Scurt remember al relatiilor romano-britanice


Ambasadorul Marii Britanii la Bucuresti, dl. Martin Harris a subliniat zilele trecute un lucru care mi-a atras atentia si mi-a adus aminte de cateva momente extrem de importante ale relatiei romano-britanice, consumate in perioada 2000-2004. Domnia sa a afirmat ca schimburile comerciale dintre cele doua state au crescut, aflandu-se acum la cel mai inalt nivel de la aderarea Romaniei la UE. Nu ma indoiesc ca ar fi asa. Dar ar afla lucruri interesante daca ar extinde putin perioada de analiza.

Romania a facut pasi importanti in relatia cu Marea Britanie inca din prima parte a anilor ’90, dar relaţiile bilaterale şi diplomaţia economică s-au accentuat în anii 2000. Numai în intervalul 2001-2002 au existat cinci vizite de lucru la Londra ale ministrilor de Finante, Privatizare, Comert, Agricultura si Justitie. Eu insumi am fost de doua ori la Londra, in 2003, anul in care a si fost lansat PARTENERIATUL STRATEGIC romano-britanic pentru Europa. Acesta a fost un moment-cheie in relatiile dintre cele doua state si care a deschis multiple oportunitati, inclusiv in domeniul economic. De altfel, Marea Britanie a acordat Romaniei asistenta pretioasa pentru pregatirea aderarii noastre la UE.

Daca in 2000 valoarea totala a schimburilor comerciale romano-britanice era de 98.9 milioane euro, in 2003 a ajuns la 131.58 de milioane euro. De atunci lucrurile au evoluat, inregistrand, in mod firesc, o crestere atat in privinta schimburilor comerciale, cat si a investitiilor. Aderarea la UE a amplificat procesele pozitive incepute cu ani in urma.

Ambasadorul Martin Harris sustine un lucru corect: contextul de astazi este diferit de cel existent in urma cu opt ani; prin urmare, parteneriatul strategic trebuie consolidat. Pe agenda vizitei pe care ministrul Baconschi a efectuat-o luni la Londra s-a aflat, fara indoiala, si acest lucru, dar sunt convins de faptul ca preocuparile si prioritatile noului prim-vicepresedinte al PDL sunt legate de cu totul altceva. Domnia sa a recunoscut nonsalant cu ce se ocupa: „mestereste” la Legea votului prin corespondenta astfel incat sa faca rost de 1 milion de voturi pentru partid. Trebuie sa recunosc aprecierea mea pentru intelectualul Baconschi dar mi-e greu sa inteleg inregimentarea sa politica totala in PDL, “parteneriatul” de sase ani cu Basescu si gafa de proportii privind “ofranda” de un milion de voturi aduse, din strainatate, prin MAE, partidului al carui prim-vice presedinte a devenit.

43 Răspunsuri to “Scurt remember al relatiilor romano-britanice”


  1. 1 Bibliotecaru mai 19, 2011 la 7:33 am

    @ Adrian Năstase

    Când aţi spus “cateva momente extrem de importante ale relatiei romano-britanice, consumate in perioada 2000-2004″ nu am putut să nu mă întreb, vezi şi cazul domnului FMI, dacă relaţia consumată a fost sau nu şi un viol…

    Dincolo de gluma cam nesărată, dar de actualitate…

    Cred că relaţia româno-britanică începe cu faptul că membrii ai Casei Regale (mă refer chiar la prinţul Charles de Wales) încep să devină, din ce în ce, mai mult români. Au devenit locuitori ai României (comuna mureşeană Saschiz), au început să le placă produsele tradiţionale româneşti, au contribuit la reconstrucţia unor case vechi… Nu m-ar mira deloc să aud că prinţul îşi ia dublă cetăţenie. Totuşi, de dragul englezilor, sper ca prinţul să nu devină “prea” român şi să auzim că a luat ceva şpagă pentru un mic trafic de influenţă… Uite că iar am dat-o în glumă, nu mă pot abţine în această dimineaţă.

