Nationalism sau demnitate nationala

Este titlul editorialului meu de miercuri din Jurnalul National. Editorialul poate fi citit aici.

About these ads

76 Responses to “Nationalism sau demnitate nationala”


  1. 1 marius martie 23, 2011 la 8:22 am

    Dar televiziunele au procedat corect ,cu buna credinta, facand din Csibi Barna o vedeta ,dedicandu-i-se emisiuni intregi in care imaginile acelei actiuni iresponsabile au fost repetate la nesfarsit pe jumatatea ecranului pe parcursul intregii emisiuni,cand trebuia sa se dea eventual ca stire si nu sa se faca o asemenea mediatizare pentru un asemenea individ? UDMR din cate stiu a condamnat ferm gestul ,asa ca nu vorbim de o atitudine generala a maghiarilor din Romania fata de romani.
    Manipularea prin demagogie(mai mult sau mai putin) fie a populatiei romane ,fie maghiare , a venit de-a lungul timpului din toate partile.Iar daca se mai mediatizeaza mult cazul in felul in care s-a facut pana acum, cazurile izolate(de o parte sau de cealalta) se pot transforma in actiuni de amploare .Iar daca mediatizarii excesive a unui caz izolat se alatura si politicienii ,in eventuala dorinta de a extrage vreo seva electorala din aceasta ,nu cred ca lucrurile pot evolua tare bine.

  2. 2 vasiloi martie 23, 2011 la 8:49 am

    Imi plac mult afirmatiile sustinute de dovezi.Acestea repetate de cateva ori lamuresc fara a consuma prea mult din neuronii putini ai unora care eventual mai trebuiesc lamuriti.Simplu si eficient .Ca la Severin.

  3. 3 Aya martie 23, 2011 la 8:50 am

    Atitudinea oficialilor romani ar putea fi tradusa si intr-un ingrijorator registru al mesajelor.
    Trei ar putea fi acestea:
    -primul, catre Ungaria, anume ca relatiile cu ea sunt strambe;
    -cel de al doilea catre UE: intrucat relatia Romaniei cu Ungaria e viciata, inseamna ca a procedat corect neprecipitandu-se cu admiterea noastra in Schengen;
    -cel de al treilea catre poporul roman: avem o grava problema cu vecinii nostri strategici, dar nu ne putem permite luxul nationalismului- in schimb, trebuie suportate excesele de tip revizionist ale adeptilor lui Tokes.

  4. 4 Harabula martie 23, 2011 la 9:17 am

    @marius
    Ce fel de marius esti? Probabil ca nu stii ca mai este un marius pe acest blog, imposibil de citit.
    Total de acord cu postarea d-tale de mai sus.

  5. 5 doru34 martie 23, 2011 la 9:17 am

    Eu constat cam altceva: un descreierat care spanzura papusi in fata copiilor reuseste sa trezeasca mandria nationala a romanilor. Societatea civila ia pozitie si la Abrud, Campeni si aiurea sute de oameni demonstreaza. Dar cand sute de oameni se spanzura la propriu pentru ca niste hoti, intr-adevar antiromani, ii aduc la disperare, cetatenii tarii se strang in numar de 7000 la o chermeza in capitala si cam atat. Oare tema nationalista sa fie singura care mai poate trezi cetatenii? Nu prea e bine daca e asa.

  6. 6 Harabula martie 23, 2011 la 9:30 am

    @marius
    Te rog sa ma ierti. Am confundat marius cu marcus..

  7. 7 Alex martie 23, 2011 la 9:37 am

    Nu este deloc un drescreierat, ci un agent maghiar care a actionat cu un desavarsit sange rece intr-o operatiune de testare a terenului.

  8. 8 ion adrian martie 23, 2011 la 9:41 am

    Plecand de la cazul Severin:

    Despre CORUPTIE
    “CORUPTIA este de neconceput in Norvegia. Din numeroase motive.IN PRIMUL RAND NU EXISTA O TRADITIE. Ar putea parea bizar dar coruptia presupune ,in fapt, un fel de traditie nationala “(Anne Holt-fost ministru al justitiei in Norvegia)

    Oare ce tara o fi Romania din punct de vedere al unei astfel de traditii?

  9. 9 Vasile, martie 23, 2011 la 9:42 am

    Harabula,

    Dupa dumneata “televiziunile” ar fi trebuit sa camufleze evenimentul. Observ ca aplauzi un textul juvenil al lui mariusica ,dar eschivezi sa fi transant cu politicile lui Traian vs maghiarime, cu ideea exprimata de Nastase,
    Nu te vad denutind faptul ca ungurii sau folosit si de dumneata un botosanean si de Traian un vasluian doi jealnici urmasi ai lui Stefan!

  10. 10 Vasile, martie 23, 2011 la 9:43 am

    “n”

  11. 11 contele martie 23, 2011 la 9:44 am

    @ Aya

    Înţeleg.
    A. Severin este şi coleg de partid şi coleg la Institutul Social Democrat cu A .Năstase. Bănuiesc că şi tu, la rândul tău, ai din acest punct de vedere o anume slăbiciune pentru el. LePrince a mărturisit că l-a avut profesor. Dintr-un punct de vedere este de admirat încercarea voastră de a-l apăra cu orice preţ şi împotriva tuturor evidenţelor. La o adică, oricine şi-ar dori astfel de prieteni.
    D-ul Năstase spune ( preiau din ziare): „. Un partid înseamnă colegialitate. Trebuie să fim siguri că respectăm nişte principii ale noastre.”. Cred că sunt alte principii ce se situează mai sus decât principiile de partid. Iar un europarlamentar român reprezintă România, indiferent sub ce siglă de partid a candidat. D-ul Năstase, din colegialitate, riscă să fie în continuare acuzat că se erijează iar în avocatul celor bănuiţi de corupţie.
    De acum, demisia lui A Severin nu mai contează. Am reuşit să ne facem iar de râs.

    Salut reacţia lui V.Ponta. Cred că ea intervine în urma unor discuţii „ mai serioase” cu Martin Schulz, liderul grupului socialist din Parlamentul European. Oricum, e o bilă albă pentru Ponta. Mă uit că şi I.Iliescu este ” în principiu” de acord cu acesta.
    Zic şi eu ca Schulz: îl ascult cu înţelegere, am toată deschiderea, vom analiza serios ce s-a întâmplat. Dar prima oară să-şi dea demisia. La salariu de parlamentar european se merge cu standard european. Nu-i place, să stea acasă. Sau să se facă parlamentar în ţară, la alte standarde.

    P.S. Reacţia lui A.Severin spune multe: „ Cine e Victor Ponta?”

  12. 12 marius martie 23, 2011 la 9:49 am

    @Harabula,
    sunt Marius dar cu m mic,adica “marius”,din dorinta de a evita confuzia cu vreun alt Marius ,in ideea ca sansele ca cineva sa scrie nick-ul similar cu numele cu m mic ar fi fost destul de mici.

  13. 13 Pali martie 23, 2011 la 9:50 am

    @ doru34

    Cred ca da, doar teama nationalista ,…insa cred ca, pentru scurt timp…..ca deobicei,

  14. 14 Harabula martie 23, 2011 la 9:53 am

    Pe piata stirilor sunt cateva subiecte la ordinea zilei:
    -razboiul din Libia
    -gestul suparator al unui maghiar care a spanzurat o papusa cu numale lui Avram Iancu.
    -Adrian Severin
    -radioactiviatea dn Japonia, centrale nucleare, iod etc.

    Ponta, Nastase, Antonescu si ceilalti opozanti sar din subiect in subiect, ciupind de ici, muscand de dincolo, ba cu sâc. ba cu huo.
    Ei, opozantii, stau la pândă si asteapta cu febrilitate decentă ca Basescu sa zica ceva si ei sa poata sa-l ia de piept si sa-l intrebe: “da’ pentru ce?”
    Dupa cum se vede, Opozitia, monstru bicefal fara trup, de fapt asteapta, sigura pe ea, caderea bampirului.
    Dar, ca in orice lupta, eroii cad la datorie. Nicolescu, Severin, etc. vor intra in hagiografia politica ca martiri ai progresului tarii.
    Se va infiinta Fundatia “Adian Severin” pentru promovarea cinstei in politica si se va institui premiul Nicolescu pentru cel mai cinstit politician.

  15. 15 contele martie 23, 2011 la 10:01 am

    Referitor la decizia lui Blejnar de a-l detaşa pe Barna la Abrud: tâmpită.
    Referitor la televiziunile de ştiri de a mediatiza evenimentul: normală( pentru rating şi pentru a susţine necesitatea intervenţiei neprogramate a Opoziţiei la votarea Codului Muncii).
    Referitor la reacţia autorităţilor de la Abrud: prostească. Trebuia întâmpinat cu pâine şi vin. Sau măcar cu indiferenţă. S-a umflat mândria de român în ei în faţa unui simplu “golan”, după cum singur se caracterizează. Uite-aşa au făcut din el un caz.

  16. 16 Larisa martie 23, 2011 la 10:04 am

    Daca ati terminat guma de mestecat va supun atentiei si punctul meu de vedere:

    http://clubulconventiadoamnelor.wordpress.com/2011/03/23/despre-toleranta-interetnica/

  17. 17 claudiu nitisor martie 23, 2011 la 10:06 am

    In afara subiectului :( .
    Sunteti amabil sa imi raspundeti (pe blogul meu) la intrebarea: tu ce sti despre Valcea? ( http://claudiunitisor.wordpress.com/2011/03/23/tu-ce-stii-despre-valcea )
    puteti sterge acest comment sau puteti sa le dati sansa si unor cititori ai blogului dvs. isi spuna parerea (stiu ca stiati asta :) ). Nu este vb despre vizite ci chiar ma intereseaza comantariile dvs.
    Va multumesc.

