Traian Basescu a descoperit roata, de frica multimii

Pana unde poate merge Traian Basescu cu duplicitatea si ipocrizia? Raspuns simplu, demonstrat deja cu obraznicie: pana-n panzele albe.

Nu stiu daca ati sesizat unul dintre mesajele transmise ieri de Traian Basescu in cadrul dezbaterii organizate de ISP. Acesta a spus cu nonsalanta ca nu este obligatoriu sa reducem numarul de parlamentari prin modificarea Constitutiei; putem face acest lucru, prin lege. Surprinzator! Traian Basescu a descoperit roata. Cam tarziu insa.

Inca din 2007 am sustinut ca este utila reducerea numarului de parlamentari, dar in contextul metinerii bicameralismului – 110 senatori si 220 de deputati (puteti consulta in acest sens lucrarea Romania europeana. Un proiect politic social-democrat), iar in 2009, intr-o postare pe blog atrageam atentia ca: „Asistam la un simulacru de democratie participativa, la un referendum aberant, fara finalitate. Daca vrem sa reducem numarul de parlamentari avem solutii mult mai simple, mai eficiente si mai putin costisitoare.  Prin modoficarea legii si nu a Constitutiei.” Anul trecut am incercat, fara succes, sa oprim acel referendum absolut inutil, pe argumentul ca aceasta modificare se poate face si cu o lege, si ca pentru ea, e nevoie de majoritatea numarului de parlamentari (adica, majoritatea pe care Basescu o are in Parlament).

As putea aprecia faptul ca, intr-un final, Traian Basescu imi da dreptate, dar in acest caz se impune ca seful statului sa ofere cateva explicatii: Pentru ce a facut, în noiembrie 2009, tot acel circ si toata acea diversiune? De ce a mintit? De ce a asteptat atatia ani, in care putea reduce numarul de parlamentari, cand avea majoritatea cu care sa faca asta? De ce nu a promovat inca de pe atunci aceasta solutie a modificarii legii electorale? Intrebarile sunt evident retorice. Una din cauzele apelului la solutia legislativa nu este opozitia clasei politice (are majoritate in Parlament, nu-i asa?), ci frica de referendum. Fiindca, daca ar vrea modificarea Constitutiei, ar trebui sa ajunga iar la popor, cu un referendum. Si, de aceasta data, sunt convins ca se va confrunta cu un imens vot de blam.

Am facut aceste precizari nu pentru a evidentia cat de inconsecvent, de oportunist si ipocrit este Traian Basescu. Si in 2011, ca si in anii trecuti, Traian Basescu va incerca sa camufleze intr-o maniera similara interese exclusiv personale. Va vorbi despre reforma, despre tarisoara, despre dezvoltare, eficienta si bunastare, dar in realitate va vinde ca si pana acum gogosi. Traian Basescu se bazeaza in mod eronat pe capacitatea limitata de stocare a memoriei colective si crede ca romanii pot fi pacaliti de mai multe ori. Aici se inseala. De ce ii este frica nu va scapa!

Mai remarc inca ceva: va avea curaj Traian Basescu sa apeleze la aceasta solutie, care va insemna amputarea drastica a clientelei PDL? PDL-ul de azi nu mai este cel de pana acum, in sondaje s-a prabusit, iar o eventuala reducere a numarului de parlamentari ar putea duce nu doar la injumatatirea numarului de alesi ai PDL, dar chiar la reducerea sa la un sfert sau mai putin. Personal, abia astept aceasta situatie. De aceea, tocmai pentru ca sunt convins ca aceste calcule vor fi facute si in Modrogan, vom vedea daca Basescu chiar se va tine de cuvant sau nu.

57 Răspunsuri to “Traian Basescu a descoperit roata, de frica multimii”


  1. 1 Spiridus ianuarie 19, 2011 la 3:46 pm

    “Traian Basescu se bazeaza in mod eronat pe capacitatea limitata de stocare a memoriei colective si crede ca romanii pot fi pacaliti de mai multe ori. Aici se inseala.”

    Istoria recenta nu confirma aceasta apreciere. Din contra…

  2. 2 olimpiu ianuarie 19, 2011 la 3:57 pm

    de care cuvant se va tine TB??? sau mai corect de cuvantul cui??? Dumnezeule! este un proverb: spune cu cine te insotesti sa-ti spun cine esti… cand il ascult pe Oprea ma gandesc care cu cine…. dar parca a fost sceleratul ala ministru si in guvernul Nastase???!!!!

  3. 3 gheorghe ianuarie 19, 2011 la 4:35 pm

    V-ati gindit vreodata ca ,Crin Antonescu poate face politica lui Traian Basescu de unificare a dreptei sub acelasi stindard dupa ce va suflat antenele lui Voiculescu atit de dorite de Basescu?.Ce om normal poate pretinde cu un partid de 22% + 1%pc paritate cu psd care tinde spre 40% dar numai ca numar,si se vrea neaparat presedinte iar pentru Voiculescu presedentia senatului?.Destule voci din PNL in special seniorii partidului nu concep o alianta dreapta-stinga

  4. 5 ITU ianuarie 19, 2011 la 4:38 pm

    Da, este o adaptare de strategie, dar acest lucru se datoreaza faptului ca are consilieri buni ! Sorry, da’ mi-a stat pe limba…

  5. 6 Harabula ianuarie 19, 2011 la 4:44 pm

    Vorbe! Vorbe! Vorbe!
    Ce va opreste d-le Nastase sa depuneti propunerea legislativa pentru schimbarea legii electorale? Daca nu dv. personal, atunci PSD-ul.
    Asteptati initiativa Guvernului?
    Dupa ce Guvernul va veni cu propunerea sa, veti veni dv., PSD-ul, cu alta varianta,neglijent elaborata ,asa cum ati facut la Legea invatamantului, intrucat stiti ca va fi sortita caderii.
    Veniti cu un proiect, bine gandit, de necombatut si impuneti-l.

  6. 7 Karakas ianuarie 19, 2011 la 4:51 pm

    Da, este o perioada neagra, inclusiv pentru PDL. Cum sa cistigi simpatia cu fanatici propagandisti precum tov. Culcer, care declara fara sa clipeasca, extrapolind pe un caz particular ca: “Mor copiii neînregistraţi pentru că le dăm bani părinţilor să bea la cîrciumi.”

    Adica sa nu mai dea statul bani pe ajutoare sociale pentru ca toti parintii ii beau si nu muncesc.

  7. 8 pivnicerunicolae ianuarie 19, 2011 la 4:55 pm

    De se vrea sponsorizarea de la buget a candidatilor poltici ?Pentru ca portocalii au platit [de fapt din banii nostrii]pentru cele trei campanii electorale 25 de miliarde de euro.Spera ca in felul asta sa li se reduca cheltuielile .Asta pentru ca inca nu au reusit sa plateasca in totalitate datoriile facute in campaniile desantate .De ce crede-ti ca apetitul asta urias de a taia si iar a taia ?Trebuie sa stringa bani.Nu se mai aplica numai vorba ,,bani din piatra seaca ”ci si ,,bani din frunza seaca ”

  8. 9 Pali ianuarie 19, 2011 la 5:16 pm

    Avand in vedere faptul ca nu mai candideaza ( cel putin in “forma actuala” conf.legislatiei in vigoare ) poate sa-si permita luxul iar curaj de ce sa nu aiba ? Traienel plinul si-a facut iar “dupa mine potopul” i se potriveste ca o manusa !

  9. 10 Rammstein ianuarie 19, 2011 la 5:22 pm

    Ati tot facut socoteli care nu s-au adeverit…nu va mai grabiti ca fata mare…

  10. 11 Iepurele de Martie ianuarie 19, 2011 la 5:36 pm

    @ Harabula

    Scrii: “E greu de supravetuit pe blogul asta! Se stabilesc imediat relatii de la urmaritor la urmarit, de la vanator la vanat, se pun intrebari de hartuire ca nu cumva interlocutorul sa-si pastreze o pozitie onorabila”.

    Ai dreptate, batrane! Cand un individ sfideaza sistematic bunul simt, insirand la nesfarsit cele mai cretine si revoltatoare elucubratii, intr-o permanenta atitudine de sfidare a majoritatii covarsitoare a societatii, intampina intotdeauna greutati in a supravietui. Si o merita!

  11. 12 Blizzard ianuarie 19, 2011 la 5:41 pm

    Totusi basescu a vorbit si despre propunerea finantarii campaniilor cu bani de la buget. Si asta mi se pare un punct de plecare pentru schimbarea regulilor jocului in privinta finantarii partidelor (mare sursa de coruptie).

