcă să iasă din tipare, riscă și în general se folosesc (corect) de fiecare nouă oportunitate pe care le-o oferă viața. Oameni de tipul lui Steve Jobs, fondatorii Google sau Facebook.

    Dlnimeni are dreptate atunci când spune că profilul blogului Mușchetarilor este destul de diferit de cel al domnului Năstase, chiar dacă în ceea ce spune el se simte o anume dezamăgire și parcă și un pic de invidie. Venit de la un blogger cu experiență, ca dânsul, nu poate fi decât măgulitor. În fond, ce poate fi mai trist decât un blog gol unde suflă vântul. Unde singurul scriitor este și singurul cititor.

    Însă dlnimeni se înșală atunci când spune că tu sau Ghiță nu ați fi bineveniți acolo. Dacă ne-ai vizitat, probabil ai observat că printre primii noștri vizitatori este chiar Iepurele de Martie, care se hârjonește nestingherit cu Dan, căpitan de plai și Mica Sirenă, dar sub atenta supraveghere a lui Aramis.

    Încă o dată mulțumiri pentru vizită și scuze pentru senzația de insultă pentru nevinovații bizoni. De astăzi promit că mă uit doar după cerbi.

    Al dumneavoastră mușchetar,
    Porthos

    PS: Ți-a plăcut prezentarea lui Peter Diamandis? E de un optimism nestăvilit. Pe mine m-a prins cu explicația despre abundența știrilor negative, însă și partea despre tehnologie este foarte captivantă.

  59. 60 Porthos martie 4, 2012 la 12:33 am

    @ dlnimeni

    Multe mulțumiri pentru urările făcute, Venind din partea unui blogger cu atâta experiență nu pot decât să ne bucure, indiferent de gândul cu care au fost făcute.

    Cu adevărat e cam multă veselie și agitație pe acolo. Parcă lipsește ceva din distincția unui blog de ținută, frecventat doar de posesor. Pe noi ne cunoașteți de aici, însă presupun că nu ați făcut cunoștință cu restul grupului.

    Mousqueton vă transmite salutări și vă așteaptă la un pahar de vin și eventual o partidă de șeptic.

  60. 61 isabel_allende martie 4, 2012 la 1:57 am

    @Apropos de dezbaterea (de multe ori ne-punctuala) despre piata/stat/capitalism, un fragment dintr-un textbook scris de un tip ce nu poate fi acuzat (din prisma academic work si a convingerilor afisate) ca ar fi de stanga(si care este unul dintre “parintii” IPE-International Political Economy):

    “(…)Furthermore, except for the medium-sized business sector (Mittelstand), the nongovernmental sector of the German economy is highly oligopolistic and is dominated by alliances between major corporations and large private banks. The German system of political economy attempts to balance social concerns and market efficiency. The German state and the private sector provide a highly developed system of social welfare.
    The German national system of political economy is representative of the “corporatist” or “welfare state capitalism” of continental Europe, in which capital, organized labor, and government cooperate in management of the economy. This corporatist version of capitalism is characterized by greater representation of labor and the larger society in the governance of corporate affairs than in Anglo-Saxon shareholder capitalism.40 Although the continental economies differ from one another in many respects, in all of them the state plays a strategic
    role in the economy. It is significant, especially in Germany, that major banks are vital to the provision of capital to industry. While, in many European countries, employee councils have some responsibility for running the company, in Germany labor has a particularly important role in corporate governance. Indeed, the “law of codetermination” mandates equal representation of employees and management on supervisory boards. Although the power of labor on these boards can be easily overstated, the system is a significant factor in
    Germany’s postwar history of relatively smooth labor relations”.
    (Robert Gilpin, “Global Political Economy”, Princeton University Press, 2001, p.168-169).

    a) In opinia lui Gilpin, sunt 3 categorii generale de “national systems of political economy”: 1)The American system of market-oriented capitalism (care nu se identifica apriori cu neoliberal capitalism) ; 2)The Japanese system of developmental capitalism ; 3) The German system of “social market capitalism”.

