In Franta

De ieri sunt in Franta. Am venit pentru o reuniune a Comisiei de monitorizare a APCE. Una din temele delicate ce va fi discutata astazi va fi situatia din Republica Moldova, concluziile legate de Raportul Comisiei de la Venetia referitoare la o eventuala modificare a Constitutiei. Va voi tine la curent.

Ziua de ieri am folosit-o partial pentru a merge la muzee (o superba expozitie Turner), la un Salon al anticarilor (in Jardin dun Trocadero} si la Hotel Drouot.

Diseara voi fi inapoi in Bucuresti, pentru a participa maine dimineata la reuniunea departamentelor.

Nu uitati, cei care sunteti interesati, de intalnirea noastra de VINERI, din Ion Ionescu de la Brad!

35 Răspunsuri to “In Franta”


  1. 1 Harabula martie 17, 2010 la 9:03 am

    Ce inseamna APCE?

  2. 2 ion adrian martie 17, 2010 la 9:04 am

    Asculta si cealalta parte, respectiv pe Andreea Paul (Vass), acum la 9:20 la RFI.

  3. 3 ion adrian martie 17, 2010 la 9:39 am

    Si fiindca aici s-a abordat cu totala reacredinta(cu exceptia mea) academicianismul dlui Basescu, desi era mai interesant sa discutam despre basescianism :) , cititi si despre o traseista agresiv mediatica si oricum mult sub nivelul majoritatii traseistilor care i-au putzit lui Victoras :
    http://www.romanialibera.ro/opinii-comentarii/a180316-peisaj-cu-sarlatani-si-olguta-vasilescu.html

  4. 5 ion adrian martie 17, 2010 la 9:42 am

    Vezi Harabula ce tip dragut zunt eu fata de un rasciufut ca tine? :)

  5. 6 Doru Coarna martie 17, 2010 la 10:13 am

    ACPE = Adunarea Parlamentara a Consiliului Europei, probabil comisia cu precina lucreaza azi la Paris, hotelul ala e in centru. Si mai probabil dl AN sondeaza reusita recenta a stangii franceze.

  6. 7 Pali martie 17, 2010 la 10:18 am

    @ harabula

    Adunarea Parlementara a Consiliului Europei ( este una dintre cele doua organe statutare principale ale CE; reprezentind fortele politice ale parlamentelor statelor membre;si doreste sa fie motorul ( un fel de ) extinderii si al cooperarii europene catre toate statele democratice ( sau ma rog pretins democratice ) din Europa

    @ adrian nastase

    Suntem foarte interesati si pregatiti la Mures !!!

  7. 8 LePrince martie 17, 2010 la 10:37 am

    @ Aya

    Ok, ipoteza ta este plauzibila, Stolojan mai poate fi utilizat o data. Cu ce schimba asta starea de fapt? Eventual actuala putere poate castiga ceva timp, dar din experienta, va fi un timp pierdut. Nu cred ca urmatorii doi ani pot aduce schimbari spectaculoase. Important este ce va face PSD cu acest timp pretios.

  8. 9 LePrince martie 17, 2010 la 10:54 am

    @ Ghitza Bichon

    Felicitari pentru 5 cu Murariu, inteleg ca nu ai incercat o marire, sau cel putin asta se vede, sau….?
    Starile Generale erau doar trei , Istoria tot cu 5 ai trecut-o? Sau 1789 este o necunoscuta pentru tine?
    Talleyrand a trait in sec XVIII si XIX, Perigord a fost de altfel o mare familie. Nu, nu suntem rude, dar sa stii ca Perigord coboara in istorie pana la cruciati( asta pentru ca tot suntem la ” In Franta”).

    Sunt de acord cu tine ca impozitul trebuie diferentiat, nu e normal sa fie acelasi pentru paine si pentru Louis Vuitton. Sunt de acord ca dantelareasa ta ( nu esti Lucien de Rubempre, nu?) sa nu fie eventual impozitata deloc, exemplul nu e insa unul bun, sistemul lohn e un generator de saracie mai mult decat de progres. De acord partial cu o confiscare a averilor nesustinute de venituri declarate si dovedibile, fara sa transformam asta intr-o epoca a Terorii fiscale, dar ce-ai zice de un impozit in functie de nivelul de trai? Exista tari in care daca iti cumperi Mercedes , platesti impozit la acel nivel de venit care iti permite asta( sa il cumperi dar si sa il intretii) indiferent de cat declari ca venituri. Mi se pare mai corect. Cati “Jiji” sunt in tara asta ca sa le vinzi o vignette de aur?

