1968-Primavara de la Praga

By nastase

Fundatia Europeana Titulescu are onoarea sa va invite la dezbaterea prilejuita de lansarea volumului
 
“1968-Primavara de la Praga; Documente diplomatice ianuarie 1968 – aprilie 1969 “

praga 
Evenimentul are loc vineri, 13 noiembrie 2009, ora 15,00, la Casa Titulescu, sos. Kiseleff 47, Bucuresti


45 Răspunsuri la “1968-Primavara de la Praga” r r

  1. Mihnea Georgescu spune:

    Superb!

  2. Mihnea Georgescu spune:

    Ar fi interesant să vină şi Preşedintele Iliescu, era Ministru în ‘68…

  3. Mihnea Georgescu spune:

    Vineri 13, ptiu!

  4. Mihnea Georgescu spune:

    Circulă o poveste pe bloguri… E adevărat că, într-un moment de supărare pe cehi, care nu doreau să ne primească în UE, le-aţi fi transmis pe canale oculte ideea că regretaţi că Nicolae Ceauşescu nu i-a invadat în ‘68? Am citit ceva pe bloguri în sensul ăsta, ca despre o scăpare la mânie, pentru că cehii nu se susţineau Interesul Naţional…

  5. Fratele Marx spune:

    Ia te uita :roll: dl. Nastase a mai scris inca o carte! :cool: De data asta cu coperti albastre. Ca e cam albastra… ;) Pe cand una galbena, corail sau chiar orange? :mrgreen:

  6. Ilie spune:

    Domnule Nastase sincer va spun ca indicat era sa fie altcineva in locul lui Geoana acum,era de preferat dumneavoastra sau Oprescu.Pt Basescu, candidatul Geoana este foarte comod. Vreau sa castige Geoana dar nush daca are sanse.

    Mult succes

  7. nastase spune:

    Fratele Marx,

    Cartea asta cu coperti albastre nu am scris-o eu. Imi propun insa sa o citesc.

  8. nastase spune:

    Mihnea Georgescu,

    Ceva este adevarat. La o intalnire cu presedintele Havel, i-am spus ca, in mod paradoxal, faptul ca Romania nu a participat la invadarea Cehoslovaciei a intarit pozitia internationala a lui Nicolae Ceausescu, ceea ce i-a permis sa consolideze dictatura interna. Din acest motiv, in timp ce tarile care participasera la operatiunea din 1968 – Polonia, Ungaria, etc -, inclusiv pe un complex de “vinovatie”, s-au liberalizat relativ si au permis, intr-o anumita masura, pregatirea unor tineri in strainatate, avand pregatite in 1989 echipe de conducere alternative, Romania s-a gasit in 1989 nepregatita – din punctul de vedere al cadrelor pregatite pentru o noua ordine europeana.

  9. Mihnea Georgescu spune:

    AN-ul a scris, sau mă rog, a coordonat şi ceva cu coperţi albastre… Mă uit acum în bibliotecă la trei tomuri groase primite cadou – TITULESCU 1 ianuarie 1937 – 31 decembrie 1937.

  10. Mihnea Georgescu spune:

    Domnule Năstase,

    Mulţumesc pentru răspunsul detaliat. Historia Magistra Vitae.
    În numele Adevărului Istoric, în care cred, îmi voi permite să reproduc mica noastră discuţie virtuală şi pe blogul meu, pentru o mai bună mărturie viitoare. Vă mulţumesc încă o dată pentru îndestulătoare mărturisire şi pentru informaţiile preţioase.

  11. Adrian Năstase despre Primăvara de la Praga « Mihnea Georgescu spune:

    [...] mintea mea, citind anunţul cu privire la lansarea volumului pe blogul Domnului Adrian Năstase. I-am adresat-o domniei sale şi mi-a răspuns, firesc. Consemnez schimbul de replici şi aici, pentru o mai bună mărturie viitoare. Ştiu, sunt un [...]

  12. Fratele Marx spune:

    Vai domnul Nastase dar chiar nu mai stiti de gluma! ;) Stim si noi ca n-ati scris-o dv. Ca dv. scrieti doar carti cu coperti rosii? Nu e greu. :roll:
    Probabil ca nu sunteti familiar cu genul meu de umor :lol: pentru ca doar o mica parte din pilulele mele umoristice vad lumina zilei la dv. pe blog. Pe celelalte le consuma cineva noaptea. De una singura. :cool:

    Cum? N-ati citit-o inca? :oops: Pai atunci de unde stiti ca-i suficient de buna ca s-o recomandati cititorilor? Cine v-a spus? :???: Aaaa. Si mai aveti incredere in d-lui? Cum credeti si d-voastra! :mrgreen:

  13. Fratele Marx spune:

    Mihnea Georgescu, poate ca si pe asta a scris-o tot dl. Nastase dar nu-si mai aminteste. ;) La cate carti a scris n-ar fi ceva iesit din comun. :roll: Am auzit ca tot asa i se intampla si lui Nichita Stanescu: nu-si mai recunostea poeziile (unele poezii) dupa ce i se publicau. Poate ca suntem martorii (norocosi) ai unor afinitati artistice peste veacuri. (XX cu XXI) Arc peste timp. Eu vazusem ca lucrarea este scrisa de Ministerul Afacerilor Externe si m-am gandit ca descrierea corespunde. S-a mai vazut capitan la 15 ani de ce nu si ministru de externe? ;) Apoi culoarea cartii bate cu antetul blogului si uite asa s-a nascut sugestia. Cine mai crede in coincidente in zilele noastre?