  2. 2 Pali mai 19, 2011 la 8:39 am

    Totusi poate ne explica si noua E.S. Martin Harris cu cine doreste sa consolideze acest parteneriat ( si evident in ce consta acest parteneriat ) ? Cu Base’ si gasca lui ? Cu Baconschi ? Sau cu o Romanie stearsa de pe harta internationala politico-economico-diplomatica a lumii ? Eu nu inteleg un lucru,…atatea tratea,acorduri etc. si tot un mare ZERO suntem si vom ramane cel putin atata timp cat avem un specimen ca Betivu’National in fruntea tarii ! De ce ne mai agitam ( inutil ) ?

  3. 3 teostanc mai 19, 2011 la 8:51 am

    Fregatele tot atunci( 2000-2004) au fost cumparate. Dupa multe negari, dar si investitii, acestea se dovedesc acum utile.

  4. 4 marco mai 19, 2011 la 9:10 am

    SARACA TARA BOGATA,
    Dn NASTASE ,ce ne puteti spune de datoria GERMANIEI fata de ROMANIA ?
    Conform unui tratat datat din anul 1939 GERMANIA se angaja sa plateasca ROMANIEI 1,26 miliarde marci germane ,care,la ora actuala recalculati insumeaza 19 miliarde euro!
    Intre CRIZA si TERORISM ,ROMANIA si AFGANISTAN sunt singurele puteri ale lumii in domeniul materialelor strategice .
    AMERICA nu are zacaminte URANIU.Tot asa cum RUSIA nu detine zacaminte de wolfram.Fara aceste doua elemente SUA si RUSIA sunt zero .Wolframul ,un metal mai scump decat aurul si mult mai pretios este greu de gasit ,este foarte necesar industriei militare si spatiale,iar uraniul in industria nucleara.
    Wolframul se afla in cantitati inepuizabile si in starea lui cea mai pura (nemaifiind necesre procedee industriale costisitoare de decantarea lui)doar in ROMANIA .La ROSIA MONTANA!
    CE MIZA MARE ESTE ACOLO!

  5. 5 Socrate mai 19, 2011 la 12:07 pm

    Sa nu fim rai. Numitul Baconschi va aduce PD-ului cateva sute de mii de voturi din Marea Britanie, voturi care vor consolida parteneriatul strategic inexistent romano-britanic. Numitul Baconschi a negociat scutirea de taxe de export a acestor pretioase voturi portocalii.

  6. 6 Draghi Puterity mai 19, 2011 la 12:33 pm

    @nastase

    Daca imi permiteti…

    Nu pricep de ce, in ciuda atator experiente de viata, nu realizati ca intelegenta sau cultura singura nu fac un om benefic sau malefic. Exista si altceva, legat de caracter si morala, care da sensul (preponderent) pozitiv sau negativ al aptitudinilor unui om. Cred ca asta va e calcaiul lui Ahile. E o greseala pe care o repetati mereu, fie ca e vorba de Cozmin Gusa sau de Harabula.

  7. 7 lupi mai 19, 2011 la 1:33 pm

    ,, …. mi-e greu sa intzeleg inregimentarea lui in PDL-achei ” ???!!!. Da’ inregimentarea lui C. Diaconescu in PSD o intzelegetzi ??? Toate au un singur nume: SECURITATEA [ for ever ] !!!

  8. 8 teostanc mai 19, 2011 la 1:44 pm

    @Bibliotecaru,
    Eu credeam ca la Viscri a cumparat printul Charles.

  9. 9 epolitikon mai 19, 2011 la 2:37 pm

    @Teostanc
    Probabil dl. Bibliotecaru s-a gandit la fundatia Adept prin care supusii printului Charles deruleaza multe proiecte in zona, care e din Saschiz.

    @A.N.
    Eu am inteles mai demult ca englezii s-au suparat tare cand v-ati apucat de autostrada Transilvania si i-ati bagat pe americani la cascaval. Dar tare de tot, ca ne-au luat drept neseriosi (adica trebuia sa facem gasca cu Europa la astfel de proiecte) si nu ne-au mai bagat in seama de atunci.

  10. 10 Doru Coarna mai 19, 2011 la 2:56 pm

    Evident ca trebuie sa fie desfiintate camerele TV din zona ambasadei noastre, iar “organele” britanice sa nu observe cat de multi romani scriu in Romania, fara sa aiba rezidenta acolo.

    Le mai trebuie si adresele romanilor de tot felul, legali sau ilegali. In contrapartida, adresele ilegalilor se vor trimite organelor pt expulzare.

