Arma PDL in fata cresterii preturilor: flacara violet

Statistica a ajuns din urma realitatea.  Rata anuala a inflatiei a urcat in martie 2011 la 8,01%, dupa ce in februarie fusese de 7,6%, potrivit datelor raportate zilele trecute de INS. Banuiesc ca aceasta evolutie nu reprezinta pentru nimeni o surpriza, iar motivele pentru care s-a ajuns aici nu sunt o enigma. Preturile, in special cele la produsele alimentare au luat-o la galop si din pacate nu au de gand sa se opreasca. In plus, nici guvernl nu pare dispus sau capabil sa faca ceva in acest sens. Prin urmare, luna viitoare, specialistii de la INS vor trebui sa tina din nou pasul cu realitatea din piete sau din supermarketuri.

TVA majorat, salarii taiate si apoi inghetate, pensii scazute, disponibilizari in sectorul bugetar, abandonarea totala a sectorului privat (cu exceptia evidenta a clientelei politice), completate in mod total nefericit cu lipsa de competenta si de viziune guvernamentala. Aceasta este reteta esecului si a unei inflatii record. Problema nu este doar una de natura statistica, asa cum a tratat-o guvernul pana acum. Scumpirea a afectat produse de baza, precum cartoful, painea, uleiul, fructele, produse al caror consum variaza destul de putin. Nu se poate cere populatiei sa nu mai manance paine sau cartofi, desi, in mod dramatic, acesta este efectul iresponsabilitatii si pasivitatii guvernului.

Aceste scumpiri lovesc puternic in nivelul de trai al romanilor, in conditiile in care aproape trei sferturi din cheltuielile totale ale unei gospodarii sunt alocate cheltuielilor de consum. Dintre acestea, peste 40% sunt destinate produselor alimentare si bauturilor nealcoolice. Faptul ca pentru cea mai mare parte a populatiei principala preocupare consta in satisfacerea nevoilor primare este sau ar trebui sa fie inacceptabil pentru un guvern care chipurile vrea sa reformeze si sa modernizez societatea. Daca in urma cativa ani romanii erau tot mai interesati de modalitatile de petrece a timpului liber (turism, cultura, sport etc.), ceea ce sugera o crestere a expectatiilor si a standardului de viata, in prezent se confrunta cu problema preturilor, cu somajul, cu plata intretinerii, a facturilor si cu un sistem de servicii publice umilitor, discriminatoriu si ineficient.

Cresterea accelerata a preturilor constituie o problema majora atat din punct de vedere economic, cat si social. Cel putin la fel de grava este lipsa oricarei perspective de revenire. Cu PDL in fruntea tarii, Romania este condamnata. Amenintarea despre care scriau in urma cu cateva zile analistii de la Financial Times este cat se poate de reala. Stagnarea activitatii economice si continuarea procesului inflationist (adica stagflatie) par a fi urmatoarele tinte ale guvernului Basescu-Boc. Probabil ca simpaticul domn Vasilescu ne va explica zilele viitoare cum va “tinti”BNR, in continuare, inflatia, prin apreciere monedei  nationale.

In fata acestei realitati tot mai sumbre, PDL doreste sa vina cu o pata de culoare: violet. Am aflat din presa, recunosc, fara prea mare surprindere, ca una dintre preocuparile partidului aflat la guvernare consta in schimbarea culorii oficiale. Despre faptul ca in interiorul PDL se discuta mai mult sau mai putin serios despre acest lucru nu ma indoiesc. In acelasi timp nu ma intereseaza. Daca supertitia lui Traian Basescu din timpul campaniei electorale din 2009 va cuprinde intreg partidul, curand vom avea o Romanie violet. Borduri, garduri, cosuri de gunoi, bancute si telegondole vor deveni toate violet. Se va vedea atunci mult mai clar ca PDL are o guvernare de amatori si ca singurul lucru pe care il face pentru a scoate tara din criza este sa invoce flacara violet.

56 Răspunsuri to “Arma PDL in fata cresterii preturilor: flacara violet”


  1. 1 Vasile, aprilie 14, 2011 la 8:21 am

    Eronat domnule Nastase,

    Arma ramane unu,doi,trei patru…..harabule!

    PS.
    nu poti avea crestere economica fara inflatie!

  2. 2 eficientaenerg aprilie 14, 2011 la 8:35 am

    Flacara…care ne poare Scurcicuita si…ajungem la..Spitale din Rai sau Iad;Eu Pedros …nepotelul lui Sf.Peter…ma duc..in Iad…sa manac,dansez,,,etc!Cioc,Soc..aplica:
    “Credinţa şi adevărul sunt cele mai sacre împliniri şi înzestrări ale minţii umane.
    Marcus Tullius Cicero
    Om eşti pentru oameni. Şi nu pentru a le cruţa sarcina de a se îngriji de tine, ci pentru a primi sarcina de a te îngriji de ei.
    Nicolae Iorga”

  3. 3 Constantin Răduţ aprilie 14, 2011 la 9:05 am

    a se vedea, in context, si
    Romania mutilata: “harta” demografica
    pe
    http://accentedeconstantinradut.blogspot.com

  4. 4 Pali aprilie 14, 2011 la 9:30 am

    Avand in vedere faptul ca,gazul metan se scumpeste de la o zi la alta recomand pedelacheilor sa treca pe xenon-violet iar “simpaticului” domn’ Vasilescu sa dispra de pe scena ! Ocupa locul unui tanar si asta’ ,…

  5. 5 Observator aprilie 14, 2011 la 9:39 am

    Eu sunt foarte intrigata ca romanii cheltuie mai bine de o treime din venituri pe mancare. Poate ca sunt un pic rupta de realitate.

    E normal ca in acest caz scumpirea alimentelor sa contribuie atat de mult la inflatie. Si, nu pot sa spun decat ca atunci cand ne rezumam la a ne pasa numai de aspectele fiziologice primare (eu acolo introduc mancarea) ne indreptam usor in a deveni o masa usor manevrabila.

    Oricum, uitandu-ma pe statisticile Eurostat, eram primii in Europa la ponderea alimentelor in cosul de consum inca din 2007 ceea ce ma face sa spun ca nu doar PDL-ul a contribuit la gradul ridicat de saracie al acestei natiuni.

  6. 6 Observator aprilie 14, 2011 la 9:40 am

    @LePrince

    Salutari si tie!