  18. 18 eficientaenerg martie 23, 2011 la 10:09 am

    Lucrul cel mai important este să nu încetezi să pui întrebări. Curiozitatea are propria raţiune de a exista.
    Albert Einstein
    Credinţa şi adevărul sunt cele mai sacre împliniri şi înzestrări ale minţii umane.
    Marcus Tullius Cicero

  19. 19 ion adrian martie 23, 2011 la 10:17 am

    Despre ipocrizie in politica mondiala:

    Motto: O actiune politica este ipocrita, cand, chiar daca fiind pozitiva motivatiile ei reale nu sunt cele declarate in mod public.(ion adrian)

    A existat un razboi civil oribil in Ruanda tara africana fara resurse deosebite care va fi studiul de caz pe care ma bazez in analiza conflictului libian.
    Razboiul civil a fost interetnic(intre etniile tutsi si hutu) si a avut toate caracterisicile unui genocod si nu s-a produs acum o suta de ani, ci in Anul Domnului 1994. :)
    Rwanda este o țară africana rurală, având aproximativ 90% din populație implicată în agricultură. Este țara cea mai dens populată din Africa. Nu are ieșire la mare și are puține resurse naturale, in mare masura epuizate. Principalele produse exportate sunt cafeaua și ceaiul.
    Tara a fost ajutata infim de occident.

    Radacinile istorice ale conflictului:
    În 1895, Rwanda devine provincie germană, păstrându-și sistemul de organizare. După primul război mondial, Rwanda trece sub administrare belgiană cu mandat din partea Națiunilor Unite. Sub administrația belgiană, lucrurile încep să se schimbe. Păstrând în mare vechile forme de organizare, belgienii au făcut totuși câteva schimbări în structurile de conducere ale Rwandei. Aceste schimbări vor constitui o cauză importantă a genocidului rwandez. Astfel, coloniștii belgieni se vor folosi de etnicii tutsi considerati de germani “superiori rasial”, fiind mai deschisi la culoare :), pentru a domina populația formată în cea mai mare parte din etnici hutu.

    Ce s-a întâmplat mai exact dupa obtinerea independentei in 1962? Tensiunea dintre cele două etnii, Hutu (care erau susţinuţi de preşedintele Juvenal Habyarima, aliat Franţei) şi Tutsi (care sperau să obţină ajutor din partea SUA), are la bază perioada colonială, mai exact anul 1916 când apar cei dintâi colonişti belgieni. Odată cu introducerea în rândul populaţiei a cărţilor de identitate, oamenii au devenit mai conştienţi de atuurile sau neajunsurile lor. Etnia era un caracter definitoriu deoarece belgienii îi considerau pe Tutsi superiori celor din etnia Hutu şi tocmai de aceea primii s-au bucurat de anumite privilegii, lucru ce a creat antipatii în rândul celorlalţi.

    În anul 1962, când Rwanda îşi obţine independenţa, Hutu preia puterea şi îi desconsideră pe cei din etnia Tutsi, făcându-i responsabili de toate problemele naţiunii. În semn de protest ia naştere RPF (Forţele Patriotice din Rwanda, în frunte cu Paul Kagame ce lupta pentru drepturile Tutsi). Un acord de pace este semnat de Habyarima şi Kagame. Dar acesta îşi pierde validitatea în momentul în care avionul ce îi transporta pe preşedintele Rwandei şi cel al Burundiei, Cyprien Ntarzamira, se prăbuşeşte în urma unui atac aerian.

    Acesta este momentul în care se declanşează genocidul rwandez. Cei din RPF sunt învinovăţiţi, lucru ce duce la un atac din partea extremiştilor Hutu şi la moartea a cel puţin 800.000 de oameni, în special din etnia Tutsi, în perioada aprilie-iunie 1994. În iulie, RPF pune stăpânire pe Kigali – capitala Rwandei, moment în care membrii ai etniei Hutu au început să fie omorâţi. Mulţi dintre ei au fugit din ţară.

    Totuşi, mai sunt câteva aspecte ce ar trebui precizate. Lucrurile au fost lăsate la voia întâmplării. Deşi există documente care să ateste faptul că SUA şi Franţa erau la curent cu situaţia de pe teritoriul rwandez, ONU a decis să nu intervină şi astfel războiul civil dintre cele două etnii s-a transformat într-un genocid.

    Jared A. Cohen, în lucrarea sa „One Hundred Days of Silence: America and the Rwanda Genocide”, consideră genocidul din Rwanda rezultatul unei „politici de non-intervenţionism”, ceea ce subliniază eşecul Statelor Unite pentru că au ales să nu acţioneze.
    Atât Franţa cât şi SUA, doi dintre membrii permanenţi ai Consiliului de Securitate a ONU, fuseseră informate de ceea ce avea să se petreacă. Cu toate acestea interesele materiale au fost mai importante decât cei care au murit. Franţa îşi închipuia că dacă Hutu îi înlătură pe Tutsi, RPF (chiar dacă erau susţinuţi de americani) ar fi fost mult mai uşor de învins. SUA, de cealaltă parte, spera la respingerea actualului guvern de către celelalte state ale lumii, lucru foarte favorabil pentru Tutsi şi RPF, care ar fi ajuns la putere – lucru care s-a şi întâmplat.

    Numai că preţul acestui joc a costat viaţa a aproape un milion de oameni.

    (sursa: http://ralucaboboc.wordpress.com/page/2/)

    Asadar azi civilizatele state occidentale vor sa stopeze riscul de genocid intr-un conflict de natura tribala intro tara care doar intamplator are si resurse petroliere :)

    Din punctul meu de vedere eu nu consider ca cei care din intamplare se nasc cu fundul pe niste resurse naturale deci necreeate de munca lor sau a parintilor lor nu au drept absolut privind utilizarea acestora asa cum nici eu nu as avea voie chiar daca as putea sa extrag oxigenul din atmosfera sa-l depozitez si sa-l vand la kg sau m*3, ca o resursa ce mi-ar apartine.:)

    Chiar si cu un grad inalt de ipocrizie, prefer interventia aceasta din Libia noninterventiei din 1994 din Ruanda

  20. 20 marius martie 23, 2011 la 10:25 am

    @Harabula,
    E OK,nu-i bai…

  21. 21 Aya martie 23, 2011 la 10:30 am

    CAZAND IN CAPCANA DELIMITARII DE ADRIAN SEVERIN, PSD VA INTRA IN ZODIA FRICII DE KOMISAR

    Adrian Severin este victima unei mistificari.
    Scenariul s-a pus in opera PRIN presa.
    Falsa imagine de corupt a fost amplificata si “livrata” (aparent public- in fapt, destinatarul era PSD) prin vocea stridenta a komisarului Swoboda.
    In cazul acestuia, tipatul isteric (foarte asemanator cu al Monicai Macovei si “coincident” cu al acesteia; nu cred in coincidente!) a tinut loc de discurs iar pumnul in masa, de argument.

    “Severin sa-si dea demisia”- striga, fara alt temei in afara bunului plac, de la Bruxelles, komisarul Swoboda, ca sa se auda pana la Bucuresti, in Kiseleff 10.
    “Ponta sa-l dea afara pe Severin din PSD”- se isteriza, “coincident”, Monica Macovei.

    Fara a realiza colosalul pericol, in egala masura al atitudinii nedrepte si al precedentului periculos, Victor Ponta anunta ca i-a solicitat lui Severin demisia din partid.
    Din pacate, sub presiunea starii create (in baza unor false acuze si a unei deturnari mediatice) de komisarul Swoboda, Victor Ponta nu a sesizat ca este pe cale sa reproduca, la Bucuresti, ceea ce se petrece la Bruxelles: executia politica a lui Adrian Severin in baza unei judecati sumare, de catre komisarul Swoboda (de coniventa cu un alt komisar- Schultz; cum am mai spus: “l’allemand et l’autr’chien” uniti impotriva valorsului roman Severin).

    Il sfatuiesc insistent pe Victor Ponta sa incerce sa priveasca IN VIITOR, la ceea ce va antrena o astfel de atitudine, in PSD, pe principiul dominoului.

    Daca PSD nu va opri judecarea sumara si executia politica a lui Severin, inevitabil vor urma ALTII care vor fi acuzati, prin vocea komisarului Swoboda (sau a altuia, ca el), fara argumente si in baza bunului plac.
    Inevitabil, komisarii vor cere executarea politica a acestora.
    Odata creat precedentul, prin cazul Severin, urmatorii acuzati vor avea aceeasi soarta.

    ESTE DEMONSTRAT ca, in astfel de situatii, intr-o structura (in speta, un partid) apar la rampa indivizi care se constituie atat intr-un “tribunal al acuzarii” cat si in pluton de executie.

    Atentionam, zilele trecute, asupra faptului ca in PSD exista “miscari” ale unor indivizi grupati (la vedere sau nu!!!!!) pe langa “platforma Ramada”, care incearca sa determine un nou Congres, cu scopul debarcarii lui Victor Ponta.

    Daca Victor Ponta va afirma ca nu se teme, intrucat se stie nevinovat politic (si, evident, loial PSD) inseamna ca nu realizeaza similitudinea intre precedentul Severin (pe cale a se crea) si ceea ce i se pregateste: o executie politica sumara (asa cum s-a intamplat, revoltator, si cu Adrian Nastase in 2006- “coincident” tot in urma “argumentului pumn in masa” dat de komisarul Swoboda).

