Mult a fost, putin a mai ramas. Cinci ani de scandal si de actiuni negative se apropie de final. Si, ca orice regim dominat de ura si de mizerii, finalul nu poate fi decat plin de convulsii. Cine isi poate imagina ca Traian Basescu poate pierde frumos? Cine si-l poate imagina comportandu-se ca un presedinte adevarat si punand mai presus de proprii nervi interesul public? Eu nu. Multumirea ca regimul – dupa propria declaratie – Basescu se apropie de final nu poate fi umbrita decat de intarzierea acestui moment cu 5 ani. Pentru binele Romaniei, poate ca ar fi trebuit ca acesti ultimi cinci ani sa ne fie cunoscuti doar prin intermediul unui roman distopic. Multe din lucrurile intamplate in politica acestei tari sunt demne numai de o astfel de scriitura. Insa ultimele zile ale acestei campanii electorale nu vor fi dedicate subordonarii justitiei fata de familia Basescu si apropiatii sau fata de imbogatirea meteorica a clanului portocaliu. Ultimele zile ale acestei campanii vor consfinti faptul ca romanii voteaza pentru solutii pozitive la problemele lor. Iar problemele romanilor din acest moment nu pot fi confiscate de Traian Basescu. Nimeni nu poate sa convinga romanii ca mai importanta decat propria lor supravietuire economica este o masacrare “pe genunchi” a institutiei principale a democratiei.
Mircea Geoana a reusit, in aceasta campanie, un lucru deosebit. A strans in jurul sau partidul, cu toate parerile si optiunile distincte, cu interesele uneori divergente ale celor care il compun. Si a derulat o campanie pozitiva, plina de idei si proiecte constructive. A muncit mult, a mers in tara, a adunat peste 3 milioane de oameni in jurul sau. Acum 5 ani, il avertizam pe Traian Basescu sa tina cont ca exista “doua Romanii” si sa nu le separe si mai mult. Acum, Mircea Geoana indeamna la crearea unei singure Romanii. Una in care politicienii inteleg interesul public si in care disputele de idei si de doctrine nu actioneaza impotriva oamenilor. O singura Romanie este un deziderat remarcabil, pe care il salut si il sustin.
Finalul campaniei a adus un gest intelept si din partea lui Crin Antonescu. Un lider politic de mare perspectiva, acesta s-a diferentiat major de cei care il comparau cu Traian Basescu prin gesturile sale de o maturitate extraordinara. Consecvent cu el insusi si cu proiectul sau, ofera azi liberalilor un model de politician “altfel”, pe care si noi trebuie sa il luam in considerare. Salut sustinerea pe care Crin Antonescu o da candidatului nostru, pornind de la ideea unei guvernari responsabile avand ca prim ministru pe Klaus Iohannis, si o consider miscarea decisiva a acestei campanii.
In aceste zile, s-a mai intamplat un lucru pozitiv: Dacian Ciolos a fost nominalizat pentru pozitia de comisar pentru agricultura. O functie foarte importanta, pentru o tara care incepe sa fie respectata in Europa. Poate ca si eu am fost sceptic in legatura cu succesul acestei candidaturi, la fel ca multi altii. Nu ascund asta. Dar victoria sa este remarcabila si trebuie apreciata. Este un semnal pentru anii care vor veni si in care trebuie sa vorbim mai ales despre succese adevarate.
Acestea sunt semnalele pozitive pe care trebuie sa le comentam. Ele ne pot da optimism pentru viitor. Deschiderea unui pasaj rutier important (chiar daca e finalizat de aversarii nostri politici), obtinerea unui comisariat bun pentru tara, crearea premizelor sa avem guvern si buget pana la Craciun, finalizarea in Parlament a unor legi bune, mobilizarea la vot a oamenilor din Bucuresti si din marile orase – toate acestea sunt semne de optimism si motive de incredere.
Nu vreau sa comentez partile negative din aceste zile. Ma cunoasteti. Am militat mereu pentru proiecte si solutii de guvernare si nu am acceptat niciodata campania murdara. Pentru mine, aceste mizerii vor fi depasite. Sunt suficienti 5 ani in care am avut biletele, acuzatii, minciuni, injuraturi, jigniri si multe altele. Avem nevoie ca presedintele sa fie un model si sa dea energie pozitiva tarii, nu ura si incrancenare.
Saptamana viitoare va fi una grea. PSD trebuie sa-si mentina turatia din primul tur si sa obtina cel putin acelasi scor. Cei din PSD stiu ca se poate chiar mai mult, ca exista judete in care poate exista mobilizare mai mare si ca scorul lui Mircea Geoana poate fi imbunatatit (nu le nominalizez – colegii mei le stiu mai bine). Avand alaturi un sprijin din partea candidatului PNL care a obtinut un rezultat istoric, dar si pe cei care au intrat in aceasta cursa electorala impotriva lui Traian Basescu, eu cred ca victoria lui Mircea Geoana (si a noastra) este aproape.
Mircea Geoana a iesit pe primul loc in multe judete, in tara: in Hunedoara familiei Ridzi, in Gorj, in Mehedinti, in Dolj, in Valcea, in Olt, in Arges, in Teleorman, in Dambovita, in Giurgiu, in Sectorul 5, in Calarasi si Ialomita, in Buzau, Braila, Vrancea, in Galati, in Bacau, in Vaslui, Iasi, Neamt si Botosani. Fata de europaralamentare, este o crestere. Si, cu siguranta, as vrea sa vedem in turul doi o crestere fata de scorul obtinut de mine acum 5 ani.
Miza acestor alegeri depaseste contextul politic si economic actual. Ea reprezinta sansa noastra de a demonstra ca am invatat ce poata sa faca lipsa bunului-simt in contact cu puterea politica. Aceasta lectie, odata invatata, nu ar trebui sa fie uitata pentru cateva generatii. Nu ne mai putem permite asa ceva. Cadoul nostru de Mos Nicolae trebuie sa fie indepartarea de modelul prezidential pus la punct de un alt Nicolae.
Domnule Nastase,
Nu am putut sa dorm bine, am avut cosmaruri.
Se facea ca Basescu era licentiat in medicina cu specializarea medicina legala.
Slava Domnului ca a fost doar un vis!
http://theodora0303.wordpress.com/2009/11/28/basescu-intre-stomatologie-chirurgie-estetica-si-medicina-legala/
Cu deosebit respect
AMR – 7 zile
Titlul ăsta este chiar de un optimism anticipat şi excesiv. Păi, chiar dacă va cădea Traian Băsescu, mai sunt atâtea de făcut, un program imens!, pentru redresarea ţării.
Da cu exceptia temerilor pe care noi le-am avut in privinta lui Ciolos contrar jocului lui Basescu pe o singura carte , aveti, avem si nu avem in acelasi timp , toti,dreptate!
Se poate cistiga si cind mergi pe o singura carte! Deci cistigoator pentru Romania a fost cartea lui Basescu,un adevar pe care l-ati ocolit abil,dar vorba romanului intelept , cu o floare nu se face primavara, decit daca stai in Primaveri!
Cel mai interesant lucru de aici e ideea romanului distopic. Toti acesti cinci ani am avut senzatia ca traiesc un roman absurd sau o piesa de Ionescu – de la suvoiul de cuvinte stereotipice si fara intersectie cu realitatea al lui Boc, pana la povesteaa filmuletul de acum, care arata ca unuii refuza sa vada ce e in fata ochilor si pe deasupra li se mai confrima si de martori oculari. Nu cred ca exista o societate adusa , din senin, mai aproape de delir. Din pacate evenimentele sunt mult prea aproape, dar toata povestea ofera un caz ce se preteaza excelent pentru studiul patologiei stiintifice. Mi-as dori sa existe cineva care sa se aplece cu acribie stiintifica asupra fenomenului basescu, un institut paralel celui de studiu al comunismului. Insa stiu ca nu se poate. E foarte dureros pentru o societate, sau macar pentru foarte multi indivizi, sa admita cat de mult au participat la micimea unui om, sa isi admita statutul de fraierit sau acolit, prostia sau venalitatea, rinocerizarea sau calculul meschin.
Molima Dârdală
(simptome, tratament}
Debut spontan, cu foarte mare greaţă,
De cum îl receptezi în plină dimineaţă.
Stai bine cu prostata; ai vrea să urinezi
Pe tot ce face el, ce spune; să mă crezi.
Nu sesizezi temperatura foarte mare,
de l-ai vedea ciupit de viermi la soare.
Vezi negru-n faţă şi eşti foarte trist
Că eşti condus d-un cripto- comunist.
N-ai chef, şi poftă de mâncare nici atât,
Gândind cât e de mizerabil; îţi stă în gât.
Vomiţi tot ce-ai halit, de câte ori apare,
Lansând cu iz electoral, vreo preocupare.
Loveşte fără milă în faţă…un COPIL !!!
Cumplită spurcăciune, adesea e senil.
Mai nou, se erijează în mare candidat;
Respins de toată plebea, ca ultimul căcat
————————————————-.
Există doar un singur leac pentru spurcatul;
Băsescu şi cu toţi ai tăi duceţi-vă la necuratul !
Dle Nastase,
si eu m-am trezit in aceasta dimineata cu o stare de spirit asemanatoare celei pe care o revelati si dvs in postarea de mai sus.
In orasul in care traiesc,dimineata,desi picloasa,promitea,pe mai tarziu,senin si speranta.Dupa zile incarcate de ura si urat,un strop de relaxare parea ca-i tot ce astept de la aceasta zi de sambata.
Ei bine,nu!La primul “click”de telecomanda,filmuletul cu “pumnul prezidential”mi-a invadat din nou casa,agresiv si excesiv.
Am vazut si eu filmul de o mie de ori.Ca un om liber,intelectual si cu mintea acasa ce sunt,am si eu o certitudine si mai multe dubii.Pe care nu le discut aici.Ma enerveaza,insa,cinismul cu care doua televiziuni continua,este deja a treia zi,sa dea pumni in gura unui minor si unei familiii.Am vazut,inclusiv aici,indignati,oripilati,scandalizati de gestul presedintelui,pe buna dreptate.Nu-i vad acum,cand un minor si mama lui sunt agresati si ignobil folositi in lupta politica.Nu vad mamele,nu vad femeile care l-au pus la zid pe presedinte,auzind acum strigatul disperat al unei mame care cere sa-i fie lasata familia in pace.
Si uite cum s-a dus naibii starea de bine si de speranta cu care mi-am inceput aceasta sambata!
PS:Dle Nastase,este greu sa vorbiti de viitor,liniste si speranta in timp ce sustinatorii dlui Geoana,proprietari de televiziuni si ziare,baga la greu lemne pe focul manipularii si dezbinarii nationale.Pentru mine,cel vinovat de a-mi fi ruinat aceasta dimineata,este…Mircea Geoana.Si inca nu a aparut Traian Basescu…
Domnule Nastase…ma uitam ieri cu cat cinism sustinea d-l Stolojan ca filmuletul cu pumnul este o facatura….El care in 2004 afirma ca niciodata nu s-ar alia cu un om fara caracter cum e Basescu…Cum se poate schimba un om, atat de radical intr-un timp atat de scurt?Ce vad acesti oameni in acest individ ,pe care il sustin cu atat inflacarare?Sincer…nu pot sa-i inteleg…Stiti de ce imi pare cel mai rau?Ca tara asta a pierdut 5 ani ,ca efortul d-voastra din cei 4 ani a fost facut praf de catre acest individ…Pacat!Multa bafta Domnule Adrian Nastase,si sa reveniti cat mai curand acolo unde va e locul,pentru ca tara are nevoie de dumneavoastra.
La Botosani, ati recastigat electorarul numai pentruca ati scapat de fostul lider, Contac.
Acesta, Contac, dupa eliminarea din PSD, si-a declarat sprijinul pentru Basescu. L-a sprijinit, l-a sprijinit, pana l-a terminat.
Dupa cum vedeti, domnule Nastase, succesul sau insuccesul depinde si de oamenii din teritoriu, nu numai de liderii nationali.
Actualul presedinte PSD Botosani, Marcu, nu este un geniu, dar este infinit mai bun decat Contac. O mai aveti si pe Doina Dretcanu o buna organizatoare. Din nefericire, l-ati pastrat pe amicul dv. securistul Darie.
AMR 7…..Aceste 7 zile vor fi cat un mandat de 5 ani al celui care a tinut tara intr-un scandal perpetuu ,o imensa eroare a istoriei…Astept cu nerabdare sa vad cum acest individ isi aduna papusile gonflabile pe care le-a folosit 5 ani,si dispare de pe scena politicii romanesti…De ce nu e maine 6 decembrie…? S-auzim de bine !
Pentru ca im ie teama ca dupa ce pierde alegerile va invoca motive sa nu plece pe mare, am pus mana de la mana si ii oferim nava necesara. Vant in pupa basescule,
Basescule, Jos Labele de pe Bogdan si Mama Sa !
Prins cu tot neamul pisicesc in sac (nu doar cu o mata amarata) si filmat in timp ca aplica convingator politic un pumn electoral in plina figura unui copil, chiombu’ a schimbat brusc de drum .
Pentru a escamota, eventual a stinge, scandalul imens generat de gestul sau incalificabil si-a adus aminte ca temerile, frustrarile, grijile si neimplinirile romanilor nu constau musai in numarul camerelor parlamentului Romaniei sau in cantitatea de chiriasi gazduiti, ci in preocuparea majora si aproape obsesiva a acestora fata de traiul de o zi pe alta, la care am ajuns dupa cinci ani de mandat basescian.
Si asta dupa ce tema centrala a campaniei sale electorale a constat in stigmatizarea unor dusmani personali pe care i-a inzestrat cu puteri supranaturale si apoi i-a varat pe un scenariu “sifi” de sorginte securisto-comunista intr-o imensa teorie a conspiratiei menita sa subjuge definitiv si irevocabil usoara bruma de libertate de care se mai bucura boboru’.