  7. 8 Nelsonescu aprilie 14, 2011 la 9:47 am

    Eventual schimba si imnul cu melodia Sfinxului? Parca-i si vad, cu tot politicbiroul, leganandu-se de manutze sub un tablu gigantic al gauleiterului suprem “Si-ntr-un cer violet…Aş putea sa-l pictez, si să-i spun la plecareee”

  8. 9 Jr. aprilie 14, 2011 la 9:48 am

    Prăpăstii! De şase ani PDL- Băsescu- Boc împing România să traverseze prăpăstiile incompetenţei guvernului pe punţi de ziare care se sparg înainte de a ajunge la jumătate. Culmea obrăzniciei, e că pentru toate nenorocirile românilor sunt vinovate guvernele anterioare şi mai cu seamă guvernul Adrian Nastase care a lăsat moştenire o creştere economică de 8,1%. Stau şi mă întreb şi vă întreb, oare unde ar fi ajuns România acum dacă Adrian Nastase continua guvernarea? Democraţia sălbatecă a lui Băsescu cu pionul lui principal Emil Boc, a făcut posibil schimbarea guvernului social-democrat şi PDL în masă a trecut la furat. Au făcut atât de profesionist acţiunea, încât PIB-ul a ajuns la -8% şi nimeni nu a înfundat încă puşcăria. Avalanşa nu mai poate fi oprită; se taie salarii, pensii, se închid spitale, se reduc paturile în unităţile sanitare care au rămas, în vămi s-a reluat spălarea banilor negrii, preţurile tot cresc, inflaţia deasemeni, românii sărăcesc continuu, cimitirile înfloresc.
    Cu schimbarea culorii portocalii în violet, nu cred să se facă foarte repede din cauza lui Pinalti care a vopsit portocaliu până şi maidanezii castraţi. Mai bine face un chef monstru cu banii aceia decât să-i arunce pe geam. Îl şi aud spunând: “Pleacă piticule deaici şi lasă-mă dracului în pace!” Pentru toate aceste grozăvii comise de guvernul Boc, populaţia tace; de frică tace! Uneori mârâe ici şi colo dar nu muşcă niciodată! De ce oare?

  9. 10 Socrate aprilie 14, 2011 la 10:39 am

    Ca PDL-istii umbla cu cioara vopsita este o axioma. Portocaliu sau violet, ce mai conteaza. Nu mai pacalesc pe nimeni.

  10. 11 Draghi Puterity aprilie 14, 2011 la 10:46 am

    Cum era bancul ala?


    Vanzatorul: Dar, doamna, violetul e o culoare pentru curve!!!
    Doamna: Bine atunci dati-mi alta culoare, dar sa aiba totusi macar niste dungi violet.

  11. 12 Argusdre aprilie 14, 2011 la 11:06 am

    Dupa ce a intoxicat atmosfera Bucurestilor cu duhoare de peste imputit, madam Ileana Lupescu Udrea, urmand deja traditia portocalie si singura cale de a mai trezi oarece simpatii pe la populatie, a hotarat sa-si bage nitel coada si printre copii, asa ca ieri a parasutat prin vreo doua licee din sectorul 6 al capitalei, pungi cu dulciuri alaturi de fotografia sa –tinta piept cu balcoane.Daca copii oricum nu s-or uita la poza blondei impertinente, posibil ca tatii lor sa o poata admira atunci cand se simt bine in camaruta unde intra o singura persoana si are liber… la base.Cum presa asta ticalosita si plina de ura a mogulilor nu a lasat evenimentul sa treaca nesemnalat si necomentat, a sarit imediat …din baie cica, madam „Placinta poale-n cap”, deoarece ‚mneaei cumparase acum vreo 3-4 ani niscai voturi taman cu placinte poale-n brau impartite prin curtea unei biserici din Focsani.Ne-a explicat ca sacosele cu dulciuri ale coanei Ileana n-au nimic de-a face cu campaniile electorale, ca noi habar n-avem de traditiile populare si ca asa procedeaza de Paste numitul „Iepurasul”, singura vietuitoare eventual culpabila in caz…Dupa asemenea argumente sigur ca m-am dumirit imediat unde era samanta adevarului, insa ma gandesc cat de prost poate fi „Iepurasul” asta, comparativ cu cele doua madame : sa dea cadouri de Paste in numele lui si sa puna in sacose fotografia altuia….

  12. 13 teostanc aprilie 14, 2011 la 11:24 am

    @Nastase, poate numai bunul Dumnezeu sa-i mai ierte. Iar cu flacara violet sunt dusi cu pluta rau de tot. Cine a ajuns sa ne conduca!

    @Vasile, depinde cat de mare sa fie inflatia! La 2-3% spun si eu da , la mai mult spun nu.

    @Observator, din cate cunosc eu, consumul de mancare si de benzina sunt cam constante, dar s-ar putea sa ma insel. La noi, dupa ‘ 89, cand am parasit programul de rationalizare stabilit de autoritati, costurile pentru aceste necesitati au explodat, pe principiu defularii dupa constrangerile majore din trecut.

  13. 14 Vasile, aprilie 14, 2011 la 1:04 pm

    Teostanc,

    Acum se pare ca o inflatie controlata este benefica , cred ca aveti dreptate.Cine poate controla inflatia in Romania , in nici un caz acest guvern , si asta in ciuda curbelor de sacrificiu care au compromis chiar si aspectul social penetrand dureros relatia umana si dece nu spiritul romanesc ,al unei tari care se pretinde europeana!
    Pacat de Mugur Isarescu care se compromite ,in numele flacarii violet!

  14. 15 Observator aprilie 14, 2011 la 1:42 pm

    @teostanc – nu cred in defulare dupa 20 de ani. Era poate un argument pentru inceputul anilor ’90.

    E normal ca atunci cand iti imparti bugetul sa aloci mai intai necesarul pentru necesitatile vitale. Anormal e ca mancare sa-ti acopere o treime din venit.

  15. 16 blogideologic aprilie 14, 2011 la 2:52 pm

    Citesc la http://www.romanialibera.ro/exclusiv-rl/documentar/marturii-soc-ale-militarilor-nazisti-ne-placea-ca-dimineata-sa-haituim-soldati-pe-camp-si-sa-ii-impuscam-cu-mitralierele-222252.html comentariul : „Antonescu [...] era locotenent in 1907 si a dat ordin soldatilor sa traga in taranii rasculati, in plin, nu ca avertizare.” Ceea ce este un fapt perfect adevărat. Numai că nu expuneţi şi motivul real. Tinerii ofiţeri din Armata Regală Română ştiau perfect că atitudinea Armatei Regale Române era monitorizată de o mulţime de agenţii străine. Ei mai erau perfect conştienţi că pogromul din 1905 la Chişinău, provocat de Sotniile Negre ruseşti, fusese pus în cârca românilor din Basarabia. Chiar şi acum, istoricii de la GDS afirmă că pogromul din 1905 de la Chişinău ar fi fost instigat de către naţionalistul român A.C. Cuza! Armata Regală Română a vrut să protejeze târgurile cu mici negustoraşi evrei. Se ştie prea bine că au existat agents provocateurs infiltraţi din Ausgleich-Kakania (Ungaria Mare) care doreau intrarea ţăranilor răsculaţi români în târguri pentru a produce pogromuri. De ce să nu spunem ?, fondul de nemulţumire foarte real al ţăranilor români chiar exista ! Răscoala de la 1907 a izbucnit la Flămânzi, unde genericul „arendaş român”, atât de blamat, şi pe bună dreptate!, se chema Moshe Fischer (vedeţi şi studiul doctrinarului român Constantin Stere despre Fischerland). Este adevărat, Armata Regală Română a omorât 11 000 de ţărani răsculaţi la anul 1907. Însă nici Armata Regală Română, nici ţăranii români răsculaţi, n-au omorât măcar un singur alogen la 1907. Trebuie să mai spunem clar că „învoielile” impuse ţăranilor români săraci de către trusturile de arendaşi evrei au provocat înfometarea ţăranilor români sărăciţi. În acelaşi timp, în Basarabia, legislaţia anti-semită a primului-ministru rus Petre Stolîpin i-a oprit pe evrei să încheie asemenea „învoieli” de exploatare, şi ţăranii români au prosperat în acel timp în Basarabia. Însă exasperarea evreilor din Rusia împotriva lui Stolîpin a fost cumplită. Mai ales că Petre Stolîpin a încercat să scoată şi sistemul bancar din Rusia de sub controlul evreiesc. Astfel că Petre Stolîpin a fost împuşcat de un student „revoluţionar”, fiul unui bancher evreu.

