Resping în mod categoric acuzaţiile mincinoase formulate împotriva mea, în cadrul dosarului Melinescu. Este un dosar început în anul 2006, pe baza unor delaţiuni făcute de un om aflat în arest (Genică Boerică), şi care nu are nici un fel de dovadă în ceea ce priveşte acuzaţiile împotriva mea.
După alegerile din 2004, procurorii, susţinuţi de actualul preşedinte, au deschis împotriva mea peste 20 de dosare, cu tot felul de acuzaţii aberante. Pe rând, acuzaţiile s-au retras şi au rămas în prezent doar trei: cea referitoare la termopane, cea referitoare la cazul Melinescu şi cea referitoare la cheltuielile din campania electorală din 2004. Pentru ultima acuzaţie, deja sunt în instanţă, unde îmi voi dovedi nevinovăţia.
În ce priveşte dosarul Melinescu, acesta se rezumă, pe scurt, la următoarele: la începutul anului 2006, Genica Boerică, aflat la acea dată în închisoare (menţionez că arestarea s-a produs în timpul mandatului meu, în octombrie 2004), a făcut un denunţ. În acel denunţ, mă acuza că i-aş fi promis lui Ioan Melinescu numirea în calitate de preşedintel al Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor în schimbul accesului la un dosar. Ulterior, domnul Boerică a şi recunoscut la un post tv că a făcut acest denunţ strict pentru a obţine punerea sa în libertate.
În realitate:
- Ioan Melinescu era membru al Oficiului din 1999, numit la propunerea lui Valeriu Stoica, iar anterior numirii mele ca Prim-Ministru, nu l-am văzut şi nu mi-a fost prezentat niciodată Ioan Melinescu.
- Decizia numirii domnului Melinescu a fost una colectivă, a întregului cabinet, printr-o Hotărâre de Guvern, ceea ce teoretic ar trebui să atragă răspunderea tuturor membrilor cabinetului.
- Pe denunţător, în ciuda declaraţiilor sale, nu l-am cunoscut şi nu am avut niciodată discuţii cu dânsul.
- Iar, partea cea mai importantă, acte din dosarul de la Oficiu pe care am fost acuzat că le-aş fi sustras cu ajutorul lui Melinescu, au fost făcute publice, în ziarul Evenimentul Zilei din data de 13 şi 20 ianuarie 2006, la mult timp după momentul prezumtivei înţelegeri. Deci, ipoteza sustragerii nu se susţine. Mai mult, deşi soţia mea a cerut, printr-o plângere, la 26 ianuarie 2006, să se cerceteze cine ar fi putut face publice acte din dosarul pretins furat, nici până acum DNA nu a dat un răspuns.
- Chiar dacă dosarul ar fi fost dispărut reconstituirea acestuia era foarte simplă, actele originale existând la bancă, notariat şi Camera Deputaţilor.
- Acuzarea mea se face doar pe baza declaraţiilor halucinante ale unui personaj, Genică Boerică, cunoscut procurorilor din numeroase dosare penale în care era acuzat şi a cărui credibilitate a fost pusă sub semnul întrebării chiar de către probele administrate.
- Pe baza acestui denunţ, procurorii au început un adevărat “război” mediatic împotriva mea, dând foarte multe detalii pe surse ca fiind adevărate, deşi ele reprezentau doar acuzaţii formulate de un om care dorea să fie eliberat.
- În ce priveşte acuzaţiile legate de conturile familiei mele, menţionez că, începând cu anul 2000, au existat depuse la Camera Deputaţilor declaraţiile mele de avere, în ale căror anexe se află toate detaliile legale care confirmă legitimitatea tuturor informaţiilor. Din anul 2006, an în care s-a impus obligativitatea de a se face publice aceste declaraţii, datele sunt şi la dispoziţia opiniei publice.
- În toţi aceşti ani, din mai 2006 şi până în prezent, procurorii instigaţi de adversarii mei politici nu au putut să dovedească nimic din minciunile lansate împotriva mea. Mai mult, probatoriile întocmite de către aceşti procurori au fost constatate ca fiind nule de către 12 judecători ai Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, sancţionându-se astfel modul ilegal în care au fost întocmite.
Ajuns în Parlament, acest dosar a fost respins în mod clar de comisia juridică, printr-un raport negativ în care se constata că este vorba de un dosar politic.
După campania mediatică derulată împotriva mea, am considerat că trebuie să fac un gest de bună credinţă şi să cer colegilor mei din Parlament, să voteze împotriva raportului comisiei juridice şi pentru începerea urmăririi penale în cazul meu. Asta s-a întâmplat pe 4 martie 2009. În acest fel, am vrut să demonstrez tuturor că nu mă ascund în spatele procedurilor, deşi acestea îmi dădeau dreptate, şi că am curaj să merg în instanţă.
