Un vot pentru schimbare (+ Raspunsuri)

Aceasta saptamana a inceput cu un prilej de bucurie pentru romani, ziua nationala a Romaniei. Din pacate, unele partide au considerat ca Ziua Unirii trebuie sa fie celebrata prin cele mai urate manifestari ale dezbinarii dupa o lunga perioada. Incercarile lor au fost nesurprinzatoare pentru multi. Cei care intuiesc felul in care un animal incoltit poate reactiona inteleg exact situatia lui Traian Basescu. Disperarea nu este o resursa electorala. Nu este creatoarea de emotie sau efuziune. Nu aduce speranta sau incredere, ci numai si mai multa disperare.

Tocmai de aceea, aceasta saptamana trebuie sa aiba un final fericit. Fiecare roman are posibilitatea de a alege ca 2009 sa fie ultimul an in care ziua unirii Romaniei sa fie sarbatorita prin dezbinarea creata de un singur om. Pentru asta si pentru a fi siguri ca deciziile importante pentru romani nu vor fi lasate la indemana oricui, va indemn sa mergeti la vot.

Cea mai importanta majoritate a Romaniei vorbeste. Pe la colturi, pe strazi, in metrou, in taxi sau oriunde altundeva. Cinci ani au fost suficienti. Cinci ani de rautate si minciuna sunt prea multi. Cinci ani de Traian Basescu inseamna cinci ani mai putin pentru noi. Aceasta majoritate este deja hotarata de nevoia unei schimbari, dar ea nu poate fi pusa in practica decat prin vot.

Votati. In numele rudelor care se uita scarbite la buletinul de stiri de la televizor de prea multa vreme. In numele prietenilor care v-au povestit despre cat de insuportabili sunt unii politicieni. In numele tuturor problemelor pe care le-ati avut in ultimii ani voi sau apropiatii vostri. Votati, pentru a avea sansa de a le rezolva. Votati, pentru a avea sansa ca noi, politicieni sau cetateni, sa fim altfel pe viitor. Votati, pentru ca schimbarea nu vine numai de la nivel inalt, dar de acolo poate incepe. Votati, pentru ca aceasta este prima sansa a unui guvern pe termen lung condus de un independent. Votati, pentru ca lucrurile nu se vor schimba niciodata din cinism sau impasibilitate.

Florin Sinica, intotdeauna este nevoie de ajutor si de entuziasm pentru a duce la bun sfarsit planuri de dezvoltare. Numai pentru letargie si tacere nu e nevoie de sustinatori. Astept cu speranta sa facem impreuna lucruri bune atat in Mizil cat si in Romania. Astept, cu prima ocazie posibila, sa-mi spui cum vezi tu ca lucrurile se pot schimba in bine in urmatorii ani.

ELMMAR, multumesc foarte mult pentru Bohemian Rhapsody. Mi-a parut bine ca macar o parte din ziua de Sfantul Andrei nu mi-a fost ocupata de politica lui Traian Basescu, ci de muzica buna, vorbe de incurajare si timp cu familia si prietenii. La multi ani si  Andrei-ului tau si intregii tale familii.

Marcus, multumim foarte mult pentru versurile din Eminescu. Faptul ca am avut Sfantul Andrei si Ziua Nationala a Romaniei ar fi trebuit sa ne dea ocazia de a experimenta acea liniste si buna intelegere de care avem atat de multa nevoie. Din pacate, eforturilor noastre li s-au opus eforturile disperate ale PDL in penibila incercare de a denigra o reconciliere istorica. Singura solutie pentru a aduce inapoi concordia si buna intelegere intre romani este sa-l inlaturam pe Traian Basescu, prin vot, duminica.

Harabula, Desteapta-te Romane este un mesaj foarte bun pentru Romania de astazi, in care unii lideri politici sunt interesati numai de prostirea maselor. Votul fiecarui cetatean este egal, insa atunci cand el este acordat pe principiul manipularii nu face decat sa falsifice ideea de democratie. Un mare strateg al PDL spunea ca Traian Basescu nu trebuie culpabilizat pentru manipulare, doar fiecare cetatean are dreptul sa reziste deceptiei si minciunii. Singura modalitate eficienta de a rezista manipularii este educarea gandirii, pe care Traian Basescu a refuzat-o in ultimii 5 ani.

Octaa, asa e, indepartarea lui Traian Basescu trebuie sa fie in acest moment prioritatea principala pentru oricare roman responsabil. De altfel, cred ca acesta este si motivul pentru care am avut o prezenta atat de ridicata la vot. A fost vorba de capacitatea majoritatii de a se declara impotriva manipularii si impotriva invrajbirii. In opozitie fata de aceasta, sta acum speranta si increderea ca lucrurile pot fi facute altfel. Romania are nevoie de o altfel de politica, de un altfel de premier si de un altfel de presedinte. Mircea Geoana, Crin Antonescu si Klaus Iohannis le ofera aceasta sansa. Eu cred ca trebuie sa profitam de ea.

Diogenecainele, blestemul lui Traian Basescu este ca poate insela mereu si cele mai sumbre asteptari facand ceva si mai greu de imaginat. Din acest punct de vedere, marturisesc ca probabil nimeni nu-l va putea intelege complet. Dar sa speram ca, dupa 6 decembrie, nici nu va mai trebui sa incercam.

P.S. sper ca rezultatul alegerilor prezidentiale iti va da cel putin un inceput de argument pentru a nu pleca definitiv din Romania.

Ioan, diferenta dintre Mircea Geoana si Traian Basescu a fost bine conturata in ultimii 5 ani. Pe cand unul si-a incordat vocea la fiecare ocazie pentru a spune „adevarul, democratia si dreptatea sunt eu”, celalalt a acceptat faptul ca adevarul, democratia si dreptatea apartin celor care se supun regulilor, adica cetatenilor, educatiei eficiente si justitiei independente. In acest moment, numai capacitatea de a respecta va naste respectul celorlalti, iar acesta este, din nou, doar unul dintre motivele pentru care va incurajez sa votati candidatul PSD la alegerile prezidentiale. 