    Personal nu ma astept ca multi politicienii sa fie de acord cu asa ceva pentru ca ar echivala cu a le taia o mana sau a le scoate un ochi.
    Dar ideea asta am mentionat-o si eu cu ceva vreme in urma.
    Sa inteleg ca basescu citeste pe aici si tine cont de propunerile mele? :)

  12. 13 George Ban ianuarie 19, 2011 la 5:51 pm

    “Ministrul” Gabriel Oprea:
    “Rusine celor care vor voturi pe spinarea militarilor!”
    PSD trebuie sa-i spuna acestui caprar, precum si stapanului sau ca DA, vrea voturi si pe spinarea militarilor, si pe cea a bugetarilor, si pe cea a pensionarilor, si pe cea a mamelor, etc. Basescu si lingaii sai nu au decat sa nu mai dea PSD astfel de prilejuri!

    Tot sus-numitul intendent zice:
    “Cine vrea cu orice preţ să lansesze atacuri politice, să mă atace pe mine, dar să nu îi mai atace pe militari”. Cata ipocrizie! Pai nu el si stapanul lui i-au atacat pe militari?

  13. 14 Karakas ianuarie 19, 2011 la 6:03 pm

    Domnul Oprea, Ministrul cu problemele de comunicare semnalate inclusiv de Basescu, confirma trendul politic romanesc al celor de la putere. Anume cel in care daca ai o situatie la limita demisiei, tipa cit mai tare ca nu e vina ta, ci a altora, ca sa ramai lipit de scaun:

    “Am văzut că unii aşa-zişi politicieni au ales să mintă cu neruşinare şi să distorsioneze informaţiile publice. Practic, s-a minţit cu cifrele oficiale pe masă. S-a făcut abstracţie în mod voit de tot ceea ce au comunicat reprezentanţii ministerului…”

    http://www.mediafax.ro/social/oprea-asa-zisi-politicieni-au-ales-sa-minta-cu-nerusinare-s-a-mintit-cu-cifrele-oficiale-pe-masa-7902834/

    “Abstractia” de care vorbeste se refera si la faptul ca ministerul de abia ulterior a clarificat ca cei care au primit pensiile taiate, vor fi rambursati?

    Sa vorbesti in contextul asta de rusine nu e…nerusinat?

  14. 15 Doru Coarna ianuarie 19, 2011 la 6:50 pm

    @ Blizzard,

    te inseli, desi vad ca si dl Iliescu sustine finantarea campaniilor din buget. Totusi eu nu vad cum vei sanctiona pe unul care cheltuie in campanie cu mult peste alocatia bugetara. Nu uita ca vorbim despre asta intr-o tara in care lucrurile raman mereu in coada de peste…

    Parerea mea e ca marele om si-a dat seama ca nu mai au de unde fura si dosi pt campaniile viitoare si vrea sa-si asigure armata de politruci din toate partidele ca vor primi destul: gandeste-te ca se vor inscrie toti talharii in campanie deoarece, chiar daca pierd, raman cu banutii. Iar daca () castiga, nu-i intreaba nimeni cat au cheltuit se de unde. De 21 de ani cati au fost intrebati de unde si cat au cheltuit? Nu, e o alta modalitate de a spulbera bugetul si de a-si hrani liota pe bani publici.

  15. 16 Doru Coarna ianuarie 19, 2011 la 7:13 pm

    @ Pali,

    a dat onorabilul vreodata inapoi? Sistemul functioneaza unisens, doar in sus in schema! Pana si Ceasca ii mai indeparta de la sefie, ii mai trimitea pe la colhozuri, pe la edituri, la munca de jos… Astia de azi nu risca nimic decat daca sunt sabotati de sistem si pierd alegeri precum gazda, precum Vadim… si e vorba doar de justitie, adica de nimic in tara asta, nu de tras in teapa fara multe vorbe. Nu ca ar fi fost bine asa, dar meseria asta de politician este cam lipsita de riscuri la noi; ce-au facut pana in 2000? Au distrus tot ce nu puteau fura si invers, au furat tot ce nu puteau distruge, si aflam azi ca poporul e puturos…ei nu au platit si nu vor plati niciodata pentru nimic. Mai mult ca sigur ca nici cei din prezent, banii adunati de ei la guvernare, “la putere”, vor fi intens curtati de catre “adversarii” politici care vor sfarsi prin a-i recupera politic primindu-i in randurile lor, timp in care sustinatorii naivi vor simti ca li se fura inca o revolutie, sau inca o victorie…

    Vezi tu, eu parca nu vad cum alegerile s-ar putea fura, mai degraba asa ceva se cumpara, iar pentru asta trebuie ca cineva sa vanda. Parca e mai logic asa, nu?

  16. 17 Doru Coarna ianuarie 19, 2011 la 7:22 pm

    @ Harabula,

    dl Nastase n-are timp de asa ceva, si de vina esti aici si tu insuti cu isonul si efuziunile despre pictura, arta, cultura, si alte chestii de duminica dupa-amiaza. Nu poti bate mingea pe maidan toata ziua si apoi sa certi subiectul ca nu si-a facut lectiile, sau sa-l intrebi retoric, nu se face. De magari roz imbracati in zvastici trebuie sa te ocupi DOAR tu.

  17. 18 LePrince ianuarie 19, 2011 la 7:39 pm

    @Adrian Nastase

    Bine v-am gasit. Mi-a placut editorialul din JN. Iar articolul de fata este o continuare. In fond vorbiti de clientelizare. Nu cred ca este doar o tarsatura a PDL. E una din bolile societatii romanesti. Orice partid aflat la putere in ultimii 20 de ani a avut tendinta de a clienteliza socialul si de a si-l aservi. Cand de fapt ar trebui sa fie exact invers. Am mai vorbit de faptul ca una din cauze este (si) carenta institutionala cronica. Sunt insa de acord cu d-voastra ca fenomenul nu a fost probabil atat de agresiv. Parca pe vremea PSD-ului condus de AN , lucrurile erau mai potolite.
    Si eu sunt curios ce se va intampla in Modrogan daca actualul presedinte isi va tine cuvantul de a continua pe ideea reducerii numarului de parlamentari.
    S-auzim de bine.

  18. 19 dlnimeni ianuarie 19, 2011 la 7:43 pm

    Blizzard: nu fiti orbit de aparenta comuniune de idei. O campanie electorala nu poate fi rezolvata cu aproximativ 4M euro la nivel national, 300 de parlamentari, in conditiile propagandei electorale prin afisaj, presa scrisa, radio, tv; credeti ca un post tv va percepe unui candidat 25 de euro pentru o aparitie? Poanta este alta, sa va dau citeva scenarii: 1. Banii nu ajung nici unui candidat si toti candidatii sunt nevoiti sa depaseasca cheltuielile ca sa o scoata la capat cu campania; depasind cheltuielile, devin penali si voteaza cum vrea cel care controleaza justitia; deasemeni, unii vor fi dati in git iar altii nu dupa cum va dori chelul tichie de margaritar. 2. Candidati din partide diferite vor fi tarifati diferit de aceleasi organizatii, in scop electoral (aparitii, afisaje, etc.). In consecinta, unor candidati, de exemplu pedelistilor le vor ajunge banii iar altora, de exemplu penelistilor si pesedistilor, nu. Cei din urma vor avea deficit de campanie ori vor fi siliti sa depaseasca baremul de cheltuieli, devenind vulnerabili. Si asa mai departe.
    Si cind ne gindim ce economicoase erau alegerile pe vremea comunismului: nu cheltuia nimeni nici un leu in campanie, iar candidatii (ori candidatul unic) il aflai direct la sectia de votare. Indiferent cum votai, iesea cine trebuie iar tu mergeai linistit la un cremwurst cu mustar si o bere. Eu cred din toata inima ca, de fapt, gloriosul nostru presedinte este un nostalgic. Si mai fac si citeva propuneri. A) In buna noastra traditie nostalgica, partidele si candidatii sa nu mai faca deloc campanie electorala; la fiecare sectie de votare, pe o jumate de coala A4 sa fie trecuti candidatii, cite unul de partid si ne orientam pe loc pe cine votam. Si mai bine, propun ca partidele sa se intilneasca inainte de vot si sa desemneze cite un candidat unic pentru fiecare sectie de votare, vom fi astfel scutiti de dilema alegerii: care e scris pe buletin, pe ala il votam. deasemeni, propun ca la numaratoarea voturilor voturile cu scrieri de tip “f….ti mortii matii”, “hotilor”, “dobitocilor”, “basescu criminalul”,… ca si voturile albe ori cu stampile multiple sa fie considerate voturi pentru. Ce mai, ca pe vremea lui Ceausescu, este? Iata, presedintele descopera din avantajele comunismului. Si cred ca avantajul care ii suride cel mai mult e acela cu un sef de partid si de sta ales pe viata.

