Este titlul editorialului meu de miercuri din Jurnalul National. Editorialul poate fi citit aici.
98 Răspunsuri to “Un singur judeţ-pledoarie pentru o democraţie ieftină”
- 1 Trackback pe iunie 15, 2011 la 8:04 am
Blogul lui Adrian Năstase
Este titlul editorialului meu de miercuri din Jurnalul National. Editorialul poate fi citit aici.
Si eu zic ca daca tot este reforma sa ne reformeze cu totul. La restul ne da alimente cu Escherichia Coli si ramane numai el si cativa acoliti.Nici judet nu cred sa-i mai trebuiasca
Cu tribunalele este intr-adevar problema, ca daca raman singuri si ajung sa se paruie intre ei trebuia sa aiba la cine sa apeleze
Domnule AN…ce parere aveti despre aceasta teorie?
http://www.vranceamedia.ro/index.php/2011/06/ungaria-mare-fecioara-maria-sprijina-orice-demers-de-contestare-a-oricarei-forme-de-statalitate-romaneasca/
La ora 20:30 (14 iunie) spuneam, intr-o postare de pe blogul meu: “De ce n-or face ei o Romanie cu un singur judet? Cu asta cred ca ne-am descentraliza de tot!”. Ma tem ca daca s-ar mai gasi vreo 2 sa le sugereze asta …
EXCELENT!
Litania lui Tarski : „Dacă în cutie se află un diamant,/ Doresc să cred că în cutie se află un diamant;/ Dacă în cutie nu-i vreun diamant,/ Doresc să cred că în cutie nu se află un diamant;/ /Lăsaţi-mă să nu fiu legat de credinţe pe care poate nu le vreau.” („If the box contains a diamond,/I desire to believe that the box contains a diamond;/If the box does not contain a diamond,/I desire to believe that the box does not contain a diamond;/Let me not become attached to beliefs I may not want.” // Litania lui Gendlin : „Ceea este adevărat este deja în felul acesta./ Aparţinându-i nu face lucrurile mai rele. / A nu fi deschis faţă de adevăr nu îl face să dispară./Şi deoarece este adevărat, trebuie interacţionat cu el./ Orice nu-i adevărat nu există pentru a putea fi trăit./Oamenii pot rezista la ceea ce este adevărat,/pentru că deja îl îndură.” („What is true is already so./ Owning up to it doesn’t make it worse. / Not being open about it doesn’t make it go away./And because it’s true, it is what is there to be interacted with./Anything untrue isn’t there to be lived./People can stand what is true,/for they are already enduring it.”
ÎnAmerica de astăzi, dincolo de politica monetară prin salvare financiară şi Quantitive Easing, dincolo de piaţa financiară care funcţionează după principiile economiei de cazino, mai există încă şi o importantă piaţă a ideilor. O piaţă ideologică, vreau să zic. Şi recalibrarea ei se face în permanenţă. Însă toate reconfiguraţiile duc la aceeaşi veche idee. Ea se vede bine în titlul cărţii analistului financiar Richard Maybury: „What Would Thomas Jefferson Think About This?”. Deşi trecut în categoria iluminiştilor, Thomas Jefferson aparţine mai curând grupului de ideologi „primari” fondat de contele Destutt de Tracy. Acesta a influenţat şi alţi oameni politici importanţi ai lumii. Să reamintesc că Destutt de Tracy îşi sintetizează doctrina sa ideologică în arestul din regimul Terorii. A avut şansa să supravieţuiască, iar în deschiderea de după 9 thermidor anul II, le-a supus atenţiei amicilor săi reuniţi în salonul de discuţii filosofice al Doamnei Anne-Catherine Helvétius, supranumită Notre-Dame d’Auteuil. În salonul Madonei din Auteuil îl cunoaşte Destutt de Tracy pe generalul Napoleon Bonaparte. Care îi asculta cu atenţie conferinţele ideologice primare. Când va ajunge la putere în Franţa, reformele sale de succes, vorbesc efectiv dspre „reformele statului”, vor fi influenţate de acea ideologie primară. De altminteri această ideologie primară a lui Destutt de Tracy îi formează deopotrivă şi pe „pruncii români” de la şcoala Sfântu Sava. Personalităţi precum Ioan Eliade Rădulescu şi Petrache Poenaru scot ţara din feudalismul fanariot şi o pun în adecvare cu lumea modernă pentru a construi România. În Rusia, dekabriştii, de asemenea formaţi întru modernitate de ideologia liberală a lui Destutt de Tracy, vor fi blocaţi de sistemul politic. Ideologii primari construiesc un model senzualist-asociaţionist al omului, care este valabil şi acum. Psihologii francezi vor urma mereu această linie fondatoare pentru ştiinţa lor. Numele cele mai noi pe firmament sunt acum Hugo Mercier şi Dan Sperber. Am fost destul de surprins să citesc un articol consacrat lor în prestigiosul the New York Times http://www.nytimes.com/2011/06/15/arts/people-argue-just-to-win-scholars-assert.html Această citare este în mod evident o re-apropiere de vechiul spirit ideologic jeffersonian.
De acord in totalitate, doar ca aveti doua scapari :
1.Judetul nu mai are nevoie de Presedinte de tara, asa ca-i dam liber actualului, sau il bagam la bulau pentru ce-a facut ilegal pana acum;
2.Stampila (doar Boc nu doarme din cauza de stampile) guvernului devine stampila prefectului.
Dle Năstase, aceste doua articole sunt scrise sub imperiul emoţiei simţite la aflarea ştiri. Ulterior am avut discuţii pe strada cu alţi cetăţeni care au înţeles acelaşi lucru ca si mine: USL s-a dat cu Băsescu. Nepriceperea în privinţa comunicării a celor desemnaţi sa facă acest lucru , din partea PSD, asta ma interesează, aduce mari prejudicii imaginii PSD, si deci pierderea de votanţi. Cu groaza ma gândesc ce se va întâmpla dacă PSD nu va câştiga viitoarele alegeri!
http://popateapa.wordpress.com/2011/06/12/dezgust-si-dezamagire-tradare-sa-fie-daca-o-cer-interesele-partidului-dar-s-o-stim-si-noi/
http://popateapa.wordpress.com/2011/06/11/treziti-va-lideri-ai-usl/
Poate asta va deveni forma de stat in care vom trai
http://popateapa.wordpress.com/2011/06/09/instaurarea-terorismului-de-stat-in-romania/
Ce reforma ?
Ce judet ?
Io vad numa galceava , haos, dezbinare si povesti, de noi astia care mai lucram nimic nu se spune.
@ AN
Doua mici corectii: despre campionatul de fotbal, cu un singur judet nu avem nevoie de liga, ajunge o singura echipa care va fi chiar cea nationala, ea urmand a nu se obosi decat in meciurile internationale. Iar despre scaderea baronilor de la 8 la unul singur, nu trebuie sa va ingrijorati: il avem deja! Cu tot cu familie.
Mai exista insa un avantaj pe care nu l-ati decelat desi sunteti autorul incontestabil al propunerii megajudetului Romania: tipii aia care vor fi si ministri si sefi in deconcentrate, si toti ceilalti, vor fi retribuiti cu un singur salariu; potrivit politicii initiale a pdl, nimeni nu trebuie sa primeasca doua venituri de la stat…
Cu banii rezultati, eu propun sa-i investim cu cap in fostele judete HarCov dar si in noua zona nordica, Partium. Mai putem cumpara o flota, F-16, putem construi scoli in Afganistan si centre de parasutism in fiecare comuna populata cu pensionari din agricultura. Nu vom strica insa banii pe biblioteci, sanatate, alimentatie organica sau macar decenta, subventionari la utilitati si alte chestii d-astea care ar putea face viata romanului confortabila si mai sigura. Nu! Trebuie mentinuta starea de frica si disperarea perpetua, singurele care asigura iesirea din sistemul de pensii cu “celeritate”.
Dar toate astea cad in van, Comandamentul Comunitatii de Informatii a gasit o alta cale inutila si se lupta ca Basescu s-o parcurga cat mai costisitor…
O încetinire a IMM-urilor în America http://www.nytimes.com/2011/06/15/business/15jobs.html?hpw
Procedeul artistic folosit aici de catre d-l Nastase se cheama exagerare constienta.
Replica fireasca ar fi sa propunem ca fiecare comuna sa fie transformata in judet. Am avea 2685 judete (daca nu ma insel)
Desigur acest proiect, fiind o replica la acela al domnului Nastase, cu un singur judet, nu este prea meritoriu.
La urma urmei, pe mine nu m-ar deranja sa nu existe nici un judet. Asa cum am mai spus, n-am avit nevoie niciodata nici de Consiliul Judetean, nici de Prefectura in 20 de ani. Puteau foarte bine nici sa nu fi existat.
Ah, structurile. Birocratia se dezvolta in trepte ierarhice, legaturi controale, controlul controalelor etc.
Se neglijeaza nepermis de mult informatizarea.
Am o sora cetatean american. La firma la care lucreaza, ceva cu cartografia, trebuie sa faca fata concurentei
fortei de munca din India si Rusia,
Prin internet se distribuie lucrarile in aceste tari, rezultatele revenind tot asa. Americanii nu i-au vazut niciodata pe acei lucratori la fata.
Nu cred ca domnul Nastase este atat de retrograd ca sa nu vada aceasta evolutie rapida.
Ii aduc aminte domnului Nastase ca in timpul cand era premier a lansat e-guvernarea. Am fost entuziasmat la vremea respectiva dar…vedem cu totii unde suntem.
@nastase,
Mi-a placut acest articol !
Ati uitat sa spuneti ca în acest caz, toate drumurile nu mai duc la Roma ci la
Bucuresti. Astfel aratam lumii întregi ca Românika schimba si istoria.
Ar trebui sa facem o alta Columna, a lui Traian – cel Nou si lânga ea statuia ecvestra a amazoancei de Plescoi iar de partea cealalta, statuia lui Boc cu coasa în mâna si imbracat în închizitor. La legenda sa scrie : Cei trei care au speriat natia ! Iar pe pieptul “împaratului” sa stea un blazon pe care scrie,
ZÂ ESEC !
Mie nu-mi este frică atât de faptul că preşedintele Traian Băsescu impune orice în România cât îmi este frică că el poate impune orice în România. Până acum zeci de idei nebuneşti (nu neapărat venite de la Traian Băsescu) s-au pus în practică cu dispreţ total faţă de Constituţie şi lege, cu complicitatea instituţiilor statului… Dacă am învăţat ceva în ultimii trei ani, acel ceva este să mă aştept ca ceea ce spune Traian Băsescu negativ să se şi întâmple. Nu mă aştept să scăpăm de datorii, să scăpăm de criză, să trăim bine… dar mă , de exemplu, să se schimbe Constituţia indiferent de ce spune referendumul sau de faptul că actual nu pare să aibă şanse să treacă prin Parlament.
Este bizar că transilvănenii de acum neagă vechimea mănăstirilor benedictine de pe Valea Mureşului http://www.romanialibera.ro/exclusiv-rl/documentar/manastirile-de-aur-de-pe-valea-muresului-228367.html . Or, ele au existat din secolul IX (poate chiar mai devreme), şi au putut servi ca releu de informaţie către călugării de la mănăstirea benedictină din Reichenau. Există cel puţin un document scris la mănăstirea Reichenau în secolul IX care pledează pentru ipoteza aceasta. La anul 830, un monah de la mănăstirea Reichenau scria deja o cronică despre Bolohoveni şi cele şaptezeci de oraşe ale lor. Acea cronică a fost descoperită de contele Louis-Gabriel Du Buat-Nançay (1732 – 1787). Contele Louis-Gabriel Du Buat-Nançay aparţinea faimosului corp ambasadorial francez influenţat de interesul orientalist al cardinalului de Fleury (sub autoritatea lui, Franţa a semnat Capitulaţiunea de la 1740 de la Constantinopol, când pe vremea domnitorului Grigore Ghica al II-lea, un fals fanariot, a fost recunoscută legitimitatea frontierei răsăritene a principatului moldovenesc pe Bugul pontic).
MitocaNULE,
Asta este si idea , cearta,galceava ! Observi fenonemul vezi efectul dar nu vezi si substratul!
Harabula,
A plouat pe la Botosani?
