Cand trecutul se razbuna

Este titlul editorialului meu de astazi din Jurnalul National. Editorialul poate fi citit aici.

78 Răspunsuri to “Cand trecutul se razbuna”


  1. 2 blogideologic iulie 6, 2011 la 5:15 am

    China este criticată de OMC pentru că îşi protejează ostensiv resursele proprii naturale de materii prime necesare dezvoltărilor în industriile de vîrf http://www.lemonde.fr/economie/article/2011/07/05/matieres-premieres-la-chine-epinglee-par-l-omc-pour-des-restrictions-a-l-export_1545219_3234.html

  2. 3 blogideologic iulie 6, 2011 la 6:25 am

    Noua constituţie a Republicii Ungaria +declară negru pe alb că îi reprezintă pe toţi compatriotii de origine maghiară de dincolo de graniţe: e vorba, în primul rând, de minorităţile maghiare din România, Serbia, Ucraina şi Slovacia. Faptul că o constituţie a unui stat al Uniunii Europene îi permite acestuia să se amestece în treburile interne ale altor state a declanşat un scandal european. Potrivit Comisiei de la Veneţia, noua constituţie oferă autorităţilor maghiare posibilitatea de a adopta decizii şi de a întreprinde acţiuni în afara Ungariei în favoarea unor persoane care sunt de origine maghiară, dar sunt cetăţeni ai altor state, ceea ce conduce la un conflict de competenţe între autorităţile ungare şi cele ale statului respectiv. Astfel, clamarea neintervenţiei europene în „probleme sensibile ale unui stat, precum constitutia”, după cum s-a exprimat Orban, nu pare să funcţioneze şi în sens invers: neintervenţia Ungariei în treburile interne ale altui stat. Ungaria a mai fost acuzata de acelasi discurs ipocrit şi când a reactionat vizavi de regionalizarea României.+ http://www.romanialibera.ro/actualitate/europa/ungaria-ramane-pe-pozitii-suntem-mandri-de-constitutia-noastra-230315.html Reamintesc aici, Comisia de la Veneţia este însărcinată ea însăşi cu o prelungire foarte legitimă de atribuţiuni ale Consiliului Europei. Iar Comisia de la Veneţia a procedat la o analiză juridică bine elaborată şi pertinentă a proiectului de constituţie propus de partidul extremist al domnului Viktor Orban. Partid care crede în „paradigma Ungaria Mare” pentru ceea ce Europa culturală evaluează îndeobşte a fi doar legenda Ausgleich-Kakania. Împotriva căreia au luptat Memorandiştii români care au fost oprimaţi cumplit de către acel surogat politic. În parlamentul european a fost discutat recent avizul juridic alcătuit de Comisia de la Veneţia privitor la constituţia Ungariei. Prin vot liber, deputaţii europeni au sprijinit recomandările Comisiei de la Veneţia pentru Ungaria. Politicianul Viktor Orban a sfidat însă nepermis parlamentul european. Până la punctul la care a provocat reacţia deputatului Daniel Cohn-Bendit : „Il y a des hommes et des femmes politiques qui parlent d’une certain manière ici à Bruxelles et à Strasbourg et d’une autre manière dans leur pays, et c’est ça qui fait mal à l’Europe, qui la dégrade et vous êtes un de ces hommes politiques, monsieur Viktor Orban”. Constat faptul că politicienii UDMR din România adoptă integral punctul de vedere extremist al domnului Viktor Orban privitor la documentele elaborate de Comisia de la Veneţia. Insist, Comisia de la Veneţia pleacă în aceste elaborări de la valorile universalismului cultural european. Marea majoritate a oamenilor politici români, precum şi a lucrătorilor oneşti din mass media, se situează pe această linie a universalismului cultural european. Spun din nou, universalismul cultural european este incorporat în ideologia naţionalismului românesc prin acel acquis european denumit ideologia primară a lui Destutt de Tracy. Ideologia naţionalismului românesc nu este ideologia legionară, nici ideologia extremistă a PRM, ci doar ideologia foarte legitimă a Partidei Naţionale ! Ca o reacţie negativă, îndreptată împotriva unei atitudini modulată de setul de valori europene, preşedintele ONG-ului cultural UDMR îşi permite să vorbească despre “atmosfera antimaghiară din prezent” în România. Îi spun domnului Kelemen Hunor că nu-i vorba despre “atmosfera antimaghiară”, ci pur şi simplu despre interpretări diferite ale documentelor Comisiei de la Veneţia! Punctul de vedere cultural românesc se raliază opiniilor exprimate de Consiliul Europei şi de marea majoritate a parlamentarilor europeni. Întreb retoric : Stăpâneşte oare în parlamentul european o “atmosferă antimaghiară” ? Este deputatul european Daniel Cohn-Bendit un personaj care instigă la Ura Universală împotriva intereselor „maghiarimii” ? Cam aceasta ar fi întrebarea finală.

  3. 4 Vasile, iulie 6, 2011 la 7:28 am

    Da Harabula ce sa fac, si eu cu un bac cu goluri ,asa cum ati afirmat ,dar nu cu prapastii ca ale dumitale, imi dau cu parerea ca doar la vot si la impozit avem aceleasi drepturi ,acum eu il platesc fara sa ma regasesc in scuzabilii revolutionari,sau parlamentari un drept pe care am auzit ca nemeritat il arogati, si mai mult intre noi este o diferenta foarte mare eu o fac constinent in deplina facultatilor mintale dumneata doar din ambitia omului mic de a se da mare , adica eu nu m-am votat nici o data pe mine insumi ,dumneata ai facuto, de cite ori?

    Asa ca imi permit sa reamintesc faptul ca eu, desi un critic frecvent al domnului Nastase , am fost poate printre singurii care am crezut in pariul cu Tziriac, era un pariu logic al omului de afaceri Tziriac care sincer a crezut ca va castiga acel pariu, ridicarea salilor de sport probabil parundui o simpla promisiune politica!
    Revin la salile de sport deoarece sub al doilea mandat la ministerul educatiei al doamnei ministru Andronescu, educatia fizica din soli a fost cvasi eliminata si atunci ma intreb care a fost rostul construirii acestora, pentru sedinte de partid pentru nunti si botezuri?

  4. 5 contele iulie 6, 2011 la 8:19 am

    Heil, Fühnerică!
    de Lelia MUNTEANU

    ” Nu mai cred demult că vox populi e întotdeauna şi peste tot vox dei. Cel puţin, nu la noi, unde avem mai mulţi moralişti pe cap de locuitor, mai mulţi pricepuţi, chiar mai mulţi clarvăzători, mai mulţi vraci decât la Convenţia Şamanilor. Există o eroare logică în mare vogă printre vorbeţii din media – argumentum ad populum: “Mâncaţi căcat, un milion de muşte nu pot să se înşele”. Mai finuţ exprimat: un adevăr se validează prin apelul la majoritate. Uite că majorităţile se mai înşeală, o mai iau razna, în turmă.

    Teroarea majorităţii e pe cale să-l strivească pe ministrul Fühneriu, după ce s-au afişat rezultatele la bac. Călăul candidaţilor picaţi a fost înjurat ca la balamuc. Ce făcuse? Singurul lucru bun din mandatul lui: i-a oprit pe elevi să-şi mai fure căciula.

    Semiliderul Opoziţiei, Victor Ponta, n-a ratat ocazia să mai ciugulească un procent-două de pe urma sinistrului. Ce şi-a zis? Poporul s-a julit – să-I pansăm! Şi a cerut demisia ministrului: “Cred că această demisie s-ar impune astăzi, în primul rând pentru că avem jumătate nu doar din copiii, ci şi din părinţii acelor copii care, în acest moment, simt un sentiment de revoltă şi de nemulţumire la adresa celui care răspunde în numele sistemului pentru ceva care s-a organizat greşit”. Nu-mi pare mai dezmeticit decât candidatul care a scris despre “Palatul lui Procust” sau cel care a comentat “Ultima noapte de dragoste. Prima noapte de amor”.

    Mi-e milă de elevii care îşi însuşiseră temeinic cum să se orienteze într-o societate de descurcăreţi. Ei, sărmanii, au dat-o rău în disonanţă cognitivă, nu pot să înţeleagă ce i-a lovit. Vor pricepe că li s-a făcut un bine doar dacă învăţământul românesc le va oferi modele, obiective, motivaţii, profesori pregătiţi şi plătiţi. Dacă, pe lângă a scoate turnesolul ca să ne arate că ăştia suntem, ministrul are pregătit şi pasul doi. Cu o curriculă ruptă de realitate, dar cu aceleaşi năravuri rupte din viaţă, la anul bacul va fi tot un dezastru. Doar dacă nazistul de la Educaţie nu va cădea la pace cu victimele şi o să scoată naibii camerele alea, pentru ca aspiranţii la maturitate să poată face ce-au învăţat mai bine. “

  5. 6 harabula iulie 6, 2011 la 8:59 am

    @Vasile
    Asa cum am mai zis, nu cred ca ai “bacaloriatul”.
    “Făcut-o”, “părându-i”.

  6. 7 eficientaenerg iulie 6, 2011 la 9:01 am

    Tov.Niciolaie …cum era pe vremea ta…cand eram si Eu-elev/student/doctorand in Energetica….
    “Frica este taxa pe care conştiinţa o plăteşte vinovăţiei.
    George Sewell”

  7. 8 contele iulie 6, 2011 la 9:12 am

    Până anul acesta trăiam cu impresia că cei mai buni profesori se găsesc în liceele fără pretenţii. Altfel cum să-mi explic de ce rata de promovabilitate, mediile la Bacalaureat de la aceste licee erau de fiecare dată cel puţin asemănătoare cu cele de la liceele cu ştaif, unde admiterea în clasa a IX-a se făcea greu, cu note de peste 9? Cadrele didactice de la diferitele Grupuri Şcolare Industriale îi luau, dacă nu de la zero, măcar de la media de intrare doi, trei, patru, cinci, şase pe elevi şi-i duceau, prin multă muncă şi profesionalism, la un nivel de excepţie la examenul de Bac. La EXACT ACELAŞI NIVEL de vreme ce tezele la toţi semănau perfect între ele. Asta înseamnă o educaţie de calitate, când iei discipoli mai puţini instruiţi, de valori diferite, şi-i ridici PE TOŢI la exact acelaşi nivel. Nici în comunism nu era aşa egalitate.
    În acelaşi timp, profesorii de la liceele cu pretenţii îngropau viitorul tinerelor speranţe, elevii cu potenţial din primele clase de liceu ajungând la examenul de Bac să aibă aceleaşi note cu colegii lor iniţial mai puţin instruiţi de la liceele mai slab cotate.

