Valabilitatea acordului romano – ungar, din 2003

In opinia mea, situaţia Acordului dintre Guvernul României şi Guvernul Republicii Ungare, semnat la Bucureşti ia 23 septembrie 2003, aprobat de către partea română prin Hotărârea Guvernului nr. 1310/2003, respectiv de către partea ungară prin Hotărârea Guvernului nr. 2320/2003 este foarte “confuza”, ca sa nu folosesc un alt termen…

Conform art. 6 din Acord, părţile au convenit „ca Fundaţia “Şcoala”, în conformitate cu legislaţia română, să distribuie prin concurs, pe bază de proiecte, beneficii în domeniul educaţiei, pentru instituţii de învăţământ sau pentru persoane, prin acordarea de burse pe o bază nediscriminatorie.” Or pe data de 5 mai, anul acesta, Repas Zsuzsanna, Subsecretar de stat la Secretariatul de Stat pentru Politici Naţionale din Ministerul Justiţiei şi Administraţiei Publice, a informat Fundaţia pentru Şcoală că se va rezilia, în mod unilateral, contractul pe baza căruia s-a desfăşurat distribuirea acestor beneficii, anunţând de asemenea public că distribuirea beneficiilor se va face în viitor de către Uniunea Cadrelor Didactice Maghiare din România. Intre timp, uniunea menţionată a şi anunţat proiectele vizate.

în aceste condiţii, se pune problema prevederile  Acordului au fost respectate de către partea ungară.

Cfonform clauzelor finale, Acordul „intră în vigoare la data ultimei notificări referitoare la îndeplinirea procedurilor interne, necesare pentru intrarea în vigoare a acestui acord”. în condiţiile în care nu se prevede un termen de valabilitate, regulile generale ale dreptului internaţional stipuland in acest caz  că tratatul este încheiat pe o perioadă nedeterminată.

Articolul 54 din Convenţia de la Viena privind dreptul tratatelor (1969) stabileste că un tratat  poate înceta „prin consimţământul tuturor părţilor”. Din articolul 56 rezultă că tratatul nu poate înceta prin actul unilateral al uneia dintre părţi (denunţare), dacă acel tratat nu conţine prevederi care să dea posibilitatea denunţării. Intrucât Acordul din 23 septembrie 2003 nu conţine prevederi privind denunţarea, el poate înceta numai ca urmare a acordului ambelor părţi.

Totodată, conform art. 61 din Convenţia de la Viena, un tratat poate înceta în căzui „dispariţiei sau distrugerii definitive a obiectului, indispensabil pentru executarea acelui tratat”. Astfel, abrogarea Legii privind maghiarii din statele vecine Ungariei ar putea reprezenta o astfel de cauză. Pe de altă parte, Acordul constituie cadrul juridic prin care statul român îşi exprimă consimţământul pentru acordarea sprijinului de către statul ungar către persoanele aparţinând minorităţii maghiare, în condiţiile prevăzute de acest acord. In ipoteza încetării acordului, se poate considera că acest consimţământ încetează, ori cf. dreptului internaţional, statul înrudit poate acorda sprijin persoanelor aparţinând minorităţii numai cu consimţământul statului de cetăţenie, în condiţiile prevăzute de tratatele  bilaterale.

Voi face o interpelare catre guvern pentru a afla pozitia acestuia fata de o masura unilaterala luata de statul ungar.

100 Răspunsuri to “Valabilitatea acordului romano – ungar, din 2003”


  1. 1 blogideologic mai 19, 2011 la 8:13 am

    DSK şi-a anunţat demisia de la FMI.

  2. 2 Vasile, mai 19, 2011 la 8:27 am

    Ca si pe blogul dumneavoastra , nimic surprinzator!

  3. 4 teostanc mai 19, 2011 la 8:57 am

    Poate va citeste si Baconschi, Boc si mai ales Base, care are responsabilitati directe in domeniu.

  4. 5 Pali mai 19, 2011 la 9:00 am

    Nimic nou sub soare Domnule Presedinte Adrian Nastase ! Stiti de ce ? Nu ? Va spun eu,….duminica Victor Orban a facut urmatoarea afirmatie : o sa fac tot ce imi sta’ in putinta ca, cei de la UDMR sa nu aiba acces la banii care pleaca din Ungaria spre Romania ! Probabil omul stie ce vorbeste,….sigur udmristii si-au bagat coada si la aceasta fundatie ,…cum era de asteptat de fapt ! Asa cum bine a afirmat ieri un diplomat maghiar la o intrevedere privata: udmr-ul a “vandut” legea educatiei pentru niste contracte pentru capii Uniunii ! Sa vedem daca presa o sa gaseasca in viitorul apropiat aceste contracte sau diplomatul a fost prost informat si legea o sa “treaca” asa cum aparent isi doreau cei de la Uniunea Bisnitarilor si Prostitutiei Politice nu tu partid,nu tu ONG cunoscut si sub denumirea de UDMR !!!

    P.S. Janos il intreab pe Gheorghe….mai Gheorghe tu stii de ce sunt mai bune unguroaicele decat romancele ? Nu stiu mai Janos,..da de se’ sunt mai bune ma’? Pai pentru ce sunt ude’mereu !

  5. 6 eficientaenerg mai 19, 2011 la 9:10 am

    Yes-Adrian!
    “Lucrul cel mai important este să nu încetezi să pui întrebări. Curiozitatea are propria raţiune de a exista.
    Albert Einstein”

  6. 7 Socrate mai 19, 2011 la 9:14 am

    Excelenta luare de pozitie. Felicitari. Guvernul si ddiplomatii nostri s-au obisnuit atat de mult cu diplomatia in patru labe incat au ajuns sa o practice si cu Ungaria.

  7. 8 blogideologic mai 19, 2011 la 9:17 am

    Un cetăţean american, atât de sărac încât avea nevoie de bonuri de masă gratuite (food stamps) ca să se hrănească, a câştigat în urmă cu 11 luni, suma de 2 milioane dolari la o loterie. Totuşi el continuă să îşi ridice (şi să folosească) bonurile de masă gratuite. Nimeni nu poate face legal nimic ca să-l împiedice. Pentru că el este încă eligibil de a primi bonuri de masă gratuite. De ce ? Pentru că nu are venituri. În acord cu legea americană, câştigurile la loterie intră în categoria „valori lichide”, nu în categoria venituri (income). Aici dihotomia economică între noţiunea de stoc şi flux în economie apare foarte clar. Acest câştig de loterie nu intră în categoria flux, ci în categoria stoc. Iar veniturile sunt, –doctrinar economiceşte, dar şi intuitiv–, fluxuri. Sigur, există o taxonomie a veniturilor : salarii, rente, dividende, dobânzi, profituri. Dar mă întreb, unde îşi ţine banii câştigaţi ? Nu într-o bancă ? Atunci de ce este considerat că nu are venituri ?

  8. 9 Cârcotaşu mai 19, 2011 la 9:21 am

    @ VV,
    Apreciez faptul că sunt în vizorul tău, la aia cu M-am uitat pe comentariile de anul trecut și am găsit…, te-aş întreba: şi marmota ce făcea? Bravos dom’le, ţine-le evidenţa!
    Evident, dincolo de asta, îmi menţin opinia şi-am să-ncerc să explic, fără a avea pretenţia să te lămuresc, deh, asta ţine de mai multe chestii.
    Când Romtelecomu’ a anunţat că devine furnizor de “TV”, toţi s-au gândit că de-acu’, lângă priza de telefon vor pune una de “antenă colectivă”. Ignoranţă.
    Linia telefonică individuală, avea un filtru de frecvenţă simplu TB (taie bandă) la peste 3 khz. N-am să intru-n amănunte aşa că motivaţiile faptelor evidente să le demonstreze Romtelecomul. Şi asta-i valabil pe tot mapamondul. La apariţia serviciilor de internet, cea mai ieftină cale, cea telefonică, a oferit serviciul DIALUP, ce oferea o viteză (“bandă”) de 56 kbps. Evident, în interiorul celor 3 khz permişi de filtrele reţelei şi aceasta printr-un modem (transmisie tonală modulată), viteza atinsă explicându-se prin folosirea modulaţiei de fază, care permite transmiterea unei benzi mai largi decât cea fizică, limitată la cei 3 khz lărgimea canalului. Ulterior s-a folosit ceea ce ofereau centralele digitale, în afara benzii vocale rezervate (cea de 3 khz) adică transmisiile ISDN (cea mai simplă ilustrare fiind transmiterea ID-ului apelantului). Necazul a rămas în continuare existenţa modemului, acesta limitând mărimea frecvenţei utile transmise, transmisia fiind tonală (frecvenţa purtătoarei modulate trebuie să fie mult superioară frecvenţei modulatoare), dar nu numai. Romtelecomul are o infrastructură (reţea) improprie acestui serviciu. Deja telefonia cu selecţie în centrală este o fază vetustă a serviciului. Ea se exploatează pentru că există, dar nimeni nu mai construieşte azi asemenea reţele. În infrastructura asta, unde coexistă cable de acum 100 de ani, cu perechi izolate-n hârtie cerată, cutii de conexiune pe stâlpi, instalaţii interioare cu cablu de fier!! :shock: , nu se poate vorbi de ADAPTARE

  9. 10 Cârcotaşu mai 19, 2011 la 9:42 am

    PS – nu credeam că e posibil dar, la o tastare neatentă, mesajul a plecat fără a fi terminat. Îmi permit să continui:
    … nu se poate vorbi de ADAPTARE, limitările în frecvenţă sunt drastice, iar necesităţile transmiterii unui post TV, fie şi de definiţie normală, nu pot fi satisfăcute. Aşa, ca chestie, pentru o transmisie HD, ar fi necesară realizarea unei transmisii cu modularea a mai multe purtătoare, dintre care cea “mai de sus” la minim 30 MHz. :shock: OOOPS! Păi asta-i la limita superioară a ceea ce numim “unde scurte”. Wow! Probabil că nu ţii seama de consideraţii cuprinse în nişte capitole de teorie, chiar din electrotehnică, ce limitează lungimea liniilor de înaltă tensiune (în SUA mai ales) pentru ca acestea să nu devină comparabile cu 1/4, 1/2 din “lungimea de undă”, să nu cumva să apară unde staţionare şi reţeaua să devină antenă! :shock: După tine, 30 MHz nu-nseamnă nimica, se transmit “la cască”. :lol:
    Credeam că ţi-a scăzut entuziasmul cu TV interactiv pe perechile Romtelecom. E cineva pe aici care beneficiază de acest serviciu? Dacă da, asta s-a realizat pe vechea instalaţie telefonică pe care aţi avut-o?
    Pentru cine vrea acest serviciu, uitaţi-l disponibil aici, dar mai întâi verifică disponibilitatea serviciului la adresa ta.

  10. 11 Cârcotaşu mai 19, 2011 la 9:46 am

    Continuare:
    Şi iar a plecat fără să vreau.
    Sigur, e vorba de faptul că Romtelecom a înţeles că nu mai merge aşa şi s-a apucat de instalat fibră optică, doar că e rămas mult în urmă la capitolul ăsta. Citiţi cu atenţie linkul, oferă şi telefonie cu IP (cu selecţie la abonat) :shock: , da tot aşa, când o să termine de-ntins fibra.
    Aşa că dragă VV, ştiu că tu eşti specialist “în fibră optică”, ia şi studiază te rog problema transmiterii pe o pereche telefonică a unui semnal de 30 MHz şi apoi fă-mă să-mi văz ceafa, că acum am puţină treabă. :lol:

  11. 12 Jr. mai 19, 2011 la 10:10 am

    D-le Adrian Nastase, fac eu ce fac şi mai găsesc un material, o declaraţie, un gest, care îmi întăreşte convingerea că în relaţia cu ungurii, românii trebue să fie cât se poate de atenţi! Ungurii nu vor uita în veci Tratatul de la Trianon. Au, n-au dreptate, maghiarii transmit din tată în fiu că Transilvania este a lor şi mor cu acest dor nemângăiat. Recunosc că minoritatea maghiară de la noi din ţară, au mintea ascuţită, învaţă repede, sunt practici, mai buni ca românii uneori, dar asta nu înseamnă să las pâinea şi cuţitul pe mâna lor şi să mănânc atât cât îmi taie ungurul la mine în ţară. Prieteni, prieteni, dar brânza e pe bani. Deocamdată şi când au dreptate trebue să facă ce facem şi ce spunem noi.
    Din păcate au reuşit să prindă slăbiciunile lui Trăian Băsescu şi prin măsuri specifice îl gâdilă la psihic din când în când şi preşedintele pune botul, cum se spune în popor. Observaţi cum stă UDMR în aceste zile cu un picior la guvernare şi altul în opoziţie; ce urmăresc ei? profit maxim: cine dă mai mult! Vor ridica ştacheta până când Băsescu va acorda AUTONOMIE totală maghiarilor din centrul Transilvaniei. Au majoritatea în Parlament, totul e posibil! Sper ca Trăian Băsescu să nu ajungă acele zile în care să distrugă integritatea României, aşa cu a reuşit să pună în pericol fiinţa naţională. Sper!!!

