Astazi, la Ciorani

Astazi, am participat, la Ciorani, la inaugurarea Centrului cultural din comuna si la dezvelirea bustului lui Dromihete – cel mai cunoscut dintre regii daci.

In Ciorani – in colegiul meu din Prahova – in ultimii zece ani s-au intamplat multe lucruri pozitive – de la introducerea gazelor (in 2001), la introducerea apei curente, la pornirea unui parc industrial, finalizarea unei scoli moderne, etc.

Aceste realizari se datoreaza primarului Voicu Marin dar si presedintelui Consiliului judetean, Mircea Cosma.

Inregistrarea de la eveniment poate fi ascultata aici.

About these ads

46 Responses to “Astazi, la Ciorani”


  1. 1 Pali martie 8, 2011 la 3:51 pm

    Felicitari tuturor initiatorilor si sustinatorilor !

  2. 2 balbeck martie 8, 2011 la 3:59 pm

    Nu prea il agreez pe domnul Mircea Cosma,desi se spune ca e cam cel mai competent presedinte de consiliu judetean din toti presedintii.A facut si bune,a facut si rele.

  3. 3 contele martie 8, 2011 la 4:00 pm

    @ Marius
    Alegerea ta pentru postul de la Interne este excelentă, nu se îndoieşte nimeni de asta.

  4. 4 Harabula martie 8, 2011 la 4:17 pm

    Minunat, domnule Nastase!
    In timpul comunismului, era prim-secretar al judetului Botosani, un cumnat de-al lui Ceausescu, Petre Duminica Un semianalfabet. Cu toate acestea a ramas cu o amintire favorabila in mintea localnicilor pentru ca a obtinut si a adus gaz metan in oras. A fost mereu vorbit de bine de catre botosaneni.
    Apa, canalizare, gaz metan. Asa puteti schimba viata oamenilor.

    Incercati sa incurajati constituirea de cooperative de desfacere a productiei agricole.
    Ati auzit ca Mitropolia din Iasi a constituit o Casa de Ajutor Reciproc? Este o forma de cooperativizare pe care o impune viata.
    Fiti social-democrat!

  5. 5 blogideologic martie 8, 2011 la 4:32 pm

    „dezvelirea bustului lui Dromihete [...] pornirea unui parc industrial, finalizarea unei scoli moderne”. Deci legarea Trecutului de Viitor. Unii vor considera că este demagogie şi propagandă electorală. Eu ştiu că nu este aşa. Dar trebuie continuat. Şcoala trebuie să funcţioneze ca o contra-putere. Ca o instituţie ce micşorează costurile tranzacţionale implicate de economia de piaţă „pură, perfectă, neoliberală”. Instituţiile formează standarde de comportament ce reduc incertitudinile în interacţiuni. Mai este o instituţie acolo, parcul industrial. Cele două instituţii ar putea coopera minunat. Ar fi şansa unui orgolios proiect pilot ce ar anunţa construirea noilor instituţii pentru România în cea de a doua modernitate.

  6. 6 luc martie 8, 2011 la 4:45 pm

    Initiativa este,fara discutie,laudabila.
    Cladirea Centrului cultural din Ciorani este,insa,hidoasa.Eu prima data am crezut ca ati inaugurat vreun show-room auto cu atelierul service aferent.Iar ideea de a plasa bustul unui rege dac in fata unei cladiri din sticla si aluminiu este,dupa parerea mea,de un prost-gust desavarsit.
    Stimati politicieni,
    inainte de a va grabi la taieri de panglici,nu uitati ca in Romania de azi se construieste scump,urat si prost.

  7. 7 Doru Coarna martie 8, 2011 la 5:35 pm

    Ma gandesc ca azi, dupa 21 de ani, fiecare comuna din Romania ar fi trebuit sa aiba, cel putin in apropiere, un parc industrial, un centru cultural modern polivalent, o sala sau un teren de sport si comfortul oferit de apa, canalizare si gaz.

    Cati Nastase ne-ar fi trebuit? Dar nu puteau fi toti premieri, iar ca sa ne descurcam cu unul singur, trebuia sa-l avem la butoane permanent.

    Fericiti cei saraci cu duhul ca ei vor mosteni…(in) imparatia cerurilor.

  8. 8 teostanc martie 8, 2011 la 5:40 pm

    Dle Nastase,
    Laudabile fapte.
    Dupa stiinta mea, cel mai cunoscut rege dac este Decebal.

  9. 9 marius martie 8, 2011 la 6:01 pm

    @contele,
    asta tot zic si eu.Nu stiu de ce sunt unii atat de sceptici in ce priveste alegerile pe care le-am facut:)
    Eu ma incapatanez in continuare sa cred ca am pus omul potrivit la locul potrivit.
    P.S.
    Apa,gaz,canalizare ,-lucruri bune cu siguranta.Dar nu iesite din comun ca realizari.Sunt lucruri obisnuite pe care le are pe agenda orice primar,presedinte de Consiliu Judetean ,indiferent de culoarea politica…
    La noi e un primar PDL care a asfaltat ceva strazi,a introdus canalizarea,apa pe unele strazi din oras unde nu existau ,a renovat ceva scoli etc..In logica formulata in editorial,putem concluziona ca si PDL e bun .Oare de ce s-o fi aliat PSD si PNL impotriva lui ,atunci?

