Antena 3 – ora 20.05

Adrian Nastase este astazi invitatul Gabrielei Vranceanu Firea la emisiunea “Stirea Zilei”Antena 3, ora 20.05.

Emisiunea poate fi urmarita live aici.

Echipa AN

87 Răspunsuri to “Antena 3 – ora 20.05”


  1. 1 contele octombrie 11, 2010 la 2:20 pm

    Adrian Nastase

    Ştiu că sunteţi extrem de ocupat zilele acestea dar aş vrea să vă supun atenţiei următoarele fapte . Scriu din partea unui grup de comentatori de pe acest blog , sinceri îngrijoraţi de situaţia dramatică în care se află un bun şi apreciat coleg de-al nostru , domnul Marcus . Ce vreau să zic …De la o vreme d-ul Marcus are o stare de agitaţie greu de înţeles . Comunică cu noi într-un mod violent , precipitat şi cu …precipitaţii , are halucinaţii crezându-se un mare poet , încearcă într-un mod agresiv să-şi impună poeziile pe blog cerând admiraţie necondiţionată . Capac peste toate are pretenţia să i te adresezi cu apelativul de „ Maestre ! „ .Nu mai zic că are perioade de confuzie când foloseşte cuvinte gen „ retardat „ sau „ prost „ atunci când textul impune folosirea cuvintelor „ intelectual rasat „ , „ inteligent „ .
    Toată această stare de agitaţie psihică este însoţită de o severă constipaţie , d-lui mărturisind că toată noaptea stă pe budă aşteptând să-i vină …Nu-i vine …în schimb îi vin idei . Poetice .
    Grupul nostru , îngrijorat de turnura pe care a luat-o situaţia , a făcut un mic brainstorming şi a ajuns la o concluzie surprinzătoare : se pare că toată această agitaţie se datorează tensiunii în care aşteaptă confirmarea d-stră de primire a cărţii trimise de d-lui . Am făcut şi noi nişte mici verificări la Poştă , se pare că a plecat dar nu se ştie sigur dacă a ajuns . Rugămintea noastră ar fi ca imediat ce intraţi în posesia cărţii , dacă se poate , să ne anunţi şi pe noi pentru a-i putea da vestea cea bună şi izbăvitoare .
    Noi sperăm că acesta este motivul real pentru care Marcus a devenit atât de agresiv . Dacă este altul , chiar nu ştim ce să mai facem .

  2. 2 Fragmentarium Politic octombrie 11, 2010 la 2:38 pm

    Oricat s-ar dori ca PSD sa fie prins pe picior gresit, ar trebui sa i se dea dreptate in ceea ce priveste decizia pe care a luat-o de a nu participa alaturi de UNPR la consultarile solicitate de catre Presedinte. UNPR nu are o legitimitate electorala, deci fara un mandat obtinut printr-un scrutin nu reprezinta pe nimeni, iar PSD nu a respins dialogul, catre care ramane deschis, ci impostura, falsul, facatura politica.

    In absenta reprezentantilor opozitiei, consultarile Presedintelui numai cu cei ai partidelor din arcul guvernamental nu inseamna decat un simulacru de democratie. In realitate, nu va fi vorba decat de un nou monolog prezidential, in “famiglia” puterii portocalii Traian Basescu fiind intotdeauna un primus inter pares in fata caruia nimeni nu cracneste, iar remarca locatarului de la Cotroceni ca va “substitui” el opozitia, nu va putea fi interpretata decat ca o noua proba de cinism.

    Opereta politica in doua acte, pusa in scena sub bagheta aceluiasi dirijor, in care, in prima parte, puterea a cantat la unison aria egalizarii varstelor de pensionare, iar, in cea de-a doua, simtind sula in coaste a opozitiei, a dat-o la intors, schimband-o cu cea a diferentierii acestora, nu va fi aplaudata de nimeni, ci dimpotriva, pentru ca suna teribil si penibil de fals. In mod evident, Traian Basescu si Guvernul Boc nu vor mai putea culege niciun fel de lauri de pe urma Legii pensiilor, asa cum au scontat, prin diversiunile retrimiterii acesteia in Parlament si al chemarii partidelor la consultari pe aceasta tema…

  3. 3 Doru Coarna octombrie 11, 2010 la 3:23 pm

    @ Adrian Nastase

    Poate mai schimbati nitel orientarea Antenei (3) … vrem sa vedem mai clar, fara pureci. Inteleg, i-a luat din iarba, dar sa si-i tina aproape de corp. Brrr!

  4. 4 Pali octombrie 11, 2010 la 3:32 pm

    Succes ! Sper sa va “revendicati” timpul alocat raspunsurilor ! Desi in ultima vreme D.na Gabriela Vrinceanu-Firea-Pandele ( pe asta oare cand il lasa puterile linga moldoveanca? ) e destul de cumintica !

  5. 5 Jr. octombrie 11, 2010 la 4:19 pm

    Dacă invitatul PDL-ist se obrăzniceşte, mutaţi discuţia într-o zonă peste clasa aXI-a şi o să aveţi surpriza că încercând s-o facă pe “telectualul”, tot mai rău se-ncurcă spre deliciul telespectatorilor.
    M-aşi bucura ca d-na Vrângeanu Gabriela să fi ales o temă care vă place . Mult succes!

  6. 6 maria octombrie 11, 2010 la 5:12 pm

    Sunt ff curioasa sa vad ce modalitate va gasi partidul portocaliu sa va aduca in Parlament!. Stiu ca va reusi pentru ca acest partid e al dracu de bun in chestii de manipulare , minciuna , , smecherii , etc. Chestia cu taiatul salariului e sub posibilitatile lor !!SPER ca la ,, Stirea zilei ” nu veti pica in cursa portocaliului ( daca va veni ) ! In confruntari sunt specialisti in schimbarea subiectului si repetarea ,, punctajului .”. Mai poate face cineva plingere impotriva MISS-ei HOATA ? PUTETI SA MAI DATI PARCHETULUI CITE UN ,, BIP ” LEGAT TOT DE miss hoata ?Ca alegator aprob neparticiparea in Camera cit este presedinte MISS HOATA SI NEPARTICIPAREA LA MASCARADA INTRUNIRILOR PRESEDINTELUI whisky !

  7. 7 blogideologic octombrie 11, 2010 la 5:40 pm

    Premiul Nobel pentru Economia Politică a fost împărţit de americanii Peter Diamond, Dale Mortensen şi britano-cipriotul Christopher Pissarides, pentru studii privind adecvarea între cerere şi ofertă pe piaţa muncii.

  8. 8 Ghita Bizonu' octombrie 11, 2010 la 6:35 pm

    Cand doi se cearta al treilea castiga ….
    Valeriu Stoica: “O alianţă PDL-PNL ar putea câştiga alegerile împotriva PSD”
    http://www.evz.ro/detalii/stiri/valeriu-stoica-o-alianta-pdl-pnl-ar-putea-castiga-alegerile-impotriva-psd-908598.html.
    Adica Stoica doreste sa castige alegerile …..

  9. 9 blogideologic octombrie 11, 2010 la 6:49 pm

    Accente grave la TOM GALLAGHER: „Şi-a mai convins, în plus, colegii din BPN să agreeze participarea unui număr nespecificat de bloggeri la congresul extraordinar al formaţiunii de la finele acestei săptămâni”- http://www.romanialibera.ro/opinii/comentarii/zazania-spoliatorilor-de-morminte-202132.html

  10. 10 Ioan octombrie 11, 2010 la 7:18 pm

    @ Conte

    Randurile ce deschid acest “fir” nu va onoreaza. Tare ma tem ca ati pus-o de o diversiune. Ori cum, daca inaltimea voastra ati folosit sintagma de intelectual rasat, sunteti intr-o regretabila eroare. Caci omul nostru, m-am referit la tb, poate fi intelectual dar nu, nicidecum unu’ rasat, de rasa, de soi. El este in realitate un obsedat xexual, un curvar ordinar, unul fara srupule deschis delatiunii si inselatoriei fara limite. Este, de ce nu, un escroc dovedit. Va amintiti doara de ultima sa isprava, cea cu urna pariziana. Atunci, asemenea vornicului misel, “cu gogosi cu merdenele” a ajuns la curtea celui fara de pereche la romani. Si daca ideile mele nu v-au cazut bine bateti in poarta lui google numele lichelei. Va putei completa astfel alesele dv cunostinte. Succese in viata inaltime.

  11. 11 Spiridus octombrie 11, 2010 la 7:35 pm

    “Presedintele Traian Basescu a donat, in septembrie, 5.027 lei pentru diminuarea efectelor crizei economice. Fostul ministru al Economiei, Adriean Videanu, a contribuit si el cu 2.361 lei…etc”

    As fi preferat sa nu indatoreze si copiii, pe zeci de ani de aici inainte, DEGEABA, decat sa faca o pomana de care mi-e scarba!

  12. 12 LePrince octombrie 11, 2010 la 8:20 pm

    @Adrian Nastase

    Din nefericire nu am vazut emisiunea, dar ceea ce pot spune, vizionand totusi ultimele 5 minute, este ca mi-a placut cravata. De unde ati achizitionat-o?