  9. 10 ion adrian martie 17, 2010 la 11:02 am

    @Doru Coarna
    Asa este, APCE este altceva deacat ACPE dar si H si eu am fost mistocari,primul, ca de obicei ref la AN, eu in mod exceptional(ca nu ma ocup) ref la el.

  10. 11 Ghita Bizonu' martie 17, 2010 la 11:17 am

    Josnicia ta de l”imposture
    mai bin incearca mai bine sa-l inveti pe domnu tact’tu sa faca copii … Fata de tine stiu mult mai multe . Tu nu esti decat un rebut mistocar …..
    Adica exact majoritatea de tampiti de care are nevoie basescul …
    Demonstratie – “ntr-o epoca a Terorii fiscale,” Avarea din surse nedecalrate se cheama ca nu se egzista . Deci se poa face “venit la stat” . in mod amiabil. Daca ala guita ca nu e amiabil se trece al procest si data fiind starea puscariilor noastre ….. nu cred ca ar indrazni nimeni sa zica ca teroare fiscala . Sa nu mai zic ca in caz de procest poa sa ajung la cestii nasoale rau gen mita …. falsuri samd .
    Si da .. ma “printule” .. stari. Tu esti a 4a stare – paria . Fiindca vezi ceel 3 stari nu stunt specificul strict al Frantei ci sunt specificul societatilor ariene care sunt tripartite . Insa aceasta tripartitie omite starea a IV , fie ei hiloti, sclavi , vabagonti samd trecuti la ctgria “vermina”. Ma rog in India s-au straduit mai mult cu clasificarea …. Iar un impostor nu merita decat aceasta clasificare …..
    Oricum ai face bine sa-ti aduci aminte de le Rasoir national. Destui impostori au fost tratati cu el ….

  11. 12 Ghita Bizonu' martie 17, 2010 la 11:53 am

    Musiu de l’Imposture ,
    sa zicem ca am gresit . Am gresit uitand ca iertarea gresitilor mei imi este o virtute straina ….
    Ia mai vezi datale tale privind familia de Perigord . Unu din ei era destul de “bine” in sec IX incat sa participe la micul putsch care l-a adus pe tron pe un anume Hugo Capet ( in detrimentul unui carolingian). Asa ca referirea la cruciade nu arata decat vasta ta ignoranta . Ptr a remedia piramidala ta ignoranta baga la teasta : in gnl familiile ducale si princiare isi au radaciniel in perioada de destramare a imperiului carolingian . Cel putin cele franceze. Familiile ce azi au titlul de conte ori viconte dateaza din vremea cruciadelor. Iar baronii sunt mai recenti . Bine-nteles nu ma refer la “promotia” Bonaparte .

  12. 13 Intrusul martie 17, 2010 la 11:53 am

    SUCCES!

  13. 14 LePrince martie 17, 2010 la 12:12 pm

    @ Contele

    In “aroganta mea”, dealtfel ancestrala, asteptam un feed-back la unele comentarii, si/sau intrebari.
    Ma “voi baga in seama” in continuare, dar lamureste-ma, cine sunt “noi”?
    Sau ai inceput sa folosesti pluralul seniorial, rezervat numai regilor, in avantul tau infumurat, desi esti un simplu “conte”?
    Cat despre sef, nici nu ma indoiam ca odata ajuns la intalnirea de vineri, dupa primele minute de acomodare in spatiu, voi fi fost deja uns sef peste un departament sau mai multe, de ce nu? In felul asta as putea disloca diversi conti din hamacurile caldute in care se leagana. Pentru asta nici nu e nevoie de vreo adeziune, nu?
    Invitatia, desi nepersonalizata( asta ca sa vezi cat de arogant pot fi) a fost deja facuta, sau am avut doar o impresie?
    Putina aroganta nu strica uneori. Insa mie imi place sa ma alint si sa cred despre mine ca sunt doar insolent.
    Aroganta o las contilor de nonsense.

  14. 16 brazvan martie 17, 2010 la 12:32 pm

    as dori, daca se poate, parerea dvs. IN CLAR despre cr. diaconescu. este al nu stiu catelea pe care il promovati si apoi TRADEAZA, dar parea a fi de alta calitate decat dancu, rus& comp.

  15. 17 Instalatorul martie 17, 2010 la 1:21 pm

    Domnule Nastase, foarte frumos editorialul de azi din JN. Sugerez traducere si incercare de publicare si in ziare europene.

