Antena 2 – ora 15.00

Astazi ora 15.oo, la Antena 2, se difuzeaza partea a doua a emisiunii Conventional cu Florin Condurateanu, la care invitat este Adrian Nastase.

Emisiunea poate fi urmarita live aici.

Echipa AN

34 Răspunsuri to “Antena 2 – ora 15.00”


  1. 1 Hadrian iulie 24, 2010 la 8:33 am

    Cred ca, totusi, emisiunea se numeste, NE-conventional… :) )

  2. 2 plano10 iulie 24, 2010 la 10:42 am

    Culmea umilintei.
    Primul venit, primul servit!
    Pensionarii militari vor sta la coada ca sa li se taie din pensie…:)
    Asa rezulta din Metodologia de recalculare a pensiilor militare aparuta pe surse, pe net, inca nepublicata in MO.

  3. 3 Pali iulie 24, 2010 la 11:47 am

    Suntem pe “felie” ! Succes !

  4. 4 Pali iulie 24, 2010 la 3:31 pm

    Felicitari inca odata ! De unde putem comanda Destinul unui militar ?

    P.S. Daca era alt moderator era si mai OK emisiunea ! Condurateanu asta zici ca-i un gardian de la Poarta Alba !( ,…bine ca, e plin de tinichele )

  5. 5 Dr. Mihnea GEORGESCU-DOBROGEA iulie 24, 2010 la 4:40 pm

    Emisiunea a fost mişto. Un Năstase relaxat, în blugi… încercând să pară uman… care dă sfaturi de viaţă băieţilor săi despre pericolele tentaţiilor… Este de apreciat strădania domnului Năstase de a părea normal, asta mi se pare că îl ridică deasupra politicienilor români, care bravează. Domnia sa nu prea o face, chit că ar avea cu ce…

    Poate ne povestiţi mai multe despre părintele dvs., Generalul Marin Năstase…

  6. 6 Ghita Bizonu' iulie 24, 2010 la 5:34 pm

    Ceva comentarii baieti ?
    macar despre cresterea marxismul-leninismului in SUA ?
    http://finance.yahoo.com/tech-ticker/the-u.s.-middle-class-is-being-wiped-out-here%27s-the-stats-to-prove-it-520657.html?tickers=^DJI,^GSPC,SPY,MCD,WMT,XRT,DIA
    The Middle Class in America Is Radically Shrinking. Here Are the Stats to Prove it

  7. 7 Fragmentarium Politic iulie 24, 2010 la 6:56 pm

    Regret ca nu am putut vedea emisiunea… Potrivit cutumelor de casta (dar si al traditiilor populare, oglindite in legende, balade, povestiri etc.), destinul militarului sta sub semnul unui juramant national, de care nu poate fi dezlegat niciodata, si a carui esenta consta in devotiune, datorie si eroism. “Du-te la ostire, pentru tara mori, si-ti va fi mormantu-n-conjurat cu flori”, suna indemnul mamei lui Stefan cel Mare, adresat fiului ei… De aceea ei sunt supranumiti drept “Oameni ai Patriei.”

  8. 8 nastase iulie 24, 2010 la 7:52 pm

    Dr. Mihnea Georgescu -DOBROGEA,
    Tatal meu a iesit din armata ca locotenent si, in rezerva, de-a lungul a 40 de ani, a fost avansat in grad pana la nivelul de colonel.

  9. 9 Harabula iulie 24, 2010 la 8:23 pm

    Nu am vazut emisiunea si nici nu este inregistrata la link-ul dat de d-l Nastase.
    Am deschis televizorul la sfarsit.
    Am vazut toate personajele intr-un decor incarcat in fundal cu fel de fel de obiecte. Nu stiu daca domnul Nastase a aranjat atmosfera sau chiar traieste printre calabalacurile alea. Oricat de pretioase ar fi, este prea mare aglomeratie dupa gustul meu.
    Poate mi se pare mie, dar cred ca domnul Nastase fetisizeaza obiectele si le slujeste drept preot.

  10. 10 Spiridus iulie 24, 2010 la 8:26 pm

    Băsescu: “Prefer să am capul tăiat decât să nu-mi avertizez poporul asupra pericolelor”.

    De exemplu:
    - Guvernul Tariceanu nu vrea sa mareasca lefurile profesorilor cu 50%. Sunt bani (2008, pana la algerile parlamentare). Dupa…

    - Romania nu va fi afectata de criza (tot anul 2009, pana la alegeri). Dupa…

    Etc, etc, etc…

    Chiar daca Basescu ii crede pe romani idioti, cred ca e bine sa nu generalizeze. Nu suntem toti la fel.

