Nu e exclus să fie instaurate unele regimuri de tip islamic

Astazi am dat o declaratie pentru portalul www.realitatea.net in legatura cu situatia creata in nordul Africii.

Puteti citi declaratia aici.

77 Răspunsuri to “Nu e exclus să fie instaurate unele regimuri de tip islamic”


  1. 1 exasperat ianuarie 29, 2011 la 8:18 pm

    La fel cum nu e exclus ca şi la noi să se instaureze deplin şi confortabil regimuri de tip Belarus sau Iran. Cărarea devine drum.

  2. 2 Harabula ianuarie 29, 2011 la 9:40 pm

    In criza morala in care se gaseste acum omenirea, viitorul este imprevizibil.
    Am citit candva o comvorbire intre Andre Malraux si Jawaharlal Nehru. Venind vorba despre viitorul omenerii unul dintre ei, nu mai stiu care, a zis cam asa:
    Nu putem spune nimic despre modul in care va evolua omenirea in viitor. Daca in sec. 1 cineva ar fi zis ca in viitor crestinismul va avea un rol important, nimeni n-ar fi crezut. Crestinismul era o grupare aproape imvizibila.
    Eu intreb:
    Este exclusa o Europa musulmana peste o suta de ani?
    Dar o civilizatie chineza?
    Se pare ca toate vin din Orient.

    Islamismul este o amenintare atat pentru SUA, cat si pentru Rusia si Europa. Totusi atitudinea marilor puteri este mereu ambigua findca spera sa foloseasca fundamentalismul musulman una impotriva alteia.

  3. 3 Bibliotecaru ianuarie 29, 2011 la 11:02 pm

    @ Adrian Năstase

    Toate aceste revolte reprezintă doar începutul. Curând vor începe mişcările populare şi în ţări care în acest moment par stabile, China, Rusia, Statele Unite… Adevărata criză este că dispar ţările sărace care să muncească pentru “marile economii”. În momentul în care ţările avansate nu vor mai putea căpuşa ţările subdezvoltate, în curs de dezvoltare şi mediu dezvoltate, atunci nivelul de trai al ţărilor avansate se va dezumfla ca un balon de săpun.

    De aceea România are mare nevoie să-şi recâştige capitalurile, începând cu reţeaua comercială, în special hipermarketurile, apoi în sectorul agro-industrial, apoi în sectorul energetic şi marile sectoare industriale. Dacă nu se întâmplă asta, atunci când ţările avansate vor avea faliment după faliment, România nu va fi mai rău, ci va dispărea pur şi simplu vândută la bucată şi metru pătrat.

  4. 4 Fragmentarium Politic ianuarie 29, 2011 la 11:12 pm

    Da, cred ca sunt intemeiate comparatiile intre tectonica geopolitica nord-africana si cea est-europeana din urma cu peste doua decenii, cat si remarca legata de intensitatea si predictibilitatea primeia… Desi mult decalate in timp, cred ca s-ar putea face si o legatura intre incompletitudinile decolonizarii si cele ale decomunizarii (PDL actionand ca un partid-stat, dupa tipicul cunoscut) sau, si mai bine zis, al desecuristizarii (mai ales daca ne uitam la represiunea opozitiei de la noi, in care instrumentele militare au fost inlocuite cu cele juridice, ultimile resurse de putere ale regimului Basescu-Boc). Cred ca si ipoteza instalarii unor regimuri islamiste este foarte probabila, daca avem in vedere frustrarile acumulate in urma demonizarii acestora, dupa 9/11 (cel putin asa spune legea universala a actiunii si reactiunii, pe care oamenii nu o pot controla, greu de spus daca din fericire sau din pacate…).

  5. 5 nimrod ianuarie 29, 2011 la 11:55 pm

    Ar fi păcat ca toată agitaţia asta să ducă la scoaterea crainicelor de pe sticlă, profesoarelor de prin şcoli şi a doctoriţelor din spitale, că pe ăştia cam atât îi duce mintea …
    În context, Bibi a dat ordin ca israelienii să-şi ţină gura pe variantă… O fi ştiind ce-a tras Mircea cel Bătrân alegând greşit?

  6. 6 Spiridus ianuarie 30, 2011 la 12:12 am

    Chiar daca nu vor ajunge imediat la putere, radicalii islamisti vor avea o influenta din ce in ce mai mare in intreaga regiune. De altfel, unul din motivele pentru care Occidentul i-a tratat cu bunavointa pe Bel Ali, Mubarak s.a a fost tocmai controlul sever pe care acestia il garantau asupra grupurilor islamiste radicale, predispuse inclusiv la acte de terorism, si cooperarea in acest sens cu SUA si statele UE.
    Ati vazut la TV manifestante cu voal, adica o vestimentatie pe care autoritatile tunisiene o interziceau in institutiile publice, ca sa dau un exemplu. Islamistii s-au aflat in primele randuri ale manifestatiilor anti-Ben Ali.
    Efectul direct, imediat, in politica externa, va fi inasprirea relatiilor cu Israelul, tara care nici nu a criticat in vreun fel guvernele Ben Ali sau Mubarak, de exemplu.
    Efectul pe termen mediu va incepe sa ne afecteze direct. Este vorba de un alt tip de relatie a statelor arabe cu Occidentul (caruia va trebui sa ne raliem, ne place sau nu). Nu incape nici o indoiala ca va avea loc o confruntare intre doua culturi radical diferite – s-o spunem direct, macar aici.
    Pe termen lung, lucrurile pot degenera daca Occidentul nu stie sa reactioneze. In acest cadru, este de mentionat ca UE nici pana acum nu a avut vreo pozitie proprie, multumindu-se sa fie o remorca la pozitiile SUA, iar acestea sunt, nu mai insistam, partizane.
    Ar putea Romania sa aduca o valoare adaugata pozitiei europene fata de lumea araba? Cu actuala conducerea, categoric nu. Nu contam in UE in nici un fel, cine mai ia in considerare, in mod real regimul Basescu? Pai, maine-poimaine te trezesti ca cine stie ce spune unul ca Basescu sau ca Baconsky. Din pacate, timpul lucreaza impotriva noastra. Dintr-o obedienta primara fata de Occident, cu speranta ca acesta va trece cu vederea derapajele democratice de la noi, am taiat, in ultimii 20 de ani, multe canele de legatura si influenta in lumea araba.
    Insa, chiar si in aceste conditii, am putea macar sa avem o pozitie care sa nu fie ignorata de cancelariile occidentale. Avem noi asa ceva? Ma indoiesc. Ma indoiesc ca expertiza care exista in Romania, in acest domeniu, este capacitata sa sustina constructia unei politici pe termen lung cu lumea araba. Relatiile internationale nu se construiesc „dupa ureche”, ci cu strategii, cu eforturi si investitii de inteligenta care isi arata roadele in timp. Aici nu merge cu hahaieli, injuraturi, „tain” oferit celor puternici, azi spui una, maine alta etc.etc.etc.
    Si daca tot am amintit de viitor, are PSD vreo strategie de politica externa care sa includa si tarile arabe? Ca se pregateste sa preia puterea, nu? Nu prea cred. Nu de alta, dar sa ne amintim ca atunci cand „s-a construit” guvernul PDL-PSD, cu social-democratul (sic!) Diaconescu la Externe, s-a facut un program de politica externa la repezeala cu „copy” + „paste” de pe ici, pe acolo, de unde se putea. Pe site-ul MAE, la pagina „Cooperare regionala”, statele arabe nu figureaza in nici un fel; nici Orientul Mijlociu. Deci, regiunea nu e printre prioritatile noastre.
    Si, ca sa revenim la PSD, ce-or mai face expertii partidului in politica externa, ca vad ca nu-l sustineti deloc pe A. Severin in criticile sale radicale impotriva lui Sarkozy, in problema spatiului Schengen. „Net” solidaritate social-democrata.
    Sper sa mai insel pe ici, pe acolo, desi experienta imi arata altceva…

  7. 7 blogideologic ianuarie 30, 2011 la 1:34 am

    Economiile emergente solicită ţărilor dezvoltate să îşi reducă datoriile suverane http://www.lemonde.fr/economie/portfolio/2011/01/29/a-davos-les-emerges-aux-pays-riches-desendettez-vous_1472259_3234.html