    Repet: apare de la sine prefigurarea unui climat de frica generalizata, fiecare realizand ca pozitia sa depinde strict de buna vointa “unui” (sau “altui”) Swoboda. Totul se prefigureaza a semana, ca doua picaturi de apa, cu situatia anilor terorizanti ai supunerii fata de bunul plac al sefilor de la Kremlin.

    In aceste condirii, PSD ar deveni un partid care va putea fi usor demontat, destucturat prin inlaturarea liderilor valorosi si incomozi- si, apoi, transformat prin “vointa komisariala” intr-o marioneta, fiind exclusa orice idee de forta politica.

    Pentru climatul care se va instala in PSD (daca nu se va renunta la executia politica sumara a lui Severin) vor fi mai potrivite ca oricat unele pasaje din discursul “DESPRE FRICA” al lui Adrian Nastase, rostit la Consiliul National PSD din 22 februarie 2008.
    Citez:
    “frica tinde sa devina (…) o fantoma cu drept de decizie in partide”;

    “solutii individuale (…). De frica. Daca exista intr-adevar o formula prin care acest partid (PSD; n.A.) poate fi distrus, atunci aceasta este. PSD a depasit mereu perioadele dificile prin unitate. Si tot prin unitate a reusit perioadele lui bune. Cei care ne-au studiat, stiu lucrul asta. Nici noi nu ar trebui sa-l uitam.”

    “sa nu acceptam ideea vreunei “cardasii”… Ma refer la jocuri obscure facute special sa ne rupa in bucati si sa ne faca mai usor de mestecat. Pentru ca PSD s-a dovedit mereu greu de digerat pentru oricare adversar. Noi nu reprezentam PSD, dragi prieteni, decat impreuna. Umarul colegului de langa noi ne va face sa suportam usor orice fel de presiune pe propriul nostru umar.”

    “Ni se cere sa colaboram cu unul sau cu altul pentru ca sa facem posibil un joc sau altul. Nu in interesul nostru. Doar pentru moment si doar de frica. In ultimii ani, am fost arbitrii multor asemenea jocuri.”

  22. 22 Oana martie 23, 2011 la 10:38 am

    Sunt … o ardeleanca.
    Incerc sa strig si raman muta – de uimire, de necaz, de neputinta, de teama ca perfidia ungurilor a ajuns la cel mai inalt stadiu si merge mai departe.
    Nu am ajuns la ura etnica. Sunt numai stupefiata cum castiga ei teren fara sa-i opreasca nimeni. Boc si ai lui trebuie schimbati, corect, ne lasa dezorientati in fata prostiei, ne lasa fara aer, cu lacrimi uscate….
    dar in momentul de fata toata atentia trebuie sa fie “pe unguri”.
    Va rog !
    Au spus ca romanii sunt prosti si le vor obtine toate pe neobservate.
    Asa sa fie domnule ?
    Ii lasam sa castige in judete, Primarii, C.Judetene, pentru ca noi propunem cate trei candidati iar ei merg pe unul singur.
    Este simplu sa-i invingem in judete: aliati-va si propuneti unul singur, dintre romani, chiar daca nu este din partidul dv. Orgoliul de partid in acest moment nu trebuie sa fie inaintea orgoliului de tara .
    Nu pot sa cred ca lasati sa se faca regiunile propuse de ei -Ardealul il delimiteaza ca inainte de Trianon, e primul pas spre o stratagema ulterioara, perfida, de a desprinde aceasta zona, de a impune romanilor din nou, suprematia lor !!!!!!!!
    Nu-i lasati !
    O mare nelamurire am privind posibilitatea stoparii hunilor astora: daca in nici o tara din lume, cu toate cele impuse de UE, nu exista PARTID ETNIC si mai ales la guvernare, NOI, de ce nu-i putem scoate din viata NOASTRA politica ?
    Juristii nu pot gasi motivatia legala ? Una cat de mica ?
    Sa nu mai vad NICI UN UNGUR in Guvern as vrea !!!
    Asta e primordial.
    Inaintea detronarii celui care conduce Romania ascutind coasa, taind iarba, decojind copacii, sarind santuri si cantand Cureaua lata.
    Cineva trebuie sa vegheze; ca Serviciile secrete il vegheaza numai pe besescu, pe fetele lui si atat.
    Stiu ce spun. Fara patima spun. Spun din teama de viitor hortist.
    Sunt doar o ardeleanca.

  23. 23 Mofturosul roman martie 23, 2011 la 10:46 am

    @ marius & @ harabula

    Permiteti-mi – va aplaud.
    Si mai permiteti-mi sa punctez: acel cetatean roman/maghiar sau cum o vrea el sa se numeasca, e treaba lui, SI-A ATINS SCOPUL NU SPINZURIND PE “AVRAM IANCU” CI OCUPIND UN SPATIU DE… LATIFUNDIAR IN MASS MEDIA! Pe vremuri, de mult de tot, pe cind Grecia antica deschidea calea a ceea ce azi numim “democratie”, locuitorii acelei tari au “inventat” o pedeapsa: anume acelora ce comit acte profund antisociale, nimeni sa nu le mai rosteasca numele. Dupa 2.500 de ani de progres, noi procedam exact invers.
    Dar ca problema de fond, trebuie sa admiteti si d-stra, toti, cei care aveti rabdarea sqa ma cititi: “nationalismul” este o tara a Europei. Nationalism este in Spania, in Italia, in Belgia… sa mai vorbim de fosta Cehoslovacia? De fosta R.S.F. Iugoslavia?
    Nationalismul, in spatiul european, actioneaza ca virusul gripei: swe raspindeste usor si mereu dezvolta noi tulpini…

  24. 24 teostanc martie 23, 2011 la 10:48 am

    @Adrian Nastase,
    Sigur ca aveti dreptate cand spuneti ca nu poate exista patriotism si nationalism fara demnitate nationala dar cred ca numai demnitatea natioanala nu este suficienta pentru coeziunea tarii. Ar fi bine ca Romania sa fi fost un centru de interes prin nivelul de trai, educatie, invatamant, sanatate si cultura. (iertati-mi va rog pleonasmul)
    Insa, dupa cum merg treburile in tara noastra, suntem departe de a atinge acest deziderat. Atunci tot ce se poate face este intrventia factorui politic pentru a nu incarca excesiv sentimentele nationaliste, de o parte si de alta, dreapta masura in toate, pentru romani si pentru maghiari; drepturi si obligatii la fel.
    Dupa ce Romania a permis moldovenilor de etnie romana sa obtina cetatenia noastra m-am gandit imediat la pericolul ca Ungaria sa procedeze la fel, ceea ce s-a si intamplat.
    Daca eu, o persoana necalificata politic, am avut aceasta premonitie ma mir ca seful statului, primul ministru, ministrul de externe si parlamentarii, exponentii calificati ai poporului roman nu au avut aceasta temere. Pana la urma problemele sunt cam simetrice.
    Mesajul meu, dincolo de comentariu, este pesimist. Ne meritam aceste necazuri daca l-am ales presedinte, de 3 ori ! (adaug si votul de la suspendare) pe dl Basescu, un om ambtios, impulsiv si mai mult mistocar decat politician.

  25. 25 ilie martie 23, 2011 la 10:52 am

    Mi se pare un lucru interesant cu fregata pe care o trimite Basescu. Nu e fregata achizionata de guvernul condus de dvs. si pe care o “hulea” Basescu?
    In evz.ro scrie ca e cumparata in 2005 dar de fapt este in 2003. O alta mica greseala inofensiva:) (au uitat saracutii la cate tone de hartie au scris despre acest subiect).

  26. 26 George Ban martie 23, 2011 la 11:06 am

    Pentru Harabula, cu dispret:
    Premiul pentru cinste in politica ii e rezervat Robertei Anastase.

  27. 27 Aya martie 23, 2011 la 11:12 am

    @

    Contele

    Iti raspund punctual:

    1. Nu am o “slabiciune” pentru Adrian Severin, dar admiratie pentru intelectual si pentru valorosul om politic care a slujit de exceptie interesele Romaniei la Bruxelles (motiv pentru care a si intrat in vizorul tandemului “l’allemand et l’autr’chien”).

    2. Nu-mi amintesc ca Printul sa fi afirmat ca l-a avut profesor pe Adrian Severin. A spus doar ca l-a cunoscut ca profesor- ceea ce imi pare o nuanta care nu “bate” catre “culoarea” pe care pari a o vedea tu.

    3. Adrian Severin este victima unui scenariu mistificant iar falsa acuza de coruptie are la baza STRICT tipatul isteric al komisarului Swoboda (sustinut, in surdina, de Schultz, aflat in conflict cu Severin din motive personale!!!) al carui unic argument este pumnul in masa (seamana izbitor cu “argumentele” Kremlinului si ale KGB-ului dintr-o epoca pe care o credeam demult depasita).

    3. Nu cred in coincidente.
    Tipatul isteric al komisarului Swoboda, care cerea executarea politica sumara a lui Severin a “coincis” cu tipatul isteric al Monicai Macovei care a solicitat excluderea lui Severin din PSD- deci, tot executie politica sumara, la Bucuresti.