    D-ul Adrian Năastase spune că „aceste lucruri” se ştiau de mult timp. Deci se ştia că se copie pe rupte, se ştia că SE FURĂ. Să înţeleg că am fost de acord cu FURTUL la nivel instituţional?! Adică suntem de acord, la nivel de principiu, ca unul care nu a învăţat să aibă aceleaşi rezultate ca unul care a depus efort? Cum încurajăm atunci munca, ce valori să urmărească copiii ăştia? Păi de aia la noi încă este un capitalism original pentru că din şcoală, din familie, de la televizor, din societate, tinerii află că te poţi descurca în viaţă foarte bine prin înşelăciune, furt, minciună. Că nu-ţi trebuie muncă.
    Eu cred că retorica de partid îi joacă feste d-lui Adrian Năstase. Păcat de această afirmaţie pentru că în rest articolul este scris bine , echilibrat şi argumentat.
    E foarte bine că a venit şocul acesta, altfel n-am fi avut o dezbatere atât de aprinsă asupra procesului de educaţie. Numai să se schimbe ceva. Oricum, un pic de frică la elevi n-a stricat niciodată.

  8. 9 Ghita Bizonu' iulie 6, 2011 la 9:23 am

    Si Soros ameninta : Daca statul chinez nu se deschide, ne asteapta un razboi distrugator http://www.bloombiz.ro/international/soros-daca-statul-chinez-nu-se-deschide-ne-asteapta-un-razboi-distrugator_1492613
    De ceva timp auz asa niste voci timede care zic atentie ca nu masurile keynesiene au scos ;umea din recesiune ci razboiul …. si acu marele filantrop ameninta in clar ne dati ori ne batem ?!?

  9. 10 blogideologic iulie 6, 2011 la 9:33 am

    Nu ascund deloc faptul că eu îl acuz pe domnul Alexandru Florian, directorul Institutului Naţional pentru Studierea Holocaustului în România, de „abordarea industrială” a problemei Holocaustului în România http://www.romanialibera.ro/exclusiv-rl/documentar/maresalul-antonescu-a-spus-ca-a-fost-crescut-cu-ura-fata-de-evrei-si-turci-230367.html. Sintagma aceasta, anume „abordarea industrială”, o formulez strict în contextul cultural definit de scoţianul Thomas Carlyle, adică al interpretării de „ştiinţă a zilelor nefaste” (the Dismal Science era expresia exactă folosită de Carlyle) pentru Economia politică. Şi, constat eu acum, se formează noi şi noi „industrii” care furnizează un flux de bani, uneori chiar sub formă de rentă, către beneficiari care preferă să rămână în urmbră. O căutare foarte rapidă cu maşinăria Google pe Internet pentru frecvenţa sintagmei +holocaust industry+ relevă în numai 0,2 secunde mai mult de 13 milioane de intrări! Criteriu care îmi arată că sintagma „abordarea industrială” a problemei Holocaustului nu-i chiar lipsită de sens. Văd prezent chiar un titlu de carte : „The Holocaust industry: reflections on the exploitation of Jewish suffering” http://books.google.com/books/about/The_Holocaust_industry.html?id=VrqK5VdO2i0C , scrisă de domnul Norman G. Finkelstein. În rândurile de Recunoştinţă şi mulţumire (Aknowledgments) plasate de Norman G. Finkelstein chiar la începutul cărţii, se spune : „La fiecare stadiu al producerii acestei cărţi, Noam Chomsky şi Shifra Stern ne-au furnizat asistenţă”. Ceea ce nu-i lucru minor. Adresa URL trimite către prima copertă a ediţiei a doua. Imaginea plasată aici, –steaua lui David alcătuită din agrafe de birou deformate–, cred că are un sens. Cazul pentru a se construi această adevărată Industrie a Holocaustului, industrie care trimite o rentă enormă, –către cine?–, a fost întocmit printr-o încopciere selectivă a documentelor. Unele documente, care nu corespundeau scopurilor alcătuirii unei noi industrii de rentă, au fost lăsate să cadă.

  10. 11 mariana iulie 6, 2011 la 9:41 am

    Domnule Nastase
    Stiu ca subiectul articolului este altul , dar eu vreau sa va semnalez alt fapt , si ma adresez dumneavoastra in calitate de deputat.
    In judetul Bistrita Nasaud nu se elibereaza retete pentru diabetici. Nu s-au eliberat nici luni , 01.07. CJAS spune ca nu sunt fonduri pt. diabet , iar in farmacii ni se spune ca fondurile s-au epuizat pt. intreg anul. Mai grav e ca nu se prea gasesc nici la vanzare , pt. ca farmaciile nu le aduc stiind situatia decontarilor. Li s-a spus de la CJAS ca risca sa ramana cu retetele nedecontate , daca le elibereaza. Luna iunie nu s-au eliberat retete pana in 14.06 . In 22.06 cand am primit eu reteta deja nu se mai eliberau. Deci s-a putut beneficia de medicamente gratuite pt. diabet cel mult o saptamana , si asta teoretic, practic nu stiu cum a fost. Luna aceasta , deloc.
    Asta cum se numeste , domnule Nastase? Atentat la sanatatea , siguranta cetateanului? S-o fi numind crima ( ce inseamna lipsa insulinei pt. tip I , sau medicatia pe termen lung pt. tip II ) ? O multime de oameni nu-si iau tratamentul pentru ca nu se elibereaza retete sau nu gasesc medicamentul la vanzare.
    Eu doar am vrut sa semnalizez , poate spuneti ceva unde trebuie . Deja e mult prea putin sa acuz guvernul de incompetenta. Nu poti fi chiar atat de prost . Peste tot , totul merge atat de prost incat e imposibil sa fie doar intamplarea , parerea mea e ca asta se doreste , asta e intentia. Doamne ajuta-i pe romani sa nu se mai lase prostiti, cat de prost poti sa fi sa crezi in zicerea “ se intorc comunistii” spusa de un comunist notoriu!
    Va rog ,daca puteti , faceti putina valva , nu cred ca se stie de situatia din judetul meu. Am incredere.
    O zi mai frumoasa

  11. 12 eRadical iulie 6, 2011 la 9:41 am

    Anunță cineva „jurnalul.ro” că au făcut copy & „paste de 2 ori”?

  12. 13 Marcus iulie 6, 2011 la 9:51 am

    Ajunseram La Vorba Tiranului, Pardon Traianului!

    Candidati privind subiecte precum mata-n calendar,
    Ne aduse Funeriu, prin reforma, noua-n dar.
    Impartita-i scolarimea, in genii si in tampiti,
    Dupa cum grait-a chiombu, prorocind catre parinti.

    Sar portocalii-n lupta in frunte cu-a lu’ Cotoi
    Si cu arma neroziei, i-au făcut pe unii eroi.
    Pe modelul mostenirii, plina fiind de-aşa pacate,
    Adversarii sunt de vina pentru-aceste rezultate.

    Doar acum cu Funeriu, staroste pe-nvatamant
    Avem parte de reforma si nu doar de vorbe-n vant.
    Chit ca cei ce au luat bacu, numarabili sunt pe des’te,
    Mandru foc este Cotoiu cand la microfon vorbeste.

    Ba mai mult, in asta stare, vom reduce si exportul,
    Prea putini vor vrea afara sa-si mai caute norocul.
    Restul, cei ramasi acasa, vor fi ospatari, mecanici
    Fericindu-l pe chiombila, in taverne sau in fabrici!

    (ups, nici d-astea nu mai avem, dar rimeaza cu mecanici! :)

  13. 14 harabula iulie 6, 2011 la 9:53 am

    @Bibliotecaru, blogideologic, M. Voicu
    Intr-adevar am citit superficial consideratiile voastre privind etimologia cuvantului “bacalaureat”. Imi cer iertare.

  14. 15 Marcus iulie 6, 2011 la 10:06 am

    Chiombu: – Oglinda, oglinjoara, spune-mi tu mie cine-i cel mai macho, frumos si destept barbat din tara?
    Oglinda fermecta: – Traiane asta nu pot sa-ti spun, dar daca ma stergi ca m-ai inverzit cand ai suflat spre mine si nu vad nimic, ti-oi spune cine-i cel mai betiv din tara.

  15. 16 Argusdre iulie 6, 2011 la 10:39 am

    D-le Nastase,
    Va dau dreptate in totalitate, dar ce facem, sau mai bine spus, ce faceti ca Pleasca semneaza decrete pentru trecerea tarii la 8 judete.Ministrii Finantelor si de Interne la fel, restructureaza ministerele pentru asa ceva, neexistand nicio lege in acest sens.
    De ce nu protestati energic, de ce nu faceti conferinte de presa vocale, de ce nu cautati masuri de contracarare ?
    Ne vom trezi in toamna ca Romania are 8 judete, iar repararea raului produs nu se va mai putea face, PDL-ul avand cale libera la furat voturi in campanie…
    Sunt mari perioade de timp in care lumea crede ca Opozitia a disparut.

  16. 17 Ghita Bizonu' iulie 6, 2011 la 11:13 am

    Da da stim ce dracu vrem ?
    Ca juma din scandal vine de la pozitia “saracii nu au fost lasati sa copie!” – cam penobil nu credeti ?
    Apoi a fost cestia aia prin care fostele scoli profesionale au devenit nu stiu ce .. Clar ca nu aveau cum sa treaca bacu …
    Sa nu mai zic ca nite “scoli” in acre baza activitatii era facutu mistoului de profi ….
    De aici vine sucrau.
    Sa definim ce vrem . Ce fl de invatamant . Si s aacceptam ca nu toti pot urma o universitate . Nu este dicriminator dar asta este realitatea (si prefer sa am de-a face cu un prost onest decat cu un jmecher indiciplinat relativ inteligent si cam hot. Dar va asigir ca mabele categorii nu prea reusesc sa termine onorabil un liceu ..)