  10. 11 balbeck martie 8, 2011 la 6:43 pm

    Vroiam sa ma fac parlamentar,dar am nevoie de costum,cravata si pantofi.Nu imi place,asa ca nu ma mai fac parlamentar.Nu pot sa ma duc in bermude,tricou cu maneca scurta si sandale in Parlament(vara).

  11. 12 dlnimeni martie 8, 2011 la 8:00 pm

    Urarile mele de bine si felicitarile mele – de 8 Martie – si Manuelei.

  12. 13 dlnimeni martie 8, 2011 la 8:07 pm

    Bravo, domnule Nastase! Dar atentie cu parcurile industriale, sa nu devina un exces, noi mai degraba avem nevoie de productie (si servicii) decit o mare abundenta de locuri goale in care s-ar putea desfasura productie si servicii.

  13. 14 dlnimeni martie 8, 2011 la 8:11 pm

    Luc: exista asa numita arheologie activa (am mai scris aici despre ea) care se ocupa de construirea sau reconstruirea unor cladiri de epoca in conformitate cu planuri, materiale si tehnologii specifice acelei perioade. Nu ar fi foarte complicat sa aplicam si in tara noastra arheologia activa, dar e grau atunci cind tara este condusa de parveniti cu cultura manelistica. deocamdata este bine si asa: inca traversam o perioada in care librariile se inchid spre a face loc crismelor, asa incit oricare centru de cultura este bun, fie si cu aspect de service auto. Numai sa nu devina chiar service auto, peste putina vreme.

  14. 15 Karakas martie 8, 2011 la 8:12 pm

    Doamna Macovei a dat un interviu in Gandul. Si pentru ca l-a dat de exemplu pe Dl Nastase atunci cind si-a argumentat pozitia ca toti politicienii care sunt in judecata sa fie suspendati (din PDL, dar a implicat si celelalate partide), am si eu o intrebare: de ce sa nu-i suspendam pe toti oamenii muncii care au dosar in judecata, sa-i suspendam deci de la locul de munca, eventual sa nu mai aiba dreptul sa iasa din casa pina la pronuntarea sentintei.

    Doamna respectiva a mai rostit o gogoritza, anume:

    “Toţi politicienii investigaţi de 5 ani încoace spun: “Am încredere în justiţie, nu am încredere în procurori, care mă cercetează, sunt abuzivi. Am încredere în justiţie, abia aştept să mă duc în justiţie.” Şi când se duc în justiţie, adică la judecători, ce fac? Amână, amână, amână şi cer amânarea. Trag de timp, eventual să-şi prescrie fapta. Ce vreau să spun cu asta? Că dosarele au fost politice şi vreau să mă duc la judecător, e un discurs gol de conţinut şi mincinos.

    Aici sunt sigur ca albinutza a vrut sa-l intepe pe dl Nastase. Dar, din cite stiu, domnul Nastase se plinge de contrariul: ca procesul dureaza prea mult din cauza unui numar prea mare de martori chemati in instanta

    http://www.gandul.info/politica/monica-macovei-despre-cazul-roberta-anastase-si-altele-problema-e-ca-nu-s-a-actionat-si-s-a-pastrat-tacerea-dialog-in-redactia-gandul-cu-cristian-tudor-popescu-8043157

  15. 16 Bibliotecaru martie 8, 2011 la 8:21 pm

    :)
    Am avut o tresărire… De departe părea că e bustul meu. :D
    Mă şi întrebam ce caută bustul meu la Ciorani? :lol:

  16. 17 Carmen martie 9, 2011 la 2:10 am

    Tot respectul pentru oameni care mai fac ceva in vremurile astea . Trecand peste potrivirea unui rege dac cu arhitectura cladirii (nu sunt carcotas , dar e prea evident) , cu siguranta este o zi mareata pentru comunitate .
    Am totusi o nemultumire : prea multi preoti pe m2 la orice inaugurare . N-am auzit in ultimul timp ca o episcopie , din oricare colt al tarii , sa fi ajutat un copil amarat , sau unul supradotat , sau macar un batran neputincios . Priviti preotii din a doua imagine . Sarmanii ! Or fi buni la manipulat , la alegeri si la adunat . Sunt totusi mirat : cum de nu poarta barba ?!

  17. 18 Mariana martie 9, 2011 la 4:21 am

    Felicitari tuturor oamenilor de isprava de acolo.Pacat ca nu iau si altii acest exemplu pozitiv.Totusi se poate daca se doreste

  18. 20 blogideologic martie 9, 2011 la 6:11 am

    Se pare că Traian Băsescu a reuşit să îi atragă pe Gabriel Liiceanu şi Andrei Pleşu în „Platforma Creştin-Democrată“. Este noul său proiect de partid politic intitulat Partidul Creştin-Democrat.

  19. 21 Vasile, martie 9, 2011 la 7:25 am

    Bibliotecarul,

    A avut o tresarire , am avut si eu una, ma intrebam de ce capul lui Decebal si nu a lui Traian?

  20. 22 Blizzard martie 9, 2011 la 7:56 am

    @Teostanc
    Sau Burebista, primul rege dac…
    Dar poate ca Dromihete era din colegiul asta si atunci se explica astfel :).

  21. 23 Harabula martie 9, 2011 la 8:45 am

    .@Vasile
    Greselile de ortografie sunt una, exprimarea inculta este alta.
    Se scrie si se spune “al lui Traian” si nu “a lui Traian” cum scrii dumneata.
    Cred ca este vorba de exprimare inculta.

