Raspunsuri

Nu mai e un secret pentru nimeni ca actuala criza economica si financiara din tara noastra si-a aratat efectele si in spatiul cultural. In sectorul care, chiar daca dovedeste un potential fantastic si exponenti remarcabili, a fost transformat alaturi de Educatie in „Cenusareasa” actualei guvernari. Si, asa cum se anunta, viitorul buget al Romaniei poate insemna moartea culturii in Romania, prima mana de tarana aruncata peste o fiinta si-asa pusa la o prea grea incercare in ultimii ani. Tocmai de aceea, va invit sa profitam de cultura cat mai putem.

Pentru ca 2012 se anunta a fi un an sumbru si sarac din prea multe puncte de vedere, inclusiv din perspectiva culturala, va invit sa profitam de evenimentele interesante programate pentru perioada urmatoare. Va recomand un eveniment cu adevarat inedit, care ii va reuni sub acelasi acoperis pe cei mai mari maestri ai viorii din Romania. Este vorba despre festivalul „Viori de colectie”, care va avea loc la Sala Radio din capitala. Cu un program generos, este o buna ocazie pentru ca iubitorii de frumos sa cunoasca rezultatele scolii de vioara din Romania.

 

Mirela, nimeni nu i-a contestat calitatile de bun diplomat  lui Mircea Geoana. Conteaza, insa, si agenda pe care o ai atunci cand iti pui in practica anumite calitati pe care le ai. Daca ai o agenda personala, si nu una colectiva, ridici semne de intrebare. Semnul dat de PSD azi este clar – s-a votat covarsitor excluderea lui Mircea Geoana si asta pentru simplul fapt ca nu a respectat deciziile partidului. Ne aflam in fata unui razboi complicat cu PDL si trebuie sa vedem daca ne putem baza pe toti oamenii din prim-planul partidului. Mircea Geoana ne-a demonstrat, din nou, ca nu ne putem baza pe el.

Bogdan Gabriel, oricat de greu este de crezut, Romania are si in acest moment doua bugete. Avem, pe de o parte, bugetul PDL si al actualei puteri in general, caracterizat de alocari nesimtite pe criterii strict politice. Avem, pe de alta parte, austeritatea si prudenta, ingredientele care formeaza bugetul celeilalte Romanii. La fel se intampla si cu plata taxelor: cele de protectie sunt platite la ghiseele si politrucii recuperatori portocalii (vezi cazul din Timis, dar nu numai), iar toate celelalte sunt platite de cetatean catre Emil Boc & Co., cei care au grija sa reproduca in permanenta modelul celor doua bugete, sa creasca distanta dintre cele doua Romanii.

dlnimeni, aceasta este si una din tintele noastre prezente. In orice lupta, trebuie sa strangi randurile, sa stii sigur pe ce ostasi te poti baza si sa ii ai in permanenta in vizor pe cei predispusi sa intoarca armele. Este evidenta dorinta a lui Traian Basescu de fragmentare a esicherului politic, de aici si multitudinea de formatiuni politice satelit. Dar, sa fim seriosi, multe din cele enumerate de tine nu vor reusi, in plan electoral, sa adune macar voturile propriilor membri de familie. E distanta mare de la laboratoarele cotroceniste la balul din sectia de vot…

Roman, nu este nevoie de promitem toate acele aspecte. Toate (Rosia Montana, taierea padurilor, dar si sustinerea productiei agricole autohtone) sunt cuprinse in viziunea USL pe Mediu, respectiv Agricultura lansate in acest an. Te invit sa le consulti.

LePrince, oricat de obositoare se poate dovedi, politica este in acelasi timp si o sursa importanta de energie in viata mea de zi cu zi. Unul din ingredientele „retetei” este existenta unor obiective si a unul tel pe care ti le propui in timp. O proiectie in viitor si un plan de munca pentru a ajunge cu succes la acel obiectiv. Este valabil nu doar in politica, ci in orice alta activitate. Iar secretul este sa te trezesti si sa te indrepti cu placere la munca. Totul e in van daca nu pui pasiune in ceea ce faci, daca nu crezi ca munca ta poate produce efecte pozitive pentru alti oameni.

Cetateanul intrigat, cu toate ca apreciez observatiile si interesul aratate pentru semantica utilizata de mine, cred, totusi, ca frica este nu singurul, dar cel mai pregnant element care guverneaza Romania. Una este sa ai grija zilei de maine, iar alta este sa ai frica aceleiasi zile.

vax-albina, conducerea partidului este sustinuta pentru ca si-a asumat o responsabilitate si un obiectiv care trebuie duse pana la capat. A ramane in paradigma lui „nu a facut nimic pana acum” este nu doar periculos, ci chiar contraproductiv. A lipsi pe cineva, oricine ar fi el, de sansa afirmarii intr-o pozitie ar insemna sa stopam ideea de evolutie, de schimbare pozitiva.