Gigi, guvernarea de coalitie, atunci cand exista respect intre parteneri, este cea mai buna modalitate de a asigura echidistanta si corectitudinea. Orice fel de coalitie se bazeaza pe principiul ca fiecare parte va tempera eventualele intentii de exagerare a celeilalte parti. Acesta este si unul dintre motivele pentru care o coalitie sincera si normala, la sfarsitul lui 2008, ar fi putut deveni o solutie eficienta politic. Totusi, conditiile date nu sunt normale. Traian Basescu, prin intreaga sa biografie, nu este un om care poate supraveghea o intelegere egala si orientata catre binele comun. Mircea Geoana, in schimb, este o astfel de persoana.

Daniel, spui ca acordurile dintre partide nu inseamna neaparat si acordul cu cetatenii. Trebuie sa te contrazic, probabil pentru prima data de cand schimbam opinii pe acest blog. Turul al II-lea al alegerilor prezidentiale inseamna exact posibilitatea alegatorilor de a se exprima in legatura cu acest acord, cu acest guvern si cu acest presedinte. Victoria lui Mircea Geoana nu ar mai permite niciun fel de eschiva din partea oricarui membru al coalitiei de la a face tot ce trebuie facut pentru iesirea Romaniei din toate crizele care o bantuie de mai multi ani.

Vasile, una dintre primele lectii pe care le-am invatat despre o democratie consolidata este aceea ca cetatenii care au cu adevarat spirit civic vor critica intotdeauna deciziile gresite ale favoritilor si vor aprecia intotdeauna deciziile corecte ale celor mai putin placuti. Aceasta trebuie sa fie starea de fapt intr-o democratie bine inchegata si nu pot decat sa ma bucur de angajamentul tau in acest sens. Sunt sigur ca nu esti singurul dintre cititorii acestui blog sau dintre cetatenii Romaniei care se va comporta astfel. Tocmai acest fapt imi creste increderea in viitor si in sansele noastre de a a-l sanctiona pe Traian Basescu la aceste alegeri.

Luca, discutiile si declaratiile lui Klaus Iohannis nu au fost sub nicio forma pe algoritm, ci pe programul de guvernare si masurile ce trebuie sa fie luate cat mai rapid posibil. Dintre acestea, cred ca vei fi foarte multumit sa-ti amintesc de eliminarea imediata a impozitului forfetar.

George Serban, multumesc pentru cadoul oferit de ziua nationala, al capturii emisiunii lui Traian Basescu de la OTV.   Altfel, sunt total de acord ca reconcilierea de la Timisoara este o dovada clara a faptului ca politica, la 20 de ani dupa revolutie, nu mai poate fi condusa de ura sau de lipsa unui dialog rational. Sa speram ca rezultatul alegerilor va consfinti aceasta situatie.

P.S. in cazul filmului cu lovitura din 2004, Traian Basescu incearca si sa profite de diferenta destul de subtila dintre expertiza juridica si aviz de specialitate.

Bibliotecaru, sunt de acord cu tine in privinta politicii paguboase duse de majoritatea partidelor politice in ultimii ani. Dupa cum am mai spus, acestea nu au facut decat sa se muleze pe principiul de succes al politicii nationale – reprezentat, din pacate, de Traian Basescu. Un nou presedinte poate insemna un nou inceput din acest punct de vedere. Iar acest nou inceput va tine cont de pierderile suferite in ultimii ani. Mai important este insa ca cetatenii cu dreptul de a alege sa tina cont de aceste pierderi. Poate ca anul care va urma nu va avea numai succese economice si reusite sociale fantastice, insa atunci va trebui sa ne uitam la principiul de ghidare a politicii. Daca acest principiu va fi drept, atunci putem spune ca, intr-adevar, Romania a evoluat si a putut alege institutii si misiuni de succes, nu oameni ai discursului gol si al manipularii fatise.

Catalin Cindea, inlaturarea lui Traian Basescu nu este singurul proiect conturat de coalitia ce il sustine pe Mircea Geoana, ci un alt tip de politica, un alt tip de presedinte si un alt tip de model uman. Poate ca pasii cei mai importanti au fost deja facuti in numirea unui independent ca premier si concentrarea pe problemele economice ale Romaniei. Acestea sunt directiile in care eu si multi altii, cetateni si politicieni deopotriva, ne-am concentrat eforturile in ultima perioada. In numele acestui plan, te incurajez sa mergi la vot si sa dai si tu o noua sansa modernizarii Romaniei.

Leo, ai dreptate, avem nevoie de ceva mai multa ratiune intr-un astfel de moment. Sper ca va putea sa fie oferita tuturor celor care nutresc speranta ca ea sta la baza politicii din Romania, dar pentru asta este nevoie sa inlaturam agentul irationalului perpetuu din fruntea statului. De aici, putem incepe reconstructia.

Gorgias, ajutorul pe care oamenii capabili il pot acorda viitorului Romaniei nu se rezuma la un vot. De acolo abia incepe. Avem nevoie, cum am spus si mai sus, de cetateni capabili sa faca o opozitie continua si civilizata la greselile politicului. Pe aceasta idee se bazeaza chiar principiul democratiei reprezentative, care poate lua deciziile plecand de la o imagine de ansamblu, nu de la o lacrima patetica sau o declaratie absurda oferita alegatorilor in buza alegerilor.

Augustin, ca de obicei, foarte buna observatia privind adevarurile rostite in pripa de Traian Basescu. Categoria “sufletel” sau “guvernarea politicienilor pentru politicieni” este din ce in ce mai bogata. De altfel, juramantul lui Traian Basescu este o dovada a unui inceput de frica de divinitate. Nu stiu nimic despre iertarea divina, dar sper ca electoratul sa nu-l ierte.

Draghi Puterity, cursurile de auto-aparare impotriva atacurilor informative nu poate veni decat din educatie. Ai dreptate, cetatenii corect informati si rezistenti la manipulare sunt cea mai buna sansa a democratiei, dar acest deziderat nu poate fi atins prin cinism. „Toti sunt la fel” nu este o solutie. Rationamentele de acest tip ni l-au adus pe Traian Basescu. Tocmai de aceea cred ca alegerea lui Mircea Geoana poate fi o sansa reala pentru un nou inceput.