  17. 18 Paul iulie 6, 2011 la 11:28 am

    blogideologic,

    probabil ca presedintele UDMR nu va raspunde intrebarii tale retorice, asa ca o voi face eu.
    Nu, in Parlamentul european nu stapaneste nicio “atmosfera antimaghiara”. Reactiile lui Daniel Cohn-Bendit sunt provocate de o atitudine personala (in cazul acesta de atitudinea duplicitara a lui Viktor Orban), adica, nu au legatura cu intreaga semintie maghiara – cum pari a dori sa lasi sa se interpreteze.

    Intr-o ordine conexa de idei, de ce pari atat de acord cu concluziile Comisiei de la Venetia referitoare la prevederea controversata din Constitutia ungara?
    Spui: “Potrivit Comisiei de la Veneţia, noua constituţie oferă autorităţilor maghiare posibilitatea de a adopta decizii şi de a întreprinde acţiuni în afara Ungariei în favoarea unor persoane care sunt de origine maghiară, dar sunt cetăţeni ai altor state, ceea ce conduce la un conflict de competenţe între autorităţile ungare şi cele ale statului respectiv.”

    Adica, unde exact in textul legii fundamentale a Ungariei vezi tu (ma rog, “Comisia de la Venetia” :) ) conflictul de competente?
    Intrebare ajutatoare: ajutoarele financiare pe care le primeste Romania din partea FMI – sa zicem – creeaza si acestea un conflict de competente intre responsabilii Fondului si cei ai Ministerului de finante?

    Si inca ceva. Daca citesti textul Constitutiei ungare, observi ca nu este niciunde vorba de “persoane de origine maghiara, CETATENI AI ALTOR STATE” pe care guvernul ungar sa-i sustina, ci doar de ” unguri care traiesc in afara frontierelor sale (ale Ungariei – n.b.)” (art. D, din constitutia Ungariei, care va intra in vigoare la 1 ianuarie 2012), formula ce poate da nastere unor interpretari diferite, dar care nu seamana deloc cu transanta ta formulare (ma rog, cu formularea Comisiei de la Venetia :) ).

  18. 19 Paul iulie 6, 2011 la 11:45 am

    In continuare, pentru a lega usor raspunsul catre “blogideologic” de subiectul articolului de fata, ma intreb daca la “bacalaureatul-drama” din acest an judetele Harghita si Covasna ar fi fost mai eminente, daca predarea materiilor ar fi fost obligatoriu facuta in limba maghiara.

    …Deja diferenta de procente de promovabilitate dintre Harghita (64%) si Covasna (44%), te face sa cauti explicatii… in interior. Nu al coalitiei de guvernare, desigur :) .

  19. 20 Draghi Puterity iulie 6, 2011 la 11:45 am

    Sunt doua planuri aici.

    Situatia din invatamantul romanesc e grava, el aflandu-se intr-o continua deteriorare. Subscriu si eu la afirmatia dvs. “Pentru că, dincolo de re­zul­tatele de la bacalaureatul 2011, toţi universitarii şi toţi angajatorii ştiu că nivelul de pregătire cu care se ie­se din liceu este, pe an ce trece, tot mai problematic”. As mai adauga ca nu doar nivelul de pregartire scade de la an la an, ci si trasaturile pozitive de caracter.

    Referitor la cauze, as insista asupra uneia care mi se pare insuficent abordata in discutia publica: dupa 1990 si mai ales dupa 1998, cand internetul si mass-media au cunoscut o dezvoltare exploziva, scoala s-a vazut pusa in fatza unei concurente extreme pentru o resursa limitata – atentia tinerilor. Scoala formeaza din ce in ce mai putin tinerii, atat ca pregatire cat si ca si caracter, in conditiile in care legaturile neuronale din creierele lor sunt programate tot mai mult de televizor, jocuri pe calculator, retele de socializare standardizate (in care posibilitatile de interactiune sunt limitate si controlate), s.a.m.d. In plus, prin obtinerea informatiei mult mai usor si fenomenul copy/paste, dispare motivatia acumularii de cunostinte in propriul creier. Partea grava e ca golul ramas nu e umplut de moduri de prelucrare superioara a informatiei, de exemplu gandirea asociativa sau un pattern recognition mai performant.

    Pana cand psihologii vor gasi o solutie, cred ca singura sansa pentru a compesa lipsa de competitivitate a scolii in lupta concurentiala pentru atentia elevilor e sa imprumute din tehnicile de succes ale concurentei. Predarea trebuie sa devina un “show” care capteze permanent atentia tinerilor si sa le induca o motivatie puternica. Altfel, vom avea mai multe reclame la telefoanele mobile decat poezii ale lui Eminescu in creierele tinerilor nostri.

    Al doilea aspect e insa la fel de grav si se refera la tot mai multe indicii ca s-a dorit ca rezultatele acestui an sa fie atat de proaste.

    Doamna Ecaterina Andronescu afirma:

    Am o informaţie din judeţul Suceva care pe mine m-a cutremurat. Preşedintele comisiei de bacalaureat i-a adunat înainte de examen pe responsabilii din licee şi le-a spus ca rezultatul trebuie să fie cu 20% sub rezultatul de anul trecut.

    Iar Iulian Iancu comenteaza:

    Eu sunt convins că acest nivel foarte ridicat al subiectelor de la bacalaureat a fost intenţionat. Vă rog să priviţi acest eşec ca echivalentul unei crime cu premeditare. Este un tsunami căruia o să-i resimţim efectele timp de un deceniu, cu toţii. Voiam să-i picăm pe toţi, le dădeam la nivelul olimpicilor. Le-am dat undeva aproape. De ce? Unde sunt trimişi aceşti tineri? În zona muncii necalificate, în zona contractelor pe durată determinată, în zona salarizării minime.

    Si uite asa, visul lui Basescu de a avea mai multi tinichigii si ospatari se transforma in realitate.

    Ceea ce insa Basescu nu intelege, sau daca intelege e si mai grav, e ca acest lucru pune Romania si pe romani intr-o situatie de inferioritate in cadrul “diviziunii internationale a muncii” in UE. Adica altii vor fi cu mapa, noi cu sapa. Cum poate un conducator al unei tari nu doar sa accepte ci chiar sa induca o astfel de situatie? A cui interese reprezinta acest individ, Traian Basescu??? Cine ii da temele de casa, si cat vom mai accepta sa ne distruga inainte de a-l opri?

  20. 21 Theodora iulie 6, 2011 la 12:29 pm

    Conform ultimului sondaj CCSB 45% dintre cei intervievati au declarat ca nu intentioneaza sa se prezinta la vot
    http://theodora0303.wordpress.com/2011/07/06/cele-doua-romanii-sunt-de-fapt-trei-depindem-de-nehotarati/

  21. 22 Criticos iulie 6, 2011 la 1:27 pm

    Aţi pus degetul pe rană, dle A.N.! Aici e aici! Şi chiar nu ştiu cum se va mai putea drege şcoala noastră. Că scârţîie din temelii. Nimeni nu mai dă doi bani pe ea. Şi, da, are nevoie de un buget adecvat. În fiecare an sute de şcoli nu primesc avizul Sanepidului (cum va fi numit astăzi) şi totuşi cursurile se desfăşoară! De unde bani pentru un program serios, întocmit pe etape, pentru realizarea unei reţele de şcoli care să arate ca instituţii de cultură, loc de propagare a civilizaţiei? Banii, puţini câţi sunt, se cheltuie pe manuale alternative şi pe te miri ce alte mofturi, tot soiul de programe care mai de care mai suprarealiste şi mai “reformă”. Dascălul e împins spre tot soiul de activităţi numite extracurriculare, însoţite de un munte de hârtii. Ce anume face la clasă nu mai are nicio importanţă. Se tot redefineşte raportul profesor- elev – părinte, fără o limpede stabilire a sferelor de competenţă, s-a ruinat însăşi ideea de respect pentru autoritatea profesorului. NU mai înşir aici dureri vechi. Şi mă gândesc cu o amară voie bună că nu voi mai trăi să văd lumea născută dintr-o astfel de şcoală.

  22. 23 Pali iulie 6, 2011 la 1:48 pm

    Da,dar sa nu uitam totusi ….ce dai cam aia primesti !

  23. 24 Barbie iulie 6, 2011 la 2:06 pm

    Incapabilul de ministru Funeriu- “spaima bacalaureatului”- a recunoscut intr-un interviu ac singurele proiecte bune din invatatamant sunte cele facute de dumneavoastra, pe timpul guvernului Nastase: “Daniel Funeriu: Programul “cornul si laptele” a fost un succes si a contribuit la reducerea abandonului scolar

    Ministrul a mai enumerat si alte initiative pozitive luate in trecut
    Prin sistemul de educatie se deruleaza o serie de activitati sociale:
    - se dau bani pentru a merge la liceu-125 de mii de copii primesc anual bani,
    - 200 de euro pentru calculatoare-25 de mii de copii sunt cuprinsi in
    acest program
    - peste 700 de mii de copii primesc bani pentru rechizite”

    Cum indrazneste el, care a lasat mai bine din jumatate din tinerii absolventi, fara diplome si le-a dat viitoarul peste cap, sa enumere aceste proiecte?!Un nerusinat, incapabil macar sa le continuie! Acum sunt bune aceste proiecte, dar cand vria sa le opreasca nu erau bune?!

  24. 25 teostanc iulie 6, 2011 la 2:23 pm

    @nastase,

    Sustin si eu demersul dvs. Pe un fir mai in spate am scris cateva cuvinte.

    Reforma este val dupa val, ca popoarele migratoare, ca nu apuca nicio noua reglementare sa se aseze, ca vine alta. Reforma “for ever”.

