Scopul muncii trebuie sa fie viata, nu moartea (ganduri despre un caz foarte trist)

Cu cinismul sau binecunoscut, Traian Basescu spune ca perspectiva somajului a dus la cresterea productivitatii muncii. Ca si cum romanii care l-au ales presedinte ar munci doar sub amenintarea somajului. Putem vorbi astazi si  despre un alt efect al acestei amenintari, care nu si-ar gasi niciodata locul intr-un discurs prezidential sau in discursurile de propaganda ale actualului guvern. Este vorba de munca pana peste limitele epuizarii fizice care bantuie prin birourile de lucru din Romania tocmai ca rezultat al faptului ca mediul privat nu a primit niciun alt sprijin din partea statului in afara de trimiterea in somaj.
 
Carmen Ramona Ciciu, o tanara in varsta de 34 de ani din Bucuresti, mama a doi copii, a facut stop cardio-respirator la birou si a murit ieri, nereusind sa iasa dintr-o  coma profunda. Colegii sai spun ca femeia muncea continuu, atat acasa cat si la birou, pentru a-si termina proiectele. Dupa ce compania la care lucra a fost obligata sa faca inca o serie de concedieri, singura sa sansa de a continua sa munceasca si sa castige banii necesari pentru a-si intretine cei doi copii a fost sa lucreze pe rupte, peste limitele ce i-ar putea fi impuse de sanatate, timpul petrecut cu familia sau chiar si simplele pauze de masa, ce fusesera scoase din program.
 
Nu este primul exemplu de  moarte prin epuizare, determinata de  un mediu unde dorinta patronilor pentru competitivitate depaseste orice limita umana. Cazul Raluca Stroescu a alarmat numerosi parinti de tineri care muncesc peste 10 ore pe zi sau pur si simplu numerosi romani care se simt afectati de incompetenta statului, fiind determinati sa munceasca peste puterile lor.  Semnalul de alarma pe care acest nou caz trebuie sa-l traga este mai presus de ideologii. Este vorba  despre un semnal de alarma pentru toti cei responsabili de faptul ca, prin propria incompetenta sau rea-vointa, permit ca aceste cazuri sa devina o obisnuinta sau chiar o norma de crestere a productivitatii muncii. Nimeni nu ar trebui sa poata cere mai mult decat este uman posibil de oferit. Aici este vorba insa si de responsabilitatea guvernului.
 
 Tinerii zilelor noastre au nevoie de un minim de protectie (in primul rand, din partea statului) si pe care PDL, Traian Basescu si Emil Boc o resping ca pe o  bariera in calea productivitatii muncii. De fapt, oamenii muncesc mult mai bine atunci cand nu au grija zilei de maine.  Or, guvernantii nostri, cei care ar trebui sa inteleaga cel mai bine aceste lucruri, au , ei insisi, un nivel al performantei si al productivitatii, din ce in ce mai mic. Desi, ar trebui sa fie mai ridicat.  Oricum, au dovedit ca nu au grija zilei de maine pentru romanii pe care ii guverneaza.
 
Dupa evenimentul de ieri,  toate eforturile noastre vor trebui canalizate inspre guvern pentru a ne asigura ca nu vom mai avea si alti tineri in situatii similare.  Pentru a se baza pe acesti oameni, guvernul trebuie sa devina rational, sau sa plece, definitiv. Scopul muncii trebuie sa fie viata, nu moartea.

59 Răspunsuri to “Scopul muncii trebuie sa fie viata, nu moartea (ganduri despre un caz foarte trist)”


  1. 1 Mari martie 14, 2010 la 10:14 am

    Domnule Nastase,

    Va contrazic ,sau va contrazic pdeuso-discipolin1 , nu aveti dreptate! Dreptate are Aya cind afirma ca de vina este “criminalul Boc”!

  2. 2 Aura Costea martie 14, 2010 la 10:19 am

    Dumnezeu s-o odihneasca pe Carmen. Ce se intampla in firmele romanesti, dar si in unitatile bugetare nu e de ieri de azi. Eu insami am schimbat multe locuri de munca din cauza unor personaje protejate de sefi care incarcau organigrama, care luau o groaza de bani dar nu faceau nimic, si eram nevoiti cativa sa muncim si in locul lor.
    Dvs, daca ati fi seful guvernului, prin ce masuri ati putea sa preveniti asemenea nenorociri, cand e destul de limpede ca este o chestiune de managementul resurselor umane si depinde in mare masura de mentalitatea si responsabilitea conducatorilor de firme. De regula, angajatii care isi cer drepturile sunt primii concediati iar cei docili se incarca fara sa protesteze cu responsabilitati pe care in mod evident nu le pot duce.

  3. 3 matilda martie 14, 2010 la 10:23 am

    Domnule Adrian Năstase, soluţia este una singură : DEMISIA ! Ne-am lămurit cît sunt de “competenţi” , să ne lase, că nu suntem cobaii lor .

  4. 4 Anonimul Venetian martie 14, 2010 la 10:27 am

    Dumnezeu s-o odihneasca !

  5. 5 Doru Coarna martie 14, 2010 la 11:03 am

    E o simpla problema de organizare a muncii eludata de firme ori de sefi smecheri sau/si incompetenti in scopul maximizarii profitului: asta se intampla cand nu ai sindicate autentice, acum firma ar fi platit pana gasea ca e mai bine sa se duca inapoi de unde a venit si sa exploateze acolo pe mai nimic -cum face la noi- daca-i permit sindicatele de acolo…

    De ce crede tara ca au venit astia pe aici, sa ne dezvolte? Uite cat de bine au reusit! D-asta e poporul fericit si nu conteneste cu manelele si cu dragostea fata de capitalul altora!
    S-o fi epuizat careva in Romania cand s-au construit toate alea, existente ori acum disparute?
    Stanga iti asigura sa muncesti, dreapta te stoarce! Uite un slogan!

  6. 6 ALM martie 14, 2010 la 11:11 am

    Domnule Nastase,

    In locul dvs, eu as fi asteptat raportul medico-legal si apoi as fi facut critica societatii capitaliste dambovitene, pe care, in mod cinstit declar, nu am dorit-o in forma in care a fost “implementata” incepand din anul 1990.

    Cea mai mare parte a vietii mele active am “petrecut-o” inaintea decembriadei. Poate va mai aduceti aminte, dar atunci se muncea si sambata si, foarte de des, duminica. Planurile trebuiau indeplinite (cincinalul in patru ani) cu rigurozitate si, foarte des, cele 8 ore legale se transformau in 12, 14 si 16 ore. Au fost cazuri cand, cu ocazia a diferite evenimente (vizitele “tovarasului”) se muncea non-stop si 48 de ore. Nu-mi aduc aminte sa fi murit cineva din aceste motive. Poate si pentru ca exista o protectie a muncii activa, poate si pentru ca fiecare entitate economica avea propriul cabinet medical, poate si pentru ca era obligatoriu controlul medical anual.