  16. 17 Al aprilie 14, 2011 la 3:24 pm

    PENIBILA DEMOCRATIE.IN ROMANIA,PARLAMENTUL NU REPREZINTA “VOINTA POPORULUI”.RUSINE!P.S.Ar trebui ca Romania,sa fie preminata du un premiu de “democratie portocalie,dupa bunul plac al unui singur “om-poreclit zeus”.Acesta se afla la”butoanele politicii romanesti”,facuta pe ritm “talmacenesc”"vorba lu’ Borcea-dinamovistul.ROMANI,haideti la iarba verde,sa……traiti!!!????bine?

  17. 18 Ghita Bizonu' aprilie 14, 2011 la 3:45 pm

    Observator asa cum bine zici matale esti rupta de realitate … ca deh matale teleptuala…

    Pai sa iti explice mandel – in gnl in Romania haleala era cam scumpa de prin anii 70. De fapt ptr ca la inceputul anilor 70 hahelala reprezenta “doar” cca 38% din cheltuilelile lunare s-a trait mai bine .. ( Salariul minim crecuse de la 800 lei in 1970 la 900 in 1972, apoi 1000 lei in 1973 si in 75 sarit la 1350. Bineteles ca au crescut toate salariile iar preturile au cam stat pe loc. S-a facut o mica rectificare la carne – mai mica decat rectificarea de anu trecut! – si –sa dat o compensatie , adica o suma in plus al tot venitu’. Ceva cam in genu femalia mea ar fi dat 30 de lei in plus pe luna si primea per total cam 24 de lei). Insa retine ca veniturilre erau cam modice spre rau .
    Apoi in 82 pe langa ca su s-a mai gasit s-s si scumpit . Iar in 89 cand a reparut catesceva —a vandut cu pret de restaurant. Si apoi prin liberalizare s-a intels cat mai sus !! Start ca la F 15 da cu o perioada mult mai mare ….
    In plus in epoca de trista amintire cunoscuta ca si Zodia Tzapului (d)Ebil veniturile au fost mursecate de inflatie intr-un stil barbar . Luand $ ca referinta lefurile majoritatii au scazut iar majoriatea preturilor au crescut . Asa ca haleala a devenit unn capitol extrem de important ion cheltuielile zilnice (si in plus cea de slaba calitate . Da sa nu uitam ca printre partidele sustinatoare a acelei linii a fost si PD ul …. (ca nu uita PD n u a aprut anadiomenic acu 3 ani ! ci asa cum arata Harabula el iaste FSN mai precis aripa Roman, care se “stie” ca este comunism samd).
    Iar cresterea TVA de la un exagerat de mare 19 % ptr alimente la 24 … adica cu 5 procente , 1/20 oeri 1 din 5a facut ca ponderea halelii in bugetu populatiei sa creasca . Cuplata cu refduceri de venituri, anulari de bonuri de masa samd ajungem la acea medie de peste 30% . Cu adaugirea ca a scazut calitea cumparaturilor (am vazut si tacamuri de peste ! Nu capete !!) Nu este vorba doar de criza economica si necesitati bugetare ci de vechi hibel ale economiei si societatii romanesti in care elitistii se simtz ca porcii in mocirla …(persoanele de fata sunt vizate!)
    Insa se pare ca tu nu prea intelegi ce este aceea medie . Faptul ca te intriga arata ca nu esti in stare sa realizezi ca traiesti intr-o tara in care venitul minim legal este de 600 lei , sub 200 euro ! Ori in gnl sunt mai multe venituri mici decat venituri mari – si asta in intreaga lume. In momentul in care pe de o parte ai venituri lunare de sub 200 euro si in celalat capat al scalei venituri de 8000 – 14.000 euro este clar ca media statistica (dracu stie cum s-o obtine ca parca nici cu modulo nu merge! Ca armonica ponderata da rateuiri pana la cer !) este distorsionata si ca de fapt cei care ating media is cam putini . Ori aceasta repartie a veniturilor da rezultata ca ptr majoritatea populatiei mancarea reprezinta la minim peste 30% !
    Si din faptul ca majoritatea veniturilor sunt mici si foarte mici orice marire a pretului alimnetelor are o repercusiune mare asupra inflatiei. Findca se vanz mai multe paini decat Ferarai (inlcus dpv al totalului valoric!!)
    Asa ca PDL ul a contribuit substantial la saracirea populatiei. Ca populatia era deja saraca insa el a saracit-o si mai tare . Inlcsu ptr faptul ca doreste o populatie absorbita de grija zilei de maine ..
    Asa ca panesul tau despre relativa inocenta a PDL ului este , in cel mai bun caz , urmare a lipsei de gandire .;…

  18. 19 Cârcotaşu aprilie 14, 2011 la 5:57 pm

    @ Observator,

    Si, nu pot sa spun decat ca atunci cand ne rezumam la a ne pasa numai de aspectele fiziologice primare (eu acolo introduc mancarea) ne indreptam usor in a deveni o masa usor manevrabila.

    Şi celor ce au numai 500 lei pe lună crezi c-ar trebui să nu le pese deloc de aspectele fiziologice primare, ca să nu devină o masă uşor manevrabilă? :shock:

  19. 20 Alex aprilie 14, 2011 la 7:27 pm

    O victorie a normalitatii si romanismului: in ciuda opozitiei Institutului lui Tismaneanu, Masacrul de la Fantana Alba – Katyn-ul romanesc – va fi cinstit cum se cuvine. Zi Nationala a memoriei romanilor – victime ale regimului sovietic in Nordul Bucovinei, Tinutul Herta si intreaga Basarabie

    …1 Aprilie va fi Zi Nationala a memoriei romanilor victime ale regimului sovietic in Nordul Bucovinei,Tinutul Herta si a intregii Basarabii
    http://rgnpress.ro/categorii/politic/1429-1-aprilie-va-fi-zi-nationala-a-memoriei-romanilor-victime-ale-regimului-sovietic-in-nordul-bucovinei-tinutul-herta-si-a-intregii-basarabii.html#Scene_1

    Il felicitam personal pe domnul Tudor Pantiru si pe toti membrii serviciilor secrete romanesti care au reusit sa stopeze operatiunea de necinstire a romanilor, victime ale regimului criminal bolsevic, cat si presedintelui Romaniei pentru ca va promulga cu siguranta aceasta Lege!

