Boc copiaza masuri staliniste

Istoria se repeta. Actuala putere refuza sa invete din greselile trecutului. Va prezint mai jos 2 texte de lege extrem de interesante care va vor arata de ce, sub conducerea lui Traian Basescu si Emil Boc, Romania s-a intors cu multi ani in urma.

Veti putea citi o Hotarare, din 1959, a Consiliului de Ministri al Republicii Populare Romane, prin care militarii si-au pierdut dreptul la pensie. Au trecut 51 de ani de atunci, dar chestiunea este cat se poate de actuala.

Al doilea document este o Hotarare a Consiliului de Ministri al Republicii Populare Romane, din 1964, care abroga decretul din 1959. La 5 ani de la decaderea militarilor din dreptul la pensie, comunistii au realizat ca au gresit. Guvernul Boc nu a facut inca acest lucru si nici nu cred ca are capacitatea sa inteleaga ca deciziile sale sunt aberante si inumane.

In 1959, comunistii nu au avut curajul sa publice Hotararea in Buletinul Oficial, acum Traian Basescu si Emil Boc nu au curajul sa vorbeasca militarilor despre aceste decizii.

Sper ca de data aceasta sa nu treaca 5 ani pentru a se indrepta o greseala. PSD va intreprinde tot ce este posibil, pentru a scapa Romania cat mai repede de acest guvern care ii umileste nu numai pe militari ci si pe toti romanii. Noi am invatat din greselile trecutului.

Hotararea din 1959 prin care militarii au fost decazuti din dreptul la pensie poate fi citita aici, iar hotararea din 1964 poate fi citita aici.

44 Răspunsuri to “Boc copiaza masuri staliniste”


  1. 1 Adrian-Andrei Arhire iunie 29, 2010 la 8:29 pm

    Nu ar trebuie sa ne mai mire nimic ………….totul e in nota de incompetenta, rea vointa si haos a neo-bolsevismului de tip Basescian unde totul trebuie taiat,amputat,devalizat si avute in vedere doar platile la buget….cat mai mari cu putinta pentru a finanta obligatiile asumate in campanie fata de clientela portocalie care acum isi cere drepturile .Jalnic, josnic,ieftin…………..

  2. 3 contribuabil iunie 29, 2010 la 8:44 pm

    Constantin Tănase – Cu ce, de ce, pen’ ce?

  3. 4 contribuabil iunie 29, 2010 la 8:45 pm

    Constantin Tănase – Nu-s parale!

  4. 5 Spiridus iunie 29, 2010 la 9:02 pm

    “…Noi am invatat din greselile trecutului.”

    Daca e asa (dar e?) e bine. PSD pare a fi pe directia oarecum corecta.
    Adica daca nu mai apar alde Hrebenciuc et Co, incep sa cred ca e asa.
    In plus, sa vedem si oferta electorala pentru alegerile viitoare – program, oameni etc.

  5. 6 Cristina iunie 29, 2010 la 9:51 pm

    Am citit si in realitatea articolul. Am venit aici sa zic si eu ceva.

    In ziua in care s-a votat motiunea de cenzura a PSD am vazut la tv cum Udrea a venit linga tine in Parlament, tu stateai pe scaun si Udrea s-a intors cu fundul la tine de vreo 5 ori sa vorbeasca cu cineva , camera va dadea exact pe voi doi, coltul vostru. S-a aplecat si tu cu bun simt te-ai uitat putin la fundul ei apoi ai intors privirea catre podium.

    DAR CAND S-A INTORS CATRE TINE SI TE-A INTREBAT CEVA TU I-AI ZAMBIT FRUMOS ASTA M-A SOCAT si i-ai explicat ceva ea era cu o hartie in mana, dar mai aveai putin si te ridicai in picioare in fata ei: Da, doamna Udrea cum sa va ajut? Si vulpea dracului a plecat satisfacuta din coltul vostru, pt ca tu ii dadeai mai mult respect decat merita. Am fost socata si atunci am stiut ca o sa pice motiunea, pt ca si voi le acordati prea mult respect acestor imbecili. Probabil ca faceti tam tam doar la televiziune ca nu va place de ei.

  6. 7 Sorin iunie 29, 2010 la 10:25 pm

    Visez la o zi in care armata/jandarmeria/politia sa nu ii mai apere pe cei ce fura si se afla in functii importante in stat, de furia poporului.
    Boc nu pricepe nici Constitutia Romaniei de azi, si este si profesor de drept constitutional, dar ce a fost acum cateva zeci de ani.

  7. 8 Bibliotecaru iunie 29, 2010 la 10:54 pm

    Se spune că cine nu-şi cunoaşte istoria este condamnat să o repete. Pe mine nu mă îngrijorează neapărat că domnul Boc greşeşte (omul este supus greşelii), pe mine mă îngrijorează că domnul Bic greşeşte des, nepermis de des, incredibil de des… Eu încep să cred că aceste greşeli sunt de fapt un plan bine pus la punct.

  8. 9 plano10 iunie 29, 2010 la 10:59 pm

    Mama lui Traian Basescu a optat pentru pensie militara de urmas.
    Daca le face Basescu o surpriza militarilor si retrimite legea spre reexaminare in Parlament, asa cum se lauda prin aprilie?
    http://plano10.wordpress.com/2010/06/29/pensii-militare-mama-lui-traian-basescu-are-pensie-militara-de-urmas/

  9. 10 alex.dumitrascu iunie 29, 2010 la 11:32 pm

    Pai ar fi de spus doua lucruri.
    Mai intai, vedem ca prin forta lucrurilor, la comanda efectiva a unitatilor se afla intotdeauna colonei care mai au cativa ani, nu prea multi panala pensie.
    Pai a fost luata in considerare starea de spirit a acestor oameni atunci cand s-a elaborat strategia de siguranta nationala?
    Si care o fi atmosfera si gradul de politizare in armata? Or fi oamenii astia in serviciu comandat, dar…comandat de cine? Si cu cata responsabilitate.
    Al doilea lucru ar fi ca masurile astea ‘staliniste’ unt luate de un guvern si de o persoana pe care le denumiti ‘de dreapta”. or fi fost comunistii “de dreapta”? Vad ca actele si mijloacele sunt cam aceleasi. Daca nu cumva si scopurile. E oare momentuul sa vorbiti despre ‘falimentul dreptei”? Atunci cand ne aflam in fata unui iminent faliment al democratiei?
    Daca militarii nu au dreptul sa faca politica, cine ii indreptateste pe politicieni sa nu fie preocupati de soarta militarilor?