  11. 11 florin m. iulie 24, 2010 la 8:26 pm

    Ghita Bizonu

    Interesant articol.
    Desi te-ai pronuntat de multe ori anti Mises si liberalism clasic, cei mai actuali dintre reprezetantii acestor scoli au vorbit si vorbesc mult despre un astfel de pericol in tarile asa zis democratice de azi, in care rolul din ce in ce mai important al statului se asociaza cu globalizarea fortata de acestea in vederea rostogolirii datoriilor suverane cu mai multa usurinta si a promovarii grupurilor de interese apropiate guvernelor. Um final posibil este socialismul, cu un alt final anuntat, sau razboiul, daca oamenii nu reusesc nimic inainte. Desigur, este o teorie, dar merita atentie.

  12. 12 Doru Coarna iulie 24, 2010 la 8:36 pm

    Dupa ce am urmarit targul de vara de la Tusnad unde… (nu mai spun, am vazut cu totii cat de mare-i gradina Domnului), emisiunea m-a readus la normalitate, normalitatea fiecaruia, cu optiuni, cu amintiri, cu educatie si indrumare in viata, cu tact si armonie.

    Dle Nastase, in afara de greselile inerente unui om extrem de ocupat, aveti si ceva ce nu poate fi invidiat?

    “-Nu, e exact realitatea.” Cred ca v-am scutit de raspuns.

    Va doresc o seara placuta.

  13. 13 florin m. iulie 24, 2010 la 8:45 pm

    Blizzard

    off topic

    O observatie: din moment ce nu ai platit TVA la producator, (care nu este platitor de TVA), este clar ca nu ai ce sa deduci. Ca si comerciant, nu ai insa nici o pierdere legata de TVA, intrucat platesti statului ce ai colectat de la cumparator. Daca aveai ceva de dedus, in situatia in care ai fi platit deja o parte la producator, plateai doar diferenta, deci tot aia e.

    Problema care apare este cea a scumpirii introduse de TVA, respectiv nivelul ridicat al acestuia, si este corect sa constati ca statul iti scumpeste marfa cu un sfert fara nici o contributie. Acum, intre noi fie vorba, atata timp cat se va considera ca este corect sa impozitezi, singura discutie care mai ramane este marimea acestui impozit. A separa uzul de abuz este dificil, nici 19% nu este putin deloc!
    Ce nu prea s-a grabit nimeni sa observe, este ca spre deosebire de alte dati, din cauza dificultatilor din piata, foarte multi comercianti au sacrificat profit in favoarea mentinerii vanzarilor, absorbind cresterea TVA. Este dureros, pentru ca, cu siguranta au incercat sa stranga inca o data si cureaua cheltuielilor, taind pe unde se mai putea: amanari de achzitii, reduceri de personal… Ajustarile in piata sunt bune pentru ca o insanaosesc, dar nu atunci cand sunt datorate unei interventii administrative.

  14. 14 Dragos iulie 24, 2010 la 10:04 pm

    “Fereşte-te de invidiosul cavaler şi loial” – Nicolae Iorga

  15. 15 Ghita Bizonu' iulie 24, 2010 la 10:08 pm

    florin m
    nu imi plac ideile lu Mises. Alea de pe mises.com a noilor anrho-liberali imi pac cam tot atat cat imi plac alea anarhiste (si-mi plac cat i-au placut si lu Stalin* …).
    Insa trebe sa fii un pic cam …. cum sa zic politicos .. a da inocent mental ca sa nu reusesti sa observi ca propagarea ideilor libertariene merge mana in mana cu concentrarea masiva a capitalului , diparitati sociale tot mai mari , deresponsabilizarea stabilor marilor corporatii si ca pe cealalta parte vedem saracirea relativa/absoluta a celorlati . Deci restrangerea clasei de mijloc . Mi se pare ca am zis ca clasa de mijloc are poztia cea mai ingrata …statiscti este supusa degradarii.
    Insa sa te gandesti la ce? ca “un final posibil este socialismul” scuza da asta semana a delir ….
    A da .. se pare ca crahul american a fost in buna parte o jefuire a Satului de grupul celor care tipau libertate si dereglementare …ma rog cam seama a Galitia 9fara comotatie etnica nma referire la capitalul camataresc si practicile sale !!)

    * asta fiind motivul ptr care anarhismu a disparut in Rusia si est da a supravietuit in vest !!

  16. 16 Dragos iulie 24, 2010 la 10:16 pm

    Doru Coarna,

    Când oare ura va fi trimisă la sanatoriu şi invidia la casa de corecţie ?