In timp ce Mircea Geoana, in tot timpul campaniei, a vorbit alegatorilor despre programe economice si sociale cu aplicare pragmatica in efortul de a scoate tara din haosul in care ne-a adus dementul chiomb, acesta, inarmat ad-hoc cu fel si fel de armament medieval, sabii, ghioage, sulite etc. daruit de sustinatorii sai trepanati, adepti ai exilarii adversarilor politici ai uratului, pe diferite maluri ale batranului Danubiu, a gasit de cuvinta sa fluture martial deasupra capului panoplia susamintita si sa ameninte adversarii imaginari fie cu luarea capului, fie, in cel mai fericit caz, cu deportarea, aducandu-le tot timpul aminte ca “de ce le este frica, nu vor scapa!”.
Campania dusa de Mircea Geoana, dublata de intelepciunea politica a liberalilor si a celorlalte forte politice responsabile din tara si-a gasit materializarea in proiectul Iohannis, menit sa aduca normalitatea si unitatea intr-o tara devastata de politica de ura si dezbinare nationala dusa de un derbedeu tiranocrat si mai nou molestator de minori.
Aerele martiale emise de chiomb au imbacsit o atmosfera deja profund viciata si au lasat in urma lor un iz puturos-sulfuros specific tuturor emanatiilor gazoase lansate pana acum de Cacacila Voda.
Asa ca “animalul politic” s-a decis sa schimbe placa si dupa ce initial ne-a anuntat ca asteapta un e-mail de la americani sau frantuzi prin care sa i se notifice terminarea crizei, deoarece el nu stie ce masuri ar putea fi luate, acum se da la Geoana cu insinuante muscaturi de cur, pe motiv ca acesta ar fugi de confruntari direct-televizate pe teme economice cu el.
De tot rasu’-plansu’ ! Nemaipunand la socoteala ca poate, in felul acesta, toata suflarea romaneasca ar uita de incidentul reprobabil pe care l-a vazut deja o lume intreaga.
Eu, in locul lui Mircea Geoana, de aceasta data chiar ca as evita in scarba orice alaturare, fie si intr-un platou de televiziune, cu aceasta scarnavie, capabila sa loveasca un minor si apoi sa minta cu nerusinare, dupa ce cu trei ore mai inainte cauta disperat “justificari” live pentru pumnul dat unui copil.
Ceea ce este cu adevarat tragic in aceasta afacere, nu este pumnul dat atunci, ci efectele acestuia dupa cinci ani de zile, efecte aplicate unei femei simple, mama a unui copil care a avut nesansa sa-i stea in cale bestiei.
Atat mama cat si copilul au fost supusi unor presiuni si amenintari de neimaginat, caracteristice Inchizitiei, Gestapoului sau Securitatii numai pentru a nu spune adevarul si a-i salva curul cacat acestui avorton caruia “desi nu i-a placut, mai vrea o data!”.
Au ajuns saracii oameni sa se roage cu lacrimi in ochi si cu groaza in suflet sa nu mai fie solicitati sa spuna adevarul si sa retracteze ceea ce au declarat deja, de frica chiombului si a haitei sale de sacali portocalii.
Inadmisibil in Romania europeana a sfarsitului de an 2009!
Aceasta situatie trebuie sa inceteze pe 6 decembrie, iar acest psihopat sa se duca dracului si sa ne lase in pace!
Apreciez faptul că postura defensivă a preşedintelui, după episodul “pumnul în figură”, este trecătoare. Nu va trece mult (poate chiar din acest week-end) şi din colecţia personală de suveniruri va apărea un filmuleţ, o stenogramă, ceva…orice. Şi asta pentru că nu se poate abţine de la rolul de cruciat aflat într-o permanentă luptă cu păgânii (deghizaţi în moguli sau emanaţi din sistemul ticăloşit). Ştie domnia sa că memoria colectivă a românilor este de scurtă durată. Şi mai ştie şi că acest lucru îl avantajează. Rămâne de văzut, câte cartuşe mai sunt de tras pe ţeava acestei campanii electorale…
Buna ziua, ma bucur sa vad ca ati scris aceste randuri.
Ati muncit foarte mult in aceasta campanie prezidentiala a PSD, v-ati implicat, ati batut tara in lung si in lat pentru Mircea Geoana si este bine sa se stie aceste lucruri.
Prin fapte, Dvs. ati aratat ca sunteti un om loial si ca nu parasiti barca la greu.
Sa speram ca romanii vor fi intelepti si vor sti sa aleaga in 2009 normalitatea in locul galcevei, diplomatia in locul mitocaniei, profesionalismul in locul incompetentei.
Cu respect,
CU
@offtopic (sau flash forward
)
Are dreptate Badea ca fanatismul portocaliu induce ura…
Este evident ca, in lipsa de idei, cu imaginea facuta tandari, Basescu va pedala pe contributia sa la nominalizarea lui Ciolos si pe “reforma statului” referindu-se la potlogaria cu referendumul. Cred ca domnul Geoana trebuie sa aiba un proiect propriu, dar real, de modernizare a statului care sa fie opozabil ineptiilor lui Basescu. Prima tema ar fi un set de masuri care sa faca imposibila ajungerea in functia de presedinte a unor psihopati. Chiar sa dovedeasca ca acest set de masuri face imposibila ajungerea lui, ca nou presedinte, in situatia de a face excesele lui Basescu. Ma gandesc la intarirea rolului CSM in Justitie, structura acestuia si limitarea puterilor presedintelui. Ma gandesc la intarirea controlului civil (real) asupra structurilor informative, control care nu mai exista nici formal.
Ca la matematica, este o conditie necesara, dar nu si suficienta. Oricum, e cel mai important pas.
AMR – 7 zile
, singura constatare pe care o va mai face Base dupa anuntarea rezultatelor de 65% in favoarea lui Geoana va fi: AFARA PLAUA !
Cu ce Viteza l-a Lovit Bogdan cu Falca in Pumn pe Chiomb?
De la Funeriu citire:
Cum care Funeriu? Cela propus de chiomb pentru Ministerul Invatamantului si respins de comisia parlamentara, cela ce nu scapa un prilej pentru a ne spune ce mare om de stiinta este si cum pixul lui a lucrat pentru un laureat al Premiului Nobel. Ei bine, acest portocaliu de-a dreptul imbecil (sau care ne crede pe noi imbecili) numa’ ce-a descalecat la Realitatea TV cu cea mai inepta argumentatie ce se vrea suprema in calificarea filmarii respective drept o facatura ordinara.
Conform argumentatiei sale, bazate pe calculul vitezei pumnului prezidential, chiombu’ nu ar fi putut sa-l loveasca pe copil, deoarece viteza determinata de marele savant, depaseste viteza maxim admisa in meciurile de box ale marilor campioni, deci exclus un eventual atac prezidential la falca pustiului. Multumindu-se cu aceasta explicatie savanta, ilustrul purtator de pixuri aducatoare de Premiu Nobel, se opreste brusc si nu mai comenteaza argumentativ ceea ce a vazut o lume intreaga si anume full contactul dintre pumnul presedintelui si fata baiatului.
Bazandu-ma pe acest argument de necombatut, am incercat si eu o analiza a imaginilor si am ajuns la o concluzie shock!
De fapt nu presedintele a dat cu pumnul in obrazul victimei ci acesta l-a lovit cu barbia in pumn pe presedinte, dovedind pe de-o parte o agilitate iesita din comun, iar pe de alta parte faptul ca era naimit de Iliescu, Vantu, Voiculescu si Patriciu pentru a atenta la integritatea anatomica a chiombului.
Deci intrebarea corecta ce trebuie pusa este:
“Cu ce viteza l-a lovit Bogdan cu falca in pumn pe iubitul nostru presedinte?”
Oare oamenii astia cu ce obraz isi vor mai arata muianul in public dupa data de 06.12.2009?
@ Vasile
Dar de ce vrei să îl ajute Adrian Năstase pe Traian Băsescu în campania electorală ?
“Se poate cistiga si cind mergi pe o singura carte! Deci cistigator pentru Romania a fost cartea lui Basescu,un adevar pe care l-ati ocolit abil”, spui tu.
Ceea ce nu ştii tu, ori te prefaci că nu ştii, este faptul că domnul Ciolos, într-adevăr un specialist foarte bun, a fost omul Franţei, nu al lui Băsescu. Probabil că domnul Adrian Năstase ştie mai bine decât mine ce lobby a făcut Franţa pentru această alegere la agricultură. Nu este deloc surprinzător că alegerea lui Ciolos convine şi fermierilor britanici, dar nu convine politicienilor din UK. Bine, Traian Băsescu va specula în favoarea sa numirea lui Ciolos ca şef la agricultură în UE
Nu stiu daca dl Geoana a reusit sa isi ralieze majoritatea simpatizantilor pesedisti ori acesti simpatizanti s-au strins instinctiv in jurul dlui Geoana, spre a infrunta si a invinge un pericol mai mare. Dumneavoastra, domnule Nastase, din interior, stiti mai bine. Cred ca dl Geoana a avut si avantajul suspendarii pentru dopaj a unui mare atlet pesedist si anume campionul partidului la proba de sarituri la beregata. Iar acum va trebui sa ma indemne Criticos pe mine, ca sa imi transmita curaj, fiindca dorinta mea de a vota impotriva dlui Basescu nu isi gaseste echivalent intr-o dorinta de a-l vota pe dl Geoana, as fi preferat sa votez pe altcineva din pesede la presedintie. Fara a dori sa umbresc marile merite ale dlui Ciolos, care dupa ce a reformat si revolutionat agricultura bastinasa va reforma si revolutiona agricultura europeana, gospodarind de unul singur un buget dublu fata de acela al Romanie (ce para-ndarat!), eu cred mai degraba ca dl Barroso a facut un gest de sprijinire de la distanta a candidatului Basescu, pepeist si el. Dar ce vorbesc eu? Stau marturie marile realizari ciolosiste: triplarea productiei de porumb-boabe la hectar, dublarea numarului de cornute (pe bloguri), scaderea masiva a importului de alimente (de la 85% la 84,9%). Nu stiam eu de ce am avut o recolta mai mare de mere, acum stiu, era dl Ciolos ministru. Daca stau acum sa imi amintesc, parca si vacile din comuna dadeau lapte mai mult si cu evidenta placere in timpul mandatului sau agricol. Dar, are omul sanse sa jupineasca 50 miliarde euro anual ( daca nu il fitilesc britanicii, deoarece este doar nominalizat, nu si desemnat)? Are, asa ca in genunchi toata lumea si osana! Acuma, cum sa iau si eu consecventa dlui Barroso, care zicea ca vrea femei in comisie si l-a nominalizat pe dl Ciolos? Ei, urez dlui Ciolos succes, un nou succes penelist. De la Brucsel se mai aude (dar nu prin trimisii nostri, astia tin totul pentru ei) ca s-ar mai putea lasa cu doua posturi suplimentare de comisar. Ca tot cita Aya din Aventurile bravului soldat Svejk in razboiul mondial, dau si eu de acolo un citat din memorie: “ochii mari ca motanul cind se c…!”, poate ne mai rostuim cu ceva.
Si fiindca am renuntat la paharul de Muscat de Pietroasele (podgoria de la Pietroasele a deschis o pravalie in town, cei de la Mizil nu s-au gindit, asta este) de la masa de prinz, iar suma viciilor este constanta, m-a apucat asa din senin o mica dorinta de marire, asa incit ma gindesc sa fac in felul urmator, copiind o schema devenita clasica: va rog eu frumos, vorbiti cu dl Geoana sa ma faca ambasador in SUA. De acolo scriu o scrisoare deschisa in care il iau pe dl Geoana la injuraturi. Albie de porci il fac, neo-bolsevic si securist nenorocit vor fi niste expresii de-a dreptul duioase duioase. Dupa aceea trimit o vorba spre Grupul de la Cluj si mai ales dlui Rus, deoarece una dintre ingredientele retetei este aducerea in tara a unei masini fara taxe vamale si nu mi-ar prinde deloc rau la pipota un Mertan, poate si fara tva – trebuie sa progresam si noi – iar dupa aceea ma intorc triumfator si ma scriu la pesede. De aici am redus problema la una cunoscuta, cum ar zice matematicienii – si Cotroceni scrie pe mine, asta cu conditia sa mai pun la pripon citiva atleti ai partidului.
Au mai ramas si pentru mine 7 zile, ca sa ma decid sa ma urnesc din loc spre sectia de votare, macar ca sa dau un vot negativ.
D-l presedinte ,ma bucur ca sintem optimisti, dar aici in ardeal nu e chiar simplu. Sintem tot printre oameni in teren ,(faptul ca basescu a lovit un copil ,nu prea e in reprosurile oamenilor.) Sa avem grije si cu mass-media sa nu-l transformam din victima in erou. Ma iertati ca vin cu sfaturi , dar cred ca nu ne putem permite greseli.
Stilul de a rezolva aceasta problema dovedeste caracterul lui Basescu, in loc sa duca flori la mama copilului si lui, o punga de bomboane, ii terorizeaza prin negarea evenimentului.
@Adrian Nastase
Stiu ca sunteti sincer atunci cand il detestati pe Basescu. In situatia dv. este normal sa-l urâţi.
Dar, ma intreb, daca credeti intr-adevar ca Geoana ar bun de presdinte in situatia actuala.Desigur, situatia dv. personala va evolua in bine. Dar nu cred ca intr-atât pe cât speraţi.
Geoana, ca orice fiinta mediocră, va invidiaza pentru superioritatea dv, intelectuala. In plus este ostaticul grupului Hrebenciuc-Gusa. Desigur, oarecare echilibru este asteptat din partea lui…Iliescu.
Domnule Nastase, daca il invinuiti pe Basescu ca in trecut a colaborat cu securitatea, trebuie sa recunoasteti ca Geoana este chiar ofiter de securitate. Am mai amintit pe acest blog ca, atunci cand a fost intrebat despre numarul de securisti ramasi in actualul SRI, a inceput a raspunde prin “Nu stiu câţi dintre noi am mai ramas,dar…”
Daca acest blog va mai exista, imi voi exprima satisfactia rautacioasa de a va vedea nedreptatit de Geona. Va va persecuta, sa fiti sigur ca va va persecuta.