    Confiscarea pensiilor s-a mai facut in timpul comunismului si altora nu numai militarilor. Comerciantii, aveau pe langa Camera de Comert un fond de pensii, unde cotizau pentru a-si asigura o retragerea in caz de boala sau la o varsta inaintata si pentru a asigura un venit sotiilor si copiilor in caz de deces .
    Odata cu desfiintarea camerei de comert, acest fond a fost confiscat efectiv, fara explicatii.
    Bunicul a decedat in 49 iar bunica a ramas sa creasca singura si ABSOLUT FARA NICI UN VENIT 3 copii. Fusese casnica. Ulterior i s-a confiscat si locuinta.
    Erau ‘de dreapta ” cei care au facut lucrurile astea?
    La ora actuala discursul asta despre ‘dreapta’ si “stanga” este bataie de joc la adresa celor care-si pun speranta in politicienii democrati.

  10. 11 lupi iunie 29, 2010 la 11:33 pm

    Domnule Nastase —– guvernul actual repeta , e adevarat la o scara ,,uriasa” ceea ce a facut si guvernul Nastase in 2001 — legea se aplica doar militarilor care ieseau la pensie incepand cu data de 10 aprilie 2001 , cei aflatzi deja in pensie , armata ,, second hand ” am numit-o eu ramanand pana in ziua de astazi cu pensiile mult diminuate , uneori injumatatzite fatza de cele ale celor pensionatzi ulterior datei de 10 apr. 2001 ???!!!! PUTETZI CALCULA NIVELUL HOTZIEI COMISE DE STATUL ROMAN – INCEPAND CU GUVERNUL DVS SI PANA IN ZIUA DE ASTAZI ??? SUNT SUME COLOSALE FURATE IN STIL BANDITESC DE UN STAT CORUPT SI HOTESC !!!! ACESTA ESTE ADEVARUL SI NU MAI PLANGETZI DE MILA MILITARILOR CARE RAMAN FARA PENSII , INCEPUTUL DVS. L-ATZI FACUT !!!! SUNT SI EU PENSIONAR MILITAR , AM 24 DE ANI VECHIME IN ARMATA , SUBOFITZER SI AM O PENSIE DE 926 DE LEI , UN MILITAR CU ACEEASI VECHIME SI ACELASI GRAD CA MINE , IESIT LA PENSIE DUPA 10 APR. 2001 ARE 1200-1300 DE LEI PENSIE — OBSERVATZI DIFERENTZA ?????EA A FOST ,,SUBTILIZATA” TIMP DE 9 [NOUA] ANI , IATA , DE STATUL CORUPT , HOT , DEZVOLTAT ULTERIOR IN STAT MAFIOTO-SECURIST DE ACEST NENOROCIT DE SECURIST , CANALIA DE BASESCU !!!!!!! DACA MI-ATZI PUTEA DA SI MIE UN RASPUNS , AR FI O PALIDA CONSOLARE PENTRU CEI 9 ANI DE HOTZIE LA DRUMUL MARE !!! MULTZUMESC !!

  11. 12 florin m. iunie 29, 2010 la 11:37 pm

    Vad ca nu obositi nicicum in exercitiul de imagine menit sa va albeasca pe dumneavoastra si sa-i demonizeze pe Boc si compania. Nu ne spuneti nimic nou, dar efectul de perdea de fum nu convinge decat pe cei care oricum aveau ochii inchisi si urechile astupate de castile cu discursul PSD.
    Eu nu am memoria scurta si am trait acesti 20 de ani incercand sa inteleg cine sau ce ne condamna la o continua criza. Mi-am vazut parintii imbatranind si aflati din ce in ce mai mult nu numai la mila unui sistem social mincinos, dar si ratand sansa de a-si razbuna frustrarea anilor de lipsuri din comunism prin decizia de a-si lua cu adevarat viata in maini ; din pacate tot ce au vrut, a fost un Tatuc mai permisiv, iar Iliescu s-a potrivit perfect cu cel pe care-l asteptau… Ceea ce provenea din sistemul cunoscut, beneficia de o legitimare care facea ca orice initiativa de lustratie sa para un act de lez majeste… Iliescu si Nastase erau ok, Coposu doar un agent subversiv. Si cu toate astea, Nastase nu avusese nimic de suferit in regimul despre care se considera ca i-a si ne-a umilit timp de decenii,( dimpotriva), in vreme ce asupra lui Coposu, sistemul si-a exersat intreaga forta distructiva, reusind sa-i demoleze consistenta fizica, desi s-a dovedit neputincios in fata tariei morale.
    Mi se pare semnificativ ca in ciuda limpezirii circumstantelor reale, modelul Coposu nu prea spune nimic nimanui, nici azi, in Romania. Extraordinara blandete verticala a omului care s-a vazut calomniat dupa o viata de suferinta si renuntare, dar care nu a incetat nici un moment sa creada in idealul lui, nu rezoneaza decat izolat in sufletul romanilor. In schimb prospera, cel putin din punct de vedere politic, cei care au stiut sa se adapteze si inainte de ’89 , si dupa.
    Nu este nici un secret ca v-ati aflat printre beneficiarii si favoritii acelor si acestor vremuri, domnule Nastase. Nu vreau sa exprim vreun repros in legatura cu aceasta situatie, dar nici nu ma las prostit de etichetarea lui Boc drept stalinist.
    Din nou ignorati flagrant propriul motto de pe blog.