  22. 24 Harabula martie 9, 2011 la 8:55 am

    Ce inseamna patriotismul local!
    Fara indoiala ca Dromihete va deveni “cel mai cunoscut dintre regii daci” cum soune d-l Nastase, prin bustul ăsta. Burebista si Decebal vor fi obscurizati de regele cu statuie la Ciorani.

  23. 25 Vasile, martie 9, 2011 la 10:19 am

    Harabula,

    Dumneata esti sarcac cu duhul printre altele si esti un fericit! Iti cedez dumitale dreptuil de autor cu calul lui Traian!
    Poanta/bancul cind ai sa pricepi chestii mai simple este si in spirit si in limba de obicei cu exprimarea lui Vasile,si inca ceva nu era vorba de capul dumitale deoarece nu era vorba sa salvam pe cineva de la inec!

  24. 26 Harabula martie 9, 2011 la 10:54 am

    @Vasile
    Ce-i cu Traian ăsta? E vorba despre calul sau despre capul său?
    “Cu calul”- iata o exprimare de evitat. Vadim ar numi-o cacofonie.
    In general esti prea subtil pentru mine. Ce legatura are gramatica (acordul articolului posesiv) cu inecul?

  25. 27 Daniel martie 9, 2011 la 11:04 am

    @Marius
    Reiau pe firul asta.
    M-ai “citit” bine. Am inteles ca era vorba de un joc, dar din pacate mi-a scapat postarea referitoare la guvernul blogului. Ar fi fost interesanta. Eu intelegeam prin functia de “premier”, nu neaparat pe cea de prim-ministru al Romaniei, ci orice functie care ar cere calitatile respective, fi ea si ipotetica sau virtuala, ca in cazul nostru. Eu am privit latura executiva si administrativa a functiei, de care va fi nevoie pentru a corecta si a supraveghea treburile de fiecare zi si in acest sens am spus ca as delega atributiile.
    Am mai spus insa ca privitor la controlul deciziei, aici cred ca mi s-ar potrivi. Ai observat excelent, ca nu numai in PSD, dar din cate stiu eu, nicaieri, dar absolut nicaieri, nu exista cineva capabil sa gandeasca strategic si, desi se poate si invata, calitatile sunt innascute, deci nu poate oricine, chiar daca ar dori, sa fie eficient intr-o astfel de pozitie.
    Se spunea despre Henry Ford (sper sa nu ma insel cu privire la persoana), ca poate construi mental un motor, cu partile componente si sa ii simuleze functionarea pe timp de ani de zile, dandu-si seama care piese se vor uza primele. Chestiunea asta se poate face nu numai cu privire la motoare.
    Faptul ca nu exista cineva care sa poate imprima o directie, pe considerentele enumerate de tine costa tara asta foarte multe miliarde de euro. Nu ar fi obligatoriu sa fiu eu, sau tu (caci daca nu ai avea aceste calitati, nu ai avea cum sa le recunosti la altii) sau Aya care are si ea acest talent, dar trebuie sa fie CINEVA. Noi nu suntem baieti simpatici deoarece criticam. Dar nici eu nu l-am sustinut pe dl. Nastase pentru ca e baiat simpatic ci pentru ca era cel mai bun. La fel, nu l-am criticat pe Geoana din pricina defectelor sale, ci pentru ca nu a fost in stare sa lucreze cu o piesa de mare valoare din partid, dl. Nastase.
    Mai demult scriam ca dl. Nastase ar fi capabil sa fie un comandant de vas, unde toata lumea ar fi multumita, totul ar decurge cum trebuie, ar fi curat, masa servita la timp, dar ar acosta pe insula canibalilor bucurosi de oaspeti. La asta ma refeream. De aceea am mai spus si ca atunci cand spui ca iti pasa de cei saraci (desi nu are cum sa iti pese numai de o categorie, atunci cand vrei sa conduci o tara), nu e cazul sa iesi si sa spui chestia asta, ci e cazul sa faci ceva. Daca tu nu stii sa faci si esti in fruntea deciziilor, cauti pe cineva care stie. Niciodata nu i-am inteles pe cei care angajeaza pe pile la propria firma. Sigur ca daca ai pe cineva potrivit, poti angaja si pe pile, dar sa angajezi exclusiv pe considerente de prietenie – pai ar fi mai ieftin sa il platesti pe respectivul sa stea acasa si sa iei pe cineva competent, caci paguba va fi mult mai mare decat salariul platit degeaba. De aceea spun direct, poate prea direct, ca am rezerve cu privire la sinceritatea intentiilor d-lui Nastase (caci suntem pe blogul domniei sale), atata timp cat nu vad pe nimeni, nici ca prezenta fizica, nici dpv al ideilor, in jurul domniei sale, care sa fie capabil sa vada intregul tablou in dinamica sa. Am mai scris ca atunci cand ai copilul bolnav il duci la doctorul cel mai bun, nu la cel cu care esti prieten.
    Poti sa ai cel mai performant vas din lume. Daca nu ai instrumente de navigatie iti e aproape inutil. Iar daca te angajezi intr-o expeditie in care soarta grupului depinde de tine si nu iti iei calauza pentru ca te temi ca ti-ar stirbi autoritatea (sau mai stiu eu ce) se cheama ca nu esti capabil sa iti asumi responsabilitati, daca ma intelegi. As vrea sa fie cu mai multe nuante de gri, dar aici eu nu vad decat alb si negru.
    In final alegerea e simpla: ce este pe locul intai, staus-quo-ul si conexiunile actuale, sau binele comun, incluzand aici si interesele partidului, dar nu la modul in care populatia sa piarda 100 de lei pentru ca apropiatii sa castige 1 leu? Ar mai fi multe de zis, poate alta data.
    @AN
    Marius va semnalat poate cea mai importanta problema a partidului. Cand ai pe cineva care poate face chestia asta, nu mai stii cum sa il atragi, chiar daca, poate, nu ti-e simpatic. Daca tot vorbeam mai sus de motoare, eu m-as gandi si asa: daca ii vine intr-o zi ideea sa scoata fisa de la bujii, el fiind unul dintre cei rarissimi care intelege si ce e sub capota?