Contele, tocmai asta este problema. Majoritatea romanilor respecta, de „frica”, regulile si legile in vigoare (este mecanismul foarte simplu care sta la baza democratiei, asa cum o stim de cateva sute de ani). Dar nu acea frica guverneaza Romania actuala. Cei carora nu le este frica in Romania sunt exceptia, nu regula. Cei care nu se dau in laturi de la abuzuri, incalcari ale legii, dispret fata de ceilalti concetateni sunt, in esenta, cei care ne guverneaza. Oamenii fara scupule, tupeistii, smecherii si reprobabilii portocalii. Sunt cei care au cultivat frica si au ridicat-o la nivel de „religie” politica.

19 Răspunsuri to “Raspunsuri”


  1. 1 Fragmentarium Politic noiembrie 13, 2011 la 7:00 pm

    Domnule Adrian Nastase, spuneti: “(…) oricat de obositoare se poate dovedi, politica este in acelasi timp si o sursa importanta de energie in viata mea de zi cu zi. Unul din ingredientele „retetei” este existenta unor obiective si a unul tel (…)”. Telul este busola care ne impiedica sa ne ratacim, iar energia liderului, forta care ne face sa nu ne oprim… Dar si reciproca este la fel de adevarata, un lider incarcandu-se energetic din forta idealurilor si sperantelor poporului sau…

  2. 2 dlnimeni noiembrie 13, 2011 la 7:47 pm

    Va multumesc pentru raspuns. Nu trebuie sa le adune ele, trebuie sa le adune altii.

  3. 3 vax-albina noiembrie 13, 2011 la 7:48 pm

    Multumesc pentru raspuns. E prea vag pentru a-l intelege corect. Mi se pare ca dati “vrabia din mana pentru cioara de pe gard” . Nu-i cunosc pe cei doi decat prin declaratiile din media si nu stiu cine are dreptate. Ponta e infantil si orgolios, Geoana e diplomat, ambiguu si orgolios. Va apreciez pentru cartile din biblioteca si speram sa aveti un cuvant de spus. V-as fi crezut.

  4. 4 Reni noiembrie 13, 2011 la 7:58 pm

    Tot aud cum va pierde opozitia sefia Senatului…..vor pierde ce nu au avut niciodata. Dl. Geoana trebuia sa aiba dialog cu partidul si poporul roman si sa mai lase sfaturile “prietene” de prin America si aiurea. Din acest punct de vedere, constat ca nu este nicio diferenta intre Geoana si Basescu, acesti occidentali rataciti printre noi, saracii unui vechi continent.

  5. 5 Gabi noiembrie 13, 2011 la 7:58 pm

    Domnule Nastase, dar la Arad nu luati nici o masura asupra faptului ca Dorel Caprar, presedintele PSD Arad, da afara oamenii care au muncit si doresc sa munceasa, are contracte cu toate primariile PDL din judetul Arad. Oameni ca Musca si multi altii nu mai sunt la partid din cauza lui Caprar, care spune ca face ce vrea, deoarece il sustine Ponta. Este dezastru, va rog sa ma credeti. Astept raspuns. Va multumesc!

  6. 6 Bibliotecaru noiembrie 13, 2011 la 8:02 pm

    @ Adrian Năstase

    Speram să nu fi uitat că v-am rugat…
    Ne puteţi spune, succint, prin enumerare, care este ierarhia în partid. Cine este “cel mai tare” în decizie şi cum se răsfrânge apoi decizia în ierarhia care execută (pune în operă) ceea ce stabileşte “cel mai tare”.

    Or probabil că veţi aborda un răspuns cât o postare întreagă şi să-mi faceţi astfel o frumoasă surpriză.

  7. 7 Victor V. noiembrie 13, 2011 la 8:26 pm

    @ Adrian Năstase

    Sunt convins că aveți perfectă dreptate atunci când spuneți: “Ne aflam in fata unui razboi complicat cu PDL si trebuie sa vedem daca ne putem baza pe toti oamenii din prim-planul partidului. Mircea Geoana ne-a demonstrat, din nou, ca nu ne putem baza pe el.”