24 Răspunsuri to “Un vot pentru schimbare (+ Raspunsuri)”


  1. 1 Doru Coarna decembrie 5, 2009 la 10:26 am

    Ii facem un serviciu celui ce jura stramb pe Biblie daca-l pedepsim noi, nu Dumnezeu. GEOANA PRESEDINTE!

  2. 2 Harabula decembrie 5, 2009 la 10:37 am

    Sa râd, sau sa ma revolt?
    Domnul Nastase ma indeamna sa votez pentru “fericire”, pentru “viitor”, pentru “schimbare”.
    As fi inteles mesajul daca ar fi spus: “Votati pentru impozit progresiv”. Sau “Votati pentru noua linie de metrou”. Sau “Votati pentru legea prostituriei”.
    De ce sa votez impotriva lui Basescu? Mie Basescu nu mi-a facut nimic rau. Dar, nici bine.
    Viata mea nu depinde de Basescu sau Geoana intr-atat incat sa fac o pasiune pentru alegeri. Nu sunt nici atat de altruist incat sa plang pentru necazurile pe care le face Basescu unor politicieni.

    Eu nu-mi pot asocia viitorul nici de Basescu, nici de Geoana.
    Asa ca, sunt consecvent: nu ma prezint la vot. Alegeti voi pe cine vreti si sa va ramâie pe cap.

  3. 3 Pali decembrie 5, 2009 la 11:33 am

    Dupa parerea mea amindoi au jurat strimb.De fapt ce importanta mai are,…vine noul guvern ( daca vine si nu ramine Base cu trupa ceea ce ar insemna Hiroshima pt.Romania ) pe o visterie secatuita de Nutzi,Ridzi,Videanu,Berceanu and Co.Sunt curios si ingrijorat…totusi traim in aceasta tara si ar trebui sa avansam de la stadiul de supravietuire de pe o zi pe alta la ceva mai “performant”

    @harabula

    Nici eu nu imi asociezi viitorul nici cu Base nici cu Geaona,dar ai vazut unde poate sa ajunga tara cu un astfel de om.

  4. 4 ELMMAR decembrie 5, 2009 la 11:41 am

    @ Adrian Nastase

    Multumim pentru cuvintele calde si pentru urari. Bohemian Rhapsody a fost atat dedicatia mea cat si de la Andrei la Andrei.

    P.S. Andrei ul meu e mai mic, in sensul ca e in anii de inceput ai fericitei studentii (viitor medic). Nu pot spune acelasi lucru despre inaltime, caci are 1,90 m.

  5. 5 Jean Valjean decembrie 5, 2009 la 3:59 pm

    De acord sa-l dam jos pe Traian Basescu !

    Dar cu cine sa-l inlocuim, cu un prostanac care se sinucide politic cu mana lui cu doua zile inainte de alegeri ? Si n-ar fi nimic dar a dus in derizoriu si intreg proiectul Iohannis construit cu atata migala..

    Periodic ma gandesc unde ar fi fost Romania daca ieseati Dvs presedinte in 2004 ? In mod sigur mult mai departe decat acum…
    Daca prostanacul nu iese presedinte ar trebui zburat rapid din partid, la lada de gunoi a istoriei. :(

  6. 6 tudor cristea decembrie 5, 2009 la 4:34 pm

    Poate că cei care exprimă unele rezerve faţă de dl Geoană au dreptate. dar nu trebuie s-o facă prea încrâncenat. Confruntarea a fost, cred eu, edificatoare în ceea ce priveşte pericolul Băsescu. Dar – culmea! – nu atât prin Băsescu, cât prin cei din sală. În sală au fost două grupuri foarte deosebite. Dl Geoană a fost susţinut de oameni de bun-simţ, între care se aflau valori ale sportului şi culturii: Maia Morgenstern, Mircea Diacumu, Ilie Năstase… Grupul de susţinători al lui Băsescu a fost, de fapt, o haită. Nişte câini întărâtaţi, care lătrau întruna şi ameninţau că or să muşte. Haita asta era înnebunită la ideea că fiecare dintre cei care-o compuneau o să-şi piardă privilegiile. Pe de altă parte, între cei care strigau şi jigneau se aflau şi oameni bolnavi, precum Monica Macovei.
    Geoană e un om fin, nu-i putem cere să facă faţă unui client al cârciumilor, obişnuit cu disputele etilice. S-a prezentat cât se poate de bine. Nu mai discut despre faptul că Băsescu s-a folosit de informaţii date de serviciile secrete (arestarea lui Popa, care nu e sigură, ceea ce ar putea duce la bănuiala că totul a fost o mistificaţie; o şmecherie, ca şi jurământul lui Băsescu pe Biblie).
    Nu-mi plac patetismele, dar în aceste momente îmi sună în urechi un refren: “Doamne, ocroteşte-i pe români!”
    Dar pentru mine refrenul acesta are următorul înţeles: Doamne, ocroteşte-i pe români de propriile lor greşeli!

  7. 7 Telespectatorul decembrie 5, 2009 la 7:11 pm

    - Ce aşteptări aveţi odată cu venirea lui Geoană la Cotroceni ?
    - Să-mi meargă internetul când postez antibăsescu pe blogul lui AN.