    In apa, cand se intalnesc mai multi curenti, formeaza un vartej. Daca te nimeresti acolo, esti terminat; te duci la fund; asa si in invatamantul romanesc.

    Sa pui conducator un om care a avut numai pregatire teoretica este ca soferul care conduce fara permis, deoarece a luat sala dar a picat la proba practica. Face accident dupa accident.

    Si sfada permanenta cu profesorii;

    Si modelul Basescu, ori cum ai pregatirea tot reusesti daca vrei, sunt si ele cauze credibile.

    Rezultatul este normal, avand in vedere ca exigenta s-a manifestat numai la examen nu si cotidian.

    Totusi, o latura buna tot a fost. Ne-a aratat tuturor cum stam in acest domeniu. Respectiv, foarte prost, mizerabil.

    Normal ar fi ca jucatorul sa-si asume raspunderea.

  25. 26 blogideologic iulie 6, 2011 la 3:00 pm

    @ Paul
    De ce nu citeşti cu atenţie ?

  26. 27 teostanc iulie 6, 2011 la 3:38 pm

    @nastase,

    PS

    1. Guvernul Nastase ramane singurul care a investit major in invatamant;

    Tampitii au ras de laptele si cornul, de salile de sport si de autobuzele scolare. Ca si cum toti copii tarii au mertan la poarta!

    2. Am scris gresit ‘oricum’si corectez acum.

  27. 28 harabula iulie 6, 2011 la 4:17 pm

    Off topic @teostanc
    Daca am inteles bine, nu esti de acord cu protestele mele privitoare la exprimarea “trecerea in nefiinta”. Argumentul d-tale era urmatorul: Daca exista exprimarea ” painea noastra cea spre fiinta”, trebuie sa admitem si “nefiinta”.
    Domnule teostanc, “Tatal nostru” este rugaciunea pe care ne-a dat-o Iisus. Matei (6;9,13) dar si in Luca (11;2,4)
    In original (greaca) propozitia la care faci referire este “ton arton hemon ton epiousion dos hemin semeron”.
    Vulgata lui Ieronim traduce: “panem nostrum supersubstantialem da nobis hodie”.
    Dar inina
    -

  28. 29 Socrate iulie 6, 2011 la 4:22 pm

    Avem o gazda care valoreaza mai mult decat greutatea sa in aur. Citez din Lumea Justitiei :
    “Procurorii DNA au transformat o evaziune de 13 miliarde ROL din firmele denuntatorului, in dosare pentru Adrian Nastase. Denuntatorul nu a mai fost acuzat de constatarile Garzii Financiare.
    Garda Financiara a descoperit un prejudiciu de peste 13 miliarde de lei vechi la societatile administrate in fapt de Popa
    Garda Financiara a transmis catre DNA, in ianuarie 2006, o nota de constatare in urma unui control incheiat la Conimpuls, o nota de constatare de la Vertcon si notele explicative date de Cristina Popa, toate incheiate in 19 ianuarie 2006. Iata ce spunea Garda Financiara ca a descoperit la cele doua companii: “prin faptele descrise in notele de constatare sus mentionate, consideram ca SC Conimpuls SA a adus un prejudiciu estimativ bugetului de stat in suma de 8.143.601.734 lei, iar SC Vertcon SA a adus un prejudiciu bugetului de stat in suma de 5.635.995.071 lei. Precizam ca prin adresa noastra am solicitat ANAF sa dispuna masurile necesare pentru efectuarea unor controale de fond la societatile comerciale sus mentionate tinand cont si de faptele descries in notele de constatare ale Garzii Financiare”. In ianuarie 2006, Cristina Popa era un om important in cele doua companii, administrandu-le in fapt. Concluziile Garzii Financiare au ajuns la DNA, la fel cum a facut-o si Cristina Popa, la cinci zile de la intocmirea acestor rapoarte, amintindu-si brusc cum au intimidat-o Nastase si Jianu ca sa faca acea evaziune. Popa nu a explicat niciodata si nici procurorii nu si-au pus intrebarea cum putea Jianu sa intervina in companii si sa determine comiterea unor infractiuni, in conditiile in care aceasta nu avea nicio calitate in cele doua societati, iar Popa era chiar actionar.
    Popa si-a amintit la DNA, in doua autodenunturi din aceeasi zi, ca Nastase, Jianu si Mitrea sunt de vina pentru evaziune
    In aceeasi zi, Popa a mai depus un autodenunt, in care si-a adus aminte si de 16 containere aduse din China, pe care le-a “aranjat” la vama tot de frica Irinei Jianu. Numai ca, de aceasta data, procurorii au primit suficienta munitie pentru a deschide un al doilea dosar pe numele lui Adrian Nastase
    http://www.luju.ro/magistrati/dna/procurorii-dna-au-transformat-o-evaziune-de-13-miliarde-rol-din-firmele-denuntatorului-in-dosare-pentru-adrian-nastase-denuntatorul-nu-a-mai-fost-acuzat-de-constatarile-garzii-financiare

  29. 30 Vasile, iulie 6, 2011 la 4:34 pm

    Din nou ai dreptate Harabula sunt superficial, dar in inteligenta dumitale ai inteles despre ce este vorba,sau nu?

  30. 31 Vasile, iulie 6, 2011 la 4:44 pm

    Harabula,
    Elaboreaza domnule ca sa-mi dai prilejul inca o data sa te corectez, la trei vorbe spui trei prosti cu ale mele cinci , intradevar esti fara greseala.

    Eu inca astept explicatiile de rigoare ,ce ai vrut sa spui prin perla te citez “la fel si la Romana” asa ai scris dumneata in lucrarea scrisa la romana de la baccalauareat?

  31. 32 harabula iulie 6, 2011 la 4:59 pm

    @teostanc
    Scuza-ma, am transmis din greseala in mijlocul textului.

    In textul latin uzual avem “Panem nostrum quotidianum da nobis hodie”
    Biblia romana de la 1688: “Painea noastra cea de toate zilele da-ne-o noao astazi”,
    Aceeasi traducere in biblia de la Blaj.
    Biblia Galaction traduce “Painea noastra cea spre fiinta da-ne-o noua astazi”
    Dumneata citezi probabil dupa Biblia din 1968 sau o reeditare a acestea, care reia traducerea Galaction.
    Diortosirea lui Anania zice “Painea noastra cea de toate zilele da-ne-o noua in fiecare zi”

    Cornilescu traduce “Painea noastra cea de toate zilele da-ne-o noua astazi” dar cu varianta la subsol “Painea noastra cea pentru mâine da-ne-o noua astazi”

    Sa mai amintesc ca in franceza avem “Donne-nous aujourd’hui notre pain de ce jour” dar si “pain substantiel”

    Toata chestia stimate domn, este cum traducem acel “epiousion”

  32. 33 Doru Coarna iulie 6, 2011 la 6:44 pm

    @ teostanc,

    bac-ul asta n-a aratat nimic in afara faptului ca izmenelile basescului se traduc in practica intocmai si la ordin, fara discernamant! Daca subiectele ar fi fost acordate gradului real de pregatire, atunci imaginea ar fi fost reala si ea, dar cand dai subiecte peste media pregatirii, asta se intampla!

    Eu as putea lejer formula subiecte astfel ca nici olimpicii sa nu promoveze bac-ul, nici chiar profesorii lor, dar ar insemna ca sunt dus cu pluta. Desi, nici funeriu n-ar promova…

    Problema este sa estimezi exact nivelul mediu al pregatirii candidatilor si sa dai subiecte care sa-i directioneze pe fiecare in functie de rezultat: cel care a luat 2 la mate, va intelege ca n-are ce cauta la o facultate tehnica sau bazata pe stiinte exacte, si tot asa… Scopul este de a ajuta candidatul sa se orienteze in urma evaluarii, si nu de a-i distruge o vara sau un viitor de dragul consideratiilor unui irational notoriu.

    Sigur insa, toate astea presupun nitzica judecata si multa buna intentie, ori…

  33. 34 Ovidiutzu iulie 6, 2011 la 6:57 pm

    Astazi am vazut-o pe doamna ministru de la Transporturi spunind prin viu grai la ProTv ca pe ea nu o intereseaza pretul de la licitatii. Propun sa stingem lumina si sa plecam deoarece daca sa ajuns aici inseamna ca banii nostrii sunt furati pur si simplu si dati cui trebuie. Motivatia dinsei este ca preturile mici se transforma in viitoare mariri de preturi pe diferite motive. Este cumva doamna un medium si oare nu mai exista prezumtia de nevinovatie, cum poti sa spui cuiva care da un pret mai mic decit altul ca … stii tu ca va veni dupa mariri de pret. Oare chiar nu poate nimeni si nimic sa-i opreasca? Nu inteleg de ce se mai fac licitatii… chiar nu mai inteleg NIMIC si simt ca sunt furat pe fata.

  34. 35 M.Voicu iulie 6, 2011 la 7:31 pm

    BAC
    Dacã programele (evit cuvântul ãla porcos – preluat în loc de traducerea lui con-sacratã), şi chiar regulile de supraveghere, au fost diferite, cu aceleaşi subiecte s-au mãsurat alte bãieri !
    -A)-Pe când participam la întocmirea subiectelor de admitere (unde nu era numai evaluare, ci şi concurs), condiţiile de bazã pentru acceptarea propunerilor de subiecte erau :
    1) Toate sã fie rezolvabile prin CUNOŞTIŢELE DIN CADRUL PROGRAMEI;
    2) Fiecare subiect sã aibã gradient de dificultate prin întrebãri NE-interdependente, astfel ca eroarea la un rãspuns sã nu influenţeze rezolvarea altor puncte (prin asta se evita departajarea la a doua zecimalã);
    3) Sã nu se aleagã nici-un subiect integral aşa cum a fost propus (înainte de validare se fãcea cel puţin o schimbare). Oricum, tot nu pot înţelege cum, acum, unii elevi au avut rezolvarea sub foile pentru examen ?
    -B)-Acum, înţelesei cã în Harghita şi Covasna e tot atâta autonomie cât în Suceava; CARE N-AU AVUT VICE-PRIM DE CEVA MARE, NŢ !