  12. 13 Marcus mai 19, 2011 la 10:22 am

    The Show Goes On !

    Golanu’ din capul tarii, cu limbaj de mahala,
    A mai pus-o de-un scenariu cu iz clar de bla, bla, bla.
    Vrand sa creasca in sondaje el si gasca lui de hoti
    Ne-au luat iarasi la gramada drept o masa de netoti.

    Profitand de apetitul prostilor pentru scandal
    A iesit din nou la rampa cu un show de carnaval
    Deghizat in justitiarul insetat doar de dreptate
    El apare-n fata presei luptand pentru echitate.

    Lovit dur la tartacuta de-o subita amnezie
    Chiombu a uitat se pare de-a Ebutei nerozie
    Cand din buzele-i cvadruple sustinea cu infocare
    Ca vrea liber dat la droguri ca nu-s grele ci usoare.

    Sau cand se lansa ideea de seringi pentru drogati
    Date-ntr-un program pe tara unor astfel de ratati.
    Ce-i mai grav in toata treaba si putind a facatura
    Este ca avem de-a face c-o fetida impostura.

    Ca in toate celelalte cu chiombu protagonist
    Si-aici fum si larma mare in spectacol pedelist.
    Azi lumea nu se mai mira cum de Boc e prim ministru
    Cand are “praimtaim” de gala cu un personaj sinistru.

  13. 14 PLANO10 mai 19, 2011 la 11:46 am

    Off topic.
    Scandalul Iasi-gate o posibila implicare a institutiilor statului in supravegheri politice

  14. 15 dodi mai 19, 2011 la 12:17 pm

    Bre Nastase,adica cum vine asta exista acorduri cu ungurii?
    Mie imi plac dezacordurilii.Saltare,bre!

  15. 16 dodi mai 19, 2011 la 12:34 pm

    va sa zica nu am agrementilii necesari ca sa postez la blogul matale.Bini bre!Ma duk la nesatula aia de Nuty spaima puty nici aia nu posteaza a dreaku nimik

  16. 18 Vasile, mai 19, 2011 la 12:58 pm

    “Of ” topic si nu prea!

    Biblio,

    Nici nu mai stiu cum sa abordez o problema in ultima vreme daca scriu aici si-l demasc pe “intelectualul lui aya,risk ca postul sa nu fie publicat , daca doresc sa-ti raspund pe threadul lasat la Cristian Preda, trebuie neaparat sa scriu ceva si de C. Preda …si atunci …se intampla ca si aici , si de aici lipsa dialogului atat de promis pe de o parte de opozitie aici reprezentata de Nastase dar si de puterea reformista reprezentata dincolo de Cristian Preda.
    Ce doresc sa-ti precizez este faptul ca Pakistanul in ciuda manifestarilor normale ale unei populatii majoritar musulmana nu este chiar un sat fara ciini , asa ca eu consider nepotrivita acuza dumitale “ignorând total orice proceduri, orice lege şi suveranitatea naţională a Pakistanului “.Operatiunea s-a desfasurat cu sprijinul Pakistanului.
    Cit privesc politicile unora sau altora , sau faptul ca a fost asasinat,ucis sau pedepsit corect eu vad altfel decit dumneata problema sau statutul diferit al fostului de erou “american” Ben Laden atunci cind omora soldati rusi , altceva decit criminalul de serie care omoara de’a valma civili nevinovati pe tot mapamondul!

  17. 19 Augustin mai 19, 2011 la 1:15 pm

    @ A.N.
    Stimate domn,
    1) Pozitia guvernului Romaniei, daca sinteti curios s-o aflati, v-o pot spune eu: se numeste “ghiocelul” (as fi putut spune si un nume de animal, dar decenta ma impiedica)
    2) Foarte justificata si pertinenta aceasta luare de pozitie, pentru care va felicit; sper ca va avea si o finalitate!
    3) Sint oripilat de numarul imens de greseli din text; ele dovedesc o crasa neglijenta care, sint absolut sigur, nu va apartine. Totusi, nu puteti lasa lucrurile asa!

  18. 20 Ghita Bizonu' mai 19, 2011 la 1:17 pm

    Victor V

    ref la http://nastase.wordpress.com/2011/05/16/despre-havel-si-despre-noi/#comment-132332 tie ce iti place la Huntington? Sa incerc il : simplismul sau, partizanatul sau preconceput similar cu cel al activistilor obsedantului deceniu, simplitatea cu care se fac diferentieri intre cei “buni” si “elevati” si cei rai si inapoiati.
    Mie nu imi place propaganda de razboi. Atat. “teoria” lui a fost folosita sa justifice unele miscari pe scena politica si proclamarea “islamaului” ca principal competitor al SUA . Azi constatam ca multi nu mai resusesc sa faca diferenta intre persani , pakistanezi si indonezieni ca tot rabai sunt (islamic = arab) . A justificat reintroducerea razboaielor religioase in Europa . In mod particular plasand Romania in sfera rusa imi face mie incurcaturi..

  19. 21 Karakas mai 19, 2011 la 1:59 pm

    off topic, dar cred ca merita semnalata lupta pentru putere in Bucuresti ce o duce PDL acum prin virfurile de lance Basescu si amfora Udrea. Evident, asta trebuie finalizat inainte de alegeri, ca sa le poata fi mai usor sa controleze capitala.

    La scara mai mare, se cupleaza cu un alt proiect “obsesie” al PDL: “reforma” in administratia teritoriala a tarii, si anume re-impartirea judetelor, pentru ca, spune Basescu, “nu poate fi stimulată dezvoltarea, din cauză că se iau decizii pe suprafeţe mult prea mici”

    Argumentul sau pare valid:

    “Avem decizii pe suprafeţe mult prea mici, judeţele, şi avem decizii extrem de greu de negociat. Un judeţ vrea drum de la sud la nord, alt judeţ vrea de la est la vest, pentru că acolo, pe Valea Trotuşului, sunt primarii lor”

    Dar argumentul are fisuri: acest lucru se va intimpla si daca se reorganizeaza teritorial Romania. Intr-un stat democratic, descentralizat, intotdeauna vor fi aceste interese divergente. Ori Basescu viseaza de fapt la centralizare, la proiecte care pot fi dirijate de el de la Bucuresti prin interpusii sai directi din centru sau locali. Evident, il deranjeaza ca unele judete nu sunt conduse de PDL. Cred ca asta e miza finala, nu grija sa pentru dezvoltare. Pentru ca daca il interesa dezvoltarea de cind s-a instalat pe tronul tarii, Romania nu mai scadea la PIB, iar calitatea vietii cetatenilor era mai buna.

    http://www.mediafax.ro/social/basescu-romania-trebuie-reorganizata-administrativ-avem-decizii-pe-suprafete-mult-prea-mici-8274153/

  20. 22 teostanc mai 19, 2011 la 2:00 pm

    @Carcotasu, @VV

    Primul furnizor de IPTV pe care l-am accesat a fost PBX.

    Deoarece Romtelecom a avut o politica constipata pana nu demult, am mers cu RCS/RDS unde am internet, TV-HD, telefonie, la un pret rezonabil.

    Datorita voua sunt acum pe Romtelecom- IPTV, care, mi se pare cel mai bun
    (intre timp am accesat o multime de provideri, pentru filme on line).

    Va multumesc amandoura!

  21. 23 Karakas mai 19, 2011 la 2:17 pm

    Declaratia lui Basescu despre “biciul lui Dumnezeu” in mainile FMI m-a facut sa zimbesc, desi conjunctura e neplacuta. Deci, spune Basescu, s-a acreditat ideea că FMI este “biciul lui Dumnezeu peste Guvernul României şi peste Parlament”, şeful statului dând asigurări că “nu este aşa”.

    Sigur, “biciul lui Dumnezeu” este cu siguranta “peste” poporul roman, si nu peste Guvern si Parlament. Dar faptul ca Presedintele ne asigura ca programul cu biciul este 100% “made in Boc’s country” , mai exact tara unde biciul e instrument de lucru, este si mai tulburator. Pentru ca nu este adevarat. Programul finantat de FMI este facut de Guvern cu ajutorul FMI. In timpul negocierilor cu Givernul, FMI poate sa spuna clar ca nu finanteaza atita timp cit nu ii place o masura a Guvernului. Basescu te minte in fata!

    La fel de curios este ca, desi Boc este Seful Guvernului, el vine “peste” Boc si transmite un mesaj care ar trebui sa fie al Guvernului, nu al Presedentiei. Sau crede el ca are rating mai bun la popularitate decit Boc?

    http://www.mediafax.ro/economic/basescu-fmi-nu-este-biciul-lui-dumnezeu-peste-guvernul-romaniei-si-peste-parlament-8274037

  22. 25 Marian din...Berceni mai 19, 2011 la 2:37 pm

    Domnule Prim Ministru Adrian Nastase va solicit inca o lectie de politica ca mai zilele trecute.Am citit conditiile Acordului Romano – Maghiar din 23.09.2003 si inca sunt confuz.Va rog sa ma lamuriti sau dv.stra sau…nea Ghita Bizonu’: se poate ca in viitoarea guvernare USL sa scapam o data pentru TOTDEAUNA de UDMR si pretentiile lor ? Nu am nimic cu ungurii, dimpotriva eu ai consider niste oameni respectabili.Am lucrat mult pe santiere cu …maghiari si por afirma ca sint niste muncitori , niste meseriasi absolut de exceptie. Ma intereseaza UDMR-ul, politicienii maghiari ce calca in picioare tot ce-i romanesc desii pe acest pamant au trait parintii lor , tot aici s-au nascut ei si copii lor dar …ce este romanesc le pute domnilor politicieni din UDMR. Deci se va putea vreodata spera sa scapam de UDMR ? Legal vrea sa zic !

  23. 26 Doru Coarna mai 19, 2011 la 2:48 pm

    Dle Nastase,

    taierea capului de trup le paralizeaza pe amandoua, sub auspiciile celor mai bune intentii… medicale.

    11! Cu felicitari!