Observ din nou ca vi s-au oxidat contactele.” Am eu o sora care traieste in America si acolo………”
Am si eu un frate care traieste in Kazahtan , si nu e turc (kazah),dar intelege mai bine , ca ce este valabil in Kazahtan nu este aplicabil in SUA si viceversa…
Procedeul artistic a lui Harabula se numeste “soparla lui Caragiu”,deoarece el intelege ca atat E-guvernare din vremea lui Nastase si Nu-guvernaredin vremea lui Traian fara procedura E(n)-Plic nu se conecteaza!
Ne mananca..undeva de Romania!In loc…sa o Dezvoltam,sa fie platita pensia,sa se reintoarca cei 2 mil.de romani din Spania,etc….ne freaca regionalizarea….
Dar de ce USL-ul face jocul lui Basescu, facand un plan de reorganizare administrativa?
De ce e oportuna reorganizarea teritoriala a Romaniei?
Eu si multi altii ne asteptam ca USL-ul sa spuna odata NU lui Basescu.
Am observat deseori ca toate partidele cad in plasa manipularilor lui, inca de la inceput.
Va dau cateva exemple:
2006 – manipularea cu steguletele: toate partidele si toata opinia publica parca era hipnotizata. Toti discutau despre stegulete. Acum, dupa ce am trecut cu totii de epoca steguletelor, spuneti-mi: chiar nu se putea si altfel? Chiar nu am fi fost primiti in UE daca nu erau discutiile despre stegulete? Eu cred ca functionarii oricum lucrau in ritmul lor si acele discutii nu-si aveau rostul. Nu cred ca exista vreun functionar care sa nu-si fi indeplinit sarcinele. Nu cred ca exista vreun functionar care sa fi fost inspirat de steguletele lui Basescu si din cauza muncii acelui functionar am intrat noi in UE.
2009 – 2010– Cum a castigat al doilea mandat, Basescu iar a manipulat partidele si toata opinia publica cu nu stiu ce sarcini pentru parlament. Tot Parlamentul era hipnotizat si statea drepti in fata lui si vota nu mai stiu ce legi. Acum dupa epoca votului din 2008, spuneti-mi: chiar era necesar? Unde e democratia, daca toti erau obligati sa voteze?
Manipularile, sunt numeroase. Nu a existat vreun an in care partidele sa nu fi cazut in plasa manipularilor lui Basescu: dosarele CNSAS, cazul Mona Musca, cazul Adrian Nastase, cazul Varujan Vosganian, cazul Monica Nicolau, suspendarea Presedintelui, referendumul, cazul Omar Hayssam, chiar si rapirea jurnalistilor. Si multe altele.
Vroiam doar sa vedeti ca acum, ca si altadata, USL greseste cand vine tot cu un plan de reorganizare. Daca ar spune “NU. Nu e necesar si nici oportun”, Basescu nu ar mai avea replici. Ar fi poate un schimb de replici dar populatia ar avea de ales intre una buna si alta rea. Acum, ca USL vine si el cu un alt plan, populatia are de ales intre doua rele. Personal nu cred ca bine nici pentru PDL dar nic pentru USL.
Desigur ca partidele din USL au analistii lor politici, dar e posibil ca si ei sa fi cazut in plasa manipularilor lui. Uitandu-va in urma, sper sa va convingeti.
@nastase,
Articolul arata, cat se poate de bine, nebunia din statul roman si a sefului lui.
@ Popateapa,
Referitor la restructurarea administrativ-teritoriala, guvernul Nastase a facut mai multe studii despre aceasta. N-a apucat sa le transpuna in opera deoarece a pierdut puterea ( prin inselaciune tip Basescu).
Acum PSD nu poate sa conteste munca sa si lasa impresia in electorat ca a cazut la pace cu Base.
Cand PSD a intrat la guvernare cu PD-L, Basescu a spus ca i s-a implinit un vis. Si il cred. Nu mai putea nimeni sa-l traga de urechi iar daca incerca cineva, ii servea “pai si voi ati fost la putere”
USL ar trebui sa poata sa contrabalanseze situatia si sa-i acuze pe T.B si ai lui de intarziere, deoarece nu au vrut sa aplice masurile prefigurate de PSD si au intrerupt, pe motive politicianiste, mersul firesc al lucrurilor.
Bine c – au iesit, tarziu, dar au iesit.
L-am auzit pe dl Boc aseara, la TVR 1. Opozitia USL o da ca pe o chestiune de tergiversare a acestor masuri, pe baroni, pe frica de a nu-si pierde averile etc. Tot tacamul.
Zici boc, Zici Prost De Prost!
Dupa ce l-am auzit ieri pe nanoboc pe tevereunu cum incerca el sa ne duca cu presu’ in problema reorganizarii teritoriale a Romaniei, luandu-ne de prostii prostilor, am avut tentatia sa-l compar astazi cu nebunul regelui. La o a doua privire insa, mi-am dat seama ca nici chiombu, nici piticul atomic nu corespund acestui cuplu respectiv regele si nebunul sau. Si asta deoarece chiombu numai a rege nu aduce, el nefiind altceva decat o caricatura si aia neterminata de Hitler,Stalin si Ceausescu la un loc, in timp ce otreapa din capul guvernului n-are in tartacuta nici macar 1% materie cenusie din cata posedau adevaratii nebuni ai regilor.
Asa ca o sa-i spun asa cum este. Prost de prost!
Altfel nu-mi imaginez cum un om, dotat cat de cat cu un IQ cu valoare pozitiva, poate sa creada ca romanii inghit imbecilismele debitate de el pe postul public de televiziune, post pe care moderatorul se straduie din rasputeri sa nu care cumva sa puna vreo intrebare cat de cat logica, pentru a nu da peste cap şirul prostiilor debitate de o chestie intitulata prim ministru, la o ora de maxima audienta.
Daca ar fi dupa mine, eu i-as retrage trogloditului diploma de absolvent de facultate de drept (oare ?) si i-as baga in puscarie pe cei care i-au dat-o pe motiv de mita la greu. Cretinu’ asta, care se lauda ca a tinut studentilor cursuri de Drept Constitutional si ca are si lucrari publicate in acest domeniu, pe langa faptul ca minte de ingheata Marea Neagra in plin sezon udresco-turistic, da dovada si de o prostie nemasurata.
Bref, aseara sustinea nici mai mult, nici mai putin faptul ca, daca nu scrie in Constitutie ca trebuie facut Referendum in cazul reorganizarii teritoriale, atunci nu trebuie facut si, pe cale de consecinta, la o adica, Guvernul si-ar putea asuma raspunderea pe o lege in sensul acesta. Acest asa zis profesor de drept si ala constitutional se pare ca habar n-are ce este Constitutia si ce vrea ea si anume: Lege fundamentală a unui stat care determină forma de guvernământ, structura social-economică și politică, modul de organizare și de funcționare a organelor de stat, drepturile esențiale și obligațiile cetățenilor. Cu alte cuvinte ea este Legea Mama, in baza careia sunt trecute prin Parlament proiecte de legi, care apoi devin legi cu caracter OBLIGATORIU.
Ei bine, exact in aceasta situatie ne aflam si in cazul reorganizarii teritoriale in care, in Constitutie se prevede ca tara noastra este impartita teritorial in judete, impartire care poate fi modificata conform Legii Referendumului no.3 din 2000, privind Referendum-ul, numai dupa ce este consultata populatia Romaniei.
Ori imbecilul se pare ca habar nu are de aceasta lege, atata timp cat sustine tampeniile pe care le sustine.
Si asta ne este noua Prim Ministru. Stau si ma gandesc ce va face cand se va duce dracu’ din actualul fotoliu, fie cu sutu-n cur dat de chiombila, fie in urma vreunei motiuni de cenzura, fie in urma alegerilor de anul viitor?
Carte nu stie, meserie nu are, imbecil este, de cacat s-a facut cat pentru zece generatii de boci de aici inainte, cine mama dracului il va angaja p-asta, ca se pare ca Nutzy nu prea l-a lasat si pe el sa se indulceasca din borcanul cu miere al bugetului?
Cat despre chiombu’, in locul unde va merge, Regulamentul Penitenciarelor nu-i permite sa aiba sluga in celula, asa ca ce se va alege de acest pitic?
Nu ca mi-ar pasa!
cat mai trebe sa stam in strainatate sa muncim la altii in loc sa muncim pentru noi ,in tara noastra ?????????? cat trebe sa mai stam departe de cei dragi??????. ca BASESCU nu i costient nu stie ce face de buimac ce i cu toata gloata lui .
Mi-a placut acest articol !
Ati uitat sa spuneti ca în acest caz, toate drumurile nu mai duc la Roma ci la
Bucuresti.
@Harabula,
Care metodă “artistică” dom’le? Acilea se demonstrează cum că Băse bate câmpii, prin metoda “reducerii la absurd”! Tipu’ ăsta de demonstraţie (vechi de când lumea) nu e admis prin portocălime, el demolând în întregime prostiile conţinute-n discursul băsist. D-aia te faci matale c-o confunzi cu un “procedeu artistic”!
Am inteles ca Boc cauta nume pentru super-judete. Propun urmatoarele nume de regiuni: Biciuta, Modernizata, Faradrumuri, Flaminzi, Gradina-Doamnei, Cu-Rachete, TexasuDeJos.
Deoarece notaţia de risc de ţară îndatorată este acum CCC pentru Grecia, ţara aceasta trebuie să ofere dobândă de 17% (cel puţin) pentru fiecare credit nou primit. Este interesant că agenţiile de notaţie americane atacă acum şi Franţa. Mai precis, Moody’s ameninţă cu degradarea trei bănci franceze : BNP Paribas, Société générale, Crédit agricole, pentru expunerea lor la criza din Grecia. O lovitură va fi aplicată inevitabil şi României, asupra BRD – Groupe Société Générale considerată blue chip pe bursa BVB.
O idee foarte bine dezvoltata, felicitari.
Oarecum off topic,
@Bibliotecaru,
Referitor la manifestatia din P.U. si evenimentele din 13-16 iunie am fost martor ocular, astfel:
In dupa amiaza spre seara de 13 iunie o multime agitata a atacat televiziunea. Am vazut cete de tineri, care au rechizitionat un autobuz, i-au spart geamurile si au venit cu el la TV.
Am plecat de la TV pe seara, cred ca era ora 21. Eram intr-un autobuz RATB si am vazut focuri arzand in oras. Cred ca erau anvelope aprinse cu coctailuri Molotov. Imaginea era intr-adevar asemanatoare cu ce s-a descris despre rebeliunea legionara din 1940.
Am coborat la PV unde erau probabil partizani ai celelilalte tabere si am auzit comentarii ca vor veni minerii.
Am plecat acasa si l-am vazut la tv, cred ca in reluare, pe Iliescu care, cu o figura descompusa, cerea ajutorul cetatenilor pentru salvarea revolutiei.
Pe 14, 15, 16 iunie m-am uitat numai la tv.
Iliescu si FSN castigasera alegerile cu 82% ( sper sa nu ma insel)
Nemultumitii au declansat o lovitura in 13 iunie iar minerii o contralovitura.
De ce minerii? Pentru ca politia tocmai fusese “belita” iar armata nu a vrut sa riste; Stanculescu era plecat si le-a fost frica sa asculte de Iliescu. De SRI, nu mai vorbesc, de abia se infiintase si i-au dat foc, cum au dat foc si sediului Politiei.
Parca atunci l-a scos Roman cu TAB -ul pe Ratiu din sediu.
Pentru mine, 14-16 iunie, nu exista daca nu era 13 iunie.
Am fost, intr-o dumineca dimineata, cu un prieten sa bem o bere ,prin imprejurimile PU; era o carciuma care se numea Mercur si am intalnit, in PU, o pereche de la tara cu care am intrat in vorba. I-am intrebat ce parere au si barbatul, mai in varsta decat varsta mea actuala, a spus “Stiu si eu daca o fi bine? Oamenii parca ar dori altceva”
Am mai spus că doi indicatori din industria reală, anume motoarele Diesel de mare putere, precum şi cuprul, pot fi folosiţi ca indicatori pentru starea economiei mondiale. Transpuşi în valori bursiere, vorbim despre stocuri ciclice de acţiuni. Pentru stocurile de acţiuni „ciclice” în producţia motoarelor Diesel de mare putere vorbim despre CMI (Cummins). Pentru stocurile de acţiuni „ciclice” în cupru şi alte metale tehnice vorbim despre XME (fond de investiţii în metale şi exploatări miniere). Ambele stocuri de acţiuni ciclice înregistrează acum un minim pe ultimele şase luni. Nu este ceva foarte grav, dar este un semnal de alarmă privind starea economiei mondiale.