  20. 21 Alex aprilie 14, 2011 la 8:03 pm

    Recenzie – Biserica Ortodoxa si Drepturile Omului: Paradigme, fundamente, implicatii
    http://www.crestinortodox.ro/diverse/recenzie-biserica-ortodoxa-drepturile-omului-paradigme-fundamente-implicatii-122450.html

    Ca o concluzie personala in ceea ce priveste raspunsul BOR la criza economica, de remarcat lipsa unei doctrine sociale a BOR precum cea a Bisericii Ortodoxe Ruse, ori o dimensiune nationala dupa modelul Bisericii Ortodoxe a Greaciei. Ce diferenta inexprimabila intre Enciclica Sinodului Bisericii Ortodoxe din Grecia si atitudinea rece si distanta a membrilor Sinodului BOR in contextul crizei economice!

  21. 22 teostanc aprilie 14, 2011 la 8:04 pm

    @Observator,
    a. Vesticii nu mai stiu de foamete imediat dupa al 2-lea RM. La noi, din revolutia socialista in revolutia de decembrie ’89, lisurile, inclusiv cele alimentare, au fost la mare cinste. Prin 88 eram in delegatie intr-un oras de provincie si oamenii se sculau la 4 am sa stea la coada la paine. Si sunt nenumarate exemple. Toate aceste au creat un reflex; sa-ti asiguri cu prioritate hrana.
    b. Ponderea mai este data si de preturi. La o cantitate egala, cel cu preturile mai mari va avea si o pondere valorica mai mare.
    c. Cred ca marea majoritate a populatiei, in ponderea spusa de dvs., recte 1/3 din venituri manaca chiar foarte prost. @carcaotasu va scria pe scurt ce inseamna 1/3 din 500 lei. Eu va intreb cata mancare si de ce calitate se regaseste la pensia minima de 300 lei?

  22. 23 dimenticaminfirenze aprilie 14, 2011 la 8:11 pm

    doua bursiere Erasmus lovite si ele in plin de “criza”.

  23. 24 Observator aprilie 14, 2011 la 8:46 pm

    @nea Ghita
    @Carcotasu

    Oare de ce va ratoiti asa? Nu mi-amintesc sa va fi semetit vreodată a fi vreun intelectual de frunte, daramite tânăr-intelectual, chiar dacă am încercat sa citesc mai mult decât era in programa scolara, iar Sandra Brown nu făcea parte din preferintele mele literare. Si apoi, am zis singura

  24. 25 Observator aprilie 14, 2011 la 8:51 pm

    Continuare pt nea Ghita si …

    ca sunt rupta de realitate nerealizand cat de prost stam ca natie la capitolul saracie, in ciuda faptului ca am incercat sa fiu cat de cat “ancorata in realitate”.

    Insa, asa cum spuneti si voi, saracia nu e de azi de ieri, deci vinovat nu e doar Basescu. Si ma intreb daca nu cumva pentru clasa politica e mai bine sa fim o mare masa usor manevrabila.

  25. 27 Aya aprilie 15, 2011 la 2:47 am

    @

    Vasile

    Problema este ca in urma criminalei politici a guvernului Boc a crescut inflatia paralel cu cresterea somajului.
    Este exact reteta dezastrului- totul ducand la declansarea unei autodistrugeri exponentiale a economiei (inflatia genereaza cresterea preturilor- se ajunge la reducerea consumului- urmarea: reducerea productiei si a vanzarilor- logic, se ajunge la concedieri- creste somajul- scade si mai mult puterea de cumparare; ciclul se reia; se intra pe o spirala autodistructiva).
    Reteta de urgenta, in astfel de situatii, consta in investitii pentru crearea de locuri de munca- si consolidarea celor existente, astfel incat cresterea inflatiei sa nu duca la acea spitrala auto-distructiva a economiei, la care m-am referit.
    Am schematizat totul- desigur, lucrurile sunt mult mai compelxe.

  26. 28 Aya aprilie 15, 2011 la 2:52 am

    @

    Draghi

    Of, se vede ca esti barbat- nu ai pic de subtilitate (auzi la el, dungi!).
    Poanta bancului era “bine, dar sa aiba macar un strop de mov”.

  27. 29 Aya aprilie 15, 2011 la 2:55 am

    @

    Observator

    Comiti pacatul de a privi saracia “dialectic”.
    Problema este ca, in prezent, saracia a depasit “alarmantul”- devenind aproape endemica in Romania.

  28. 30 Aya aprilie 15, 2011 la 3:39 am

    @

    Observator

    Afirmi:
    “eram primii in Europa la ponderea alimentelor in cosul de consum inca din 2007 ceea ce ma face sa spun ca nu doar PDL-ul a contribuit la gradul ridicat de saracie al acestei natiuni.”

    Imi pare rau sa o spun, dar este halucinanta asocierea pe care o faci intre cosul de consum al romanilor din 2007 si cel din 2011 (pornind de la falsa idee ca ar putea avea un numitor comun prin aceea ca si in 2007 eram primii in Europa la ponderea alimentelor un respectivul cos).

    Nu exista nici un fel de relatie asociativa intre Romania prospera a anului 2007- si Romania dezastrului general din anul 2011 (poate, exceptand faptul ca aici traiesc romani- cat vor mai reusi sa traiasca!).
    Indicatorii statistici pe care ii invoci sunt deturnanti pentru realitate- si demonstreaza inca o data cat de falsa poate fi o concluzie bazata pe statistici, atata vreme cat acele date nu sunt analizate contextual.

    Faptul ca intr-un an prosper- 2007, de exemplu- eram, cum spui, primii in Europa in privinta ponderii mancarii in cosul de consum, tine strict de specificul psihologiei romanilor. Atunci, se cumparau produse alimentare (si) din voluptate.
    In 2011, ponderea mare a alimentelor in cosul zilnic tine de supravietuire.
    Diferenta intre situatii este astronomica!

  29. 31 Aya aprilie 15, 2011 la 4:09 am

    @

    Adrian Nastase

    Este firesc ca pedelistii sa se apere agitand “focuri bengale” violete!
    Semnaleaza la distanta ca sunt supusi unei bastonade parapsihologice de catre romanii care (de exemplu) nu ii lasa sa desfiinteze spitalele, impiedicand, astfel, imensul pas inainte al programatei politici guvernamentale de genocid.

