Ziua de vineri

Ieri, am participat la mai multe evenimente.

Dimineata, am fost la sediul Universitatii Romano-Americane, unde s-a desfasurat Sesiunea anuala de comunicari a Asociatiei Romane de Politica Externa, al carei presedinte fondator sunt. Tema din acest an a fost “Profilul international post-Lisabona al Uniunii Europene. Romania si noile exigente ale statutului  sau european”. Au participat multi diplomati dar si specialisti in relatii internationale.

La pranz, am participat, alaturi de Victor Ponta, Liviu Dragnea si de alti colegi, la o intalnire cu reprezentantii sindicatelor, cu care am discutat despre situatia actuala si despre ce dorim sa facem, la nivel politic si parlamentar. Le-am transmis, pentru comentarii, un material cu solutiile alternative la propunerile guvernului, propuneri  pe care le-am pregatit in cadrul departamentelor. Documentul il vom face public la mijlocul saptamanii viitoare.

Dupa amiaza, am participat in Prahova, la Fantanele, la sedinta organizatiei de partid, unde a fost aleasa noua conducere a filialei.

60 Răspunsuri to “Ziua de vineri”


  1. 1 LePrince mai 22, 2010 la 8:41 pm

    @Criticos

    Sigur, aveti dreptate, daca “sforarul sef” ar fi dorit ca inima lui Boc sa fie ca o paine calda si nu pietrificata, daca ar fi vrut ca Udrea sa aiba sufletul de aur si nu o tinichea, asa ar fi fost. Dar nu s-au primit probabil ordine precise, sau ordinele au fost de a ignora multimea. Eu nu am putut sa nu observ ca furia populara nu era chiar atat de “presurizata” ca sa “dea in foc”. A fost o manifestare disciplinata, organizata, bine coordonata , chiar vesela si optimista spre sfarsit. S-au strigat lozinci, s-a cantat si s-a tipat, a fost o mica urmarire din ciclul “haituirea lui Hoara”, dar mai mult caraghioasa si fara dorinta de finalizare, decat ceva cu adevarat periculos sau spectaculos. “Vanatoarea de hoare” a parut una dupa scenariu decat ceva spontan, cam ca la vanatorile organizate pentru Ceausescu, cand I se punea cerbul ranit in bataia pustii.
    Cat despre “independenti”, acum unpr-isti cu acte in regula, mai au in fata o perioada de “decantare”. Iesirile lor publice se doresc a fi cat mai “independente”, cat mai “critice “ la adresa guvernului, dar desigur ,nu sunt credibili. Pe moment nu urmaresc ceva anume, doar mentinerea la putere, in viitorul apropiat cateva posturi ministeriale si cateva posturi mai mici pentru discipoli . Problema e pe termen lung, iar in timp , pot avea loc multe rasturnari spectaculoase de situatii. Pentru ei, unpr ,puterea parlamentara pe care o au, este si va fi un element de presiune si negociere. Iar politica ofera multe surprise. In acelasi timp , situatia lor este ingrata. Desi au putere financiara si o anume influenta in sindicate, cat timp nu sunt legitimati de votul popular, nu sunt si credibili ca voce. Credibilitatea lor va fi pusa la indoiala mult timp chiar si dupa o eventuala legitimare printr-un procent electoral. Vor trebui sa raspunda la intrebarea de ce au sustinut un guvern “de dreapta”, cand ei se declara la stanga PSD, pro-sindicalisti si “patrunsi” de ideologia stangista. Va fi greu sa gaseasca raspunsuri convingatoare.
    In politica romaneasca insa, vom mai asista inca la asemenea enormitati precum unpr. Se va gasi intotdeauna un grup de sprijin, o gasca, un serviciu semi-secret sau un grup de interese care sa sustina un proiect politic cu miza pe termen scurt sau aventurist. Sa ne amintim de ApR si de entuziasmul ce a insotit aparitia sa pe esichierul politic, de procentele optimiste ce insoteau apr-ul initial (se vorbea in 1998 de 20%, chiar mai mult)si de derizoriul lamentabil al “aventurii politice”, din 2000, cand apr si-a dat obstescul sfarsit. Atunci cand societatea romaneasca va fi mai ordonata si mai disciplinata, cand grupurile de interese vor fi mai vizibile si mai la lumina, cand serviciile nu vor mai fi atat de multe si implicate politic, nu vom mai avea parte de astfel de “momeli electorale”.
    Am asistat absolut intamplator la o discutie intre un sef de sindicat si un membru marcant al unui partid politic. Discutie sincera, fara ocolisuri,cu cartile pe masa, unde daca nu ar fi fost vorba despre politica, ai fi crezut ca se vorbeste despre afaceri si vanzari-cumparari. Era vorba de interese concrete ale unui grup de afaceri (invizibil atat pentru membrii sindicatului cat si pentru publicul larg) contra presiune si sprijin sindical pliat pe interesul respectivului partid. Totul se discuta rece, obiectiv, cu tinte clare, fara ornamente de ideologie sau pasiune, desi totul era contrar intereselor membrilor respectivului sindicat (despre care nici politicianul nici seful de sindicat nu erau surprinsi sau ingrijorati ca nu intervin ca subiect in discutie). Si nu era nici Farfuridi sau Branzovenescu prin preajma, sa spuna “tradare, tradare, dar sa stim si noi”.
    Sigur, un proiect politic nou si credibil poate aparea oricand, conditia este sa nu fie de la inceput confiscat pentru ineterese inguste. Si va dau un hint: unpr este relativ sincer cand apara pensile si salariile militarilor(zona de provenienta a unpr), problema este ca in politica, totul e negociabil(inclusiv propriul interes).
    Sprijinul si interactiunea politic-economic, politicieni-afaceri nu pot fi eliminate, este o realitate ,o necessitate,peste tot in lume si trebuie sa fim realisti. Problema , am mai spus-o, este ca toate aceste lucruri, altfel normale, trebuie sa se desfasoare la vedere si sa fie sub control. Dar cand mimezi apararea intereselor unora de care de fapt te folosesti, nu se mai cheama politica, syndicalism sau afaceri, se cheama tradare si minciuna. Nicaieri nu veti gasi tradarea si minciuna eliminate din politica, nici in cele mai consolidate democratii, problemele apar cand ele devin o profesie.
    Dar, va spuneam, eu sunt optimist, romanii mai au nevoie de ceva timp pentru a se maturiza si intelege democratia si chiar capitalismul. Evolutia fata de 1990 este totusi impresionanta.
    S-auzim de bine.

  2. 2 LePrince mai 22, 2010 la 8:46 pm

    @Anonimul Venetian

    Ma bucur ca iti sunt simpatic, simpatia este reciproca, dar nu vreau sa conving pe nimeni ca sunt mai bun decat sunt. Fiecare crede ce vrea. Nu-mi da nimeni nici macar o decoratie pentru faptul ca scriu aici, e o optiune personala si vorbesc in nume personal.
    Desi nu m-ai convins ca dorinta de a afla cine sunt este mai mult decat o curiozitate personala, cere-I administratorului blogului adresa mea si trimite-mi un e-mail. Iti voi raspunde si mai vedem.
    Prezenta mea pe blog, in afara amuzamentului de a dialoga cu unii, este si un exercitiu de gimnastica intelectuala. Dar nu e numai asta.Este si dorinta de a schimba ceva in bine, prin dialog si dezbatere,pornind de la premisa ca ceea ce scriu ar putea avea o minima influenta.Pentru aceasta nu este nevoie sa-mi declin identitatea.
    Citand-o pe Observator, ii raspundeai si sustineai:

    „Raspund: Nu, n-ar fi, daca am sti ca este ea. Dar daca n-am sti ?”

    De ce crezi, ca daca Brianna Caragea (despre care eu nu stiu prea multe) nu ar putea fi credibila? Inteleg ca apare in presa de scandal. Nu stiu exact de ce sau cum apare, dar indiferent ce spun tabloidele despre ea, daca ar avea opiniile si interventiile mele de aici, de ce nu ai crede-o? As vrea sa-mi raspunzi la aceasta intrebare. De ce crezi ca cineva care are opinii care tie iti plac, spune lucruri pe care tu le simpatizezi, ar trebui sa fie o sfanta sau un sfant? Pana la urma fiecare suntem oameni, cu defecte si calitati. Daca Briannna Caragea ar incepe maine sa aiba opinii politice si interventii care tie iti suna bine, nu ai incepe sa-ti schimbi opinia, daca cea deja formata este defavorabila? Si hai sa facem un exercitiu. Pune-te in pielea unui alegator american al lui Bill Clinton, fermecat si convins de carisma sa politica. Faptul ca ai aflat ca Bill Clinton a avut o relatie extraconjugala , poate mai multe si ca a si mintit in legatura cu aceasta, ti-ar schimba opinia despre Bill Clinton presedinte si om politic? Raspunde-mi si mai vorbim.
    S-auzim de bine.

  3. 3 Fragmentariumpolitic mai 22, 2010 la 10:18 pm

    Falsa dilema a unei crize de model (3)

    Dreapta umbla cu ocaua mica

    Cine crede ca a disparut ocaua mica, masura falsa pe care o foloseau in vechime negustorii necinstiti, se inseala amarnic. Dreapta politica o foloseste cu “succesuri” in zilele noastre (adica in folosul unor interese restranse, de grup, in dauna celor sociale), sub forma cotei unice, fara ca cineva sa observa inselaciunea care se ascunde inapoia acestei politici de impozitare. “Ingenioasa” sub aspectul constructiei tehnice si “impecabila” sub cel al prezentarii ideologice, in realitate impozitarea deopotriva a bogatilor si saracilor cu o cota unica nu inseamna nimic altceva decat distributia inechitabila a poverii fiscale pe umerii celor doua clase, ceea ce duce la adancirea prapastiei economice dintre ele si a polarizarii sociale: bogatii devin mai bogati, iar saracii, mai saraci. Din aceasta perspectiva, sunt de inteles inflexibilitatea constanta a Guvernului de dreapta Boc privind reducerea salariilor si minciuna sfruntata ca aceasta a fost ceruta de FMI (ultima fiind data in vileag de dezvaluiri oficiale, venite de la Paris si Washington, potrivit carora FMI nu a sugerat Romaniei o asemenea masura, ci dimpotriva). Explicatia o aflam chiar de la seful Guvernului (gura pacatosului adevar graieste !): “TVA si cota unica nu se vor majora daca recesiunea nu se adanceste si masurile de austeritate vor fi aplicate.” Citind printre randuri, ne dam seama de ce Boc o tine langa cu austeritatea si de ce cand aude de cresterea fiscalitatii din portocaliu se face palid (dar nu pentru majorarea TVA isi face griji, ci pentru cea a cotei unice), pentru ca simte ca s-ar putea sa i se ia “ocaua mica”, de care, in interesul PDL si al clientelei sale politice, tine cu dintii. Prin urmare, pentru a ramane cota unica, austeritatea e musai sa se intample, asa ca isi asmute Guvernul pe bugetari, pensionari, someri, mame, copii si alti necajiti ai soartei : So pe ei ! Acelasi narav se manifesta insa in tot spectrul dreptei. Oricat s-ar stradui PNL sa para mai la stanga PDL sau oricat i-ar critica Crin Antonescu pe Traian Basescu si pe Emil Boc, atunci cand vine vorba de cota unica se inteleg perfect, ca, de, corb la corb nu-si scoate ochii…

  4. 4 Doru Coarna mai 23, 2010 la 6:23 am

    Poate ar fi trebuit lasati la dispozitia sindicalistilor cativa din specialistii PSD care sa elimine eventualele neclaritati de interpretare ori intelegere ce pot apare inerent.

    De exemplu, B\ si guvernul au inteles exact pe dos recomandarile FMI.

  5. 5 Ioan mai 23, 2010 la 7:33 am

    @ toti

    Tema dlui Adrian Nastase este si un bun prilej de comparatii. Eu, de pilda, am stat sambata in strada inca de la inceputul ploii cei mari pana in jurul orei 17. Aici, intr-un grup de vecini, fiecare cu o lopata in mana, nu am scapat din priviri gura unui canal apartinad francezilor strategici de la Apa Nova; caci altfel riscam ca puhoiul de apa sa intre in beciurile noastre. Manuind noi coada lopetii la gura canalului in sus si in jos, si din cand in cand in cele patru puncte cardinale, am reusit sa pastram gura canalului in parametri normali. Ca doar nu credeti ca echipele edilului pedelacheu si arogant, au strans de pe strazi crengile rupte din pomi de ultima vijelie. Si apropos, sa nu fiu confuz in exprimare; sa nu credeti ca „strategicii” s-au alaturat efortului nostru prelungit, nu. Ei au ramas, ca si alta data, in aceiasi parametri ai nesimtirii totale pe care o cunoastem de la inceputurile prezentei lor printre noi.

    PS

    La emisiunile de stiri care au urmat “evenimentului” nu am aflat de prezenta „strategicilor” cu pompele lor de doi bani speranta prin oras si nici de prezenta primarului guraliv prin zona Marilor Lacuri.

  6. 6 Ghita Bizonu' mai 23, 2010 la 9:07 am

    Ah .. sectorul privat care tipa ca bujetarii samd …
    Ieri auzeam pe unu care vorbea in numele patronatului .. Ala zicea ca in anul trecut sectorul privat a concediat 600.000 de angajati . Enorm .
    Insa is curios de ce dracu sectoru privat tacea si nu cerea guvernului si Presedintelui sa mai lase demagogia si jocu de-a sa ne facem ca guvernam si sa -si faca treaba , adica su administreze tara ( si auxiliar criza !).
    De aici una din doua : ori sunt prosti ori idioti !!!

  7. 7 M.Voicu mai 23, 2010 la 9:22 am

    CIFRILI VORBEŞTE (+Cap.”LaMulţi..” la mai 22, 2010/5:27pm)
    Preşedintele Asociaţiei pentru Pensiile Administrate Privat din România (APAPR), prezentã deunãzi, la conferinţa Mediafax “2 ani de pensii private în România”, cã fondurile de pensii private obligatorii (pilonul II), în prezent au 5,03 milioane de clienţi – deci acesta ar trebui sã fie şi numãrul minim contributori la sistemul de pensii de stat !
    Din zicerea: “contribuţia care merge la privat se scade din banii care merg la bugetul de pensii al statului”, rezultã cã DEFICITUL BUGETULUI DE PENSII A FOST CREAT PRIN LEGE, deci parlamentarii şi funcţionarii parlamentari sunt într-adevãr mulţi !

  8. 8 Maximmouse mai 23, 2010 la 9:59 am

    @Fragmentarium politic,

    Despre falsa dilema a unei crize de model as adauga ca este suficient sa iei un pic in serios niste date simple , si imediat ti se face lumina asupra cotei unice.

    Se demonstreaza , cu cifre imposibil de ascuns , ca , indata ce au venit la putere , portocalii, dupa ce au intronat , cu infrigurare, cota unica, au inceput sa faca angajari frenetice.Se pune intrebarea de ce.Pai este simplu! 500.00 de salariati cu lefuri mediii de hai sa zicem, subevaluat, de 1.500 euro/luna …ia socotiti? In loc ca impozitarea sa fie progresiva, ea devine 16%.Perfect!

    Un caz care imi este cunoscut, un proaspat absolvent de drept, cu leafa 30.0000.000(asta acum 1 an si ceva) in primul an de munca (la stat), facea pt. acesti bani , urmatoarele: punea diacritice in textele colegilor, plimba plicuri (corespondenta).Putem sa presupunem ca leafa era imparita egal cu cel care i-a facilitat angajarea?Putem , bineinteles.

    Iata cum, dragii mei, un suvoi constant si bogat de bani curgea si continua sa curga, din buzunarele statului in buzunarele partidelor portocalii, bani care la o cercetare superficiala, nu au cum sa apara nicaieri…dupa estimarile mele cam 400.000.000 euro/an ( ori 6 ani….frumos nu?)

    Aceasta metoda , jumatate adevar jumatate hotie, este brevetul absolut al “dreptei” liberarle si pdliste.
    Sigur ca, psd, in alea 9 luni de guvernare corcita, a adoptat cu entuziasm metoda…

    Sa nu uitam, ca lefurile mari , erau impozitate corespunzator pe vremea stangii.
    Ajungem acuma la exemplul hilar cu cate 3 directori la un deconcentrat sau unde naiba mai sunt.Si asta dragi prieteni este o treaba numai in aparenta negandita….este gandita perfect mai ales de pdlachei, dragii nostrii guvernanti, care interpreteaza legislatia, inclusiv constitutia , cu dibacia unor condamnati in ispasire, care ies mai “asi” in fentarea legii , dupa un numar de ani de puscarie…:)

    Se poate spune ca s-a prevazut exact ca cei inlocuiti vor avea castig de cauza in justitie (observati smecheria!), si vom plati si pe ai nostri, si pe ai vostri…suntem even..nu?

    Da’ de ce , daca este sa gandim ca ei, adica , murdar,si sa fentam justitia, nu platim o singura leafa la trei insi? ca pana la urma urmei statul are prevazut prin buget un singur post , n’asa?:)

    Acuma, sa continuam cu conectarea , fest la tuturoaiele de bani ale contractelor cu statul, sub toate formele, contracte din care liberalii nostri se infrupta si la data aceasta , deoarece contractele serioase , nu se fac pe un an doi.Buuun!

    La asta, in timpurile pd, uni, se adauga furaciunile structural penale, guvernate de bunul plac si de nerabdare…:) Cred ca in ultimii 6 ani Romania este cea mai auditata si cecetata la “fezabilitate” tara din Europa, poate si din lume….N-am intalnit mizerie mai mare…ex. “studiul” pentru gondolele din Tg.Jiu, parca….ia vedeti studiile preconizate pentru tot felul proiecte fantastico inutile…cercetare de vant pe bani publici…

    Asa ca , dragii mei, se explica simplu, cramponarea “dreptei liberale” de cota unica!

    Sunt totusi trist, din doua drepte, va trebui sa ramana una singura…:) si aceasta, se poate prevedea cu usurinta , nu va fi pnl…pacat…Bratienii, etc, etc, ma rog , lustrul..se va duce pe apa sambetei… Concluzia asta puneti-o si la independenti si psd…doua stangi, ….:)

    In ceea ce priveste pe liberali, este de neiertat faptul ca orbiti de pofte nu au tinut seama de un lucru important in crestinatate…nu ma fac frate cu dracu pana trec puntea…niciodata.De la socoteala lor initiala, lasa ii luam si pe pd si pe urma ii dam la o parte, ce s-a ales? ce se va alege din versatilitatea toxica a udmr?Vor disparea in mod sigur, dupa aceasta lectie istorica , este de presupus ca electoratul roman, satul de a fi condus de ” neamuri”,va iesi la vot…maghiarii vor trebui sa aiba optiune politica in sfarsit.Problema partidului “fumuriu “se va mai pune o vreme…atata timp cat legalitatea nu va fi reintronata si mafiile tiganesti vor face politica “mare in tara asta…:) Grupul etnic din Parlament, dupa parerea mea trebuie sa dispara si sa faca etniile politica , prin partide , si sa inceteze pokerul cu puterea…

    Iata ce gandesc eu, in linii mari, despre falsa dilema a unei crize de model…

    Ce spui, stimate fragmentariumpolitic?:)

  9. 9 ellasarya mai 23, 2010 la 10:10 am

    Despre ce vorbim noi aici?! Ungurii au voie să hotărască în ţara noastră ce să facem?! Câte legi din “ţara vecină şi pretină” se referă la drepturile românilor acolo?! Pentru asta au luptat bunicii şi unchii mei în Tatra? Ca să asist cu neputinţă la asemenea mizerii?
    Nene, şi câtă viclenie! Totul se petrece în timp ce ţara e înnebunită de foame şi de teamă! Acelaşi cuţit în spate cu care ne-au obişnuit “pretinii” noştri dragi…
    Tot timpul se vorbeşte de criză economică, oare voi apuca vremurile acelea când vom spune cum arată o criză a prostiei?! A răspuns bietul Einstein de mult la întrebarea asta şi mare dreptate a avut!
    Iar rândurile dobitocilor se îngroaşă: latura regal-respinsă a familiei de Hohenzollern-Sigmaringen se înrudeşte cu Prim-securistul ţării! Ţara fierbe, iar ei se otevizează opulent în faţa românilor! Cât tupeu să ai? Fără număr!

  10. 10 blogideologic mai 23, 2010 la 10:13 am

    @ Victor V. spune, în mai 22, 2010 la 8:53 pm : +Salutări de la Tismana! Eu chiar de aici sunt (părinții mei, soția – ca să fiu mai exact), iar week-end-ul acesta ne-am întors ACASĂ.+
    Era vorba despre familia alogeno-cominternistului Tismineţki ce şi-a luat numele Tismăneanu. Dacă eşti de la Tismana, chiar nu te simţi jignit? Înseamnă că nu eşti impregnat de spiritul locului, şi nu te-ai gândit vreodată ce semnificaţie are pentru pentru românul ortodox Sfântul Nicodim de la Tismana ! Spui că eşti “ACASĂ”. Dar alogeno-cominternistul Tismineţki jigneşte chiar geniul casei voastre !

  11. 11 Maximmouse mai 23, 2010 la 10:20 am

    @Fragmentariumpolitic!:)

    Un P.S. amuzant:

    Dupa ce fumuriul prigoana si-a cristalizat optiunile pentru ce sa facem noi cu cladirea Parlamentului Romaniei, optiuni care , pe mine cel putin, m-au facut sa exclam admirativ :Gea la caruta bai prigoana!, iata ca si in pambuccian s-a umflat tarata si ne spune el ce trebuie facut in problema…pai nu-i corect sa zici: mai pambucciene, ia vezi-ti mata de stafide si cafea, poezii,obiecte de arta si IT, ce au uitat romanii, ca ne obosesti si uite asa devine omul xenofob…:)

  12. 12 Marcus mai 23, 2010 la 10:32 am

    @Tuturor celor care nu ma inghit pe acest blog, fie mai nobili, fie mai cititori in stele :)

    Explicatie La Un Motto

    Motto: Lasati orice speranta, voi ce traiti in Romania !

    Care Hitler si ce Stalin, Benito sau Ceausescu,
    Vino lume-n Romania si admira-l pe Basescu.
    Pastisa nereusita, un portret de Picasso,
    Manelisti s-ai lu’ Mondialu’ il votara ca-i misto.

    Pe model de Mussolini si-a tras in iatac amanta
    Imitand pe Ceausescu, la Bruxelles si-a trimis fata.
    In actiune e ca Hitler, dovedit exterminator
    Stalin e cu boboreanu’, prin foame, terminator.

    N-are trei cuvinte stranse, in discurs de inteles,
    Ci numai minciuni sfruntate, la votant ce l-a ales.
    Minte de ingheata apa, in scaun sa se mentina,
    Cand e prins cu gogonata, mereu altu’ e de vina.

    E zbanghiu s’urat la fapta, n-are niciun Dumnezeu
    Aburii de-alcool din mintea-i il fac sa se creada zeu.
    Moft ii este promisiunea, precum si cuvantul dat
    Iar morala’i desueta, un gunoi de aruncat.

    Camarila e servila, slugi si-argati obedienti,
    Pusi pe jaf si talharie, n-au pe lume concurenti.
    Tara-ntreaga-i o epava, azvarlita-ntr-un ciclon,
    De un capitan betiv-psihotic ce se crede Napoleon.

    Geaba striga azi romanul cu cutitu’-ajuns la os
    Traienel nu il aude, el are ciolan de ros.
    Traitori in Romania, vi s-a luat orice speranta,
    Cu Basescu presedinte ce se vrea jupan pe viata.

    sa fiti iubiti
    marcus

  13. 13 LePrince mai 23, 2010 la 10:40 am

    @Ghitz Bichon

    Bineinteles ca nu ai dreptate. Astazi, sunt putine tari in care un titlu nobiliar, oricare ar fi el, mai are o semnificatie, alta decat romantica, de distinctie sau protocolara. Si in general in anumite cercuri.Ca cetatean, titlul nu-ti confera avantaje.Sunt tari, cum sunt Italia, Germania, Austria sau Grecia unde titlurile nobiliare nu mai pot fi folosite ca atare in documente oficiale sau de identitate, posesorul luand titlul drept nume de familie. Ascendenta aristocratica nu iti mai da drepturi suplimentare sau privilegiate in nici o tara astazi. Casatoriile in afara cercului nobiliar sau morganatice, sau chiar copiii ilegitimi, au relativizat “puritatea” aristocratica. Deja de zeci de ani, exista posesori de titlu, recunoscuti ca atare, descendenti ai casatoriilor morganatice sau chiar rezultati din legaturi nelegitimate, care apar in Almanahul Gotha. Si asta pentru a nu se stinge numele sau a nu se pierde titlul. E si cazul familiilor regale, in ziua de astazi sunt multi mostenitori regali ce sunt doar pe jumatate cu adevarat nobili.Si Brianna Caragea este un exemplu. Nu e prea departe de a fi o reala aristocrata, dupa perceptele de azi. Pe linie maternala descinde din familiile princiare Cantacuzino, Kretzulescu si Caragea (ramura valaha).Bunica sa, o femeie deosebita, nascuta printesa Kretzulescu , supranumita “ingerul din Ploiesti”, a fost maritata cu printul Caradja. Familia Karadja (sau Karatzas) nu mai este mentionata in Grandes Familles de Grece, Albanie et Constantinople din 1942, deoarece ultimul descendent al ramurii grecesti a familiei (cea care locuia in Grecia, descinsa tot din Voda Caragea) a murit in 1918. Dar in editia ingrijita de Mihail Sturdza in 1983, ea apare ca familie princiara, deoarece numele si titlul a fost continuat in Romania, mai apoi in exil. Editia din 1983 este si cea mai completa si mai explicita. Tatal Briannei nu avea ascendenta nobila.

    In rest , sincer, imi pare rau pentru tine. Am o anume compasiune, chiar mila pentru persoanele care nu au niciodata un cuvant bun de spus la nimeni sau despre nimeni. Impresia mea este ca trivialitatile, jignirile si insultele pe care le utilizezi in discutiile cu ceilalti sunt de fapt o modalitate de a evita orice dezamagire. Probabil ai avut multe dezamagiri si deceptii in viata. Exista doua mari categorii de oameni foarte rai: cei nascuti (de care e bine sa te feresti) si cei deveniti rai, pe care viata, alti oameni, deznadejdea, ghinionul sau boala i-au facut rai si centrati pe sine. Certitudinea mea, este ca tu faci parte din a doua categorie, nu te-ai nascut rau (sunt rari asemenea oameni). In ciuda comunicativitatii tale( sunt sigur ca iti place sa vorbesti cu multa lume si ai multi cunoscuti), in ultima instanta esti foarte singur, singuratate care ti se datoreaza exclusiv, ceea ce e trist. Am mai cunoscut persoane ca tine si dupa cum spuneam am simtit multa mila pentru acestea.

    Exista remediu. Dar pentru tine s-ar putea sa fie mult prea tarziu. Iti recomand multa miscare in aer liber, zile fara televizor si chiar o cura de lecturi copilaresti (Alice in Tara Minunilor, cu accent pe pisica de Cheshire, Motanul incaltat, exclus Fetita cu chibrituri sau Puiul, sunt prea deprimante). Dupa ce vei lectura, te vei intoarce la percepte simple si sanatoase , de unde s-ar putea reconstrui o parte a sanatatii tale psihologice. Mai discutam, ma voi gandi si la alte metode.

  14. 14 LePrince mai 23, 2010 la 10:46 am

    @ Gloaba ideologica

    Din fericire pentru greci si din nefericire pentru bucuria ta plina de venin si ciuda, articolul din Le Monde , preluat din Ta Nea ( se traduce “Noutatile”, unul din cele mai sobre ziare grecesti, nealiniat politic) la care dai link,este pur informativ. Nu este vorba de a profita de criza (textul articolului este explicit si spune adevarul, titlul este pur journalistic) ci de continuarea unei vechi investitii. Cosco, companie chineza de stat, a investit si dezvoltat in portul Pireas un terminal utilizat exclusiv de chinezi. Acestia si-au exprimat dorinta de a continua investitia si de a o largi spre alte porturi din Grecia. Si nu e vorba de cumpararea porturilor, ci de investitia in terminale portuare, santiere navale , antrepozite si docuri, linii de asamblare, etc, ceea ce pentru greci, astazi, este intr-adevar o raza de speranta, cum spune LeMonde. Germania, prin Suddeutsche Zeitung, isi exprima chiar ingrijorarea ca Cosco si-ar putea muta head-quarter-ul de la Hamburg la Atena. Cosco e unul din cei mai mari operatori mondiali, in Europa sunt prezenti si la Hamburg, Rotterdam, Malmo, Marsilia si undeva in Italia.

  15. 15 LePrince mai 23, 2010 la 10:59 am

    @ “Doamnei sibilinoidale”

    Spuneti, doamna:

    @*LePrince*,
    Dacă te-nşeli …
    Păi, ca de obicei, diversionitul , manipularea, cipiripi, zdrong, etc. îţi dădură, zic again, ca de obicei ( sîc! ), avânt să * observi * tumna tu, numa exact ce * trebuie *, adicătelea ce se doreşte via Cotroceni ))
    Evident că nima-n lume NU a picat în pacima vreunei iubiri pt nentu Băsescu ori clica de puşlamale – şmenarii clanul PD-L, dimpotrivă: liniştea prevesteşte furtună… uneori, din senin… nu ştim când, sau, da… da di ce insişti ? Nu-i place tătucului pe nepregătite, hmmm Apăi mai durează câteva luni, sau…
    Iar o-ntorsăşi ca la Kosovo ( proverb! ), da-ţi mai zisăi : nu iese cum vrei tălică, numai că vrei ( vrea ), becouse, nu poţi traduce pe oricine..
    Tăcerea ca miere, *LePrince*, nimeni nu poate fi înţelept, spiritual mereu şi mereu şi tot timpul numai pt că aşa a decis, n-aşe … ?
    S-auzim şi de BINE, că de tine…
    Sibilla

    Va spun sincer ca am mustrari de constiinta. Daca din cauza mea va treziti atat de dimineata, banuiesc ca in urma unui vis, sunt gata sa fac tot ce imi sta in puteri pentru a va spulbera obsesiile. Nu m-am gandit niciodata la Basescu ca la un „nene”, cum spuneti, dar as putea reconsidera. Nu l-am vazut in postura de unchi blajin sau ca pe „nea titi” pe presedinte.
    Eu nu doresc „sa iasa” intr-un anume fel, dar nu ma pot impiedica sa nu observ. Nu am primit niciodata ordine de la Cotroceni, nici in acest mandat, nici in altele. Printre altele , observ ca dezorganizarea d-voastra lexicala a ramas aceeasi, textele expuse sunt la fel de dificil digerabile.
    Tacerea nu am considerat-o niciodata „spirituala”, d-voastra imi amintiti de povestea pe care mi-o spunea bunica,despre o stra-matusa de-a mea mai indepartata,contesa vaduva, care ramasa singura, a fost luata in casa strabunicii mele, marchiza. In tinerete si ca adult, batrana contesa nu prea iesea, sotul ei preferand sa faca lungi calatorii „la bai” , contesa avand o faima de „cam grea de cap”. Cu varsta si datorita virtutii incontestabile, aceasta faima a palit. Fiind o persoana decorativa si de o onorabilitate de necontestat, toti cei veniti in vizita ii cereau parerea uneori, mai ales ca se simteau obligati sa adreseze cuvantul unei persoane in varsta macar o data. Batrana contesa, inclina capul sau misca buzele , dar nu vorbea, insa toti invitatii erau de parere ca este foarte inteleapta si spirituala, faptul ca nu rade, ca nu se mira sau nu se intristeaza, datorandu-se numai bunei cresteri care exclude exprimarea directa si manifesta a emotiilor. Nimeni nu banuia (intre timp faima de grea de cap trecuse cu totul), ca de fapt tacerea nu ascundea vreo spiritualitate, ci doar o goliciune mentala totala.
    Eu sunt sigur ca veti mai auzi de mine, dar si de bine.

  16. 16 blogideologic mai 23, 2010 la 11:04 am

    Crimă împotriva biodiversităţii
    http://bogdanul.wordpress.com/2010/04/19/criminalii-din-insulele-feroe/
    Şi occidentalii vin să ne înveţe pe noi ce înseamnă civilizaţia !

  17. 17 Dragos mai 23, 2010 la 11:06 am

    @ Ioan

    Apa Nova Bucureşti este o filială Veolia Apa, divizie a grupului Veolia Environnement. Fostul Primar General Lis Viorel a nasit impreunarea.

    Domnul Primar General Oprescu Sorin NU este membru PD-L.

    ps: cum se spune corect «Bună ziua!» în franceză ?
    «Salamalecum !»

  18. 18 LePrince mai 23, 2010 la 11:08 am

    @ Sfera ideologica blo(e)goasa

    Afirmi, desigur, enormitati. Cum as putea sa controlez blogosfera? Intotdeauna cand aud cuvantul “diversiune” ma gandesc imediat la ceva fortat si am mari indoieli. Diversiunea este si a fost un termen specific anumitor zone de servicii, care prin acest generalism au incercat sa arunce o indoiala asupra unor actiuni foarte originale si reale sau asupra unor oameni care deranjau. Faptul ca te deranjez pe tine nelasandu-te sa te lafai in minciuni si manipulari istorice si informationale, nu inseamna ca vreau sa controlez blogosfera si nici ca doresc sa creez diversiune. Pot spune chiar ca tu esti cel care , asa cum am mai aratat, prin diverse “metode specifice”, prin manipularea termenilor si apropieri fortate, incerci sa promovezi o teorie iredentista, falsa, mincinoasa, care isi are sorgintea in legionarism, communism si alte’isme la fel de tenebroase si mistificatoare.

    Te banuiesc ca esti agentul serviciilor secrete din FYROM, platit de biroul 2 al Imperiului Otoman si triplu agent al Scitiei Mari, agent dublu al traco-dacilor si lucrezi cu contraspionajul pecenegilor, al cumanilor si ostrogotilor. Sunt sigur ca ai pe terasa custi cu porumbei calatori, transmiti mesaje codate si scrii cu cerneala simpatica pe baza de suc de lamaie. Probabil vorbesti limba dalmata in casa, ai un agent de legatura fenician si unul ilir iar parcul este teritoriul conspirativ. Ghitz Bichon este un soi de bodyguard ce pocneste “ideatic” pe toti cei ce incearca sa prinda pe agentul blogus ideologicum.

    Cat despre sabotaj, draga blogideologic, j’ai pas jette avec des sabots dans ta machine. Oricum nu mai suntem la inceputul erei industriale, poate ai remarcat.

    Iar urmatoarea ta postare m-a amuzat teribil. Ce legatura are aromanul Vasile Lupu cu Brianna Caragea? Ce intelegi tu prin Rumelia, draga gremlin ideologic? Poti explica? Nu prea cred. De Bulgaria ai auzit? Despre ultimii 2000 de ani de istorie ai citit? Nu pot sa cred ca nu, dar nu vrei sa tii cont. Vad ca ai mare respect pentru Imperiul Otoman, pe care il banuiesti ca respecta adevarul istoric. Adica analfabetii turci otomani, care nu stiau carte si nu vorbeau nici o limba straina, care nu scriau nimic,( istoria lor fiind consemnata de straini) cu flota condusa de greci, traducatori fiind tot grecii, cu diplomati straini eventual islamizati si pasale de origini crestine musulmanizati ca sa ocupe functii, stiau ce este Via Egnatia si respectau istoria si constitutia lui Caracalla. Ma faci sa rad , nu ma pot opri…….probabil m-am molipsit de la Victor V care citindu-ti postarea ,a gasit-o caraghioasa (chiar daca el nu spusese nimic de Brianna Caragea, ce legatura are?).

  19. 19 LePrince mai 23, 2010 la 11:09 am

    @Karakas

    Bune observatiile facute in privinta liberalilor romani in postarea ta din mai22, 1:08 am.

  20. 20 LePrince mai 23, 2010 la 11:15 am

    @ Marele gremlin ideologic

    Din nou revii cu falsificari si calomnii. Leonte Tismaneanu, este cunoscut, a facut parte din garnitura trimisa sa comunizeze Romania. Dar de aici pana la a-l face raspunzator pe Vladimir Tismaneanu de toate tragediile Basarabiei si a romanilor in perioada anilor’40 este cale lunga, presarata de calomniile tale. Foarte multi dintre refugiatii basarabeni, multi nefiind romani basarabeni ci romani din alte regiuni romanesti mutati in Basarabia dupa 1918 pentru a umple golul de intelectualitate si de culturalitate romaneasca, au fugit din calea sovieticilor de frica comunismului. Printre ei, astazi fapt cunoscut , se aflau si agitatori si agenti sovietici (unii de origine romana). Cum putem sti ca micutul blogideologic nu se afla printre ei? Lasand gluma la o parte, cautarea permanenta a vinovatilor si a vinovatiilor, parte a ideologiei tale, nu face decat sa agite inutil spiritele, intr-o perioada in care acest lucru face dificila apropierea noastra de Moldova de peste Prut. Acuzatiile tale renasc vechi spaime si angoase care in conditiile prezentului fac dificila realizarea unei abordari realiste si actuale a relatiilor noastre cu Republica Moldova. Datorita unor ideologi de tipul tau, PSD a avut acea abordare gresita, lipicioasa si perdanta, contradictorie si ineficienta care a reusit sa tina departe Romania de Republica Moldova.
    Faptul ca tu vezi fantome la fiecare colt , nu le face pe acestea sa fie si reale. Iar persoane realiste si pragmatice precum Victor V, nu ar porni niciodata razboiul pe care tu il vezi atat de necesar. Dar faci un cuplu de tot hazul cu Ghitz Bichon.

  21. 21 LePrince mai 23, 2010 la 11:19 am

    @Observator

    Sigur ca ai dreptate, nimic nu justifica amestecul atat de brutal intr-o chestiune care ar trebui sa tina exclusiv de justitie si efectele acesteia. Dar Franta acelor ani, are explicatia marii dezamagiri nationale (de fapt prabusirea nationalismului bonapartist) de la 1870. Si exemplul achitarii lui Villain este probabil intrecut ca si inechitate si nedreptate de afacerea Dreyfus. Acest caz, mult mai cunoscut, care a inspirat romane, teorii conspirationiste si multe articole si ecouri jurnalistice, mai este si astazi foarte sensibil in Franta. In acelasi timp, Jaures se opunea, in 1914, unei consensualitati nationale, transpartinice, avea o atitudine singulara si greu explicabila intrutotul,pe care detractorii sai au pus-o pe seama internationalismului socialist. Dar sigur, Franta are si ea exemplele ei de „contorsionisme” politico-ideologice. Nu inseamna ca sunt si legitime.

    PS Ghitz Bichon e cu mintea undeva in sec. XVIII, oricum mai bine decat partenerul sau , blogideologic ,care a ramas undeva la 212, pe timpul lui Caracalla.
    S-auzim de bine.

  22. 22 LePrince mai 23, 2010 la 11:21 am

    @Octaa

    Textul lui Daniel, din mai21, la 4:47pm, da un raspuns foarte corect intrebarii tale despre Constantin si Elena. Cu amendamentul ca in greaca, limba oficiala a imperiului, se spune romei (romeos si romea). Originile etnice nu aveau nici o relevanta cat timp erai cetatean, nationalitatea nu aparuse ca termen, va apare mult mai tarziu.
    Blogideologic s-a grabit inca o data sa improaste putina „cerneala virtuala” ideologica , ca o sepie enorma ce este, pentru a crea multa confuzie.
    S-auzim de bine.

  23. 23 LePrince mai 23, 2010 la 11:30 am

    @MiniMe & Dr.Evil, known as „inselatorideologic” ,too

    „helenofilia inexplicabilă a guvernelor din Franţa şi Germania”, te citez. Faptul ca o gasesti inexplicabila dovedeste cat de ingust esti ca gandire si mentalitate. Daca nu e asa ,inseamna ca esti pur si simplu incult, aparenta ta informare fiind doar „copy/paste”.

  24. 24 LePrince mai 23, 2010 la 11:32 am

    @Nimrod

    Mitingul a fost necesar, era impardonabil ca sa nu se fi facut nimic. Dar, desi nu sunt adeptul dezordinilor, putina „scuturatura” de porti ministeriale ar fi avut un impact mai mare si mai mult ecou, ar fi aratat ca lumea e cu adevarat disperata. Organizarea perfecta si veselia de la sfarsit, ce semana mai mult cu o defilare cu fanfara, au aruncat putin derizoriu asupra actiunii. Nu sunt un adept al sindicalismului desantat, dar institutional, stam prost la capitolul sindicate credibile.
    S-auzim de bine.

  25. 25 LePrince mai 23, 2010 la 11:35 am

    @ Salmabadin

    De inteles, fara a face din postarea ta un fundamentalism, pozitia ta. Ai dreptate, sunt persoane care incurajeaza evaziunea, Ghitz recunostea pe aici ca el cumpara fara timbru. Pentru a exista corupti trebuie sa existe si corupatori dar daca spui asta, sar toti pe tine si spun ca „nu tii cu defavorizatii”.

  26. 26 LePrince mai 23, 2010 la 11:36 am

    @Ghitz Bichon

    Amesteci doctorii cu bugetarii. E chestie veche si mult discutata. Dar pentru serviciile medicale platesti separat. Asa ca n-ar trebui amestecati. Problema e de management si de fonduri, nu e de „buget” pur si simplu.

  27. 27 Observator mai 23, 2010 la 11:37 am

    @nea Ghita,

    Dar cum de crezi ca mediul de afaceri nu a reactionat? A, nu am iesit in strada? Nu in strada rezolvam lucrurile. Nu am pus de-o greva? Nu prin nemunca pornim economia. Nu am pus de-o greva fiscala? Ce greva, ca e chiar pe bune ca nu prea mai e de unde sa platim taxele. Si atunci? Nu-s bani de salarii, de pensii, etc. Sectorul privat a cerut permanent stabilitate ca si conditie principala pentru relansarea economiei. Si bineinteles a cerut sa nu fie impovarat de taxe pe care sa nu le poata plati. In rest s-a obisnuit sa-si poarte singur de grija si sa nu astepte sa se gandeasca altii cum sa le fie bine.

  28. 28 LePrince mai 23, 2010 la 11:37 am

    @Bloaga, pardon Gloaba, pardon Globus ideologic(orice as face, nu pot scrie la fel de corect ca blogideologic)

    Cand te ocupi de chestii etno si etnogenetice esti foarte credibil. Interesanta postarea ta din 22mai 4:41pm, mi-ai amintit ca nu am semanat meiul. Dar astazi, ma grabesc sa pun semintele in patul din ogor. Tu ai semanat deja secara? Cum ti-a iesit?

  29. 29 LePrince mai 23, 2010 la 11:42 am

    @Contele

    Sigur Gogu Gicuta este un nume deosebit, care alaturat unui IQ ar duce la concluzii gresite despre IQ. Dar chestiunea( inteleg dorinta ta de a glumi), ar putea avea urme de idei preconcepute. Avem si exemple de oameni in politica care ar putea suferi de pe urma acelorasi prejudecati, dar oamenii i-au votat (poate unii veri aristocrati de-ai nostri,nu?). Spune tu ai fi votat pe Will Branza, sau pe Trita Fanita, sau pe Tony Grebla, sau pe Raj Tunaru? Si totusi, acesti oameni se pare ca nu au fost astfel judecati.
    Pe de alta parte , observatia ta, mi-a redeschis vechi rani. Daca am rasturna pe dos prejudecata ta, daca am privi in sens invers, gandeste-te ce va fi cand ma voi prezenta cu numele meu plin de conotatii aristocratice la portile psd-ului. S-ar putea nici sa nu ma primeasca cand imi vor afla numele. Sunt trist, foarte trist.Am adaugat noi spaime in legatura cu eventuala mea inscriere. Astazi voi ramane virtual psdist, oricum. Nu stiu ce sa fac, nimeni nu m-ajuta….
    S-auzim de bine.

  30. 30 LePrince mai 23, 2010 la 11:45 am

    @Adrian Nastase
    Interesatnta tema de la Asociatia de Politica Externa. Exista vreun link spre a citi comunicarile, sau puteti sa ne spuneti mai multe? Multumesc.

  31. 31 Harabula mai 23, 2010 la 11:57 am

    @Blogideologic
    Spune-mi ce adeversari ai, ca sa-ti spun cine esti.
    Razboiul dumitale unilateral cu Tismaneanu frizeaza absurdul.
    Disputa este de fapt fara obiect. Tismaneanu nu vrea nimic de la dumneata, iar dumneata nu stii ce vrei de la el. Daca nu cumva dorinta dumitale este ca el sa nu existe.

    Un personaj al lui Malraux, cand este intrebat de ce vrea sa fie bogat, raspunde:
    -Ca sa pot sa-mi aleg adversarii.
    Dumneata, sarac in in posibilitati de manifestare, ti-ai ales un oponent absent, care nu-ti va raspunde niciodata.

  32. 32 exasperat mai 23, 2010 la 12:01 pm

    la inceputul lui iunie are loc conferinta judeteana a tsd d-ta. Ne bucuram de prezenta dumneavoastra?

  33. 33 Hoara mai 23, 2010 la 12:03 pm

    Si totusi, PSD pare amortit! Reactia la masurile anuntate de Basescu e firava, amenintarea cu motiunea e acoperita de calculul aritmetic al posibilitatii de a trece, Boc isi rade in barba (chiar daca are ceva emotii). E momentul ca partidul sa recupereze o parte dintre cei plecati si, de ce nu?, sa incerce atragerea unor parlamentari portocalii. E momentul sa treceti peste orgolii si sa recapatati unitatea atat de necesara partidului. Astept si initiative legislative, de ex., privind legea electorala. In fine, tot ce imi doresc e sa scapam de actuala putere, a devenit insuportabil tupeul cu care incearca sa prosteasca din nou natiunea asta si asa destul de derutata, care nu stie ce i se intampla.

  34. 34 virus mai 23, 2010 la 12:11 pm

    Foaie verde de rogoz(ga.oz),
    Unii duc viatza in roz…
    Tara arde,bani o laie,
    Base,mot.zu,la printz taie…

    Cum sa stea potol,saracu’,
    Cand in mana-l tine re.acu’?
    Ca planse si leganat,
    Dupa ce fu botezat…

    Mah,da’ altu’ n-ati gasit,
    Sa-l boteze pe al mic?
    Piei,Satana,va crucitzi,
    Dati cu miru’ si sfintiti!

    Asta-i diav.ol ,ca o pleasna,
    Sa stropiti si cu agheasma…
    De-a pus mana prapadeste,
    Doamne miluieste,Doamne miluieste!

    ps1/Si sa fie masa plina,
    O lua cu el si pe “fina”..(ot Plescoi)
    Nu lipsi nici don Videanu,
    Cum rea.cu sa sparga clanu’?

  35. 35 virus mai 23, 2010 la 12:13 pm

    Le Prince,nu tie,ca sa se stie…

  36. 37 Observator mai 23, 2010 la 12:17 pm

    LePrince

    Ma amuza, mai bine zis ma dispun comentariile tale. Pline de verb si de metafora totodata. Numai ca teama mi-e ca acum ca ai gasit al cui agent e domnul blog te vei trezi cu un ocean de invective aruncate ba de dumnealui ba de nea Ghita. Si mi-a fost tare draga Meryl Streep in Diavolul se imbraca de la Prada, iar metafora cu sufletul doamnei Udrea mi-a luminat o zi intreaga.

    Cat despre afacerea Dreyfus, fiindu-mi cunoscuta in special prin manifestul lui Zola, l-am pus in categoria cazurile celebre de antisemitism.

    Cu bine

    Numai bine.

  37. 38 ion adrian mai 23, 2010 la 12:32 pm

    Asta a fost un recital princiar. :)

  38. 39 blogideologic mai 23, 2010 la 1:35 pm

    @ Harabula spune, în mai 23, 2010 la 11:57 am : +Razboiul dumitale unilateral cu Tismaneanu frizeaza absurdul.+
    Tismăneanu :-) ?

  39. 40 Sibilla mai 23, 2010 la 1:36 pm

    @* LePrince *,
    Tu chiar crezi că mai enervezi pe careva ??? :) ))
    Nici ţie nu-ţi e uşor şi sincer, NIMENI nu te invidiază, ştii tălică de ce NU…
    Ai în continuare falsa impresie că, fără de tine,d-l AN nu supravieţuieşte, nici măcar în mediul virtual, prin urmare continui să gemi ŞI pe acilea, chipurile din dorinţa de-a * anima * oareşce discuţii, dar… * Calitatea * s-a tot văzut în timp, a derapajelor tălică, of course. Cum nu ai argumente, cumsari cu… invective. Ex. ori de câte ori ţi-ai luat-o peste bot, ai ieşit cu * argumente * de genul : * eşti urîtă *, * ai paradontoză *, eşti ţărancă *, etc etc etc… Ca să nu mai amintim de ceilalţi colegi muuuult deasupra tilijenţei matale şi pe care i-ai spurcat în lipsă de… Concluzionând, rămâi cu… mila, că de demnitate în ceea ce te priveşte, de unde nu-i, nici Doamne, Doamne…
    Că tot te macină * grija *, repet, în lipsă de argumente… : nu dorm la acele ore, lucrez, peste zi îmi văd de îndatoririle de mamă, n-ai de unde ştii, deci… De BINE cu siguranţă voi auzii, de tine…. NUMAI dacă vreau, e f simplu în cazul tău cu metoda ignore, atunci te desfăşori mai dihai spre amuzamentul, cel mult mila publicului fără de care, fie vb între noi, nu respiri, d-acilea frustrările, permanenta stare de neputinţă, tristeţea, etc. etc..
    Am mai spus, repet : D-l AN, TE TOLEREAZĂ, RESPECTUL TREBUIE SĂ ŢI-L CÂŞTIGI… Eeeee…. asta e de fapt … buba ta….. doare buba, ştiu, da remediul tu îl ai, nu altcineva în locul tău.
    Că tot e Sfânta zi de Rusalii, NU te opune, suflet rătăcit, lasă Duhul Sfânt să se pogoare şi-n preajma ta… Citeşte ceva… ca de exemplu Legenda Pelaghiei şi Legenda Stâncii Baba Kaya, ai să desprinzi tâlcurile. Şezi cu minte, AN se descurcă ŞI supravieţuieşte cât îţi hodineşti multe cele, pe cuvânt de onoare c-aşa-i.
    Sigur că ai libertatea de-a…. observa, da nu te mai alinta şi erija în analist, părerile tale nu sunt unanim valabile, de ce insişti pe subiectul * sibilla e proastă ? *, * vocabular rudimentar * ??? Asta vrei să induci, cum e în realitate şi dincolo de aparenţe Sibilla… n-ai habar, că dacă zici că ai, înseamnă că e mult mai gravă evoluţia suferinţei tale.
    Iar ai început să-l albeşti pe nemernicul de Volodea , singurul tău * argument * fiind prietenia ta cu acest limbric pupinbăsist, penibil spectacol….
    Ar trebui să cunoşti ce poate însemna o aparentă dezorganizare lexicală, dat fiind mediile în care te-nvârtişi pe vremuri, dar….siguranţa de sine fără precauţie, dă nota, a slabei experienţe şi-a rezultatelor cu cântec din cauza cărora ai fost împins pe tuţă * printzule * ….
    Ce-ţi mai zice Pacepa, că * zuitaşi * să ne ţii la curent..
    Cum zisăi, aceasta e aportul tău în spaţiul d-lui AN : albirea unor personaje gen : Băsescu, Volodea T, Pacepa şi bogăţia de invective la adresa tuturor celor ce nuţi cântă-n strună. Mai şi strigi cu neruşinare * upomoci ! *, adică la colţ când te trezeşti, faci ce ştii, chemi întăriri, single, nu faci faţă… mereu ai preferat… în grup…
    Continui să ataci persoanele, nu problemele, subiectele-n discuţie, ştii ce dovedeşte asta, daaaa?
    Sibilla

  40. 41 Ghita Bizonu' mai 23, 2010 la 1:41 pm

    Obsevator

    da .. ai dreptate mie la suta … ati protestat in soapta cu plapuma pe cap …
    Acu sunteti extrem de vocali … Insa despre ce discutam, s-a aplicat legea lu Mucles . Si cam cu simpatii basesti ca promitea ca criza nu mai e sau a trecut. De abia acu se agita tot dreptacu ca de ce protesteaza bugetaru . Ca voi doriti sa crape capra vecinului … mai sarac sa se umfle vaca bogatului.

    Apropos sa stii ca si io is palmas prin sfera privata . Ce am vazut ? Aceleasi hibe ca de obicei . Schimbarea masinii (cu una mai scumpa ) , a secretarei ( una mai juna ) si in rest … Al de Sus cu mila. Ca io nu is in stare sa aduc contracte ( daca as fi , ori as cere scaunu de director ori mi-as face firma ! Sau m-as duce asociat la o firma ). Asa ca acu “beneficiez” de un “tehnic” .

    Si astepata niteleus. Inainte sa iti dai seama o sa te trezesti ca ai 45 de ani si ca esti “tolerata” ca fiind “ineficienta” ,”demodata” si sa afli ca trebe sa te dai deoparte ca nu ai facut nimic util in viata ta.
    Asa ca mai bine ocupa-te de ceva mai util – de exemplu invata-ti parintii cum se fac copii ca poa nu stiu saracii ! Ca pe vremea lor nu se invata la scoala si nici filme dupa ora 24 ….

  41. 43 Cititor in stele mai 23, 2010 la 1:57 pm

    @marcus,

    De unde ai tras tu sublima parere, cum ca nu te inghit? Esti cumva vreun elixir sau sau vreo pastila fermecata? Ti-am scris mai demult ca nu polemizez decat cu oameni civilizati si care au simtul masurii. Nu sunt nici patimas nici fanatic incat sa imi facsange rau fiindca tu ai ceva de impartit cu Basescu si PDL-ul. Daca tu esti impacat cu tine insuti pentru ceea ce faci si spui sau scrii, ce mai conteaza ce fac altii sau ce zic despre tine? Ai cumva impresia ca ai pus monopol pe poezie, sub aspectul formei si stilului?
    In orice caz, nu rivalizez cu tine in parodierea lui Marin Sorescu, recte povestirea in versuri a unor intamplari ad-hoc. Plus ca, in calitate de critic al versurilor postate de mine, te-ai facuit de bacanie….
    Sa fii iubit, vorba ta, de admiratorii creatiilor tale, poate iei premiul US pe anul asta…..

    P.S. De ce te-ar deranja, la o adica, daca as face vreun calambur legat de presupusul tau nume real(Zarea), cand tu ai facut glume nesarate pe tema numelui presedintelui tarii???? Asta, asa ca fapt divers, in rest, eu chiar sunt democrat si admit dreptul la opinie…..

  42. 44 Ghita Bizonu' mai 23, 2010 la 2:10 pm

    L-au Prins
    oi fi io cu gandirea in sec XVII ( da io ma banui ca mai mult prin XII !) da tu ai ramas cu gandirea a de cilu primar a scolii elementare : hai sa ne facem !
    Sunt reguli. Regulile trebuie respectate . Daca incalci aceste reguli, inseamna ca nu mai poti sa pretinzi beneficiile lor . Deci , dupa tine orice tigan prasit de Ferninad cel Loial cu o florareasa ( si se pare ca au fost destule ! ) ar avea dreptul la titluri princiare . Caz in care titlul ca atare nu ar fi decat o varianta a poreclelor gen Grasu, Chelu , Sobolanu samd .
    Ma rog cand ma uit la unu Toader Paleologu ….sau Briana sau Paul ala de-i naseste Chiombu copilu’ …..Ma rog cam asta este si valoarea “aristocratiei” noastre mai degraba urmasa a lu Tanase Scatiu …
    Si as zice ca in gnl cam asta este si valoarea” intectualitatii” noastre – jagardele cand nu sunt rapandule .

  43. 45 Ghita Bizonu' mai 23, 2010 la 2:19 pm

    e pare ca grupul de teoreticieni ai babuinismului ( basescaism) a mai pus la cale si teoria Conducerii prin incompetenta.
    Ideea pe scurt este ca daca ai un guvern incompetent trebuie sa-l pastrezi , fiindca oricum efectele incompetentei guvernului nu vor disparea odata cu investirea unui nou guvern.
    Adica cu aplicatie la situatia actuala :
    - de ce sa-l schimbam pe Boc, cand problemele vor ramene aceleasi ?
    - de ce sa-l schimbam pe Boc, daca orice nou guvern va fi silit sa ia masuri nepopulare ( ajustari de personal bugetar , reduceri ale diferitelor beneficii salariale , reduceri ale unor prestatii sociale )?
    - daca nu este guvernul Boc, atunci cine ? ( uitandu-se ca insasi il capo di tutii capi recunostea ca guvernul Nastase a fost cel mai competent guvern din ultmii 20 ani )
    Cu corolarul ca cel care a fortat alacatuirea acestui guvern si l-a sustinut dincolo de orice limite ale uzantelor parlamentare nu trtebuie sa traga consecintele deciziilor sale .

    Faptul ca situatia se datoreaza incompetentei si iresponsabilitatii ( la finele lunii aprilie Boc se dadea cu masinuta electrica .. nu-l interesa intalnirea cu FMI ! si bugetul nici atat!!) este escamotat prin efectele sale ireversibile . Adica daca te-am bagat in cacat inseamana ca merit sa imi mentin functia !

    Deci incompetenta dovedita este un motiv de inamovibilitate .

  44. 46 Anonimul Venetian mai 23, 2010 la 2:25 pm

    @Le Prince,

    Permite-mi, intru inceput, sa cer scuze Printesei Caragea, pentru faptul ca, fara voia domniei sale, a devenit subiect de controversa pe blogul domnului Nastase.

    Nu am afirmat niciodata ca printesa Caragea nu ar fi credibila.

    Tot ce am facut, a fost sa raspund doamnei Observator la un exemplu (iata, nefericit ales de dansa).

    Subliniez, exemplul cu printesa Caragea nu l-am dat eu, ci Doamna Observator.
    Pentru analiza, il postez din nou:

    “…Numai ca si printesa Brianna Caradja e tot de neam si uite ca o gasim numai in presa de scandal. Ar mai fi ea oare credibila comentand pe blogul domnului Nastase, chiar daca ar avea comentarii pertinente?..”

    Cu alte cuvinte, d-na Observator sugereaza ca, DESI Printesa este “de neam”, adica ar trebui sa fie nobila, superioara, rafinata, cultivata, noi, cititorii “o gasim numai in presa de scandal” unde, isi traieste viata ignar, fara rafinament, lipsita de noblete.

    D-na Observator, concluzioneaza interogativ: “chiar daca ar avea comentarii pertinente”… “ar mai fi ea credibila?”

    Raspunsul meu, pe baza rationamentului sugerat de d-na Observator, a fost firesc:
    “Nu n-ar mai fi credibila”

    Intr-o postare ulterioara, d-na Observator, o-ntoarce ca la Ploiesti, sustinand tocamai contrariul.
    Desi sunt convins ca au suparat-o spusele mele, o asigur ca citesc cu placere postarile dansei, in spatele carora, cred sincer, ca se ascunde o femeie elevata.
    Si, ca un semn de prietenie, ii transmit o informatie, poate, utila; Filmul Anonimul Venetian e realizat pe baza romanului (de o mare sensibilitate) omonim, al lui Giseppe Berto.

    Concluzionand, caci deja m-am plictisit de subiectul asta, tot ce vreau sa spun este ca, un om care nu e de buna credinta, poate pretinde , intr-un spatiu virtual, ca e altcineva decat e in realitate.

    Referitor la Bill Clinton, incidentul respectiv n-a facut decat sa-l “umanizeze” si mai mult in ochii mei.

    Si, de unde ai scos-o p-asta, cu “credinta mea”, cum ca, oamenii ale caror opinii
    imi palc ar trebui sa fie sfinti?

    Printe, iata ce imagine distorsionata iti transmit (fara voia mea) prin aceasta oarba fereastra

    Cu consideratie si aceeasi intacta simpatie.

  45. 47 Ghita Bizonu' mai 23, 2010 la 2:46 pm

    Prinz al Minciunii

    ciciu mic icioglane ! Refugiatii din Basarabia s-au cam considerat basarabeni , indiferent de provenineta lor ( am cunoscut unu basarabean 1000% care ajunsese in Barabia in 1935 !) . Si in momentul refugiului comunisti nu erau printe ei . Comunistii au asteptat “eliberarea”.
    A, ca prin 1950 care din oportunism , care constransi de foame , au fost unii care au aderat la PMR este cam partea a 2a . Nu chiar multi .Apoi in adanca inteligenta a unora ca tine profesoriide limba rusa erau obligatoriu comunisti … De ce zic de limba rusa ? Fiindca la inceputul anilor 50 era obligatorie in scoli. Si asa s-a facut apel la insi care cunosteau limba rusa . Adica basarabeni ( destui dintre ei rusi get beget da cu sufletele cam albe ) …
    Ce insa inteleg mai greu aia de teapa ta este faptul ca basarabenii au avut o mica perioada de stralucire in anii 50, hai 60. Dar asta nu a fost din cauza afinitatilor comuniste ci fiindca refugiatii erau in marea majoritate oraseni , deci cu un nivel de educatie mai bun, SI CA din Basarabia s-au uschit cam cvasitotalitatea celor care urmasera un liceu sa nnu mai zic o facultate ( cica in 1946 in RSSM mai erau cam 28 de insi cu studii superioare …. din care jumatate doar din motiv de nenoroc ramasesera acolo ). Deci …. nivelul de pregatire a acestui grup era superiro nivelului gnl al Romaniei .. asa ca au fost destui profesori, doctori, cativa ingineri si multi care sa intre in birouri ( prin Craiova si Braila erau si sefi de birou doar cu gimnaziu )…

    In privinta relatiilor cu Basarabia de dupa proclamrea indep[-endentei se pare ca s-au pus piedidic de aici …. dintre cunoscutii si amicii tai. cand s-au dus la Chisnau si au faultata pe Leonida lari, pe Vieru, pe Matcovski. Pluws idiotii cu pretentii gen restitutio in integrum . Plus idiotii care peste tot tipau ca in Romania este comunism mai rau ca-n Transnitria. plus derbedeii care tipau despre extremismul romanesc care haleste minoritatri pe paine … Pe unii dintre ei s-ar putea sa ii cunosti bine ….
    Cat despre tuismaneti, Pata si altii ca ei … consider ca si-ar fi putut gasi o cariera onorabila si sa nu se cantoneze in propaganda politica. si antiromaneasca. Da asta este mostenirea lor de famelie : antiromanismul !

  46. 48 Luca mai 23, 2010 la 3:00 pm

    Domnule Nastase sincer ma bucur pentru activitatiile avute in fiecare zi si pentru sprijinul acordat zi de zi organizatiilor din tara. Dati-mi voie sa sa afc o propunere de care sincer as vrea sa tineti cont. Cred ca ar trebui sa veniti si prin zona ardealului si sa sprijiniti organizatiile de aici. Se simte nevoia de schimbare, se simte nevoia de “altceva”. Consider ca un sprijin din partea dumneavoastra, a celor de la centru ar fi foarte benefic si foarte important.
    Va multumesc!

  47. 49 florin m. mai 23, 2010 la 3:53 pm

    Frumoasa postarea asta, un fel de pauza de tigara, la care toata lumea s-a comportat ca atare, iar Le Prince ca privilegiatul care a venit din permisie si isi impartaseste impresiile cu un soi de infrigurare cauzata de ciudata emotie a revederii cu colegii de galera…

  48. 50 blogideologic mai 23, 2010 la 4:55 pm

    O „revoluţie culturală” în România / Îndrăznesc să spun că este absolut necesară o „revoluţie culturală” în România pentru ieşirea din actualul marasm economic şi social. Ce expun acum sunt gânduri cumpănite pe o perioadă de timp în care lucrez la un text despre importanţa ideilor lui Nicolae Georgescu-Roegen asupra culturii române şi a doctrinei economice în România. Personalitatea lui Nicolae Georgescu-Roegen (personaj cu totul şi cu totul real, deşi pare a fi la fel de eudaimonic precum Ioan Eliade Rădulescu) exemplifică în primul rând perfecta integrare a Sciţiei Mici, teritoriu cu o lungă tradiţie de civilizaţie a excelenţei din Renaşterea Saitică a secolului VII dinainte de Hristos, în România Mare, ea însăşi doar fragment din marele proiect pentru Romania Neoaquistica, Pohta sau Dezideratul Viteazului Mihai. “Delta biblicelor sînte” (vezi în Epigonii percepţia lui Mihai Eminescu despre Renaşterea Saitică şi “Eliad”) nu-i Delta Dunării aflată în partea nordică din Scythia Minor, nu chiar pe frontiera nordică a Sciţiei Mici, pentru că această frontieră ce o separă formal de Sciţia Mare este de fapt Valul Greucenilor (Zidul goţilor Greuthungi), ci Delta Nilului unde-i cetatea Sais. În cartea sa extrem de temeinic întocmită, “Dacia preistorică”, –text care justifică protocronismul românesc împotriva oricăror critici, fie acelea încropite de internaţionalişti şi alogeno-cominternişti lăudaţi până la obscenitate de culturnicii Gabriel Liiceanu şi Andrei Pleşu–, Nicolae Densuşianu pleacă de la intuiţiile plus judecăţile de valoare exprimate de Ioan Eliade Rădulescu şi Mihai Eminescu ca să ne dea schiţa pentru vechea legătură de civilizaţie între Delta Dunării şi Delta Nilului trasată în memoria culturii universale de navigatorii milesieni. Dar exista şi un drum iniţiatic al tinerilor sciţi. Parcurs de personaje mitice, reale, literare (Zalmoxes, Ioan Cassian, Kesarion Breb). Activitatea lui Nicolae Georgescu-Roegen din Romania Neoaquistica, fragment din Romania Orientală incorporând şi un fragment din Sciţia Mică, marchează pentru România arcul de timp care începe cu Miron Costin şi se termină în cea de a doua modernitate a României, o posibilitate de modernizare anticipată ca un necesar de inventar cultural pentru noi de Constantin Rădulescu-Motru la anul 1904. Dar spunem clar, trăim deja în cea de a doua modernitate a României ! Nicolae Georgescu-Roegen integrează termodinamica în doctrina economică. Să încercăm să gândim ce înseamnă aceasta pentru cultura română. Principiul general din termodinamică este de fapt principiul identităţii din logică, formulat special pentru termodinamică. Prima formulare în limba română a principiul identităţii din logică îi aparţine lui Miron Costin. În lucrarea din 1904 despre cultura română, Constantin Rădulescu – Motru punea un accent extraordinar pe utilitatea principiului identităţii, exact în sensul că reprezentarea ontologică în limba română este un construct necesar al realităţii pentru românii care doresc integrarea în societatea modernă. La Constantin Rădulescu – Motru, postulatul logic al identităţii ne dă adevărul. Filosoful român are totuşi certitudinea dificultăţilor extraordinare pentru românii aflaţi în căutarea adevărului. De asemenea filosoful posedă certitudinea aproape mesianică a succesului nostru ca naţie : “Iubirea de adevăr… trebuie cucerită, prin forţele noastre proprii. Va veni şi vremea ei odată”. Nu doar naţiunea română doreşte o revoluţie culturală, dar şi în UK se fac auzite sentimente similare pentru acest timp de recesiune economică, vezi http://www.timesonline.co.uk/tol/comment/columnists/janice_turner/article7133403.ece . Totuşi modelul propus de Times of London nu ţine cont de faptul că există “două culturi”, http://en.wikipedia.org/wiki/The_Two_Cultures . Fizicianul, romancierul, consilierul guvernamental Charles Percival Snow (1905 –1980) expunea opinia : +A good many times I have been present at gatherings of people who, by the standards of the traditional culture, are thought highly educated and who have with considerable gusto been expressing their incredulity at the illiteracy of scientists. Once or twice I have been provoked and have asked the company how many of them could describe the Second Law of Thermodynamics, the law of entropy. The response was cold: it was also negative. Yet I was asking something which is about the scientific equivalent of: ‘Have you read a work of Shakespeare’s?’+ Deci C.P. Snow exprima gândul că termodinamica este fapt de cultură. Nicolae Georgescu-Roegen construieşte un aliaj intelectual coerent între doctrina economică şi termodinamică în ceea ce eu numesc “Termodinamica Roegen”. În aceste vremuri de criză economică este necesar să studiem cu multă atenţie ideile sale.

  49. 51 Cititor in stele mai 23, 2010 la 5:05 pm

    @All,
    Cam asa ar arata o stire din cartier, pusa pe versuri, in stilul @marcus:
    (Rebo: 4-2,6,4,4)

    Lelea Palaghia, o precupeata tare isteata,
    Are un hobby ciudat: canta din frunze de soc
    Sarmana femeie merge zilnic prin piata
    Asa isi castiga traiul: cica-i vedeta rock!

    Nimic n-o opreste sa-si tina zilnic concertul
    E clar ca inca mai spera s-ajunga la Scala
    Mai vinde o ceapa, sau borshul cu “sfertul”
    Adica o cana mica de lut, cumparata din hala

    Ridicata de Boc anul asta, cu fonduri europene
    Curios, totusi, in palaria cu cheta, nu se-aduna
    Un pol, amarat, pe zi. Din care, plateste un nene
    Sa-i culeaga bureti de roua, rasariti dupa furtuna

    E vorba, desigur, de o reteta doar de ea stiuta
    Sau poate citita-n vreun ziar gasit la taraba
    Totusi, n-are facturi restante. Si-n general e muta
    In ce priveste veniturile. E de mirare ca o baba

    Supravietuieste in dura competitie din muzica de acum
    Ori poate are niscaiva averi nedeclarate. Mai stii?
    Nimic nu ne mai mira. Fiecare isi vede de drum
    Yala pe gura e salvarea: Asa nu facem prostii.

    P.S. Sunt un pic curios ce a inteles de data asta marcus din poezeaua mea. Dupa cat e el de expert in critica literara, sunt convins ca va face valuri, valuri, mai mari decat in Adriatica, pe vremuri. Sayonara!

  50. 52 blogideologic mai 23, 2010 la 5:22 pm

    Ieromonahul Inochentie de la Balta (http://www.romanialibera.ro/actualitate/europa/misteriosii-adepti-ai-ieromonahului-eretic-inochentie-187304.html ) / Inochentie de la Balta era dintr-o localitate pur românească din Transnistria, era un român. “Inochentiştii mărturisesc sfârşitul apropiat al lumii, neagă căsătoria şi viaţa de familie”. Această atitudine dovedeşte un pesimism extrem al românilor din Transnistria. Iar “scapeţii” erau ruşi, ruşi, ruşi, se castrau ca un act voluntar abia după ce procreau numărul cuvenit de copii. În fine, atitudinea ieromonahului Inochentie de la Balta era şi foarte pronunţat atitudine anti-voltairiană (probabil fără să ştie), dar şi anti-rusească. În secolul XVIII, frontiera răsăriteană a principatului moldovenesc era până la rîul Bug. Legitimitatea aceasta era internaţional recunoscută prin Capitulaţiunea din 1740 de la Constantinopol, semnată şi de Franţa, cea mai mare putere a lumii de atunci. Iluministul Voltaire era şi împotriva Franţei, şi împotriva actelor semnate de Franţa. După un lobby de succes pentru renunţarea la Quebec, Voltaire organizează un lobby pro-Rusia (discret finanţat de ţarina Caterina cea Mare), un lobby care duce la încheierea păcii din 1774 semnată la Kuciuk Kainargi. Prin acea pace, era suspendată temporar valabilitatea Capitulaţiunii de la 1740. Abia paşoptiştii români infiltraţi în masoneria din Franţa şi Anglia reuşesc să formeze un lobby pro-România pentru revalidarea Capitulaţiunii din 1740. Lordul Palmerston a fost politicianul cel mai captat de ideea aceasta, şi construieşte o strategie pentru ocuparea istmului baltico-pontic. Dar practic nu a mai fost decât Războiul Crimeii. Care duce la re-câştigarea celor trei judeţe din Sudul Basarabiei şi la Unirea cea Mică.

  51. 53 LePrince mai 23, 2010 la 5:34 pm

    @Virus

    Nu am avut banuiala ca mi te adresai prin simpatica ta postare, dar e bine ca ai precizat, pentru a risipi orice urma de indoiala.
    Parerea despre nasitul presedintelui si incumetrirea cu Paul Lambrino am spus-o.
    Desi oricine ar dori ca nas al copilului sau, un potentat sau un om important (cu un bagaj profesional, de realizari, de succese sau pur si simplu faimos) diferenta dintre snobismul sincer, in doza mica si arivismul labartat si fara limite e doar chestie de nuanta in asemenea cazuri. La fel cum e intre sublim si ridicol.
    Cine spune ca, pornind de la premisa ca ii cunoaste la fel de bine pe amandoi, prefera pe unchiu’Mitica din Caracal ,Aurorei Liiceanu de exemplu ca nas al copilului sau, minte, sau, in cel mai bun caz este ipocrit.Eventual, ii poate pune pe amandoi. Dar de aici si pana la a dori cu orice pret o „marime” nas la copilul tau, fara a tine seama de considerente de afinitate , de calitatea personajului in cauza, de viitorul relatiei fin-nas, de ceea ce ar putea sa invete finul de la nas (ca parinte spiritual), de simpatia sau respectul nutrit fata de persoana respectiva, este o distanta mare.
    Mi-a fost clar ca nu mi te-ai adresat pentru ca , indiferent ca as fi putut sau nu, nu l-as fi solicitat pe Basescu drept nas al copilului meu. Dar recunosc, ca daca as fi putut, l-as fi solicitat pe Adrian Nastase pentru acelasi lucru. Diferenta, desi de nuanta, este uriasa. Si nici macar nu tine cont de afinitatea politica sau de votul dat cuiva sau nu ( desi nu m-am exprimat nicaieri cum as fi votat, asa ca exclud speculatiile).
    Sa nu inteleaga nimeni ca ma cred mai bun decat Paul Lambrino, tot chestie de nuanta.

    S-auzim de bine.

  52. 54 LePrince mai 23, 2010 la 5:41 pm

    @Observator

    Multumesc de aprecieri, ma bucur cand binedispun pe cineva, cred ca trebuie sa ne pastram optimismul si sa fim realisti.Si mie mi-a facut placere sa gasesc pe acest blog interlocutori simpatici , civilizati si plini de verva ca tine, postarile lor, cu replici inteligente, informate si la obiect m-au stimulat. Meryl Streep este una din actritele mele preferate, admir disponibiliatea ei artistica si usurinta cu care se transpune in personaj, mergand de la drama pana la comedii usoare si spumoase. De fapt, profunzimea ei actoriceasca o apropie de cinematograful European mai mult decat de cel hollywoodian, partea de glamour si vedeta fiind subsidiare in constructia actritei Meryl Streep. Iar faptul ca Diavolul se-mbraca de la Prada, good point…..
    In legatura cu Dreyfus, cazul a pornit cu intentia de a “impusca” doi iepuri dintr-un foc: a demoniza ofiterii evrei din armata franceza si a gasi un tap ispasitor la care opinia publica sa rezoneze usor. Faptul ca Esterhazy facea parte din anumite cercuri, care controlau partial armata, a facut ca acesta sa aiba parte de o judecata “speciala”, cu usile inchise, doar in cercul din care facea parte, oferind pe Dreyfus (pe post de sacrificat ritualic in arena cu lei) opiniei publice.
    In rest, cu invectivele celor doi m-am obisnuit. Daca la inceput le consideram a fi deranjul “tantarului ce nu-ti da pace”, acum sunt imun(am dezvoltat anticorpi).
    S-auzim de bine.

  53. 55 LePrince mai 23, 2010 la 5:41 pm

    @Ion Adrian

    Recitalurile depind de dispozitie si de timp. Acesta a fost doar unul din “acte”.
    S-auzim de bine.

  54. 56 ORASAN IOAN mai 23, 2010 la 8:03 pm

    PE CINE SI CE MAI REPREZINTA PARLAMENTARII PUTERII?
    In mod normal acum parlamentarii PDL trebuie sa se hotarasca repede de care parte se situeaza,se alatura marei mase de nemultumiti cu oarece sanse sa mai ajunga parlamentari unii dintre ei s-au pot opta sa ramana in continuare alaturi de Basescu si de guvernul Boc cu sansa reala ca prin presiunea masiva a strazii sa se ajunga la alegeri anticipate si sa iasa din politica definitiv impreuna cu Basescu.Noul partid format din fii risipitori si ratacitori (asta ca sa nu zic tradatori) au sansa sa se reintoarca la matca plangand si cu capul plecat,altfel vor fi tratati in campaniile electorale cu mare ura,ca fiind cei care au pus umarul in mod interesat la nenorocirea tarii,sa nu gandeasca ei s-au altii ca vor putea veni cu dulcea otrava a minciunilor electorale,prea dure si rauvoitoare sunt masurile ce vrea sa le ia marinarul ratacit pe culoarele Cotroceniului,ca poporul sa poata uita pe cei care vor sa-i aduca la sapa de lemn.In ceea ce-i priveste pe cei de la UDMR exista posibilitatea ca acestia sa schimbe macazul cand vor realiza grozavia in care se baga,daca nu cu siguranta se vor trezi eliminati din politica de electoratul propriu care cu siguranta nu va accepta sa fie condamnati la saracie vesnica,pentru ca si tinuturile locuite de maghiari au in componenta lor bugetari,pensionari,mame cu copii,someri si toate celelalte categorii defavorizate de planul Basescului,s-au cine stie poate se hotarasc romanii sa iasa in numar mare la vot si atunci viitorul parlament va fi lipsit de prezenta lor.Asa ca domnilor parlamentari ce inca mai sunteti in arcul puterii,mai aveti inca sansa sa alegeti partea baricadei pe care va amplasati,in rest Dumnezeu sa ne ierte pentru pacatele noastre si in special pe cei care inca se mai inchina si-l adora pe MAMON.

  55. 57 Observator mai 23, 2010 la 9:07 pm

    Anonimul Venetian,

    in a doua parte a interventiei mele spuneam si de obiceiul multora de a plasa cate-o eticheta si de a nu se uita la esenta.

    Am dat exemplul cu Brianna Caradja tocmai ca in aparenta e o persoana “usoara”, dar care, s-ar putea sa poata spune multe.

    Eu, personal, nu ma uit la aparente si tocmai de aceea consider relevant continutul unui comentariu si mai apoi ma uit la cine l-a spus.

    Incercam insa sa justific dorinta anumitor oameni de a ramane anonimi, constienti de faptul ca traim in aceasta lume a etichetelor. Poate nu a fost cel mai fericit exemplu, si poate departe de cei ce comenteaza aici, dar cu siguranta reactia dumneavoastra confirma ca multi dintre noi suntem orbiti de aparente si putin ne pasa de adevaratul continut.

  56. 58 Observator mai 23, 2010 la 9:27 pm

    Nea Ghita,

    Pot sa te rog sa reiei, dar cu mai multa claritate?

    Mi-e neclar ce-mi sugerezi. Eu cred ca mediul privat a reactionat destul de vehement de fiecare data. Dar si mediul asta privat e format din angajatori si angajati. Angajatorii au cerut un mediu politic stabil. Angajatii, dublati de angajatori au cerut o taxare a muncii in limite decente.

    Ce doreati sa faca atunci cand economia a cazut? Sa iasa angajatii in strada? Au facut ceva scandal cei de la Sidex. Va spun eu ce-au facut cand nu le-a mai convenit: au plecat. Unii au regretat, criza fiind mai lunga decat au preconizat.

    Ce doreati sa faca patronatele? Veniti cu o sugestie.

    Si reluati va rog ce-mi sugerati. Nu mai am mult si ajung la 40 de ani. Credeti ca in cei 15 ani de munca am mizat atat de prost?

    Nea Ghita, sa stii ca oamenii sunt de mai multe feluri. Exista si oameni cu bun simt pe lumea asta. Exista si oameni care stiu sa respecte oamenii. Nu extrapolati tot ce vedeti la televiziuni, nu toata societatea romaneasca s-a manelizat, din fericire.

  57. 59 Observator mai 23, 2010 la 9:40 pm

    Anonimul Venetian

    multumesc pentru informatia referitoare la Giuseppe Berto. Nu mi-era cunoscuta, in ciuda faptului ca zic despre mine ca-s mai curand o cititoare decat o cinefila, insa Anonimul Venetian era unul din filmele preferate ale tatalui meu, mare iubitor al filmului rus si italian.

    Cu bine

  58. 60 Ghita Bizonu' mai 24, 2010 la 8:45 am

    Observator,

    observ ca in gnl cei ca dbvoastra stiu 2 lucruri :
    - voi sunteti de vina !
    - voi sa veniti cu solutiile !!
    Mai puneti-va-ti si voi mintea la contributie .
    SI ref la ei 15 ani… nu ati mizat prost si nici macar nu ati mizat. Acum 15 ani se dadeau anunturi in care se scria “angajam pana la 35 ani femei, pana la 40 ani barbati” . Juniorii erau preferati automat si avansati si mai primeau si salarii mai mari ( hm .. pusti cu +50% fata de mine io ii dictam pagini intregi de instructiuni . El destept , eu prost da?). Peste cativa ani veti fi defavorizata in favoarea unora mai tinere . Ca observatie mi se pare ca noile generatii ( sub 30 de ani ) sunt mai intrigante si mai cu viciul turnatoriei decat era lumea in anii 70 ). De altfel s-a dezvoiltata o intreaga literatura “de specialitate” ( in Americhia mai ales ) care sustine ca este normal ca dupa 50 de ani sa te mutumesti cu resturile .. sa fii pus la periferie ….
    Si acu la mica barfa – daca io trebe sa suport consecintele si sa fiu solidar si sa ma sacrific de ce m-ar interesa viitorul dvoastra ?! Pai daca este egalitate egalitate sa fie !!


Lasă un răspuns

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s






Arhiva


Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 4,371 other followers