  19. 20 LePrince ianuarie 19, 2011 la 7:45 pm

    @All

    Bine v-am regasit. Sper ca ati avut un inceput de an reusit.

    Observ ca tema pensiilor militarilor este tratata cu multa emotie si partizanat. Nu sunt foarte in tema, dar am o experienta personala.
    In urma cu aproximativ 8 ani aveam un vecin, in apartamentul in care locuiam atunci, in centrul Bucurestilor, care lucra in armata. Deoarece respectivul apartament era pentru mine ca un hotel, fiind foarte rar acasa in timpul zilei si lispsind uneori cu saptamanile, am receptat prea putin din obiceiurile vecinului meu. Desi locuiam acolo de mai bine de un an, am ajuns sa-l cunosc si sa-l recunosc doar cand ne-am inersectat intamplator la plata interetinerii si mi-a atras atentia ca suntem vecini. Era un tip tanar, am aflat ca are 43 de ani,necasatorit, de undeva din Oltenia, probabil ceva subofiter. Dupa alte cateva luni, am avut surpriza ca vecinul meu, pana atunci relativ linistit, sa ma deranjeze noaptea. Ma trezeam dupa miezul noptii, in zgomote de pasi de dans si muzica populara olteneasca data la maxim.Initial, am crezut ca vecinul da o petrecere si nu am reactionat, considerand totusi, ca ar fi trebuit sa ma previna inainte. Am crezut ca sunt cazuri izolate. Dar „experienta” s-a repetat frecvent, chiar si in timpul spatamanii. Avand o limita a rabdarii, considerand ca am acceptat destul, intr-o noapte, m-am prezentat la usa individului si l-am atentionat ca nu e nici week-end, iar frecventa „petrecerilor” depaseste bunul simt elementar. Am constatat, „la fata locului” ca vecinul petrecea de unul singur, fiind si atins de aburi bahici care deja il faceau sa pronunte afectat unele cuvinte. In urma admonestarii, s-a comportat destul de civilizat, si-a cerut scuze si o vreme am avut liniste. Dupa alte cateva luni insa, petrecerile si dansul „solo” au reinceput. Am fost obligat sa-i fac o noua vizita. De data aceasta am hotarat sa merg in timpul zilei, sa-l gasesc treaz si sa-i vorbesc mai apasat. Si-a cerut din nou scuze, a acceptat ca exagereaza si intr-un final l-am intrebat cum rezista sa petreaca noaptea si a doua zi sa mearga la munca. Tipul era genul acela vesel si optimist fara motiv, si mi-a declarat senin si plin de bunadispozitie ca a iesit la pensie. In urma suprinderii afisate, vecinul mi-a explicat ca a avut aceasta ocazie si ca pensia pe care o ia este de ordinul a zeci de milioane (pe vremea aceea), suma care-i ajunge pentru a avea un trai mai mult decat indestulat. Am fost siderat ca un om la 44 de ani, poate accepta cu atat de multa usurinta o soarta de „dolce farniente” si ma intrebam cum ar putea trai cineva inca 30-40 de ani fara un scop sau insertie sociala. Nu stiu ce s-a mai intamplat cu fostul vecin(in principiu, s-a linistit ulterior cu frecventa petrecerilor) dupa jumatate de an m-am mutat. Nu stiu cati ani a lucrat in armata fostul vecin, probabil in jur de 20, dar nu-l vad a fi avut cine stie ce merite si cu siguranta nu a participat la razboi.

    Stiu ca legea prin care acest tip de cadristi militari erau indemnati si incurajati sa se pensioneze, oferindu-le drept compensatie o pensie mare, fara expresie contributivista, a fost un sacrificiu, una din solutiile gasite pentru a ne putea conforma standardelor. Pensille mari si compensatiile oferite au fost o momeala pentru a ajunge la norme militare compatibile NATO celor care altfel, ar fi trebuit sa fie concediati pur si simplu. Cred ca a fost o solutie proasta, gasita sub imperiul precipitarii, si nu stiu daca era singura solutie. Dar asa a fost. Se pare ca acum nu se mai poate. Daca se poate, personal, nu am nimic impotriva sa continue cu acelasi cuantum, sa nu inteleaga nimeni ca imi doresc scaderea pensiilor. Restul e demagogie. Iar atitudinea celui care se tavalea pe jos si „se lupta” cu jandarmii in mijlocul unei crize de isterie in fata camerelor de luat vederi, mi se pare grotesca.
    Cand vad pe televiziuni argumentele lacrimogene si puerile aduse pentru a sustine aceste pensii, ma gandesc la persoane de tipul celor descrise de florin m, persoane care stiu sa traiasca cu demnitate.Am vazut si comentariul contelui, de aceea nu ma voi lungi, sunt de acord in mare parte cu ce spune.
    S-auzim de bine.

    PS Dezbaterile pe tema mi-au dat o idee. In timpul liceului si al facultatii, eram obligati, ca la inceput de an sa mergem sa lucram in agricultura, doua saptamani. Gratis. Era un fel de munca la negru, fara protectie, fara selectie, o munca de proasta calitate (ne cam bateam joc) pe care nimeni nu o lua in serios. Dar era obligatoriu sa o bifezi. In unii ani, am mai chiulit cate o spatamana. Dar avea si partea ei buna, o tratam ca pe o tabara in care ne distram impreuna cu toti colegii, si unde ne cunosteam si mai bine, sau macar in alt context. Am fost la porumb, la mere, la struguri. Ideea ce mi-a venit este sa cer, adunand cat mai multi adepti in jurul meu, sa mi se plateasca acele cateva luni , (adunate, fac cred trei luni) cu dobanda si sa mi le condsidere si la pensie. Vazand argumentatia pensionarilor militari, incep sa cred ca nu sunt eu in regula ca nu cer si ca am gandit pana acum ca asa au fost timpurile, si m-am impacat cu soarta. Ce ziceti?

  20. 21 i.nicolae ianuarie 19, 2011 la 7:48 pm

    Eu zic ca 1 la suta din romani sa se faca parlamentari, 2 la suta sa fie in guvern, 47 la suta bugetari ,armata ,politie,20 la suta asistati si 30 la suta pensionari( de lux ) daca se poate.Ramane sa ne rugam de chinezi sa munceasca pentru noi .Ce ziceti ?

    Sa auzim de bine.

  21. 22 dlnimeni ianuarie 19, 2011 la 7:51 pm

    Harabula: nu e rau ceea ce sugerati dumneavoastra cu legea electorala dar nici bine nu este. Pur si simplu e nitel de rumegat fiindca lucrurile sunt complicate iar in situatia de acum gloriosul presedinte cam are contrajoc orice ai face. De exemplu, daca o iei inainte ( cum au si facut penelistii) cu o lege cu 300 de parlamentari, atunci proiectul nu doar ca se rataceste prin parlament, dar gloriosul va zice pe sticla cum ca iata si opozitia zice ca el si o va lua la vale si cu legea Bucurestilor si cu cea a costurilor de campanie (iar legea Bucurestilor pare de-a dreptul criminala). O idee ar fi aceea (desi cam tirziu) de a declansa o investigatie nationala privind reprezentativitatea parlamentara in scop de a determina mai exact numarul necesar de parlamentari si necesarul de dotari si facilitati in scopul unei reprezentari eficiente. Probabil ca gloriosul o va arunca pe aia cu vointa poporului,… dar nu cu prea mare efect. Una peste alta, opozitia ar trebui sa isi constituie un grup strategico-tactic care sa gindeasca nitel (mai profund) pe aceste carari liminoase propuse de gloriosul.

  22. 23 alex.dumitrascu ianuarie 19, 2011 la 7:54 pm

    In 2009 opozitia ar fi trebuit sa recomande sustinatorilor sa nu se prezinte la referendum sau sa voteze impotriva.
    Din pacate opozitiei i-a fost….frica.
    De asemenea, vedeti ca ‘votul uninominal” , alta emisie intelectuala a lui Basescu a si fost sustinut de opozitie la vremea lui, probabil ca tot din frica de Basescu.
    Ori contradictie mai mare decat intre votul uninominal si reducerea numarului de parlamentari nu exista. Calitatea unui sistem electoral e data de acuratetea reprezentarii nu de calculele ‘de eficienta” ale unor agramati.
    Asa ca sugerez serios tuturor sa nu se mai teama de personajul asta si sa nici nu-l mai plaseze in centrul atentiei publice. Nu merita.

  23. 24 contele ianuarie 19, 2011 la 8:00 pm

    LePrince

    Mă bag . Plus vreau armata să mi se considere la pensie dar cu punctaj , că acum am impresia că e considerată un fel de voluntariat .