    b) Gilpin face parte din curentul “realist” (International Relations), adica baieti din aia mai “hawkish” , pentru care securitatea si interesul national prevaleaza in fata ideologiei, moralei, dezvoltarii sociale, etc.

    c) Inainte de a purta o discutie despre piata/stat/capitalism, aceasta carte ar putea fi o baza de plecare pentru aprofundarea conceptuala (in lipsa carora discutia pleaca de la premize false si are deci concluzii nevalide). Gilpin explica destul de bine atat teoriile “neoclasice” economice, cat si “Noile Teorii Economice”, cum le numeste el: “The New Growrh Theory ” (“oligopolistic competition will appear in many industries (especially high-tech industries) due to increasing returns, and government policies can have a major and positive
    impact on an economy’s long-term rate ofeconomic growth”-citta, pagina 117), “The New Economic Geography” (core/periphery si tensiunile ce deriva), “Strategic Trade Theory” (“STT clearly implies that governments should assist national firms in order to generate positive externalities (that is, technological spillovers) and also to shift profits from foreign firms to national firms”, citta, pagina 125).

    Daca va intereseaza, pot sa va spun si unde gasiti cartea (for free :) ) ), dar are vreo 400 de pagini :) ). E o lectura de baza pentru o discutie pe teme “economice”, dar ofera si foarte mult material de reflectie.

    PS: Acuma, sper ca niste foarte distinse doamne (mai ales una) nu o sa ma acuze iarasi ca fac “copy-paste”: pe la universitati, in procesul de invatare, asa se procedeaza: numai ca se citeaza sursa: procesul se numeste “risarci” (sau research, pentru ca unii mai scriu si cum vorbesc).

  61. 62 isabel_allende martie 4, 2012 la 1:59 am

    @Edit: “citat”, in loc de “citta” (tastatura calculatorului “fix” e imposibila).

  62. 63 Raul Noica martie 4, 2012 la 10:52 am

    @Porthos – avem probleme cu evaziunea din portul CT, cu resursele instrainate, baietii destepti din energie, baieti destepti care foreaza petrol in Golful Arab – adica Grupul de Servicii Petroliere, cu multinationalele care ne capuseaza, cu FMI plus obisnuitele deturnari de fonduri de la drumuri, deszapeziri, decontare fictiva de retete compensate etc. – adica niste oligarhi si multinationale care ne consuma inutil jumatate din PIB. Avem prob cu legile pt subminarea economiei nationale – SRI si restul n-au cadru legal sa actioneze etc DAR in nici un caz problema nu este plata unor salarii !!!

  63. 64 Porthos martie 4, 2012 la 11:50 am

    @ isabel_allende

    E interesant ce zice Gilpin. Însă aici e irelevant dacă e stânga sau de dreapta, ci dacă e un adept al statului puternic sau dimpotrivă. Din ce am văzut, cred că statul minimal îi produce coșmaruri.

    Chiar și comentariul tău se vorbește de +The German system of “social market capitalism”+, trecând cu vederea mult prea ușor că varianta germană a produs rezultatele uimitoare pe care le știm în perioada de început, atunci când a utilizat principiile Societății Mont-Pelerin. Nu mai reiau, ca să nu fac și eu ca blogi cu Voltaire și Kuciuk-Cainargi.

    Oricum m-ar interesa să-mi indici unde aș putea răsfoi cartea on-line.

  64. 65 Porthos martie 4, 2012 la 12:11 pm

    @ Raul Noica

    Foarte interesant comentariul tău pentru un presupus IMM-ist.

    Deci nu te deranjează că totalul salariilor bugetarilor, plătiți din taxele noastre, crește în loc să scadă, dar te roade grija de forajele din Golful Arab. Nu știu exact despre ce vorbești în cazul Grup de Servicii Petroliere și forajele lor din alte locuri, dar nu îmi e clar cum îmi afectează asta taxele plătite de mine. Poate detaliezi.

    Dacă vrei să înțeleg ce spui, ia-le pe rând.

