Uniţi în buget şi în simţiri

Este titlul editorialului meu de miercuri din Jurnalul National. Editorialul poate fi citit aici.

33 Răspunsuri to “Uniţi în buget şi în simţiri”


  1. 1 Al ianuarie 13, 2010 la 7:16 am

    Domnule Adrian Nastase imi este:-SCARBA ,LEHAMITE[ca pensionar],bugetul creeaza sperante pentru odraslele mai marilor pusu in frunte ,,POPORULUI”.SUCCESURI!

  2. 2 Al ianuarie 13, 2010 la 7:18 am

    pusi,in loc de ,,pusu”si fruntea in loc de ,,frunte”[nervozitatea .....e de vina.]

  3. 3 ion adrian ianuarie 13, 2010 la 8:14 am

    Buna ziua,
    1.Ma bucur ca dl Seitan pricepe lucrurile elementare si fundamentale si anume ca in sistemul romanesc de pensie nu este cceptabil sa fie persoane care avand venituri, sa nu cotizeze deloc, caci in caz contrar, vor fi la varsta de pensionare in situatia colectivistilor, care azi primesc pensii de solidaritate, consecinta a regimului etatist comunist. Adica si ei vor veni la pomana statului fortand cresteri de CAS in interesul dlor.

    2. Trebue in continuare inteles ref la val punctului de pensie, ca pensiile se platesc din CAS adunat azi de la cei ce lucreaza si nu din cel platit in trecut de pensionari. Calculele arata ce se poate da, fara a se lua in mod total incorect(ca nu suntem in socialism-acolo se putea orice de acest tip)) din alte capitole bugetare cum se va face in acesta perioada de criza sau, si mai rau ptr cei ce lucreaza dar corect dpdv al principiului contributivitatii si al CAS, sa se mareasca cum spuneam ieri cota de CAS.

    3. Scaderea CASS de la 6,5% la 5,5% este buna ptr cetatenii salariati nu stiu cum va fi ptr cetatenii bolnavi si ptr sanatate ca uite deja garzile medicilor nu vor mai fi platite ca pana acum nu ca este legat de asta, dar este un exemplu privind posibile si viitoare efecte si nu stiu daca acest 1% scazut va scoate eonomia subterana la suprafata sau va face sa se colecteze mai bine CASS. Cred ca va avea doar efectul cu care am inceput analiza acestei scaderi.

  4. 4 theodora0303 ianuarie 13, 2010 la 9:10 am

    Bugetul pe 2010 are multe neajunsuri.
    Cei mai loviti vor fi pensionarii.
    Cu respect

  5. 5 Ilie ianuarie 13, 2010 la 9:14 am

    Ar trebui toti membri PSD care isi dau votul la viitorul Congres sa inteleaga ca sunteti cel mai potrivit pt functia de Presedinte al partidului. Geoana este slab din toate punctele de vedere,iar asta s-a vazut la alegerile pt Presedintia Romaniei,sa fim realisti ca a fost facut K.O. de catre Basescu,Diaconescu este moale,nu are sange in el,intr-un razboi se pierde repede si nu stie sa-si sustina colegii. Ma uit de 5 ani la iesirile dumneavoastra publice si constat ca aveti taria sa va luptati cu toti adeversarii PSD,si mai mult am observat ca si adversarii va respecta intr-un fel sau altul. Ca Presedinte al PSD trebuie sa ai caracter,sa ai intelepciune si sa fii istet ceea ce vad la dumneavoastra. Mult succes

  6. 6 Ilie ianuarie 13, 2010 la 9:15 am

    Geoana a facut niste greseli enorme la alegeri,el trebuia sa castige.Daca era altcineva in locul lui mai mult ca sigur castiga.

  7. 7 contele ianuarie 13, 2010 la 9:16 am

    A.N.

    De acord cu articolul .Am două observaţii :
    1.) Păstrarea cotei unice de impozitare de 16 % mi se pare o măsură ,printre cele mai eficiente ,de relansare economică . Într-un an de secetă de fonduri ,încercarea de a păstra cota unică neschimbată mi se pare un efort deosebit . În acelaşi timp ,pentru a aduce bani la buget ,apar altfel de taxe ,unele din ele hilare .
    2.) Nu credeţi că stilul stahanovisto -miştocăresc de a aduce mii de amendamente (6000 ?!) la Legea Bugetului duce discuţia din Parlament în derizoriu ? Ştiţi foarte bine că unele amendamente sunt total pe lângă subiect , ele având pur şi simplu rol de punctare la impresie artistică .Ar fi de dorit mai puţine amendamente dar mai aplicate şi cu sorţi de izbândă .

