“Sineguriştii” lui Traian Băsescu

Este titlul editorialului meu de miercuri din Jurnalul National. Editorialul poate fi citit aici.

 

53 Răspunsuri to ““Sineguriştii” lui Traian Băsescu”


  1. 1 Karakas februarie 23, 2011 la 2:15 am

    Evicent ca oamenii astia fac propaganda regimului. Pe urma ne intrebam de ce Comisia Europeana vede monocolor problema justitiei in Romania? Pe de alta parte e si rolul parlamentarilor din opozitie in Parlamanetul European sa isi faca temele. Sa nu uitam ca la putere in UE este EPP, matca portocaliilor populisti ai lui Basescu.

    Intr-o alta nota, m-am amuzat cu pomelnicul lui Basescu fata de coruptia purulenta care este “peste tot” in MAI. Si-a dat seama dupa 6 ani. Dar oare, daca in MAI s-a spart buboiul, in celelalte ministere cita coruptie exista? Iata insa solutia: “Primul lucru care trebuie făcut este reforma calităţii oamenilor”. Da, pacat ca nu am drept de copyright, am spus asta inaintea Presedintelui. Dar cum facem “reforma calitatii oamenilor”? Presedintele cere “evaluarea oamenilor”. In ce sens? Daca sunt membri de sindicat sau nu? Ca vad ca e tare suparat pe liderii sindicali.

    Inca una simpatica: “Esenţial pentru România este ca instituţiile statului să funcţioneze la parametri normali”. Da, si e important ca pamintul sa ramina rotund :) Pai cum sa functioneze institutiile normal, cind reduci statul si il lasi cu un picior in groapa? N-ai vrut tu stat minimal, cu angajati cit mai putini?

    http://www.mediafax.ro/social/basescu-mai-nu-este-inca-la-nivelul-la-care-ar-trebui-sa-fie-oriunde-pui-degetul-apar-elemente-de-coruptie-vezi-aici-declaratiile-presedintelui-8003289/

  2. 2 Iceflame februarie 23, 2011 la 4:01 am

    Acest material este din categoria celor care nu suporta prea multe comentarii. Este clar, concis si ucigator de adevarat.

    Iar titlul face toti banii.

    Sineguristii…Hehehehe, sineguristii…

  3. 3 Şam Săn Jur februarie 23, 2011 la 6:32 am

    Motto : “Oriunde pui degetul apar
    elemente de corupţie !”- Băsescu.

    Traiane, corupţiei – târfa bătrână
    Nu-i dai de fund cu deştul de la mână.
    Te-a mirosit că nu eşti competent,
    Şi-ţi pune coarne, preşedinte impotent.

  4. 4 blogideologic februarie 23, 2011 la 7:00 am

    Modelul propus de către doamna cancelar Angela Merkel pentru relansarea economică a Germaniei a eşuat, vezi analiza http://www.nytimes.com/2011/02/23/business/economy/23leonhardt.html?_r=1&hp . Probabil că dintre toate şcolile de economie politică exprimate în limba germană, doctrina WERTFREI a fost spusă în maniera cea mai vocală de către şcoala austriacă. Pe româneşte, doctrina economică WERTFREI s-ar traduce prin „economie politică pozitivă”. Se spune, nu îndrăznim să contestăm deocamdată, că prin acest punct de adopţiune economia politică ar deveni realmente UNA DINTRE ŞTIINŢE. Adică ar fi pe acelaşi numitor cu Fizica (de la Galilei aceasta fiind cunoscută drept ştiinţa pozitivă prin excelenţă). Unul dintre laureaţii premiului Nobel pentru economie, profesorul Paul Samuelson (de la MIT), scria chiar şi numitorul comun al celor două ştiinţe pozitive : „Atâta vreme cât sunt valabile principiile termodinamicii, voi continua să cred că există o relaţie între producţie şi resursele de intrare într-un sistem de producţie, adică voi continua să cred în funcţiile de producţie.” Dar atunci când intră în joc „principiile termodinamicii” în economia politică, nu putem neglija contribuţiile majore aduse în această ştiinţă de către economistul român Nicolae Georgescu-Roegen. Şi, dintre contributorii pe acest blog AN, nu am fost doar eu care să amintească numele profesorului Nicolae Georgescu-Roegen, salut iarăşi intervenţiile excelente ale comentatorului @Const. Şi pe bună dreptate. Profesorul Nicolae Georgescu-Roegen s-a remarcat prin crearea unei doctrine heterodoxe de economie politică, doctrină care deşi utilizează în mod expres principiile ştiinţei pozitive, anume „principiile termodinamicii”, nu este deloc o doctrină WERTFREI, adică o doctrină „liberă de valori”. Exprimând în mod corect fundamentele dezvoltării durabile chiar mai înainte de Raportul Brundtland, profesorul Nicolae Georgescu-Roegen sublinia faptul că în folosirea cu maximă eficienţă alocativă a resurselor (aici domnul Nicolae Georgescu-Roegen restatua în modul cel mai modern definiţia economiei politice ca Dismal Science – Ştiinţa zilelor nefaste), trebuie luat în calcul un program comportamental de agent raţional (Omul!, Omul!, Omul – ce mândru sună acest cuvânt!, spun eu aici la fel ca rusul Maxim Gorki) care menţine creşterea principial inerentă a entropiei la un minimum economic în cadrul utilitîţii.

  5. 5 SAH CU ZARURI februarie 23, 2011 la 7:07 am

    PE ZI CE TRECE VEDEM CUM TRAIAN BASESCU ISI INTARESTE POZITIA IN CLASAMENTUL CELOR MAI NEPRICEPUTI PRESEDINTI PE CARE I-A AVUT TARA NOASTRA, CEL PUTIN DE LA REVOLUTIE INCOACE. LUMEA S-A OBISNUIT SI IN URMA ORICARUI MIC SCANDAL CU IMPLICATII POLITICE, ESTE SIGURA IESIREA LA RAMPA A PRESEDINTELUI. SA INCEPEM DOAR CU 2011 : “CAZUL” NICOLESCU ; CAZUL “VAMILE CORUPTE” ; CAZUL “MARICA” ; DESPRE JUSTITIE ; DESPRE POLITIE SI CHIAR DESPRE BERCEA MONDIAL DAR MAI MASCAT, PRESEDINTELE IESE SI SPUNE CE CREDE EL CA E MAI BINE SA SPUNA SI NICIDECUM REALITATEA. IN REST CAND ESTE OCUPAT CU ALTE TREBURI II MAI PUNE PE CEI PE CARE II CONTROLEAZA, SA IASA PE DIFERITE CANALE MEDIA SI SA DEA CU BATA-N BALTA SAU MUCII-N FASOLE DUPA CAZ. ATUNCI, MEMBRII GUVERNULUI, CONDUCATORII INSTITUTIILOR MENTIONATE MAI SUS, CARE AR TREBUI EI SA IASA SI SA VORBEASCA DE CE MAI SUNT PLATITI CONFORM RANGULUI DEMNITATII LA CARE SUNT NUMITI ? VEZI DOAMNE, II MAI PUNE SI PE EUROPARLAMENTARII ROMANI SA VORBEASCA, CA SANCHI, EI VIN SI CU PARERI CONCEPUTE IN PE SI PUNCTUL LOR DE VEDERE ESTE INSPIRAT SI DIN PARERILE ALTOR EUROPARLAMENTARI STRAINI. CAND NU VA MAI AVEA NIMIC DE SPUS, DAR TOTUSI VA TREBUI SA SE SPUNA CEVA SI SA NU INTELEAGA NIMENI NIMIC PROBABIL CA O SA NE VORBEASCA, IN DEPLINA COORDONANTA, ELENA BASESCU.
    DINTRE CEI CARE SUNT PE LANGA BASESCU, CHIAR NU ARE NIMENI CURAJUL SA II SPUNA CAT ESTE DE PENIBIL ?!? CA NU ESTE FACUT SA FIE PRESEDINTE NICI MACAR LA O SCARA DE BLOC ?!? CA PE USCAT NU E CA PE APA ? SI DACA NU ERA COMANDANT DE NAVA IN PERIOADA COMUNISTA SI ERA ACUM IN DEMOCRATIE, L-AR FI BATUT MARINARII ?!? DAR NOI SUNTEM ROMANI, MODELATI SI EDUCATI SA RABDAM BADARANIILE ORICARUI OM CARUIA II PLAC JOCURILE, A UNUI PRESEDINTE JUCATOR ! DAR ISTORIA NE ARATA CA AVEM UN PRESEDINTE JUCATOR DE JOCURI DE NOROC !!! DE CE NU NE DA TVA-UL INAPOI ? LA 19 % ? DACA VOICULESCU A MENTIONAT CA TREBUIE DAT JOS BASESCU PANA PE 25 MARTIE, A FACUT-O PENTRU CA SE STIE CA DE LA ACEA DATA TOTUL SE VA MARI : SALARIILE PROFESORILOR, PENSIILE , SALARIILE BUGETARILOR, SOMAJUL, AJUTOARELE SOCIALE, TOT ! ACESTE MASURI DE CRIZA AU FOST LUATE DOAR CU SCOP ELECTORAL ! BASESCU SE SIMTE “NESPALAT” SI ASTEAPTA DIN NOU SA FACA BAI DE MULTIME ! DAR BAILE PUBLICE AU INNASPRIT CONDITIILE DE INTRARE ! SI S-AR PUTEA SA PLECE SI SA RAMANA LA FEL DE “NESPALAT” ! PANA CAND ? PANA NE VOM TREZI LA REALITATE SI NE VOM DA SEAMA CA UNII POLITICIENI CARE ACUM SUNT LA PUTERE AU INCERCAT SA NE DUCA CU PRESUL, SA NE BAGE ASPIRINA-N PIRAMIDON !