  17. 17 Spiridus iulie 24, 2010 la 11:19 pm

    Scenariu asupra caruia se barfeste:
    Basescu se va descotorosi de BVB in doua etape – in prima faza Videanu si Berceanu, in a doua Blaga, dupa ce acesta ramane singur in guvern. Boc nu conteaza, la momentul oportun va ajunge unde trebuia sa fie de mult. Mesajul PDL – “facem reforma si eliminam garda veche”.
    Primul test – alegerile locale, madam Udrea candidata la Primaria Capitalei, cu Ontanu pe post de “iepure”, ca sa strice jocurile altor candidati. Se conteaza pe implicarea directa a lui Oprea.
    Aparitia unor formatiuni politice – fantoma, controlate de PDL, care sa incerce sa rupa din electoratul PSD si PNL; ei ar trebui constituie “alternativa” pentru nemultumiti, nu cele doua partide mentionate (un fel de UNPR).
    Aducerea la varful PDL a apropiatilor lui Basescu – actualii lui mesageri (Preda, Macovei, Voinescu s.a.).
    Candidat la viitoarele alegeri prezidentiale, dar si inainte de termen, in cazul unei eventuale “suspendari incununate de succes”: Theodor Baconsky.

  18. 18 Doru Coarna iulie 25, 2010 la 7:37 am

    @ Dragos,

    Stai linistit, nu am capacitatea de a pune “ochi rau”, din contra, daca dimineata cumpar ceva din piata aluia ii merge bine, vinde tot pana seara. Nu glumesc desi nu cred in chestii d-astea, dar taranii au observat si, in special vanzatoarele, insista sa cumpar ceva de la ele, ca prim client al zilei. Ele numesc actiunea asta “saftea” si par a o aborda in mod foarte serios.

    Eu am vrut, desi poate am ales gresit cuvantul ce te-a alarmat, sa observ ca dl Nastase a reusit sa “colectioneze” valori de tot felul, ca daca e nevoie le poate forma, si ca stie sa le “monteze” magistral. E poate vorba de o arta a sa de a trai inconjurat numai de valori, fara a urmari aici absolutul. In popor s-ar zice ca este un om “titirit”.

    Da, uite altfel: “… aveti si ceva ce nu trebuie admirat?”, dar acum unii pot intelege alte alea, si tot asa. Mai cauta si tu ceva care sa nu te deranjeze, si eu subscriu apriori. OK?

  19. 19 Doru Coarna iulie 25, 2010 la 8:03 am

    @ florin m.,

    “Institutia razboiului” exista dintotdeauna, este in firea oamenilor, si va ramane vesnic o solutie ultimativa de a rezolva lucrurile cand pare ca nu mai exista iesire. Problema este pe ce loc o plaseaza societatea la un anumit moment, pe lista preferintelor. Regula pare a fi ca razboiul rezolva intotdeauna altceva decat s-a cautat initial a rezolva, pornindu-l.

    La momentul actual, razboiul imbraca forma economica, celelalte conflicte fiind doar debuseuri, piete pt tehnica din stocul ce trebuie innoit, si motivatie ocupationala.

    Cealalta optiune, socialismul, s-a dovedit a fi o himera. Ca de obicei adevarul e pe la mijlocul teoriei, probabil cu ramurile strategice plasate sub egida statului, iar piata cu agentii sai, reglementata constructiv, nu birocratic sau contractual. Dar asta ar presupune ordine, adica o alta himera a omenirii, deoarece apele tulburi sunt cele mai tentante.

    Noi ar trebui sa propovaduim in cuvinte simple calea asta de mijloc.

  20. 20 florin m. iulie 25, 2010 la 9:38 am

    Ghita Bizonu

    singura ta scuza este ca te gasesti intr-o confuzie comuna, care insa poate fi indreptata prin lectura si judecata atente. Sistemul de etichete pe care il folosesti nu iti permite sa vezi dincolo de prejudecati. Nu iti contest convigerile, dar pripeala in evaluari si expedierea rapida intr-un raft sau altul demonstreaza ca te multumesti cu evaluari de suprafata.

    Politica laissez faire a incetat de mult in Europa sau SUA, adoptate fiind keynes ismul sau neokeynesismul, iar rezultatele au fost prezise cu precizie de catre Mises, asa cum acesta a prevazut si rezultatele experimentului socialist.
    Singura perioada in care politici liberale au fost aplicate cu oarecare consecventa in Europa in acest rastimp, a fost epoca Adenauer in Germania in perioada 1948-1962, cand s-au aplicat principiile ministrului economiei Ludwig Erhart. Rezultatul a fost cea mai fulminanta dezvoltare economica vazuta vreodata intr-un interval atat de scurt. S-a chemat soziale Marktwirtschaft, dar dpdv economic a fost liberalism. Incetul cu incetul insa, rolul statului a crescut, Erhart nu a mai fost ascultat intru totul de Adenauer, si liberalismul economic a fost ingradit din ce in ce mai mult, in vreme ce rolul statului a crescut din ce in ce mai mult.