    Domnule Nastase, altele sunt cauzele decesului tinerei Ramona. In primul rand, cred ca avea o afectiune medicala nedepistata de serviciile medicale precare, facute in “dorul lelii” si cu mijloace extrem de reduse (nu toata lumea are posibilitatea sa mearga la Elias sau la Universitar). Apoi, presupunand ca stia ca are o afectiune grava, spaima pierderii locului de munca, poate fi cauza suprasolicitarii care a agravat afectiunea.

    Aici nu mai este vina lui Boc sau Basescu sau eu mai stiu cine! Este vina celor care au ales economia capitalista salbatica in locul unui capitalism modern, cu accente sociale, cu grija si pentru cei nevoiti sa-si vand forta de munca, fiindca au pierdut startul la “Marea Imparteala”.

    Domnule Nastase, cu prietenie o spun, poate, in loc de aceasta declaratie acuzatoare, era mai buna o autocritica. Si sub conducerea dvs Romania a aberat intr-un capitalism morbid, si sub guvernul dvs au aparut tot felul de “emanati” si, mai ales, celebrul Cod al Muncii, emanat de transfugul fripturist Marian Sarbu. Un cod al muncii impotriva muncii cinstite, impotriva performantei, impotriva bunastarii colective. Un Cod al Muncii emanat de un sindicalist bugetar, care nu poate stimula performanta si bunastarea celor care muncesc cinstit!

  7. 7 Catalin Cindea martie 14, 2010 la 11:14 am

    Indraznesc sa va contrazic. Problema principala nu este la nivelul politicilor guvernamentale: nu putem invinui statul pentru tot ce se intampla sau nu se intampla in societate.

    Din pacate, problema este la nivelul eticii muncii, si tine aproape exclusiv de angajatori. Tot mai multi oameni (fie ei tineri sau mai putin tineri) muncesc mai mult de 8-9 ore pe zi. Excedentul de forta de munca le permite angajatorilor sa le ceara salariatilor lor orice, iar acestia din urma trebuie sa indure cu stoicism.

  8. 8 Ciprian Bojan martie 14, 2010 la 11:27 am

    Din păcate NICI O LEGE, scrisă şi votată în această ţară, nu va opri pe vreun patron sau administrator de firmă, vreun şef numit politic sau pe altcineva să se evite pe viitor astfel de tragedii!
    Dumnezeu s-o odihnească!

  9. 9 nero martie 14, 2010 la 11:31 am

    in Romania trebuie exclus denumirea de patron la circa 40% dintre ei fiindca acestia sint exploatatori nu-i intereseaza C M, s-au program de lucru .Sintem in perioada cind prostiea conduce romania si foarte greu vom scapa de acesti inpostori.D-zeu s-o odihneasca.

  10. 10 alice martie 14, 2010 la 11:49 am

    Dumnezeu s-o odihneasca si condoleante familiei.Bine-ar fi guvernantii sa lase locul altora care stiu sa guverneze bine tara.

  11. 11 Victor martie 14, 2010 la 12:03 pm

    Asa este domnule Prim Ministru, oamenii simpli trebuie sa se simta aparati de cineva si cine o poate face mai bine decat social-democratii? Problema este insa sa-i convingeti ca PSD vrea si poate sa fie aparatorul intereselor celor multi. Si asta nu se face prin articole pe blog, iertati-mi malitiozitatea, ci prin initiative legislative si prin militantii partidului care trebuie sa discute intai de toate aceste probleme. PSD-ul nu poate pretinde ca acum a descoperit America. Drepturile celor care muncesc mai ales ale celor care muncesc in sistemul privat nu sunt aparate de nimeni. Dar va tine sa atacati interesele privatilor? Pentru ca o legislatie a muncii similare celei din Danemarca de exemplu vi-i pune in mod categoric in cap pe patroni.

    Acum discutand cinstit, a trecut si pesedeul pe la guvernare nu mai departe de anul trecut. Ba parca ati avut si Ministerul Muncii pe mana. Dar in sfarsit hai sa nu reluam ce a fost, pentru ca ce a fost a fost si speram sa nu mai fie :) , ideea este ca nu puteti astepta sa moara un om sau vreo campanie a televiziunilor pentru a va impune propria agenda pe ordinea de zi. Incepeti si bateti-va pentru drepturile celor despre care scrieti in articol.

    Inca Traian Basescu impune agenda politica ceea ce nu este ok. Constitutie, Revolutie, coruptie, vorba dumneavostra: doza tripla. Inca nu puteti sa-i luati fata deloc.

  12. 12 Pali martie 14, 2010 la 12:05 pm

    @ nero

    Foarte adevarat ce spuneti dvs. insa eu cred ca, inca mult timp de azi inainte NU o sa reusim sa scapam de acesti “prosti” de care vorbiti. De ce ? Simplu,…totul este de vinzare,…functii, contracte, ,diplome etc. Si rezultatul se vede deja ….

    D.zeu s-o odihneasca pe Carmen !

  13. 13 stancu mihail martie 14, 2010 la 12:11 pm

    Cred ca nici Dumnezeu nu era pregatit sa o primeasca pe aceasta tanara si din aceasta cauza a mai tinut-o in coma pana i-a pregatit locul in care a asezat-o pentru somnul de veci. Dumnezeu s-o odihneasca ! Referitor la ocupantul inaltei functii de Premier, cred ca acesta este un adevarat monument viu al demagogiei si slugarniciei.

  14. 14 ion adrian martie 14, 2010 la 12:11 pm

    Dumnezeu s-o odihneasca.

  15. 15 Marcus martie 14, 2010 la 12:13 pm

    Pe Model Unguresc, Grav Conflict Interetnic In Alaska

    Agentia de presa, Erevan News, a preluat si pune la dispozitia cititorilor sai fideli, un comentariu politic aparut in prestigiosul cotidian Alaska News, semnat de reputatul analist american de etnie eskimo, d-l Nandu Fram, referitor la ecoul international si consecintele actiunii primarilor de etnie maghiara din Romania, care au votat pentru oficializarea limbii maghiare in administratia romana, ecou puternic resimtit de populatia indigena din Alaska.