  24. 27 Cârcotaşu mai 19, 2011 la 3:03 pm

    Uluitor
    Băsescu declară că mărirea TVA la 24% a fost o eroare, că se convenise cu FMI-ul reducerea pensiilor cu 10%, dar că guvernul nu a fost de acordşi, drept urmare, s-a recurs la mărirea TVA-ului. Mai departe s-a lansat în alte speculaţii, dar importantă e cea mai mare minciună pe care-o poate spune, anume că guvernul s-a opus măsurii de reducere a pensiilor. E bine ştiut că guvernul a fost criticat şi de FMI pentru această măsură, că dl. Jeffrey Franks în persoană a declarat că ei n-au fost de acord nici cu tăierea salariilor bugetarilor, iar despre tăierea pensiilor s-a ajuns să se pronunţe Curtea Constituţională, în sensul că aceasta ar fi neconstituţională.
    În plus, nici vorbă să fi fost de 10%, ci de 15%.
    În opinia preşedintelui, pentru a spăla păcatele guvernului e suficient să minţi cu oricâtă neruşinare, nu contează, se vor găsi destui imbecili să-ţi dea dreptate.
    Dl Blănculescu, de faţă în studioul A3 când este redată declaraţia în cauză, e atât de “neatent” încât nu remarcă şi nici nu ia poziţie împotriva acestei minciuni, ba mai mult, făcându-se “traducătorul intenţiilor preşedintelui”, pare a susţine, prin echivoc, părerile preşedintelui.
    Noroc este că noi cădem în admiraţia unui discurs de-al lui Havel, c-aşa dă bine intelectualiceşte, deşi, cum remarcă şi Doru Coarnă, acesta (discursul) conţine numai lucruri arhicunoscute şi nici măcar modul în care sunt spuse nu justifică un asemenea extaz, fie el şi de estet.
    Mulţi comentatori de aici insistă foarte mult ca dl. Năstase să candideze, că a fost cel mai bun prim-ministru şi ar fi cel mai bun preşedinte. Sunt de acord cu ei, a fost cel mai bun prim-ministru şi ar fi fost şi încă ar fi cel mai bun preşedinte. Problema este că pentru a ocupa o asemenea poziţie, condiţia necesară ar fi să candideze, iar cea suficientă ar fi aceea de a câştiga alegerile. Problema este aceea cu câştigatul, nu cea cu depunerea candidaturii. Or, pentru asta nu numai dl Năstase, dar se pare că nici PSD-ul, prin liderii săi, nu vrea să facă ceea ce trebuie.
    Dacă declaraţia lui Băsescu este stupefiantă (cu toate că n-ar fi prima minciună spusă), lipsa de reacţie a USL, e înspăimântătoare, ea ne face să încercăm să ne obişnuim cu ideea că Boc s-a opus FMI-ului, şi a luat apărarea pensionarilor.

  25. 28 Cârcotaşu mai 19, 2011 la 3:06 pm

    mda, erată, … prin liderii săi, nu vor să facă ceea ce trebuie.

  26. 29 Harabula mai 19, 2011 la 3:43 pm

    Probabil d-l Nastase considera actuala politica externa in consonanta cu motiunea din Parlament.

    @Blogideologic
    Am citit textul antimonarhist al lui Corneliu Leu postat de dumneata.
    Ca orice roman care transpira muncind cu mintea nu s-a obosit sa citeasca Legea 187 din 1945 privind reforma agrara. Ar fi vazut ca Domeniile Coroanei si proprietatile manastirulor erau exceptate de la expropriere. Poveste cu trenul si tablourile este demna de Vadim Tudor.

    Am citit “Romanul unei nopti de februarie” si “Romanul unei zile mari”. Doua carti ale sale proletcultiste.
    Acum Corneliu Leu umbla prin personalism.

  27. 30 Adrian Balgradean mai 19, 2011 la 3:49 pm

    Nu pot sa nu remarc asemanarile izbitoare de comportament abuziv dintre Traian Basescu , Viktor Orban si Nicholas Sarkozy… Trei indivizi primitivi si ingusti la minte care daca ar fi condus cu 50 de ani in urma probabil ca l-ar fi eclipsat pe Hitler!
    Cat despre UDMR ma vad obligat sa ma repet! UDMR-ului ii convine o Romanie cat mai slaba , cu cetateni cat mai saraci si mai umiliti si cu un conducator cat mai bezmetic!!! Adica EXACT ceea ce se intampla astazi! Eu sunt siderat de naivitatea unor politicieni din USL care spera ca UDMR va iesi de la guvernare. NU VA IESI din aceasta guvernare , PENTRU CA LOR LE CONVINE SITUATIA!!! DIMPOTRIVA, VOR INCERCA S-O INTINDA CAT MAI MULT SI SA SEMENE CONFUZIE , PANA CAND VOR RAMANE CIOBURILE DIN ACEASTA TARA!!!! Iar cei care ignora istoria si crimele pe care le-au comis ungurii sunt condamnati sa le repete! Politicienii nu trebuie sa fie naivi si sa cada in capcanele politicianismului ieftin si asa zisului europenism al UDMR sau altor partide maghiare . Istoria se poate repeta oricand! Nu vreau sa fiu cinic , dar aici in Ardeal avem o vorba: “Un ungur bun este un ungur mort! ” . Desi stiu ca nu sunteti de acord cu acest lucru , eu cred cu tarie ca un UDMR (sau orice alt partid etnic) in afara Parlamentului este cel mai sanatos lucru pt. poporul roman si pt. atmosfera politica din aceasta tara!
    Solutia pt. incetarea acestei stari de fapt nu este sa asteptam sa iese UDMR de la guvernare(lucru care mi se pare si caraghios!!!). Solutia este ca USL-ul sa iese la atac prin toate formele de lupta : greva parlamentara , greva generala ,o ofensiva diplomatica externa , etc.
    In acest moment , singura OPOZITIE VIZIBILA din Romania o reprezinta Mihai Gadea, Mircea Badea , Mugur Ciuvica si inca cateva persoane care-si risca libertatea si viata pentru a lupta cu acest regim abuziv si criminal! Lucru care mi se pare de neacceptat…

  28. 31 Harabula mai 19, 2011 la 4:01 pm

    @Draghi
    Felicitari pentru vigilenta. L-ai prevenit pe domnul Nastase asupra ticalosiei mele.
    Fara dumneata, ascultand de sugestiile mele, domnul Nastase s-ar fi facut cuscru cu Basescu. Doi baieti…doua fete…
    Am fi vazut-o pe EBA la Cornu spunandu-i domnului Nastase tata.

  29. 32 crys mai 19, 2011 la 4:12 pm

    sper ca macar in urmatoarea guvernare sa scapam de aceste lipitori, singurul partid creat pe criterii etnice din Europa. nici macar nu e constituit ca partid politic, insa daotirita faptului ca pot schimba echilibrul puterii intr-un sens sau altul au stiut mereu sa isi traga foloase tot mai mari.

  30. 33 Victor V. mai 19, 2011 la 4:21 pm

    @ Cârcotașu

    Te încăpățânezi de pomană. Probabil când ai studiat tu ultima dată transmisiunile prin fir de CUPRU nu se auzise de VDSL. Tehnologia VDSL permite viteze de transmisie de 50 Mbps sau chiar mai mult în funcție de distanța de la cabinetul stradal care conține DSLAM-ul.

    IPTV HD se poate furniza începând cu 6 Mbps, adică poate fi oferit (la limită) și cu tehnologia mai veche (ADSL2).

    Cu riscul de a fi apologetic încă o dată, majoritatea liniilor Romtelecom din orașe suportă viteze mai mari decât cea de sus. Dacă însă vrei și internet și voce împreună cu IPTV-ul ai nevoie de 20 Mbps ceea ce restrânge disponibilitatea serviciului doar la orașele mari.

    Dacă vrei să vezi oferta IPTV Romtelecom încearcă aici:

    http://www.romtelecom.ro/personal/tv/dolce-interactiv/client-nou/

  31. 34 Pali mai 19, 2011 la 5:00 pm

    @ Marian din…Berceni

    Subscriu ! Sa vezi ce urat pute tot Tg.Mures-ul din cauza lepadaturilor de la UDMR ! Niste gunoaie ….ma bucur ca, am inceput sa am sustinatori !

  32. 35 Ionel V. mai 19, 2011 la 5:04 pm

    E interesant si deopotriva important articolul Dumneavoastra, Domnule Presedinte. Nu inteleg insa cum de partea ungara a adus modificari unilateral, caci un “acord” in genere, nu numai in termeni juridici, inseamna un consens, un numitor comun asupra unei/unor chestiuni la care ajung partile implicate (doua sau mai multe). Oare actualul guvern roman nu a luat act de asa ceva si daca da, s-a sesizat oare in vreun fel, iar daca nu, nu cumva ministerul de externe prin directiile de specialitate, ambasade, consulate are obligatia sa urmareasca integritatea (initiala) si modul de derulare a acordurilor de catre partile semnatare. Aaa, uitasem ca ministrul de externe Baconschi si personalul diplomatico-politic al ministerului, fac feedback-ul rezultatelor alegerilor din 2009 obtinute in afara tarii si sunt preocupati nevoie mare de scorul cu multe zerouri pe care vor sa-l obtina peste hotare la alegerile viitoare, prin metode si tehnici numai de ei stiute si respectiv puse in aplicare. Cat despre Uniunea Cadrelor Didactice Maghiare din România, nu credeam (nu stiam) ca exista si asa ceva, o astfel de uniune pe criterii etnice, alaturi de altele, dupa parerea mea, nu fac decat sa raceasca/altereze relatiile interetnice, cu efecte nonprogresiste pentru natiune, ca stat.

  33. 36 blogideologic mai 19, 2011 la 5:06 pm

    Dacă @ Harabula spune că i s-a micşorat pensia cu 10 milioane, ghiciţi ce pensie avea @ Harabula ?

  34. 37 Gheorghe Paraschiv mai 19, 2011 la 5:10 pm

    Ce tare dom/le !
    Citesc pe blogideologic şi mă minunez. Pe tipul ăsta îl freacă grija de un anume american, care a câştigat la loteria lor 2 mil. de dolari şi încă îşi încasează cu tupeu mai departe bonurile de masă, el fiind înainte de câştig un cetăţean sărac. Auzi mata , bre, ideologicule nu te-ar freca mai bine grija de miloanele de români săraci vai de capul lor care mănâncă din gunoaie ?
    Domnule Năstase, cred că unii postează pe blog să se dea inteligenţi, dar de fapt n-au nicio treabă cu ce se întâmplă în ţara asta !
    Zău, nici nu mă mir de ce a ieşit Băsescu încă un mandat, păi l-au votat printre alţi mulţi proşti şi aerieni de-alde blogideologicu !!!!!!!!

  35. 38 Ghita Bizonu' mai 19, 2011 la 5:36 pm

    Harabula

    Domeniile Coroanei erau proprietate a Statului, Coroana fiind o institutie a Statului. Institutie unipersonala precum Presedentia(ca nici Casa Alba sau Elysse nu sunt ale presedintelui !).
    As mai observa ca comunistii sustineau ca Pelesul si galeria sa de tablouri – care au inceput prin a fi proprietatea personala a regelui Carol I – au fost testate de proprietarul original Coroanei ca institutie. Da ma rog poa PCR dorea sa omagieze astfel pe Carol I ….(ptr toti – asta este sarcasm.) Acu as observa ca poate Carol dorea sa se asigure ca mult indragita sa colectie de tablouri va ramane in compunerea originala…

  36. 39 Marcus mai 19, 2011 la 5:53 pm

    @blogideologic: harabuleo, acest reprezentant de seama al elitei intelectualitatii romanesti, acest fin comentator politic, acest prieten al distinsei noastre gazde si al dispecrei de srviciu, domnisoara aya, omul car a reinventat cu nerusinare scrierea cuvantului Istanbul in limba romana, intelectualul rasat care comite atatea greseli gramaticale, incat si cele pe care le comite din punct de vedere al logicii palesc la asemenea agramtism ex-parlamentar si botosanean, acest apologet al unui imbecil care a ajuns sa conduca destinele romanilor, ei bine, minte din nou cu nerusinare. tovarasul presedinte basescu ne-a anuntat ca de fapt numai vreo 10% dintre pensionari, dupa recalculari, ciomizari si reformari, au pensia mai mica restul beneficiaza de sporiri considerabile. Daca la harbuleo adaugam si bonusul de pupinbasist cu state in regula, platit sa se faca de cacao pe acest blog, eu zic, cu mana pe inima, ca harabuleo beneficiaza de venituri nesimtite. Oricuy\m citind un iterviu dat de ex-parlamentaru’ harabuleo, intr-un ziar botosanean sunt convins ca in calitate de pensionar mai sadeste un pom, mai ara contra cost f’o alee in Botosani, asa ca nu il plang.
    Sa fiti iubit
    marcus

  37. 40 Cârcotaşu mai 19, 2011 la 5:55 pm

    @ VV,
    Da’ auzi, te rog zi-mi şi mie, dacă vorbesc de “burlane” ştii la ce mă refer?