    A adevărat că Mircea Geoană a greșit, însă privind din afară, excluderea unui fost președinte al partidului, într-un mod cel puțin discutabil, pare foarte stranie. Oricum Traian Băsescu, PDL-ul și UNPR-ul au avut de câștigat, iar PSD-ul a pierdut. Nu exista și o altă rezolvare a problemei? Spre exemplu trecerea lui MG în eșalonul doi. Ar fi plecat singur din partid. Presupun că există un motiv pentru care ați dorit să-l “martirizați”.

  8. 8 clujean noiembrie 13, 2011 la 8:27 pm

    Acelasi A.N. inteligent, spumos si suficient de intelept incat sa lase mereu loc de buna ziua! Toata admiratia mea.

  9. 9 Motanul Incaltat noiembrie 13, 2011 la 8:35 pm

    Domnule Adrian Nastase,
    Apropo de raspunsul dat Mirelei, va rog sa-mi permiteti unele comentarii. Dumneavoastra spuneti asa: “Mircea Geoana ne-a demonstrat, din nou, ca nu ne putem baza pe el.”. Chiar daca lucrurile stau asa, asta nu implica in mod necesar excluderea lui Mircea Geoana din PSD. Sau, daca doriti, voi formula interogativ: implica in mod necesar excluderea lui Mircea Geoana? Eu, cel putin, nu cred. Eu nu cred ca intreg PSD “se poticneste” in Mircea Geoana, ca sa justifice excluderea acestuia. Pe de alta parte, nu stiu (dar nu cred) ca ati evaluat obiectiv efectele unei eventuale excluderi a lui Geoana din partid. Ce consecinte va avea acest lucru. Din start consecintele nu sunt benefice pentru partid, daca ma andesc la faptul ca PSD ar putea pierde sefia Senatului! Si asta ar putea fi numai una din consecintele negative.
    Pe de alta parte, orice om are o agenda personala, cu atat mai mult un om politic. Nu cred ca este posibil ca un individ, oricare ar fi el, sa aiba numai o agenda colectiva. Geoana a fost presedintele acestui partid, dupa ce a pierdut aceasta functie nu a plecat din partid, asa cum au facut altii. Nici nu si-a exprimat dorinta de a pleca din PSD. Ganditi-va la cum a procedat Cristi Diaconescu, apropo de loialitatea fata de partid. Iar Cristi nu a pierdut cat a pierdut Geoana. Eu cred ca PSD-ul l-a judecat prea aspru pe Geoana, asta e impresia mea. Cu prea mare inversunare impotriva lui. Mi se par exagerate afirmatiile D-lui Ponta – cea cu demisia, cea cu convocarea Congresului. O asemenea demonstratie de forta fata de un singur om, care nici macar functie de conducere in partid nu mai are.

    Apropo de raspunsul dat lui dlnimeni: “In orice lupta, trebuie sa strangi randurile, sa stii sigur pe ce ostasi te poti baza si sa ii ai in permanenta in vizor pe cei predispusi sa intoarca armele. Este evidenta dorinta a lui Traian Basescu de fragmentare a esicherului politic, de aici si multitudinea de formatiuni politice satelit.”
    De acord cu Dvs, dar o eventuala excludere a lui Geoana, ce ar putea determina si alte plecari din PSD, ar putea ingrosa randurile UNPR-ului. UNPR s-a declarat, ideologic vorbind, de centru-stanga. Dupa cum se stie, a “colectat” personalitati din PSD si s-ar putea imbogati in continuare cu oameni valorosi, tot din PSD. O politica inteligenta i-ar mai trebui sa atraga si o parte din electoratul de centru-stanga, tot de la PSD sau PNL (de la USL deci), lucru ce ar putea avea repercursiuni electorale. Daca USL nu va face peste 50%? Nu spun ca se va si intampla asa, doar ca e o ipoteza ce trebuie analizata cu atentie.

    Se pot da si alte sanctiuni mult mai inteligente. Spre exemplu suspendarea, rastimp in care va puteti lamuri cu Mircea Geoana: ce vrea, ce are de gand sa faca. Poate ca omul are si idei bune. Spun asta pentru ca Geoana si-a aratat fidelitatea fata de PSD, lucru ce nu trebuie desconsiderat. Cred ca dialogul e cea mai buna cale de a lamuri problemele si nu masurile drastice, maximale. Pentru ca in orice organizatie in care sunt oameni sunt si pareri divergente asupra unei chestiuni. Or, un partid nu e o organizatie cazona, militara si nici politica nu se aseamana cu comandamentele militare. Lucrurile se discuta si se pot lamuri in timp.

  10. 10 StareaNatiunii Ro noiembrie 13, 2011 la 9:18 pm

    Un raspuns si pentru Gabi ar fi aici: Singur

  11. 11 alinamoise noiembrie 13, 2011 la 10:00 pm

    Mi-a placut foarte mult acest raspuns al dvs. ”existenta unor obiective si a unul tel pe care ti le propui in timp.Iar secretul este sa te trezesti si sa te indrepti cu placere la munca. Totul e in van daca nu pui pasiune in ceea ce faci, daca nu crezi ca munca ta poate produce efecte pozitive pentru alti oameni.” Este ceea ce implineste fiinta umana cu adevarat. Iar in conceptia mea, dvs ati dat exemplul personal. Am sa ma explic.
    Am facut parte din PSD timp de 14 ani (1992-2006) si am plecat fortata de evenimentele generate de alegerea lui Mircea Geoana la conducerea partidului. A fost o situatie deosebit de complicata (preluarea Organizatiei Bucuresti de catre Vanghelie, dezamagirea fata de atitudinea celui pe care intotdeauna l-am considerat mentorul meu – dl. presedinte Iliescu, tristetea generata de faptul ca nu va intelesesem la timp intentiile de modernizare si de transformare a PSD intr-un adevarat partid social-democrat, sacrificarea de catre partid a celui care m-a ajutat sa ma dezvolt ca om si ca politician – dl. Dan Ioan Popescu, presinuea exercitata asupra mea pe zona consiliului general si tot ceea ce vedeam ca se petrece din perspectiva de consilier general PSD si atitudinea celui care era presedintele partidului – dl. Geoana). Inainte de a lua decizia deosebit de dureroasa pentru mine de a pleca din PSD am fost in audienta la patru presedinti: dl. presedinte Iliescu, dl. presedinte Adrian Nastase dl. presedinte (pe atunci TSD) Victor Ponta si dl. Mircea Geoana. Si am avut parte de trei abordari total diferite. Dl. Iliescu m-a ascultat cu multa bunavointa, dar apoi i-a spus despre discutie dl-ui Oprescu si astfel a ajuns si la Vanghelie (asa era situatia atunci) iar presiunea asupra mea a crescut, De la Victor Ponta am primit sfatul foarte bun de a merge in audienta la dl. Adrian Nastase – si a fost momentul in care as fi putut ramane sa lupt, deoarece dvs. m-ati ascultat, m-ati incurajat si sunt sigura ca am fost si protejata in perioada in care am afirmat public in partid si presa a preluat, faptul ca PSD era pe cale de a fi vanghelizat. Am apreciat cu atat mai mult sprijinul dvs., cu cat nu am fost niciodata ”fan A.N” iar uneori in sedinte mi-am permis sa va pun intrebari de care altii se fereau; plus ca ajutorul venea intr-o perioada grea chiar pentru dvs. personal in partid. Din pacate, ultima audienta m-a convins ca nu am cum sa raman si sa lupt cu morile de vant. Am fost la Mircea Geoana si i-am prezentat situatia de la Organizatia Bucuresti, inclusiv ceea ce se petrecea in Consiliul General. Nu am relatat niciodata public ceea ce s-a petrecut atunci, in februarie 2006, in biroul presedintelui PSD, dar astazi am ales sa vorbesc, pentru cei care nu inteleg cu adevarat ce a reprezentat Mircea Geoana pentru PSD – din punctul meu de vedere distrugerea programata si controlata de la nivelul cel mai inalt al conducerii! In acea zi de februarie 2006, un consilier general PSD i-a relatat presedintelui PSD ca exista probleme grave in cadrul grupului de consilieri generali PSD (jocuri cu puterea pe bani buni pentru practicantii jocurilor, si presiuni inimaginabile asupra tinerilor consilieri generali care nu acceptau si nu participau) – am dat si un exemplu concret din ultima sedinta (eu nu ma pricepeam dar primisem informatia de la unul dintre colegii care stiau ce si cum dar nu li se permisese sa ajunga la presedintele partidului) – reactia presedintelui PSD ? adresandu-se liderului de grup de atunci,citez ”trebuie sa ne intalnim si sa stabilim o strategie pe consiliul general, ca uite e Alina Moise la mine si imi spune ca se petrec acolo niste lucruri care … pai nu e corect asa pe firimituri si doar pentru unii” Pentru mine a fost picatura care a umplut paharul si am plecat. Dar din orgoliu si din dorinta de a nu da satisfactie gastii Vanghelie (stiam ca daca nu as fi plecat oricum voiau sa ma inlocuiasca in CGMB cu unul dintre oamenii lor) am plecat cu functia de consilier general (care apartinea de drept PSD) si nu am fost singura care a plecat! Ulterior am trecut la Partidul Conservator (din cauza acelei legi care cerea declararea apartenentei, coroborat cu temerea ca nu ma puteam descurca inca 2 ani de mandat de una singura, daca as fi ramas consilier independent). Dar dupa rana plecarii din partidul in care m-am format si la care tineam, s-a adaugat constiinta incarcata de faptul ca am plecat cu functia exact la partidul care dusese PSD in opozitie. In cele din urma toate acestea au dus la decizia de a parasi politica, anul trecut pe vremea asta.
    Si acum inchei lunga mea explicatie, revenind la exemplul dvs. personal. Va consider singurul lider politic din Romania care a construit si nu a demolat! Ati incercat sa consolidati PSD-ul si tara, in acelasi timp, dar din pacate oamenii nu au inteles sau nu au vrut sa inteleaga! Iar din acest demers a facut parte si promovarea unor tineri care au format TSD-ul si care in prezent conduc partidul, incercand sa reconstruiasca ceea ce s-a distrus deliberat si controlat in mandatul Geoana. Am fost unul dintre secretarii executivi ai TSD-ului condus de Victor Ponta si stiu din proprie experienta ca Victor nu este o marioneta, ci un om care are la randul lui un plan de viata foarte bine delimitat. Privind acum din afara, cu experienta celor 18 ani de politica, dar si cu detasarea pe care am castigat-o in anul de cand am reusit sa imi fac liniste si ordine in minte si sa ma impac cu mine si cu tot restul lumii, pot sa spun ca desi unii incearca sa demonstreze ca pentru PSD viitorul nu suna bine, aparentele sunt inselatoare. Eu consider ca partidul a revenit pe o traiectorie de normalitate – se urmareste consolidarea sa in paralel cu consolidarea pozitiei liderilor si nu consolidarea pozitiei unei singure persoane prin sacrificarea partidului (ca in mandatul Geoana). Si desi eu nu am fost niciodata de acord cu excluderile si nu imi plac masurile care pot fi considerate drept razbunare de catre cei neavizati – consider ca Mircea Geoana trebuie exclus maine din PSD. Iar celor care inca se afla sub influente cotroceniste le spun sa studieze excluderea lui Codrin Stefanescu la dorinta expresa a lui Mircea Geoana din 2006 – in care statutul PSD a fost incalcat de la cap la coada!
    Imi cer scuze ca m-am lungit atat si las la latitudinea dvs. publicarea acestei pareri, a unei persoane care poate fi considerata de catre unii din categoria celor care au ”tradat” PSD. Eu am facut un exercitiu de sinceritate, care face parte din demersul meu de dezvoltare personala, ca psiholog si ca om.