  8. 8 Spiridus ianuarie 30, 2011 la 3:09 am

    Ce zice Joschka Fischer, ex-ministru al Afacerilor Externe si Vicecancelar al Germaniei (1998 -2005), despre subiect:
    „…Este momentul sa gandim geopolitic si nu doar prin prisma banilor asupra Mediteranei. Europa se confrunta acum nu neaparat cu o problema monetara (in legatura cu atitudinea pe care sa o adopte fata de Maghreb si lumea araba); peste aceasta, este vorba de o problema strategica… ce necesita solutii urgente.
    Caderea lui Ben Ali in Tunisia este prima “rascoala” democratica spontana in lumea araba. Ceea ce demonstreaza ca, in epoca TV prin satelit si internet, suprimarea informatiei si a libertatii de exprimare deja un mai poate avea efecte.
    La aceasta se adauga faptul ca regimurile nationaliste arabe au terminat prin a deveni dictaturi militare, pierzandu-si legitimitatea…
    Deocamdata, este imposibil sa se prognozeze evolutia lumii arabe, asa cum s-a intamplat cu Europa de Est, dupa caderea cortinei de fier. In Europa orientala, odata cu retragerea si apoi disparitia hegemoniei sovietice, s-au intredeschis portile (catre Occident) si un val de schimbari a maturat regiunea. In Orientul Mijlociu si in Maghreb lipseste acest factor extern; schimbarile democratice trebuie sa se faca sub impulsul fortelor interne. Ceea ce s-a intamplat in Tunisia arata ca nici un guvern care-si pierde legitimitatea si se bazeaza doar pe baionete nu poate rezista pe termen lung.
    Indiferent de evolutia Tunisiei, Europa, ca vecin imediat, va fi direct afectata, din care cauza trebuie sa intervina pentru sustinerea democratiei si sa contribuie la progresul economic (al Tunisiei). Oricare ar fi fost erorile Europei in trecut, in relatie cu regimurile autoritare din regiune, acum se pot face corectii, acordandu-se un ajutor decisiv…
    Revolutia tunisiana constituie o oportunitate istorica exceptionala… Bruxelles-ul si guvernele UE nu trebuie sa opteze pe masuri politice si economice luate pe jumatate… ci sa dea viata reala asocierii mediteraneene… (urmeaza exemple posibile de cooperare, investitii etc.)
    Daca europenii vor continua sa se gandeasca prea mult la ei si-i vor lasa pe contabili sa fie protagonistii dezbaterilor asupra viitorului Europei, ignorand o oportunitate istorica si care va afecta direct securitatea Europei, costurile in viitor vor fi mult mai mari decat economiile realizate azi.”
    De retinut concluzia…

  9. 9 Doru Coarna ianuarie 30, 2011 la 6:46 am

    Dle Nastase,

    Aveti perfecta dreptate privind reculul colonialismului, mentinerea unor guverne convenabile metropolelor si lipsa perspectivelor din aceste tari.

    Problema este insa mai complicata: in tendinta de a controla situatiile de peste tot, toate aceste foste colonii sunt penetrate economic si informativ de catre metropole. In definitiv ei trebuiau sa cumpere armele produse in metropole si sa-si livreze catre acestea, linistit, bogatiile naturale.
    Fundamentalismul insa vizeaza Jihadul iar sustinatorii si-au dat seama ca trebuie facuta intai curatenie acasa. Astfel, este de asteptat ca toate aceste miscari sa nu conduca la cresterea laicitatii ci invers, la aparitia mai multor state fundamentaliste. Asta este de inteles si pe fondul slabirii vigilentei si presiunii occidentului datorita crizei.

    Concluzia este ca in aceste state va urma o perioada de ani buni de lupte intestine si, daca in occident criza continua, funadamentalismul va invinge pe acolo. Rezultatul final inseamna aparitia unei zone islamice, habotnice, gata sa declanseze Jihadul, de data asta cu forte inzecite. Este usor de intrevazut pericolul mondial ce decurge de aici.

    Solutia este ca occidentul sa lase naibii speculatiile si jocurile “la criza” si sa sustina aripile laice din aceste state, sa investeasca serios pt crearea locurilor de munca specifice, sa-i scoata din intunericul fundamentalismului poate spre democratie, poate spre altceva original, insa important este sa stabilizeze zona participand activ.

    Cum toti cunoastem foarte bine occidentul, intelegem ca numai asta nu va face. Islamul se va intari, va pune presiune in zone sensibile si se va ajunge la confruntari, poate la un razboi mondial. Este consecinta finala a vechiului principiu: “vreti libertate, luati-o dar crapati!”. Dar si a decalajelor mult prea mari din lumea asta. Chestia era demult observata de grupul “nealiniatilor” si numita “noua ordine economica mondiala”. Surprinzator este insa alt fapt: politica de atunci a Romaniei se arata a fi fost extrem de justa, extrem de pragmatica si preventiva, clarvazatoare, relatiile economice cu aceste state creau acolo locuri de munca. Daca-i dai locomotive, ii trebuie si acari.

    Poate ar trebui sa vorbiti iar despre reducerea decalajelor, poate ca punct special in PSE, sau macar ca element de politica externa PSD, ar da bine pt toti, ar aduce nota aceea novatoare, atat de dorita pt modernizarea mesajului, poate si un rol important in viitoarele detensionari.

    S-ar mai putea rezolva totul prin extinderea rapida a UE spre sud, securizand Mediterana, dar motivatia e greu de gasit: securizare impotriva cui, daca UE se extinde?

    Concret, si va invit sa radem impreuna de comicul situatiei: ori razboi mondial pe trei continente, ori politica lui Ceasca!!!!!
    Apoi ne putem da palme.

  10. 10 i.nicolae ianuarie 30, 2011 la 8:37 am

    @ Harabula
    Aveti perfecta dreptate.Cand doi se cearta islamismul fanatic castiga.

    Saauzim de bine.

  11. 11 Draghi Puterity ianuarie 30, 2011 la 9:07 am

    Cu siguranta componenta sociala exista. Dar intr-un context mai larg, cred ca e vorba si de redistribuirea zonelor de influentza odata cu devenirea Chinei o putere mondiala. Cum spune Harabula e si problema folosirii islamismului ca pion pe tabla de sah a geopoliticii globale, e si conflictul civilizatiilor pe care il mentionati dvs., insa totusi, cred ca aceste evenimente au ca si cauza primordiala interesul major al Chinei de a “coloniza” Africa, respectiv interesul occidentului de a impiedica acest lucru.

  12. 12 Draghi Puterity ianuarie 30, 2011 la 9:12 am

    @Bibliotecaru

    Foarte pertienta observatia ta. As mai adauga insa ca in economia viitorului, cea a cunoasterii, educatia e cel putin la fel de importanta ca si hipermarketurile, agricultura si sectorul energetic. Acestea din urma sunt mai degraba conditia necesara, dar nu si suficienta.

  13. 13 blogideologic ianuarie 30, 2011 la 9:17 am

    Ce s-a întâmplat în Tunisia, ştiţi. Ce se întâmplă acum în Egipt, vedeţi. Dar ce se va întâmpla, poate curând, în Franţa ? http://www.lemonde.fr/politique/article/2011/01/29/jean-noel-jeanneney-prenons-garde-a-la-france-qui-gronde_1472629_823448.html#ens_id=1401677

  14. 14 ORASAN IOAN ianuarie 30, 2011 la 9:20 am

    Revoltele din Tunisia si Egipt se datoreaza faptului ca cei saraci au ajuns la limita suportabilitatii,fara clasa de mijloc si cu un numar mic de bogati care detin totul,revoltele demonstreaza faptul ca populatia nu poate fi tinuta la nesfarsit in saracie si fara mijloace de subzistenta,saracia lucie nu este un argument valabil pentru supunerea si subjugarea populatiei,indiferent din ce tara este aceasta.Revoltele au inceput si continua si fara existenta unor lideri recunoscuti,ceea ce face situatia dificila atat pentru protestanti cat si pentru putere,mai ales ca grupuri necontrolate distrug tot ce le sta in cale,ca o revarsare a furiei.