    V-am auzit spunand ca programul este pentru 2012-2020, ceea ce m-a bucurat. Inseamna ca PSD are de gand sa continue seria de schimbari interne in bine care-l va aduce la putere fara echivoc in 2012 si-l va mentine pana in 2020 macar. Succes.
    Imi pare rau ca neavand blog , nu pot veni la congres.

    S-auzim de bine.

  13. 13 Ioan octombrie 11, 2010 la 9:47 pm

    In fond ce mai conteaza inca o tema „pe langa”. Slava Domnului nobilimea de prin partea locului bate campii patriei, cat ii ziulica de lunga. Si chiar daca ideea mea este tot pe langa, de mare actualitate insa, am sa incerc postarea ei aici; cu riscul de ai face pe domni si domnite sa intoarca nasul. Asa dar … Azi la intoarcerea spre casa am ascultat in masina RRA. La microfon erau cativa insi care isi dadeau cu presupusul despre pensii si pensionari. Din cand in cand mai faceau si cate o referire vaga la legea pensiilor. Si asta numai la insistentele dnei S Iliesi; daca am retinut corect numele moderatoarei radio. Nu am stiut si nici acum nu stiu daca invitatii doamnei sunt politicieni ori nu. Stiu insa ca prestaia lor la microfonul postului public a fost de tot rasu. Ceea ce m-a imboldit sa astern acum aceste randuri a fost perla unuia dintre combatanti, rostita cu o seninatate rara intalnita. Zice la un moment dat unul dintre ei, parese adjunct al ministrului muncii: am sa studiez posibilitatea ca pensiile speciale (nu cunoaste probabil notiunea de pensii ocupationale) sa fie platite dintr-o alta sursa, alta decat bugetul AS. Iata oameni buni cum o vorba poate face tabula-rasa dintr-o constructie flosita de basisti pentru fundamentarea unei teze ce ascunde deturnarea de la fondul de pensii a unei sume uriase de bani. Primul care a lansat-o a fost insusi marinaru’ acum cca trei ani. Sa ne amintim de „fondul de pensii este in colaps” A urmat, intr-o ordine aproximativa, „pensiile actuale sunt nesustenabile” repetata pana la saturatie ca pana si mama Boc-ului cunoste sensul vocabulei cu pricina. S-a vanturat apoi ideea „prabusirii fondului de pensii completat cu cca 1 mld euro de la bugetul statului” si alte asemenea brasoave. Acum, prin perla acelui pedelacheu, valul a fost ridicat si adevarul a iesit la iveala in toata goliciunea lui. S-a incalcat inca din perioada sinistrului Hogea la MF procedura de constituire a fondului necesar pentru plata pensiilor. Altfel exprimata ideea: in loc ca pensiile ocupationale sa fie platite dintr-un fond constituit avand ca sursa bugetul de stat, se platesc de atunci din bugetul AS creat prin platile contributorilor diminuate consistent in ultimii doi ani (cu cca 1,5 mld euroa) de clientela pedelachee. Iata deci explicatia simpla a textului „luati laba de pe bugetul de pensii” cules zilele trecute pe burtiera unui ecran tv. Si de ce nu; sa ne amintim de frecventele referiri ale dnei M Campeanu la excendentul de la fondul de pensii din perioada ministeriatului sau de la MM. Slava Domnului ca si atunci raportul dintre pensionari si activi era aproximativ la fel. Atunci insa fondul pentru plata pensiilor ocupationale avea ca sursa bugetul de stat.

    PS

    Corecte si bine argumentate ideile dlui Adrian Nastase referitoare la obligativitatea actualului executiv de a aplica neconditionat hotararea unei instante referitoare la pensiile ocupationale. Ma tem insa ca hotararea aceia v-a fi ignorata; la fel ca multe altele asemenea prezentate de liderii sindicali din invatamant.

  14. 14 Paul octombrie 11, 2010 la 9:53 pm

    Contele,

    se pare ca iar ai gasit inchis la calusei, in Istambul, si de aceea te-ai intors la “entertainmentul” de pe blog :) . Aici mai e si gratis! :) .
    Ai fi avut o scuza daca nu ti s-ar fi recomandat toate minunatiile de locatii de petrecut timpul liber, si inutil, pe teritoriul otomanilor… :)

  15. 15 Paul octombrie 11, 2010 la 10:03 pm

    Domnule Nastase,

    Se simtea concilierea in atmosfera studioului emisiunii.
    Oare chiar isi doresc membrii PNL atat de mult sa scoata Romania din top 2, al tarilor cu cele mai multe condamnari la CEDO, incat sa fie de acord cu programul de guvernare PSD? Aproape neconditionat?!

  16. 16 nimrod octombrie 11, 2010 la 10:09 pm

    Mie mi-a plăcut chestia cu “aruncatul în aer”. Super tare! Le chef d’oeuvre! Der Zauberlehrling trăgând de toate firele dintr-o dată, ca în The Hurt Locker. “Roşu peste an ca oul” de-acasă, de la plug, să fi fost vreo premoniţie?

  17. 17 blogideologic octombrie 12, 2010 la 2:20 am

    @ Harabula
    Stefan Fuli a scris în rromani ? Acesta nu este un idiom, ci un canular cominternist destinat să degradeze România. Canularul, reactivat de George Soros şi Petre Roman, face rău şi României, şi ţiganilor. Aşa se explică diagnosticul sinuciderii lui Stefan Fuli: “Stare depresivă a inutilitatii”. Dumnezeu să-l odihnească pe bietul Ştefan Fuli!

  18. 18 blogideologic octombrie 12, 2010 la 2:46 am

    @ Aya, @ Harabula
    Titlurile cărţilor „Ghid de conversaţie român – țigănesc” şi „Curs intensiv de limba rromani” sunt înspăimântătoare pentru români. În stagiul său militar din România, Lev Tolstoi se îmbolnăveşte de malarie. Este vizitat zilnic de un medic localnic, al cărui nume nu îl cunoaştem. Lev Tolstoi notează în Jurnal : „După conversaţia cu medicul, am renunţat la părerea stupidă şi nedreaptă pe care o aveam faţă de valahi, — părere care este împărtăşită de toată armata rusă, şi care mi-a fost inculcată de idioţii pe care i-am întâlnit până în prezent. Soarta acestui popor e plină de farmec şi de tristeţe”. @ Harabula spunea despre români că sunt „oligofreni”. Iar @ Aya îl sprijină în propaganda sa anti- românească şi neocominternistă. Bine, aceeaşi părere degradantă despre români are şi @ LePrince, dar la el este ceva natural, provine dintr-o familie alogeno-cominternistă. De ce spuneam că titlurile „Ghid de conversație român – țigănesc” şi „Curs intensiv de limba rromani” sunt înspăimântătoare pentru români ? Pentru că sunt „mitologii” care încearcă să ne impună o realitate sintetică. Titlul de carte susţine mesajul ideologic imperios : Românii vor fi forţaţi să intre în dialog cu ţiganii doar în canularul rromani, românii vor fi obligaţi să înveţe curând un „Curs intensiv de limba rromani”. Dar canularul cominternist face rău atât românilor, cât şi ţiganilor.

  19. 19 contele octombrie 12, 2010 la 5:16 am

    Ioan

    Sunteţi într-o mare eroare . Postarea mea nu are nicio legătură cu tb . Cred că v-aţi grăbit cu concluziile .

  20. 20 Ghita Bizonu' octombrie 12, 2010 la 6:32 am

    Noi succesuri ale gubernarii basit-boci :sunten pe primul loc in UE ca putere de cumparare!
    Pe primul loc din coada !!!!
    Da asta nu are importanta, iesim si noi odat in evidenta spre satiscafuctia teleptualilor de dreapta !!!!! Iata rezultatele unei conduceri de dreapta !!!!
    Ca se pare ca sunt trai africane (Africa neagara ) care o duc la fel ca noi sau choar mai bine ( Bostwana cu o putere de cumparare egala acu cateva lunim Gabon cu PIB per capita egal, Tanzania cu sosele mai bune!) ce importanta are? Ce ei platesc gicacaloria ca noi ?
    Basescu – Teleptualii- Partidu sa traiasca !!!
    Mandra corabia, mester Carmaciu !!!

  21. 21 Vasile, octombrie 12, 2010 la 7:10 am

    Da, dl. Nastase,

    “Asa cum spunea si ante-vorbitorul meu” Doru C. , receptia Antenei 3 ,pe digit sau antena , plina de frane de tot felul, am incercat la reluare dupa miezul noptii,idem!

    Contele,
    Tovaraseste in numele unor tovarasi il toarna pe Marcus la partid deoarece ,elementul , zice dansul ar avea apucaturi mic-burgheze solicitind audienta sa i se adreseze cu “maestre”!
    Acum sincer nu stiu ce v-ar deranja apelativul de “Maestre” deoarece nici dumneavoastra nu sunteti conte si totusi va arogati titlul , iar noi toti ne adresam ca atara si poate de aici si pretentia lui marcus care oricum ii poti spune precum sefului , “Domnule Comandant”!
    Si ar mai fi o chestie printre atati iepuri ,vasile,conti,printi si sa nu uitam aya,care face cit toti de ce nu si un maestru , ca tot ne mintim unii pe altii!