  38. 41 blogideologic mai 19, 2011 la 6:00 pm

    @ Gheorghe Paraschiv
    Este de fapt o problemă. Enunţul problemei incorporează noţiuni noi din economie. Nu este vina mea. Viaţa economică reală este uneori foarte complicată. Nu mă supăr că ţi-a displăcut lecţia.

  39. 42 Harabula mai 19, 2011 la 7:31 pm

    @Ghita Bizonu’
    Legea despre care vorbim prevede exproprierea ce depaseste 50 ha a mosiilor “persoanelor fizice”.
    Dar la exceptii sunt prevazute averile manastiresti, Domeniile Coroanei si toate formele cooperatiste.
    In ce masura, daca n-ar fi fost aceasta prevedere a exceptiilor, manastirile ar fi fost considerate persoane fizice? La fel Domeniile Coroanei. Chiar nu stiu sa raspund.
    Trebuie sa admitem ca in Jutitie s-a interpretat bine legea.

  40. 43 Cârcotaşu mai 19, 2011 la 7:59 pm

    @ Blogideologic,
    Dacă @ Harabula spune că i s-a micşorat pensia cu 10 milioane, ghiciţi ce pensie avea @ Harabula ?
    Păi avea pensie de parlamentar, era pensie specială. Dacă i s-a redus cu 1

  41. 44 Cârcotaşu mai 19, 2011 la 8:04 pm

    Offf! a intervenit o defecţiune, mesajul a plecat în loc să tipărească 0.. continui:
    Păi avea pensie de parlamentar, era pensie specială. Dacă i s-a redus cu 10 milioane o scoate el la capăt, mai pune-un strat de ceapă, ceva, numa’ că n-o să-l vedeţi stând pe bancă, în pietonalu’ Unirii cu ceilalţi pensionari, aşteptând să-i mărească statu’ pensia. :shock:

  42. 45 Victor V. mai 19, 2011 la 9:56 pm

    @ Cârcotașu

    Când ai terminat tu facultatea se vorbea doar de MHz (GHz)? Te sperie Mbps (Gbps, Tbps) ? Ai înțeles ce ți-am scris de IPTV HD? Tu ce conexiune de internet ai (provider, bandă) ?

  43. 46 Bibliotecaru mai 19, 2011 la 10:05 pm

    @ Vasile,
    Stimate domn,
    Pakistanul nu are o iubire neţărmuită pentru americani. Vor şi ei un pic de creştere a nivelului de trai, ca şi noi când am intrat în NATO şi UE.

    Ei au colaborat la strângerea de informaţii cu americani, în sensul că pakistanezii le-a oferit informaţii şi americanii nu.

    După ce am citit destul de multe comentarii, îmi este foarte clar că Pakistanul nu a ştiut nimic despre acţiunea americanilor, cu atât mai mult nu au aprobat o astfel de acţiune. Practic chiar americanii au recunosc că nu i-au anunţat de frica scurgerii de informaţii. Repet, nici vorbă ca acţiunea să fi fost sprijinită, oficial sau neoficial, de Pakistan; ei nici măcar nu au ştiut nimic.

    Eu nu discut vinovăţia şi nici trecutul alături de America a lui Osama… eu discut despre respectarea statului Pakistan şi a normelor de drept naţionale pakistaneze şi internaţionale.

  44. 47 Aya mai 20, 2011 la 12:14 am

    @

    Carcotasu

    Neadevarul are proportii mai mari decat cele semnalate de tine.
    A afirmat (citez din memorie): “COALITIA (s.A.) nu a fost de acord cu reducerea pensiilor, nici la guvern nici in Parlament, s-au opus si cei trei mari barbati de stat foarte bataiosi la congres”.

    Or, stie toata lumea ca pentru legile in baza carora au fost reduse salariile bugetarilor cu 25% si ar fi trebuit sa fie reduse pensiile cu 15%, criminalul Boc “si-a asumat raspunderea” (cum spune, ca un analfabet in materie juridica) in fata Parlamentului.
    Opozitia a depus o motiune de cenzura, care a fost respinsa- ceea ce, elementar, inseamna ca motiunea NU a fost sustinuta de Coalitie!
    Curtea Constitutionala a decis reducerea pensiilor este neconstitutionala.
    Aceste realitati contrazic flagrant afirmatiile basesciene.

  45. 48 blogideologic mai 20, 2011 la 12:50 am

    @ Harabula spune:
    “Domeniile Coroanei” înseamnă Domeniile Statului (care atunci era monarhie). Nici măcar atâta lucru nu ştii ?

  46. 49 blogideologic mai 20, 2011 la 1:14 am

    @ Harabula
    Într-o monarhie constituţională, cetăţeanul se cheamă subiect, iar Statul se cheamă „Coroana”.

  47. 50 Vasile, mai 20, 2011 la 8:12 am

    Blogi,

    Ma surprinzi placut. Nu ma suprinde insa intelectualul autentic a lui Aya…!

    Biblio ,

    Imi pare rau, ati citit dar ati si interpretat gresit!

    – Dati-mi voie sa apelez la logica dumneavoastra.
    a) Ati avut curiozitatea sa vedeti pe harta unde este situat orasul Abottabad?
    c) Credeti ca o unitate seal cu avioane de lupta se pot deplasa fara a fi interceptate
    traversind ,probabil dintr-o baza din Balokistan ,Afganistan sau un portavion o tara de trei ori mai mare decit Romania?
    d) Credeti ca “tarile” prietene Americii nu ar fi protestat energic pentru a obtine o condamnare internationala de la ONU, sau ca nu s-ar fi facut tevatura in plen la ONU?
    Ce crede logica dumneavoastra , eu dupa logica mea cred ca nu am un dialog cu Harabula sau cu Baronul acestuia?

  48. 51 Vasile, mai 20, 2011 la 8:19 am

    Aaaa Carco… ca mi-am adus acu aminte …cam greu ce zici ?

    Aia cu procaina distribuita ca novocaina era o data …acu mai nou produsul este lidocaina si are mare cautare in industria porno!

  49. 52 Vasile, mai 20, 2011 la 8:23 am

    Cargo,

    Ca Basescu nu are “memorie” cred ca o stie si Harabula, sau poate nu,este insa surprinzator ca nu stie nici aritmetica de clasa IV-a!

  50. 53 Marian din...Berceni mai 20, 2011 la 8:52 am

    Nu stiu cati maghiari cunoaste ” Jr” dar cei pe care eu i-am cunoscut de-a lungul timpului nu i-am auzit vreodata sa zica ca, Transilvania ..este a lor.Poate politicienii lor, sau aia de-si zic politicieni, sau cei ce comenteaza politica la un pahar de palinca, dar maghiarii obisnuiti…amarastenii…au alte griji.Si ei sint saraci [ chiar daca muncesc mai mult decit romanii] si ei sint dati afara de la serviciu, si pentru ei se scumpeste energia , cresc taxele, creste pretul alimentelor si cumpara Algocalmin pe reteta…chiar daca pe la “ei” , Atilla nu si-a permis sa inchida spitale…inca.Crezi stimate ” Jr” ca maghiarilor “de rand” , oameni ca mine si ca dumneata le arde de impartiri teritoriale…eventual “pe criterii etnice” ? Nu maghiarii ci politicienii lor sunt capul rautatilor.De aceea am si intrebat CIND VOM SCAPA de acest ” partid” iredentist numit UDMR .Deci cind spui ” ungurii nu vor uita in veci Tratatul de la Trianon” este bine sa faci deosebire intre ungurii din Ungaria [ ai lui Orban Victor] si cei de aici ai lui Hunor Kelemen adica ai UDMR-ului.Intre ungurii obisnuiti , amarastenii din Ungaria si ungurii obisnuiti , amarestenii din Romania.Astia din urma cei ” obisnuiti” , “amarestenii” care [ har Domnului ] sint destui nu le arde de luptele politicienilor .Ei se gindesc [ ca si noi de altfel ] la…viata lor amarata de zi cu zi.La viata lor amarata si a copiilor lor.La asta se gindesc si din cauza asta nu pot …dormii noaptea.

  51. 54 Draghi Puterity mai 20, 2011 la 9:43 am

    @Harabula

    Sincer, am ezitat daca se te numesc in postarea la care te referi. Eu nu impartasesc perceptia altora in ce priveste inteligenta si cultura ta. Dar poate stiu altii mai multe decat mine. In orice caz daca aceste clitati exista la tine, atunci le folosesti in cel mai pervers mod posibil.

    @Aya

    Am deseori discutii despre urmatoarea tema: e o descoperire stiintifica, respectiv tehnologia care decurge din ea (in sensul larg al cuvantului tehnologie, ca suma a tuturor aplicatiilor), buna sau rea? Parerea mea e ca tehnologia e neutra. E doar un amplificator al puterii oamenilor de a-si realiza in practica anumite viziuni. Care pot fi bune sau rele. Deseori bune pentru unii si rele penrtu altii. Din pacate, de prea multe ori, bune pentru cativa indivizi si rele pentru milioane. La fel cred ca stau lucrurile si cu inteligenta.

    Nu cred ca inteligenta in sine e de apreciat, ci doar modul in care e ea folosita. De exemplu pentru a crea sau pentru a distruge. Pentru a uni sau pentru a dezbina. Si in acest punct cred ca ne intalnim, pentru ca amandoi credem ca ceea ce conteaza e rezultatul final. Daca rezultatul final nu e unul pozitiv, e pana la urma irelevant daca acest lucru s-a intamplat din prostie sau dintr-o inteligenta malefica. As spune ca a doua varianta e chiar mai urata pentru ca reprezinta un potential nerealizat.

    Cu cultura lucrurile sunt ceva mai subtile. Desi sunt de apreciat “cei cititi” pana la urma conteaza in ce fel isi folosesc ei zestrea. Doar ca sa si-o etaleze, ca pe un fel de blazon, sau, (din nou) ca sa creeze si sa lumineze in jurul lor. Exista si cazuri patologice, imi vine in minte spontan Patapievici, in care unii isi folosesc “cultura” pentru a parveni si a spurca in jurul lor. Din pacate constat ca modul acesta aberant de a se folosi de “acumularile culturale” e de prea multe ori in Romania folosit in scopuri meschine sau chiar malefice. De aceea afirm mereu ca ne lipseste o elita autentica. Mai exact ne lipseste masa critica a acestei elite.

  52. 55 Cârcotaşu mai 20, 2011 la 10:30 am

    @ Vasile,
    Lidocaina nu-i totuna cu procaina şi la fel, n-are nicio legătură cu cocaina. Singurul lucru comun la ele este terminaţia-n …caina.

  53. 56 Pali mai 20, 2011 la 10:54 am

    @ Adrian Balgradean

    Dar in ce zona din Ardeal vietuiesti “patriotule” ? Frumoase vorbe,…mai ai de invatati ( de ex. de la Marian din…Berceni care ti-a tras o lectie pe cinste;si nu numai tie ) ! Bine ar fi sa scapam de specimene ca tine !!! Esti un adevarat european ! Nu pot decat sa te felicit pentru “progresul” intelectual certificat de scriptele tale,…

    Daca si in public produci astfel de texte iti sugerez sa-ti predai pasaportul si sa stai pa acasa,…astfel de “patrioti” fac de obicei tara de cacao ! Iar pentru viitor …..a nu se confunda politicienii UDMR ( de ex. ) cu maghiarii de rand ! NU au nimic in comun ! Poate doar nationalitatea ….unii ( ca,despre Gheorghe-Gyorgy Frunda nici pana in ziua de azi nu stim ce natie “practica”,…el era ce dadea mai bine la conducere,……

    Te salut in numele tuturor maghiarilor VII ( despre morti numai e bine nu ? ) din Tg.Mures !