  15. 15 nu sunt de acord ianuarie 30, 2011 la 9:57 am

    gasesc ca este descurajant faptul ca dvs., dle presedinte, dati declaratii atat de pesimiste
    tinerii pe care i-am vazut pe strazi la televizor erau in blugi si s-au organizat prin internet, multi dintre ei sunt activisti de stanga. nu am vazut nicio revendicare religioasa nici in tunisia nici in egipt.
    mi-as dori sa dati mai multa speranta cetatenilor nostri prin atitudinea si discursul dvs.
    cu stima,

  16. 16 Bibliotecaru ianuarie 30, 2011 la 10:08 am

    @ Draghi Puterity

    Stimate domn,
    Educaţia (modelul educaţiei şi nu învăţământul de la noi) este important în orice moment, oricând… La fel şi sănătatea. Şi mai importantă este agricultura, şi o spun asta de 3 ani de zile pe acest blog, poate şi mai mult (iată criza produselor de “cultură mare”, cele care măresc rapid preţurile la toate produsele alimentare, loveşte chiar în timp ce discutăm).

    Eu încercam să identific problematica de azi a României.

    Îmi aduc aminte că pe la începutul anilor ’90, când comunismul şi stânga părea a fi primit o lovitură de moarte, se vorbea, ocult, despre faptul că secolul XXI va însemna ofensiva “rasei galbene” şi conflictul religios provocat de lumea islamului. Aceste lucruri chiar se întâmplă, China începe să achiziţioneze lumea la bucată, non-agresiv, profitând de criză, lumea islamului începe să fiarbă căutând o nouă cale de exprimare.

    Eu nu cred că în anii 90 cineva continua linia de revelaţie a lui Michel de Nostredame, mai repede cred că aceste de lucru transpiră cu câteva decenii înainte dintr-o zonă a planificării grupului ce hotărăşte noua ordine mondială.

    Priveam rumoarea din Egipt şi ascultam ceea ce strigau ei pe acolo. Nu înţelegeam ce anume scandează, înţelegeam însă “muzica”… Şi muzica spunea acelaşi lucru cu varianta românească: “murim, luptăm, cutare apărăm”. Ce legătură este dintre această strigătură egipteană şi strigăturile româneşti, de la revoluţie încoace? Se pare că manifestarea de stradă. Întrebarea este cine a învăţat pe toţi această “melodie”? Eu, în locul popoarelor lumii, aş fi mult mai circumspect atunci când valul istorie conduce la revoluţii şi morţi.

    Cum conspiraţiile nu s-au deconspirat nici în România, deşi au trecut 21 de ani, mă îndoiesc că ele se vor afla în Egipt.

    Revenind la punctul de plecare, educaţia şi reforma educaţiei, are foarte mare nevoie de o politică adevărată şi nu de una “de cumetrie”. Miza reală, şi nu cea a “eficientizării învăţământului”, este trecerea de la învăţământ scolastic la educaţie. Din păcate discuţiile se duc exclusiv în jurul programelor, examenelor, închiderii şcolilor, (de)politizării conducerii instituţiilor de învăţământ… nimic care să modifice real ca substanţă totul.

    Priviţi filmuleţul pentru a înţelege ce ar însemna reforma într-o ţară în care politica nu se traduce prin câştigarea puterii, ci prin sistem filosofic.

    http://bibliotecarul.blogspot.com/2011/01/reforma-in-educatie-intre-cretinism-si.html

  17. 17 Doru Coarna ianuarie 30, 2011 la 10:30 am

    @ nu sunt de acord,

    ai dreptate, blugi si internet, dar nu uita ca fundamentalistii sunt acolo foarte puternici si ii vor devia catre obiectivele lor, nu doar politice caci iata ca risca sa devina geopolitice cand vor observa ce putere le va sta in maini, in timp ce statele nu se vor amesteca deoarece nu e rost de petrol sau altceva interesant.

    Tineretul este si acolo turbulent ca oriunde, si deschis la nou sau macar la altceva, insa interesele celor instariti ii vor deturna spre fundamentalism. Asa s-a intamplat si prin Iran, probabil si prin Turcia in viitor. Gandeste-te ca e ca si cum ti-ar spune mama si tata sa faci ceva anume: vei face pana la urma, lasand blugii si internetul deoparte…

  18. 18 blogideologic ianuarie 30, 2011 la 10:32 am

    Şi referendum pentru secesiune şi independenţă în Sudanul de Sud. Îmi este greu să accept că toate mişcările acestea politice în Africa de Nord, din Sahel până la Mediterana, sunt doar simple şi simultane coincidenţe. The Big Brother a iniţiat un joc strategic de geopolitică pe continentul african. Care va fi rezultatul ?

  19. 19 Alexandru Beldiman ianuarie 30, 2011 la 10:39 am

    @ LePrince

    Ti-am raspuns la celalalt articol. E posibil sa nu fi observat, pentru ca raspunsul meu a fost postat cu intirziere, in loc sa fie postat odata cu celelalte comentarii scrise in acelasi timp.

    Rog ca, de data asta, acest mesaj sa se posteze. Manevrele securist – basiste, prin care incercati sa faceti sa treaca neobservate anumite comentarii, nu va fac cinste.

    De altfel, acest gen de “anunt” – “Ti-am (V-am) raspuns la articolul cutare” – este specific lui LePrince. Lui i se permite.

  20. 20 Harabula ianuarie 30, 2011 la 10:44 am

    @Sibilla
    Daca am inteles bine, m-ai invitat sa fac si eu politica.
    Iubita Sibilla, eu mi-am incheiat socotelile cu oamenii. Le datorez putin si imi datoreaza putin.
    Incerc sa-mi intaresc relatiile precare cu Marele Arhitect al Universului.

  21. 21 Ghita Bizonu' ianuarie 30, 2011 la 10:51 am

    da ce te-au intrebat egiptenii ca zici nu sunt de acord ?!
    Nu au nevoie de acordu tau te asigur.
    Insa cam la fel a fost si in Iran . Ba si prin Romania.
    Adica oamenii se satura si ies in strada sa protesteze .. insa in fara de indignare nu prea au nimic in cap. Nici conducere nu au . Revendicarile sunt nebuloase … Cade regimu si na ca vine din Democratie vreun “profesor” care zice “asa nu se mai poate ascultai-ma-ti pe mine” si junii aplauda. Si fiindca deh este revolutie si trebuie sa facem deci totu invers …
    Si uite asa s-a ajuns Khomeini. Si uite asa poa se vor ajunge Fratii Musulmani pe motiv ca au fost beliti de Mubarak si Sadat .
    Si nimeni nu te va intreba daca esti de acord! Si tinerii in blugi isi vor lasa barbi ca unic rezultat la revoltei lor .

  22. 22 Ghita Bizonu' ianuarie 30, 2011 la 10:53 am

    ORASAN IOAN

    asa la mica barfa.. Egiptu are acu numa vreo 80 milioane de locuitori . Acu vreo 20 de ani avea vreo 40 . Prin 60 erau vreo 20 milioane .

  23. 24 Pali ianuarie 30, 2011 la 12:25 pm

    Cel mai mult ma intereseaza NE-miscarea din Romania.In rest daca o sa se instaureze un regim de tip islamic in tarisoara noastra tot Base’ va fi castigatorul,…pentru ca,o sa se poate casatoriiiiiii si cu Nutzi’,…ha,ha,ha,

    ba’ ce-mi place islamul mai baieti,….

  24. 25 Maximmouse ianuarie 30, 2011 la 12:29 pm

    @Bibliotecarul!

    Interesant ce zici, un scenariu posibil , dar improbabil…

    @Spiridus!

    …..si senzatia de deja vu?….

    @All.Fratilor, cand a inceput revolutia in Romania, cineva imi spunea , ca raspuns la intrebarea mea : Bine, bine, dar de ce nu se poate face totul pe cale pasnica?, ei bine raspunsul, o leaca cinic , dar atat de potrivit , era: Nu poti face omleta fara sa spargi ouale.

    Islamism? NU CRED! Vom vedea!

  25. 26 Maximmouse ianuarie 30, 2011 la 12:34 pm

    @ Pali!

    m-ai binedispus! :) :) da’ si pe boagia, si pe satanase si pe rizi si multele lui “femei”, parca asa se numesc? :) :) ca bani are sa le tie, ca si pana acuma , pe socoteala noastra…:) :)

  26. 27 blogideologic ianuarie 30, 2011 la 12:35 pm

    @ Harabula spune: +Incerc sa-mi intaresc relatiile precare cu Marele Arhitect al Universului.+
    Din ce sectă faci tu parte ? Şi de ce nu crezi în Dumnezeu cel adevărat ?