  8. 8 Daniel decembrie 5, 2009 la 8:30 pm

    Sper sa ma contraziceti cat mai des, suntem aici ca sa facem treaba, nu sa avem dreptate. Ma refeream la faptul ca exista un numar de alegatori ai lui Crin care preferau sa stea acasa decat sa-i dea votul lui Mircea Geoana. Cunosc destui si am incercat sa ii conving ca incapatanarea nu e o solutie si vor avea tot timpul sa il critice pe Geoana daca nu va fi un presedinte corespunzator, ca ORICUM intre Geoana si Basescu e clar care este un presedinte mai nociv (nu ca Geoana ar fi nociv, asta vom vedea).
    M-am referit apoi la faptul ca cele 2 drepturi la care sunt foarte sensibili unii dintre alegatorii liberali, interceptarea comunicatiilor si dreptul de proprietate, nu au fost atinse. Nu sunt glume, nu sunt mofturi si am ferma convingere ca o mare parte din marasmul in care se afla societatea romaneasca este cauzat de incalcarea sistematica si voita a acestor drepturi, mai ales a celui de proprietate. In dezbatere candidatul Geoana s-a referit la supravegherea cetatenilor de catre regimul securistic al lui Basescu si am apreciat pozitiv.
    Mai am un regret si anume faptul ca din cauza faptului ca trebuie sa scapam tara de caracatita lui Basescu, nu am putut sa il critic (in scop constructiv, pentru a semnala anumite scapari) pe Mircea Geoana, asta deoarece o buna parte din electorat este needucata si vede lucrurile in alb si negru.
    Acordul pe o formula nu este simplu, cu da si nu. Trebuie ca in acest acord sa se regaseasca interesele legitime ale tuturor categoriilor de cetateni. Sa existe intelegere, solutii si vointa politica, sa nu mai fiti nevoit sa scrieti pe blog ca alegatorii dvs. nu simt ca PSD se afla la guvernare. Nu poate fi cladit nimic stabil bazat pe situatii care ascund nedreptati despre care nu se vorbeste. Acesta este unul dintre motivele pentru care nu voi putea niciodata achiesa la impartirea aceasta arbitrara stanga-dreapta. Atata timp cat o categorie sociala este dezavantajata fata de cealalta putem vorbi de tensiuni mocnite si atat. Aceasta alianta social-liberala, conceptual vorbind, mi se pare cea mai buna solutie. Daca ea va functiona si practic asta e alta poveste. Va depinde de componentii ei, de faptul daca acestia vor constientiza ca nu pot face nimic fara cei care i-au ales. Multi nu inteleg si de aceea ii aducem pe unii la putere numai ca sa ne luptam sa ii dam jos ulterior si nu ajungem nicaieri.
    Ca si in turul intai, votul meu si al celor apropiati se va duce catre Mircea Geoana. Un lucru stiu sigur: nu imi va mai fi rusine cand il voi vedea pe presedinte la televizor, iar prima doamna va avea un rol de imagine pozitiv inspirand optimism, in loc de compasiune.

  9. 9 Alex decembrie 5, 2009 la 9:37 pm

    Nu votati voi cat fura ei!
    Manevra de gratie: Basescu isi va proclama victoria pe baza exit-pollurilor de la B1TV
    De asemenea, se poartă negocieri aprinse, în continuare, cu institutul CURS, pentru a face același lucru la TVR. CCSB, fiind al familiei Voiculescu, rezistă cu brio la presiuni, dar nu e clar ce jocuri va face INSOMAR-ul lui Vîntu, considerat marele trădător din tabăra Geoană. Dacă și acesta se prinde în horă, situația se complică dramatic. (Ca un banal exemplu, reamintim că, pe 19 noiembrie, cu 3 zile înaintea primului tur, un sondaj al CSOP comandat de B1TV îl dădea pe Băsescu la 37% și pe Geoană la 10 procente în urmă).

    http://www.inpolitics.ro/manevra-de-gratie-basescu-isi-va-proclama-victoria-pe-baza-exit-pollurilor-de-la-b1tv-art50892.aspx

  10. 10 raduta aristotel decembrie 5, 2009 la 10:20 pm

    Un om educat nu poate sa raspunda la grosonalii.Nu are in el obisnuinta ,dotarea de a raspunde urat,,,se opreste ganditor ,analizeaza, stie ce sa raspunda , dar isi spune, nu este bine sa jignesti.Suntem oameni avem puterea de a fi rationali. Numai impostori le stiu pe toate si se comporta ca atare si vai de ei cand trebuie sa dea adevaratul raspuns.

  11. 11 Lucas Alexiou decembrie 5, 2009 la 10:21 pm

    “Poate că cei care exprimă unele rezerve faţă de dl Geoană au dreptate. dar nu trebuie s-o facă prea încrâncenat. Confruntarea a fost, cred eu, edificatoare în ceea ce priveşte pericolul Băsescu. Dar – culmea! – nu atât prin Băsescu, cât prin cei din sală. În sală au fost două grupuri foarte deosebite. Dl Geoană a fost susţinut de oameni de bun-simţ, între care se aflau valori ale sportului şi culturii: Maia Morgenstern, Mircea Diacumu, Ilie Năstase… Grupul de susţinători al lui Băsescu a fost, de fapt, o haită. Nişte câini întărâtaţi, care lătrau întruna şi ameninţau că or să muşte. Haita asta era înnebunită la ideea că fiecare dintre cei care-o compuneau o să-şi piardă privilegiile. Pe de altă parte, între cei care strigau şi jigneau se aflau şi oameni bolnavi, precum Monica Macovei.
    Geoană e un om fin, nu-i putem cere să facă faţă unui client al cârciumilor, obişnuit cu disputele etilice. S-a prezentat cât se poate de bine. Nu mai discut despre faptul că Băsescu s-a folosit de informaţii date de serviciile secrete (arestarea lui Popa, care nu e sigură, ceea ce ar putea duce la bănuiala că totul a fost o mistificaţie; o şmecherie, ca şi jurământul lui Băsescu pe Biblie).
    Nu-mi plac patetismele, dar în aceste momente îmi sună în urechi un refren: “Doamne, ocroteşte-i pe români!”
    Dar pentru mine refrenul acesta are următorul înţeles: Doamne, ocroteşte-i pe români de propriile lor greşeli!”
    Geoana este mult prea fin pentru functia de presedinte al Romaniei.
    Mai ganditi-va, poate aveti o sansa la urmatoarele alegeri.
    In filmele americane personajul bun invinge intotdeauna.
    Necastigator, mai incearca.