  35. 36 Revizorul tehnic de trenuri iulie 6, 2011 la 7:42 pm

    MI-A VENIT INIMA LA LOC

    Aseară era răcoare în parcul ce-l frecventez, şi curat. Mulţumesc Oprescule ! Un grup de tineri frumoşi şi foarte spălaţi interpretau la coarde o melodie neauzită de mine până atunci, pe versuri clare, ce le-am reţinut graţie repetării lor de către interpreţi :

    Vreau să mătur glodul cu mutra lui Jon*.
    Mama lui de câine cu ochi de bufon !
    Refren:
    Hai în pui mei, Javră Ordinară ;
    Ai făcut din ţară una de ocară !
    ………………………………………….

    Ei stăpânesc armele democraţiei, şi vor învinge ! Mi-am zis, simţindu-mă de… 19 ani.

  36. 37 Ghita Bizonu' iulie 6, 2011 la 7:54 pm

    Paule

    in ziarul Romania Libera am gasit formularea :d toţi compatriotii de origine maghiară de dincolo de graniţe: e vorba, în primul rând, de minorităţile maghiare din România, Serbia, Ucraina şi Slovacia. si daca pron compatrioti “unguri care traiesc in afara frontierelor sale (ale Ungariei – n.b.)” care mai suny si cetateni ai acelor sata este unsor cam ca naiba Si arat ca Vaterlandu orbnaist tinde sa dea peste margini. Si imi aduc aminte ca si in anii 30 …
    Fiindca ddraga patria este aia unde traiesti si a carui cetatean esti.

  37. 38 Ghita Bizonu' iulie 6, 2011 la 7:57 pm

    Theodora

    ceva si mai nashpa.. pana si io ma intreb daca va merita sa imi misc chintalu pana la vot .. si imi este frica ca daca ploua NU !!
    Ca de ceav timo ma cam ia cu greata cand vaz .. ce sa zic ? Delasare si lipsa de orice orzont

  38. 39 ALM iulie 6, 2011 la 9:40 pm

    Astazi, la 70 de ani si cateva zile, primarul PSD al Iasului Gheorghe Nichita, s-a hotarat sa comemoreze “Pogromul de la Iasi” in stil modern. Tot cu “civili” care participa la arestari, tot cu politisti locali care servesc alte interese, singura deosebire o constituie aparitia mascatilor PL si a dubei cu girofar.

  39. 40 Spiridus iulie 6, 2011 la 11:53 pm

    Străinii ne cumpără ţara bucată cu bucată. Guvernul e îngrijorat (http://www.money.ro/)

    Aiurea….
    Pai, nu face guvernul tot ce ii sta in putinta sa creeze conditii de indepartare a unei parti din teritoriul tarii pe care o pretinde ca o administreaza, cedand nepermis santajului unei formatiuni „culturale”?
    Nu face seful de facto al guvernului declaratii iresponsabile care indeparteaza posibilitatea reintregirii natiunii romane?
    Asa ca, m-am saturat pana peste cap de (in)competenta actualei administratii.
    Pacat ca nu pot fi optimist nici in ceea ce priveste alternativa. Desi, poate mai e o speranta. Sa isi dea seama USL ca doar cu politruci nu ajungi departe.

  40. 41 Bibliotecaru iulie 7, 2011 la 12:01 am

    Cu greu mă reţin să nu intervin la discuţia legată de “nefiinţă”… :D
    Dar mi-am învăţat lecţia.

  41. 42 Sibilla iulie 7, 2011 la 12:51 am

    @Draghi Puterity,
    CORECT !!

  42. 43 blogideologic iulie 7, 2011 la 3:00 am

    „Un cercetator chimist isi permite sa faca experimente in laborator. Daca e nemultumit de rezultat, reia experimentul, schimband cantitatile sau adaugand alte substante din tabelul lui Mendeleev. In domeniul social insa, experimentele sunt irepetabile. Destinele unor copii care au dat acest examen au fost frante. Si nu doar din vina lor…” scria domnul Adrian Năstase o analogie pe firul despre Bac-ul de vară, cu titlul „Funeriu şi Mendeleev”. Comentariul din iulie 5, 2011 la 8:19 pm, scris de @Baronul Munchhausen îmi arată că unii nu înţeleg natura acestui blog. În sensurile de civilizaţie şi de civilitate. Eu nu spun că analogia face posibilă judecata de valoare (doar filozoful Andrei Pleşu crede aşa ceva în broşura uzurpatoare de titlu). Nu am tăgăduit vreodată că sînt interesat de evoluţiile contemporane nouă ale spiritualităţii vechii şcoli de la Sfântu Sava. O şcoală care a creat ideologia naţionalismului românesc, înrudit prin acquis cu jeffersonianismul american. De asemenea am mai spus că blogul AN a creat o comunitate epistemică virtuală, o comunitate de Limba Română pe Internet, ceea ce nu-i lucru mărunt. Intervenţia comentatorului @Baronul Munchhausen îmi oferă ocazia unei necesare corecturi epistemice. Nici „clorura de sodiu”, nici „clorura de vinil” nu se află în tabelul lui Mendeleev. A fost doar o răutate gratuită din partea comentatorului @Baronul Munchhausen. Analogia chimică pe care o propunea domnul AN este prezentă într-un tip de reacţii studiate la chimia anorganică de liceu. Şi reacţiile acelea (în principiu generatoare de forţe electromotrice) fac într-adevăr apel la o serie de elemente din tabelul lui Mendeleev. Este interesantă, pentru mine, căutarea de sincronii pentru sinergii. Iată-mă pe mine, un protocronist, vorbind răspicat despre sincronism ! Ideologia naţionalismului românesc incorporează un acquis european numit ideologia primară a lui Destutt de Tracy. Insist mereu pe tema aceasta deoarece noi, românii, am pierdut Epoca Luminilor. Or, ideologia lui Destutt de Tracy a mai fost supranumită „ultima dintre filosofiile clasice”. Şi, îmi permit să spun eu, „prima dintre filosofiile moderne”. Continuând firul discuţiei pe blog, trasez sincronic germenii analogiei chimice propuse de domnul Adrian Năstase exact la acel timp al genezei ideologiei primare. Destutt de Tracy, el însuşi, era moult influenţat de analiticitatea lui Lavoisier. Care îl influenţa şi pe italianul Alessandro Volta, primul inventator care foloseşte elementele seriei electrochimice. Să fie totuşi limpede, eu numai despre principiile reformei învăţământului românesc vorbesc de fapt. Dar „Toate-s vechi şi nouă toate”. Temele principale de discuţie ale grupului de Ideologi primari erau : “Cum percepem lumea ? Ce facem în esenţă atunci când gândim şi vorbim ? În ce fel raţionăm ? Care-i legătura între diversele categorii de semne şi gândire ?” Acestea sunt de altminteri chestiuni filosofice milenare, examinate cu perseverenţă şi în zilele noastre în cadrul ştiinţelor cognitive. Reforma învăţământului românesc trebuie să pornească de la nişte principii ale ştiinţelor cognitive. Ideologii primari au încercat să găsească o soluţie unificatoare la toate aceste întrebări. Destutt de Tracy a formulat respectivele reflecţii teoretice în perioada încarcerării sale de sub Teroare, şi a propus totodată o extensie inedită a postulatului identităţii din Logică (despre care domnul Constantin Rădulescu-Motru spunea că este esenţial pentru cultura română). Destutt avu şansa supravieţuirii. În deschiderea de după 9 thermidor anul II, a supus „principiile ideologice primare” atenţiei amicilor săi reuniţi în salonul de discuţii filosofice al Doamnei Anne-Catherine Helvétius, supranumită Notre-Dame d’Auteuil. În salonul Madonei din Auteuil îl cunoaşte Destutt de Tracy pe generalul Napoleon Bonaparte. Ceva mai târziu, în Campania din Italia, generalul îl ascultă direct chiar pe Alessandro Volta care prezenta invenţia sa.

  43. 44 CRAI NOU iulie 7, 2011 la 7:50 am

    PERLE BAC

    ° Inima este cel mai important organ genital al omului.

    ° Cu ajutorul câinelui Vitoria Lipan si-a gasit foarte repede zăcămintele sotului.

    ° In 1877 trupelor rusesti li s-a permis sa traverseze teritoriul Romaniei, impreuna cu tancuri si avioane, iar romanii le-au dat mâncare si cazare contracost.

    ° Poezia “Sburatorul” de Ion Has Radulescu este un omagiu adus aviatorilor romani.

    ° Mircea cel Batrin a fost inmormântat la Cozia impreuna cu umbra sa

    ° Dintre cele cinci scrisori trimise de Eminescu, prima este considerata a treia.. In “Scrisoarea a treia” se desfasoara bătălia de la Rovinari.

    ° Mircea cel Mare, care prima data a fost batrân, sta la un discurs cu Baiazid. Acesta il primeste politicos, dar cu obraznicie, şi-l face in tot felul, ca pe o albie de porci. Când Baiazid il intreaba arogant “Tu esti Mircea?”, domnitorul roman nu se pierde cu firea si ii raspunde la fix: “Da-mparate! “. Pâna la urma Mircea cel Mare, desi batrân il va ingenunchia pe trufaşul otoman cu câteva proverbe si zicatori bine plasate.

    Imparati cu care lumea nu putea sa se mai impace au venit si la noi in Romania si au cerut pamânt şi de băut, dar cum veniră s-a lamurit cu cine are de-a face si s-a dus de-a berbeleacul cu pleava pulberată, c-au ramas doar câteva de bucati de eniceri si spahii fugind, dintre care este amintita “inspre Dunăre, o mina.”

    ° La a-2-a parte a subiectul cerinta este compunerea unei scrisori catre o persoana imaginara pe nume Paula. Un elev raspunde(in scris):”Eu nu mai scriu scrisori pt k am internet… si pe Paula nici nu o cunosc!”