    Si apropo de coincidente. Da’ cand te-ai intalnit tu cu Havel? Si el ce-a zis? Ca tu ai fost foarte original. :roll: Cine stie cu ce banalitate ti-a raspuns pe care tu, din discretie, o treci sub tacere. O fi zis: “zau?” :razz:

  14. Aya spune:

    @

    Adrian Nastase

    Felicitari pentru initiativa publicarii acestui volum. Subiectul este de o importanta deosebita si, nu in ultimul rand, fascinant.

    Fara teama de a gresi, consider ca acest colosal eveniment care inglobeaza tot ce s-a petrecut in Europa anului 1968 (i se spune, pe generic “1968″) este departe de a-si fi epuizat consecintele (nu intamplator, francezii spun, deloc rar: “mai ‘68 court toujours”).

    Imi doresc volumul din tot sufletul.

    Ma preocupa in mod deosebit fenomenul 1968- iar Primaverii de la Praga ii rezerv un loc special.
    Consider- nu numai eu- ca este cauza care, in linie directa chiar, a avut ca efect simbolic caderea Zidului Berlinului (al Rusinii!) si, efectiv, prabusirea sistemului satelizat, pe principiul dominoului.

  15. Aya spune:

    @

    Adrian natase

    Afirmi: “Romania s-a gasit in 1989 nepregatita – din punctul de vedere al cadrelor pregatite pentru o noua ordine europeana.”

    Ultima precizare este esentiala, caci, exceptand aceasta carenta (care ne-a costat imens) Romania a fost una dintre tarile cele mai capabile, teoretic cel putin, sa faca fata valului de schimbari. Ce s-a intamplat, practic, este cu totul altceva si sub nici o forma nu intra in logica fireasca a lucrurilor.
    As pujtea chiar spune ca este rodul unei fracturi logice.

  16. Aya spune:

    @

    Fratele Marx

    Daca vezi pe cineva imbracat in negru din cap pana in picioare, inseamna, neaparat, ca este in doliu?

    P.S.
    Ce ai cu dragalasa culoare orange?
    Mie imi place si, dupa rosu si verde, cred ca imi vine cel mai bine.
    Cade lumea in tristul pacat al anului 1990 cand unii adversari ai FSN distrugeau superbele flori care sunt trandafirii (imi plac nespus- mi-au placut mereu, inca din prima copilarie,de cand imi pot aminti; fireste, le-am descoperit simbolisitica mai tarziu- nu ma refer la cea social- democrata!- si, intr-un fel, mi s-a confirmat, atunci ca si cu alte ocazii, ca nimic nu e intamplator).

  17. Aya spune:

    @

    Mihnea Goergescu

    Vineri 13 e ziua mea norocoasa!

  18. Aya spune:

    @

    Ilie

    Acum nu mai avem ce face. Las-o asa. Vine si ziua aceea.
    Dar, ai dreptate in tot ce spui.

  19. Aya spune:

    @

    Adrian Nastase

    Cine lanseaza cartea?
    Tare as vrea sa pot veni! Poate chiar vin.

  20. Sibilla spune:

    @Mihnea,
    Machidoane, AN ţi-a răspuns dija, da nu mă vreu abţine deşi poci, n-aşe…:
    poveştile ce circulă pe ti miri unde…. ţi-s distribuite ŞI tălică la pachet pe mail cu oareşce info : ba despre AN, ba despre nemernica sibilină, ba una, ba alta… hm ? Ar fi a 7-a confirmare, io-s sub semnul lui 7, deci… mesajul meu pt tălică este limpede şi direct, iată şi public, io nu umblu prin dosuri şi boscheţii netului: verifică din cel puţin trei surse orice… povastă, concluzionezi cu timpul, preferi par egzamplă duritatea obiectivă sau aşa zişii * bineintenţionaţi * informatori/oare, * dezinteresaţi *…
    Încă ceva, când eşti contactat din… * senin *, nu-te-avânta, ipocrizia din nefericire poate fi foarte convingătoare când are un scop anume, şi ascuns… Pe scurt, tu decizi de pui au ba botul la basmele vulpilor.
    Aşa şi cu subiectul în discuţie, ca să revin. Multe zvonuri circulă pe bloguri, poveşti, chestii… informaţii * ŞI * informaţii *, văzuşi ce simplu e onest: întrebaşi ţi se răspunse :)
    respecte kameleonsky,
    Sibilla

  21. Mihnea Georgescu spune:

    @Sibilla

    Da, drugarica, mulţumesc pentru sfatul frăţesc, am verificat la Cel mai înalt în Grad. Hvala lepo, respecte! :)

    @Aya

    13 este şi ziua mea norocoasă! ;) Cât despre ziua Venerei, fiind Semn de Pământ…

  22. Pali spune:

    Domnule Nastase ,cu putem intra in posesia cartii? Ma rog cei din “provincie”,…

  23. Aya spune:

    @

    Sibilla

    Eu sunt nascuta chiar intr-o zi de vineri (in rest, sigur ca ai dreptate- semn de Pamant- ziua Venerei).
    In rest, stii, desigur, ca noi, Capricornii (Unicornii), avem, printre altele, protectia unei planete care ii “deranjeaza” pe ceilalti: Saturn.