  24. 25 LePrince ianuarie 19, 2011 la 8:04 pm

    @Dlnimeni

    Am vazut intr-o postare mai veche , un comentariu pertinent, ca de obicei,legat de Schengen. Nu am avut timp sa produc o mica replica, dar o fac acum, am observat ca aveai unele nelamuriri legate de Grecia.
    Intamplator, cunosc bine situatia Greciei in contextul Schengen. In primul rand, Grecia are o frontiera dintre cele mai extinse si mai complicate, deoarece fiecare insula si tarmurile acesteia, inclusiv tarmul continental si al Peloponezului pot fi considerate frontiere. Datorita asezarii si numarului insulelor si posibilitatii de a ajunge cu ambarcatiuni private pe oricare dintre acestea , de unde se poate pleca apoi pe continent si prin urmare oriunde in spatiul Schengen, aceste frontiere sunt foarte dificil de monitorizat. Si astazi exista discutii aprinse in Grecia , de multe ori speculate politic, privind costurile intretinerii si apararii acestor frontiere, a controlului imigratiei ilegale si organizarea de shelter-uri pentru cei ajunsi si ramasi. Din Africa sau Asia, ajung foarte multe nave de dimensiuni mici sau medii, care „descarca” in insulele mici, cu populatie rara, zeci de imigranti care apoi se imbarca pe nave de linie spre Pireas , si de acolo, pe mare, sau pe cale aeriana pot ajunge oriunde in Schengen.Chiar si in insulele mari , cu un control mult mai strict, exista acest fenomen, debarcarile facandu-se noaptea, pe plajele mai izolate sau in zonele stancoase. Uneori, sunt pur si simplu aruncati in mare cu un colac de salvare, ajungand la tarm inot. Se produc numeroase accidente. Discutiile politice relativ la aceasta problema sunt despre costul extrem de ridicat pe care-l presupune intretinerea unei politii navale si de frontiera numeroase si scumpe ca echipament. De obicei opozitia acuza puterea ca nu face demersuri mai energice la Bruxelles pentru a obtine mai multi bani pentru a acoperi aceste costuri. Nu cunsoc exact situatia decontarilor, dar UE contribuie la aceste costuri(se pare ca nu destul). Motivatia cererii de bani este bieninteles sustinuta cu argumentul ca acest tip de imigratie ilegala afecteaza intreaga UE, in Grecia ramanand doar 10% din acesti azilanti. Imigrantii ilegali sositi astfel presupun si alte costuri cum ar fi adaposturi provizorii, cheltuieli de retur, forte politienesti de monitorizare si urmarire a celor care fug din adapost, cheltuieli medicale (vaccinari, tratamente), resurse umane pentru triere si intervievare, etc. Dar nu se pune numai problema frontierei maritime, pe care grecii sa zicem ca o stapanesc si oricum este doar „sezoniera”, putand fi folosita in oarecare siguranta doar din apilie pana in octombrie. Motivatia este si de climat si meteorologie (Egeea si Mediterana sunt destul de periculoase pentru ambarcatiunile mici in afara verii) dar si de exercitarea controlului, vara este mult mai usor ca ilegalii sa se strecoare printre turistii numerosi. Grecia are si frontiera terestra cu Turcia, Albania si Skopije(FYROM). Acum de exemplu, grecii vor sa construiasca un zid la granita terestra cu Turcia, care pe principiul „bunei vecinatati” are o mare laxitate fata de imigrantii ilegali pe care ii „face scapati” peste frontiera.
    Situatia Romaniei nu va fi foarte diferita atunci cand va adera la spatiul Schengen. Costurile de intretinere a unei frontiere atat de lungi cu tari non-UE va fi colosal, iar discutiile despre imigrantii ilegali ajunsi in UE via Romania vor continua si dupa aderare.
    Avem astazi aproape certitudinea ca Romania nu va adera la Schengen conform planurilor initiale. Desi acest deziderat al Romaniei nu este tot atat de important cum au fost aderarea la UE sau NATO, sau alte tinte de politica externa mai vechi , problema tine astazi de o oarecare emotionalitate. Romanii au avut intotdeauna un complex legat de a nu fi „primiti”, sau „acceptati” in anumite cluburi elitiste. In contextul actual insa, chestiunea este doar o intarziere a aderarii. Profitul Romaniei in acest caz este minim, tinand mai mult de confortul psihologic si moral de a circula de la Bucuresti la Paris, Roma sau Atena fara aparente resticritii. Este senzatia de „implinire” a unei libertati totale dorite de multa vreme si sfarsitul impresiei cetateanului purtator de pasaport romanesc ca este cetatean UE de mana a doua.
    Esecul aderarii la momentul prestabilit este desigur unul exclusiv politic si apartine in cea mai mare masura actualei puteri. Tehnic, suntem mai pregatiti astazi ca tara decat erau Grecia ,Spania sau Italia (aflate si ele in situatia Greciei descrisa mai sus) la momentul constituirii spatiului Schengen. Cauzele esecului politic al puterii actuale in ceea ce priveste Schengen sunt multiple si se pot discuta la infinit. Dar pentru cetateanul de rand , esecul este nebulos si greu de inteles in deplinatatea sa , si deci dificil de speculat politic cu multa eficienta de catre opozitie. Romanii nu vor fi nici mai destepti, nici mai bogati cu Schengen, iar cei care pleaca nu sunt afectati de acest esec in activitate sau in obiceiurile de circulatie. Ceea ce este cel mai ingrijorator, si poate fi accentuat, este reculul pe care imaginea ca tara si statutul de membru UE al Romaniei il va avea cand amanarea aderarii va fi oficiala si definitiva. Din acest punct de vedere, politica externa romaneasca a involuat in ultimii ani regretabil, faptul putand fi atribuit incompetentei si stilului neglijent in care a fost condusa in ultimii 5 ani (de la Razvan Ungureanu, Romania a avut numai ministrii de externe intamplatori si ineficienti) , dar si greselilor flagrante si prestatiei externe defectuoase , haotice si lipsite de intelepciune (macar aceea de a asculta consilierii) a lui Traian Basescu.
    Norocul este ca e doar o amanare, cu siguranta nu sine die, iar efectele imediate sunt insezizabile.

    S-auzim de bine.

  25. 26 LePrince ianuarie 19, 2011 la 8:06 pm

    @Iepurele de Martie

    Stiu ca in trecut am avut diferende. Dar vazand ca ti-ai facut blazon, incepi sa cresti in ochii mei. Sunt extrem de curios sa aflu ce fel de blazon ti-ai creat. Este cumparat, mostenit, sau facut special pentru tine? Ce elemente ai folosit? Ce culori au elementele? Am citit ceea ce ai mai scris intre timp, si sunt foarte impresionat de inteligenta ce transpare printre randuri. Probabil m-am inselat cand nu-ti acordam prea mult credit, acum cu blazon esti deja altfel.

  26. 27 Al ianuarie 19, 2011 la 8:16 pm

    De ce “tot despre B.T.?”Oare ,ce putem face ,exceptand”critica ce nu ne tine de foame???!!! Mi-as dori si………….”FAPTE,ACTIUNI CONCRETE,DEOARECE DE DISCUTII SUNTEM “suprasaturati”,iar la “insul susmentionat”facem “alergie”[sper ca nu numai eu].S-AUZIM SI DE…………………….???!!!”bineeeeeeeeeeeee!”Cu stima!Al.

  27. 28 Pali ianuarie 19, 2011 la 8:28 pm

    ,…pe surse sau mai bine zis pe burtiera la Antena 3 vazui urmatoarele: PSD ar vota legea conf. careia candidatii ar primii 50.000 ron pt. finantarea campaniei electorale !!! Parca eram in criza NU ? Adica PSD vocal ( dar nu suficient ) la taierile de pensii militare,salarii etc. dar aici ar fi de acord ! Halucinant !

    P.S. Avand in vedere faptul ca multi lideri ( incl.si cel maxim+fam. ) ai PSD nu platesc nici macar cotizatia lunar …nu ma mir ! Si cand ma gandesc la faptul cum se zbate Dl. Nastase sa rezolve problemele de ordin financiar a PSD-lui,

  28. 29 Harabula ianuarie 19, 2011 la 8:47 pm

    @LePrince
    In general sunt de acord cu d-ta in privinta pensiilor militarilor: In contextul economic al tari noastre, nu sunt meritate.
    Da nu cred ca putem demonstra asta prin exemple. Cineva spunea ca folosind exemplele putem demonstra orice.
    Eu as putea da exemple de zeci de ofiteri pensionari din orasul meu care au deschis crasme, au societati de paza, se imbata prin baruri sau pur si simplu ard gazul de pomana. Desigur ca asta se intampla si cu unii pensionari civili, dar militarii sunt mult mai tineri.
    Acum stiti de ce s-au apucat? De contrabanda cu alcool. Inca nu i-au prins, desi o retea a fost demascata in aceste zile.
    Naravurile vechii armate n-au disparut. Vezi recentele arestari la Ministerul Apararii in legatura cu angajarile.
    Stiti ca militarii care pleaca in misiuni in strainatate, dau ciubuc ca sa fie selectati?