  65. 66 dlnimeni martie 4, 2012 la 12:15 pm

    @Cei trei muschetari ( fara al patrulea fiindca e si prea prost si prea rauvoitor, adica, pentru a-l parafraza chiar pe el, are senzatia, de fapt eu nu l-am facut nici prost si nici rauvoitor). V-am facut urari sincere de reusita, cunosc cit este de greu sa tii si sa detii un blog. In masura in care va incadrati in general, inteleg si ratiunile blogului pe care l-ati deschis, care, tipic, sunt doua: nemultumirea fata de personajele cu care puteti dialoga in calitate de comentatori pe un blog tert si faptul ca aveti o libertate mai mare in stabilirea subiectelor. Sigur ca ati putea avea si alte ratiuni. V-am vizitat blogul – reusit blog, ca aspect grafic – iar asta mi-a fost de folos, cel putin asa cred. Am vazut ca l-ati delegat (unul pentru toti, nu?) exact pe cel cu care nu dialoghez sa imi comunice ca sunt binevenit sa anim blogul muschetarilor, sa ma hirjonesc pe acolo si sa beau vin cu valetul sau. Ca alternativa, mi-a oferit (am doar senzatia, nu?) perspectiva unui blog intunecat si rece: cu siguranta nu este blogul meu, deoarece, pentru un domn nimeni, am suficienti vizitatori, numarul accesarilor si locurile grografice fiind specificate in josul paginii. Poate ca va referiti la un alt blog. Acestea fiind zise, va doresc, inca o data, succes.

  66. 67 Porthos martie 4, 2012 la 4:59 pm

    @ unui mic nimeni

    În tot comentariul tău se simte frustrarea. Abia când te-ai apucat să mă insulți direct am înțeles de ce. Insultele directe sunt semn de impotență intelectuală. Sunt semnul indubitabil că un individ nu mai poate.

    Nu avem nicio nemulțumire în ceea ce privește blogul domnului Năstase. Aici sunt și oameni inteligenți, dar și diverși nimeni cu ifose. Așa că te rog nu te obosi să ne urezi nimic. Nu ești invitat, dar nici nu te gonește nimeni, atât timp cât te porți rezonabil.

  67. 68 Aramis martie 4, 2012 la 6:17 pm

    @dlnimeni

    Va adusesem o scrisoare de la Aix les Bains, undeva mai sus, pe la 11:52am, dar nu s-a dorit ca aceasta scrisoare sa va parvina. Se pare ca in noul “corp”, spiritul lui LePrince nu mai este apreciat. Mi s-au oprit la moderare multe postari astazi, mai multe decat va fi fost necesar. Nu inteleg gestul, probabil ca are o motivatie serioasa. In sfarsit…

    In alta ordine de idei, va multumesc pentru urarile de succes, si va rog sa ma credeti ca oricand veti dori sa popositi in salonul nostru, veti fi apreciat si tratat cum se cuvine.Nu trebuie sa fiti prea aspru cu Porthos, poate uneori are tendinta de a fi mai direct, dar toate insusirile unui muschetar se gasesc in egala masura si la el.Inca o data,multumim pentru incurajari, si va asigur ca LePrince(in scrisoarea care v-o adresase, va transmitea ,in stilul sau, urarile sale de bine) va poarta aceeasi pretuire.
    Toate cele bune.

  68. 69 d'Artagnan martie 4, 2012 la 6:32 pm

    dlnimeni

    Dacă Porthos v-a supărat cu ceva ne cerem scuze. El este cel mai vulcanic dintre noi.
    Se vede că este mai uşor să stabileşti reguli decât să le respecţi. Duşi de dispute sau involuntar mai încălcăm din greşeală decalogul pe care ni l-am impus. Încercăm să ne corectăm, am recunoscut că nu suntem perfecţi.
    Mulţumim pentru urare.
    Dumneavoastră sigur nu faceţi parte dintre oamenii cardinalului.
    Cu stimă, dArtagnan