Buna ziua,
In turul 1 am votat cu Crin Antonescu, dar imediat am decis ca in 2 voi vota cu Mircea Geoana. Nu am avut si nu am nici o apartenenta politica. Am doar simpatii. Din pacate, in judetul nostru, BN, Basescu a dominat, conducand cu peste 43%. Am convingerea ca Ioan Oltean & compania a investit mult. Nu-i plang, ca au de unde. Au umblat din casa in casa, mai ales la tara, unde, cu “materiale electorale” si promisiuni/infricosarea oamenilor ca-si pierd pensiile daca nu voteazaTB, asa ca oamenii, neinformati, dar si influentati de primari, preoti, alti sefi locali, si-au dat votul. Problema este ca acum, pe langa strategia adoptata inainte de 22 nov., au inceput sa faca acelasi lucru,dar si in orase. Chiar ieri mi-au sunat la usa apartamentului din blocul in care locuiesc 2 portocalii, dar nu le-am deschis, pentru ca mi s-a acrit de tot de ei si nu mai pot sa-i vad. Am regretat acest fapt. Era mai bine sa le deschid usa si sa vad de ce sunt in stare. In presa bistriteana online, cum ar fi “bistriteanul.ro”apar tot felul de articole, editoriale si declaratii ale PDL, dar si ale unor anonimi, care incearca sa influenteze opiniile oamenilor. E o situatie pe care cu greu o mai putem suporta. Suntem ingroziti de faptul ca acesti profitori si imbuibati portocalii vor face chiar si imposibilul ca sa-si vada “carmaciul” reales, pentru ca e singura modalitate de a-si mentine influenta si privilegiile. Oamenii sunt influentabili si manipulabili, imi dau seama de asta din conversatii nevinovate. Nu pot intelege cum, dupa 5 ani sub conducerea unui personaj cu grave probleme…, sunt oameni care au incredere in acest jalnic individ. E vorba de oameni informati, cu studii superioare unii dintre ei. Tocmai acest fapt imi da de gandit. Eu incerc sa le deschid ochii, dar……Chiar mi-e teama de rezultatul acestor alegeri. Si ca mine, mai sunt……….
Cu Băsecu nu mai trebuie să se discute.
Mircea Gioană nu îşi poate permite să poarte discuţii cu un personaj decăzut din drepturi, cum este Băsescu după dezvăluirea faptei abominabile constând din lovirea de către acesta, în văzul tuturaor, al unui copil, care de teama neprevăzutului a ales Italia ca refugiu (cineva ştia ce ştia !?).
Parlamentul poate cere îndepărtarea din funţia de Preşedinte a lui Băsescu. Cu ghilimelele de rigoare, acesta este un gest specific şi pedofililor…
Avocatul poporului trebuie să acţioneze imediat, înainte s-o facă poporul.
Stolo, Alma, Blaga , cu atitudinea lor perversă, sunt decedaţi ca oameni politici…
Preşedintele României – Mircea Gioană nu trebuie să lase nerezolvate aceste probleme după 6.12.2009.
Va felicit pentru tot ce ati facut in campania pentru PRESEDINTE. Dumnezeu sa va ajute si in FINALA !
Traian Basescu finantat de GRU a provocat caderea guvernului CDR
Ofiterii SIE loiali, activi pe spatiul fostelor tări sovietice, au făcut mai multe informări în Centrala SIE, despre “lucrătura” de la Bucuresti. Toate au fost blocate. Nu au ajuns nici la Seful Serviciului de Informatii Externe (SIE) din acea perioadă Cătălin Harnagea, nici la presedintele tării. Avertizorii au fost dati afară din SIE sub diferite pretexte. Mai târziu, acestia au informat Președintia, Comisia Parlamentară de Control SIE și alte instituții despre trădare si corupție. Nu au fost luati în seamă. Ba mai mult, au fost prigoniti si trecuti în rezervă fără drept de pensie.
Bani de la GRU pentru căderea guvernului Ciorbea
În perioada 1996-1997, petrecerile de la cabana de protocol a Directiei Silvice Hemeius, de lângă Bacău s-au înmultit. Cabana se află acum în Parcul de la Hemeius, o unitate de cercetare de 50 ha apartinând Institutului de Cercetări si Amenajări Silvice București (ICAS), aflată sub tutela Romsilva.
Presa locală a scris pe larg despre chiolhanele udate din plin cu băutură si animate de moldo-rusoaice, ale unor politicieni aflati la putere atunci ca si acum. Articolele respective nu au fost luate în seamă de presa centrală sau pur si simplu au dispărut de pe Internet. Mai multi politicieni, alături de ofiteri Spetsnaz (trupe speciale ale Armatei Rosii care actionează în spatele frontului, împotriva inamiculu) si GRU au pus la punct acolo strategia de prăbusire a guvernării CDR. Emil Constantinescu dăduse un semnal prea brutal de apropiere de structurile euro-atlantice.
Cel putin două partide politice au primit, la scurt timp, sponsorizări în bani prin intermediul băncii PROMEX, filiala din Moscova, prin care serviciile secrete rusești derulează de mai multi ani, activităti în România si Ucraina. Mai exact, filiala de pe strada Ilinka nr.13 a băncii PROMEX, ulterior mutată ceva mai sus pe strada Maroseyka 1, 9/2 în vecinătatea faimoasei piețe Liublianka.
În perioada 1996-1997, banii au fost transferati în România cu acordul presedintelui al filialei PROMEX generalul Mihail Gorbunov (fost angajat în Centrala Serviciului Secret al Armatei Sovietice GRU). Gorbunov este căsătorit cu o româncă Silvia si este prieten la cataramă cu miliardarii Abramovici si Hodorkovski. După ce a devenit actionar majoritar la Promex Bank, a vândut actiunile si s-a reprofilat. În momentul de fată detine una dintre cele mai mari firme rusesti de transport gaz lichefiat din Rusia. Legătura cu filiera moldovenească a afacerii era asigurată de un amiralul GRU, fost director General Adjunct al Razvarujenia – Romtehnica rusilor, al cărui nume nu-l dezvălui. Deocamdată. Ofiterul a fost reprezentant al agentiei în Spania si Franta si a fost printre altele si sef al Razvarujenia la Cairo, filială prin care se promovau exporturile de armament rusesc in zona orientului mijlociu. Se pare că în fostul sediu al băncii de pe Ilinka, oficialii de la Kremlin au mutat o mare parte a arhivelor KGB.
Despre aceste afaceri, pot da relatii Nistor Vasile, fost vicepresedinte si actual presedinte PD-L Bacău, Mihai Darie fost ofiter DIE, secretar executiv PD la acea dată si un apropiat al acestora, M.P. Cebotari. Omul de afaceri “basarabean” a fost garda de corp a unor importanti demnitari rusi, ofiter Spestnaz,apoi agent GRU sub acoperire cu experientă îndelungată în misiuni grele în tări ca Irlanda si Iordania. În vârstă de 50 de ani, Cebotari învârte afaceri cu motorină si alti combustibili, materii prime si materiale din Rusia pe teritoriul României. Recent se văita că niste românasi cu bisnisuri din domeniul real-estate i-au tras clapa dispărând cu o sumă mare de bani. Desi se laudă că ar fi moldovean, constraspionajul detine date certe că Cebotari s-a născut în Rusia, activând cu preponderență la Vladivostok. si-a luat cetățenie moldovenească, pentru a activa cât mai usor pe teritoriul României. Prima sotie locuieste la Moscova. Ultima misiune din 2008 a lui Cebotari s-a desfăsurat în Sri Lanka, la Colombo.
“Aveam treabă… A trebuit să mă duc!”, spune zâmbind Cebotari despre misiune. Serviciul de Informatii Externe îl are în atentie pe Cebotari de cel putin 10 ani, permitandu-i totusi să actioneze pe teritoriul României datorită sprijinului politic PDL.
Despre „trădarea de la Hemeius” a fost informat în amănunt si Petre Roman, sef al Partidului Democrat la acea dată. În cursul anului 2007, fostul premier declara că pe teritoriul României au rămas zeci de mii de agenți GRU si KGB, dezvăluind legăturile apropiate dintre securistul D.I.E. Marin Antonescu(fost sef filiala PDL Dambovita) si Traian Băsescu.
O criză politică anuntată
“Trădarea de la Hemeius“ s-a lăsat cu un lant de demisii, scandaluri si a culminat cu prăbusirea Guvernului Ciorbea în martie 1998.Operatiunea a fost declansata de catre actualul sef al statului, Traian Basescu.
“Specialistul în crize” cum a fost numit de opozitie Traian Băsescu a declansat nebunia politică în 28 decembrie 1997, în urma unui interviu acordat în Evenimentul Zilei, viitorului său consilier pe probleme de politică internă si mai apoi Sef SIE, Claudiu Săftoiu. Pe 29 ianuarie, ministrii PD isi depun în bloc demisiile din guvern. PD iese de la guvernare, apoi după o lună de criză în sânul Coalitiei, Victor Ciorbea demisionează. Conventia Democrată si tărănistii intrau într-o criză din care nu si-au mai revenit nici astăzi. Ei bine, despre toate aceste evenimente se stia cu cel putin trei luni înainte, cel putin la nivelul doi al conducerii Serviciului de Informații Externe. Informatiile culese de agentii români din afara tării sunt dovada că scenariul căderii guvernului Ciorbea, fusese îndelung pregătit si raportat către cercuri interesate externe.
Informările “diplomatilor”, blocate în SIE
Surse din cadrul Serviciului de Informatii Externe au confirmat că primul care a semnalat “Trădarea de la Hemeius“ a fost ofiterul sub acoperire Ilie Stănică. În 1997, Stănică era consilier economic la Stockholm si cadru “asociat” al SIE, sub directa coordonare a generalului Grigore Istrate. Stănică a cules informatii referitoare la căderea guvernului Ciorbea pe toată perioada august-septembrie 1997. A trimis o informare completă prin curier diplomatic, în Centrala SIE în septembrie-octombrie, acelasi an. Informatia a sosit în Centrală pe Spatiul Nordic – Marea Britanie, Irlanda, Stockholm, Copenhaga. Conform documentului, un agent dublu arab, trebuia să se deplaseze la Bucuresti pentru a da informatii suplimentare. Nota trimisă de Stănică, prezenta în amănunt scenariul căderii guvernului Ciorbea. Totul organizat cu ajutorul unor agenti GRU si a complicilor, ministrii în executiv. Guvernul Ciorbea, ca dealtfel si presedintele Emil Constantinescu deranjau foarte tare datorită avântului reformator si apropierii de Occident. Datele au ajuns la directia care se ocupa de curier diplomatic. La departamentul “Curier diplomatic” lucrau la vremea aceea 4 ofițeri SIE – 1 sef, 2 subalterni, 1 responsabil cu curierul diplomatic.
Unul dintre ofiteri are si acum o copie a informării lui Stănică.
Omul a fost dat afară de generalul Silviu Predoiu, seful Directiei Generale de Protectie Internă în 2005, după ce i s-au înscenat niste mizerii. În mod normal, SIE trebuia să exploateze datele si să-i informeze mai departe pe beneficiari. Cătălin Harnagea, izolat strategic în actuala clădire a Înaltei Curti de Casatie si Justitie, fost sediu al Securitătii, numită si “Banca” din strada Batistei nu a fost informat. Nici presedintele tării la acea dată, Emil Constantinescu. Cel care a blocat informatia în Centrală a fost generalul Grigore Istrate, securist vechi, fost sef al Directiei de Protectie a Operatiunilor din SIE. Pentru astfel de servicii, în prezent rezervistul Istrate a fost reangajat pe post de consilier civil al adjunctului Silviu Predoiu. Unul dintre aceia care cumulează pensia de general cu salariul de consilier.
O părticică din “Arhiva Mitrohin”
Haosul s-a produs conform planului, iar la începutul anului 1998, guvernul a căzut. Tărănistii au fost discreditati pentru totdeauna. Informatia se mula perfect pe “Lista lui Severin”. Cap de listă printre agenţii români.
“ – Lista lui Severin cu spionii din mass-media si partide politice a provenit de la SIE? A avut Adrian Severin dreptate?
- Lista nu a provenit de la SIE. După ce Severin a anuntat că a intrat în posesia unei liste cu jurnalisti si politicieni spioni, au circulat în institutie mai multe liste, ca să se vadă dacă transpiră vreun nume. Dacă lista pe care am văzut-o eu este cea pe care o detinea si fostul ministru de externe, atunci în proportie de 99,9% este adevarată si deci Severin a avut dreptate.”, fragment din interviul generalului Corneliu Grigoras, fost sef al Directiei de Protectie a Muncii si Cadrelor din Serviciul de Informaţii Externe – 1998. Ofiterul acoperit (cu numele de cod Cuza) a reusit în cele din urmă să informeze Presedintia despre trădare. A fost dat afară din Serviciul de Informatii Externe cu o tinichea de coadă.
Pe parcursul anului 2005, alt fost ofiter acoperit pe spatiul sovietic a depus independent de primul, la conducerea SIE, Presedentie, Parlament, câteva informări care incriminau personalităti politice implicate în “Trădarea de la Hemeius“. Cu nume si date concrete. A fost marginalizat, acuzat de trădare, anchetat mai multe luni de acelasi general Silviu Predoiu. Apoi a fost exclus din SIE. Cătălin Harngea, fostul sef SIE în legislatura Constantinescu a recunoscut într-o emisiune la Antena 3, că nu a fost informat cu privire la această afacere.(Ovidiu Ohanesian)
De pe bloguri adunate, pentru că… la ochi, vezi BATE !