  22. 22 blogideologic octombrie 12, 2010 la 7:11 am

    “foarța fie cu tine”, citesc într-un comentariu de la http://www.romanialibera.ro/opinii/comentarii/zazania-spoliatorilor-de-morminte-202132.html Corect ar fi : “May the Force be with you”. Fraza care a intrat în cultura populară odată cu filmele “Star wars” este o lectură şi interpretare a teoriei lui Kurt Lewin privind managementul schimbării psihologiei sociale a grupurilor, a psihologiei societale în managementul politic, către un anumit obiectiv dorit. Folosirea reţelelor sociale pentru “politica 2.0” este o schimbare tehnologică în cultura organizaţională. Există şi schimbări organizaţionale de natură strategică, structurală (bloggerii invitaţi de AN vorbesc despre rolul reformelor structurale în politica ofertei de relansare a României, ce Românie?, evident zic despre Romania 2010.0), atitudinală şi comportamentală. Pentru succesul schimbării societale spre ţinta dorită, omul politic autentic trebuie să fie atent la toate aceste aspecte. Ziariştii străini, aceia care monitorizează cu atenţie predatorială România, se opun. Prin frazeologia cu încărcătură ideologică neocomintenistă : “Şi-a mai convins, în plus, colegii din BPN să agreeze participarea unui număr nespecificat de bloggeri la congresul extraordinar al formaţiunii de la finele acestei săptămâni – probabil în speranţa augmentării bazei de putere nu doar a partidului, ci şi a sa în spaţiul internetului”, profesorul universitar Tom Gallagher demonstrează în mod clar o atitudine anti- România 2010.0. Profesorul Tom Gallagher din UK pare dezamăgit că nu poate să împiedice intrarea României în cea de a doua modernitate.

  23. 23 yahoo octombrie 12, 2010 la 7:41 am

    eu nu cred ca faceti bine, ca partid, luand boicotul in brate pe scara larga, si la consultari, si la dezbaterile din Parlament. ok, am inteles ca il considerati nelegitim pe Basescu, consultarile formale, Anastase hoata, dar asta nu e un motiv sa nu va bateti pentru o cauza serioasa, chiar in conditiile astea. legea pensiilor e o cauza serioasa, si daca gasiti ca Basescu sau PDL o trateaza neserios, atunci participati la toate discutiile si exprimati-va, pentru ca de asta sunteti partid parlamentar, nu sa iesiti mereu din sala sau sa nu veniti la consultari. chiar daca nu e asa, boicotul sistematic creeaza impresia ca ati cauta circ, ca nu va intereseaza tema sau (Udrea) ca nu vreti sa munciti.

  24. 24 Socrate octombrie 12, 2010 la 8:34 am

    @Ghita Bizonu’ * Nu persifla una dintre cele mai mari realizari ale puterii portocalii , ocuparea ultimului loc ca putere de cumparare in UE. Se stie ca in cartea cea sfanta este scris “..si cei din urma vor fi cei dintai “. Sub inteleapta carmuire a marelui carpaci, puterea portocalie a creat premizele sa ajungem cei dintai. Ura. Numai niste carcotasi de meserie pot carti la asa o mareata realizare.

  25. 25 eficientaenerg octombrie 12, 2010 la 8:55 am

    Bravos! Le stii pe toate-si aplica-le;hai la Guvernare!

  26. 26 dlnimeni octombrie 12, 2010 la 10:40 am

    Nu am vazut tot, dar – cit am vazut – a fost bine.

  27. 27 dlnimeni octombrie 12, 2010 la 10:45 am

    Off topic: azi e greva in transporturi in Franta, impotriva legii pensiilor (legii lor, nu legii noastre).

  28. 28 Walt Disney octombrie 12, 2010 la 10:49 am

    Ca de obicei, o prezență impecabilă. Sunteți pregătit să preluați un guvern de criză peste 2 minute. Nu o să se întâmple asta pentru că toți politicienii din jur, colegi sau adversari, vă invidiază prestanța și se tem.

  29. 29 Ghita Bizonu' octombrie 12, 2010 la 11:06 am

    Angela face Boc !!
    Si piticantropu se umileste …
    Dar am asa o observatie .. in gnl si nu referitoare doar la piticanie ci ca cam la toNti guvernantii.
    Acu piticania umila in stil KaKa (Kaiserliche und) se da de ceasul morti in legatura cu salvarea vestigiilor istorice legate de sasi. F bine ! Ca sunt ale noastre !!( ce turcaletii nu zic ca is ale lor si vestigiile bizantine, si romane , si elenice , si hitite si alea de la Catal Huyuc?).
    Insa de alea nelegate de sasi de ce dracu le lasam sa le ia dracu?
    Adica noi pe aici suntem singurii fara istorie ?!

  30. 30 Ghita Bizonu' octombrie 12, 2010 la 11:11 am

    Socrate

    ai dreptate.
    Imi scapa citatul exact din Asimov – foarte potrivit. Ceva in genul : neputandu-se remarca prin ceva bun se straduiesc sa exceleze in abjectie .
    Asa si astia …

  31. 31 Ghita Bizonu' octombrie 12, 2010 la 12:05 pm

    @blogidologic

    refg la postul tau privind pe :negationistu” Grossman .
    Mai interesanta este pozitia lu Oisteanu …
    Oisteanu asta este istoric?! El sustine ca cum “”(progrom = “masacru”) are o dinamica proprie a psihozei colective, fiind – ca si linsajul – o actiune spontana, executata de grupuri de civili isterizati, in care fortele de ordine intervin (de regula prea tarziu) pentru a limita proportiile macelului.”" In calitatea sa de Oygenstein ar trebui sa stie despre implicarea Ohranei si a Sutelor Negre in pogromurile din Odesa si Chisinau (pe asta din urma il pune in carca lu AC Cuza, care o fi fost el antisemit insa in epoca aia era pe la Iasi , Chisnaul fiind in Rusia!). Eu stiu asta . De Andrei Oygesntein de ce nu stie ? De nu stie ca la Odesa ori Chisnau fortele de politie imbracte in tzivil conduceau pogromul ?!
    O da… Oygesntein nu este atat urmas de evreu cat de komintenist si fidelitatea fata de Moscova este nejdruncianata si al 2a degenreatie !!
    Hm .. istorici.. Interesant si ca despre Radu Ioanid nu se gaseste nici o informatie gen profesie, studii , samd . Decat titluri de parca ar fi si el un Ghita Bizonu’ (adica un nume fals .. Precum marele isoric Du Nay specialist in falsificarea istoriei transilavne da citata in WIKI).

  32. 32 blogideologic octombrie 12, 2010 la 12:17 pm

    În Economics 101 scrie că nivelul de trai dintr-o ţară e strâns corelat cu nivelul productivităţii în ţară. Şi, bineînţeles, –truism este–, ca să ai productivitate trebuie să ai producţie. „The Glamour Girl” Elena Udrea, numită de preşedinte în poziţia „Ministrul Dezvoltării”, se opune franc consumului şi „susţine că este necesar ca statul să susţină investiţiile în timp de criză” http://www.romanialibera.ro/actualitate/politica/udrea-ori-crestem-consumul-care-inseamna-mai-mult-import-ori-sustinem-investitiile-202008.html . Foarte frumos, dacă acestea ar fi investiţii pentru producţie. Numai că „Dacă dai drumul construcţiilor”, aceasta înseamnă din nou cheltuieli pentru consum. Elena Udrea nu ştie măcar noţiuni elementare de Economie Politică, aici fiind vorba despre categoriile consumului. Dar, fireşte, Elena Udrea e susţinută de o majoritate frivolă în România, care îi va facilita poziţii dintre cele mai înalte în statul român.

  33. 33 Vasile, octombrie 12, 2010 la 12:57 pm

    Ghita,

    In ce limba face boc?

  34. 34 florin m. octombrie 12, 2010 la 1:49 pm

    Un ghid de conversatie roman-tiganesc nu poate fi obiect de controversa ideologica decat in cazul celor care sunt captivi ideologic.

    Acum mult ani, mi-am propus sa invat maghiara, macar la un oarecare nivel. Stiam ca exista o gramada de ghiduri, precum si manuale, de genul “invatati limba…fara profesor”. Ei bine, cu exceptia unui dictionar, nu am reusit sa identific nici in librarii nici la biblioteca astfel de lucrari pentru limba maghiara. Cel putin la acea vreme, (inainte de 90). Nu spun ca nu existau, dar eu nu am reusit sa le gasesc. Ba chiar am vorbit cu un profesor de la un liceu maghiar, care mi-a spus ca nu existau lucrari concepute pentru romanii care ar vrea sa invete limba maghiara.

    Mie personal mi s-a parut o lipsa regretabila. O fi suplinita intre timp, habar n-am, subiectul si-a pierdut actualitatea pentru mine.

  35. 35 florin m. octombrie 12, 2010 la 1:51 pm

    Constructiile nu sunt bunuri de consum ci de capital. Pot fi cu caracter productiv sau nu, dar asta este altceva.

  36. 36 Socrate octombrie 12, 2010 la 1:53 pm

    Iar am avut un vis ciudat. Se facea ca eram invizibil si asistam la sedinta BPN a PSD, unde se decisese ca presedintele TB, care vegheaza la respectarea Constitutiei ( art. 80 ), dar mai mult doarme in post, sa fie bombardat cu scrisori de atentionare la fiecare dintre desele incalcari ale Constitutiei savarsite in Parlamentul Romaniei de numitii parlamentari ai puterii. Scrisorile urmau sa dubleze sesizarile catre CCR. Prima scrisoare trebuia sa aiba ca obiect transformarea miraculoasa a unei adunaturi de traseisti, UNPR, in partid parlamentar. Entuziasmat, eram gata sa incep sa aplaud, cand Mos Ene mi-a dat un ghiont si m-a trezit, razand sarcastic : Vise, baiete, vise care, din pacate, nu sunt profetice. Ce, te crezi Nostradamus ?