    4. Adrian Nastase a pledat cauza ratiunii, opunandu-se executiei politice sumare a lui Severin (evident victima unei mistificari, repet!) care, daca nu va fi oprita, va reprezenta un precedent extrem de periculos in PSD.
    Mai mult, PSD va intra in zodia fricii de komisar- caci, in baza precedentului, sigur ar urma alte executii politice sumare, la solicitarea isterica, fara argumente, a “cate unui Swoboda” (numele nu conteaza).

    5. Sub presiunea starii create (in baza unor false acuze si a unei deturnari mediatice) de komisarul Swoboda, tanarul si mai putin experimentatul om politic Victor Ponta nu a sesizat ca este pe cale sa reproduca, la Bucuresti, ceea ce se petrece la Bruxelles: executia politica sumara a lui Adrian Severin, de catre komisarul Swoboda (de coniventa cu un alt komisar- Schultz; cum am mai spus: “l’allemand et l’autr’chien” uniti impotriva valorsului roman Severin).

    IMPORTANT: in cazul lui Victor Ponta, rau intentionatii”sfatuitori” (cunosc cel putin unul dintre ei- deocamdata, nu ii dau numele) au actionat psihologic SI alimentand elementele specifice formatiei (si structurii) sale de procuror.
    Din pacate (cel putin pana acum!) actiunea de tip persusiv, asupra (procurorului) Victor Ponta a avut efectul scontat de respectivii.

    5. Martin Schultz (neamtul din tandemul “l’allemand et l’autr’chien”) are un conflict de ordin personal cu Severin.
    Ideea lui Schultz “il ascultam pe Severin si cercetam situatia, dar intai sa-si dea demisia” este echivalentul executiei pe scaunul electric, dupa care executatul poate fi declarat nevinovat.
    Severin va ramane- si trebuie sa ramana!- europarlamentar roman.
    Iar daca lui Schultz (ca sa te citez) “nu-i place, sa stea acasa”.

    6. Ma abtin (deocamdata) sa comentez faptul semnalat de tine- anume ca Ion Iliescu ar fi “in principiu” de acord cu ceea ce se prefigureaza a fi, fara putinta de tagada, executia politica sumara a lui Adrian Severin.

    7. Adrian Severin este recunoscut pentru faptul ca “nu ramane dator”.
    Decizia lui Victor Ponta a fost pripita, urmare a persuadarii sale de catre sfatutori foarte rau intentionati (repet, cunosc cel putin unul- deocamdata, nu-i dau numele).
    Adrian Severin este unul dintre cei care l-au sprijinit puternic- atat direct, explicit, cat si indirect, implicit- pe Victor Ponta pentru a accede la presedintia PSD.
    (Am salutat acest lucru- il salut si acum. )
    Si in acest caz, ma abtin, deocamdata, sa detaliez, suplimentar, subiectul.
    ADAUG, INSA :
    Daca PSD nu va opri executia politica sumara a lui Adrian Severin, inevitabil vor urma ALTII care vor fi acuzati, prin vocea komisarului Swoboda (sau a altuia, ca el), fara argumente si in baza bunului plac.
    Inevitabil, komisarii vor cere executarea politica sumara a acestora.
    Odata creat precedentul, prin cazul Severin, urmatorii acuzati vor avea aceeasi soarta.

    Nu doar intuitia- dar si anumite stiri discrete, “decriptate”- ma fac sa afirm ca urmatorul va fi exact Victor Ponta.

    A bon entendeur, salut!

  28. 28 blogideologic martie 23, 2011 la 11:14 am

    Doream de ceva timp să antamez un subiect mai delicat de macroeconomie : Analiza statică a stărilor macroeconomice în urma unui şoc exogen (Comparative Statics). La „revoluţia română” din 1989 (de-a fost revoluţie) s-a produs un asemenea şoc exogen. Deosebirea dintre termenii „endogen” şi „exogen” în teoria economică se referă la sursa de cauzalitate. Omul în capitalism trebuie să se comporte ca un „agent raţional”. Metafizicianul român Nae Ionescu (parcă a trăit în capitalism, nu-i aşa ?) declara în Prelegerile anului 1926 ţinute la Universitatea din Bucureşti pentru noua „dăscălime română” (cea veche fusese decimată în primul război mondial pentru că generalul Berthelot observase, foarte corect, faptul că învăţătorii şi profesorii din preuniversitar învăţau foarte repede şi foarte bine regulile de luptă în războiul modern, şi drept consecinţă erau trimişi cu plutoanele în linia întâia, de unde a rezultat şi hecatomba românească a „dăscălimii”, o dăscălime animată de sentimente patriotice) că discursul raţional trebuie rulat pe „firul roşu” de cauzalitate. „Firul roşu” nu este bolşevic, nici leninist nici marxist, ci aparţine unui arhetip cultural din Romania. De pe vremea dinastiei macedonene care a încercat, şi a reuşit, să restaureze puterea flotei romane. Extrem de bine dotată. Parâmele sale erau alcătuite din robuste fibre de cânepă împletite în jurul unui fir de mătase. Regele Alfred cel Mare, foarte, foarte atent la evoluţia civilizaţiei excelenţei din Romania Orientală, copiase acel model pentru Royal Navy. Revoluţionarul rus Lenin, atunci când studia doctrine în Biblioteca Britanică din Londra, aude sintagma. I se pare interesantă. Crede că-i pur engleză, şi o transplantează în Rusia. Ironia culturală căreia îi cade victimă ideologul rus Vladimir Ilici Ulianov este aceea că sintagma-i de fapt originară din Romania Orientală. În modelele economice se face distincţia între două tipologii de cauzalitate : endogene (cu sursa ori cauza aflată în interiorul modelului economic) şi exogene (cu sursa ori cauza aflată în exteriorul modelului economic). Vorbeam despre comparaţiile termodinamice introduse în economia politică mai ales de către Paul Samuelson şi Nicolae Georgescu-Roegen. Ei bine, această Analiză statică a stărilor macroeconomice în urma şocurilor exogene (Comparative Statics) are drept analog termodinamic principiul Le Châtelier. Economiştii japonezi încearcă să facă o comparaţie între stabilirea echilibrului economic după cutremurul de la Kobe din anul 1995, şi restabilirea echilibrului economic după recentul tsunami. Acesta este un exemplu de analiză comparativă statică. Dar, după recentul cutremur şi tsunami urmate de un dezastru nuclear evoluând din rău înspre mai rău, şi în condiţiile globalizării ce creează interdependenţe neaşteptate, se constată că dezastrul japonez are consecinţe negative asupra rezultatelor economice ale firmei Apple. Piaţa bursieră, în general teribil de sensibilă, a reacţionat imediat şi acţiunile lui Apple au scăzut cu 7 %.

  29. 29 Aya martie 23, 2011 la 11:15 am

    @

    Larisa

    Vezi ca ti s-a lipit, de “feminism”, o guma de mestecat!

  30. 30 Aya martie 23, 2011 la 11:19 am

    @

    Contele

    Cataloghezi cu precizie decizia lui Blejnar de a-l detasa pe acel individ cu minte bolnava (nu merita sa-i repet numele) la Abrud.
    Nu trebuie sa te mire: a luat acea decizie in perfecta concordanta cu sine.

  31. 31 Harabula martie 23, 2011 la 11:20 am

    @Mofturosul roman
    Comentariul d-tale mi-a amintit de Herostratus care a dat foc Artemisionului (templul zeitei Artemis din Efes), numai pentru a fi celebru (356 î.d.H. -daca nu ma insel).
    Pedeapsa a fost ca nimeni, niciodata, sa nu-i pronunte numele. In ciuda acestui fapt, numele i-a ramas in istorie.
    Cred ca prin grija Opozitiei, Barna si-a atins scopul. Intentia lui a fost sa provoace valuri si goarnele “patrioice” nu fac altceva decat sa le amplifice.

  32. 32 George Ban martie 23, 2011 la 11:24 am

    Cat de meschini si ticalosi sunt cei din gashca marinarului! Au fost suficiente cateva cadre date la TV si au sarit ca niste hiene turbate la gatul lui Severin. Pai parca se spunea ca vinovat esti doar atunci cand se da cu ciocanul in masa! Iar marea hoata R Anastase, in loc sa stea dupa gratii, a fost laudata pentru curajul de a fura! Ce s-ar fi intamplat daca o astfel de facatura idioata l-ar fi atacat pe “zeus” sau pe “hera”? Ragetele hienelor portocalii ne-ar fi asurzit. Chiar cu film “pe bune”, au spus ca e trucat.
    Evident, cei mai agresivi sunt vesnicii mosnegi carcotasi Harabula si ion adrian. Doi oameni de nadejde ai regimului ceausist!
    Nu stiu daca Dl Ponta a procedat corect sau nu. Sunt argumente si de o parte si de alta. Dar in orice caz, salut pozitia ferma a Dlui Severin.

  33. 33 Aya martie 23, 2011 la 12:06 pm

    PSD OPEREAZA CU DUBLA MASURA IN CAZUL SEVERIN!

    Persuadat de sfatuitori foarte rau intentionati (ma abtin sa dau nume, deocamdata!) care au stiut sa activeze mecanismele psihologice specifice formatiei (si structurii) sale de procuror, Victor Ponta nu a sesizat ca, in cazul lui Adrian Severin- caruia i-a cerut demisia din partid inainte de a i se stabili vinovatia in baza unor probe concludente- opereaza cu dubla masura.

    Respectul fata de adevar ma determina sa semnalez acest lucru prin referire la un alt caz (cu precizarea ca nu am nimic impotriva acelui om- dimpotriva, doresc sa fie sustinut in continuare si sper ca lucrurile sa se clarifice cat mai repede intrucat cred cu tarie ca este vorba de o mistificare).