  6. 6 Doru Coarna februarie 23, 2011 la 7:38 am

    Eei, ne-am invatat ca fiecare miscare sa aiba, in preludiu, cateva masuri bine interpretate de catre un taraf de serviciu, mereu prezent, mereu la datorie, infinit de competent, indiferent de consecinte.

    Astfel, intreaga epopee ce o privim desfasurandu-se “in forma continuata”, agravanta si recidivanta, s-ar putea sintetiza prin expresia “solistul si taraful sau”, si iarasi, suntem obisnuiti cu acest fel de a performa…

    Totusi, nu coniventa in sine a lautarilor cu solistul este ceva rau, ci melodiile interpretate, prin consecintele funeste la care conduc: in definitiv, nu s-a reusit decat o confiscare a puterii prin paralizarea institutiilor statului si apoi a statului in intregime, si atat. Doar atat. Nimic altceva notabil. N-am scapat de monitorizare, n-am atins obiective externe, n-am scapat de saracie, n-am devenit stapani ai tarii noastre, ci toate s-au desfasurat exact in sens invers intentiilor cele mai modeste ale natiunii.
    Mai mult, pentru tot mai multi dintre romani se pune deja problema serioasa a supravietuirii pana la sfarsitul concertului asta fara pauza…

    Sa dai cu pietre dupa interpreti asta nu este o solutie, sa pleci din sala iarasi nu e, nu-ti ramane decat sa rezisti cu mainile la ochi si urechi pana cand artistii se satura si se retrag singuri in culise. Sigur, se admit tusea si stranutul, se poate inca fluiera.

    Vedeti? Nu putem refuza prestatia acestor artisti si sa aducem artistii nostri preferati. Mai intai ca nu toti preferam acelasi lucru, apoi ceilalti practica genuri diferite, s-ar schimba intregul spectacol, ori exact pt actualul fel de prestatie este recuzita, sunt decorurile, luminile si muzica. Asta s-a vrut prin antamarea impostorilor si asta s-a obtinut, o impostura, un surogat. L-am vrut pe Elvis si ne-am ales cu Banica…

    Cealalta teza e ca suntem imbecili si, pe cale de consecinta, nu admitem sa fim condusi de catre oameni seriosi, astfel ca raspunsul pare a fi unul simplu, “nu-i destul basescianism, inca”. Cauza este efortul intelectual cerut de un Andrei Marga comparativ cu cel solicitat de catre un Florin Salam, de un balet sau de catre Pinguin, de munca sau de fotbal.
    Vrem show, avem show. Nimic bun insa nu vine la pachet cu show-ul, doar saracia.

    Stiti cum putem scapa de interpretii lu’ peste? Daca am performa si noi in sala, asa, pt noi, sa vedem ce iese…

  7. 7 adriana februarie 23, 2011 la 7:49 am

    ministrul muncii, familiei si protectiei sociale emite prezentul ordin.

    Art. 1. — Se aproba Procedura de suspendare a dreptului de asistenta sociala sub forma de prestatii sociale a persoanelor adulte cu handicap, in situatia reevaluarii ca urmare a recomandarilor cuprinse in documentele intocmite in urma unor actiuni de control dispuse prin ordin al ministrului muncii, familiei si protectiei sociale, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2. — Comisia superioara de evaluare a persoanelor adulte cu handicap din cadrul Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale si directiile generale de asistenta sociala si protectia copilului judetene, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucuresti vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
    Art. 3. — Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei.

    Anexa – Procedura de suspendare a dreptului de asistenta sociala sub forma de prestatii sociale a persoanelor adulte cu handicap, in situatia reevaluarii ca urmare a recomandarilor cuprinse in documentele intocmite in urma unor actiuni de control dispuse prin ordin al ministrului muncii, familiei si protectiei sociale

    Procedura-de-suspendare-a-dreptului-de-asistenta-sociala-sub-forma-de-prestatii-sociale-a-persoanelor-adulte-cu-handicap-in-situatia-reevaluarii.

    Art. 1. — (1) Decizia de reevaluare emisa de catre Comisia superioara de evaluare a persoanelor adulte cu handicap va fi transmisa directiei generale de asistenta sociala si protectia copilului, pe baza careia aceasta suspenda dreptul la asistenta sociala sub forma de prestatii sociale, pana la incheierea procesului de reevaluare, prin decizie a directorului executiv.
    (2) Modelul deciziei privind suspendarea dreptului de asistenta sociala sub forma de prestatii sociale a persoanelor adulte cu handicap este prezentat in anexa nr. 1.
    Art. 2. — (1) In situatia in care in urma reevaluarii se mentine incadrarea in grad de handicap, Comisia superioara de evaluare a persoanelor adulte cu handicap emite decizia privind incetarea suspendarii dreptului de asistenta sociala sub forma de prestatii sociale a persoanelor adulte cu handicap, al carei model este prezentat in anexa nr. 2
    (2) In situatia prevazuta la alin. (1), prin decizie a directorului executiv al directiei generale asistenta sociala si protectia copilului, persoana cu handicap va primi drepturile aferente perioadei suspendarii.
    Art. 3. — In situatia in care in urma reevaluarii se constata ca persoana nu este incadrata in gradul de handicap corespunzator sau, dupa caz, aceasta nu se mai incadreaza in grad de handicap, Comisia superioara de evaluare apersoanelor adulte cu handicap dispune, prin decizie, incadrarea in gradul de handicap corespunzator ori anularea certificatului de incadrare in grad si tip de handicap si solicita directiei generale de asistenta sociala si protectia copilului emiterea unei noi decizii pentru stabilirea drepturilor in conditiile noii incadrari in grad de handicap sau, dupa caz, incetarea acestora.
    Art. 4. — (1) Deciziile Comisiei superioare de evaluare a persoanelor adulte cu handicap vor fi transmise in termen de maximum 5 zile atat directiei generale de asistenta sociala si protectia copilului, pentru a fi aduse la cunostinta serviciului de evaluare complexa, care va modifica si completa corespunzator planul individual de servicii, dupa caz, cat si persoanelor cu handicap carora le sunt aplicabile.
    (2) Punerea in executare a deciziilor prevazute la art. 2 se face de catre directia generala de asistenta sociala si protectia copilului care a dispus acordarea prestatiilor sociale.
    (3) Deciziile directorului executiv al directiei generale de asistenta sociala si protectia copilului se aduc la cunostinta agentiilor pentru prestatii sociale judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, precum si a beneficiarilor, in termen de maximum 5 zile de la emiterea acestora.
    Art. 5. — Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta procedura.