    Daca ii mai da un conac, merge…

    Asta e, lui Baconschi ii trebuie “o noua Franta”, la Paris nu mai merge…

  11. 11 Doru Coarna mai 19, 2011 la 3:08 pm

    Dle Nastase,

    va rog sa-mi amintiti: care intelectual a condus bine vreo tara, sau orice altceva? (ca veni vorba, Havel a scindat-o…)

    Cand e vorba de conducere, talentul nativ, inteligenta si organizarea conteaza, nicidecum posibile cunostinte de specialitate (“usoare urme”, uzual).

    Eu nu stiu sa fi existat vreodata sau acum o institutie care sa califice intelectuali… Cine a mai inventat-o si p’asta, Baconschi-intelectual! Si Nutzi nu? Dar Boc? Dar Base? si tot restul, pomeneste-i Doamne.

    Sa fim oare o tara condusa de intelectuali? Abia asa s-ar intelege rezultatele…

  12. 12 Bibliotecaru mai 19, 2011 la 3:28 pm

    @ teostanc
    Şi la Viscri are o casă, şi la Saschiz… Cred că ar putea să candideze în România pentru Parlamentul European (vezi Directiva Consiliului 93/109/CE din 6 decembrie 1993 care vine în aplicarea prevederilor Art. 8B din Tratatul de la Maastricht), dacă îşi face mutaţie aici. Eu cred că ar fi şi un bun preşedinte… :D

  13. 13 Ghita Bizonu' mai 19, 2011 la 4:18 pm

    Doru Coarna

    su7ntem p tara condusa de teleptuali . Punct,
    Insa nici cu intelectualii nu mi-e rusine …. sunt atat d eobsedati de teorie incat se aplica zicala cu daca faptele nu corespund teoriei cu atat mai rau ptr ele ….

  14. 14 teostanc mai 19, 2011 la 4:51 pm

    @Bibliotecaru,
    Dupa postarea d-tale am cautat pe internet si am gasit si Saschizul.

    Domnule, si mie-mi place tipul, dar cred ca va ramnae in Englitera.
    Este merituos ca se apleaca asupra frumusetilor Romaniei.

    Dar voi fi mai linistit daca va cumpara, nu numai in Translilvania ,ci si in restul tarii.

    De ce nu sunt linistit? Mi-mi place toata Romania iar cand cuiva ii place numai o bucatica, ma ingrijorez ca ar putea sa mi-o ia. Cu toata tara ar fi mai greu. Spaime, de!

  15. 15 Bibliotecaru mai 19, 2011 la 10:07 pm

    @ teostanc
    El cumpără aceste case nu ca să facă bani sau să aibă unde trage când vine în România, ci pentru a salva aceste clădiri ale patrimoniului mondial. Poate că vom avea ceva milionari români care îi vor lua exemplu şi vor consolida astfel de imobile.

  16. 16 Aya mai 20, 2011 la 12:35 am

    @

    Adrian Nastase

    Citez:
    “Trebuie sa recunosc aprecierea mea pentru intelectualul Baconschi dar mi-e greu sa inteleg inregimentarea sa politica totala in PDL (…) partidului al carui prim-vice presedinte a devenit.”

    Relele vecinatati sunt contaminante- mai ales pentru intelectualii rafinati, al caror “sistem imunitar”, in materie, este mult mai scazut decat al celorlalti.

    Imi pare teribil de rau, ma intristeaza profund asocierea absolut dezonoranta intre Baconschi si PDL, mai ales prim pasul ultim, de a candida pentru pozitia de prim-vice presedinte. Nu atat faptul ca a obtinut acel post este jenant pentru intelectualul Baconschi, dar ca a candidat pentru el, ceea ce presupune asumarea.

    Ce diferenta cosmica este intre Teodor Baconschi de acum si cel pe care l-a apreciat nespus si l-a privit cu afectiune Sfantul Parinte, Papa Ioan Paul al II-lea!

  17. 17 Aya mai 20, 2011 la 12:41 am

    @

    Doru Coarna

    Baconschi este un intelectual rasat, rafinat, de clasa.
    Tocmai din acest motiv asocierea asumata cu PDL, in urma faptului ca a candidat pentru un post de prim-vice presedinte (ca l-a obtinut, este neesential, din perspectiva la care ma refer) este de un penibil dureros sesizabil.