  8. 8 Ilie ianuarie 13, 2010 la 9:16 am

    PSD are nevoie de un barbat puternic si cu charisma la conducere.
    Mult succes

  9. 9 Pali ianuarie 13, 2010 la 10:15 am

    Ce rost mai are sa dezbatem noi pe acilea bugetul aceasta bataie de joc ??? Chiar nu vad rostul ,… ceea ce am vazut ieri in Parlament oare cum nu e o noutate ;parlamentarii dormind,la plimbarica pe coridoare,pe net,citind ziarul etc. La mina de plumb a-si baga 80 % din ei,…sa vad daca ar mai avea somn acolo ! Am doar o singura curiozitate,…cit ii mai suporta acest popor ?

    P.S.Oare Mirce Prostanacu a meditat intens la pensiile si alocatiile celor care l-au votat in decembrie in Aruba in timp ce se bronza ? Trebuie sa ai tupeu sa le vorbesti amaritilor despre aceste lucruri iar dupa ce cazi in cap la alegeri o tai tocmai in Aruba,…eu nu zic sa mearga la Techirghiol dar trebuia sa fie totusi mai retinut un pic cu vacantele exotice,…sau trebuie doar sa fii PROSTANAC!!!,…sau mai exista o varianata,…l-a chemat Dinu Patriciu pina la St. Martin ! Nu ,…? aaaa,…a ramas fidel lu’ nea Vintu ? Criza vad ca nu e in fam.Geoana sau si aceasta excursie a platit-o mama soacra ?Mircica de unde atitia gologani pe mataluta nene,…cop;ii la scoala pe 60.000 eu pe an vacante, Moscova etc….. nu are mama soacra cumva un ghid de iesire criza si pentru noi ?sau macar sa dea ghidul lu’ Umil Boc,…

  10. 10 m.p.g. ianuarie 13, 2010 la 10:45 am

    Domule Adrian Nastase, ce se intampla acum cu pensionarii este consecinta unor greseli grave facute de toate partidele politice care au guvernat dupa 1990. Exemplu:
    – punctul de pensie stabilit de legea 19/2000 era de 45% din salariul mediu brut pe economie. Dece guvernele de dupa anul intrarii in vigoare a legii au schimbat aceasta prevedere???? PSD a guvernat din 2000 pana in 2004. In aceasta perioada s-au facur multe modificari ale legii pensiilor in defavoarea pensionarilor.
    - Puteti sa dati explicatii cu privire la introducerea “PENSIEI SUPLIMENTARE” , platita de pensionari zeci de ani astfel incat la iesirea la pensie aceasta era de multe ori mai mare decat pensia sociala, in pensia sociala?. Cine a vut interes ca pensia suplimentara sa se piarda in pensia sociala? Aceasta pensie este considerata privata deoarece fiecare salariat a contribuit din salariul sau la ea dupa ce au fost date toate impozitele la stat. Statul a confiscat-o fara aprobarea propietarului si ca sa nu iasa scandal national au fost date anumite procente foarte mici la punctul de pensie anual. PSD prin specialistii sai au facut o simulare pe cele 2 variante si sa constate care din ele este mai avantajoasa pentru pensionari??. Eu cred ca nu au avut interesul deoarece stiau din start ca este ilegal ca statul sa dispuna de pensia suplimentara care este privata.
    Va atentionez ca si in actualul proiect de de lege nu se precizeaza nimic de pensia suplimentara valabila pana in anul 2001, pe langa alte nedreptati introduse de pdl precum acordarea procentului de 0.5 sau 0.25 pentru gupele I si II de munca la punctul final de pensie si nu la punctele anuale asa cum prevede legea data de parlament in 2008.
    In final doresc sa va reamintim ca mai mult de 50% din voturile obtinute de psd in orice tip de alegeri sunt date de pensionari. Neglijarea lor voita va diminua serios procentele obtinute de psd, iar de castigarea alegerilor nici nu mai poate fi vorba pana cand actuala generatie de pensionari sacrificata de partide in interesul lor nu va disparea.
    Consider ca starea 5 ani in opzitie a psd l-a facut mai intelept si ca in congrasul apropiat psd va aduce la conducere oameni competenti si mai ales CORECTI cu votantii sai. Inca mai consider ca Dv. faceti parte din aceasta categorie.