  69. 70 Cârcotaşu martie 4, 2012 la 6:40 pm

    @ Porthos,
    Ai dreptate, n-am citit articolul. M-am oprit la titlu, după alte două rânduri m-am uitat să văd cât de lung e, am văzut şi, nesimţindu-mă atras de subiect, m-am retras. De fapt scuză-mă, cred că nici domnia ta n-ai citit Cei trei muschetari, nu de alta dar dac-ai fi făcut-o nu te-ai fi simţit bine-n pielea lui Porthos. Sau poate greşesc?
    În fine, după lămuririle pe care mi le-ai dat într-adevăr, modul cum foloseşti nick-ul “bizonu’” n-ar fi chipurile aşa de peiorativ, ce-i drept, categoriei pe care-o defineşti prin epitetul respectiv nu are alte defecte decât cele imputate de MRU sinistraţilor, că stau la “cald” în timp ce armata munceşte. Am greşit eu?
    Şi pe urmă tot faci elogiul celor ce riscă. Ce riscă dom-le, că primul milion l-au furat oricum? Cu ce sunt ei ieşiţi din tipare? De unde pretenţia asta de eroism?
    Ce-a riscat Bill Gates? Da’ Steve Jobs?
    Îl vezi pe vreunul dintre ei să-i facă “bizoni” pe angajaţii lor?
    Dar ajunge, aici într-adevăr este blogul dlui Năstase şi cum acum eşti şi domnia ta blogger vei observa că discuţiile despre subiecte străine nu sunt tocmai plăcute pe blogul tău. Vei mai ajunge şi la concluzia că având blog nu ai numai drepturi, da’ şi nişte obligaţii, vei descoperi şi reciprocitatea, ba chiar mai multe, aşa că sunt de acord cu dlnimeni, să încetăm aici discuţiile pe tema altui blog decât acesta. Şi la fel ca dlnimeni vă urez succesuri!

  70. 71 isabel_allende martie 5, 2012 la 1:43 am

    @Porthos,

    Am spus ca Gilpin este un reprezentant al realismului (sau neo-realismului dupa anumiti autori) in IR (International Relations) ; de fapt, este mai mult decat atat, este un teoretician al acestui curent (sau “école de pensée”, depinde din ce cultura prim lucrurile).
    Nu am sa fac acum o prezentare exhaustiva a ceea ce insemana realismul si contributia lui Gilpin, dar pe scurt :
    -Realistii considera ca statul este actorul principal si fundamental in IR.
    -Gilpin vede IR ca o lupta continua a actorilor independenti (statele) pentru bogatie si putere
    a)echilibrul sistemului va fi atins cand nici una dintre componentele (statele) sale nu va castiga nimic schimbandu-l
    b) un stat va incerca sa schimbe echilibrul cand beneficiile asteptate sunt mai mari decat costurile
    c)pentru a forta schimbarea, statul respectiv va utiliza expansiunea teritoriala, politica si economica pana cand costurile ale schimbarii sunt egale sau depasesc beneficiile (vezi SUA, acum Germania in EU)
    d)o data echilibrul atins, el nu se poate eterniza, deoarece costurile mentinerii statu quo-ului de catre puterea dominanta vor creste mai repede decat capabilittaile sale de a mentine sttau quo-ul (la fel, imaginzaza la ce se intampla azi )
    e)atunci cand puterea dominanta nu mai poate rezolva dezechilibrele sistemului, sistemul se va schimba, pentru a reflecta noua re-distributie aputerii (acest lucru se iintampla printr-un razboi hegemonic).

    Gilpin este partizan al unui stat puternic (chiar mai mult decat atat, un teoretician al acestuia) , un stat puternic in relatiile internationakle deci (a fost si este sursa de inspiratie pt multi politicieni/columnisti/thinkeri etc americani , promotori ai ideii de hegemonie americana pentru “binele sistemului “). Acuma, un stat puternic in relatiile internationale trebuie sa fie, ca sa isi conserve pozitia, si un stat puternic economic? Eu cred ca da-si aceasta ultima intrebare nu face decat sa deschida o poarta pentru multe alte intrebari …

    Mie imi plac ideile lui Gilpin, chiar daca nu sunt intotdeauna de acord si imi place modul de argumentare a lor de asemenea.