  24. instalatorul spune:

    Foarte interesant si totusi cumva trist: sa traiesti o frintura din evenimente in copilarie si sa afli o frintura din adevarul referitor la evenimente aproape dincolo de maturitate.

  25. Aya spune:

    @

    Fratele Marx

    S-a intamplat ceva cu tine, care te-a bulversat. Vorbesc serios.

    Incerc sa pun in termeni ce observ.
    De cateva zile, ai un tip de nervozitate amara- mie imi sugereaza situatia in care vrei sa alungi un gand dureros care revine mereu sau o imagine dureroasa si, cand apar, ai reactii bruste.

    Incearca sa te detasezi de tine si sa citesti ce ti-a raspuns ANul si cum au raspuns tu (replica ta chiar mi-a sugerat miscarea, reactia brusca).

    In final, ai mai avut un fel de “tresarire” ca si cum iar te-ar fi bantuit acel gand dupa cateva secunde de la alungarea lui (sau acea imagine- reiau metafora) cand il intrebi, in final, pe AN, de unde stie ca e buna cartea daca nu a citit-o.
    Cred ca ai realizat si tu situatia dupa ce ai trimis mesajul (nu are sens sa o cataloghez).

    Scrie atat deasupra fotografiei copertei, cat si pe coperta ce contine : documente diplomatice, ianuarie 1968- aprilie 1969, despre Primavara de la Praga.
    Cum pot fi acestea pentru Adrian Nastase, care este specialist in drept international? Evident, interesante. Ca atare, cartea trebuie citita.

    (Intre altele, si eu am scris ca sunt interesata de carte dar, fie nu ai citit, fie in cazul meu nu a aparut acel “gand dureros” sau imagine- asa ca m-ai “iertat” de replica.)

    Ti-am mai spus si iti repet: sunt convinsa ca acele postari care nu iti apar intra in “spam” si, daca modereaza ANul, nu se uita, asa cum face Manuela.
    Nici mie nu mi-au aparut toate textele si nici prin gand nu mi-a trecut sa cred ca sunt cenzurata (cu atat mai mult cu cat au “disparut” unele comentarii de-a dreptul cuminti).

  26. Aya spune:

    @

    Mihnea

    Raspunsul legat de ziua de vineri era pentru tine.
    Fara sa vreau, i-am raspuns total Sibillei (vezi referirea la Capricorn- sau vei fi fiibnd si tu tot Capricorn?).

  27. Aya spune:

    @

    Sibilla

    Incurcate mai sunt unele cai!
    Ti-am adresat un mesaj care ar fi trebuit sa fie pentru Mihnea (era replica la un semnal al lui catre mine).
    Dar, pornind de la el, am ajuns la tine (si ti-am trimis mesajul) ca si cum tu mi-au fi scris initial.
    O zapaceala intreaga- dar e bine, asa am reusit sa “discutam” toti trei.

  28. Aya spune:

    @

    Instalatorul

    Daca vezi totul ca pe un arc peste timp- astfel construit- totul devine cumplit de frumos.

  29. Vasile, spune:

    Fratele Manfred Marx nu le are cu…
    Primavara de la Praga sau iarna de la Bucuresti , in acele momente el il seconda pe Basescu care declara atunci cind a fost acuzat ca la revolutie s-a ascuns sub pat, ca medita intr-o cladire la un anume etaj.
    De fapt acum este clar marx degeaba citeste si chiar degeaba vede ca tot nu intelege!

  30. Pali spune:

    Cand apare pe rafturi ?