Impartirea propusa de Boc este imposibila tocmai datorita reglementarilor privind fondurile.
Cum dracu sa desfiinteze statul roman niste entitati care au primit finantari/pre-finantari din fonduri europene si care au proiecte in derulare sau monitorizare??
Restructurarea datoriei suverane a Greciei “pare să devină din ce în ce mai probabilă” – spune domnul Raghuram Rajan, fost economist şef la FMI, şi profesor la Universitatea din Chicago.
Leapsa:
Cum sa desfiinteze statul roman niste entitati care au primit finantari/pre-finantari din fonduri europene si care au proiecte in derulare sau monitorizare?
Cat reprezinta din totalul fondurilor de care beneficiaza Romania – fondurile pentru drumuri iner-judetene?
Proiectele de canalizare, la care face referire dl Boc, sunt implementate la initiativa consiliilor sau este cumva o actiune deja centralizata si coordonata, neputand fi deci probleme de parteneriat?
Cum de evaluarea intermediara a POR indica faptul ca axa prioritara pentru drumuri regionale este una cu potential si aceasta evaluare a fost aprobata de AM?
Se schimba clasificarea NUTS in functie de deciziile administrative ale unui Stat Membru?
Revizuirea Cadrului National de Referinta se va face dupa jumatatea perioadei unice de programare 2007-2013?
Considerati ca prin “oficializarea” acestor regiuni ca si aplicanti pentru drumuri si canalizare exista si alta posibilitate de a aplica direct la Bruxelles decat in cazul proiectelor majore (> 50 milioane de euro)?
Credeti ca aceste proiecte majore au fost definite specific in regulament ca fiind gestionate de Comisie pentru ca sa fie mai usor de implementat sau pentru ca sunt considerate considerate strategice la nivel European?
Este de dorit dizolvarea Autoritatilor de Management din Romania si centralizarea necesitatilor beneficiarilor sub umbrelele proiectelor majore?
Nu cumva exista si functioneaza CRESC cu rolul de a exista o abordare strategica la nivel regional pentru proiectele in discutie?
@ Alex,
explicatia e simpla: voievodul Traian a inventat problema regionalizarii/8 pentru ca sa poata renunta la ea, prin negocieri cu USL, cu conditia ca acestia sa accepte modificarea Constitutiei. Bineinteles ca se vor prezenta la negocieri si o vor face.
Pana la urma insa, se vor prinde si baietii din partide ce si cum, atat despre negocieri cat si despre prezenta si acceptare… Apoi, dupa alegeri, vor urma congrese.
Totuşi pentru Comisia Europeană şi pentru banca BCE, restructurarea datoriei suverane a Greciei nu este chestiune de actualitate. Soluţia ? Comisarul european Michel Barnier propune înfiinţarea unui minister al economiei la nivel UE. Michel Barnier : „Am făcut progrese, inimaginabile în urmă cu câţiva ani, în materie de guvernanţă economică, de solidaritate, de supervizare. Acţionăm pe toate fronturile, şi venim de departe. În uniunea monetară avem aceeaşi piaţă, aceeaşi monedă, însă avem politici economice, bugetare şi fiscale juxtapuse, în cazul în care ele nu sunt chiar concurente. Iată motivul pentru care cer, la fel ca preşedintele Jean-Claude Trichet, desemnarea unui ministru european al economiei şi finanţelor.”
@ teostanc, Carcotasu
Cam asa a fost, insa s-a acoperit desfiintarea zonei libere de comunism prin actiuni interne: la Politia Capitalei si-au dat singuri foc la arhive chiar la parter ca sa arate ca sunt atacati de legionari. Au eliberat borfasi de drept comun, in zeghe, pe strazile capitalei, cica fugisera si actionau laolalta cu manifestantii. Au compromis si partidele istorice, cica gasisera droguri si tiparnite de dolari in sediile lor.
Ideea era ca bucurestenii sa binecuvanteze sosirea minerilor, ceea ce s-a si intamplat, unii de frica, altii din prostie, ca deobicei.
Pana la urma a iesit insa bine, una peste alta: golanii au disparut, militia a iesit victimizata, partidele compromise.
Este aceeasi tehnica cu teroristii revolutiei: se insceneaza o lovitura ca sa fixeze niste rezultate si sa bage oamenii in case, la televizor.
Amuzant ar fi fost ca sa mai existe inca o Revolutie prin 2002: pun pariu ca s-ar fi desfasurat identic cu cea din ’89, insa in culori si fara ceata. Deh, timpul trece…
@ a plecat aiurea, deci:
Tehnica cu pricina cred ca se invata pe la scolile alea speciale in primul semestru.
Iata, Basescu se bate cu Nastase. Stie ca nu-l poate invinge si nu poate acoperi numaratoarea speciala a voturilor din 2004, mai stie si ca nu-l poate persecuta politic direct, asa ca inventeaza repede alt dusman: ungurii si autonomia ca la Caracal. Nastase sta si asteapta sa vada cum se termina. Inainte de finis insa, inventeaza alt dusman: comunistii. Acum stau si ungurii si asteapta sa vada cum iese, dar ajung pe locul trei si Nastase pe patru! Noul dusman sunt mogulii. Apoi in ordinea pe care o stim cu totii, mogulii cu sarea si posta, criza, salariile si pensiile nesimtite, profesorii, medicii, Constitutia, regionalizarea, coruptia, baronii. Lista este nesfarsita, important este ca sa se intinda vesel si dezinvolt pe 10 ani si fiecare dusman sa fie anihilat si compromis apoi abandonat de aparitia urmatorului… In timpul asta insa baietii de casa construiesc si asfalteaza, trafica si deturneaza, acuza si cerceteaza. Restul sunt prosti…
Sanatate echipei AN si domnului Adrian Nastase
Cu stima Emil
Ma teostanc ma , bine ca o venit minerii si lo dat jos pe Roman ca asta dupa mintea mea cea proasta , cred ca ne vindea de tot.
Starea economica actuala a Romaniei este rezultatuil un optiuni ideologice
Sa o dezvolt pre puncte .
3)motivatie “proocidentala”, “procapitalista” adica libertariana
Idiotia locala face ca “proocciendtal “ sa insemne ““procapitalist” si azi “libertarian”.
Acu 20 de ani insemna monetarist ori reaganian sau thatcherisan insa aste sunt niste distincii prea greu de inteles ptr cei care “poseda” adevarul …
Oricum sub influenta monetarismului au detestat producta in anii 90 . Productia era un mit comunsit (ho! Si Windows 3 , 95 ori 98 sunt reuzltate ale productiei ! Si benzina vanduta de Exxon !! ) care trebuia inlocuita de altceva … Ce?! Smenuri si manarii botezate prompos “privatiare” care cupla cu nsotalgia Romaniei Mari si tendintele pashuniste de mai sus .
Insa in anii basesti au aparut si “libertarienii”. Data fiind originea lor anarhista sau trotzchista au cuplat bine cu unii de la pct 1) si au captat tineretu (in mod natural contra si radical pe motive hormomnale.. ho ! Credeti ca eram mai breaz la 20 de ani? Insa am dezavantajul memoriei si tin minte ce penibil puteam fi !!) si parte din “intelectualitate” (pe motiv de deficenta mintala).
Asa ca Ciorbea (intelectual si taranist sau invers si parvenit al comnismului) a decis ca este mai bine sa reformeze prin demolare … si dupa un scurt interludiu PSD-PDL mai omenos (daca ghicesti care ochi este de sticla nu te omor!) urmeaza epoca Tyran Bassolinescu . Ori in aceata zodie a lupului de mare (20 de pct onorifice celui care recuoaste sursa … veche!!) la moda este anarhismul libertarian care predica proprietetate fara oprelisti si concureta in cel mai pur stil al darwinsimului social . Sa va dau niste citate al celui mai extremist dintre bloggeri libertarieni (mai tineti minte de unde am inceput ?) :
Banii sunt mai importanți decât oamenii.
si
un cerșetor care mănâncă banii bugetului are drept de vot, iar o firma care aduce zeci de milioane de euro la buget n-are (cu scuza ca, cică, e persoana juridica…de parca țara nu trăiește pe banii ei, așa juridica cum e).
si
Constituția României e o tâmpenie comunista, care te pedepsește daca iți aperi proprietatea împotriva hoților.
si
O tara slabă merita exact același lucru ca si un om slab: sa fie călcată in picioare. …
Cum v-am zis noi suntem logici dincilo de ratiune !
Acu nu-mi ziceti ca este doar un blogher aiurit . Este un curent de gandire la moda ..(asa cum in anii 60-70 in Occident a fi conservator insemna ca ca esti fascist iar in 90 ca esti nazist. Ori ca daca esti nationalist esti nazist si doresti sa arzi evrei in crematiorii. Eu sunt nationalist si consider antisemitismu ca pe un handicap mental!!).
Acu sa vedem ce se sustine .
Este ce sustine extremistu nost, Ca statu social nu este sustenabil . Ca democratia nu este sustenabila (omul slab merita sa ife fie călcat in picioare). Se doreste “competetivitate” prin desfintarea celor mai minime drepturi sociale , recunoscute si in feudalism) O fie el “nereprezentativ” (cum zicea un fost amic inamic de pe PingPong de la EvZ) insa este consonant cu Base (Zeus,ro este destul de reprezentativ ptr decizii politice ?!)… care are in spate pe HRP, Vass , Tudor Smirna… Toti libertarieni parati ! Si imi este frica ca destule cadre mai tinere ale ASE ..
Toti acestia cu Basescu in frunte sustin ca statul social nu (mai) este sustenabil (o sa va nirati si io !) . Ca mana de lucru trebuie belita (si se beleste apud noul Cod al Muncii ! Cerut de camera de comert romano-americana!) . Ca trebuie sa fim ”competitivi” cu RPC (unde domneste capitalismul salbatec. Insa au peste 1 mld de locuitori si statu se cam baga in economie!) . Ca cetatenii romani (adica si romani si unguri si altii) trebuie sa stranga cureaua (in jurul propriului gat) ca sa sigure benficii capitalistlor ….Adica salarii minime da’ minime , sa moara de foame ad maiores gloria divitum( 39 de puncte ptr cel care ghiceste parafraza !!) . Sa se beleasca pensionarii – ca e “intretinuti”. Asigurarile de sanatate. Asigurarile sociale ( si cele la care s-a cotizat – pensii adica- si restu ). Ca cei care au case / apartamente “comuniste” sa le foloseasa la finantarea traiului zilnic (adica ce au facut amereicanii de s-a ajuns la actuala criza!!) . Si Prezidelu Providential (asta este de la Tom Scotianu Gagamitza ) zbiara “plecati ba din tara !!” iar un “sociolog” are idei (idiotia fiind specialitatea de baza a sociologilor!) abordeaza problematica sistemului politico-legislativ actual pornind de la teoria dreptului de proprietate privată şi de la teoria economică si cea sociologică a statului dezvoltate în cadrul paradigmei Şcolii Austriece. Un roman care inainte sa citeasca Eminescu citeste libertarieni ca asa este moda .
Mai rau pe blogul lui Adrian Nastase presupus social democrat daca vei sa fii respectat trebuie sa sustii opinii cvasi si libertatiene. Saracii sunt puturosi, cine se plange e o hahalera , bogatia este o virtute (Aia mai avuti … pe care ii cu nsoc personal mai si muncesc insa culmea ! considera tezele lbertariene un pic cam exagareate daca nu chiariextremsite!) si Statu trebuie desfiintat fiindca fura ! Iar somerii – sunt fara exceptie puturosi !!
Fiindca draCilor bolile-mai ales maladiile mentale – sunt transmisibile ! Si d’aia daca te plangi ca viata este prea scumpa ti se zice ca esti asistat – pe blogu pseudo socila-democrat al lu Nastase 4 Trandafiri (pardon ! TREI trandafiri! Casele sunt 4 !!Sau se presupune ca sunt – kakaya diferenta?!) . Ca nu se pare ca mancare este prea scumpa –romanii sunt prea mofturosi, prea gourmets et goumands ne iecsplica o adoratoare a extremsitului si voyou BHL (ca nu suntem din Magreb sau Antile ca sa avem dreptul!). Exact ca Leana lu’ Briceag – nu se mai satura viernii pamantlui!! pe acerslai blog pseudo scoial-democrat!