  27. 28 blogideologic ianuarie 30, 2011 la 12:38 pm

    @ Ghita Bizonu’
    Dar a fost o creştere demografică din ajutorul american !

  28. 29 blogideologic ianuarie 30, 2011 la 1:09 pm

    Analiza crizei financiare americane din 2008 http://www.fcic.gov/report/

  29. 30 adriana ianuarie 30, 2011 la 1:20 pm

    In fiecare zi ma gandesc sa plec din Romania… pentru ca situatia devine insuportabila!
    Daca in septembrie-octombrie anul trecut floarea soarelui era 1,1Ron/kg in Corabia si s-a facut “export” de catre ” baietii destepti” in Ungaria, Ucraina, Bulgaria la depozitele lor , acum fac import aceeasi “baieti destepti” care isi plimba marfa la un pret de 2,3-2,4RON/kg de floarea soarelui. Oare nu putem face o lege in care sa putem interzice exportul cerealelor de baza? si aici ma refer la :grau pentru paine , floarea soarelui pentru ulei , orez etc.
    Oare dumneavoastra cei care aveti totusi un cuvant de spus in tinicheaua asta de parlament , nu puteti face nimic ?!?!?!
    Dumneavoastra, PSD+PNL , mai sunteti o speranta a poporului roman!
    Cu mult respect,
    ADRIANA

  30. 31 LePrince ianuarie 30, 2011 la 1:33 pm

    @Adrian Nastase

    Toate tarile din nordul Africii, dar si Siria si Iordania, au avut, sau au, regimuri similare la putere. Politica si socialul sunt foarte putin diferite daca am compara tarile intre ele. Cu exceptia Marocului, care a realizat unele reforme spre deschidere sociala, toate aceste tari sunt incremenite in acelasi proiect socio-politic din anii’70. Ajutoarele americane sau ale fostelor puteri coloniale, sau resursele naturale au perpetuat acest tip de regim. Egiptul si Tunisia sunt si cele mai sarace. Totusi, Maroc si Iordania sunt doua exceptii de stabilitate, desi nu e exclus ca si acolo sa asistam la unele tulburari. Algeria si Libia au norocul petrolului.
    Aveti dreptate in ceea ce spuneti, cred ca cele mai vulnerabile la tentatia fundamentalista sunt Egipt, si Algeria. In Egipt saracia e mare, iar in Algeria balanta sociala e deja dezechilibrata de ani buni(fundamentalistii sunt indepartati artificial de la putere). Primul lucru la care trebuie sa ne gandim este cum va fi afectata Europa, mai ales in relatie cu propriile comunitati musulmane.
    S-auzim de bine.

  31. 32 LePrince ianuarie 30, 2011 la 1:34 pm

    @Harabula

    Sunt de acord cu d-ta in principiu, in ceea ce priveste reactia prea emotionala a d-lui Nastase si replicile usor exagerate. Da apa la moara adversarilor si detractorilor.
    Dar nu poti ignora un argument forte adus de dl Nastase in toata povestea asta, cu care sunt perfect de acord: arestarea preventiva nu se impunea in acest caz. Tocmai aceasta masura da multa emotionalitate acestui caz. Si face ca solidarizarea sa fie mai acuta. In libertate fiind ,nu vad cum ar fi putut sa mobilizeze energiile pe care spectacolul arestarii le aduna in apararea sa. Reactiile ar fi fost mai reci, mai calculate. De la arestarea „in direct”, provine mult sentimentalism si dezbatere publica, ceea ce ma face sa gandesc ca nu e decat o noua perdea de fum.
    E bine ca la Urgenta s-a produs un lant de unire medicala interdisciplinara, suferintele vasculare sunt reale, si periculoase.
    S-auzim de bine.

  32. 33 LePrince ianuarie 30, 2011 la 1:35 pm

    @All

    Revenire
    Anunt cu bucurie ca pet-ul meu favorit, the march hare, s-a intors acasa. E putin speriat de ce a vazut pe afara, dar am inceput din nou sa-i administrez tratamentul care l-a pus pe picioare data trecuta: doua linguri de gaz, dimineata, pe stomacul gol. Ca efect secundar, blana sa straluceste si cand toarce ,scoate mici scantei simpatice.

    @Bah2010

    Ai dreptate. Cu siguranta are mai multi stapani. S-a intors , si am constatat ca este polimorf. Ieri,se prezenta sub forma unui cotoi torcator, manierat, cu funda la gat si cu hainuta crosetata ce imita un frac(si avea un ranjet gen pisica de Cheshire). M-a ascultat, m-a mirosit, iar spre seara a scos un mieunat prelung. Dar melodios si cristalin. Din cand in cand disparea in alta camera, unde isi lua morfism umanoid (se prezenta alexandru), si tipa la pereti, certandu-se cu tablourile. Zau daca mai inteleg….

  33. 34 LePrince ianuarie 30, 2011 la 1:36 pm

    @The march hare(alexandru beldiman)

    Bravo! Postarea ta de ieri este o mostra de adresare politicoasa si civilizata. Se pare ca plimbarea la baile Tusnad, si tratamentul cu opiacee pe care ti-l recomandasem, au eliminat crizele de isterie si au redus nevroza. Au ramas cateva miscari coreice inca prezente, deci sedintele fizioterapice se impun. Impachetarile cu parafina ti-ar face foarte bine. Si nu uita de cele doua linguri de gaz , dimineata, pe stomacul gol.

  34. 35 LePrince ianuarie 30, 2011 la 1:37 pm

    @alexandru beldiman (the march hare)

    Ti-am vazut lacrimile „de blog” scurse din pateticele comentarii de ieri. Ce pacat ca nu am fost prezent, ti-as fi imprumutat o batista.
    Acum inteleg. Astazi ma urasti. Las’ca-ti trece. Esti prea pasional, ti-am spus eu.

  35. 36 balbeck ianuarie 30, 2011 la 2:01 pm

    Sunt multi turisti romani prinsi in “hora” in Egipt.Stiu de la o agentie de turism ca nu mai pleaca,dar cei ce au luat bilet plecau.Sper ca s-au dus mai in sud,nu in Cairo.
    Eram in Egipt si pe euronews se intrebau daca urmeaza Egiptul,dupa Tunisia.Eu eram in prima zi si vedeam la tv.

  36. 37 dacul liber ianuarie 30, 2011 la 2:08 pm

    A fi român, a devenit un lux pe care trebuie să-l plătim. Tributuri plătim de 2000 de ani, dar suntem obişnuiţi. Însă, nicicând acest popor nu a fost copleşit de către semenii săi cei mai obscuri. Cât mai putem răbda? Tunisia, Egiptul, sunt prea departe ca să importăm ce ne trebuie? Altă soluţie nu există, din păcate. Lupta continuă! O duminică frumoasă! Dacul liber

  37. 38 Draghi Puterity ianuarie 30, 2011 la 2:12 pm

    @Bibliotecaru

    Spuneti: (iată criza produselor de “cultură mare”, cele care măresc rapid preţurile la toate produsele alimentare, loveşte chiar în timp ce discutăm

    Si oare in ce masura incompetentza la toate nivelele, de la taranii care se multumesc cu o agricultura de subzistenta, trecand pe la inginerii agronomi facuti pe bani, pe la comerciantii primitivi si pana la politicienii care determina strategiile de dezvoltare si ne reprezinta interesele pe piata mondiala contribuie la cresterea preturilor.

    Si competenta tine pana la urma tot de educatie. In rest de acord cu ce spunet. Nu am negat necesitatea celor propuse de dvs. Am vrut doar sa atrag atentia ca nu e suficient.

  38. 39 Bibliotecaru ianuarie 30, 2011 la 2:14 pm

    @ Maximmouse
    Stimate Maximmouse,
    Dacă tot ceea ce ar fi probabil ar fi şi posibil… atunci am înţelege şi noi ce se întâmplă în jurul nostru. :D
    Cum toate par rupte dintr-un film în care parcă s-au bătut pe frâiele regiei David Keith Lynch şi Sir Alfred Joseph Hitchcock, caut mai mult spre improbabil, dar posibil.