  37. 37 blogideologic octombrie 12, 2010 la 2:50 pm

    Mai învaţă carte, @florin m. Construcţiile sunt bunuri de consum. Capitalul este în investiţii. Nu credeam că eşti chiar la nivelul Elena Udrea în materie de ştiinţă economică. “Pot fi cu caracter productiv sau nu, dar asta este altceva.” Păi tocmai asta-i esenţa problemei aici : “Pot fi cu caracter productiv”, dar nu sunt hale industriale, deci categoric nu au “caracter productiv”, ci pur şi simplu caracter de consum.

  38. 38 Ghita Bizonu' octombrie 12, 2010 la 2:52 pm

    Vasile in romaneste
    Bok !
    Auf ihrem Befel !!!

  39. 39 Ghita Bizonu' octombrie 12, 2010 la 2:56 pm

    florine

    doresti sa inveti tiganeste ? Da ce nu poti mangli ciriclii in romaneste ?!
    Scuze dar mi se pare cam inutil . Tiganii stou bine romaneste (aveam colg in armata care zicea ca romanii si ugurii is cam prosti din nasare – auzi s ai nevoie de scoala sa inveti o limba !! Si trebuia sa-l suportam .. findca stia vreo 3 in afara de tiganeste !!)

  40. 40 blogideologic octombrie 12, 2010 la 2:59 pm

    @ florin m. spune: “Un ghid de conversatie roman-tiganesc nu poate fi obiect de controversa ideologica decat in cazul celor care sunt captivi ideologic.”
    De ce trebuie să te evidenţiezi mereu, @ florin m., cu ignoranţa ta agresivă ? Să te observe şefii ? În postarea mea precedentă am pus şi o cheie. Celui înţelept nu trebuie să-i spui multe. De altminteri cheie am pus şi în ultima postare către colectivul @ Aya, @ Victor V., @LePrice. N-au folosit-o. Sigur, n-am pus şi instrucţiunile de folosire. Acelea costă bani.

  41. 41 blogideologic octombrie 12, 2010 la 3:18 pm

    Un ministru din Turcia le vorbeşte imigranţilor, cetăţeni turci, care se află acum în Germania : „Învăţaţi limba germană!” http://www.lemonde.fr/europe/article/2010/10/12/un-ministre-turc-aux-immigres-en-allemagne-apprenez-l-allemand_1424423_3214.html

  42. 42 Aya octombrie 12, 2010 la 3:25 pm

    @

    Blogideologic

    Citez din abisala ta postare (octombrie 12, 2010 la 2:46 am):
    “@ Harabula spunea despre români că sunt „oligofreni”. Iar @ Aya îl sprijină în propaganda sa anti- românească şi neocominternistă (…) aceeaşi părere degradantă despre români are şi @ LePrince, dar la el este ceva natural, provine dintr-o familie alogeno-cominternistă.”.

    Trecand peste faptul ca tot ce ai afirmat inseamna o insiruire de minciuni sfruntate, de care ma mir ca nu iti este rusine, am o intrebare: de unde scoti aberatiile in serie pe care le debitezi?

  43. 43 blogideologic octombrie 12, 2010 la 4:06 pm

    @ Aya spune, în octombrie 12, 2010 la 3:25 pm : “Citez din abisala ta postare”
    Foarte corect ce spui, trebuie să cobor în psihologie abisală, ca să vă înţeleg !

  44. 44 Vasile, octombrie 12, 2010 la 4:22 pm

    Aya,

    Ca sa nu iasa alt scandal ,hai sa-ti explic ce doreste blogi sa spuna si de ce te acuza! Pe acurt Titus spune “spune-mi cu cine umbli ca sa-ti spun cine esti”.
    Eu sunt sigur ca este o parare deformata dar este un tipar pe care l-ai creat prin party-priul cu Harabula ,si Titus nu este singurul care te vede din acest unghi.
    Aparent raspunzindu-i altfel decum o faci altora acestui presupus echidistant Harabula , creezi impresia atacata de Titus.

  45. 45 Aya octombrie 12, 2010 la 4:30 pm

    @

    Le Prince

    Sa nu crezi ca am uitat!

    Iti fac o confesiune: cand sunt rugata sa numesc o melodie a trupei mele favorite, The Beatles, prima care imi vine in minte este “Michele”.

    Inainte de a inchide laptopul, iti “trimit” superba melodie Michele (care pare a evoca, in egala masura, Parisul si Londra- acum, cel putin Baker Street unde, la nr. 231, esti “acasa” la Beatles).

  46. 46 florin m. octombrie 12, 2010 la 4:46 pm

    Ghita Bizonu

    Petru mine este cu siguranta inutil, insa o gramada de ale lucruri sunt la fel, din punctul meu de vedere. Asta nu le face insa in mod absolut inutile. Relevanta este o chestiune de preferinta si oportunitate.

  47. 47 Doru Coarna octombrie 12, 2010 la 5:21 pm

    @ Adrian Nastase

    Excelent! Ati reusit sa aratati ca PSD are o solutie serioasa, echilibrata si pragmatica, ca sunteti singurul om politic care poate salva un viitor incert acum, mai trebuie atrasa increderea romanilor din parlament.

    Poate ar trebui insistat pe viitorul ce-l au alaturi de Basescu si Boc…

    Era o gluma: “Bai, se vede ca e lider, oamenii il urmeaza, problema e unde ii duce!”. Cu Basescu romanii s-au lamurit, sper. Pe el nu-l mai urmeaza, el este in urma si-i trage inapoi, spre dictatura. Pe banii lor!

    Poate, incepand de saptamana asta, va veti detasa luand-o inainte!

  48. 48 Theodora octombrie 12, 2010 la 5:38 pm

    @ Victor V
    1. “Sunt pentru consolidarea (revalorizarea) rolului statului in economie. Nu pot sa imi imaginez o Romanie in care statul se retrage total “privatizând învâțământul si sănătatea” In relatia dintre stat si piata trebuie evitate extremele (etatismul exacerbat si non – interventionalismul) Alternativa stat liberal-stat asistential este una artificiala dupa parerea mea si controversa poate fi stinsa prin definirea unui STAT OPTIMAL
    2. Nu consider ca este “neproductiv” sa atragi atentia unei persoane cand MINTE. Eu sunt un om OPTIMIST. Cred ca orice om poate sa se schimbe in bine indiferent de varsta.
    3. Eu cand gresesc RECUNOSC si IMI CER SCUZE. Mi s-a intamplat chiar aici acum cateva zile. Fara sa am informatii suficiente am sustinut un neadevar.
    4. Nu consider ca ceea ce fac eu este un atac. Ce fac eu este doar spre BINELE doamnei Observator si nu impotriva dumneaei . Chiar daca nu recunoste aici (nu am asemenea asteptari de la dansa :) ) sper ca insistenta mea o faca sa se gandeasca mai bine data viitoare inainte sa scrie un neadevar. Nu de alta dar, daca procedeaza la fel si in viata reala s-ar putea sa aibe multe dezamagiri si nu o sa inteleaga de ce i se intampla ce i se intampla.
    5. Dupa parerea mea, prin “protectia” pe care i-o acordati Obsevatorului ii faceti mai mult rau decat bine. O sa continue sa greseasca tocmai pentru ca, o sa ramana cu convingerea ca se vor gasi mereu oameni care sa o apere.
    @ LePrince
    Ultimul tau comentariu nu merita nici un raspuns. Nu o sa iti scriu despre neuronul obosit. O sa te rog sa citesti cu atentie comentariul pe care ti l-a scris mumu12345 pe firul “ Congresul femeilor social-democrate” in octombrie 12, 2010 la 7:57 am. Atentie LePrince!!! Atentie!!! Nimeni nu poate sa te salveze impotriva vointei tale. :)

  49. 49 Harabula octombrie 12, 2010 la 5:40 pm

    Eu am impresia ca domnul Nastase, la aceasta emisiune de la Antena 3, a vorbit in pustiu.
    Daca citim comentariile de aici reiese ca a au urmarit emisiunea vreo doua persoane. Daca cei care comenteaza pe aici n-au fost curiosi sa-l asculte pe d-l Nastase, ce sa asteptam de la restul populatiei?
    De fapt fiecare comentator isi spune poezia lui. Domnul Nastase este un pretext.

    In alta ordine de idei, ma intreb daca deputatii primesc salariul in timpul grevei parlamentare.