  18. 18 Aya mai 20, 2011 la 12:46 am

    @

    Doru Coarna

    Chiar daca ai impresia ca ai gasit un prilej potrivit pentru a ataca elitele intelectuale, incearca sa nu afirmi enormitati.
    NU Havel este cel care (citez) “a scindat” tara (Cehoslovacia- ca sa fie clar la ce ne referim), asa cum sustii, lasandu-te dus de valul temperamentului si ignorand ratiunea.

  19. 19 Aya mai 20, 2011 la 12:59 am

    @

    Draghi

    NU sunt de acord cu afirmatia ta (citez):
    “intelegenta sau cultura singura nu fac un om benefic sau malefic. Exista si altceva, legat de caracter si morala, care da sensul (preponderent) pozitiv sau negativ al aptitudinilor unui om.”

    Experienta mi-a demonstrat ca un om de caracter si moral, dar lipsit de inteligenta si/sau de cultura este cu adevarat malefic daca ajunge in situatia de a lua decizii de anvergura sau de a informa (in sens de a consilia) un personaj cu forta de decizie.

    La nivel inalt decizional, bunele intentii nu valoreaza nimic daca nu sunt dublate de o inteligenta iesita din comun si de o solida cultura- odar acestea fiind garantia capacitatii de a decide corect.
    (Desi a devenit un truism, expresia este potrivita, in context:”si iadul este pavat cu bune intentii!”).

    P.S.
    Cosmin Gusa este un tip abil si venal, cu o poleiala de cultuta- nicidecum o mare inteligenta sau un individ cu adevarat cultivat.
    Este o impietate sa-l compari cu intelectualul Harabula!

  20. 22 Aya mai 20, 2011 la 5:02 am

    GREENSLEEVES

    Alas, my love, you do me wrong,
    To cast me off discourteously.
    For I have loved you well and long,
    Delighting in your company.

    Greensleeves was all my joy
    Greensleeves was my delight,
    Greensleeves was my heart of gold,
    And who but my lady greensleeves.

    Your vows you’ve broken, like my heart,
    Oh, why did you so enrapture me?
    Now I remain in a world apart
    But my heart remains in captivity.

    I have been ready at your hand,
    To grant whatever you would crave,
    I have both wagered life and land,
    Your love and good-will for to have.

    If you intend thus to disdain,
    It does the more enrapture me,
    And even so, I still remain
    A lover in captivity.

    My men were clothed all in green,
    And they did ever wait on thee;
    All this was gallant to be seen,
    And yet thou wouldst not love me.

    Thou couldst desire no earthly thing,
    but still thou hadst it readily.
    Thy music still to play and sing;
    And yet thou wouldst not love me.

    Well, I will pray to God on high,
    that thou my constancy mayst see,
    And that yet once before I die,
    Thou wilt vouchsafe to love me.

    Ah, Greensleeves, now farewell, adieu,
    To God I pray to prosper thee,
    For I am still thy lover true,
    Come once again and love me.
    (Henry VIII.)

  21. 23 Aya mai 20, 2011 la 5:08 am

    @

    Doru Coarna

    Legat de Havel, in mai 18, 2011 la 3:31 pm. la sectiunea “Raspunsuri” (daca am retinut corect) ai facut urmatorul comentariu (citez):
    “Teza mea e ca nu persoanele se arata a fi importante, indiferent despre cine-i vorba, ci interesele geopolitice ale catorva puteri zonale ori globale. Astfel, cu inca 100 de Haveli sau fara niciunul, traiectoria fostei Cehoslovacii ar fi fost aceeasi.”

    Asa cum ti-am transmis si acolo, subscriu la aceasta opinie.
    Nu pot sa nu remarc, insa, ca difera radical de cea pe care ai formulat-o in mai 20, 2011 la 12:46 am (la aceasta sectiune) si cu care, dupa cum am precizat, nu sunt de acord.

  22. 24 Aya mai 20, 2011 la 5:12 am

    @

    Marco

    Zacamantul (multiplu!) de la Rosia Montana ramane neatins.

    P.S.
    Subiectul ma preocupa in mod deosebit.