  39. 40 Ghita Bizonu' ianuarie 30, 2011 la 2:46 pm

    Macovei a mai spus că “această soluţie este în acord cu principiile retroactivităţii din Convenţia Europeană a Drepturilor Omului”……

  40. 41 blogideologic ianuarie 30, 2011 la 2:50 pm

    Asocierea aceasta cu Viorel Hrebenciuc este păgubitoare pentru imaginea nouă pe care aţi reuşit să o creaţi pentru PSD http://www.romanialibera.ro/actualitate/politica/victor-ponta-catre-psd-isti-sa-i-punem-pe-romani-in-razboi-cu-basescu-214985.html

  41. 42 Sibilla ianuarie 30, 2011 la 2:57 pm

    @nea Hara,
    Vă alintaţi numa… :) ))
    masonsky merg pe teoria continuităţii perfecţionării ca om, creştinii sunt în primul rând Oameni… OM, ce frumos, senin, aripă…
    Concluzionând, ori, ori… nu se poa să vă numa alintaţi, n-aşe ?
    NU aţi încheiat socotelile. Nea Hara mai are neşte socoteli cu… nea Hara, am zis.
    D-aia rămâne surâs până la trecerea Pragului, să nu rămânem datori copiilor ce-am fost, nea Hara…. şi d-aia vă alintaţi jucându-vă cu praştia, cu zmeul, cu câte cele…
    Dumnezeu n-are compas şi NU dă cu zarurile şi ceva-mi tresare sufletului de furnică printre rândurile dinspre nea Hara că el ştie că ştiu că ştie că … nimic nu-i întâmplător…
    Da zisăi seriosno să nu-i răspundeţi furnicii, e totuşi cum zâmbetul lacrimei că v-a surâs, surâs ;)

  42. 43 Victor V. ianuarie 30, 2011 la 3:21 pm

    @blogideologic

    “@ Harabula spune: +Incerc sa-mi intaresc relatiile precare cu Marele Arhitect al Universului.+
    Din ce sectă faci tu parte ? Şi de ce nu crezi în Dumnezeu cel adevărat ?”

    Care este “Dumnezeu cel adevărat”? Zamolxe sau Allah?

  43. 44 Romanul ocupa(n)t ianuarie 30, 2011 la 3:34 pm

    @ dacul liber

    “Lupta continuă! O duminică frumoasă! Dacul liber”

    Aveam luptă în week-end-ul ăsta? Romanul ocupa(n)t

    PS: Ce voiai să spui cu filmulețul? Am rezistat până unde a început să se behăie în arabă. Pot să propun și eu un filmuleț?

  44. 45 Alex ianuarie 30, 2011 la 4:18 pm

    Bun, egiptenii le-au servit americanilor noi pretexte pentru a ataca Iranul. Rusii stau si asteapta la cotitura, stiind foarte bine ca un razboi in Iran ar fi cea mai mare greseala a administratiei Obama. Prin urmare, ii lasa pe camarazii din Vest sa se inece in propriul petrol.

  45. 46 Alexandru Beldiman ianuarie 30, 2011 la 4:57 pm

    @ LePrince

    Ai vazut ca, pina la urma, te-ai prins? Alexandru Beldiman si Iepurele de Martie sint una si aceeasi persoana. Bravo! Esti inteligent! Totusi, nu ai ghicit ca, in spatele acestor pseudonime, se ascunde Traian Basescu.

    “Acum inteleg. Astazi ma urasti. Las’ca-ti trece. Esti prea pasional, ti-am spus eu.”

    Stimabile, te rog, nu ma mai inghesui cu amorul, ca mi se face greata. Mi-am dat seama de la bun inceput ce urmaresti. Nu e nevoie sa insisti. Nu ti-ai gasit omul. Cauta in alta parte.

    Ghicesc, totusi, in spatele calmului tau aparent, un inceput de panica. Si nu inteleg de ce. Care-i problema? Parca-ti placeau polemicile. Acum nu-ti mai plac?

  46. 47 Doru Coarna ianuarie 30, 2011 la 5:13 pm

    @ Pali,

    noi n-am putea trece la islam, nu-i pericol, n-avem destule femei!

  47. 48 Sami ianuarie 30, 2011 la 5:28 pm

    Cred ca la momentul actual omenirea simte o presiune tot mai mare care apasa pe vechile valori.

    Pe de alta parte asistam la tot mai multe popoare nemultumite de grupurile mafiote si jegmanitoare aflate la puterea propriilor tari . Lacomia dusa la extrem si total lipsita de bun simt a multora dintre cei aflati la putere in diverse state ale lumii , face ca cetatenii respectivelor state sa ajunga in crize – materiale , de identitate , spirituale , religioase -si de obicei acestea culmineaza pe fondul suprasaracirii populatiei si al foamei la propriu a acestora si conduc in cele din urma la revolte, lupte de strada si alte manifestari de disperare si furie .
    In prima faza oamenii tac de frica dar cand lucrurile se agraveaza si ajunge sa le fie foame ,se instaleaza sentimentul de disperare completat de cel de frustrare si se ajunge la momentul cand nimic nu mai conteaza nici macar propria viata , moment in care izbucnesc revoltele . Acestea izbucnesc de fiecare data cand s-a depasit cu mult limita suportabilului si oamenilor le devine indiferent daca mai traiesc sau mor, prin urmare reusesc sa treaca si peste frica si peste instinctul de conservare si peste absolut orice . Cred ca este o lectie de psihologie pe care trebuie sa o stie toti cei care ocupa pozitii inalte de conducere . Cea mai frustranta dintre toate este foamea . Omul este in stare sa ucida sau sa se sinucida din cauza foamei .

  48. 49 LePrince ianuarie 30, 2011 la 5:39 pm

    @Alexandru Beldiman

    Voi incerca sa te iau in serios. Toate comentariile tale se refera la persoana mea. Ma descrii, imi pui etichete, analizezi comentariile si incerci sa ma provoci. Parerile tale despre mine le respect, nu doresc, nu ma intereseaza sa te contrazic. Dar esti exagerat de preocupat de mine. Esti obositor.Zici de polemica. Care polemica? Sigur ca imi place polemica, reiese din orice comentariu, dar in ceea ce te priveste nu exista polemica. Polemica despre ce? Despre mine? Am discutat noi ceva, despre ceva, si s-a ajuns la polemica?

    E usor penibil sa continui sa ma abordezi, patosul, efortul si seriozitatea cu care (ma) dezbati, sunt demne de cauze mai importante. Nu ai nici proprietatea termenilor, de multe ori nu intelegi ce spun, astfel ca cel mai bine ar fi sa incetezi sa ma mai citesti (sau ia si tu un traducator).

    Nu am spus ca ai fi una si aceeasi persoana cu iepurele de martie, dar similitudinea de abordare (multiple postari catre mine, urmate de smiorcaieli ca nu vi se posteaza) m-au facut sa va adresez replicile amandoura, pentru ca era valabil pentru ambii. Puteti fi personalitati echivalente, un soi de soulmates.

    Oricum, este prima si ultima oara cand iti raspund la modul serios.

  49. 50 Mélanie ianuarie 30, 2011 la 5:51 pm

    Domnule Nastase, poate veti fi citit deja:

    http://tempsreel.nouvelobs.com/actualite/opinion/20110129.OBS7152/newsweek-le-plaidoyer-de-mohamed-elbaradei.html

    Politica-US si cea a “batrânei Europe” sunt doua greutati, doua masuri…(cunoasteti expresia…) Restul sunt vorbe, discutii, “bla-bla-uri” inutile…
    Atât guvernul-Obama, cât si restu’ lumii occidentale nu-si vad decât propriile interese si-asteapta sa vada directia vântului nord-african, înainte de-a misca “ceva” pentru a salva poporul egiptean…

    Si-apoi, Egiptul n-are destul petrol, ca Irakul, un exemplu la întâmplare, evident, unde libertatea si democratia-US au dat roadele scontate: dupa aprox 8 ani, un haos general… Iranul si “fratii musulmani” si-au luat angajamentul solemn de-a contribui la instaurarea republicilor islamice
    în locul regimurilor laice actuale…

  50. 51 Bibliotecaru ianuarie 30, 2011 la 6:50 pm

    @ Draghi Puterity

    Păi credeţi că ţăranii nu ar dori şi ei să fie un fel de Triţă Făniţă sau Culiţă Tărâţă?