  50. 50 Mihnea Georgescu octombrie 12, 2010 la 5:52 pm

    @ Ghiţă Bizonu’

    Am ihre Befehle! Befehl cu h, se citeşte un e lung… ;)

  51. 51 M.Voicu octombrie 12, 2010 la 6:31 pm

    DIVERSIUNE vs. NECONSTITUŢIONALITATE, la subiectul pensiilor
    @ Ioan octombrie 11, 2010 la 9:47pm : Se face luminã !
    1) Dl. Ioan spune: “…la RRA, azi, unul, parese adjunct al ministrului muncii: am sã studiez posibilitatea ca pensiile speciale (nu cunoaşte probabil noţiunea de pensii ocupaţionale) sã fie plãtite dintr-o altã sursã, alta decât bugetul AS. Primul care a lansat-o a fost însuşi marinaru’ acum cca trei ani. Sã ne amintim de „fondul de pensii este în colaps”. A urmat, într-o ordine aproximativã, „pensiile actuale sunt nesustenabile” repetatã pânã la saturaţie… S-a vânturat apoi ideea „prãbuşirii fondului de pensii completat cu cca 1 mld euro de la bugetul statului”… adevãrul a ieşit la ivealã în toatã goliciunea lui. S-a încãlcat încã din perioada sinistrului Hogea la MF procedura de constituire a fondului necesar pentru plata pensiilor. Altfel exprimatã ideea: în loc ca pensiile ocupaţionale sã fie plãtite dintr-un fond constituit având ca sursã bugetul de stat, se plãtesc de atunci din bugetul AS creat prin plãţile contributorilor… sã ne amintim de frecventele referiri ale dnei M Câmpeanu la excendentul de la fondul de pensii din perioada ministeriatului sau de la MM. Slavã Domnului ca şi atunci raportul dintre pensionari şi activi era aproximativ la fel (deci, nimic diferit !). ATUNCI ÎNSÃ FONDUL PENTRU PLATA PENSIILOR OCUPAŢIONALE AVEA CA SURSÃ BUGETUL DE STAT” (am pus majuscule la subiectul real).
    • * * * Mulţumesc Domnule Ioan; v-am repetat – dar nu toţi au urmat CURSUL DE PRICEPERE sã elimine “diversionismele”; eu m-am gãsit reconformat:
    * * * A fost arãtatã pensionarilor ALTÃ PISICÃ ! …spre a contribui prin taxe unde a regurgitat politicul puzderie de “pensii ocupaţionale” – pentru cei care VEDEM CUM NE-AU CONDUS,
    - CUM NU au recuperat prejudiciile malversaţiunilor în materia proprietãţii – zburãtãcitã atât pentru domeniul privat cât şi, mai ales, din domeniul public !
    La firul Contributivitatea-un-principiu-cu-efecte-reale-perverse (mai 19, 2010 la 9:56am) scriam: 1) Bugetul Asigurãrilor Sociale de Stat are ca subiecţi ASIGURAŢII PRIN CONTRIBUŢII, în cadrul dispoziţiilor din Constituţie prin Art.139 alin.3: ”Sumele reprezentând contribuţiile la constituirea unor fonduri se folosesc, în condiţiile legii, numai potrivit destinaţiei acestora”. Dispoziţia este imperativã prin limitarea: ”NUMAI POTRIVIT DESTINAŢIEI ACESTORA”, cãci Legea nu poate schimba înţelesul noţiunii economice de ”asigurat”, însã Statul poate sã contribuie în locul unor categorii de persoane ”alese”. Din Gândul 15.02.10: ”27.000 de pensii speciale reprezintã 18 la sută din fondul de pensii destinat celor 5,9 milioane de pensionari”; cum deficitul anual al bugetului public de pensii în 2009 a fost 16%, cum a anunţat în februarie curent Andreea Paul (Vass), consilier al premierului Boc, rezultã cã ADEVÃRATUL SISTEM DE PENSII NU ESTE DEFICITAR, ci abuzat ;
    2) Pensiile care sunt acordate ne-contributorilor, fie parţial (pensiile speciale), fie total (pensiile militarilor), prin efectul Legii sunt în sarcina Bugetului de Stat prin instituţiile lor centrale, şi nu a Bugetului de pensii contributive de Stat;
    3) Siluit zisele ”pensii sociale” sunt în fapt AJUTOARE SOCIALE, în sarcina Bugetului de Stat NUMAI ÎN MÃSURA ÎN CARE EXISTÃ DISPONIBIL PENTRU ACESTEA, aşa cum pensiile din Pilonul-2 sunt în sarcina Societãţilor de asigurãri pentru acestea (dacã şi le colecteazã PESTE nivelul de sustenabilitate al pensiilor de Stat) – şi nu deduse din nivelul contribuţiei determinate pentru pensiile de Stat (care a avut calcule de fundamentare susceptibile de corecţii, dar nu pentru interesele societãţilor private de asigurãri – care trebuie sã-şi facã piaţã singure, iarã nu prin Lege – dacã nu mai suntem nici în socialism, nici în dictaturã !
    Al doilea: realitatea ante-90 ne-a lãsat PENSIONARII ”ILEGALIŞTI”, pãstraţi de ”anti-comuniştii ulteriori”. Al treilea: Când aţi modificat Legea introducând şi vechimea în studii, I-AŢI FAVORIZAT ÎNCÃODATÃ, cãci noi nu am avut venit în acei ani (care s-au adunat la numitor în calculul punctajului de pensie – scãzându-l), în timp ce ei au avut de la început venituri la nivelul funcţiilor de conducere (deşi nu aşa de ostentative ca acum!).
    SUNT AUTORITÃŢILE LA POST ?

  52. 52 Blizzard octombrie 12, 2010 la 6:57 pm

    @blogideologic

    Cladirile sunt bunuri de capital.
    De vazut si Codul Fiscal.

    De acord ca exista tentatia sa ne gandim la capital ca fiind doar partea ce tine de bani (numerar, bancar, imprumutat, fictiv, actiuni, obligatiuni, etc) si de pietele financiare…

  53. 53 Ghita Bizonu' octombrie 12, 2010 la 7:04 pm

    florin m.

    unica oportunitate ar fi o cariera infractionala .. . Pardon ar mai fi si o cariera de caraliu …..
    Cat este vorba de oportunitati nepenale concetatenii nostri tigani stiu bine romaneste … (rizic sa ma repet … la un moment dat auzeam un tigan de profesie lautar injurand cu naduf manelele – cica niste porcarii facute pe gustul romanilor needucati de niste tigani de proasta calitate … si ca manelele nu sunt muzica tiganeasca … ca prea sunt de prost gust !! Eu il cred)

  54. 54 Victor V. octombrie 12, 2010 la 7:08 pm

    @ Theodora

    Ai perfectă dreptate când spui că avem nevoie de un stat optimal. Mai rămâne să-l definim. Din nefericire diavolul se ascunde în detalii. Dar mă bucur că ai “rezolvat” controversa.

    Nu cred că doamna Observator are nevoie de protecția mea. Pare a fi “top-executive/owner” la o firmă care nu are probleme cu criza. Faptul că își face timp să scrie aici (chiar dacă scrie în fugă, probabil între două întâlniri) denotă că este suficient de relaxată, ca să aibă timp și pentru viața personală.

    Eu mă gândeam să protejăm blog-ul domnului Năstase de controverse lipsite de substanță. Măcar dacă ar fi ironic-amuzante cum sunt “certurile” cu Ghiță sau Blogi. Se pare că ne-a dispărut tuturor umorul. Suntem mai crispați și mai puțin toleranți. Parcă ar fi război. Sau asta abia urmează să se întâmple?

    PS: “non – interventionalism” !?

  55. 55 eficientaenerg octombrie 12, 2010 la 7:14 pm

    FMI-:”România a devenit, oficial, ţara cu cel mai scăzut nivel de trai din Uniunea Europeană!”.

  56. 56 Draghi Puterity octombrie 12, 2010 la 7:39 pm

    Cred ca ar trebui sa simplificati si mai mult mesajele dumneavoastra. Sa incercati sa raspundentzi cu fraze scurte si memorabile, in asa fel incat sa priceapa si cei care sunt mai putin capabili sa urmareasca demonstratii riguroase.

    De ex. cand GVF v-a intrebat daca TB a jucat bine rolul opozitiei, un raspuns posibil ar fi: desigur, e rolul lui preferat. Neputand controla opozitia reala, a inceput sa isi simuleze singur o opozitie care ii convine. Sau altceva mai inteligent, dar scurt si care sa ramana ars in minte.