  11. 12 daniel-prudent ianuarie 13, 2010 la 12:33 pm

    problema pensiilor este legata NUMAI de numarul pensionarilor. Suntem singura tara din lume cu aceasta problema. Ea EXISTA indiferent de opiniile noastre, iar dimensiunea ei este URIASA. Daca se mareste pensia medie cu 100 euro PE AN (adica mai nimic lunar), inseamna 500 milioane de euro de taxe si impozite in plus. Legarea pensiei de salariul mediu impiedica cresterea mai rapida a salariului minim pe economie (care, evident, influenteaza salariul mediu). O alta legatura la fel de rea este cea intre salariul minim si amenzile de circulatie: orice marire a salariului minim, mareste automat si amenzile (o fi corect?)

  12. 13 felix-cat(daniela) ianuarie 13, 2010 la 1:34 pm

    Acest buget parca e alcatuit pe baza unui plan de exterminare in masa incepand de la economie , mediu de afaceri , invatamant , sanatate , agricultura si pana la pauperizarea unei parti a populatiei . Totul e bazat pe formula ” cum aducem bani la buget ?! ” . Nu exista nici o solutie de relansare economica , nici o solutie de iesire din criza . Contrar altor tari europene , Romania actioneaza prin politici distructive . Marirea taxelor si impozitelor , inghetarea salariilor si pensiilor , mentinerea impozitului forfetar , somaj in crestere , scumpirea alimentelor , a energiei si combustibililor etc , nu vor duce decat la scaderea dramatica a puterii de cumparare si a nivelului de trai si deci la o paralizie a societatii . Cui va folosi programul de constructie de locuinte pentru tineri , daca acestia nu au un loc de munca remunerat corespunzator , nu au siguranta zilei de munca ? Vom asista probabil la un exod fara precedent in randul tinerilor apti de munca si chiar a specialistilor din diverse domanii . Si atunci pentru ce toate masurile acestea din buget ? Munca la negru va lua amploare , Si toate astea doar pentru transele FMI ? Dar cand se vor termina transele FMI ce va fi ? Ce planuri diabolice a semnat Basescu cand a batut palma cu FMI ? Cui servesc , cui folosesc , cui a vandut aceasta tara ? E genocid ce se va intampla in destul de scurt timp .OK , daca opozitia nu voteaza acest buget , ce se poate intampla ? Si cred ca opozitia nu trebuie sa fie partasa la aceste atrocitati !! Sau de fapt o sa constatam ca opozitia e doar de forma in Romania ?? Va trece bugetul prin ” abtinerea ” opozitiei ? Poate asa a fost sa fie , poate asta e destinul acestei tari , cetatenii romani trabuie sa priceapa odata ca Romania nu este pregatita sa se sacrifice pe altarul politicilor ” de dreapta ” . Doar social democratia mai pot salva aceasta tara de la auto-extarminare .Romania este prin constructia ei si prin specificul populatiei care o locuieste , o tara care trebuie sa se conduca in spirit social . Suntem prea saraci ca sa avem pretentii capitalist liberale . Solidaritatea sociala trebuie sa invinga !! Treziti-va oameni buni !!

  13. 14 felix-cat(daniela) ianuarie 13, 2010 la 1:36 pm

    erata : in loc de ” siguranta zilei de munca ” …..” siguranta zilei de maine ” este corect