  54. 57 Cârcotaşu mai 20, 2011 la 11:01 am

    @ VV,
    Când ai terminat tu facultatea se vorbea doar de MHz (GHz)? :lol: Întrebarea asta denotă cât de p’afarist poţi fi. Orice liceean mai pregătit la fizică şi la IT ştie că MHz-u’ e unitate de măsură a frecvenţei, iar Megabiu’ pe secundă este unitate de măsură a vitezei de transmisie. Da’ asta-i mai greu pentru injinerii specializaţi în “microunde”. OAU! Iar mai nou, specialistu’n “fibră optică” nu ştie că în telecom, telexul şi “Baud rate” exista şi-n războiu’ al 2-lea, el crede că scrisu’ s-a inventat când a-nvăţat el să scrie.
    Şi doar când am spus “modularea unei purtătoare” era clar şi pentru soacră-mea că mă refer la frecvenţă, chestia aia cu oscilaţii…, nu aia cu biţii, că 30 MHz nu-i totuna cu 30 Mbps, şi n-o să fie niciodată, decât pentru ignoranţi. Alooo! Domnu’ “Inginer”!
    Dacă vrei IPTV uită-te aici şi hai să-ţi pun linku’ la vedere că n-ai ştiut nici că text de altă culoare ascunde un link! http://www.datv.ro/tv/
    Dacă vrei să ştii şi ISP-u’ meu, fii sigur că ăsta nu e Romtelecom (ciubucul de ckocknet) ci e unul la care am minim 10 Mbps, hai să-ţi zic, se cheamă Teen Telecom, şi un backup pe RDS, pe care însă nu l-am folosit decât odată. De altfel, e aici cineva care, dac-aş minţi, ar putea să mă contrazică. Pentru slaba calitate a serviciilor (raportul preţ/calitate) la Romtelecom am renunţat complet, inclusiv la telefonia fixă.
    Dom’le, da’ chestia cu MHzii şi Mbps e pur şi simplu demenţială.
    PS – şi tot nu mi-ai spus, când mă refer la burlane ştii la ce mă refer?

  55. 58 Bibliotecaru mai 20, 2011 la 11:20 am

    @ Vasile,
    a)+c) După cum aţi constat în ştiri, elicopterul prăbuşit nu era un obişnuit ci ceva atât de nou încât nici nu se ştia despre el. Mai mult, evident după cum arăta elicopterul, era dotat cu tehnologie stealth.

    Un radar, oricât ar fi de performant, nu poate să bată prin clădiri, dealuri, munţi… De aceea radarul vede bine pe sus, pentru că nu se interpune nimic între radar şi obiectul detectat, dar nu prea bine aproape de sol, unde se interpun foarte multe între radar şi obiectul detectat.

    Dacă priviţi google maps pentru Abbottabad Pakistan, veţi vedea că sunt munţi în aproape. Chiar şi fără sistemul stealth este foarte probabil ca un elicopter care zboară la joasă altitudine să nu poată fi detectat de radarele pakistaneze (aflate probabil la aeroportul din Abbottabad).

    d) La ONU nu se face nici un fel de larmă pentru că, după cum probabil ştiţi, cam toţi sunt cu spinarea plecată la porunca “marelui licurici”. Tocmai asta este deranjant, când aruncă în aer islamici, este terorism, când bombardează şi ucide americanul, este instaurarea democraţiei. Un dublu limbaj total degradant pentru un intelectual… Dar cui îi mai pasă de aparenţe, astăzi, când totul e pe faţă. Logica mea nu va înţelege niciodată de ce unii au voie să bombardeze în Irak, Libia, Vietnam, Coreea, Afganistan, Iugoslavia… şi aşa mai departe, şi de ce atunci când ceilalţi răspund cu aceiaşi monedă devin terorişti.

    Îmi pare rău, nu am identificat litera b) în consecinţă nu vă pot răspunde la acest punct.

  56. 59 Vasile, mai 20, 2011 la 3:50 pm

    Biblio,

    Imi pare rau fara sa va resping comentarile , iti resping totalmente argumentele,chestia cu sleath nu merge cum in mod sigur cea cu ONU ,este complet aiurea. Acolo in ONU sunt mai multi “prieteni” americani decit dusmani tip Iran,Somalia,Siria,Libia…..

  57. 60 Vasile, mai 20, 2011 la 4:04 pm

    Biblio,

    Subpunctele neidentificate de la A la D , sunt chestii logice la care nu mi-ati raspuns….si observ acum ca in logica mea , mai ilogica poate decit a aminicilor sau neamicilor mei , eu prefer sa ramana “ca in gara”!
    Mi-ar fi usor sa elaborez sau sa va intreb de ce nu ati gasit singur anumite raspunsuri in litera lipsa , dar dumneavoastra ati raspuns singur din subconstient , fara sa elaborati insa logic ce inseamna sa incalci suveranitatea unui stat de o marime si configuratie etnica cum e Pakistanul fara sa ii declari initial razboi!

  58. 61 Victor V. mai 20, 2011 la 7:18 pm

    @ Cârcotașu

    Întrebarea mea era pentru un inginer electronist. Răspunsul tău este cel al unui autodidact sau poate tehnician (cel mult școală post-liceală) telecom.

    Orice inginer electronist știe că “burlan” = “ghid de undă” în domeniul radio-frecvenței. Când am terminat eu facultatea, viteza de transfer a datelor pe perechea de fire de cupru era pe undeva pe la 9.6 kbps. 1 Mbps exista cel mult la Bell Labs. Cum ești mult mai în vârstă decât mine (chiar presupunând prin absurd că ești totuși inginer electronist) e normal să te simți mai confortabil cu partea radio, unde unitatea de măsură e Mhz (sau Ghz), decât cu transmisiunile de date, unde unitatea de măsură e Mbps (sau Gbps).

    Dacă te-ai fi specializat în transmisiuni pe fibră optică, unitatea de măsură uzuală ar fi fost “nm”, eventual număr de lungimi de undă multiplexate pe o pereche de fire și viteză a datelor per lambda (Mbps sau Gbps).

    Nu este supărător că ești afon în telecom (și Ghiță spune că este, deși probabil știe mai mult ca tine). Supărător este faptul că ești un afon cu mult tupeu. Dacă vrei să te dai mare încearcă cu Blogi sau Aya. Măcar ei nu sunt în domeniu și ar putea să te creadă.

    Discuția noastră a pornit de la ideea ta creață că nu se poate transmite TV HD pe firele de cupru. După cum probabil te-ai lămurit și singur există mai mulți provideri de IPTV HD peste xDSL-ul cu sârme de cupru al Romtelecom.

    PS: Ai grijă și nu confunda IPTV cu WebTV. Nu-i deloc același lucru.

  59. 62 Viorel Dobre mai 20, 2011 la 7:41 pm

    @ Cârcotaşu spune:
    mai 20, 2011 la 11:01 am

    Intre timp raportul pret calitate la Romtelecom s-a imbunatatit simtitor, asa ca eu am renuntat la RDS pentru Romtelecom. Si sunt foarte multumit. Iar promptitudinea si amabilitatea angajatilor Romtelecom nici nu se compara cu cei de la RDS. Cand vreau sa ma enervez instantaneu, ma gandesc la serviciile RDS.

  60. 63 Bibliotecaru mai 20, 2011 la 8:09 pm

    @ Vasile,
    Nu e nici o problemă dacă nu sunteţi de acord cu mine. Eu mi-am spus o părere, pe care mi-aţi solicitat-o, nu am drept scop să răspund “corect” astfel încât să-mi daţi o notă de trecere. :D

  61. 64 Ghita Bizonu' mai 20, 2011 la 8:47 pm

    Harabula
    Tu o ceri precum unu Jorj Dandanache (tu l’as voulu*)
    Sa incepem cu textu lui Leu A uitat că el însuşi, “Noi…”- cum scrie în Decret – la împroprietărirea pe care a promulgat-o în 1945, a semnat propriu manu în favoarea ţăranului român, limitând marea proprietate funciară la 50 de hectare şi împărţind restul plugarilor întorşi de pe front sau familiilor lăsate în urmă de cei care muriseră eroic… tot pretinde in integrum mii de hectare
    Si tu ca tot teleptualu te dai cam cu sentiment monarhic :
    Legea 187 din 1945 privind reforma agrara. Ar fi vazut ca Domeniile Coroanei si proprietatile manastirulor erau exceptate de la expropriere.
    Ti-am explicat ca Domeniiile Coranei erau proprietate a Statului…ma rog lipsa din partea ta dar atat de comuna in Romania incat nu se poa reprosa personal ci doar sa reprosam in general perceptia comuna eronata …(v-a protit comunismu mi se pare ca este expresia favorita)
    Insa matele agravezi cazul Dar la exceptii sunt prevazute averile manastiresti, Domeniile Coroanei si toate formele cooperatiste.
    In ce masura, daca n-ar fi fost aceasta prevedere a exceptiilor, manastirile ar fi fost considerate persoane fizice? La fel Domeniile Coroanei. Chiar nu stiu sa raspund.

    Deci matale teleptual rafinat cu 2 facultati si juma, fost polititician destul de important (top 1000) ai “nelamuriri” in ce priveste citirea unui act legislativ In ce masura, daca n-ar fi fost aceasta prevedere a exceptiilor, manastirile ar fi fost considerate persoane fizice? La fel Domeniile Coroanei. E ca si cand ai confunda puntea magarului cu regula de trei simpla (ca tot ai fost si profesor de mateoftica). Persoana fizica este persona care are fizic si deci si certificat de nastere si”biroul popolatiei” . Ea nu poate fi nici manastire si nici cooperativa nici stat .
    Deci cand a fost scris “persona fizica” se excepteaza automat orice persoana juridica fie ea cooperativa , manastire, parohie ori minister ori Coroana (azi i-ar zice Presedentie ca nici palatu Primaverii nu era a lu Ceasca persoana fizica ci la dispozitia Presedintelui ca institutie). Ba mai mult daca era vreo mosie apartinand societatii Mica ori Academiei ori a lu’ Astra Romana nu erau supuse legii asteia (caci apartineau unei persoane juridice sau morale)… Deci dom profesore de matematica e ca si cand unu ar zice ca numerele impare se impart la doi … iar matale legislator ai fost ba si cu pensie precum a zis Baselu’.
    Sau cum scria Zoscenco interdictia de a transporta purceii cu tramvaiul nu inseamna ca nu ai voie cu copii in tramvai …
    Deci dom tov anticomunist comunist fost legislator si politician top 1000 (si se mai radea de Dolanescu – da-i in gatii ma-si de nenorociti!* *) este ca cam asa : MS Misu Viteza nu ar putea sa ceara decat restituirea a 50 ha de arabil . Atat . Caci cf legii pe care a semnat-o mosiile sale particulare (alea ca persoana fizica) … au disparut. Iar Domeniile Coranei nu I-au apartinut niciodat ca persoana fizica .. au fost la dispozitia sa ca proprietate a unei institutii a Statului si in aceasta calitate au putut fi redistribuite de acelasi Stat (tare imi este frica ca unele au devenit ale Presedentiei iar altele la gospodaria de partid si apoi din nou la stat). Insa nimeni nu poate revendica o fosta proprietate a Coroanei .

    Insa ia zi mai bine cate hectare a primit famelia ta ?! Cf legii aleia din 45 .
    * Burghezul gentilom , Molliere
    ** referitor la FMI ….

  62. 65 Ghita Bizonu' mai 20, 2011 la 8:53 pm

    Victor V

    nu ma amesteca in obscenitai precum herti si flopi. Nu stiu , nu ma pricep nu ma bag .

  63. 66 Bibliotecaru mai 20, 2011 la 9:11 pm

    @ Vasile,
    L-am rugat pe domnul Obama să clarifice dacă Pakistanul ştia sau nu, special pentru domnia voastră. La această oră, chiar asta face, sper că aţi apucat să-l observaţi. Deşi l-am rugat, nu cred că va spune totuşi că face aceste declaraţii pentru Vasile.

  64. 67 Cârcotaşu mai 20, 2011 la 10:15 pm

    @ VV, :lol:
    De fapt întrebarea completă pe care mi-ai pus-o era:

    Când ai terminat tu facultatea se vorbea doar de MHz (GHz)? Te sperie Mbps (Gbps, Tbps) ?