  29. 30 Blizzard ianuarie 19, 2011 la 8:51 pm

    @Doru Coarna
    Domnule, sunt constient ca e un lucru periculos sa iei bani din bugetul tarii ca sa-i toace partidele pe afise, panotaj, promotionale si PR electoral.
    E periculos pentru ca e o chestiune cuantificabila, care se vede instantaneu. Suna grav sa lasi politicienii sa ia bani publici pentru a fi alesi din nou.

    DAR totusi, cand ma uit imprejur si vad borduri care au fost inlocuite desi mai aveau viata in ele pentru inca pe atata vreme, mobilier urban “made in Italia” precum nu am vazut in nicio zona de cartier in Italia, patinoare care costa cat dau altii pe stadioane de fotbal in toata regula, drumuri care sunt platite dar nu sunt reparate, etc nu pot decat sa cred (fara nicio alta proba) ca la noi coruptia este la propriu, la tot pasul. Asta-i clientela politica. Asta inseamna sa prinzi contracte cu statul pentru ca i-ai finantat pe unii sa ajunga la stilourile cu care imparte resursele statului.
    Coruptia e cea mai rentabila afacere, peste tot in lume! La egalitate cu drogurile, armele si traficul de organe.
    In timp ce la altii se face cu perdea, in cercuri restranse si pe mize mari, la noi se face la trotuar, ziua si noaptea.

    Si finantarea partidelor politice e o problema spinoasa despre care toti s-au ferit sa zica ceva pt. ca le-a convenit actuala stare de fapt, nu de altceva! Ei nu pot da o lege care contravine intereselor celor care i-au finantat sa ajunga acolo si care-i vor finanta in continuare.

    @dlnimeni
    Dvs. ati luat cam prea tehnic sumele inaintate de basescu. Bineinteles ca daca spunea sume apropiate de realitate, mesajul sau nu ar fi cazut bine pe criza asta. Alegerile sunt in 2012 totusi.
    Sunt constient ca 4 mil. euro e buget e locale in Bucuresti, n-are nicio legatura cu ce inseamna o campania pt. un intreg partid la scara nationala.

    In alta ordine de idei, eu as muta in zona penalului darea de orice catre populatie din partea candidatilor / partidelor. Adica fara pixuri, pungi de alimente, sepci sau bani. Gata, populatia sa nu mai primeasca nimic in scop electoral ba chiar sa fie treaba penala pentru ca s-a ajuns prea departe.

    Oricum eu sunt un sustinator al votului obligatoriu doar la sectia unde esti arondat sau prin exceptie cu declaratie notariala data cu 2 sapt. inaintea votului ca te vei afla in cutare localitate.

  30. 31 ITU ianuarie 19, 2011 la 9:03 pm

    Cred ca atunci cand Winston Churchill isi intitula unele scrieri ca fiind ganduri de dimineata vroia ca acestea sa aiba luciditate, iar cand Nicolae Iorga vorbea despre sfaturi pe intuneric se gandea la intelepciune. De aceea cel care se va inarma fie numai si cu un dram din aceste stari si se va tine departe de oricare dintre cele doua tipuri opuse de discurs pe tema pensiilor militare nu poate sa nu vada cam cine pierde din tot taraboiul asta (si nu ma refer neaparat la pierderi personale, oricat am fi de saraci de minti infierbantate si scenarii ostile neducand niciodata lipsa). Si puterea si opozitia au incercat in mod nepermis sa castige voturi pe o problema care ar fi trebuit sa ramana in afara disputelor politice. In plus, SCMD a pus paie pe foc si a gresit indemnand pensionarii militari sa nu depuna adeverinte de venit, pentru a bloca recalcularea. In ciuda cobitului a tot felul de cucuvele si a croncanitului a tot felul de corbi care inca mai dau tarcoale, politizarea trebuie sa inceteze iar legea unitara a pensiilor, care a facut dreptate si a readus linistea in cetate, trebuie aplicata. Respect pentru Armata !

  31. 32 EC ianuarie 19, 2011 la 9:05 pm

    “….Pensionarii şi veteranii de război vor primi, până la finele anului, legitimaţii de transport de tip card cu cip de memorie pentru călătoriile rutiere judeţene şi interjudeţene, iar firmele de transport vor fi obligate să echipeze vehiculele cu cititoare de carduri.
    Totodată, firmele de transport vor dota vehiculele cu aparate de marcat electronice, iar cititoarele de carduri trebuie să aibă posibilitatea de a transmite datele online

    Cardurile vor fi nominale şi vor avea înscris codul numeric personal al fiecărui beneficiar.

    “Cardul are valabilitatea de un an şi va stoca în memorie numărul de călătorii la care are dreptul beneficiarul, numărul de călătorii efectuate şi contravaloarea acestora. Cardul se reînnoieşte anual cu condiţia predării către emitent a celui deţinut”, se arată într-un proiect de ordonanţă elaborat de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii.

    Beneficiarii cardurilor sunt pensionarii, veteranii de război şi văduvele de război care au dreptul la şase călătorii simple pe an cu o reducere de 50%.

    Cardurile vor fi folosite atât la urcarea, cât şi la coborârea din vehicul, iar şoferii vor avea dreptul şi obligaţia de a verifica dacă utilizatorul cardului este şi beneficiarul acestuia.

    Utilizarea cardurilor de catre alte persoane decât beneficiarii va fi sancţionată cu amendă de la 500 la 1.000 de lei.

    La începutul lunii decembrie, ministrul Transporturilor Anca Boagiu, a declarat că instituţia pe care o conduce lucrează la un proiect prin care categoriile defavorizate, beneficiare de reduceri la biletele de transport, vor deconta contravaloarea tichetelor personal, nu prin operatorii de transport, cum se întâmplă acum.

    Pe de altă parte, Ministerul Transporturilor avea în luna decembrie datorii de 160 milioane lei către firmele de transport de persoane, reprezentând sume restante la compensaţiile care se acordă în preţul biletelor pentru categoriile defavorizate….”

    Deja lucrurile se precipita …
    De ce nu luati atitudine impotriva acestor carduri cu cipuri? De ce nimeni pe televiziuni nu discuta deschis despre acest subiect? Cand unui om vrei sa-i ceri sa accepte ceva , MAI INTAI TREBUIE SA-L INFORMEZI SI SA-I CERI ACORDUL…Mi se pare aberanta aceasta metoda care vad ca se transforma in ”pumn in gura” cu care te trezesti fara sa ti se ceara acceptul…
    OPRITI INTRODUCEREA CU FORTA A CARDURILOR DE ORICE FEL CARE AU INCORPORATE CIPURI…Nu suntem in situatia in care tot mapamondul are carduri cu cipuri iar Romania este ultimul stat… La ceea ce e bun, Romania nu se grabeste, la introducerea acestor aberatii care ANULEAZA LIBERTATEA PERSONALA CONSFINTITA IN DECLARATIA DREPTURILOR OMULUI SI IN CONSTITUTIA ROMANIEI e prima …
    Oamenii ,romanii nu sunt o turma care sa fie supravegheata intr-un aberant joc “Big Brother”. Daca sunt corecti si pretind ca-si respecta promisiunile , sa faca publica aceasta intentie si sa CEARA ACORDUL OAMENILOR PRIN REFERENDUM …
    Luati atitudine si stopati aceast dezastru in care a fost adusa Romania prin acordurile cu FMI si Banca Mondiala… Romania are bani ..Romanii sunt oameni muncitori si buni ,doar sa fie lasati sa munceasca si sa beneficieze si ei de munca lor. Sirul interminabil al impozitelor inventate in fiecare zi , distrugerea sistematica a sistemului de educatie, al sistemului de sanatate reprezinta atacul FIINTEI NATIONALE..
    Se cheltuiesc sute de milioane de euro pe cipuri si se distrug scoli, spitale, oamenii batrani sunt decimati sistematic … Oare in tara asta nu mai exista constiinta????????? Doar interese banesti?
    Ei nu au parinti? Ei nu au copii? Copiii lor nu au copii? Cum este posibil sa distrugi la comanda cuiva un intreg stat?????? 22 de MILIOANE DE OAMENI ???????????????? ASTA E GENOCID!!!
    OPRITI INTRODUCEREA CIPURILOR!!!!!!!
    Faptul ca pe televiziuni s-a inceput o ” campanie “pentru a arata ce cozi imense sunt la Casele de Sanatate si ”bocetul” ca saracii oameni stau la cozi este doar UN PRETEXT PENTRU A GRABI INTRODUCEREA SEMNATURII ELECTRONICE.. OPRITI DEZASTRUL ROMANIEI SI INREGIMENTAREA ELECTRONICA A ROMANILOR!!!!!!!!!!!!!
    OPRITI DISTRUGEREA FIINTEI NATIONALE ROMANESTI!!!!