Neutrino :
http://nastase.wordpress.com/2009/11/26/razbunarea-istoriei/#comment-71525
* Nu resusec deloc-deloc sa-mi imaginez cu ce o sa va ocupati dupa ce Romania se va intoarce la “normalitatea” geoana, psd, paticiu, vantu, voiculescu, nastase, vanghelie, hrebenciuc si sibilla. Anticipeaza cineva ceva? *
* Vestea proasta este ca Voiculescu, Vantu si Patriciu au coborat in arena la modul fizic. *
*…complexele d-voastra fata de ceea ce numiti “elite” va imping de aceeasi parte a baricadei cu Voiculescu, Vantu si Patriciu (exponenti ai valorii umane si ai valorii asa in general). *
Vladimir Tismăneanu :
* O presedintie Geoana inseamna de fapt o presedintie Iliescu-Hrebenciuc-Voiculescu controlata de interesele si ambitiile lui Dinu Patriciu. Surasul lui Mecena ascunde arivismul cinic al oligarhiei transpartinice. *
http://tismaneanu.wordpress.com/2009/11/27/dinu-patriciu-si-avantul-demascarilor-manipulative/
* Traian Basescu este un politician deschis spre valorile liberalismului anticomunist, un european si un atlantist autentic, un om pentru care reforma sistemului politic este o proritate absoluta. *
http://tismaneanu.wordpress.com/2009/11/24/les-jeux-ne-sont-pas-faits-sansele-turului-doi/
În fine, * cireşica * de pe tort … :
* O mizerie care s-a revarsat din laboratoarele lui Patriciu, Vantu, Voiculescu, Hrebenciuc direct pe televizoarele lor. Si va continua sa se reverse in zilele urmatoare, sub toate formele pe care le poate lua. Filme trucate, martori mincinosi, inregistrari audio scoase din context, laturi reincalzite, etc. *
http://www.elenaudrea.ro/blog/cu-ochii-larg-inchisi/
NO COMENT !!!
Sibilla
“BT n.04.11.1951 Basarabi;stăpânul lui VIII este în X
Mai e timp pentru comentarii”( postare din noiembrie 16.2009 la 6:05 pm, Secţiunea Răspunsuri).
……………………………………………………………………………………………..
Potrivit lui Dominique Clerc, această interpretare din astrograma natală indică „…Posibilitatea unei morţi în public…” a nativului Traian Băsescu..
Ori caseta cu puştiul molestat de TB este, în fapt, moartea politică în public a acestui nemernic cu care singuri ne-am procopsit acum 5 ani.
PS. Mircea Gioană nu trebuie să de curs invitaţiei de mâine a murbundului şi decăzutului din drepturi Băsescu. Nu are ce discuta cu acest mizerabil !!!
Dacă Gioană va mai discuta cu Băsescu va fi taxat ca atare de poporul român.
Băsescu e mort ! Pute ! Lada de gunoi a istoriei îl aşteaptă.
Cred că problema veridicităţii casetei se poate rezolva mult mai repede.Ce putea face Băsescu acolo pe scenă ? Să-l lovească,să-l împingă violent, să simuleze lovitura,să nu fi fost nimic.Gândiţi-vă fiecare dintre voi şi alegeţi gestul pe care-l credeţi posibil a fi fost făcut de Băsescu în acea situaţie.
Acela este răspunsul corect la dilemă.
The next president of Romania , a very familiar face in Washington.(Washington Times)
FACE-OFF
Mircea Geoana, ambassador to the United States during the 1990s, is currently locked in a tight political fight for the presidency in a Dec. 6 runoff election. The leader of Romania’s Social Democratic Party stands an even chance of unseating the current president, conservative Traian Basescu. Mr. Geoana won 31.16 percent of the vote in Sunday’s first round of voting, while Mr. Basescu got 32.43 percent.
Mr. Geoana rose swiftly through the ranks of Romanian politics from his service as a fresh-faced young diplomat who arrived in Washington in 1996 at the age of 37. At the time, he was Romania’s youngest ambassador, representing a reborn country that had struggled to cast off a brutal communist dictatorship just over six years earlier.
He served as ambassador until 2000, when he was appointed foreign minister. He continued to travel to Washington for top-level meetings or news conferences at the National Press Club, still retaining his high profile in the U.S. capital. By 2007, Mr. Geoana was a member of the Romanian Senate and chairman of its prestigious Foreign Relations Committee.
Mr. Geoana came to Washington to replace Ambassador Mihai Botez, who died in July 1995 on a home visit to Romania. He arrived in Washington in January 1996 and immediately began campaigning to raise Romania’s profile from that of a backward nation under the communist dictator, Nicolae Ceausescu.
By March, the ambassador was concluding a deal for a new nuclear power plant with U.S., Canadian, German and Italian investors.
“It will be the first Western-styled nuclear reactor in Central-Eastern Europe,” he said at the time.
Although he is now an outspoken socialist, Mr. Geoana was a strong advocate of free-market capitalism as ambassador. He boasted about a new Romania stock exchange, saying, “We are re-entering the capital market after 60 years.”
By June, Mr. Geoana was helping plan a visit to Romania for Hillary Rodham Clinton, then first lady.
“She is first lady of the first nation on the planet,” he told Embassy Row at the time.
Throughout his years in Washington, Mr. Geoana kept lobbying for Romania’s inclusion in NATO in what would be a rollicking lottery of former communist nations competing for membership in the first expansion of the Western alliance since the fall of the Berlin Wall.. That goal would elude Romania until 2004.
As foreign minister, Mr. Geoana continued to promote ties with the United States, endorsing the war againstIraq’s Saddam Hussein in 2003.
Mr. Geoana turned against free markets, as he drifted toward socialism after becoming disenchanted with what he saw as a failure of capitalism to improve the lives of Romanians.
Last year, he told the Associated Press in Bucharest that Romania needed a new revolution.
“We are talking about a revolution into how the Romanian modern state should operate,” he said.
Friday, November 27, 2009
Embassy Row
James Morrison
Razvan Murgeanu : “Si pac, i-a ars un cap in gura”(audio)
http://mariusmina.blogspot.com/2009/11/razvan-murgeanu-si-pac-i-ars-un-cap-in_28.html
Sunt profund impresionat. Mi s-a confirmat inca odata cat de multa dreptate am avut: dl.Nastase este un om cu totul deosebit. N-a insistat in nostea de dupa alegerile din 2004 pentru renumararea voturilor: s-a gandit la Romania, sa nu ajungem ca Ucraina, cu portocaliii in strada. N-a insistat sa fie sustinut de PSD cand a fost acuzat pe nedrept in mizeria cu termopanele. Si a trecut si atunci peste propria persona pentru a nu rupe partidul. Acum, trece din nou peste propria persoana pentru a-l sustine pe Geoana, pentru ca stim foarte bine cine a fost in spatele mazilirii lui Iliescu si Nastase: motivul este ca trebuie inlaturat Basescu. Astea sunt numai cateva exemple pe care le poate vedea oricine e putin atent la calitatea oamenilor care ne conduc. In plus s-a mai vazut in timpul guvernarii Nastase cata putere de munca, ce minte organizata si cum a stiut sa puna oamenii la treaba, pentru ca Romania a avut in acea perioada cea mai buna si coerenta guvernare. Credeti-ma, vorbesc in cunostiinta de cauza: am tangenta cu aplicarea legislatiei si sunt in legatura cu institutii de stat prin natura meseriei.
Ia cititi asta si radeti: “Traian Băsescu a anunţat sambătă că il va da in judecată pe Dinu Patriciu, precum şi ziarul “Gardianul” pentru că au pus in circulaţia publică un clip trucat, şeful statului intreband presa dacă inainte de a difuza clipul a cerut expertiza de la Institutul Naţional de Expertiză.”Presa care a introdus in circulatie un film trucat ar trebui sa raspunda in mod elementar la cateva intrebari. Acest film a fost verificat la Institutul National de expertiza”, a declarat Basescu.Băsescu a anunţat că ii va da in judecată pe Dinu Patriciu şi ziarul Gardianul, pe care ii consideră responsabili de difuzarea unui clip trucat din care reiese că el l-ar fi lovit pe un copil de zece ani in timpul alegerilor din toamna lui 2004, la un miting electoral la Ploieşti”. …Mare e gradina Domnului…Dar sper ca numai unul ca asta e in ea….
@nastase: “…niciodata campania murdara. (?!) Pentru mine, aceste mizerii vor fi depasite… Sunt suficienti 5 ani in care am avut biletele, acuzatii… – mai elocvent decat spune dl. Nastase nici ca s-ar putea.
@Sibilla – D-na cu ce v-am “gresit” atat de grav incat ma citati in paralel cu Vladimir Tismaneanu? D-na eu sunt doar un biet comentator pe blog, ca si d-voastra, asa incat o asemenea alaturare despre care a spune ca este extem de onoranta ar fi doar o palida realitate, ma face sa cred ca ati devenit peste noapte ceea ce nu erati: capabila de ironie fina. Atat de fina incat “colegii d-voastra intelectualii” nu se vor prinde. Asadar: va multumesc.
Filmuletul ca metoda pe care dl. Nastase zice ca n-o agreaza si-a facut efectul. Nu inca si efectele. Traian Basescu il indeparteaza pe un pusti obraznic si agasant prefacndu-se ca-l loveste. Un gest uarat, tribut al mediului in care individul Traian Basescu a evoluat, dar fara niciuna dintre semnificatiile pe care i le atribuie contestatarii bolnavi de o ura fatala. Este adevarat ca Adrian Nastase n-ar fi facut niciodata un asemenea gest pentru ca niciodata nu s-ar fi aplecat de pe o scena sa culeaga scrisoarea unei femei disperate. Adrian Nastase are cu totul alte gesturi in recuzita cu o perfecta aparenta a elegantei si bunei cresteri. Geoana presedinte!!! Mai bizara iesire din blocaj prin abrupta intrare in absurd nici ca se putea mai doamna mai…
“Expertii” portocalii au stabilit:
1.Mitingul de la Ploiesti nu a fost organizat de Alianta Da ci de PSD.
2.Culorile mitingistilor erau rosiiiiii …nu portocalii.
3.Pe scena nu era Traian Basescu ci Adrian Nastase.Trucajistii i-au inlocuit doar capul ca sa-l compromita pe Base.
4.Pe Bogdanel nu l-a urcat Aurel Tamas pe scena ci Ion Dolanescu.
5.Adrian Nastase l-a lovit pe Bogdanel ca doar despre el se spune ca
are mana atat de lunga.
Rezultatul “expertizei” va fi prezentat de Base in dezbaterea finala cu Mircea Geoana
Cu complimente, pentru Omul Politic Adrian Năstase!
Basila recunaste ca este imoral !!
Cica s-a dus cu caciula in mana la Grivco sa ceara sprijinu’ politic, pe atunci inca ne- , Mogulului Voiculescu .
Si apoi zis-a alianta imorala !!
Deci cine a facut-o ? Cine a implorat- alianta imorala caciulindu-se in genunchi ?!
La Grivco !!
Baselu nu Mogulu’ !!!
Pentru ‘specialistii’ care se vede treaba ca habar nu au cum se inregistreaza imaginile pe suport electronic-absolut diferit de suportul de celuloid- nu exsta frame-uri, ci o imagine contine doar ce s-a deplasat din cadru fata de cea anterioara, si asta pentru a se face economie de memorie, astfel ca orice inregistrare pe suport electronic poate fi banuita de trucaj; spre exemplu, la asasinarea lui Kennedy baietii au analizat nu filmul de televiziune-era suport electronic dar pe tehnologie analogica- ci filmele amatorilor pe suport celuloid care contineau deci succesiuni de poze ce puteau fi studiate independent. Mai mult, orice camera digitala, telefon sau PC face, prin soft-ul specific, si pentru a face economie de memorie, o eliminare a cadrelor ce nu contin diferente fata de cadrul anterior, si de aceea pare ca lipsesc cadre, care defapt, nici nu exista pentru ca la vizionare soft-ul le reconstruieste din cadrul anterior, si apoi mai face si un reglaj automat pentru asigurarea densitatii optime de culoare si lumina, ceea ce a modificat culoarea fetei copilului, dar si claritatea sa. Concluzia: filmuletul este autentic, a existat un contact intre pumnul agresorului si maxilarul copilului, dar din analiza vitezei pumnului reiese ca agresorul Basescu nu a aplicat o lovitura premeditata ci una din reflex, gestul fiind cel cu care te aperi de o albina agresiva si cred eu ca in harmalaia aia de acolo si cu isterica aia pe cap basescu a inlaturat in mod inconstient, din reflex, factorul perturbator care il oprea de la a intelege ce vrea isterica. Deci, a lovit involuntar copilul sub stresul situatiei, ceea ce evident ca nu-l disculpa, insa nici nu-l putem acuza de intentie sau premeditare. Semnificativ mi se pare insa faptul ca gestul sau denota un caracter coleric, usor primitiv, care pentru a se concentra are nevoie sa indeparteze cu orice pret factorii perturbatori, si acum intelegem ca in sinea lui e bineintentionat fata de tara dar simte nevoia sa inlature mogulii, adversarii politici, ca pe niste factori perturbatori, adica adevarul final este ca nu are reflexe de politician democrat ci de politician oportunist si populist dar inimos (si simplist in logica lui interioara). Greaua situatie pe care o lasa in urma nu i se mai potriveste: acum trebuie munca in echipa, programe pertinente, efort colectiv, ori ‘soft-ul’ lui nu prelucreaza asemenea informatii, nu poate fi omul momentului ci doar al trecutului. Dar are dreptate cand spune ca nu a lovit in viata lui un copil, adica in mod intentionat, premeditat si constient, dar a aratat ca e capabil de ‘corectii’ asupra oricui insa intr-un mod involuntar, reflex, ca urmare a unui stres de situatie. Deci nu e vinovat dar totusi a facut-o, involuntar; poate e si usor decompensat, dar toti suntem mai mult sau mai putin, e chestie de autocontrol. Cand te uiti la rigiditatea din campanie a lui Obama, Merkel, Geoana, acum intelegi de ce, ei se pot autocontrola, asta nu putea din 2004 daramite acum, caci totusi sefia uzeaza nervii.
Să dea Dumnezeu să aveţi dreptate!
Dar vă mai rog, încă o dată! În această ultimă săptămână trebuie rostit, chiar obsesiv, un lucru important: Depolitizarea serviciilor publice deconcentrate! Trebuie redată speranţa oamenilor cu pregătire că vor avea un loc sub Soare. Numirile în funcţii publice pe criterii politice au adus prejudicii cetăţenilor, instituţiilor statului şi partidelor politice! Gândiţi-vă la asta!