  16. 18 felix-cat martie 17, 2010 la 2:50 pm

    D-le Nastase ,
    Stiu ca duminica au fost alegeri regionale in Franta . Daca aflati rezultatele , va rog sa comunicati . La RTL France spuneau ca socialistii castiga in majoritatea regiunilor .
    Sa stiti ca in societatea civila din Belgia exista aceleasi tendinte .
    Cetatenii Valoni doresc socialistii la putere .
    Europa isi schimba fata ??
    Trebuie sa fim la curent , sa fim si noi in tendinte .
    Social Democratia trebuie sa revina in Romania , altfel vom fi o imensa groapa comuna ingropati de mizeria portocalie dejectata de un paranoic .

  17. 19 felix-cat martie 17, 2010 la 2:55 pm

    @ brazvan
    Sunt oameni care nu suporta sa stea in banca si sa-si asculte profesorii .
    Sunt oameni care ” se cred indreptatiti ” sa stea ei insisi la catedra si pentru asta sunt dispusi la orice : chiar sa-si autoconfectioneze dosare si monitorizari .
    Te mai mira ceva in Romania lui Basescu :( ?

  18. 20 contele martie 17, 2010 la 4:06 pm

    @ LePrince

    Când , in loc să răspunzi pe topicul unde a început disputa, te muţi cu toate cele trei răspunsuri pe alt topic , mai la vedere , pe motiv că primul a ajuns prea în urmă , se cheamă că eşti infatuat , nu insolent . Asta se traduce prin frica de a fi anonim , de a nu fi băgat în seamă. Vorbim de aceeaşi frică de-a nu fi băgat în seamă care te-a făcut să-l atenţionezi pe A.Năstase . Ai venit pe topicul ăsta să postezi printre primii , să vadă lumea ce deştept şi frumos eşti tu . O să vorbim cu Manuela să-ţi păstreze permanent locurile din faţă . Stai liniştit , mai devreme sau mai târziu , A.Năstase o să-ţi răspundă .
    Cât priveşte mica noastră dispută , ştiu că lucrul de care te temi cel mai mult este să nu te mai bag în seamă . Cumplit , nu ? M-ar durea sufletul să-mi scrii şi mie : “M-ai ocolit , conte , la răspunsuri !” Dar n-am eu inima asta . Ceva , ceva îmi spune că te pot salva din insolenţa şi infatuarea în care te complaci . O să mai am răbdare cu tine , pari , totuşi , un tip rezonabil .
    P.S. Din cauza mantiei nu văzui lopeţile pe care le-ai primit de la Ghiţă Bizonu . Cum nu mi se pare cavaleresc să te mai atac şi eu , o să mă opresc aici .

  19. 21 Ghita Bizonu' martie 17, 2010 la 4:09 pm

    Pisca fericita ,
    nu trebe sa fii in te ndinti . Trebe sa ti se potriveasca …..
    Si pana sa te aia daca esti in tendinti trebe sa fii pe “calap[od” ( de ex moda cu dungi orizontale pe fond deschis la culoare merge ea , cu conditia sa fii mult sub greutatea normala . Daca esti barbat construit ca un dulap cu 2 usi sau femeie cu forme junonice e mai bine sa te abtii . Cum i-am zis unei amice ca arata vuolgar in rochita la moda . Motivu – avea si fund si sani cat sa faca orice barbat normal sa urle ca lupu si rochita era menita sa sublinize ….. adica ptr alea cu 2 romanesc la sutien. Amica avea 3 ).
    Noi suntem cam pe unde erau ei prin 1940 ( minus razboiu si ocupatia ). Asa ca decat sa ne intrebam ce tendinte au mai bine am face ce au facut ei prin anii 60 ( dpv social, fiscal nu aceleasi masini si televizoare. ).

  20. 22 radu martie 17, 2010 la 4:37 pm

    D-le Nastase nu ia nimeni masuri cu privire la ce se intampla in senat? in fiecare zi aceeasi tevatura cu revocarea si independentii.Sa termine odata PDl cu aceste cereri de 2 lei si sa treaca la lucruri serioase.Trebuia ca dl Ponta sa vorbeasca cu Basescu despre aceasta problema.Cat se mai joaca pdl-stii cu rabdarea noastra? Nu le este rusine?