    Puteti consulta Anexele 1 – 2 la Procedura in fisierele atasat
    -de-suspendare-a-dreptului-de-asistenta-sociala-sub-forma-de-prestatii-sociale-a-persoanelor-adulte-cu-handicap-in-situatia-reevaluarii

  8. 8 adriana februarie 23, 2011 la 7:50 am

    stimata doamna MARIA GRAPINI guvernul a emis ordinul1739/2011 cu intentia dea face economie pe spinarea persoanelor cu handicap mai precis la cetgoria persoanelor cu handicap dobandit sau mai bn zes false persoane cu handicap dobandit.
    cum in lege nu exista o separatie clara intre persoana cu handicap nativ si cel cu handicap dobandit ordinul1739/2011 loveste din plin si in persoanele cu handicap nativ.
    daca in lege exista aceasta diferentiere cel cu hasndicap nativ nu mai intra sub incidenta ordinului1739/2011 si nu mai era tarat pe la comisia superioara doar pentru a vedea ca acel om nu se mai vindeca
    acum sper ca intelegeti in sfarsit cat si clasa politica cat rau face confuzia din lege persoanelor cu handicap nativ grav cu grad permanent.
    spre exemlu o persoana cu handicap din nastere grav cu grad permanent este chemata la comisie si asfel se face o cheltuiala inutila ba mai rau prersoane cu handicap grav din nastere cu grad permanent risca sa ramana fara dreptrui din cauza confuziei din lege.
    daca aceasta lege avea o separatie clara intre persoana cu handicap grav nativ si cel cu handicap dobandit. persoanele cu handicap grav cu grad permanent nu mai pateau ce patesc acum.
    daca se doreste cu adevarat curatenie sa se merga la cei cu handicap dobandit si sa se fada cati din acestia au cu adevarat handicap dobandit si cati nu.
    asadar stimata doamna iata de ce era si este necesara separatia in lege intre persona cu handicap dobandit si ceea cu handicap grav nativ cu grad permanent. pentru ca fara aceasta separatie sunt tarate pe la comisie persoane cu handicap grav nativ cu grad permanent.
    poate ca aum intelegeti si des si toata lumea ce consecinte grave are aceasta confuzie din lege intre persoana cu handicap nativ si cel dobandit.
    persoanele cu handicap nativ grav nu au ce sa caute acolo pentru ca nu se mai vindeca dar cum in lege nu exista nimic care sa specifice o distinctie clara intre cele doua catgorii guvernul si toata clasa politica ne-a bagat pe noi cei cu handicap grav din nastere in aceasi oala cu cei cu handicap dobandit care majoritatea mint ca au handicap dobandit.
    de fapt la categoria celor cu handicap dobandit s-a vrurt sa se ajunca dar cum legea este nedreapta acum merg toti la comisie ceea ce este nedrept.
    este nedrept sa tarasti pe la comisie persoane cu handicap din nastere grav cu gad permanent doar din cauza unor oamenii care au stricat o lege.
    intrebarea vine puteti face ceva sa impiedicati ca in urma ordinului1739/2011 sa fie chemate la comisie persoane cu handicap grav nativ cu grad permanent?

  9. 9 adriana februarie 23, 2011 la 7:52 am

    va rog din inima mea sa faceti tot ce se poate sa impiedicati aceste lucruri nedrepte ordinul la care fac referire intra in vigoare la 1 martie asa ca timpul este scurt si acest ordin vine ca un tavalug peste noi cei cu handicap grav din nastere cu grad permanent.
    va rog din suflet sa gasiti posibilitatea sa faceti o campanie masiva in presa despre acest lucrru sa se vada toata tara la ce umilinte sunt supuse persoanele cu handicap grav din nastere din cauza unei legi proaste si ce le pregateste din martie dl botis.
    va rog din suflet sa faceti ceva cat mai urgent pentru impiedicarea acestor abuzui nu lasati acesti criminali sa omaore persoanele cu handicap din nastere grav cu grad permanent prin imfometare si sa le umileasca doar din cauza unei lege strambe care da posibilitatea la abuzuri.

  10. 10 Doru Coarna februarie 23, 2011 la 9:46 am

    @ blogideologic,

    tari precum Germania, Franta, GB, USA s.a. nu au cum da chix in probleme de economie, iesire din criza, din datorii, din recesiune, si asta pt simplul motiv ca ele stabilesc si apoi impun trendul global.
    Dar pot da chix teoriile economice si modelele de tot felul, si asta se intampla cata vreme omenirea asta nu va intelege ca orice teorie trebuie sa aiba la baza un sistem formal specific. Altfel, teoriile si modelele dau bine pe hartie dar puse in practica conduc la bazaconii, ceea ce se si intampla.

    Consecinta este ca nu numai economia nu este stiinta pura, dar nici fizica, chimia, istoria, literele, arta de orice fel, arhitectura, medicina. Singura stiinta adevarata, pura, este matematica, astfel ca in cadrul ei nu pot apare surprize cata vreme rationamentele se inlantuie formal.

    Inca odata, nu orice acumulare de date si/sau informatii este stiinta, cartea de telefon nu e stiinta, si nu orice model asortat cu formule -in fapt simple corelatii sau tautologii- inseamna stiinta, sau cercetare stiintifica, descoperiri, progres real. Intai trebuie precizat sistemul formal in interiorul caruia se va opera precum si modul de operare propriu-zis, ori asta-i cel mai dificil lucru: daca incerci sa creezi o disciplina, un fel economie analitica, bazata pe, sa spunem, cresterea valorii, constati ca iti va fi imposibil sa definesti formal ce inseamna valoare, echivalent la ce? Daca spui ca echivalent la altceva te inseli, si acel altceva incumba o valoare, care trebuie si ea definita, si tot asa pana la pepenii cei mari.

    Deci nu se poate, nu se pot emite teorii si nici modele serioase, solide, ci se pot schita doar algoritmi, care odata parcursi ar putea sa Da, dar la fel de bine si usor ar putea sa NU. Deci nimic.

    Totusi, intreprinderea asta cu pseudo-stiintele merge mai departe deoarece omenirea are un ancestral si sanatos obicei: atunci cand isi poate explica ceva, automat considera perimat domeniul si-l arunca la cos, acesta isi pierde interesul. Daca s-ar putea formaliza medicina va fi imediat aruncata la cos caci nimeni nu va mai fi bolnav la acel stadiu de evolutie, economia la fel caci dezvoltarea sanatoasa va fi deja intrinseca sistemului, istoria nu va mai consemna evenimente, etc.

    Deci, se poate vorbi mult timp de acum incolo, se pot sustine disertatii si doctorate, se pot acorda premii, titluri si medalii… atata vreme cat nu s-a rezolvat nimic! Apoi, dupa formalizare, noua stiinta isi pierde obiectul.

    Concluzia este puerila, bajbaiala arata doar preocuparea omenirii de a supravietui, nu stim daca spre cat mai bine sau cat mai rau -asta vezi, pt ca iarasi nu putem defini absolut binele si raul- insa transformarile reversibile conserva, adica pastreaza, entropia deci nu incumba pierderi, scapari din sistem, pe cand cele ireversibile incumba automat.

    Logica ne-ar spune ca omenirea asta ar face bine sa se preocupe doar cu schimbari reversibile, singurele care nu implica pierderi de energii, sau de valori, din sistemul global, insa s-ar anula evolutia insasi, progresul. Deci, numai pierzand si sacrificand se poate progresa, numai fracturand istoria speciei…

    Asta-i un exemplu de tampenie la care se poate ajunge daca nu stabilesti un sistem formal riguros alaturi de unul de operare inclus, razboiul final, pustiitor, ireverisibil in consecintele sale la nivel de specie, se arata a fi progresul, devenirea speciei umane. Idiotenie, insa imbecili fara numar cred intr-o astfel de dezvoltare cu valente criminale, ba chiar cheltuie resurse astronomice in acest sens, de exemplu cautand razboiul, eliminarea, curatirea, dupa logica detergentului.

    Numai schimbarile reversibile pot asigura echilibre si lipsa pierderilor, de exemplul putem trece la hidrogen dar fara a renunta la carbune, daca renuntam ne va costa mai mult noua tehnologie bazata numai pe hidrogen, am mai spus, dehidrogenam carbunele si folosim hidrogenul astfel obtinut, nu fabricam hidrogen. Admitem economia concurentiala, dar fara a renunta la statul social. Urmarim profitul dar nu renuntam la binele social. Si tot asa. Altminteri va apare mereu din neantul fiintei umane unul ca Basescu care va viola totul fara jena…

  11. 11 Pali februarie 23, 2011 la 9:54 am

    Da! Aveti dreptate Domnule Presedinte Nastase…insa sa nu uitam ca, de aceleasi beneficii se bucura si eu- parlamentarii PSD de la Bruxelles si cei mai multi dintre ei nu prea au excelat,….spre deloc cu nimic,nimic mai ales in ultima vreme ! Chiar vreau sa fiu rau azi si sa dau si un nume Daciana Sarbu care vorba lu’ tac’su a ajuns pe “munca ei”,…mi-e greata deja,

  12. 12 Baronul Munchhausen februarie 23, 2011 la 9:54 am

    Pe vremuri, deviza era: “Nici o masa fara peste!”
    Astazi, deviza este: “Nici un articol, pe blog, fara sa-l terfelim pe Basescu!”
    Maine, care va fi deviza?