  21. 21 Fragmentarium Politic iulie 25, 2010 la 12:13 pm

    Legatura dintre comert si razboi a existat dintotdeauna, ce-i drept, mai pregnanta la anumite popoare, inclusiv in zilele noastre (nu numai la cele cu grupa sanguina preponderent AB IV, despre care se spune ca ar fi specifica celor cu spirit belicos). Am gresi insa daca am spune ca razboiul cald a fost detronat de cel economic (a se vedea Panama, Iugoslavia, Irak, Afganistan, Georgia sau unele stari de beligeranta din Africa, dar si anumite incursiuni-test si cultura de razboi care le acompaniaza, vizand tinte potentiale). Cred ca polemologii ar fi realmente in dificultate daca li s-ar cere sa indice nu un an, ci cel putin o zi fara confruntari militare (si asta nu in nu stiu ce secol, ci chiar in cel in care de-abia am pasit). Realitatea este ca cele doua tipuri de razboaie se impletesc, si n-as spune ca cel economic este mai putin distructiv sau mai putin pauperizant, ci poate dimpotriva, daca avem in vedere ca, folosindu-se aceasta cale, zone geografice intinse au fost afundate in subdezvoltare si saracie (iar celor avizati nu are cum sa le scape ca organizarea, strategiile si tacticile corporatiilor sunt dupa tipic literalmente militar). Socialismul de stat a fost un esec rasunator, dar nici capitalismul corporatist (care reprezinta materializarea teoriilor neoliberale) nu s-a bucurat de mai mult succes. Exista, intr-adevar, o a treia cale, teoretizata si in literatura de specialitate (si caruia nu i-as da neaparat un nume, care ar pute greva asupra flexibilitatii si adaptarii la dinamica conjuncturilor economice), dar cred ca imbinarea celor doua cai experimentate istoric ar putea duce la potentarea elementelor de propulsare economica si ponderarea celor disfunctionale (in esenta, stat+piata). In acelasi timp, ideea modelului unic ar trebui categoric proscrisa, pentru a preveni masacrarea diversitatii politice si economice (in numele unor false valori), care tine de insasi diversitatea naturala.

  22. 22 florin m. iulie 25, 2010 la 2:06 pm

    D-le Nastase

    va sugerez un alt orar de moderare a comentariilor, intervalele de timp pana la publicare sunt relativ mari si dialogul lancezeste. Ca sa nu mai pomenesc ineficienta cauzata de suprapunerea cu celelalte obligatii cotidiene, ceea ce creaza o fanta relativ ingusta in comunicare. Nu cunosc exact mecanismele, dar intarzierea introdusa pare specifica blogg ului.
    Este doar o observatie, sper ca nu este luata in nume de rau.

    Multumesc.

  23. 23 Blizzard iulie 25, 2010 la 6:36 pm

    @florin m

    Pai, sugestia mea (pe cai indirecte ca m-am luat cu exemplele) este sa pui TVA cota redusa (ex: 5%) la produsele agricole.
    Statul iti scumpeste produsele pana la un nivel la care nu ai nicio sansa la competitivitate pe piata libera pentru ca in piata nu se vinde pe bon fiscal, deci nu-i doare de TVA (acei tuciurii cica sunt producatori agricoli :) ), turcii baga pe naspa tiruri intregi de legume-fructe care ajung ulterior tot in piete (in special) si nimeni nu plateste TVA, deci, TVA platesc doar hypermarketurile care achizitioneaza cu flotele de TIR-uri, ba chiar coc rosiile in TIR-urile alea, ca asa-i chimia in ziua de azi, iti permite sa coordonezi recoltarea si coacerea pana pui tu rosiile la raft.

    Daca micii producatori se asociaza si devin platitori de TVA, isi vor deduce si ei cheltuielile cu lucrarile agricole, seminte, ingrasaminte, ambalaje, investitii in utilaje, etc si vor intra si ei in randul lumii. Plus ca le dai o sansa la a accesa fonduri europene.

    Dar in halul asta, cu TVA 24%, ii condamni la saracie si evaziune pe toti aia mici.
    Desigur, unii chiar merita! Joi m-am intors dintr-o delegatie si intre Urziceni si Voluntari erau destui tarani care-si vindeau produsele la poarta, cu preturi asemanatoare cu cele din piatele din Bucuresti (2 lei kg pepene, 3.5 lei kg rosii, 4 lei kg de ardei gras, 2 lei kg vinete, etc).
    Incredibil! Aia la strada cer preturi cat aia din pietele de cartier! La sfarsit de luna iulie!
    Pai ala din piata se duce cu noaptea-n cap in en-gross sa aleaga marfa, sa fie printre primul pana se “face pretul”, da spaga la administratia pietei sa ia o taraba mai buna, iti pazeste marfa sa nu i-o fure tiganii, da spaga la politistul de la rutiera care il asteapta in zona, da spaga la ala cu controlul metrologic ca, deh, toti fura la cantar (daca-i intrebi de ultimul buletin metrologic al cantarului risti sa te ia la injuraturi) si cate si mai cate altele…

    Iar aia din Ialomita stau sub umbrela si vor preturi de piata de Bucuresti. Asta e, am preferat sa nu cumpar nimic ba chiar sa le reprosez ca mi-am pierdut timpul ca sa trag pe dreapta.