  21. 23 LePrince martie 17, 2010 la 5:04 pm

    @Ghitza Bichon

    « Je sais un paysan qu’on appelait « Gros-Pierre ».
    Qui n’avait pour tout bien que deux lopins de terre,
    Y fit faire à l’entour un fossé tout bourbeux
    Et de Monsieur de l’Isle, prit le nom pompeux. »

    Cam asa si cu tine, decat ca, lipsit de imaginatie, ai ajuns la “Ghitza”. Mai bine taceai. Verdictul in ce te priveste: incultura. Printi si duci au fost creati pe tot parcursul Regatului si Imperiului Francez, asa ca e greu si aproape inutil sa stabilesti punctul initial. Numele de familie a devenit ereditar in Franta doar in sec. XIII, sub domnia lui Philippe Auguste. Pe langa faptul ca Perigord erau o familie de conti(daca ar fi dupa tine contii apar doar dupa cruciade) acel Perigord din epoca lui Hugo Capet, nu este cert atestat, mai mult o legenda intretinuta de familie pentru a “patina” si mai mult numele. Jean Orieux spune foarte clar asta, dar nu stii sa citesti printre randuri.

    “La parole nous a été donnée pour déguiser notre pensée.” Asta a
    spus-o Talleyrand dar nu ti se potriveste, esti foarte straveziu.

    Fa-mi si mie o descriere a” societatilor ariene tripartite”, sunt curios.

    In rest, esti mult prea obnubilat ca sa inteleg ce spui. Valurile de lipsa de educatie pe care le arunci insa, dar nu ma stropesc, sunt perfect inteligibile si de inteles. “Bizon”? Nu am auzit de aceasta “stare”.

  22. 24 mig martie 17, 2010 la 5:43 pm

    @felix-cat
    Daca doriti o sa va comunic eu citeva date pt ca am fost pe faza cu regionalele in Franta.Stinga (adica socialistii, ecologistii si comunistii ) au luat cam 50% in primul tur ,dreapta (UMP+NC) vreo 26% si FN 12% restul MODEM si alti gura casca.Pt al doilea tur stinga are liste comune la nivel national mai putin o regiune, parca bretona daca nu ma insel.
    Ei da, UMP a suferit o jumatate de infringere proportionala cu aroganta lor:nu sunt capabili sa o vada.Au avut strategii gresite-vezi dezbaterea identitatii nationale care a aprins flacara FN, racolarile din PS( si atunci electorii de dreapta se intreaba de ce sa mai votam cu dreapta daca e formata din oameni de stinga?) plus masurile anticriza total ineficiente, politica securitara aiurea in tramvai.
    La astea s-au adaugat inceperea disciplinarii PS de catre madame Aubry plus frontul comun facut de stinga fata de ceea ce ei numesc sarkozism si partidul unic.

  23. 25 eficientaenerg martie 17, 2010 la 9:48 pm

    Sa se aplice-and in Romania!
    Recomandarea 1303(1996)a Adunarii Parlamentare-Cu privire la functia publica intr-o Europa largita -adica intr-o societate democratica europeana: „armonizarea principiilor aplicabile functiilor publice-recrutare,formare,etica si statut; ameliorarea eficacitatii functiei publice;stabilirea drepturilor functionarilor publici”.
    Recomandarea 1322(1997)a Adunarii Parlamentare-„Sustine tranzitia in tarile Europei centrale si de est catre democratie „.

  24. 26 felix-cat martie 18, 2010 la 2:00 am

    @ MIG :)
    Multumesc frumos . Un rezultat bun pentru socialisti .
    Aud ca Germania a cerut eliminarea Greciei din zona euro . E un lucru grav . Sa fie oare inceputul destramarii Uniunii Europene ?
    In regiune francofona a Belgiei – Valonia , unde locuiesc , vorbesc mult cu cetateni din diferite clase sociale . Ei cred ca au fost manipulati de partidele de dreapta , spun ca dreapta e pentru bogati , aproape cu lacrimi in ochi spun ca vor vota socialistii . Iar eu ii sustin si le povestesc lucrurile grave care se intampla in tara mea :)
    Suntem iubiti si respectati de belgieni , noi romanii de pe-aici :)

  25. 27 felix-cat martie 18, 2010 la 3:07 am

    @ Ghita Bizonu`
    Hai lasa-ma sa miaun in fericirea mea . Si crede-ma ca-mi pasa , altfel n-as mai da din coada . Ma integrez si eu la fata locului :)

  26. 28 blogideologic martie 18, 2010 la 6:24 am

    LePrince spune: +Fa-mi si mie o descriere a” societatilor ariene tripartite”, sunt curios.+
    Nu ţi-a spus profesorul la şcoală ? Ce vârstă ai ? Se pare că n-ai avut şansa învăţăturii în vechea şcoală românească.

  27. 29 Doru Coarna martie 18, 2010 la 6:37 am

    @ mig

    M-ar interesa cum au pus cei de stanga problema, sloganuri, solutii vanturate electoral, etc.