    P.S. Mai e valabila asertiunea lui Daniel Hellinger despre anumiti baroni locali?

  13. 13 Larisa februarie 23, 2011 la 10:09 am

    Da! Poate ar fi timpul sa va ocupati si de alte probleme.

  14. 14 Harabula februarie 23, 2011 la 10:21 am

    Articolul este bine scris.
    In privinta continutului as avea o observatie. Oricare dintre intelectulii incriminati de catre d-l Nastase isi merita locul de parlamentar european in comparatie cu nevasta lui Antonescu, de exemplu.
    Demascarea veniturilor unui parlamentar european de catre d-l Nastase este cu dublu sens. Si ceilalti alesi europeni sunt vulnerabili.Articolul este si o mica contributie la degradarea imaginii acestora. Si asa prezenta unui Becali, domnisoarei Basascu, Vadim Tudor au expediat aceasta functie in derizoriu.

    Parlamentarii romani au reusit sa coboare in ochii boborului pana la un nivel de la care nu se mai poate coborî. Cu vointa lui Dumnezeu si contributia d-lui Nastase vor ajunge acolo si europenii.

  15. 15 Ioan februarie 23, 2011 la 10:50 am

    Si toate cele de pana acum ni s-au intamplat in numele democratiei. Si tot in numele aceleasi democratii se produce, in trepte, si implozia statului; ca proces public ireversibil ce se petrece si fara nici cea mai mica jena. Ei, basistii, o numesc modernizare, dar in esenta produsul facerii lor este o struto-camila care ni se arata din cand la televizor sub forma unei scenete fara actori. Caci de toate cele ce ni se intampla de cca 7 ani nu se face vinovat nimeni; ca si cand, in lumea penala ce a invadat institutiile statului de drept, ar putea exista tradare fara tradatori si crime fara criminalii. Acum pentru o leaca de credibilitate in plus sunt scosi in fata alte si alte figuri galbejite, tocmai bune de luat la ochi la tirul de scuipat in piata publica; propus mai an de M Badea. Asta si pentru ca vad la televizor de cca doua saptamani cum se da unda verde la pozarea altei conducte pentru sifonarea banului public. Numai ca acum lucrarea este in proiect si a luat forma unui Cod; caci munca a creat dintotdeauna avutia din care s-au infruptat hotii si talharii. In rest, aviz amatorilor, si celor care se ocupa sporadic de ceea ce numim generic opozitie politica, atentie la evaziunea existenta pe piata muncii. Ea este calculata (atentie, calculata nu estimata) la 1/2 din suma incasata din impozitul pe salarii + 1/2 din sumele incasate lunar la bugetul asigurarilor sociale de sanatate. Asa ca, rog sa se retina, fondul de pensii nu a fost si nici nu va fi vreodata in colaps. Si nici de sume de la bugetul statului pentru completare nu are; chiar si in conditiile existentei a numai 4,9 mil de salariati.

  16. 16 Harabula februarie 23, 2011 la 10:55 am

    @dnimeni
    Spui ca esti gata sa iei CFR pentru un leu?
    Cred ca oricine de pe acest blog, cu oarecare cunostinte economice, iti va spune sa n-o faci.
    Cand cumperi o societate comerciala iei si facturile de incasat dar si datoriile. Stii ce datorii are CFR?

    Stimate domn, în entuziasmul post revolutionar am fost tentat sa ma apuc si eu de afaceri. Mi-a venit ideea de a face din centrul vechi al Botosanilor un fel de zona comerciala prin evacuarea tiganilor,acoperirea strazii cu o copertina, inchirierea spatiilor etc. Ceeace se face acum in centrul vechi al Bucurestilor.
    Eram amic si mai sunt cu Mihai Balta,pe atunci presedinte PSD si prefect (pe atunci nu era chesia cu incompatibilitatea)
    – Poti sa-l iei degeaba. Aranjam imediat. Chiar nu stiu ce sa facem cu centrul asta.

    Dupa cum vedeti, stimati cititori, ma puteam capatui cu intregul centru vechi al Botosanilor.
    Evident, dupa ce am facut ceva calcule la rece, mi-a pierit entuziasmul.
    In plus, auzind de treaba asta, politician liberal, mini-om de afaceri, a infiintat o ONG “Centrul vechi al Botosanilor” avand ca scop reabilitarea zonei etc. etc. Au urmat lupte politice, bani de la primarie, bani europeni, bani, bani…
    La centru vechi se lucreaza si acum. Nu cunosc amanuntele economice.

    Daca tranzactia s-ar fi facut, ce mai valva ar fi starnit. Mai ales daca as fi reusit. S-ar fi auzit si la Bucuresti despre coruptia din Botosani.
    Si va rog sa ma credeti, Mihai Balta n-a cerut macar o cafea. Iar mie nici nu mi-ar fi trecut prin cap sa-i ofer.

  17. 17 Şam Săn Jur februarie 23, 2011 la 11:07 am

    DE GREAŢĂ

    Monica, Sever, Teodor, Cristian se scaldă-n sinecuri;
    Un cuib de babă cu ouă, şi-un preot la masa cu prescuri.
    Se-ntrec în a da limbi, lui *JON de Cotroceni, la roase buci ;
    Stupeşte Decebal spre ei, şi Burebista, printre portocalii uluci.

    *Javra Ordinară Naţională

  18. 18 Ghita Bizonu' februarie 23, 2011 la 11:19 am

    Tovarusu propagandist harabula isi aduce si el inestibalilu-i aport cel plin de icsperienta si invataura inceputa cu operel;e genialului IV Stalin si terminata cu genialu Niciolae..
    Insa tovarasia sa face o comparatie cam nepotrivita intre doamna Antonescu.v2 si tova Monica Macovei cea provenita nu din spuma marii ci din procuratura comunista (si pao si din ceva tovarasi cu munci de raspundere?) ori cu Cotoi. Ca daca doresti sa sublieniezi ca zisa doama nu ar avea decat meritu de a fi nefasta atunci comparatia ar ttrebui facuta cu tuta lu tatutza, Tuta Nationala , EBA cea plina de succesuri a care a ajuns europarlamentara inainte sa invete s avorbeasca romaneste !!!!
    Desi totusi daca cautam ni5le dupa dna Antonescu.v,2 gasijkmniste date
    Euro-observator la Parlamentul European (2006). Deputată, Parlamentul României (2004). Directoare, Organizaţii neguvernamentale (2001). Directoare, Ministerul Tineretului şi Sportului (1997-1999). Profesor (1990-1997).
    Vicepreşedintă a Organizaţiei judeţene Prahova (2006). Secretară a Comisiei pentru mediul de afaceri şi politici concurenţiale a Partidului Naţional Liberal (2002-2004). Secretară generală a Tineretului Naţional Liberal (2000-2002).

    Deci ar asvea mai multainderptarire sa se afla la strasburg . Mai multa chiar deact Cotoi ori Monica …

  19. 19 Ioan februarie 23, 2011 la 11:20 am

    @ erata

    In randul penultim …”pentru completare nu are” … se v-a citi … “pentru completare nu are nevoie” Multumesc.

  20. 20 FraPol februarie 23, 2011 la 11:21 am

    Sinecuristi+Guristi= Sineguristi. Buuuna, am putea-o trece la “Una pe zi”!

  21. 21 Marcus februarie 23, 2011 la 11:21 am

    Nu Suntem Rame, Basescule!