    Ideea era că un inginer nu are voie să identifice ca fiind similare cele două unităţi de măsură, iar întrebarea pe care mi-o pui e de neconceput pentru un inginer,iar asta-i indiscutabil.
    Pe urmă ţi-am spus ceva de Baud Rate, la care n-ai clipit, nici n-ai auzit de ea.
    Sigur, ca inginer electronist mă simt bine în mai toate domeniile , fie că e vorba de radiotehnică, de electronică industrială sau telecomunicaţii, IT etc. După cum oricine poate vedea, IT-ul nu-i misterios pentru mine, mesajele mele conţin destule coduri HTML, aproape toate pe care le suportă editorul în care postez, şi nu sunt prea mulţi p-acilea, oricum tu nu te simţi aşa bine-n mediul acesta. Şi da, ai dreptate, am absolvit mai demult, sau, mai bine zis, sunt născut mai devreme. Am văzut mai multe şi mai mulţi, mi-a mai spus mie un “specialist” telecom (întâmplător, din ăsta cu firmă de ISP), tot cam de vârsta ta, că GPS-u’ merge cu internet! :shock:
    Evident, de ieri până azi te-ai documentat şi-n ceea ce priveşte “burlanul”, da’ întrebarea ţi-am pus-o eu şi nu ca să aflu de la tine, ci ca să văz dacă bănuiala mea se confirmă. Şi se cam confirmă, ţi-au trebuit două zile ca să-mi răspunzi. Indadmnisibil şi asta, că dacă ştiai îmi răspundeai în primul mesaj. Te-ai dat specializat în microunde că domeniul e redus şi n-o să te-ntrebe nimeni nimic, da’ ai ieşit tu din el şi mă calci pe mine pe bombeu. Şi la IPB sau dacă vrei UPB, o asemenea specializare n-a existat. A existat şi probabil mai există, numai un curs în această materie, dar atât. Ideea mea “creaţă” e cât se poate de adevărată, că dacă n-ar fi fost, nimeni n-ar fi auzit de cablul coaxial, pur şi simplu nu s-ar fi inventat. Ce te faci tu însă, cum te poţi descurca, dacă nu cunoşti noţiuni ca linii de transmisii, deşi teoretic, declarându-te inginer care deci trebuie să ştie ce-i acela un burlan, ar fi normal să îmi spui tu că în funcţie de frecvenţă, căile de transmisie a semnalelor sunt diferite. Altfel mă faci să cred că eşti convins că pe o pereche telefonică poţi transmite şi microunde, din moment ce frecvenţele radio din domeniul undelor scurte n-ar avea nicio problemă. De fapt n-ar trebui să mă surprindă că marele specialist telecom nu prea cunoaşte bazele transmisiei de date, ce mare lucru?.
    Acum, ce să mai zic, m-ai descoperit, ai mai dat probă de o perlă de zile mari:

    eventual număr de lungimi de undă multiplexate pe o pereche de fire şi viteză a datelor per lambda (Mbps sau Gbps).

    N-ai cum să ascunzi impostura. Ai exprimat nonsensul perfect, da’ nici nu ştii cu ce să „multiplexezi” lungimile de undă (şi cred că nici nu cunoşti ce-nseamnă să multiplexezi), iar cu perechea de fire ai rămas calat de-ai ajuns să te obsedeze. Probabil ai vrut să-mi povesteşti despre formula simplă Lamb=v/f , unde Lamb= lungimea de undă, v= viteza luminii în „firu’” ăla care te obsedează :lol: , iar f=pârdalnica aia de frecvenţă, cu care văd că ai ce ai (că trebuie să ştii că şi culoarea luminii se exprimă cu herţii, culoarea roşie spre exemplu, între ~ 610-780 nm are frecvenţele cuprinse între ~ 480-405 THz). Şi să mai ştii că viteza luminii nu se măsoară-n Gbps şi nici măcar în Tbps, aia-i viteza de transmitere a biţilor.
    Eu m-am lămurit, nu te mai bag în seamă, da’ dacă te mai lauzi ce mare specialist eşti, s-ar putea să-mi sară f’odată muştaru şi să-ţi mai zic una-două. Aşa că atenţie, fereşte-te de enormităţi de genul celor pe care le-ai spus ieri şi azi, măcar documentează-te serios şi scrie, să nu uiţi. :lol: :lol: :lol:

  65. 68 Cârcotaşu mai 20, 2011 la 10:23 pm

    @ Viorel Dobre,
    Posibil să ai dreptate, dar tot nu cred. La mine cablul TV cu transmisie digitală, inclusiv HD, merge perfect, cum spuneam internetul nu prea-l folosesc de la ei, dar îl am şi e sigur, şi în plus şi pe cel mobil (pentru laptopu’ lui fiu-meu), telefon fix şi telefon mobil, toate la 69 lei. Mă îndoiesc serios că Romtelecomul poate asigura toate serviciile astea în aceleaşi condiţii. Toate funcţionează foarte bine, n-am avut probleme. Cu Romtelecomul am avut meciuri mari şi încă mai am, mai am un post telefonic la maică-mea, la care nu vrea să renunţe pe motiv de cunoscuţi. Asta e.

  66. 69 blogideologic mai 21, 2011 la 6:02 am

    @ Victor V.
    Îţi pot trimite, pentru angajare, un fost elev de-al meu. Este geniu în ghiduri de undă. Fizician ca facultate. Actualmente lucrează la Universitatea din Craiova, pe un salariu mic. Un electronist de la Institutul Fraunhofer a rămas uimit de el.

  67. 70 teostanc mai 21, 2011 la 9:01 am

    @Viorel Dobre,

    Pot confirma si eu ca la ROMTELECOM s-au schimbat multe.
    Eu am ab. la RCS/RDS dar am pastrat si ab. la ROMTELECOM.
    Dar si la RCS/RDS au inceput sa fie mai amabili si in plus au cele mai mici preturi. Pentru ab la internet imi dau telefonie fixa, telefonie mobila si TV HD. S-au s-ar putea ca TV sa fie separat.

    @Carcotasu, @VV

    Disputa dvs. cu VV a inceput de la televiziunea interactiva , oferita de Dolce, pe o perche de sarme, o ceafa si o oglinda.

    Eu vad ca acum Romtelecom o ofera pe o farfurie, un cablu coaxial si un receiver.

    Amandoi sunteti buni, o spun cu placere.

  68. 71 Victor V. mai 21, 2011 la 9:20 am

    @ Cârcotașu

    Devii penibil. Chiar nu înțeleg de ce tot insiști să discuți lucruri de care nu ai habar. Multiplexarea mai multor (semnale cu) lungimi de undă (diferită) pe aceeași fibră optică se referă firește la fibra optică nu la firul de cupru. De asta am și spus la începutul paragrafului de care vorbești tu: “Dacă te-ai fi specializat în transmisiuni pe fibră optică…”

    Tehnologia de care vorbeam se numește DWDM (CWDM varianta mai puțin performantă). În Gbps se măsoară viteza de transmisie pentru FIECARE lungime de undă (uzual vorbim de 80-160 lambda x 10/40/100 Gbps).

    Să-mi arăți și mie unde am zis că sunt specializat în microunde. Cred că tu confunzi cu “Microelectronică” (specializarea mea).

    Nu îmi mai scrie că nu îți mai răspund. Dacă ai fi un afon cu bun simț, care vrea să învețe ți-aș răspunde cu plăcere la întrebări. Însă mă enervează să am o discuție “savantă” cu un “autodidact”. O să-mi rog șoferul să-ți corecteze prostiile. Se pricepe mult mai bine decât tine la telecomunicații.

  69. 72 Victor V. mai 21, 2011 la 9:28 am

    @ blogideologic

    Mulțumesc mult, însă noi lucrăm în optoelectronică (laseri, multiplexare optică). Cârcotașu a confundat specialitatea mea (microelectronica) cu microundele.

    Însă ne tentează să mutăm o parte din dezvoltarea software la Craiova. Inginerii sunt bine pregătiți și pot fi găsiți mai ușor decât în București.

  70. 73 Victor V. mai 21, 2011 la 9:42 am

    @ teostanc

    Nu te lăsa păcălit de “spoiala” Cârcotașului. Un tehnician de telecomunicații care chiar lucrează în domeniu îl face de rușine (nu mai vorbesc de ingineri). Într-o firmă de telecom, chiar și personalul non-tehnic (marketing, ofertare, logistică) știe mai multe decât el.

    “Romtelecom ofera pe o farfurie, un cablu coaxial si un receiver” – cred că te referi la Dolce TV, serviciu de DTH, televizunea digitală prin satelit.

    IPTV-ul este altceva, iar serviciul se numește Dolce Interactiv.

  71. 74 blogideologic mai 21, 2011 la 12:41 pm

    @ Victor V.
    Pentru fibre optice, burlan în jargon pentru ghidul de undă mi se pare că-i excesiv de simplificator. Burlan cu miraje ar merge. Ca burlan este descris uneori şi avionul lui Coandă. Nu era o critică. Te critic doar pe chestiuni de economie. De ce nu renunţi tu la hiper-ultra-neo-liberalism ?

  72. 75 Victor V. mai 21, 2011 la 5:40 pm

    @ blogideologic

    Pentru fibra optică, termenul de “burlan” ar fi jenant. L-am mai auzit în microunde, dar nu foarte frecvent. Însă a tot insistat Cârcotașu să mă “verifice” și a trebuit să-i fac plăcerea să-i arăt că “știu”.

    Referitor la “hiper-ultra-neo-liberalism” după cum ți-ai dat deja seama, nu sunt chiar radical. Cred în rolul statului ca arbitru, reglementator și aprob și multe din măsurile de protecție socială.

    Nu cred deloc însă în implicarea statului în economie. Îmi e foarte greu să-mi amintesc chiar și un singur exemplu pozitiv. În schimb aș putea vorbi de sute sau mii de exemple negative. Mă refer inclusiv la așa zisele firme “private”, de fapt căpușe de partid sau ale sindicatelor.

    Chiar sunt curios ce părere are domnul Năstase de Liviu Luca și Petrom Service.

  73. 76 teostanc mai 21, 2011 la 8:21 pm

    @VV,
    Interventia mea, dupa ce v-am citit pe amandoi, a fost sa fac sa nu va inraiti prea tare.

    Discutiile acestea ar trebui sa fie mai destinse. Mai ales cele tehnice.

    Evident, ai dreptate cu IPTV-ul.

  74. 77 Cârcotaşu mai 21, 2011 la 9:36 pm

    Îmi pare rău, vreau să stopez această discuţie în contradictoriu, care poate şi-ar avea rostul în altă parte. Fac doar nişte precizări, ce văd că se impun.
    @ VV,
    Nu aveam de unde să ştiu de specializarea microunde dacă nu declarai aici, pe acest blog, că ai avut specializarea “microunde” şi apoi te-ai specializat pe “fibră optică”. Pe lângă faptul că trebuie să precizez că “telecom” nu înseamnă numai transmisii pe fibră optică, aceasta fiind doar o parte, o altă remarcă ar fi că “microelectronica” nu a figurat printre “specializările” de la Electronică şi telecomunicaţii, era o facultate distinctă, aceea de “Ingineri Fizicieni”, care a funcţionat cu intermitenţă, ea pregătind ingineri tehnologi pentru Fabrica Microelectronica şi ICPCE, aceasta fiind o disciplină şi nu o specializare.
    All,
    Denumirea (oarecum peiorativă) de “burlane”, dată ghidurilor de undă, era folosită de studenţi. Aşa numeam şi cursul de microunde, axat în mare parte pe calculul cavităţilor rezonante (antene de microunde) şi a ghidurilor de undă (echivalentul cablului de coborâre). Pentru lămurire trebuie să precizez că, la scară, aceste ghiduri puteau fi numite foarte bine burlane, ca formă chiar asta fiind, tuburi cu secţiunea pătrată, de dimensiuni riguros calculate funcţie de frecvenţa pentru care erau prevăzute. E specific domeniului de frecvenţe numit “microunde”. Cel mai “ofticat” de această denumire era titularul cursului, profesorul Rulea (multă vreme decanul facultăţii de Electronică), dar acesta fiind foarte antipatizat de studenţi, denumirea era şi o răzbunare.
    Nimănui nu i-a trecut prin minte să numească astfel “cablurile” de fibră optică.