  26. 28 Larisa martie 9, 2011 la 11:47 am

    Ar trebui sa va schimbati colegiul odata la 2 ani. Astfel pe parcursul vietii dvs veti reusi sa puneti Romania pe picioare.
    :)

  27. 29 Draghi Puterity martie 9, 2011 la 11:49 am

    Oare creatorii emisiunii Celebrity Deathmatch au fost inspirati de ideile lui Harabula?

  28. 30 Bibliotecaru martie 9, 2011 la 12:53 pm

    Poate că Dromihete a fost ales datorită “comorii lui Dromichete” găsite la Piscul Crăsani, destul de aproape de Ciorani. Vă amintiţi de cartea lui Cezar Petrescu?

  29. 31 Marcus martie 9, 2011 la 1:50 pm

    @Draghi: mai degraba scenaristii de la seria “Greu de ucis” s-au inspirat din asa o panarama de personaj :)
    sa fii iubit
    marcus

  30. 32 contele martie 9, 2011 la 2:37 pm

    Formidabil ce seamănă Dromichete cu Burebista şi Decebal. Poţi să le schimbi busturile şi nimeni nu şi-ar da seama.

  31. 33 blogideologic martie 9, 2011 la 4:33 pm

    Istoria în contiguitate : „Lisimah (aprox. 360 î.Hr.–281 î.Hr.) a fost un general macedonean. După moartea lui Alexandru cel Mare, devine satrap al Traciei (321-306 î.Hr.). În anul 306 î.Hr., s-a proclamat rege al Traciei (care-și extindea autoritatea și asupra Dobrogei). A purtat războaie cu Dromihete, regele get de la nordul Dunării, dar a fost înfrânt. Moare în 281 î.Hr. In anul 300 î.Hr. are loc un conflict armat între uniunea de triburi geto-dacă în frunte cu Dromihete (Dromichaites) și Regele Thraciei elenistice. Lisimah vroia să-și extindă regatul pe malul stâng al Dunării. Dromihete voia înapoi niste cetăți supuse de Lisimah, de pe malul drept al Dunării, din Dobogea şi Cadrilater. Campania inițiată de suveranul elenistic la nordul Dunării și condusă de fiul său Agathocles se încheie cu un eșec. Agathocles este făcut prizonier de Dromihete. S-a purtat bine cu el și l-a trimis înapoi la Lisimah cu daruri, sperând să-și recapete astfel cetățile pierdute. Dar Lisimah vine în 292 î.Hr. cu armată mare împotriva lui Dromihete. După scurt timp suferă de foame și sete (geții pustiiseră totul în calea năvălitorilor). Armata lui Lisimah este înconjurată și capturată. Dromihete s-a purtat și de această dată frumos cu prizonierii. El îl duce pe Lisimah în capitala geţilor. Locuitorii cer uciderea lui Lisimah. Dromihete îi convinge că e mai bine să-l lase în viață, pentru că astfel își vor primi cetățile înapoi. Le spune că dacă Lisimah va muri, se va ridica alt rege împotriva lor. Dromihete organizeazã un mare ospăț în cinstea regelui macedonean. Lisimah a făgăduit că va fi prietenul și aliatul geților. Lisimah, eliberat, le-a redat geților cetățile de pe malul drept al Dunării. A devenit mai înţelept Lisimah din acea experienţă de viaţă ? La anul 281 î.Hr., Lisimah distruge complet cetatea –port Astacus, fondată în 712/11 î.Hr. de colonişti megarieni. La anul 281 î.Hr., regele Nicomedes I din Bithynia reface oraşul, dar cu nume schimbat : Nicomedia. Acolo şi-a trăit ultimii ani din viaţă marele strateg Hannibal. În anul 286 după naşterea lui Hristos, împăratul Diocletian a transformat Nicomedia în capitala răsăriteană a imperiului Romania. În vila sa din Nicomedia, împăratul Constantin cel Mare a trecut la Domnul în anul 337 după naşterea lui Hristos.”

  32. 34 Doru Coarna martie 9, 2011 la 5:32 pm

    @ contele,

    sunt simple viziuni artistice, precum este Isus prin biserici, nu exista atestare documentara, statui din acea vreme, cronici (???) sau alte astea. Pur si simplu, celebrul steag cu lupul urlator trebuia asortat cu un chip pe masura, d-asta seamana.

  33. 35 contele martie 9, 2011 la 7:38 pm

    Doru Coarnă

    Şi eu care credeam că s-au păstrat nişte poze color din acea vreme… Apropo, dacă este să vorbim de Isus şi viziuni artistice nu cred că-s multe care să se apropie de realitate. Având în vedere zona în care trăia ar fi trebuit să fie înfăţişat cu un ten măsliniu, cu ochii închişi la culoare, cam cum arată arabii în ziua de azi. Nu prea l-am văzut pictat aşa.

