„Statul de drept în România este în pericol”

Ieri, in aceeasi zi in care Comisia Europeana distribuia Raportul privind dezastrul produs in justitia din Romania de interventiile politice ale lui Basescu si ale oamenilor sai in sistemul judiciar, Victor Ponta transmitea, in numele PSD, o scrisoare ambasadorilor UE la Bucuresti, aratand ca statul de drept, in tara noastra, este in pericol.

Nu stiu daca ati avut vreme sa vedeti textul scrisorii si de aceea o reproduc in acest post ( ca sa cititi textul complet al scrisorii, folositi linkul) :

PSD atrage atenţia ambasadorilor: “Statul de drept în România este în pericol”

Astăzi, 20 iulie, liderul Partidul Social Democrat, domnul Victor Ponta, a transmis o scrisoare către cele mai importante ambasade din România, în care a prezentat ameninţările pe care actuala putere le conturează la adresa statului de drept în România.

Scrisoarea reprezintă un semnal de alarmă, care constată “presiunea sistematică a actualei puteri asupra statului de drept, având ca rezultat încălcarea Constituţiei României”. În acest document sunt enumerate şi argumentate mai multe fapte şi fenomene care contribuie la încălcarea principiilor democratice, la la subminarea mecanismelor democratice şi la disfuncţionalitatea statului de drept în ansamblu. În contextul raportului pe justiţie întocmit de către Comisia Europeană, în care se remarcă de asemenea derapaje îngrijorătoare, acest demers de informare reciprocă este cu atât mai necesar.

Fenomenele principale semnalate în această scrisoare sunt următoarele:

  1. Guvernul Emil Boc a adoptat în mod sistematic acte neconstituţionale. În mod repetat, şi pentru subiecte extrem de grave (precum tentativa reducerii pensiilor), acest comportament arată o voinţă politică ce supune judecătorii constituţionali la teste tot mai numeroase.
    1. Abuzul de putere al majorităţii parlamentare, care nu mai ţine cont nici de legi, nici de proceduri şi nici de cutume, în tentativa sa de a-şi impune unilateral voinţa. Efectul este o politizare fără precedent a tuturor instituţiilor, precum şi un control al tuturor acestor instituţii.
    2. Restrângerea nejustificată a drepturilor cetăţeneşti, ca pretext folosit în mod abuziv pentru a justifica măsuri sociale fără precedent.
    3. Atacurile sistematice la adresa mass-media, care au devenit o practică obişnuită atât pentru preşedintele Băsescu, cât şi pentru partidul de guvernământ, prin instituţiile pe care le controlează.
    4. Concentrarea în mod nedemocratic a puterii în mâinile Preşedintelui României, şi utilizarea abuzivă a acesteia, fapt evident prin controlul efectiv asupra Guvernului, dar chiar şi asupra Parlamentului (prin intermediul majorităţii pe care o controlează).
    5. Implicarea directă a Preşedintelui României în conducerea unui partid politic, în pofida prevederilor Constituţiei.

Concluzia care se impune în urma analizei celor sase tipuri de presiuni asupra statului de drept este indubitabilă: România păstrează (încă) aparenţele unui stat democratic, dar modul de funcţionare al actualei puteri este specific regimurilor autoritare, în care spiritul legilor nu este respectat, opoziţia este hărţuită şi slăbită prin migraţie parlamentară, iar presa critică se află sub constrângeri de natură fiscală, administrative şi politice. În faţa unei situaţii de criză a democraţiei în România, Partidul Social Democrat solicită cu deplină responsabilitate suportul statelor membre ale Uniunii Europene, pentru a proteja statul de drept din România.

Biroul de Presa al PSD

20 iulie 2010

41 Răspunsuri to “„Statul de drept în România este în pericol””


  1. 1 minidimension iulie 21, 2010 la 2:08 pm

    solutia???va spun eu ANTICIPATE URGENT!!!!!!!

  2. 2 mirela iulie 21, 2010 la 2:14 pm

    Acelasi lucru se intampla si aici in Italia unde locuiesc in acest moment.Nu stiu daca chiar dei de la UE pot fii prea mult interesati pentru ca si aici se discuta aceleasi lucruri de ani buni si pana acum nu s-a rezolvat nimic nici din punctul de vedere al politicii interne si nici de la ministrii Ue care stiu bine ce se intampla si aici nu numai in Romania.Macar de scrisoarea lui Ponta ar avea ecou…

  3. 3 Harabula iulie 21, 2010 la 2:22 pm

    Sper sa tin minte ca peste cateva zile, sau saptamani, sa-l intreb pe domnul Nastase despre efectul acestei scrisori.
    As vrea sa vad o atitudine, un gest, o reactie, din care care sa reiasa ca scrisoarea a fost citita.