  12. 13 lupi iunie 29, 2010 la 11:47 pm

    P S —- Iar formularea ,, masuri staliniste ” e usor deplasata , Stalin murise de vreo 6 ani , Hrusciov il aruncase demult la ghena de gunoi !!! Corect ar fi ,,masurile comunistoid- bolshevice”, pentru ca aceste otrepe care conduc Romania din aceasta seva se trag , a activistilor de pcr, utc, uascr de nivel raional[ maximizand, daca nu de nivel de ferma zootehnica ], impreunatzi cu securistii si turnatorii aferentzi , plus o gasca de neamuri , rude si rubedenii , de fufe parvenite si de fantzi si profitori , unii tradatori , cu adevarat , adica la propriu , de tzara !!!- stitzi dvs mai bine ca mine !!!

  13. 14 Doru Coarna iunie 30, 2010 la 5:35 am

    Dle Nastase,

    Ne conduc oameni mici cu probleme mari…

    Este vina intregii clase politice ca a permis consolidarea unei astfel de echipe letale Romaniei.
    Norma maxima de tampiti trebuie sa fie max 1/1000 politicieni, caci tampitul poate ajunge presedinte, ori acum e peste 50%!
    Acestia nu pot fi trimisi acasa decat prin anticipate, si vor fi.
    Problema este cu cine ii veti inlocui, caci daca selectati alt set de tampiti…

    PSD, PC si PNL au ce face vara asta: sa formeze alternativa completa!

  14. 15 blogideologic iunie 30, 2010 la 5:46 am

    Cuantificare pentru Utopia / Consider că „săgeata timpului” şi „punctul arhimedic pivotal” („fulcrum” pe latineşte) sunt în ziua de azi două concepte fundamentale pentru doctrina economică nouă, încă doctrina in statu nascendi. Săgeata timpului în teoria economică a fost folosită prima oară de cugetătorul român Nicolae Georgescu-Roegen, (1906 – 1994). „Săgeata timpului” este legată de o interpretare a principiului al doilea al termodinamicii şi de creşterea entropiei. Nicolae Georgescu-Roegen nu a fost primul care vede creşterea entropiei ca pe o degradare în starea lumii. În cea de a doua jumătate a secolului XIX, fizicieni britanici clamau acest adevăr. Care îi influenţează şi pe scriitori. H.G. Wells (1866 – 1946) incorporează degradarea entropică a lumii în romanul Maşina timpului. Valul ideii ajungea şi în literatura română : “Nu ştiu, e melancolia secolului care moare,/ Umbra care ne îneacă la un asfinţit de soare”, –Alexandru Vlahuţă (1858 -1919)–, versurile marchează şi despărţirea de ideologul primar Volney, în vogă la început de secol. Matematician, Nicolae Georgescu-Roegen creează şi în Economia Politică. Faptul că Nicolae Georgescu-Roegen a fost chemat să scrie articolul despre “Utility” în International Encyclopedia of the Social Sciences (1968) poate fi explicat simplu în context românesc, vorbesc despre contextul construcţiei ideologice a României în secolul XIX. Coloana vertebrală a României, chiar îndrăznim să o vedem ca pe România Mare spulberată de agresiunea tancurilor sovietice la 28 iunie 1940, este de natură profund culturală. Latura non-falsificabilă din această moştenire culturală a fost negată de Vladimir Tismăneanu în infamul Raport unde atacă protocronismul românesc, pe linia Anneli Maier şi a emisiunilor de la postul de propagandă Europa Liberă. Capitolul România Mare din istoria noastră a fost doar mic fragment care anunţa Romania Neoacquistica. Conceptul Romania Neoacquistica se opune ideologiei pro-ruseşti Montesquieu-Voltaire-Gibbon-Karamzin. Pe istoria non-falsificabilă din Romania se clădeşte acum legitimitatea Romania Neoacquistica. Istoria non-falsificabilă din Romania cuprinde jurisdicţia romană elaborată în primele două veacuri ale erei creştine, Constituţia Antoniniană pentru romanitas care transformă Imperiul Roman în Romania, deconstrucţia de la 378 AD (Adrianopol) şi până la 381 AD (primul conciliu de la Constantinopol), când se instituie sintagma-sigiliu Nova Roma cu drepturile regaliene pentru noi. Amintim, Nicolae Georgescu-Roegen era originar din Constanţa, oraş din provincia pe care istoricul Ion Nestor (1905 -1974) o numea încă Sciţia Mică (Scythia Minor). Până unde se întindea Scythia Minor către Apus ? Fără îndoială până la cetatea unde s-a născut călugărul scit ce a scris o Carte numită de primul savant modern, Doctor Mirabilis, Vulgata. Este deci în Romania un amalgam de epoci, dar există şi o continuitate până în lumea modernă. Romania Neoacquistica preia în lumea celei de a doua modernităţi setul ei de valori non-falsificabile din temelia statului de drept. Atunci când „utilitatea” conceptuală definită de Condillac ajungea la noi, reamintim, prin programul educaţional de la Sfântu Sava, unirile din Romania Neoacquistica erau doar un vis. Fără îndoială că Nicolae Georgescu-Roegen află definiţia de utilitate încă din liceul său bazat pe extensia programului educaţional de la Sfântu Sava. Să nu ne imaginăm că unirile cu Basarabia şi Transnistria vor putea fi altfel decât prin cultura întemeiată pe Limba Română a celei de a doua modernităţi. Motivul unirist pentru Romania Neoacquistica determină foamea noastră conceptuală pentru Absolutul pozitiv definit. Dar Nicolae Georgescu-Roegen aplică pentru definiţia valorii economice noţiuni care ţineau de termodinamică. Nicolae Georgescu-Roegen este „omul celor două culturi” în definiţia lui Charles Percival Snow. Nicolae Georgescu-Roegen este un enciclopedist român care continuă o tradiţie jalonată de Cantemir, acel Dimitrie Cantemir pe care Voltaire îl vedea grec, ruşii îl văd ca rus, el singur trasa originea lui în Sciţia Mare. Spuneam că Nicolae Georgescu-Roegen era matematician şi economist. Construise pentru sine o punte până la matematici elaborate în Epoca Luminilor de Leonhard Euler şi discipolii săi. Aceste matematici noi se deosebesc de matematicile vechi, –fără să le neglijeze–, prin faptul că incorporează un „fir de cauzalitate” ce permite să fie construite modelări matematice pentru „lumea reală”. Parametrii pe „firul de cauzalitate” se cheamă, cu semnificaţii distincte, parametri exogeni şi parametri endogeni pentru modelările matematice din economia politică.

  15. 17 ghitabizonu iunie 30, 2010 la 7:03 am

    Hopa pe asta nu o stiam .. stiam decat ca au primit pensie ( ma rog eram copil …) nu si de intrerupere.
    Oricum ce sa ne miram cand un Tsimaneasnu si un Patapievici sunt telectuali de baza ai regimului beshesc?

  16. 18 Rangă iunie 30, 2010 la 7:07 am

    ÎN ATENŢIA GINITORILOR

    Purtătorul de curvânt al domnului Preş. TB informează pulimea căci acesta din motive de siguranţă naţionlă e vită o vreme să mai iasă în publicul mioritic : tuns de oi, inagurări de veceuri verzi, inundaţii ocazionle, inaugurări de poteci, pobriganii politice, afişarea noilor preţuri la apa de ploaie, tăierea de panglici la coarde (de traversare a apelor), deschiderea „cenacului” Pensionari de-ce-daţi în Putere ! etc, şi multe altele.
    Preşedintele promite că va fi prezent în septembrie a.c. la deschiderea sezonului preorăşenesc de mârlit al caprelor ciute ( cele cornute intrând în sfera de interdicţie prezidenţială ).
    Voi reveni dacă veţi mai fi !

  17. 19 nastase iunie 30, 2010 la 8:30 am

    florin m.,
    nu am spus ca Boc este stalinist. Am spus ca el copiaza masuri staliniste. Si m-am referit la taierea pensiilor pentru militari, la desfiintarea sistemului de pensii speciale pentru ei si am invocat masura de dupa razboi, e adevarat, chiar mai radicala.

  18. 20 florin m. iunie 30, 2010 la 8:39 am

    adrian nastase

    e corecta observatia dumneavoastra, dar n-am mai vrut sa fac diferentierea, intrucat mi se parea ca oricum si paralela pe care o faceati era fortata, motivatiile celor doua masuri fiind diferite.

  19. 21 Blizzard iunie 30, 2010 la 8:49 am

    Nu m-am uitat pe documentele din trecut. Nu deocamdata.
    Am citit articolul din care inteleg un singur lucru si anume ca, in prezent, militarii si-au pierdut dreptul la pensie. Eu asta inteleg.
    Pana acum nu am auzit ca militarii nu-si vor mai primi pensia. Eu asta inteleg prin “a-ti pierde dreptul la pensie” sau “a fi decazut din dreptul la pensie”.
    Daca vorbim in schimb despre pensiile speciale ale militarilor, atunci poate ca ar fi si alte aspecte de discutat si nu cred ca are nimeni curajul sa ia la intamplare exemple de indivizi care primesc pensii nesimtite, sa vezi ce au facut ei, de ce alte drepturi au mai beneficiat (sau beneficiaza) – ma refer la servicii medicale, concedii, prime, etc,etc – si cum le vor fi modificate actualele drepturi.

    PS: Ma chinui in prezent sa-mi infiintez o firma! Suna stupid, nu?
    Sediul social va fi in apartamentul doamnei mele. In apartamentul meu mai e o firma si nu vreau sa le inghesui pe amandoua cata vreme pot face alta intr-un apartament unde nu mai e niciuna.

    Presedinte de bloc, un fost ofiter. Aseara m-am dus pe la el sa-mi semneze/stampileze formularul de acord al proprietarilor in vederea infiintarii sediului social.
    Stiti ce m-am intrebat? Ca el nu semneaza pana nu isi da acordul pe formular si proprietarul apartamentului, adica doamna mea!
    Am dus munca de lamurire cu el vreo 15 min. Intr-un final a acceptat ca o copie dupa acordul de comodat dintre noi poate reprezenta o forma de acord al proprietarului !!!

    Intrebare: cat de prost trebuie sa fiu ca sa-mi infiintez o firma in tara asta, sa platesc taxe si impozite, ca apoi statul sa plateasca pensii unor astfel de indivizi.

  20. 22 Doru Coarna iunie 30, 2010 la 8:55 am

    @ blogideologic:

    Ai dreptate, asa este, felicitari!
    Bine ca poate nu trebuie sa traiesti strict din drepturi de autor, legatura subtila fiind ca Arhimede, cu legea corpurilor imerse, a experimentat la vremea lui cu apa, ori Constanta, locul de nastere al lui NC Roegen, e chiar pe mal de apa…

  21. 23 Pali iunie 30, 2010 la 9:02 am

    Pensii speciale pentru cine si pentru ce anume ? Pentu niste militari vai de steau lor sau pentru niste magistrati corupti ? Boc…un mic “stlinist”,….da de ce nu doar ideologul lui era un turnator ordinar in slujba unui sistem creat si coordonat de consileri stalinisto-comunisto-bolsevico-,…..bla,bla,bla,….deci ceva s a lipit si de ei,

  22. 24 Onoarea militara iunie 30, 2010 la 9:54 am

    Domnule ADRIAN NASTASE , incredibil dar adevarat , in cazul col (r) Handrea Ioan din Cluj Napoca , institutiile statului au aplicat in 2008 iulie 1 , o masura identica cu HOTARAREA DIN 1959 A CONSILIULUI DE MINISTRII AL REPUBLICII POPULARE ROMANE, prin care i s-a anulat politic si prin semnatura unei persoane , dreptul la pensie. Deci a fost decazut din drepturi prin vointa unui om . Va intrebam , oare ce mai poate face ptr a nu pati si altii la fel ca el. Multumim.

  23. 25 Ghita Bizonu' iunie 30, 2010 la 11:25 am

    florin m

    modelul Coposu nu prea spune nimic nimanui fiindca nu are ce spune. Bun de apreciat consecventa dansului. De apreciat rezistenta.
    Insa societatii in gnl nu prea ii spune nimic mai mut decat Giordano Bruno samd.
    In 1990 probemele societatii si cererile ei erau nitel altletele. In gnl sa-si “umple ghiozdanu” daca nu “a-si razbuna frustrarea anilor de lipsuri din comunism” . La acest capitol meritele morale ale defunctului nu ajutau cu nimic la rezolvarea problemelor . Ca si lustratia (repetare a acyelor din anii 50 prin care au fost eliminati si profesional oameni pregatiti. Ca sa faca locul unor Tismaneni , Basescu samd) . Problemele alea ne ard si azi .
    Si despre modelu Coposu. Parca ne inteleseme cu totii (deci si Coposu m sau mai precis preluand mult de la Coposu si Ratiu) asupra unui compromis : presedintele este ales direct , INSA are un rol redus si puteri minime . Gubernu Boc tine numa de cheful presedintelui si a fost sustinut si impus impotriva unei majoritati parlamentare. Parlamentu este injurat si presedintele cica are rolul de a apara poporul de abuzurile parlamentului. Dupa modelu Coposu , da ?
    Ca as mai adauga ca multi ca tine doreau sa-l razbune pe Coposu … ma rog daca ar fi fost legalmente posibil nu as fi avut nimic impotriva sa-i fiu secundat lui Coposu intr-o discutie “matinala” la margine de padure cu Brucan … Findca dragule nu am nimic impotriva dorintei de a te razbuna, dar fiecare sa o faca cu mana proprie …

  24. 26 Doru Coarna iunie 30, 2010 la 11:28 am

    @ florin m.

    Ok, ai dreptate si dl Nastase a gresit: Boc nu e stalinist, ci nazist, deoarece se pare ca se ocupa cu exterminarea! Culmea e ca pana si aia practicau pe altii, or asta o face chiar pe conationali!!!

    Alta culme e ca s-au gasit idioti care sa regrete decizia Curtii Constitutionale.

    Deci si eu am gresit, nu e nici nazist, poate draku’ gol? Nu, iar gresesc, pozitia e rezervata…

  25. 27 pensionar pe puncte iunie 30, 2010 la 12:12 pm

    bre,an,nici cu de-alde matale nu mi-e rusine!
    de bine ce s-a scos o lege buna de pensii pe puncte-19/2000,cu limitarea nr de puncte max anul la 5,
    -matale,avand ca ascendent diplomatia(ai fost min de externe),ce te-ai gandit?-acum e momentul castei mele.si ai scos legea pensiilor speciale pt diplomati si personalul din ambasade.
    -ce-a urmat? “tsunami” legilor de lux speciale ale magistratilor si a altor caste, pe principiul dominoului,pe romaneste “sa se aleaga praful”.
    -inca o caramida in acest dezastru a mai “tras” si “prea cinstitul si nevinovatul” min de finante din alta epoca, vozg,care a liberalizat limita de max 5 puncte anuale din legea 19/2000, deschizand larg portile abuzului nu numai pt cei care n-au contribuit(legile speciale) ci si celor pe puncte care-si aranjeaza salarii >5 sal.medii anuale pe economie.
    mai nou trag de bugetul de stat(si asa subrezit de diverse abuzuri ca cele de mai sus si tot felul de evaziuni fiscale si de munca)si dizidenti ca fostul presed. pntcd,pnl,sa, care desi au avut dupa revolutie diverse functii gras platite,mai vor si despagubiri de milioane de euro.
    tot abuz este si atribuirea de pensii unora care n-au nicio contributie la fondul de pensii(pensiile asa zis minime).mai sunt si altele.in domeniul ajutorului social,pensiilor de invalidate.
    vedeti unde duce modul boem de joaca cu bugetul de asigurari sociale?
    or, orice contabil de intreprindere stie ca trebuie tinute in mana veniturile cu cheltuielile-salarii + pensii,cheltuieli matariale,etc., conditie de incepator,care la noi nu s-a respectat fie cu stiinta,fie cu nestiinta.
    ca sa nu mai vb de prabusire a fondului de pensii ,defalcati fondul de asigurari sociale,iar cand vb de fondul de pensii,acesta sa cuprinda numai acela pe puncte,conf legii 19/2000.

  26. 28 Blizzard iunie 30, 2010 la 12:55 pm

    Intrebarea mea in urma articolului este:
    Au fost militarii decazuti din dreptul la pensie (adica nu mai primesc pensie) ori li s-au periat pensiile speciale si PSD-ul le ofera un umar (electoral) pe care sa planga cateva zeci de mii de APV-isti?

  27. 29 Blizzard iunie 30, 2010 la 1:35 pm

    @Pali
    Aminitiri din armata:
    1) toti furau diverse maruntisuri (varza, conserve, fructe, carne, fasole, etc); pentru ofiteri furau subofiterii, subofiterii si soldatii furau cum puteau si ei (cu punga, cu buzunarul, cu aruncatul peste gard si dracu’ mai stie cum, ca noi doar ne distram)
    2) toti beau dar ma rog, asta-i cutuma regimului cazon, nu e doar la noi
    3) toti aveau creierele spalate; rar mi-a fost dat sa intalnesc oameni cu atat de putina creativitate in creier si atat de multa rutina in tot ce fac si respira.
    4) nu aveam la mine prostometrul, ca sa masor nivelul prostiei dar stiu ca ar fi tiuit fara oprire; oameni buni, rar am vazut pe acolo urme de inteligenta, nici macar smecherie nu am vazut; cand il vad pe basescu, macar vad un mare smecher care prosteste in fata milioane de oameni (asta e o calitate, nu e usor!), in armata nu am vazut smecherie buna sau rea ori mai stiu eu cum (totusi, smecheria e un semn de inteligenta).
    5) toti erau in general la program dar rar muncea vreunul (o lectie de viata despre productivitatea muncii in Romania).
    6) toti primeau “atentii”; cu cat mai multe grade (de alcool, desigur), cu atat mai bine. Datorita acestui comportament, permisiile curgeau pe banda rulanta, seara ieseam la biliard, ping-pong sau la gagici (nu curve!).
    7) pe nimeni nu interesa de nimic, principala prioritate era “sa nu fie probleme si sa iesim bine la poza in caz de ceva”.
    8) conditiile erau proaste pentru ca se fura si pe nimeni nu interesa de nimic…Doar sa nu aiba ei probleme.

    Cam astea ar fi pe scurt aminitirile mele dupa 6 luni petrecute in armata, la o scoala de ofiteri.

    Per total, cred ca un mod mai corect de calcul al pensiilor APV-istilor ar fi daca subofiterii al lua pensie de ofiter si ofiterii ar lua pensie de subofiter pentru ca asta-i realitatea, aia mici si-au luat suturile-n dos iar ceilalti frecau menta si plecau acasa cu bucata de carne macra.

    Imi cer scuze pentru ca am scris cu tendinta de a generaliza dar va asigur ca tot ce am scris sunt lucruri pe care le-am vazut cu ochii mei. Daca ar fi sa mai scriu si despre cele auzite de la prieteni/colegi care au facut armata, atunci poate ca am ajunge la concluzia ca APV-istii nu merita pensie. Dar ar fi un lucru stalinist…

  28. 30 alex.dumitrascu iunie 30, 2010 la 1:54 pm

    Guvernul intenţionează să limiteze, prin ordonanţă de urgenţă, la 10.000 de euro despăgubirile pe care instanţele judecătoreşti le pot acorda unui deţinut politic din perioada 6 martie 1945 – 22 decembrie1989, plafon care este redus la jumătate în cazul urmaşilor de gradul I.

    sursa:
    http://www.mediafax.ro/

    Cat poseta doamnei Udrea.
    Guvern de ‘dreapta”. Anticomunistul Boc.
    O fi vreo “victorie a stangii”?

    Sau mai degraba a ‘democratiei originale”?(n-am inventat eu sintagma)

    Freedom House a cotat în scădere calitatea democraţiei în România, ratingul ţării noastre fiind, în 2009, de 3,46 faţă de 3,36 în 2008, pe o scară de la 1 la 7, unde valoarea maximă reprezintă nivelul minim al progreselor înregistrate de un stat monitorizat.

    sursa:
    mediafax.

    Sau poate a justitiei, ca nu e putin lucru sa dictezi hotarari judecatorest ulterioare.
    Victorie a imbecilitatii e sigur.

    Daca ar fi sa ceara despagubiri morale in justitie surorile Coposu vor capata cate 2500 euro fiecare. N-au facut-o nici ele nici domnul Coposu.
    Da’ vacaru’ de la Rachitele se asigura in felul acesta ca nu va saraci ‘tara

  29. 31 Pali iunie 30, 2010 la 3:49 pm

    @ Blizzard

    Nu vreu sa generalizez nici eu si in ciuda faptului ca, nu pot sa fiu de acord cu nici una din punctele prezentate la pensiile speciale a-si umbla la greu …adica propun stergerea lor pentru ca, nu vad nici un motiv ca ele sa ramina;idem pentru fostii securisti,magistrati ,militieni etc.

    ,…si totusi eu am amitiri frumoase din armata ( am fost la parasutisti ) cadre ca lumea,oameni civilizati,piloti de exceptie ,mincare foarte buna…si munceau toti!!! probabil conteaza si cine e la comanda unitatii;aici multe multumiri cmd. col. I Neagu si fostului meu superior direct Mr. Adrian C ( pina in ziua de azi tin legatura cu dinsul ) ,…si sa nu fiu gresit inteles mai bine o pensie decenta pentru un aviator decat pentu un fost sri-t vecin cu mine un semianalfabet,…cica fost cadru MApN transferat la Mures dupa ’89 care a primit la pensie cca. 4800 ron si inca 3 mld. lei drept nu sti ce….asta trebuie sa inceteze odata si pentru totdeauna !

    cu stima,…
    Pali

  30. 32 Ghita Bizonu' iunie 30, 2010 la 4:12 pm

    Blizzard
    cand faceam io armata (nu la TR ci complet) mersu la fufe .. in gnl era pe barba fiecaruia si era cu saritu peste gard …Bine-nteles ca se aplica zicala ca te pede4psec ca ai fost prost si te-ai lasat prins ! ( din 2 motive : prima este cvasiimposibil sa respecti programu’ fara sa fii robot ! si al doilea se stimuleaza un anume gen de “creativitate” care sa te tina departe de vizor. Vizoru putand fi al unei arme ! si initiativa individuala )
    Da tine minte voi aveati regim de favoare ….(poa n-ar fi stricat mai putin biliard si mai mult smotru.)
    Oricum daca doresti putem sa renuntam la pensiile militare. Insa cum stam cu conventiile ? De exemplu de ce ti-ar mai da unu si restu dupa ce a primit marfa platindu-ti doar avansu ?
    Aici e baza discutiei – conventiile merita sa fie respectate ? Inclus cele cu continut banesc? Sau mai ales ele ….
    Sa ne intelegem – eu doar stagiu militar obligatoriu …

  31. 33 dadatroll iunie 30, 2010 la 4:27 pm

    Ar fi si culmea ca Stalin sa copieze masuri Bociste. Hai sa fim seriosi. Ca Stalin a si murit.

  32. 34 Ioana Stefan iunie 30, 2010 la 5:48 pm

    Domnule prim-ministru,
    Daca spuneti ca sunt masuri staliniste, DE CE ATI VOTAT CU TOTII (DOAR 2 ABTINERI PARCA, NU???) PENTRU LEGEA SCADERII SALARIILOR CU 25% SI PENTRU RECALCULAREA PENSIILOR????

    DE CE NU ATI OPRIT LEGEA IN PARLAMENT? ATI TRIMIS-O LA PROMULGARE! MAI AVEATI O SANSA DE A O MODIFICA, SI NU ATI FACUT NIMIC!
    SI DREPTURILE DE AUTOR, NU TREBUIAU IMPOZITATE SUPLIMENTAR!
    CU STIMA

  33. 35 alex.dumitrascu iunie 30, 2010 la 6:40 pm

    Eu nu inteleg de ce tot depicati firul in patru ca a murit Stalin inaintea masurilor de care vorbeste domnu’ Nastase.
    Pai daca a murit Stalin nu inseamna deloc ca a murit stalinismul.
    Ce, daca moare Basescu moare si basismul?

  34. 36 Blizzard iunie 30, 2010 la 7:34 pm

    @Pali
    Eu am facut armata la Politie. E o mare diferenta intre parasutisti si politie.
    Asa a fost sa fie. Nu regret nimic. M-am dus imediat in armata dupa terminarea facultatii, ca s-o experimentez si p-asta.
    Te invidiez pentru experienta de a fi facut armata la parasutisti.

    @Ghita Bizonu’
    Si eu sunt de acord cu stagiul militar obligatoriu dar asta-i alta discutie.
    Despre conventii:
    Dupa ’89 am mostenit o armata numeroasa, cu multe cadre active sau in rezerva, ca asa a picat (nu spun nimic de ce a fost inainte de ’89).
    Aceasta clasa a cadrelor a fost identificata, imediat si instinctiv de politicieni drept un segment electoral (numeros, influent si proportional raspandit la nivel national) pe care fiecare a incercat sa-l satisfaca pentru a castiga voturi, sustinere, informatii, influenta sau poate chiar si legitimitate.
    Si astfel ne-am ales cu o gramada de favoruri pentru acest “segment electoral”.

    In ziua de azi a aparut o schimbare: armata se indreapta spre profesionalizare, asa cum e normal.
    Schimbarea asta diminueaza cantitativ segmentul. Implicit si beneficiile aduse de acest segment.
    Eu ii vad azi ca si simpli functionari publici pe aia care freaca menta cu activitati de suport si ca indivizi extrem de importanti pe cei care-si risca viata in tara sau in strainatate, indeplinind misiuni.
    Trebuie facuta aceasta diferenta.
    Cand vad ca mai moare cate un militar in Afganistan, imi fac cruce cu limba pe cerul gurii, pentru ca acel militar chiar e un erou si ma gandesc ca mai sunt si altii acolo. Eu am pierdut un unchi…

    Spuneam intr-un alt post ca cica sunt, in urma efectuarii stagiului militar. ofiter de politie in rezerva.
    Nu m-a interesat nicio secunda conventia cu statul.
    Nu pot lucra intr-un mediu care-mi ingradeste libertatea de a gandi (corect sau gresit), libertatea de a actiona si crea, libertatea de a respecta sau de a ma lupta pentru ce cred eu.
    De ce crezi tu ca toti oamenii aia care s-au bucurat de “conventii cu statul” au intr-adevar valoarea necesara ca sa primeasca atat de mult din partea statului?
    Dar conventia statului cu mine, asta, intreprinzator privat, cum ramane? Am si eu dreptul la o conventie?

  35. 37 Ghita Bizonu' iunie 30, 2010 la 9:07 pm

    Blizzard
    lasand gustu personal la o parte .. atucni cand semnezi o hartie prin care te pui la dispozitia lu Statu ca meletar sau formatiune militarizata . iti asumi niste obligatii in schimbul unor avantaje. Printre altele si pensia .
    Aceasta este conventia . Fara ea .. nu te astepta la prea multi interesati. Te asigur ca nici atunci nu erau prea multi ..Si nu este voprba despre valoare ci despre utilitate si accepatre .
    Si conevtia tta de intreprinzator privat ? Ai semnat o hartie cu statu ? Te-ai pus la dispozitia lui ?!
    Asa ca conventia ta cu Statu este a cetateanului in genral. Ti se acorda oaresce protectie impotriva abuzurilor unor particulari (furt, talharie , violuri samd).
    Incep sa ma dubii asupra valorii tale . A de intelegere. De fdfapt – ca si mai toaNta multimea de licentiati ce se pretind intelectuali derivezi spre supus…Sa nu ne miram ca Baselu isi permite atatea .. prea multi supusi si prea purtini cetateni. Fiindca sa=ti zic o glumita amara: statu suntem noi , cetatenii …

  36. 38 Ghita Bizonu' iunie 30, 2010 la 9:17 pm

    A da uitasem …

    cu pesniile e o cioaca .. unele cthrii au “prins” o lege mai ciudata .. ultimele 2 luni sau asa ceva … Cand se aranja o leafa babana si ieseua la pensie Doamne Doamne !
    Si atunci multi erau fericiti : lasa dom’le sa profite si omaneii de pe urma lu Statu ca destul a ptofotat Statu’ . Bine=ntels ca atunci nimeni nu zicea ca impozitele sunt de la popor ..
    Si a mai fost si o jmecherie cam dezgustatoare a judecatorilor. Si-au tras niste sporuri dand statu in judecat ptr dicriminare .. Bine-ntels au castigat in aplauzele acelorasi care nu gandeau ca Statu e ei si impozitele lor …
    Sa va zic ceva – asa a inceput si feudlaismu .. cand fiecare si-0a tras o bucata de Stat cat a putut. Adica Statu s-a cam privtizat .. Ma rog io zic asat nu tipi cu autoritate . Cioaca este ca io imi permit sa scuip in farfurie …. nu si universitarii

  37. 39 Fragmentarium Politic iunie 30, 2010 la 9:37 pm

    Trebuie sa recunosc ca este un talent sa bati campii cu gratie si sa duci discutia intr-o directie interesata, asa-zisa a “dreptatii”, “egalitatii” sau “corectitudinii” sociale. Marea diversiune a comunismului (si a celor care l-au implementat) inca mai lucreaza. Am vazut ca si in acest timp de criza unii incearca sa planga pe umerii “victimelor ” austeritatii (dar nu de mila “austerizatilor”, ci de dragul lor personal, pentru ca austeritatea nu le mai varsa aceleasi beneficii grase in buzunarele lor fara fund). Diversiunea este aceeasi, numai ca este adusa la zi. Efectul este demotivarea, cu un intreg cortegiu de consecinte perverse, pe termen lung (care explica si de ce comunismul a pierdut competitia tehnologica, pentru ca asa a fost proiectat din start, tinta era doar crearea unui mecanism de putere supercentralizat si autonomizat, care o data luat in posesie prin asa-zise alegeri democratice, sa nu mai poata fi in niciun fel controlat de popor). In acelasi timp, aceiasi agenti comunistoizi (care au creat, in trecut, efectul de contrast, prin inducerea mirajului unei lumi a tuturor posibilitatilor si unui exod al prostimii catre un far care s-a dovedit a fi un fel de lampa fierbinte la care fluturii isi ard aripile) incearca, azi, construirea unui altfel de efect de contrast, prin ideologizarea superioritatii unei pretinse “piete libere” si supraordonarea acesteia “democratiei libere”, pe care, de voie, de nevoie, nu au cum sa o conteste (cel putin asa am auzit de la un ambasador si m-am crucit pana unde poate sa mearga speculatia). Dar, ma rog, revenind la discutia de pe blog si la consecintele previzibile ale masurilor de austeritate in domeniul salariilor si pensiilor, trebuie spus ca demotivarea ni s-a impus drept politica de stat. Cine ne controleaza, e de inteles. Marele licurici vegheaza. In privinta militarilor, orice s-ar spune, acestia nu pot fi in niciun fel aliniati la acelasi castron de orez, pentru ca, economic, ei nu sunt forta de munca, ci forta luptatoare. Inteleaga cine ce vrea din aceasta diferenta majora, dar, uitandu-ne spre Vest, sa facem nu ce spune Vestul, ci ce face Vestul…

  38. 40 paulcelmare iunie 30, 2010 la 9:59 pm

    PRESEDINTELE BASESCU:
    -BOC-LA-MINTE-SARANTOC, IEI MASURI DE AUSTERITATE D’AIUREA, MA FACI SA MA INERVEZ DE COD ROSU-PORTOCALIU, SI ATUNCI TE INJUR SI TE FAC TIGAN, ASTA VREI, ASTA VREI ?
    BOC:
    -IMPARATE, SA AJUNG DIN NOU LA COASA DACA TE FENTEZ, SI IN LUCRAREA MEA DE DOCTORAT PRO-AMERICAN AM SCRIS CA PE MOGULI TREBUIE SA-I MANGAI SUB BARBIE, SI PE AMARASTENI SA-I POCNESTI LA SCAFARLIE, CA SUNT NAUCI SI NU-SI DA SEAMA EI CE BASTEPTI SUNTEM NOI, SCHIMBAM MASURA DIN METRI IN FOOT SI KILOGRAMELE IN POUNDS SI I-AM DAT LA FUND PE TOTI !
    PRESEDINTELE BASESCU:
    -DACA MA INTREABA ELECTORATUL DACA REGRET CA TE-AM FACUT TIGAN SI PITIC, “NU” ESTE RASPUNSUL, PENTRU CA MERITI !
    DE CAND AI INCEPUT SA VORBESTI NECENZURAT, DE SPERII COPIII SI MAMELE GRAVIDE ROMANCE DIN SPANIA SI ITALIA ?
    FII DISCIPLINAT DE PARTID CA ACUM ITI CER SA-TI DAI MUSTRARE POLITICA SI POATE CHIAR UN SUT IN FUND…DA AI CEVA CU CIFRA 24 LA TVA, CA NU AM VAZUT-O NICI IN “POVESTI NEMURITOARE” SI NICI IN “HARAP-ALB”, LE CITESC IN FIECARE SEARA…
    BOC:
    -IMPARATE, SA PUN GAZ LAMPANT IN BMW-UL MEU GUVERNAMENTAL DACA TE MINT, AM ADUNAT 2+2 SI A IESIT 24, NU STIU DE CE, ACU’ E FACUTA MASURA ECONOMICA, NU MAI DAU INAPOI, SE PRINDE LUMEA CA SUNT RETARD SI IMI SPARGE CAUCIUCURILE LA LIMUZINA…

  39. 41 blogideologic iulie 1, 2010 la 3:57 am

    @ Doru Coarna spune: “Arhimede, cu legea corpurilor imerse”
    Aluzia nu era la termele sau baia lui Arhimede, ci la “fulcrum” în discursul românesc. Sunt şi alte „puncte arhimedice pivotale” în textul meu.

  40. 42 Blizzard iulie 1, 2010 la 8:44 am

    @Ghita Bizonu’
    Hai sa stabilim un lucru, nu am spus, Doamne fereste, ca militarii nu au dreptul la pensie! Au, desigur, la fel cum are si un profesor, un medic, un functionar public de la taxe si impozite locale, etc.
    Dar daca nivelul pensiilor depaseste un nivel, incepe sa ma deranjeze treaba.

    Fa-ti firma, PFA, intreprindere individuala, ce vrei tu, si vei vedea apoi cate “conventii” ai cu statul. Si cand iti castigi banutii pe cont propriu (sper ca nu-ti imaginezi ca sunt vreunul in top 100 cei mai bogati oameni din Romania), vei vedea ca orice masura de crestere a fiscalitatii (cu atat mai tragic cand vorbim despre guvernul boc) este la fel de frustranta ca si perierea pensiilor militarilor.
    Si eu, si altii, ne-am facut niste calcule, poate ne-am imprumutat la banci ca sa obtinem o parte din capitalul necesar, poate am renuntat la niste job-uri banoase si deodata schimba statul regulile, brusc si abrupt.
    Si deocamdata, Romania pierde batalie dupa batalie pe frontul economic si o multinationala de top o poate cumpara cu banii jos, fara credit la banca. Chiar nu e nevoie sa traga careva vreun glont.
    Acum, du-te si evalueaza valoarea altora, ca pe mine nu ma intereseaza ce valoare ai tu.

  41. 43 alex.dumitrascu iulie 1, 2010 la 4:32 pm

    E vremea de deschis un magazin pentru romani la Ruse.
    Comert prin corespondenta cu livrare in Bucuresti si in tot sudul tarii la domiciliu . Casa de comenzi.

  42. 44 Georgiana Mirela iulie 6, 2010 la 2:07 pm

    In Romania nu ar mai trebui sa ne mire nimic in legatura cu masurile care le i-au cei din Guvern.


Lasă un răspuns

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s






Arhiva


Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 4,371 other followers