„Contelui” des Buissons Verts de la Routure sire de la Crasse du Vilain
Ba’Seciritatea sa a tas una plodului .. nu stiu poa plodu fu prea pbraznic ) ipoteza no 1 a lu Zevs.ro ). Ipozteza care aplicata unui om politic se combina cu ascultarea doscutiilor, telefoanelor si santajului practicat de acelasi Mare Carmaci Perfect .
Oricum sper ca lecturarea Ceasornicarului v-a mai destins …..Sau promtre c’est noble mais tenir sa parole ….
@ Mihnea!!!
Sunt sanse mari sa votez cu Mircea Geoana. Sper sa nu ma dezamageasca.
Daca si de aceasta data voi mai fi dezamagit promit sa nu mai votez cu niciun candidat sustinut de vreun partid politic. Voi milita pentru tineri si independenti.
Offfffffffffffff!
Nu stiu daca vom scapa de acest om………..E ca un sarpe……….
Cata mizerie,ura,dezbinare poate sa induca acest personaj de cosmar!
Consider ca el a adancit falia dintre cele doua Romanii,care din pacate continua sa existe.
Imi este teama ca acest spirit malefic trezeste tot ceea ce este mai rau in acea Romanie care este caracterizata de grobianism,incultura, mitocanie.
Si nu stiu daca cealalta Romanie,are capacitatea si luciditatea de a lupta cu toate fortele pentru democratie.Nici macar nu sunt convins ca intelege cat de important este votul din 6 decembrie.
Din pacate,interesele personale,micile orgolii,invidia,incapacitatea de a-l aprecia pe cel care este mai bun ca tine,toate acestea actioneaza in favoarea lui Traian Basescu.
Sa dea Dumnezeu ca temerile mele sa fie nefondate,iar dupa 6 decembrie sa putem construi impreuna o singura Romanie!
Asa sa ne ajute Dumnezeu!
PE POSTUL O.T.V. AL LUI DIACONESCU (SPRIJINIT OCULT FINANCIAR DE CATRE P.D.-CA SI B1T.V.)-.BASESCU A SPUS CA VA MODIFICA CODUL MUNCII SUB DIFERITE PRETEXTE. IN REALITATE SE DORESTE CRESTEREA NUMARULUI SOMERILOR ,PRETINZANDU-SE CA ROMANIA ,ARE CEL MAI MIC NUMAR DE SOMERI .SCUZA ESTE COMISIA EUROPEANA ,BANCA MONDIALA SI F.M.I.-ul.MAJORITATEA CELOR DISPOZIBILIZATI VOR FI DIN TRANSPORTURI (P.D.L.).
BASESCU A NEGAT INITIAL CA NU S-A DUS NICIODATA LA GRIVCO.DUPA O SECUNDA ,CAND RAZVAN DUMITRESCU A INSISTAT CU INTREBAREA,BASESCU A INTORS-O,ZICAND CA IN 2004,A FOST LA GRIVCO,MINTIND CA PRESA A STIUT!
DECE IL DA IN JUDECATA BASESCU PE PATRICIU ?
UCEREA IN EROARE A ELECTORATULUI,PACALIT DE ACOLITII P.D.,CA FILMULETUL AR FI TRUCAT,IN CONDITIILE IN CARE PRESEDINTA ROBERTA ANASTASE CA SI ALTI MEMBRII MARCANTI P.D..NU STIA CUM SA MUSAMALIZEZE SCURGEREA DE INFORM,ATII IN CAZUL MINORULUI AGRESAT DE CANDIDATUL P.D. LA PRESEDENTIA ROMANIEI.
BASESCU ANUNTA ACUM (28.XI.09)CA DA IN JUDECATA ZIARUL “GARDIANUL” SI PE FOSTUL SEF AL FILIALEI P.N.L. DINU PATRICIU PENTRU CA A R FI FACUT- CUNOSCUTA OPINIEI PUBLICE CASETA CU FILMULETUL DESPREA PUMNUL LUI BASESCU DAT UNUI MINOR.!!!!SCOPUL ESTE VADIT
” “Luni demarez procedurile. In instanta,Patriciu va trebui sa vina cu caseta originala si atunci vom afla si cu ce camera a fost facuta inregistrarea.”A SPUS BASESCU IN “GAZETA SPORTURILOR”.
CARE VA SA ZICA PE BASESCU IL INTERESEAZA CINE ESTE autorul casetei originale si a sursei, adica a camerei“.
DECI BASESCU VREA SA SE RAZBUNE PE CEL CARE ARE SPIRIT CIVIC SI A DAT OPINIEI PUBLICE FILMULETUL CU AGRESOPRUL BASESCU ,SI CU AGRESATUL MINOR!
Concluzia :TOATA INTOXICAREA “DE DREAPTA” CU FILMULET ASA ZIS TRUCAT,CADE!
DECI BASESCU VREA SA SE RAZBUNE PE CEL CARE ADAT OPINIEI PUBLICE FILMULETUL CU EL AGRESOPRUL ,SI AGRESATUL MINOR!
POTRIVIT DECLARATIEI BASECIENE DATA LUI TOLONTAN,BASRSCU ESTE INTERESAT DE CEL CARE A FOTOGRAFIAT SCENA SI CARE IN INCHIPUIREA BASESCIANA,L –AR SCOATE DIN CURSA PREZIDENTIALA SI /SAU DIN POLITICA!!!!
CARE VA SA ZICA BASESCU ,PRETINDE CA NU EL,AGRESORUL ESTE CAUZA SCADERII EVENTUALEI POPULARITATII BASESCIENE,CI CEL CARE A FOTOGRAFIAT MANIFESTAREA NEDEMNA,SI A CONSIDERAT CA TREBUIE SA FIE ADUSA LA CUNOSTINTA OPINIEI PUBLICE INSELATE SI LA PREZIDENTIALELE DIN 2004!!!
FOSTUL MINISTRU AL JUSTITIE.MONICA MACOVEI NU SI-A PIERDUT SI GRAMUL DE DEMNITATE PE CARE IL MAI AVEA,LUAND APARAREA IMPRICINATULUI BASESCU.BA MAI MULT SPUNAND CA PREFERA SA LASE COPILUL SAU IN GRIJA LUI BASESCU-DECAT LUI PATRICIU …..DEABEA ACUM CRED CELE AUZITE DESPRE MONICA MACOVEI IN PRIVINTA PALMEI DATE DE ACEASTA UNUI OM INAINTE DE 1989!
CAND IN CAMPANIA ELECTORALA PREZENTA BASESCU SI-A DAT HAINA NEAGRA JOS DE PE UMERI,VRAND SA SE DUCA LA MICROFON,MONICA MACOVEI ,A SARIT DIN RANDUL P.D.L.-ISTILOR,COMPORTANDU-SE PRECUM O GARDEROBIERA SA IA HAINA LUI BASESCU .CAND FACI SLUJ .PERMANENT,CAND ESTI ATAT DE SERVILA,NU MAI POTI OBIECTIVA-CHIAR DACA ,NU IMBRACI BLUZA PORTOCALIE P.D.-lista,VRAND INCA UN FOTOLIU MINISTERIAL(AL JUSTITIEI) .LIPSA PROGRESELOR DIN JUSTITIE SI AFACERI INTERNE ,SE DATOREAZA ASA ZISEI INDEPENDENTE MONICAI MACOVEI,DE MULT (2008)PROPUSA PENTRU EUROPARLAMENTARE CU COMPLICITATEA COMISIEI EUROPENE SI A PARLAMENTULUI EUROPEAN!
@Velisar Iancu
DAAA!!!
http://img132.imageshack.us/img132/4945/48791810.jpg
Doru: multumiri pentru detaliile tehnice, dar discutia publica nu se refera la aceste detalii. Ideea este mutarea discutiei de la gestul in sine la este sau nu este trucata inregistrarea: pe de o parte trece aceasta saptamina in care dl Basescu oricum nu prea are nimic programatic de spus – iar timpul este consumat in discutii secundare si pina la urma sterile, dar fiind ca mai multe persoane au confirmat povestea ca martori directi ori indirecti – si poate incerca sa se victimizeze din nou, intr-o tentativa de a intoarce lucrurile in favoarea sa. Cum la un moment dat, atunci cind a si afirmat ca imaginile ar fi trucate, dl Tataru a apucat sa afirme ca el a facut inregistrarea, o discutie speculativa dar consumatoare de timp ar fi aceea daca imaginile aparute public sunt chiar din cele inregistrate de dl Tatatru ori a mai existat cineva – tot din echipa pedelista de atunci, fiindca este de banuit ca nu oricine avea acces linga scena, in imediata apropiere a candidatului – care sa mai fi facut o inregistrare. Banuiala ar putea fi pe cineva dintre penelistii din Prahova, dar asta nu ar explica de ce dl Patriciu, banuit de dl Basescu a fi in spatele difuzarii filmuletului, ar fi tinut inregistrarea vreme de cinci ani. Reactiile presedintelui au fost contradictorii: dupa ce a inceput zicind ca o fi facut copilul ceva – adica nu si-a negat gestul, ci a sugerat ca nu isi aminteste motivatia – a declarat mai apoi, citat in gsp, ca nu isi aminteste nimic (tot asa cum nu isi mai amintea ca el si nu dl Iliescu a fost la Grivco si a facut guverne acolo), dupa care a conchis ca imaginile ar fi trucate si ca intenteaza procese dlui Patriciu si ziarului Gardianul. Versiunea care pare in acest moment cea mai plauzibila ar fi cea sugerata de Aya, adica o vinzare din interiorul echipei de campanie prezidentiale. Poate sa nu fie asa, dar asta leaga cel mai bine lucrurile care au devenit publice. In concluzie, pot afirma ca presedintele a reusit sa salveze partial situatia mutind discutia publica pe aspecte mai putin importante decit cele legate de viitorul Romaniei, ca a reusit sa se pretinda o victima a unei mistificari, ca face sa treaca timpul de campanie fara avantaj pentru dl Geoana care i-a fost superior programatic. Dl Geoana a reactionat corect, dar vocea sa cam este acoperita in acest moment de galagia generala. Iar mie mi se pare ca, daca la inceput presedintele a fost vizibil stinjenit de aparitia acestei teme, acum se complace in promovarea ei, incercind sa o speculeze in favoarea sa, pe o idee care sa stringa rindurile in jurul sau: baiatul bun, care nu a lovit niciodata pe nimeni, lovit mirsav si prin fals (trucaj) de un mogul (tipul rau) demascat si acuzat public de baiatul cel bun. De aici vine o alta concluzie, aceea ca dl Geoana si pesedeul trebuie sa isi ridice vocile pe deasupra acestei povesti, pentru ca ultima saptamina de campanie sa nu fie consumata cu prea putin folos. Cu stima.
Nu demult, mai exactcu ocazia deciziei CAB referitoare la ministrul de interne, Basescu a afirmat ca “s-au epuizat toate articolele din constitutie si ca SE VA CONSULTA CU CURTEA CONSTITUTIONALA”
Ori numai asta nu facuse, nu se ‘consultase ” cu vreo instanta.
Curtea Constitutionala dupa stiinta mea, nu este cabinet de psihiatrie sa se consulte Basescu acolo.
Lasand insa gluma deoparte, cred ca datorita concesiilor facute de-a lungul timpului , cu pasi marunti, Basescu aproape ca a reusit sa dea o ‘lovitura de stat de catifea”. Nu ar fi trebuit sa fie lasat. In privinta referendumului cel putin, partidele ar fi trebuit sa aiba o atitudine mai transanta, chiar si cu anume preturi electorale in turul intai. Acum pretul asta va fi platit in turul doi. Probabil ca lipsa de curaj se plateste in orice confruntare.
@ diogenecainele noiembrie 28, 2009 la 11:41am spune: ”Mi-aş dori sã existe cineva care sã se aplece cu acribie ştiinţificã asupra fenomenului…”
1) H.Gâbunea, 1933:
L-a sculptat pe ics în piatrã
Însã nu l-a reuşit;
Nu se-aseamãnã cu dânsul
Cã nicicând n-a fost cioplit !
2) Nu luaţi literal afirmaţia guvernanţilor cã ei nici nu şi-au propus sã lupte cu criza. Vor asigura slujbe pentru şomeri; ele vor fi oficiate de cei mai buni preoţi!
7 zile, recunosc ca ma simnt ca un copil in fata cadoului de Craciun … de abia astept sa il deschid dar sper sa nu am o surpriza neplacuta sa aflu ca piratul a mai luat 5 ani de mandat.
).
Mult succes in campanie, o sa aduc si eu o contributie mica dar sper eu apreciata in judetul Sibiu care inca este portocaliu (sper sa mai intervina Iohannis pentru a agita un pic spiritele impotriva lui Basescu).
Observ ca sondajele se lasa asteptate si asta ma cam pune pe ganduri …
Sper ca Geoana sa apara in ele cu minim 52% si la vot sper sa obtina mai mult cu toate ca sunt constient cat de greu este.
Lupta nu mai este dusa impotriva lui Basescu ci a maselor de prosti cu idei putine si fixe.
Ar trebui abordata campania, acum in ultimul ceas, sub deviza “scopul scuza mijloacele”. Prostimea ori sa stea acasa ori sa fie intoarsa ca si orientare (lucru posibil dar cam greu de facut pentru ca noi nu avem posturi de manele si de scandal ca cea a mini-mogulului Dan Diaconescu
http://badeablog.wordpress.com/
Buna seara,
Sunt un cetatean constiincios cand vine vorba de mers la urne;asta pentru a-mi demonstra ca in aceasta tara inca mai putem vota cum ne place.Oare?!…
In primul tur am votat cu Crin Antonescu pentru ca a reusit sa ma impresioneze la confruntarea cu Traian Basescu si Mircea Geoana; si pentru ca este tanar.Sincer, mi-ar fi placut sa treaca in turul 2.Si mi-ar mai fi placut sa se califice in locul lui Traian Basescu. Cum oare ar fi aratat o confruntare Mircea Geoana-Crin Antonescu? Ar fi apelat Mircea Geoana la o sustinere din partea PD-L? Sau Crin Antonescu? Nu credeti ca “ciolanul” ar fi refacut alianta PDL-PSD?
De ce nu recunoasteti, domnilor guvernanti ca, dincolo de animozitatile de fatada, fiecare dintre dumneavoastra, indiferent de culoarea politica, nu urmareste decat propria bunastare?