    Cartea o poti downloada aici: http://www.scribd.com/la%C3%ADs_tamanini/d/51547162-GILPIN-Global-Political-Economy

    PS: Am utilizat dihotmia stanga/dreapta in cazul lui Gilpin pt ca, in general (dar si din unele comentarii ) stat minimal egal dreapta, stat puternic egal stanga; ori, nu e deloc asa, lucrurile sunt mult mai nuantate. Un ultim exemplu: SUA, mamica free trade-ului , care a advocat pentru Uruguay Round si ulterior WTO are printre cele mai multe plangeri legate de protectionism la WTO (pe industria siderurgica si agricultura in special)-altfel spus, cand interesele economice o cer, SUA erects protectionist barrier fara nici o ezitare.

  71. 72 Porthos martie 5, 2012 la 10:51 am

    @ isabell_allende

    Mulțumesc mult clarificări și link. Neapărat o să-mi fac timp să citesc cartea.

  72. 73 Porthos martie 5, 2012 la 11:02 am

    @ d’Artagnan, Aramis

    Prietenii prietenilor mei ar trebui să fie și prietenii mei. Deci dragi cireșa… Scuze! Dragi muschetari, prietenul vostru ar trebui să fie și prietenul meu. Îmi pare rău că i-am scăpat acel ghiont cu Mousqueton și blogul gol. În plus mă pregăteam să trimit și-un șut. Noroc cu voi – cu siguranță așa ceva nu se face între gentilomi.

    Acum, dacă mi-ați atras atenția, văd și eu că e un om cumsecade și mă voi strădui să nu-l mai înțep cu floreta nici măcar în glumă.

    PS: Ar trebui să fiu mai amabil și cu prietenul lui, dom’ Titus Filipaș ot Băilești?
    PPS: Am rămas datori cu câte un buchet de flori d-rei Manuela pentru 1 martie.

  73. 74 Porthos martie 5, 2012 la 11:38 am

    @ Cârcotașu

    Mi s-a părut amuzant să fiu eu muschetarul “bizon”, dar am mai spus asta.

    Revenind la ce ziceam eu: “de-la-nouă-la-cinci” cred că se întâmplă doar la stat. Și nici acolo totdeauna. Uită-te la colegul d’Artagnan, căpitan de muschetari, lucrează mai mult ca mine. În ce ne privește, ni s-a întâmplat să lucrăm și peste noapte, în week-end sau de sărbători. Așa că nici în glumă nu aș putea să-mi numesc colegii “bizoni”.

    Eu mă refeream mai degrabă la indivizii comozi, cu gândire stereotipă. Tu ce părere ai despre cineva care face o astfel de afirmație: “toți cei bogați au furat”? Sau pune întrebări de tipul “cu ce or fi ieșiți din tipare Bill Gates sau Steve Jobs?”.