Fiindca asta este culmea ! Libertarienii impun fandaxiile lor!
Ca cica socialismu dureaza de milenii. Capitalismu se zbate sa se emancipe tot de atata timp sau macar cu 3 ani inainte ca Cleopatra sa fie muscata de cobra .. Iar socialismu – de pe timpu lu Antoniu si al Cleoptatrei .
Si o fandaxie a lor este ca socialism insemana asistenta. Eu care am trait in socialismul real adica RPR si RSR nu tin minte sa fi fost prea multa asistenta.
Da! Invatamantu era gratuit si intre 1960-1970 am primit manuale noi gratuite in fiecare an. Cica grija Partidului fata de noua generatie. Aiurea . Uneori scapau porumbelu pe gura : investitie ptr viitorii muncitori (cei prea prosti ori indisciplinati – necalificati, mediocrii – lucratori calificati, restu … functionari sau calificari superioare !) . Sanatate = grija ca maladiile sa nu afecteze populatia aducatore de impzoite si alte venituri ! Pensiile – cea mai mare e pusculita a tarii ! Asistenta orbilor ? Impozite zero ptr cooperativele de orbi si contracte dedicate (cuti de caeron si perii) – per total orbii se intretineau nu erau asistati!
Pensionarii din sistemu; cooperatiei erau cam sarantoci. Iar cei de la CAP erau de plans ! Cazurile sociale pe care le-am cunoscut aduceau a Dickens …. Maxim de alocatie acestor “paraziti” care nu au “produs” (in gnl femei casnice vaduve a unor insi care au lucrat pe cont propriu fara sa cotizeze) se reduceau la cateva sufertase saptamanal de la cantina de ajutor social si pomana vecinilor- si ei cam saraci [nu vreau sa detaliez .. era atroce. Ca si azi !!]).
Insa acestia –si golanimea 68 ista a vestului – ne-au impus asistenta . Ca si io consider cam ciudat sa se dea beneficii unora care nu au cotizat, stau in case scumpe , au masini samd , sau care stramba din ans “banii aia nu imi ajung nici de tigari!” (cestia stict autentica.,. juna absolventa la ”party””ce fuma tigari mai scumpe decat ale mele! Io fiind angajat platitor de impozite , votant PSD iar ea – ghiciti ! revolutionera si “anticomunista” si ASISTATA !!!). Cestia asta oripileaza orice roman traditionalist fie el “anticomunist” ori “comunist” cu cotizatia platita pana in dec1989 (as zice mai ales comunist cu cotizatia la zi!)
Si as mai denunta un abuz de notiune liberalo-anticomunist-libertariana. Statu este sursa coruptiei prin proprietati de stat si este normal sa furi de la stat si este normal sa te sustragi de la impozite (nici mie nu imi place sa platesc impozite. Si fiind un tip vicios –numa jocurile de noroc si drogurile ilegale le evit ! – va asigur ca as stii ce sa fac cu banii !! Daca ar fi in exces mi-as permite chiar si bacara !!!) am ajuns la situatia actuala cand bogotani cu vile de 1000 mp platesc impozite cat platesc si io !! Si cu aceste pretexte s-a ajuns ca directorii sa fure linistiti (sub Ceasca ar fi fost impuscati ! 3 sefi de la intreprinderea unde am lucrat au niste vile !! Da vile ! inclus una cu lift exterior !!!) Si se pare ca asta este “normalu”. Si anu trecut bugetu consolidat a fost mai mare decat acu 3 ani … insa au crescut kentuililie ( stadioane in bata, parcuri in sate pqarpadite unde ceva strazi ar fi trebuit pietruite !!) INSA s-au taiat lefuri, pensii .. a crescut inflatia si s-a marit TVA . Ocazie excelenta ptr libertarieni sa ceara nu pedepesirea iresponsabilitatii ci privatizari. Adica risipa banului public si furtu sunt normale….
Adica coruptia ca decizie ideologica.
Si la toate aceste optiuni ideologice urmarea logica , legica , fireasca samd cum vreti sa ziceti este mizeria poporului, emigrarea a milioane de cetateni majoritar etnici romani * si subminarea statului roman ! (si mai zicem de stat etnocratic . Ete scartz !! Etnocaria carei minoritati vreti voi dar nu a romanilor !!)
*amintire personala
**hm .. zapaceala ctula,G rid Modorcea fosty propretar Baricada azi scie la Tricolorul … Ceva cam ca Goebels scriind la Eretz Israel
*** Ocinai harasho ! Da dca ar fi etnici hutu, egipteni suniti, bosnieici musulmani ce ati zice ? Sau macar cetateni romani etnici unguri? Ca cu tiganii ne-am lamurit – emigreaza ca sunt disciminati !!
Evident ca e o tampenie sa-ti imaginezi ca un astfel de proiect poate fi pus in practica in cateva saptamani . Basescu seamana din ce in ce mai mult cu Carol al II-lea . La fel a decretat si acela tinuturile . Mai mult , asemanarea merge mai departe . E de notorietate faptul ca ministrul de finante Argetoianu (din guvernul Iorga) afla din presa de cate un imprumut international facut , chipurile , de guvernul din care facea parte sau de cate o modificare fiscala . A ramas celebra replica data unor finantisti internationali , citez din memorie : ” ne-au cumparat turcii , ne-au cumparat rusii , acum ne-ati cumparat dumneavoastra ; acceptam , dar as vrea sa stiu cu cat ne-ati cumparat” , sau cam asa ceva . Cam aceiasi oameni de paie populeaza si guvernul actual si majoritatea actuala .
In sfarsit , voi trece la o chestie oarecum off-topic . Nu sunt un nationalist , jur , aproape as putea spune ca autonomia judetelor cu populatie majoritar maghiara ar putea fi discutata la limita (cel putin daca privim la intransigenta Serbiei in cazul Kosovo , parca o oarecare flexibilitate la momentul potrivit era mai recomandabila) . Nu , nu sustin acea autonomie , sa nu fiu inteles gresit , insa nu mi se pare un subiect tabu , sfanta sfintelor de care nu se poate atinge nimeni . O spun ca sa se stie de pe ce pozitie voi comenta ce vreau sa comentez .
Acuz UDMR si reprezentantii minoritatii maghiare de ipocrizie . Pe de o parte spun ca e dreptul locuitorilor unui judet sa se pronunte asupra formei de administrare pe care si-o doresc . Pe de alta parte o tot tin danga-langa cu Tinutul Secuiesc din care sa faca parte Harghita , Covasna SI Mures . De ce Mures ? I-a intrebat cineva pe locuitorii judetului Mures (din care mai putin de 40 % sunt maghiari) daca vor sa fie parte a Tinutului Secuiesc ???? De fapt calculul e foarte simplu : important e ca pe un teritoriu CAT MAI MARE si avand sub jurisdictie o populatie CAT MAI NUMEROASA sa fie asigurata majoritatea calificata pentru UDMR . Restul sunt prostii : ce legatura “istorica” exista intre urmasii secuilor din zona montana de granita a fostului regat ungar si urmasii ungurilor si romanilor – tarani liberi sau iobagi din zona colinara a Campiei Transilvane ? O legatura chiar mai putin evidenta decat cea cu urmasii brasovenilor , de pilda . De fapt , daca prin alipirea Brasovului la acel Tinut s-ar pastra majoritatea maghiara , sunt convins ca liderii UDMR ar “accepta” bucurosi o regiune care sa cuprinda si Brasovul .
Asa ca acelor lideri maghiari care mai vorbesc de Tinutul Secuiesc format din HR , CV , MS , ar trebui sa li se dea peste nas (imi cer scuze , dar gasesc foarte potrivita expresia) cu dreptul inalienabil al locuitorilor judetului Mures de a hotari daca sunt de acord cu includerea lor intr-o astfel de regiune administrativa . Repet , v-o jur , nu sunt nationalist , dar ma enerveaza peste masura ipocrizia . A , nu sunt nici macar locuitor al judetului Mures .
@ teostanc
FSN 67,02% voturi, 76,47% locuri
Ion Iliescu 85,07 %
În acele zile au fost ceva manifestări absolut “dubioase” care sugerau o mână din umbră care dirija totul, şi nu cred că această mână din umbră avea legătură cu cineva din puterea vizibilă de atunci.
În primul rând o anumită parte din arhiva cu fişele cu acte de identitate a Poliţiei a binişor ars. După câteva luni, trecând pe acolo, mă gândeam cum poate cineva să dea foc arhivei… şi nu prea părea că nişte trecători înfuriaţi ar fi putut dace asta.
Apoi minerii au fost conduşi prin Bucureşti astfel încât să ajungă pe la casa lui Ion Raţiu şi pe la sediile de partid.
Pe la Piaţa Universităţii existau anumiţi oameni care arătau cu degetul pe cel care trebuia atacat de mineri.
Minerii au intrat în Facultatea de Geologie şi au întors locul cu fundul în sus, inclusiv risipind mostrele de minerale. Un miner ar fi avut ceva respect pentru Facultatea de Geologie pentru că, una peste alta, produce şi mineri cu studii superioare.
În sfârşit am ajuns şi la preşedintele Ion Iliescu mulţumind minerilor. Acum îmi este greu să analizez acea secvenţă pentru că deja sunt influenţat de ce am citit despre eveniment. Ştiu însă că atunci, când am auzit prima oară acel discurs, am avut impresia că lui Ion Iliescu îi este teamă de mineri şi ar fi zis orice numai să-i vadă plecaţi.
Probabil că nu vom cunoaşte niciodată adevărul pentru că acesta nu poate să vină decât de la cei implicaţi. Personal nu cred că cei care anchetează revoluţia, mineriadele şi, în general, istoria recentă vor putea să ne ofere ceva adevăr. M-am împăcat cu acest gând. Pe de altă parte nici nu mi se pare normal ca alţii să speculeze pe seama adevărului şi să-şi creeze astfel avantaje. Poate e firesc ca fenomenul Piaţa Universităţii să atârne ca o piatră de moară de picioarele fostului preşedinte, dar a lega PSD-ul de astăzi de ce s-a întâmplat în 1990 în Piaţa Universităţii, cred că este prea mult.
Ma Vasile ma , de ce substrat vorbesti ? Hai la mine in gredina sa vezi ce straturi de cartofi, morcovi, ceapa, usturoi am.
E mult un judet, zero judete este varianta corecta pentru zero presedinte !
@ Ghiță Bizonu’
Ghiță, ca de obicei, ești un bizon. Numai tu puteai să faci “legătura” între un etatist turbat ca Băsescu și libertarieni.
PS: Îți recomand călduros berea de ghimbir. E fără alcool.
Deja a trecut o saptamana,toata presa,tv,bloguri si omul pe strada vorbeste despre subiectul asta.Totusi trebuie sa remarc, sa arunci dimineta un subiect si toti sa rumege o luna la el(pentru ca va mai continua),trebuie predat la cursuri de comunicare.Voi nu vedeti ca va ia fata mereu cu doua cuvinte bine aruncate la timp,”tras in teapa,aici sunt banii,i-am ciuruit,reorganizare teritoriala,moguli…etc”apoi toti vorbesc pana problema ajunge in epuizata.Restul este istorie,poti ramane cu singtagma chiar daca dupa ani esti dovedit nevinovat.In loc sa combateti ferm ideeile care va deturneaza scopul.avand atatea subiecte reale,cautati scuze si argumente.Asta este o manevra politica foarte inteligenta,cu reorganizarea,in primul rand pun pe pista falsa opzitia si populatia,poate slabeste unitatea si sustinerea,apoi arunca pisica la adm locale sau baroni,pentru sustinere,pentru viitorele alegeri locale cu reorganizarea,apoi spera sa renegocieze cu udemr ultimatumul la promisa lege a minoritatilor.Miza este sa ramana in carti politic la viitore aliante de guvernare,iar alianta vostra ii ajuta din plin.dezbateti ideiile lor si nu veniti cu noutati.
Domnule Prim Ministru ,
am o singura intrebare la dumneavoastra ca jurist cu experienta si fost Presedinte al Camerei Deputatilor – unde sunt constitutionalisti PSD ?
A trebuit sa urle Radu Tudor de vineri 10 iunie pana ieri pe 14 iunie despre existenta Art. 13, par. 3 din legea 3/2000 ca sa preia ideea si tanarul presedinte Ponta ?