  57. 57 Silviu cel necajit octombrie 12, 2010 la 7:54 pm

    Adrian , ştii ce face mai nou – mă refer la Bolnavu’ – ca să fie sigur că nu va fi aruncat de la Cotroceni? La ” rugat” pe Blaga – fiincă eu nu am crezut vreodată că ar fi vreo disensiune între ei, vreo ceartă, ceva etc., ba din contra -, ca să fie sigur că nu-l trădează unii dintre parlamentarii PDL la moţiunea de cenzură, să le dea încredere, unitate şi speranţă pt. viitorul lor politic ş.a., l-a rugat să amaneteze viitorul lor politic prin mesajul de canditatură la funcţia de preşedinte al PDL. Da, să-i facă să creadă pe mai departe în şansele lor politice, de guvernare pe ” veşnicie”, de a-i ţine aproape, de a le risipi confuzia actuală pe care o au şi de a-i asigura că va fi bine în continuare pt. ei, pt. gaşca lor. Dramatic! dar real… Da, Adrian , ca să nu treacă la voi, să voteze( unii dintre ei, evident) la moţiunea de cenzură distrugerea lor, a PDL-ului şi, implicit, a Bolnavului. Că toţi ştiu că, de data asta, nu vă veţi mai opri la jumătatea drumului, în caz că veţi reuşi la moţiune, că veţi avea majoritatea cea nepreţuită pe ” vremurile” astea, în condiţiile actuale. Vroiam să te întreb, apropos de moţiune: de ce spune, oare, Radu Tudor, pe care-l consider un om tare, care simte ce trebuie să simtă un român adevărat, că nu sunt şanse să treacă moţiunea? chiar nu se lasă înduplecaţi, niciunul dintre ei? se simt în mare pericol şi, de aceea, mai rău strâng rândurile, se solidarizează, se conving ei înşişi, pe ei înşişi, că procedează corect politic, că iau măsurile potrivite şi că nu există altele mai bune decât ale lor? Mai ales UNPR-ul, adică cei mai mârşavi trădători, care ne tot sperie cu instabilitatea politică, că se rupe acordul cu FMI, bla-bla-bla? Ei şi! nimic mai fals! Prostii! Of, m-am îndepărtat de subiect:
    Da, asta coc mai nou hoţii ăştia din PDL. Mai ales Videanu, tartorul, ” eminenţa cenuşie” a furtului, a şmecheriei, a minciunii la rang de necesitate, de scăpare din toate situaţiile juridice încurcate pt. el şi pt. partidul lui etc. Oricum, ceea ce faceţi – la Camera Deputaţilor – îi înnebuneşte, îi discreditează ş.a.m.d. Trebuie să puneţi accent pe partea penală, să vadă toţi oamenii că procurorii nu acţionează, să-nţeleagă toţi că Parchetul se află înainte de ’89, adică nu funcţionează în democraţie, că, de fapt, aici e toată buba… Îţi dai seama ce ar produce numai ideea de a fi chemată – Alma cea tupeistă – la parchet, de a afla că s-a început urmărirea penală pt. ceea ce a făcut? Dezastru pt. ei! dar, pt. noi, oamenii, o încredere uriaşă în instituţii, in ceva normal etc. Aveţi grijă că urzesc, uneltesc ceva inimaginabil, de neînchipuit pt. noi, folosesc arme nedemocratice, am mai spus-o, aşa că nu-i puteţi învinge decât cu aceleaşi mijloace, arme ” ” uşor” nedemocratice. Scuze pt. lungimea comentaiului, dar sunt tare revoltat, chiar nu se respectă nimic din ceea ce reprezintă democraţia, şi-mi pun întrebări de genul: oare chiar este bună democraţia asta, neaoşă? sau mai bine găsim ceva mai bun pt. oameni… Cu respect,

  58. 58 Paul octombrie 12, 2010 la 8:11 pm

    Harabula,

    tu ai observat ca atunci cand nu-ti bati capul, bati campii? :)

  59. 59 Paul octombrie 12, 2010 la 8:19 pm

    Victor V.,

    nu stiu daca ai observat ca tu si social-democratii sunteti identici la suprafata, dar sunteti nediferentiabili in profunzime (sic!).
    Cand vei remarca aceasta, vei fi mai linistit. :)

    Pe de alta parte, mai continui sa sustii (cu argumente) ca piata reprezinta majoritatea?

  60. 60 M.Voicu octombrie 12, 2010 la 8:23 pm

    Venitã pe E.mail (un fel de E.Boc): BAC 2010 Sesiunea de toamna :
    Poetul îşi aşteapta iubita ca împreună să cutremure o barcă.
    Creierul este un organ oarecum indispensabil capului.
    Latina clasică este o limbă moartă, care nu se poate vorbi decât în scris.

  61. 61 Paul octombrie 12, 2010 la 8:30 pm

    Observator,

    cred ca ai inceput si tu sa te simti observata, la randul tau :) .
    Si, ca in orice observare, supraveghere, monitorizare de acest gen, cel observat stie ca face obiectul unei monitorizari. Observatorul stie si el ca cel observat e la curent cu acest fapt. Cel observat, la randul sau, stie si el ca observatorul stie ca el e la curent cu monitorizarea. Si asa mai departe :) .
    Cum te mai simti?

  62. 62 Paul octombrie 12, 2010 la 8:47 pm

    Aya,

    doar “adanc” ai gasit sa spui despre textul meu?
    De ce nu “insondabil”? Sau “etern valabil”? :) .

    Ei bine, eu nu ma feresc sa numesc “vital” faptul de a te simti responsabila cu resuscitarea moaştelor lui LePRINT :) .

  63. 63 Paul octombrie 12, 2010 la 9:12 pm

    Le PRINT,

    daca simti cumva miros de camasa de forta asudata, cand adulmeci in jurul tau, inseamna ca esti pe maini bune, in siguranta si inca nu trebuie sa-l suni pe medicul tau de familie, pardon: medicul de dinastie, sau ce va inchipuiti ca mai aveti, voi, “printii”, pe acolo :) .
    Apropo, tu chiar ai suferit de toate maladiile acelea pe care (ţi) le tot amintesti in mesajele tale pentru diferiti colegi comentatori? (desi nu mi se pare nici imposibil sa fii atat de obsedat incat sa cauti pe Internet referinte despre diferite boli pe care sa le atribui apoi unor nickuri anonime din spatiul virtual).

    Dar, hai, sa-ti las timpul necesar unei reflectii (unicelulare :) ) sanatoase (?) :) , inainte sa te mai intreb si altceva.

  64. 64 Victor V. octombrie 12, 2010 la 9:15 pm

    @ Paul

    M-am pierdut printre “sic!”-uri și maimuțoi zâmbitori. Să reluăm discuția:

    “Pana atunci, insa, in ciuda legilor de protectie a consumatorilor (necesare, dar insuficiente), nu voi putea vedea societatile de consum drept altceva decat niste mase de oameni incarcati de nevoi induse (sic!), lasate in voia profesionistilor economiei de consum (in cadrul unei comparatii mai triviale, societatea de consum ar putea fi pentru profesionistii economiei de consum, ceea ce reprezinta turma de oi pentru ciobanul care o mâna la pascut in lanul de OGM).”

    Și propunerea este… ? Interzicem creditarea de consum, eventual și marile lanțuri de retail. Chiar și publicitatea este nocivă și manipulează. Ba chiar și media. 2 ore de TV pe zi ar trebui să fie de ajuns. Sună cunoscut?

    “Pe de alta parte, mai continui sa sustii (cu argumente) ca piata reprezinta majoritatea?”

    Tu ai pus “piața” în același context cu “majoritatea, indivizii, minoritățile”: “in SOCIETATE (de consum sau societate in sensul de comunitate de indivizi) deciziile unilaterale nu ar trebui luate decat de catre majoritate, iar nu de catre indivizi, sau minoritati, sau piata (?)”. Eu nu am făcut decât să subliniez că într-un astfel de context “piața” este mai apropiată de “majoritate” decât de “indivizi” sau “minorități”. Totuși discuția este forțată – cum ar putea piața să ia “decizii unilaterale” ?

    Trebuie să recunosc că ești prea subtil pentru mine când spui: “nu stiu daca ai observat ca tu si social-democratii sunteti identici la suprafata, dar sunteti nediferentiabili in profunzime (sic!).” Recunosc că nu am înțeles nimic – cu sau fără “sic!”.

    Iar comentariul către d-na Observator este și mai “complex”. De fapt ce voiai să spui? Sau nu voiai să spui nimic, dar ți s-a părut interesant să zici ceva.

  65. 65 Observator octombrie 12, 2010 la 9:16 pm

    @Paul- multumesc de întrebare. Bine. Ai observat tu vreo schimbare care sa provoace o schimbare de stare din starea de bine?

  66. 66 dlnimeni octombrie 12, 2010 la 9:18 pm

    Paul, ar fi bine sa fie o observare. Cred ca e mai rau.

  67. 67 Paul octombrie 12, 2010 la 9:24 pm

    Contele,

    se pare ca ai fost captivat, cucerit, fascinat, fermecat, rapit, sedus, subjugat si vrajit de catre otomani :) . Altfel, nu se poate justifica absenta ta.
    Interesant e ca in horoscop imi scria pentru astazi ca voi avea parte de o companie agreabila. Neaparand pentru a-mi tine companie, incep sa cred ca astrologii (sau “horoscopologii”?) au incurcat prezicerile. Treaba lor, dar isi vor pierde credibilitatea in ochii mei… :)

  68. 68 florin m. octombrie 12, 2010 la 9:42 pm

    Bunurile de consum se denumesc ca atare numai daca sunt destinate consumului imediat in gospodarie.
    Nu este cazul unui hotel, a unui imobil de birouri, a unui pod sau unei autostrazi, chiar daca nu au caracter industrial.

    A plasa constructiile, a priori, in zona bunurilor de consum, este prin urmare, gresit.
    Habar n-am la ce s-a referit Udrea si nu ma intereseaza, am corectat asertiunea categorica ce se referea la catalogarea constructiilor ca bunuri de consum.

  69. 69 florin m. octombrie 12, 2010 la 10:04 pm

    Sistemul de pensii.

    Domnilor, fiti realisti si rezonabili, faceti calculele elementare si veti vedea ca sistemul de pensii este real deficitar. Este un calcul de nici 5 minute. Asta nu este insa vina celor care au fost convinsi de infailibilitatea sistemului, desigur.