    Cultura mare nu poate fi eficientă decât prin introducerea utilajelor de mare productivitate, a îngrăşămintelor de calitate, prin combaterea dăunătorilor cu produse eficiente, prin erbicizare şi prin introducerea pe scară largă a seminţelor selecţionate.

    Un ţăran care nu are după ce bea apă, pentru că ani la rând orice fel de încercare l-a condus la faliment, pentru că statul nu i-a acordat corect subvenţiile până nu i le-a mai dat deloc, pentru că politica imobiliară a “înnobilat” terenul agricol prin trecere intravilană pentru a fi apoi vândut la preţuri astronomice… va putea trece vreodată de la agricultura de subzistenţă la agricultura mare? Ţăranul nu prea poate să-şi lucreze bucata de pământ pe care o are, dar nici nu o vinde pentru că sentimentul funciar nu-i părăseşte decât pe cei tineri. Satele sunt părăsite de tinerii care, după ce fac facultatea la oraş, îşi găsesc un loc de supravieţuire mai aproape de citadin.

    Autorităţile au permis invazia produselor ieftine din alte părţi ale lumii, marile afaceri de export-import vând cerealele româneşti la recoltare, când sunt foarte ieftine, şi apoi le cumpără pe timp de penurie, când sunt foarte scumpe, iar profiturile sunt uriaşe. Mai mult, şi piaţa de retail de tip hipermarket, fiind pe capitaluri străine, au invadat piaţa şi de produse de larg consum de import. România importă pentru că pe de o parte populaţia este săracă şi “la ei” produsele sunt inteligent subvenţionate şi, în consecinţă, mai ieftine, pe de altă parte românii nu mai au o piaţă de desfacere, pentru că piaţa de retail aparţine străinilor care-şi vând propriile produse şi au sufocat şi buticul din colţ, şi piaţa cu produse româneşti, şi angrourile de la începutul economiei postdecembriste, chiar şi magazinele mai mari.

    Ţăranii poate că nu se mulţumesc cu o agricultură de subzistenţă, cu siguranţă însă sunt siliţi să ajungă la sapă de lemn. Există şi români care şi-au cumpărat tractoare, combine, utilaje, pământ, români care au apelat la împrumuturi, la fonduri europene, la fondurile de dezvoltare… Nesemnificativ însă vis-a-vis de dimensiunea totală a terenurilor agricole.

    Din păcate, inteligenţa celor care ne conduc nu lucrează în sensul cointeresării ţăranului să pună pământul lăsat în paragină la muncă, ci “amendează”, prin măsuri de natură fiscală, lăsarea pământului în paragină, înglobând şi mai mult ţăranul în datorii. Este evident că ţăranul nu are altă şansă decât să-şi vândă pământul, pe nimica toată, celor care speculează această situaţie.

  51. 52 Pali ianuarie 30, 2011 la 7:23 pm

    @ maximmouse

    Da,…ai dreptate ! M-am rezumat doar la persoana care o sa ne asigure securitatea energetica in viitorul apropiat….citez dintr-o mare infractoare in viata …R A Anastase…”am venit sa luam lumina” !!!

    toate bune colegu’ !

  52. 53 Pali ianuarie 30, 2011 la 7:23 pm

    @ Doru Coarna

    Nicio problema,…daca ordona Betivu’ vom trece !

  53. 54 Persona ianuarie 30, 2011 la 8:31 pm

    @ Ghita Bizonul, Orăşan Ioan

    Pentru completarea „micii bârfe“ şi a tabloului: în 1950, Egiptul avea 20,4 mil. locuitori, România în 1956 17,5 mil. locuitori. Cam tot pe acolo. După 60 de ani (ceea ce nu înseamnă nimic la scara istoriei, vorba chinezului), Egiptul are o populaţie de patru ori mai mare decât România, iar vârsta medie este de 24 ani. Sunt doar vreo 3,4 milioane şi ceva de oameni peste 65 de ani.

  54. 55 dlnimeni ianuarie 30, 2011 la 8:48 pm

    Poate, dar cu sanse mici: daca exista planuri ale “revolutiilor” atunci cu siguranta exista si planuri postrevolutionare. In Egipt, viitorul faraon pare a fi faraonul atomic El Baradei (i se va mai spune si Al Baradei). Adevarat ca astazi s-a intors in Tunisia, din exil la Londra, liderul fundamentalist islamic Rachid Ghannounchi si vom vedea in viitorul apropiat cit de bine il controleaza anglo-americanii. La aeroport, scorul a fost profundamentalist: cam 1000 de sustinatori ai liderului fundamentalist contra citorva zeci doar de adversari ai fundamentalismului care strigau si ei niste lozinci. Daca te iei dupa media romaneasca, atunci linga Egipt nu exista nici un stat Israel, noroc cu BBC RSS care il citeaza pe premierul israelian care ar fi zis ca ” guvernul sau urmareste evenimentele din Egipt cu grija (ingrijorare?) si sperind sa mentina relatiile de pace cu vecinul lor arab. Adica, la un moment dat niste arabi ar putea cere interventia externa a fratilor lor evrei pentru a fi eliberati de tiranul Mubarak. Care tiran Mubarak, ajuns la 82 de cotolani, pare sa fi dat in boala lui Ceausescu: cu siguranta ca, mai inainte, Barack i-a transmis “usi” iar Mubarak a raspuns “nt”. Diferenta intre Bucuresti 1989 si Cairo 2011 pare a fi aceea ca, in Bucurestii anului 1989 militarii si securistii erau in buna masura progresisti – intelegeau comandamentele momentului – si se gindeau ca vremurile democratice ar fi numai bine pentru a-si folosi pozitiile spre a acumula multi marafeti, in timp ce securistii si militarii egipteni sunt mai regresisti si le place cum este – si probabil ca nu stau nici in lefuri, dar, peste toate, ca au si ei niste acoperiri in cazul in care jupin Mubarak pierde jocul. Asa ca, daca nu trebuie sa ne intrebam prea mult cine este in spatele adversarilor lui Mubarak, ne putem intreba si cine il sprijina pe Mubarak, oferindu-le lui Mubarak si sustinatorilor sai capacitate de rezistenta. Meciul de la Cairo pare a fi jucat, drept care si media cu staif incepe a se orienta ori este ajutata sa se orienteze, drept care dl CTP ii arde astazi un articol despre securistii egipteni: ce Securitate, ce KGB, neica sa-ti arate CTP ce e securistul egiptean, rau ca ala nu s-a mai vazut pe lume. Strasnic articol, l-o fi scris pe gratis?

  55. 56 balbeck ianuarie 30, 2011 la 11:40 pm

    Cred ca suntem inca departe de iran.Dar tot rau…

  56. 57 Doru Coarna ianuarie 31, 2011 la 5:49 am

    @ Pali,

    da, daca ordona ca pdlistii sa se comute toti “pe invers”, am putea incerca…

  57. 58 Doru Coarna ianuarie 31, 2011 la 6:04 am

    @ Bibliotecare,

    ai perfecta dreptate, inechitatea cu care au fost tratati taranii in raport cu favorizatii tranzitiei (din agricultura), ca si cea a tuturor in raport cu profitorii pereni, a distrus increderea populatiei in viitor.

    Cand iti pierzi motivatia, nu te vei mai putea redresa singur.

    D-asta cred ca numai o solida companie de stat ce ar lua in lucru suprafetele agricole contra redevente anuale, ar putea reface increderea. Si agricultura.

    Sigur ca daca s-ar face asta si ar iesi, s-ar gasi nebuni s-o coteze la bursa si s-o instraineze contra spaga. Si n-o poti proteja prin lege, la noi legea este un detaliu in care se proptesc doar fraierii.
    Cu alte cuvinte, nu-i de noi.
    Noi vom continua cu agricultura la limita subzistentei si cu pressingul asupra proprietatii taranesti. Intr-un final (apocaliptic), o banca va ajunge sa detina, sub diverse forme, totul. Si? Cativa lacomi vor fi satisfacuti cateva minute caci oricum nimic nu le ajunge, iar milioane de fraieri vor ramane doar cu ce au pe ei.
    Asa a mai fost, asa va mai fi, fara dubii.

    D-asta trebuie ca acum, dupa ce scapam de scorpion, sa recroim durabil totul.