Pai daca va bazati sa va faca alti treaba si il lasati pe Comandant sa bata campii cu gratie – atunci scuzati-ma dar va meritati soarta daca ramaneti iar in opozitie .
In secunda doi dup ce Incrucisatorul a deschis gura despre reorganizarea teritorial-administrativa , specialisti PSD in materie de legislatie ar fi trebuit sa zica STOP JOC – asta nu se poate fara referendum .
Il faceati pe Marinel sa-si planga in pumni – ca stie poporul nu-l mai suporta .
Cum arunca asta cate o petarda – PSD-ul hap o inghite .
Chiar e asa greu sa se stea cateva ore si sa se dea o replica viguroasa si mai ales juridic argumentata ?
Sincer in privinta asta cred ca ar trebui sa va implicati personal mai mult .
Nu de alta dar cu tot sprijinul popular , daca mai plecati dupa fentele lu’ Machitoru nu va vad bine – ca partid ma refer .
Cu multa stima si speranta .
Dorule,
Ce spune Alex , este foarte simplu , “Un nebun arunca o piatra-n balta si niste tampiti se screm sa o scoata in loc sa o lase acolo”!
Ideea am lansato eu mai de mult pe acest blog , “daca se poate cu o regiune inglobind Covasna si Suceava de ce nu poate si una cu Harghita si Constanta ca doar asa da de inteles Harabula citez “Prin internet se distribuie lucrarile in aceste tari, rezultatele revenind tot asa. Americanii nu i-au vazut niciodata pe acei lucratori la fata”, asa ca eu nu trebuie sa-l vad la fata pe Tokes sau pe Frunda desi am deveni concetateni regionali.
Idea criminala pe care o lanseaza regionalizarea este insa alta, una care apartine de logica care-i lipseste lui Harabula si lui Basescu, si anume ,daca se poate o regiune din Vrancea pina la Constantza nu este mai normala una in care compozitia etnica este mai expresiva , idee renascuta de UDMR si adusa in parlamentul european?
Eu in contrapartida as oferi ungurilor Banatul ,Oltenia, Transilvania,Dobrogea si Moldova? Ar fi fost bine si Bucovina …dasr asta e deja in mare parte la “rusi”!
Base Si Frunza De Vita
Mare suparare, mare pentru chiombu’ si al sau boc,
Ciopartirea Romaniei nu prea le-a adus noroc.
Ungurimea urla tare ca ea vrea un nou Diktat
De nu, rupe guvenarea si o lasa in rahat.
Opozitia-unita are-un plan pentru natiune
Ancorat in realitate si bazat doar pe ratiune.
Aplicandu-l, Romania va ramane tara-ntreaga,
Cu regiuni de dezvlotare ca tot prostu’ sa-nteleaga.
Insa boc se jeluieste dand buzna pe la radiouri
Ca nu-i mai ajunge curu’ si-ar mai vrea vreo trei popouri,
Marfa pentru chiombalu’ care sa-i dea bataiata
Ca nu i-a-ndeplinit planu’ ordonat intr-o sedinta.
Pentru-a-l bucura pe voda, romanasii s-au gandit
Sa imparta tara noastra in regiuni de vinarit.
Si sa mute capitala, stabilind-o-n nou hotar
Renumit pentru produsul “Baseasca de Murfatlar”.
Vom avea nou brand de tara, nu hulita frunzulita,
Ci o renumita marca ” Base si frunza de vita”.
Se vor buluci turistii coborand din avionete
La podgorii sa descinda, “basinind” sa se imbete.
Nota autorului: cunoscand apetenta iubitului nostru conducator pentru majoritatea produselor bahice, termenul “basinind” (printre altele) este folosit pentru a personaliza actiunea de “a bea alcool”.
@Passion With Purpose.org,
Te-a întrebat cineva, cât e ceasul ?!
@Bibliotecaru,
Iliescu si Roman au sustinut mereu ca i-au adunat pe mineri sa le multumeasca pentru ca altfel nu puteau scapa de ei.
Cum s-a vazut mai tarziu, au avut dreptate, au fost necesare tancuri si armata ca sa-i opreasca. pe mineri.
Toate aceste manifestari au demonstrat slabiciunea statului roman din acele timpuri, stat lasat la indemana tuturor fortelor oculte.
Pare a fi un răspuns la o părere exprimată şi de mine! Da’ io n-am zis nimica!
Da’ dacă tot aţi spus ce-aţi spus,
Da, din câte ştiu şi-au dat foc cu nişte cocteiluri Molotov aruncate din curte, a fost o joacă de copii, da’ după aceea au pătruns în clădire până la ultimul etaj şi informaţia e falsă, arhiva nu era la parter. Tot aşa, acolo a murit şi-un subofiţer de miliţie. S-o fi sinucis ca să compromită partidele!
Scuze, asta-i nouă, n-am mai auzit-o. Ştiţi cumva că în aresturile miliţiei sau poliţiei, borfaşii erau şi sunt îmbrăcaţi “civil”? De unde zeghe? Asta-i “ţinuta de pension”, o poartă doar cei condamnaţi, în Bucureşti nu prea, doar la închisorile Rahova şi Jilava.
***
@ Bibliotecaru,
Păi sigur, nişte trecători înfuriaţi nu puteau nici deschide uşile metalice de acces în clădire. Totuşi “trecătorii” de atunci au legat uşa cu un cablu de cârligul unui TV din curte şi aşa au smuls uşa din balamale. Asta e-n arhiva TVR, ca de altfel toate manifestările “cultural-artistice” ce au putut fi admirate, live, în acele zile.
***
Sigur, niciunul din participanţii de atunci la “fenomen” nu recunosc existenţa zilei de 13, şi, cum nu pot nega imaginile pe care le-a văzut o ţară-ntreagă, au introdus, poate pentru a-şi explica şi lor înşile ce s-a petrecut, explicaţia prin teoria atotacoperitoare a conspiraţiei, cam cum susţin acum unii că turnurile gemene au fost demolate de chiar administraţia americană ca să poată justifica măsurile antiteroriste.
Ceea ce-i foarte cunoscut este faptul că “golanii” se strîngeau în piaţă după orele 15.00, în fiecare zi, şi plecau cam pînă la miezul nopţii. În restul timpului acolo erau “organizatorii” instruiţi în treaba pe care-o făceau şi care, oricât n-ar plăcea unora, erau susţinuţi logistic şi material de către nişte… binevoitori.
Aceşti “organizatori” au fost “deranjaţi” de autorităţi în dimineaţa de 13 iunie şi invitaţi să elibereze piaţa Universităţii, ceea ce a declanşat ceea ce a urmat. Sigur e că obişnuiţii “golani” ai pieţei nu au participat la nebunie şi nici n-au mai revenit în piaţă şi, evident, vor căuta în continuare explicaţii care să-i disculpe.
Faptul ca prin hotarare de Guvern ,adoptata de Guvernul Nastase in 2002,administratia braileana a fost obligata se cedeze Galatiului 1000 ha ,acest fapt a creat conflicte interminabile intre cele doua administratii locale ,aceste s-au adaugat peste secole de conflicte intre braileni si galateni ,si PSDul ca si PDLul de acum a evitat organizarea unui referendum local pe aceasta tema ,partidul dvs a pierdut mult in Braila,tocmai din cauza comportarii despotice a PSDului,partidul dvs il sustine prin consiliere juridica pe Gheorghe Bunea Stancu care se lupta cu administratia galateana,pentru a mai recupera ce se poate recupera din din ‘gafa’ din 2002 ? De ce nu s-a organizat un referendum la Braila,pentru a intreba poporul daca vrea sa dea galatenilor 1000 ha,sa inteleg ca daca vine USLul la putere,PSD se va comporta la fel de despotic,in relatia cu administratiile locale ,brailenii s-au fript odata ??!
@AN
vizavi de intrarea turciei in UE ce parere aveti de urmatorul articol care sigur nu are direct de a face cu asta , mi-e mi-a placut
http://www.scribd.com/doc/39697742/Neagu-Djuvara-Sinuciderea-Europenilor
HALAL DEMOCRAŢIE… A VIOLATORULUI
JON* alias TB se comportă ca un violator în serie al poporului român…
Pe HotNews aflai că recent un violator din Iran fu spânzurat în public !!!
O eclipsă totală de democraţie (că de lună fu azi noapte) ar fi în ton cu politica astrală a universului nelimitat…
@ Cârcotaşu
Stimate domn,
Mie mi se pare ciudat că nişte “simpli” trecători au depus atâta efort numai ca să incendieze o arhivă. De unde să aibă un trecător, în 1990, o dubă TV, acelea nu erau maşini cu care să circule particularii pe stradă. Cum de s-a întâmplat ca din toată clădirea să fie incendiată arhiva, exact acolo unde e mai greu de incendiat? Ţineţi minte cum la revoluţie gloanţele nu prea să îndreptau spre balcon, acolo unde vorbeau personalităţile momentului, ci mai ales acolo unde se aflau cărţi şi picturi?
În plus, deşi există filmări, deşi există mii de ore de cercetare a acestor evenimente, nu este un pic ciudat că nu prea aflăm nici un fel de nume, nu prea ştim nici măcar de cum s-au desfăşurat evenimentele decât din relatările participanţilor…?
Ion Iliescu şi Miron Cosma sunt îndeajuns pentru a explica toate evenimentele din anii ’90?
Ceea ce mi se pare mie extrem de interesant este că foarte mulţi dintre membrii şi simpatizanţii PDL arată încă cu degetul spre Ion Iliescu deşi… astăzi nimeni nu mai poate spune că cineva îl protejează pe fost preşedinte. Nu are imunitate prezidenţială, nu are oameni cheie numiţi în procuratură sau în alte instituţii. Astăzi peste tot sunt oamenii PDL-ului, preşedintele Băsescu este la comanda butoanelor… Cum mai pot justifica astăzi PDL-iştii că Ion Iliescu este sursa răului în România? Ei bine, foarte multă lume este încă păcălită de acest discurs şi reacţionează în consecinţă.
Faptul că aceste cercetări nu s-au încheiat până acum, într-un fel sau altul, astfel încât să se ajungă la administrarea probelor în instanţă, faptul că se doreşte prelungirea indefinită a acestei stări prin presiunea doamnei Monica Macovei asupra imprescriptibilităţii unor fapte penale, mă face să cred că această stare este şi cea care se doreşte a fi.
Victor V.
ar fi bine sa ioti urmezi recomandarea in ce priveste berea cu ghimbir.
Insa Victoras daca mai tii minte discursul este esscirs in cheie libertariana. Mme Vass si ea cam tot p-e acolo. HRP se decalra libertarian. Si daca cauti vei mai gasi libertarieni apropriati de actuala putoare. Air zisa baselului cu omu gras este iar imagine liberatraiana. Asa ca Victoras mai incet cu alcolicele ca dauneaza la memorie !!!
Care-i conjunctura ? UE se dovedeşte incapabilă să oprească haosul economic provocat de datoria suverană a Greciei http://www.lefigaro.fr/conjoncture/2011/06/15/04016-20110615ARTFIG00610-l-europe-impuissante-a-enrayer-le-chaos-grec.php
Bibliotecaru: “se doreşte prelungirea indefinită a acestei stări prin presiunea doamnei Monica Macovei asupra imprescriptibilităţii unor fapte penale”
In fapt, este vorba de decizia CEDO din 24.05.2011 care spune “Uciderea oamenilor in timpul Revolutiei din 1989 nu se prescrie. Procurorii si judecatorii romani trebuie sa finalizeze aceste cazuri si sa-i pedepseasca pe cei vinovati. Societatea romaneasca trebuie sa stie adevarul despre evenimentele din 1989. Dreptul la viata din articolul 2 al Conventiei Europene a Drepturilor Omului a fost incalcat prin lipsa de eficienta si impartialitate a anchetelor. Nu s-au efectuat acte de cercetare in perioadele 1994-2001 si 2002-dec. 2004″.
Da, stiu ca legile noastre, romanesti, considera ca ucigasul neprins in x ani este presedinte de onoare cinstit, dar vai, ghinion, Conventia Europeana a Drepturilor Omului are prioritate in raport cu dreptul intern.