    Pe vremea lu’ plumbuitu’ circula un banc cu Bula:
    “La un moment dat Bula se juca pe ulita satului cu un bat cu care ravasea un cacat. Trecand pe langa el seful postului de Militie din sat se opreste si-l intreaba:
    - Ce faci Bula cu cacatul ala?
    - Pai ce sa fac, nene Militianule, incerc sa fac un postas din el!
    Smecher militianu’ marseaza:
    - Esti sigur, Bula, ca nu vrei sa faci un militian?
    - Da, foarte sigur, cacatul este prea mic !”
    De mai bine de sase ani de cand este la putere, chiombu’ a reusit sa faca in si din tara asta un cacat atat de mare, incat la ora actuala isi poate confectiona ce “vrea muschii lui” din el, fara teama de a i se termina materia prima. Asa s-a inamplat si ieri, spre exemplu, la sedinta de bilant a MAI unde, pe langa faptul ca nu avea absolut nicio calitate de a interveni cu ordine si indicatii pretioase, alta decat cea de invitat, el si-a permis sa ocupe practic tot timpul alocat luarilor de cuvant, ocazie cu care si-a aratat si maiestria cu care confectioneaza politisti din propriul sau cacat al coruptiei generate si intretinute chiar de el de cand s-a vazut inscaunat la Cotroceni.
    Suntem deja obisnuiti cu badaranismul, derbedeismul si violenta discursului basist insa nu-mi imaginam ca voi vedea floarea Politie romane, inzorzonata cu fireturi si instelata mai ceva decat Calea Lactee, privind si ascultand tampa si fara cea mai mica replica cum este dezonorata la gramada si compromisa in ochii platitorilor de taxe din aceasta tara, dar mai ales in ochii infractorilor, tocmai de cel care mai deunazi sarise la gatul Frantei si Germaniei pe motiv ca-i umileste pe romani si le refuza intrarea in Spatiul Schengen datorita coruptiei mizerabile care a invadat pur si simplu tara pastorita de chiombila si de clanul sau portocaliu.
    Basescu, disperat de o tot mai apropiata si posibila suspendare a sa, face tot ce-i trece prin capatana aia seaca a lui sa se detaseze de putregaiul pe care l-a adus la cote nemaintalnite de coruptie, sa-si refaca masca de “vigilante” al neamului si, deja pe modelul bun de casare al aruncarii responsabilitatii in orice alta ograda in afara de a lui, sa culpabilizeze orice misca in tara asta doar, doar i-o mai prosti o data pe romani cu pozitia lui de luptator intransigent impotriva coruptiei.
    Si daca la aceasta vine si bonusul prin care se poate razbuna pe politistii incomozi din sistem, care protestand impotiva masurilor aberante luate de el, l-au invitat pe adevartul lui nume de “javra ordinara” la dialog, dandu-i afara din Politie si lasandu-i muritori de foame pe drumuri, cu atat mai bine. Impusca doi iepuri dintr-un foc.
    Numai ca, in nebunia lui, acest animal a depasit orice limita si practic este inconstient de raul pe care il face tarii cu astfel de razbunari golanesti, interventia sa de ieri fiind preluata de toate agentiile mari de presa internationale, fapt ce da apa la moara tocmai acelora pe care el ii acuza ca umilesc poporul roman.
    In lipsa unui certificat medical care sa-i ateste dementa stau si ma intreb daca acest individ nu este platit de puteri straine pentru a face ceea ce face si a transforma Romania in carne de tun pentru anumite cercuri oculte cu interese economice mari in aceasta parte a Europei. Altfel nu se explica voluptatea cu care el improsca rahatul productie proprie in tot ce este romanesc, distrugand din temelii statul de drept in Romania, institutiile sale, anatemizand totodata absolut toate categoriile socio-profesionale din aceasta tara.
    Partea proasta consta in faptul ca i-a mai ramas suficient timp din mandat pentru a distruge ce mai este de distrus in tara si a-si realiza planurile, motiv pentru care el trebuie indepartat musai si cat mai repede de la fraiele Puterii.
    Si apoi judecat pentru tot raul pe care ni l-a facut noua, dar mai ales generatiilor viitoare din Romania, atat prin indatorearea inrobitoare a neamului, cat si prin distrugerea fragilului sistem de valori democratice obtinut cu sacrificiul suprem al sangelui unor tineri nevinovati intr-un decembrie de foc, jale dar si bucurie.

  22. 22 contele februarie 23, 2011 la 11:32 am

    Domnul Adrian Năstase a sesizat bine potenţialul şi pericolul aripii ” reformatoare ” a PDL-ului şi acţionează în consecinţă . Dacă s-ar desprinde , la momentul potrivit , de PDL ar rezulta un partid cu o imagine destul de bună , cu un discurs preponderent anticorupţie şi fără bolovanii guvernării atârnaţi de gâtul lor . O alternativă la ghiveciul numit USL plus PRM plus UDMR plus…Cum am mai zis , este momentul prielnic pentru apariţia unei noi formaţiuni politice … chiar dacă de fapt nu este prea nouă .
    În comparaţie cu ” grupul durilor din PDL ” , grupul ” intelectualilor lui Băsescu ” este cu mult mai puţin „ plăcut „ , mai puţin compatibil cu veteranii politicii româneşti . Primii au o grămadă de bube în cap : există suspiciuni de corupţie , au făcut parte dintr-un guvern care este dezavuat de populaţie , sunt erodaţi ca persoane publice . Toată lumea simte că nu-i mare diferenţă între baronii PDL şi baronii PSD ( de aceea şi se înţeleg foarte bine unii cu alţii ) . Nu întâmplător apar puţine declaraţii anticorupţie din partea lor , nu se simt prea bine cu gândul că se poate întoarce roata . Ei o să rămână cu decontul guvernării , cu Pasat şi Ridzi iar celălat grup va apărea mirosind a flori proaspete în peisajul public românesc . Ei nu prea au ce să deconteze tocmai datorită faptului că au privit prin ” binoclu ” România .
    Deocamdată şi Băsescu şi ” intelectualii lui Băsescu ” au nevoie unii de alţii ; nu ştiu pe termen lung dacă Băsescu va fi o piatră de moară sau un balon pentru noua formaţiune . Dar cum memoria poporului este scurtă , cum liniştea ( pe vremea USLului ) se va aşterne prin vămi , finanţe , poliţie , societate în general , şi cum anticorupţia va avea în continuare un cuvânt greu de spus în politică , cum politizarea va face ravagii ( mă îngrozesc câte guri flămânde , din aşa multe partide , vor trebui hrănite …bănuiesc că va fi un guvern mamut , un stat cu adevărat grăsuţ ) , parcă văd un concubinaj destul de reuşit între cei doi . Asta dacă uităm declaraţia lui Băsescu că , după ce ai fost Preşedinte , te retragi din politică , nu mai e de nasul tău să-ţi pierzi vremea cu mărunţişuri . Eu zic că-i o mică vrăjeală , caracteristică personajului …

    Mă amuză că pe d-ul Năstase nu-l interesează veniturile lor dar dă la centimă toate sumele încasate de aceştia la Parlamentul European . Adică , cum ar veni , după ce că fac o politică antiromânească mai iau şi o grămadă de bani . Aici , conform scenariului , poporul USL trebuie să se indigneze .
    Bănuiesc că ceilalţi parlamentari iau sensibil bani mai puţini şi muncesc de crapă pământul european .

  23. 23 eugenius februarie 23, 2011 la 12:16 pm

    Baietii astia si fetele astea, care isi folosesc gura la toate cele, acesti lingusitori ai puterii, care , pana nu demult luptau sa detroneze alti lingusitori doar ca sa le ia locul, nu-si vad paiul din ochi…sunt provoacatori de voma ! Trebuie , si ei, sa justifice “sinegurile” mari pe care le primesc ! Operele lor literare, ploitice , juridice, sunt de “minima morala”(vezi ideologul care duce cu “Plesu”) Acesti scuipatori ,literar-artistici,cu zvastici, pupatori care lasa , in urma lor, doar unsori si bale ca melcii de pana si Basescu fuge ,repede , sa se spele dupa ce se intalneste cu ei…

  24. 24 Joanna februarie 23, 2011 la 12:20 pm

    Vă invit să judecăm fără patimă: Când pronunţăm “Becali”, “domnişoara Băsescu”, spunem, de fapt, Snobism, Incultură. Nu-l putem măcar bănui de aşa ceva pe Corneliu Vadim Tudor. Pe lângă cultura acumulată citind, învăţând, este înzestrat şi cu har creator.
    Prezenţa “unui Vadim” ca parlamentar european, nu ne face de râs, dimpotrivă îi poate învăţa ceva istorie pe toţi ceilalţi. Ceva echilibru în gândire şi-n atitudine nu ne strică niciodată. Nu înseamnă că n-am avea motive să-l şi criticăm…

  25. 25 Karakas februarie 23, 2011 la 1:08 pm

    @Harabula, nu e nici o “demascare”, veniturile parlamentarilor europeni sunt publice. In ce priveste parlamentarii care spui tu “au reusit sa coboare in ochii boborului”, nu e decit o parere subiectiva. Da, sunt acolo niste indivizi suspecti, care probabil au vocatia parvenirii si nu a servirii publicului. Dar nu poti generaliza. Si apoi, as putea spune si eu ca e o miscare tipic basesciana sa pui reflectorul pe parlament. Nu i-au ales democratic? Astia sunt, cu astia defilam.