Recunosc, nu-l mai suport pe Traian Basescu;dar nici pe Mircea Geoana nu-l consider o alternativa.Este un om prea moale, influentabil, incapabil sa-si sustina ideile.Este omul ideal de manipulat.
Daca sub guvernarea PD-L-ista presedintele era cel care dicta partidului, sub guvernarea PSD-PL, presedintele va fi cel care va asculta de partid/e.Ori, in cei 20 de ani scursi de la revolutie, fiecare dintre partidele actuale au fost pe rand sau in diferite coalitii la conducerea Romaniei.Cate proiecte pentru bunastarea romanilor au fost puse in aplicare?Sau cate solutii s-au gasit pentru ca Romania sa se poata alatura tarilor Europei, nu numai din punct de vedere geografic ci si economic?!
Exista o carte-”Confesiunile unui asasin economic”-,pe care, cand am inceput sa o citesc, am considerat-o o fictiune.Apoi, aprofundand problematica cartii, mi-am dat seama ca undeva exista un sambure de adevar.Cititi-o (nu ma refer la dumneavoastra domnule Nastase), si veti avea o alta perspectiva asupra a tot ceea ce s-a intamplat in Romania de la revolutie incoace.
Concluzionand, pe 6 decembrie voi avea trei alternative:fie extrag biletelul cu numele presedintelui ca numerele la loto, fie ii votez pe ambii candidati (ca sa nu-mi pot reprosa ca nu mi-am facut datoria de cetatean), fie stau la gura sobei urmarind la televizor o discutie interminabila despre alegeri si cat de importante sunt ele pentru Romania.
@neutrino,
Maistre,
Adevărul e că vă alăturai toarăşei Nutzi, numa-n ciuda contelui, că-i capricoarnă de-a lui;) Tilictuală, elita, în * trend *… etc…
Ete, măi, domnule, măi, mândră sunt că-s ţărăncuţă şi nu-n pielicica tălică la faza aista, se impune să subliniez, măi dragă *neutrino *..
Am cu ce, d-aia, tălică demonstraşi again că tăcerea…. dar, NEVOIA DE RECUNOAŞTERE, APRECIERE, ŞI CEA DE APARTENENŢĂ, ţi-au mânat telegarii pe mirişti…
Cât despre ceea ce aberezi pe tematică de psihologia copilului, expresia pe-nţelesul atât al elitelor cât şi a ţăranilor, este că : eşti varză. Rele tratamente aplicate minorului implică inclusiv gesturi, agresivitate verbală… atrag după sine abuzul emoţional, nu căta scuze aiuristice, Băsescu e vinovat pe orice căi o iei. Mă trimisăşi pe mine la terapie, da matale nici bazele teoretice nu le stăpâneşti… şi-ţi zisăi că a excela într-uun domeniu NU înseamnă că le stăpâneştipe toate… concluzionând, * criteriile * după care etichetezi pe acest blog pe te miri cine ţi se căşună, sunt atât de discutabile…
Te corectez, Adrian Năstase NU e cum spui tu, ba da îi pasă.
Zău reuşeşti să dai în penibil în ultima vreme, că nu-ţi dă de gândit…. maistre.
Sibilla
@ Adrian Năstase
), ci oameni care pe lângă un instinct psihologic corect (ceea ce ţine de cunoaşterea prudenţială) posedă şi o bună specializare tehnică din care nu exclud cunoştinţele high-tech up-to-date. După cel de al doilea război mondial, Japonia s-a dezvoltat tocmai pentru că oamenii ei de bază, proveniţi din familii de samurai şi ninja, stăpâneau bine cunoaşterea prudenţială aliată cu multă psihologie practică. Mai sînt convins că dificultăţile actuale din Japonia, dificultăţi ce anunţă să se perpetueze, sunt provocate de tendinţa excesivă de a imita modelul American, care-i în esenţă un model colonial. Sper că nu am supărat pe nimeni cu mesajul acesta.
Mesajul lui “Doru” din noiembrie 28, 2009 la 7:45 pm, denotă un specialist autentic. Acum, de ce să nu recunoaştem, în România se mai găsesc şi alţi foarte buni specialişti în analiza imaginilor pe diverse tipuri de suport. Ceea ce este unic la acest “Doru” ca valoare adăugată e percepţia situaţiilor filtrată printr-o bună cunoaştere a psihologiei. Probabil că România are nevoie tocmai de asemenea oameni pentru a se dezvolta. Nu vorbesc despre oameni specializaţi în “psihologie pură” (dacă există realmente acest domeniu
http://www.vestul.ro/stiri/2174/cum-m-au-convins-cei-de-la-pdl-sa-votez-cu-mircea-geoana.htm
A innebunit lupul ! Azi dimineata am ramas profund surprins sa vad pe B1 TV, un documentar foarte interesant despre ascensiunea si decaderea lui Mussolini. Asemanarile dintre apucaturile dictatorului italian si comportamentul lui Basescu sunt remarcabile si evidente. Merita reprogramat la ore cu audienta mai mare. Poate asa oamenii vor intelege mai bine ce ar putea sa astepte poporul roman de la un individ cu un comportament ca al lui Basescu, si ar sti mai bine cum sa-si hotarasca soarta.
Oare nu cumva si “mogulii buni ” ai lui Basescu incearca o iesire din asocierea cu acest personaj dement , si prin similitudinea cu personajul din documentar vor sa atraga in felul lor atentia asupra a ceeace ar putea urma ( cu limitele actualei conjuncturi politice internationale totusi) , daca oamenii ar vota Basescu? Oare sa se teama si ei de monstrul la crearea caruia au contribuit? Oare au inceput si ei sa tina AMR-ul? Nu ma indoiesc de faptul ca din ce in ce mai multi din fostii sau actualii sai aliati si sustinatori au vazut in timp cum Basescu , dupa ce si-a atins scopurile s-a descotorosit de toti cei pe care i-a folosit in ascensiunea sa, mergand chiar pana la a incerca sa-i distruga! Da-i Doamne romanului mintea de pe urma ! Macar acum in al 12 -lea ceas. Cat nu e prea tarziu !
Apropos ! Anul acesta se implinesc cei 20 de ani de la predictia lui Brucan . S-ar putea sa avem parte de un nou inceput, care sa plaseze democratia noastra (speram dupa 6 dec.) intre democratiile reale ale lumii. Poate am avut nevoie de acesti 5 ani de guvernare sub presedentia lui Basescu, ca sa nu uitam unde se poate ajunge si sa stim cum sa impiedicam ascensiunea unor indivizi de teapa lui in fruntea tarii. Poate asa am reusit sa intelegem in fine, cat de mult rau poate produce unui popor un conducator vanitos, brutal, cu o cultura limitata, cu un caracter duplicitar si inclinat spre dictatura si cult al personalitatii, care se erijeaza in personajul profetic, unic, care poate salva poporul roman de amenintari si pericole de multe ori inexistente sau create artificial.
Poate in acesti 20 de ani , ne-am mai maturizat putin , din punct de vedere politic, si am invatat ca democratia inseamna pe langa drepturi si o serie intreaga de responsabilitati, pentru fiecare dintre noi, si ce ar trebui sa insemne de fapt LIBERTATEA.
Daca acesti ultimi 5 ani au adus si ceva bun pentru societate si pentru popor, in afara de nesfarsitele scandaluri, dispute, urmariri si inregistrari ilegale, politie politica si santaje… asta ar trebui sa fie invatamintele pe care toti ar trebui sa le tragem din ce am trait in aceasta perioada.
Speram ca alegerea lui Mirce Geoana la Presedentia Romaniei, formarea unui guvern competent, alianta parlamentara care s-a constituit zilele acestea sa dea posibilitatea Romaniei sa treaca intr-un nou stadiu istoric de evolutie, in care sa avem linistea si puterea sa construim societatea moderna , democratica si prospera la care visam de 20 de ani.
@Cezar Pesclevei!
Cam asa ca….oprescu?:)
@carmensimihaela
Bine te-ai gandit! varianta cu statul la gura sobei este cea castigatoare!
@blogideologic!
Pe mine nu!:) Intelepte vorbe ai scris!
@George Serban!
Foarte corect! O intrebare esentiala care ar trebui pusa candidatilor in confruntare ar fi: ce parere aveti de retrocedarea dreptului CSM de a numi procurorul general..etc? aici as vrea sa-i vad!Apare clar ca in momentul in care presedintele nominalizeaza si numeste pg ..etc, in momentul acela justitia ramane pe vecie in mana partidului politic caruia acesta ii apartine, ca sa nu mai vorbim ca daca este un dement , rau intentionat, obstructioneaza si aserveste clar Justitia.
@Doru
Iarta-ma, dar spui multe prostii. Ce descrii tu e modul de comprimare a imaginilor pentru a fi stocate pe un suport in cat mai putini bytes. Ceea ce tu nu spui, sper ca din nestiintza si nu din rea credintza, e ca pentru a reda acest stream de date din nou ca imagine, e nevoie de un decodor care reface din nou imaginea in cadre, exact ca la celuloid (m arog, cu o mica diferentza ar fi ca se folosesc de regula 25 sau 30 de cadre pe secunda in loc de 24 cum e la celuloid).
Nu e adevarat ca poti scoate cadre alandala din materialul codat, fara sa observi manipularea. Ce poti sa faci e sa decodezi materialul codat intr-un format care contine cadre (sau semicadre in modul interlaced) sa tai de acolo cadre (exista miriade de programe pentru asa ceva) si sa il recodezi.
Apropo, daca tot am pomenit de modul intretzesut (interlaced) pe blogul lui Buble puteti gasi varianta neintretesuta a videou-lui, adica o varianta mai aproape de inregistrarea originala. Sa-mi explice mie un specialist (dar unul autentic va rog) cum pot fi trucate artefactele tipice care apar intr-un asemena caz intre semicadre in cazul unei miscari rapide. Si daca stie, sa vanda patentul la SONY, LG, Hitachi, s.a.m.d. care se chinuie de ani de zile sa elimine asa ceva in televizoarele lor, si nu le iese atat de bine pe cat si-ar dori.
Inchei subscriind la ce spune instalatorul. Discutia trebuie sa ramana la gest, nu la subtilitati tehnice, cu care pot fi aburiti necunoscatorii. Atat la gestul de a lovi un copil, cat si la reactia lui Basescu din emisiunea de la realitatea, care nu a negat vehement “facatura” ci care cauta sa isi justifice gestul.
Aceasta alianta cu partidul liberal inseamna ca domnul Mircea Geoana va fi noul presedinte al Romaniei.Daca alianta PSD-PC-PNL va ramine pina la urmatoarele alegeri parlamentare atunci sustinerea electorala a acestora va creste mult.Cred ca multi simpatizanti ai PDL-ului se vor reorienta catre PSD si PNL.Va doresc mult succes.
Aferim, instalatorule, subscriu cu doua maini, omul nu trebuie lasat sa se autovictimizeze public si nici sa planga ca jalnic barbat de stat ce este el, noi sa mai turam o saptamana motoarele cu sincera incredere ca va face el singur ceva care sa-i indeparteze definitiv inclusiv votantii talibani. Insistam pe ‘O singura Romanie’ si condamnam convingator subiectele de deturnare.
Inca o saptamana si sfarsim, Doamne ajuta cu pace si liniste de sarbatori poporul asta!
@nastase (off-topic, cum altfel?)
Daca prindetzi un moment de calm in nebunia asta, poate scrieti cateva cuvinte despre efectele crah-ului din Dubai.
Am inteles ca sunt specialisti care spun ca e semnul unui faliment global si ca viitori actori globali, Rusia, China si India nu sunt inca in stare sa stabilizeze economia mondiala. In cinci ani datoria SUA se va ridica la 20 de trililiarde de dolari, ceea ce inseamna ca toate incasarile statului se vor duce pe dobanzi. Mi-e si frica sa intreb: se mai poate iesi din aceasta situatie fara un razboi care sa reseteze (la propriu si la figurat) omenirea? Care sunt sansele si provocarile pentru Romania.
Oare cand va aparea secventa din emisiunea lui Tuca in care betivul de la Cotroceni se lauda cu pumnul in gura dat unui chioscar, ce-or sa mai zica sustinatorii lui? Ca e o ,,facatura”?
Am trimis din greşeală comentariul, deşi nu terminasem.
Abia aştept să văd cum o vor suci pe toate părţile toţi penibilii portocalii!
Şi ar mai fi şi declaraţia Udrei despre acelaşi incident.
În primele ore după anunţarea crizei de insolvenţă în emiratul Dubai, a urmat o panică bursieră şi cursul acţiunilor a scăzut. Anterior, din cauza scăderii valorii dolarului, cursul acţiunilor creştea prin paralelism faţă de creşterea preţului aurului. Dar în recenta panică bursieră provocată de virtuala criză de insolvenţă în Dubai, a urmat o creştere a valorii dolarului. Analistul care a prezis pe vremuri prăbuşirea de la Enron spune că şi China, ca ţară, va înregistra o criză de creştere de tip Enron. Oricum, USA nu vor avea vreo problemă, pentru că ei fabrică pur şi simplu hârtie fiduciară (fie că este din hârtie propriu-zisă, fie că este din plastic, pentru că este prevăzută cu tramă şi filigran de siguranţă se cheamă hârtie fiduciară) de culoare verde
Dar un “efect de domino” de insolvenţă a statelor probabil că va ocoli USA. Mai mult, în urma unui asemenea efect de domino, valoarea dolarului va creşte (admit că am extrapolat numai comportamentul observat al dolarului în scurta criză din Dubai).
Cred ca , dupa infrangerea lui Basescu , o atitudine triumfalista nu ajuta nimanui . Dincolo de multele si uriasele probleme economice , cu care sunt toti de acord , cred ca sunt si proiecte politice la care va trebui sa va ganditi (dumneavoastra , in primul rand – si stiu ce spun) .