    “Ca urmare a actiunii intreprinse de primarii maghiari din Romania, cat si a faptului ca din cauza drumurilor aproape impracticabile din Alaska, populatia de etnie eskimo din aceste teritoriu a aflat abia de curand de la olacarii federali americani, ca Rusia a vandut acest tinut catre SUA, consecintele acestui act constand printre altele si in oficializarea limbii engleze in adminstratia noului stat federal, Consiliul Suprem Al Eschimosilor Viitori Autonomi s-a intrunit de urgenta si a hotarat, in urma votului final unanim:
    1. Cei 5,2% locuitori de etnie eskimo din populatia statului Alaska solicita de urgenta autonomie administrativa, urmata de independenta teritoriala a tinuturilor de vanatoare si pescuit, detinute de ei din mosi stramosi.
    2. Pana la obtinera autonomiei, urmata de independenta si alipirea la patria mama, Rusia, solicita renuntarea limbii engleze in administratie si inlocuirea ei cu limbile indigene Eskimo Aleut si Na-Dene.
    3. Consecinta a punctului 2, toate documentele oficiale intocmite de acum incolo, documente ca acte de vanzare-cumparare de igluuri, piei foca, piei urs polar, untura foca/urs polar, blanuri, pene de pinguini, peste etc., permisele de conducere pentru saniile cu tractiune canin-patrupeda, permisele port-arma pentru harpoane si arcuri cu sageti, certificate de nastere, casatorie, deces, atestare absolvire studii etc. cat si orice alte acte oficiale, de orice natura, vor fi intocmite in limbile mai susmentionate.
    Semneaza pentru Consiliul Suprem al Eschimosilor Viitori Autonomi din Alaska
    Nandu al II-lea

    Acestui comunicat Administratia Obama i-a replicat prompt si scurt:
    “Bagati-va, ba, mintile in cap a de nu, va bagam noi in rezervatii si va confiscam harpoanele si saniile ! “
    Va vom tine la curent cu evolutia viitoare a acestei situatii explozive”
    A consemnat pentru Dvs.
    Vartan Vosganian

  16. 16 ion adrian martie 14, 2010 la 12:17 pm

    Nu se poate politiza asa ceva , este inadmisibil dar ce sa zic, in acelasi sens al asociatiilor aberante, nu stiu cum sa calific asemanarea facuta de Ion Iliescu care cunoaste bine istoria PMR/PCR dlui Basescu cu dl A.I. Vasinski, dar o califica cred eu foarte bine dl teodorescu pe blogul dlui care cred ca nu-mi este interzis sa-l anunt ca sa nu se chinuie nimeni sa-l caute pe goagal:
    http://teodorescu.catavencu.ro/

  17. 17 ion adrian martie 14, 2010 la 12:20 pm

    Dar fiindca pe pagina principala a lui Google sunt niste desene geometrice care ne amintesc ca azi este ziua mondiala a lui PI, ma intreb cand este ziua unui numar mai senzational si mai plin de continut chiar si esoteric si ma refer la numarul trancscendent “e” , baza logaritmilor neperieni(ai lui Neper) si baza a functiei exponentiale transcendente e^x.
    Nici ce spun aici nu poate fi inteles decat de initiati :)

  18. 18 Carmen martie 14, 2010 la 12:31 pm

    Domnule Nastase,
    eu n-as spune ca numai “Tinerii zilelor noastre au nevoie de un minim de protectie (in primul rand, din partea statului)”, ci ca NOI TOTI avem nevoie de asa ceva ………….si am sa argumentez: si eu am 2 copii, pe care ma straduiesc sa ii cresc in limita decentei (sunt studenti), am un loc de munca foarte stresant (de 11 ani, din cauza unei sefe care, cred eu, are mari probleme de de comportament, este instabila psihic, urla, jigneste, nu recunoaste ce spune si ce sarcini da, ne ameninta continuu cu datul afara, ne considera si ne numeste la propriu “sclavii ei” – desi lucram la stat -, ne sfatuieste sa ne aruncam copiii la gunoi, ea neavand copiii, sau sa plecam din Romania cu totii, “trage” numai de unii, pe cand altii nu misca o hartie, etc). Din pacate, la varsta mea chiar am nevoie de acest loc de munca, unde lucrez de 19 ani (mai ales ca nu stiu daca apuc pensia aceea la 65 de ani), trebuie sa-mi intretin copiii, casa si pe mine.

    Sincere condoleante familiei tinerei Carmen Ramona Ciciu!! Dumnezeu s-o odihneasca in pace si sa-i apere copilasii.

  19. 19 blogideologic martie 14, 2010 la 12:58 pm

    Dumnezeu să o ierte şi odihnească ! Dumnezeu să îi protejeze pe copii !

  20. 20 Paul Octavian Grigoraş martie 14, 2010 la 1:23 pm

    Aveţi dreptate să criticaţi lipsa de soluţii eficiente ale actualei puteri, dar aici e mai mult de atât… Lipsa unei limite personale la unii oameni are şi ea un rol determinant în deznodăminte de acest gen.

  21. 21 Palpatine II martie 14, 2010 la 3:23 pm

    Dl. Nastase, sunt si eu programator (la fel ca Ramona, si tot 34 de ani am). Muncim ca niste caini – viata noastra nu e deloc ca cea a angajatilor de la stat. Si nu cerem salarii compensatoare cand suntem concediati.

    Ce ma interseaza pe mine, ca tanar cetatean roman:

    1) sa nu platesc dobanzi imense la banci in conditiile in care in Europa de Vest sunt mult mai mici;

    2) sa nu platesc dari la stat cata vreme trebuie sa dau spagi (naste nevasta-mea acusi, in 2 luni – si deja am strans fondul de spagi pentru spital – e singura cale sa am parte demnitate: sa o cumpar).

    3) sa nu fiu jumulit in toate initiativele mele private cu tot soiul de taxe care sunt utilizate ca pomana sociale.

    Ce ar ajuta enorm cea mai defavorizata zona din Romania (Nord Est, caci de acolo sunt): un aeroport international la Iasi (asa cum e cel din Cluj) ar da un boost extraordinar industriei IT din Iasi. Si nu numai. Automat, veniturile mele crescand, as cheltui mai multi bani tot in Iasi. Pana si statul ar castiga din asa ceva – taxe mai mici, mai multi platitori – dar trebuie sa avem posibiltatea de a crea venituri.

    Dl. Nastase, noi, tinerii, nu vrem pomana. Vrem politici liberale: vrem mecanismul prin care noi putem crea valoare. Vrem scoli de buna calitate – peste 10 ani poate voi fi in pozitia de angajator si noii absolventi sunt la pamant.

    Nu cred in socialism, pentru ca socialismul adoarme competitia si reduce calitatea. Doar politici gen Roosevelt ne-ar putea ajuta.