  34. 36 marius martie 9, 2011 la 8:17 pm

    @Daniel,
    Postarea cu’ guvernul de pe blog’ era la editorialul D-lui Nastase “Alba ca zapada si cei 17876 de euro” din 6 martie,cu mentiunea ca mai sunt pe aici si alte cateva persoane ,care oricand s-ar putea coopta intr-o echipa de lucru multidisciplinara .Si ,ulterior, explicam in unele cazuri de ce am facut alegerile respective.
    Si mai in gluma ,mai in serios,daca as putea aduce ,prin absurd, in orasul meu ,alaturi de niste militanti adevarati pe care-i cunosc ,acest guvern/echipa pe care am incropit-o doar cu oamenii de pe acest blog,ca purtatori de mesaje,dar si ca actiune,ca pragmatism, cu o strategie ,o viziune si niste mesaje credibile, cu o campanie electorala creativa si bine organizata, cu un proiect real,credibil propus oamenilor, iti garantez ca s-ar castiga alegerile pentru orice partid,oricum s-ar numi el.Si sunt convins ca cetatenii ar iesi cei mai castigati.
    Si poate ca razi de gluma ce am facut-o cu echipa de pe blog ,dar aceasta ‘echipa’ prin comparatie cu ceea ce a propus ca reprezentanti partidul ,este cu 100 de clase peste din toate punctele de vedere,si daca ai vedea pe viu ceea ce nu pot eu sa-ti arat ,fiindca esti departe,mi-ai da dreptate instantaneu.Si ai afirma ca oricare din echipa de pe blog este un mic geniu prin comparatie,fara a exagera deloc!
    Ai inteles foarte bine ideea pe care am vrut sa o spun fara sa trebuiasca sa o detaliez mai mult.Fara viziune ,directie si strategie nu exista nimic,si orice constructie ,proiect sunt din start falimentare .Daca ‘Cineva’ nu are viziunea mecanismului,a intregului dinainte in cap,nu are cum sa puna in miscare rotitele ca acel mecanism sa functioneze si sa aibe si o directie.
    Citesc comentariile de pe blog,fiindca prin mai multi ochi vezi ,daca nu mai bine,cel putin mai complet realitatea. Sa stii ca inteleg in general punctele de vedere diferite,fara sa fiu neaparat cu unele din ele de acord,dar sunt convins ca majoritatea punctelor de vedere ale fiecaruia este izvorat din experiente proprii de viata ,din ceea ce traieste sau a trait, din ceea ce a vazut sau a auzit,de aceea este greu sa le contrazici,fiindca in felul sau fiecare are o dreptate a sa si de altfel nici nu cred ca as putea judeca concluziile experientelor altora.As putea avea un punct de vedere ,cel mult.
    In alta ordine de idei,sunt absolut de acord ca D-l Adrian Nastase are niste calitati incontestabile: un om cult,inteligent,rafinat,insa eu altceva constat ca ii lipseste : feedback –ul,implicarea in viata de zi cu zi a partidului,in viata lui reala,cu militantii care l-au sustinut intotdeauna si au luptat pentru el( si imi aduc aminte ca eu personal l-am aparat ,fara sa-mi fie rusine,fata de altii care taceau malc pe atunci,intr-o perioada in care nu exista om pe strada sa nu-i arunce o ‘galeata cu laturi’ in cap .Si ca mine ,n-au fost multi in acea perioada.Au fost tot militantii adevarati ai partidului .Eu nu regret nimic din ceea ce am facut pentru acest partid,ci regret doar atat: ca am crezut in el. Ma intreb insa un lucru: Mai exista Adrian Nastase ? Fiindca eu nu i-am simtit prezenta. Iar partidul a intrat pe mana unor indivizi fara niciun fel de expertiza,pe mana unor indivizi gregari in teritoriu ,a unor oportunisti,a unor semianalfabeti in multe cazuri,etc,etc,din cauza carora si eu am fost nevoit sa plec. Si Adrian Nastase tace.
    Presupun ca ‘n-ai trait’ niciodata in interiorul unui partid.
    Le Prince spunea ca partidele sunt organisme ingrate.Victor spunea ca ‘ce cerem’ noi ,partidele sau clasa politica nu ne pot da. Aveau mare dreptate dar ce pot eu sa mai zic ,ca partidele sunt din start niste mecanisme prost construite ,si nimeni nu are interesul ca ele sa fie altfel,asa cum ne-am dori.
    Tu vorbesti de strategii,viziuni,directii,dar daca ai vedea pe viu de la cine astepti tu aceste lucruri cred ca ai vedea ce vorbe mari spui si cred ca in secunda urmatoare,daca ai avea o mica posibilitate,ai pleca din tara imediat.
    Sa stii ca majoritatea lucrurilor ce le-am spus eu pe acest blog, in ultima vreme ,ca si o critica la adresa PSD sau simple consideratii personale,le-am spus si in interiorul partidului timp de mai bine de doi ani,cu precizarea ca in interior am spus si lucruri mult mai aplicate vis a vis de strategii,proiecte,analize Swot, solutii, masuri,etc…Eu am spus ,eu am auzit.Nimeni nu e interesat de lucrurile astea,asa cum credem noi,fiindca altele sunt scopurile si interesele.
    Daniel,degeaba,faci si tu si eu, si altii apeluri, semnalezi lucruri,ca nimeni nu vrea sa auda . Si ,spune-mi tu ce explicatie gasesti ?