  31. Olivia Maria MARCOV spune:

    O carte ! In sfarsit putem vorbi despre carti ! La cursul sau de teoria generala a dreptului profesorul venea cu servieta sa plina de carti si primul meu curs cumparat ca studenta, pentru ca imi placea sa citesc cursuri de drept si cu mult inainte sa devin studenta la drept si le cumparam le-a folosit si fratele meu ) a fost o carte cu coperti albastre din 2002 teoria generala a dreptului scrisa de costica voicu, profesor universitar si rector al academiei alexandru ioan cuza, de politie.
    o alta carte cu coperti albastre este cea care poarta titlul consiliul europei, si in anul 2004 fratele meu si-a pregatit lucrarea de diploma, licenta dupa ea, e scrisa am eu impresia de adrian nastase, profesor universitar.
    incep sa cred ca atunci cand o carte are coperti albastre este una foarte interesanta.
    de exemplu teoria generala a dreptului de voicu costica este o carte car merita citita de toata lumea si nu se va plictisi nimeni, aflam din editia din 2002 a cursului acestuia nu numai despre teoria generala a dreptului dar cursul are si elemente de relatii internationale, o bibliografie deosebit de bogata, aflam despre religie in SUA si nu voi scri maim ult acum sperand ca va deschide curiozitatea si altora. IN 2006 am cumparat o alta carte Introducere in drept, in fapt este tot TGD scrisa de acelasi autor, dar in fiecare an cand profeosrul voicu costica isi publica cursul sau, acesta nu e chiar idnetic cu cel din anul precedent !de aceea fiecare curs este Unic.
    Cartea Primavara de la Praga este una interesanta negresit, ar fi fost bine daca se putea sa avem acces la arhivele diplomatice in mod cat mai deschis, sau ca sa dau un exemplu, oarecum similar, din cate stiam eu si s-ar putea sa fie exact asa, in SUA anumite dosare chiar ale instantelor de judecata sunt publice, si oricine le poate vedea, citi, cred mai ales studentii la drept le pot studia, exista deci dosare de ordine publica , mai ales cand litigiul sau procesul , cauza, priveste o persoana fizica, un particular si statul sau oricare institutie de stat.
    privat- public.
    Anul 1968 este anul in care m-am nascut si chiar in ziua aceasta de 12 noiembrie, am auzit apoi ca era o toamna cu ger deja in luna noiembrie, prea friguroasa deci pentru o toamna, in acelasi an, am auzit cand am crescut ca praga a fost invadata si constransa sa accepte un regim totalitar in care nu se regasea.
    este regretabila cred eu istoria intregii europe de est si aici ma gandesc si la rusia, prefer sa ii spun rusia, pentru ca rusia si alte tar puteau sa priveasca spre occident, sa urmeze exemplul, sa remarce ca tarile din Vest nu fac razboi la ele acasa, si in mod aroape exceptional au avut in trecutul lor, vreun razboi civil, sau oricare alta miscare, lupta interna, de genul ; revolutie, rascoala, razboi , etc, atunci a fost numai cand si-au obtinut in fond recunoasterea drepturilor lor legitime, cum a fost franta candva, demult, cand a abolit privilegiile unei aristocratii care doar doar pentru ea bunastarea, sau cum a fost SUA cand a luptat pentru independenta si apoi a mai luptat pentru abolirea sclaviei, si sigur exemplele pot continua ( sunt si exceptii, spania care a fost mereu intre monarhie si regimul totalitar, franco …).
    Ma gandesc ca un om se evidentiaza si vorbeste despre sine in actiunile sale, si caprin faptele istorice care au avtu loc in europa de est, din nefericire europa nu s-a putut mandri cu persoane foarte cumsecade sau inteligente.
    Rusia a fost confruntata cu probleme mari si le-a rezolvat si pentru sine, daca se poate spune ca le-a rezolvat in 1917, si pentru altii, adica pentru tarile vecine.
    In ciuda faptului ca regimul totalitar, cu greu il poti numi comunism, pentru ca nu a fost un comunism daca ne gandim putin la definitia serafica si ingereasca a comunismului,a fost unul de mari proportii este totusi greu de crezut ca daca toata lumea impreuna s-ar i opus, acesta s-ar fi putut instaura.
    si cand spun toata lumea ma gandesc in primul rand la cei care erau inteligentele vremurilor, iluminatii vremii.
    Un regim totalitar nu pune in valoarea pe nimeni, si nu se poate nimei afirma cu adevarat si nu poti sa iti indeplinesti rolul si misiunea de om si de crestin de a fi util altora, de a face bine altora, semenilor tai, de a contribui prin meritele tale, calitatile si eforturile tale la binele semenilor tai.
    In afara de aceasta, comunismul il renega pe Dumnezeu sau facea abastractie de El ?
    Sunt sigura ca multe mistere raman despre evenimentele istorice si sunt intrebari pe care ni le-am putea pune.
    Cat de mult poate indoctrinarea schimba natura OMULUI ?
    Teoria grala a dreptului ne spune mereu ca dreptul pune in centrul sau OMUL.
    Nu exista valoare mai importanta, mai pretioasa, mai mare decat OMUL.
    Din nefericie romania nu se poate lauda cu libertatea asa cum este ea dorita si definita asa cum e libertatea pentru care multi au luptat, presedintele JF KENNEDY a obtinut medalia libertatii, – romania deci nu se poate lauda cu libertatea nici inainte de 1948.
    Poate abia acum romania ar utea sa se redefineasca si plece de la baze curate si clare in dorinta ei de libertate, de frumos, de bine, pace, si bunastare.
    Daca citim carti si chiar literatura americana gasim acolo informatie care cu greu la noi ar putea fi gasita, poate doar cu exceptia cercetarii unor arhive de stat , a unor arhive diplomatice.
    dar americanii stiu sa comunice informatia simplu si firesc pentru ca ea sa fie pe intelesul fiecaruia si accesibila tuturor.
    fireste ca fiecare stat isi are si eu cred ca isi are mereu secretele sale, dar in general vorbind SUA ramane totusi tara si statul care se deschide cel mai mult spre oameni si cetateni.
    In anii facultatii mi-a placut sa citesc vreo 2, 3 carti, la bucuresti nu se prea gasesc la ora asta, despre presedintii americani, stilul cartilor este foarte diferit, dar relateaza despre aceiasi presedinti, fie ca stilul e unul istoric, fie ca e pur literar, aflam lucruri care sunt complet diferite fata de ceea ce romania a trait.
    si vedem cum priveau americanii tarile foste comuniste.
    eu cred, nu stiu de ce, dar asa cred eu, ca si rusia putea evita comunismul sau ceea ce s-a numit comunism.
    este o convingere a mea personala.
    poate convingerea aceasta se intemeiaza pe faptul ca auzim mereu spunandu-se ca rusii sunt oameni inteligenti, capabili, in acelasi timp insa saracia din rusia a condus si la multa ignoranta.
    despre un om inzestrat de natura sau de Dumnezeu cu inteligenta ce putem spune / ca el in viata e de asemenea inzestrat tot de la natura sau de la Dumnezeu cu VOINTA LIBERA, si cu libertatea din acest moment, de a alege un drum sau altul : pe cel bun sau pe cel rau, folosirea inteligentei cu care e dotat, in scopuri bune sau in scopuri rele.
    Ceea ce este bun si bine, este bine si bun, si ceea ce este rau, este rau.
    pare banal, nu-i asa ? dar nu este, pentru ca e cocnluzia la care s-a ajuns dupa studii intregi facute de chiar o disciplina numita psihologie judiciara.
    ce inseamna asta ? inseamna ca, daca un om face ceva rau si spune ca de fapt el a facut ceva rau pentru ca de fapt vroia sa faca ceva bun, sau invers, asta nu tine. cela ne tient pas debout ! nu e un argument.
    deci nu poti face ceva bun care sa iti fie intors in rau, interpretat in rau si nici invers, sa faci ceva rau si sa te disculpi si sa spui ca de fapt tu aveai ca scop prin acela rau sa faci un bine sau sa eviti un al rau.
    Prin aceasta psihologia judiciara ( o sa radeti, desi proful nostru era ateu sau cugetator !) se apropie de adevarul simplu al lui Dumnezeu, adica simplu, nu este cale de mijloc, sau alegi calea faptelor bune sau pe cea a faptelor rele, intre ele nu exista nici o alta cale.
    Cand faci ceva bun un altul nu poate sa rastalmaceasca si sa spuna ca esti rau, pentru ca inseamna ca el este de rea-credinta si oricum
    ceea ce tu faci bine si bun, asa ramane ! indiferent de cei rauvoitori.
    Am fost prea adesea pusi in situatia de a face bine si de a ni se raspunde cu rau, in ultimii ani am auzit persoane disperate, da, care au spus ce necazuri mari am avut in viata, nu stiu de ce ! am facut bine si cei cu care am fost bun/a , amabil mi-au raspuns cu rau si mai rau.
    oare de ce ?
    Libertatea e o valoare inca necunoscuta si de aceea neapreciata de oameni cum trebuie.
    Este o valoare dupa care fiecare om ar trebui sa tanjeasca !
    Anumite credinte, opinii sau adevaruri le auzim din mai multe surse ; fie de la religie, fie de la oameni care vorbesc despre expeirnta lor de viata sau despre opiniile lor, sau teorii ale lor ; asa se face ca am auzit si straini si romani (colege) si asa spune si religia : in UNivers totul e cauzalitate, de la cazua la efect, si totul se inlantuieste si se articuleaza,
    fiecare cu care stai de vorba exprima adevarurile religioase in felul sau dar cu totii ajung la acelasi adevar : sa nu te indoiesti niciodata ca un fapt bun pe care l-ai facut, va ramane nerasplatit.
    dupa cum nici faptele rele nu raman nepedepsite.
    religia merge mai departe si spune ceea ce Isus spune : oricare va face un bine acestui om , imi va face Mie un bine.
    deci daca cel caruia ii faci bine nu poate chiar nu poate s iti fie recunsocator, dumnezeu iti va fi, adesea el lucreaza prin noi, prin oameni !
    Daca revin la Praga, si ma gandesc la oamenii vremii, oare cum se face ca oameni inteligenti nu au prevazut efectele de lunga durata ale faptelor lor ?
    Regimul totalitar din tarile estice, europene a reusit sa sperie o planeta intreaga, americanii erau ingrijorati ca acest comunism pagubos sa nu se extinda in alte tari sa nu prinda radacini si sa nu castige teren.
    cand a izbucnit a fost de o asemenea amploare incat nu mai aveau decat calea unor masuri drastice, cum a fost zidul berlinuli pe care, da, normal, ca nu americanii l-au ridicat, dar pentru a salva restul umanitatii si indirect pentru a pregati salvarea noastra de mai tarziu, dar la ridicarea lui nici nu s-au opus in mod expres.
    Mi-ar fi placut sa pot lectura cartea cu coperti albastre care se va lansa maine, ziua de 13 a fost una mereu norocoasa pentru mine.
    Romania, ca si religia, trebuie sa salveze ceea ce are bun si oamenii care ii sunt buni , care isi pun calitatile in slujba binelui.
    Se spune si poate citi oricine in bilbie sau alte carti care vorbesc despre religie, ca atunci cand va veni sfarsitul lumii, se va salva doar ceea ce este bun si vor fi salvati doar cei buni, doar ce este bun din CREATIA lui Dumnezeu.
    Inainte de 1948 exista Libertate in Romania ? Exista ? Nu exista deloc.
    Cei care pe atunci erau la putere sau in fruntea tarii sfidau libertatea si istoria sau chiar literatura, proza, cezar petrescu, liviu rebreanu, au redat realitatea de la 1907, rascoala, aurul negru si calea victorie, duminica orbului, sau chiar ciuleandra, ne vorbesc despre caitatea oamenilor si faptele lor de atunci, anul 1933 si criza economica, erau liberi acei oameni din 1933 care lucrau in fabrici si uzine ?
    Libertatea si democratia inseamna sa vorbesti natural despre tot ceea ce te si ne priveste in cadrul unei societati, pentru ca e greu sa spunem ca suntem azi o comunitate / suntem noi o comunitate ?
    avem acel liant afectiv intre noi ?
    daca vorbim deschis si fara frica de consecinte, in fond pentru afirmarea drpeturilor se lupta si nu trebnuie sa toleram incalcari ale libertatilor noastre si ale drepurilor noastre fundamentale, atunci vom spune, eu pot spune ce am aflat cand am crescut, norocul meu ca nu am trait asa ceva, inainte de 1948 existau doar doua partide , liberalii si taranistii, latifundiarii mosierii si industriasii burghezii, existau doua urne de vot, pentru fiecare partid, si pe urna scria ce partid este acela pentru care votezi ! asa era votul liber SI SECRET.
    cand oamenii ieseau de la votul acesta secret, erau afara luati cu bate, la bataie de cei pe care nu i-au votat, nu erau salbatici ? oricum un om nuputea sa voteze de 2 ori si ambele partide sau pentru ambele partide.
    trebuie ca romania sa vada situatia de fapt, pe fondul ei, cu totii spunem ca au fost cumpliti comunistii, si sincer, nu mai vrea nimeni comunism, dar e corect ca oameni care aplicau bae si vatamau grav coproral, corpul, integritatea fizica si sanatatea cetatenilor, sa fie dupa 22 noeimbrie 1989 niste oameni care sa se impauneze ca au luptat pentru ….. NU PUTETI CREDE PENTRU CE AU LUPTAT PENTRU LIBERTATE !
    au luptat pentru libertate aplicand bate si invinetind, provocand leziuni pe corpul oamenilor, echimoze si plagi, da, spun asa, vreau sa scriu asa pentru ca oamenii sa aiba reprezentarea clara a ceea ce a insemnat asa zisa lupta pnetru libertate in romania iainte de 1948.
    este incredibil.
    sa vorbim despre tancurile sovietice in praga in 1968 sa vorbim si despre batele liberalilor si ale taranistilor, va psun sincer ca la bata se raspunde cu bata, de la egal la egal, si romanii care erau romani atunci trebuiau sal upte si atunci pentru libertateal or, nimeni nu are voie sa loveasca un alt om, si nu exista ratiune care sa legitimeze aceasta ! oameni se nasc si traiesc egali, sunt egali la nastere, si traiesc egali, in drepturi si libertati, juridic. este foarte important, pentru ca nu are nimeni dreptul sa vina peste tine si sa iti impuna sa muncesti pentru el, pe mosia lui sau in uzina lui in conditii de SCLAVIE.
    Romania trebuie sa redefineasca notiunea de LIBERTATE , sa revada istoria sa trista si chinuita, sa desprinda concluziile care se impun !
    Am auzit, si ca, repet nu eram nascuta atunci, dar am auzit ca la culesul viei pe mosia vreunui liberal, acesta, mosierul denumit, punea omaenilor care ii culegeau via, BOTNITA ,da botnita, ca la caini , pentru a nu-i manca strugurii.
    Vi se pare aceasta infractiune politica sau de drept comun ????
    Cati romani nu fac rau in romania si pe urma pleaca spre tari precum franta, germania, sau SUA si traiesc liberi, si acolo se declara COOL, JUST BE COOL, sunt un om care a luptatp entrul ibertate, vin in state sa caut libertatea, nu spuen ce facea prin romania si cum lua la bate pe alti romani !…..
    Poate ca trebuie sa ne informam mai adanc, sa avem informatii mai sigure, si sa scriem la ONU.
    Ii pare cuiva corect ca un om care chiar a lovit, si repet lovit in semenii sai sa traiasca liber in tari democratice si civilizate precum SUA si alte tari ?
    Ar ierta careva pe cineva care l-a atins cu o bata ?
    care ?
    care ?
    pentru ca eu poate mai patimasa in exprimare va spun ca nici DUMNEZEU NU IL IARTA !