În aceste zile, la multe luni distanţă după votul din Parlament, la aproape 4 ani de la deschiderea acestui dosar şi, coincidenţă sau nu, chiar în momentul începerii campaniei electorale, procurorii (întâmplător, este vorba de procurorul Paul Dumitriu, fost consilier personal al Monicăi Macovei) finalizează rechizitoriul împotriva mea. Voi merge cu acest dosar în instanţă, unde sunt convins că voi obţine un verdict favorabil.
Acest dosar este un dosar care a început politic, a avut miză şi obiective politice şi, iată, ajunge în instanţă tot într-un moment politic. Nu sunt vinovat de acuzaţiile care mi se aduc şi voi demonstra acest lucru în faţa judecătorilor.
In schimb, Traian Basescu dovedeste inca o data ca este un om de nimic si arata, prin aceste actiuni ale procurorilor sai, declansate in campania prezidentiala, in ce a constat mandatul sau de cinci ani. Sper ca, la aceste alegeri, romanii vor sti sa-i dea mesajul cuvenit.

Asa trebuie ,domnule !Asta e raspunsul corect si pentru celelalte spete !P.S. Mare pisicheri Vantu si avocatii lui :sa te gaseasca vinovat si sa ti se prescrie fapta …Deh,Romanica…Ce ti-e si cu lungitul proceselor !
Faptul ca un fost premier e dovedit necinstit nu il face cinstit pe actualul presedinte.
Momentul ales de DNA pare suspect de cointeresare politica. Putea sa o faca inainte sau dupa alegeri.
Nu fac propaganda pentru nimeni, dar nici nu ma [mai] las pacalit de nimeni. E prafuita asta din partea lui Basescu pt discretizare.
“Dumnezeu este crud, razbunator si insuportabil”
http://www.ziua.ro/display.php?data=2009-10-21&id=260519
Basescu a pierdut Inalta Curte
http://www.ziua.ro/display.php?data=2009-10-21&id=260478
Oare?
Domnule Nastase, demonstratia nedreptatii este simpla : sint sau nu cei 400.000 $ bani curati, daca da, atunci nu exista obiectul darii de mita si, fara obiect, mita nu exista.
Despre diverse contracte:
Adevarata Romanie. Ministrul transporturilor se imprumuta de la BCR si BRD pentru un contract cu Dorinel Umbrarescu
http://www.gardianul.ro/Adevarata-Romanie.-Ministrul-transporturilor-se-imprumuta-de-la-BCR-si-BRD-pentru-un-contract-cu-Dorinel-Umbrarescu-s146952.html
Tot din ciclul Dosare:
CNSAS a depus la CAB acte pentru a demonstra calitatea de colaborator al Securitatii a Paulei Iacob
http://www.gardianul.ro/CNSAS-a-depus-la-CAB-acte-pentru-a-demonstra-calitatea-de-colaborator-al-Securitatii-a-Paulei-Iacob-s146954.html
Nu sunt ei la cizma Paulei Iacob…
Din cite am citit si eu si dupa cum ma duce capul ,fara sa fiu judecator, in acest dosar “Va declar Nevinovat!”
Offtpic. Cate repetitii trebuie pentru ca PSD-ul sa priceapa o data?
Generalu’ caporal Ontanu a defectat din nou! Are nevoie de PSD ca sa se cocoatze si sare la pedelei cand e cu lemnele in carutza! Ca locuitor al sectorului 2 puteam sa va dau (si chiar v-am dat) referinte despre plutonierul de companie, ridicat de Basescu la gradul de general. Aprobari de puzuri dubioase, acoperirea dezmatului constructiilor in spatii publice si aglomeratii de populatie (cvartale de blocuri), distrugerea lacului din Parcul Circului, minciuni despre parcari dar adevar la inhaitarile cu hingherii de masini etc. Eu nu l-am votat ca sa acuz activistii PSD de campanie mincinoasa in 2008. Am vazut ca se pregateste sa shmechereasca PSD-ul la alegerile parlamentare, cand, dupa anuntarea cu surle si trambite a unei intalniri intre alegatori si tandemul Cristian Diaconescu – Nikolai Ontanu, totul s-a materializat intr-un fâs rasunator, de la Calea Floresca pana la Sos. Iancului …
Interesant joc sa anunti asta, taman acu’ – in prag de campanie electorala. Asta ca sa poata sa spuna ca a inceput lupta impotriva coruptiei. Oricum, insa, tind sa cred ca demult nu mai e asociata coruptia cu imaginea lui Adrian Nastase pentru marea majoritate a romanilor, cu exceptia aplaudacilor de serviciu ai marinarului.
Autorităţile medicale clujene refuză dreptul la viaţă al unui copil
DSP şi CAS Cluj evită să sprijine familia unui copil de trei ani ce trebuie operat în Franţa. Schimbările politice de la nivel central au blocat până şi activitatea curentă de la nivel local.