  12. 12 Catalin Cindea decembrie 5, 2009 la 11:01 pm

    Multumesc pentru raspuns! Sper doar ca stiti ce proiect girati…

  13. 13 blogideologic decembrie 6, 2009 la 1:21 am

    @ Daniel
    Circulă acum o scrisoare deschisă pe Internet, semnată de unul Bogdan Drăghici, care îndeamnă să nu votăm Mircea Geoană, din cauza “caracterului soacrei” lui Mircea Geoană. Pentru Bogdan Drăghici n-are importanţă că Mircea Geoană s-a angajat să nu înceapă exploatarea aurului de la Roşia Montană, singura baricadă contra prăbuşirii monedei naţionale. Programul anunţat de Mircea Geoană, un program social-democrat şi liberal, mi se pare extrem de bine gândit, ce ar putea scoate România din criza economică. O ascultam la radio pe Tia Şerbănescu, entuziasta ziaristă comunistă a brigadierilor de pe Valea Jiului, cum aprecia că Mircea Geoană are numai “retorică”, în schimb Traian Băsescu ar avea un program consistent şi concret :-) Indiferent de rezultatul alegerilor, cred că trebuie iniţiat un program naţional pe blogosferă pentru lămurirea oamenilor prin popularizarea (îmi place cum spun spaniolii, “divulgarea”) ideilor de economie politică şi psihologie, o disciplină esenţială pentru înţelegerea unor detalii din funcţionarea economiei. Când eram student, popularizam studenţilor mai mici de la fizică, cartea “De la act la gândire”, a lui Henri Wallon. În treacăt fie spus, ideile novatoare expuse de Wallon sunt confirmate şi de studiile de brain scanning de acum. Spre surpriza mea, într-o dimineaţă a venit o echipă de securişti care m-a dus la o anchetă prelungită pe Calea Plevnei. Se rulau asupra mea tot felul de tipi, unii cumsecade, alţii siniştri. În final, am fost dus într-o cameră unde un tip foarte superior şi sofisticat m-a întrebat cum văd eu legătura dintre psihologie şi organizarea economică. Eu nu citisem nimic pe tema aceasta, şi i-am spus, sincer, că nu vedeam vreo legătură! Omul s-a convins că eram în totală neştiinţă pe tema aceea, şi m-au lăsat în pace. Acum, realizez că respectivul securist important nu putea să fi învăţat lucrurile acelea decât studiind în Occident! Acum, de ce erau ei aşa de porniţi pe mine ? La trei ani după mine, venea Valentin Ceauşescu, un tip normal ca inteligenţă, şi chiar de bun simţ. Ulterior, cu echipa de fotbal Steaua, a dovedit că avea reale calităţi de manager. Se temeau că acele noţiuni de psihologie vor ajunge la el ? Tipul care îşi organiza colegii, aflaţi ca vîrstă la doi ani după mine, a fost arestat de securitate şi dat afară din facultate ! Acela a fost “cazul Păsărin”, gestionat de Dan Marţian, una dintre “eminenţele cenuşii”, mereu şi mereu. Fostl deţinut politic Raul Volcinschi, şi el universitar, îi spunea “şarpele”. Acum mă gândesc ce navigaţie dificilă, –printre inamici politici şi “amici” politici care erau mai răi ca duşmanii–, în 1989 şi 1990, ca să salveze România ! Însă, repet, acum lucrurile cred că au intrat pe făgaş corect pentru România. Bineînţeles, dacă în ultimii cinci ani, patronul acestui blog ar fi fost şi preşedintele României, evoluţia spre bine ar fi fost accelerată. În ciuda tuturor adversităţilor, domnul Adrian Năstase este în mod real centrul de putere care decide evoluţia României!

  14. 15 leo decembrie 6, 2009 la 2:19 pm

    Domnule Adrian Năstase,
    trebuie că aveaţi ceva extrem de important de transmis dacă aţi ţinut să răspundeţi unicei postări a lui leo-baci de la precedenta rundă de „audienţe”, nu-i aşa?
    şi-atunci, de ce atâta… discreţie?!
    cum să vă spun eu?!… dacă ar fi să facem o diagramă BcG (evident, nu d-aia de marketeri de-ai lui diogene, ci una care să distingă în patru cadrane între personagii de Bună-credinţă şi Ghiolbani), am putea aborda eficienţa comunicării celor ce-aveaţi a puncta cam aşa:
    1.cam câţi dintre musafirii de bună-credinţă dotaţi cu o chiar peste medie „intuiţie feminină” dibace la dibuit sensuri rătăcite printre rânduri vor fi priceput cam la ce vă referiţi afirmând ceva de genul „OK, fetiţe şi băieţi, regulile şahului sunt stabilite nu de ieri de azi, de ce să vă mai explichez eu că-i evident că nu-s dispus la sacrificii de damă, indiferent câţi pioni, ori chiar piese grele ar fi să pierd, că nu e cazul să vă explic eu vouă, şahişti cu experienţă, că nu după cap se stabileşte culoarea nebunului şi nici nu-i alandala traseul de atac al calului?”, apelând la raţiune acolo unde spectrul iraţionalului zburdă în voie, şi nu întîmplător?! tocmai pentru că…
    2.cam câţi dintre musafirii ghiolbani, ca să nu spun mârlani, dotaţi cu spirit în flagrant contrast cu abisurile unor suflete ce nu se pot hrăni decât din invidii, din moloz provenit din demolările unora care, dacă tot nu se pricep la construit, atâta le-a rămas, din dezbinare şi estetică a urâtului, din atac nu la idei, ci la purtătorii de idei neconcordante cu ale lor se vor simţi şi vor reacţiona la fina bătaie a obrazului, încetând a se mai erija în vameşi ai cuibului în care nu prididesc a-şi prăvăli ouăle de bicisnici cuci, bicisnici pentru că nici măcar nu au decenţa de a-şi striga numele, falsând pe triluri ce lor le pare a-i face mai interesanţi – paregzamplă, ţâpurind cât îi ziulica de lungă pe ton castrato leo-leo-leo! , încetând să mai considere că vă aduc la nivelul lor abordând formule de genul „măi Adriane”, „ai făcut cutare şi mutare” şamd?
    3.cam câţi dintre musafirii, altfel oneşti, dar fără abilităţi în a se furişa în fracul altuia, privitori mai degrabă atraşi de aparenţele suprafeţei lacului în soare lucitor, decât de profunzimile adâncurilor acestuia, vor vedea altceva decât o tristă sarabandă de demisii ori, şi mai trist, retrageri în proprie carapace a celor pe care ar fi preferat să-i asculte, în loc să stea cu deştele-n urechi spre a se proteja de zgomotul infernal al unor profesionişti ai hărmălaiei?!
    4.cam câţi dintre mârlanii rasă pură, mici şi la minte, şi la suflet ce stuchesc ca mâţele şi atunci când le zice omul „zâua-bună!” vor fi întors măcar capul (lucru mai greu la hiene, nu-i aşa?!) auzindu-vă glăsuind?!
    nu ştiu dacă eu voi fi reuşit să mă fac mai bine înţeles de dvs, decât n-aţi reuşit dvs să vă faceţi înţeles de către cei cărora, de fapt, le-aţi răspuns într-un răspuns pentru carapacea lui leo, dar e suficient dacă veţi reţine esenţialul: chiar dacă frecvent asalturile adversarului se poartă frecvent în jurul damei, în fond, scopul şahului este, invariabil, izolarea şi, în final, matul. la rege, desigur… iar de pe puntea dintre avantajul material şi avantajul calitativ lesne se poate cădea în… eroare…