  4. 4 virgil iulie 21, 2010 la 2:25 pm

    ma intreb daca un comunicat similar ar fi putut fi facut sa zicem prin 2003 si de actuala putere fata de actuala opozitie? se regasesc anumite practici?
    Ok, timpul a trecut, ne-am mai perfectionat, a venit si criza. Dar ramane intrebarea- ce ati facut cand ati putut, dle Nastase, ca cei de acum sa nu faca aceste lucruri?
    Ce ati facut atunci cand ati putut ca oamenii sa aleaga alti conducatori? Vizite SOV, mici “sicane” adresate lui TB atunci primar al capitalei, etc. Chiar e atat de greu de acceptat partea Dvs de vina? Nu e mai corect sa incepem cu vina NOASTRA mai intai- ca e mai usor de corectat sau ne-repetat.

  5. 5 plano10 iulie 21, 2010 la 2:36 pm

    Base, luat la ochi de UE pentru nerespectarea conditiilor politice de aderare, se ascunde sub poalele ANI de unde, privind in sus, maraie la toti cei care indraznesc sa spuna ca este o femeie de moravuri usoare.

  6. 6 Karakas iulie 21, 2010 la 2:46 pm

    Ca un populist veritabil, Isarescu da lectii romanilor: ‘Banii nu pică din cer’, spune el. Ba pentru romani banul daca nu pica din cer, pica din contracte cu statul, cu partidul stat, sau din alte invirteli. Dar pica !

    Cumva, in ultimul timp, dl Isarescu este din ce in ce mai desprins de cultura romana. Cred ca i se trage de la desele intilniri ferite de ochii presei cu bancherii straini. A uitat zicala neaosa: “Hotul neprins-negustor cinstit!” Asta e cultura romaneasca altoita pe copacul capitalist, degeaba se screme dl Isarescu cu imbolduri morale. Atita timp cit sistemul capitalist nu se va schimba, oamenii de rind vor cauta prosperitatea pe orice usa se deschide, iar atunci cind e incuiata o vor forta. Pentru ca profitul cu orice pret, la fel ca si lupta pentru supravietuire in jungla capitalista, nu a luat lectii e morala si nici nu are cei 7 ani de-acasa.

  7. 7 Dragos iulie 21, 2010 la 3:01 pm

    RIDÍCOL, -Ă, ridicoli, -e, adj. 1. Care stârnește râsul sau batjocura; caraghios. ♦ (Substantivat, n.) Ceea ce este vrednic de râs, de batjocură; aspect caraghios, absurd. 2. (Despre sume de bani, cifre etc.) Foarte mic; neînsemnat, derizoriu. [Var.: ridícul, -ă adj.] – Din it. ridicolo, fr. ridicule, lat. ridiculus.

  8. 8 Fragmentarium Politic iulie 21, 2010 la 3:14 pm

    Scrisoarea este binevenita, cineva trebuie sa avertizeze (cel putin pentru istorie !), dar sunt sceptic ca aceasta va avea vreun ecou la nivelul statelor UE. Pe TB nu-l intereseaza caile si cararile europene, el priveste mult mai departe, in zare, peste UE (cred ca la a patra cale, daca le-am retinut sau numarat bine !) si atata timp cat se va bucura de verdele transatlantic nimic nu-l va zdruncina din ale lui (unii ambasadori am observat ca-i ridica mereu mingea la fileu).

  9. 9 Odin iulie 21, 2010 la 3:21 pm

    Are dreptate domnul Ponta. Regimul democratic din Romania este in pericol. Veste buna de fapt. Poate va fi inlocuit de unul nedemocratic respirabil. Domnul Ponta stie ca democratia este un apendice pus doctrinei natiunilor ca sa dea fraierilor senzatia ca ei decid. Induiosator cata grija are domnul Ponta de noi. E clar, ne-am gasit avocat.
    Sper ca s-a trimis prin curier rapid? Poate mai prinde pe cineva. N-or fi fugit toti panicati de represaliile regimului opresiv.