  24. 24 Karakas iulie 25, 2010 la 7:01 pm

    @Harabula, AN a spus in timpul emisiunii ca arta este un refugiu pentru dansul. Fiecare cu refugiul sau. Tu intre sanii doamnei Udrea, altii in arta.

  25. 25 Fragmentarium Politic iulie 25, 2010 la 7:27 pm

    Citesc o pololighie mestesugita despre pretinsa nefunctionalitate a socialismului (http://mariuscruceru.ro/2010/07/24/lectia-de-socialism/), care este un caz aproape clasic de manipulare prin specularea viciilor logicii formale. Forma in care este turnat acest logos este tocmai concluzia finala: Nu poti multiplica bogatia divizand-o ! Intamplator sau nu, aceasta este deviza nespusa si nescrisa, dar intens practicata a egoismului si lacomiei filosofiei neoliberale care ne-a adus in aceasta fundatura istorica (criza mondiala). Parca l-ar cita pe Milton Friedman (Scoala de la Chicago), vorbind despre economia de dreapta, neoliberala…

  26. 26 nastase iulie 25, 2010 la 9:31 pm

    florin m.

    este corecta observatia. Din pacate, intre atatea urgente, aceste intarzieri – pentru care imi cer scuze – sunt inevitabile.

  27. 27 Ghita Bizonu' iulie 25, 2010 la 9:32 pm

    florin m

    cei mai actuali dintre reprezetantii acestor scoli au vorbit si vorbesc mult despre un astfel de pericol in tarile asa zis democratice de azi, in care rolul din ce in ce mai important al statului se asociaza cu globalizarea fortata de acestea in vederea rostogolirii datoriilor suverane cu mai multa usurinta si a promovarii grupurilor de interese apropiate guvernelor

    scuzele mele unii e dastepti de bubuie …
    Scurt excurs istoric .
    Cand eram pusti , clasa medie americana se extindea ca umflata cu pompa sub atenta supravegehre a unui stat keynesist, carte tundea destul de agresiv “varfurile” … Erau la moda “managerii” si “revolutia” lor .. insi care puneau pe picoare afaceri colosale se multumeau “doar” cu salarii de cca 200.000 $ pe an si mureau fara sa fie milionari . ma rog era si epoca Jet Society care intr-o saptamana trecea de 2 ori Atlanticul … si chiar si noi de pe aici auzisem de ea ba chiar si de cativa dintre membrii ei … Cea mai scumpa masina cu pret de catalog era RR Silver Sahdow ce valora 22.000 $ iar visurile pustanilor (Miura) costa numa 20.000 , adica cam 20 ori 19 kile de aur . Nimeni nu se plangea de impozite si toti invidiau jet set si viata ei …
    Dupa 70 in Evropia de vest pana prin 80 societatea se ingrasa si ea , masinile se mai latesc, se mai lungesc , clasa medie se lateste si ea ….partidele comuniste raman cam fara musterii care migreaza spre socialisti si crestin democrati odata cu trecerea de la 2CV, VW 1200 , R4, NSU Prinz spre Passat , R18 , R 20 si 504/505 si se dedulceste la o a doua rezidenta – ca o mica observatie pana si in Huma Dimanche (extrem de accesibila 1,75 lei!) imobiliarele cresc si se face publicitate pentru apartamente in Cap Ferrat ,,,

    Vine apoi stagflatia si iesirea victorioasa a noului liberalism, revolutia conservatoare a lu Regan-Thatcher . Cica mare succes economic …. Creste numarul de milionari , duzina de miliardari devine cohorta , apar chiar si milardari europeni … aurul creste la “numa” 400 USD .uncia , clasa medie americana isi cam vede visul spulberat si se micsoreaza ….ce este bine ptr Hamerica nu mai este si ptr GM …. O leafa buna inainte vreme devine acum leafa aluia de vinde cremvursti pe strada ….In anii aia Deng zice ca pisica trebuie sa prinza sopareci si la naiba cu culoarea ei ca are de hranit 1 miliard de oameni si se inchid usine in SUA si se muta in China (Republica Populara ) iar prin 85 RPC devine o “economie socialista de piata” (adica socialismu este doar gargara din sedinte).. Si in SUA se face un film Japonia poate. Noi de ce nu ? Indutria evacueaza Angllia si doar niponii se straduie ca perfidu Albion sa nu devina un desert industrial .Capitalistii isi freaca bucurosi mainile , o leoata de imbecili fac propaganda ptr societata bazata pe servicii , muncitorii calificati devin vanzatori da mai ales agenti de paza ….iar avocatii cei-care-fac-economia- sa –mearga inventand tot soiul ded procese ( nu ai scris ca nu poti usca pisica in cuptoru cu microunde, naspa platesti 2 milioane ptr neglijenta si cruzime ! 1 milion ca nu ai scris pe punga de detergemt ca bebelusii nu pot fi spalati cu Ariel !!!). Ce e bine ptr America este bine ptr Honda …Ca si aici niponii se straduiesc in timp ce capitalu american “delocalizeaza” masiv spre coasta estica a Pacificului . Pana la urma decat sa te stradui sa tii in piata o afacere de 2—40 angajati mai bine vinzi si plasesi banii intr-un Trust Fond