  23. 25 Doru Coarna mai 20, 2011 la 8:43 am

    @ Aya,

    desi cunosc ce inseamna disputele cu tine, iti semnalez ca eu pot aduce 10,000 de exemple de intelectuali ticalosi si neperformanti iar tu nu-mi poti opune decat propria-ti afirmatie:”B. este un int. rasat, fin, etc…”. Este un simplu ticalos, un talhar electoral ca toti ceilalti cu care s-a adunat. Nu a creat nimic in afara sistemului de furt electoral extern si de pervertirea misiunilor noastre diplomatice inspre asa ceva.

    Acum, poate iti e ruda sau amic, cunostinta, poate te-a ajutat si-i esti indatorata, asta e, nu-i vina mea ci parerea unanima la care personal subscriu.

    Cat de valoros ar fi fost Ion Iliescu daca ar fi ajuns sa consimta la dezmembrarea Romaniei? Si apoi sa-si rezerve sudul, “regatul”? (Havel)

    In fine, se anunta vremuri in care parerea acestor intelectuali nu va mai conta, indiferent cate ziare si ecrane TV ar umple ei non-stop; le inteleg frustrarea, dar drumul este trasat de altii, dupa alte criterii. Asta pt ca au devenit anacronici opunandu-se tendintei evidente si implicit, singurei solutii care ne poate feri de o apocalipsa umana belicoasa. Sigur ca se feresc a o propovadui explicit, dar mesajele emise de ei in fiecare tara in modul convenabil “breslei”, intr-acolo conduc exacerband mai toate subiectele divergente. Tu insati esti extrema in acest sens. Pe toate subiectele. Nu-i neaparat un lucru rau, din contra, insa lumea intra in discoteca daca afara razbate muzica buna…

    Deci a fost parerea mea si a altora, destui, si nu ti-o poate impune nimeni, considera-i inutil asa, doar ei risca sa piarda cate ceva din posibile castiguri…

  24. 26 teostanc mai 20, 2011 la 8:51 am

    @Bibliotecaru,

    Nici nu sustin altceva.

    Dar tot am un semnal de alarma.

    Sa nu fi ajuns prin alte zone unde sunt o gramada de obiective de patrimoniu neingrijite.

    Te rog sa nu intelegi, din postarea mea, ca-l condamn, chiar imi place omul.

  25. 27 Marian din...Berceni mai 20, 2011 la 9:20 am

    Of Doamne ajuta-mi si mie ca mostenitorul Coroanei Britanice sa faca o vizita si sa cumpere o casa si pe strada unde locuiesc eu…in Berceni! Mi-asi lua angajamentul sa-mi botez toti nepotii cu numele de Charles sau dupa caz Elisabehta si sa-i invat sa vorbeasca NUMAI engleza .Sigur as solicita onoarea ca Printul…sa le fie nash. Sa fie si-n Berceni…un Bercea Mondialul ce mama dracului!Dincolo de “gluma” este trist si revoltator in acelasi timp ca numai cind niste personalitati din afara [ dar personalitati adevarate nu de mucava] vin si se ” aseaza ” la noi in Romanian numai atunci se vorbeste si despre frumusetile acestei tari uitata de Dumnezeu si batjocorita de cei ce sunt delegati [ de catre noi, alegatorii...de cine altii ?] s-o conduca si sa aiba grija de tara si de locuitorii ei.Sint inputerniciti de noi [ prin vot] se jura pe Constitutie insa, cind ajung la putere fac pres din Constitutie si uita pentru ce sint ” acolo”.Domnule Prm Ministru Adrian Nastase…n-am putea solicita Printului Charles sa devina Regele Romaniei si in felui aceste sa ne uneasca la Coroana Britanica ?Ca sincer n-asi dorii sa am un Print Consort pe care sa-l cheme Duda in fruntea unui viitor Regat al Romaniei, mai ales ca din ce in ce mai mult aud vorbindu-se despre o posibila revenire la monarhie.Parca si Emil Constantinescu zicea la un moment dat ca ” ar fi o onoare sa depuna conducerea tarii in mana Majestatii Sale Regele Mihai I .MS Regele avind virsta pe care o are…cine ar fi indreptatit la Tron ? Pai Radu Duda …prin casatorie.De aceea ziceam despre Printul Charles.