  15. 16 octaaa decembrie 6, 2009 la 2:37 pm

    Se pare ca (desi personal ma asteptam de mult la asta) basescu va pierde :)

    Spuneati ca tara are nevoie de Geoana, Antonescu si Johannis.
    Eu imi doresc sa renuntati la modestie si(desi nu imi permit), totusi va indemn sa “avem nevoie” si de dumneavostra.

  16. 17 leo decembrie 6, 2009 la 8:15 pm

    PS
    de pe acum e evident: dacă nu reuşesc ei să fure cât am votat noi, de dictatură tocmai am scăpat. să vă văd cum ne scăpaţi de criză. că eu voi intra, evident, în opoziţia blogului, dacă titularul intră la putere. deh, nobleţea de cârcotaş cu botă obligă… :lol:
    dacă nu, nu.

  17. 18 Aya decembrie 7, 2009 la 1:30 am

    @

    Leo

    Just to chip in:

    Adrian Nastase va fi la putere in sens de “to admit” (a recunoaste) nicidecum de “to access” (a incuviinta).
    Ca atare, banuiesc ca pozitia ta asumata va avea sensul de “active elaborated” (eficient elaborata) nicidecum de “hard line” (inflexibila).

  18. 19 Aya decembrie 7, 2009 la 4:57 am

    @

    Leo

    SAHUL, METAFORICUL “TU, NICHITA” SI TAINA SPLENDORII NUFERILOR

    (Replic la mesajul tau din decembrie 6, 2009 la 2:19 pm adresat lui Adrian Nastase, cu ferma credinta ca lipsa de reactie ar insemna nesabuinta)

    1. SAHUL

    La jocul de sah, rolurile sunt clar stabilite. Exista jucatori, piese pe tabla de sah si chibitzi.

    Poate nu detii informatia: Adrian Nastase este un foarte bun JUCATOR de sah.
    Exceptand situatiile neinteresante in context, specifice vreunui horror penibil (de tipul celor care, mie, de exemplu, imi provoaca rasul) piesele de pe tabla de sah nu sunt su nici nu pot deveni jucatori, ca atare. Regele nu face exceptie de la regula (mai clar, nici macar regele de pe tabla de sah nu este si nu poate deveni jucator).

    La fel, indiferent de ambitiile secrete, chibitii nu devin vreodata jucatori adevarati- chiar daca, uneori, absentza de scurta durata a jucatorilor le-ar putea crea respectiva iluzie, prin aceea ca isi iau, cu de la sine putere, ingaduita de a se apropia, mai mult decat cere cutuma, de tabla bicolora impartita in 64 de patrate cu suprafeţe egale si, desigur, de piesele de sah.

    Atacul la dama este, in general, sortit esecului.
    Un mare jucator stie ca trebuie sa apare regina. Care, prin insasi regula nelimitarii miscarilor, este nu doar lesne de aparat (pentru un bun jucator, se intelege)- dar si esentialul mijloc de atac si contra-atac, in egala masura puternic si imprevizibil (a spune ca miscarile sahistilor sunt previzibile este o naivitate, ca sa folosesc un eufemism; se poate incerca anticiparea lor, sub rezerva probabilitatii- dar a considera ca pot fi cunoscute viitoarele miscari ale adversarului, chiar daca acestuia i se “ofera” piese de sacrificiu, inseamna a-i subestima atat curajul cat si tipul de strategie de “autoconservare”; in general, subestimarea fortei si inteligentei adversarului inseamna o atitudine paguboasa pentru cel care o adopta).

    Un bun jucator nu va sacrifica regina in favoarea altor piese mizand pe faptul ca ar putea-o recupera prin promovare- improbabila avansare cu un pion pana la ultima linie accesibila (a opta pentru alb- prima pentru negru).
    Altfel spus, un bun jucator nu va da regina mizand pe un pion.
    Cine crede altfel, sigur cade in eroare, pentru a te parafraza.

    A propos de nebun: indiferent de culoarea pieselor sale, un jucator are un nebun de alb si un nebun de negru. Cel care reuseste sa conserve o pereche de nebuni dispune de o arma strategica, in sensul posibilitatii de a face mai multe schimburi de piese in vederea unui rezultat final avantajos.
    Ar mai fi de amintit ca, din punct de vedere al valorii de schimb, nebunul echivaleaza cu trei pioni.