    Prin 95 de vorbeste deja ca “clasa de mijloc” SOS ca Titanicu’ si ca un ins “mediu” munceste mai mult (cu cca 25-40%) ptr bani mai putini fata de 1970…
    Ross Perot pierde alegerile si este riduclizat desi vorbeste in clar : visul american moare. Sa discutam cat trebui sa platesc ca sa nu plateasca nepotul meu !! Da este prea .. depasit si ridicol
    Clinton are 2 mandate in care tine totusi deficitu sub control . Insa este atacat ca prea mult control trebuie libertati domnilor tovarasi capitalisti si iese Gicu Tufis baiatu lu Gigi Securistu car4 este ptr liberl;ism econo0moc , laisez faire samd si .. deficitu creste si iar creste precum Fat Frumos si propagandistii liberali urla bucurosi iata cresterea, mai putin reglementari !! Mai multi miliardari da va rog in 66-70 daca aveai 5 $ in buznar iti ajungeau ptr cheltuieli zilnice (suma recomandata , daca te jefuie sa nu zici ca te pagubeste si nici banditu sa nu se simta inselat si sa nu fie tentat sa te daruiasca c-o boaba de .38 su cateva de .22)

    Insa a nu se uita : si ca urmare a delocalizarilor deficitu comercial creste ! Lucartorul productiv este inlocuit de agentul de paza (iar vanzatorul de Ford se profileaza ptr Honda sau chiar Hyundai ), creste si datoria externa samd . Insa averile cresc si ele , miliardarii devin sute , milionarii milioane da dolaru nu mai e ce a fost ….Si companiile se intind si in domenii in care pana atunci erau de domeniul comun (local sau statal) si avem chiar si Blackwater care privatizeaza razboiul . A sa nu uit avem si ENRON si a sa contabilitate creativa …

    Florine , cum sa-ti zic cele de mai de sus le poti verifica daca cauti colectii de presa vechi … ba o sa constati ca am si scapari . Insa ti-ar lua timp.
    Insa ce se plang acu libertarienii este urmarea fireasca a cererilor lor .
    “Globalizarea fortata” nu putea avea loc fara slabirea controlului statului sau mai rau a complictatii sale . A incurajat “delocalizarile” spre zone cu salarii scazute . Unii au castigat gros, insa per total societatea a pierdut . Mai multi miliardari, milioane de milionari si clasa medie dupa cum zicea Lenin . Si moneda .. ei da moneda erodata (cand ma uit la 5th gear si aia zic masina accesibila la 10000 punds ma apuca ameteala – acu 40 de ani era pretul unui Bentley iar cu 2000 cumpari un Jaguar E !!! E ul era alta obsesie a pustanilor in anii 60). Statul a fost complice in uschirea in paradisuri fiscale ….
    “Rostogolirea datoriilor suverane” este normala – daca incasezi mai putin din impozite (ca urmare a delocalizarilor!) de undeva trebuie sa pui. In plus o parte a datoriei suverane se duce la unele firme – sa zicem Blackwater. Plus clientii traditionali – Boieng . Lochheed, Martin Marieta , IBM .. (hm.. poa ai auzit ca de fapt Internetul a cazut in domeniul civil el fiind dezvoltat la cererea Pentagonului ca sa fie sistem de comunicatii militar. Pana la urma NET ul a cazut in dom,eniul civil si Pentagonul a cumparat RITA. Io am banuiala ca acu Pentagonul are 2 sisteme –ala militar si asta de ne jucam si noi)). Plus ca unii dinre marii latari ai libertarismului cumpara si ei bonuri de tezaur …Sau daca mai dai la Goldman Sachs & complicii 700 mld .. ca sa-i “ajuti” .. care Goldman cerea libera.lizare ca stie el mai bgine ce face ( a stiut !!)
    “Promovarii grupurilor de interese apropiate guvernelor”. Si aia de la Mises de cine crezi ca sunt platiti ? A cui interese le promoveaza ? Ale lu Gerge Buffalo ori a lu John Bull ori Jean leBufflet ? Sau ale lu Goldman Sachs, Soros & complicii ? Ca atunci cand scriu ei despre “tarile asa zis democratice de azi” se refera la o singura cestie : dreptul de a specula in defavoarea majoritatii concetatenilor lor , dreptul de a se imbogati in defavoarea altora dupa sistemul camatariei galitiene . Si trebuie sa intelegi “resursa” cea mai la indemana este impozitul ridicat de la cetateni . Care poate fi folosit in interese generale ale societatii sau in intrese particulare ale Marilor Fermieri.
    Gagii aia avertizeaza asupra pericolului pe care ei il pregatesc . Si fiindca nu esti primul care zice ca iesirea poa fi un razboi inseamna ca deja ei pregatesc asa ceva (un ultim jaf homeric asupra fianteleor statelor lor si in final motivatia de anulare a datorilor , adica sa jefuiasca pe alti creditori)