  26. 28 Bibliotecaru mai 20, 2011 la 11:24 am

    @ teostanc
    Mie mult mai frică de cei care dărâmă imobile de patrimoniu pentru a extinde străzi, mie frică şi de cei care lasă imobilele de patrimoniu să se degradeze până ce va fi nevoie de demolare, şi asta numai pentru terenul de sub ele. Oricine ia imobile de patrimoniu şi le consolidează şi restaurează, chiar dacă o fac “pe numele lor”, parcă tot e mai bine să acestea se conservă.

  27. 29 teostanc mai 20, 2011 la 4:25 pm

    @Bibliotecaru,
    Si de aceia, dar cred ca o sa te dezamagesc. Eu sunt pentru soseaua care va lega Palatul Victoria de Parlament. Hala Matache si alte stabilimente de patrimoniu poat fi daramate si reconstruite in alta locatie. Si Pache Protopopescu a costruit o artera de la est la vest prin casele oamenilor.

  28. 30 Bibliotecaru mai 20, 2011 la 8:16 pm

    @ teostanc
    Părerea mea este că toate aceste clădiri ar trebui conservate şi, de fapt, celelalte clădiri, fără valoare patrimonială, cum ar fi blocurile de locuit, să fie “mutate” în altă parte şi mai rărite.

  29. 31 Aya mai 21, 2011 la 2:06 am

    @

    Doru Coarna

    Legat de Havel, ai formulat doua opinii radical diferite:
    - in mai 18, 2011 la 3:31 pm (sectiuea Raspunsuri)- ca nu se face vinovat de scidarea Cehoslovaciei;
    - in mai 19, 2011 la 3:08 pm (prezenta sectiune)- ca a scindat Cehoslovacia.

    Prima opinie este cea corecta- de altfel, ai argumentat clar.

    In alta ordine de idei:
    In prima parte a mesajului din mai 20, 2011 la 8:43 am este evident ca te referi la Baconschi, despre care afirmi, intre altele (citez) “nu a creat nimic” (ceea ce este flagrant neadevarat).

    In mai 20, 2011 la 12:35 am afirmam ca regret dezonoranta asociere asumata intre rafinatul intelectual Baconschi si PDL (argumentand, accentuat, prin candidatura sa pentru un post de prim- vicepresedinte al acelui partid).
    “Ce diferenta cosmica este intre Teodor Baconschi de acum si cel pe care l-a apreciat nespus si l-a privit cu afectiune Sfantul Parinte, Papa Ioan Paul al II-lea!” este fraza care rezuma perfect nu doar parerea, dar si starea mea in privinta lui T.B.

    Iti amintesc ca si Adrian Nastase il apreciaza (explicit!) pe intelectualul Baconschi.
    (Subscriu le aceasta opinie, dupa cum este lesne de sesizat).

    Pe cale de consecinta, nu se verifica (pentru a nu spune ca este neadevarata) afirmatia conform careia parerea ta despre Baconschi este- citez “parerea unanima”.

    P.S.
    Desi nu trebuie sa ma justific, cred ca nu este bine sa las in suspensie “un capat de neadevar” care ar putea fi speculat.
    Pentru a indeparta orice dubiu formulat de tine:
    Baconschi nu imi este nici ruda, nici amic- nu m-a ajutat si nu ii sunt indatorata.

    Intre altele; de ce crezi ca o persoana poate aprecia un intelectual doar daca ii este ruda sau daca a fost ajutata de acela (sau ii este indatorata)?
    Daca ar fi asa, istoria (mai veche sau mai recenta) ar “saraci” constant.

    Ceva esential: un intelectual nu se apreciaza din perspectiva afinitatilor, opiniilor sau apartenetei sale politice.
    Altfel- de exemplu- Celine si Iorga ar trebui scosi din cultura si plasati in zona infamanta a istoriei. Or, asa ceva este inadmisibil. Cauzele trebuie disjunse.

  30. 32 teostanc mai 21, 2011 la 9:05 am

    @Bibliotecaru,
    Da, dar sunt prea multe. 2/3 din populatie sta in ele.Chiar mai mult de 2/3. Costurile ar fi enorme.
    Vad ca privesti numai latura estetica, nu si practica.