  14. 15 B.Vasile ianuarie 13, 2010 la 1:46 pm

    Va cunosc de la inceputul lui 90, cind v-am intilnit si intervievat prima data la sediul FSN din Varsovia. Erati recent numit responsabil cu relatiile cu presa ale partidului.Am ramas placut surprins ca la interviu erati putin stinjenit si chiar ati rosit.La Ateneu , proaspat numit ministru de externe, erati mult mai sigur dar cu aceeasi reactie sanguina.Ca om cu ceva studii in psihologie mi-am spus ca nu ma pot insela :acest om are mult bun simt!Chiar daca viata politica va alterat intr-o masura mare reactiile,acest bun simt va marcat evolutia ,de multe ori si paradoxal ,chiar in sens negativ. De pilda atunci cind l-ati lasat pe Geoana sa acceada la sefia partidului, nedorind sa-l concurati pe Domnul Iliescu. Sau , alt moment ,de care se face vinovat in egala masura si presedintele Iliescu, tergiversarea dosarului Flota, o noua si remarcabila confirmare a zicalei “pe cine nu lasi sa moara nu te lasa sa traiesti ” .Se apropie congresul . Orice om cu un cit de mic simt politic stie ca in PSD nu aveti alt contracandidat decit pe Dv. insiva.Va rog sa candidati. Luati-l si pe Mitrea in echipa . Si pe Diaconescu. Si , slava Domnului mai sint destui … Cred ca , odata cu anii , la un moment dat trebuie sa se impuna peste tot in societatea romaneasca valoarea.Si in primul rind in partide.Pentru ca , asa cum vedem , partidele si reprezentantii lor in guverne sint managerii tarii , ei fac pina una alta si bugetele , le impart potrivit ideilor lor pe domenii sau pe persoane,si chiar daca exista legea raspunderii ministeriale, nu am pomenit pina acum , dar sper sa mai fiu in viata atunci cind, primul ministru sa nu poata preda portofoliu fara a fi descarcat de gestiune de Curtea de conturi.Si ceilalti ministri la fel ! La noi, victoriile politice nu aduc o deschidere fireasca catre actiune responsabila fata de tara ci mai ales deschide larg usa unei desantate campanii pentru obtinerea de subventii bugetare si sinecuri de tot felul dusa cu indirjire de membri partidului cistigator si clientela sa politica.Uniti in buget si simtiri, Domnule Nastase !!Cum poate un buget sa fie croit in atari conditii altfel decit static si fara perspectiva ?Cum poate un astfel de buget sa raspunda unor minime exigente manageriale cind cei care-l croiesc nu vad altceva in intreprindere decit un obiect al impozitarii si deci sursa la buget. Asa am ajuns ca in pofida oricaror reguli, un SRL sa fie impozitat prin insasi faptul ca exista nicicum prin venit !!Cum altfel decit prin impunerea de noi si noi taxe si impozite se mai pot gasi bani pentru un buget spoliat an de an de investitii facute de clientela de partid .Acestea nu se deruleaza dupa norme unanim recunoscute, ci dupa standardele bunului plac al antreprenorului si nivelul nevoilor partidului promotor , devenind astfel de departe cele mai costisitoare din Europa ,dar si cele mai slabe sub raport calitativ. Cum se face ca nimeni ,ani la rind , nu l-a intrebat pe nici un ministru al transporturilor de ce in Romania Km de autostrada terestra construit este cel mai scump din lume? Cu voia Dv ,domnule Nastase , hai sa schimbam titlul postarii Dv in “Uniti in buget si nesimtiri” . Cred ca-i mai oportun ! Si mai realist !! Sint multe de facut in politica Domnule Nastase, si dupa parerea mea, chiar daca si Dv vi se mai poate imputa cite ceva , sint foarte multi oameni care vad in Dv singura solutie probata si viabila pentru conducerea PSD. Nu vreau sa copiati sloganul PNL-ului dar , dupa 20 de ani cred ca impreuna cu marea majoritate a romanilor se poate construi si o Romanie a bunului simt , nu numai a bunului plac asa ,ca in epoca Basescu !!!

  15. 16 felix-cat(daniela) ianuarie 13, 2010 la 1:58 pm

    Doar social democratia mai poate salva aceasta tara de la auto-exterminare si vinovat de acest genocid se face acest guvern . A vota acest buget te face partas la decimarea acestei natii , la pierderea identitatii si a demnitatii umane . Saracirea duce la obedienta , iar obedienta croieste drum catre dictatura si totalitarism . Nu va ganditi ca Uniunea Europeana va fi interesata sa ne rezolve problemele . Fiecate tara din UE are acum problemele ei . Cea mai acuta problema in UE si cea mai noua este ” farsa” cu gripa porcina . Guvernele au cheltuit sume enorme , enorme pentru procurarea vaccinului contra gripei porcine . De exemplu , Belgia comandase 13 milioane de doze ; acum 2 saptamani au renuntat la cumpararea lor , si-au dat seama ca a fost o manipulare si scandalurile in UE nu vor intarzia sa apara pe aceasta tema . In ce priveste problemele din Romania , UE prefera sa intoarca capul si probabil spune : treaba lor , daca sunt nebuni , ei aleg asta ! Credeti ca ii pasa cuiva ca Romania se indreapta cu pasi siguri catre dictatura ?

  16. 17 virus ianuarie 13, 2010 la 2:16 pm

    ..consilier la Ministeru’ de Finantze…Va fi mare veselie,vorba lu’ Burebista:Bucuratzi-va!Pe cand un Gutza,manca-v-as..?Colectzia Wash & Go,anti-rupere…
    ps/Da asta-mi place…http://www.youtube.com/watch?v=MK6_TdT5Ekw
    Taraful din Clejani cantec de dragoste

  17. 18 virus ianuarie 13, 2010 la 2:17 pm

    Despre Dan Bitman era vorba…

  18. 19 movimpact ianuarie 13, 2010 la 3:11 pm

    Majur… itatea parlamenară care s-a conjurat are toate șansele să ne ducă înspre „Uniţi în muget şi n‘simţiri!“
    Try boon!