    Cazul Constantin Nicolescu se afla in derulare.
    Ne aflam in fata unei mistificari (“lucratura” fiind mult mai subtila si mai profunda decat ar putea fi unii tentati sa creada).
    Am salutat- si salut- decizia PSD de solidaritate cu Nicolescu.
    Am salutat- si salut- atitudinea explcita a lui Victor Ponta de sustinere politica si umana a presedintelui CJ Arges, Constantin Nicolescu, acuzat absurd de DNA printre altele, de luare de mita, in lipsa oricaror probe.

    Cazul Severin se afla in derulare.
    Adrian Severin este victima unei mistificari (intre altele, este fals acuzat pentru ceea ce unii au numit luare de mita)
    Victor Ponta (care a creditat, din pacate, sfatuitori foarte rau intentionati!) nu doar ca nu se arata solidar cu Adrian Severin, politic (si uman), dar, desi nu exista probe, ii solicita demisia din PSD.
    Daca lucrurile nu se schimba, foarte curand (maine) vom asista la executia politica sumara a lui Severin.

    Este evident ca in PSD s-a operat cu dubla masura, in cazul lui Adrian Severin.

    Ce diferentiaza cazul Nicolescu si cazul Severin?
    Doua lucruri:
    1. Spre deosebire de cazul Nicolescu, in cazul Severin a fost solicitata executia politica prin vocea stridenta a komisarului Swoboda, in baza bunului sau plac (dar, in zona nevizibila din spatele lui Swoboda exista o determinare marsava puternica).
    2. Spre deosebire de cazul Nicolescu, in cazul Severin au intervenit, insistent, pe langa Victor Ponta, sfatuitori foarte rau intentionati- pe care, din pacate, acesta i-a creditat (curand, s-ar putea sa dau CEL PUTIN un nume).

    Din pacate, Victor Ponta este pe cale sa desavarseasca operarea cu dubla masura in cazul Severin.
    Am detaliat deja care sunt pericolele acestei capcane (dincolo de inacceptabila dubla masura).

    P.S.
    Pana maine, mai este ziua de azi, cand lucrurile pot fi, inca, remediate.
    Desigur, va ramane rana sufleteasca a lui Severin, care va “sangera” o vreme. Cu grija, insa, poate fi cicatrizata.
    Dar, important este ca poate fi restituita meritata solidaritate si evitata executia politica sumara- mai ales ca Severin NU este vinovat, totul fiind o mistificare realizata SI prin deturnare mediatica.

  34. 34 Marcus martie 23, 2011 la 12:07 pm

    Chiombu’ Pleaca La Razboi !

    Intrunit ieri in sedinta de urgenta, sub presedintia d-lui Basescu Traian, Guvernul Romaniei, dupa ce a analizat fulminantul succes financiar inregistrat de compania TAROM cu ocazia aducerii in tara a celor 30 de cetateni romani in cadrul unei operatiuni umanitare de reaptriere a lor de la locul unui sinistru major (cutremur, tsunami, contaminare radioactiva etc) prin taxarea cu 1000 usd per cap de sinistrat, a hotarat in unanimitate elaborarea unei Ordonante de Urgenta prin care sa se extinda si la alte servicii asemanatoare acest sistem de coparticipare pecuniara, importanta sursa de venit la buget, respectiv de scoatere a Romaniei din criza la 31.03.2011, orele 06.30 p.m.
    Proiectul acestei Ordonante prevede ca in cazul interventiei cu serviciul medical de ambulanta sau alte mijloace SMURD, beneficiarii acestor servicii (bolnavii, accidentatii, decedatii etc) sa contribuie pe loc cu 50% din cotravaloarea interventiei, costul acesteia pana la locul solicitarii urmand a fi suportat de catre stat, in caz contrar ei urmand sa fie lasati la locul interventiei pana cand vor face rost de sumele respective. In situatii de incendii pagubitii trebuie fie sa prezinte la sosirea pompierilor polita de asigurare, fie sa achite cash jumatate din costul interventiei plus consumul de apa folosita, 50% din costul transportului fiind suportat de catre buget. Serviciile de Salvamar si Salvamont vor afisa liste cu tarifele practicate in caz de salvare in locuri vizibile si accesibile excursionistilor si turistilor inotatori. In caz de calamitati naturale inundatii, cutremure etc. populatia sinistrata va suporta in proportie de 100% interventiile necesare, ca doar n-o astepta sa le plateasca statul asa ceva.
    Guvernul are in vedere si impozitarea donatiilor facute in scop caritabil, ca aia de au donat inseamna ca au bani, asa ca pot plati si o taxa de 50% din donatie catre stat. In cazul parastaselor si a traditionalelor pomeni cu mese colective Guvernul intentioneaza sa impoziteze contravaloarea alimentelor si bauturilor date intru memoria decedatilor cu cota unica de impozitare plus TVA pentru coliva, colaci, tamaie si lumanari. Vor fi scutite de taxe hainele decedatului date de pomana urmasilor.
    Functie de succesul acestei noi operatiuni Guvernul va lua masurile necesare pentru extinderea acestui gen de activitate fiscala.
    In cadrul aceleeasi sedinte, ca urmare a hotararilor luate in CSAT, de trimitere a unei fregate de razboi in zona de conflict din Libia, in vederea armarii si punerii in functiune a acesteia intr-un termen rezonabil de treizeci de zile, Guvernul Romaniei, personal d-l presedinte Basescu Traian, fac apel la toti marinarii disponibilizati din Marina Militara si trimisi la casili lor, sa se prezinte de urgenta la Comandamentul Marinei Militare din Constanta, in vederea participarii la o selectie destinata formarii echipajului acestei fregate. Personalul disponibilizat este rugat ca, in limite rezonabile, sa faca rost si de piese de schimb pentru fregata, rachete sol-aer, sol-sol si munitie pentru armamentul din dotare si eventual o canistra, doua de motorina per persoana ca rezerva de combustibil (50% va fi aprovizionata din surse guvernamentale).

    Prim Ministru
    Boc Emil
    Ministru Apararii Nationale
    General cu patru stele si un asteroid
    Oprea Izmenaru’

  35. 35 alex martie 23, 2011 la 12:07 pm

    In cam in orice stat din UE, individul ar fi fost arestat. In SUA, ar fi primit si o condamnare, pt ca o asa manifestare ( dincolo de implicatiile sovine, iredentiste etc ) arata si o inclinatie spre violenta ( as putea spune caracteristica, dar nu o sa o fac :P ) Si la noi ce se intampla? Nimic, ca sa nu se strice fragila coalitie guvernamentala. Asta e mai mult decat un furt, deja e tradare .

  36. 36 Alex martie 23, 2011 la 12:09 pm

    Au sarit la gatul lui Severin pentru a deturna atentia de la gesturile ofensatoare ale lui Baconschi & co. Asistam la cele mai grave atacuri indreptate impotriva sigurantei nationale si a demnitatii romanilor, iar noi ne hlizim la cazul Severin, de altfel incheiat.

  37. 37 Cârcotaşu martie 23, 2011 la 12:11 pm

    Domnule Năstase,
    Interesant subiectul propus şi de permanentă actualitate. Îndrăznesc însă a ieşi din topic şi a vă ruga să-mi lămuriţi o nedumerire:
    Aflăm că la Senat, iniţiativa UDMR privind modificarea şi completarea legii 315/2004, a trecut fără vorbă multă, “pe şest”, prin acord tacit. Adică nu a ajuns pe ordinea de zi în timp util pentru a fi dezbătută, aşa că se consideră adoptată. Şi da, este vorba tocmai despre dezvoltarea regională, temă absolut întâmplător discutată aici, pe blogul dumneavoastră, în sensul susţinerii acestui demers, de către… nu spui cine, persoane importante.
    Şi sigur, se vor găsi imediat unii să spună: Ei şi ce? Pentru a nu mai spune asta, e bine de ştiut că una din regiunile de dezvoltare propuse de UDMR este exact pe graniţele Ardealului rupt prin Diktatul de la Viena.
    Nelămurirea mea este următoarea: Cum de este posibil să se ajungă la adoptări de genul acesta, prin “acord tacit” (şi pare-se că nu e pentru prima oară), ce rol joacă opoziţia în această comedie?
    Este nevoie ca vreun ONG, ceva, să monitorizeze proiectele depuse şi termenele lor de dezbatere? Sarcina reprezentării în Senat depăşeşte puterile senatorilor “opoziţiei”?
    În timp ce aceeaşi opoziţie se lamentează că nu-şi poate promova moţiunile de cenzură, se pare că nu manifestă entuziasm nici în a dezbate şi a bloca eventuale proiecte de legi ale puterii nici în situaţia, imposibilă, în care aceasta ar avea nevoie de votul a 2/3 pentru adoptare. E mai simplu prin acord tacit!

  38. 38 Marcus martie 23, 2011 la 12:13 pm

    @harabuleo, fin, “suptil’ iesti dat dreacu de ‘telectual care iesti recunocut pana si de aya.. Bag seama ca iar ai probleme dosnice cu eliminarea viermilor intestinali si vii si te scarpini pe blogul d-lui Nastase. hatrabuleo, masochism. masochism, nea ,da’ ia si talica din cand in cand o pauza, ca nu strica, mai te refaci la unicul neuron si la obraz, cat de cat, acolosea.