  31. 33 Bibliotecaru mai 21, 2011 la 10:15 am

    @ teostanc
    2/3 din populaţie stau în toate blocurile. Eu nu am spus că toate blocurile trebuiesc transferate în zone din exteriorul Bucureştilor ci mai rărite. Vreţi latura practică? Ce spuneţi despre faptul că este mai ieftin să demolezi un bloc şi să-l reconstruieşti decât să-l consolidezi să-l reabilitezi termic? Iată, pentru început s-ar putea aplica pentru cele o sută de blocuri cu bulină (în ritmul în care ele se şi consolidează). Nu trebuie desfiinţate marile cartiere, numai rărite de blocuri, mai ales în cazul blocurilor care sunt lipite unele de altele încât, vrei sau nu vrei, îţi observi vecinul cum iese de la duş în underwear.

  32. 34 Doru Coarna mai 21, 2011 la 3:55 pm

    @ Aya,

    avem perceptii diferite asupra acestor subiecte, e clar. Asta-i bine, zic eu. Mai ramane sa stabilim cum ne dam in cap, pe anuntate sau inopinant… (Am glumit)

  33. 35 Marian din...Berceni mai 21, 2011 la 7:33 pm

    Domnule Prim Ministru si stimati blog-ari.Am si eu o intrebare ce nu-mi iese din minte si efectiv nu-i gasesc raspuns.Poate ma puteti ajuta.De ce Printul Charles face referire NUMAI la Transilvania ?De ce nu spune bunaoara ceva despre ” frumusetile Romaniei ” ? Nu pot intelege de nici un fel chestia cu ” frumusetea Transilvaniei” …Sau Printul ” stie ” ceva ce noi nu stim? Nu de alta dar nu este prima oara cind aud din gura Altetei Sale aceasta expresie:frumusetea Transilvaniei…Oare Transilvania nu mai este parte integranta a teritoriului Romaniei ?Macar la intilnirea pe care au avut-o la Cotroceni , ” marinarul” betiv la cita obraznicie zace in el…trebuia sa incerce sa corecteze ” nestiinta” Printului.La cit tupeu are, nu cred ca era exclus sa incerce sa-i dea o lectie de geografie a Romaniei Printului. Macar atita lucru bun sa fi facut si el in mandatele astea care ne aduc in ceasul mortii pe noi romanii de rind si care , culmea sintem…mai multi decit cei ce ne conduc.Domnule Prim Ministru raman la parerea pe care mi-am facut-o : ati fost SINGURUL Prim Ministru ADEVARAT al Romaniei din acesti 20 de ani . Felicitari si sa dea Dumnezeu minte romanilor !

  34. 36 nastase mai 21, 2011 la 7:37 pm

    Marian din…Berceni,

    sper ca nu din acelasi motiv pentru care Tokes a infiintat Partidul civic maghiar din TRANSILVANIA !!!

  35. 37 teostanc mai 21, 2011 la 8:36 pm

    @Marian din.,

    Si eu am aceiasi nedumerire si presentiment de pericol cu privire la dragostea selectiva a printului pentru Transilvania, pe care l-am exprimat in discutia cu @Bibliotecaru.

    Dar am inteles ca dansul cauta ,nu locatii turistice, ci zone mai fruste, neamenajate, mai arhaice.

    Sa dea Domnul sa fie asa!

  36. 38 Bibliotecaru mai 21, 2011 la 9:57 pm

    @ teostanc
    Dar este că-i stătea bine prinţului la Cotroceni?

  37. 39 teostanc mai 22, 2011 la 10:25 am

    @Bibliotecaru,
    Pentru cele cu bulina da, dar multe sunt construite in perioada interbelica, mai bine armonizate cu orasul si este pacat.

    Pentru izolarea termica nici nu se pune problema si nici pentru rarire. Din pacate , vad ca primariile, pe unde gasesc un spatiu liber, mai trosnesc un bloc intre blocuri si macar aceasta practica ar trebui curmata.

    Despre Charles la Cotroceni cred ca-i sta mai bine la palatul Buckingham.