  70. 70 florin m. octombrie 12, 2010 la 10:42 pm

    Blizzard

    din punct de vedere contabil, chestiunea este intr-adevar categorica in sensul subliniat de tine
    Din punct de vedere al teoriei economice, definitiile urmaresc sa faca alte distinctii. Cu toate astea, cea formulata de Blog nu este riguros corecta, sugerand in mod gresit ca doar constructiile industriale sunt bunuri de capital.

  71. 71 blogideologic octombrie 13, 2010 la 3:27 am

    @ Blizzard spune: “Cladirile sunt bunuri de capital. De vazut si Codul Fiscal.”
    Eu n-am vorbit despre Codul Fiscal, ci despre categoriile consumului. Şi, bineînţeles, nu despre hale industriale. Este vorba chiar despre o chestiune care intră în fundamentele doctrinei economice. La înţelegerea elementelor doctrinare în economie suntem noi foarte deficitari : vezi cazul Elena Udrea, ministrul Dezvoltării. Bine, admit că termenul capital este o noţiune foarte fluă.

  72. 72 blogideologic octombrie 13, 2010 la 3:41 am

    @ M. Voicu
    Este clar că pensiile speciale (magistraţi, diplomaţi) au fost acordate după principiul marxist privind „importanţa socială a muncii”. În urmă cu vreo sută de ani, economistul John Bates Clark îl combătea pe Marx spunând că „importanţa socială a muncii” este dată numai de valoarea produsului marginal rezultat din acea muncă.

  73. 73 blogideologic octombrie 13, 2010 la 6:59 am

    @ Blizzard :
    Dumneavoastră antamaţi foarte corect chestiunea clădirilor ca bunuri de tip capital în contextul impozitării. Sigur, mau multe clădiri locuinţe care sunt închiriate de proprietar pentru rentă trebuie să fie văzute drept capitalul proprietarului care trebuie impozitat pentru acel flux de bani obţinut din chirie. Dar o singură clădire-locuinţă, din care nici un spaţiu nu este închiriat, şi care este folosită de proprietar şi neamurile sale, trebuie să fie considerată un bun de consum, iar nu un “capital good”, adică un bun pentru producţie. Că există şi un impozit local pe acea clădire, este altă chestiune. Impozitele locale sunt reglementate de Codul Fiscal ? Numai bine,

  74. 74 blogideologic octombrie 13, 2010 la 7:37 am

    @ florin m. spune: “Din punct de vedere al teoriei economice, definitiile urmaresc sa faca alte distinctii. Cu toate astea, cea formulata de Blog nu este riguros corecta, sugerand in mod gresit ca doar constructiile industriale sunt bunuri de capital.”
    Păi este evident că doar construcţiile industriale (sigur, vorbind strict despre construcţii) sunt “capital goods”. Nu ştiai?

  75. 75 blogideologic octombrie 13, 2010 la 7:58 am

    @ florin m.
    Este facil a spune, foarte nonşalant faţă de ministrul Dezvoltării Elena Udrea, de asemenea foarte nonşalant faţă de politica macroeconomică a preşedintelui Traian Băsescu, acela care a numit-o pe Elena Udrea în poziţia de ministru al Dezvoltării : “Habar n-am la ce s-a referit Udrea si nu ma intereseaza, am corectat asertiunea categorica ce se referea la catalogarea constructiilor ca bunuri de consum.” Este tot propagandă, dragă @ florin m., ca să te vadă bine şefii. Eu am pus un link spre acel articol cu foarte categoricele clamări pe care le face Elena Udrea că ea trimite capitalul investiţional de la bugetul dezechilibrat al României înspre producţie, nu înspre consum. Eu am afirmat clar că ministrul Dezvoltării, Elena Udrea, nu ştie noţiuni elementare de economie politică ! Tu asertezi contrariul. Tu vrei să demonstrezi României că investiţiile nesăbuite promovate cu impertinenţă caracteristică de către Elena Udrea construiesc “capital goods” pentru România. Deci eu trebuie să fiu “corectat”, nu politica Elenei Udrea, nu linia de politică macroeconomică a lui Traian Băsescu !

  76. 76 contele octombrie 13, 2010 la 8:15 am

    Paul

    În noaptea asta plec . Apropo de ” rapit, sedus, subjugat si vrajit de catre otomani “, unde oare mai găsesc în Istanbul o carpetă cu ” Răpirea din serai ” ? După cum ştii , sunt un iubitor de frumos , un căutător de artă . Mi-ar place s-o atârn la intrare , lângă o vază verde cu flori de plastic . Ce vrei , suflet sensibil…

  77. 77 Vasile, octombrie 13, 2010 la 8:22 am

    Dl. Harabula,

    Un domn de mai sus, aparent un medic , psiholog sau psihiatru,constata ca dumneata daca nu iti bati capul ,bati campii. Medicul ori este foarte tanar ori nu a avut de aface cu securistii lui ceasca si cu felul acestora de a manipula un grup de persoane.
    Sincer fara sa-l iubesc pe A. Nastase nici cel putin atata cit transpira de la dumneata iubirea de Basescu, il consider pe acest politician, cu tarele lui, un om capabil , apt sa conduca un guvern, o tara mai bine decit a facuto Vacaroiu, Ciorbea ,CDReul pe care l-am votat, Nastase din 2000-2004.
    M-am oprit in 2000=2004 , deoarece Nastase nu poate fi comparat cu ce a urmat sau ce avem acum!
    Spre deosebire de cel care crede ca nu ganditi eu cred , ca aveti in spate un “aparat” de gandire , eu sunt interesat in ce spune Crin Antonescu, A. Nastase,si pot sa va spun in mod sincer ca fregventei pe care opereaza Antena 3 ori nu i-a incarcat mogulul bateriile, ori in seara cu pricina ori a fost bruiat , semnal slab cu “scirtziieli” , deci am buttonat pe alt post nu pentru ca Nastase vorbea in pustiu ci pentru ca “nu era lasat sa vorbeasca coerent”
    Daca , asa cum presupun eu, v-a dus capul , atunci dumneavoastra cred ca manipulativ sugerati ca Nastase ar fi nebun, deoarece cum altfel pooate fi socotit un om care cu buna stiinta vorbeste in desert/pustiu, sau poate ca gresesc eu si dumneavoastra il supra licitati de politicianul Nastase si doriti sa ne sugerati ca dl. Nastase vorbind in pustiu ar fi un Moise ?

  78. 78 Doru Coarna octombrie 13, 2010 la 8:44 am

    @ Blogideologic, florin,

    Cladirile,indiferent care, au amortizari, capitalul nu! Invers cu dobanda.
    Nu le amestecati.

  79. 79 florin m. octombrie 13, 2010 la 9:21 am

    Blog Idelogic

    Eu nu sunt captiv ideologic si nu am contrazis in nici un fel afirmatia ta cu privire la bunul sau raul facut de Elena Udrea.
    Obsesiile tale discursive nu le mai comentez, le ignor.
    Am contrazis afirmatia ta, care este una gresita si vad ca o intaresti: nu numai cladirile industriale sunt capital goods. Ti-am dat si exemple.

  80. 80 blogideologic octombrie 13, 2010 la 12:24 pm

    @ florin m. spune: “Eu nu sunt captiv ideologic si nu am contrazis in nici un fel afirmatia ta cu privire la bunul sau raul facut de Elena Udrea.
    Obsesiile tale discursive nu le mai comentez, le ignor. Am contrazis afirmatia ta, care este una gresita si vad ca o intaresti: nu numai cladirile industriale sunt capital goods. Ti-am dat si exemple.”
    Tu pricepi ceva ?

  81. 81 Observator octombrie 13, 2010 la 2:35 pm

    @Theodora – ma bucur ca citesti si blogul domnului Iliescu. Am regasit cateva din ideile dumnealui despre stat in mesajul tau. Mi-au placut si “revalorizarea” si “statul optimal”.

    Ai dreptate, se poate invata la orice varsta.

    Dar nu-ti face griji in privinta mea, nu am nevoie de ajutor. Am invatat in cei 7 ani de acasa si cum sa mananc, si cum sa ma imbrac, si cum sa ma spal pe dinti si cum sa ma port.

    Eu cred intr-un stat social, si cand spun social ma refer la implicarea statului in a-i ajuta pe cei neajutorati, dar incurajand munca, nu nemunca. Iar propunerile pe care tocmai le-am citit azi pentru:
    - penalizarea necultivarii terenurilor agricole
    - corelarea drepturilor primite ca ajutoare sociale cu munca in folosul comunitatii
    mi se par de bun augur.

    In rest, doar de bine,

  82. 82 Ghita Bizonu' octombrie 13, 2010 la 5:04 pm

    Observator

    ref la “penalizarea necultivarii terenurilor agricole” …. Hm ,, ce zici ca dintai sa ii ajuti sa aiba acces la piata ? De ex sa zicem ca ia un teren pe la mama lu Scaraotzchi la 15 km distanta de sosea piste deal , langa Saveni in comuna Mihai Viteazul.. numa 10 ha . Merita sa-l cultivi sa zicem cu sfecla de zahar ? NU !!! Fiindca fabrica de la Bushseshea s-a inchis ! (cunosc ceva campuri pe acolo … 2 luni in plus la armata am luptat eRoric cu sfecla). Grau? Nu prea se face ..Cartofi (poa macar ptr alcool. Cica maerge si in motoare …) Insa cum ii duci pana la Botshani in gara ? Si unde naiba ii vinzi (cartofu iese cand nu s eface ceva la 25 t pe hectar . Sau ma rog atat a iesit cand nu s-a facut in 1873 si plangea igineru de la Calinesti ca nu s-au facut !!).
    Si cestia asta se repeta in fiecare judet ….
    Adevarul este ca producatorul roman a fost scos de pe piata !!!
    ia zi tu te-ai duce la serviciu daca nu ai primi nici un leu pe luna? Ai cheltui banii tai ptr transport si ai lucra constiincios stiind ca la final nu te vei alege decat cu cheltuielile facute? Adica nu ti se vor returna nici banii astia ! Asta este situatia multor terenuri .. este mai rentabil sa le lasi in parsire decat sa le cultivi .Ca daca le cultivi piezi bani !!