    cu respect si consideratie,
    Alina Moise

  12. 12 ORĂŞAN IOAN noiembrie 13, 2011 la 10:14 pm

    În ce țară din Europa cresc alocările de bani la serviciile secrete și se reduc la agricultură,cu toate că mafia din agricultură nu este scoasă la interviu la DNA.

  13. 13 Sami noiembrie 13, 2011 la 10:25 pm

    Eu sper , ca dupa alegeri , lucrurile sa revina incet , incet la normal . Ma refer la cultura , invatamant si toate sectoarele care au pagubit cu PDL -ii , T.B., Udrea si cainele Boc la putere .
    Toata drama actuala a Romaniei se datoreaza exclusiv portocaliilor, din tara , dar si din afara ei ( pentru ca se inspira unii pe altii , dupa cum vedem ) . Sper ca oamenii sa se trezeasca in sfarsit , sa scoata capul din “galeti ” si sa ne dea tuturor o sansa .

    Ma uit cu ingrijorare la partidul lui Dan Diaconescu . Nu stiu cum sta in prezent in sondaje , insa este multa lume proasta ( asta reiese in primul rand , din audientele posturilor lui de televiziune , dar nu numai ) . Partidul lui este in sine o aberatie , insa , am auzit multi naivi ca doresc sa voteze cu el .
    In plus , este un partid din umbra al lui T.B. , Udrea – Cocos si al PDL -ului . Se vede cu ochiul liber acest lucru . Multi insa sunt orbi .
    Cred ca ar trebui evidentiata mai mult si din timp , in media , legatura intre acest partid si PDL . Altfel , daca lumea nu se trezeste la timp , acest partidut poate reprezenta un pericol ( cred eu ) .