  30. 32 Ghita Bizonu' aprilie 15, 2011 la 7:39 am

    Observator

    tu :
    1) esti manevrata /
    2) incerci sa (ma) manevrezi ?!

    vaz ca o tii langa cu “saracia nu e de azi de ieri, deci vinovat nu e doar Basescu” cf idielor comune ale violatorilor “lasa dom’le ca nu mai era fata!”
    Basescu si gasca lui sunt vinovati de refuzul de a administra criza si de incapatanarea cu care isi umfla buzunarele! Ori cestia asta nu poate duce decat la o adancire a saraciei. Ori este o diferenta mare intre a fi sarac si a avea tortusi un rac sa-l manaci si a nu avea nici acel rac . Chiar mai mare decat sa fii silita sa mergi in concediu la Antalya in loc de Spania ori Franta ! Saracie la noi nu inseamna sa manaci parizerul cel mai ieftin (60% apa , emugatori 30% si restu zgarciuri) ci sa faci economie la cartofi si sa nu ioti permiti nici aspirina (caz destul de comun in anii Zodiei Tzapului).
    Ori PDL ul caruia ii iei apararea nu poa sa sustina ca el este complet nevinovat …. Caci sustinerea ca de vna este PSD – FSN omite sa zica ca PDL este FSN aripa Roman (cu unele masuri inepte!) , este PD ul din CDR ce a sprijinit refioma prin lichidare si prin Base are “meritul” imprumutului extern facut nu se stoe de ce …. Adica este la fel de responsabil ca toata lumea INSA lipsa masurilor si manevrele sale (inclus ultima casa care sub masca onorabila sprijina speculantii) se face cel mai vinovat . Adica ca cam asa – sa zicem ca sotul tau brusc s-ar decide sa bage banii din casa intr-o barca sa aibe cu ce merge la pescuit duminica fara sa-i pese de intretinere , necesitatile copilului si eventualele rate… Cum ai califica o astfel de decizie “economica”?!
    Asa ca in loc sa te dai lovita zi mersi Ghita si inceraca sa nu uiti ca procentele si mediile pot provoca surprize neplacute chiar si celor care nu au citit Sandra Brown ….(a da. Uite iar pe gratis. Procentu trebuie raportat si la valoarea absoluta. Ca 30% crestre dintr-o amarata de suta nu se compara cu o crestere de amarata de 1% din 5000 … Sau ca daca esti dato0r cu 200% din venitu tau si ai 4000 pe luna platesti linistit .. insa o datorie de 10% din 600 te poate duce la disperare daca ai de platit incalzirea , ti s-au rupt pantofii si a dat raceala in tine ….Sau manevra Boc – iau 25% si apoi dau 15% .. asta inseamna in cifre ca ai ramas cu 75 , ca dupa ce primesti 15% ai 86,25 nu 90 iar daca pe urma primesti si restu de 10% asta inseamna ca nu te intorci la suta initiala ci ca de fapt 94,87 si deci “ala” face o economie de 5,13 …. Stii de ce ? te las sa decoperi singura …)
    Apropos ma vazusi vreodat dandu-ma intelctual ?! Ori pe Carcotasu ?!

  31. 33 Ghita Bizonu' aprilie 15, 2011 la 7:49 am

    Aya

    ref pondereaalimentelor in cheltuielile zilnice

    Noi eram si in 2007 in top din cauza ca preturile se doresc aliniate la UE insa veniturile marii majoritati … (iar clasa medie de la noi este platita cam la nivelul necalificatilor din RFG ca Luxemburgu e vis cu 1600 euroi!) SI ptr ca si in2007 aveam un TVA la alimente de “numa” 19% … deh campioni.
    Morala – la noi economia se bazeaza pe exploatarea crunta a necesitatilor de baza considerate lux (hrana. locuinta, incalzire) cu defavorizare producatorului si favorizarea intermediarului ….
    iar cand scrii “se cumparau produse alimentare (si) din voluptate.” te referi probabil la cascaval …si la salamuri comune in Europa de Vest (in anii Zodiei tzapului si a refimei cu spatele la zid erau niste salamuri pe care pisicile refuzau sa le manace . Da ma rog matele is cucoane cam mofturoase …)

  32. 34 Observator aprilie 15, 2011 la 8:41 am

    @Aya

    Chiar nu intentionez sa aplic dialectica in gasirea adevarului cu privire la gradul de saracie al romanilor sau la motivele care au condus la atingerea alarmantului, asa cum bine spuneti.

    Dar, nu cred ca in “anul prosper 2007″ erau mai putini romani saraci, cum nu cred ca metode punctuale ca micsorarea cotei de TVA la alimente, nedublate de actiuni macro, pe termen lung, care sa contribuie la cresterea economica si la diminuarea impozitarii muncii vor contribui la scaderea nivelului de saracie. Si, teama mi-e, ca toata clasa politica se complace in a avea o masa mare de oameni pe care sa o poate controla cu o ciocolata, un kilogram de faina si un litru de ulei.

  33. 35 Doru Coarna aprilie 15, 2011 la 9:01 am

    Flacara violet este un simbol al The Temple of the Presence, un amestec de tampenii New Age, iar culoarea in sine se presupune ca mareste aura personala a purtatorului, ajutandu-l sa se impuna si sa para vizionar. Sigur ca daca purtatorul nu-i vizionar, se poate echipa si cu chiloti ori ciorapi violet… degeaba.

    Cresterea preturilor este consecinta imediata a cresterii cheltuielilor curente cu utilitatile datorita preturilor speculative de pe piata mondiala si din intern, SI ESTE O METODA SIGURA DE BLOCARE A ECONOMIEI DACA VENITURILE POPULATIEI RAMAN CONSTANTE SAU DESCRESC!

    La proces pune umarul si BNR cumparand lei de pe piata interbancara si mentinand astfel, sub deviza limitarii inflatiei (???), o competitivitate scazuta la export a Romaniei !!! Dar incurajand importul!!!
    (Ce inflatie sa combati cand piata abunda de produse iar romanii n-au bani?) Isarescu pare sa nu inteleaga ca exista o inflatie a lor, interbancara, si o alta pe piata reala… sau se face…

    Asta arata ca Guvernul laolalta cu BNR fac tot posibilul ca Romania sa importe pe datorie iar economia sa se blocheze cat mai repede! Probabil in ideea unui nou imprumut extern si a incurajarii celor interne (care-s tot externe, de fapt).
    Ideea este ca tara sa apartina intr-un final comunitatii bancare internationale, neputandu-si plati imprumuturile.

    Asa si de aici incepe globalizarea in Europa. Rand pe rand, toate tarile vor primi acelasi tratament caci evitarea imprumutului extern se face strangand cureaua iar presiunea sociala va prevala intr-un final, impunand politicului si ratiunii imprumutul bancar. Iar tarile care totusi rezista caci economiile lor produc valoare reala, isi vor derula activitatea tot prin intermediul sistemului bancar care astfel isi va retine partea, asigurandu-si pozitia MASTER in viitor si capitalul de imprumut. (Noi suntem SLAVE).

    Per ansamblu unii produc valoare, altii se indatoreaza, bancile castiga. De la un punct incolo insa, politicienii in functie vor sta drepti in fata bancherilor de pretutindeni, iar lumea se va imparti in tari libere si tari creditate. Cum era sa supravietuiasca Ceasca care se dorea creditor international dejucand ofensiva asta si deranjand piata de capital?

    Am mai spus-o, cel putin vom fi primii europeni “globalizati”! Si ar fi inca destul de bine, procesul e obiectiv, dar nu pe mana Popularismului ci pe mana Democratiei, diferenta fiind enorma deoarece asigura stabilitatea sociala si politica. In fapt asta platim si vom plati, cu Basescu am legat caruta de calul gresit. Sigur ca ne vor forta s-o legam unde trebuie, dar pana atunci suferim “inocenta” astora…

    Cred ca Basescu a cam rostit aceste vorbe si Merkel plus Sarkozy s-au speriat vazand “bresa” europeana si posibilitatea ca Basescu sa schimbe iar, peste noapte, bancile din PE! In fond Basescu a stat cu ei atat cat sa obtina puterea absoluta si sa si-o consolideze, acum ar vrea sa-i “joace” insa aia forteaza cu imprumuturile curente si firmele… si nu exista solutie decat demisia sub unul dintre motivele uzuale sau conformarea. Plus ca schimbarea calului din mers presupune abilitati serioase care nu se vad.

    Evident, in acest timp opozitia isi vinde marfa ei predilecta facand cu ochiul democratiei, deci fara succes/spijin european dar cu viitor mondial sigur. PE CARE INSA NU-L SOLICITA!!! Diferenta tine doar de durata suferintelor poporului roman, deci probabil nu conteaza…

    De asta vorbeste dl Nastase despre avanposturi in care se coc ideile…opozitia nu-si face temele obligatorii, nu-i pe acolo, prefera barfa locala. Poate asta-i este nivelul…

    Mai mult, in timp ce popularii isi cresc in modul lor specific turma promovand nulitati conivente, democratii nu-si urmeaza formula lor castigatoare antamand elite… alta eroare in raport cu Nastase. Cu Nastase cel de acum, nu…

    Probabil Victor si Crin nu stiu ca urmeaza o lupta politica pt putere, cu implicatii europene si chiar mondiale, ci cred ca urmeaza o emisiune-concurs cu intrebari despre teoria democratiei si a economiei…si blitz-uri, multe-multe…

  34. 36 Ghita Bizonu' aprilie 15, 2011 la 10:39 am

    Observator

    aici nu este vorba de credinta ..
    ma rog anu 2007 poti sa zici “prosper” INSA , insa tu ce parere ai cresterea somajului si defiintarea a zeci de mii de locrui de munca a dus sau nu la cresterea saraciei ? Ori reducerile de venituri – taieri de salarii si reduceri de late venituri (tichete de masa !) cuplate cu cresteri de preturi duc la cresterea saraciei ori la micsorarea ei ? Aici este vorab de bun simt – daca iti iau sa zicem 15 % din salar vei fi mai bogata sau mai saraca ?! Ce valoare are aici credinta ?!
    Si scaderea TVA la alimente crezi ca nu ar duce la micsorarea presiunii asupra celor cu venituri de mai putin 800 lei ?(si sunt multe .. foarte multe ! ). Si asa la mica barfa ce impact crezi ca are scaderea nievlului de impozitare al 10 la suta asupra unui venit de 700 de lei ? Sa iti zic eu 42 lei ! Ma rog conteste ca inseamna painea pe o luna da tu te gabndesti al altceva – la cateva sute de lei ptr aia cu venituri mai mari . De faot redcuerea impozitarii la 16% a trebuit sa fie acompaniata de acordare de deduceri personale ca sa nu creasca impozitarea celor cu venituri mici si apoi la niste cestii suplimentare ca sa se acopere minusurile de la buget. Acoperire facuta majoritar din veniturile mici…
    Oricum daca te gandesti la reducerea nivelului de impozitare ce ai zice de un impozit ZERO ptr veniturile f mici si 16% otr ce trece sa zicem de 750 lei ? (in majoritatea tarilor civilizate un venit anula de sub 2400 NU este impozitat!! )
    Si ce la ce masuri i te gandesti ptr cresterea economica ? Mai multa “competitiviatate” prin salarii cat mai scazuate si slujbe de trei surcele presupun …

  35. 37 Cârcotaşu aprilie 15, 2011 la 11:24 am

    @ Observator,
    Sigur, lipsa legăturii cu realitatea poate fi o scuză pentru cineva care stă-n expectativă. Când însă emiţi păreri ferme, cu un pronunţat caracter jignitor la adresa unei categorii largi, ia mergi matale de vezi ce alte păreri poţi culege, astea de aici fiind exagerat de mângâietoare. Şi asta cu toate că probabil ai dreptate, că ceea ce din venitul tău poate reprezenta doar 5%, pentru un alt venit poate însemna 50%, dacă nu şi mai mult. Mai e nevoie să-ţi zic că l-ai condamnat la moarte pe cel din urmă?
    Ce să mai spun despre… nu Băse-i de vină…? Nu ai dureri de cap, în general? Şi poate în special, când încerci mai mult? Bănuiesc că-ţi vine greu să explici ce vrei să spui despre sărăcie în general şi cea din zilele noastre în special. Cu exprimarea ta, bineînţeles, nu citând lozinci…

  36. 38 Vasile, aprilie 15, 2011 la 12:05 pm

    Observator,

    Acum nu doresc sa comentez cit de intelectuali sunt Carcotasu sau Ghita, dar ca varsta in mod sigur sunt seniori si cine stie poate mai intelectuali decit altii !
    Gandindu-ma ca primul domn a scris ceva despre aspectele fiziologice primare,m-am gandit ca expresia va declansat in subconstient si replica referitoare la semetia intelectuala , care fi sigura ca un senior o are, in mod mult mai controlat si eficient decit orice buhai tanar si semet, element la care cu pacat va dus si gandul!

  37. 39 Barburescu Vlad aprilie 15, 2011 la 1:23 pm

    Daca punem unul langa altul articolul acesta si unul despre Oana si Pepe, Moni si Iri cel mai citit o sa fie aricolul de cancan, de barfa pt retardati. Raspunsul pentru situatia in care am ajuns l-am descoperit mai sus.Toate se leagaintre ele bucatica cu bucatica. Romanul are nevoie de educatie directa ,nu la tv, opozitia ar putea sa mai deschida mintile unor oameni si sper ca tot opozitia asta de acum cand va fi la putere sa nu mai fure atat(cat fura actualii si cat au furat ei in trecut) si sa redreseze tara asta.Degeaba ai milioane de euro si mergi in suv uri scumpe daca vezi in jurul tau numai mizerie , saracie si oameni impovarati de griji????