  39. 39 Aya martie 23, 2011 la 12:16 pm

    PENTRU VICTOR PONTA:

    Legat de faptul ca, in cazul Severin, Victor Ponta a creditat foarte rau intentionatii sfatuitori (nesesizand ce se pregateste, pe principiul dominoului) ii dedic- cu rugamintea de a analiza cu mare atentie mesajul textului

    BALADA PURICELUI

  40. 40 Andi martie 23, 2011 la 1:09 pm

    Severin a devenit insolent. ”Cine e Ponta să-mi ceară mie demisia?”

    Este insolența aia de gargaragiu aspirant la nomenclaturism, format în gașca nucleu de moștenitori de la Ștefan Ghorghiu.

    Domnule Năstase, sunteți prea tolerant cu unii șerpi! PROSTIA-INGĂMFAREA GOMOASĂ – LĂCOMIA sunt taxabile și trebuie taxate ferm, ca să nu contamineze.

  41. 41 Alex martie 23, 2011 la 1:18 pm

    Sa sintetizam cateva actiuni de lobby pe langa autoritatile publice de la Bucuresti:
    1. Codul Muncii,
    2. lobby-ul maghiar si cel al UDMR – ului pe langa Ministerul de Externe, tolerat la infinit de catre Guvernul Boc,
    3. lobby – ul Ungariei pe langa Parlamentul Romaniei cu ocazia dezbaterii proiectului de lege privind statutul minoritatilor.

  42. 42 Vasile, martie 23, 2011 la 1:28 pm

    “s-au”

  43. 43 Aya martie 23, 2011 la 1:40 pm

    @

    Andi

    In mesajul din martie 23, 2011 la 1:09 pm te-ai autodefinit perfect (citez):
    “insolent”, “gargaragiu aspirant la nomenclaturism, format în gașca nucleu de moștenitori de la Ștefan Ghorghiu”.

    Referitor la indemnul tau privitor la intoleranta fata de (citez) “unii șerpi”
    si la opinia ta conform careia (citez) “PROSTIA-INGĂMFAREA GOMOASĂ – LĂCOMIA sunt taxabile și trebuie taxate ferm, ca să nu contamineze”:
    ai perfecta dreptate.

    Tocmai de aceea iti spun: sunt sigura ca ai foarte multa treaba si esti retinut aici.

  44. 44 Pam Pam martie 23, 2011 la 1:44 pm

    Singura diferenta intre un tigan care se duce in Occident sa mai “produca” niste bani este ca nomadul ia contact cu dusul odata la 2 saptamani, este imbracat ieftin ,are cagula pe fata si levierul in sac.Domnu Severin este un om care a ras o biblioteca pe putin, hainele de pe corpul lui depasesc minim 2000- 2999 euro,este europarlamentar, este un fin ce sa mai vorbim.Numai ca levierul dumnealui nu este in sac ci in creier, un creier foarte pretios si cultivat

  45. 45 Aya martie 23, 2011 la 1:45 pm

    @

    Alex

    La noi, un bolnav mintal precum acel individ este doar detasat in alt oras de “inteligentul” Blejnar- probabil, ca sa contamineze si acolo atmodfera.

    Pe de alta parte, dat fiind locul ales de Blejnar: nu cumva se are in vedere potentarea unor tensiuni, cu scopul escaladarii situatiei, astfel incat, in urma inflamarii lucrurilor (si a unei posibile “explozii”) sa apara pretextul interventiei in forta si a decretarii starii de urgenta?

    In acest mod “simplu”, s-ar rezolva si niste “promisiuni secrete externe” (sunt sigura ca nu e nevoie de detaliere) si, pe de alta parte, s-ar reduce drastic drepturile cetatenesti.

  46. 46 Mariana martie 23, 2011 la 1:54 pm

    Ce-a facut Adrian Severin,atat de diferit de altii,de tot se arunca in el cu atatea pietre!?!.Nu il cunosc decat de la tv,nu l-am avut nici profesor insa de cand l-am auzit a doua oara mi-am dat seama ca este un om de valoare.
    Uitati-va la agramatii care sunt”colegi”cu el si care au ajuns acolo prin frauda.Sunteti multumiti de ei?Ne reprezinta cu succes,merita pe deplin salariul pe care si-l iau de acolo?

  47. 48 Vasile, martie 23, 2011 la 2:19 pm

    Intrebare intrebatoare, nu neaparat pentru d. Nastase ca nici dansul nu se pricepe!

    Traian a”calculat” in CSAT chetuielile anticipate ale fregatei Ferdinand in misiunea acesteia de patrulare in Mediterana.
    Contele , Baronul , intro ordine descrescatoare a realitatii in care traiesc pe de o parte sau Harabula intr-o alta ordine nu stiu sau daca stiu tot nu cunosc faptul ca aceasta misiune a nascut prematur un mare paraindarat. Nu cred ca paraindaratul a fost calculat anticipat , el va face parte din cheltuielile extraordinare pe care o nava
    o face intr-o misiune comerciala sau de lupta.

    Eu doar va dau niste indicii .

    – In orice parteneriat NATO , navele aflate in misiune ,cu exceptia unor facilitati, isi platesc singure cheltuielile ,incepind cu aprovizionarea cu apa,combustibili,provizii , portuare in cazul escalelor prevazute sau neprevazute.Plata diurnelor sau salariilor, probabil o suma de aprox.4 mil.
    – Legea achizitilor publice.

    Acum sa nu credeti ca amiralul X cu un “diplomat” sau cu mai multi “diplomati”in care s-au stivuit 4 milioane de euro va face platile respective .
    Platile sunt facute intodeauna de un agent economic independent care se presupune ca castigat o licitatie pe acest caiet de sarcini specific ,agent economic local care negociaza cu agentii economici similari din zona cele mai bune oferte pentru aceste servicii .Agentul local deconteaza in termenii contractuali platile facute la MA.
    Daca nu va fi licitatie publica si nu va fi , cu incalcarea din nou ,in regim de urgenta sau extraordinar ,a legii achizitiilor publice , agentul economic nominat va fi cel cu paraindaratul,care in mod sigur va fi cu mult mai mare decit pacaleala pacalitului A. Severin!
    Ei dl. Nastase veti reusi de la nivelul dumneavoastra sa depistati care va fi agentul economic ?

  48. 49 powerbikers martie 23, 2011 la 2:25 pm

    UDMR cere oficial impartirea Romaniei in 16 regiuni
    Guvernul pregateste regionalizarea Romaniei dupa voia UE si a UDMR
    Senatul a adoptat tacit legea UDMR privind regionalizarea şi înfiinţarea Ţinutului Secuiesc. Ce spune opoziţia. Cum a reacţionat Emil Boc
    UDMR a depus in Parlament o propunere privind reorganizarea teritoriala a Romaniei in 16 regiuni de dezvoltare, in locul celor 8 existente in prezent.

    In urma unui studiu realizat, specialistii UDMR propun urmatoarele regiuni de dezvoltare: 1. Regiunea Botosani-Suceava; 2. Regiunea Bacau-Iasi-Neamt-Vaslui; 3. Regiunea Braila-Buzau-Galati-Vrancea; 4. Regiunea Constanta-Tulcea; 5. Regiunea Bucuresti; 6. Regiunea Calarasi-Ialomita-Ilfov; 7. Regiunea Giurgiu-Teleorman; 8. Regiunea Dolj-Mehedinti-Olt; 9. Regiunea Gorj-Valcea; 10. Regiunea Arges-Dambovita-Prahova; 11. Regiunea Arad-Caras-Severin-Timisoara; 12. Regiunea Alba-Hunedoara; 13. Regiunea Sibiu-Brasov; 14. Regiunea Covasna-Harghita-Mures; 15. Regiunea Bistrita-Nasaud-Cluj-Maramures; 16. Regiunea Bihor-Salaj-Satu Mare.
    Liderul UDMR Marko Bela sustine ca aceasta formatiune nu a fost niciodata de acord cu impartirea pe cele 8 regiuni de dezvoltare a Romaniei, din cauza ca acestea ar fi prea mari si nefunctionale, mai ales atunci cand este vorba sa fie accesate fonduri europene pentru dezvoltare regionala.
    Acesta a dat drept exemplu Ungaria, unde exista 7 regiuni de dezvoltare economica, in conditiile in care tara vecina are o suprafata de aproximativ 93.000 km patrati, fata de Romania care are circa 237.000 km patrati si doar 8 regiuni de dezvoltare.
    Liderul UDMR a mai afirmat ca a cerut procedura de urgenta pentru proiectul inaintat de formatiunea sa dar a recunoscut, totodata, ca “nu are iluzii” ca acesta va fi adoptat in actuala legislatura.
    Guvernul pregateste regionalizarea Romaniei dupa voia UE si a UDMR
    Prin aderarea Romaniei la UE, politicienii romani au acceptat reimpartirea administrativa a tarii, din judete in “euroregiuni”, care vor avea autonomie sporita si organe de conducere regionale (inclusiv parlamente regionale) care vor privi fonduri direct de la Bruxelles.
    Impartirea teritoriala poate fi facuta pe schema “agentiilor de dezvoltare regionala” sau pe provincii istorice. Spre exemplu, prin unirea celor trei judete Mures, Harghita si Covasna intr-o singura unitate administrativa se va deschide calea spre conturarea si recunoasterea juridica a entitatii autonome: “Tinutul Secuiesc”. Dealtfel, recunoasterea administrativa a teritoriului respectiv a reprezentat una dintre conditiile puse de catre UDMR pentru a intra la guvernare alaturi de partidul prezidential PDL.
    Presedintele Consiliului National Secuiesc (CNS), Izask Balasz (foto) a declarat sambata, la Targu Mures, ca spera sa faca pasi inainte pentru obtinerea autonomiei “Tinutului Secuiesc” in perioada in care Ungaria va detine presedintia Uniunii Europene. ”Ne pregatim si noi pentru viitoarele schimbari in politica europeana, in politica din Ungaria si, bineinteles, ca ne pregatim si pentru schimbarile care vor avea loc si la noi, in Romania. Ne asteptam in primul rand ca in cursul presedintiei UE care urmeaza sa fie indeplinita de Belgia, Spania si Ungaria, politica si responsabilitatea pentru comunitatile maghiare in afara Ungariei, in general pentru comunitatile minoritare din Europa, sa capete un accent mai mare. La ora actuala din program lipseste acest subiect”, a declarat Izsak Balasz.
    Referitor la autonomia maghiara, Traian Basescu s-a pronuntat in repetate randuri ca acest demers este unul imposibil. Problema e ca Uniunea Europeana cere acest lucru, iar Romania urmeaza sa se supuna, ca stat membru, infiintand la cererea UDMR si a UE a regiunii autonome, in cadrul euroregiunii “Dunare – Cris – Mures – Tisa”. (V.V.)