  22. 22 theodora0303 martie 14, 2010 la 3:31 pm

    Domnule presedinte Adrian Nastase,
    Asa se lucreaza in firmele particulare din Romania, pana la epuizare.
    Eu sunt contabila si am fost angajata pana nu de mult la firma unui foarte cunoscut deputat PDL. Prefer sa nu ii spun numele acum pentru ca vreau sa imi primesc ultimii bani care mi se cuvin.
    La firma respectiva se lucra zilnic 10 – 12 ore pe zi, se lucra si sambata si cateodata si dumnica. Niciodata nu era destul. Bineinteles ca nu se plateau orele suplimentare.
    Se lucra in tensiune, unii colegi erau agresati verbal, terorizati, injositi.
    Nu mai aveai timp de nimic. Chiar glumeam intre noi ca nu avem timp nici sa murim. Daca te inbolnaveai era jale. Lucrarile tale te asteptau pe birou 3 zile, 5 zile, 7 zile si cand te intorceai din concediu medical era un infern.
    Nimeni nu a indraznit sa reclame ceva pentru ca orice reclamatie era sortita esecului Domnul patron are relatii mari.
    Tot colegii au fost trimisi in somaj si serviciul a fost externalizat ca sa se reduca cheltuilelile cu personalul.
    Ca sa nu plateasca salarii compensatorii, ne-a data afara pe rand.
    Dumnezeu s-o odihneasca pe Carmen Ramona Ciciu!

  23. 23 Daniel martie 14, 2010 la 3:43 pm

    Cred ca aici macar PSD este obligat sa intervina ca partid de stanga. Nu imi place aceasta categorisire ca masurile normale sa fie asumate ideologic ca fiind de stanga sau de dreapta, dar am adoptat impartirea consacrata.
    La un moment dat stiu ca era vorba de obligativitatea servirii mesei in cadrul firmelor. Ulterior, dintr-o masura de ergonomie si de protectie sociala, aceasta s-a transformat intr-o afacere cu instrumente financiare – celebrele tichete de masa. Acestea pot fi si desfiintate dupa parerea mea, caci oricum scopul lor nu mai este adus la indeplinire. Cornul si laptele a fost o excelenta masura luata pentru cei mici. Pentru salariati apelarea la o firma de cattering cred ca ar fi o solutie. Ceea ce se intampla acum cu tichetele schimbate pe produse la supermarket nu are absolut nici o legatura si nici un efect benefic.
    Excedent de forta de munca spunea cineva. Desigur, in conditiile in care proprietatea, libera initiativa si educatia sunt niste simple vorbe aruncate, neavand nici un continut in Romania. Omoara mediul privat si proprietatea si vei avea numai forta de munca si asistati social, inadaptati pentru un mediu concurential! Cred ca asta se si doreste in Romania. Cineva spunea sa cream un capitalism de stanga. Pana una alta in Romania s-a reinstaurat comunismul, de dreapta de aceasta data.

    Dumnezeu sa o odihneasca si condoleante familiei!

  24. 24 Bogdan martie 14, 2010 la 4:11 pm

    Am pus linkul doar pentru comentarii. a te folosi de moartea unei persoane, e urit…. din pacate pentru mine, nu vad nici un viitor pentru aceasta tara, indiferent cine/ce partid va fi la putere. nimeni nu mai are scrupule. din pacate, chiar si cei care au educatie, sunt de multe ori la un nivel de “golaneala” oachesha.

    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-7029778-adrian-nastase-despre-cazul-ramonei-ciciu-tinerii-nevoie-minim-protectie-din-partea-statului-care-pdl-traian-basescu-emil-boc-resping.htm

  25. 25 ellasarya martie 14, 2010 la 4:13 pm

    Biata femie, bieţii ei copii! Asta ne spune încă o dată – dacă mai era nevoie – că România este-n Evul Mediu. Dintr-o asemenea viaţă am fugit (cu ce riscuri şi suferunţe nu mai contează), dar sunt mama fetiţei mele şi acest fapt e mai important ca orice. O tânără pentru care viaţa abia trebuia să-nceapă nu mai e nimic. Nu numai situaţia economicpă a ţării duce la asemenea drame, ci chiar mentalitatea “defectă” că numai aşa poţi fi un om adevărat: muncind ca un catâr ca să le faci altora viaţa minunat de avută şi de plăcută.
    Pot veni ei acum cu o sută de anchete şi de abureli, munca în exces nu se poate demonstra şi oricând angajatorul vine cu replica: i-a pus cineva pistolul la tâmplă?! Nu e numai vine sistemului şi a fricii că rămâi fără serviciu, e şi vina femeilor că se cred mai puternice decât sunt în realitate. Pentru acest lucru ar trebui să se aibă în vedere că munca femeii nu se rezumă numai la serviciu, ci are şi o altă latură, cea casnică. E o muncă de rutină de care nu scapi decât dacă te-ai pricopsit cu o avere considerabilă pe care vrei s-o-mparţi (într-o oarecare măsură) cu o menajeră, bonă sau cum se mai cheamă ele. Munca aceasta omoară creierele învăţate cu munca intelectuală. Dar, ce te faci când – deşi munceşti pe rupte – nu-ţi permiţi un ajutor casnic? Şi, până la urmă, oricât de mult ajutor ai primi, să renunţi la rolul de mamă nu cred că este posibil.
    Nu vreau să judec pe nimeni, dar cred că şi soţul acestei tinere femei are o anumită vină.
    Cine – în afaă de tine însuţi/însăţi – poate şti câtă muncă poţi duce?
    E o situaţie mult mai complicată decât pare. E foarte posibil ca această femeie să-şi fi găsit un refugiu în muncă. Singura care-i aducea un sprijin, fie el şi doar material.
    Aveam un coleg care ne amintea tot timpul (când eram în orele suplimentare la serviciu): munca l-a creat pe om, dar nici lenea nu l-a omorât… şi atunci o lăsam şi noi mai moale şi ne duceam acasă. Poate că biata Carmen n-a avut nici măcar un asemenea coleg… Dumnezeu s-o odihnească!

  26. 26 Carmella martie 14, 2010 la 4:17 pm

    Cazul nefericit a lui Carmen m-a intristat mult si imi da si mie de gandit sa imi respect mai mult viata, sa procedez ca si cei din jurul meu …
    Sincere condoleante familei si Dumnezeu s-o ierte si sa-i ocroteasca cei 3 feciori.

  27. 27 Carmella martie 14, 2010 la 4:33 pm

    INTREBARE:
    Zilele libere rezultate din ore suplimentare trebuie efectuate intr-un interval obligatoriu de 30 de zile ?
    In caz contrar, se considera pierdute ?

    Sindicalistii si-au pierdut functionalitatea reala de ani de zile, mai nou si-au angajat copii si au devenit mici sefi cu salarii mari.
    La fiecare 2-3 lucratori din sectorul de stat exista cate un sef de serviciu, iar la max. 10 lucratori exista cate un director adjunct.
    Nu ar fi mai simplu si mai economic sa existe un singur manager de institutie si in rest sefi de departamente ?

  28. 28 Nedumeritul martie 14, 2010 la 4:47 pm

    Dumnezeu să o odihnească!
    Au început să moară salariaţi de teama pierderii locului de muncă şi pensionari de teama diminuării drastice a pensiilor. Acestea sunt CRIME şi au ca autori morali pe Băsescu, Boc şi membrii guvernului.