    2. ADRESABILITATE SI RESPECT: “TU, NICHITA” sau “TU, DOAMNE”

    Faptul ca unii i se adreseaza pe blog lui Adrian Nastase la persoana a doua singular nu exclude- dimpotriva, te asigur!- nici iubirea, nici statornicia si nici respectul; in mod egal, te asigur ca nu le presupune defel conventionalismul searbad al adresabilitatii la persoana a doua plural.

    O alegorie de mare expresivitate, in acest sens, este o intamplare cu Nichita, descrisa de cel mai valoros dintre optzecisti. Citez:

    “Cand am stat prima data fata-n fata cu Nichita Stanescu (ma simteam de parca as fi stat la masa cu Eminescu sau cu Baudelaire) eram la restaurantul Uniunii Scriitorilor cu prietenul meu Traian T. Cosovei. Am fost atunci atat de intimidat de ochii albastri, foarte departati, ai lui Nichita, incat vreo jumatate de ora n-am putut scoate o vorba, lucru pe care el l-a luat drept o tacere ostila.

    “Batrane, gata!” mi-a spus pana la urma. “Ai dreptate, sunt cel mai prost poet din lume. Dar hai sa stam de vorba, totusi, si sa ciocnim un pahar ca doi prieteni.” “Dar dimpotriva”, i-am raspuns, “am tacut fiindca va respect prea mult…” “Haide, lasa-l pe va si pe dumneavoastra. Zi-mi tu, batrane!” “Iertati-ma, dar nu pot…”
    Nichita s-a uitat la mine mai atent. “Asculta, tu esti credincios?” “Da, bineinteles.” “Si te rogi cateodata lui Dumnezeu?” “Da, uneori.” “Si cum ii spui lui Dumnezeu cand te rogi, Tu, Doamne, sau Dumneavoastra, Doamne?” “Tu”, i-am raspuns zambind, pentru ca mi-am dat seama brusc ce vroia sa spuna. “Si-atunci, daca lui Dumnezeu ii spui tu, mie de ce-mi zici dumneavoastra? Hai, batrane, zi-mi Nichita, si sa fim sanatosi…”

    De-atunci, in putinele momente in care ne-am mai vazut, m-am straduit sa-i spun pe nume: tu, Nichita.”

    3. “NU STII CA NUMA-N LACURI CU NOROI PE FUND CRESC NUFERI?”

    Citez din postarea ta:”cam câţi dintre musafirii, altfel oneşti, dar fără abilităţi în a se furişa în fracul altuia, privitori mai degrabă atraşi de aparenţele suprafeţei lacului în soare lucitor, decât de profunzimile adâncurilor acestuia, vor vedea altceva decât o tristă sarabandă de demisii ori, şi mai trist, retrageri în proprie carapace(…)”.

    Viata unui lac este indisolubil legata de ceea ce exista, se misca, se tulbura uneori, in profunzimile lui.

    A cere (sub amenintarea penalizarii- sau nu) proprietarului unui lac sa sacrifice ceea ce se afla in adancul acestuia- deci chiar viata- doar pentru ca niste privitori, interesati strict de luciul apei, sunt deranjati de firestile tulburari ale profunzimilor, inseamna, in functie de solicitant, naivitate sau rea credinta.

    Indiferent de categoria careia ii apartine solicitantul, daca proprietarul ar comite greseala de a da curs vatamatoarei cereri, ar ucide lacul transformandu-l intr-o stearpa balta mai adanca (in plus, daca ar draga noroiul de pe fund, ar ucide si nuferii care impodobesc “suprafata lacului in soare lucitor”).

  19. 20 Aya decembrie 7, 2009 la 5:14 am

    @

    octaaa

    Cum adica, nu iti permiti sa ii adresezi unui om politic de care STII ca ai- ca avem- nevoie, nu indemnul, dar solicitarea de a se implica direct in problemele publice importante?
    Este chiar obligatoriu sa ii ceri sa faca acest lucru.

    Spre norocul general, Adrian Nastase este totdeauna implicat activ in viata politica si sociala.
    Inteleg, insa, nuanta specifica mesajului tau si iti sustin ideea.
    Si eu cred ca Adrian Nastase trebuie sa faca parte din viitorul guvern.

  20. 21 leo decembrie 7, 2009 la 11:00 am

    @ Aya
    ce să-ţi spun? sper ca Adrian Năstase să fi înţeles esenţele a ceea ce spuneam. în alt context, poate ar fi contat pentru mine că, luate separat, ai interpretat fix pe dos absolut toate faţetele abordate de tine ale spuselor mele… trecând peste faptul că, evident şi pentru chibiţi, nu eşti un cunoscător al şahului aşa ca ANeul, am să mă opresc asupra unei elementare nuanţe evidente şi pentru un daltonist: poate că totuşi, între „tu, Adriane” şi „măi Adriane” e ceva cale; cel puţin pe-aici, pe la talpa ţării…
    dar, cum spuneam, poate că ar fi contat undeva, cândva…
    SĂ TRĂIŢI BINE!

  21. 22 Aya decembrie 8, 2009 la 2:31 am

    @

    Leo

    Am adus in pozitie fireasca lucrurile si le-am expus ca atare- tu voisesi, neaparat, sa prezinti o fotografie miscata. Asta a fost tot, in esenta.

    Nu e bine sa subestimezi cunostintele cuiva (ca sa parafrazez o expresie a lui Napoleon)- nici macar in materie de sah. Unde, intre noi fie spus, doar cativa pot fi siguri ca stiu ceva in plus fata de elementar.

    Nu e bine nici sa subestimezi capacitatea cuiva de a sesiza sugestiile derivand din folosirea unei anumite nuante- ocolind-o pe cealalta.
    Dupa cum nu e bine sa fii incorect cu tine insuti, dand impresia ca ai uitat ca nici abia treziti din somn dupa multe nopti nedormite unii dintre noi nu pot confunda nuantele.