  83. 83 M.Voicu octombrie 13, 2010 la 7:37 pm

    florin m. octombrie 12, 2010 la 10:04pm spune: “faceţi calculele elementare şi veţi vedea cã sistemul de pensii este real deficitar”
    • * * * Domnule Florin M., iar aveţi dreptate, doar cã vã referiţi la sistemul de PENSII ÎN CARE SISTEM NU SE EZIXTÃ !
    • * La bugetul de pensii, pe lângã cheltuielile pentru pensionarii nominali (îndreptãţiţi prin cotizaţiile pe care le-au plãtit conform legii în materie), adunaţi şi plãţile pentru aceia echivalaţi prin legi “speciale” (pentru care contributor TREBUIE sã fie statul – care a dat acele legi), începând cu cei pentru care dreptul la pensie a fost înscris INDIFERENT DE PLATA EFECTIVÃ A CONTRIBUŢIEI. Chiar şi Proiectul de lege privind SISTEMUL UNITAR DE PENSII PUBLICE, ianuarie 2010 defineşte în teza întâia din Art.3 lit.p (lafel şi în Art.48 alin.1) : “STAGIU DE COTIZARE – perioada de timp pentru care s-au datorat contribuţii de asigurări sociale la sistemul public de pensii”, deci, unii au stagiu chiar şi numai dacã au datorat contribuţii – şi pot lua pensii CHIAR DACÃ NU AU PLÃTIT. Este cazul marilor datornici, angajatori care au cheltuit “ielectoralistique, pentru posturi de directori fãrã direcţie, pentru sponsorizãri aiurea, pe autobuze de mutat votanţi ş.a. şi nu le-a mai rãmas pentru plata contribuţiilor de asigurări sociale la sistemul public de pensii – şi ştim cã sunt mai ales mari, dar şi mulţi.
    • * Tot prin legi s-au introdus pensiile speciale – fãrã contribuţii
    • * Şi pentru cã “toate excesele sunt surori”, A FOST SCÃZUTÃ COTA DE CONTRIBUŢIE cu cota aferentã fondurilor de pensii administrate privat, prevăzute de legea nr. 411/2004”.
    Mãsurile din afara sistemului au amalgamat capra cu varza : “cota de contribuţie individuală de asigurări sociale” se calculase din date statistice ca sistemul public sã fie sustenabil pentru pensionarii care contribuie. În traducere, este ca şi cum s-ar da poliţe de asigurare şi la proprietarii care nu plãtesc – iar la unii dintre aceştia li s-ar da chiar poliţe casco !
    @ blogideologic octombrie 13, 2010 la 3:41am spune: “Este clar că pensiile speciale (magistraţi, diplomaţi) au fost acordate după principiul marxist privind „importanţa socială a muncii”.
    • * * * Importanţa socială a muncii mãsoarã imponderabile – dar care se regãsesc în salariile acestora – faţã de care trebuiesc calculate contribuţiile; în comunism la asta se calcula şi cotizaţia la partid; era mai rãu ?

  84. 84 blogideologic octombrie 14, 2010 la 7:25 am

    @ M. Voicu
    Am exprimat opinii extrem de critice împotriva ideologiei alogeno-cominterniştilor (ideologia PCdR) instalaţi la putere în România după 6 martie 1945, daţi jos de Nicolae Ceauşescu şi apoi reveniţi la putere pe 22 decembrie 1989, dar salut chiar şi acum componenta protocronistă a ideologiei comunismului naţionalist românesc, deşi eu am refuzat constant să devin membru PCR. Nu îmi fac un titlu de glorie şi nu vă blamez că aţi fost membru PCR.

  85. 85 M.Voicu octombrie 14, 2010 la 11:22 am

    @ blogideologic octombrie 14, 2010 la 7:25am
    Enunţaţi douã adevãruri: “eu am refuzat constant să devin membru PCR”
    1) @ blogideologic octombrie 14, 2010 la 5:32am spune: “În taberele de cultură ale UASCR de la Izvorul Mureşului ţi se părea că e cuibul disidenţei… intram în sala de conferinţă (îndoctrinare, mai bine spus) şi…”.
    • * * * Eu n-am fost eligibil sã merg în tabãrã decât în 1963, când colegii, de milã (şi din respect, ştiu), cã terminam facultatea şi eu nu fusesem admis în nici-o tabãrã (deşi aveam bursã republicanã, de 50 lei/lunã, dar nu bursã de întreţinere de 315 lei şi bunica mea şi-a vândut casa ca sã pot termina facultatea – cã eu am plãtit şi taxã şcolarã în era învãţãmântului gratuit !), colrgii mei, zic, m-au propus pentru tabãra de la Costineşti
    2) “Nu îmi fac un titlu de glorie şi nu vă blamez că aţi fost membru PCR”
    • * * * Le sunt îndatorat în continuare colegilor mei care m-au ajutat sã devin membru UTM/C, Profesorului meu care mi-a obţinut repartiţia în învãţãmântul superior şi colegilor mei cadre didactice care în toamna lui 1968 INDEED, au fãcut posibilã intrarea mea în PM/C-R. Altãdatã, pe acest blog am povestit mai multe, but you overlooked them.
    Dumneavoastrã plecaţi de la afirmaţia pe care am fãcut-o la octombrie 13, 2010 la 7:37pm supra: “Importanţa socială a muncii mãsoarã imponderabile – dar care se regãsesc în salariile acestora – faţã de care trebuiesc calculate contribuţiile; în comunism la asta se calcula şi cotizaţia la partid; era mai rãu ?” Exemplul la care m-am gândit era al Profesorului meu: avea salariul de profesor universitar, îndemnizaţie de şef de catedrã, îndemnizaţie de membru al Academiei şi îndemnizaţie de şef al secţiei de chimie a Academiei – dar la toate plãtea toate dãrile; la asta se referã întrebarea mea: “era mai rãu ?”. SCANDALOS, REVOLUŢIA A ÎNCEPUT CU EXCEPTÃRILE DE LA ÎNDATORIRI !

  86. 86 M.Voicu octombrie 14, 2010 la 12:36 pm

    @ blogideologic octombrie 14, 2010 la 7:25am spune: “Am exprimat opinii extrem de critice împotriva ideologiei alogeno-cominterniştilor (ideologia PCdR) instalaţi la putere în România după 6 martie 1945, daţi jos de Nicolae Ceauşescu şi apoi reveniţi la putere pe 22 decembrie 1989″
    • * * * spuneaţi odatã de un Oişteanu, privind originea lui; zic eu cã nu e mai important pentru mine care am avut un student bun, Valeriu Oişteanu, care scria poezie modernistã prin mid-’60, dar mi-a mãrturisit cu amar cã unchiul sãu, Leonte Rãutu, a intervenit la edituri sã nu fie publicat pânã nu va termina facultatea – spre a avea întâi o meserie !!!
    În schimb, n-am citit nici-o reacţie la
    • octombrie 13, 2010 la 7:11am: “Cea mai mare realizare a PREŞEDENŢIEI TRAIAN BÃSESCU este cã A REUŞIT SÃ DESEMNEZE MAJORITATEA PE CARE A DESENAT-O.”
    • octombrie 12, 2010 la 6:31pm: “DIVERSIUNE vs. NECONSTITUŢIONALITATE, la subiectul pensiilor”
    • octombrie 13, 2010 la 7:37pm: “Domnule Florin M., iar aveţi dreptate, doar cã vã referiţi la sistemul de PENSII ÎN CARE SISTEM NU SE EZIXTÃ !
    • octombrie 11, 2010 la 9:34am @ blogideologic: “Deosebirea esenţialã este între CREAŢIE – care este o realizare nouã, şi DESCOPERIRE – care exista şi a fost gãsitã în mediul sãu natural”
    • TOTUŞI, dumneavoastrã sunteţi singurul care mi-aţi rãspuns pe acest blog la lucrarea: PROPRIETATEA PUBLICÃ – INALIENABILÃ PRIN CONSTITUŢIE, ALIENATÃ PRIN LEGE…(http://matachevoicu.blogspot.com/ ). Vã mulţumesc ! sau, cum scriam la octombrie 4, 2010 la 10:34am: “Spovedania lui… Panait Istrati a fost respinsã de intelighenţia vremii lui – subjugatã ideologic”


  1. 1 5% din amenzi si taxe vor merge către sanatate,sau cât de parşivi sunt guvernanţii noştri!? « Popateapa's Blog Trackback pe octombrie 11, 2010 la 8:03 pm

Lasă un răspuns

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s






Arhiva


Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 4,431 other followers