Democraţie participativă în cea de a doua modernitate : Islanda îşi scrie o nouă Constituţie consultând opinia publică prin Facebook, Twitter şi Youtube http://bigbrowser.blog.lemonde.fr/2011/06/16/democratie-participative-lislande-reecrit-sa-constitution-avec-facebook-et-twitter/
Domnule Nastase,
Dincolo de gluma cu fuzionarea dintre administratia centrala româneasca si administratia locala din România (desi, in acest fel, aceasta din urma ar deveni nu doar cu adevarat autonoma, ci de-a dreptul independenta si suverana
), ei bine, cred ca ar fi o buna idee crearea unui nou nivel administrativ – regiunea -, in conditiile in care acesta ar avea competente proprii (o parte, transferate de la judete si o alta parte, competente complet noi), si bugetul necesar indeplinirii acestor competente (asa cum ar fi normal sa se intample intr-o autonomie locala reala).
Ca aceasta idee vine din partea lui Traian Basescu, in contextul “jocului de-a revizuirea Constitutiei”, nu face decat sa o lipseasca de valoarea reala pe care o are.
Oricum, aceasta “frustrare prezidentiala” a lui Traian Basescu, de a fi presedinte intr-un stat in care “seful” nu are nici macar dreptul de initiativa legislativa, darmite de revizuire a Constitutiei, isi va mai produce efectele, din pacate, pana cand o coalitie veritabila va pune capat “jocului”.
Bibliotecare
f multi membrii şi simpatizanţii PDL arată încă cu degetul spre Ion Iliescu mizand pe refelexul pavloviam al multora si pe atragere de voturi …
Cat despre TV eta mai “faceai” rost. In momentu ala pur si simplu o blocai pe strada si ziceia ca ai o necesitate de moment. Daca erai intr-un grup mai numeros si nervos nu discuta nimeni asupra necesitatii…
Si as observa ca am discut cu 2 care au tras cate 60 de gloante in seara de 22 dec… Stii de ce au tras ? Ca asa e la revolutie !!! Ptiou fir-ar sa fie solati instrititi, gagii de 23-24 ani ce pareau in taoate mintile .
N-o sa aflam nicodata adevarul . Aia care stiu catesceva tac si vorbesc altii care nu stiu. Am ceva experienta in cestii din astea… Nu am reusit sa afflu ce a fost la Odeasa cu represaliile deci cei pe care ii intrebam fusesera atunci l Odesa . cunosc pe cineva care ae stii despre 24 August cam multe (dicutii de culise). tace.
si sa aiti zic ceva despre “adevar” . radacina arica a dat 2 intelesuri :
1)verum , adevarul nost cognoscibil , masurabil samd. Latina
2)vera adica credinta . Lb slave.
la noi cei care tipa “adevarul” de fapt doresc vera nu verum
@ Bibliotecaru
Suntem singurul stat din LUME, condus de “Basescu” ca presedinte al Romaniei, care este si seful MAFIEI economice , prostitutiei, traficului de droguri, traficului de organe , traficului de arme etc. Ca la noi la nimenea.
TREZITI-VA DRAGI ROMANI
P.S. Voi mai posta un singur comentariu pe blogul domnului Adrian Nastase caruia ii doresc multa sanatate si nu numai dansului ci si echipei AN si tuturor romanilor ce doresc binele acestei tari.
@ portocaliilor Sa va lumineze Dumnezeu
Sa fiti iubiti
Cu stima Emil
@Bibliotecaru,
Dupa mine radacina intamplarilor este:
1. Am fost ajutati sa explodeze mamaliga.
2. Dupa explozia acesteia, au aplicat teoria “haosului”
3. Din haos a iesit I. Iliescu. Cu 1 an inainte de 1989, un coleg, pe hol, mi-a pus o intrebare retorica: stii cine va fi viitorul s.g. al PCR? Eu m-am grabit sa raspund: tot nen-tu Nicu si dansul: NU, I. Iliescu.
4. Romania a fost un teritoriu de experimentare a razboiului electronic si psihotronic.
5. Politica lui N.C. nu mai avea niciun suport in randul populatiei. Toata lumea avea un limbaj dublu, unul la serviciu si la PCR si altul acasa.
In Cuba, de exemplu, nu au putut sa actioneze. ca in Romania. Se pare ca, realmente, Castro era iubit de popor.
6. Cred ca N.C. a avut dreptate cand a spus, pe 20.12.89, ca Vestul si-a dat mana cu Estul. In timpul Congresului XIV am fost la Moscova, la tratative tehnico – comerciale, intr-o grupa CAER. Am stat la ambasada, cum era pricazul, iar acolo am fost bombardati cu demonstratii ale rusilor(!!!???). Prin viu grai tot felul de interpusi, ne sfatuiaiu sa-l dam jos pe N.C. Iar la tratative, seful delegatiei rusesti, ne-a spus ca ne iubeste f. mult si-i pare rau ca si Nadia a fugit si poate e timpul sa facem ceva, etc.
7.Judecarea lui NC a fost o crima ordinara; avocatul lui, in loc sa-l apere, urla la el. Cel care si-a dat seama ce facut, s-a sinicis. Dar justitia a ramas cum a fost: obedienta fata de putere, judecatori si procurori, promovati pe criterii politice etc. Eu cred ca este cea mai mare rusine a tarii.
8. Inchipuiti-va ca la Targoviste il lasau pe Ceausescu sa vorbeasca. Ii imput lui Ceausecu o multime de fapte, dar numai acela ca a fost patriot, nu. A fost rudimentar, dar patriot.
Morala ar fi : totul se naste, traieste si moare. Nimic nu e vesnic.
Eu cred ca-i doar o fumigena toata reorganizarea asta…se incearca obtinerea de capital politic prin invrajbirea romanilor cu ungurii. Ultima carte a PDL-ului.
Marcus,
Nu merge domnle, Base uraste si comuna in care s-a nascut si pe prostii care cu umilinta l-au votat si uraste chiar si rima cu frunza sau ca sa fim mai corecti cu bobul de vita!
Vinul ,coniacul.armagnacul , nu merg cu frunza de ghiata!
@Mitocane: nu stiu de ce dupa stil imi pari a fi “dragosi, iesti prost !”. Dau io o bere daca am gresit.
sa fii cum vrei tu
marcus
stimate domn,
Dupa cum observati ca domnul basescu si pdl au putut sa atraga atentie de la problemele economice foarte grave al Romaniei,deschizand un subiect care va fi fara finalitate (reorganizarea adminstrativa),din pacate opozitia(USL) si UDMR care este la guvernare au cazut in capcana!!!
uitati va ce se intampla in presa si in televiziuni,de exemplu aseara la B1TV la emisiunea lui turcesu a fost afisat un titlu TINUTUL SECUIESC AMENINTA ROMANIA..deasemenea la realitatea tv la emisiunea ultima ora a fost afisat un titlu asemanator…!!! Daca se mai discuta subiectul aceasta mai inca o saptamana,domnul basescu si pdl vor iesi eroi nationali!!!si sa nu va mirati daca guvernul boc va cadea! avand in vedere pericolul care vine din “ardeal” domnul basescu va invita opozitia si pdl pentru alcatuirea un guvern de uniunea nationala!Daca opozitia va refuza o sa aiba o problema si daca va accepta sa guverneze alaturi de PDL o sa aiba o problema si mai grava!!!In urmatoarele zile o sa observati ca asa se va intampla!vom trai si vom vedea!
“Facebook + Plictiseală = Cruzime faţă de animale” http://www.romanialibera.ro/tehnologie/internet/facebook-plictiseala-cruzime-fata-de-animale-228565.html
@Adi,
Acum am citit postarea d-tale. As putea spune ca am acelesi opinii.
Numai bine!
@Bibliotecaru
Discutiile despre mineriada nu-si au rostul. Domnul Iliescu a explicat natiunii ce s-a intamplat:
“Fiindca in Bucuresti a fost arborat steagul verde legionar, minerii au venit si au plantat panselute in fata Teatrului National”
@Don Basil: ai perfecta dreptate, ceea ce ma tine in viata este faptul ca la atata ura cat are in el, va termina “suspendat” cu mana lui, intr-o chestie intima cu ZA BRELE, pe motiv ca se va uri
Sa fii iubit
marcus
@Silviu Popescu: iesti dragosi si harabuleo to-gether
sa fii iubit
marcus
Un canular cominternist a fost resuscitat la ”International Romani Art Festival” http://www.romanialibera.ro/actualitate/transilvania/arta-si-cultura-romani-incepe-international-romani-art-festival-iraf-228379.html Francezii fac o distincţie între ‘roms’ şi ‘gens du voyage’. Înainte de primul război mondial exista în Franţa o consemnare legislativă privitoare exclusiv la ‘gens du voyage’. Dar tot înainte de primul război mondial, nu găseşti la ei măcar un singur text literar, –şi totuşi, scriitorii sunt primii observatori!–, care să-i semnaleze pe ‘roms’. De ce ? Pentru că termenul încă nu exista! Termenul a fost inventat abia de către ideologii bolşevici internaţionalişti după naşterea statului sovietic. Mai precis, termenul rroma este o invenţie a Cominternului la iniţiativa lui Nikolai Buharin, ca reacţie la apariţia statului România Mare în spaţiul din Romania Orientală. Istoricul britanic Simon Sebag Montefiore demonstrează convingător în cărţile sale că există o continuitate între ideologia ţarinei Caterina cea Mare şi ideologia liderilor bolşevici după câştigarea puterii. Hai să ne întoarcem la surse. Ţarina Caterina cea Mare căpăta dreptul de a stăpâni Romania Orientală nord-pontică prin ideologia occidentală anti-Romania, ideologia Montesquieu-Voltaire-Gibbon. De altminteri Voltaire susţinea deschis în Occidentul European un lobby pro-Rusia, cu scopul de a fi creată butaforia geopolitică numită Rusia Sudică/NovoRossiia. Regele Prusiei Frederic cel Mare, aflat într-o relaţie epistolară cu Voltaire, ştia despre acele planuri. Încearcă să profite de ele în favoarea Prusiei. De aici împărţirile succesive ale Poloniei din secolul XVIII. Pe fondul acelor tratate predatoare apare şi Tratatul de la Kuciuk Kainargi din 1774 care furnizează legitimitatea şchioapă pentru crearea Rusiei Sudice în spaţiul nord-pontic din Romania Orientală. Dar, în termeni moderni, trebuie să judecăm Tratatul de la Kuciuk Kainargi ceea ce a fost el ca atare : un act predatorial ce dădea Rusiei drepturi de expansiune spre Sud. Ideologia lui Karamzin (chiar îmi plac cărţile lui!), un Karamzin care se considera el însuşi un fel de iluminist Gibbon rus, încearcă sa armonizeze ideologic consecinţele Tratatului de la Kuciuk Kainargi din 1774, reamintesc, este vorba despre consecinţele geopolitice extrem de favorabile Rusiei. În dezbaterile actuale dintre ocupantul rus din respublika Moldova şi românii autohtoni, tinerii ruşi din respublika Moldova invocă frecvent ideologia lui Karamzin, aceasta pare a fi principala sursa de putere spirituală pentru ei. În fine, după terminarea primului război mondial, bolşevicul rus Nikolai Buharin constata lucid că în Occident ideologia Montesquieu-Voltaire-Gibbon fusese aproape uitată. Cominternul avea nevoie absolută de a discredita România, de a dizolva România! În consecinţă, experţii Cominternului inventează etnia rroma, etnie pe care la 1824 omul de litere Alexandru Puşkin încă o denumea ţîganî, deşi convingea Europa (prin forţa literelor!) că Basarabia era populată de ţîganî. Atunci când vorbeşte despre Basarabia, lucidul critic literar care a fost Petre Haneş îi citează pe alţi doi intelectuali ruşi ajunşi în Basarabia. Care scriau foarte clar că populaţia din Basarabia vorbeşte o vernaculară neolatină asemănătoare cu vernacularele neolatine din Spania! Dar nici Puşkin, nici vreun alt intelectual rus ajuns în Basarabia înainte primul război mondial nu aminteau că ar fi existat pe atunci limba romani! Pe bună dreptate. Limba romani, la fel ca şi denumirea etniei rroma în loc de ţîganî, sunt invenţii cominterniste. Repet : Limba romani este un limbaj artificial inventat de specialiştii Cominternului după modelul sanskritei care se baza pe prakrită. “Specialiştii” în “Limba romani” de astăzi susţin în mod deschis că “Limba romani” constituie o dezvoltare din prakrită. Numai că, surprise!, surprise!, nici măcar vreuna dintre evaluările realiste de astăzi privind limba prakrită nu acordă vreo şansă ipotezei propagandistice cominterniste că din limba prakrită s-ar fi putut dezvolta “Limba romani”! Pe o gamă de evaluări ştiinţifice, mergând de la evaluări minimaliste şi ajungând până la evaluări maximaliste, se spune că : 1/ “Prakrit – vernacular and literary Indic language recorded from the third century BC to the fourth century AD” ; 2/ “Prakrit languages were spoken in India between 600 BCE to 1000 CE”. Asemenea detalii istorice nu contau pentru cominternişti, şi nu contează pentru urmaşii care duc mai departe politica lor. În Uniunea Sovietică interbelică, ideologizată anti- România la maximum, apare prima literatură în limba artificială “romani”, în vreme ce literatura în limba română era acolo strict interzisă ! După 6 martie 1945, alogeno-cominterniştii ajungeau la putere în România. Ei impuneau ca denumirea etniei conlocuitoare “ţigani” să fie înlocuită cu denumirea “romi”, denumire politiceşte corectă doar din punct de vedere strict cominternist. Iată însă că familiile de alogeno-cominternişti îşi impun iar puterea lor distrugătoare de România după “revoluţia din decembrie 1989”. Astfel, în statistici, denumirea de ţigan a fost înlocuită brusc cu rom, nu rrom, un termen stabilit de un oficiu internaţionalist. Reprezentantul României la acele discuţii peste capul românilor autohtoni a fost Petre Roman, fiul alogeno-cominternistului Valter Roman adus în România de tancurile sovietice.