  49. 51 Socrate martie 23, 2011 la 2:28 pm

    Legi exista, dar nu se aplica.
    Codul penal – Actiuni impotriva ordinii constitutionale
    Art. 166 (1). – Initierea, organizarea, savarsirea sau sprijinirea de actiuni care pot pune in pericol sub orice forma ordinea constitutionala, caracterul national, suveran, independent, unitar si indivizibil al statului roman se pedepseste cu inchisoare de la 5 la 15 ani si interzicerea unor drepturi.
    Articolul de mai sus se potriveste ca o manusa actiunilor UDMR – autonomie, limba maghiara a doua limba oficiala, toata Transilvania sa invete maghiara (inca Vice-premierul Marko Bela dixit ), etc.
    Raman la parerea mea. O alianta USL-UDMR ( sau PSD-UDMR ) suna ca dracu’. UDMR este complice cu PDL ( pe care il santajeaza ) si alianta lor ( toxica ) a dus la dezastrul economic actual, la scaderea nivrelului de trai si la cresterea fara precedent a nivelului saraciei.

  50. 52 Andi martie 23, 2011 la 2:31 pm

    Dragă Aya, ești îndrăgostit(ă) de Severin?

    Este un om cu caracter mic. Știu de la o persoană apropiată, de o cinste și bun simț impecabile, care l-a avut asistent în practici înainte de 1989. Era scârbit când l-a văzut în FSN și, apoi, cel mai iubit de țărăniști ministru fesenist, după ce cu câteva zile înainte de 22 decembrie 1989 lozincărise fără jenă la ședința de partid!

  51. 53 Aya martie 23, 2011 la 2:32 pm

    @

    Doru34

    Observatia din finalul mesajului tau (martie 23, 2011 la 9:17 am) este, in egala marura, interesanta, pertinenta si ingrijoratoare.

  52. 54 LePrince martie 23, 2011 la 2:33 pm

    @Adrian Nastase
    @All

    Mi-a placut comparatia cu „guma de mestecat”. Expirata, fara arome, usor murdara, este luata din cand in cand si mestecata. Mie imi place in locul „gumei” sa compar tematica de gen cu „servitoarea batrana si consumata” de care toti s-au folosit cand au avut nevoie, dar au ascuns-o in „camera de la demisol” atunci cand aveau musafiri.
    In fond, evenimentele frivole de tip Barna sau „sotia ambasadorului” nu sunt decat mici pretexte pentru a rostogoli bulgarele. Preluate, mult difuzate, desantat prezentat, interpretate, lustruite, intoarse pe toate fetele, duc la reactii, mai mult sau mai putin inflamate sau inflamante. Urmeaza reactia „partii adverse”, ca apoi sa se ceara parerea tertilor, discutia se intinde, apar si reactii colaterale, care apoi sunt comentate si de o parte si de cealalta. La un moment dat, evenimentul frivol initial, este uitat, si se retine doar reactia. De aici bulgarele se rostogoleste si poate ajunge o avalansa. Barna a fost facut vedeta de catre televiziuni, desi nici el nu poate explica gestul, probabil nici macar nu a avut el ideea , dar a fost doar unealta unei puneri in scena. Efectul scontat a fost partial atins, un ins lipsit de suprafata sau profunzime, printr-un gest pueril, a scos in strada cativa oameni la Abrud. Imaginea „manifestatiei”, si eventuala replica „au vrut sa ma dea afara din Romania” poate fi utilizata pentru a acuza „nationalismul” sau „intoleranta”. Sotia ambasadorului, a ajuns cunoscuta, doua versuri fiind intoarse pe toate partile si interpretate pana la limita absurdului. Astfel de actiuni sunt facute cu scopul de a inflama, de a intinde capcana „reactiei”, a comentariului, daca acestea sunt moderate, putine si trec repede, actiunile nu-si ating scopul. In Europa de astazi este o dovada de infantilism politic sa reactionezi sforaitor,temperamental si cu strigaturi la astfel de frivolitati. Moderatia , fara ca aceasta sa insemne „bagatul capului in nisip”, este recomandabila.
    Ceea ce ma amuza, este faptul ca la astfel de gesturi reactioneaza mult mai inflamat si temperamental cetateni care nu locuiesc in zonele cu populatie mixta. Reactia este mai patriotarda la Suceava, Constanta sau Craiova, decat la Cluj sau TgMures.
    Un Marcus, ma acuza de „vandut ungurilor”, si se inflameaza pentru lipsa mea de reactie sforaitor patriotarda in fata asa ziselor „provocari”, punand egal intre spanzurarea unei papusi si ocupatia Ardealului. Intamplator cunosc cateva comunitati din Ardeal cu populatie mixta. Tensiunile, desi uneori prezente, tin nu atat de nationalitate, ci de unele cutume, obiceiuri, invidii firesti, sau de pareri divergente. De obicei tensiunile sunt percepute mult mai acut in afara acestor comunitati. Comunitatile pe care le cunosc, traiesc altfel in buna pace, viata desfasurandu-se normal. Prieteniile romani-unguri sunt de multe ori extrem de frumoase si trainice.
    Nationalism, regionalism ca ideologie,tensiune interetnica, exista peste tot in Europa. O intalnim in Catalunia, in Tara Galilor, in Italia de Nord, in Tara Bascilor, sau in Irlanda de Nord. Problema este ca nu foloseste nimanui, iar prozelitii sau agitatorii, sunt de multe ori dezaprobati de ambele parti. De aceea este si mai putin vizibila. Presa nu acorda atat de mult spatiu manifestarilor de tip Barna, iar cazurile izolate sunt uitate mult mai usor. Cand vom intelege acest lucru, vom mai scapa de cateva fantome.
    S-auzim de bine.

  53. 55 LePrince martie 23, 2011 la 2:36 pm

    @Aya
    @Contele

    Spuneam ca „am avut ocazia sa-l urmaresc pe Severin ca profesor”. Aya a sesizat bine nuanta. Intr-o perioada a vietii mele am urmat cursuri postuniversitare, si am participat si la cateva cursuri la care conferentia Severin. M-am dus pentru ca ma interesau cateva chestiuni punctuale, dar sectia pe care o urmam , nu avea in curricula si cursul lui Severin. Nu l-am cunoscut personal, nu am fost prezentati, si nici nu am legaturi personale. Voi reveni cu un comentariu realtiv la Severin.
    S-auzim de bine.

  54. 56 Marcus martie 23, 2011 la 3:08 pm

    Bai, lio prins; “un marcus’ nu te acuza de nimic si atata timp cat macar ai bunul simt si nu ne ceri hartie igienica pentru a-i sterge pe unguri la popou, dupa ce acestia au facut caca cu nerusinare la geamul si in ograda noastra, “un marcus” te ignora pur si simplu. Un marcus are atata cultura cat sa stie ce a insemnat si un conciliatorism idiot fata de devenirea lui Hitler si un impaciuitorism baligos care ne-a privat ba de Ardeal prin Diktat, ba de Basarabia, prin Ultimatum, pentru a nu mai suporta propagandisti vanduti ungurilor pe motiv de sustinere la Putere (a se citi ciolan). “Un marcus” stie foarte bine ca populatia, de bine de rau, coabiteaza in pace in zona respectiva, mai ales dupa ce in urma concesiilor facute de toate partidele politice romanesti care au fost la putere si au avut nevoie de roata de rezerva UDMR, zona in cauza a fost practic depopulata de elementul etnic romanesc. Asa ca nu mai te da destept, ca nu esti, si daca vei continua in ritmul asta, vei primi doar astfel de raspunsuri de la “un marcus”.
    fara pic de consideratie
    un marcus

  55. 57 contele martie 23, 2011 la 3:17 pm

    @Aya
    @ LePrince
    Dacă-mi spune şi A.Năstase că nu-l cunoaşte prea bine, s-a terminat cu demonstraţia mea…Bine, bine…vă cred. Eu doar am încercat să vă dau circumstanţe atenuante pentru patosul cu care-l apăraţi. E dreptul vostru să interpretaţi lucrurile aşa cum vreţi.
    Personal,rămân la aceeaşi părere.
    Apropo…
    Eu, de exemplu, nu râd de oamenii care nu se prind că apa are hidrogen aşa că sunt păcăliţi de ştirea că apa are prea mult hidrogen (66%).
    Eu râd de oamenii care dintr-un elan demagogic de zile mari anunţă că acest lucru este inacceptabil şi vor reclama acest fapt REPROBABIL organismelor competente.
    Eu râd de personajele lui Caragiale, de toţi aceşti Farfuridi, Caţavenci şi ce-or mai fi din peisajul nostru politic.
    Acea atitudine este etalonul perfect al demagogiei politicanului român.
    Mi-e mult mai uşor s-o spun acum când am aflat că nu aveţi simpatii pentru el. Dacă eraţi prieteni mă abţineam, în virtutea amiciţiei noastre.