    ° Manole a pus-o pe Ana la zid si a inceput sa o lucreze.

    ° Poema “Miorita” circula pe bază orala, adica nu a fost scrisă, din motive tehnice. In balada “Miorita” este vorba de trei ciobani care comploteaza impreuna sa-l omoare pe unul dintre ei. Ciobanul “Mioritei” a spus ca la cap să-i puie diverse categorii de fluiere.

    ° Multimile de boieri exploatatori işi tineau banii numerar in pungi. Haiducii ii atacau si ii uşurau de bani in toate baladele.

    ° Calin ţine de mâna mireasa care are părul lung de fericire.
    Ea luptă să puna mîna pe dragostea flăcăului.

    ° Poetul îsi asteapta iubita ca împreuna sa cutremure o barcă.

    ° Ion Creanga s-a nascut între anii 1887-1889.

    ° Nechifor Lipan a avut fericita ocazie de a nu se mai întoarce acasa fiind jefuit de niste oameni invidioşi.

    ° În romanul “Rascoala” personajul principal este poporul si marea masa a ţăranilor.

    ° Dimitrie Cantemir a avut un rol însemnat în viata sa.

    ° Nechifor Lipan stătea ” pe spate cu faţa in jos”..

    Haiducii din doine, balade si idile erau liberi si fericiti ca pasarile, animalele si pestii care zburda prin codri. De cum venea primavara, haiducii cei harnici plecau in padure. Acolo ei cântau suflând din frunză si lăsindu-i pe boieri cu buza umflată.

    ° Latina clasica este o limba moarta, care nu se poate vorbi decit in scris. Dupa caderea Imperiului roman, o parte din latina clasica defuncta a devenit bulgară. Limba romana are la baza latina bulgară, amestecată cu elemente de dacă si o groază de cuvinte slabe. In secolul al XV-lea, limba vorbită de popor era considerata vulgară si n-o vorbea nimeni.
    Basmul este o poveste mai lungă, poate fi chiar cât o carte groasă, şi are atâtea personaje că nu le mai tii numarul dar trebuie sa fii atent la fabulă ca te intâlnesti cu ea si in final.

    În cunoscuta baladã Miorita, sunt descrise câteva întâmplãri în care sunt implicate doi criminali, o oaie turnãtoare, si un cioban care şocheazã prin prostia lui.

    ° Toma Alimos era viteaz pentru cã cu o mânã conducea calul, cu o mânã îşi ţinea maţele si cu o mânã se bãtea cu Manea..

    ° Împãratul avea o grãdinã si în fund un mãr.[ CEA MAI TARE ]

    Eminescu este trist pentru cã nu a reusit sã facã nimic în viaţa lui.

  44. 45 Cârcotaşu iulie 7, 2011 la 9:16 am

    @ M Voicu,

    Fiecare subiect sã aibã gradient de dificultate prin întrebãri NE-interdependente, astfel ca eroarea la un rãspuns sã nu influenţeze rezolvarea altor puncte

    Bacalaureatul fiind un examen de evaluare a pregătirii, la sfârşitul unui stagiu de învăţământ, în punerea problemelor de rezolvat de către candidaţi, n-ar trebui să fie admise întrebări de tip “capcană”, care testează gradul de atenţie şi nu cunoştinţele. Tipice pentru această categorie de “încercări” sunt întebările tip chestionar grilă: Nu-i aşa că: a)…; b)…; c)…; Aceste întrebări nu au ce căuta într-un examen de evaluare, cu atât mai mult cu cât de răspunsul la această întrebare se condiţionează continuă rezolvării subiectului, care-n final are o pondere mare în notarea lucrării şi mai ales nu au ce căuta într-un examen dat de copii, un examen ce se consideră serios, de genul examenului de bacalaureat.
    Exemplul ce ilustrează această boală didactică a unora, de a monta capcane, este tocmai proba scrisă la limba română a examenului în discuţie, bacalaureatul 2011:
    Subiectul III,
    Caracterizarea unui personaj dintr-o operă dramatică de I.L.Caragiale, Camil Petrescu sau Marin Sorescu.
    Adica un personaj din “O scrisoare pierdută” de I.L. Caragiale, “Jocul ielelor” de Camil Petrescu sau “Iona” de Marin Sorescu.

    Prima problemă este capcana din întrebare. Este vorba de un cuvânt din lb. română, dramatic cu două înţelesuri de dicţionar:
    1. Care ține de dramă sau de teatru, privitor la dramă sau la teatru.
    2. Fig. (Despre întâmplări, împrejurări, situații, momente etc.) Bogat în contraste și în conflicte; zguduitor, impresionant.

    Cine a gândit că cerinţa se referă la genul dramatic a ales Caragiale, iar cine a gândit că ar fi vorba de dramatismul conflictului a ales Camil Petrescu. Ce cunoştinţe au fost evaluate până acum?
    A fost capcană? Evident. A fost cinstit? Eu zic că NU!
    Acesta a fost doar un exemplu.

  45. 46 teostanc iulie 7, 2011 la 9:46 am

    @harabula,
    idem, off topic

    In afara de Tatal Nostru, cu painea cea spre fiinta( n-am auzit de niciun mort care sa manance, nici macar paine) citez definitia de dictionar:

    “Etimologie, din lat. fientia.

    Substantiv

    Declinarea substantivului ființă
    f. Singular Plural
    Nominativ-Acuzativ ființă ființe
    Articulat ființa ființele
    Dativ-Genitiv ființei ființelor
    Vocativ ființo ființelor

    ceea ce are viață.
    existență reală”"

    Am citit la un preot notiunea de fiinta vie ca sa explice perenitatea fiintei. Nu pot sa sustin aceasta acesta definitie.

    Sub aspect teologic, dupa mine, fiinta este un corp insufletit iar nefiinta un corp de la care sufletul a zburat la cele vesnice. Adica un mort, un decedat.

    Nu am pregatirea necesara sa continui acest subiect cu argumente, dar mi se pare revelatoare utilizarea exprimarii ‘painea cea spre fiinta’, in locul ‘painea cea de toate zilele’

  46. 47 Vasile, iulie 7, 2011 la 10:08 am

    Crai nou,

    Asteai vechi!

  47. 48 Baronul Munchhausen iulie 7, 2011 la 10:16 am

    #blogideologic,

    Imi pare rau pentru tine, dar intr-un experiment chimic, daca nu-ti iese rezultatul scontat, nu schimbi un element cu altul. Decat daca esti novice si vrei sa vezi cam ce ar iesi. Chiar daca nu vei fi de acord, am sa-ti spun ca n-a fost o “rautate gratuita” ceea ce am scris. A schimba elementele reactiei este o cale, pe care eu o consider inadecvata, pe cand a schimba parametrii, la care are loc reactia, o consider cu adevarat o metoda proprie domeniului cercetarii.

    Mi-ai reprosat ca am dat exemplul cu clorura de sodiu si cea de vinil care “n-ar fi prezente in tabloul lui Mendeleev”, dar te rog eu, spune-mi in cate experimente se folosesc ca reactanti doar elemente chimice si in cate sunt introduse compusi chimici? Stiu ca nu esti chimist, nici eu nu sunt, dar dupa cate imi amintesc din liceu, in natura nu se gasesc decat foarte putine elemente chimice in stare libera, majoritatea acestora fiind sub forma de compusi chimici, cu diferite grade de complexitate.
    Pe de alta parte, doar ucenicul vrajitor se apuca de experimente fara sa stie sau sa banuiasca macar la ce va ajunge. Un cercetator chimist pleaca de la niste date pe care le stapaneste si in caz ca nu va reusi din prima incercare, are posibilitatea sa stabileasca parametrii la care a avut loc experienta si, in consecinta, va schimba parametrii de stare si nu reactantii. Stiu ca tu te pricepi la cam toate materiile, de aceea ti se par banale subiectele de pe blogul d-lui Nastase si, zilnic, introduci pe blog subiecte off topic. Din pacate, pentru tine, nici aici pe acest blog, nici pe blogul personal, de unde le-ai transferat, acele subiecte nu starnesc interesul cititorilor. Chiar am vrut sa te intreb, de multe ori, care este mobilul perseverarii in aceasta directie: vezi ca oamenii te ocolesc si pe blogul personal si aici si, totusi, tu o tii langa, cu aceleasi subiecte.
    Ceea ce faci tu este intr-adevar o impolitete fata de gazda blogului: cum iti permiti sa deturnezi atentia si dezbaterile de la subiectul propus de gazda si sa propui tu alte subiecte? Si asta se intampla zilnic, saptamana de saptamana, luna de luna, nu este un caz izolat.
    Mi s-a intamplat si mie sa postez un subiect off topic odata, dar era pe un subiect “arzator la ordinea zilei” si care a starnit, ulterior, o valva si o incrancenare a argumentarilor, pe care n-am banuit-o initial: cazul Severin la PE.
    De aceea, in consecinta, cred ca esti nu doar ipocrit prin ceea ce ai incercat sa faci ci si un lup moralist , cum sunt de obicei prm-stii.

  48. 49 lupi iulie 7, 2011 la 10:28 am

    @ Crai Nou —- Dumenzeule , astea cred ca le-ai ,, compus ” tu !!!???!!. Nu poate fi ceva adevarat !! SE POATE CA , PESTE 30 DE ANI , O ASEMENEA LOAZA SA AJUNGA PRESEDINTELE ROMANIEI DACA CHIORILA , UN PARIA AL GENERATZIEI LUI , DOMNESTE ACUM LA COTROCENI !!??.DOAMNE , DUMNEZEULE MARE !!!.

  49. 50 Paul iulie 7, 2011 la 12:29 pm

    Ghita Bizonu’,

    e cam reductor sa crezi ca “patria este aia unde traiesti si al carei cetatean esti”, intr-o lume care are ca deviza “UNITATE IN DIVERSITATE” (deviza UE), nu gasesti?
    Hai, un slogan “patria este acolo unde mi-e bine” (“ubi bene, ibi patria – Cicero), mai are o oarecare conectare in realitatea pragmatica, nu?

    blogideologic,

    am citit mai cu atentie, pe diagonala (sic!), si tot asa mi-a dat. Cred ca e randul tau sa citesti mai cu atentie :) .

  50. 51 blogideologic iulie 7, 2011 la 3:57 pm

    @ Paul
    Există gradarea semnelor de citare. Nici atâta lucru nu ştii ?

  51. 52 blogideologic iulie 7, 2011 la 4:02 pm

    @ Baronul Munchhausen
    Ţi-am dat toate datele. Văd că nu înţelegi.

  52. 53 Baronul Munchhausen iulie 7, 2011 la 4:05 pm

    @Nastase,

    De la “Funeriu si Mendeleev” la ” Cand trecutul se razbuna” am constatat o schimbare certa de perspectiva in abordarea subiectului si cred ca e ceva mai realist articolul din JN. Nu aveam pretentia sa renuntati integral la criticile adresate actualei guvernari, dar am observat o nuanta noua privind responsabilitatea psd si a dvs, personal, vis a vis de problema invatamantului preuniversitar, in special. Ma stiu ca rivalitatea dintre psd si pdl si viceversa este atat de mare incat nu prea lasa loc negocierilor, chiar si atunci cand acestea sunt singura solutie.

    P.S. Am omis pana acum sa ma pronunt asupra impactului actiunii “cornul si laptele” asupra ponderii abandonului scolar fiindca, imediat in clipa urmatoare cititrii acestui pasaj, din primul articol, mi-a rasarit in fata ochilor imagini din “Tiganiada” lui Budai-Deleanu. Si nu vroiam sa fac vreo gluma pe aceasta tema, chit ca eram tentat….
    Fara a nega importanta acestui sprijin pentru scolari, mi se pare mai mult decat exagerat sa spunem ca datorita acestei initiative a guvernului Nastase, a scazut semnificativ abandonul scolar. Ar fi prea grava situatia daca “cornul si laptele” ar fi fost un asemenea factor de persuasiune.

  53. 54 Doru Coarna iulie 7, 2011 la 4:57 pm

    @ teostanc,

    e vorba despre fiinta vie si fiinta spirituala, sau spirit. Ca sa le deosebeasca, se adauga “vie”.

    Toate textele astea se pot interpreta in fel si chip si nu vei sfarsi niciodata, fiecare bazandu-se pe cele doua directii fundamentale, cea materialista si cea spirituala, aceasta fiind cea logica, corecta, caci existenta fiintei spirituale este la fel de obiectiva ca si cea a fiintei vii, materiale.

  54. 55 harabula iulie 7, 2011 la 5:09 pm

    @Carcotasu
    Stimate domn, daca tot vrei sa critici cu orice pret, citeste macar pana la capat subiectul pe care vrei sa-l incriminezi.
    Ai omis:
    “Ilustrarea a patru elemente de structura si compozitie ale textului dramatic ales, semnificative pentru tipologia personajului (actiune, conflict, relatii temporale si spatiale, INDICATII SCENICE (s.n.), tehnici specifice, limbaj, final etc.)”

    Atentie! Indicatii scenice.
    Doar nu vrei sa spui ca elevii nici n-au citit enuntul subiectului pana la capat.

  55. 56 harabula iulie 7, 2011 la 5:40 pm

    @teostanc
    Stimate domn, daca te preocupa chestiunea, iti recomand “Devenirea intru fiinta” a lui Constantin Noica si “Sentimentul romanesc al fiintei” de acelasi.
    Cioran se intreba: sentimentul romanesc al fiintei! Ce-i asta? Ca si cum ai zice “sentimentul brazilian al fiintei”.
    Daca cumva lai citit deja pe Noica, imi cer iertare.

    In legatura cu rugaciunea “Tatal nostru” eu cred ca ar trebui sa tinem seama de contextul in care Mantuitorul ne-o
    daruieste.

    ” 5. Iar când vă rugaţi, nu fiţi ca făţarnicii cărora le place, prin sinagogi şi prin colţurile uliţelor, stând în picioare, să se roage, ca să se arate oamenilor; adevărat grăiesc vouă: şi-au luat plata lor.
    6. Tu însă, când te rogi, intră în cămara ta şi, închizând uşa, roagă-te Tatălui tău, Care este în ascuns, şi Tatăl tău, Care vede în ascuns, îţi va răsplăti ţie.
    7. Când vă rugaţi, nu spuneţi multe ca neamurile, că ele cred că în multa lor vorbărie vor fi ascultate.
    8. Deci nu vă asemănaţi lor, că ştie Tatăl vostru de cele ce aveţi trebuinţă mai înainte ca să cereţi voi de la El.
    9. Deci voi aşa să vă rugaţi: Tatăl nostru…”
    Matei cap. 6

    Daca-mi este permis sa-mi spun parerea, cred ca traducerea “de toate zilele” este cea mai potrivita.

  56. 57 CRAI NOU iulie 7, 2011 la 6:04 pm

    Lupi,

    Imi simplifică răspunsul comentariul de la 10:08 am : „Crai nou, Asteai vechi !”

  57. 58 Cârcotaşu iulie 7, 2011 la 6:42 pm

    @ Teostanc,
    N-am urmărit discuţia, dar definiţia de dicţionar este aceasta: FIÍNȚĂ, ființe, s. f. 1. Tot ceea ce are viață (și se mișcă); viețuitoare, vietate. ♦ Spec. Om; persoană. 2. Existență; viață. ◊ În ființă = a) (loc. adj.) existent; b) (loc. adv.) în realitate, aievea. ◊ Expr. A da ființă = a) a da viață, a naște; b) a realiza, a făuri, a concretiza. – Fi + suf. -ință.
    E ceva mai complexă decât…

  58. 59 nastase iulie 7, 2011 la 7:50 pm

    Baronul Munchhausen,
    Din pacate, pentru familiile foarte sarace, inclusiv pentru cele ale romilor, acest program a avut si un astfel de rol. Sau, din fericire.

  59. 60 Cârcotaşu iulie 7, 2011 la 8:04 pm

    @ Harabula,

    Nu ştiu de unde rezultă că ţin să critic “cu orice preţ”, rog argumentare. M-ar fi mirat să lipsească tentativa asta de înţepătură.
    Din partea mea e singura exprimare de poziţie în ceea ce priveşte acest subiect (bacalaureatul 2011).
    Evident că vei găsi o grămadă de argumente pentru a susţine ceea ce ţi se pare a fi atacat. În fapt alcătuirea subiectelor este opera unor profesori, iar ceea ce mai rezultă din ce-am spus este aceea că de o interpretare (asta este de fapt) se leagă mai departe rezolvarea subiectului, cu pondere de 30% în economia lucrării.
    Sigur că dacă e să ne dăm deştepţi oricine poate spune că e evident că era vorba de o “operă dramatică” ţinând deci de genul literar respectiv, ba aş putea susţine asta cu o argumentaţie mult mai valabilă decât o faci d-ta.
    Diferenţa între noi, aici şi un proaspăt elev de liceu, care a fost derutat de această punere a problemei, este cea a vârstei, a experienţei, precum şi lipsa oricărei mize (în ceea ce ne priveşte). Îmi pare rău dar nu faci decât să-mi confirmi părerea, de loc măgulitoare, pe care mi-am făcut-o.

  60. 61 Fault iulie 7, 2011 la 8:12 pm

    RĂSPUNS OMOLOGAT LA BAC

    Jon* este locul geometric al prostiei prezidenţiale din toate timpurile care satisface o anumită proprietate – falimentul generalizat.

    Jon* – Javra Ordinară Naţională.

  61. 62 Cârcotaşu iulie 7, 2011 la 8:14 pm

    PS – Referirea la indicaţii scenice nu exista în textul citit de mine, am citit zeci de variante până am găsit-o pe aceasta, care mi s-a părut a fi cea mai cuprinzătoare. Dar evident că scenariul nu ţine exclusiv de teatru, iar un roman poate fi ecranizat. Nu pot aprecia care a fost chimia internă a celor ce au tratat “Jocul ielelor” în loc de “O scrisoare pierdută”, iar unii, deşi au tratat-o de nota 10 au luat tot 0 puncte, dar au fost mulţi. Am încercat să îmi explic această eroare, moment în care evident intervine critica. Dacă asta s-a vrut, s-a şi obţinut şi e blamabil. Dacă nu asta s-a vrut se cheamă că s-a comis o mare idioţenie.

  62. 63 Baronul Munchhausen iulie 7, 2011 la 10:02 pm

    #blogi

    Tu chiar crezi ca omul are rabdare sa te citeasca? Ti-am scris in celalalt mesaj ca esti out of topic: pe cine crezi ca impresionezi cu stilul tau? Ti-am raspuns doar din motiv ca nu vroiam sa te las sa jubilezi cumva. Mai bine reflecteaza la ceea ce ti-am spus: Blogul tau personal este vizitat de 0 cititori. Asta arata cat de diferit esti de restul……(speri ca pricepi ce vreau sa sugerez…..)
    Nici daca le transpui prin copy-paste pe blogul d-lui Nastase, nu esti in castig: intra cineva in conversatie cu tine pe tema afisata? Nulla cititori. D-l Nastase are toate motivele sa se simta ofensat de practicile tale: tu vrei sa-ti faci blog in interiorul acestui blog? Cred ca esecul tau de a isca dezbateri pe “ideile” tale ar trebui sa constituie un semnal serios de alarma, daca ai fi un tip exigent cu tine insuti…..
    Mai clar de atat nu e nevoie sa fiu, ca sa trebuiasca sa pricepi ca ai o supapa defecta la motoras…..
    Nu am de gand sa continui aceasta discutie fara rost…….