    Ca ar fi contat (ar conta sau chiar conteaza)- sau nu- este o problema care te priveste strict personal. Intalnind si cunoscand multi oameni, daca m-ar fi impresionat astfel de lucruri, demult as fi facut infarct.
    Cu cateva exceptii notabile (una dintre acestea fiind ANul) inca din adolescenta i-am tratat pe toti cu puternica rezerva a disponibilitatii anticipate a reciprocei negative, in ceea ce ma priveste (la faptul ca ar fi putut conta, ma refer).
    Unul dintre principiile in care am fost educata (derivand din cel al libertatii- valoarea mea fundamentala) s-ar putea traduce, in context, mai detaliat prin (reproduc o parte a spuselor mamei si a altcuiva, care m-a educat):
    “Cu foarte rare exceptii pe care le vei simti ca atare, trateaza-i pe toti ceilalti sub rezerva posibililor furnizori de regrete, de care nu ai nevoie-ca atare, trebuie sa fii oricand gata de separare. Cand apare fie si parerea ca s-ar dori induiosarea ta sau gracilizarea ta sentimentala, ia imediat distanta. In felul acesta, nu vei avea regrete. Vei uita imediat totul. Apoi, vei uita pana si ca ai fi putut avea regrete”.
    In plus: de cand ma stiu am fost invatata ca induiosarea e o forma a ridicolului. Tot de atunci am adanc sadita in mine oroarea de ridicol.

    Parca ti-am spus ca am avut parte de o educatie cu totul speciala (nu la instruire ma refer acum- din aceasta perspectiva, sigur nu voi fi fiind singura riguros cultivata inca de la varsta cand alte fetite doar leagana papusi) – motiv pentru care nici nu ma incadrez in “scheme psihologice”.

    Legat de final:
    Leo, si in domeniul previzibilului exista cai diverse, nuante, subtilitati.
    Dintre toate caile posibile, tu ai ales acum sa fii dezamagitor de previzibil.

    Incearca, in continuare, ca, in tot ceea ce vei face- sau nu vei face- sa fii, cel putin, de un previzibil mai elevat, pentru a nu ajunge in situatia de a fi o neplacuta surpriza.

  22. 23 Aya decembrie 8, 2009 la 3:11 am

    @

    Leo

    Uitasem sa iti subliniez: nu este bine sa confunzi, fie si metaforic, jucatorul de sah cu o piesa de pe tabla de sah.

    Cel caruia i te-ai adresat, incercand sa ii prezinti fotografia miscata ca fiind realitatea (motiv pentru care am intervenit pentru a readuce imaginea in pozitie fireasca) este Maestrul, Jucatorul- nicidecum greoiul si neputinciosul rege de pe tabla de sah.

    Ceea ce se pare ca NU ai inteles (sau, pot admite, la limita, ca ai incercat o constructie neinspirata prin glisarea planurilor) este ca JUCATORUL (pe care il cunoastem) nu este totuna cu inertul rege de pe tabla de sah.
    Nu am repetat intamplator. Nu voi spune de ce.

    (In textul tau spuneai ca, in pofida faptului ca atacul se da in jurul reginei, tinta este, de fapt, regele; intrucat modul tau de a personifica p[iesa in jurul careia se da atacul era transparent, iti spun tot transparent ca mai ramane sa vedem cine ar putea fi regele!).

    Acesta este motivul pentru care incepusem prin a-ti vorbi despre cele trei categorii: jucator, piesele de pe tabla de sah si chibitii, cu specificarea ca nici piesele, nici macar chibitii nu se pot trasforma in jucatori.

    Am banuit, atunci, ca nu trebuia sa detaliez faptul ca nici jucatorul nu se va transforma vreodata in piesa pe tabla de sah, oricare ar fi aceea- si, iti garantez, nici in chibit.

  23. 24 diaspora decembrie 10, 2009 la 9:15 pm

    Toti ati gresit incepand cu 1989,sa nu va credeti prea curati vis-a-vis de PDL.Atata ura ,atata preostie,acuzatii de doi lei cand aveti facultati si alte studii,macar Basescu nu-i decat un marinar de aia l-au votat asa de multi,de greata care i-a apucat de tot politicul romanesc ca nu era o alta varianta.Nu vreau sa aud de PSD de hotul de Mazare,Patriciu,Vantu si o spun asta de la 4000 de km.Va urmaresc pe toti mai mult ca atunci cand eram in tara ca nu a mai ramas nimic nevandut,in scurt timp Romania va intra in lumea a treia.Faceti ceva din dragoste de tara ,ceva neconditionat,s-a saturat omul de mahalaua parlamentara,vedeti-va fiecare barna din ochiul vostru,faceti ceva care sa se vada siu explicati pe intelesul romanului simplu de unde are Romania atatia miuliardari in asa un timp de scurt?De ce promiteti lucruri pe care nu le realizati niciodata?Da PSD-ul pe care eu l-am votat de doua ori ce a facut timp de zece ani?
    M-au mintit si m-au dezamagit,nu-i mai vreau niciodata.In scurt timp orice roman va va spune ca s-a saturat de promisiunile din preajma alegerilor.Si sa stiti ca romanul simplu nu-l mai cumparati cu vorbe mestesugite…cat despre frauda asa zisa,in loc sa fi baut camioanele de sampanie promise de GIGI Becali inainte de termen trebuia sa stati acolo la numarat de voturi.Imi pare rau de Becali ca mi-era simpatic dar s-a vandut si el.Doresc mult ca tara mea sa fie prospera,ca romanii sa aiba de toate si sa se intoarca acasa de prin lume ca numai cel plecat cunoaste dorul de tara care il roade ca un cancer.Eu sunt mandru ca sunt roman dar de data asta ce s-a intamplat la alegeri se vede urat de afara.Erusinos cum va certati care pentru care,doamna Sandru vorbea ca o tata la piata,etcOameni buni aveti un pic de respect unii fata de ceilalti,e vorba de o tara totusi.Ma simt teribil de jignit si ma intreb cum au ajuns toti oamenii aia sa ne conduca tara?


Lasă un răspuns

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s






Arhiva

Comentarii Recente

ZOE, fii barbata ! on Destul!
doinamanea on Destul!
George Ban on Vreti sa cititi adevarata pove…
centru on Destul!
dorucoarna on Vreti sa cititi adevarata pove…

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 4,371 other followers