  35. 37 Draghi Puterity martie 9, 2011 la 8:44 pm

    @Marcus

    Uite-l pe Harabula sunand goarna pentru postacii portocalii:

    (Sau ce nu face omu’ doar ca sa mai fie inca cateva secunde in plus in luminile rampei)

  36. 38 Draghi Puterity martie 9, 2011 la 8:45 pm

    Linkul la postarea mea de mai sus, aici.

  37. 39 Doru Coarna martie 10, 2011 la 7:26 am

    @ contele,

    Iisus ca Iisus, a existat dar nu i-a sculptat chipul nimeni dintre apropiatii sai, insa artistii l-au reprezentat si pe Dumnezeu, e batran, are ochi patrunzatori si parul alb, cam de etatea lui Mos Craciun dar fara nasul rosu, amandoi au insa ochi albastri, ai unuia tradeaza o imensa vointa, ai celuilalt o imensa bunatate… D-aia imi plac mie artistii, daca nu stii ceva te lamuresc ei imediat, doar ca trebuie sa platesti “opera” imaginatiei lor…

  38. 40 Doru Coarna martie 10, 2011 la 7:42 am

    @ Marius,

    sunt de aceeasi parere, dar am mai spus-o: nu poti cere unui partid politic sa cunoasca care este binele general si nici sa-l asigure pe cel individual, mai ales ca indivizii difera enorm intre ei…

    Singura solutie este constituirea unui organism care sa analizeze situatia tarii, resursele sale si posibilele directii de dezvoltare, iar apoi sa le impacheteze intr-o strategie. Partidele isi pot materializa oferta electorala aratand care tactici le vor folosi pt atingerea acelor obiective strategice si ceea ce presupune asta pt partid si pt populatie. Daca populatia intelege si isi asuma costul acelor tactici OK, au castigat alegerile, daca nu, au pierdut.

    Sa ne gandim ca se duce unul si se inscrie intr-un partid: pai asta nu inseamna ca a invatat sa conduca, sa bugeteze, sa dezvolte, ca a capatat expertiza, etc. Politizarea este o tampenie, iar adeptii sai sunt fara indoiala tampiti, ei sunt chiar asasinii adevarati ai tarii.
    Partidele trebuie sa stea in zona alesilor locali, primele trei pozitii din orice minister si in Parlament. Aici este rolul lor si numai al lor. Si numai ca sa transpuna prin tactici conforme idelogiei acelui partid, strategiile stabilite. De asta exista nemultumiti in toate partidele, mai putini cand sunt la putere dar se lupta mai aprig, mai multi in opozitie, dar mai relaxati.

    Asta pt ca nici macar rolul partidelor democratice nu este bine croit la noi, ci este definita doar prestatia lor in termeni constitutionali.