  63. 64 M.Voicu iulie 7, 2011 la 10:15 pm

    @Baronul Munchhausen/iulie 7, 2011 la 4:05pm
    @Nastase/iulie 7, 2011 la 7:50pm, cu felicitãri !
    Acţiunea “cornul si laptele” A FOST O IDEE FOARTE BUNÃ
    • a ţinut elevii împreunã la o activitate REcreativã în condiţii egale – şi asta trebuie sã înveţe în primul rând din şcoalã; condiţiile egale nu creazã plafonare, ci competiţie în care cristalizeazã anizotrop caractere, antientropic – precum viaţa însãşi ! Am gãsit la tata în bibliotecã (El, autodidact, rãmas fãrã tatã la 13 ani), o carte publicatã înainte de rãzboi: ”Aspecte din civilizaţia englezã”, care m-a marcat din copilãrie; sublinia cã marea virtute a şcolii este cã pune copii de aceeaşi vârstã în aceeaşi clasã…
    • “cornul si laptele” a fost o acţiune menitã a reduce abandonul şcolar, dar şi un sprijin normal pentru mulţi copii; poate chiar echivalent ”bonurilor de masã” pentru salariaţi, dar cu totul altceva decât… gãleţi, pungi de zahãr şi sticle de ulei date neinstituţional – astea, factor de persuasiune!

  64. 65 M.Voicu iulie 8, 2011 la 6:28 am

    @Cârcotaşu, iulie 7, 2011 la 9:16am
    Interesantã exemplificarea pe care aţi dat-o (pentru întrebãrile de la acel Subiect-III, am fost rugat de prieteni sã li-l traduc ).
    Mã uitai pe probele la chimie; unele = gRELE pentru stadiul pre-universitar,
    Mã uitai pe Diploma de Maturitate/iulie 1957 = 7 examene, la: Matematicã, Fizicã, Chimie, Bazele darvinismului, Istoria RPR, Limba şi literatura românã, Limba rusã. Rubrica ”Limba şi literatura maternã” vãd cã n’are notare; n-oi fi dat-o ? (dar constat cã aceastã gãselniţã era şi atunci).
    La primul şi la ultimul rând ar merge câte un emoticon, da’ nu ştiu sã-l pun, cum nu ştiu cum sã-mi iasã aldine sau italice aice !

  65. 66 teostanc iulie 8, 2011 la 9:57 am

    @Carcotasu,
    attn: @harabula,@Doru Coarna.

    De la definitia din dictionare am plecat si eu.

    Si in plus, pana acum cativa ani, la liturghie se spunea Tatal Nostru cu ‘painea noastra cea de toate zilel’ iar acum se spune cu ‘ painea noastra cea spre fiinta’. In aceasta expresie sunt 2 sensuri:

    a) deoarece mortii nu mananca, pe cale de consecinta, fiinta se refera la cei vii.

    b)daca exista fiinta, opusul ei este nefiinta si pe cale de consecinta ea denumeste un mort, un decedat etc.

    O sa incerc sa aprofundez, dar n-ar fi prima oara cand Biserica sustine teorii, altele decat cele laice si aici ma refer la reprezentarea sistemului solar, cu Pamantul in centru.

    Sau n-ar fi prima oara cand ma insel.

  66. 67 Draghi Puterity iulie 8, 2011 la 10:06 am

    @Ghitza Bizonu

    Spui… De ceva timp auz asa niste voci timede care zic atentie ca nu masurile keynesiene au scos lumea din recesiune ci razboiul

    Pai nu e pe undeva normal? O crestere exponentiala, inerenta sistemului capitalist, nu poate functiona la nesfarsit pe o planeta cu resurse finite. Cum un sistem care sa asigure o crestere sustenabila sau un echilibru nu se doreste, e clar ca trebuie din cand in cand un reset. (Asta cel putin pana ajungem sa colonizam alte lumi. Reale sau virtuale.) Problema e ca am ajuns al naibii de eficienti in a distruge. Sunt curios ce o sa mai ramana dupa urmatorul razboi.

  67. 68 teostanc iulie 8, 2011 la 10:54 am

    @M.Voicu,

    1. Pentru mine, fara o multime de semnalizari pe text, ati devenit mai lizibil.

    2. Si eu am dat 10 probe la BAC; 7 la oral si 3 la scris, cu sef de comisie un profesor universitar. Ponderea celor cazuti era destul de mica, vreo 10 elevi din 4 clase.

    La randul meu am predat multi ani la liceu, ca profesor plata cu ora, asa ca am cunoscut mediul respectiv si ca elev si ca profesor.

    Scoala, pe acele timpuri ,era mai serioasa. In primul rand profesorii isi faceau bine si cu suflet meseria iar elevii, imi amitesc, aveau o veritabila stare de emulatie. Manualele scolare erau unice, astfel ca oricine, oriunde invata acelesi cunostinte.

    Programa scolara nu se numea curricula dar la istorie nu invatam despre d-na Esca iar matematica si fizica o pisam si la ore si la meditatii, facute tot in scoala, cu aceiasi profesori si gratis. Pregatirea pentru admiterea la facultate, in cazul meu, s-a organizat de IPB tot gratis.

    Tempi passati!

  68. 69 M.Voicu iulie 8, 2011 la 12:48 pm

    FIINŢA UMANÃ
    Aplecarea din 7 iulie este pe linia credinţei :
    @Doru Coarna, la 4:57pm
    @harabula, la 5:40pm, şi la 5:40pm
    @Cârcotaşu, la 6:42pm
    * * * “Sentimentul românesc al fiinţei”, de care scrie Constantin Noica, este un summum bonum de concepţii nu în “viaţa de apoi”, ci acilea. Comparaţi cu imperativul lui Ronald Reagan: «Atunci când vom uita că noi suntem o naţiune supusă lui DUMNEZEU, vom deveni o naţiune supusă» ! ! !

  69. 70 Cârcotaşu iulie 8, 2011 la 2:58 pm

    @ M. Voicu,

    La primul şi la ultimul rând ar merge câte un emoticon, da’ nu ştiu sã-l pun, cum nu ştiu cum sã-mi iasã aldine sau italice aice !

    Vă înţeleg, v-ar prinde foarte bine şi, dacă insistaţi, puteţi găsi aici informaţiile de care aveţi nevoie, iar pentru un sfat, puteţi scrie ceva dincoace. :shock:
    PS – Pentru emoticoane, accesaţi cu încredere indicaţiile wordpress :wink:

  70. 71 Cârcotaşu iulie 8, 2011 la 3:06 pm

    @ M. Voicu,

    Rubrica ”Limba şi literatura maternã” vãd cã n’are notare; n-oi fi dat-o ? (dar constat cã aceastã gãselniţã era şi atunci).

    Rubrica Limba şi literatura maternă constituie probă separată şi deci se completează, numai pentru cei ce frecventează învăţământul în limba maternă (la noi era şi este vorba de minoritarii maghiari).

  71. 72 Cârcotaşu iulie 8, 2011 la 3:07 pm

    erată: numai pentru cei ce frecventează învăţământul în limba maternă, alta decât limba română…

  72. 73 Doru Coarna iulie 8, 2011 la 4:46 pm

    @ teostanc,

    probabil a fost o reforma si in practica religiei, nu stiu, dar o fi fost…

    De fapt, majoritatea modificarilor aduse de asa-zisele reforme se refera la adoptarea unor expresii noi care insa descriu sau acopera aceleasi chestii vechi. Acesta este si motivul pt care orice domeniu “reformat” de dragul schimbarii, se blocheaza ulterior invariabil.

  73. 74 M.Voicu iulie 8, 2011 la 7:58 pm

    @ Cârcotaşu, iulie 8, 2011 la 2:58pm : Vã mulţumesc intens !
    În plus, la ’andrisant’ eu copiez din transmitere; la mine iese în albastru (din care pot accesa direct mãcar capitolul, dar când postez aici iese negru şi fãrã posibilitate de accesare. Mi-aţi dat referinţele – pentru care rãmân îndatorat, şi trec la învãţãturã; când voi şi reuşi, cred cã o sã vã bucuraţi, profesore !
    @Cârcotaşu, iulie 8, 2011 la 3:06pm. Cu ”Limba şi literatura maternã”, fãcusem, cum se alinta un amic, ”un spirit de glumã”. Am vãzut şi postarea Dumneavoastrã de la iulie 8, 2011 la 3:07pm, dar am înţeles mai mult de la 3:06pm ; ehei , ce emoticon mergea aici !

  74. 75 Cârcotaşu iulie 8, 2011 la 8:11 pm

    @ Teostanc,
    Dacă ai nelămuriri în legătură cu textul rugăciunii Tatăl Nostru, normal mi se pare că ar fi să te documentezi la sursă: http://www.crestinortodox.ro/diverse/sensul-cuvintelor-painea-noastra-spre-fiinta-ne-noua-astazi-69311.html

  75. 76 teostanc iulie 9, 2011 la 8:46 am

    @Carcotasu,

    Multumesc. Discutia a plecat de la faptul ca harabula sustine ca fiinta ii caracterizeaza si pe vii si pe morti.

    @harabula, @Doru Coarna,

    Cu amabilitatea lui carcotasu am intrat pe un site al BOR unde se comenteaza Rugaciunea Dumnezeeasca(RD), Tata Nostru.

    ” Asadar, prin cererea a patra a R. D., cerem de la Tatal nostru ceresc ca sa ne dea painea cea spre fiinta, adica dubla hrana, cea materiala care este constituita din alimentele necesare trupu­lui nostru si cea spirituala necesara sufletului nostru, care este Cuvantul lui Dumnezeu si Hristos insusi acordat in Sfanta Euharistie. De aseme­nea, cerem si harul de a participa la ospatul eshatologic in imparatia lui Dumnezeu. “”

    De citat transpare destul de clar ca “fiinta” se refera la cei vii.

  76. 77 Baronul Munchhausen iulie 10, 2011 la 1:03 pm

    @All, adica @Carcotasu, @harabula, @Doru Coarna, et co.,

    Nu credeti ca ati depasit limita unei dezbateri decente despre fiinta si nefiinta? Tema supusa dezbaterii, de catre gazda, era alta. Cred ca nu sunteti atat de stresati de trecerea in nefiinta incat sa incercati sa lamuriti inca de pe acum ce va asteapta dupa…..
    va urez sa urmati indemnul : Carpe diem!!!


Lasă un răspuns

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s






Arhiva


Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 4,429 other followers