  38. 40 Socrate aprilie 15, 2011 la 1:29 pm

    @Alex * Spui : “Înstrăinarea resurselor Romaniei, o problema de securitate nationala. Cine raspunde? “. Intr-adevar, Înstrăinarea resurselor Romaniei este o problema de securitate nationala. Intrebarea este pur retorica, raspunsul este cunoscut – ca si pana acum, nimeni. Problema, stringenta, urmeaza sa fie rezolvata prioritar de noul guvern si noul parlament.
    Deocamdata, instrainarea resurselor minerale continua in mod acelerat ( am putea spune si scelerat ). Citez din link-ul indicat.
    „Am dat Petromul și cu titeiul de sub pământ și cu gaze, cu 50% din gazele României, iar acum ne cresc preturile și ne uităm neputincioși, în conditiile în care în România barilul de titei se extrage cu 12 USD.” (Ziarul Financiar, Războiul declaratiilor inutile, 11 ian 2011) .
    Citez aici o postare anterioara :
    Dl. Boc m-a scos ieri din sarite din nou , la Realitatea TV, repetand ca o flasneta stricata ca de vina pentru dezastrul economic este privatizarea Petrom. Degeaba a aratat gazda noastra de atatea ori ca dl. TB in persoana, ca ministru CDR, a negociat si semnat, alaturi de Mugur Isarescu, acordurile PSAL prin care Romania s-a angajat sa privatizeze Petrom, Boc si portocaliii ii dau inainte. Reiau un post mai vechi :
    “Am incercat o scurta documentare pe internet pentru resursele petroliere. Rezultatul : jaf total. ANRM – Agentia Nationala pentru Resurse Minerale a scos la licitatie numai in 2010 ( runda 10 ) perimetre petrolifere de 30.000 km2., pentru explorare si exploatare. Harta perimetreolr de explorare este data pe site-ul ANRM – http://www.namr.ro la link-ul http://www.namr.ro/map_petrol/map_petrol_er.htm . Se observa imediat ca suprafata concesionata deja de ANRM este mai mare decat suprafata atribuita PETROM. In aceste conditii, dl. Boc mai are obraznicia sa dea vina pe privatizarea PETROM.
    Si concesionarile vor continua, mai sunt zone libere. Ca nu este nici o afacere sa concesionezi petrolul, se vede din rezultatele finaciare. De ex., redevente pe anul 2009 ( date ANRM ) 925 milioane lei ( cca. 220 milioane Eur ), mai putin decat profitul companiilor care exploateaza petrolul. ( Total redevente pentru toate resursele minerale concesionate 1116 milioane RON !!! ). Citez “ Sansele de dezvoltare pentru noi directii ale portofoliului s-au concretizat la inceputul lunii iulie 2010, cand MOL a castigat, alaturi de Expert Petroleum (care detine 30% din proiect), dreptul de a explora si exploata trei zacaminte de petrol si gaze din vestul tarii. Expert Petroleum este parte a grupului NT&S Energy, are birouri la Targu Mures, se ocupa de explorarea si reabilitarea campurilor petroliere mature si are in acest moment opt proiecte de explorare active in Romania (in Bazinul Carpatic, Bazinul Transilvaniei si Platforma Moesica). “. UDMR a asigurat tainul pentru patria-mama, pentru ca cel putin 3 din aceste perimetre sunt in zone quasi-sigure, perimetrele incluzand zacaminte deja exploatate de Petrom ( vezi harta . NB Expert Petroleum este societate romana cu capital unguresc ). Daca nu ma credeti, cautati pe internet cu google.ro dupa “ Expert Petroleum” si “ anrm licitatie perimetre petrolifere “ si analizati site-ul ANRM http://www.namr.ro . Zau daca situatia nu ar merita o comisie parlamentara de ancheta. Ne batem joc de bogatiile acestei tari. ANRM are in total 104 salariati, care gestioneaza avutii de zeci, daca nu de sute de miliarde de Eur. “.
    Acum doua zile, dl. Boc a avut tupeul si obraznicia tipic portocalii sa declare “ “Eu cred că domeniile strategice trebuie să aparţină statului român, dar trebuie schimbate conducerea şi managementul. O astfel de soluţie va avea şi costuri pentru partidele politice, care nu îşi vor mai putea numi oamenii în consiliile de administraţie”

  39. 41 Observator aprilie 15, 2011 la 3:07 pm

    @Carcotasu si @Vasile

    Nu am chef de polemica, insa…. intelectualul era la aluzia venita de la “teleptuala” lui nea Ghita, iar cat despre caracterul jignitor…. care e acea parere ferma care a jignit si pe cine a jignit?

    Am spus ca suntem o natiune cu enorm de multi oameni saraci care adusi in situatia de a-si vedea numai de nevoile primare ajung sa fie o mare masa de manevra. Si ca acest lucru nu se intampal de azi, de ieri. Faptul ca azi avem ghinionul sa fim condusi cu o incompetenta crasa, nu scuza vechile guvernari de lipsa de masuri pentru combaterea saraciei.

    Contra-argumentati-mi va rog. Sa mi se para mie sau dumneavoastra vedeti dusmani cam peste tot?

  40. 42 Ghita Bizonu' aprilie 15, 2011 la 4:30 pm

    Observator

    uf draga perseverezi . Hai sa iti explic o mica cestiune. Faptul ca o situatie negativa persista din – p’a buna din istorie – nu este o scuza daca agravezi zisa situatie negativa si in plus te mai arati cel mai incopetent, inept , ignar si compensezi totul cu o infatuare iresponsabila ..Nu prea conteaza nici faptul ca ia tras paiul cel scurt al crizei daca nu ai gestionat corect trebile. Iar masurile luate au fost alandala si au dus la risipirea banului public atunci geaba zici ca nici predecesorii nu au fost straluciti .
    Sustinerile tale se pot constitui intr-o pledoarie in genul : ce daca X este cel mai prost sarcu nu a avut noroc nu a gasit banii pe care se baza ..Ce daca nu stie ce sa faca (altceva decat sa isi puna pilele in functii – ins asi pilele is ca si el , incapabile!) sa uil lasam sa rispeasca in continuare. ba s=-ar putea zice ca , intrcat a avut nenorocu sa “conduca” in perioada de criza ar trebui sa il mai lasam o tura la guvernare!!! Ca deh oameni suntem..
    Pardon io am supt de la Lupoaica* si nu le am cu mila crestina exagerata!
    Iar daca tu nu intelegi legatura dintre o proasta guvernare si cresterea nivelului saraciei atunci gluma cu teleptuala a fost prea blanda (teleptual nevrand sa fie de-a dreptul insulta) a fost prea blanda ….
    Insa daca intelegi si doar te prefaci ….

  41. 43 blogideologic aprilie 15, 2011 la 4:50 pm

    @ Observator
    Tu chiar nu pricepi că sărăcia de acum este produsă de faptul că plătim pe lună o rată de peste un miliard de euro la datoria suverană enormă a României, datorie provocată, la comandă internaţionalistă, prin politica macroeconomică anti-românească a preşedintelui Traian Băsescu ?

  42. 44 Vasile, aprilie 15, 2011 la 5:04 pm

    Observator,

    Uite ce ma supara la dumneata, l-ai nominat pe Carcotas inaintea mea , desi pe vremuri el descoperea ca eu sunt mai carcotas decit el.