  39. 41 marius martie 10, 2011 la 9:59 am

    @Doru Coarna,
    Ai dreptate.Si vezi ,rolul normal al partidelor,ca organizatii politice , este de a castiga puterea pentru a –si impune propriile viziuni ,strategii,directii in a duce societatea dintr-un punct in alt punct ,spre ceva mai evoluat,sa zicem spre progres(fiecare partid cu strategia si viziunea lui sa faca acest lucru).
    La noi rolul partidelor s-a denaturat s ,scopul nu mai este acest lucru ci este doar de a castiga puterea .Dar in ce scop? Fiecare se gandeste ca va avea de castigat un avantaj personal, sa ajunga repede la tort,sa ia si el o felie oricat de mica ar fi,nu conteaza ca sta prin preajma puterii o zi sau un an ,important ca repede sa se capatuiasca,sa nu rateze sansa,si apoi vorba aia,dupa mine/noi ..potopul ,si nicidecum nu ii sta capul la lucruri de genul acesta pe care noi le spunem.Unu vrea o licitatie,unu un contract bun,altul o functie de director,etc,crezi ca-si pune cineva problema ca e bun sau nu in functia respectiva?
    Rolul normal al partidelor ar mai fi ,sa recomande niste oameni competent si onesti ,daca tot vorbim de politizare ,sa-si creasca specialisti,sa-si identifice oamenii de acest gen,sau sa sustina oameni , din afara lui ,capabili sa indeplineasca acele viziuni proprii ale partidului.Nu neaparat e rau ca un partid isi pune un om intr-o functie administrativa ,rau e, ca in loc sa-i aleaga pe cei mai buni,e de multe ori chiar invers,fiindca criteriile nu sunt cele care ar trebui.Daca un partid numeste chiar dintre membrii sai un om competent,dar in acelasi timp si onest (este foarte important),cine are de castigat daca nu institutia respectiva si chiar comunitatea respectiva,oamenii din ea.Daca insa promovezi ,un tolomac,toata lumea are de pierdut ,in afara de tolomacul respectiv.De ce se intampla asa ,cred ca ghicesti.
    Eu identific partidul (la noi) ca sursa/origine a mersului gresit al societatii noastre, a lucrurilor anormale din ea,a inversarii scalei de valori,,fiindca de acolo porneste totul.Iar noi nu existam in acele calcule ,interese.Si nu neaparat partidul e in sine un lucru rau,ci felul in care e facut el sa functioneze si scopul nedeclarat al lui, sau ce oportunitati vad tot felul de specimene in el ca sursa de rezolvare a intereselor personale.
    Eu nu stiu daca am sau nu dreptate,dar asa percep ,simt eu lucrurile .Cu siguranta nu sunt nici eu perfect,cu siguranta nu le stiu pe toate,dar astea sunt unele din concluzii la care eu am ajuns.
    Intr-un partid sigur e loc pentru toti, si buni si mai putin buni,si destepti si mai putin destepti,si competenti si mai putin competenti (ca membrii vreau sa zic )etc,etc,problema este ce se valorizeaza,ce se selecteaza din toate astea in functii de mare responsabilitate fie politice ,fie administrative,fiindca acei oameni ne vor decide viitorul.Si ce viitor (ca societate)ne pot decide ,daca noi nici nu existam in preocuparile lor (nedeclarate)?Ce model de viitor de societate/comunitate sau ce proiecte,strategii sa astept eu sa creeze un semianalfabet sau de la cineva al carui scop este sa –i mearga propria caruta? Sau de la niste batrani de 80 de ani ( desigur tot respectul pentru cei onesti,lucizi…)care nu-si mai aduc aminte nici unde trebuie sa-si puna palaria? Si in loc de cap si-o pun pe fund.
    Doru Coarna,aici nu este vorba de o nemultumire a unuia sau a altuia din partid ,de niste bosumfleli sa zic asa, apropo de ce spuneai despre nemultumiti,ci este vorba de o mentalitate,de cu totul alte interese decat cele pe care le-am dori noi sa fie,e vorba de un sistem care dupa ce ca e construit asa incat sa nu absoarbe competenta,onestitatea, preocuparea, principialitatea etc,etc,ci dimpotriva le respinge, mai este si transpartidic. .
    Am asa o imagine in minte a unui partid pe care-l vad ca o masina lustruita bine pe dinafara, (asta apropo de motoare ,la care se referea Daniel) dar ,atunci cand intri inauntru vezi ca tapiteria e murdara,acceleratia e inceata,directia o ia razna,.frana nu mai prinde,motorul mai are catva si-si da duhul ,usile din spate nu se inchid ….in schimb merge casetofonul !Iar daca lasi geamul deschis si aud cei de pe strada muzica ,zic …ce muzica buna,ce faina masina,ce tipi cool or fi in ea! Gata ,ne suim in asta ,ca sigur ne duce la destinatie!
    Vezi tu ,nimeni nu vrea sa repare masina,e prea greu,e prea mult de lucru,mai bine o spoim pe dinafara,si-i luam pe cei ce stau la ocazie,in dorinta de ‘a ne face niste bani de discoteca ,iar daca se opreste in mijlocul drumului sau cad pasagerii din spate din ea,asta e! N-au decat sa-si cumpere si ei masina,sarantocii naibii! Niste naivi ,niste creduli!,d-le!
    @ Daniel,
    Nu trebuie sa scoata nimeni fisa de la bujii,…fiindca masina e veche ,(si in plus nici macar nu-i marca germana ),nimeni nu se preocupa de ea,nimeni n-o ingrijeste,nimeni nu-i pune ulei bun ,nimeni n-o duce la verificat,mai i se pune de ani de zile si benzina de proasta calitate…cat crezi ca o mai duce saraca masina? Cine are incredere sa se mai urce in ea?!