  58. 59 Vasile, ianuarie 31, 2011 la 7:54 am

    Mel,

    Poporul egiptean de care vorbesti , fara sa fac analogii,fundamentalisti in devenire, deocamdata sunt la o paritate ,departe de invataturile din Coran.
    Hoti si violatori ,miine eroi nationali!
    Poporul egyptean de care nu se vorbeste incearca sa-si apere agoniseala si poate intelege din exemplele de la vecini ca viitorul nu poate fi decit unul intunecat.

  59. 60 blogideologic ianuarie 31, 2011 la 8:35 am

    Situaţia economică din Orientul Mijlociu este deosebit de complicată. Cu excepţia Turciei, mulţumită performanţelor capitalismului islamic anatolian, toate celelalte ţări, inclusiv Israelul, au probleme economice imense. Actualul motor care face să funcţioneze bine economia Israelului este sectorul construcţiilor din teritoriile ocupate. Din cauza aceasta Israelul are tot interesul să menţină o stare conflictuală cu palestinienii, situaţie ce oferă “justificare” pentru continuarea colonizării şi politica de construcţii în colonii. Bineînţeles, Egiptul, precum Tunisia mai înainte, nu poate crea locuri de muncă pentru tineretul venit ca val demografic. Dar cine ar putea ? Tineretul s-a revoltat. Însă cea mai grea problemă în Orientul Mijlociu este chestiunea epuizării iminente şi a contaminării/poluării actuale a rezervelor de apă din aquiferele fosile. Politica “înverzirii deşertului” introdusă de Israel în Orientul Mijlociu a însemnat de facto moda exploatării nesăbuite a apei. Bogata Arabie Saudită, cu mulţi americani care lucrează acolo, a adoptat şi ea obiceiul “înverzirii deşertului”. Drept consecinţă, marele aquifer fosil de sub Arabia Saudită este aproape de secătuire. Şi, probabil, criza vizibilă a resurselor de apă în Orientul Mijlociu va conduce la noi războaie în zonă.

  60. 61 Ghita Bizonu' ianuarie 31, 2011 la 11:12 am

    Dragghi, Coarna

    cestia cu agricultura – am mai zis-o – de ce sa produci daca nu poti vinde?
    Taranu din Romania si-a cam pierdut piata de desfacere. Orin anii 90 am auzit de unele zone in care taranul staea cu recolta in hambar. Statea ca nu aeva cui sa o vanda. Asa ca a lasat terenul in parloaga , mai ales cand a observat ca daca vindea .. nu scotera banii pe care ii bagase sa infiinteze cultura ! Nu mai zic sa fie platit ptr munca.
    Nitel mai tarziu purceii se scaldau in lapte. apoi vacile au inceput s avaca vizite la abator.
    Si in multe alte domenii cam tot asa (da .. pe langa mine la o piata un excelent vin babesca neagra la 6 lei litrul. Insa junii de astazi numa bere iar aia cam de varsta mea ori ne-am prostit si tot bere ori Hta …).
    Sa nu mai zic ca micul producator nu are acces la credite. Banca Agricola a cam disparut in urma “modernizari” anticomuniste.
    Bine-ntels ca sunt unii care zic ca puturosul de taran ar putea munci si pe de pomana. Asa cum si doctorii nu se stie de ce doresc venituri mai mari. Si profesorii ar trebui sa faca apostolat. Insa ce este curios indivizii astia care canta despre gloria volunatriatului si critica puturosii care doresc numa bani – ei bine ei au bani !

  61. 62 Ghita Bizonu' ianuarie 31, 2011 la 11:19 am

    Persona

    hai sa fim mai expliciti .
    Performantele economice magrebiene sunt cel putin deceptionate. Cu chiu cu vai au reusit sa ramana pe loc in ce priveste indicatorii de trai .
    Asta pana cand le compari cu populatia…. Ca daca am face exercitiul de fantezie sa ne inchipuim o Germanie cu 140 mil locuitori , o Franta cu vreo 120 sau o Italie cu 100 milioane ne-am da seama ca de fapt cresterea economica a Magrebului a fost absorbita de cresterea populatiei …

  62. 63 Mélanie ianuarie 31, 2011 la 11:51 am

    @Vasile,

    stii c-am fost în Egipt cu anii în urma, am prieteni egipteni crestini, stabiliti aici de zeci de ani, cumplit de îngrijorati despre situatia exploziva si cea a rudele lor…

    te citez:”Hoti si violatori ,miine eroi nationali!”

    - da, din pacate si din nefericire, chiar daca expertul nuclear(sic!) El Baradei le promite “o noua era”… ti-amintesti de el la ONU cu Hans Blix, umiliti în 2003, dupa ce-au solicitat câteva luni în plus, pentru a dovedi ca Irakul NU detinea wmd… dar zarurile-US(si-ale coalitiei rusinii!) fusesera deja aruncate din toamna-2002…

    Sarko s-a declarat alaturi de egipteni, pâna una, alta:

    “Armata trebuie sa aleaga între Egipt si Moubarak”

    http://www.lepoint.fr/monde/egypte-la-rue-appelle-a-la-greve-generale-31-01-2011-133709_24.php

  63. 64 Bibliotecaru ianuarie 31, 2011 la 1:26 pm

    @ Doru Coarna
    Eu aş avea altă soluţie…
    Se pot face întreprinderi agricole de producţie, societăţi pe acţiuni, cotate la bursă, în care calitatea de acţionar să se poată câştiga fie punând drept capital pământul, utilajele, construcţii agricole, construcţii civile, fie achiziţionând acţiuni… Asociaţiile de mici dimensiuni există deja peste tot în ţară, numai că sunt prea mici pentru a putea avea puterea financiară necesară marilor investiţii. Dacă o întreprindere privată de tip SA ar începe cu cultivarea terenului, ar merge mai departe cu crescătoria de animale, cu abatorul, apoi cu carmangerie şi, în final, cu magazine de desfacere, nu numai că profitul s-ar acumula sub aceiaşi căciulă, dar şi preţul de pe piaţă ar fi cu mult mai scăzut decât este acum. Statul ar putea să ofere ca ajutor consultanţa, un ajutor pentru a mai înlătura birocraţia, eventual nişte o lege specială pentru acest tip de asocieri care să acorde facilităţi fiscale în primii ani cu condiţionarea unei anumite perioade de fiinţare…

    Pe de altă parte, Statul ar putea să revitalizeze sectorul de cercetare şi să reevalueze statutul staţiunilor şi institutelor de cercetare agricolă. De ce să cumpere ţăranii sămânţa selecţionată venită din străinătate când poate să achiziţioneze soiuri ameliorate pe planul judeţului lor, adică nu numai o sămânţă mai ieftină, dar şi adaptată condiţiilor efective ale climei din judeţul respectiv. Din experienţa anilor precedenţi, se observă că staţiunile şi institutele de cercetare agro-zootehnică se autofinanţează după ce “intră în pâine”. Actual acestea se desfiinţează pentru ca terenurile lor să devină cartiere.

  64. 65 Doru Coarna ianuarie 31, 2011 la 4:14 pm

    @ Bibliotecaru,

    avem acelasi gand, numai ca vorbim despre agricultura in ROMANIA, si aici stim prea bine cat se minte si cat se fura. Daca formezi asociatii sau mici companii, atunci vor fura si mintii sefii acestora, plus ca sunt greu de coordonat. Daca faci o singura mare companie nationala, fura si mint doar cativa sefi, plus ca ar avea anvergura necesara pt a avea un cuvant de spus pe piata internationala. Cine are in hambare 4000000tone grau, poate deschide gura. Daca are si porumb tot atat, poate chiar striga: 90% din alimentele moderne, astea cu nutrienti, contin porumb sub diverse forme.

    Apoi, mai usor ia credite de inceput o astfel de companie, decat alea mici pe care le trimiti sa umble din poarta in poarta pe la bancile austriece. Mai mult, ea poate functiona sub garantie guvernamentala, BNR ar garanta imprumuturile fara a deplasa 1 leu iar bancile ar prefera s-o crediteze.

    Una singura si mare ar putea sa preia nu numai cultura mare, ci si restul, fabricarea nutreturilor, refacerea irigatiilor, ameliorarea soiurilor la noua clima anapoda, refacerea septelului si a fabricilor de prelucrare primara, controlul ingrasamintelor ferindu-ne de porcarii, etc.