  26. 26 Constantin Răduţ februarie 23, 2011 la 1:52 pm

    @all
    de vazut:

    Romanii sunt cel mai prost platiti din UE
    http://accentedeconstantinradut.blogspot.com

  27. 27 Vlad februarie 23, 2011 la 2:07 pm

    @Harabula,
    Va rog sa-mi raspundeti daca aceia care au sustinut in parlamentul european un om care este declarat un om impotriva statului suveran roman merita sa fie parlamentari europeni din partea Romaniei? Cred ca stiti la cine ma refer.
    Parerea mea este ca numai pentru aceasta si acesti oameni nu ar trebui sa fie reprezentantii Romaniei in PE. Tot acesti oameni nu au facut absolut nimic in momentul cand aceasta persoana a declarat ca 1 Decembrie este o zi de doliu pentru dansul.
    Incaodata DA, d-l Nastase are tot dreptul sa conteste meritul acestor persoane de a reprezenta Romania in PE.

  28. 28 Marcus februarie 23, 2011 la 2:27 pm

    @Doamna Manuela; de la o vreme sunt banat mai ceva decat as fi pe blogurile portocaliii. A schimbat d-l Nastase partidul si noi nu stim? Vad ca unele comentarii de-a dreptul tembele facute de clientii portocaliii ai acestui blog trec intr-o veselie, in timp ce pe mine ma cenzurati la greu. Sa nu-mi spuneti ca sunt subiectul unei pudibonderii prost intelese si aplicate ca nu va cred. In rest sa fiti sanatoasa si sa aveti o zi buna
    sa fiti iubita
    marcus

  29. 29 Ghita Bizonu' februarie 23, 2011 la 6:02 pm

    comese du malotru

    titlul ala cu care te mandresti cine ti l-a validat ? Mondialu , Imparatu sau Cioaba rex ?
    Oricum o fi scurta memoria poporului da si mai scurta este memoria pupacilor PDL isti (pana si EBA purta fuste mai lungi cand era pustoaica).
    Si npul partid ce doriti a se fata de sub dealu 3 Cocenilor . ma rog poa fi o miscare buna numa in masura in care est6e bine sprijinit si neatacat Ca latfel poa sa fie la fel de valabil precum fu ala a lu Melescanu .. Mia tii minte ori memoria ta e mai scurta decat poalele Bertei cand defila pe la Tragosvoste in tinuta de revolutie (sans culote)

  30. 30 Baronul Munchhausen februarie 23, 2011 la 6:12 pm

    D-na manuela,

    Ce democratie mai e si asta?
    Gazda blogului critica pe rupte, iar daca cineva indrazneste sa aiba opinii critice la adresa celor postate pe blog de catre gazda, fie este cenzurat, fie sunt asmutiti cei mai vocali si bolovanosi, in exprimare, adepti ai psd impotriva aceluia.
    De fapt, prin ceea ce face moderatoarea blogului, il saboteaza pe Nastase: una spune gazda pe glob(vorba lui jiji) si cu totul altceva face administratorul blogului, adica, pe sleau, baga pumnul in gura celor care au indrazneala sa aiba opinii proprii, altele decat cele gustate de moderator.
    Halal democratie pesedista!!! Nu degeaba sunteti urmasii in linie dreapta ai pcr!

    P.S.1 Corul de adulatori nu are nici o valoare, pot sa fie si 5000 de postari zilnic pe blog, care sa se arate extaziate de ceea ce scrie gazda, daca cei cativa care au alte opinii sunt pur si simplu interzisi. Asta e de fapt dictatura! Basescu este de o mie de ori mai democrat, degeaba incercati sa prostiti lumea ca el ar vrea sa fie autocrat sau dictator. Psd-ul este uzina de dictatori.
    P.S.2. Dau o bere daca imi afisati acest mesaj! :D :D :D

  31. 31 adriana februarie 23, 2011 la 6:39 pm

    srimate domn adrian nastase guvernul a emis ordinul1739/2011 cu intentia dea face economie pe spinarea persoanelor cu handicap mai precis la cetgoria persoanelor cu handicap dobandit sau mai bn zes false persoane cu handicap dobandit.
    cum in lege nu exista o separatie clara intre persoana cu handicap nativ si cel cu handicap dobandit ordinul1739/2011 loveste din plin si in persoanele cu handicap nativ.
    daca in lege exista aceasta diferentiere cel cu hasndicap nativ nu mai intra sub incidenta ordinului1739/2011 si nu mai era tarat pe la comisia superioara doar pentru a vedea ca acel om nu se mai vindeca
    acum sper ca intelegeti in sfarsit cat si clasa politica cat rau face confuzia din lege persoanelor cu handicap nativ grav cu grad permanent.
    spre exemlu o persoana cu handicap din nastere grav cu grad permanent este chemata la comisie si asfel se face o cheltuiala inutila ba mai rau prersoane cu handicap grav din nastere cu grad permanent risca sa ramana fara dreptrui din cauza confuziei din lege.
    daca aceasta lege avea o separatie clara intre persoana cu handicap grav nativ si cel cu handicap dobandit. persoanele cu handicap grav cu grad permanent nu mai pateau ce patesc acum.
    daca se doreste cu adevarat curatenie sa se merga la cei cu handicap dobandit si sa se fada cati din acestia au cu adevarat handicap dobandit si cati nu.
    asadar stimata doamna iata de ce era si este necesara separatia in lege intre persona cu handicap dobandit si ceea cu handicap grav nativ cu grad permanent. pentru ca fara aceasta separatie sunt tarate pe la comisie persoane cu handicap grav nativ cu grad permanent.
    poate ca aum intelegeti si des si toata lumea ce consecinte grave are aceasta confuzie din lege intre persoana cu handicap nativ si cel dobandit.
    persoanele cu handicap nativ grav nu au ce sa caute acolo pentru ca nu se mai vindeca dar cum in lege nu exista nimic care sa specifice o distinctie clara intre cele doua catgorii guvernul si toata clasa politica ne-a bagat pe noi cei cu handicap grav din nastere in aceasi oala cu cei cu handicap dobandit care majoritatea mint ca au handicap dobandit.
    de fapt la categoria celor cu handicap dobandit s-a vrurt sa se ajunca dar cum legea este nedreapta acum merg toti la comisie ceea ce este nedrept.
    este nedrept sa tarasti pe la comisie persoane cu handicap din nastere grav cu gad permanent doar din cauza unor oamenii care au stricat o lege.
    intrebarea vine puteti face ceva sa impiedicati ca in urma ordinului1739/2011 sa fie chemate la comisie persoane cu handicap grav nativ cu grad permanent?

  32. 32 Fault februarie 23, 2011 la 6:43 pm

    PONTA JOACĂ CU NEGRELE

    Procurorul Ponta cunoaşte toată ţigănia din vămi, motiv pentru care a păstrat pe tabla de şah numai piesele negre, despre care deţine probe indubitabile.
    Are însă o problemă de culoare, cu regina, alias blonda Helena Urdea care ar trebui să fie neagră…Cum să formuleze acuzarea ? Îl scoate din încurcătură Mădălin :
    - Şefu şezi copăcel, gagica e de etnie rromă dar umblă cu cioara văcsită !
    - Vreau proba Mădăline.
    - O prindem în poză când îşi ridică poalele, că acolo nu e blondită…
    - Dar regeale *JON ?
    - Ăsta oricum e negru (de supărare).

    *Javra Ordinară Naţională

  33. 33 George Ban februarie 23, 2011 la 7:28 pm

    @Baronul Munchhausen

    Stii ce cenzura e pe Hotnews sau pe blogul Udrea? Mai ales Madama, daca se supara, iti face public IP-ul. Aici e parfum! Si contra a ceea ce zici, sunt stopate mesaje care ii critica pe bascisti. Stiu din proprie experienta. Stiu ca n-am voie sa zic ceva mai dur de Harabula. O fi agent acoperit, cine stie?

    Vezi si mesajul lui Marcus de la 2:27 pm.

    Cand dai berea?

  34. 34 Ghita Bizonu' februarie 23, 2011 la 7:50 pm

    tovului Goe

    in primu rand afal ca is ceva mai banat decat tine .
    Apoi srtii f bine ca pe blcogurle voastre “democartia” consta doar in a injura . Oar cu urmasii PCR mai incet tovule .. ca si voi tot de pe acolo.. chiar mai mult ….activisti adica ..