Probabil (sigur!) nu veti putea ignora votul de la referendum . Intr-un fel sau altul va trebui sa va ganditi la unicameral (eu am votat impotriva aici) si la reducerea numarului de parlamentari (aici am votat pentru – nu pentru asa-zisele “economii” , ci pentru multimea de “necuvantatoare” din legislativ , de care ne putem dispensa fara nicio paguba) . Cred insa ca la referendumul obligatoriu de aprobare a eventualelor modificari constitutionale populatia va trebui sa fie mai bine informata pentru a vota in cunostinta de cauza .
Parerea mea este ca va trebui sa ne gandim din ce in ce mai serios la o modificare constitutionala majora : republica parlamentara , trecerea in totalitate a executivului sub control legislativ . Regimul Basescu a demonstrat , fara tagada , ce se poate intampla intr-un democratie neconsolidata daca un om are suficienta putere pentru a denatura sensul constitutiei si rolul institutiilor statului . Ce ne asigura ca nu e posibil un nou Basescu ? Dumneavoastra va simtiti confortabil cu ascensiunea lui Vanghelie in PSD (nu trebuie sa-mi raspundeti) ? Eu , nu . Cred ca singura garantie este un regim parlamentar , care exclude concentrarea puterii in mana unui singur om (sigur , pot sa apara situatii in care influenta unei persoane in partidul majoritar sa conduca spre un regim care de facto sa fie cvasi-prezidential , dar riscurile sunt mai mici) .
Nu stiu cum ati interpretat dumneavoastra actiunile in plan politic ale lui Traian Basescu . Eu am niste interpretari personale (nu stiu cat de corecte) . Basescu stie ca scena politica in orice democratie presupune doua partide (unul de dreapta sau “mai de dreapta” si unul de stanga sau “mai de stanga” – nu intotdeauna distinctia este foarte clara la modul absolut , mai degraba se face prin raportare la celalalt ) la care se adauga unul , maxim doua grupari mici , care sa adune voturile celor dezamagiti de guvernarile succesive ale ambelor partide mari si care sa incline balanta in parlament in diferite formule de aliante guvernamentale . Visul lui Basescu a fost evident acela de a transforma PD in unul din cele doua mari . A sperat multa vreme sa reuseasca sa domine partea stanga a scenei politice . Odata cu alianta PDSR-PSD si afilierea noii grupari la Internationala Socialista si Partidul Socialist European , a inteles ca visul acesta este iluzoriu . De aceea a militat pentru Alianta DA (pe care a si dorit s-o transforme in partid , sub egida sa , evident) si a trecut , fara prea multe procese de constiinta , la dreapta esichierului politic . Nu l-a interesat doctrina , ci sa ocupe locul care parea cel mai usor de ocupat . A fost la un pas de a reusi . Din fericire , proiectul unificarii dreptei sub sceptrul lui Basescu a esuat .
Ce vreau sa spun este ca suntem aproape sa reusim , daca dumneavoastra , oamenii politici , va jucati corect cartile , o clarificare si o curatire a scenei politice , cu doua partide , unul de dreapta si unul de stanga (PDL , odata cu infrangerea lui Basescu si scaderea in sondaje , se va subtia foarte mult – asa cred eu si am suficiente motive s-o fac) . La acestea se va adauga UDMR si , posibil , inca un grup (sper ca nu PRM , mai degraba mi-as dori un grupuscul ecologist sau ceva care sa reprezinte “bratul politic” al societatii civile) .
Un astfel de construct , intr-un regim parlamentar , ar putea fi cea mai sigura garantie ca un nou Basescu nu e posibil . Altfel , pe fondul inevitabilei “hartuiri” a lui Basescu dupa 6 decembrie (trebuie sa dea niste explicatii , totusi , si sa vezi atunci victimizare) ca si al posibilelor nemultumiri si dezamagiri n-ar fi exclus ca in 2014 sa ne trezim iar cu hahaitul atat de cunoscut .
Chiar şi George Soros declară dezorientat : “This is not business as usual. It’s the end of an era.”
Zilele astea se scapa din vedere foarte multe aspecte care intr-o perioada lipsita de scandaluri ar fi imediat observate si tratate ca atare.
Exemplul este ceea ce se petrece la Loteria Romana !
As avea o intrebare, daca poate cineva sa-mi spuna … DE CE toate televiziune (incluzind TVR) fac reclama gratuita in emisiunile de stiri la potul cel mare ?
De ce se face reclama la ceva care poate fi catalogat ca fiind o escrocherie nationala ? Nu vede nimeni ca din totalul incasarilor de pe un an sa zicem, mai putin de 5% ajung inapoi in buzunarele celor care cumpara bilete ?
Chiar nu calculeaza nimeni ca in timp ce intr-un an de zile sunt maxim 2-3 mari premii cistigate Loteria Romana raporteaza profituri imense pentru care se “gaseste solutia” sa nu mai ajunga la bugetul de stat ?
@ instalatorul
A fost corectă evaluarea dumneavoastră foarte sceptică a lui Dacian Ciolos. Abia acum am aflat că Dacian Ciolos a fost nominalizat de un lobby Monsanto. Principalul rol pe care îl are de îndeplinit Dacian Ciolos ca ministru al agriculturii în UE este acela de a schimba politica agricolă actuală din Uniunea Europeană, care se opunea introducerii organismelor modificate genetic. În USA, unde este liber la OMG-uri, a crescut extraordinar folosirea pesticidelor pentru culturile din OMG-uri ! Apoi, creşterea de productivitate agricolă a culturilor din OMG-uri este un efect care se menţine doar în primii doi sau trei ani. În fine, se opune vechilor şi bunelor principii fiziocrate.
Inca ceva, imi aduc aminte ca am urmarit stupefiat filmul cu marturia acelui batrin din Constanta care a adus clarificari despre modul cum a fost introdus basescu in securitate, despre modul cum a fost aranjata intrarea lui la facultate, si multe altele. Imi pare rau ca nu am avut inspiratia sa inregistrez acel film, dar sunt convins ca toti va amintiti de el. Musamalizare totala ! Ba mai mult decit atit sunt nevoit sa ascult acuzele lui basescu catre unii cum ca sunt din vechea nomenclatura, ca sunt securisti, si multe altele.
De ce nu se gindeste cineva sa faca o retrospectiva completa la tot ce se stie despre basescu ?
@D-na Manuela,
Cu tot respectul,
pentru că mesajele pe care le-am trimis azi noapte nu apar, sunt în imposibilitatea de-a răspunde Ayei pe un alt fir, dar, referitor la ceea ce-mi scrie * neutrino * şi căruia i-am răspuns direct , aşa încât discuţia pe subiect nu poate continua. Dacă discuţia trebuie încheiată, atunci am înţeles că EU trebuie să tac, asta e..
Însă, NU se cheamă deloc c-ar fi punctat * neutrino *, dimpotrivă
stimă şi-o zi frumoasă, vă doresc,
Sibilla
@neutrino,
Nu astfel te impui, că-ncepi să aduci cu Băsescu…
DACĂ, răvaşul trimis de mine ţie, trece de moderare, îţi piere râsul, dacă nu, nu. Decizia nu-mi aparţine. Se cheamă că, te respectă cine anume, * neutrino * … ? Repet, eu ţi-am replicat, dar…
În fine, să concluzionăm, au mai rămas Velisar şi Maxi, Draghi care e constant ca şi mine şi… terenul e curăţat de incomozi, firişire mare, * neutrino * ? Restul au fost deja rând pe rând, eh… dacă zic măturaţi prin manevre deloc fair-play sună sibilin, măi dragă ?
Posibil să greşesc, dar, aşa * dă *, pentru public : rămân pe blog elitele, ca să citez, şi aut ţăranii, blogul având de câştigat… ce anume ? Încă ceva măi domnule, pe acest blog, spre exemplu, fiecare a adoptat un anume , să-i zicem stil de abordare, de exprimare, asta nu-ţi dă dreptul, dreptate nici atât, nici ţie, nici altcuiva a concluziona care câtă cultură generală, pregătire, experienţă, potenţial, abilităţi, etc ar deţine, nu ştiţi, deci…
Nah, am să-ţi dau replica pe Sfinx, ca să nu mă suspectezi de laşitate, îţi dedic o postare, haide că promit că nu va fi pamflet şi-mi calc pe corason , folosesc limbaj academic, care, am spus în repetate rânduri, chiar crezi, eşti convins că ne e… străin la o adică ? Irelevant orice mi-ai răspunde în acest punct, iată-ne-ntr-o * fundătură*, n-am vină-n privinţa aceasta, aşa încât orgoliul dumitale NU e deloc satisfăcut sau… ? EEeee… nu mă dezamăgii…
Sibilla
@ blogideologic,
va eram dator cu un raspuns. Este tot ce pot sa astern pe hartie acum (!) Altadata … poate voi fi la subiect. Si pentru mine timpul trece incet, nepermis de incet; in ciuda tentatiei mele, involuntare si ea, de a reduce tot ce ma iconjoara la umbre si lumini, la dorinte reluate obsesiv prin bis-uri repetate. Unii dintre cei prezenti aici, mai nerabdatori, incearca sa-si apropie „momentul” prin trimiteri la idei basesciene intrate si ele de mult, gratie lor, in morisca ce a redus de la un timp, cred eu, aproape totul la malai, tarate si uium. Restul, va spune cronicarul, este tacere. Doua distinse doamne, in fata carorora nu odata isusi blogul s-a inchinat, lasand in urma lor capete plecate si buze maruntite, reduse la tacere, toaca clipa maiastru gandind cu voce tare la normalitatea ce va sa vina. Numai eu in casa, sontac, sontac, schiopatand printre durererile unei entorse pacatoase, gandesc si ma comport pervers. Citesc numai basme cu Ilene si Frumosi, aud numai ce imi convine si caut, chiar si in piatra pongi din baie, aer proaspat datator de speranta. In jur insa pulseaza viata noastra cea din toate zilele ultimilor cinci ani: cu Actualu’ ce minte si escrocheaza la drumul mare, cu Blaga, cu Adriean, cu Mariean, cu Radu, cu Sulfina si de ce nu cu Hrebe, cu Mitrea cel din neamul lui manivela, cu premierul Bula, cu liberali fuduli si pesedisti clujeni demni de primul meu dispret. Mai sus insa, la primul aliniat, un om mai nerabdator lucreaza si introduce in scrierea la romani noi abrevieri. Se vede ca adesea si clipa in intregimea ei il deranjeaza; o vrea acum mai scurta; de ce nu mai scurta cu o saptamana.
PS
AMR: intr-adevar putin „a mai rams”. Si totusi, de momentul „0” ne despart inca 7 zile; o saptamana plina ochi, cum am citit deunazi intr-o propozitie la Aya, sau la Sibilla, sau la …
@ violet,
sarut mana. Si eu m-am gandit de cateva zile la secventa la care faci referire. Imi amintesc perfect de existenta acelei scene; am fost de fata la “producerea ei”. Cred ca cei din staful lui Jioana, trebuie din cand in cand sa ia aminte la “intamplarile” din acest spatiu. Cu bine.
@ Ioan:
Mai mult, eu cred că şi cei de la Antena1 ar trebui, deja, să scotoceasca prin arhivă. Şi să dea imaginile cât mai aproape de 6 decembrie, că unii au memoria scurtă.
Petre Tutea : ,, Am facut 13 ani de puscarie pentru un popor de idiotzi .” ??!!?? Bagabontu’ cotrocenist a facut 5 ani de mandat , dat de un popor nu numai de idiotzi , ci si de TICALOSI !!!! MI-E RUSHINE CA SUNT ROMAN !!!!!!
@ neutrino
Mi s-au împăienjenit ochii de lacrimi citind explicaţia gestului marinerului clarvăzător (că acum nu mai e vorba despre o schiţare glumeaţă a gestului ca până ieri). E drept că pot bănui că-mi lăcrimează ochii de prea îndelungă fixare a ceasului ale cărui limbi pare că nu se mişcă, prelungind chinul orei de pauză dintre două ţigări pe care mi-am fixat-o. Însă nu cred, ar fi prea de tot! Oi fi eu o frustrată că nu fac parte din “elită”, dar inimă sâmţitoare nu se poate să nu am. Destul am ascuns-o (din aceeaţi pidosnică frustrare) când n-am participat la atât de gingaşa acţiune “un mărţişor pentru Monica”. Acum gata! Mă dau bătută, caut cu înfrigurare pachetul de batiste (că sticluţă cu săruri nu m-am învrednicit să am, din păcate, şi de mare trebuinţă mi-ar fi fost) şi cuget la marea nedreptate pe care i-o fac unii şi alţii circarului, nerecunoscându-i “valoarea umană” . Şi sâmţâtorul de el abia apucase să-şi zvânte lacrimile după episodul cu “dragă Stolo” când o altă faţă a suferinţei umane i s-a şi arătat vederii: o biată femeie disperată purtând o jalbă în mână. Ehei, ce bine ar fi fost dacă respectiva ar fi avut la îndemână proţapul! Nu mai apuca puştiul cu pricina să-l împiedice să o ia mărinimos şi nu şi-ar mai fi îmbălorat duşmanii gurile răstălmăcind adevărata sursă a enervării! Acum stau în aşteptarea explicaţiei umanismului altor gesturi. Poate am să le înşir eu aici, dacă-mi trece accesul de plâns.
D-le Nastase,
Regret faptul ca din partidul d-voastra nu am auzit voci care sa-l apere pe dl. M. Vanghelie importiva atacurilor mizerabile si uneori nemeritate importiva lui. O spun asta fara a fi vreun simpatizant al dansului sau a vreunui partid politic, dar ma explic: dl. M. Vanghelie este primar la sectorul 5 Bucuresti la al 2-lea sau al 3-lea mandat consecutiv, ales in mod democratic. Mai mult, a fost si independent politic (fara sprijin politic) cand a castigat sefia acestui sector. Ma intreb cum poate sa-l denigreze dna Udrea, Anastase, Turcanu,Ridzi, domnii Olteanu, Blaga, Berceanu, etc. care, au fost alesi tot in mod democratic, sau electoratul dansilor este unul mai superior – RUSINE! – I-as intreba daca ar candida independent si nu cu masinaria politica de partid in spate, cate voturi ar obtine, cine i-ar vota, probabil nici cei din scara blocului? Aceeasi intrebare o am fata de unii ziaristi (dna Dragotescu, Pora, domnii Voinescu, Cristoiu) care daca ar fi sa candideze la vreo functie publica de stat sau administrativa, cate voturi ar obtine, probabil cele din familie, dar nu le este rusine sa denigreze votul unui intreg sector din Bucuresti? Parerea mea este sa respectam dorinta poporului si nu ceea ce vor unii: voturi si cheltuieli a banilor publici pentru interese personale, sustinere publica pe bani, comandarea articulelor pe bani si alte interese. I-as intreba pe aceste doamne si domni, ce parere au de dl. Flutur, care, dovedeste un servilism si linguseala dezonoranta si daunatoare (vezi problema cu oile), face naveta intre Suceava, unde este presedinte CJ si Bucuresti, pe banii cui? Cum isi indeplineste functia aleasa, sau e mai bine sa fie presul d-lui presedinte?!