    mi-ar fi placut sa pot avea cartea, kiseleff este foarte departe de cartierul meu drumul taberei ! (si micul meu frate, adica el e mai tanar, lui ii e lene sa ma duca cu masina lui pe care oricum nu mi-ar da-o !)

  32. leo spune:

    @ Aya,
    no lasă, zi-mi mie tot, că Sibilla şi Mihnea ie clone dă baci… :lol:
    hmmm, Sibilla ca Sibilla, că-i un pui dă uom şi dânsa acolo, s-ascunde p-o mânecă de la miţoasă, da’ ce s-o face aritocrăţia sa machidonească, i s-o boţi rândunica de la frac strivită de iţari… las, că măcar îi învăţat cu drajeurile… le serveşte la petitu dejuner cu cafa odată…

  33. Sibilla spune:

    @Aya,
    Şi eu vineri, Unicorn, dar inversul lui 13, 31 dec. , da Saturn nu numai că ne protejează, ci… vorba Baciului care le zice tare bine, cum şi tu dealtfel ai subliniat, ie deranj mare pentru şobolansky şi-alte orătănii ;) :)
    În zodiacul Aztec, suntem Vulturi Sacri, pentru amatorii ce mizează pe, fragilitatea noastră, aparentă, în locul lor n-aş miza pe aista, vorba bătrânilor străbuni înţelepţi, c-or fi ştiut ei ce zic : * mică, mică, dar… *. Daca se riscă fifi înaripaţii, treaba lor, problema lor, noi avem ŞI Baciul draghe alături, şi nu numai :)
    respecte şi stimă, Aya
    Sibilla

  34. Mihnea Georgescu spune:

    @ Aya

    Sunt Taur…

  35. Fratele Marx spune:

    Mihnea se vede treaba ca esti un taur… domestic. ;) De-asta tot vii pe aici sa cumperi oua de gaina de la UniCornu. :shock: Dupa aceasta scurta introducere vreau sa-mi cer scuze pentru aseara. Era friglind, tarziu in noapte si dand cu geana de raspunsul pe care ti l-a oferit gazda noastra :cool: am avut, na se intampala, vedenii, halucinatii nocturne, “fete” morgane si impresia ca tu te-ai fi adresat lui Havel prin citate bine alese si, in momentul de inspiratiune de dinainte de somn, te-am intrebat ce te-am intrebat. Te rog nu-ti mai bate capul cu intrebarea respectiva. :mrgreen: Este retrasa. Am alta. Dupa horoscopul chinezec ce esti? Bivol sau iepure? Cred ca Siby ar zice mai degraba sarpe, porc sau sobolan, ca au si chinezii astia o zoologie asa de detestabila, chit ca si-au introdus-o si in dieta. Sau poate tocmai de-aia merge comunismul-capitalist chinez asa de bine, ca nu sunt mofturosi la mancare ca geto-dacii ca tine sau ca mine sau ca Vasile…

    Aya, ce-i soro cu intrebarile alea incolore? Vrei sa intri in vorba cu mine si nu stii cum sa faci? Eu n-am nimic cu culoarea orange dar sunt unii pe acia care evita sa manance portocale (au alergie) si ca sa nu ajunga la carenta de vitamina C, sug atata lamaie ca li s-a facut gura punga. :shock:

    Vasile esti asa de “anagramat” ;) ca mi-e si frica sa-ti apreciez cu voce tare anumite momente de luciditate maximala :mrgreen: pe care le scapi prin comentarii. :cool:

    In plus, din tonul tau, imi dai impresia ca ai fi nitzel suparat pe mine. Sa fie adevarat? :cry:

  36. persona spune:

    @ Fratele Marx
    Va considerati spiritual?

  37. Fratele Marx spune:

    @persona, aici pe blog? :roll: Nu. :cry: Dar de ce intrebati? :shock: Acum ca tot ati debutat spargand gheata, intrebati-ma daca ma consider “jmecher”, inteligent, tandru ;) etc si dupa ce o sa va raspund la toate “nu” ma astept sa-mi spuneti cum de am reusit sa scot din mutzenie un cititor care pana acum n-a zis nimic-nimicuta pe blog. Ca chiar ma intereseaza :roll:

  38. Sibilla spune:

    @fratele marx,
    Ca de obicei, previzibil, nesărat, impertinent!
    Nimic nou, doar TU.
    Sibilla

  39. blogideologic spune:

    “IN 2006 am cumparat o alta carte Introducere in drept, in fapt este tot TGD scrisa de acelasi autor, dar in fiecare an cand profeosrul voicu costica isi publica cursul sau, acesta nu e chiar idnetic cu cel din anul precedent !de aceea fiecare curs este Unic.”
    :-) :-) :-)

  40. Aya spune:

    PRAGA 1968: TANCURI vs LIBERTATE

  41. blogideologic spune:

    Culturnicii “de elită” de la SAR (Societatea Academică Română) şi GDS (Grupul de Dialog Social) doresc să anuleze un întreg acquis de civilizaţie modernă din secolul XIX, un acquis implementat în cultura română şi în Limba Română, (care a supravieţuit distructivului tăvălug fanariot), de către dascălii şi elevii şcolii de la Sfântu Sava, o implementare începând cu normările europene pentru gramatica generativă spontană din Nirvana pastorală românească. “Misiunea SAR” se prezintă la adresa URL http://www.sar.org.ro/index.php?page=static_page&id=1 “ca think tank”. Măi să fie :-) ! Despre “think tank”, eu aflam ca elev la şcoala generală Petrache Poenaru (numele unui fost absolvent de la Sfântu Sava, fost “pandur al lui Tudor” şi absolvent de l’École polytechnique, primul român care a călătorit cu un tren Inter City, primul tren Inter City din lume înfiinţat pe ruta Liverpool-Manchester) din Craiova prin 1956, citind “cioturi de cărţi” interzise care aveau coperţile intenţionat rupte pentru a nu putea fi identificate la percheziţiile securităţii, că ar fi traductibil prin “grup de reflecţie”. Dar tipii “de elită” din “ECHIPA SAR”, îi citez aici doar pe Sorin Ioniţă, – Director de Cercetare–, şi pe Andreea Pora – Expert media–, nu ştiu că încă din perioada interbelică a secolului XX, sintagma englezească “think tank” se traducea prin sintagma românească “grup de reflecţie”! Trec peste nenumăratele incongruenţe faţă de adevăr, –ca să nu zic dovezi de incultură crasă înscrise pe pagina SAR–, şi redau un excerpt din articolul +Matematică „tradusă” în cuvinte şi română fără Slavici+ de la adresa URL http://www.evz.ro/index.php?zone=articole&task=detalii-articol&item=875158&page=Matematica-tradusa-in-cuvinte-si-romana-fara-Slavici&current_date=2009-11-02 , “ Concluziile membrilor Societăţii Academice Române (SAR) […] au fost prezentate [Marţi, 10 Noiembrie 2009] la sediul Grupului de Dialog Social – [şi, n.n.] vor fi trimise tuturor forurilor decizionale din domeniul educaţiei.” Dintre acele “concluzii SAR”, ziarista Andreea Archip de la Evenimentul Zilei enumeră pe primul loc –ca “importanţă intelectuală”?, întreb eu candid–, următoarea: “Fără epsilon şi pi, la matematică, şi cu mari clasici ai lumii în locul scriitorilor şi poeţilor naţionali-la română.” Un junimist celebru, Petre Carp, ar fi calificat asertarea citată, –eu nu o blamez pe ziarista Andreea Archip, ci pe membrii “ECHIPEI SAR”–, drept “gogomănie”. În fine, toţi cititorii acestui blog ştiu de ce este “gogomănie” clamarea “Fără pi la matematică”. Dar mai puţini ştiu de ce este “gogomănie” clamarea “Fără epsilon la matematică.” Constantin Noica observa că lumea modernă este esenţialmente adverbială. Progresul reprezentărilor despre realitate, pentru noi, înseamnă construirea câtor mai multe locuţiuni adverbiale în limba română. Matematicianul Solomon Marcus ne atrăgea atenţia într – un extins eseu în limba română publicat într-o carte din vechea Editură Politică devenită după 1989 Editura Humanitas, că însăşi definiţia limitei cu epsilon nu-i altceva decât o locuţiune adverbială. Nu ştiu de ce Editura Humanitas, care a preluat patrimonial de la Editura Politică, nu a editat sau reeditat cărţile de valoare. Ştiu că Editura Politică avea în portofoliul de titluri ce urmau să fie publicate pe româneşte şi o traducere după foarte celebra +Zen and the Art of Motorcycle Maintenance+ a lui Robert Pirsig, probabil cel mai filosof technical writer din lume. Este o carte despre Valoare şi Calitate, o carte în spiritul filosofiei existenţialiste despre tehnologie. Subliniez, este o carte carte absolut necesară pentru înţelegerea miezului High tech al lumii în care trăim. Este greu de înţeles pentru ce a refuzat domnul Gabriel Liiceanu publicarea aceleii cărţi a lui Robert Pirsig. Pot să conchid : Culturnicii “de elită” GDS sunt obligaţi să respecte cu mare stricteţe o agendă anti-românească, agendă împotriva interesului românesc de acum pentru decenţă şi prosperitate.

  42. Mihnea Georgescu spune:

    @ Fratele Marx

    :) )

  43. Vasile spune:

    De Frate M.Marx , am si eu o calitate, anagramarea agramata!

  44. M.Voicu spune:

    Lansarea volumului: “1968-Primavara de la Praga; Documente diplomatice…”, O BUCURIE, a lãsat pãrerea de rãu cã nu a fost finanţatã (ÎNCÃ) o publicare în englezã/francezã. PREZENTÃRILE AU FOST ILUSTRE: TOATE MINUS UNA – cu suspiciunea CONIVENŢEI FÃRÃ NICI-O DOVADÃ, în stilul neo…defãimãrii. ”Cina cea de tainã” este reprezentatã în toate bisericile creştine, cu toate Personajele! Discuţiile au fost bogate dupã, şi s-ar putea introduce în spaţiul moderat, dacã s-ar da o pauzã.

  45. nordiclarisa spune:

    asa rau imi pare ca nu am putut sa ajung. Puteti sa-mi pastrati si mie un volum?

    Merci ,

    Larisa

Lasă un Răspuns