  35. 35 dlnimeni februarie 23, 2011 la 8:26 pm

    Harabula: Multumesc pentru istorioara, desi morala reala a comentariului meu se vede astazi, nu imi da nimeni CFR-ul pentru un euro. Mie.
    Altfel, inteleg ca amindoi am avut momente in viata cind era sa. Dumneavoastra mai putine, eu ceva mai multe. Acum dati-mi voie sa imi iau la revedere, am avut o zi destul de grea astazi – si demoralizanta fiindca am platit TVA-ul adica, cred eu, am dat iar guvernului bani de furat. Am pe undeva un pahar ( nu mai mult) de tamiioasa de la dl Nastase din colegiu – o fi stiind dl Nastase ce vin bun se face in colegiul dumnealui? – si am de gind sa il dibuiesc si sa il beau. Cred ca sunt in asentimentul dumneavoastra atunci cind spun: Of! Vinu-i bun! (Ocaua-i mica).

  36. 36 contele februarie 23, 2011 la 8:52 pm

    Ghita

    Titlul ala e o povara , o responsabilitate …Daca ai sti ce mi-ar place sa mai ies ziua prin blogosfera , incognito …ce placut e sa fii un anonim , sa nu trebuiasca sa dai autografe …Of , e bine sa fii bizon !

  37. 37 contele februarie 23, 2011 la 8:54 pm

    Baroane

    Unde dai berea ?

  38. 38 bobitza februarie 23, 2011 la 10:03 pm

    @harabula, stii ca te cunosc (de pe blog) de o suta de ani, ca sa zic asa. Respecta-te. Vreau sa spun ca ai luat-o rau de tot pe camp in ultima vreme – si spun asta cu tristetea omului in varsta care se fereste cat poate sa nu “evolueze” ca tine. Paranoia este boala grea (comment-ul este generat de raspunsul catre @dlnimeni)…

  39. 39 dlnimeni februarie 23, 2011 la 10:42 pm

    Inteleg din scrisele citate ale dlui Preda (ii voi citi intregul articol) ca dl Basescu are doar 6 intelectuali “ai lui”. “Ceilalti ai lui Basescu” nu ar fi, deci, dupa dl Preda, intelectuali: dna Pora nu ar fi o intelectuala, dl Liiceanu nici atit (o fi un tinichigiu, ori ospatar), dna Mungiu departe de a fi intelectuala, cred ca mai are putin si incepe a fi denumita din nou “fiica autopsierului”. Dl Cristoiu, dl Moraru,…s.a.m.d. Dar dl CTP, care s-a laudat ca l-a facut pe dl Basescu presedinte cu o intrebare? Ia, acolo, un chelbos care a citit o teorema a lui Liapunov. Dar Cartarescu, de-i silabiseste presedintele un volum de aproape 7 ani? Nici “ai lui Basescu” de aici de pe blog nu sunt recunoscuti ca intelectuali: Baroane, Goe, aoleu!

  40. 40 dlnimeni februarie 23, 2011 la 10:53 pm

    Baroane, corect este “Nici o masa fara peste oceanic”. Reclama a devenit celebra in anii comunismului nu fiindca era data la televizor din cind in cind, ci fiindca era zugravita pe zidul dinspre calea ferata a stadionului Giulesti, astfel incit nu puteai pleca din ori sosi in Gara de Nord fara a o citi. De aici a aparut si vorba de duh “Nu e peste ca stavridul si echipa ca Rapidul”, asta fiindca stavridul era pestele oceanic al epocii de aur a lui Ceausescu, tot asa cum macroul este pestele oceanic al epocii de … a lui Basescu. Nu inteleg gratuitatea acuzatiei dvs cu “terfelirea”, la cum se arata si la ce face presedintele cred ca aici comentatorii scriu chiar foarte frumos despre el.

  41. 41 dlnimeni februarie 23, 2011 la 10:58 pm

    Totusi, ar putea ca dl Preda sa aiba nitica dreptate cu “intelectualii lui Basescu”: unii apropiati ai gloriosului presedinte nu prea arata a intelectuali, ci par muncitori necalificati: toata ziua invirt banii cu lopata.

  42. 42 dlnimeni februarie 23, 2011 la 11:01 pm

    Precizare: expresia “toata ziua invirt banii cu lopata” e preluata asa cum este rostita popular, in folclorul urban.

  43. 43 Const februarie 24, 2011 la 1:52 am

    @nastase

    Spuneti in articol: “Eu nu pun în discuţie câţi bani merită un parlamentar european…”; asta aminteste de un argument in Schumpeter si NG-R.

    Intelectualul apare ca urmare a dezvoltarii instrumentelor/uneltelor exosomatice de catre om. Odata ce acestea au nevoie de mai multe miini de lucru pentru a fi construite si operate decit poata da o familie, productia trece de la a fi un fenomen familial la unul social. M. Vulcanescu, de exemplu, face o analiza foarte pertinenta a unei instante a primeia in conferinta “Gospodaria taraneasca si problemele pe care le pune statisticienilor” tinuta la Inst. de Statistica in 1943. Intelectualul apare ca supraveghetor, manager, adminstrator, invatator/profesor, finantist, etc., in cadrul productiei sociale (numiti de Marx “neproductivi” in contrast cu muncitorul sau taranul care lucreaza direct si ale carui rezultate sint *masurabile*). Pentru aceasta a doua modalitate de productie urmatorul punct de vedere apare la Georgescu-Roegen (*Analytical Economics*, p. 100), si se afla in parte si la Schumpeter (in *Can Capitalism Survive?*, 1942/2009, 9.ii):

    “[The “unproductive” people], clearly, cannot claim a share according to the quantum of their services, for these services are not cardinally measurable. But this very fact is at the same time their *everlasting weapon*. [my emph., Const] The privileged elite that is found in every society known to history consists only of individuals who perform unproductive services. Elites—as Pareto argued—circulate, that is, one elite replaces another: only the name of and the rationalization of the privileges are changed… The conflict, therefore, will not be choked forever if one of its phases—say, that where the captains of industry, commerce, and banking claim their income in the name of private property—is dissolved. Nor is there any reason to justify the belief that social and political evolution will come to an end with the next system, whatever this system may be.”

    Speranta pentru mai bine este deci incastrata in argumentare si in cautarea de solutii atit viabile cit si fezabile augmentate de talent politic. “Din aceasta dilema nu putem iesi, am zis!” (http://www.romanianvoice.com/poezii/teatru/ilc-scrisoare_pierduta-actul_3.php)

    Const

  44. 44 Const februarie 24, 2011 la 2:08 am

    @blogideologic:

    Da, dezvoltarea durabila e o consecinta a gindirii lui NG-R. Vedea tinta nu intr-o stare stationara, precum Clubul de la Roma (“Dynamic Models and Economic Growth”, 1975), in care cresterea economica sa mentina un sens pur *cantitativ* constant, ci cerea ca un model durabil sa ia seama mai ales de schimbarile economic *calitative,* ale evolutiei economice rapide, ale ireversibilitatii proceselor economice (entropia) si ale “noului.” In *Analytical Economics* (1966), “rationalul” este inteles nu numai ca teorie general aplicabila fie intr-o metafora a chimiei (substante, elemente) fie a muzicii (note) care se poate construi oriunde pentru ca elementele sint aceleasi peste tot sau pentru ca economia este izomorfa cu fizica (poate aproximativ in capitalism, dar nu oriunde). (BTW, o teorie chimica, zice, nu prea are sens nici pentru chimia insasi mai ales pentru ca din proprietatile componentelor nu se pot deduce *teoretic* si universal proprietatile compusilor). De fapt, cite bordeie atitea obicee cum zice si Rudyard Kipling pe limba lui (http://www.kipling.org.uk/poems_neolithic.htm ).

    Teoria capitalista se aplica mai ales acolo unde economistii capitalisti au locuit (duh!)—in lumea urbana, burgheza, etc.—oportunisti practici, de; nu peste tot. Nici elementarul MC = MR nu se aplica, de exemplu, intr-o societate agrara, datorita structurii muncii in acel context; si asta din motivul esential ca fermierul american si taranul roman nu sint totuna *dpdv institutional*.

    Mai mult, dpdv al programelor de dezvoltare a tarilor “in curs de dezvoltare”, industrializarea o vedea NGR ca o solutie fara vocatie universala si chiar gresita adeseori—da, se va inregistra crestere economica la nivelul PIB, dar pentru un numar mic/limitat de beneficiari si cu efect minim pentru restul societatii respective—ca e asa si in Romania si aiurea nu mai are nevoie de argumente. Ideea de baza era ca modelul economic nu e in primul rind un sistem matematic/algebric sau chiar logic in sens formal (aristotelic, hegelian, pozitivist, wittgensteinian sau marxist). De fapt, este o reflexie a in-de-Welt-Sein-ului participantilor intr-o anume economie (asimilabili unei tari, zic eu, de exemplu). Institutiile, normele, cultura, filozofia, religia, etc., sint determinantul relatiilor economice; acestea din urma pot apoi fi concepute nu ca un plan de executie (blueprint), ci mai degraba ca o metafora analitica (NGR foloseste termenul “simile”, i.e., o comparatie in sensul figurii de stil; termenul propriu din limba romana, “comparatie”, nu evoca imediat, in acest context, reverberatii (clar voite de NGR) in directii “umaniste”, cu “rest” cum zicea Noica–asa ca abuzam aici termenul de “metafora”).