  28. 28 florin m. iulie 25, 2010 la 11:23 pm

    Ghita Bizonu

    O sa-mi ia ceva timp sa citesc si recitesc ceea ce ai scris aici. Dar o sa revin.

  29. 29 lupi iulie 26, 2010 la 3:03 am

    @ Ghita Bizonu -Mama, da’ esti bazat , frate !!Insa , ai gresit interlocutoru’, asta [florin m.] e un basist , mai mult ce sa-tzi spun, am spus totul !! Asta , daca-i vine baseaua in casa , ii mananca mancarea, f..te nevasta si i se kk si pe covor , e Nirvana pentru el !! O sa-tzi scriu ce-am vazut eu aci in englezia : sute de locatzii industriale in paragina, zeci de colectzionari de scrap si de dezmembratori de masini,zeci de hectare de masini second-hand ,la pretzuri mai mari de 5-6000 de pounds[ dementza totala], masini noi de duzina ce sar de 12-14000 £ ,sute de ,,capre cu trei iezi” ce n-au schimbat prefixu [ teens], ca le da guvernu’ in jur de 1000 de vitzel[ied]pe luna , milioane de metripatratzi [adica scuer-feets sau cum dracu s'o scrie] TO LET[ adica de inchiriat], fie birouri fie spatzii industriale!!!Am lucrat vreo 5 saptamani intr-o fabrica ,DANA …., la demontat si curatzat masini , o intreaga sectzie demontata si vanduta in India iar productzia delocalizata in Mexic.Fabrica o infiintzat-o unu’ Charles Dana in 1938 , a ajuns americana si acum au mai ramas fo’ 10-12 muncitori ce lucra’ pentru Porche[ e o fabrica de piese auto]. Cred ca peste 1000 de containere cu piese auto in stoc, unele si din 2002, majoritatea o sa le dea la fier vechi. Din 150 de muncitori au mai ramas , cu sefi , fo’15!!!Am discutat cu ei, unu’ de 56 de ani , dupa 37 de ani in fabrica, n-a plecat cu aialaltzi , a mai ramas temporar alea cateva saptamani , cu noi.Iese la pensie la 67 sau poate 65, cred ca n-am retzinut exact,o zis ca doar la paza daca o mai gasi sa lucre , daca nu se duce-n Cornwall[!] ,unde si-a cumparat o mica ferma si-o sa stea acolo ca-n Birmingham n-ai cum sa stai fara sa ai job , cat de englez ai fi !! Mama si ce masini aveau, cica pe una de-aia – OERLICON,OKUMA, ,luau aia si 200-400 mii de pounds !!In pavilionu’ ,, administrativ, unde face curatzenie firma la care lucrez, un intreg etaj de birocratzi a disparut subit [birocratzii , nu etaju'], si-a mai ramas o cladire de sefi de sefi, unu’ mi l-a aratat – asta are peste 60000 de pounds pe an, zice , si cand era operator la masina era un chiulau de frunte !! I-am zis si eu ca si la noi ,unu cand era la scoala fuma in buda si fugea de profesori si-a ajuns presedinte da’ nu cred ca asta l-a ,,consolat” prea tare !! La scoala astia se duc , s-au dus pana vineri 23 , nu ca la romanica , la 15 iunie tovii si tovaraselele profesoare cu ce are fiecare la soare , da nu stiu daca invatza ceva la scoala aia, daca n-ar avea uniforma- da , au uniforma, nu le pute nici lor nici parintzilor, uniforma-nici n-ai sti ca sunt scolari !! Baietzi sunt ca la noi da fetele, dumnezeule, pacatu’ scrie pe chipul lor!! Scria un dobitoc pe site-ul Ratalitatzii tv. , cand era cu fotbalul, ca englezii iubesc mai mult fotbalul ca ,,baby” lor is urate !!! Sunt destule urate da’ eu n-am vazut atatea ,,frumusetzi” in romanica in 50 si de ani catzi am cate am vazut in astea 5 luni de cand sun aci! Si una din 8 a fost gravida , cel putzin o data , itzi dau dintr-un ziar -,, one in 8 teenage girls gets pregnant ”, cica mai ales din cauza ca,,their teachers found the subject embarrasing”!!!.Asta e viitorul omenirii , nene, noi suntem istorie , asa ca nu te mai chinui degeaba sa-i faci educatzie unuia ca ,,florin m.”.In rest ,,aprob pozitiv” tot ce i-ai scris nemuriciului !!.