Oare, acest partid PD-L, nu seamana tot mai mult cu fostul PCR, prin metode si obiceiuri?
@
Carmensimihaela
Citez din postarea ta: “Concluzionand, pe 6 decembrie voi avea trei alternative”.
Fie ca te superi- fie ca nu te superi- te rog incearca sa retii: alternativele sunt, totdeauna, doua. Numai doua. Asta nu inseamna sa spui “doua alternative”- exprimarea ar fi tautologica.
Daca sunt mai mult de doua situatii (daca sunt doar doua, folosesti “alternativa”, pur si simplu) intre care poti alege folosesti cuvantul “variante”.
Deci, corect ar fi fost sa spui:” voi avea trei variante”
P.S.
Daca nu ai fi detaliat- de unde am putut pune concluzia ca este vorba despre trei variante- din expresia “am trei alternative” as fi inteles ca ai trei “cupluri de cate doua variante” (deci, in total, sase variante), asta insemnand, corect, trei alternative.
Oare cum se numeste imnul natzional al Romaniei ???? Daca mitocanu’ va iesi din nou , cred ca maneaua lu’ GUTZA – TARAF- PRIGOANA va fi decretata noul imn natzional al Romaniei !!! MI-E RUSHINE CA SUNT ROMAN !!!!
Bastardu ‘ nenorocit s-a dus in Valea Jiului si a DECORAT , POST MORTEM, MINERII MORTZI ANUL TRECUT ???!!!!??? NICI MORTZII NU-I LASI IN PACE , SCARBA ORDINARA ???????
Lectiile primului tur electoral (3)
Inevitabila scindare a dreptei. Dupa cinci ani de exercitiu al puterii, al carui numitor comun au fost proasta guvernare si lipsa de transparenta, dreapta romaneasca este pe punctul de a intra in colaps. Revolutia portocalie, din 2004, care a adus-o la putere, atat la Palatul Cotroceni cat si la Palatul Victoria, lasa in urma ei, in 2009, un dezastru national. Cauzele si amploarea acestui sinistru economic si social trebuie privite insa intr-un cadru mai larg, ce tine de criza neoliberalismului in plan mondial si destramarea mitului privind asa-zisa autoreglare a pietei, fara nicio interventie reglatoare sau control public. Existenta unei pretinse “maini invizibile” ce ar asigura echilibrul automat al pietei s-a dovedit a fi falsa, aceasta nefiind nimic altceva decat o nevazuta mana pradatoare, a lacomiei si egoismului, ce distorsioneaza piata. Revenind, esecul candidatului PNL, Crin Antonescu, in primul tur de scrutin al alegerilor prezidentiale si predictibila infrangere a candidatului sustinut de PDL, Traian Basescu, in turul al doilea reprezinta o adevarata sirena de alarma ca vaporul dreptei, condus de acesta din urma, se scufunda. In asemenea conditii de avarie, liberalilor nu le-a ramas de ales decat intre a impartasi soarta taranistilor si a incerca sa se salveze, alegand schimbarea. Drept urmare, scindarea dreptei, prin ruperea lui Crin Antonescu si a PNL de Traian Basescu si PDL a fost inevitabila. Semnarea de catre PNL a acordului cu PSD de sustinere in ultimul tur a lui Mircea Geoana si de formare a unei majoritati social-liberale pentru scoaterea Romaniei din criza a fost un act de luciditate si responsabilitate.
Nevoia de unitate si solidaritate. Votul masiv pentru schimbare din primul tur a fost unul non-ideologic, venind din intregul spectru politic. Acest lucru este cu totul nou, in ultimii douazeci de ani, fiind vorba de un vot mai degraba economic, decat unul ideologic, dat pentru iesirea din recesiune. Romanii au constientizat ca succesul acestui gen de schimbare poate veni numai din unitate si solidaritate. Intamplator sau nu, acest deziderat national a fost foarte bine sintetizat de sloganul de campanie al lui Mircea Geoana: IMPREUNA INVINGEM/INVINGEM IMPREUNA ! Fara indoiala, constructia unui asemenea tip de mesaj electoral reprezinta o alta premiera. Acest dublu joc semantic electoral, binomial si biunivoc, de deplasare egala de accente de pe solidaritate pe victorie si invers este fara precedent. Cum o strategie victorioasa nu se schimba, nu este exclus ca acest mesaj, pus in slujba marii schimbari economice asteptate de majoritatea covarsitoare a romanilor, sa-i aduca lui Mircea Geoana in turul doi un scor electoral cu totul neobisnuit (nemaiintalnit de la marea schimbare ideologica adusa de revolutia anticomunista). Pana la urma, este si acesta un mod de a arata (inclusiv celor care, in disperare de cauza, incearca o ideologizare virulenta a campaniei electorale, agitand fantasmele trecutului) ca alegatorii au inteles ca nu ideologicul, ci economicul trece prin stomac.
Nu domnule Nastase, cu sau fara T.Basescu, sau dus vremurile bune.
Va fi un “razboi” total impotriva celor care refuza, pt a-si satisface egocentrismul, sa permita Romaniei sa devina o tara normala.
E o promisiune (sint unul dintre cei care stiu ce democratie e, si mai ales ce e o social-democratie europeana).
Doru: multumesc.
Titus,
Avem doua chestiuni, cea sugerata de mine si tradusa de tine altfel,”Romania a cistigat…” si cea spusa de mine ca nominarea unui singur candidat ca o prestatie a lui Traian Basescu , “jocul pe o carte” a fost aspru criticata de mas media , pe bloguri, si aici de noi si de dl.A. Nastase.
A doua chestiune ar fi profesionalismul domnului Ciolos. Da-mi voie sa circotesc si sa te intreb ,ce a facut dl. Ciolos practic,efectiv pentru agricultura Romaniei, adica “a sfiintit locul”? Sincer te intreb a fost dl. Ciolos artizanul proiectelor europene , chiar nu stiu?
Se poate spune ca intr-un intreg cincinal presedintele Traian Basescu a nimerito o data sau ca a dat Europei ceva in compensatie la prestatia si
salariul EBei!
@ Vasile
Dacian Ciolos a fost puternic sprijinit de un lobby Monsanto. Politica agricolă a Uniunii Europene de până acum respingea organismele modificate genetic. Dacian Ciolos va lupta puternic pentru a da liber la OMG-uri în UE, aşa cum a făcut şi în România. În USA, unde culturile OMG predomină, a crescut folosirea pesticidelor, faţă de ceea ce era la plantele produse de natură. Stalin îl lăuda pe unul Miciurin care spunea: “Nu trebuie să aşteptăm daruri de la natură, trebuie să i le smulgem !” Bine, problema este legătura dintre Traian Băsescu şi firma Monsanto. Care i-a indicat clar ce român preferă.
Traian Basescu a annuntat populatia sa fie linistita, deoarece se afla intr-o perfecta stare de sanatate confirmata de analizele efectuate la spitalul militar.
Sper ca va avea aceeasi stare de sanatate si dupa 6 decembrie si nu i-i se va gasi un cancer subit, sau oarece afectiuni cardiace care sa nu-i permita sa locuiasca in spatii strimte si racoroase !
Titus,
Inteleg cea ce imi spui, sunt chestii pe care nu le cunosc , abordarea mea insa era dintr-un alt unghi!
@Sibilla
imi pare rau…
4 linkuri intr-un mesaj inseamna automat spam si atrage dupa sine trecerea la spam a ip-ului indefinit – adica pana este descoperit si scos din “lista neagra”…
acelasi lucru se intampla cand repetati un mesaj integral la un interval de timp scurt…
de aceea nici nu aveam cum sa vad mesajele ulterioare ele gasindu-se tot in spam…
e vina mea… nu m-am uitat in spam… se intampla… imi pare rau…
dar de aici pana a vorbi de banare e cale lunga…
ca sa nu mai vorbim ca mai nou ma suspectati de strategii proneutrinice:)…
@d-na Manuela,
Aşa cum am spus la altă postare, NU v-am suspectat nicio secundă.
Vă preţuiesc şi respect.
Vă mulţumesc frumos.
stimă,
Sibilla
P.S. * neutrino * e totuşi matur, adult, trist pentru el că a fost nevoie pe acest blog, mă refer la replici, comenturi, dialog, să aibe nevoie de scut, timp în care pozează-n cu totul altceva, repet, NU la dvs fac referire, iar * neutrino * şi-a demonstrat şi laşitatea şi lipsa de argumente, de cele mai multe ori.
Blogideologic: asta este, ce sa facem decit sa-i uram succes, la asa tara asa comisari.
Lectiile primului tur electoral (4)
Iesirea din schisma geopolitica. Romania este, geopolitic, o poarta inspre doua lumi. Daca deschiderea totala spre Vest a facut-o sa devina ea insasi parte a acestei lumi, spre Est Romania continua sa ramana, de douazeci de ani, inchisa.
In pofida reunificarii europene si, intr-un fel, si a lumii, prin incheierea Razboiului Rece, Romania ramane incremenita in proiectul ei de schisma geopolitica, de rupere de vecinatatea estica.
In zadar presedintele american, George W. Bush, sfatuieste Romania aliata sa fie o “punte” intre Est si Vest.
In van la summit-ul NATO de la Bucuresti aliatii isi invita marele partener de la rasarit pe pamant romanesc, pentru consultari si dezbateri, in semn de recunoastere a rolului geostrategic al Romaniei de veriga intre cele doua lumi.
Fara niciun ecou dambovitean pare sa fi ramas si recenta premiera istorica, de comemorare comuna franco-germana a armistitiului care a marcat incheierea Primului Razboi Mondial, ca simbol al stingerii definitive a unei adversitati istorice, in favoarea reconcilierii si prieteniei pentru un viitor european colectiv.
Inutil vom agita politicianist ideea cooperarii economice la Marea Neagra, pentru ca rezultatele acesteia nu vor fi cu adevarat palpabile atata timp cat vom continua sa stam cu spatele la Est… Efectele economice (factura la gaze, piata de desfacere etc.) nu par a conta, din moment ce pragmatismul american de tip “Business is business” nu este cunoscut la Palatul Cotroceni…
Iar absurditatea acestei schisme geopolitice romanesti pare a continua, nu pentru ca am fi tara absurdului lui Eugen Ionesco, ci pentru ca artagoasa politica portocalie este opaca la noile realitati, perpetuand stereotipul buricului pamantului in calea raului ce ar veni de la rasarit…
INSOMAR
- procentele in plus sunt cu doua taisuri: incurajeaza candidatul si constituie element de pasivizare a sustinatorului.
Mircea Geoana ar castiga cel de-al doilea tur al alegerilor prezidentiale din 6 decembrie, la o diferenta de aproape 10 procente fata de contracandidatul sau, Traian Basescu.
Potrivit unui sondaj realizat de INSOMAR, Geoana ar obtine 54% din voturi, iar Basescu doar 46%.
Sondajul mai arata ca Geoana ii atrage pe cei mai multi dintre votantii lui Crin Antonescu, iar Basescu pe cei mai multi dintre votantii lui Kelemen Hunor.
Astfel, dintre cei care l-au votat pe liberal in turul intai, 23% ar vota cu Basescu si 59% cu Geoana. In ceea ce-l priveste pe candidatul UDMR, 37% dintre acestia l-ar vota acum pe Traian Basescu si 34% pe Geoana.
Basescu, sustinut de tineri, Geoana are majoritate si in urban, si in rural
51% dintre votantii lui Traian Basescu au varste intre 18 si 34 de ani in timp ce 55% dintre votantii lui Mircea Geoana au intre 50 si 64 de ani.
57% dintre cei care il vor sustine pe liderul PSD provin din mediul rural fata de 43% care vor vota cu Basescu. Traian Basescu va fi votat in proportie de 47% dintre alegatorii din mediul urban, in timp ce 53% vor fi in favoarea lui Mircea Geoana.
Social-democratul va fi votat de 54% din publicul masculin si de 55% din publicul feminin. El este sustinut de 55% dintre votantii care au cel mult zece clase sau scoala profesionala si de 55% dintre alegatorii cu studii superioare. Pe Traian Basescu il sustin 45% dintre cei care au cel mult zece clase sau dintre intelectuali.
73% dintre cei care se vor prezenta pe 6 decembrie la urne se prezinta pentru a sustine candidatul preferat si numai 27% dintre electori pentru ca adversarul sa nu castige.
@Instalatorul
Pilula “Geoană” este amară foarte şi pentru mine. Nu-mi fac iluzii că gustul ei ar trece rapid şi nici că în 5 ani şi l-ar fi schimbat. Am strâns prea mulţi ani pentru a nutri asemenea speranţe. Ceea ce m-a scos pe mine la vot a fost neruşinarea etalată sfidător şi efectul de vrajă rea pe care iasma instalată la Cotroceni l-a avut la toate nivelele. Există oameni care au darul de a scoate la iveală, de a potenţa (mai degrabă) partea de lumină sau, dimpotrivă, cea de întuneric a celor din jur. Iasma – fiindcă asta e – îl are (în privinţa părţii de întuneric, de aceea i se şi cuvine numele de iasmă). Am văzut asta în jurul meu, în lumea care-mi e accesibilă direct. M-am îngreţoşat şi m-am speriat. Pilula amară numită Geonă nu are acest dar/blestem. Aşa că am ieşit la vot. M-aş bucura dacă exemplul meu ar fi molipsitor.