  32. 33 casandra ianuarie 19, 2011 la 11:57 pm

    @Adrian Nastase

    Va semnalez o aparitie foarte, foarte interesanta si poate ca semnificativa politic. Trei economisti propun o “revolutie fiscala” in Franta. Au publicat o carte si au si un simulator online al diferitelor variante de schimbare fiscala. Foarte, foarte atractiv si expresiv.

    http://www.lexpansion.com/economie/trois-economistes-appellent-a-une-revolution-fiscale_247234.html#xtor=AL-189

    http://www.revolution-fiscale.fr/presentation

    Cititi si poate are si PSD o idee.

    Chiar daca sistemul fiscal francez are unele deosebiri in raport cu cel roman, una dintre variantele luate in considerare este flat tax la 13% (venituri, capital, etc). Si se face si o simulare a sarcinii fiscale reale suportate in acest caz de populatie, pe centile de venituri realizate. Surpriza: sarcina fiscala suportata de cei 50% cei mai saraci francezi ar fi de peste 46%, iar sarcina fiscala suportata de cei mai bogati 5% francezi ar fi mai mica de 30%. Poate inteleg si pitpalacii romani – usor de fraierit de smecheri cu taxa unica! – faptul ca din asta au de castigat mult doar cei mai bogati 5% si castiga ceva si alti 10% din contribuabili. Restul se cocoseaza sub povara fiscala.
    Simulatorul francezilor este genial! Nu ar putea PSD sa-si prezinte proiectele politice in domeniu in acest mod? Este foarte convingator.

  33. 34 LePrince ianuarie 20, 2011 la 1:12 am

    @Harabula

    Nu doream sa demonstrez ceva, pur si simplu mi-am amintit de acel vecin in context. Spuneam ca nu sunt foarte in tema, astfel ca ceea ce spun sunt impresii personale si un anume feeling, nu stiu daca am 100% dreptate. Dar exemplul acela mi s-a parut potrivit.
    Nu ma indoiesc ca exista si persoane onorabile printre pensionarii militari, care probabil isi merita pensiile. Intamplator am avut ocazia sa cunsoc cativa medici militari. Exista unul pe care il admir si il respect in mod deosebit. Acum este pensionar pe linie militara -chestie de varsta si de grade- dar isi continua activitatea medicala in privat. I-am trimis multi pacienti nerezolvati de alti medici, pe care i-a adus la un liman. Persoana in cauza, o somitate in specialitatea sa, sunt sigur ca ar merita chiar sa i se mareasca pensia, deoarece are certe merite in istoricul activitatii sale.
    Dupa cum vezi, nu ma pot opri sa ma orientez dupa exemple, dar nu am alte repere in chestiunea de fata.
    In privinta apucaturilor, ai dreptate, sunt sigur ca ,desi mai reduse ca amploare fata de vremurile trecute, fenomene ca cele mentionate de tine exista inca.
    Masura pensionarii la vremea respectiva spuneam ca a fost proasta. Efectele le simtim. Probabil era mai bine daca reducerile de efective ar fi fost facute mai treptat, si nu atat de brusc, si daca cei disponibilizati(pensionati) ar fi fost ajutati sa-si continue activitatea (care de multe ori nu tinea de militarie) in civil. Iar pensia pe linie militara sa fi fost minima. Este prea tarziu acum, masura s-a luat sub presiunea termenelor, in ultimul moment, si a fost probabil cea mai facila si rapida, in bunul stil al guvernarilor romanesti, fara a gandi la viitor, sau pe termen lung.
    S-auzim de bine.

  34. 35 LePrince ianuarie 20, 2011 la 1:14 am

    @Contele

    Da, e o idee buna sa bagam si perioada armatei. Dar sa zicem ca cele noua luni din viata mea,as fi dispus sa le fac cadou patriei.
    In privinta practicii agricole insa, am pretentii foarte mari. In perioada liceului eram minor, deci statul a exploatat un minor. Vreau despagubiri. Mai vreau sporuri si pentru faptul ca am suferit o trauma psihologica, eu eram un tip eminamente urban(ca sa nu mai vorbesc de calitatea de print), iar acolo, fara pregatire, scolarizare in ale agriculturii, am fost supus unui regim care mi-a produs un soc. (Imi amintesc in special de practica la porumb, cea mai grea si mai neplacuta. Trebuia sa ne aplecam la fiecare fir de porumb si cu o secera sa taiem porumbul, si sa facem un soi de gramezi. Fiind in septembrie, dimineata era prea frig sa te imbraci subtire iar la pranz nu mai stiam cum sa scap de haine. Avantajul era ca ma bronzam, ramaneam la bustul gol). Desteptarea era la ora 5am, dupa care eram urcati in remorca unui tractor, si transportati peste camp.
    Mai vreau si spor de periclitate, de munca grea si despagubiri pentru conditiile in care eram cazat.
    In facultate mergeam la struguri, acolo chiar m-am distrat, asa ca as putea sa-mi reduc unele cerinte.
    Hai sa ne organizam si sa cerem, mergem si la tv, iti dai seama ce succes vom avea?
    S-auzim de bine.

  35. 36 LePrince ianuarie 20, 2011 la 1:16 am

    @ The March hare, iepurele

    Nu ma indoiam ca deviza care-ti insoteste blazonul este aceasta. Te caracterizeaza.
    Oricum, chiar daca esti previzibil, simt in tine ceva deosebit, o sensibilitate aparte, o candoare nebanuita. Adaugate la blazon, rezulta un amalgam special.
    Calmul de care dai dovada insa, dupa ce la un moment dat fugisei isterizat peste campie, ma face sa cred ca probabil, intre timp, te-ai intalnit cu Naomi(ultima data cand te-am zarit, te cauta).

  36. 37 blogideologic ianuarie 20, 2011 la 3:33 am

    „U.S. Factories Buck Decline. Sector Creating More Jobs Than It’s Cutting” http://online.wsj.com/article/SB10001424052748704029704576088412618821224.html?mod=WSJEurope_hpp_MIDDLETopStories Va fi supărător pentru PSD să afle că semnalarea acestui articol pe blogosfera românească vine de pe un blog declarat pro-PDL şi pro- Traian Băsescu. Este un blog de americani din a doua generaţie, ai căror părinţi au emigrat în USA înainte de 1989. Deci vă daţi seama cine sunt şi ce putere reprezintă. Ei oferă un tip de discurs nou pentru PDL şi linia Traian Băsescu din politica naţională. Este de fapt eboşa unui discurs politic al viitorului partid „Albă ca zăpada”. Vă asigur, cu asemenea tip de discurs, partidul în creare „Albă ca zăpada” va câştiga la scor alegerile viitoare : +Re-industrializarea Americii/ Faptul ca Statele Unite incep sa-si aduca industriile acasa nu este o evolutie importanta din punct de vedere romanesc. Singurul lucru pe care ar trebui sa-l invatam este simplu – tara care nu produce nu poate avea viitor. Am semnalat acest trend deja acum 6-7 luni, am fost sigur ca va creste si se va amplifica. Acum avem si datele concrete. Pentru prima data din 1997, in Statele Unite sunt create mai multe locuri de munca in industrie decat cele pierdute. Conform datelor produse de HS Global Insight si Moody’s Analytics, publicate de The Wall Street Journal, anul 2010 a insemnat o crestere de 1,2%, adica 136 de mii de noi locuri de munca in industrie. In sfarsit americanii au inteles ceea ce a fost clar de la inceputul crizei actuale: hartii si profituri din invartelile hartiilor pot fi facute la fel de eficient in Shanghai, nu trebuie neaparat sa o faci in New York. Caterpillar si Dow Chemical au invatat destul de repede ca productia in Rusia sau China poate fi mai ieftina, diferenta insa poate fi platita prin furtul unor tehnologii patentate si de fapt cresterea unor competitori care vor produce mai ieftin, folosindu-se de tehnologii “invatate” de la subsidiarii locali ai marilor firme americane. Anul trecut ambele firme au retehnologizat sau reconstruit facilitati de productie in Texas si Michigan, cu investitii de sute de milioane de USD, bineinteles ajutandu-se de faptul ca si la nivel federal si la nivelul administratiilor locale s-au inteles lectiile date de aceasta criza si de starea de fapt in economia globala. Politicienii, industriasii si capitalistii americani au priceput ca fara R&D (cercetare si dezvoltare) si fara investitii masive in industrie nimic nu se va intampla. Bineinteles ca o floare nu face primavara si este greu de recuperat cele 27% -procente, care despart nivelul productiei americane din 1950 cu cele din 2010, dar cel putin se fac eforturi sustinute pentru a recupera pagubele capitalismului fiduciar. Nu pot sa ma abtin sa nu remarc ingustimea viziunii politicienilor romani, care au decis desfiintarea de-a valma a institutelor de cercetare, nici nu pot sa inteleg de ce toate locatiile industriale sunt transformate in blocuri pe care nimeni nu le cumpara. Stiu ca nu mai avem industriasi de talia lui Malaxa, Mociorniţă sau Auschnit si mai stiu exact cine detine ultimele ramasite ale industriei romanesti, dar daca totusi il imitam pe licuriciul cel mare ar fi bine sa-l imitam si in aceste fapte. Epilog: “Marile biruinţi române, în războaie şi înfăptuiri obşteşti, îşi aflau simbol şi legământ cu generaţiile urmaşe, în ziduri ce stau mărturie veacurilor. Pe linia acestei tradiţii străbune, încercăm şi noi astăzi – fără de trufie – să ridicăm această casă, la temelia căreia punem credinţa în izbânda şi mai departe a puterilor vii ale ţării noastre, de a-şi alcătui şi dezvolta o industrie proprie, care să fie şi să rămână a neamului românesc” – Nicolae Malaxa, cu prilejul semnării la 16 noiembrie 1938 a actului de constituire al sediului AGIR.+
    @ Adrian Năstase
    Cum va reacţiona PSD ?