  19. 20 Doru Coarna ianuarie 13, 2010 la 5:25 pm

    Singura valoare a acestui buget e ca el exista; nu va fi respectat nici doua saptamani, nu va reusi cifrele impuse de FMI care se vor renegocia, nu va salva pe nimeni si nu va dezgheta nimic.

    In fapt, banii de la FMI sunt doar o poveste, ajung doar trei saptamani, cand va sa vina se vor duce spre BNR si de aici in ceata cursului si a pietei interbancare, iar o parte, via Finante, spre clientela PDL ramasa neonorata de la alegeri.

    Baza existentei guvernului vor continua sa fie imprumuturile cu cantec la anumite banci si la dobanzi blitz greu de cercetat si care permit re-esalonari de credite personale la dobanzi preferentiale in contra-partida, plus emisiuni de bilete la termen. Si toate astea saptamanal.

    Daca am constitui o firma puternica de investitii pe principiul prezentat anterior, apta sa absoarba masiv disponibilul bancilor din Romania la dobanzi superioare celor angajate de guvern, toti idiotii astia ar pleca pe la casele lor caci nu vor mai avea cum supravietui, cu tot cu guvern; sa caute bani pentru pensii si salarii pe pietele internationale este exclus, poate doar de la particulari… si am asista la o comedie macabra in care insasi guvernul s-ar autodemite prin efortul parlamentarilor proprii.

    Cred ca aici se va ajunge in numai cateva luni, dupa FMI si praduirea de rigoare. Atunci vor scapa de Boc si se vor crampona de un nou premier, de data asta liberal -probabil ofertantul Tariceanu- iar PSD ar fi apoi invitat, din motive de coabitare, sa prezinte o lista de ministeriabili, si astfel partitura se reia, da cappo al fine.

    Asa se sparg sau macar se slabesc suficient si PNL, si PSD, adica va fi gata pregatit terenul pentru Parlamentul redus din 2012, cand iar PDL+tradatorii vor fura majoritatea si un nou guvern al lor, cu Videanu sau chiar Udrea, va fi impus.
    Dealtfel acesta va fi refrenul timp de cinci ani.

  20. 21 Basarica ianuarie 13, 2010 la 6:33 pm

    As fi preferat sa intelegeti logica acestui electorat. Pe care basescu l-a manipulat mult mai bine decat voi. Credeti voi, Nastase + Mitrea, ca ati fi mai dezirabili poporului decat prostancul Geoana ?
    Recunosc ca in turul 2 mi-a tremurat mana votand Geoana. Deja ma gandeam dispare basescu si iar vine mitrea, nastese, guzganul rozaliu. Ok, m-am linistit spunand ca pe Geoana nu il cunosc. Sa vedem ce va face. Daca ar fi azi 2014 si de la psd apar Mitrea ori Nastase chiar nu merita sa ma deranjez sa merg la vot.
    Voi ca partid chiar nu intelegeti nimic ? Fara Iliescu nu ati castigat nimic. Daca toata puterea psd e Iliescu e cam trist. Chair nu sunteti in stare sa aduceti oameni noi ? Pai in acest caz merita ce vi se intampla.
    Cristi Diaconescu ? Sa fim seriosi. Care e diferenta intre el si prostanacul Geoana ? Alt idealist care nu are legatura cu viata reala.
    Ce ma enerveaza pe mine este ca in principiu eu fiind anti basescu speranta ar trebui sa o investesc in opozitie. Si cand ma uit la voi ma apuca plansul.
    Asta e tot ce puteti ? Serios.

  21. 22 Violeta ianuarie 13, 2010 la 8:10 pm

    Va scriu, deoarece, am cea mai mare incredere in dv de a transmite PSD-ului mesajul meu.
    As avea multe de spus, dar acum vorbesc pentru viitor, si va spun ce greseli faceti cand va vad pe la TV. Moderatorii spun tot felul de neadevaruri si eu nu stiu cum sa va soptesc ce sa raspundeti.

    - Nu va mai lasati haituiti de lupii flamanzi din PDL.
    Uniti-va actionati ca si ei, dar in bine, si un pic mai aspru.

    - Atunci cand moderatorul tv spune ca voi ati fost la putere cel mai mult timp, spuneti ca nu-i adevarat, deoarece PSD nu a fost la putere decat pe vremea lui Nastase, atunci cand s-au facut cele mai mari progrese. Inainte era FSN,PDSR, etc, unde erau toti cei care acum arata cu degetul spre PSD. PSD a avut realizari si cand a fost in opozitie. Degeaba se bate cu caramida in piept cate unul ca Vozganian, ca fara PSD nu aveau cum sa demonstreze ca pot. I-ar fi mancat Basescu cu pene cu tot.

    - Cand moderatorii spun ca ati fost in guvernare in 2009, spuneti ca aia numai putere nu se poate numi. Voi lucrati, iar ei isi insuseau munca voastra(vezi ministerele muncii si invatamantului) si numai sicane v-au facut caci nu aveati bani. Primii ministri (Boc si Base) erau PDLei

    - Cand spun ca voi sunteti comunisti, spuneti-i ca toti ne tragem din tata comun, nu numai cei din PSD.
    - Cand spun ca ei au condamnat comunismul, intrebati ce dovada “mai suprema” decat o revolutie poate fi ca si condamnare? Basescu nu stie ce sa faca sa minimalizeze Revolutia, ca nu a fost si el acolo. A asteptat sa vada cine castiga, dupa care a venit si el la impartire.

    - Cand il denigreaza pe dl.Iliescu, intrebati-i, ei ce au facut in perioada comunismului impotriva acestuia? Iliescu a actionat(Scrisoarea celor 6), iar atunci cand a fost Revolutia, aparitia lui Iliescu m-a linistit, stiind ca tara e pe maini bune.

    Greselile facute de guvernele de dupa ’90, sunt inerente inceputurilor, cand oamenii au intrat dintr-o data in democratie, cu mentalitati din inchisoarea comunismului. N-a avut precedent de la cine sa invete. Totul a fost nou, pentru toti.
    E ca si cum am judeca la batranete eforturile de maturizare si greselile unui copil.
    Dar, sper ca macar istoria sa fie corect scrisa, ca de la oamenii de acum, nu ma astept la nici o apreciere pentru ce a fost atunci. Fiecare vede adevarul in felul lui, dupa educatia si credintele sale.

    Oricum, revenirea PSD-ului va veni. Cred ca binele va invinge, si ca ceea ce este acum la putere va fi infrant. Lumina invinge intunericul intotdeauna , si nu invers.

  22. 23 octaaa ianuarie 14, 2010 la 1:20 am

    Personal sunt pentru accizarea produselor prea nocive.
    Desi sunt tanar, am fumat mai bine de 8 ani. Dar m-am lasat :)
    Nici alcool nu pot zice ca beau, decat ocazional.
    Dar nu inteleg de ce sa accizam berea si nu si Coca Cola sau alt suc asemanator?
    Nu cunosc detaliile viitoarei(daca se va mai aplica) noi accizari. Insa, in principiu sunt de acord.

    Dar si cu contraparterea. Adica cu banii pe care statul ii incaseaza din aceste accize, sa mearga in subventionarea alimentelor sanatoase. Adica asa chiar s-ar vedea ca statul se gandeste la sanatatea populatiei, si nu doar cauta noi venituri la buget.

    PS : Bugetul de acum e o mare porcarie. Cat de curand va fi rectificat. SI iar rectificat si iar rectificat. Degeaba o lege a raspunderii ministeriale…

  23. 24 instalatorul ianuarie 14, 2010 la 3:24 pm

    Greu de imaginat o analiza mai buna a unui buget national pe un spatiu de editorial. De altfel si reactiile comentatorilor pro-Basescu din JN au semnificatia lor: atacuri vehemente impotriva dlui Nastase, dar nici unul dintre comentariile adversarilor nu sustine proiectul de buget guvernamental, nici argumentat si nici macar neargumentat. Cu alte cuvinte, proiectul guvernamental de buget nu poate fi sustinut nici macar la nivel pasional, fie si cu lipsa de ratiune a unei inimi care ar bate politic pentru presedinte. In paralel, pare ca dl ministru Vladescu doreste sa isi transforme activitatea, centrata pe executia bugetara, intr-un show de divertisment: printre scortosii finantisti, oameni cu minecute in loc de inimi, au aparut un comentator neconformist si un cunoscut cintaret; cred ca si bebelusele se pregatesc pentru un transfer spectaculos ca angajate ale statului, specialiste in colectarea taxelor. Iar corpul de control poate ca va fi realcatuit cu sprijinul grupului Divertis. Pregatiti telecomenzile sau asezati-va din timp la coada la bilete, Ministerul Finantelor se va reforma in Ministerul Plezirului. In dezbaterea parlamentara, dl Geoana se opune acestui buget cu nu mai putin de 6000 de amendamente: 6000 de amendamente inseamna un buget intreg, daca nu cumva doua bugete. Si atunci poate ca ar fi fost mai bine ca dl Geoana sa fi prezentat in parlament un buget al opozitiei, un buget bine gindit si inchegat. Sigur ca pina la urma bugetul va fi adoptat, cu nucleul sau guvernamental si cu citeva cirpeli din opozitie fiindca tara are nevoie de un buget, ca sa parafrazez o afirmatie de mare profunzime, radiodifuzata, a dnei Andronescu. Nu de alta, dar si asa unele mici entitati economice care s-au dovedit a fi ale statului se plingeau mai zilele trecute ca anul trecut au primit bugetul – adica defalcarea lui in ceea ce le privea – prin iunie. Unde ne poate duce acest buget? La vale ori, in cazul cel mai bun, nicaieri. Poate la intensificarea vinatorii in care guvernul Boc ocheste – spre a rapi – orice pitac al celui care acum nu mai este “drag alegator”, “stimat roman” , “iubit cetatean” ci, mult mai direct, contribuabil ori si mai simplu pulime, dupa cantitatea de alcool ingurgitata de sefimea tarii. Fiindca imaginatia guvernamentala, atita cita este, o vedem pusa in slujba inventarii a noi taxe sub motive asa zis binefacatoare pentru cetateni. Televiziunile sunt preocupate in talk show-uri de fabulatii privind raul provocat sanatatii de chiftelele de a caror denumire hamburghezii probabil ca se amuza nespus si a cartofilor prajiti repede, totul zis fast food, de parca aceleasi alimente gatite timp de cinci ore la flacara brichetei – si uite asa brevetez termenul de slow food – ar fi cu totul si cu totul salutare organismelor romanilor. Inca nimeni nu s-a gindit ca mincarea “la minut” ar putea avea tot intelesul de “fast food” (ce sa-i faci, reminiscente ale gindirii sulaina ceanel si aviara gripa), dar la un moment dat le va face cineva aceasta dezvaluire senzationala – rupind tacerea si lanturile – si atunci, tot in galagie de talk show-uri, vom plati oul cit gaina, fara sa ne mai pese care dintre acestea a aparut mai intii. Tot asa, au aparut discutii “filosofice” publice despre impozitare, vorbitorii ori scriitorii ignorind – voit sau ne voit – ca un sistem de impozitare este in fapt un instrument politico-economic si ca nici unul in sine nu este mai bun ori mai rau decit altul, mai echitabil ori mai putin echitabil, la nivelul unui popor. Intr-o anecdota veche se afirma cum ca Brahms ar fi compus o piesa muzicala intitulata “Fericit cobor in mormint”. Nu stiu daca Brahms chiar a compus asa ceva, dar al dracului ce se potriveste acest titlu poporului roman astazi.

  24. 25 Stefan ianuarie 14, 2010 la 5:45 pm

    “Guvernul îşi propune, silitor, să genereze şomaj serios în rândul angajaţilor din sectorul public, dar bugetul nu cuprinde măsuri de reorientare sau recalificare a acestor oameni, ca să nu mai vorbim despre crearea de noi locuri de muncă.”

    Subscriu la parerea ca guvernul actual se aseamana izbitor cu o societate care se lupta cu concurenta intrun anumit domeniu. Ba mai mult, impresia este ca de fapt lupta este una de prost gust, in care sefii ministerelor se lupta intre ei sa demonstreze cat pot fi de incompetenti si delasatori (a se citi nesimtiti).
    Este halucinant si infiorator, mai ales daca ne uitam la consecintele pe termen scurt (2010-2011).

    Presedintele protestand? Ironia e clara, dar se poate observa ca tema schimbarii invatamantului (din memorare in accentuarea talentelor) devine mai pregnanta in peisajul media mioritic.

    Ideologic si din punct de vedere al discursului, nu este o chestiune gresita (personal ma indoiesc ca ideea apartine initiatorului).
    Dar, e cale lunga pana la implementare (care evident ca nu e facuta de initiator, pe sistemul mentionat de dvs. “intrebati guvernul, e doar vi l-am impus!”).
    Atat de lunga incat, cu actuala guvernare, nici lumina eminesciana nu o poate parcurge.

  25. 26 nic ianuarie 14, 2010 la 7:48 pm

    Intreb si eu ca nu sunt in cunostinta de cauza: cine este responsabil in guvern cu logica si coerenta bugetului?
    Nu cumva Boc si Vladescu?
    Si atunci despre ce vorbim? Ce logica si coerenta pot avea cei doi?
    Chiar nu se poate sa rasara si din randul PD-L-ilor cineva capabil de o viziune articulata asupra a ce ar fi de facut? Cred ca dvs. domnule Nastase va cunoasteti destul de bine adversarii. Au pe cineva capabil de asa ceva. Sau exista in Romania cineva in stare de coerenta in aceste momente.
    Va intreb pentru ca eu nu prea mai inteleg nimic din ce se intampla si am senzatia ca situatia economica din tara noastra este haotica tocmai pentru ca guvernul ia astfel de decizii. Am ajuns sa cred ca daca ar fi absent guvernul, oamenii s-ar descurca mai bine. Stiu ca este aberant ce spun dar nu stiu cum sa exprim altfel ideea ca bugetul asta creeaza impresia ca nu numai ca nu face bine dar chiar face rau.

  26. 27 nic ianuarie 14, 2010 la 7:51 pm

    Am o erata

    Au pe cineva capabil de asa ceva?

  27. 29 red ianuarie 19, 2010 la 11:12 am

    Domnule Nastase,cred ca dumneavoastra ar trebuie sa luati conducerea partidului,sa faceti curatenie in partid.Geoana prea moale si am vazut cum a pierdut,Diaconescu nu stiu a cui intrerese le reprezinta,Mitrea un om de afaceri,cred ca numai dumneavoastra puteti reorganiza partidul din temelii,adica ar tebuie pusi la zid toti presedintii de filiale din judete,care nu au dat rezultate de cativa ani incoace si raman totusi la conducere,in principal zona de vest de unde va scriu si eu si unde sunt probleme mari,cred ca se vede si dupa rezultate,daca nu castigati eu imi voi da demisia din partid,pentru ca in momentul de fata pe noi tinerii nu ne baga nimeni in seama la nivel de judet,poate daca veniti dumneavoastra se va schimba ceva.

  28. 30 antonmangiurea ianuarie 19, 2010 la 3:43 pm

    ca membru fondator al acestui partid ma vad obligat sa -mi exprim cateva opinii.Ideal ar fi ;-refacerea tandemului Iliescu-Nastase,-eliminarea acelor presedinti de org.jud.care au transformat org. in feude si care isi promoveaza ideile propriii dogme politice.care isi propulseaza camarila in posturi de conducere fara sa tina seama de interesul partidului {cazul Mazare dela Cta}Si nu numaiEliminarea celor care inuc fenomene de respingere{Hrebe,Vanghewlie s.a.},alegeri in judete ,a acelor oameni care pun in prim plan interesul partidului si a oamenilor.Intarirea disciplinei de partid trebuie sa primeze.democratia este buna atat timp cat nu se transforma in anarhie

  29. 31 Violeta ianuarie 21, 2010 la 9:31 pm

    - Aparitia dv. la Antena 3 azi, mi-a dat un sentiment de liniste, ca si la Revolutie, dupa ce a aparut Iliescu. Un sentiment ca exista cineva care sa faca ordine dupa Haos.
    - Sa stiti ca eu v-am tansmis pe ce cai am putut(nu aveam inca leptop) despre ce au pus la cale cei din Misa la alegerile din 2004.
    - Imi pare bine ca vreti sa adoptati strategia PDL, de disciplinare in PSD. Si ei au luat de la voi, tot ce au putut, inclusiv oameni de valoare. De fapt, au furat. Dar sufletul nu ni-l poate lua.
    - Va rog sa le spuneti la moderatorii tv, sa va mai lase in pace. Acum sa se ocupe cu cei de la putere, ca ei conteaza acum pentru noi, si sa fie vigilenti la cum se folosesc banii publici, nu cum se organizeaza PSD. Parca ar fi manipulati energetic de insusi Aliodor si nu vad altceva decat PSD.
    - Sper ca, dupa ce dv. veti fi presedintele partidului sa puneti la locul lor aceste lucruri
    Succes

  30. 32 George Ban februarie 14, 2010 la 2:41 pm

    Surprize, surprize! Mihnea Georgescu si-a schimbat poza. Vedem acum un barbat mult mai in varsta, acrit de trecerea anilor, caruia (la fel ca si lui Basescu) ii lipseste o parte din cap. Gata, m-am linistit, acum se explica totul…

  31. 33 Violeta februarie 14, 2010 la 6:51 pm

    Faceti tot ce se poate pentru a castiga presedentia partidului si o sa vedeti cum revin cei care au plecat din partid.
    Dv. aveti multe merite si realizari in PSD. Ati crescut oameni capabili, pe unii i-ati trimis la scoli serioase in strainatate(care acum nu mai au loc de fripturisti). Sper ca dv., dupa ce ajungeti presedinte PSD, sa fiti o mana forte in partid, ca sa revina ce a fost.
    Succes


Lasă un răspuns

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s






Arhiva

Comentarii Recente

ZOE, fii barbata ! on Destul!
doinamanea on Destul!
George Ban on Vreti sa cititi adevarata pove…
centru on Destul!
dorucoarna on Vreti sa cititi adevarata pove…

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 4,371 other followers