    În altă ordine de idei, cred că titlul nimerit ar fi fost: “Finalitatea muncii trebuie sa fie viaţa, nu moartea”.

  29. 29 EPISTOLEpentruZEUS martie 14, 2010 la 5:32 pm

    cum adica scopul muncii este viata, nu moartea?
    adica eu trebuie sa muncesc pana la 65 de ani, desi speranta de viata la barbatii romani este de 68 de ani si scopul este sa mai si traiesc dupa aceea?
    videanu ma indeamna sa imi “asum riscul” de a incheia o pensie privata, dar in continuare sa cotizez la stat din solidaritate cu cei carora ei le taie pensiile, dar toata vorbaria este pentru ca boc vrea ca eu sa am bani in 2030?
    o, glumiti, tovarasi! scopul vietii este munca, nicidecum viceversa!
    http://epistolepentruzeus.wordpress.com/2010/03/14/videanu-ne-indeamna-sa-ne-facem-pensii-private/

  30. 30 Karakas martie 14, 2010 la 5:37 pm

    Domnule Nastase, eu sunt un tip militant. Cind aud astfel de cazuri nu pot sa am liniste si nu pot sa tac. Pentru ca oricind, oricare dintre noi poate deveni victima unui sistem capitalist de tip “sweatshop”. Faptul ca in Romania mor oameni de epuizare prin exploatare, arata fie ca statul nu are legi corespunzatoare, fie ca ele nu sunt aplicate. In alte tari probabil ar fi demonstratii de strada din cauza acestor abuzuri.

    Sper sa nu raminem la nivel de discutie pe blog. E vorba de viata unor oameni care nu sunt protejati de lege.

  31. 31 Mioara martie 14, 2010 la 5:51 pm

    Foarte adevarat ce spuneti.Subscriu intru totul.

  32. 32 nastase martie 14, 2010 la 6:10 pm

    florile marului,

    ai avut dreptate. Mai incearca…

  33. 33 Instalatorul martie 14, 2010 la 6:31 pm

    Condoleante familiei.
    Nu uitati sa pregatiti o livrare miine presedintelui.

  34. 34 fiom.wordpress.com martie 14, 2010 la 6:41 pm

    Domnule Nastase, cu tot respectul care i-se cuvine unui fost demnitar de stat, trebuie sa va reclam faptul ca va faceti vinovat in buna masura de aceasta situatie.

    Altfel cum nu putem explica ca intr-o societate democratica care are legi de natura sa protejeze angajatii, de abuzuri dintre cele mai grave, care dupa cum vedem le pot cauza moartea, aceste situatii sunt posibile si nu intr-un caz izolat dar pe scara larga ca o practica frecventa.

    Inteleg doar ca acele institutii coordonate la nivel guvernamental, care trebuie sa aplice legea, sunt ineficiente din cauza a ceea ce putem intelege ca fiind toleranta in felul in care au fost administrate, fiind cunoscut faptul ca aceste probleme exista nu doar din timpul guvernarii Tariceanu si lui Boc dar inca din timpul guvernarii Nastase.

    Inteleg ca respectul fata de lege pe care il au patronii Ramonei si multi altii, apare pe fondul relaxarii implementarii legii; cu alte cuvinte un fapt care le-a fost permis si le este permis in continuare. Sa nu trecem cu vederea faptul ca in cadrul unui aparat centralizat de guvernamant, existenta acestor abuzuri si a frecventei lor nu putea sa va ramane necunoscuta si nici nu va lipseau mijloacele de a lua masuri eficiente de corectare a situatiei, daca ati fi dorit acest lucru.

  35. 35 dan martie 14, 2010 la 6:45 pm

    Stimate d-le Năstase, Nu cred că trebuie politizată moartea acestei femei, Dumnezeu S-o ierte. Dacă mor 50 de mineri e accident de muncă ! Adică ghinion de neşansă ! Legile pe muncă, dacă nu mă însel, datează de pe guvernarea psd !

  36. 36 eficientaenerg martie 14, 2010 la 7:10 pm

    Stresul …capitalist….”unde lucrez,cat castig,statul zilnic…la calculator;fi-r-ar ea de Politica,…dama bine??!!”ne trimite..undeva!Durata viata:Barbatii-68 ani şi 7 luni;Femei-75 ani şi 8 luni! Si ,pe vrema lui tov.Niciolaie,traiam 80 ani-acum de 85-90 in Italia,Spania…unde sunt 2 mil.de romani…si se castiga peste 1200 Euro..si la capsuni sau crescut batrani;confirmat de o dama de la Cabinetul meu de DePutin…reintoarsa de 5 zile din Sicilia,la Calarasi…una din sutele trimise in 2003-2005,cu MariJean Sarbulica…..

  37. 37 Ghita Bizonu' martie 14, 2010 la 7:26 pm

    Palpatine II si nu numa
    voi astia tinerii “dasteptri” si “dasteptii” de orice vrasta sunteti in tragica eroare. A s zice chia oroare .
    Primiti ce spuneti ca doriti si asta va nemultumeste. De ex in cazu in spetea – comptetie dusa la extrem – juna murit. Si e a 2a . daca intervine careva tot voi veti tipa “cocialims ! comunism ! Noi vrem comteptie !! ( apropos se pare ca voi turnati mai dihai decat turnam noi la varsta de 30 de ani ! deh spiritul de competie!).
    Si orice reglementare s-ar lua s-ar lovi de acelasi urlet : interventinosm de tip comunist ! ( Ri FDR a fost acuzat de asa ceva , nu glumnesc !! ). Asa ca avem dobanzile care le avem ( curiso .. ia vezi matale histopria de un saquero http://fymaaa.blogspot.com/2009/05/colapsul-economic-al-argentinei.html ori http://video.google.com/videosearch?hl=ro&lr=&safe=off&rlz=1G1GGLQ_RORO366&resnum=0&q=colapsul+economic+al+argentinei&um=1&ie=UTF-8&ei=3BmdS6mHDZXGnAOL59SfCw&sa=X&oi=video_result_group&ct=title&resnum=4&ved=0CBkQqwQwAw#, si incearca sa vezi si Capitalism Love story ) . Sunteti precum curcanii care doresc un an nou cu anticipatie.
    Si suntetyi de-a dreptu fantasti. Voi habar nu aveti despre ce vorbiti . De exemplu stau si ma mir ca degeneratiile tinere zbiara ca sunt taxe care ingreuneaza importu de rable si nici unu nu zice ca este cam ciudat ca un tanar bine calificat nu prea are nici o sansda sa-si cumpere o casa, apartament . Generatia mea putea ! De ex din colectivul de operatori calculator de acu 30 de ani cam 3/4 suntem proprietari locuintelor noastre de prin anii 80 … Nu sunteti in stare sa va vedeti interesele .
    Si inca ceva cu politici liberale. Goldman Sachs a predicat ani de zile ptr liberalism fara limite si neinterventie statala. Da a luat banii de la gubernu federal sa nu dea faliment.
    Asta este ce cereti voi : dreptul de a fi exploatati pana crapati. Si va iluxionati ca peste cativa ani veti fi angajatori. Sansele sunt extrem de mici ( ma rog poate ai fro PCR sau doar bafta porceasca ).
    Te rog nu incerca sa ma combati. Am la doasr destule lecturi si date . Si revei afirmatia ta despre noile generatii. E ce afirm eu de 20 de ani !!