  74. 75 mumu martie 5, 2012 la 3:33 pm

    Intrigat de o frază citită pe blogul unui prieten am hotărât să revin în acest spaţiu, după o lungă absenţă, pentru a vedea ce anume a provocat reacţia amicului.
    După o vizionare rapidă, cu scrollbar-ul, a comentariilor de la câteva materiale postate de gazdă, mi-a captat subit atenţia o ciudăţenie care se manifestă între comentatori.
    Din lecturi ştiam că doar un eveniment dureros poate provoca comportamente de natură compulsivă sau alte alterări ale Eului.
    Dar ceea ce desluşesc din muntele de comentarii îmi pare că este provocat nu de durere, de dezamăgire, ci dimpotrivă, de o imensă şi neaşteptată bucurie, care, asemenea ca un baros, l-a izbit direct în moalele capului pe celebrul “precursor de Lucilia caesar”, progenitura de marié al clubului de echitaţie unde Prima Doamnă exersează pe armăsarul Taifun ceea ce soţul său face zi de zi şi ceas de ceas poporului român. Probabil, individul a aflat că “Fiinţa extraordinară”, informat fiind de servicii că tot mai mulţi români doresc şi cer hotărât demisia preşedintelui şi instaurarea monarhiei, a găsit de cuviinţă ca singură posibilitate de a satisface cerinţele norodului, să se sacrifice pe altarul binelui public şi să se lase încoronat. Acestă veste la zguduit pe fiul de marié de bucurie şi i-a provocat un comportament compulsiv manifestat prin tulburarea disociativa de identitate, vizibilă nu doar din fuga scrollbar-ului, dar, posibil, şi de pe Lună.
    Ciudăţenia constă în faptul că în astfel de situaţii personalităţile apărute sunt doar duale, nu multiple ca în cazul de faţă, iar cea sursă nu dispare sau se ascunde. Ea rămâne prezentă şi vizibilă, participantă la desfăşurarea piesei. Aici, “precursorul de Lucilia caesar” şi-a luat adio de la spectatori, a dispărut din scenă şi veşti despre el aflăm doar din comunicările făcute de personalităţile clonă şi din tiparul schizoido-paranoic pe care l-a transmis fiecărei dintre noile măşti apărute.
    Că această transformare i-a fost provocată de vestea “IMINENTEI” încoronări se vede din faptul că a renunţat în a-şi închipui cămăruţa strâmtă de deasupra boxei lui Taifun, pe care o locuieşte împreună cu tatăl său, le marié, ca pe un măreţ “castel în Spania” şi acum o vede ca pe garnizoana unde sunt încartiruiţi muşchetarii “Regelui Soare” pe care cu devotament şi osârdie îl slujeşte sub acoperire.
    Grav mi se pare că în timp ce în cazurile clasice de identitate disociată măştile apar pe rând, în timpi diferiţi şi în scene diferite, în cazul de faţă acestea participă activ în aceeaşi scenă şi practic în acelaşi timp. Tot aşa de grav este şi faptul că au găsit în acest spaţiu un mediu prielnic de zburdat, chiar dacă deseori disclaimer-ul este multişor abuzat.
    Anormal, dar firesc având în vedere personajul, mi se pare şi că nu a întârziat să apară şi la maîtresse de d’Artagnan.

    Să auzim şi de bine!

  75. 76 d'Artagnan martie 5, 2012 la 4:16 pm

    Mumu

    “Din lecturi ştiam că doar un eveniment dureros poate provoca comportamente de natură compulsivă sau alte alterări ale Eului.”

    Ce să înţeleg din asta domnule Cogito ergo sum, Pupăza din tei, Mumu şi alte Euri pe cale nu le mai ţin minte?!

  76. 77 d'Artagnan martie 5, 2012 la 6:39 pm

    Pe care…

  77. 78 isabel_allende martie 5, 2012 la 7:59 pm

    @Porthos,

    Cu placere. Cartea e foarte interesanta si o expune o problematica vasta: relatii internationale, economie politica, teorii economioce, etc.

  78. 79 isabel_allende martie 5, 2012 la 8:00 pm

    @Inca o bila “alba” pentru editare: “economice”

  79. 81 Porthos martie 5, 2012 la 9:28 pm

    @ dlnimeni

    Îmi pare sincer rău pentru “discuția” de ieri. Cum nu sunt ranchiunos, în ce mă privește, am uitat-o.

  80. 82 mumu martie 6, 2012 la 8:53 am

    M-ar fi mirat peste poate să se fi schimbat ceva în această locantă, în care inamicii casei, sub acoperire, zburdă nestingheriţi şi sunt trataţi ca oaspeţi de onoare.

    Să auzim şi de bine! Oare?


  1. 1 Tinerii din colegiul meu | Stiri Bloggeri Din Romania Trackback pe martie 1, 2012 la 10:33 am

Lasă un răspuns

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s






Arhiva

Comentarii Recente

Cris on Destul!
Karakas on Rapunsuri
Ghita Bizonu' on Rapunsuri
Roxana Iordache on Destul!
Ghita Bizonu' on Rapunsuri

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 4,371 other followers