  10. 10 Karakas iulie 21, 2010 la 3:28 pm

    Si totusi, in ciuda deviatiilor semnificative de la statul democratic, in sensul clasic al democratiei Occidentale, Romania portocalie e sprijinita de SUA, prin interventiile Ambasadorului ( Executiv ?) al SUA la Bucuresti. Cu siguranta, orice om care se documenteaza, isi pune legitim intrebarea: “de ce SUA, prin vocea ambasadorului sau, nu doreste ca ANI sa fie supusa controlului Parlamentului sau Guvernului?”. Din cite stiu, in SUA exista The Office of Government Ethics (OGE), care este parte a puterii executive:

    http://www.usoge.gov/about/background_mission.aspx

  11. 11 Harabula iulie 21, 2010 la 3:42 pm

    Am parcurs documentul in cauza.
    Se vede ca, pentru a fi politician iti trebuie aptitudini speciale.
    Domnul ponta incrimineaza OUG nr.37 din 22 aprilie 2009 care ar politiza administratia, uitand ca atunci facea parte din guvern.
    Or fi find ambasadorii astia atat de neinformati?
    Este ciudat ca “abuzurile majoritatii” se refera la sinecuri.
    Cand vine vorba de “fonctii” care va sa zica, “Pana aici, monşer!”

  12. 12 Marcus iulie 21, 2010 la 3:45 pm

    @Fragmentarium Politic: toate bune si frumoase si intr-adevar Administratia Obama in frunte cu presedintele american se dovedesc niste sustinatori fanatici ai basescului. Domnu’ sau doamna, care va ascundeti sub acest nick, dvs. chiar credeti ca un presedinte care la al doilea mandat numara in agenda sa de lucru intalniri DOAR cu presedintele Albaniei, Lituaniei, Goergiei, autoritatii palestiniene si aproximativ cam atat, reprezinta o chestie care a primit unde verde de peste Ocean? Hai sa fim seriosi! In ceea ce priveste ecoul scrisorii la nivelul statelor UE, dvs. pe ce planeta traiti? Pai, nici nu mai este nevoie de asa ceva, inca din primul mandat alde administratia Basescu este pusa la carantina de respectivele state, iar Raportul de ieri confirma esecul total al acestuia in realtiile cu partenerii europeni. Totusi trebuie sa va remarc priceperea in analiza relatiilor externe ale Romaniei, aureolate si aduse la “succesuri” diplomatice exceptionale de sprijinul Amdinistratiei Obama acordat neconditionat Basescului. Sincer sa fiu mi-ati facut ziua.
    sa fiti iubit (a)
    marcus

  13. 13 Marcus iulie 21, 2010 la 3:46 pm

    @Odin, Odin, vai de noi, neamule! Noroc ca mimezi un oarece simt al umorului, ca altufel…
    sa fii iubit
    marcus

  14. 14 Al iulie 21, 2010 la 3:56 pm

    [{ Buna ziua!Asa este domnule Adrian Nastase,dar.....nu de ieri,de azi,ci.........din noiembrie-dec. 2008,ba .......,chiar din anul 2005,cand ..unii romani,insi"si-au ales ,,conducatorul iubit".Le urez acum,,Sa traiti bineeeeee!"[ian. 2009 _T.B.,ori_ B.T.]}

  15. 15 Doru Coarna iulie 21, 2010 la 4:40 pm

    Dle Nastase,

    Recunosc ca, desi am fost dezamagit la alegerea lui Ponta (mai mult din cauza retragerii Dvs), acum imi place sa vad ca acesta incepe sa prinda carne pe el. Ati avut dreptate si -sincer!- probati a fi un maestru intr-ale optiunii.

    Totusi, nu era mai bine ca adresand acea scrisoare publica CSAT-ului acum, in anexa la scrisoarea pentru ambasadori si cancelarii, parca prea circumstantiala, sa fi existat si “proba”, adica un raspuns sintetic dar straveziu?

  16. 16 Doru Coarna iulie 21, 2010 la 4:43 pm

    @ Karakas,

    pai ce a gresit Isarescu afirmand ca “banii nu pica din cer”?

    A uitat doar sa precizeze ca ei, banii, stau in cer, nu cad niciodata! O simpla omisiune…

  17. 17 Doru Coarna iulie 21, 2010 la 4:47 pm

    Virgil,

    Sigur nu dl Nastase l-a votat pe Basescu si nu poate fi acuzat ca nu l-a sicanat destul…

  18. 18 Doru Coarna iulie 21, 2010 la 4:50 pm

    Harabula,

    la asa ceva nu se reactioneaza ci se schimba atitudinile…

  19. 19 florin m. iulie 21, 2010 la 5:11 pm

    Dl Ponta si PSD ul sunt, se pare, demni continuatori ai celor care s-au plans si in trecut pe la cancelariile straine pentru propria neputinta, atunci cand se aflau de partea gresita a usii de la baie, desigur. Mie personal mi se pare un gest urat, fara a mai mentiona si inutil. Daca democratia este cea care este in pericol, dl Ponta si politicienii care cred asta, au recursul la populatie prin mecanismul alegerilor anticipate. Sa fie oare mult trambitata incredere in poporul roman doar o replica de opereta, totusi? O fi Basescu hot, dar nu poate fura mai mult de 0,5-1%, iar explicatia pentru restul trebuie, totusi, cautata in alta parte, nu-i asa?
    Asta ca sa nu mai zic ca votul Curtii Constitutionale este o palida referinta, in acest caz, atat datorita rezultatului la limita, cat mai ales discutabilitatii evidente a argumentelor juridice, subtiri ca niste fire de paianjen. Raul produs principiilor de drept, pe termen lung, este important, in opinia mea, mai rar am putut observa atata subiectivism in pozitia unor magistrati, justificat fara indoiala de afectarea propriilor interese.
    Daca noi, populatia Romaniei, nu avem destula maturitate pentru a stapani mecanismele democratice si a tine in frau excesele detinatorilor puterii, este timpul sa o recunoastem, si daca tot ne adresam cancelariilor straine, hai sa mai cerem odata un rege, sau un presedinte, in acest caz, cu putere de rege. Dar eu as propune un chinez, Europa are problemele ei, azi…

  20. 20 Spiridus iulie 21, 2010 la 5:38 pm

    La situatia actuala a contribuit si PSD-ul, chiar daca prin inactiune.
    Dar, stiti cum e!, se pedepsesc si inactiunile, daca trebuia sa actionezi.

    Concret: la ultimele alegeri ati fost total depasiti – nici candidat, nici echipa, nici organizare, nimic din ce au avut adversarii. O victorie pe care trebuia s-o culegeti, doar nefacand greseli. Nu ati stiut, nu ati vrut (unii PSD-isti cred ca, intr-adevar, nu au dorit!) etc. etc.

    Momentul reclamatiei catre UE nu este propice. Europenii au alte urgente acum, Romania trebuie sa-si rezolve singura problemele. Pariez ca nu va exista nici o reactie de fond, maximum una formala, care nu va zice nimic.

    Solutia e la noi. Dar nu sunt convins ca o vom gasi prea usor.

  21. 21 Sanepid iulie 21, 2010 la 6:52 pm

    Mai sunt necesare 8 voturi…de acord…si apoi?? 1) Aparatul de persuasiune al partidului functioneaza? 2) Ce ar fi ca, intre cei 8 convinsi sa se afle un nume mare din PD-l, de ex. Blaga (care are o imagine nu tocmai naspa si ar trage dupa el nu 8, ci mult mai multe voturi). 3) Sunt naiv??????????

  22. 22 Harabula iulie 21, 2010 la 7:05 pm

    Este clar ca PSD nu vrea sa-si asume raspunderea pentru modul in care a votat Legea ANI.
    Raportul Comisiei Europene critica dur amendamentele Parlamentului la Legea ANI. Amendamente votate de PSD cu complicitatea unor parlamentari ai puterii.
    Scrisoarea domnului Ponta nu face altceva decat sa deturneze discutia de la fondul problemei.
    Domnul Severin o ia pe alta cale. El spune ca Raportul “este un simplu exercitiu birocratic pe care nimeni nu mai reuseste sa-l stopeze”

    Daca o luam dupa declaratiile politicienilor, toti sunt de acord ca Justitia nu-si indeplineste rolul. Si puterea si opozitia critica Justitia.

    Totusi daca facem o statistica a cazurilor mai mediatizate vedem ca Justitia a actionat impotriva actualei puteri. C-or fi vinovati, ca n-or fi vinovati, nu prea vedem corupti la puscarie.
    Insusi domnul Ponta spune ca multe acte normative emise de Boc au fost infirmate de Curtea Constitutionala. Atunci cum naiba mai influenteaza actuala putere Justitia?

    Pe mine ma mira militantismul orb al unor marunti activisti de partid (inclusiv de pe acest blog), pentru obscurizarea averilor demnitarilor. E adevarat ca in ranita fiecarui pesedist zace bastonul de ministru, dar macar din motive electorale ar trebui sa militeze pentru transparenta averilor. Sau probabil si-au facut de pe acum planuri de imbogatire.

  23. 23 Harabula iulie 21, 2010 la 7:35 pm

    Ce s-a intamplat cu Jurnalul National?
    Stiam ca in fiecare miercuri domnul Nastase are cate un articol.
    L-am cautat, dar am gasit “Jurnalul” cu semnatarii obisnuiti, fara Nastase.

  24. 24 nic iulie 21, 2010 la 8:39 pm

    Si cam ce anume spera domnul Ponta sa obtina de la aceasta scrisoare? La ce sa ne asteptam?

  25. 25 Ghita Bizonu' iulie 21, 2010 la 9:21 pm

    Si ce credeti ca le pasa ?
    Nu mai pot aia de dimacratia din Romania ! ca altfel nu ar cere ca ANI sa confiste averile ( puilor nu am nici impotriva trecerii la stat a averilor dobandite pe cai mai putin legale .. insa as dori respectarea normelor si in aceats privinta !) Plus ca iai is fascinati de mme Macovei care le are cu democratia mai putin decat plt adj Cerbiceanu ….Aia chiar crd ca un regim basesc este o fericire ….

  26. 26 the_engineer iulie 21, 2010 la 9:36 pm

    model de democratie

    -vot pe liste (proportional)
    - 3 % pentru intrarea in parlament
    - reducerea la cel putin jumatate a numarului de semnaturi necesare pentru diversele tipuri de candidaturi
    - parlament cu 2 camere
    -republica parlamentara

    ==> restu e vrajeala si protectionsim pentru anumite grupuri de interese.
    sa nu mai aud de vot uninominal unde castigatorul ia tot. Aici e vorba de repezentarea oamenilor s dreptul lor de gasi o exprimare in parlament si nu de poker.
    Si in nici un caz sa nu se introduca votul obligatoriu ca pe timpul lui Ceausescu.

    M-am gandit si la ceva distractiv ca maxima:
    “Si Ceausescu ar fi fost PDL-ist”

  27. 27 ion iulie 21, 2010 la 9:47 pm

    Si ne mai miram de ceea ce se scrie prin presa straina!Pai cum altfel,din moment ce avem paraciosi la “Inalta poarta”? Mai bine ati face ceva pentru tara asta aici,acasa! Bunaoara,sa fi lasat Lg.ANI in forma pe care a avut-o inainte de a fi ciopartita de Frunda si Verestoy si apoi semnata de PSD-isti si PNL-isti.

  28. 28 Pali iulie 21, 2010 la 10:09 pm

    Stimate Domnule Adrian Nastase ! La Mures figura Ponta-Dragnea a lasat doar un gust amar in gura celor care l-au sprijinit la Congres.Adica cei care au fost alatur de el ( cred ca, stiti cine si cati ) acum sunt trasi pe linie moarta ! Eu cred ca, acesti oameni NU o sa mai faca campanie pentru PSD sau o sa faca doar asa de forma .Din cate stiu eu sunt mai multe organizatii care au asteptat altceva de la tinarul Presedinte Ponta si sunt tot atit de dezamagiti precum cei din Mures ! De ce spun aceste chestiuni ? Sincer ? Pentru ca, vad cum se duce de ripa munca noastra a celor care am construit in aceasta organizatie iar acum stau si se uita cum se apropie alegerile pe care in acest mod o sa le piarda iarasi partidele din opozitie.Scrisoarea cred ca, o sa treaca neobservat;cele mentionate in scrisoare sunt arhicunoscute de cei din exterior. De altceva avem nevoie zic eu nu de un scrib,

    ,…de exemplu de un presedinte al PSD cu COLOANA VERTEBRALA,…dar nu cu o coloana din PLASTILINA ( am avut unul si am vazut cate parale a facut )

  29. 29 Karakas iulie 21, 2010 la 10:11 pm

    Harabula: “E adevarat ca in ranita fiecarui pesedist zace bastonul de ministru, dar macar din motive electorale ar trebui sa militeze pentru transparenta averilor”

    Mai Harabula, insisti ca o placa stricata. Nu cred ca e vreun om de bun simt care sa lupte impotriva transparentei, in speta a declaratiilor de avere ale politicienilor. Dar asta nu inseamna ca trebuie sa acceptam orice institutie cu care ne ploconeste Mesterita Macovei, care nu se supune nici unei puteri in stat si care incalca drepturile omului, asa cum sunt ele stipulate in conventiile europene si internationale. Asa ca, ciocu’ mic la capitolul asta, nu ai prezentat argumente credibile.

  30. 30 ELMMAR iulie 21, 2010 la 11:31 pm

    @ Odin

    Esti cu pluta?

  31. 31 Doru Coarna iulie 22, 2010 la 6:19 am

    Dragi colegi pseudo-pedelisti,

    Scrisoarea lui Ponta este binevenita pentru ca ambasadorii o vor trimite la MAE-ele lor, care o vor pune pe masa cabinetului. De regula, prima intrebare a PM este “ce-i cu asta?”, si tot de regula, nimeni nu stie sa raspunda, si atunci PM ordona o analiza, adica 3 baieti de la MAE se apuca sa scoata un document in care sunt puse toate negru pe alb si la un loc, astfel ca PM vede brusc imaginea de ansamblu, are revelatia si isi modifica atitudinea fata de mincinosii de la Bucuresti. Deci nu va iesi nimeni la vreo tribuna sa infiereza regimul de la Bucuresti, fata de care, insa, toti vor deveni mai circumspecti. Cum toti liderii stiu ca nu e nicio legatura intre englezul Jim si regina Marii Britanii, la fel vor considera ca nu e nicio legatura intre romanul Gheorghe si Basescu sau Boc. Deci atitudinea lor devine automat mai aspra fata de guvernantii romani, si mai catifelata fata de bietii romani. QED.

    Cand esti in UE nu este nimic antipatriotic daca arati adevarul.
    Madam Macovei raporta insa eronat pentru a obtine suportul UE prin care B\ sa-si atinga scopurile lui politice, deci era o alta mancare de peste imputit ce urmarea asigurarea imaginii favorabile in vest pentru presingul prin justitie si prin alte institutii ale statului impotriva adversarilor politici ai lui Basescu. Ceea ce s-a si intamplat.

    Ideea finala este ca modificandu-se atitudinile cabinetelor europene, bancile alea de la ei de care se roaga acum Boc luandu-l de mana pe Isarescu, vor refuza sa mai sponsorizeze guvernul deturnant al lui Basescu si implicit clientela pdl. Si iarasi QED!

    Alternativa ar fi guvernul Boc 17 si pres. Basescu 3,14…

  32. 32 Criticos iulie 22, 2010 la 6:51 am

    Nu salut ideea. Pe la Bruxelles ca şi în marile capitale democraţia şi statul de drept sunt vorbe scoase la purtare când e oportun, când există vreun interes de natură economică. Îmi pare că mai ales ambasadorul SUA e chiar foarte dornic să se implice mult peste limitele funcţiei sale în problemele ţării. Şi-mi mai aduc aminte de baroneasa englezoaică şi de infectul macaronar prieten personal al madamei Votcă.

  33. 33 Odin iulie 22, 2010 la 8:40 am

    @Marcus
    Nu-ti fa griji. Eu si prostia mea ne aflam intr-o relatie excelenta. Trebuie sa te simpatizez mult ca sa renunt la ea pentru tine. Doar cu o apreciere superioara in ceea ce ma priveste e greu.

    @Elmmar
    Locuiesc intr-un oras bine indiguit. In plus, reducerea de 25% si tanguirile PSD nu ma ating.

  34. 34 elena iulie 22, 2010 la 9:51 am

    ideea nu e rea dar am o idee pe care vreau sa v-o spun : curatati partidul de cozile de topor. in special in zona Ardealului adica la Cluj sint o gramada care servesc interesele pdl nu ale psd nu inteleg de ce nu luati masuri pt eliminarea lor altfel la urmatoarele alegeri veti obtine iarasi un scor rusinos. ma doare cind vad cite deservicii v-au adus in trecut si nu s-a luat nici o masura de eliminare a persoanelor indezirabile

  35. 35 florin m. iulie 22, 2010 la 11:29 am

    the engineer

    In Belgia votul este obligatoriu. Anumite reguli luate separat, nu dovedesc ele insele nimic in legatura cu gradul de democratie.

  36. 36 minidimension iulie 22, 2010 la 12:29 pm

    domnilor nu cred ca stati in 8 voturi pt a fi anticipate.PDlul e constient ca nu va mai castiga alegerile,ACTIONATI in acest sens,sunteti ditamai partidu.Ce sa mai asteptam?? coliva??politichia e curva, 8 voturi e o nimica toata.Multa bafta si cu cat este mai devreme cu atat este mai bine pt tara noastra.Amu ce sa facem sa emigram toti??cine stinge lumina??Boc?
    ce trebuie sa fac eu ca sa va pot ajuta??

  37. 37 Pali iulie 22, 2010 la 12:59 pm

    @ elena

    Daca imi permiteti va raspund eu;pentru acelasi motiv ca si in Mures ! Noi NU CONTAM Stimata Doamna.

    In rest aveti perfecta dreptate !!!O sa vedeti acelasi scor PSD si la Cluj si la Mures ! ,…din pacate,…

  38. 38 Ghita Bizonu' iulie 22, 2010 la 6:13 pm

    Harabula

    iar delirezi .. tu in inalta-ti inteligenta cea multiscolita nu te gandesti decat la umplut ghiozdanu … si presuoui ca si altii au aceiasi conceptie despre viata .
    Eu am ceva contra pe motiv de principii de drept. Tu nu cunosti decat princpiu “driepti’!? ti -sa suit democratia la cap?!”
    Si cu rezulattele dubioase ale DNA .. pai ce sa-i faci Nutzu Biznitza a pus insi unu si unu care sa-i seveaca interesele de imagine .. au deschis doare care apoi nu mai stiu cum sa le faca uitate (ha ! in urma cu vreo 5 ani au deschis un dosar cu bratari dacice. Un infractor “credea” ca niste bratari sunt la gazda noastra. “Credea” – api si io crez ca de fapt raposatu Ioska avea dreptate – bratarile alea erau nitel cam false. Aurul era veitabil da nu manufactura – sezi bland au mai fost cazuri si in vest cand au fost falsificate monezi de aur .. aur veritabil da nu si moneda “rara”). Eu personal m-as mira daca DNA ar putea obtine o condamnare intr-un doasr imporatant ( daca incepi un doaar incepi prin a cerceta faptele – daca se egzista – nu sa faci conferinte de presa in care sa stabilesti incadrarea juridica inainte oricarei cercetari… Incadrarea vine dupa cercetare ). SI sa nu uit pe scumpa voastra Macovei .. in urma injocntiunilor ei au fost doasrea in care unicele probe de la dosar erau cateva taieturi din ziar (n articol de ziar poate fi inceputul unei anchete … porcuroru se autosesizeaza , intreaba dintai pe ziarist ce si cum , apoi verica el faptele si daca gaseste ceva … incepe cercetarea pr zisa . Insa un articol de ziar nu este o proba decat intr-un singur caz : ziarul si ziaristul sunt dati in judecata !!!)

  39. 39 ELMMAR iulie 22, 2010 la 9:35 pm

    @ Odin

    Asa, si?
    Sa te vaz cum o sa te descurci cat de curand cu atingerea propriilor tanguieli.

    P.S. Se vede ca ai creierul ca orasul in care zici ca locuiesti, indiguit.

  40. 40 Odin iulie 23, 2010 la 10:08 am

    @Elmmar
    Intr-adevar.
    Te felicit ca il tii pe al tau revarsat. O singura rugaminte: daca se va ravarsa pana in casele oamenilor, spune-le ca PSD-ul nu si-a dorit inundatiile da` acum ca au sosit, le apreciaza pentru ca ele pot alunga amenintarea dictaturii din Romania.

  41. 41 Odin iulie 23, 2010 la 2:29 pm

    @the_engineer
    Dumneavoastra va exprimati bine. Sa intelegem ca stati mai prost cu privirea?


Lasă un răspuns

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s






Arhiva


Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 4,371 other followers