  37. 38 Doru Coarna ianuarie 20, 2011 la 4:56 am

    Hm, sa luam banii militarilor si sa-i dam lui Nutzi sa presteze alte si alte frunzulite. Sau sa-i luam si sa-i dam oamenilor muncii, cei cu vechime integrala, de la care apoi sa-i luam iar prin impozitare, sau chiar prin reformarea intregului sistem de pensii, asa cum se face acum in armata, caci si in civilie sunt pensii nesimtite si servicii medicale gratuite de platit.

    Singura solutie, sub acest regim, ar fi renuntarea definitiva si totala la sistemul de pensii de orice fel si inlocuirea lui cu un minim de gratutitati plus masa garantata de la cazan. In felul acesta pensionarii pot trai atat cat e necesar PDL-ului fara sa vada vreun ban, iar sponsorizarea de la buget a asistatilor politici, parlamentarii, primarii si restul, este asigurata si in vreme de criza. Practic nu conteaza cat, cum si unde ai muncit, ci important este ca sa nu primesti mai multa fasole decat defavorizatii, care apropos, astfel vor dispare din tabloul ocupational.

    Nu-i asa ca 3/4 dintre cei de aici ar vota asa o lege?

  38. 39 blogideologic ianuarie 20, 2011 la 6:03 am

    Ce este neologismul Techmeme? El este acum un buzzword (cuvânt la modă, cuvânt extrem de fecvent folosit) pe platforma de microblogging Twitter şi se înscrie deja într-o evoluţie socioculturală ce se sprijină pe datele unei antropologii culturale de pe Internet. Trebuie să privim termenul Techmeme ca fiind produs prin aglutinare, plecând de la Tech+meme. Sigur, aici Tech este prescurtarea de la Tehnologie, şi are trimiteri evidente atât la un know how actual din IT şi TIC, dar şi la partea de Tehnologie tratată coerent şi în scopuri economice de către doctrina economică instituţională, care ea însăşi este o parte a paletei economiei politice heterodoxe, fiind foarte apropiată, –iar pe anumite segmente suprapusă–, cu teoria economică a lui Nicolae Georgescu Roegen bazată pe principiile termodinamicii. “Meme” este un termen nou, dar să nu nu speriem de el, pentru că de fapt neologismul este dorit a înlocui şi a exclude termenul mai vechi “arhetip cultural”, considerat acum a nu mai fi politiceşte corect. În cultura română din secolul XIX, “arhetipul cultural” îşi are rădăcina în “legea fatală” a lui Vasile Conta, care a fost poate reprezentantul cel mai tipic care a prezentat într-un discurs ideologic coerent interesele burgheziei radicale româneşti din cea de a doua jumătate a secolului XIX.

  39. 40 Şam Săn Jur ianuarie 20, 2011 la 6:41 am

    Motto :
    Nu-i dubiu că Traian e cel mai mare as,
    descoperind chiar roata pe care va fi tras.

    AXA BUCUREŞTI-BEIJING-WASHINGTON

    Hu Jintao (creditorul roşu) e în State
    Tet a tet la Casa Albă cu-al său frate,
    Să-i pună Obama la Băsescu pilă
    Pentru un mare împrumut, din milă,

    Cu dobândă mică, pe două zeci de ani
    (Chiar nerambursare dacă nu are bani).
    E vremea ca Traian s-abdice de la crez
    Şi să-şi legifereze statutul de ” chinez ”

    Asigurând românul speriat că de nu ai,
    Te urci în avion, dând fuga la Shanghai
    Să iei un împrumut, legal, fără condiţie,
    Scoţând pe veci din uz cuvântul inaniţie.

  40. 41 Chitu C ianuarie 20, 2011 la 7:33 am

    Eu cred ca in momentul de fata cel mai bun prim ministru pentru tara, ca sa iasa din mocirla portocalie, este Adrian Nastase. De aceea il toaca portocalii prin procese.

  41. 42 c.radu ianuarie 20, 2011 la 8:23 am

    Probabil se face referire la acel discurs fluviu tinut de d-l Basescu saptamana aceasta. De obicei aplic cea mai simpla metoda cand apare presedintele la televizor. Sting televizorul,sau mut canalul.De data asta am stat cateva clipe,destule in care sa vad cateva chipuri ce-l sorbeau din priviri pe presedinte,gata sa sa izbugneasca in urale si aplauze,balanganind aprobator din cap. Am vazut presedintele dand din mana in timp ce dadea indicatii si solutii la toate problemele. Fara sa vreau ,gandul m-a dus la Fidel Castro,la Ceausescu si ma opresc aici cu sirul conducatorilor ce aveau solutii la toate.Solutii infirmate de vreme ,care au produs drame si care au mers pana acolo incat statuile lor au fost zmulse de pe socluri. Romanii oare sunt blestemati sa construiasca statui pe care apoi tot ei sa le darame cu ura ? Daca e asa oricum ciclurile sunt prea scurte si ma face sa cred ca ceea ce scria un domn mai sus e real. Adica se pune problema capacitatii de stocare a memoriei a acestui neam.
    PACAT !!!!!!!!!!

  42. 43 Vasile, ianuarie 20, 2011 la 9:08 am

    Dl. A. Nastase,

    Am descoperit alti doi postaci, unul chiar daca nu plagiator cel putin epigon a lui Vasile Necolonelul!

  43. 44 santinela ianuarie 20, 2011 la 9:56 am

    Pt.HARABULA- Sa faci afirmatia ca ” in contextul economic al tarii noastre –pensiile nu sunt meritate” inseamna sa ai mari si grave probleme de logica. Sa legi pensiile de performantele economice ale tarii noastre inseamna ca nu vom mai avea nici un pensionar.Iti doresc si tie sa ai parte de un asemenea tratament. Macar sti ce inseamna sau ce reprezinta pensia?

  44. 45 Vlad ianuarie 20, 2011 la 10:55 am

    “Traian Basescu se bazeaza in mod eronat pe capacitatea limitata de stocare a memoriei colective si crede ca romanii pot fi pacaliti de mai multe ori. Aici se inseala.”

    Din pacate aici va inselati, cum spunea si Spiridus, evenimentele destul de recente va infirma afirmatia. Sper din tot sufletul ca acest popor sa se mai si destepte, dar este foarte greu. Din pacate suntem un popor care uita foarte repede si nu prea avem creier colectiv cu coeficient mare de inteligenta.

    Totusi de ce nu initiati dsv o astfel de lege de reducerea a numarului parlamentarilor, pasati mingea in curtea lor, dupa care daca nu sunt de acord mai aveti o arma impotriva lor.

  45. 46 Iepurele de Martie ianuarie 20, 2011 la 11:22 am

    @ Le Prince des Imbeciles

    Ma bucur ca mi-ai raspuns la mesaj. Asta dovedeste ca te recunosti in porecla pe care ti-am dat-o – Le Prince des Imbeciles – si admiti ca te defineste. As fi putut sa-ti dau o alta, care sa reflecte snobismul, infantilismul sau ingamfarea ta (prostul, daca nu-i fudul, parca nu e prost destul), dar am decis ca, in ciuda parerii excelente pe care o ai despre tine, trasatura ta definitorie de caracter este imbecilitatea. Si de cate ori imi vei raspunde la mesaje, imi vei da, implicit, dreptate.