  56. 58 Aya martie 23, 2011 la 3:31 pm

    @

    Contele

    Nu am afirmat ca nu am simpatie pentru Adrian Severin- nici nu as fi putut sa fac o astfel de afirmatie, intrucat este neadevarata. Am simpatie pentru Severin.
    Am afirmat ca nu am o slabiciune pentru el- ceea ce este cu totul altceva.

  57. 59 Aya martie 23, 2011 la 4:01 pm

    @

    Marcus

    Postarea ta din martie 23, 2011 la 12:13 pm este absolut dezgustatoare!
    Ma intreb cum este posibil sa nu aiba cineva reactii viscerale cand scrie astfel de abjectii!

  58. 60 Aya martie 23, 2011 la 4:04 pm

    @

    Alex

    Unii dintre noi- ma numar pritnre acestia- sigur nu se “hlizesc”, asa cum spui, la cazul Severin- dar ii acorda o atentie maximala.
    Este urmarea unui scenariu cu bataie lunga, pe principiul dominoului.

  59. 61 Vasile, martie 23, 2011 la 4:38 pm

    Manuela,

    Asteptati aprobare de la Traian?

  60. 62 Marcus martie 23, 2011 la 5:27 pm

    @Aya; nu stiu la care postare face referire si nici nu ma intereseaza.

  61. 63 Marcus martie 23, 2011 la 5:29 pm

    @aya; rectific, am identificat-o si mi se pare sublima, ba mergea chiar mai elaborata un picut.

  62. 64 Alex martie 23, 2011 la 6:30 pm

    Aurel I. Rogojan

    Un general de servicii secrete despre “Cazul Volodea”

    General de brigada al SRI (r): Vladimir Tismaneanu s-a infiltrat in SUA cu sprijinul KGB. In atentia CSAT: un agent ex-sovietic in cadrul institutiilor statului roman si in anturajul presedintelui Traian Basescu si al premierului Emil Boc

    Curiozităţi americane privind emigrarea lui Vladimir Tismăneanu
    http://www.cotidianul.ro/140570-Curiozitati-americane-privind-emigrarea-lui-Vladimir-Tismaneanu

    Fac o precizare: pare prea cusuta cu ata alba faza cu Tismaneanu, agent KGB. Normal ca un presedinte precum Ceausescu avea oameni de contact cu diverse servicii secrete si grupuri de interese. Cum comentati?

    Stirea trebuie coroborata si cu dezvăluirile şocante în cazul Mihai Pacepa
    Operaţiune de război informaţional împotriva României, o perspectiva asupra istoriei serviciilor secrete romanesti de la Pacepa pana la Razvan Ungureanu:

    http://www.cotidianul.ro/121490-Operatiune-de-razboi-informational-impotriva-Romaniei

  63. 65 Sami martie 23, 2011 la 6:31 pm

    Mi-a placut comparatia cu guma de mestecat . O guma portocalie cu tente puternic cameleonice invaluite in flacari violacee . O guma cu miros de TB ,de Boc si PDL-ei inconstienti.
    Mi se pare ciudat cum unii se zbat si se inghesuie spre Ungaria cand noi spreram la UE. Or sti ei ceva! Probabil Romania va fi mereu amanata cu intrarea completa in UE , iar maghiarii din Transilvania s-au saturat sa ne tot astepte.
    TB si ai lui cred ca sunt in stare de orice ,numai sa mai stea la putere ca sa se poata infrupta pe saturate din bugetul de stat . Asa ca… . Ghinionul nostru!!!

  64. 66 Baronul Munchhausen martie 23, 2011 la 6:55 pm

    @ Vasile,

    Iar dai cu bastonul in gard? Daca vrei sa nu te impiedici, ai grija pe unde pasesti. Trotuarul e destul de lat, iar bastonul trebuie sa-l misti cam 50 de cm in dreapta, 50 de cm in stanga.
    Eu nu am postat nimic pe acest subiect pana acum. Cum de iti permiti sa ma critici pentru ceva ce n-am spus? Asa ca sa fii mai interesant?

  65. 67 Doru Coarna martie 23, 2011 la 7:51 pm

    @ Marcus,

    Aya are dreptate, citind-o si pe mine m-a apucat asa un fel de scarpinat.

  66. 68 Marcus martie 23, 2011 la 8:22 pm

    @Doru :) . O mica indiscretie totusi, mancarimea era ca la harabuleo, sau viceversa :) ?
    Sa fii iubit
    marcus

  67. 69 Ghita Bizonu' martie 23, 2011 la 9:01 pm

    Alex

    parerea mea – Volodea nu a intins-o ca infiltrare. Pur si simplu nu mai beneficia de “oprimarea” cu care era obsinuit. Asa ca si-a facut calculu ca decat Dacia cu probare ptr imbunatatriri ptr Canada … mai bine poisbilitatea de a cumpara un Chevorlet din curtea ma-si din Detroit.
    Ma rog aici s-a descurcat el … ca PCR avea cat sa prinza un pasaport.
    mai greu a fost cu USA ca aia il aveau in fise – comunist , propagandist la Fane babanu , muscat de rivolutie samd … ma rog s-a “descurcat” . Relatii avea . (daca ar fi fost trimis de RST in interes de serviciu si ar fi cerut azil il primeau imediat !)
    Cestia cu KGB ul poa o avea in genom ….Oricum curiosul sau “docoment” adica raportu cel prea celebru “recupereaza” in draci o serie de kominternisti …. si ataca pe cei cu o linie nationala.
    Insa materialu din lincu tau tare a fi tributar lui Horvat . Pe Horvat il stiu. Mi se pare ca Horvat are ceva personal cu VT si cam sare calul . De fapt sare cam 17 cai plusand prea mult .

  68. 70 Aya martie 23, 2011 la 10:01 pm

    @

    Andi

    Manifestarile unei femei indragostite sunt cu totul altele decat ale male, in cazul Severin.
    Ca sa-ti raspund explicit: nu sunt indragostita de Adrian Severin.

    Nu-ti impartasesc opiniile (bazate pe o informare evident precara) despre A.S.

  69. 71 ion adrian martie 24, 2011 la 12:04 am

    Erata:
    Din punctul meu de vedere eu nu consider ca cei care din intamplare se nasc cu fundul pe niste resurse naturale deci necreeate de munca lor sau a parintilor lor au drept absolut …

  70. 72 Vasile, martie 24, 2011 la 8:22 am

    Baroane,

    Dumneata ca persoana nu meriti nici o atentie!
    Totusi ca un multiplu al unor unitati care masoara o boala genetica care din pacate nu produce dureri sau convulsii , te mai scot la lumina pentru a exemplifica modelul prostiei absolute si o fac pentru categoria celor care mai pot fi vindecati!

    PS.
    Nu-i asa ca nu va durut capul nici o data?

  71. 73 George Ban martie 24, 2011 la 9:34 am

    @Andi a spus:

    “Dragă Aya, ești îndrăgostit(ă) de Severin?
    Este un om cu caracter mic. Știu de la o persoană apropiată, de o cinste și bun simț impecabile… …cu câteva zile înainte de 22 decembrie 1989 lozincărise fără jenă la ședința de partid!”

    Sa zicem ca aceste lucruri sunt adevarate. Dar ce legatura au ele cu vinovatia sau nevinovatia lui Severin in cazul concret? Nu putem condamna un om acuzat de furt decat daca furtul a fost dovedit. Multi romani “destepti” vor insa sa-l condamnam pentru furt pentru ca are freza pe stanga…

  72. 74 Vasile, martie 24, 2011 la 9:47 am

    Ion Adrian,

    Dumneata nu te simti obosit doar fi din departari indepartate ?

  73. 75 Baronul Munchhausen martie 24, 2011 la 10:55 am

    @vasile,

    Mitocani ca tine, sunt destui pe toate drumurile, cand arunci cu o piatra dupa unul, risti sa nimeresti trei.
    Nici n-ai taria morala sa recunosti ca uiti de la mana pana la gura ce declarasi mai inainte.
    N-ai observat ca te-am ignorat de ceva vreme? Si o sa te ignor si de acum inainte ca si cum ai fi un rahat in iarba :D :D :D

  74. 76 Aya martie 25, 2011 la 1:12 am

    @

    George Ban

    Raspunsul lui Andi este emblematic pentru situatia in care cineva este declarat vinovat pentru ca “asa trebuie” si abia apoi se cauta probe. Daca nu se gasesc, nu conteaza- in mentalul colectiv ramane acuza si, de cate ori se iveste prilejul (iar daca nu se iveste, este inventat) se aminteste ca a fost considerat vinovat.

    Principiul respectiv a fost formulat de “parintele” NKVD: nu exista persoane nevinovate ci doar indivizi de care nu ne-am ocupat suficient.
    Cu referire la ceea ce se petrece in ultima perioada, a fost amintit de AN.


Lasă un răspuns

Completeaza detaliile de mai jos sau apasa click pe una din imagini pentru a te loga:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s






Arhiva


Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 1,025 other followers

%d bloggers like this: