Intalnirea de la TSD

Intalnirea de astazi, la care a participat si sociologul Vladimir Pasti, a avut ca tematica analiza situaţiei politice la zi, cu accent pe modul în care e folosită comunicarea publică pentru a manipula opinia publică. Iata cateva din ideile pregatite pentru intalnire :

-         Niciodată în istoria sa post-89, România n-a cunoscut atâta rea-voinţă la guvernare. Aceasta este rezultatul combinării a doi factori: (1) folosirea guvernării pentru interes propriu (interese clientelare şi electorale pentru PDL şi Băsescu) şi (2) crearea de manipulări fără precedent pentru a acoperi acest lucru.

-         Principalul vinovat pentru întreaga situaţie e tot Traian Băsescu: el a forţat guvernul Boc anul trecut să comunice o situaţie artificial pozitivă, pentru campania electorală; iar acum, pentru a acoperi dezastrul, guvernul Boc minte deliberat opinia publică şi lansează teme false pentru a acoperi adevărul. Marea minciună care se construieşte este aceea că întreaga clasă politică e de vină pentru dezastrul actual. Vinovatul real e concret şi palpabil – Traian Băsescu şi guvernul Boc.

-         Plecarea guvernului Boc nu va fi suficientă pentru ieşirea din criză – va fi nevoie ca Traian Băsescu să se schimbe. Dacă nu o va face, România e condamnată să repete situaţia Greciei. Riscul major este ca, văzând ce se întâmplă în Grecia, unde UE a acoperit o gaură neagră (un deficit public de peste 110% din PIB), şi guvernul din România să spere că îndatorarea poate continua iar salvarea să vină de la UE.

-         Soluţia, pentru România, nu e transferarea tuturor costurilor echilibrat pe întreaga populaţie, fiindcă asta e echivalent cu cota unică: povara pentru cei cu bani e mai mică decât pentru cei săraci. Soluţia e o cu totul altă strategie de ieşire din criză, asumată clar de întreaga clasă politică

CUM A APARUT MAREA MINCIUNA A IESIRII DIN CRIZA IN ROMANIA

  • La finalul anului 2008, criza financiară era instalată în Occident. În România lovitura ei a venit mai târziu. La finalul anului 2009, în prag de campanei electorală, după 5 ani de mandat prezidenţial şi după 1 an de largă coaliţie în care toate instrumentele economico-financiare s-au aflat în mâna premierului Boc şi a miniştrilor PDL, criza economică a devenit tot mai vizibilă.
  • În pofida tuturor semnalelor care anunţau grave probleme economice, pentru a fi reales, Traian Băsescu a forţat guvernul Boc să prezinte situaţia economică în termeni foarte optimişti.
    • Celebrele vizite în centrele industriale, în care Băsescu dădea asigurări muncitorilor că nimeni nu îşi va pierde locul de muncă spun totul despre strategia bazată pe minciună a actualei puteri.
  • Când criza economică a devenit o realitate cotidiană, de necontestat, Traian Băsescu a avut două opţiuni:
    • Să recunoască faptul că a minţit;
    • Să meargă mau departe, încercând să mistifice realitatea.
  • A preferat varianta a doua şi l-a numit din nou ca premier pe Emil Boc. Avea nevoie de control absolut asupra guvernului şi asupra PDL.
  • Aşa am ajuns în situaţia în care, guvernul Boc are în continuare nevoie de o construcţie artificială a realităţii, deoarece nu vrea să spună adevărul: situaţia economică şi socială a României este dezastruoasă.

  • Orwell anticipează, în 1984, care e mecanismul manipulării în mintea celor care vor să impună sisteme totalitare (fiindcă asta face Băsescu): Scopul puterii este puterea în sine, nu altceva (asta apropo de cei care îşi imaginează că există şi altceva pregătit de Băsescu în toate propunerile sale). Iar victimele celor care conduc după acest model “trebuie să trăiască într-o continuă exacerbare a urii faţă de duşmanii din afară şi faţă de trădătorii dinăuntru, de jubilare în faţa victoriilor şi de autoumilire în faţa puterii şi înţelepciunii Conducătorului”.

CATEVA DATE CARE CONSTATA DEZASTRUL

-   Rata şomajului: 8,36% – la finalul lunii martie; tendinţă ascendentă. Potrivit unei monitorizări Eurofound, România s-a clasat, în primul trimestru al anului, pe locul al doilea în UE la numărul de locuri de muncă pierdute.

- Rata sărăciei: 7,4% în 2009, în creştere de la 5,7% în 2008; numarul populatiei afectate de saracie extrema a ajuns la 1,59 milioane.

- Cheltuielie sociale: 13% din PIB, faţă de 26% media statelor UE.

  • Raportul dintre populaţia activa civilă şi totalul populaţiei ţării a scăzut continuu, ajungând de la 50% în 1992 la 43% în 2000 şi 42,2% în 2007.

-   Datoria publică a României se cifra la sfârşitul lunii februarie 2010 la 155,027 miliarde lei, reprezentând 28,77% din PIB, conform datelor MFP. Cea mai mare parte a datoriei publice a fost contractată prin:

  • împrumuturi de stat (39,77%);
  • certificate de trezorerie (18,05%);
  • obligaţiuni de stat (17,19%);
  • eurobonduri (6,11%);
  • leasing financiar (0,06%);
  • împrumuturi din disponibilităţile Contului General al Trezoreriei Statului, utilizate pentru finanţarea deficitului bugetului de stat (18,81%).

NOTA: În Grecia, îndatorarea a ajuns la peste 110% din PIB, ceea ce ar putea sugera că România mai are datorii de făcut până când ajunge la situaţia Greciei. Sunt două mari probleme: PIB-ul nostru continuă să scadă, iar România nu are infrastructura Greciei pentru a spera la o revenire economică rapidă. Deci, cei care cred că România încă nu e în situaţia Greciei, se cam înşeală.

-   România se plasează pe locul al doilea în UE în funcţie de majorarea preţurilor de consum din martie (4,2% în raport cu aceeaşi lună din 2009).

-   FMI a anunţat că a modificat prognoza de creştere economică a României în acest an de la 1,3% la 0,8%. Cele mai recente semnale venite dinspre FMI indică însă un nou an de recesiune economică, fără a fi vehiculat până acum un procent.

-   România a înregistrat în 2009 un deficit bugetar de 7,3%, conform sistemului de calcul intern, şi de 8,3%, conform Eurostat. Pentru 2010, ţinta de deficit convenită cu FMI este de 5,9%, iar Fondul nu acceptă depăşirea ei.

-   Peste 12.000 de firme închise numai în luna ianuarie 2010. Aproape 20.000 de firme şi-au suspendat activitatea în primul trimestru al anului curent. Pe fondul recesiunii economice, aproape 200.000 de firme şi-au suspendat activitatea sau au fost închise.

  • Guvernul are în plan două măsuri prin care să acopere gaura neagră produsă anul trecut:
  1. Majorarea cotei unice la 18-20% şi majorarea TVA la 20-25%.
  2. Concedieri în sistemul bugetar – nu există cifre oficiale, ci doar estimări care merg de la 20.000 până la 100.000 de bugetari concediaţi.

Care este efectul acestor măsuri: transpunerea crizei în spatele celor mulţi, a celor care încă mai au salariu sau firme, a celor care încă plătesc taxe şi impozite. Cum? Printr-un transfer brutal şi dureros: creşterea TVA. Soluţia corectă e schimbarea sistemului de impozitare, pentru un transfer mai corect al costurilor – cei bogaţi să plătească mai mult, iar cei săraci să plătească mai puţin.

Camil Petrescu: „Criza economică nu îi atinge deloc pe cei bogaţi, găsitori întotdeauna a unor soluţii pentru a-şi proteja milioanele, ci pe dezmoşteniţii soartei”.

CE FACE ACTUALA PUTERE ÎN FAŢA ACESTUI DEZASTRU? CUM SE ASCUNDE? CARE SUNT TEHNICILE DE COMUNICARE FOLOSITE PENTRU MANIPULARE?

  • Construieşte o realitate paralelă şi propune agende false; abate atenţia de la problemele reale ale populaţiei şi aruncă fumigene în spaţiul public.
    • Alterează realitatea, impunând un dualism clasic între „cei buni” care doresc modernizarea şi reformarea statului şi „cei răi”, care se opun progresului, care sunt retrograzi şi reacţionari. Băsescu a câştigat la referendum, deci el e Binele, iar noi suntem răul. Nu contează că, pe agenda cetăţeanului, contează mult mai mult preţurile şi locurile de muncă decât reducerea numărului de parlamentari. E simplu să spui că din cauza celor 50 de milioane de euro (cât e bugetul Senatului) nu se justifică folosirea greşită a 30 de miliarde de euro, împrumutaţi în ultimul an!
  • După ce a pozat în „cavalerul luptei anti-corupţie” fără ca DNA şi ANI să producă şi rezultate, PDL reclamă şi în prezent acest fenomen şi îl pune pe seama opoziţiei.
    • Cu excepţia celor 6 luni din 2009, PSD se află în al şaselea an de opoziţie.
    • Traian Băsescu a schimbat de 20 de ori mai mulţi procurori şi judecători decât Ion Iliescu şi Emil Constantinescu la un loc.
    • Şi, cu toate astea, ei spun că tot noi suntem corupţii. Între timp, Videanul cere voie de la UE să îşi dea singuri bani publici
  • Promovează proiecte de acte normative privind revizuirea Constituţiei pentru a acoperi protestele sociale. Susţin înfiinţarea Comisiei parlamentare de revizuire a Constituţiei, dar în acelaşi timp impun un proiect de lege realizat după chipul şi asemănarea lui Traian Băsescu.
    • Prevederile acestui proiect sunt radicale şi maximaliste; ele sunt construite special în acest sens pentru a fi respinse.
  • Diferiţi membri ai PSD sunt chemaţi la DNA exact în ziua în care se dezbat şi/sau se votează moţiuni depuse de opoziţie pe teme economice şi sociale de maximă importanţă.
  • Promovează, la 20 de ani de la Revoluţie, o Lege a lustraţiei care nu îi afectează pe Traian Băsescu, Theodor Stolojan şi Emil Boc.
  • A elaborat o nouă Lege ANI la fel de neconstituţională ca şi prima şi a creat în jurul acestui eveniment un show mediatic cum numai DNA poate să facă.
    • Nu trebuie uitat că, în timp ce Traian Băsescu se consulta pe acest subiect cu partidele parlamentare, guvernul a adoptat proiectul de lege şi l-a trimis cu ordine clare al parlament.
  • Inventează conflicte cu „mogulii” şi se războieşte cu presa. Creează astfel noi adversari ce nu au nicio legătură cu eficienţa şi calitatea actului de guvernare.
  • Actuala putere încearcă să rescrie istoria.
  • Adversarul puterii nu este criza economică, ci Ion Iliescu, care nu mai are şi nu mai aspiră la nicio funcţie politică.
  • În alegeri, Traian Băsescu şi l-a definit ca adversar pe Ion Iliescu; acum Legea lustraţiei pare o răzbunare fără temei la adresa fostului preşedinte al României.
  • PDL încearcă să reîntoarcă România, atât economic, cât şi politic, la nivelul anilor 90. Din liderul providenţial care a reprezentat o şansă şi un echilibru pentru primii ani de după Revoluţie, PDL încearcă să-l transforme pe Ion Iliescu într-un eşec al istoriei româneşti postdecembriste.
  • Cine încearcă să protesteze în faţa incompetenţei şi a abuzurilor actualei puteri este imediat catalogat ca retrograd; el devine duşmanul naţiunii, al reformei şi al dezvoltării.
  • Opoziţia a devenit expresia unei atitudini şi a unui comportament “deviant” ce trebuie corectate. Nimeni nu trebuie să se opună actualei conduceri deoarece aceasta deţine adevărul absolut.

„… ar fi nu doar ridicol să-mi închipui că adevărurile mele sunt, neapărat, mai adevărate decât adevăririle altora, ar fi şi dăunător. …” (Octavian Paler)

  • Aceasta este politica forţei şi a dictatului practicată de PDL şi Traian Băsescu. În acest moment, o ţară întreagă depinde de temperamentul şi de gândurile unui singur om. România are un unic centru de comandă.

Citate din manualul “Folosirea presei în instruirea şi educarea militarilor”, tipărit la Editura Militară în 1964:

  • Trebuie ajutat soldatul pentru a-şi da seama unde este adevăratul său duşman, împotriva cui să îndrepte arma
  • Clasa muncitoare şi ţărănimea sunt adevăraţii ostaşi care trebuie să lupte împotriva capitaliştilor şi boierilor care duc o viaţă de belşug, de trândăvie, umplându-şi hoiturile de munca şi sudoarea voastră şi a părinţilor voştri
  • Lenin, citat în acest manual: “Trebuie să transformăm presa dintr-un organ de ştiri senzaţionale, dintr-un simplu aparat de relatare a noutăţilor politice, dintr-un organ de luptă împotriva minciunilor burgheze, într-un instrument de reeducare economică a masei, într-un instrument de informare a masei asupra felului în care trebuie organizată munca într-un chip nou

Dacă vedeţi în aceste rânduri ceva ce recunoaşteţi în jur (lupta împotriva parlamentarilor, împotriva opoziţiei, împotriva presei ostile), să ştiţi că România a mai mers pe această cale. Şi a dus, într-un final, la revoluţia din 1989.

CARE E SOLUTIA PSD? PROPUNEREA UNUI NOU PROIECT PENTRU SOCIETATEA NOASTRA.

In prezent, România este un SRL. Adică, o societate cu răspundere limitată. Asta trebuie să se schimbe – răspunderea societăţii faţă de cetăţenii ei trebuie să crească. Altfel, societatea nu va mai exista deloc.

În faţa acestui mod de a face politică şi de a guverna, ce nu are nicio legătură cu principiul reprezentativităţii şi cu agenda cetăţeanului nu există decât o singură opţiune: aceea de a lupta, de a devoala minciuna, duplicitatea şi oportunismul, de a vorbi despre nevoile şi problemele oamenilor, de a propune soluţii şi de a opune rezistenţă în faţa tendinţelor expansioniste ale puterii.

De asemenea, soluţia este aceea de a gândi ceva pentru perioada post-Traian Băsescu. Şi trebuie luptat de pe acum pentru acea perioadă. Dacă se renunţă acum la bătălie, guvernările viitoare vor moşteni o economie şi o societate pe care cu greu vor putea să le readucă pe linia de plutire. Realist, nu trebuie să sperăm că Traian Băsescu va învăţa ceva din lecţiile de până acum. Este puţin probabil ca acesta să realizeze că nu se poate construi ceva în absenţa dialogului, a consensului, a transparenţei şi a încrederii între partenerii politici şi sociali.

„Insuccesele finale ale dictaturii costă umanitatea mult mai mult decât insuccesele temporare ale democraţiei.” (Franklin Roosevelt)

Chiar dacă prezintă realitatea lunii septembrie a anului 2009, acest grafic este semnificativ pentru faptul că el arată rampa abruptă a şomajului la nivel naţional. Creşterea este semnificativă.


65 Răspunsuri to “Intalnirea de la TSD”


  1. 1 Doru Coarna mai 5, 2010 la 7:33 pm

    Ma pregateam sa scriu ca ce bine e in opozitie, dincolo de grijile guvernarii, mai un program, mai o poveste, un banc acolo…face FMI-ul treaba, dar:

    Dusul rece a sosit imediat: situatia Romaniei este cu mult mai grava decat a Greciei care are, peste vara, un sezon aducator de multe miliarde si neconsumator de investitii.

    Singura certitudine pe care o avem este ca acest tandem Basescu-PDL nu pot asigura nici macar supravietuirea poporului roman, daramite iesirea din criza, criza la care defapt au contribuit din plin amplificandu-i efectele negative prin incompetenta crasa, perfect condamnabila si imputabila.

    Vremea temelor false si derutante a trecut demult, acum il vedem exact pe dracul gol in toata hidosenia lui: somaj, saracie, foamete, prabusire. Este bilantul unui prim an al celui de-al doilea mandat.

    DOMNULE BASESCU, MAI CONTINUATI MULT ASA?
    PENTRU CA NU SE MAI POATE!

    Feriti-va de urmatoarea confuzie: tara asta este a noastra, nu a voastra, cei aflati doar vremelnic in solda acestui popor.

    Ne-ati condamnat trecutul, ne-ati vandut prezentul si ne-ati interzis viitorul.
    Nu-i cam mult, nu va permiteti cam mult?

    Schimbati-va in bine, conform promisiunilor la care nimeni nu v-a obligat, si asteptarilor prezentului, sau renuntati, luati-va sleahta asta de profitori mincinosi de pe grumazul tarii si lasati-ne, ne vom reveni, ne vom regenera.

    Nu cautati sa ne administrati lovitura de gratie, nu veti reusi, dupa cum nu veti reusi sa reporniti economia numai cu sprijinul fortat a unui sfert din popor!

    Si nu ne intaratati intre noi, a mai incercat unul si abia ne mai amintim de el…

  2. 2 Observator mai 5, 2010 la 7:36 pm

    Vad puse in practica o parte din optiuni, numai ca nu am identificat solutiile propuse, cu exceptia impozitarii progresive. Cu siguranta sunt mai multe. As vrea sa le stim si noi. Sau le tineti secrete pana in campania din 2012?

  3. 3 Spiridus mai 5, 2010 la 7:43 pm

    Romanii merita ce au votat. Nici mai mult, nici mai putin…
    Chiar daca sunt(em) si romani nereprezentativi!
    Costul invataturii de minte e uneori mare. Direct proportional cu cantitatea de prostie per capita.

  4. 4 Pali mai 5, 2010 la 8:20 pm

    Domnule Adrian Nastase credeti ca o sa se ajunga si in Romania la cele intimplate azi in Grecia ?

  5. 5 Harabula mai 5, 2010 la 8:34 pm

    Din spusele domnului Nastase:care este solutia PSD?
    Si tot domnia sa raspunde: Sa castige PSD alegerile in peroada post-Basescu.Apoi va veni libertatea la putere si fericirea in tara.

  6. 6 florin m. mai 5, 2010 la 8:57 pm

    Pe masura ce se incing spiritele, se arunca in lupta TOT arsenalul verbal specific campaniei electorale. Acest NOI AVEM SOLUTIA, de la sfarsit, ar urma sa dea branciul final alegatorului buimacit de tot si de toate, si sa-l faca si pe el sa strige: “Lasati-i pe ei, astia stiu”. Dar nu e campanie electorala, cel putin nu oficial.

    Iar eu ma cam indoiesc ca PSD stie. Motivele sunt multe, dar cateva pot fi enumerate:
    - ati mai aratat ce stie PSD. Si situatia era mult mai putin grava decat azi, ma refer la contextul general. Doresc sa subliniez un lucru important: Romania a fost afectata atat de grav de criza datorita modelului nesustenabil de dezvoltare economica, (de fapt nu model, ci modului intamplator in care s-a dezvoltat). Dupa ce boom ul din constructii si imobiliare s-a dus, iar romanii din Italia si Spania au inceput sa aiba mai putini bani de trimis acasa, iatat ca nu mai ramane mare lucru. Iar acest lucru nu se datoreaza lui Basescu, ci politicii cu ochelari de cal de pana acum, de la inceputul inceputului.
    - Principial, stanga nu poate sa scoata tara din criza economica, pentru ca nu are aceasta grija in primul rand. Ea se va concentra pe un alt sistem de impozitare, ca rezolvare a efectelor, dar problema acestui buget nu este neaparat cea pe care o formuleaza FMI . Iar daca ati ajunge azi la putere, eu am cinvingerea ferma ca veti spune ca este groaznic ce ati gasit si nu aveti incotro, dar trebuie crescut TVA ul…
    Pentru FMI, lucrurile au o exprimare matematica: nu puteti reduce cheltuielile de buget, cresteti incasarile. Nu stiti sa o faceti in parametrii existenti, mariti taxele. Aceasta este concluzia lor LOGICA. Dar nu este neaparat economic corecta, si cel mai bine o stie chiar FMI. Insa problema nu este a lor. E a noastra.
    Adevarata solutie este cresterea bazei de impozitare, adica revigorarea economiei. Care poate sa presupuna chiar SCADEREA impozitelor, la inceput. Cel putin a celor directe. ( In vremuri de criza asta faci, nu cresti impozitele.)
    Revigorarea economiei nu se face insa pintr-o ordonanta si asta este ceea ce va va da de lucru. Si nu pentru un an sau doi, sau zece. Pentru mult mai multi, intrucat nu am observat vreodata sa existe intelegerea, competenta, determinarea si spiritul de sacrificiu necesare abordarii acestei lupte cu sanse de reusita.

  7. 7 prometeu2009 mai 5, 2010 la 9:11 pm

    Romania este in situatia Greciei!!! Romania,din pacate, nu are o societate civila care sa transmita starea de fapt in care traiesc cei mai multi romani.Cine vrea sa lupte cu actuala conducere, trebuie sa accentueze conturul de expresie a ceea ce ar fi trebuit sa se numeasca SOCIETATE CIVILA,cu formele ei de diviziune.
    O greseala perpetua !-focalizare tintei pe Traian Basescu.Mai este Traian Basescu o tinta reala in actuala conjunctura?Poate un singur om sa sustina tot angrenajul actual?
    Cu siguranta-Nu!Atunci cei ce vor schimbarea, de ce nu muta tunurile pe beneficiarii acestei stari nefaste.Care sunt beneficiarii?Sa fie cei ce ar fi trebui sa asigure justitia si protectia cetatenilor tarii,cei ce au beneficiat de cresteri salariale??Poate clientela PDL ?Daca ar fi aratati cu degetul multimii,nu-l vor vede pe Motoc?!
    Netezirea portilor prin care o multime de tineri au intrat in partid, a fost cea mai importanta miscare de imagine, facuta de PSD in ultimii 6 ani-ar trebuii sa continue…a fost mai importanta decat toate aparitiile televizate ale mebrilor partidului.Actiunea :P raf in Bocanci-perpetuata de Victor Ponta se pare ca e o arma veritabila pe termen lung.
    In sfarsit -Viziune si Strategie.

  8. 8 Bibliotecaru mai 5, 2010 la 9:17 pm

    @ Adrian Năstase
    Nu am să discut şi eu despre cele ce le spuneţi mai sus, am obosit să scriu pe acest subiect.
    Mă gândesc că tinerii social-democraţi ar trebui mai des implicaţi în activitatea PSD. De multe ori am impresia că organizaţia de tineret a partidelor reprezintă ruda săracă a partidului în loc de resursa esenţială a partidului. Aceşti tineri nu ar trebui să stea “între ei”, ar trebui implicaţi exact în activitatea curentă a partidului ca să înveţe în timp ce se maturizează. PSD are astăzi un lider care a crescut din TSD şi, mă gândesc, că tocmai domnia sa ar trebui să promoveze absorbţia TSD-ului în activităţile zilnice al social-democraţilor.

  9. 9 i.nicolae mai 5, 2010 la 9:17 pm

    Visati frumos domnule Nastase.Perioada post Basescu, dar pana acum:pana atunci si dupa aia ,ce am facut ,ce facem si ce vom face ?Iar vorbe? Nu credeti este destul?

    Sa auzim de bine.Si acest bine dupa mine e la dracu in praznic.
    Si totusi poate in ceasul al 13 lea poate ne apucam de munca.

  10. 10 analist mai 5, 2010 la 9:47 pm

    @nastase
    Un nou proiect? Dl. Nastase, timpul nu mai are rabdare. Sincer, am sperat mai mult de la dv. Probabil, insa, aveti multi specialisti, analisti etc.., in jurul dv., care confunda tot mai des partile problemei cu solutia.

  11. 11 Daniel mai 5, 2010 la 9:54 pm

    Interesant sa aflu ca situatia in care se afla Romania acum se datoreaza relei credinte a celor care conduc. Eu pana acum eram convins ca totul se intampla pentru ca acestia erau de dreapta in loc sa fie de stanga, cel putin aceasta era pozitia oficiala a PSD.
    Mai aflu si ca nu e bine sa invrajbesti categorii sociale, probabil cu exceptia celor carora le-au fost confiscate proprietatile (citat din “studiul” CN al PSD) cu restul populatiei.
    Ar fi fost util ca astfel de concluzii, ca cele din raportul d-lui Pasti sa fi fost insusite de PSD de acum un an sau mai bine de acum cativa ani. Eu am tot scris pe blog, dar, cu exceptia instalatorului, nu am avut reactii. De la dvs., d-le Nastase, in primul rand asteptam o pozitie asupra problemei stringente a Romaniei: jaful generalizat din proprietatea publica si privata. In schimb am citit cum trebuie sa promovam ideologia de stanga, deci propaganda fara substanta (imi cer scuze daca sunt prea direct). Acum lucrurile sunt evidente, dar in acelasi timp nici nu se mai poate face nimic. Am si renuntat sa mai comentez aberatiile unui guvern panicat care, de exemplu, in conditiile fragilitatii cursului de schimb, vrea sa ii jefuiasca pe cei putini care ar fi putut face hedging valutar protejandu-si micile afaceri sau pe cei care le-ar fi putut oferi lichiditatea. Sincer nu ma asteptam la o reactie chiar atat de violenta a pietei valutare, dar cand ministru e un habarnist al finantelor nu trebuie sa ne mai miram.
    De partea cealalta avem o populatie indobitocita (Bizoane, sunt rasist, asta e) si partide impotente. Mi-e ciuda d-le Nastase pentru ca toate trucurile ieftine folosite de astia erau foarte usor demontabile competenta lor fiind precum a unuia caruia i-a trecut ceva pe la ureche si care stie ceva mai mult decat cel care nu stie nimic si ma refer la populatie si partide.

    In incheiere incerc sa sintetizez ceea ce se intampla in viata politica a Romaniei de foarte mult timp:
    Exista bunuri (bani, imobile, resurse naturale). Bunurile acestea se afla in posesia unora (oameni de afaceri, publicul larg, mici intreprinzatori). Vine stanga politica si tipa: chiaburii, mosierii, afaceristii etc. pentru a manipula masele autiste. Scopul real este ca aceste bunuri sa fie transferate catre politrucii de stanga care altfel nu ar fi reusit niciodata prin propriile eforturi sa stranga nimic deoarece inteligenta si munca presupun efort.
    Vin politrucii “de dreapta” si, in mod corect, acuza intentiile celor “de stanga”. Numai ca odata ajunsi la putere fac exact acelasi lucru pe care il acuzau, nicidecum politica de dreapta pe care o clameaza. Populatia imbecilizata nu cerceteaza putin mai in amanunt daca toata povestea e adevarata sau e doar manipularea unor fosti sau actuali securisti.
    Si acum urmeaza partea care pe mine ma lasa perplex: singurul partid care a facut politica de dreapta in Romania si a relansat economia, in loc sa profite de capitalul de simpatie, se imbraca in rosu, infiereaza afaceristii care sug sangele poporului, in loc sa protejeze capitalul si proprietatea folosite intr-un mod responsabil le acuza si danseaza pe “Hasta Siempre”!!
    In timpul asta securistii regimului Ceausescu sesizeaza oportunitatea, ii prostesc pe cei care sunt extrem de usor de prostit si practic restaureaza comunismul si cultul personalitatii.
    In timpul asta partidul care a promovat politici de dreapta si justitia sociala tipa ca cei de dreapta sunt rai si ca stanga trebuie sa vina la putere. Pentru mine atata lipsa de spirit practic este absolut I N C R E D I B I L A !
    Acum nu ma iluzionez ca PSD mai este ce a fost in timpul guvernarii dvs., sunt si acolo destui (prea multi) infometati gata sa declare orice numai pentru a prelua robinetul cu miere, dar comentam si eu despre ce a fost, caci pentru ce va fi nu mai exista solutii generale. Organismul e compromis, doar ca se mai pot preleva organe.
    Am vorbit anul trecut despre reforma morala. Mogulul Voiculescu scria pe blogul lui si despre o reforma intelectuala pe langa cea morala lucru cu care sunt absolut de acord. Dealtfel am vazut ca a preluat si a dezvoltat apoi foarte bine si ideea cu statul care este cel mai mare dusman al populatiei in acest moment, despre care scriam mai demult.
    Daca se mai poate face ceva acum la modul general acestea sunt cele doua: o renastere intelectuala si una morala.
    Nu exista in acest moment organisme sau institutii care sa ne sprijne fiecare cu sine insusi si cu Dumnezeu. De fapt asa am fost mereu in ultimii 6 ani, doar ca acum ne dam seama, unii dintre noi.

    PS: Aceasta goana nemasurata dupa avere si control a unora care deja au zeci de milioane de euro cred ca tine de domeniul patologiei. Nu denota nici determinare, nici inteligenta, nici curaj. Sunt ca toxicomanul care ar face orice pentru a-si procura urmatoarea doza.

  12. 12 MIHAI CIAMA mai 5, 2010 la 9:58 pm

    Stimate Domnule Adrian Nastase,

    Foarte pertinenta analiza dumneavoastra privind situatia actuala a Romaniei; venind din partea celul care a condus cel mai performant guvern dupa 1990, e cu atat mai important sa fie citita si inteleasa de cat mai multe persoane.
    Eu sunt un antreprenor care resimte din plin toate problemele actuale ale economiei romanesti, si aceasta “alba-neagra” cu majorarea taxelor, nu face decat sa adanceasca si mai mult problemele, in loc sa le rezolve.
    3 comentarii legate de cateva subiecte discutate in week-end la Geoagiu:
    - nu considerati necesar ca PSD-ul sa-si defineasca mult mai clar categoria de alegatori carora li se adreseaza?….atat in 2008 cat si in 2009, am avut zeci pe promisiuni pentru absolut toate categoriile sociale-profesionale, pe care bineinteles ca lumea nu le-a mai crezut…asa ca s-au pierdut foarte multe voturi si pe partea electoratului traditional al PSD…care a fost bulversat de promsiuni din toate partile!
    - de ce PSD nu a facut nimic in momentul in care PC propus-o pe Liliana Minca pentru Parlament? Am citit ca are doar liceul, iar in perioada petrecuta la Loteria Nationala a fost permanent pe prima pagina a ziarelor, prin scandalurile in care a fost implicata; cred ca cel mai important lucru nu e faptul ca s-a pierdut un parlamentar – au plecat ei cu zecile la UNPR si la liberali, ci faptul ca s-a pierdut o mare sansa de a se arata ca popularitatea PDL-ului e in scadere si ca opozitia a castigat 2 alegeri partiale consecutive….despre non-combatul PC in campanie nu are rost sa mai comentez nimic!
    - desi sunt in partid de 11 ani, consider ca si PSD-ul are o mare vina in ceea ce priveste cresterea numarului de bugetari, prin faptul ca in ultimii 2 ani ai guvernului Tariceanu a acceptat – si chiar a beneficiat… – marirea absolut iresponsabila a numarului de bugetari; atunci nu gaseai nicio persoana pe care sa o angajezi in mediul privat – va spun din propria experienta! – si se putea renunta foarte usor la o parte din bugetari, pentru ca-si puteau gasi de lucru, cu conditia sa vrea sa munceasca si sa accepte si un salariu care la privati era cu 30-40% mai redus decat la stat; acum e criza si normal ca nu mai au unde sa mearga…dar continuand sa tinem in spate 1.500.000 de bugetari vom omori intreaga tara…prin tva de 25% si impozit de 20%

    Cu respect,
    Mihai Ciama
    PSD Timisoara

  13. 13 theodora0303 mai 5, 2010 la 11:08 pm

    Domnule presedinte Adrian Nastase
    Am participat la aceasta intalnire (desi dupa varsta nu ma incadrez in categoria tineret) pentru ca am primit o invitatie de la organizatia TSD Central.
    Am fost impresionata de numarul foarte mare de tineri prezenti la intalnire.
    PSD-ul are un viitor frumos.
    Tinerii aceia increzatori si entuziasti mi-au dat speranta ca viitorul este de partea noastra.
    Cred ca ar fi fost mai bine daca intalnirea avea loc intr-o sala mai mare deoarece asa cum ati observat si dumneavoastra multi tineri au stat in picioare si destul de inghesuiti.
    In ceea ce ma priveste cred ca o sa fac o pauza cu articolele despre politica pe blogul meu.
    Am crezut pana astazi ca ceea ce scriu eu pe blog este important.
    Acum nu mai sunt sigura de asta

    Cu deosebit respect
    Theodora Marinescu

  14. 14 Victor V. mai 6, 2010 la 12:01 am

    Este probabil unul din cele mai creative documente pe care le-am văzut. Mă refer la la modul în care a fost formatat: bold, italic, underline, majuscule, apoi combinațiile: bold-underline sau chiar bold-italic-underline. Remarcabil. Parcă ați fi vrut să testați limitele editorului.

    Din păcate, din punct de vedere al conținutului, prezentarea este plată. Nu am gasit aproape nimic care să merite să fie ținut minte.

    Cifrele prezentate aproape că-i pun într-o lumină bună pe TB, Udrea, Boc and Co. Spre exemplu la rata șomajului, media europeană în luna martie a fost de 10%, iar țările cu probleme sunt: Letonia 22.3%, Spania 19.1%, Lituania 15.8% (dec 2009), Slovacia 14.1%, Irlanda 13.2%, etc. Până și SUA (9.7%), Franța (10.1%) sau Suedia (8.7%) stau mai prost decât România.

    Mai spuneați: “cheltuielie sociale: 13% din PIB, faţă de 26% media statelor UE” – nu credeți că dacă mărim cheltuielile sociale, deficitul bugetar va creste?

    Parafrazând o maximă cunoscută aș zice că un social-democrat este o persoană care se simte datoare să-i ajute pe cei săraci, dar plătește acest lucru cu banii tăi.

    Criza este economică – niciunde nu se spune cum are de gând PSD-ul să scoată România din criză. Singura propunere cu pretenții de soluție este introducerea impozitului progresiv fără a arăta concret cum se va face această impozitare.

    În plus, se ignoră faptul că orice creștere de taxe poate determina un exod al capitalului așa cum s-a întâmplat în Grecia. Iar cei care pleacă sunt exact cei cu averi mari, care au soluții la îndemână (investiții off-shore legale), ceea ce va însemna că de fapt povara fiscalității se va muta pe umerii puținelor companii care mai sunt profitabile și pe clasa medie.

    Facând în continuare pe Iancu Jianu: “cei bogaţi să plătească mai mult, iar cei săraci să plătească mai puţin.” – PSD are toate șansele să piardă clasa medie în favoarea PNL-ului sau chiar a PDL-ului.

    Pe de altă parte ați ignorat o țintă vizibilă din avion: corupția – scurgerea miliardelor de euro împrumutați anul trecut în buzunarele PDL-iste. Prin comparație, povestea ridicolă cu termopanele e o glumă bună. Neatacând frontal corupția, pare că aveți ceva de ascuns.

    Închei comentând Post Scriptum-ul: “Aceasta goana nemasurata dupa avere si control a unora care deja au zeci de milioane de euro cred ca tine de domeniul patologiei. Nu denota nici determinare, nici inteligenta, nici curaj. Sunt ca toxicomanul care ar face orice pentru a-si procura urmatoarea doza.” – permiteți-mi să vă reamintesc că așa funcționează capitalismul.

    Iar miliardarii, atunci când obosesc să mai alerge după “următoarea doză”, de obicei devin filantropi.

    O seară plăcută.

  15. 15 mary mai 6, 2010 la 12:06 am

    cu faptul ca pdl-ul a facut prapad in economie si ca nu a luat nici o masura eficienta anticriza sunt de acord, dar cu cota progresiva n-am sa fiu de acord nici daca ma platiti…cota progresiva nu face altceva decat sa alimenteze evaziunea fiscala, pentru ca nimeni din cei care au un salariu mare sau castiga bine nu poate accepta sa plateasca un impozit de 40% (atat parca era cota maxima din cota progresiva care a fost inainte)…si pe langa astia 40% se mai plateste si cas si cass si somaju’ si uite asa ajungi ca din munca ta sa dai jumate la stat pentru ca el, marinimia sa statul crede ca daca ia de la bogati si da la saraci, aduce bunastare…cota progresiva nu incurajeaza munca ci dimpotriva…incurajeaza evaziunea fiscala atat de condamnata….

    cota unica incurajeaza munca, pentru ca omul simte in buzunarul lui efortul depus pentru a obtine venituri mai mari…cota unica scoate la suprafata economia neagra, treptat, dar o scoate…cota unica incurajeaza investitiile…

    pe timp de criza ar trebui scazuta cota unica pana ca dupa ce economia da semne serioase de revenire si de crestere, sa se revina la cat e acum cota…

    cota unica are numeroase beneficii daca in urma colectarii la buget este administrata asa cum trebuie si nu facandu-se cheltuieli de-a dreptul aberante…sa nu se mai cumpere calculatoare de 20 de ori mai scumpe decat in cel mai scump magazin, sa nu se mai cumpere pixuri de unica folosinta cu 10 ron bucata cand din hypermarket cumperi 30 cu 10 ron…sa nu se mai plateasca pentru un km de autostrada cel mai mare pret din Europa…sa nu se mai fure din banul public…sa nu mai fie 5 sefi peste 2 subordonati…si lista poate continua….

  16. 16 Sibilla mai 6, 2010 la 12:56 am

    De ce-i numim în continuare domni pe unii care se dovedesc zilnic grohăitori ?
    Cum buba să folosesc eu apelativul * domn * la adresa securistului de la Anvers care se adresează : * băi animalule *, * păsărică *, * ţigancă împuţită *… sau trogloditul impertinent Boc pt care suntem * derbedei *… Nu-i mai nimerit * băi, ăştia * ?
    Majka Darinka avea o vorbă şi-mi amintesc, am mai pomenit : la vălău cu porcii de nu te pui, nici farfurie de porţelan nu le oferi, c-o calcă-n picioare şi grohăie satisfăcuţi.
    În altă ordine de idei, d-l AN zice tare bine, daaar, am rugămintea să trimită un mesager şi prin Reşiţa să-i anunţe pe * domnii * de la org. local că: Bătălia abia a început !
    Binevenite aceste întâlniri de la TSD Central, care au meritul de-a şi trimite invitaţii de participare şi-n teritoriu. Am atenţionat loco că sunt disponibile ca de ex pe conturile facebook ale org PSD teritoriale, să trimită periodic reprezentanţi de la TSD, să folosească iată materiale ca cel prezentat de d-l AN pe acest blog, pur şi simplu e nevoie doar de-o imprimantă, să-l citească, să… n-aud la radio local niciun discurs al toarăşului preş org locală. Ce * face * ?? Scrie ode pt pedelachei, doarme, că de soluţii mă-ndoiesc să aibă timp, cu toate că iată,surse de inspiraţie sunt…
    Şi iarăşi spun şi eu şi alţii şi alţii : anticipate, şi după ??
    Am citit pe blgul AN-ului numai în aceste ultime luni mulţime de idei de soluţii, măsuri, propuneri… Pot fi puse-n practică, evident NU de către actuala conducere , groparii economiei României Schimbarea impunându-se! Au venit colegii de dialog cu idei unele sclipitoare, fiecare la ce s-a priceput mai bine a * ieşit * în faţă şi-a spus, cu entuziasm, repet, pt că sepoate… alţii cu consilieri la dispoziţie, nici măcar să frunzărească blogosfera tot vegetând n-au bunul simţ. darămite să participe, să se implice, să mişte ceva… s-aude Chisăliţă N ?? Nu-l slăbesc, că s-a prea îngrăşat stând. Bine că Iliescu, AN… sunt peste tot, participă, fac, se străduie… ui pt cine !
    Va să zică Bătălia a început, cu oşteni, păpuşelele, în vitrină. Doamne bate-mă de nu i-aş teleporta pe biroul lui frunzesky, că-s decor, * natură moartă *, cooperanţi şi deloc incomozi pt portocalii, la naiba ! Iertat să-mi fie.

    * In prezent, România este un SRL. Adică, o societate cu răspundere limitată. Asta trebuie să se schimbe – răspunderea societăţii faţă de cetăţenii ei trebuie să crească. Altfel, societatea nu va mai exista deloc. *
    Valabil cu regret dar real şi pt neşte neicuşori d-ai * noştri * care tot n-au înţeles şi nu dau semne… : asumarea responsabilităţilor şi interes, grijă faţă de nevoile cetăţeanului, nicidecum la dispoziţia SRL-ului nebunilor de la putere, mai ales în teritoriu.

    Vis a vis de rata sonajului, AN ne pune la dispoziţie şi-un grafic, atenţie, să luăm în calcul şi ceea ce nu există-n evidenţe nicăieri şi, constatăm că e şi mai grav ! Cu Băsescu, cu Udrea aia bună la * toate *, etc… colapsul e mai aproape decât pare, sincer, chestiune de câteva luni, f puţine !
    * Moralii * din PSD fac înţelegeri cu cei la putere şi mişto de orice voce, va să zică încotro şi CU CINE, dacă nu-i sancţionează nima-n lume pe tartori ?? Da de ce să vedem purificarea doar prin prisma suferinţelor boborului şi nu şi prin taxarea la timp a celor ce tre să dea cu subsemnatul ? Câtă răbdare să mai avem cu nişte impostori şi de ce, dacă ei NU vor nu că n-ar putea, să-şi revizuiască atitudinea ? Tot svandăm : organizare, iniţiativă, responsabilităţi, asumare, coerenţă, dar… n-ar fi ca bun exemplu nimerit să purificăm inclusiv aerul din imediata apropiere şi să începem cu-ai noştri dacă tot declarativ suntem ALTFEL decât actualii la ciolan ?? Atunci ieşim în faţă şi arătăm şoricul actualilor : uite, noi i-am exclus pe cei incompetenţi, degeaba, saaau… am reuşit să fim abili şi să-i punem cu botul pe labe şi cu labele la treabă, în interesul nevoilor cetăţeanului…

    Băsescu&Famiglia, vorbă mare zicea deda Marcu, Dumnezeu să-l hodinească : * unde-o-nţărcat mutu iapa ducă… *. Dar oare nu tot acolo şi alţii, de alte coloraturi şi-o spun cu tristeţe mare şi nu mă refer la cei în adevăr altfel ca ei, ci la cei ca ei dar care ziceau numai că-s altfel ?? Nu ştiu cum , ştiu numai că n-am ales să şed, nici nu mă resemnez dar e urgent să ne descotorosim de panarame care numai politicieni, nu-s. Guvernul Băsescu-Boc a trădat neamul ne-au vândut, deci nu trebuie doar debarcaţi ci să şi plătească!
    Am ajuns zilele acestea să-l citez pe Vadim şi să spun aidoma lui : că le-am blestemat neamul de ticăloşi, infractori, impostori şi Băsescului şi Famigliei sale mai mult de 7 şpiţe… dar cu drag le-aş îndesa-n celulă şi nişte de-ai * noştri * că tot au fost buni colegi şi cooperanţi ani la rând, s-au înţeles cum să trăiască bine, deh… ei de ei, între ei…Poporul ?? Parte manelizat, parte tembelizat, parte resemnat…. Unde-s liderii care să Trezească Naţia din amorţire ?? … colo nu, dincolo nu… şi-a reuşit muieruşca Udrea să-i prostească pe * mai mari * şi i-au îndeplinit pohtele sufleţelului de afaceristă impertinentă, la fel alţii pe-ale duduii, tot * blondă * de pe la * protecţia copilului * din Twin Peakse-ul cărăşean.. dar ştiţi ceva, ŞI cu ajutorulşi prin cooperarea alor * noştri *!
    Cum naiba să susţii menţinerea-n funcţie a duduilor sponsori ai partidului la gubernare …. trebe că se iegzistă şi-alte dedesubturi şi e şi mai grav şi mai încâlcite iţele…
    Dosta cu * analizele *, când ne organizăm la nivel naţional şi… să-nceapă, ori, ori.. da ca ACUM nu se mai poate??! Am spus, susţin, menţin, pe redute ! Motivele mele : mi-au condamnat părinţii omorându-i cu zile, nema medicaţie, mi-au îndatorat feciorul, vai * viitor *, m-au * ciuruit * cică… no las că le-om da ciuruială! Da-ncepem cu-ai * noştri * ca să ne ocupăm pe-ndelete de baştanii portocalii după cum merită şi să fim şi exemplu, c-aşa-i corect…
    Ce semnalez eu furnică ? Păi cu bătăliile ne-am deprins, organizarea ne arde!! Şi nişte lideri zdraveni şi-n teritoriu, că eu cu păpuşele nu merg pe front, fie că-s foşti şoferi actuali papagali, culmea, ai portocaliilor servitori prin nema iniţiativă, fie că-s dudui aciuiate pe criterii de fluturăm genele * strategic *.. Aha, bătălia chiar a început dacă iaca şi eu furnică am pornit-o cu-ai * noştri *, deh, cu frunzesky&famiglia de pe feudă, călită fiind..
    D-le AN,
    Semnalul pt cei din teritoriu trebuie să fie IMPUS : La Teabă !!! Urgent ! Şi cine nu face faţă… n-o mai lungiţi, să mă iertaţi pt îndrăzneală, rogu-vă… Rămâne cum am stabilit, cu privirea nainte şi spinarea neîncovoiată sub lovituri ! N-avem timp, vai steaua noastră de nu… Şi dacă nu se poate decât cu * înc-o revoluţie *,atunci iarăşi zic, Trezie Naţională şi pt aista lideri,Forţă, Echilibru, va să zică iar de Organizare ne legăm , nu … ?
    Sibilla

  17. 17 Sibilla mai 6, 2010 la 1:06 am

    P.S.

    D-le AN,
    Cu tot respectul, spuneţi :
    * … va fi nevoie ca Traian Băsescu să se schimbe. *
    Ăsta Băsescu să se schimbe ??!!! Ăsta merită linşat, ierte-mă Tatăl, dar e principalul VINOVAT! Pt Toate. Secundarii… ei, pe-aceia cum am spus, şi pe la noiprin bătătură cam mulţi, că-mi amintesc ce semai bucurau ei de-o guvernare zajedno ( împreună ) şi da, domnia dvs NU aţi fost nicio clipă pentru, dar..
    Băsescu cel pe bună dreptate intitulat Bă-Secu, NU se va schimba never ever,să nu se-mbete nimeni cu de-astea, dar, SE IMPUNE dat jos de pe tron. Că-i nu degeaba ci cancer! Famiglia sa doar oxiuri, mere cu ceva doze de Zentel, doze de şoc, desigur.. de Şoc pt că printre oxiuri sunt şi limbrici şi-o tenie pe numele ei Leana Udrea…

  18. 18 blogideologic mai 6, 2010 la 3:02 am

    Metanarativul despre Romania / Trebuie să (re)cunoaştem faptul că metanarativul despre Romania a fost intenţionat denaturat de Iluminism. Folosim expresia „Bizanţ” în sensul foarte deformat pe care îl creează „treimea iluministă” Montesquieu-Voltaire-Gibbon, care evită intenţionat termenul propriu şi corect Romania. Nicolae Iorga adaugă totuşi acestui termen valoarea de ricorsi à la Giambattista Vico prin anafora „Bizanţ după Bizanţ”. Filosoful italian Giambattista Vico enunţa principiile corecte pentru Romania în „Scienza Nuova d’intorno alla Comune Natura delle Nazioni”. Natura comună a naţiunilor europene, spune în esenţă Vico, era fondată prin jurisdicţia romană pentru statul de drept în primele două veacuri ale erei creştine. Constituţia Antoniniană de la 212 AD definitivează legal această natură comună a naţiunilor europene. Pierduţi în erezia anti-cunoaştere numită „retragerea aureliană”, noi, românii, primii care am fi chemaţi şi interesaţi să demonstrăm silogistic ilogismul acestei erezii, –şi, din fericire, au existat cărturari români de mare valoare care au construit logica, iar dintre cei străini, filosoful Constantin Noica îl aminteşte numai pe istoricul filosof Will Durrant, deşi Gabriel Liiceanu evită partinic să amintească aceste Lecţii de la Păltiniş–, deci noi, românii, uităm istoriografia de la Universitatea din Oxford care afirmă că până la Anul Domnului 285 Imperiul Roman se transformase în Romania prin generozitatea acordării cetăţeniei romane, vezi şi la Tertullian constatarea acelei atotstăpânitoare cetăţenii romanitas care va fascina pe o extensie largă de timp personaje ale istoriei universale precum gotul Alaric ori negrul Léopold Senghor.

  19. 19 Sibilla mai 6, 2010 la 3:13 am

    Twin-Peakse Caraş-Severin. * Bătălia abia începe ! * Amatorilor pedelachei de doi bani…

    CEI CARE CRED ÎN DUMNEZEU, care au frică de Dumnezeu şi respectă OMUL, în normalitate, firesc, ar DEMISIONA !
    Daaaar… unii precum : Băsescu, Boc, Udrea, Videanu… Frunzăverde, Ana Vasile… pe paliere, deh… cred în cine oare ? Cui slujesc ?
    Faptele vorbesc şi se tot adună…
    REŞIŢA – La ultima rectificare, Executivul a alocat cei mai mulţi bani pentru reabilitarea unor lăcaşuri de cult din Caraş-Severin.
    Bani pentru lăcaşuri de cult… da, trebuie. Dar Dumnezeu a pus mai presus de Sine Omul şi NU a păcătuit ca voi, prăpădiţilor de doi bani ! Cred în Dumnezeu, pe voi NU dau doi bani ! Credibilitate zero. Respect… NU MERITAŢI !

    http://sfinx777.wordpress.com/2010/05/06/twin-peakse-caras-severin-batalia-abia-incepe-amatorilor-pedelachei-de-doi-bani/

  20. 20 Rapsod mai 6, 2010 la 7:35 am

    Un foarte tânăr întreabă :
    - Excelenţă, scaunul d-lui Preş. TB este din lemn ?
    - Amândoi…
    - !!!

  21. 21 Victor V. mai 6, 2010 la 7:36 am

    Erată: “Închei comentând Post Scriptum-ul lui Daniel”

  22. 22 exasperat mai 6, 2010 la 7:53 am

    M-am uitat aseară la “Ora de foc” pe RTV. În studio – Crin Antonescu. La telefon – Victor Ponta. În timp ce liberalul tună şi fulgeră categoric “Nu fac nici o alianţă cu PD-L. Nici în ruptul capului”, micul Titulescu îngână indecis “Ăăăă…o să vedem…ne trebuie uniune…să vedem cu cine”.
    Nu se face. Dincolo de faptul că atât Victor Ponta cât şi Crin Antonescu par superficiali în analize şi vorbesc vorbe, măcar liberalul ia faţa publicului “No Orange” prin modul categoric în care se distanţează de coloraţii portocalii. Mă aşteptam la liderul PSD să-i rupă în două pe Băsescu&Boc&co. Acuma cât e cald. Altfel, discutăm în continuare despre (re)trimiterea lui Năstase la DNA sau despre SMS-ul lui Geoană pe filiera Voicu.

  23. 23 exasperat mai 6, 2010 la 7:54 am

    Şi încă ceva. Domnule Năstase,

    Dacă tot se apucă să lovească crâncen în portocalii, spuneţi-i lui Victor Ponta să nu mai zâmbească tot timpul. Îi dă o notă de neseriozitate discursului, care oricât de corect şi aplicat ar fi…pare o glumă.

    Petruţ

  24. 24 exasperat mai 6, 2010 la 7:58 am

    Noroc cu Sibilla.
    Spuneţi: “Plecarea guvernului Boc nu va fi suficientă pentru ieşirea din criză – va fi nevoie ca Traian Băsescu să se schimbe”.
    A fost o scăpare sau ce Dumnezeu?Le-aţi spus asta tinerilor social-democraţi? Aţi lăsat impresia că există şanse ca T.B. să se schimbe sau aţi sărit peste pasajul ăsta?

  25. 25 Rangă mai 6, 2010 la 8:10 am

    Dialog cu electoratul

    - Calicii au dreptate, d-le Traian Băsescu ! La ce le foloseşte ?
    - Să se fotografieze cu dânsa lângă Drapelul Naţional al României !
    - Cel dinainte sau de acum ?
    - Comuniştilor !

  26. 26 florin m. mai 6, 2010 la 8:16 am

    @victor v

    De data asta pot sa ma declar eu aproape intru totul de acord cu tine. Si eu am fost dezamagit de lipsa de idei si solutii, chiar si numai in teorie, a documentului. Este discursul de chemare la lupta, dar unde este planul de lupta? Si mai ales, unde este planul de dupa lupta?

    In comentarii anterioare, subliniam ca din punctul meu de vedere nu s-a facut politica coerenta si consecventa de dreapta in Romania si iata inca un exemplu: PDL, declarat de dreapta, nu intrezareste alta solutie decat cresterea taxelor. Ei bine, un partid de dreapta nu gandeste asa in situatii de criza, pentru ca intreaga teorie a economiei capitaliste pe care isi fundamenteaza ideologia il contrazice. Este adevarat ca PDL se afla fata in fata cu o problema mare si urgenta si nu mai are timp. De ce? Pentru ca a ignorat realitatea atat timp. Desi nu sunt de acord cu documentul postat de Adrian Nastase, (de fapt nu ii intrezaresc relevanta), sunt de acord cu o concluzie anterioara: ar fi nevoie de demisie. Motivul este unul simplu: acest Guvern ar trebui sa recunoasca ca daca a avut vreo strategie, ea nu a fost construita in baza ipotezei de scadere economica. Deficitul bugetar este mare, dar el putea fi PLANIFICAT asa, ca pret al franarii declinului prin investitii si reduceri de taxe si nu ca rezultat la neincasarilor la buget din cauza marasmului economic. Cu alte cuvinte, Guvernul se afla in alt film! Si ar trebuie sa recunoasca asta si sa accepte ca nu are solutii. Pentru ca nu este o solutie sa preiei ce a sugerat FMI, (care inca o data, gandeste matematic situatia, ignorand efectele contrare, pentru ca nu este treaba lui sa o faca), iar FMI nu CERE un lucru sau altul. Doar constata indeplinirea sau neindeplinirea angajamentelor si actioneaza in consecinta. Mai mult, am auzit ieri la un moment dat o declaratie a unui oficial FMI ca nu crede ca ar fi bine ca guvernul sa majoreze taxele…

    In fine, reiterez ideea ca stanga nu stie sa scoata statul din criza economica, nu are vocatia asta, iar documentul postat de Adrian Nastase nu face decat sa reconfirme acest lucru. Daca ati putea face un lucru util, ar fi o scrisoare deschisa catre Basescu, semnata de intreaga opozitie, in care sa ii sugerati acestuia ca, tinand cont de adancirea crizei ce se prefigureaza, ar fi momentul sa demita acest guvern si sa invite la realizarea, chiar si in ceasul al 12 lea, a unui plan de criza care sa intruneasca o suficient de larga majoritate si sa aiba o suficient de mare sustinere incat sa poata fi pus in aplicare integral. O asumare a raspunderii clasei politice pentru un set de masuri convenit de catre toate partile, astfel incat sa reporneasca economia, singura solutie adevarata. Puteti taxa rezultatele mai tarziu, cand veti fi la putere singur, domnule Nastase.

  27. 27 Blizzard mai 6, 2010 la 8:39 am

    Suntem in buda, o stim.
    Si dvs. luptati cu ei prin diferite metode dar solutii ioc.
    Oare, nu s-a ajuns prea departe? Prea multa energie cheltuita cu razboiul politic si prea putina energie pentru participarea la o buna administrare a tarii?

  28. 28 Ghita Bizonu' mai 6, 2010 la 8:55 am

    Daniel rasistu tatii ,
    daca tu esti rasist imi dai voie sa fiu nitel fascist si sa declar ca cei ca tine merita ….. ?
    Si inainte sa te iei de populatia indobitocita ce zici de intelectualitatea acre o indobitoceste ? De ex unu Plesu care l-a votat pe Base ca e Cocosila ( pe tatoiu poa reusesc sa o inteleg – ibn definitiv e femeie trecuta si vizeaza – da Plesu e barbat ce naiba ? sau nu ?!). Sau de junele Paleolog care dupa 10 ani si mai bine de studii in Franta vine cu niste teorii abracadabrante intre bonapartism, fascism si caususim ? Si as purtea continua si cu HRP, si Tismanetzky samd . Astia cum sunt?
    Dupa parerea mea sunt niste babuini ! Si societatea ce o doriti voi este una ce tine de primatologie … Suntei niste dobitoace ( adica babuini ) si va comportati ca atare !
    Ptr babuini stiu eu un leac …. numita tombac !

  29. 29 blogideologic mai 6, 2010 la 9:14 am

    @ Victor C
    +Iar miliardarii, atunci când obosesc să mai alerge după “următoarea doză”, de obicei devin filantropi.+
    E bună gluma :-)

  30. 30 M.Voicu mai 6, 2010 la 9:17 am

    CRIZA A FOST IMPORTATÃ PRIN LIPSÃ DE DISCERNÃMÂNT
    @ A.Nãstase, în Spectacolul trebuie să continue? aprilie 29, 2010 scria:
    «sistemul însuşi încurajează improvizaţia, iar partidele sunt aproape invitate să facă orice doar pentru un rezultat de moment. Astăzi, destinul ţării e decis cu independenţi faţă de partide şi cu independenţi faţă de independenţi. NIMENI NU-ŞI MAI ASUMĂ NIMIC».
    @ Ghita Bizonu’ aprilie 30, 2010 la 8:29am spune, despre economie: «a fost demolatã pe vremea Reformei cu Spatele la Zid şi cu Luminiţa la Capãtul Tunelului
    * * * Komisarii propagandişti au devalorizat munca prin ”privatizarea în masã”, egal, otova, ca şi cu asigurarea unui VENIT MINIM NEDETERMINAT DE MUNCÃ.
    A fost anihilatã orice formã de planificare, pe gãselniţa (din Buletinul Nr.34/12.04.1990 al Institutului Naţional de Cercetãri Economice privind tranziţia), în formularea: «Şansele de a constitui o economie de piaţã pe bazã de decizii administrative sunt aceleaşi cu şansele funcţionãrii unei economii central planificate: ar fi nevoie de un personaj sau de o instituţie lafel de omnipotentã ca Dumnezeu». Acum se acceptã DECIZII CENTRALIZATE – ŞI DE MAI DEPARTE : şi de la UE, şi de la FMI.
    Majorarea impozitãrii creşte rolul guvernului – care s-a desprins însã de rãspunderea în economie şi amendeazã crescãtor chiar şi proprietatea individualã, şi proprietatea economicã privatã într-o revigorare a principiilor socialiste de centralizare a mijloacelor financiare, LAFEL CUM, ÎNAINTE DE 1990 SE PREVENEA FORMAREA ECONOMIEI CAPITALISTE.

  31. 31 Observator mai 6, 2010 la 10:11 am

    @Victor V- si eu am cautat solutiile si nu am fos deloc incantata ca nu le-am gasit, insa sunt cateva aspecte pe care le mentionezi cu care nu sunt intru totul de acord.

    Si anume: “Spre exemplu la rata șomajului, media europeană în luna martie a fost de 10%, iar țările cu probleme sunt: Letonia 22.3%, Spania 19.1%, Lituania 15.8% (dec 2009), Slovacia 14.1%, Irlanda 13.2%, etc. Până și SUA (9.7%), Franța (10.1%) sau Suedia (8.7%) stau mai prost decât România.”

    Cred ca e de verificat nu ce spune Institutul de Statistica referitor la rata somajului, adica la acele persoane care se duc si se inscriu la oficiul de somaj, ci care e rata de neincadrare in munca a persoanelor cu varsta pana in 60 de ani. Dintre acestea o parte sunt pensionate pe caz de boala, dar nu m-ar mira sa aflam o cifra foart emare de persoane care nu beneficiaza de nicun ajutor social (ex: tineri ramasi far job in urma falimentelor IMM-urilor, persoane din mediul rural).

    Mai apoi zici ca “Mai spuneați: “cheltuielie sociale: 13% din PIB, faţă de 26% media statelor UE” – nu credeți că dacă mărim cheltuielile sociale, deficitul bugetar va creste?”

    De ce nu s-ar distribui altfel bugetul, alocanduse mai mult pentru cheltuieli social-cuturale si mai putin pentru energie de exemplu (unde ideal ar fi sa fie implicat doar mediul privat).

    Invatamantul, sanatatea, cultura nu pot fi lasate la voia intamplarii. Fiecare membru al societatii trebuie sa fie constient de importanta dublului rol ce-l are, si anume, cel de contribuabil si cel de beneficiar al realizarilor din domeniile amintite mai sus.

    Satisfacerea nevoilor cu caracter social repezinta o componenta importanta a politicii sociale a oricarui stat si presupune folosirea pe scara larga a resurselor financiare publice in scopul inbunatatirii conditiilor de viata ale populatiei, a calitatii vietii fiecarui individ.

    Si apoi pot fi create mecanisme care ar putea incuraja si mediul privat sa contribuie la aceste cheltuieli social-culturale. Reiau o idee ce o spuneam intr-un comentariu acum cateva saptamani propunand incurajarea companiilor private sa investeasca in scoli, gradinite, etc. Ar fi o solutie mult mai potrivita deca “tichetele de cresa”.

  32. 32 Omizerie mai 6, 2010 la 10:14 am

    Asta e Romania pe care nu ne-o dorim. Aici gasesti mizeriile de care te lovesti zi de zi. Participa si Tu la o Romanie mai buna, mai curata !
    http://www.omizerie.ro

  33. 33 Observator mai 6, 2010 la 10:14 am

    Erata: “alocandu-se” – iar ma ia de mot domnul blog.

  34. 34 Ghita Bizonu' mai 6, 2010 la 10:30 am

    Mica critica ( netovaraseasca ) a ideilor expuse de florin m. , Daniel( rasistu) , Victor V, mary( cu y in coada. De vreo 80 de ani in Romania y ul asta indica o anume profesiune ! Fara sucar , adica schimba-ti pseudonimu orisuprta consecintele !!)

    In primul rand vaz o isterizare legata de cota unica . Este cam falsa sustinerea lu mary ca cum ca incurajeaza munca, pentru ca omul simte in buzunarul lui efortul depus pentru a obtine venituri mai mari…cota unica scoate la suprafata economia neagra, treptat, dar o scoate…cota unica incurajeaza investitiile. Cota unia nu a scos la iveala economia nagar si nici nu a incurajat investitiile . A profitat unui numar restrans de persoane ( destule din ele in aparatul de stat ! ) in gnl neproductive de venit national . Si ca sa faci investitii iti trebuie o politica care sa incurajeze investitiile – adica faci investitii ce aduc oaresce beneficiu societatii primesti deducere pana la concurenta a 100 % din cheltuieli. Insa a cumpara Bentley si Cayenne asta nu este investitie ! Nici a-ti faci a 4 a vila cu 8 camere nu este investitie ! Sunt cheltuilei somptuarii care in mod normal merita o supraimpoiztare ! Insa daca izolezi o casa ( casa normala nu palatu lu Casuneanu ori Jiji !) astfel incat sa scazi consumul energetic ( scazand astfel importul ) se merita o deducere barosana ( cu adagiul ca mai pui la munca nu stiu cati muncitori care vor plati impozit asa ca ce dai cu o mana iei cu alta !). Experienta mea arata ca in gnl cei cu salariile cele mai mari sunt si cei care fac cel mai putin ptr cresterea bogatiei sociale ( adica nu sunt capabili nici sa conduca, nici sa aduca contracte , nici sa faca proiecte samd ).
    Si exlusiv ptr Mary – da cota maxima era de 40 la suta . Insa ce te privea pe tine ? il privea insa pe directorul Romtelecom – pe unul l-am stiut , bun inginer in calculatoare ina numirea sa era strict pe considerente politice si poate familiare ( am zis il cunosc – bun specialist si azi are propria sa firma ).

    In al doilea rand voi chiar credeti in prostia aia cu “sa ajutam sa construim clasa de mijloc” clamat de babuinii civici ajunsi basochisti. Adica pe sleau voi doriti sa fiti “sprininiti” preferential ca dupa aia voi o sa .. vax. Cei ca voi risipesc banii si agraveaza deficitul extren. Si oricum clasa de mijloc nu se regaseste in social-democratie ….Iar ce intelegti voi ar trebui sa fie adepata PNL … Insa naspa … voi nu aveti nici o greutate ….
    Victor V cu dedicatie PSD are toate sansele să piardă clasa medie în favoarea PNL-ului sau chiar a PDL-ului. . Presupusa ta clasa medie a votat in 2004 ptr Basescu , atrasa de cota unica . Acum vazand – in sfarsit – incompetenta si restu ar dori sa fie sprijinita de PSD. Daca AN se mai uita la voi va pierde din nou ( in 2000-2004 a luat masuri in favoarea voastra – programul rabla, anii de facultate considerati ani vechime in campul muncii – si drept multumire ati votata cu Basescu si ati acceptat desemnarea lu Taricanu impotriva oricaror uzante parlamentare.) va iesi complet din jocul politic …Iar la alegerile de acu … Basescu a recuperat electoratul majoritar si mai are inca sprijinul clasei mediatie care tipa clasa de mijloc!
    Ptr toti – mai lasati tovaraseilor lupta de clasa !
    Intelegti o mica cestiune – una este sa favorizezi acele afaceri profitabile ptr intreaga societate ( care creaza avutie nationala, care nu produce deficite bugetare masive, creaza locuri de munca in tara si creste masa contributorilor ) si alta ce doriti voi. Voi doriti o redistribuire a venitului national in favoarea voastra ( importatori, functionari de stat ori privati dinDirectia Miscarii Hartiilor ). Voi doriti ca Marele Jaf numit “privatizare” si “reforma anticomunista” sa ajunga si in buzunarele voastre . Prostia va apartine, caci in anii 90 nu ati vrut sa luati in calcul faptul ca tovarasii cu oaresce functii nu erau comunisti fanateci ci oportunisti ordinari . Ei s-au imbogatit , voi nu chiar .
    Si bagati-va-ti mintile in cap ( daca aveti ce si unde ! ) ce doriti voi se face numa prin politica de stat ! Statul ca instrument . Daca amenintati precum Victor V sa votati cu PDL …. inseamna ca va place ce face acu PDL !

  35. 35 analist mai 6, 2010 la 10:44 am

    @ contele
    Paradoxal, s.a ajuns ca unele opinii de pe blog sa fie mult mai pertinente decat majoritatea opiniilor exprimate de oamenii psd.-ului. Sa fie aceasta un semnal de schimbare al clasei politice? Sa putem oare, iesi din marasmul economic, politic, social in care ne gasim? Nu cred.

  36. 36 LePrince mai 6, 2010 la 10:49 am

    @Adrian Nastase

    Textul este tipic pentru dl. Pasti, este tipic pentru perioada GUVR , in stilul si spiritual anilor’92. Dar timpurile s-au schimbat radical. Tot ceea ce spuneti in acest text este ,cred eu, aproape exclusiv creatia d-lui Pasti.L-ati scos de la naftalina? Mai trebuia si el aerisit, de pe vremea GUVR, nu a produs nimic interesant, iar ca GUVR-ist, nu facea neaparat cea mai buna figura.
    Ceea ce faceti se numeste opozitie tehnica, opozitie efectiva. Bazata pe fapte, date, cifre, grafice,putina ideologie si multa demagogie este in stilul GUVR. Nu e in stilul dumneavoastra si nu e in stilul PSD. Este influentat , probabil creat de dl. Pasti.
    Nici d-voastra nu sunteti convins ca toate relele se datoreaza numai lui Basescu si guvernelor Boc, sunt rezultatul deficitelor de guvernare prezente intr-o masura mai mica sau mai mare, in toate administratiile de dupa’90. Sigur, cu diferentele necesar a fi precizate.
    Desi aceasta administratie se dovedeste a fi cea mai proasta posibil incepand cu’90, Basescu fiind cel mai turbulent si dezechilibrat presedinte, fiecare administratie are partea sa de vina pentru ceea ce traim astazi. Asta, prin ceea ce nu au facut la timpul potrivit. Ceea ce le diferentiaza sunt succesele si implinirile. Unele guverne nu au avut practic success deloc, altele au avut cateva sau mai multe, toate, pana in 2007 au avut un numitor comun: NATO si UE. Aceste ultime doua sunt singurele elemente de reala consensualitate prezente in societatea romaneasca, unde politicul , in intregul sau, s-a intalnit cu societatea civila. Nu cred ca in viitorul apropiat vom mai avea asa ceva, degeaba vorbiti despre consensualitate(iar o chestie GUVR-ista).
    Solutiile pe care le gasiti au cateva fisuri pe care vi le voi arata( daca as studia mai cu atentie, as gasi mai multe). Accept posibilitatea sa nu am dreptate, dar ma tem ca am.
    1. PSD nu cred ca va ajunge la putere prea curand, iar consensul si consultarea cu Basescu si PDL la putere sunt excluse. Chiar in 2012, cu discursul de astazi, cu lideri locali problematizati si cu probleme ce vin din trecut dar se manifesta in present, PSD nu va reusi sa formeze o majoritate care sa-I permita formarea unui guvern. Unele din elementele discursului prezentat de d-voastra, care din nou, imi aminteste de GUVR, sunt ireductibile cu PNL. Impozitarea si statul hiperprotector, va situeaza la poli opusi. Nu am nici o indoiala, ca ambele parti pot conveni asupra unei linii de mijloc, dar daca PNL va trebui sa strabata 50km pana la punctul comun, PSD are cam 200km(daca e sa ne luam dupa discursul d-lui Pasti).
    2. O intoarcere in 1992 ca si discurs politic nu poate face decat rau in special in ceea ce priveste relatia cu celelalte partide si posibilitatile PSD de a accede la guvernare in 2012. Daca pastrati discursul GUVR din intalnirea cu TSD, PNL va fi foarte fericit sa faca alianta cu un PDL mai mic si “obosit” de prea multa guvernare in 2012, sub binecuvantarea unui Basescu inlacrimat , sentimental ,dar ferm convins ca alianta DA reloaded este unica solutie. Asta ar insemna ca PSD sa aiba toate sansele sa mai piarda o data prezidentialele in 2014 si sa revina la guvernare , eventual in 2016.
    Dar este desigur laudabila incercarea de resuscitare a d-lui Pasti(ati intins o mana unui vechi amic), iar GUVR va aminteste de vremuri deosebite ,probabil.
    S-auzim de bine.

  37. 37 Marcus mai 6, 2010 la 10:53 am

    Boc Este O Bubita, Cancerul Este La Cotroceni

    Stau si ma uit minunandu-ma la toata vanzoleala asta de la teveuri si din presa unde, cu mici exceptii, se inghesuie care mai de care analist politic, profesor in economie, politician din Opozitie, jurnalist cu numar la poarta etc. sa-si dea cu parerea despre iminenta remanierii guvernamentale, cat de benefica ar putea fi si/sau ce ministere ar putea intra in vizorul cracanat al lui chiombila pentru a fi supuse acestei operatiuni.
    Acum, cand dupa vizita FMI si palmele date cu piciorul de acesta gastii de gainari impotenti intelectual cu aere de mari ministri si in fond niste talhari la drumul mare, doar tampit trebuie sa fii pentru a crede ca acest Guvern, deja sanctionat prin vot de neincredere pentru incompetenta de Parlamentul Romaniei si pe care chiombu’ l-a reinstalat impotriva oricarui bun simt elementar si total anticonstitutional, ar fi capatat brusc oarece valente intelectuale sau abilitati managerial-ministeriale.
    Au capatat pe dracu’ sa-i pieptane!
    Imbecili au fost, imbecili au ramas pe post de soldatei de plumb in lada cu jucarele a chiombului, gata si mereu la dispozitia sa pentru a-i satisface pohtele si fanteziile sale in materie de politica, cat si drept casieri platitori din banul public pentru asfaltagii cu dare de mana din campania electorala prezidentiala si nu numai.
    Ori in aceste conditii a mai crede ca mici carpaceli prin remaniere partiala sau chiar demiterea in bloc in frunte cu Bocul a actualului Guvern si inlocuirea lui cu altul, tot de emanatie si subordonare cotrocenista, ar putea ajuta cu ceva la iesirea din cacatu’ pestilential in care ne-a varat pana peste cap chiombu’, nu este altceva decat o betie cu apa de izvor.
    De ce spun acest lucru?
    In primul rand deoarece un eventual alt Guvern ar fi musai tot de culoare portocalie cu un pic de verde unguresc si peticit “independent”, nimeni din Opozitie nedorind sa-si complice existenta cu acesti borfasi ordinari.
    In al doilea rand pe astia ii doare efectiv in cur de problemele tarii, sigura lor preocupare constand in devalizarea fara numar a banului public, si mai nou chiar, Videanului incepandu-i sa i se scurga saliva in barbie si la gandul banului european. Pe de alta parte cotizantii la campania electorala nu si-au scos inca inmiit contributia asa ca nu pot pleca de la usa macelariei cu punga de un leu doar pe jumatate plina.
    Un alt Guvern cu un premier care sa nu se faca pres la usa Basescului este de neconceput pentru tatuc, ori panarama mai “desavarsita” decat Boc in aceasta privinta, chiar si intr-o tara ca Romania este greu de gasit.
    Pana si femeia Udrea ar putea deveni periculoasa intr-o astfel de ipostaza.
    Tot un alt Guvern, care sa nu indeplineasca criteriile de mai sus, ar incepe imediat sapaturile in ceea ce priveste purcoiu’ de bani volatilizat din visteria tarii si ajuns in buzunarele actualilor guvernanti si ale clinetelei lor politice si, probabil in fata unor fapte si dovezi concrete de devalizare a banului public si la presiunea mass media, Basescul nu ar mai putea tine DNA-ul in lant, efectul unor anchete pe aceasta tema fiind de-a dreptul devastator pentru presedinte si marionetele sale.
    O alta masura, total nedorita de iubitul nostru presedinte, pe care ar putea s-o ia un adevarat Guvern, ar consta in sutuirea la poponeata a intregii liote de neamuri si nemulete portocaliii, in frunte cu directori de cimitire si crematorii pusi arendasi peste Energia tarii, care astazi polueaza cu nesimtire aerul administratiei publice.
    Ori atat timp cat chiombu’ este bine insurubat in jiltul prezidential, romanii nu au cum sa vada aceasta minune si pe cale de consecinta redresarea economica a Romaniei si o eventuala iesire din criza raman pentru ei “Un pod prea indepartat”, urmand a se realiza la Pastele Lu’ Calu’, lor ramanadu-le sa constate pe propria piele cat adevar contine zicerea din popor cu “si violati (eufemism) si cu banii luati”.
    Solutia?
    Jos Basescu si un alt presedinte de-adevaratelea, care sa respecte Constitutia si legile tarii si care sa mai vada si de interesul general al natiunii !
    Metoda?
    Din pacate aici stam mai prost, optiunile fiind extrem de limitate, aproape de zero. Si asta deoarece, pe de-o parte actuala majoritate parlamentara nu ar vota neam pentru o eventuala noua suspendare a lui chiombila, iar pe de alta parte se pare ca, din punct de vedere “revolutionar”, mamaliga romaneasca s-a cam consumat in explozia din decembrie ’89 si ca-i mai trebuie ceva cincinale basesciene pentru a se umfla la limite explozive.
    Sau, mai stii?

  38. 38 LePrince mai 6, 2010 la 11:19 am

    @All, despre Grecia din nou.

    Analisti, partide (mai nou vad ca si PSD, si dl.Pasti), realizatori de emisiuni, politicieni, ministri, diverse persoane particulare care apar la TV, opozanta personala (ea este un pol al opozitiei in sine) a d-lui Basescu- Gabriela Firea, toata lumea vorbeste despre “Suntem in situatia Greciei”, “vom ajunge ca Grecia”, “sa nu ajungem ca Grecia” sau pun intrebari stupide despre “cat ne desparte pana ajungem ca Grecia”. Si aici, pe blog, unii participanti pun d-lui Nastase intrebari extrem de inteligente, care nu au raspuns, nascute din dileme gen” cand violentele de strada din Atena se vor manifesta pe aici”.
    Am mai facut referire la subiect, voi aborda numai doua teme din context.
    1. Economiile celor doua tari nu sunt comparabile. Nici structura economica nici cea ocupationala , nici protectia sociala nu sunt la fel, iar populatia nu se raporteaza la fel la acestea. Grecia este in zona Euro, de aceea, celelalte tari vor sari intotdeuna in ajutor deoarece instabilitatea unei tari, inseamna si instabilitatea Euro. Oricate fite sau mofturi va face d-na Merkel, “pachetul de salvare” va veni. Nu prea este cazul Romaniei, care va trebui sa se descurce mult mai de un singura. Infrastructura celor doua tari nu este comparabila, Grecia beneficiaza de o infrastructura noua, destul de bine pusa la punct. Veniturile sunt extreme de diferite, nu insist.Statul ,extrem de dator, pastoreste cetateni relativ prosperi. Nu se preconizeaza, in ultimul plan de austeritate , oprirea sau amanarea investitiilor publice sau disponiibilizari din sectorul bugetar (doar inghetarea posturilor pentru trei ani, inclusiv cele vacante in urma pensionarii). Sa vedem de ce s-au rasculat grecii. Principalele masuri de austeritate sunt: cresterea varstei minime de pensionare la 60 de ani si a varstei legale la 67. Inghetarea salariilor in sectorul public si reducerea sporurilor, ceea ce diminueaza veniturile in sectorul bugetar cu 20%(vorbim de salarii de mii de Euro).Taierea pe anul in curs si pe urmatorii doi a salariului al 13-lea si al 14-lea(grecii luau un salar in plus de Paste si unul de Craciun in sistemul bugetar, la fel si pensionarii). Cresterea TVA la 22%. Cresterea unor taxe locale. Promisiuni de combatere a evaziunii. Pentru asta grecii au organizat ieri greva generala si au iesit in strada (sindicatele).
    2. Pentru a intelege manifestatiile de acolo trebuiesc precizate cateva lucruri. Sindicatele organizeaza aceste manifestatii, la care se adauga cateva bande de anarhisti, dispusi sa participle la orice manifestare de strada. Sindicatele, mai putine decat la noi si mult mai solidare, organizeaza greva generala, foarte bine structurata si foarte pusa la punct(la greve , grecii sunt foarte “disciplinati”) dar si manifestatiile care uneori duc la lupte cu politia(anarhistii). Aceste manifestatii sunt localizate intr-o anume zona a Atenei, intre Piata Constitutiei, unde este Parlamentul si Omonia, centrul vechii Atene, o zona in care se afla majoritatea ministerelor. Restul Atenei, oras cu 5 milioane de locuitori nu este afectat.Arealul este cam cum ar fi in Bucuresti zona intre Piata Victoriei si Piata Unirii. In Bucuresti e greu sa ocolesti zona, in Atena exista vreo trei sosele de centura. Grecii se aprind mult mai usor decat romanii(au facut-o si pentru mult mai putin), la noi sunt sigur ca masurile enumerate mai sus nu vor provoca solidarizarea sindicatelor , greva generala si violente stradale.Probabil ni se va explica ca nu s-a putut mai bine, sindicatele vor iesi in strada ca sa mearga la “televizor”, sa tipe acolo prin cativa lideri imbuibati ,care in camera din dos, vor negocia cu puterea cateva sinecure grase date prin oamenii de afaceri afiliati sindicatelor. Televizoarele vor face opozitie, d-na Firea va da ochii peste cap mai des iar Dana Grecu va fi mai agresiva ca niciodata. Analisti cu morga ne vor explica la tv-urile mogulilor ce greu ne este in timp ce la OTV, Boc va chema la ordine poporul amenintandu-ne cu “situatia Greciei”. Si uite asa, trece si criza asta, nene Iancule….
    Astfel ca, toate “sperietoarele” gen “ajungem ca Grecia” sunt doar praful in ochii romanilor, aruncat de televiziuni, putere si chiar opozitie pentru a speria.
    S-auzim si de bine…

  39. 39 dlnimeni mai 6, 2010 la 11:37 am

    Abat puţin atenţia de la excelenta dezbatere politică pentru a furniza un link către articolul despre testarea Daciei Duster de catre redactorii cunoscutei reviste auto britanice Auto Express. Opiniile britanicilor în domeniul auto sunt considerate ca foarte interesante deoarece britanicii nu au patriotismul economic întâlnit în alte ţări europene, fără a avea însă antipatriotismul economic al românilor care îşi dispreţuiesc pe nedrept propriile produse. Nu sunt, deci, mirat că in revista britanică întâlnim despre Duster aprecieri mai favorabile decât chiar în presa auto româna. Ca să nu vă iau din plăcerea de a citi articolul, să zic aici doar că, per global, Auto Express noteaza Duster cu patru stele, scor pe care Renault-urile nu îl prea ating, scor care plaseaza Duster în primul sfert al maşinilor testate, acolo unde au fost clasate modele cunoscute şi prestigioase – si că revista apreciază ca pe o ruşine faptul ca Duster va putea fi cumpărat de britanici de-abia în 2012. Există şi o afirmaţie a britanicilor cu care nu sunt de acord, tot aşa cum există şi întrebarea de unde a avut Traian Basescu bani să işi cumpere Duster şi incă din cel scump. Nu cred că Anişoara va răspunde credibil şi pertinent la întrebare. http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/firstdrives/251371/dacia_duster.html?CMP=NLC-Newsletters&uid=d10afb2d9a4694b2409891c1592c8ab1

  40. 40 bella mai 6, 2010 la 12:05 pm

    Multumim pentru prezenta in randul tinerilor la TSD Central. Avem nevoie de astfel de intalniri, de astfel de dezbateri. Dupa ce a-ti plecat de la Conducerea PSD a fost o debandada totala. Oamenii astia(Unii chiar cu functii) nu au viziune, nu au Nord, nu stiu incotro se indreapta si ce e mai trist nu stiu nici unde sa ne trimita pe noi cei care credem in stanga romaneasca si europeana. In acest moment e o lipsa a liderilor locali, judeteni, a formatorilor de opinie la nivel national(fara sa jignesc pe nimeni-papagalii aia de la PSD care apar la tv nu au nici o legatura cu politica)

  41. 41 LePrince mai 6, 2010 la 1:17 pm

    @ Victor V

    Textul care te-a deceptionat apartine d-lui Pasti, “stangist” de conjunctura. Daca era invitat la PDL, ar fi mimat “ideologul de dreapta”. Putine din idei se regasesc in ceea ce crede dl. Nastase, chiar PSD in totalitatea lui. Dar in conditiile actuale, putin “stangism” desuet, venit direct din anii’90(ai Romaniei) nu e rau, “da bine” la “tineretul neformat”. Este un reflex al PSD , care reactioneaza la formarea unpr-ului, plasat la stanga PSD. Asta nu inseamna ca PSD, ajuns la putere il va lua pe Bichon ministru de finante si va creste impozitele nemasurat.
    S-auzim de bine.

  42. 42 LePrince mai 6, 2010 la 1:35 pm

    @observator
    @florin
    @mary

    Nu va faceti probleme in legatura cu impozitele. PSD nu va ajunge prea usor si prea repede la putere singur (chiar si asa, nu ar modifica impozitele in mod irational, partea centrista a PSD e dominanta astazi), va trebui sa negocieze cu PNL pentru o solutie de mijloc. Asa ca…..poa’sa raga Bizonu’ nu mai sunt timpurile lui 40%.Discursul lui Pasti nu e neaparat parerea PSD-ului.
    S-auzim de bine.

  43. 43 Ghita Bizonu' mai 6, 2010 la 2:34 pm

    Grecoteiul iar isi exiba nationalismu’ palicaresc ramand credincios naravurilor de fanariot ( adica se da in spectacol mai rau decat o jagardea intr-o satra !)
    In primul rand doresc a zice ca Gaby Firea face cat toaNta societatea civila babuinizata aliniata la chelia din spate a lu Zevs.Ro .
    Apoi capacitatea lui de intelegere nu reuseste sa treaca de admiratia ptr bnii ( mai multi ) ai Greculelandului . Da , au mai multi – si asta gratie pomenilor trecute si prezente la care s-au dedulcit ( aprox 2 mld 2$ anual de la UE, aprox 800 mil $ anual ca ajutor militar SUA , Romtelecomu, flota noastra cea disparuta juma in triunghiul Pireului , samd ). Da sunt in zona Euro – magna cum fraudae !!
    Da , din cauza ca sunt in zona Euro vor forta pomeni viitoare!
    Insa ce se uita este ca de data asta s-ar putea lasa cu o monitorizare extrem de severa si clauze neplacute – care era parerea aia ? Insula Corfu ? De ce nu si Atena ?! Sunt sigur ca nemtii le vor pune cu placere cutitu la gat …..si adio statul hiperprotector de care beneficiaza azi grecii insa bun venit un sistem fiscal model german cu germani rauvoitori in frunte ( aparuti ca experti ai UE )
    Insa cum am zis capacitatea sa de intelegere fiind tinzand catre zero , zise locala sa nu ajungem ca Grecia nu se refera la buzunarul mai plin al greculae ci la situatia lor de neinvidiat : Statu grec cam risca sa traga obloanele !
    Sa nu ajungem ca Greccia inseamna sa nu ajungem in situatia in care si noi sa tragem obloanele !! ( ma rog astuia i-ar placea la nebunie ! Si civiclor sai ). Fiindca stim ca la noi nu s-ar putea pune problema primirii de pomeni !!!
    Insa asa de incheiere cand imi ridica in slavi spiritu grec incep sa am regrete ca nu a fost devalizata ambasada Grecostanului ptr jafu la care am fost supusi de catre OTE prin filiala sa locala…

  44. 44 contele mai 6, 2010 la 2:40 pm

    @ analist

    Nu cred dar mergem inainte . Opiniile de pe blog sunt mai pertinente decat multe dintre opiniile membrilor psd , pnl , pdl . Si ? Vorba ceea , si pasagerii Titanicului au fost sanatosi dar daca n-au avut noroc …

  45. 45 contele mai 6, 2010 la 2:46 pm

    @ Pali

    E posibil ca numele tau sa vina de la ” palicar ” ( barbat viteaz ) . Nu stiu sigur , intreaba-l pe LePrince dar ia-l si tu mai incet , nu vezi ca este cu moralul la pamant pe motiv de inutilitate politica ? Daca esti agresiv il intimidezi total .

  46. 46 contele mai 6, 2010 la 2:52 pm

    @ Mr. Nobody

    Daca nu ma insel , parca James de la Top Gear admira Sandero . Spunea ca e o masina decenta , o intoarcere la dotarile de baza , simple si suficiente . O masina ” cinstita ” .

  47. 47 blogideologic mai 6, 2010 la 3:12 pm

    @ LePrince spune:
    “bande de anarhisti”
    Expresia oficială a poliţiei greceşti este “anarho-separatişti”. Şi în violenţele de stradă din decembrie 2008, manifestanţii au fost numiţi “anarho-separatişti”. Manifestaţiile au început la Atena, dar s-au propagat imediat la Salonik, pentru că acolo este centrul “anarho-separatismului” în Grecia. Salonikul este pe Via Egnatia, cale refăcută ultima oară în antichitate de împăratul Caracalla. Tot el a promulgat Constituţia Antoniniană de la 212 AD, care încununa două secole precedente de legislaţie romană ce punea bazele statului de drept. Pentru că democraţia achiziţională din globalizare nu este democraţie autentică. “Anarho-separatiştii” din Grecia sunt armâni care cer recunoaşterea de către guvernul grec contemporan a drepturilor autohtonilor non-greci, drepturi acordate prin Constituţia Antoniniană de la 212 AD. Foarte probabil că este necesară o conferinţă balcanică despre Constituţia Antoniniană de la 212 AD şi jurisdicţia romană care punea bazele statului de drept.

  48. 48 nu pot sa ma abtin, mai 6, 2010 la 3:20 pm

    Ca le Prins, in cautare de iobagi.

    Pina sa-i declare iobagi pe stramosii nickului Pali, Cal e Price a luato, fiind descoperit ca-i Pusti de Fanar! Eu nu am sa-i explic din nou contelui
    ce si cum , dar am sa-l trimit la “lectia greaca “,sau la Platon !
    Cum spuneam in cautare de io bagi , Cal e Prins se baga in seama ,plagiindu-si propriile mesaje si pe alte bloguri , mai cunoastem noi si pe altii , dar nici chiar asa!
    Autoplagierea nu ar fi o problema deosebita, plagierea insa da. Si uite cum altetea sa neprincipiala imi plagiaza idee cu idee ,tranformand mesajul meu hazos catre Draghi …de la threadul Raspunsuri , in ceva serios , adica un plagiat serios!

  49. 49 contele mai 6, 2010 la 3:21 pm

    Guvernul Boc este varful aisbergului sau mai bine zis , finalitatea . Ne furam singuri caciula daca nu aruncam o privire de ansamblu . Si acest guvern si celelalte nu reusesc sa ia masurile care trebuie din motive de politica populista .
    Masurile de impozitare mai agresiva si de disponibilizari dintr-un sector bugetar supradimensionat le promovezi in perioadele de boom economic , de crestere economica , crestere pe care am avut-o si noi , mare parte din ea datorita cresterii pe ansamblu a economiei mondiale . S-a bazat mult pe constructia de imobiliare si pe banii ” capsunarilor ” . Atunci incerci sa temperezi cresterea bazata in mare parte pe consum . In acelasi timp , ai bani pentru platile compensatorii datorate in urma disponibilizarilor ( respecti niste contracte colective de munca ) si se pot gasi locuri de munca la firmele ce sunt in plina dezvoltare . Se strang bani la buget pentru zile negre .
    In perioadele de recesiune se micsoreaza taxele tocmai pentru a da o gura de oxigen firmelor care se sufoca . In acelasi timp , disponibilizarile din sectorul bugetar trebuie facute cu mare atentie , economia neavand resurse sa-i absoarba .
    Din 2000 pana in 2010 s-a facut taman pe dos . Parerea mea .

  50. 50 Blizzard mai 6, 2010 la 3:21 pm

    @Bella
    Pai de ce ai tu impresia ca politica romaneasca are vreo viziune, vreun plan, vreo strategie sau ideologie?

    Eu nu fac parte din niciun partid dar nu-ti trebuie mult sa te prinzi ca nu exista asa ceva in vreun partid de pe aceste plaiuri. Exista doar interese materiale si de grup (scopul). Accesul la putere este mijlocul.

  51. 51 adr3nalyn mai 6, 2010 la 4:22 pm

    Domnule Nastase, imi este dor de aroganta dumneavoastra. O prefer oricand prostiei, tupeului abject si dezinteresului actualilor guvernanti. Pentru ei nu existam, exista doar orgoliile si meciurile lor…

  52. 52 Doru Coarna mai 6, 2010 la 5:04 pm

    @ LePrince:

    Mi se pare eronata afirmatia ca situatia actuala se datoreaza tuturor guvernelor postdecembriste, de ce nu si antedecembriste, poate si Mihai Viteazu isi are partea sa de vina…

    Motivul dezacordului meu este ca dezastrul se intampla ACUM, asta-i starea la care facem referinta, altminteri suntem toti vinovati pe cale de filiatie ori consensual: de ce nu am protestat in ’90 cand Roman a liberalizat pretul la oua, de exemplu? Caci daca n-o facea, romanul era acum mai satul si trecea satul prin criza… e o prostie sa-i acuzi trecutul datorita prezentului, mai ale ca situatia si contextul sunt altele, mere cu pere…

    In ce-i priveste pe greci, ei au alta viziune, noi nu zdranganim mandolina pe sub maslini si portocali, nu poti compara deloc situatiile, doar contextul extern. Ideea este ca romanul iese mult mai greu in strada, dar cand o face ies toti si merg pana la capat, cu orice pret. Crezi ca seamana in vreun fel?

    Apoi, vechea problema, Mutu n-a pasat bine: paseaza TU! Poti?

    Te rog sa accepti linistit ce-ti spun: daca poti face bine, fa-o, insa nu frana initiativa altora; lectii si lectori sunt pe toate drumurile, nu conteaza desigur, insa daca cei implicati direct sunt jenati de cei critici, atunci nu e bine, e neaos romaneste!

    Basescu nu e vinovat de toate, sigur, nimeni nu-l invinovateste caci asta o poate face, cu oricine, numai justita, DAR E PRIMUL RESPONSABIL PENTRU ACEASTA SITUATIE! Daca spui ca nu, te intreb de ce-l mai platim? De exemplu, tu insati cred ca poti hahai mai bine, mai sonor, mai cristalin…

  53. 53 Victor V. mai 6, 2010 la 5:15 pm

    @ Ghiță Bizonu’

    Ești un bizon simpatic, dar bați câmpii. Nu discut toate bizonismele din lipsă de timp. O să mă refer strict la aberațiile despre clasa de mijloc:

    “Adica pe sleau voi doriti sa fiti “sprininiti” preferential ca dupa aia voi o sa .. vax. Cei ca voi risipesc banii si agraveaza deficitul extren. Si oricum clasa de mijloc nu se regaseste in social-democratie”.

    Clasa de mijloc este singurul grup semnificativ ca număr și în același timp suficient de educat încât să voteze din convingere și în cunoștiință de cauză. Dacă PSD l-ar ignora sau nu va găsi argumentele pentru a-l convinge, va pierde cu siguranță și alegerile următoare.

    De asta mi-am permis să postez link-ul către discuțiile “doctrinare” coordonate de Sever Voinescu. Cred că argumentele și strategia expusă la ISP, pot reprezenta o transformare suficient de credibilă a PDL-ului, care poate afecta ireversibil preferințele clasei de mijloc.

    Nu mai insist pentru că analiza făcută de LePrince explică foarte clar consecințele în plan politic.

  54. 54 Victor V. mai 6, 2010 la 5:32 pm

    @ LePrince

    Nu-i prea mare deranjul, pentru un partid fantomă? Nu cred că au vreo șansă la următoarele alegeri, dacă candidează singuri.

    Mi se pare mult mai îngrijorătoare transformarea PDL-ului din partidul hoților într-un partid de îngerași: albi, spălați, cu idei și credințe ferme. Mai rămâne să-i “ascundă” temporar pe Videanu, Berceanu, Boc, etc și eventual să-l tranforme pe TB în eroul care a curățat partidul și clasa politică de corupți, ca să aibă destulă credibilitate pentru alegerile următoare. Cu banii nu cred că au probleme.

  55. 55 Daniel mai 6, 2010 la 6:20 pm

    @Victor V.
    De acord cu observatia ta cu o precizare: asa NU mai functioneaza capitalismul. De aceea avem nevoie de un echilibru in toate. Dar ca principiu observatia ta este corecta. Problema apare din faptul ca mai avem si niste mici amanunte de care trebuie sa tinem cont: statul de drept, contractul social, relatiile dintre stat si public care nu ar trebui sa fie precum cele dintre firme concurente ci precum cele dintre actionar si manager, in cel mai rau caz. Ca sa o iau pe scurtatura hotia e hotie, nu e nici capitalista, nici socialista. Altfel e ca si cum am spune ca echipa care cumpara oficialii si se dopeaza trebuie sa castige meciul. Am ajunge astfel la anarhie si haos, nu la capitalism.

    Bizoane,
    Nu ai inteles nimic. Vezi ca ti-am raspuns si data trecuta, dar am stat 2 zile in spam, asa ca nu cred ca ai citit! Uite un articol al unuia si mai “rasist”: http://www.ciutacu.ro/articol/mi-e-sila-de-voi-adunatura-de-ratati/ . Interesante si comentariile. Nu stiu ce treaba am eu cu Plesu sau cu cei pe care ii mai pomenesti tu acolo. Un singur lucru trebuie sa retii: incultura te face masa de manevra! Poate matale esti un om cu scaun la cap dar te pierzi repede cu firea. Nici asta nu te ajuta. Sezi stramb si cujeta drept – cine iti sunt prietenii, cine dusmanii, de ce, pentru cat timp. Nuante cumetre, nuante!

  56. 56 Ghita Bizonu' mai 6, 2010 la 7:50 pm

    Victor V

    tu ai primit transfer de minte de la Noutzy Gaina ori de la Anca Boagiu ?!
    Ia zi Clasa de mijloc este singurul grup semnificativ ca număr și în același timp suficient de educat încât să voteze din convingere și în cunoștiință de cauză.

    Da .. ia zi Victoras tara despre ce tara vorbesti ? Romania ?! Care este “imprastoerea” statistica ? cati sunt saraci si cati fac parte din “clasa de mijloc” ? Si cu educatia cum stam ? Convingeri ? il votam ca e mai virilll , ca combate coruptia ( adica scufunda arestarile preventive sunt egale cu judecata ) , ca este victima lu Patriciu si-l injuram pe Jiji ca e bogat, Asta este “clasa ta de mijloc”. L-a votat la 2 maini pe Base …. atunci cand binevoia sa se prezinte la alegeri ( nu prea … )
    Parerea mea este ca bati fara eleganta campii .. adica habar nu ai in ce tara traiesti !
    Si daca tu crezi ca e posbila transformare suficient de credibilă a PDL-ului, care poate afecta ireversibil preferințele clasei de mijloc.
    atunci clasa ta de mijloc sufera de cretinsm cronic !!! Oricum Server Voinescu doreste mai mult basescism ce de fapt este babuinism. Clasa ta de mijloc rica sa se transofrme intr-o noua specie de babuini ….Papio Basescus

  57. 57 Ghita Bizonu' mai 6, 2010 la 7:55 pm

    Daniel

    cand scrii incultura te face masa de manevra! te referi cumva la mine sau iti faci autocritica ?
    Ptr primul caz renunta sa mai raspunzi. Te califici singur …

  58. 58 Victor V. mai 6, 2010 la 9:41 pm

    @ Daniel

    Cred că tu vorbești de “crony capitalism” (tradus oarecum nefericit “capitalism de cumetrie”). Termenii “capitalism” și “crony capitalism” nu sunt echivalenți.

    PS: Am comentat PS-ul tău din greșeală.

  59. 59 Daniel mai 6, 2010 la 9:51 pm

    Bizoane,
    Nu pot decat sa constat ca ai fost inspirat cand ti-ai ales nick-ul. Am crezut ca esti doar mai nevos de felul tau, dar absolut in fiecare postare faci aluzii si remarci insultatoare fara sa fi inteles sau sa fi citit macar continutul mesajelor. Eu cu nesimtitii nu discut, cu incultii da, in cazul combinatiilor aplic prima regula.

  60. 60 Victor V. mai 6, 2010 la 10:00 pm

    @ Ghiță Bizonu’

    Iar ești bizon – nu poți să te comporți civilizat și să nu dai din copite? (mă refer la prima ta intrebare)

    De unde ai scos ideea că Băsescu a fost votat de clasa de mijloc? Acum ești și expert în sociologie? Ai făcut vreun sondaj la tine în turmă?

    Cred că mulți din cei care comentează aici aparțin clasei de mijloc. Ca să aleg un exemplu – d-na Observator, după cum se autodescrie în comentariul de la editorialul următor. O vezi votând cu Băsescu?

    Cât despre babuini, dacă nu aș știi că ai copite, aș fi putut jura că ești un babuin: muști, zgârii, te agiți steril și faci multă gălagie.

  61. 61 Mimosa pudica mai 6, 2010 la 11:55 pm

    @LePrince

    Pasti este, cu ingaduinta, un spirit mediocru.
    Din aceasta cauza, elegantele tale critici la adresa lui pot fi considerate laude nemeritate.

  62. 62 nu pot sa ma abtin, mai 7, 2010 la 6:33 am

    Doru Coarna,

    Plecind de la premiza ca legea lustratiei nu a fost cea mai potrivita lege pentru romanii mioritici . atunci dl. Basescu poate fi gratiat de ceace a facut pina in 1989 , dar in nici un caz nu mai poate fi iertat de ce a facut ora de ora din 1990 si pina in prezent!

  63. 63 nu pot sa ma abtin, mai 7, 2010 la 7:02 am

    Ghita,

    Nu pot fi de fiecare data de acord cu dumneata, cind v-am injurat, m-a cenzurat Manuele, cind v-am laudat i-am cazut cu tronk urmasului lui Platon !
    Pe scurt clasa de mijloc la votat pe Traian Basescu, si fara sa ma transform intr-un Scaevola , bag mana in foc , ca multi din securistii de mijloc , culti sau desculti au condus oile la vot.Cu sau fara copita despicata nu numai ca au votat cu Basescu dar il poarta ca obiect de cult chiar si pe acest blog.
    M-am intins nepermis la vorba pe scurt aveti dreptate si nu prea !
    Ii explicam unui amic dobitoc acum o saptamana ca inca nu se va modifica TVAul , deoarece acesta ar putea afecta umbra de economie
    care ne-a mai ramas, si ii spuneam ca in mod sigur se va lua de la bugetari si pensionari….Aseara si-a cerut iertare pentru ca a votat!

  64. 64 Pali mai 7, 2010 la 12:38 pm

    @ contele

    Eiiiii,…sunt alti viteji prin preajma;nu ma inghesui foarte tare sa ajung pe “platoul de filmare”

    ,…insa despre numele meu…..este diminutivul de la Pal ( Pavel,sau Paul in traducere libera;eu macar nu ma ascund dupa niste nick’uri jenante cu unii ) si merci pentru sfatul util !

    toate bune ,…sau sa traiesti bine ( ce zice e ok 25 % ??? ) noi cred ca, nu mai scapam de astia nici in mormint !

  65. 65 popalumi mai 8, 2010 la 5:49 pm

    La biblioteca ”ANTIM iVIREANU”VALCEA s_a prezentat concertul-specta-
    col “”MUZICA INCOTRO?”" ,sustinuta de clasa de canto a Universitatii
    Nationale de Muzica Bucuresti. Vocile studentilor din anii unu , doi si trei
    au facut sa vibreze cupola bibliotecii.
    Impresionant!


Lasă un răspuns

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s






Arhiva


Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 4,371 other followers