@ Bibliotecarul,
Dom’le, misteru-i gata rezolvat. Ca simplu trecător trebuie să ştiţi (cum ştie orice trecător pe calea Victoriei) că-n curtea Poliţiei Capitalei, colţ cu Str. Eforie, sunt permanent parcate maşini de intervenţie, dube etc. TV-ul filmat şi văzut de toată ţara, făcea parte în 1990 din dotarea miliţiei. Nu se dedulcise încă poliţia la WW.
Faptul că au incendiat arhiva spune ceva despre “calităţile” celor ce au pătruns acolo. De fapt ei au căutat inclusiv “arestul”, depozitul de armament şi alte asemenea “obiective de interes” pentru cetăţenii cinstiţi. Arhiva pe care-au incendiat-o, credeau ei că ar conţine cazierul condamnaţilor… Incendierea a fost mai mult ca act de vandalism, altfel nimeni nu poate explica de ce au incendiat inclusiv garajul din str Eforie.
Citesc titlul “Grecia asteapta verdictul: Ce se intampla in Romania in cazul unui DEFAULT?” http://www.wall-street.ro/articol/Economie/105235/Grecia-asteapta-verdictul-Ce-se-intampla-in-Romania-in-cazul-unui-DEFAULT.html De ce nu se foloseşte cuvântul românesc „faliment” ? Au exact aceeaşi semnificaţie. Cuvintele au aceeaşi rădăcină. Însă „default” nu-i românesc. Se traduce multiplu. Poate avea şi semnificaţia de „predefinit” ori „din oficiu”.
@ Cârcotaşu
Deşi sunteţi de acord cu mine că un om care trecea pe stradă nu ar fi sărit într-o maşină de poliţie, nu ar fi vandalizat-o, nu ar fi ştiut ce trebuie să facă pentru a o porni “din fire” sau cum au pornit-o, pentru că mă îndoiesc că era deschisă şi cu cheile în contact… şi nici nu ar fi ştiut ce să incendieze sau unde este arestul. Erau “cunoscători”, aşa este logic.
@ Emil Vulcanescu
Se prea poate să aveţi dreptate. Eu militez pentru statul democratic şi aştept ca toate acuzaţiile aduse domnului Băsescu să fie demonstrate în instanţă şi să se ajungă şi la o hotărâre judecătorească definitivă şi irevocabilă.
@ teostanc
Şi totuşi parcă ar fi bună şi o cercetare istorică documentată, pentru memoria naţională.
@ Ghita Bizonu’
La noi s-ar putea să fi verre (pahar). În cazul celor care îşi tot trâmbiţează apartenenţa de dreapta, ar trebuit să fie “verre droit”.
@ Dragos
Decizia CEDO este decizia CEDO, ea nu poate modifica o lege. Doamna Monica Macovei doreşte modificarea Codului Penal.
http://www.monica-macovei.ro/blog/?p=257
@Bibliotecaru: in privinta “imunizatului” nostru chiombila, daca militezi
pentru stat de drept, deoarece ti-am citit mai mult sau mai putin “diizrtatiile,” poti sa-mi spui si mie, conform caror legi presedintele Romaniei are imunitate pentru fapte penale (Ups! vezi Mihaileanu, cacu Flota a platit Morar expertiza sa-l scoata nevinovat
.
Huideo, bre !
Sa fii iubit cu presedintele tau cu tot
marcus
Dragnea face de ras sustinerile ca cica ca cum regiunile is musai ca sa se ia bani de la Europa. S epare ca Dragnea si Teleromanu sug mai dihai ca calicu la pomana .
Asa ca o solutie ar fi ca Blonda de la transporturi sa fie trimisa la parcari ca poa se pricepe si Dragnea si echipa de la Teleorman sa sa pcupe ministerul ei si sa puna sorbu in functiune !!
@n Ghita Bizonu’
Ai dreptate ! Azi maine nu o sa mai primim nici un ban,…..daca se mai dau mult in spectacol cascadorii rasului din PSD la PE ca un oarecare Ioan Enciu azi,……avem o imagine “beton” oricum !!! am mai spus si ma repet,…tara de cacat,popor de rahat !
@ Tovarase Enciu ….la PE nu se urla in sala ca pe maidan unde ai crescut mataluta iar in locul tau s-a scuzat Pres. de sedinta dep.soc spaniol Juan Fernando Lopez Aquilar ! Ma intreb cum ajung astfel de specimene pe liste ???
@ Marcus
Răspuns direct ar fi că există o decizie CCR care spune asta şi în urma acestei interpretări oficiale a constituţiei nu prea mai contează ce crede altcineva. Răspunsul meu, sau supoziţia mea, ar fi că domnul preşedinte este băutor. Domnia sa bea iaurt Actimel-Danone şi este astfel campionul imunităţii.
Dincolo de glumă, poate nu prea reuşită, eu cred că domnul preşedinte nu are altă imunitate decât pentru declaraţia sa, pentru opinia sa în calitate de preşedinte. În nici un caz nu cred că în Constituţie stă scris că are o imunitate la codul penal, ba chiar dimpotrivă.
Discuţia se învârte în jurul unui cuvânt: corespunzător.
ARTICOLUL 84 – Incompatibilitati si imunitati
(2) Presedintele Romaniei se bucura de imunitate. Prevederile articolului 72 alineatul (1) se aplica in mod corespunzator.
Se vede trimiterea la art. 72, adică la imunitatea parlamentarilor faţă de voturi şi opiniile lor publice, atenţie, nici acestea în totalitate, exprimate în exercitarea mandatului.
Ce înţeleg eu din acest articol? Că dacă preşedintele face o declaraţie în calitate de preşedinte, nu poate fi acuzat pentru această declaraţie. De exemplu, dacă vine şi spune că un senator UDMR creează dificultăţi în Siguranţa Naţională a României, el nu poate fi dat în judecată de senatorul respectiv pentru că a fost nominalizat în opinia prezidenţială, iar preşedintele nu trebuie să demonstreze în faţa instanţei de ce spune ceea ce spune dezvăluind de exemplu informaţii ale serviciilor secrete. Desigur, este un exemplu, nu înseamnă că afirm că un senator UDMR creează dificultăţi Securităţii Naţionale… dar trebuia să dau un exemplu şi ăsta mi-a venit în minte pentru că este subiectul zilei problema cu “Ţinutul Secuiesc”.
Iată însă că apare acel “în mod corespunzător” care este “tradus”, după părerea mea, într-un mod abuziv, că imunitatea se măreşte cumva la preşedinte. Dar atunci nu are nici cea mai mică logică trimiterea la articolul 72.
Încă o dată, ce cred eu nu contează pentru că CCR s-a exprimat deja şi a spus că preşedintele are imunitate la procesele penale pe perioada mandatului. Cel puţin din amintiri, pentru că nu am răbdare să caut acum decizia respectivă.
@ Bibliotecaru,
Domnule, aşa o lungim până mâine. Dumneavoastră susţineţi teoria conspiraţionistă şi nu puteţi accepta că un borfaş poate cunoaşte conţinutul buzunarelor “clientului” mai bine decât acesta însuşi. Mai vreţi să fiu de acord că ăla care jefuieşte o bancă e bancher, probabil. Dacă vreţi, puteţi! Ei bine, dumneavoastră înţelegeţi perfect ce-am spus eu dar, cum se zice, o ţineţi “ca gaia maţu’”. Eu unul renunţ a mai continua o discuţie complet inutilă. Aveţi dreptate şi dacă vreţi să ştiţi, omul nici n-a ajuns pe lună, totul a fost o falsificare! Văd că nici semnificaţia unor ghilimele nu o cunoaşteţi, deci… să aveţi succesuri!
@Bibliotecaru (cu “Decizia CEDO este decizia CEDO, ea nu poate modifica o lege”)
Ohoho, si inca cum.
Dragos,
Poti sa exemplifici, sa arati la obiect ce lege , articol,aricolas sau aliniat de lege a fost modificat de o decizie CEDO,?Numneata faci pe prostul sau chiar nu intelegi ce in mod explicit ti-a transmis bibliotecarul?
Noi calcam insasi Constitutia in picioare , deci , guvernului si presedintelui ii este mai facil sa piarda cazuri izolate la CEDO, pe fondul fraudarii masive a unui grup mare de concetateni care nu se vor regasii in cazuri cistigate individual la CEDO!
Noi calcam in picioare angajamentele europene , prin ocolirea reglementarilor europene , prin ingerintele fata de angajamentele europene, doriti exemple in acest sens, sau scrieti ca sa va aflati in treaba sau ca sa fiti caracterizat corespunzator de Marcus?
Bibliotecare
cred ca pana si io pot face sa porneasca o amsina din fire.. timp sa=mi dai . Pana la urma nu poa fi mai complicat decat schimbatau unui intreruparor … Cam juma dintre soferii amatori ar trebui sa se descurce (si 1/8 dintre soferite … alea care au inteles ca egalitatea cu barbatu inseamna sa bata ele covoarele!!)
Si ca unii stiau mai in exrenso .. bine-nteles ca stiau draga . Insa doreau sa multumeasca frumos ca ramasesera pe strada, fara paine alba si miere pe ea! Mai bine intreba-te cati dintre astia era in Pta universitatii ca opozanrti sinceri ai regimului Iliescu! (la de pilda Cristoiu ori Nistorescu. Cand fost-a intemnitat Nicusor Printzisoru crez ca le-a cazut tavanu in cap…. si-aa vazut spulberat viitorul. Crezi ca le ardea inima de dragoste ptr Iliescu ? Crezi ca glumita idioata cu “Cesusescu nu fi trist Iliscu-i comunist” incalzea prea mult inima tovarseilor rasmi fara fonctii (ca au au ramas!! SDi s-au varsat la opozitie! Cica ala cu propaganda de la Minicipiu Bucuresti a devenit sef cu ideologia la PNT!! Tebuia si el sa isi gaseasca o indeletnicere, nu ?!!)
Hm …. tu crezi ca chioar totu se gace cu ordin de sus ?!
@ teostanc
asa-i, dar eu nu cred in razboaie electronice si psihotronice, asa ceva nu exista. Parerea mea este ca aceste asertiuni au fost vehiculate pt ca declansarea revolutiei si criminalii sa aiba acoperire: “dom’le, ce era sa faca, erau vrajiti, drogati, ametiti, asta e, au executat fara sa fie in apele lor, altminteri n-o faceau!”
Ceea ce s-a petrecut real insa, a fost aparitia unei multitudini de tinte false pe radarele aviatiei si antiaerienei, adica formatii masive de elicoptere. Spun asta dupa viteza tintelor. Nu erau avioane. Dar asta inseamna razboi radio-electronic, in fapt una dintre tehnicile de deceptionare.