    Singura problema ar fi ca miroase a centralism, dar poti face divizii locale si ai inchis gura la toti. Oricum, ar dura cam 3 ani pana sa devina o forta.

  65. 66 Bibliotecaru ianuarie 31, 2011 la 8:37 pm

    @ Doru Coarna

    Stimate domn,
    Atunci, pe motivul că în România se fură, ar trebui să desfiinţăm toate societăţile pe acţiuni.

    Sunt poate zeci de mii de firme în domeniul agriculturii. Dintre acestea foarte multe sunt deja Societăţi pe Acţiuni. Eu nu vorbesc despre inventarea roţii, ci despre dezvoltarea unui sistem deja existent. Asocierea mai multor societăţi comerciale astfel încât să devină un S.A. mai mare care să închidă întreg ciclul de producţie până la desfacerea cu amănuntul, ar fi suficientă. Este nevoie de un mic imbold prin care cetăţenii să aibă siguranţa unor avantaje certe în cazul acestor asocieri.

    4 milioane de tone de grâu este cam jumătate din producţia naţională într-un an bun. Porumbul s-a cam “egalizat” cu grâul în ultimul timp (a scăzut foarte mult, şi este foarte ciudat în condiţiile în care se poate folosi pentru bio-diesel). Sunt de acord că cine are atâta în hambare practic conturează condiţii de monopol. Dar nici monopolul nu este benefic. Ţinta ar fi să avem un cost de producţie mai mic decât vecinii noştri.

  66. 67 Bibliotecaru februarie 1, 2011 la 6:58 am

    @ Doru Coarna

    Iată. Vorbeam despre deposedarea Institutelor Agro-zootehnice de terenurile pe care se face cercetare în vederea constituirii zonelor imobiliare.

    http://webapp.senat.ro/pdf/10b799FG.pdf

    Un proiect de lege aflat în dezbaterea publică până pe data 14-02-2011.

    Se ia terenul de la Academia de Ştiinţe Agricole şi Silvice “Gheorghe Ionescu-Siseşti”, din domeniul public al statului, şi se trece consiliului local Braşov pentru construirea unui Centru de Afaceri, locuinţe, unui drum de centură, modernizării uni drum de acces… Cam cât să fie “tunul imobiliar”, cam cât “saltă” valoarea terenului. Cercetare cu cartofi şi sfeclă… păi nu mai bine aducem noi cartofii şi sfecla din afară, ce să mai punem noi românii la muncă pe cele câteva zeci de hectare ale Academiei de Ştiinţe…

    Poate nu ştiaţi, dar Braşovul este unul din polii de creştere economică pentru România, de aceea are nevoie de un Centru de Afaceri, unde să se întâlnească afaceriştii să discute ce şi cum…

    Printre armata de iniţiatori PDL, văd şi ceva PNL-işti dar şi pe deputaţi Niţă şi Tiţă de la PSD. Poate ne explică dumnealor de unde imboldul acesta de a face un Centru de Afaceri exact pe terenul celor care cercetează mai binele pentru agricultură.

  67. 68 Doru Coarna februarie 1, 2011 la 6:55 pm

    @ Bibliotecaru,

    Numai Dumnezeu poate mai stie cum au astia cozile innodate transpartinic… D-asta si am ajuns la statul asta de rasul curcilor, opozitia este, de fapt, coniventa puterii si nimic nu poate face serios tocmai din acest motiv. Noi credem (putem crede) ca ei se bat, dar ei colaboreaza de ti-a mai mare dragul cand ii vezi sau cand ii auzi. Sefii PSD, pNL si pdl stiu prea bine cat de delicata e situatia in teritoriu, atat de trista incat nu vor s-o cuantifice, puterii ii ajunge ca nu poate fi combatuta serios di decisiv, iar opozitiei ii ajunje ca mai da cu destu’ prin miere fara a purta raspunderea puterii si a austeritatii.

  68. 69 Doru Coarna februarie 1, 2011 la 7:03 pm

    @ Bibliotecaru,

    eu ma gandesc ca singura perioada cand putem spune ca am avut agricultura serioasa, cu de toate, a fost cea in care agricultura era entralizata. Normal ca acum nu se mai poate asa ceva, dar o sngura companie DE STAT ar insemna o prioritate si o certitudine ca, chiar daca n-ar fi extrem de competitiva dpdv economic, cel putin ar asigura securitatea alimentara a Romaniei si ar elimina importurile de mango, kiwi, jelibon, s.a., intelegi tu. Daca ne-am rezuma importurile doar la portocale si banane, renuntand si la sucurile ce umfla tineretul, daca ne-am intoarce la braga, zmeura naturala, capsuni… si tot ar fi un extraordinar de mare progres. Dar cu cine sa faci treaba, cu hotii?

  69. 70 Draghi Puterity februarie 1, 2011 la 9:38 pm

    Domnule Nastase, se poate merge mai departe cu comparatia?

    Revolutiile din Europa din ’89 au dus in final la prabusirea Uniunii Sovietice si a regimurilor comuniste. Vor duce evenimentele de acum din nordul Africii, prin la pierderea controlului asupra “coloniilor” americane, pe fondul unor mari probleme economice a SUA si a islamofobiei generalizate din societatea americana, la prabusirea intregului sistem “vestic” girat in prezent de SUA? Care va fi reactia cea mai probabila a SUA, in cazul pierderii controlului in nordul Africii? Va fi Obama Gorbaciovul Americii? Cum va reactiona Israelul, care de facto dicteaza politica SUA in regiune, in cazul in care SUA nu va mai reusi sa o implementeze?

  70. 71 conumishu februarie 2, 2011 la 4:27 am

    @ Ghita Bizonu

    “da ce te-au intrebat egiptenii ca zici nu sunt de acord ?!
    Nu au nevoie de acordu tau te asigur.”

    Aferim !

    Dacă le-am vrea binele egiptenilor atunci să sperăm că nu se va băga nimeni din afară în ciorba lor.
    Probabil acum s-au suplimentat masiv efectivele de CIAiști, Mossad și tot ce s-a mai găsit la îndemînă. Nu numai pentru Egipt. Asta apropo de neintervenția străină.
    “Norocul” lor că americanii țin cu Mubarak, altfel să te ții ce “teroriști” apăreau! “Noroc” care se poate schimba foarte ușor dacă Egiptul le scapă din mînă. La ora asta așa s-ar părea. Poate îl “culeg” la loc mai tîrziu. Doar că americanii îmi par prea nervoși de la o vreme.

  71. 72 conumishu februarie 2, 2011 la 4:34 am

    @Draghi

    Tari întrebări! Felicitări!

    Un răspuns am. Obama nu va fi Gorbaciovul SUA. Pentru post-gorbaciovism aveau americanii un plan, mizerabil cum a fost el. Pentru americani nu există, sistemul nu se poate modifica din interior și din afară n-are cine. Doar implozia… ori pentru așa ceva nu folosesc la nimic gorbaciovii.

  72. 73 Criticos februarie 2, 2011 la 9:03 am

    Israelul e foarte puţin vocal, abia murmură, fireşte, a pace şi bună vecinătate. La nivel popular politica Egiptului faţă de Israel nu e deloc agreată, aşa încât m-aş mira ca o nouă putere instalată în Egipt să o poată continua. Cât de abilă ar trebui să fie această putere spre a ajunge la un consens relativ şi moderat în interior? Şi cât de concesiv e dispus să fie Israelul, fiindcă soluţia război – singura în care s-a antrenat – nu prea are sorţi de izbândă într-o mare arabă radicalizată.

  73. 74 Ghita Bizonu' februarie 2, 2011 la 10:12 am

    Coane Misule

    oricum americanii pot fi banuiti ca is la baza cuminteniei armatei … ca cu cateva srapnele “cureti” un bulevard ….

  74. 75 conumishu februarie 2, 2011 la 7:06 pm

    Da, însă după aia nu mai ai armată.

  75. 76 Draghi Puterity februarie 3, 2011 la 11:32 pm

    Batalia se poara si pe internet nu doar la TV ca in ’89. Deja virale au ajuns si pe saiturile pt. adolescenti.

    E bine de retinut metoda…

  76. 77 Persona februarie 4, 2011 la 1:31 am

    @ conu mishu, 7.06
    asa e , nu mai ai.


Lasă un răspuns

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s






Arhiva


Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 4,429 other followers