  38. 40 Marian din...Berceni mai 22, 2011 la 1:23 pm

    Dmn’ Nastase…[ sper ca nu sunteti adevaratul..Nastase si sa fac vre o gafa !]..fereasca Dumnezeu sa aiba acelasi ” motiv” ca al lui Tockes, ca nu prea-mi ” miroase” a bine.Teostanc, daca Alteta Sa este atit de doritor de zone arhaice, neamenajate…fruste , pai si la mine unde locuiesc prin zona Pogoanelor cu Odei este si…neamenajat si mai ales arhaic ,in plus avem multi oameni in virsta [ depasesc majoritatea 70 de ani ]deci “intelepti populari”, romani saraci , tigani saraci , pardon …rromi,someri , noroaie ca’n delta, praf ca’n Sahara….Oare atunci ar mai vorbi ,Alteta Sa Regala despre …frumusetile Bucurestiului ?Nea bibliotecarule…sigur ca-i statea bine, doar este nascut intr-un palat pe undeva prin preajma Londrei si nu undeva pe cuprinsul judetului Constanta…ca altii..Insa ce asi mai fi fost eu curios, ca tot am vazut ca-i plac frumusetile naturii [ o fi ...Ecologist ? ] cam ce ar fi avut Alteta Sa Regala de spus in legatura cu acea porcarie intimplata la Letea ce daca nu man-sala memoria apartine de o rezervatie naturala .Ma refer strict la caii salbateci , mai mult sau mai putin , din zona si l;a ce se face cu ei.Cred ca tot in zilele acelea s-a prezentat cazul.. ..Cred ca si mama CNN-lui a preluat stirea….cozonac nu alta pentru cei ce ne categorisesc drept un popor de primitivi ! Dv.stra Domnule Prim Ministru si voi stimati blog-ari ce parere aveti ? Am fost la aceea iesire spontana in fata Guvernului insa, cum a plecat presa, cum ne-au luat jandarmii …la intrebari.Oare cind or intelege astia ce conduc ” fortele de ordine” ca exista si proteste spontane si acestea sint la frel de legitime ca si cele autorizate ?

  39. 41 teostanc mai 22, 2011 la 3:44 pm

    Marian din ..,

    Nu vad de ce sa-i placa lucrurile urate si batranii. Unde locuiesti d-ta, dupa cum descrii locul, este o mahala, nu un loc arhaic. De acestea si acestia ar trebui sa se ocupe romanii insisi.

    Oricum n-ar vorbi, este un om civilizat. Si nu stiu cu ce a gresit el ca noi avem mahalale si oameni saraci. Vrei sa-l faci “comunist adevarat”. Cumpara omul ce-i place ,nu ca sa incante romanii.

    Cred ca ai banalizat o discutie serioasa.

    PS
    Nasatase care ti s-a adresat este cel adevarat.

  40. 42 Bibliotecaru mai 22, 2011 la 4:51 pm

    @ Marian din…Berceni
    Eu nu pot să pricep cum se gândeşte cineva să ia acei cai frumoşi, care costă fiecare câteva zeci de milioane, ca să-i înfometeze pentru un milion de lei vechi?

  41. 43 Marian din...Berceni mai 27, 2011 la 1:06 pm

    Teostanc, mai draga…este ” mahala” dar ESTE in Bucuresti sectorul…4!Arhaic asta inseamna …vechi, n-o spun eu ci…DEX-ul.Insa iti multumesc ca m-ai amuzat cu ideea ” unui Print …comunist”….Departe de mine ideea de a incerca sa ” banalizez ” o discutie serioasa..Ceea ce spuneam era strict pe subiectul cu ” frumusetea Transilvaniei” pe care o clameaza Printul indragostit de Romania si de …frumusetile ei.Ca cel care ” mi-a raspuns ” este domnul Adrian Nastase…este o onoare…daca intradevar chiar a facut-o si-i doresc ca si in viitor sa se aplece sa asculte necazurile sau [ dupa caz ] vorbele de …claca ale unora ca mine.Daca facea asta si-n timpul mandatului sau de Prim Ministru…altfel discutam acum…Asta repet nu ma-npiedica sa-l consider drept unul dintre cei mai buni p[oliticieni , unul dintre cei mai buni Prim Ministrii pe care i-a avut Romania in 20 de ani.Nea Bibliotecarule....costa este adevarat un cal zeci de milioane de lei si castiga doar un milion de...Euro...insa ca afacere, daca nu exista si presa...era ceva de mai mult de un milion de E castig curat.Regret ca am " intrat " abia azi dar...am umblat sa-mi caut un servici...sa manince si gura mea o bucata de paine[ ca sa-l citez pe Mircea Badea] si sa am bani de dat…la “utilitati”…ca Primaria nu ma-ntreaba daca am sau …n-am…cere si gata!


Lasă un răspuns

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s






Arhiva


Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 4,429 other followers