  28. 30 mig martie 18, 2010 la 9:44 pm

    @Doru Coarna
    Nu sunt prea priceput in ale politicii insa dupa modesta mea parere socialistii francezi au avut o strategie isteata de data asta care ,culmea ,a si functionat:transformarea scopului alegerilor regionale in unul national.Asta le-a permis:
    1)sa-l atace pe Sarko din toate pozitiile fara ca acesta sa poata replica
    2)sa atace politica guvernului de dreapta care si acum este cu capu’ in nori.
    3)sa-si expuna propriile politici regionale dind de inteles ca daca e ok, vor fi si politici nationale daca la urmatoarea runda sarko si ai lui vor zbura.
    Acuma binenteles, au fost diferente de la regiune la regiune si nu cunosc detaliat ce si cum , insa ca sa va dati seama de cum devine ca la teatru Alsacia si Corsica( traditional de dreapta) ar putea cadea prada fiarei socialiste…
    1)Sarko a fost atacat,asa , in treacat, ca face politica bling-bling,ca-si menajeaza prietenii din CAC 40,ca racoleaza oameni de stinga etc.Evident, el n-a putut da replica, nu cade bine sa te amesteci in polemica mai ales ca tot timpul UMP a negat ca aceste alegeri au sau vor avea vreo conotatie nationala.
    2)Guvernul si UMP au fost atacati dur pe trei linii:
    -economic-nu au reusit sa scoata tara din criza economica
    -puterea de cumparare scade
    -somajul creste chiar daca in urma cu o luna Sarko anunta ca el e in scadere…
    -instaurarea privilegiilor fiscale pentru marile averi
    -social-nu sunt construite locuinte sociale
    -politica lor de siguranta a esuat
    -politica de securitate sociala e un dezastru( reforma sist de pensii); invatamintul ,sanatatea idem.
    -ecologic-guvernul nu are o politica “verde ” pt transporturi
    -constructiile ecologice nu sunt suficient incurajate
    -geopolitic-influenta Frantei scade atit in UE cit si in lume , in timp ce eterna rivala, Germania, face jocurile in zona euro si nu numai.Daca vedem reactia Mme Lagarde, am zice ca aici chiar ca au tintit unde doare…
    Acuma , solutii, cinstit vorbind putinele si axate mai ales pe social si ecologic:
    -economic-oprirea dezindustrializarii Frantei (cum, asta nu se stie)
    -crearea unei industrii verzi (cam vag…)
    -anularea “scutului fiscal”
    -social-construirea de locuinte sociale
    -mentinerea pensiilor prin repartitie
    -revenirea la sistemul de siguranta de proximitate
    – imbunatatirea sistemului de sanatate si de invatamint(nu intru in detalii chestii financiare)
    -ecologic-masuri pt dezvoltarea transp in comun
    -masuri financiar-fiscale pt costructiile verzi

  29. 31 mig martie 18, 2010 la 9:50 pm

    @felix-cat
    Pentru putin, oricand cu placere daca va ajuta.Ce mai face Papa Daerden?
    Dreapta s-a cam dus de rapa in Wallonie…
    A tantot (cum se spune in sudul Belgiei).

  30. 32 felix-cat martie 19, 2010 la 1:30 am

    @mig
    Eu locuiesc la mijloc :) Namur ( Jambes ) si m-am mutat din octombrie . Inca nu mi-e clar ce partide sunt pe-aici , iarna asta am avut mult de lucru . Acum s-a incalzit si o sa fac plimbari pe la Guvernul Walon ( e la 5 min de bloc ) . Intru cu multi belgieni in contact datorita obiectului de activitate si am ajuns la concluzia ca la urmatoarele alegeri socialistii vor reveni in Walonia la putere , probabil si ecologistii vor ramane pe pozitie . Da , aici cam gata cu dreapta .
    Bisou :) merci pour tout des l`informations .

  31. 33 Doru Coarna martie 26, 2010 la 8:47 pm

    @ Mig:

    Imi cer scuze cu mare intarziere si multumesc pt informatii.

  32. 34 mig martie 26, 2010 la 9:55 pm

    @Doru Coarna
    Nu aveti de ce sa va cereti scuze eu va multumesc ca-mi cititi comentariile uneori plicticoase si m-as bucura daca ar fi de folos.


  1. 1 Mesaje incurajatoare de la PSD « Hai ca se poate! Trackback pe martie 17, 2010 la 7:57 pm

Lasă un răspuns

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s






Arhiva

Comentarii Recente

ZOE, fii barbata ! on Destul!
doinamanea on Destul!
George Ban on Vreti sa cititi adevarata pove…
centru on Destul!
dorucoarna on Vreti sa cititi adevarata pove…

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 4,371 other followers