    Glumesc bineinteles , m-a deranjat faptul ca ai jignit doua persoane pe care nu cred ca le cunosti , si tin sa stresez ca in general sunt de acord cu punctele de vedere ale dumitale , cum de altfel probabil ai si constatat prin faptul ca nu prea am carcotit pe ideile expuse de Obvservator!

  43. 45 Ghita Bizonu' aprilie 15, 2011 la 6:40 pm

    Observator

    tocmai ce auz o discutie ref absorbtia fondurilor europene si mme Cocos care da cu tifla parlamentului UE tradtandu-l ca pe ala de la Bucale (sa stie si ERRORpa cat de dimcarati sunt pedelaeprele lor poporane!).
    Adevarul este ca nu accesam acele fonduri fiindca putoarea “de dreapta” nu doreste convergenta ! Ea este ptr “competivitivitae” si impotriva “egalitasrismului” . Doreste saracia !
    Ca miliardele alea ar fi dat alta fata tarii si alt impukl economiei. Si alte sanse ptr scaderea saraciei.
    Insa cam scade hazu si placerea sa ai masina de lux daca din cauza ca ai drumuri bune nu mai poti si tu sa stropesti din cap pana in picioare niste netrebnici de pietoni sarantoci !!! Ce placere sa mai ai sa te duci la Nisa la hotel de 1000 euroi pa noapte daca sarantocii din tara nu se ingesuie disperati ptr o promotie sau la o distribuire de … paini!
    Da ma rog sa nu acuzam prea mult pe Boc ca nu vrea …. da?!

  44. 46 Ghita Bizonu' aprilie 15, 2011 la 6:42 pm

    Barburescu Vlad
    te inseli. Placerea de a avea milionae si masinai de lux este potentata de saracia altora …. Ma rog astia sunt si sadici ..

  45. 47 Cârcotaşu aprilie 15, 2011 la 7:30 pm

    @ Observator,
    Îmi pare rău, văd că trebuie să-ţi fac traducere. E evident că n-ai dureri de cap, nu-ţi oboseşti gândirea, citezi şi nu din cei ce-ar face-o. În condiţiile astea e de tot râsu’ să vii să pretinzi argumente. La ce? :lol: :lol: :shock:

  46. 48 Aya aprilie 15, 2011 la 11:11 pm

    @

    Observator

    Faci o grava confuzie intre saracia “relativa” si tipul de saracie care presupune ca niste indivizi se afla la limita subzistentei.
    In 2011, saracia “relativa”, care exista si in 2007, este pe cale de a deveni o stare de invidiat pentru multi, in Romania. Numarul celor care traiesc, acum, la limita subzistentei, este infricosator.

  47. 49 Aya aprilie 15, 2011 la 11:17 pm

    @

    Ghita Bizonu

    Afirmand ca, in 2007 ““se cumparau produse alimentare (si) din voluptate.” nu aveam in vedere niste produse anume, dar o predispozitie a romanilor, de a avea belsug de hrana.
    Doar nu ma vei contrazice legat de aceasta trasatura tipic romaneasca!

    P.S.
    Stiu ca, in perioada 1997- 2000 existau mezeluri pe care, uneori, le refuzau si cainii, nu doar pisicile (despre acestea se stie ca sunt exceptionali senzori ai prospetimii si calitatii alimentelor).

  48. 50 Victor V. aprilie 15, 2011 la 11:18 pm

    @ Observator

    Ai apucat să spui că ești director la o firmă, deci ești “dușmanul de clasă”, care oprimă și exploatează. Dacă în plus e și firma ta, te vor antipatiza de zece ori mai mult. Dacă merge bine, înseamnă că ai afaceri cu statul și furi. În plus vor observa că din această cauză îl aperi pe Băsescu (nu asta era intenția ta, dar nu mai contează).

    Iar unul din intelectualii “fini” ai blogului, nu putea să rateze ocazia unor elevate comentarii pe tema semeției buhailor de diverse vârste. Ca o sinceră apreciere a farmecului feminin.

  49. 51 Aya aprilie 15, 2011 la 11:20 pm

    @

    Vasile

    Nu te mai necaji, te rog! Ordinea era alfabetica.

  50. 52 Aya aprilie 15, 2011 la 11:37 pm

    @

    Doru Coarna

    Citez din postarea ta (aprilie 15, 2011 la 9:01 am):
    “in timp ce popularii isi cresc in modul lor specific turma promovand nulitati conivente, democratii nu-si urmeaza formula lor castigatoare antamand elite… alta eroare in raport cu Nastase.”

    Cat de amara dreptate ai!

    P.S.
    Esti nedrept cu Mugur Isarescu. Imi pare de domeniul evidentei ca incearca, prin mijloace specifice, sa contracareze- atat cat poate- inflatia, potentata permanent prin criminalele masuri ale guvernului Boc.
    Pericolul este imens (si interventia BNR cu atat mai salutara) cu cat, conform planului genocidar al guvernului Boc, somajul a atins cote uriase, pe de o parte si, pe de alta parte, exista chiar o logica a actiilor care duc la cresterii inflatiei.

    Sigur ca, optimal, inflatia se reduce (sau este controlata) prin masuri de redresare economica reala, dar este evident ca acestea sunt meticulos omise- nu doar ocolite- de planul care vizeaza distrugera economiei romanesti si decimarea populatiei.
    Am afirmat inca din 2009 ca guvernul Boc are in vedere o set de politici genocidare coerente, atat in plan social cat si economic.

  51. 53 Aya aprilie 15, 2011 la 11:46 pm

    @

    Observator

    Citez din replica ta (aprilie 15, 2011 la 8:41 am):
    “Chiar nu intentionez sa aplic dialectica in gasirea adevarului cu privire la gradul de saracie al romanilor”.

    Legat de cazul in speta, nu am afirmat (nici nu as fi putut afirma!!!) ca “aplici dialectica in gasirea adevarului”, asa cum spui, dar ca privesti saracia la modul dialectic, ceea ce este cu totul si cu totul altceva.

  52. 54 Aya aprilie 15, 2011 la 11:59 pm

    @

    Ghita Bizonu

    In replica ta din aprilie 15, 2011 la 6:42 pm ai surprins una dintre cele mai pacatoase satisfactii pe care le au marii imbogatiti actuali.
    S-ar putea traduce printr-un monolog interior al respectivilor care, rezumat la esenta, ar fi “bogatia poate bucura doar daca in jur exista cat mai multa saracie”.

  53. 55 Draghi Puterity aprilie 18, 2011 la 10:55 am

    @Aya

    Nu stiu de ce, dar cand imi imaginez in general PDL-ul, mereu imi vin in minte asocieri cu haine in dungi. Totusi, in cateva cazuri particulare, m-ar putea duce mintea si la haine stropite. Dar nu cu mov. :lol:

  54. 56 anca aprilie 18, 2011 la 4:41 pm

    o sa purtam violet si o ducem mai bineeee :) )


Lasă un răspuns

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s






Arhiva


Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 4,429 other followers