    Sincera sa fiu , imi doresc sa scapam cat mai repede de acesti derbedei ,si sa ne revenim la o viata normala si cat de cat linistita .

  14. 14 Ionel noiembrie 14, 2011 la 1:08 am

    Avand in vedere ca deja USL e o strutocamila pur romaneasca si ca aveti nevoie de orice vot pentru a castiga alegerile, ce rost are excluderea lui Geoana cu relativ putin timp inainte de alegeri? Daca omul asta pleaca odata cu el pierdeti si voturi. Plus ca excluderea a fost total netransparenta. Mai bine creati-va o imagine de salvatori ai Romaniei decat una de hiene nesatule de putere care se mananca intre ele.

  15. 15 Doru Coarna noiembrie 14, 2011 la 7:29 am

    @ Sami,

    PPDD este facatura UNPR-ului, nu a PDL-ului, adica totusi tot a lui…

    @ Alina Moise,

    a contabiliza intr-un final lucrurile pe formula “cu ce mi-au gresit mie” Vanghelie, sau AN, sau oricine altcineva, Geoana in acest caz, reprezinta doar constructia unui motiv asupra temei actuale, distrugerea lui Geoana si, de fapt, a sanselor USL. La Dvs se pot gandi cu adevarat doar proprii parinti, oricine altcineva n-o va face, dar asta nu inseamna ca acei oameni trebuie epurati!!! Pe sediu scrie mare, “Partidul Social-Democrat”, nu Casa de Ajutor Reciproc!
    Punand in mod public astfel de probleme, faceti exact ceea ce poate nu ar trebui nici sa doriti…

    Tot mai multi oameni se mira in ultima vreme de incapacitatea liderului actual PSD in administrarea prezentului acestui partid, insotita acum, iata, si de un imens orgoliu destructiv! Daca simtiti ca asta-i bine…

  16. 16 Cuman noiembrie 14, 2011 la 12:23 pm

    Egoismul nu face si nu poate face bine unui partid.PSD este un partid serios care a reusit sa treaca prin multe incercari.
    Egoismul unora si al altora sapa adinc in credibilitatea partidului, credibilitate construita cu multa munca si truda de altii decat cei care se infrunta acum( nu dau nume pentru ca este vizibil).
    Pe de alta parte, sa atragi atentia unui coleg care greseste este un gest foarte pertinent.Singura problema este ca cel care este atentionat sa inteleaga asta si sa nu ia totul la modul personal.Asta e foarte greu si se invata cu timpul ( probabil si pe timpul si resursele partidului).

    D-le Adrian, cred ca aveti o sarcina destul de grea…si anume aceea de a face legatura intre generatii diferite si grupari coagulate in cadrul partidului.

    In momentul de fata sunteti singurul care poate face asta la modul autentic si cu rezultate ( cred ca deja o faceti ) prin modul corect in care ati pus problema intotdeauna…cu calm si precizie.

    Este nevoie de asa ceva mai mult ca niciodata.Acum.

  17. 17 alinamoise noiembrie 14, 2011 la 1:32 pm

    @Doru Coarna

    Domnule Coarna ati pierdut exact esentialul – dar nu-i bai. Daca ati fi citit cu atentie ceea ce am scris, mai ales partea cu firimiturile pe care tare si le dorea MG, ati fi inteles poate ceea ce a scris mare Mircea Geoana pe sediul PSD – de vanzare sau cel putin de inchiriat! Si nu era vorba de ”cu ce mi-au gresit mie”, mai ales in ceea ce-l priveste pe dl. Adrian Nastase ( caruia poate ca cel mult eu i-am gresit si nu domnia sa mie). Cat priveste cine s-ar puea sau nu sa se gandeasca la mine – eu chiar nu am o problema cu asta, in schimb dvs s-ar putea sa aveti (referitor la cine se gandeste sau nu la dvs.) – pentru ca de obicei vedem la ceilalti ceva ce se gaseste in noi ca si frustrare sau ceva ce nu putem sa recunoastem fata de noi insine (asta o spun ca psiholog).
    Si tocmai ca pe sediul PSD nu scrie Casa de Ajutor Reciproc – dl. Geoana culege acum exact ce a semanat! Si nu se pune problema ca eu as simti ca asta ar fi de bine sau de rau, situatia exista pur si simplu. Iar in ceea ce ma priveste, am facut doar un exercitiu de sinceritate si atat. Dar pentru cineva care pierde pe drum esentialul fiind setat doar pe ”distrugerea domnului Geoana si a sanselor USL” (de parca ar exista egalitate intre Geoana si USL – caz in care se justifica total reactiile negative fata de erijarea acestuia ca lider al USL) este foarte greu sa inteleaga demersul meu. Dar cum spuneam de la inceput – nu-i bai! O zi cat mai buna in continuare. Alina Moise