  30. 30 Ghita Bizonu' iulie 26, 2010 la 3:48 pm

    florin m
    Se pare ca nu te temi de ridicol .. imi recomanzi .. ce? Lectura ?! Ai impresia ca sunt unul care s-a multumit doar cu ce nu a invatat la scoala?! Evaluarile mele “pripite” au ceva in spate … lecturi, documente, presa, memorie, experienta traita …
    Si daca este “pripita” oare chiar crezi ca soziale Marktwirtschaft era doar liberalism “clasic” tip Gladstone? Acel soziale era doar pro forma ?! Esenta capitalismului german este si aceasata dimensiune sociala ce il deosebeste de cel anglo-saxon. Asa ca acel sozial este chiar si social … fata de aberatiile “revolutionare” de azi care exclud socialul in numele “libertatilor”. O da si “libertatea” asta atat de cantata .. am mai intalnit-o cand eram tanar … la fel de isterica insa atunci gauchista …care detesta partidele comuniste ca fiind nitel prea burgheze …
    Si cum ti se pare, ca tu ai scris un final posibil este socialismul, cu un alt final anuntat, sau razboiul, daca oamenii nu reusesc nimic inainte. Desigur, este o teorie, dar merita atentie. ? Scuze mie mi se pare nebunie furioasa in ce priveste socialismul , persistenta leninist-satlinista in ce priveste razboiul si da sunt de acord ca trebe sa li se acorde atentie. In stabilimente specializate ptr bolnavi mintal!!
    Si daca este vorba de lectura .. ce m-a amuzat cel mai mult in materialul indicat este ca am gasit cestii din astea din plin in urma cu vreo 40 de ani .. Iti las tie placerea sa ghicesti la ce materie . Iar daca cei mai actuali dintre reprezetantii acestor scoli au vorbit si vorbesc mult despre un astfel de pericol in tarile asa zis democratice de azi, apai nu-s noi decat ptr cei care sunt ori prea tineri ori nu au destule informatii … Oricum este o critica extrem de revolutionar-comunista ….ia zi si acestea au fost prezise cu precizie de catre Mises? Da ceva remedii a reusit sa prescrie ?!
    Si asa la mica barfa crezi ca numa liberalismul este responsabil de evolutia economica a Germaniei ?! Mostenirea industriala si planul Marshal chiar nu au avut nici un rol ?! Nici conjunctura mondiala ?!

  31. 31 florin m. iulie 27, 2010 la 9:46 am

    Nu gasesc nimic ridicol in recomandarea de a citi cu atentie acele lucrari pe care le critici.

  32. 32 Ghita Bizonu' iulie 27, 2010 la 10:38 am

    florin m.

    nu te-ai prins.. nu ma leg de acele lucrari ci de interpretarile TALE .
    na uite auzeam pe ala .. cica canlist politic si profesor Cristian Parvulescu care ma face sa ma scarpin dupa ceafa a mirare.. Cica UE a fost pusa la cale ptr spiritualizarea grabnitelor fiindca fondatorii considerau Statele ca fiind rsponsabile de razboi . Si acu mai este de acord ca UDMR trebe mereu sa fie la gubernare ca sa samd … Scuze juma e propaganda comunista “clasica” , 1/3 stangistm si restu idiotie pura …

  33. 33 cristi iulie 30, 2010 la 4:14 pm

    totusi exista,un subiect ce trebuie explicat pe intelesul alegatorilor.De unde provine ideologia CAPITALIZARII TOTALITARE, din sec.xx,de care insusi lui STALIN ii era frica la o event. rupere a lant. comunist,si de intrare a vest in est!ASTA DIN CAUZA CELOR DOUA TIPURI DE CONCEPTTIE A IDII DE TOTALITARISM. Cel Marxist si cel Leninist,pe care fascistii lau folosit pe cel marcsist iar comunistii pe cel leninist.D_STRA d-le NASTASE trebuie sa explicati si acele pcte comune,ale celor doua in stat. secretele, puterea economica,juridica,etc.toate unui partit si unui conducator,situatie in care ne indreptam, daca nu se intervine.MULTUMESC

  34. 34 cristi august 2, 2010 la 3:14 pm

    domnul tokes vorbeste de sfinta evanghelie? hunii au fost un popor migrator!


Lasă un răspuns

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s






Arhiva


Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 4,371 other followers