  75. 78 Victor V. mai 21, 2011 la 10:20 pm

    @ Cârcotașu

    Nici eu nu vreau să mă cert inutil cu tine. Ai perfectă dreptate în ceea ce privește microundele și titularul cursului, profesorul Rulea. Faptul că și tu îl știi ca decan mă face să mă gândesc că totuși diferența de vârstă nu e chiar atât de mare (în 1988 era încă decan, dar nu sunt sigur de 1989).

    Greșești însă în ceea ce privește specializarea mea. Dacă poți găsi locul în care eu aș fi spus că aș avea specializarea “microunde”, ți-aș rămâne recunoscător, însă nu cred că aș fi putut face o asemenea eroare. Sunt sigur că de foarte multe ori am precizat că m-am specializat în transmisiunile prin fibră optică.

    Greșești de asemenea și în ceea ce privește specializarea microelectronică. Am verificat încă o dată diploma și scrie “diplomă de inginer în profilul electric, specializarea microelectronică, direcția de aprofundare (de specializare) – “. E drept că am terminat facultatea după 1990.

    Am început să lucrez în telecom, în domeniul transmisiunilor prin fibră optică mult mai târziu, la început cu tehnologia SDH și apoi DWDM (am ratat PDH-ul).

    PS: Niciunul din noi nu a numit (nici măcar implicit) cablurile de fibră optică “burlane”.

  76. 79 Victor V. mai 21, 2011 la 10:34 pm

    @ Cârcotașu

    Am uitat să-mi cer scuze pentru “ironia” deplasată cu șoferul (chiar dacă se pricepe mai mult decât decent la tehnologie, fără a fi inginer). Și mi-am amintit că am instalat episodic și antene de microunde (link-uri PDH pentru operatorii de mobil – a nu se confunda cu PDH-ul prin fibră optică, pe care l-am “ratat”).

    Tot nu îmi este clar dacă te-am convins că IPTV HD poate fi și este furnizat prin cablurile de cupru ale Romtelecom cu tehnologia VDSL.

  77. 80 Ghita Bizonu' mai 22, 2011 la 9:14 am

    Victor V

    repet nu ma pricep la hertzi, flopsi si alte asemenea obscenitati . Ins am urmarit “discutia” din pur amuzament (intarata-i drace).
    Ai obisnuielnica hiba : nu pui conditiile . Acu ce sa inteleg din postarea ta (in afara ca ai un sofer la fel de genial precum ala a lu Boc) ca cablul de cupru este foarte bun si transmite bozii cu hectaru ? Orice sarma de cupru poa sa sa fie buna ptr transmisia de imagini HD? Atunci ptr ce dracu toti idiotii au cheltuit nu stiu cat sa schimbe arama cu cablu optic ?
    Si inc aceva – nu cumva cumva Mbps se refera strict la fluxul de date?!

  78. 81 Cârcotaşu mai 22, 2011 la 10:42 am

    @ VV,
    He, he, Rulea a fost prima oară decan prin anii ’50 şi de atunci a tot fost, cum spui până prin 1988, dacă nu şi mai târziu. La bază era inginer mecanic, iar catedra de microunde a fost practic înfiinţată de el. Denumirea de “burlane” era şi o trimitere la competenţele lui în materie de electronică, la nivel de mecanică. Subtil şi răutăcios, dar aşa sunt studenţii, peste tot. :lol:
    Cu VDSL-ul de la Romtelecom las-o, laşi impresia că ai nişte interese şi faci reclamă. Altfel e extrem de cunoscut că în anii ’70 şi ’80, toate cablările telefonice ale imobilelor din România s-au făcut cu cablu de fier, Romtelecomul nu mai avea nici “cablu săritor” (pentru punţile la regletele din repartitoare), deh tehnologie veche, dar în uz atunci. Cunosc nenumărate cazuri în care Romtelecomul nu poate oferi mai mult de Clicknet Surf (cel mai slab abonament VDSL), 2 Mbps parcă, din cei cu “barbă”. Ca răspuns celor ce vor mai mult, li se spune că pentru a li se satisface cererea este necesară “recablarea” abonatului. Pe urmă, verificând, cei 2 Mbps sunt de fapt 4-500 kbps etc. Nicăieri nu spune Romtelecomul – 2 Mbps GARANTAT. Pe urmă, toate aceste VDSL, HDSL, de fapt aceeaşi Mărie (ADSL), sunt resuscitări ale transmisiei telefonice (tonale), chestii moarte. Viitorul este al fibrei optice, iar startul Romtelecomului este foarte târziu, RDS-ul are deja cablat tot Bucureştiul cu fibră optică până la abonat. Sigur, ca artificii folosite, perfecţionarea modemurilor poate încânta pe cunoscători, ca ingeniozitate pentru surmontarea limitărilor impuse de calea de transmitere, dar viitorul lor tot la coş este. Prin anii ’70 o viteză de transmitere de 600 Bd era ceva greu de atins prin modulare de frecvenţă cu două tonuri,iar faptul că modemul avea posibilitatea (cel puţin declarată) de a lucra la 3.600 Bd era de domeniul SF-ului. Azi e la gunoi.
    Infrastructura Romtelecomului este anacronică. Ce să mai spun de VDSL, când sunt numere de la care nu funcţionează un FAX normal şi ăla transmite cu maxim 9 kbps, şi nu funcţionează din cauza zgomotului din linie, nu din alte motive.

  79. 82 Ghita Bizonu' mai 22, 2011 la 10:48 am

    Apropos este vreo diferenta intre telecom si telecominicatii ?!

  80. 83 Victor V. mai 22, 2011 la 11:47 am

    @ Ghiță Bizonu’

    Nu am discutat cupru versus fibră optică, ci doar dacă prin “sârmele” Romtelecom existente se poate sau nu transmite televiziune HD. Răspunsul este evident da, în varianta IPTV HD.

    Totuși vitezele de transmisie prin firul de cupru descresc rapid cu distanța și drept urmare cuprul va fi înlocuit complet cu FO, în următorii ani.

    “Si inca ceva – nu cumva cumva Mbps se refera strict la fluxul de date?!” – firește că da. Ce te-a nedumerit?

    “80-160 lambda x 10/40/100 Gbps” înseamnă că pe o pereche de fibre optice pot fi transmise simultan 80-100 de culori diferite, fiecare culoare putând transmite 10 Gbps (tehnologia curentă folosită pe scară largă), 40 Gbps (tehnologie existentă, dar folosită rar din cauza prețului) sau 100 Gbps (tehnologie existentă și care le va înlocui treptat pe celelalte).

  81. 84 teostanc mai 22, 2011 la 3:28 pm

    @Carcotasu, @VV

    RDS are fibra optica, nu pana la abonat, ci pana la o cutie de distributie din apropierea lui, de la care pleaca mai departe cu un cablu coaxial.

    Sper sa nu fie numai la mine asa. Si-ti dau dreptate @Carcotasu cu Romtelecom, n-au investit pana acum mai nimic si doreau vanzari pe masura RDS.

    PS
    Eu am un prieten, care cand aude de elctronisti se sperie. De abia acum, dupa discutia Carcotasu vs VV, il inteleg.

    PPS
    Mai bine mi-ati spune si mie care este cel mai bun provider de internet. Eu sunt abonat la RDS care mi se pare rezonabil: internet mobil si fix; telefonie fixa si mobila, TV HD, totul la 80 lei.

  82. 85 Victor V. mai 22, 2011 la 4:23 pm

    @Cârcotașu

    E mult de discutat. Fibra optică poate fi folosită:
    - în bucla locală și aici ai dreptate că RDS este mai avansat ca Romtelecom;
    - în DWDM (simplist între orașe) și aici Romtelecom e la ani lumină în fața oricui altcuiva.

  83. 86 Ghita Bizonu' mai 22, 2011 la 5:00 pm

    Victor V

    ai scris :Când ai terminat tu facultatea se vorbea doar de MHz (GHz)? Te sperie Mbps (Gbps, Tbps) adica ca ce mi-e una ce mi-e alta mai sa-mi vina sa cred ca ultrasunele incep de la 16 Kbps in sus (insa is prea conservator).
    Cum am zis am urmarit numa din pv al controversei. Daca insa ar trebui sa fac un rezumat la ce am inteles din explicatiile tale cunosc pe unii care ar muri de ras (din nou*).
    Oricum acu inteleg – pe firu de curpu se poate . Teoretic . Ca daca stai prin Fundeni ori fundul Bercenilor ….vitezele de transmisie prin firul de cupru descresc rapid cu distanța. Atunci ce chichirez galceava ?!

    * 4 insi cam ingineri au avut ideea sa imi dea un material sa il citesc. Si apoi sa le explic ce am inteles din el…. Au ras de s-au stricat si apoi au refacut materialul …Ma rog motivul amuzamentului lor imi scapa …

  84. 87 teostanc mai 22, 2011 la 5:05 pm

    @VV, @ Carcotasu,
    Stimabililor,
    Dupa definitiile de mai jos, de pe wiki, constat ca la voi este lupta orgoliilor:

    “” IPTV-ul se poate transmite la fel ca și serviciu de acces web prin mai multe tehnologi ca de exemplu: cabluri coaxial, DSL, fibră optică, wireless până și prin linile de tensiune. Indiferent de modul de transmisie a IPTV-ului, caracteristicile sale sunt similare. IPTV-ul de regulă operează într-o rețea privată și nu pe Internet. Într-o rețea privată proiectată pentru IPTV providerul poate garanta calitatea serviciului. O astfel de rețea are o viteză de trafic mai mare decât o rețea IP normală. Într-o rețea IPTV, semnalul pentru TV are o prioritate mai mare decât restul servicilor, astfel serviciul TV este instantaneu, nemaifiind implicat niciun timp de așteptare pentru download. Rețele IPTV pot fi construite pentru a servi milionane de utilizatori sau doar câteva sute. Rețelele pot fi naționale și pot transmise sute de canale TV pe suprafețe de mii de kilometrii. Rețelele mici pot servi doar o comunitate locală și să transmită doar câteva zeci de canale. În ambele cazuri, costurile echipamentului central și al rețelei de transmisie sunt cruciale pentru o afacere profitabilă. “”

  85. 88 Victor V. mai 22, 2011 la 5:27 pm

    @teostanc

    Toti operatorii mari Romtelecom, Orange, Vodafone sau chiar RDS au bugete semnificative de investiții. Eroarea Romtelecomului a fost că a stat prea mult pe firele de cupru. Ugrade-ul de la ADSL la VDSL costă mai mult un upgrade complet la fibră optică (GPON).

    Meritul RDS este că fost primul operator care a mărit viteza în bucla locală la 100 Mbps. Mai târziu au venit și Romtelecom și UPC, dar a fost prea târziu.

    E greu de spus ce operator este cel mai bun. Dacă vrei un preț bun și calitate decentă, eu aș alege între Romtelecom și RDS. Dacă locuiești în București și vrei internet și IPTV de foarte bună calitate îți recomand INES, dar prețul este mai mare decât la ceilalți.

    Telefonia pe linie fixă e o relicvă, dar sunt oameni mai în vârstă care nu se pot obișnui cu telefonul mobil. Cred că tot Romtelecom și RDS sunt cei mai buni pentru telefonia fixă.

  86. 89 Cârcotaşu mai 22, 2011 la 5:53 pm

    @ VV,
    Da, odată cu oprirea radioreleelor (baza transmisiilor în teritoriu), Romtelecomul a fost obligat să rezolve această lipsă, dar aceasta s-a întâmplat înainte de a fi vândut OTE-ului. Datorită apariţiei telefoniei mobile, mai întâi sistem NMT, urmat la câţiva ani de GSM, frecvenţele pe care funcţionau intercomunicaţiile Romtelecom, au fost redistribuite către această nouă cerinţă. Acesta-i motivul pentru care a fost necesar şi Romtelecomul, încă din 1991 a investit în această direcţie. Totuşi, nu are nici pe departe cea mai puternică reţea de fibră optică în teritoriu, reţeaua CFR-ului este departe cea mai avansată, şi, foarte benefic, închiriază şi altora accesul la ea. Acesta-i motivul pentru care RDS-ul şi UPC-ul nu au nevoie să-şi construiască o asemenea reţea, rezolvă problema cu CFR-ul, care, printre altele, oferă condiţii foarte avantajoase.
    Avantaj iar la RDS.