Parerea mea sincera este ca daca detectia tintelor multiple ar fi fost adevarata, numai rusii care ne livrasera radarele ori americanii care vroiau sa vada daca aparatura lor functioneaza concret contra radarelor rusesti, puteau s-o faca. Din desfasurarea ulterioara a evenimentelor, nici unii si nici altii n-au manifestat vreun interes deosebit; rusii puteau sa intre bine-mersi si ocupau totul in 4 ore (se stia) iar americanii vroiau ca revolutia sa reuseasca, nu s-o inabuse. Dealtfel, pactul de la Varsovia era in picioare atunci, n-ar fi riscat. Interventia electronica ar fi fost o greseala din partea ambilor, din puncte de vedere insa diferite…
De aceea eu cred ca s-a mintit vartos ca sa se justifice masuri militare exceptionale cum ca, pasamite, tara este atacata: lumea sa intre in case, armata sa preia temporar puterea, etc. Asta s-a si facut, deci cred ca partea asta cu razboiul electronic a fost o minciuna.
Razboiul psihotronic este insa o himera. Singura forma oarecum apropiata o reprezinta difuzoarele unidirectionale: ii poti vorbi de la distanta unuia dintr-o multime si doar el te aude, nu si cei din jurul sau. Asta exista. Probabil ca la adunarea aia din piata palatului s-au lansat astfel pocniturile alea, cica petarde, de undeva de prin cladirile din jur: unii oameni le-au auzit si s-au panicat, apoi panica s-a raspandit si a iesit razmerita, oamenii speriati actioneaza la fel ca animalele speriate, nu judeca, mai ales daca sunt intr-o multime.
Instalatia cu pricina este cat o valijoara, insa cladirile din jur erau securizate in astfel de situatii. Deci ori a existat un grup conspirativ romanesc (si nu exista, s-a aflat mai tarziu, dincolo de minciunile lui P Roman), ori securitatea a tradat (peste capul directiei a 5-a), ori un “turist” a pus difuzorul la geamul Athenee Palace (dar ar fi fost vazut de observatorii si lunetistii lui Ceasca). Ramane ca logica varianta cu tradarea, mai ales ca aparatura trebuia procurata de la “prieteni”, unii sau altii.
Restul se stie, s-au inventat teroristii si s-au emis semnale false cu otravirea apei, etc, ca sa intre lumea in case iar transferul de putere dintre armata si Iliescu sa se desfasoare in tihna. In situatii d-astea, nimeni nu spune multimii adevarul, decat dupa, eventual.
Una peste alta, armata, militia si securitatea s-au balbait rau de tot, dar puterea reala, Stanculescu si apoi Iliescu, au mers brici! Asta a fost si norocul nostru, altfel aveam de-a face cu elicopterele alea pe bune…
Concluzia nu poate fi decat una: in orice regim, si chiar si in lipsa unuia, Romania se controleaza perfect cu minciuni. Asta-i poporul… si pt asta iti trebuie televiziunea, ca sa-ti imprastii minciunile! Asa se explica “atacarea” ei…
Iar daca acum sarim la Boc si Basescu, ne dam dreptate singuri, nu?
@ Cârcotaşu

Păi spuneţi clar, ca să ne înţelegem fără să complicăm lucrurile, alegeţi o variantă.
Cei care au incendiat arhiva poliţiei au fost:
A) Oameni de pe stradă surescitaţi de momentul prin care treceau.
B) Oameni care aveau interesul să incendieze arhiva (dintr-un motiv sau altul) dar care au venit “mascaţi” în simpli oameni de pe stradă pentru a profita de moment şi a da vina pe manifestanţi.
Eu optez pentru varianta B, dumneavoastră pentru ce variantă?
@ Dragos
Interesant ceea ce spuneţi. Şi cum poate modifica o lege românească o decizie CEDO?
@ Ghita Bizonu’
Aţi înţeles greşit. Eu nu spuneam că Ion Iliescu a făcut o maşinaţiune astfel încât să se întâmple totul. Dimpotrivă, spuneam că au existat nişte structuri de interese (poate chiar internaţionale) care să conducă lucrurile încât să pară altceva decât ar trebui să fie. Tocmai aceasta era observaţia mea. Anumite persoane vor să construiască istoria spunând, repetat, că morţii revoluţiei înseamnă “vinovat Ion Iliescu” şi mineriadele înseamnă “vinovat Ion Iliescu plus Miron Cosma”… Şi totuşi cercetarea, de orice fel, nu a ajuns, după 21 de ani, să ofere o soluţie a adevărului, măcar adevărului istoric. Dacă până astăzi cercetarea nu a stabilit cea mai mare parte a persoanelor implicate, cine era şi unde era, mai departe nici nu se pot afla mai multe pentru că mărturiile sunt, în cea mi mare parte, pierdute.
Eu bine, eu cred că asta a fost şi intenţia, s-a dorit ca “adevărul” ce va rămâne în mintea poporului este “Iliescu vinovat” şi nici nu va mai conta cine s-a urcat în acea dubă TV pentru a smulge poarta sau persoanele care au incendiat acel autobuz sau ce era, sau cine a fost în Universitate de a devastat locul pe acolo, cine i-a condus pe mineri pe la sediul partidelor, cine erau cei infiltraţi printre manifestanţii din Piaţa Universităţii.
Stimate Ghita Bizonu’,
Deşi mă feresc de teoriile conspiraţiei, mie îmi este destul de clar că Ion Iliescu, după câte cunoaştem cu toţii astăzi, nu avea puterea în acel moment să comande un astfel de “deranj”. Este evident că şi revoluţiile (din fiecare oraş în care a fost revoluţie), şi mineriadele, şi multe altele lucruri mai puţin violente din anii ’90, sunt încă ascunse şi nu le cunoaştem. Că or fi fost “tovarăşii rămaşi fără funcţii”, că or fi fost “agenturili străine”, că or fi fost grupuri ce doreau preluarea unei puteri subterane… asta nu mai ştiu, dar aş vrea să ştiu. Chestiunea este că deşi Emil Constantinescu a avut ca punct de campanie adevărul despre revoluţie şi mineriade, nu s-a aflat absolut nimic. Traian Băsescu a venit în campanie tot cu discursul aflării adevărului şi… nimic. Din 21 de ani, 10 a fost la Cotroceni domnul Iliescu, dar 11 nu a fost. De ce aceşti 11 ani nu au fost folosiţi de nişte preşedinţii care manifestau împotriva lui Ion Iliescu, de nişte Guverne care iar manifestau politic împotriva lui Ion Iliescu, pentru a aduce la suprafaţă acel “adevăr compromiţător”? La întrebarea asta aştept, în primul rând răspunsul.
În primă fază şi eu m-am repezit să cred că există un vinovat în toate. Între timp m-am maturizat şi am învăţat ceea ce înseamnă democraţia. În consecinţă… Până voi primi un răspuns credibil, voi crede că Ion Iliescu nu este vinovat de aceste fapte.
Doru Coarna
“Ceea ce s-a petrecut real insa, a fost aparitia unei multitudini de tinte false pe radarele aviatiei si antiaerienei, adica formatii masive de elicoptere. Spun asta dupa viteza tintelor. Nu erau avioane. Dar asta inseamna razboi radio-electronic, in fapt una dintre tehnicile de deceptionare.”
Nu rezulta clar, au fost elicoptere sau elemente de lupta radioelectronica?
Bibliotecare
io am zis ca unii au reflex pavlovian (-pa aprins becu trebe sa hranesc cainele!!) nu ca dvoastra …
Zic decat ca unii vor “Adevraul” adica “marturia avedavrului” asa cum le cere credinta lor . Si ca adevarul obiectiv este usnor cam nedorit … si s-ar putea sa nu fie prea scandalos ci plicticos .
Oricum va atraga atentia ca si pe aici s-a zis de o armata secrereta NATO . Sa va zic un”secret” – patentu era de la tov Stalin personal !! (hm .. parca ii zicea Amintirile unui partian sovietic …. din timp pregatiti!) … Credeti ca in 59 retragabdu-se tovaraseii nu au lasat o “Kandra*” in urma (asta apropis de Glaudio). As fi dezamagit ca KGB si GRU au ratat asa o ocazie (unicele 2 organisme care nu mancau painea CCCR de pomana). Insa eu avansez mai departe dupa 68 noi – adica sir Nae personal – a(m) dezvoltat o astfel de retea de rezistenta … si cand a plecat a lansat consemnu’. Si prinde orbu scaoate-i ochii ca docomentele – cate erau , putine , au fost distruse la darea ordinului de intrare in dispozitiv …Astea sunt supozitiile mele ….insa is mai sigure decat “adevarurile” unora …
*cutit mare de prin Siberia , un soi de tesac .
Bibliotecaru,
Intrebarea adresata lui Dragos este probabil retorica.
Eu v-am explicat cum , prin nerespectarea deciziei CEDO. Reclamantul fiind obligat sa se regreseze solicitind masuri extreme fata de care statul obedient raspunde sau nu!
Un cistig la CEDO este un cistig singular relativ infim in comparatie cu excrocarea unei intregi paturi a populatiei,…care nu reclama abuzuruile zilnice ale statului !
@ florin m.,
sa repet: mesajul public a fost ca apar pe radare tinte a caror viteza inseamna ca erau elicoptere. Eu insa nu cred ca au aparut asemenea tinte false. Adica n-au existat elicoptere reale si nici false, adica nici razboi electronic. Eu cred ca s-a mintit pur si simplu pentru ca tara, simtindu-se atacata, sa accepte mai usor, eventual din casa, transferul de putere catre Iliescu si sa se apropie de el ca singura salvare vis-a-vis de sovietici. Consider ca s-a lucrat cu cap, nu poti spune populatiei adevarul in asemenea situatii, ar iesi balamuc total si insubordonare militara si civica.
Arta de a minti bine de tot populatia este perfect stapanita de conducatorii dintotdeauna ai Romaniei. Din acest pct de vedere, singura diferenta dintre ei e ca unii au mintit pt a construi ceva nou, mai bun, iar altii pt a demola.
Campionul minciunii, incontestabil, este asta. Cel mai slab mincinos cred ca a fost E Constantinescu (treaba cu jde mii de specialisti, cea cu 10 mld usd, etc).
Ceasca mintea constructiv.
As vrea sa-l vad pe AN presedinte, banuiesc ca va fi un moderat…
Doru Coarna
Crede-ma, armata habar nu avea ce se intampla, cel putin la nivelul M.U. si U.
Tinte au aparut efectiv pe radare, iar la Cluj, imi pare, trupele de AA ale armatei de uscat au si tras cu rachete. Se spunea ca rachetele nu pleaca la tinte false.
O vreme m-a preocupat chestiunea, intrucat la acea vreme am intalnit cateva anomalii care mi-au dat de gandit. Apoi, am abandonat, nu sufar de scenarita pentru a construi ceva pe prea vagile elemente ce le aveam la dispozitie.
Iti dau perfecta dreptate in legatura cu faptul ca am fost inveliti intr-o mare minciuna, destul de bine regizata si pusa in aplicare. Acum, n-as putea numi pe autor, insa tinand cont de lipsa totala de interes a autoritatilor proaspat instalate de a lamuri ceva, graba lor de a indica tapi ispasitori si cateva morti suspecte in anii de inceput ai lui ’90, poti sa ai o anumita banuiala, sau sa restrangi cercul.
Cu privire la “minciunile” lui Constantinescu: cred ca era mai curand vorba de nepricepere si incompatibilitate cu job ul asumat.
Doru Coarna spune:
iunie 17, 2011 la 10:17 am,
Primo temp; am fost la miting. La un moment dat s-a auzit un zgomot asurzitor, eu l-am asociat cu zgomotul produs de tancuri si un vaiet de femei, parca le punea cineva sare pe rana. Lumea speriata s-a bulucit. Un preieten ne-a adunat langa el, sa nu ne calce lumea in picioare. Daca nici asta nu e razboi electronoc, ce o fi?
Secundo tempo; dupa minting, fugind in zig zag, (sa nu ma nimereasca gloantele!!!??), am defluit in PU. Acolo erau 20-30 oameni, care se miscau, pe bld., intre str. Batistei si PU. Am vazut ca au calcat drapelul national in picioare. Nici mort nu m-as fi dus cu ei. La acel moment nimeni, din cei ce fusesera la minting, nu a intrat in manifestatie. Probabil de frica, probabil, ca mine, din oroare sa vada steagul tarii calcat in piciore. Educatia mea a fost sa respect insemnele tarii.
Terzo tempo; toata muzica difuzata la radio era alerta, enervanta, si in presa au aparut femei cu pistoale in coliva, otravirea apei, teroristii etc.
Cum spune distinsul blogideologic, lovilutie in toata regula.