  40. 42 Daniel martie 10, 2011 la 6:32 pm

    @Marius
    Mersi pentru postarea cu guvernul blogului! Foarte interesanta, m-a distrat, dar, lasand gluma la o parte, foarte bine gandita! Ai dreptate si cu ministrul muncii, nu trebuie sa il iubesc, doar sa lucreze bine.
    Ma gandesc si la ce spui despre dl. AN, eram putini cei care ii stateam alaturi, atunci cand proprii lui colegi “apropiati” il trimiteau sa isi rezolve problemele in justitie. Acum cred este inconjurat de multi “prieteni”. Fiecare doarme cum isi asterne.
    Este bine sa avem, oameni competenti, genii daca vrei, dar mai cred ca daca toata lumea si-ar face treaba, presedintele treaba lui de presedinte, femeia de serviciu treburile ei de mentenanta, omul de cultura sa se ocupe de cultura in loc de propaganda, 90% din problemele acestei tari s-ar rezolva. Nu stiu daca imi impartasesti parerea, pentru ca, asa cum spui, nu am “trait” in interiorul unui partid, dar cred ca una din cele mai importante sarcini ale presedintelui este sa creeze conditiile pentru ca membrii sau sustinatorii activi sa poata performa. Aceasta nu include ca militantii sa vina cu bani de acasa pentru a sustine actiunile partidului, de exemplu. Nu sunt visator cand vorbesc de viziuni si strategii, dar te astepti ca de la un anumit nivel intelectual incolo sa ai feed-back rational, nu reactie la simulii chimici externi, cum are parameciul. Ma adresez unor oameni care se pot salta un pic peste nivelul maselor. Sunt prea optimist in aceasta privinta? Realitatea imi spune ca da! Dar, uneori, mai gasesti cate un diamant in noroi, cineva care intelege fara sa fie nevoie sa ii explici prea mult pentru ca acesta este si modul lui de operare, traieste intr-un astfel de mediu, si atunci efortul merita.
    Ma intrebai de explicatii. Complex subiectul si nu sunt sigur ca doresc sa il abordez in intregime pe blog. Hai sa il abordez dpv practic, cel al relatiilor pe care le avem intre noi.
    O greseala pe care o putem face este aceea de a confunda relatiile institutionale, cele comerciale si cele de prietenie. Atunci cand ai de-a face cu oameni sau cu organizatii fara foarte multa constiinta, cea mai buna abordare este cea comerciala. Asta inseamna sa stii sa negociezi. Sa stii sa negociezi mai bine decat adversarul tau, chiar daca acesta crede despre sine ca e mare smecher si tu esti un fraier. Lasa-l sa creada ce vrea! Imi amintesc de prima negociere serioasa la care am participat, cu un om de afaceri din Israel. A facut ala ce a vrut cu mine, de fapt cu toti. Eram ca adversarii lui Steven Seagal din filmele cu Aikido. Ulterior am descoperit ca folosea niste tehnici banale, dar de atunci mi-am promis ca asa ceva nu mi se va mai intampla niciodata si asa a fost. Povestea multor filme cu arte martiale in care pustiul ia bataie inainte sa se apuce serios de treaba. In majoritatea relatiilor va fi un amestec de prietenie si relatie comerciala. Cu cat partenerul tau este mai evoluat, relatia de prietenie va avea o pondere mai mare si chiar si relatia comerciala va deveni una de contributie, nu una de schimb. Acest lucru se intampla cand partenerul tau cauta in mod activ sa iti rezolve problema, problema ta devine si problema lui, iar cand va fi cazul veti inversa rolurile. O greseala este ca tu sa operezi din perspectiva unei relatii de prietenie, iar partenerul sau adversarul tau, din perspectiva unei relatii comerciale in care incearca sa obtina cat mai mult, fara sa livreze nimic (nu trebuie neaparat sa fie in cote egale, dar trebuie sa fie CEVA, macar 10% din ce oferi tu). In cazul asta iti termini treaba inceputa si te muti catre un partener care stie sa aprecieze contributia ta. In timp vei invata sa ii recunosti repede. Exista o situatie particulara, neplacuta, in care oponentul este extrem, extrem de prost. In cazul asta nu ai alta solutie decat sa il elimini, dar te va costa foarte mult o astfel de batalie, dar uneori nu ai alternativa.
    Oamenii reactioneaza in primul rand instinctual, nu au nici ghidul constiintei, nici pe al inteligentei, nici pe al moralei. Este gresit sa astepti miracole sau reciprocitate de la unii care sunt multe clase sub tine dpv al raportarii la lume. Sigur ca oamenii pot fi invatati, intr-un anume fel, tinand cont de caracteristicile fiecaruia. In momentul in care astepti un anumit raspuns trebuie sa tii cont de aceste caracteristici. Dar iti inteleg frustrarea cand regasesti un “copil” pierdut in lume in momentul in care tu cauti parteneri, egali.
    Victor avea partea lui de adevar. Politicienii, vorbind generic, au ingradit bine locul si au monopolizat (prin talharie, prin crima, prin frauda in cel mai bun caz) o parte din resurse, cele la care s-au priceput si ei. Acum folosesc aceste doua componente pentru a manipula si pentru a negocia. Gandeste-te cam cat ar costa o portocala pe o corabie bantuita de scorbut! Probabil greutatea ei in aur. Esti baiat destept, vezi care sunt resursele pe care poti face tu monopol si jucam daca asta este jocul! E o situatie tampita, dar nu noi am creat-o. O alta caracteristica a omului este ca nu cedeaza pana nu simte cutitul la os, si ma refer si la situatiile in care trebuie sa ia o decizie care sa ii fie benefica, dar nu o face din comoditate. La fel un om politic, e protejat de o multime de facilitati. Nu vei vedea niciodata un senator fara bani de medicamente, de mancare sau de benzina. Mai spuneam ca cei mai multi consuma surogate. Partidele au inteles ca nu trebuie sa faci ci trebuie sa convingi destui prosti ca vrei sa faci. Prostii fiind prosti (ca o consecinta a lenei si a lipsei de caracter, nu din cauze biologice), nu au cum sa verifice daca esti cinstit sau doar bati campii.
    Ti-am dat niste idei, as fi preferat sa iti prezint o alta abordare, dar inca nu am cizelat-o, si nu stiu daca am de gand sa o fac publica. Desi pare foarte abstracta, ti-ar fi raspuns mai bine la intrebari. Acum am cautat sa abordez problema pragmatic, dpv al actiunii, nu al intelegerii mecanismelor.

  41. 43 Daniel martie 10, 2011 la 6:46 pm

    PeSeu: Cred ca dlnimeni ar fi de asemenea o alegere potrivita ca PM. O combinatie rara de spirit practic si teoretician.
    PeSeDoi: Chestiunea cu salarizarea celor care conduc am discutat-o si eu mai demult. Oricat de mare ar fi salariul (sute de mii de euro chiar), este de sute sau mii de ori mai ieftin decat coruptia generalizata. Dar politicienii nostri prefera cabotinismul in loc sa recunoasca aceasta realitate.

  42. 44 marius martie 12, 2011 la 12:35 pm

    @ Daniel,
    Ti-am raspuns la sectiunea “Raspunsuri”


  1. 1 Un proiect orgolios « Blog ideologic Titus Filipas Trackback pe martie 8, 2011 la 6:29 pm
  2. 2 Astazi, la Ciorani | Stiri Bloggeri Din Romania Trackback pe martie 8, 2011 la 9:48 pm

Lasă un răspuns

Completeaza detaliile de mai jos sau apasa click pe una din imagini pentru a te loga:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s






Arhiva


Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 886 other followers

%d bloggers like this: