Adrian Nastase este astazi invitatul Alessandrei Stoicescu la emisiunea ”News Magazin” – Antena 3, ora 11.00.
Emisiunea poate fi urmarita live aici.
Echipa AN
Blogul lui Adrian Năstase
Adrian Nastase este astazi invitatul Alessandrei Stoicescu la emisiunea ”News Magazin” – Antena 3, ora 11.00.
Emisiunea poate fi urmarita live aici.
Echipa AN
Va rugam sa nu ezitati cu nominalizarea “pacatului originar”, caci Boc e doar un executant inconstient si oricum prezinta circumstante atenuante datorate oualelor alea (nu ale Dvs, ale parintelui sau, probabil ca ardeleneste, l-a izbit odata mai tare).
Succes !
Aoleu….cine ne sanctioneaza de evolutia economica-tara slab dezvoltata,sociala-viitor Polul saraciei in Europa de est,…..cu 2 mil.de romani in exterior,cu 4 voturi din 10..cu alde Cioc,Soc,Foc…
In 2010-în România s-au produs peste 50 de cutremure cu magnitudinea de peste 2 pe scara Richter!
Intalnire cu dl Jerzy Buzek – Presedintele Parlamentului European:
http://clubulconventiadoamnelor.wordpress.com/2010/06/10/intalnire-cu-jerzy-buzek-presedintele-pe/
Traiane, Gata Cu Balu’, Hai La Spital!
(pentru Harabuleo, Cititor, Dragos etc. de pe litoralul lacului rusesc, cu drag!)
Vazand ura, inversunarea si cerbicia cu care se invartoseaza Basescu impotriva batranilor acestei tari, fara sa ai o pregatire de specialitate in domeniul psihologiei, automat te intrebi care anume parte a sistemuluii nervos al acestui vertebrat nu functioneaza normal.
Basescu se numara printre dictatorii (deocamdata in devenire) care si-au propus de-a lungul timpului exterminarea propriului popor si s-a focusat catre una dintre cele mai neajutorate parti a populatiei tarii, persoanele varstei a treia.
In criminalistica, atunci cand se face portretul psihologic al unui criminal in serie, se porneste de la studierea antecedentelor comportamentale din timpul copilariei acestuia, respectiv de la evenimente petrecute in aceasta etapa a vietii, care ar fi putut prin intensitatea sau gravitatea lor sa lase urme adanci in psihicul subiectului, urme care la maturitate sa influenteze comportamentul acestuia.
Si in majoritatea cazurilor, specialistii constata ca ugigasul a fost victima unor abuzuri, in general in sanul familiei, sau a unor intamplari care s-au inscris adanc in subconstientul acestuia, capabile sa transforme radical comportamentul unui om normal.
Ori si la Basescu trebuie, dupa mintea mea proasta, sa existe o explicatie pentru inversunarea cu care ii uraste pe batrani, ura care datorita puterii sale decizionale ii poate condamna la moarte sigura.
Poate celor care citesc aceste randuri le va veni sa rada si sa “ma faca prost in fata”, dar daca ai curiozitatea sa te apleci asupra poeziei cu care acesta si-a si a stors in campanie lacrimi electorale aducatoare de voturi, vei constata o dereglare puternica de comportament la tanarul marinar Basescu care, in peregrinarile sale, in loc sa aiba o viziune sanatoasa asupra momentului revederii mamei, femeie sanatoasa si in totala plenitudine a capacitatilor sale fizice si psihice la momentul respectiv, isi imagineaza o ipostaza de-a dreptul macabra, cu o mama deja ingropata si cu parastasul de patruzeci de zile facut, la momentul revenirii sale acasa cand, plin de tristetea resimtita, depune flori la mormantul acesteia.
Atat poetii consacrati cat si cei care au cochetat cu acest gen literar, atunci cand au dedicat poezii celei mai iubite fiinte din lume, au pornit de la sentimentul profund si inefabil al iubiriii si al bucuriei revederii, nicidecum nu au purces la jelirea unei mame, presupus moarta, atata timp cat sarmana femeie, cel putin din punct de vedere al varstei si al starii de sanatate se afla departe de mometul despartirii de viata.
Ca marinar am tait la randu-mi dorul despartirii de cei dragi, pentru perioade indelungate, dar l-am trait cu bucuria si speranta revederii, departe de macabrul si sinistrul gand al inmormantarii fiintelor iubite.
Ori, Traian al nostru, in subconstientul sau ii vrea plecati pe cei dragi la loc cu verdeata, fara de intristare si suspin.
Nu sunt psiholog de meserie insa asemenea trairi mi se par cel putin ciudate, daca nu bolnave de-a binelea.
Decizia lui de a aplica selectia naturala in cazul pensionarilor prin infometare, netratarea maladiilor cronice specifice varstei, infrigurare si, cel mai cinic si sinistru, prin efectul devastator asupra psihicului acestora la vederea fluturasilor de pensii diminuate cu 15%, ar trebui sa-i puna pe ganduri pe romani, pana nu este prea tarziu si pana cand primele victime ale acestei “strategii” de iesire din criza nu se vor inghesui sa-si ocupe locurile de veci.
Poate ca solutia la aceasta problema nu consta in Motiuni de Cenzura, proteste de strada, decizii ale Curtii Cnstitutionale etc. ci intr-un control psihiatric de urgenta, urmat de un tratament adecvat.
Eventual prin folosirea unor metode mai putin conventionale, daca pacientul nu se supune de buna voie unei astfel de investigatii medicale.
@
Adrian Nastase
VECTOR DE COMUNICARE!!!
Spiritual, ferm, la obiect!
Felicitari!
P.S.
Intr-un raspuns transmis unui coleg de blog, spuneam ca esti cel mai bun comunicator din PSD.
Insist: cred ca ar trebui sa ai in vedere sa redevii vectorul de comunicare al PSD, asa cum ai fost, cu mult succes, multi ani.
Stii bine ca, dincolo de capacitatea absolut remarcabila de a transmite mesajele- atat ca substanta cat si ca forma, de exceptie- esti unul dintre marii favoriti ai jurnalistilor. Stii bine ca asa este, chiar cand te critica (si mai stii ca paradoxul este doar aparent).
Insist sa redevii vectorul de comunicare al PSD!
De unde responsabilitate de la portocalii dom’le ? Mai bine incearca sa grefezi aripi porcilor !!
O stim extrem de bine ca portocalelel se impart in 4 categorii:
- banditii care doresc sa isi traga beneficiile buhetare
- fraierii care cred in garagata cu combaterea coruptiei si is lipsiti de memorie
- fraierii care cred ca tot ce zboara se mananca si inverseaza cauzalitatile ( am un cunoscut care sustine ca cica cum Teodora si comp de chiscari ar fi dat faliment ca urmare a concurentei marilor magazine gen Careforu “ca asa a fost sin in Occident” uitand micu amanunt ca magazine s-au dschis dupa ce choscarii ai fost demolati ! Ntz. E matamatician, parintii intelctuali din vechiul regat da …)
- tampitii congenitali .
Responsabilitate , bun simt de la astia ? Mai iute vaca patinatoare pe gheata ….
Spre capitalism in zbor …
cica 10 % din capital este capital romanesc.
Care 10% da 90% din cazurile de insolventa ( faliment ) din Romania .
Adica patura de intreprinzatori privati cetateni romani din Romania dispare si vor mai ramen doar strainii si vechilii lor.
Asta se cheama stare coloniala – nu io Bizonu’ zis-am ci unu Lee Iaccoca .
[b]Buon . Si acum sa ne inchipuim ce va fi peste 20 de ani cu romanii in situatie de colonzati si urmarile politice ale unei astfel de situatii. [/b] Sa ne uitam prin alte parti – in America Latina., Ce vedem : Tupamaros, Sendero Luminoso samd si pe cealalt parte Escadroanae ale mortii …
Asta este viitorul pregatit de “democratii nostri de dreapta”
Si mai sinistru , Prigoana ( ins ceva mai destept si citit decat s-ar crede dupa modul in care isi trage grosul averii ) vede treburile cu medicii romani [i]:”sa aducem medici si profesori din tari precum India, Kenya sau Tanzania, unde lucreaza pe salarii de 20 de dolari lunar, incomparabil mai putin decat la noi. Oamenii aia din Africa, din Asia, ar fi fericiti sa vina, numai sa ii chemi. Ce stam atata sa ne batem capul cu grevele profesorilor, ale medicilor samd?”[/i](blogul lu conu SaRSaila). Cu idemnul ca aste 2 categorii “Daca astia nu sunt buni, nu mai vor sa munceasca sau vor sa plece, n-au decat. Aducem altii, din tari sarace”
Am mai facut asa ceva acum 140 de ani …. urmarea absolut fireasca a fost Legiunea ( ntz. Nu simpatizez cu Legiunea – o adunatura de exaltati juma tampiti cealata destepti da sariti de pe fix . Insa orice actiune are si o reactiune).
Urmarea unei astfel de politici ?! Naspa . Ce vor pati urmasii lu Prigoana …
Şi pentru că de multă vreme n-am mai reuşit să enervez pe cineva , m-am gândit să postez un mic rezumat al unui articol scris de Gheorghe Cercelescu , un analist economic ponderat şi echidistant .
” Aşadar, zarurile au fost aruncate. Asanarea finanţelor publice în Uniunea Europeană a fost trecută înaintea stimulării creşterii economice. Rocada este logică: un avion care are o defecţiune tehnică nu mai poate să-şi reia zborul până nu i se remediază stricăciunea. Acelaşi lucru este valabil şi pentru economie, aşa cum au demonstrat, în timpul crizei din 1997, ţările din Asia care au asanat dramatic finanţele lor publice, pentru a putea realiza ulterior o bună redecolare. O asemenea lecţie îşi propun să o înveţe şi europenii. Cel puţin, aşa rezultă din documentele semnate luni de miniştrii de Finanţe din zona euro, reuniţi la Luxemburg.(…)
Deficitul finanţelor noastre publice a crescut de la 5,4% din PIB în 2008 la 8,3% în 2009 şi se aşteaptă să ajungă la 9% până la sfârşitul lui 2010. Guvernul PD-L, în combinaţie cu PSD sau alte formaţiuni politice, nu a reuşit, într-un an şi jumătate, măcar să stopeze actualele tendinţe extrem de periculoase. Dacă ar cădea în urma moţiunii de cenzură şi-ar merita soarta. Se ridică însă întrebarea: cine va lua locul actualului guvern, cei care ne-au adus pe marginea prăpastiei financiare? Cei care au crescut pensiile cu 150%, fără să aibă o sursă de finanţare permanentă, şi acum când se încearcă reducerea lor cu 15%, pentru că există riscul să nu se mai plătească deloc, dacă nu se trage în jos deficitul, strigă “Opriţi genocidul social!?”. Nu trebuie să ne surprindă un asemenea comportament. Politicienii noştri, indiferent din ce partid fac parte, plâng pe umerii oamenilor nevoiaşi pentru a le crea impresia că îi dor suferinţele lor. Dar, după ce le smulg voturile, îi uită cu desăvârşire şi îşi reiau liniştiţi propriile afaceri. Cu o asemenea clasă politică, românii au toate şansele să vadă moartea cu ochii, aşa cum au văzut-o şi bulgarii în timpul crizei din 1997-1998. ”
Articolul se intitulează ” Unde este genocidul ? “
Stimata Gazda,
Urmarirea emisiunii acesteia a fost o placuta , si de folos zabava , intr-o zi de alergatura…avea dreptate Doru Coarna, locomotiva grea a pornit…cand o fi timpul , sa simta cine trebuie ca ..”l-a lovit “Pacificu’!”
cu stima.
Intradevar in perioada guvernarii din 2000-2004 ,Romania a inregistrat crestere economica,dar in acelasi timp s-au pastrat inechitati in privinta salarizarii.Profesorii au continuat sa aive salarii scazute,cea ce a permis treptat intrarea in sistem a unor cadre didactice slab pregatite,cei valorosi au inceput sa paraseasca sistemul ,conducand la elevi mai putin pregatiti.In guvernarea Tariceanu s-a incercat o mai buna salarizare in domeniu.Cred ca numai atasamentul valorii (si nu inversarea acesteia unde unul cu studii medii poate obtine un salariu mult mai bine platit decat cel cu studii superioare,indiferent de domeniul :stat sau privat )investitii in invatamant,sanatate si cercetare constituie viitorul prosper al tarii .
florin m
ai scris “statul spune ca nu este o problema, intrucat poate infaptui el insusi investitiile necesare. Este unul dintre cele mai periculoase atribute, tinand cont de motivatiile statului, de dubla calitate de arbitru si jucator, de comportamentul sau nenatural ca investitor .
Hm .. statu ca investitor. Deci cand Statau Roman a investit in cai ferate a gresit ( sper ca stii ca pe teritoriul romanesc caile ferate au fost investitii de stat – incepand cu prima a din Dobrogea pe traseul Cernavoda – Constanta, comadnata unei firme englezesti de Imperiul (h)Otoman). Cand Statu si Carol I sustineau Serviciul Maritim Roman era la fel gresit .
Insa si alte state au bagat bani publici in cestii din astea .. drumuri, cai ferate samd. Inainte de cheltuieli sociale . Acu asa la mica barfa daca divesele state nu ar fi investit in caille ferate ale sec XIX ori soselele din zilele noastre oare cat s-ar fi dezvoltat sectorul particular ?! Sau daca nu ar fi investit in invatamant ?! Si nu ma refer doar la Romania ori fostu lagar socialist.
Criticilor mei, cu dragoste !
Doi pupini de’ai lu’ Basescu, Cititor si Harabula,
Pusera de’o cardasie, avand ca model pe Bula,
Sa-l atace p’unu, marcus, zicator de vorbe’n rime
Cu adresa la Chiombila, autor de multe crime.
Astfel ca, la ceas de taina, doua’spe trecute fix,
Patru neuroni pupinici se invartosara’n pix.
Ce mai vorbe de ocara, ce mai critici sunatoare,
Toate tintind catre marcus, cu gandul sa mi-l omoare.
Fericiti nevoie mare si cu’acces la internet
Ei transcrisera pe bloguri sudalmile din caiet.
Deziluzia fu crunta cand primira o urare:
-Fiti iubiti,bai alde Bula, la ast’ gen n’aveti chemare.
al vostru
marcus
@ Marcus:
Uite cum te contrazici: omu’ nu ne uraste ci ne iubeste, d-aia vrea sa-i vada morti pe toti, asa-i la el, deandoaselea.
Asta nu trece cu bidicamente, dom’le, asta nu prea mai trece, e din “hard”.
Norocul insa surade romanilor, ei continua cu manelele si nici nu vor simti cand se usuca…deh, popor vesel nevoie mare. D’aia zice ca nu e criza, ca sa-i adoarma. Adica e un proces indelungat de exterminare, elaborat de-a fir a par in laboratoarele portocalii, in scopul crearii omului nou, multilateral si portocaliu, si zbanghiu. Ce n-a reusit neica incearca din nou piratul. Doar ca el stie unde sa-i loveasca ca sa se stinga mai repede: in pensii, raposatul nici n-a luat-o in calcul…
Omul nou portocaliu si diliu este insa inspirat dintr-un mix cerebral de nazism si comunism, si este dedicat din faza de conceptie catararii in varful lantului trofic si bugetar, contributie personala majora a piratului, iar noi ii dorim aceeasi reusita eterna. Probabil ca dupa demolarea Parlamentului si corcirea Constitutiei, urmatoarea tema falsa pana se indeplineste va fi schimbarea drapelului in fata caruia nu putea decat sa planga, intr-unul portocaliu de nuanta hepatica, dar vesel…vor urma zbateri si dezbateri, dar tot hepatic va iesi.
Gabriel Resources / O informaţie din 9 iunie 2010 afişată pe http://www.goldalert.com/gold-stocks.php ne anunţă că acţiunile firmei Gabriel Resources au crescut, dând şi motivul : +Macquarie Research upgraded shares of Gabriel Resources (GBU.TSX) from “Underperform” to “Neutral” and raised its target price from C$4.00 to C$4.75 to “reflect our outlook for continued strength in the gold price and to reflect the step forward in permitting” at the company’s 80.46%-owned Rosia Montana project in Transylvania, Romania. Rosia Montana is the largest undeveloped gold deposit in Europe and one of the largest in the world.+
Eu insist sa (incercati sa) redeveniti Prim-Ministru ! Deloc nu-mi place ce-ati spus si anume ca nu va mai intereseaza functiile publice majore.
Pe bune si in clar: e atata prostie in tara asta incat nu cred ca-i normal sa stati deoparte. Stiu ca in cele din urma poate va intrebati daca merita dar eu asta cred.
Si apropo de ce spune Aya, sunt unii “vectori” carora, vorba lui Mircea Badea…dar mai bine ma abtin. Cert este ca sunt dominati non-stop si de catre oricine aproape.
Poate faceti ceva si in sensul asta.
Se prinde cineva că această grabă a prezentării moţiunii de cenzură are drept motiv blocarea celor doi viitori judecători ai CCR (care nu se poate face la nesfârşit)?
@marcus,
Nu vreau sa arbitrez disputa ta cu @ cititor si cu @harabula dar nu-mi amintesc ca harabula sa te fi bagat in seama pana acum. De aici reiese o singura concluzie: tu cauti cearta cu lumanarea. Esti un maniheist notoriu: cei care nu te aplauda pentru ceea ce scrii sunt catalogati de tine drept pro-Basescu. Vad ca il urasti cu toata fiinta ta(cu toate kilogramele tale spalate de valurile marine) pe fostul tau coleg de la Navrom(?). Si drept sa-ti spun, cam faci nota discordanta pe blog: te vrei cumva un Rigoletto modern?
Sunt nou pe blog, nu prea am citit postarile mai vechi dar am constatat ca, spre deosebire de tine, ceilalti participanti chiar vin cu ceva idei, pe cand tu ne servesti cu aceeasi ciorba reincalzita, in care mai arunci din cand in cand cate o ceapa degerata(recte: noi “versuri”)
P.S. Mai am ceva sa-ti spun: daca cineva iti spune ca te va ignora de acum incolo, tu ce faci? Continui sa-i ataci ca sa avezi daca chia se va tine de cuvant? Acum, fie vorba intre noi, daca respectivul se va tine de cuvant si te va ignora complet, nu cazi tu de fazan?
O zi buna!!!
Stimate domnule Nastase,
Va rog sa intrebati pe guvernanti de ce:
1) Scad pensiile pana la 350 lei si salariile pana la 600, cand pensionarii au mai mare nevoie de medicamente, alimente, si nu mai pot munci…
2) De ce nu aplica o scadere progresiva, mai mult la salarii/pensii mari si mai putin la salarii/pensii mici, tot per total 25% din fondul de salarii, dar fara sacrificiul celor care n-au bani nici de mancare…
3) De ce nu iau in consideratie o solutie mai drastica, pentru bogati: salariul/pensia maxima in sistemul bugetar sa nu mai depaseasca 1500 lei.
Cred ca economia ar fi mai mare de 25%, caci daca scazi un salariu de la 15.000 lei la 1.500 lei inseamna o scadere de 90%
Va multumesc pentru atentie,
Cristian
Ghita Bizonu
Ai scos afirmatia din context.
Singurul lucru ce era de retinut este ca o deterioare a climatului investitional rezultat in urma interventionismului statului nu este compensabil prin asa zisele investitii ale statului. Asta nu inseamna ca acesta nu are voie sau nu trebuie sa investeasca. Dar prima noastra grija ar trebui sa fie sa nu-i dam voie sa se amestece in mecanismele de piata, pentru ca apoi sa incerce sa le repare prin alte interventii. In fapt, astazi asistam la rezultatele unor astfel de politici. La care se adauga extraordinara sarcina sociala asumata.
In articolul citat de Contele, ni se aduce aminte ca una din cauzele dezechilibrului bugetar major de azi si care impune corectii doar din aceasta cauza, este creterea nesustenabila a pensiilor in perioada 2006-2007, daca bine imi amintesc, la presiunile PSD, ca si conditie de sustinere a liberalilor la guvernare. Foarte adevarat! Cum la fel de adevarat este ca in aceeasi perioada de timp si alte venituri au cunoscut cresteri, insa acestea au suferit o corectie naturala pe piata libera cand a inceput criza si nimeni nu a tipat nimic despre vreun genocid.
In perioada 2005-2010, Bucurestiul a cheltuit aproape miliard de EUR pentru subventii…
Desi stiu ca multi nu vor fi de acord cu mine, eu ii spun risipa pura si mita electorala. Acesi bani, investiti cu cap, puteau sa aduca orasului inca 1 miliard in aceeasi perioada de timp, probabil. Insa, de fapt, cheltuiala s-a produs din credit, ceea ce inseamna ca a ocazionat si dobanzi…
Acesta este cercul vicios al politicii sociale: administratia strange taxe, mare parte merg spre servicii sociale in loc sa se indrepte spre zone care sa intareasca comunitatea, sa-i ofere atractivitatea necesara pentru a atrage locuitori, investitori si vizitatori. In acest fel, comunitatea se slabeste pe sine si numarul celor care vor avea nevoie maine sa fie asistati devine si mai mare.
@ blogideologic:
Exact reteta speculativa: iti cotezi firma la bursa, emiti ceva actiuni ca sa te capitalizezi, dai din ei o spaga ca sa faci un contract cu orice de interes, anunti apoi public reusita si cand cresc actiunile le vinzi pe ale tale naivilor.
La ei asta se pedepseste in vreo 5 feluri, dar numai daca se plange cineva in scris si dovedeste ca el personal nu a cumparat in scop speculativ, ori…
Ca sa se evite plangerile, mai nou se vinde firma cu actiunile in crestere, asa ca in cazul din Marea Neagra. Merge si cu terenuri.
Mai sofisticat, cu operatiuni la termen, iti publici warrant-ul actual, apoi vinzi toata firma cu cafeaua cumparata deja si pe care o va primi din recolta lui 2013. Cu banii cumperi la termen din recolta lui 2014, fara firma, si tot asa.
Am mai precizat, cred, pe acest blog că mă joc de-a jurnalistul: sunt publicat, aproape număr de număr, în cel mai longeviv săptămânal din România (şi, probabil, unul din cele mai serioase ziare româneşti de la ora actuală). Am reprodus, mi se pare, la un moment dat, şi unul din articolele mele. Nu din vanitate, nu din orgoliu, nu pentru a arata ca sunt cineva. Pentru ca sunt, realmente, un nimeni. De-aia am si scris mai sus ca “ma joc” de-a jurnalistul. Deci nu-mi dau nici un fel de aere. Totuşi, am şi eu micile mele satisfacţii. Una dintre acestea este să-i dau regulat câte-un bobârnac, într-un ziar (fie el şi necomercial), mântuitorului made in Romania, care se sacrifică zilnic pentru noi, de şase ani încoace (şi, vai, mai are încă patru), pe Golgota Cotrocenilor. Acestea fiind zise, reproduc mai jos ultimul meu text, apărut, ieri, în ziarul la care scriu.
PDL VREA SĂ SCAPE DIN LESĂ
De ani buni, un spectacol ciudat poate fi urmărit pe scena politică din România: un bătrân lup de mare, cu capul pleşuv, cu chipul ars de soare şi bătut de vânturi, târăşte după sine, încoace şi-ncolo, un biet căţel jigărit, furat de la fostul lui stăpân, pe care, odinioară, matrozul îl asigurase, plin de convingere, cu glasul său gâjâit şi necizelat, că e “cel mai bun”. Până de curând, căţelul acesta s-a dovedit de o supuşenie proverbială, executând cu seninătate şi fără nici cea mai mică teamă de ridicol toate giumbuşlucurile inepte la care-i cerea să se preteze, dinaintea publicului, bietul său stăpân viclean, necioplit şi fără carte, doar-doar i-or mai azvârli alegătorii câte-un vot: îi lătra furios pe “moguli” şi pe “comunişti”, îşi arăta colţii, atunci când auzea de crimele din decembrie 1989 şi de mineriadele din 1990, dădea vesel din coadă, dacă venea vorba de “reformarea şi modernizarea statului”… Era atât de obedient patrupedul, încât jurai că e desprins de pe etichetele vechilor discuri britanice de gramofon, care înfăţişau un căţel alb cu urechi negre, uitându-se în pâlnia unui fonograf, dedesubtul unei inscripţii semicirculare: His Master’s Voice. Dar, pentru că animalele nu sunt niciodată chiar atât de proaste pe cât le cred oamenii, căţelul acesta avea, desigur, motivele lui de a fi atât de docil: spera că fiecare dovadă de obedienţă va fi răsplătită de stăpân cu câte-un os de ros. Şi, într-adevăr, multă vreme aşa a fost: unul după altul, oasele – jumătate din portofoliile ministeriale, într-o primă fază, aproape toate, într-o a doua, plus jumătate din fotoliile de parlamentar şi preşedinţia Camerei Deputaţilor – s-au îngrămădit în faţa căţelului cu pricina, aruncate de unii trecători naivi, sincer impresionaţi de spectacolul de două parale la care se deda animalul, dresat de marinarul perfid şi din topor.
Aşa a mers treaba o vreme… La un moment dat, însă, docilitatea cu care animalul a executat unul din numerele inepte impuse de bătrânul lup de mare – aplicarea măsurilor de austeritate – a iritat publicul, apoi l-a scos de-a dreptul din sărite. Aşa sunt masele: schimbătoare… Sau, după cum a spus Abraham Lincoln, “Poţi înşela pe toţi oamenii o vreme şi pe unii oameni tot timpul, dar nu poţi înşela pe toată lumea tot timpul”. Atunci, căţelul, cu acel instinct de conservare primar, specific animalelor, a intuit, în străfundurile rudimentelor lui de conştiinţă, că a făcut o gafă. Una mare. Mare de tot. A intuit că, deşi, până-n acel moment, a avut doar de câştigat de pe urma obedienţei sale faţă de matroz, acest ultim act de supunere nu-i va aduce defel vreun os în plus, ci numai şuturi dureroase în partea posterioară a corpului. Şi-atunci, câinele a încercat să se distanţeze de stăpân, să scape din lesă, pentru a nu împărtăşi căderea acestuia din graţiile publicului. Aşa sunt animalele: ingrate… Căţelul a început, deci, să execute cu tot mai puţin entuziasm numărul măsurilor de austeritate, conceput de marinar, în simplitatea judecăţii sale, apoi, să dea semne tot mai clare că n-ar mai vrea să-l execute deloc. Iar stăpânul, autoritar, brutal din fire, şi-a chemat patrupedul la ordine, târându-l într-o duminică, la ceas de seară, pe malul lacului Snagov şi frecându-i ridichea, spre a-l readuce la ascultarea ce i-o datorează.
Pentru moment, căţelul s-a calmat. Dar dacă atitudinea aceasta va dura sau nu, e greu de spus. A persista în supuşenia sa obişnuită, în condiţiile actuale, ar fi fatal pentru căţel. Ar însemna dispariţia sa de pe scena pe care se produce de 18 ani încoace. Ar însemna pierderea ciolanului la care râvnesc toate exemplarele faunei noastre politice. Iar această perspectivă este, evident, de neconceput. Mai bine câine fără stăpân, decât fără ciolan.
@Baroane ; spui: “De aici reiese o singura concluzie: tu cauti cearta cu lumanarea.”si mai spui “Sunt nou pe blog, nu prea am citit postarile mai vechi”. Pai, nene baroane, daca recunosti cu scrisu’ matale ca nu prea le stii, de ce te bagi, bre, in ciorba? Ia din urma, fa-ti temele, si mai stam de vorba! Asta unu la mana. Doi, vad ca daca n-ai avut viteza sa-mi dai “sfaturi pretioase”, toate avand ca scop sa ma faci sa renunt la a-l ataca pe chiomb, pentru tampeniile pe care le comite zilnic, la mine pe blog, te-ai mutat strategic, la domnul Adrian Nastase si parsiveste, in stil portocaliu, incerci sa induci aceeasi idee pe care o morfolesc si cititoru si harabulea, cum ca nu fac bine ca-l balacaresc pe tatuc ori de cate ori imi da ocazia cu f’una nefacuta si ca oricum postarile mele nu intereseaza pe nimeni. Pai daca nu va intereseaza, nea, cu ce va incomodez, ceva ce nu citesti inseamna carevasazicaca nu se exista, pe cale de consecinta:
- Probleme, Dorele?
Baroane, eu nu m-am legat niciodata de nimeni, am raspuns numai cand am fost provocat (adevarat ca raspunsul meu nu prea le-a priit preopinentilor, dar n-am ce sa le fac, daca i-au deranjat oxiurii), asa ca nu-mi tine mie in sarcina ceea ce fac altii.
Acestea fiind zise, cu recomandarea sa nu-ti mai tocesti gura (sau, ma rog, tastele) pana nu te documentezi, iti doresc
sa fii iubit
marcus
@George Serban
Imi cereti parerea cu privire la “rezolvarea” situatie actuale. Nu-mi este clar daca va referiti la siuatia politica actuala sau la cea economica.
In privinta motiunii, vad ca sunteti de acord cu mine ca nu va trece, dar opozitia si-a facut datoria.
Totusi problema este un pic mai subtila.
In ce masura opozantii insisi cred in succesul ei? Tonul hotarat al lui Ponta, masinatiunile lui Hrebenciuc, amenintarile, creaza iluzia unei lupte pe viata si pe moarte. Exista si naivi, chiar pe acest blog, care cred ca este o lupta onesta.
Sa presupunem ca motiunea trece. Ca Basescu sa-si schimbe parerea si sa adopte planul PSD, putin probabil.
Pe de alta parte un guvern de tehnicieni ar putea adopta acelasi tip de masuri ca Basescu.De ce excludeti aceasta posibilitate? Eu stiu de ce: pentruca, in loc sa luptati pentru idei, luptati impotriva unor pesoane.
Pe deasupra nu luptati pentru ceva, ci impotriva a ceva.
Eu de fapt nu va inteleg pe cei care il demonizati pe Basescu. De data asta isi pune in joc popularitatea si prestigiul pe care, neindoielnic, l-a avut. In ce scop? Sa se imbogateasca? Sa manance sudoarea poporului?
Daca nu i-ar pasa ar merge pe linia minimei rezistente.
Deci:care este presupusul scop malefic al lui Basescu.
Maniera opozitiei de a-l combate cade in retorica goala si tradeaza dorinta exclusiva de a veni la putere dupa ce criza se amelioreaza.
In privinta chestiunilor economice eu cred sunt de luat cateva masuri urgente asa cum un bolnav trebuie mai intai spalat de rapăn.
-Reducerea personalului angajat in administratie.
-Largirea bazei de impozitare prin verificarea activitatilor economice a fundatiilor si asociatiilor, in sport, sindicate etc.,impozitarea drepturilor de autor.
-Cresterea impozitului pe terenuri agricole pentru a nu-i conveni nimanui sa lase terenul dnelucrat. Prin aceasta masura vor dispare agricultorii de duminica. Prin vanzari terenul se ca concentra in suprafete mai mari.
-Infiintarea unei banci (cu capital mixt, de stat si particular) pentru subventionarea societatilor cooperatiste. Concentrarea terenurilor in cooperative.
-Dezvoltarea cooperatiei de aprovizionare, de desfacere, de comert si chiar de productie.
-Privatizarea in domeniul sanatatii. Unii ar replica in favoarea saracilor. Dar, asigurarile, asa cum platesc acum la spitale de stat, tot asa pot plati si la privati.
Despre domeniul energetic nu mai vorbesc…
Contele, (mai intai, te asigur ca poti citi linistit, pt ca nu e cu CU
)
nu stiu altii cum sunt, dar eu, cand ma gandesc la articolul pe care l-ai citat, ajung in starea pe care ai dorit-o pentru colegii tai de blog: starea de enervare.
Adica, ce-i tot da dl. Cercelescu inainte cu “oamenii nevoiasi” care vor fi mai saraci cu 15%?
Pai, de la cine este cel mai simplu sa iei bani, nu de la saraci? Bogati gasesti doar unde si unde cate unul ratacit, in aceasta perioada de criza. Saraci, in schimb, gasesti peste tot. Sa fie impozitati si sa li se ia si ceea ce nu au!
@Aya: ce faci porumbito, ca sa citez pe cineva drag mie, te-ai dat cu dusmanu’ de clasa la barfa pe seama mea
?
@
Cititor in stele
Afirmi, despre Marcus:
“Stiu ca nu e (…) nici macar Ciomu”.
Mai joaca-te tu mult cu “opinia dezabiata” pe langa “bisturiul” lui!
Nu de alta dar domnu’ in cauza chiar te-a crezut ca, in lipsa de argumente, voi atenta la mandrete de barbatie si ca-l voi trimite pe post de eunuc la haremu’ lu’ Basescu (Udrea, Anstase, Ridzi, Sulfina etc.)
sa fii iubita
marcus
PS daca la domni stiu ce sa le fac din punct de vedere chirurgical, cu doamnele e mai dificil.
@hara
>>”Eu de fapt nu va inteleg pe cei care il demonizati pe Basescu. De data asta isi pune in joc popularitatea si prestigiul..”
Care prestiugiu, cel international? A luat vreun title academic, vre-o medalie si noi nu stim? L-a facut Regina Angliei Lord? Ce-a avut si ce-a pierdut…
Mai usor cu cuvintele grele. Nu e vorba de nici o demonizare, daca asta intelegi cind aratam spre “dracul gol”.
>>”Deci:care este presupusul scop malefic al lui Basescu.”
Nu are, da-i vine.
@ Daniel
Bună ! Da, văd (citesc) că la ora actuală poziţiile speculative pe pieţele emergente şi piaţa petrolului au fost abandonate în favoarea pieţii aurului. Marii patroni de fonduri speculative cumpără în neştire acţiuni pe piaţa aurului. Ca anecdotă spun, ziarul România Liberă nu mi-a acceptat comentariul despre Gabriel Resources şi Roşia Montană. Interese …
@ All:
Si iata ca iar gresiti cei care afirmati ca omu’ nu se gandeste la popor: el stie ca in week-end programele tv sunt execrabile si ne-a aranjat maneaua cu motiunea, sambata in direct. Asta e vointa lui dar sa vedem ce zice calu’.
In aceeasi logica, cerand cei 15 si 25%, intelegeti ca e si sentimental: iata ca se gandeste si la noi…
As mai putea adauga numeroase alte cereri ale sale, dar va rog sa-mi amintiti daca a si dat vreodata ceva, daca a si prestat, nu zic daca a performat caci as iesi din context… deci l-au ales ca sa le ceara, cand ei credeau ca le va da si altceva in afara de batai de cap mai putine decat musafirul nocturn.
Nu stiu, se poate formula, in forma legala, o cerere verbala?
“Dle Popor, prin prezenta va rog sa binevoiti a aproba si dispune retinerea…”, cu semnatura: NU MERGE, deci nu poate cere.
Exista prin vreun text oficial afirmatia ca “Pres. poate cere…” ceva, cuiva? Caci daca exista un asemenea text, constituanta aia face toti banii…
Poate sunteti mai in forma cu cele legale, astept deci opinii.
florin m
ntz. O fi scosa din context insa da masura gandirii tale.
Tocmai acum in criza politic macro a statului poate sa ajute . Sa indrepte banii spre domenii sa zic asa utile societatii. Asa cum a ajutat si cand a dezvoltat caile ferate .
Si vezi mai sus zic ceav despre falimentarea capitalului romanesc . In privinta asata am asa o impresie nasoala ca avem de-a face cu o politica deliberata .. Cestia asta insa nu o sa reusesti s-o pricepi niciodata : nu ma omor dupa capitalism ( nu ma omor nici dupa iarna sau ploaie ! ) INSA prefer sa existe un capital romanesc . Insa “dreapta noastra” se pare ca doreste capitalism fata capitalisti romani si fara capital roman. Sau ma rog doar cu compradori asevrviti intereselor straine.
Ce vrea oare Seful ?
Sa arate ca El este Seful ….
Ca cum cica ca motiunea trebe sa fie rambata ca el nu mai are rabdare .
La sfarsit voi baga si ceva polologhie din cer imi mai amintesc ( se pare ca mai mult decat Boc profesorul de Driepti ! Constitutional)
Insa mai are si o posibiliate de smecherie golaneasca .
Zice cica ca cum ca in a treia zi trebe musai .
Ma rog sunt urmatoarel posibiliati posibile care se poate intampla :
1) se intalnesc rambata si discuta, voteaza . Si daca este nevoie se va face vorbire despre cvorum si se va respinge rezultatu lu votu’
2) se aduna numa putoarea si Boc ramane !!!
3) nu se intalnesc rambata si nu discuta . Si atunci va iesi concluzia ca termenul “constitutional” ar fi fost sambata, termen depasit , se considra ca motiunea a fost respinsa in mod tacit .
Cam asta este …
Ce zice “sfanta Constitutiune”?
ARTICOLUL 113
(3) Moţiunea de cenzură se dezbate după 3 zile de la data când a fost prezentată în şedinţa comună a celor două Camere.
Dupa , inseamna DUPA , adica nu ai voie inainte. Dupa poti. Ca daca era altfel legiutorul scria : “in a 3a zi” daca dorea sa impuna un termen de decadere . Mai sunt si alte tehnici de redactare gen : “dupa 3 zile si nu mai traziu decat 15 zile” ( si asa ies 12 zile ). Sau zice “in termen de 30 de zile incpeand cu ziua a treia de dupa”. Dupa inseamna un termen decntt , (adica nu 3 luni , 3 ani , 300 ani !) la acordul partilor ( asta mai ar insemna ca nu poti lua prin surprindere gubernu in abuscada ).
Acu palavre despre care zi. In dreptul romanesc zilele de sarbatoare legala nu sunt luate in considerare , ele se numara furmos pe calendar si se aduna la termenul legal. Cand legiutorul doreste altfel specifica in clar “zile calendaristice” .
Ghita Bizonu
Basescu este specalist in a silui Constitutia, avand abilitatea de a o lasa sa arate ca o fata mare, in continuare.
Ce părere aveţi despre Volga neagră, ca maşină, domnule Năstase?
Aici mă puteţi admira alături de această superbă maşină…
http://mihneazgeorgescu.wordpress.com/2010/06/10/volga-neagra-mon-amour/
Şi o superbă dedicaţie pentru Aya, lupoaica de stepă:
http://www.trilulilu.ro/YourRiver/50105029fa59
@George Serban
Am uitat sa-mi spun parerea in privinta amnistiei fiscale propusa de catre dv.
Nu sunt de acord. Societatile comerciale in care statul este actionar si au datorii trebuiesc privatizate, reorganizate sau lichidate.
Eu insumi am fost conducator al unei societati cu capital majoritar de stat. Mi-am platit toate datoriile. La un moment dat am trecut chiar printr-o situatie grea. Am facut economii la sange si am platit datoriile. La sfarsitul anului a venit o amnistie (in guvernarea Nastase, mi se pare) Cei care n-au platit au scapat.
Imi venea sa inebunesc.
-Asta nu e tara pentru oameni cinstiti. Este o tara pentru golani! am spus atunci in Adunarea Actionarilor.
Si acum am aceeasi parere.
@marcus,
Tu singur ai recunoscut ca il mushti pe Basescu, prin ceea ce scrii. In schimb, n-am citit nimic laudativ despre Basescu in ceea ce au scris harabula sau cititorul. Faptul ca te-au combatut nu inseamna deloc ca ar fi pupinbasisti, cum le spui tu celor care nu te aplauda.Este clar ca tu crezi ca toata lumea trebuie sa fie de partea ta. Uite, nu mai departe de azi, te iei de Aya ca nu te-a sustinut in disputa cu cititorul. Doi la mana, faptul ca productiile tale literare nu se vand nu-ti spune nimic? Cand spun ca nu se vand ma refer la faptul ca nu am vazut bloggeri care sa te aplaude decat pe tine singur dar cu alte nick-name-uri(virus, carcotasu, poate si silbilla- dar pentru asta nu bag mana in foc- ) poate mai ai si alte fatete gen doctor Jeckil, mister Hyde.
Chiar am cautat in urma si am dat doar peste productiile tale, n-am gasit de exemplu, decat o singura remarca a lui harabula, dar si aceea facuta pe un ton neutru fara sa-ti fie adresat direct mesajul. Cand ti-am spus pe blogul tau ca ar mai trebui sa schimbi partitura, ai sarit imediat cu gura si desi ti-am explicat ce am vrut sa zic(fiindca nu ai inteles si nici nu vei intelege vreodata) ca nu toti cei care te critica sunt impotriva ta si adepti ai lui Basescu. Dar in mintea ta de “securist de Bucuresti”, cum singur te autodefineai intr-un mesaj din anul trecut, nu vezi decat in alb si negru, maniheist adica.
Nu am sa intru in polemica cu tine, fiindca nu stii si nici nu poti sa pastrezi un ton moderat, te inflamezi imediat si ii piere omului cheful sa mai discute cu tine. Daca vei intelege,bine, daca nu, tot bine fiindca mai sunt si alti oameni pe blog cu care sa pot discuta…..
Ghita Bizonu
Ma rog, daca acest gen de satisfactie este ceea ce cauti, este simplu sa extragi ce vrei tu din orice, facand abstractie de intentia celui care a postat. Se cheama proces de intentie.
In aceste zile, statul trebuie sa aiba grija in primul rand sa-si asaneze cheltuielile proprii si sa nu omoare de tot motoarele economiei, juguland partea productiva a societatii, sa atraga TOT capitalul pe care il poate atrage, indiferent de nationalitate. Iar politicienii trebuie sa puna putina decenta in discurs, intrucat indiferent ca vorbim de vini egal sau inegal repartizate, nu este momentul paradelor de virtute si inocenta. Chiar este treaba de facut si oponentii pot fi omorati si mai tarziu.
@Marcus
Daca securistii si fanii lui Basescu te iau la foc incrucisat, inseamna ca esti eficient. Linkurile la si citatele tot mai dese din creatiile tale ii fac sa turbe. E modul lor de a-ti recunoaste valoarea. Tine-o tot asa.
Opozitia a facut blat cu Puterea pe legea pensiilor speciale si a pensiilor pentru incapaciatate de munca.
http://plano10.wordpress.com/2010/06/10/pensiile-speciale-opozitia-a-facut-blat-cu-puterea/
@
Le Prince
Ne-om stradui, de-avem ingaduinta
Ce n-am brodit, sa dregem prin silinta
(Will)
P.S.
Cineva drag mie afirma, cu trei ani in urma, pe blog, ca, in ceea ce ma priveste, primatul apartine (citez din memorie- corect, te asigur) “intelectualismelor vibrante”, “justificarile politice venind dupa aceea”.
PACEPA – AGENT NKVD?
Aşa lasă să se înţeleagă Victor Roncea…
Ce părere ai, @ Aya, despre dezvăluirile Generalului Ion Stănescu?
http://roncea.ro/2010/06/09/ion-stanescu-fost-sef-al-securitatii-despre-fenomenul-pitesti-instrumentat-de-nkvd-si-agentii-sovietici-birladeanu-roman-tismaneanu-et-eiusdem-farinae/
Catastrofa ecologică din Golful Mexicului, o catastrofă ce arată cultura deficitară a percepţiei riscului la managementul actual de la British Petroleum, a produs deja pierderi de zeci de miliarde de lire sterline fondurilor de pensii din Marea Britanie. Sursa http://www.timesonline.co.uk/tol/news/uk/article7147287.ece
@ Harabula spune: +Eu insumi am fost conducator al unei societati cu capital majoritar de stat. Mi-am platit toate datoriile. La un moment dat am trecut chiar printr-o situatie grea. Am facut economii la sange si am platit datoriile. La sfarsitul anului a venit o amnistie (in guvernarea Nastase, mi se pare) Cei care n-au platit au scapat. Imi venea sa inebunesc.+
Da, foarte probabil că anularea datoriilor trebuia combinată fie cu impozitarea negativă a societăţilor fără datorii, fie cu deduceri fiscale pe anul/(anii?) următori.
Harabula, Romania nu mai este o tara. Romania este o uniune tribala. Ceea ce ar trebui specificat in urmatoarea constitutie. Ceea ce mi se pare si mai rau este ca un consistent numar de oameni nu apartin nici unui trib. Nu, amnistiei propuse de dl Serban. Nu, guvernului de tehnicieni.
Off topic.
Romania imi pare o tara de oligofreni. Este cald afara.
Televiziunile sunt pline cu aceasta senzationala veste: este vara si-i cald afara. Daca-i cald evident ca nu esti tampit sa stai la soare! Cu toate astea televiziunea le repeta toata ziua asta.
Televiziunea iti mai spune un lucru intelgenet: daca iti este sete, sa bei apa. Ei presupun ca exista romani carora li-e sete si nu beau apa.
Nu stiu daca a mai citit lumea “Minunile sfantului Sisoe”. Este o povestire neterminata a lui Toparceanu. Aculo raiul e conceput ca un loc unde ficare sfant are in grija un numar de oameni drepti ajunsi in rai. Ii hranesc, ii spala, si chiar ii scarpina cand ii mananca pe undeva. Credinciosii nu fac nimic. Traiesc ca in rai.
Cam asta cred pesedistii ca vrea boborul.Sa traiasca ca in rai. Sa nu munceasca, iar sfantul PSD sa-i spele, sa-i hraneasca si sa-i scarpine.
Am trait totdeauna cu convingerea ca trebuie sa ne rezolvam singuri treburile. Daca te inunda, te muti sau repari, si daca nu te-ai asigurat, platesti paguba.
Iti este odrasla dobitoc, nu invinovatesti profesorii ci il pui la munca si-l inveti cu responsabilitatile. Conform PSD-ului bogatii sunt vinovati pentru saraci, proprietarul este vinovat pentru chirias, banca pentru datornic. Cei cu datorii amnistiati, calicii hraniti, lumpenii onorati.
Stanga romaneasca nu este revolutionara, ci conservatoare. Nu este brilianta ci lălâie, leşioasa. Promite existenta dulce pentru toti parazitii si vremuri grele pentru cei ce muncesc.
@
Mihnea Georgescu
Este vorba despre una dintre incercarile stupide de intoxicare (am folosit un eufemism) care au abundat in ultimele doua decenii.
Depasind faza eleganta a eufemismelor, afirm: astfel de idei precum cele de acolo- fie ele explicite sau subtextuale- sunt niste minciuni prostesti de dimensiuni cosmice.
Am speranta ca in Romania exista deja cititori inteligenti si avizati, care nu accepta sa-si mutileze spiritul pe masura respectivelor enormitati.
@
Mihnea Georgescu
Am apasat din intamplare pe o tasta si a “plecat” raspunsul intainte de a-l termina.
Dovada faptului ca ne aflam in fata unei tentative de intoxicare este chiar titlul, evident mincinos in urma compararii cu continutul interviului.
Roncea (un tip pe care il dispretuiesc tocmai pentru ca accepta sa se prostitueze astfel; subliniez, accepta sa se prostitueze, pentru ca nu o face din proprie initiativa- sau in baza propriilor “credinte”- si nu “degeaba”) pune un titlul care nu are legatura cu continutul- realitatea fiind deturnata (si “motivatia” fiind data) de o poza “lipita” si apoi MINCINOS comentata.
S-a mizat pe faptul ca toti (sau majoritatea) celor care vor “descoperi” acest “material” se vor opri la titlu, vor retine informatia deturnata de acolo si nu vor citi interviul.
Oricine il citeste, realizeaza ca accentul cade pe fenomenul Pitesti, pe anumite unitati de contraspionaj, iar numele Pacepa nici nu este mentionat (explicit sau implicit). Deci, din start, Roncea minte- si, inca, in mod grosier.
Reaua credinta a lui Roncea mai transpare si dintr-un alt “amanunt”: daca ar fi fost cu adevarat convins de acea prostie mincinoasa pe care o scrie in titlu, l-ar fi mentionat si pe Doicaru (care apare in fotografie, cu aceeasi catalogare infamanta, in “explicatia foto” ca si in cazul MP).
Despre Doicaru, insa, nimic!
Parerea mea este ca Roncea se teme ca s-ar putea intalni cu Vlad Docaru (fiul generalului) care i-ar “replica” pe masura daca ar afirma mincinos despre tatal sau, astfel incat sa fie usor de retinut, mizeriile, abjectele neadevaruri pe care le spune despre Mihai Pacepa.
Invocarea numelui lui Leon Tismaneanu este facuta in contextul in care referirea este la toti cei care studiasera la Moscova. Toti erau supravegheati.
Roncea a mizat, pervers, pe deturnarea acestui sens prin exploatarea unei translatii: limbajul specific unui om din servicii- limbajul curent.
Faptul ca “s-a discutat cu el” (cu L.T.) NU inseamna ca era agent- dar ca era supravegheat (asupra tuturor celor care studiasera la Moscova planand aceasta suspiciune din partea serviciilor romanesti de specialitate).
Deci, in cazul titlului, este o alta deturnare a adevarului “marca Roncea”.
Dincolo de minciunile sfruntate din titlu si de vadita rea intentie a lui Roncea, ma surprinde, insa, altceva.
In interviu apare ca evidenta s-ar afla la SIE. Este un neadevar colosal!
Sa nu stie tocmai intervievatul (ditamai generalul care discuta despre unitati de spionaj si contraspionaj- si caruia observ ca i se acorda credit) ca acea “evidenta” (din arhivele DIE) este parte a “prazii de razboi” care a fost preluata, imediat dupa decembrie 1989, de serviciile Armatei?
Cine crede ca generalul cu pricina nu stie asta, este fie naiv, fie dispus sa colporteze o minciuna (si, in acest caz, apare intrebarea :”de ce?”).
Bref: cine cauta la SIE (sau la SRI) evidenta respectiva, cauta degeaba.
Ea se afla (de aproximativ 20 de ani) in arhivele Armatei, fiind “preluata” (repet, “prada de razboi”) de DIA de la DIE imediat dupa decembrie 1989.
Acesta este adevarul (cunoscut de multi- inclusiv de Roncea, cel platit sa se prostitueze intelectual). Orice alta afirmatie legata de respectivul subiect inseamna deturnare a realitatii- ca sa ma exprim elegant- sau, mai clar, minciuna sfruntata.
@ blogideologic:
Adica si geriatricii britanici pierd la pensie datorita lui BP? Ca sa vezi, e mai bine la noi ca nu avem, gratie mnunatilor caapitalisti autohtoni, nici o multinationala de talia lui BP! Si care se capitalizeaza din fondurile de pensii, nu de la bugetul statului. Deci BP nu face parte din nici o clientela.
La noi catastrofa pensionarilor are insa nume si prenume uman. Are mai multe.
Ideea e ca, in baza catastrofei, desi cererea e mica datorita crizei ce a generat reculul economic si deci pretul petrolului e scazut, UITE UN MOTIV DE SCUMPIRE, intretinut cu orice pret!
Vei obiecta: pai au pierderi! Da, dar si le recupereaza din pret, ca intotdeauna. Nu le pasa ca ecologii sunt indoliati, le asigura un plasament in consultanta pentru Alaska si le-a inchis gura. Iar riveranilor le aminteste ca sunt veri, le face vreo doua biserici si le curata plajele cu produsele lor chimice, deci tot pe pierderi aparente.
Hai sa ma explic: noi furam oul de sub gaina, chinezii cumpara cotetul, dar astia iti vand uleiul ca sa poti gati omleta cea nesanatoasa, nu se incurca cu intretinerea cuibarului.
@ dlnimeni:
Ma bag si eu, nu pot accepta ca Romania nu mai este o tara, este, dar puterea nu poseda “manualul de utilizare”.
E ca si cum ar tine cutitul de tais, nu de maner. Pentru curajul lor de a folosi cutitul astfel, adica suicidar, eu ii pretuiesc sincer caci isi fac singuri deserviciul suprem, scutindu-ne pe noi de orice efort.
Mai mult, cu manerul nu vor reusi sa taie nimic, doar chinuie…
In rest, de acord! Ah, poate cu triburile, eu nu fac parte din vreunul, nici tu, atunci cine? Mafiotii? Pai aia sunt organizati in familii, nu in triburi, si sunt putini. Restul sunt ca noi doi…
florin m
departe de a-ti afce proces de intentie declar ca sunt de acod cu tine cand scrii In aceste zile, statul trebuie sa aiba grija in primul rand sa-si asaneze cheltuielile proprii si sa nu omoare de tot motoarele economiei, juguland partea productiva a societatii, sa atraga TOT capitalul pe care il poate atrage, indiferent de nationalitate.
Dar eu cred ca statu trebe sa-si regleze cheltuilelie nu numai in aceste zile ci cam in fiecare zi ( adica sa nu faca ca unii care sparg leafa in kentuieli in prmele 2 zile si apoi trag mata de coada pana la urmatoarea chenzina). SI as observa ca un stat responsabil va avea in primul rand grija de capitalul national … stii dupa zicala liberala :munca nationala, capital national, profit national . Fiindca daca nationala este numai munca tara colonie se cheama . Si de aici alte necazuri . Ai nevoie de detalii ?!
Mihnea Georgescu ref Pacepa
Pai insusi Pacepepa sugereaza asta cand sustine ca a fost in imediata apropiere a lu Hrusciov pre cand Nikita era beat crita … Un colonel al Securitatii din Romania ?! Parca ar vrea sa zica ca a fgost mult mai mult ..
@ Aya
Mulţumesc pentru răspunsul solid argumentat.
@ Paul
Vezi ce bun a fost articolul ? Te-a scos din hibernare , a făcut sângele să meargă mai repede ( foarte bine pentru colesterol ! ) .
Dar m-ai păcălit . Ai zis că nu e vorba de CU . Dar dacă citeşti printre rânduri postarea ta ( deci nu pe diagonală ) ,observi că tot în zona aia haiducească baţi : să luăm foarte mult ( aproape tot ) de la bogaţi şi să nu luăm deloc la săraci . M-ai dus cu zăhărelu de data asta .
P.S. Hai domle , zi o cifră ! Nu mă tot lua cu fiecăruia după nevoi . Zi clar : ce venit lunar minim ar trebui să aibe un om ca să fie considerat bogat ? De curiozitate întreb .
@ Ghiţă Bizonu’
Bătrânul Nikita era băiat popular… imaginea este credibilă!
Doru Coarna: tot respectul. Va urez ca evenimentele sa se desfasoare de o asa maniera incit sa nu vina momentul in care sa imi dati dreptate.
Harabula
Daca mai spui multe, eu o sa ma multumesc sa citesc, ca ceea ce as fi vrut sa spun tocmai ai zis tu deja.
Harabula, ca sa il citez – din memorie – pe Sadoveanu, “noi bem orice, chiar si apa”. Inteleg, deci, pozitia dumneavoastra de opozant al bautului de apa, insa ceva imi sopteste ca ati comis totusi eroarea ca dimineata sa beti cu sifon si sa stiti ca sifonul poate provoca tulburari si boli foarte grave. De aceea este recomandabil si foarte sanatos sa bem sec. Aveti, cred eu, citeva preconceptii, cum ar fi aceea – izvorita de la muma dlui Boc – cum ca romanii nu muncesc ( ba muncesc, dar sunt prost condusi) si cum ar fi usoara confuzie in definirea parazitilor si a celor care muncesc.
@Draghi, multumesc, dar te sfatuiesc sa nu mai ma sustii, deoarece cetatenii securisti m-au declarat in corpore persona non grata pe motiv ca scriu poezele pe peretii de w.c.-uri si in plus, vor zice acum ca si pe blog la d-l Nastase ma sustin singur, sub alte nick-uri, asa cum fac la mine pe blog, fapt care-ti va dauna grav la capitolul credibilitate.
In rest
sa fii iubit,
marcus
@Harabula!
Hara , tocmai ma asezasem sa iau ceva racoritor pe canicula asta si dau o privire pe blog….hopa! imi zic , Hara a schimbat piciorul!
Esti tu sau schimbul de sfarsit de saptamana?
In primul rand :lumpenii sunt onoratio si cooptati la guvernare de satanic abuser, n-ai observat?
Alta chestie destul de inspaimantatoare este aceea ca incercati, pentru ca sunteti multi, si ah! platiti den banutii mei,este aceea ca incercati sa glorificati munca la modul acela binecunoscut : Arbeit macht frei! Mai Hara, de cand este munca un scop in viata, ma refer la o viata libera?
Hara, cine vrea sa traiasca din ajutor social, si sa nu munceasca de loc, e treaba lui! Cine vrea sa traiasca mai bine, din bine in mai bine, acela munceste, mult, din ce in ce mai mult, simplu!
Teoria asta cu sa-i punem la munca , nu-mi suna bine de loc! Tu , si ai tai , sa puneti la munca pe simpatizantii vostrii, pe neamurile si clientii vostrii, nu faceti voi programul de viata al nimanui, e clar? Sau poate ai impresia ca videanu, berceanu, udrea, satanicii (toata famiglia!), bocii, prigoanele, negoitii, poterasii,etc , s-au spetit muncind?averile de miliarde de euro pe care cu placere ni le flutura ( si flutur!) pe sub nas, sunt rodul inteligentei, efortului creator al acestor avortoni nationali?
Te inteleg, cumva….cu ierarhiile astea inversate , tu iti dai seama ca ceva este prost asezat, dar nu vezi clar ce anume, sper ca te-am ajutat.
Zici ceva de un copil dobitoc…pe care sa-l pui la “munca”….pai mai Hara , daca este dobitoc , cum draku sa-l pui la “munca”, sa-l “responsabilizezi? mai tu esti in firea ta? e de vina copilul ala ca exista?Lasa-l mai in pace, este un loc sub soare si pentru el, chiar daca nu e bun de “munca”!
Dar o gravida, dar o lehuza, dar un batran bolnav, dar un bolnav incurabil?Aia nu sunt buni de “munca”? Ce propun ciracii tai acuma , este , prin scumpirea si limitarea tratamentului medical, EUTANASIA! E bine?Asa-i? Vezi cum se rezolva toate….limita biologica a organismelor umane defavorizate , lucreaza pentru voi! Mai tie nu-ti este putina RUSINE?
La capitolul oameni lenesi, n-am nimic impotriva lor.Sa fim din nou bine intelesi: Lenesii , au generat intotdeauna PROGRES! Daca nu era asa , mai Hara, nu se inventa nici macar ROATA! Asa , ca las-o jos!
Prostia pe care o zici , la final, ca bogatul este vinovat pentru sarac, banca pentru datornic si proprietarul pentru chirias, este apoteotica! Sa zicem ca mai gandesti un pic, si sa ne intrebam: cine din aceste cupluri prezentate de tine detin putere? da?! Ei bine , statul este dator sa-l ajute pe cel lipsit de putere sa nu fie anihilat!OK? De aceea este STAT! Toti pun mana de la mana, prin impozite, dupa puteri astfel incat cel defavorizat sa fie sprijinit si sa aiba sanse EGALE cu cel care se bucura de PUTERE! In situatia asta , de acum , acest lucru va incurca destul de mult socotelile, dar ce o sa se faca sefii tai, daca , de exemplu, DUPA ACEEA! deodata , toate diligentele care se fac pentru dreptul la justitie egala, la amnistie, la regim de detentie omenesc, se vor aboli , asa ! N-avem nevoie de infractori, de tradatori de tara, de jefuitori ai banului public…hai sa-i rezolvam cu glontul rece? Simplu , si de dreapta , este?
Inchei, iti cer scuze ca m-am ambalat, canicula…dar in esenta , mesajul meu este acelasi: NU NUMAI PORTOCALII AU DREPTUL SA TRAIASCA in ROMANIA! NOI eram aici inaintea lor si vom fi si dupa ce ei vor fi JUDECATI!
Cu nervi caniculari in cap, Maxi!:(
@Harabula!
Pentru tine, si intregul colectiv….:
Lioncik Tismineţki (alintat acum ca Leonte Tismăneanu), tatăl prea-iubit de Vladimir Tismăneanu, a fost întruchiparea Iadului pentru bieţii români. El a iniţiat, în perioada 1940-1941, etnogeneza stalinistă a poporului maldavan în Basarabia. El a deformat intenţionat Limba Română cultă pentru a crea limba maldavinească, un idiom tismineţkian-”tismănean” stupid la maximum. El a coordonat listele cu dascălii de românism din Basarabia care au fost trimişi să moară în Siberia. Ştiu lucrurile acestea din familia mea extinsă de răzeşi soroceni. Când oştenii noştri au trecut Prutul în 1941, Lioncik Tismineţki s-a refugiat în Răsărit odată cu trupele sovietice. Dar a revenit în primăvara lui 1944 în Basarabia împreună cu “ostaşul sovietic eliberator”. Ceea ce a făcut Lioncik Tismineţki în Basarabia în perioada 1944-1948 a însemnat desăvârşirea etnogenezei staliniste a poporului maldavan. Acolo a învăţat principiul că trebuie arse toate cărţile româneşti din bibliotecile şcolilor şi din bibliotecile publice ale oraşelor. Sovieticii i-au apreciat rezultatele în politica anti-românească din Basarabia. Îl trimit în România să bolşevizeze ţara, să degradeze poporul român. Odată cu venirea tavarişciului Lioncik Tismineţki în România, este iniţiat experimentul Piteşti, reforma învăţământului din 1948, şi sunt arse cărţile de maximă valoare din bibliotecile publice şi din bibliotecile şcolilor (un număr imens de cărţi).
Maximmouse
Cel care a inventat roata a muncit. Cu siguranta. Ce nu este sigur e faptul ca a fost si platit…
Cat despe restul postarii… mai rar asa o exprimare limpede a conceptiei dupa care o parte a oamenilor sunt datori sa munceasca petru cei care n-au chef. Precum si a statului care sa aiba grija ca asta se si intampla, e limpede ca de bunavoie nimeni nu se lasa furat.
Cu toate astea trebuie sa recunosc ca aceasta conceptie nu are totusi de-a face cu social democratia.
Contele,
hibernare zici? Pentru un adorator al iernii, intr-adevar canicula torentiala (sic!
) din zilele acestea ar putea constitui semnalul ca e vremea retragerii in vreun barlog racoros. Din pacate, mai sunt atatea de facut pe afara… prin emisfera nordico-temperato-incalzita-global…
Dar, ca sa-ti dau replica “cifrica” la intrebarea-ti de mai la deal, iata suma pe care o consider eu drept pragul bogatiei autentice. Dar mai intai, sa-ti prezint argumentele pe care imi fundamentez cifra
.
.
), ar fi suficient sa am cu un singur € in plus fata de cuantumul “venit civilizat”, pentru a ma considera bogat. Adica, 1501 €/luna m-ar arunca din categoria de “clasa sociala cu venituri civilizate” in cea de “clasa sociala cu venituri excedentare” (sinonima cu bogatia, daca iti aduci aminte de definitia pe care o dadeam candva).
.
Asadar, stiind ca valoarea bunurilor economice are un caracter mixt (obiectiv: dat de proprietatile acestora, si subiectiv: dat satisfactia pe care un anumit bun economic o ofera cumparatorului prin consum), si ca, in plus, un acelasi consumator poate evalua diferit un acelasi bun economic in functie de momentul cautarii bunului si cantitatea in care acesta este disponibil, ei bine, se poate ajunge la concluzia ca intensitatea placerii consumului descreste progresiv pana la saturare; in cazul in care nevoia respectiva este satisfacuta continuu.
Mai pe scurt, cum spunea si Einstein : “totul e relativ”
Acum imi lipseste racoarea serilor de toamna tarzie, asa ca, strict in aceasta perioada!, m-as considera posesorul unui “venit civilizat” daca mi-as putea permite o evadare in atmosfera toamnei tarzii (oriunde si oricum ar putea fi obtinuta aceasta) timp de 8 h/24. Cat sa fie in bani impreuna cu celelalte capitole bugetare familiale (sanatate, alimentatie, vestimentatie, socializare etc.)?… Vreo 1500 de €/luna ?
Ei bine, acum, ca sa-ti raspund concret la intrebare ( si ca sa nu te dezamagesc
Stiu, este chestiune de detaliu. Care ma angajeaza numai pe mine. Momentan
Acum e randul tau sa spui cat ti se pare “insuficient”, cat ti se pare “necesar” si cat ti se pare “surplus inutil” in salariile vremii, de la noi.
Harabula
tu scrii :
”Eu de fapt nu va inteleg pe cei care il demonizati pe Basescu. De data asta isi pune in joc popularitatea si prestigiul..”
Ntz. Nu-l demonizam . Ci doar il ridiculizam . Am zis ceva ca poarta coane ca iaste Antihristu ? io zic decat ca este Chivas bei . Si ca care prestigiu ?!
Insa nu am absolut deloc incredere in el. Reia numa contradictiile sale si vei intelege ca mai sunt si oamnei cu memorie si bun simt.
Insa te intreb- nu cumva consideri ca si tov Nici o lae Ceausescu si Anafabeta de larg renume internatiuonal au fost cumva nedreptatiti ? Ca numa pizma si ura nemeritata a unora ca mine care nu i-am inles geniu i-a dus la sfarsitul binecunoscut ?
@florin!
Mata nu te-ai prins ca cel care a inventat roata a fost cotropit de o lene majora ? Lene de a mai tara sau transporta cu bratele greutati?Ce crezi, ala o fi fost vreun rabotnic din ala indracit?
Intrebarea ta , nu stiu daca a fost si platit, imi spune mie mult despre modul cum gandesti…:)ma intreb , la buna ziua , ca sa raspunzi, ceri ceva?:)
Unde ti-am zis eu ca este cineva DATOR sa munceasca?UNDE? Speculezi…ma amuzi, nu-ti raspund! Cine are dorinta de a intelege , intelege, eu nu-mi caut fani aici, ok?!:)
As intreba :ce crezi TU ca inseamna social democratie, dar cred ca nu-mi permit….un pret…:)
Iti repet, sunt cu nervi de canicula….sa luam o cafeluta…..ce zici?:)
Muncă, muncă, muncă, sursă de valoare
. În antichitatea grecească, Socrate spunea că pentru om cea mai mare valoare este adusă de timpul liber.
Echipa AN vine de la Angajati Necalificati ? A.N.-uri..
Maximmouse
ok, aveam un raspuns lung pregatit, dar e canicula, ai dreptate
@blogideologic!
Stimate domnule Filipas, iata, pentru a cata oara?, vad ca ceea ce gandesc eu acuma a fost gandit de nenumarati oamnei inaintea mea , si inca intr-un mod mult mai frumos si mai riguros…n-am citit atat de mult, nu stiu unde sa-i caut, motiv pentru care reiterez , reiterez…reiteram….:) Multumesc , domnule Filipas!:)
@
Blogideologic
Minti de ingheata apele!
In perioada mentionata de tine, Leion Tismaneanu nu se afla in Basarabia.
In plus, nu s-a “ocupat” de Basarabia nici asa cum minti, nici altfel.
Corect, pentru tine, ese urmatoarul text (o parafraza):
Blogideologic (alintat acum ca nea’ Titi), posesorul ilustrului nume Titus, a fost întruchiparea Iadului pentru bieţii bloggeri. El a iniţiat, in perioaada blogurilor, etnogeneza stalinistă a poporului salasluind in tara blogului. El a deformat intenţionat Limba Română cultă pentru a crea limba blogideologistica, un idiom titisto – “nea’titist” stupid la maximum.
@Aya
Nu-mi vine sa cred!
Un asa raspuns, dat lu` Titi, iese din tiparele “intelectualismelor vibrante” evocate, candva, de cineva drag tie- virtualul Sandu Literatu`
@florin!
Ok, ne infurcim mai pe racoare!:)
@Marcus
Tu tine numa’ directia, ca de credibilitatea mea ma pot ocupa si singur.
Iar in ce-i priveste pe securistii portocalii, cu cota de popularitate la care a ajuns tartorele lor, ajunge sa-i deconspiri si pot sa se stearga la fund cu credibilitatea lor. O sa ajunga sa comenteze si sa se citeasca doar ei intre ei. De fapt cum bine ai observat, ei nu fac decat sa isi mascheze lipsa de creativitate si inteligentza in spatele unor ifose exprimate intr-un limbaj semidoct.
sunt de etnie maghiara dar sunt dezgustata de udmr ce-i cum ar fii marko ,veres sau altii,ei nu reprezinta decit interesele lor personale,si nu ai celor care i-au trimis in parlament mi-e jena sa scriu dar sunt curve masculine,dar nu numaii de ei sunt dezamagita ci de toti din guvernul boc dar si de basescu pe cre eu cel putin nu-l consider presedinte ci dictator.ce-i de la putere uita un lucru ca noi romanii suntem un popor rabdatori dar sa fereasca sfintul sa exsplodeze mamaliga cum se spune in popor,ca atunci o sa fie vai de capul lor. sunt trista si dezgustata de ce vad,asfi vrut sa dispara udrea,videanu,blaga,si lista poate continua.