  38. 38 Ioana Maria Vlas martie 14, 2010 la 7:56 pm

    Si eu am muncit peste program pe vremea cand erati prim-ministru si cand n-am mai putut sa mentin ritmul m-au concediat pentru 10 ani.

  39. 39 DeMaio martie 14, 2010 la 8:16 pm

    Domnule Adrian Năstase,
    Nu mă aşteptam să vă folosiţi de decesul tragic al unei persoane pentru a acumula capital politic.
    Păcat. Măcar pe dumneavoastră vă credeam altfel, pentru că în rest ştim foarte bine că nici în PSD nu aleargă câinii cu covrigi în coadă.

  40. 40 E.U. martie 14, 2010 la 8:26 pm

    Comdoleante familiei indoliate.
    Cred ca important ar trebui sa fie relatiile interumane,familia,dar nu neaparat din punct de vedere material.Copiilor se poate asigura o educatie aleasa,nu neaparat asigurarea celor materiale e necesar si poate nici nu numai scoala poate sa-o dea.Pt. mine cele mai mari invatauri mi le-a dat bunicul meu care avea doua clase,dar avea scoala vietii in sens bun,lucratul pamantului de o viata.
    Cred ca ar trebuii cei care nu mai au delucru la oras sa se reintoarca la radacini la tara,lucratul pamantului,nu pt. a strange averi ci ca si o placere,un exercitiu fizic,sa se asigure o parte a necesarului familiei.

  41. 41 Cristian martie 14, 2010 la 9:43 pm

    @DeMaio :subscriu
    @AdrianNastase
    Ati avut paine si cutitul in mana ani de zile.
    Trebuia sa puneti baza unei legislatii sanatoase in domeniu.
    Poate ati facut-o ,dar degeaba daca nu se pune in aplicare.
    Pana nu vor fi cazuri castigate de angajati in justitie ,degeaba exista legi.
    Problema e in sistemul juridic…de acolo pornesc multe rele care exista in Romania.

  42. 42 romanoarab martie 14, 2010 la 10:11 pm

    Eu cred ca punctul de vedere exprimat de cel care semneaza ALM este destul de aproape de realitate. La experienta si pregatirea dvs., domnule Nastase, o antepronuntare in acest caz nu este de bun augur. Mai ales ca parerea dvs. a fost preluata imediat pe toate canalele media!! In cazul Ramonei, este foarte probabil sa avem de a face cu o problema pur medicala si nicdecum cu una profesionala!! Va consider un om echilibrat si nu mi se pare corect ca ati facut uz de acest caz ptr. a-l ataca pe boc si basescu. Incompetenta lor, uriasa ce-i drept, n-are de-a face cu decesul Ramonei – eveniment dramatic avnd in vedere varsta acestei fete si faptul ca era mama a doi copii!!
    In Romania zilelor noastre nu cred ca se poate vorbi de munca pana la epuizare. De altfel, o fosta colega a Ramonei, in ultima perioada prietena a acesteia, delara in “”Gandul” ca atat ea cat si Ramona lucrau foarte mult,dar o faceau din placere. Oricum, in Romania inca nu se munceste nici la jumatate din turatia tarilor vestice, ca sa nu mai punem la socoteala SUA. Criza nu i-a speriat pe romani in asa hal incat sa inceapa sa stea de bunavoie peste program. Indolenta si nepasarea persista! Mai avem foarte mult de invatat despre disciplina si cultul muncii. Suntem in continuare tributarii vechilor metehne, constienti ca, in continuare diferenta pentru ocuparea sau pastrarea unui loc de munca o fac fie pilele tapene fie spaga, pur si simplu. Cine crede altfel, nu este departe de relaitate. Este drept, exsita putine firme, particulare bineintels, si de obicei nu foarte mari, care nu-si permit sa angajeze neamuri si prieteni de sprit pentru ca chiar vor sa face performanta si profit! Trebuie sa recunoastem insa ca marea majoritate a companiilor angajeza si mentin in posturi pe cei apropiati, lasand performanta pe seama catorva persoane. Si credeti-ma ca stiu ce vorbesc. N-am intalnit pana acum companie (vorbesc despre cele in care am lucrat – vreo 5 la numar) unde cumetria si linguseala sa nu fie crietrii de selectie!! Din pacate, nu cred ca se va schimba ceva in urmatoarea suta de ani din aceasta perspectiva!!

  43. 43 blogideologic martie 15, 2010 la 5:19 am

    Simptomatice blamările acestea către AN pentru că a pus în discuţie cazul ; ele mai sunt şi suspect de coincidente cu scuza regimului în articolul din RL http://www.romanialibera.ro/eveniment/a180075-psiholog-femeia-care-a-murit-de-stres-putea-avea-o-vocatie-a-suferintei.html

  44. 44 Badita Radu martie 15, 2010 la 11:42 am

    Buna ziua, va propun o tema de reflectie asupra directiei in care ne indreptam atat noi romanii cat si societatea in general , pe fondul a ceea ce se intampla de prin 2008 incoace. Ma rog , ceea ce este evident din 2008 incoace si nu ceea ce se stia de mai mult timp… Se presupune ca ar trebui sa evoluam , sa ne perfectionam umanitatea , sa privim increzatori la ziua de maine… Hm! In ce directie suntem impinsi insa? Da! Impinsi! Fara voia noastra , fara aprobarea dvs. (a opozitiei de astazi..) Ne aflam intr-un moment care ne apropie de acel punct …no return point! Atata vreme cat noi ca oameni nu ne vom regasi , atata timp cat vom crede ca traim doar pentru a acumula: obiecte , lucruri fara uz , datorii etc , atata timp cat nu vom fi invatat lectia echitatii sociale …Nu avem nici o sansa sa mergem mai departe! Am ales sa ma exprim oarecum mai filozofic pentru a nu ma pierde in detalii tehnice legate de lumea finantelor , administratiei publice locale sau regionale etc. in speranta ca deja ati inteles ceea ce vreau sa transmit. In concluzie : un stat de drept (care se bazeaza pe legi) in care legiuitorii nu privesc dincolo de interesele personale si de grup , nu are alta sansa decat sa ramana la remorca altora….Cam atat! Deoacamdata! Oricum e trist ceea ce se intampla!

  45. 45 mate martie 15, 2010 la 1:44 pm

    Pai hotarati-va, d-le Nastase – ori o puneau sa munceasca peste puteri fiindca “mediul privat nu a primit niciun alt sprijin din partea statului”, ori fiindca era “un mediu unde dorinta patronilor pentru competitivitate depaseste orice limita umana”. Faptul ca de la un rand la altul va contraziceti imi confirma ceea ce am vazut deja, anume ca PSD ca partid de stanga nici nu doreste sa supere patronii, nici nu doreste sa ia apararea angajatilor.

    Cineva zice mai sus: cine decat un partid de stanga e potrivit sa ia atitudine… etc? Eu nu am vazut pe nimeni “de stanga” aparand drepturile angajatilor de la Dacia sau de la Nokia, sau de la cine stie ce tesatorie de provincie unde angajatele muncesc pana cad jos. Stiti foarte bine ca nici PSD, nici un alt partid, nici statul nu se poate lega de aceste state in stat care sunt firmele private puternice, de la multinationale pana la ultima firma al carei patron, investitor strain de preferinta, da suficienta spaga.

    O fi legal concediul de 21 de zile, ziua de munca de 8 ore, niste sarbatori legale, dar nu pentru statele in stat, care stabilesc dupa propriile reguli timpul de lucru, concediul, cat de liber esti de fapt in concediu, daca ai pauza de masa si alte detalii. Cum puteti apara drepturile angajatilor de aici, din moment ce statul n-are parghii sa oblige firmele la nimic? Investitorul (care, nu-i asa, face o favoare statului ca plateste impozite si face o favoare societatii ca a creat locuri de munca) ameninta ca isi ia jucariile si pleaca oricand, ba mai si face reclama proasta tarii, fiindca el se astepta sa gaseasca aici forta de munca ieftina si flexibila si in loc de asta are parte de un stat “ostil investitorilor”, si asa mai departe. Deci in afara de lamentari ca a murit un om din cauza supraincarcarii si de a arunca vina pe diversi politicieni, adversarii politici ai vorbitorului, nimeni nu le poate face nimic statelor in stat. Cine si-a dorit “retragerea statului din economie” si-a vazut visul cu ochii, din punctul asta de vedere.

    Nu cred ca o sa-mi raspundeti, dar macar reflectati un minut la cele de mai sus.

  46. 46 misterb martie 15, 2010 la 2:14 pm

    E suficient sa privesti la relaxarea si normalitatea cu care muncesc semenii nostrii de toate varstele din alte tari…. si aici nu vb de tarile nordice care sparg usa la 4 si poate fi si papa de la roma ca in pauza de pranz inchid obloanele….si culmea au cele mai ridicate standarde de viata din lume si eficienta….. e suficient sa ne uitam la tari ca germania, austria etc…. Am ajuns sa muncim non stop sa nu ne mai bucuram de viata si de banii pe care-i castigam..chiar nimeni nu vede si nu constientizeaza ca un angajat fie la stat fie la privat da randament mai bun daca i se lasa si timp sa traiasca.??? In alte tari nici nu ar fi fost de conceput asa ceva, bine nu-i mai putin adevarat ca si noii ca natie suntem niste pupincuristi cu un orizont super limitat…dar nu generalizez…..in orice caz prefer sa stau acasa cu familia sau cu timpul meu indiferent de ce fac, decat sa muncesc ore suplimentare neplatite pt un smecher sau o multinationala care zice bogdaproste ca a gasit fraieri aici ca in alta parte o puneau aia de o greva de le mergeau fulgii…decat sa stau la birou sub pretextul ca acasa tot nu am ce face..cat de dus cu capul sa fii sa ai o asemenea mentalitate
    ITM-urile dorm statul se plange ca nu are bani pai ia sa faca controale pe bune si sa nu mai plece ITM-ul cu portbagajele pline….sa vada cum f multi au sal mininm pe cartea de munca si restul la negru…asta e evaziune…..si furt apoi fraierii o sa spuna ca eu am fost si am dres si acum am o pensie de kko

  47. 47 ion adrian martie 15, 2010 la 3:20 pm

    @Palpantine II
    Scuza-i te rog pe astia care inteleg cu greutate si raspund la ceva vorbind despre altceva :)

  48. 48 ion adrian martie 15, 2010 la 3:20 pm

    Erata: Palpatine II

  49. 49 Aya martie 16, 2010 la 12:40 am

    @

    ALM

    Felicitari pentru mesajul din martie 14, 2010 la 11:11 am!

    Subliniez, insa, pasaj valoros din postul lui Adrian Nastase (citez):
    “Tinerii zilelor noastre au nevoie de un minim de protectie (in primul rand, din partea statului) si pe care PDL, Traian Basescu si Emil Boc o resping ca pe o bariera in calea productivitatii muncii. De fapt, oamenii muncesc mult mai bine atunci cand nu au grija zilei de maine. Or, guvernantii nostri, cei care ar trebui sa inteleaga cel mai bine aceste lucruri, au , ei insisi, un nivel al performantei si al productivitatii, din ce in ce mai mic. Desi, ar trebui sa fie mai ridicat. Oricum, au dovedit ca nu au grija zilei de maine pentru romanii pe care ii guverneaza.”

    Am de facut o rectificare: nu doar tinerii au nevoie de acel tip de protectie, dar toti cei care muncesc.
    Ca un ranjet cinic, noua legislatie neaga acea necesara protectie.
    Definesti perfect acest lucru (citez):
    “celebrul Cod al Muncii, emanat de transfugul fripturist Marian Sarbu. Un cod al muncii impotriva muncii cinstite, impotriva performantei, impotriva bunastarii colective. Un Cod al Muncii emanat de un sindicalist bugetar, care nu poate stimula performanta si bunastarea celor care muncesc cinstit!”.

  50. 50 Aya martie 16, 2010 la 12:52 am

    @

    Ioana Maria Vlas

    Esti de o subtilitate asemanatoare cu a artropodului sapator de canale subcutanate Sarcoptues scabiae.
    N-ai putea sa stai mai departe?

  51. 51 Aya martie 16, 2010 la 1:02 am

    @

    DeMaio

    Esti tendentios cand afirmi ca Adrian Nastase se foloseste de (citez) “decesul tragic al unei persoane penru a acumula capital politic”.

    Ar fi fost peferabil, in opinia ta, ca Adrian Nastase sa nu abordeze subiectul, mai ales in conditiile in care actuala legislatie- care sper sa fie foarte curand modificata- inlatura diferentierile pe criterii valorice, deschizand larg poarta stahanovismului ca unic criteriu de evidentiere si chiar de mentinere, in anumite conditii, intr-un loc de munca?
    Tipul tau de gandire este jenant!

  52. 52 Aya martie 16, 2010 la 1:12 am

    @

    E.U.

    Ajung sa ma minunez cum de ne-am pricopsit pe acest blog cu indivizi ca tine, agramati si ilogici in exprimare.
    Pe langa agramatul de serviciu (nu are sens sa-l mai numesc- se stie singur) ai aparut si tu.
    Voi chiar vreti sa ne faceti pe noi ceilalti, care ne-am tocit coatele pe bancile scolilor, sa ne retragem si sa va lasam sa zburdati liber in timp ce va debitati analfabetismele si “zicerile” nearticulate?
    Daca asta e speranta voastra, sperati in van.
    Pune mana pe carte si invata gramatica inainte de a te da in spectacol, aici, masacrand limba romana!

  53. 53 Aya martie 16, 2010 la 1:14 am

    @

    Mate

    Faptul ca nu intelegi ce spune Adrian Nastase iti este imputabil doar tie si nu te indreptateste sa critici doar pentru a te afla in vorba.

  54. 54 Aya martie 16, 2010 la 1:16 am

    @

    Cristian

    Subscriind la afirmatiile lui DeMaio subscrii la o opinie tendentioasa si jenanta.
    Am explicat de ce in martie 16, 2010 la 1:02 am.

  55. 55 Aya martie 16, 2010 la 1:31 am

    @

    fiom.wordpress.com

    Modul in care tu si altii il blamati, la aceasta sectiune, pe Adrian Nastase, este simptomatic, dupa cum bine remarca Blogideologic.
    Dati impresia unui atac in haita si, in plus, disperat, caci este haotic, nebazat pe argumente concrete si corecte.
    Tu esti chiar revelant din acest punct de vedere: il acuzi pe Adrian Nastase ca ar fi vinovat de ceea ce se petrece acum in domeniul muncii invocand GRESITA LEGISLATIE ca si cum AN ar fi seful guvernului!
    Iti dau o veste proasta pentru tine: seful guvernului si cel care a promovat o legislatie stupida si iresponsabila, care va face multe vicitime (ceea ce vedem e doar incaputul) este criminalul Boc!
    Criminalul Boc a modificat legile care guvernau munca- si rasplata ei- in timpul guvernarii Nastase!

    Eu cred ca ai gresit blogul- citeste motto-ul lui si ia aminte.
    De e nu ne cauti tu pe noi prin alta parte?

  56. 56 Aya martie 16, 2010 la 1:52 am

    @

    Nedumeritul

    Nu este vorba doar despre o (simpla!) crima, dar de genocid premeditat!
    Asociaza :
    - Legea salarizarii unice (care, prin eliminarea criteriilor valorice, duc ela stahanovism, ca unica modalitate de departajare si de mentinere intr-un loc de munca)- in baza ei, salariile au scazut (me refer la cele medii);
    - preconizata Lege a pensiilor (care, daca ar trece de Parlament, ar avea ca efect diminunarea tuturor pensiilor);
    - cresterea fara precedet a pretului utilitatilor in plina iarna ceea ce a dus la situatii tragice (oameni gasiti morti de frig in casa, debransati fiind de la alimentarea cu agent termic- nici in vremea lui Ceausescu nu s-a intampalt asa ceva!);
    -preconizatul impozit pe imobile calculat la valoarea de piata a acestora (ceea ce ar face ca majoritatea celro care detin o proprietate personala- mai ales pensionarii si cei cu venituri medii si mici) sa trebuiasca sa o instraineze intrucat nu ar putea suporta acea plata; acest lucru ar duce la pauperizarea unei imense mase de indivizi care efectiv nu ar avea unde locui caci nu si-ar putea permite sa plateasca, lunea, sute de euro chirie;
    - blocarea sumelor necesare acoperirii diferentei in cazul pretului medicamentelor compensate- sau a intregii sume in cazul gratuitatilor; sunt zeci de mii de oameni cu venituri mici (ce sa mai vorbim de pensionari!) care nu isi mai pot face tratamentul necesar si obligatoriu;
    - cresterea alarmanta a prelutului la alimente;
    -DUBLAREA PRETULUI MEDICAMENTELOR, chiar si a celor banale dar foarte necesare;
    -scaderea dramatica a consumului (care pare programata!) cu previzibil impact negativ asupra productiei- ceea ce duce, tot previzibil, scaderea in continuare a locurilor de munca, efectul general adancindu-se;
    -cresterea numarului somerilor (real, se estimeaza a fi 1.000.000) inseamna pentru buget un efort (general) de 4 miliarde euro- care ar fi putut fi prevenit prin investitii care sa creeze locuri de munca!;
    (enumerarea poate continua)

    si imi vei da dreptate: e vorba de un genocid programat!

  57. 57 Aya martie 16, 2010 la 2:06 am

    @

    Carmella

    Ma bucur ca ai adus in discutie problema numarului halucinant de sefi si de directori, in postarea ta din martie 14, 2010 la 4:33 pm.

    Criminalul Boc racneste ca trebuie redus numarul bugetarilor pentru a se face economie dar nu spune un cuvant despre numarul aberant de sefi de birou, sefi de serviciu, directori adjuncti si directori toti avand in subordine cate un numari ridicol de mic de indivizi.

    Efectiv nu mi-a venit sa cred cand am auzit ca un sef de serviciu are in subordine 7 oameni iar un director (care are si un director adjunct, desigur) “pastoreste” vreo 15 indivizi! Bineinteles, toti acestia sunt platiti cu salarii corespunzatoare, de mari sefi!
    Prin revenirea la vechile scheme de functionare, care erau firesti (ma refer la marimea directiilor, sectiilor etc)- si reincadrarea ex-sefilor pe posturi executive corespunzatoare studiilor- s-ar reduce colosal cheltuielile cu personalul. Completandu-se cu eliminarea posturilor bugetate dar neocupate s-ar ajunge la o economie substantiala, fara mai fi nevoie de disponibilizari care, dincolo de problematica sociala, induc o presiune la nivelul intregii economii, adancind efectele la ivel general.

  58. 58 Aya martie 16, 2010 la 2:16 am

    @

    Stancu Mihail

    In postarea ta din martie 14, 2010 la 12:11 pm afirmi:
    “Referitor la ocupantul inaltei functii de Premier, cred ca acesta este un adevarat monument viu al demagogiei si slugarniciei.”

    Boc este, inainte de toate UN CRIMINAL- in plus, demagog si slugarnic.

  59. 59 Aya martie 16, 2010 la 2:19 am

    Dumnezeu sa o odihneasca in pace pe Carmen Ramona!


Lasă un răspuns

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s






Arhiva


Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 4,429 other followers