  18. 18 alinamoise noiembrie 14, 2011 la 8:02 pm

    Am ascultat cu tristete conferinta de presa a lui Mircea Geoana, laudele sale fara obiect fata de ”democratizarea partidului” sub mandatul sau si mai ales acuzele la adresa actualei conduceri, de bolsevizare, prin excluderea sa fara sa i se acorde dreptul la aparare. As vrea sa recurg la memoria internetului pentru a demonta autovictimizarea domnului Geoana si a demonstra in ce hal de ”democratizare” se afla PSD in perioada ianuarie-martie 2006, in plin mandat Geoana, la plecarea mea fortata din PSD (cum am aratat intr-o postare anterioara). Si veti vedea ce titra presa acelei perioade: “recursul la levier”, Mircea Geoană le-a transmis organizaţiilor de sector – aşa cum afirmă surse din conducerea centrală – că „nu ar strica nişte căpăţâni puse pe gard” ca dovadă că în „noul PSD” este ordine; Mazilire in absentia -au avut loc două execuţii sumare, la sectorul 1 şi la sectorul 4, în urma cărora s-au aprobat două rezoluţii de retragere a sprijinului politic pentru Dumitrescu (şef al TSD Bucureşti) şi de excludere a lui Ştefănescu (vicepreşedinte al PSD Bucureşti) – Mazilirea s-a facut in absenta impricinatilor, cei doi fiind plecati in strainatate, si fara instiintarea acestora. Conducerea filialei PSD sector 4 a ajuns la concluzia ca Stefanescu a creat probleme de imagine partidului. Acesta considera ca decizia este nestatutara si bazata pe „motive puerile”.
    In continuare voi prezenta mai pe larg atmosfera acelei perioade, inclusiv cu link-urile de rigoare.
    Secretarul executiv al organizaţiei de tineret (TSD) a Partidului Social Democrat, Alina Moise, a dat publicităţii, duminică, o scrisoare deschisă în care semnalează „posibilitatea anihilării totale a TSD Bucureşti”. În scrisoare, care a fost adresată conducerii PSD, parlamentarilor partidului şi tinerilor social-democraţi, se afirmă că „o mână de tineri luptă împotriva vanghelizării totale a Bucureştiului şi se opun, în acelaşi timp, fenomenului, generalizat în partid, de vanghelizare. „Mă adresez vouă într-un moment deosebit de greu, atât pentru mine personal, cât şi pentru colegii mei care vor avea de suferit pentru faptul că nu mai acceptă compromisurile şi mizeria politică şi umană dintr-o anumită zonă a organizaţiei Bucureşti. În acest moment, în PSD Bucureşti iese la suprafaţă toată mizeria politică şi umană care până acum a clocotit la foc mocnit, întreţinut din păcate de către conducerea noastră, pe principiul arhicunoscut, tipic românesc ‘lasă că merge şi aşa’, dar şi de aceia dintre noi care am acceptat compromisul, pentru a nu fi eliminaţi din start’, se arată în scrisoarea deschisă, care este publicată şi pe site-ul PSD Bucureşti. Alina Moise, care este membru în PSD de 14 ani, mai susţine că „oamenii cu coloană vertebrală vor fi luaţi pe rând”. 30 ianuarie 2006 http://www.jurnalulbtd.ro/articol-Secretarul-executiv-al-TSD-denunta-anihilarea-tinerilor-social-democrati-35-780.html
    de cateva zile partidul lui Mircea Geoana se confrunta cu plecarea masiva a consilierilor generali ai PSD. Dupa Octavian Petrovici, si Alina Moise (toti membri ai Organizatiei PSD Bucuresti) ieri si-a anuntat demisia si alt consilier general Vlad Dumitrescu. Demisionarii au acuzat la unison “vanghelizarea partidului” si lipsa de reforma la nivelul organizatiei. a criticat, totodata, si “pasivitatea” presedintelui PSD, Mircea Geoana, afirmand ca este dezamagit de lipsa acestuia de implicare, prin care a dat practic “mana libera acestor vagabonzi”. Dumitrescu a precizat ca demisia sa reprezinta un gest simbolic si un semnal de alarma, aratand ca nu se va lasa supus presiunilor, amenintat sau santajat. In ciuda plecarilor pe banda rulanta din PSD, Mircea Geoana nu are nici o apasare . El a spus in urma cu doua zile ca regreta gestul colegilor sai de partid si si-a exprimat speranta ca va purta o discutie cu ei, pentru a-i face sa revina asupra deciziei. “Pe Alina (n.r.-Alina Moise) o cunosc de multi ani. E o fata inimoasa, cred ca a pus mai mult la suflet in perioada asta la schimbarile care au avut loc la nivelul organizatiei”, a precizat Geoana. 10 martie 2006http://www.newspad.ro/PSD-contra-PSD,96538.html