    Ca de obicei, te rog sa pui tu linkul.

    S-auzim de bine.

  46. 47 Cârcotaşu ianuarie 20, 2011 la 11:41 am

    ITU spune:
    ianuarie 19, 2011 la 4:38 pm
    Da, este o adaptare de strategie, dar acest lucru se datoreaza faptului ca are consilieri buni !

    Are dreptate ITU!
    iar “consilierul” dv.

    Harabula spune:
    ianuarie 19, 2011 la 4:44 pm
    Vorbe! Vorbe! Vorbe!
    Ce va opreste d-le Nastase sa depuneti propunerea legislativa pentru schimbarea legii electorale? Daca nu dv. personal, atunci PSD-ul.

    Am speranţa că ăsta-i cel mai prost consilier pe care-l aveţi! :shock:

  47. 48 Ghita Bizonu' ianuarie 20, 2011 la 12:16 pm

    Doru Coarna

    ref http://nastase.wordpress.com/2011/01/19/traian-basescu-a-descoperit-roata-de-frica-multimii/#comment-119836
    se pare ca nu intelegi. Este vorba ca statu nu mai poate asista toti puturosii , asa ca acel “minim de gratutitati plus masa garantata de la cazan” sugerat de tine este o kentuilala iresponsabila din fondurile d estat! Se va aloca cel mult o lingurita de cianura (KCN). Dar mai bine o funie (se poate refolosi ! Beneficiaru trebe insa sa bina cu sapunu propriu nu sa apeleze la buget asistatu naibii !!!).

  48. 49 Ghita Bizonu' ianuarie 20, 2011 la 12:19 pm

    blogidologic

    ref la intrebarea ta “Cum va reacţiona PSD ?” ma hazardez sa pun un pariu : ca mortu gadilat la talpi !!!
    Motivare : ajuns complet reactiv si dornic sa castige voturile electoratului “de calitate” se pliaza somatiilor societatii in civil …. care a decretat ca industria este comunista ….

  49. 50 Doru Coarna ianuarie 20, 2011 la 12:27 pm

    @ C. Radu,

    de ce-i pacat? Ce ai pierdut? Sau altfel spus, ai avut vreodata ceva? Ai crezut smecheriile alea cu partile sociale si cu proprietatea intregului popor, sau aia cu producator-proprietar-beneficiar?

    Domnule, clasa conducatoare a acestei natii stie prea bine cu cine are de-a face, stie cum s-o bage in capatanile oamenilor si cum s-o scoata, cu maxima eleganta si eficienta, orice si oricand. Altfel nu s-ar fi ajuns din nou, aici. Si ca sa fim mai precisi, aici am fost mereu, nu ne-am indepartat deloc, doar vorbele lor au creat romanilor o alta iluzie.

    Sigur, romanii ar avea alternativa oferirii muncii lor tot ca pe o iluzie, dar nu-i cazul, iluziile sunt drogul acestui neam. In sfera reala, acest popor a fost si a ramas sarac, indiferent de vremuri. De la regim la regim, diferenta o face doar iscusinta cu care acest popor este iluzionat.

  50. 51 Iepurele de Martie ianuarie 20, 2011 la 12:34 pm

    @ Le Prince des Imbeciles

    Si inca ceva. Scrii: “Calmul de care dai dovada insa, dupa ce la un moment dat fugisei etc.”.

    Fii atent aici papagalule: forma corecta a verbului “a fugi” la modul mai mult ca perfect, persoana a doua, singular, este “tu fugiseŞi”, nu “tu fugisei”. Poti oricand sa pretinzi ca este vorba despre o banala greseala de tastare, dar exista doua persoane pe blogul asta pe care nu le poti minti: eu si tu insuti. Este o greseala pe care o fac frecvent semidoctii de genul tau.

    Nu mai stau acum sa-ti rascolesc mesajele anterioare, dar nu e prima data cand constat ca te poticnesti la modul verbal mai mult ca perfect si la pronumele de intarire (eu insumi, tu insuti etc.), ceea ce nu face decat sa-mi confirme parerea despre tine: nu esti decat un semidoct cu aere.

    Sa recapitulam:

    Mai mult ca perfectul verbului “a fugi” e urmatorul:

    Eu fugisem
    Tu fugiseŞi
    El, ea fugise

    Noi fugiseram
    Voi fugiserati
    Ei, ele fugisera

    Fii atent sa nu-l incurci cu imperfectul:

    Eu fugii
    Tu fugisi
    El, ea fugi

    Noi fugiram
    Voi fugirati
    Ei, ele fugira

    Asadar, dupa ce ti-am dat lectii de limba franceza, iata ca-ti dau si lectii de limba romana. Pai tu nu stii nici limba materna, si te mai dai in stamba ca vorbesti limbi straine! Norocul tau ca exista Iepurele de Martie pe blogul asta, altfel cine s-ar mai ocupa de educatia ta? Unde mai pui ca nici nu te taxez.

    Acestea fiind zise, te rog, ca de obicei, sa pui tu linkul.

    S-auzim de bine.

  51. 52 Iepurele de Martie ianuarie 20, 2011 la 2:30 pm

    @ Le Prince des Imbeciles

    Rectific: cea de-a doua conjugare a verbului “a fugi” nu este la modul imperfect, ci la perfectul simplu. Graba. N-as fi facut precizarea, dar sunt convins ca singur nu ti-ai fi dat seama.

    S-auzim de bine.

  52. 53 dadatroll ianuarie 20, 2011 la 5:40 pm

    Hai sa fim seriosi ce e Basescu asta ca Ceausescu asa de destept sa descopere el tot. Sa numai exageram atata.

  53. 54 dlnimeni ianuarie 20, 2011 la 6:27 pm

    LePrince, multumesc pentru comentariul referitor la Grecia, l-am citit cu interes, a meritat sa il scrieti. In ceea ce priveste pensionarii militari, nici unul dintre cei pe care i-am cunoscut ori ii cunosc nu chefuiesc intre doua pensii.

  54. 55 Vasile, ianuarie 21, 2011 la 7:59 am

    ..vorbinbd de blazon , acesta poate fi inlocuit mai modern cu” Diploma”?pentru ca UN GREC parsiv sugereaza ca AI PUTEA SPUNE SI PROST CU BLAZON!

  55. 56 M.Voicu ianuarie 21, 2011 la 2:08 pm

    Ca un “ÎNDURERAT DE PATRIE”, opinez cã toate situaţiile din economie pentru care a fost invocat Art.53 din Constituţie: “Restrângerea exerciţiului unor drepturi sau al unor libertãţi”, în fapt nu s-au impus pentru apãrarea drepturilor şi libertãţilor cetãţenilor (cum se formuleazã exemplificativ în alin.1), ci pentru apãrarea doar a drepturilor şi libertãţilor ”aleşilor” – prin împovãrarea cetãţenilor cu angarale pe care autoritãţiile nu le-au evitat sau chiar le-au angajat cu încãlcarea Legii şi/sau chiar a Constituţiei. La obiect :
    a) mi-a crescut prelevarea pentru CAS – deşi nu-mi mai aduc aminte decând eu aş fi ocazionat sistemului cheltuieli şi, în acest caz, la orice sistem de asigurãri se fac deduceri. Între altele eu plãtesc pentru cei “spintecaţi” de clanuri ceea ce nu se imputã fãptuitorilor – ca şi cum justiţia n-ar exista !
    b) din impozitul meu se plãteşte “reHabilitarea” locuinţelor private şi “rable” ale altora – în cel mai strict stil comunist – deci degeaba cheltuie statul cu studierea crimelor… care a creat sinecure propagandiştilor, în dispreţul muncii oneste a angajaţiulor cu impact direct asupra vieţii sociale de astãzi
    c) … ş.a.
    d) Am oferit ţãrii soluţia valorificãrii resurselor naturale prãduite, la care legile minelor şi petrolului din România au stabilit scandalos 0 redevenţã la nivel MAI MIC CHIAR DECÂT RATA DOBÂNZII ; demonstraţia matematică şi juridică în : Proprietatea publicã – inalienabilã prin constituţie, alienatã prin lege…, la http://matachevoicu.blogspot.com/
    ! FALIMENTUL E SCADENŢA RÃSPUNDERII !

  56. 57 Joanna ianuarie 25, 2011 la 9:59 am

    @Iepurle de Martie
    Forma verbului “a fugi”, la persoana a II-a, numărul singular, este “fugiseşi”(tu); aceasta este forma literară a verbului de conjugarea a IV-a(sufix lexico-gramatical “i”); “fugisei” este forma populară şi nu este incorectă.
    Fii politicos, cere scuze, că nu-i nicio ruşine. Învăţăm toată viaţa şi murim ca nişte proşti.


Lasă un răspuns

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s






Arhiva


Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 4,431 other followers