  87. 90 Cârcotaşu mai 22, 2011 la 6:16 pm

    @ Teostanc,
    Nu lua înţelesul ad literam, e şi greu şi extrem de scump să duci fibra optică la fiecare utilizator, ea e adusă pe scara blocului, unde se montează convertoarele analog-digitale şi de unde se distribuie semnalul la abonaţi pe cablu UTP. Acesta din urmă însă, este de lungime mică şi problema pierderilor nu se pune. Şi dacă blocul respectiv are mai mult de 4 etaje, se pun două asemenea repartitoare, unul pe la et. 3, iar celălalt pe la et. 7. Dar în principiu prin “până la abonat” se înţelege “la adresă”
    În ceea ce priveşte IPTV, greşeşti, nu trage concluzii până nu cunoşti despre ce-i vorba. Astfel nu poate fi vorba de reţele private, când ai spus IPTV, primele două iniţiale, IP, semnifică tocmai adresa ta de internet, unică. Noţiunea semnifică faptul că în reţeaua IPTV nu sunt transmise simultan toate programele TV ci numai unul, cel pe care l-ai selectat de la IP-ul tău. Este şi un dezavantaj, poţi eventual să ai două televizoare-n casă, dar ambele vor vedea acelaşi program, chiar dacă vii cu un al doilea receptor. Ca să vezi pe un al doilea receptor un alt program, ai nevoie de un al doilea IP, care nu cred că poate oferi acest serviciu pe acelaşi circuit (în cazul Romtelecom). Recepţia la IPTV se poate face fie pe un calculator, fie direct pe televizor, printr-un “receptor”, care de fapt este un calculator. Serviciul oferă posibilitataea de a înregistra un program pentru a fi vizionat mai târziu şi posibilitatea de a solicita, contra cost, un anumit program, de orice fel, care într-o zi şi o oră anume să-ţi fie transmis numai ţie. Spectaculozitatea e mai mare decât utilitatea, iar dezavantajul unui singur program recepţionat la un moment dat, mie mi se pare mult mai mare decât avantajul. Serviciul de înregistrare îl aveam asigurat, pe vremuri, de către videocasetofon, dar nu l-am folosit niciodată, iar de comandat un program (film să zicem), n-am nevoie, oricând îl pot downloada de pe net şi-l pot vedea imediat.
    Dacă totuşi vrei IPTV, ia de la Romtelecom, cu cea mai mică bătaie de cap, cu condiţia să existe “acoperire” la adresa la care locuieşti. În rest succes.

  88. 91 Victor V. mai 22, 2011 la 6:17 pm

    @ teostanc

    Păi nu ne mai “luptăm” de la discuția despre profesorul Rulea.

    Ai dreptate cu IPTV-ul. Nici nu contează tipul de rețea atât timp cât banda e suficientă (3 Mbps SD/ 7-8 Mbps HD), iar rețeaua IP e decentă (fără pierderi de pachete).

  89. 92 Victor V. mai 22, 2011 la 7:28 pm

    @ Cârcotașu

    Știu ambele rețele foarte bine. Am participat la ambele licitații în perioada 1996-1998. După 2000 Romtelecom a investit masiv în infrastructura de transport (fibră optică și echipamente). CFR nu a mai făcut nimic, iar discuțiile cu ei nu duceau nicăieri (am mai încercat în perioada 2005-2007). După 2000 au mai investit semnificativ în cabluri de fibră optică și echipamente Orange, Vodafone și Teletrans, dar sunt departe de Romtelecom.

    În partea de abonat (bucla locală) principial în Romania se folosesc pe scară largă 3 modele:
    - FTTC (fiber to the curve/cabinet) – fibra ajunge până în cabinetul stradal – soluție folosită pe scară largă de Romtelecom pentru ADSL și mai târziu VDSL;
    - FTTB (fiber to the block) – fibra ajunge până în scara blocului – soluție folosită atât de RDS cât și de Romtelecom;
    - FTTH (fiber to the home) – fibra ajunge până în apartament/casă – soluția preferată pentru zonele cu clienți mai buni;

    Cred că te înșeli și în ceea ce privește IPTV-ul. Există două variante de IPTV:
    - multicast (Romtelecom) în care TOATE canalele sunt furnizate simultan, iar SetTopBox-ul cuplat la televizor alege canalul. Dacă ai mai multe TV-uri, fiecare cu STB-ul, lui fiecare poate urmări propriul canal.
    - unicast (INES, RDS) – fiecare TV+STB se conectează la server-ul video și își cere propriul canal. Dacă lățimea de bandă permite, poți avea oricâte canale simultan.

    În general IPTV-ul este furnizat (așa cum spune și teostanc) în rețele private. Restricția este dată nu atât de arhitectura IPTV-ului cât mai ales din condițiile de furnizare a contentului (posturile TV cer să se definească foarte precis modul de furnizare, arhitectura sistemului, criptarea, etc). Atunci când este furnizat peste internetul public, serviciul the numește IPTV OTP (OverTheTop). RDS are în teste un astfel de serviciu care funcționează impecabil.

    Dacă nu le-ai testat, cred că nu e inutil să ne contrazicem din nou. Eu le folosesc acasă sau la birou pe toate trei (Romtelecom, INES, RDS).

  90. 93 teostanc mai 23, 2011 la 7:30 am

    @Carcotasu, @VV,

    Eu am TV HD interactiv de la RDS, pe fiberlink. Pot comanda anumite filme, contra cost. Deorece serviciul se plateste, nu prea il folosesc.

    Pe calculator, cu PBX, COOL-ITV.net, filme on line sau Dolce pot vedea o multime de filme gratis. Deobicei dau drumul la 2-3 odata si pe urma aleg in functie de calitatea emisiei si de subiect. In sotto voce urmaresc si o emisiune de tv, de actualitati. Cand este ceva interesant opresc filmul si dau sonorul mai tare.

    Televizorul din sufragerie pot sa-l leg direct la calculator, ca al doilea display si atunci avem spectacol adevarat. Mai sunt unele imperfectiuni dar merge.

    In ultimul timp sunt supus unei ofensive a Romtelecom care vrea sa-mi ofere si ea aceste servicii. Le-am spus ca daca ajung l-a oferta RDS (pret-calitate-cantitate) trec la ei , vorba vine, deoarece am pastrat si numarul Romtelecom. Este buna concurenta.

  91. 94 Victor V. mai 23, 2011 la 10:12 am

    @ teostanc

    Fiberlink este chiar FTTH? Adică fibra ajunge până la tine în apartament? Sau e doar “brandul” serviciului RDS? Oricum nu cred că este IPTV HD, ci HD pe cablu coaxial (cu transmisie digitală), o tehnologie matură și mai răspândită decât IPTV-ul. În România e folosită atât de RDS cât și de UPC.

    Apropo de UPC, eu sunt și client UPC pentru cablu analog (care funcționează decent). Am încercat și varianta digitală, dar este un dezastru.

    În materie de HD, cred că cel mai bun provider (dar și cel mai scump) este INES, cu IPTV HD. Pe un LED/LCD TV cu diagonală mare, calitatea imaginii este incredibilă. Există chiar și un demo de HD 3D. Acum se transmite balet (cred că este Lacul Lebedelor).

  92. 95 Cârcotaşu mai 23, 2011 la 10:47 am

    @ VV,
    Concluzie:
    Eşti ceva sculă pe la Romtelecom, deci Teostanc n-are dreptate, n-a fost chestia de orgolii, sau nu numai. :mrgreen:
    PS – Referitor “multicast”, apreciez: Cred că te înșeli și în ceea ce privește IPTV-ul. Dacă-i vorba de IPTV, apăi sigur că ai la dispoziţie toate programele, da’ odată ce-ai ales unu’ la IP, ăla e, nu mai poate fi altul, c-atunci nu mai e IPTV, e televiziune pe cablu. N-am testat serviciul lui Romtelecom, nici p-al RDS, că nici nu l-am văzut la ofertă, dar e logic. Pe de altă parte dacă e să fie toate programele grămadă, iar ne-ntoarcem la discuţia cu “sârmele” Romtelecom pe post de “cablu TV”. Ajunge.

  93. 96 Cârcotaşu mai 23, 2011 la 10:52 am

    În ce priveşte reţelele private, mai întâi ar trebui definite, ca să ştim despre ce vorbim. La o adică, fiecare ISP are reţeaua lui, privată, că doar internet-ul poate fi privit şi ca o multitudine de reţele private, dar şi ca o reţea unică, publică. Serviciile private pot fi parolate, codate etc şi accesate numai contra cost, dar şi-n cazul acesta au tot un caracter public. Este şi cazul IPTV-ului. În fine, asta ar fi un fel de “teoria chibritului” fără nicio relevanţă din punctul de vedere al tehnologiei folosite.

  94. 97 Victor V. mai 23, 2011 la 12:35 pm

    @ Cârcotașu

    Nu sunt angajat Romtelecom, dacă la asta te referi atunci când zici “Eşti ceva sculă pe la Romtelecom”, dar lucrez de peste 10 ani în telecom așa că am avut contact direct cu majoritatea proiectelor naționale de fibră optică (de obicei subcontractor al firmelor “mari” pentru instalarea de echipamente).

    Ai perfectă dreptate – discuția a devenit mult prea tehnică și ar trebui să ne oprim aici.

  95. 98 teostanc mai 23, 2011 la 1:02 pm

    @VV
    Stiu ca RDS a pus in Bucresti fibra optica. Cum spuneam, merge pe fibra pana la o cutie de distributie, de la care pleaca cu niste cabluri coaxiale. Dar este si un brad RDS, fiberlink unul si cel de care vorbesti d-ta, cablelink.

    Sper sa nu ma insel. De aceea v-am indicat serviciile pe care le am. Pe calculator pot sa am imagini diferite pe fiecare display.

  96. 99 teostanc mai 23, 2011 la 1:10 pm

    @Carcotasu, @VV, @Bizonu’( TR nu stiu cat)

    Pentru ca ati fost foarte incordati in dezbaterea celor 2 sarme si HD am selectat pentru voi niste glume.

    “”Femeia nu-i inferioară bărbatului, superioară nu-i, iar de egalitate nici nu poate fi vorba!

    Piranda:- Măi, bărbate, mai du şi tu copiii la circ.
    -Nu, cine vrea să-i vadă, să vină acasă !

    Numai în limba romană cuvîntul HOŢ are şi sens de dezmierdare sau laudă.

    La broaşte, ca şi la dame, contează doar picioarele!

    Pentru a nu i se sparge locuinţa, a scris pe uşă INGINER!

    Mulţi se căsătoresc pentru a avea o plăcere cînd ies din casă.

    Un cap ridicat la putere devine, pătrat.

    Dacă fiica mea merge în pădure cu un bărbat,i se poate întîmpla ceva?
    -Atît timp cat merge-NU!

    Am venit să cer mîna fiicei dvs.!
    -Cea mare sau cea mică?
    -Cum, nu le are la fel?

    Iubita mea, spune 2 cuvinte care să ne lege pe vecie!
    -Sunt însărcinată!

    In faţa grătarului cu mici romanul încearcă un sentiment de măreţie istorică.

    . Căsătoria este principala cauză a divorţului.

    La restaurant:
    - D-nă chelneriţă, aveţi picioare de broască?
    -Nu, d-le, aşa merg eu, mai săltăreţ!

    Unul a căzut de la etajul 10. După un timp a căzut şi un smoc de păr.
    Folosea o loţiune pentru căderea întîrziată a părului!

    Femeile infidele au regrete, dar tot cele fidele regretă mai mult!

    La psihiatru: – Deci, de când te crezi găina? – De când eram puişor, d-le doctor!

    Toţi iţi vor binele!!! Nu-i lăsa să ţi-l ia !!! “”

  97. 100 teostanc mai 23, 2011 la 5:01 pm

    @VV, PS
    Cele 2 monitoare sunt active datorita placii video pe care o am, nu datorita RDS..


Lasă un răspuns

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s






Arhiva


Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 4,429 other followers