    Presedintele PSD, Mircea Geoana, a declansat operatiunea de mazilire a lui Dan Ioan Popescu din fruntea organizatiei Bucuresti a partidului. Primul episod s-a consumat ieri, cand doi dintre oamenii de incredere ai lui DIP au fost scosi din carti. Este vorba de vicepresedintii Codrin Stefanescu si Vlad Dumitrescu. Primul a fost exclus din filiala PSD sector 4, al doilea a fost demis din fruntea organizatiei de tineret a PSD BucurestiMazilire in absentia Mazilirea lui Codrin Stefanescu si Vlad Dumitrescu s-a facut in absenta impricinatilor, cei doi fiind plecati in strainatate, si fara instiintarea acestora. Conducerea filialei PSD sector 4 a ajuns la concluzia ca Stefanescu a creat probleme de imagine partidului. Acesta considera ca decizia este nestatutara si bazata pe „motive puerile”. Batalia continua Surse din PSD spun ca in spatele acestor aranjamente s-ar afla primarul sectorului 5, Marian Vanghelie. Doru Giugula, presedintele interimar al Comisiei de integritate morala si arbitraj a PSD Bucuresti, a declarat ieri ca acesta este semnalul inceperii reformei in filiala PSD Bucuresti http://www.newspad.ro/Geoana-a-declansat-cruciada-anti-DIP,82410.html
    Mircea Geoană le-a transmis organizaţiilor de sector – aşa cum afirmă surse din conducerea centrală – că „nu ar strica nişte căpăţâni puse pe gard” ca dovadă că în „noul PSD” este ordine. Joi seara, au avut loc două execuţii sumare, la sectorul 1 şi la sectorul 4, în urma cărora s-au aprobat două rezoluţii de retragere a sprijinului politic pentru Dumitrescu (şef al TSD Bucureşti) şi de excludere a lui Ştefănescu (vicepreşedinte al PSD Bucureşti) „victimele” se plâng că acţiunile sunt coordonate de Daniel Marian Vanghelie, care ar executa ordinele lui Mircea Geoană. Cert este că Vanghelie a participat la reuniunea de la Braşov, de la sfârşitul săptămânii trecute, când s-a anunţat că, în „noul“ PSD, s-a instituit „comanda unică”. Vanghelie s-a întors acasă dornic să pună în practică tezele de la Braşov. El îşi doreşte preşedinţia PSD Bucureşti şi a intuit că acum este momentul să sprinteze. 28 ianuarie 2006http://www.newspad.ro/Fidelii-lui-DIP-matrasiti-de-Vanghelie-bratul-armat-al-comenzii-unice-din-PSD,82553.html
    Troica PSD Geoana-Mitrea-Rus a dat unda verde pentru excluderea din partid a oponentilor in dorinta de a-si consolida pozitia dupa autosuspendarea lui Nastase si DIP. Oficial actiunea face parte din planul de reforma reala a acestei formatiuni politice. In realitate, sub paravanul reformei se desfasoara “recursul la levier”, procedeu prin care sunt scosi din partid, nestatutar, apropiati ai autosuspendatilor. Ieri, la PSD Bucuresti a fost dat afara din partid, Codrin Stefanescu http://www.newspad.ro/Reforma-cu-levierul-in-PSD,82462.html

  19. 19 Vasile, noiembrie 15, 2011 la 8:20 am

    Dl. Nastase,

    Cred ce printul se va simti rege , dar nu asta ar fi comentariul meu , ii spuneti Contelui ca “Majoritatea romanilor respecta, de „frica”, ar fi reciproca banala “Dar cind nu au frica pe cine mai respecta?”,dar nici aceasta reciproca nu ar fi comentariul meu ci faptul pe care ar trebui sa-l invatati toti politicienii este ca oamenilor le este frica deoarece nu-si gasesc in politicieni poameni adevarati ,altruisti demni de urmat!


Lasă un răspuns

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s






Arhiva


Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 4,431 other followers