    Modelul “teoretic” are sens numai intr-atit cit foloseste la testarea/ajustarea unui ansamblu economic *institutional* in acest sens. Deci, paradoxal poate pentru unii, un model economic romanesc trebuie cautat mai degraba la Decebal, Neagoe, Miron, Antim, Dosoftei, Mihai, Nae, Dinu, Mircea, Ernest, si chiar NG-R si prin extindere, RomAnia, mai degraba decit la Aquinas, Malthus, Ricardo, Smith, Walras, Jevons, Friedman, Debreu sau, horribile dictu, von Mises, si, in general, Strainezia, cum spunea parca Nichita Stanescu. Nu ca nu putem invata si imprumuta unelte—dar sa nu lasam uneltele sa dicteze indeletnicirile, coada sa dea din ciine, etc. Mai interesant, daca asa stau lucrurile, ele preclud insasi posibilitatea unei Uniuni economice, Europeene au ba, atit timp cit “unitatile” au profil institutional diferit; de aici poate eforturile “structurale” inspre nivelare institutionala. In orice caz, asteptam cu impacienta ca cineva sa modeleze “frunza verde de albastru…”

    De acord ca efortul trebuie indreptat spre a construi un sistem pentru romani, nu de a-i schimba intru chipul si asemanarea unui model strain si poate chiar venetic. Asta s-ar putea aplica chiar si la terminologia economica actuala, imbibata din plin de ethosul neoclassic—“cuvintele atrag realul” spunea Nichita Stanescu dar nu dadea deloc de inteles ca acel real ar fi neaparat…profitabil. Si, da, asa cum posteaza blogideologic “ceea ce ne îndreaptă către istorie este credinţa că totul este istoric, de la cel mai umil gând şi mai timid gest, până la raţiunea absolută şi dacă ne simţim autohtoni ne constatăm solidari cu trecutul acestei naţii pe un tărâm românesc.” Institutiile, in sensul general aratat, s-au dezvoltat organic si fac parte din noi si, pentru ca nu s-au rupt de-a lungul timpului, constituie un avantaj enorm, constituie “autohtonismul nostru, pulsează în noi şi se înseriază în linia unui trecut de trei ori milenar.”

    Si apropos de Nichita si de subiectul de fata, “a venit ingerul si mi-a zis: de atita amar de vreme te veghez ca sa ajungi om de stiinta si tu pina acum n-ai inventat nimic! Cum sa nu, am inventat; numai ca stiinta pe care am creat-o eu este atit de subtila, incit uneori se confunda cu firescul. Ea se numeste hemografia, adica scrierea cu tine insuti.” (http://costyconsult.wordpress.com/2010/12/11/hemografia-de-nichita-stanescu-remember/ ) Dimpreuna cu capetele despre fire ale Sfintului Maxim Marturisitorul (Pr. Dumitru Staniloae, *Filocalia*, v. III), printre altele, acest text poate fi fara ezitari inscris pe blazonul unei economii cu adevarat romanesti.

    Const
    PS: multumiri pentru aprecieri
    PPS: Apropos, Samuelson are alte doua merite: a scris introducerea la *Analytical Economics*, in care il aseaza pe NG-R deasupra lui Marshall, Pigou, Keynes, Pareto, von Neumann si Leontief si il numeste “economistul economistilor” (“an economist’s economist”); si a admis in lucrarile sale ca teoria lui asupra preferintelor revelate (revealed preference) si-a gasit cel putin in parte inspiratia in NG-R (e.g., de la “The Pure Theory of Consumer’s Behavior” (1936)).

  45. 45 Ghepardu februarie 24, 2011 la 8:02 am

    REGINA “CA CALUL” NU POATE

    Evoluţia Nuţicăi în raport cu Ponta îmi stârni gândul cum că fiinţa s-ar mulţumi şi cu un “pat” în partida asta. Ce bun i-ar fi un at, că regina “ca calul” nu poate…

  46. 46 Ghita Bizonu' februarie 24, 2011 la 11:02 am

    c0nte de malotru te compatimesc..
    insa tia0r fi placut mai m;u s ate cheme Semafor ca pe var-tu ?

  47. 47 Draghi Puterity februarie 24, 2011 la 12:11 pm

    Cine doreste sa vada cu proprii ochi pana unde sunt in stare sa mearga cu falsificarea realitatii sineguristii lui Basescu, sa urmareasca emisiunea de ieri a Gabrielei Vranceanu-Firea unde a avut-o ca invitata pe sinegurista (era sa scriu altceva) Raluca Turcan. Stiu ca ati vazut multe si va asteptati la multe de la vuvuzelel portocalii, dar prestatia lui RT de aseara chiar a adus pupinbasismul la un nivel incredibil. Revenim exact la acelasi tip de cult ar personalitatii ca si pe vremea lui Ceausescu.

    P.S. Multumiri si domnului Victor Ciutacu care a spalat-o pe respectiva individa si a facut-o demna de prime-time la A3. Da, stiu, a facut la fel ca si in cadrul Eleni Basescu, doar ca sa lase garda jos, pentru ca noi sa putem sa ii vedem hidosenia. Cine habar nu are de PR, poate ar chiar putea crede asta…

  48. 48 contele februarie 24, 2011 la 2:20 pm

    Ghiţă Bizonu

    Să nu crezi că vreau să fiu nepoliticos ( aşa , ca tine ) , doar încerc să te lămuresc : legătura dintre un conte şi acel Semafor de care zici este aproximativ aceeaşi cu legătura dintre un bizon şi-un bou . Deci , dacă tu consideri că un conte este cam acelaşi lucru cu un Semafor atunci probabil că şi un bizon este cam acelaşi lucru cu un bou .

    Totuşi , eu cred că bizonul este diferit de bou . Chiar dacă , zoologic vorbind , sunt veri .

  49. 49 Baronul Munchhausen februarie 24, 2011 la 2:41 pm

    @Contele,

    Iar mi-a interzis madam mesajul. Ti-am raspuns dar mi l-a sters. Spuneam acolo ca nu e treaba ta unde o sa dau berea promisa fiindca trebuie sa ma pun de acord cu d-na Manuela asupra datei, locului si marcii berii. Tu ai putea fi doar martor obiectiv cum ca intalnirea a fost foarte pasnica, eu fiind un adevarat cavaler(gentilom) in privinta relatiilor cu femeile. Poate ca mesajul asta va trece, depinde de circumstantele astrale…
    Pe tine, conte, am sa te invit la un vin, dar sa nu-mi spui ca vii si apoi sa uiti. Fii atent aici:
    Vin bem rar , dar tot bem vin !!!.
    Bere beau doar Luni, apoi stau mult timp fara ….

    pace voua….

  50. 50 teostanc februarie 24, 2011 la 6:18 pm

    Dle Nastase,
    Mie mi-a mers la inima acest articol.

  51. 51 Iceflame februarie 24, 2011 la 10:37 pm

    @ Baroane Munchhausen

    Scriu pe acest blog inca de la inceputurile sale.
    Nu stiu daca va amintiti, insa, in paralel cu lansarea acestui blog a existat si o clona a lui, o replica hazlie care parodia ceea ce aparea pe blogul original.

    Sunt unul din cei care scriau pe ambele, semnam la fel si nimeni nu s-a suparat. Niciodata.

    De asemenea, de cand scriu pe acest blog, niciodata nu mi-a fost cenzurat vreun material. Si sa stiti ca eu pot fi considerat orice, mai putin aplaudac…

    Prin urmare, nu inteleg cum se intampla ca dumneavoastra va dispar materiale???
    Puteti fi mai explicit? Despre ce fel de postari este vorba?


  1. 1 “Sineguriştii” lui Traian Băsescu | Stiri Bloggeri Din Romania Trackback pe februarie 23, 2011 la 4:00 am
  2. 2 Folosirea cu maximă eficienţă alocativă a resurselor « Blog ideologic Titus Filipas Trackback pe februarie 23, 2011 la 7:06 am

Lasă un răspuns

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s






Arhiva


Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 4,431 other followers