Clujenii, rude, prieteni, dar şi persoane necunoscute şi sponsori au strâns anul acesta, cumulat, din donaţii 140.000 de euro pentru tratamentul în străinătate al micuţului Alexandru Damian Brisc, de 3 ani şi 4 luni, care suferă de o afecţiune cancerigenă la rinichiul stâng – neuroblastom în stadiul III. Autorităţile române nu sunt la fel de receptive.
Micuţul se află de două luni în Franţa şi efectuează tratament în camera sterilă şi citostatic la Institutul Gustave Roussy din Villejuif, fiind susţinut de fondurile strânse până acum de clujeni. Deşi, pentru continuarea în condiţii optime a tratamentului, rudele micuţului au depus un dosar la Casa de Asigurări de Sănătate (CAS) Cluj, instituţia a refuzat să elibereze formularul E 112, care permite recunoaşterea în Europa a calităţii de asigurat a unui pacient care suferă de o afecţiune gravă şi deducerea unor cheltuieli de către sistemul de sănătate francez de la cel român.
Răspunsul CAS Cluj, postat pe site-ul dedicat lui Alex, precizează că două dintre recomandările medicale menţionate de către medicul curant al micuţului – investigaţia MIG, respectiv NYMC – nu fac parte din pachetul de asigurări de bază. Răspunsul negativ al instituţiei ignoră însă că între recomandări se află şi chimioterapia citostatică, tratament pentru care instituţia are obligaţia de a elibera formularul solicitat.
“Copilul este asigurat, iar lucrurile pentru care cerem noi formularul sunt camera sterilă şi citostaticele, care în străinătate se efectuează la un nivel mai performant. Cu ajutorul camerei sterile, medicii curăţă organismul pacientului, iar apoi îi administrează doze foarte puternice de citostatice. Doctorul care se ocupă de Alex face parte chiar din board-ul ştiinţific care a descoperit şi iniţiat folosirea citostaticelor”, a menţionat Florin Brisc, unchiul lui Alex.
Lipsa formularului E 112 cauzează costuri ridicate şi pentru medicamentele care se achiziţionează de la farmacie pentru Alex. Familia copilului a depus totodată un dosar şi la structura regională a Ministerului Sănătăţii – Direcţia de Sănătate Publică (DSP) Cluj pentru susţinerea financiară a operaţiei preconizate în luna noiembrie – decembrie, care va viza extirparea tumorii şi salvarea rinichiului. Deşi institutul la care se află băiatul şi cel unde ar urma să fie efectuată operaţia sunt recunoscute în domeniu, DSP a solicitat trei oferte de la trei instituţii diferite pentru a acorda tratamentul.
“Cei din Franţa se miră de noi şi ne întreabă că locuim în Congo sau unde?”, spune Brisc despre birocraţia din România. Bărbatul a sesizat CAS Cluj şi cu privire la faptul că în judeţul Călăraşi s-a eliberat formularul E112 pentru o persoană cu afecţiune similară, instituţia a precizat că acesta s-a emis doar “pentru serviciile de chimioterapie necesare stării ante şi post transplant”.
Răspunsul instituţiei a invocat faptul că “serviciile medicale” prescrise pentru Alexandru nu sunt prevăzute în pachetul de bază, ignorând că între recomandările medicului curant sunt şi chimioterapia citostatică, înglobată în pachetul respectiv.
“Nu tergiversăm nimic”
“La noi nu se tergiversează niciun dosar, însă legislaţia îl obligă pe cel care face recomandarea tratamentului în străinătate să precizeze trei instituţii de renume, cu care să luăm ulterior legătura şi de la care să primim răspuns afirmativ că pot primi pacientul.
După aceasta, dosarul este trimis la Bucureşti şi trebuie aprobat de către comisia Ministerului Sănătăţii. Dacă trimitem dosarul incomplet, acesta este respins pentru incompetenţă”, a declarat directorul DSP Cluj, Dorina Duma.
Domnule Nastase, daca am inteles bine, domnul Basescu considera necalificata actuala majoritatea parlamentara ca fiind constituita ad hoc, ori sensul expresiei ad hoc este preluat din limba franceza care spune exact contrariul, chiar in codul civil francez :
ad hoc [adCk] loc. adj. invar.
ÉTYM. 1765, en droit; loc. lat. « à cet effet ».
1 Parfaitement qualifié, expert en la matière (souvent par plais. ou iron.). | C’est l’homme ad hoc. — Dr. | Administrateur, curateur, tuteur ad hoc, nommé pour une affaire donnée.
1 L’administrateur légal représentera le mineur dans tous les actes civils, sauf les cas dans lesquels la loi ou l’usage autorise les mineurs à agir eux-mêmes. Quand ses intérêts sont en opposition avec ceux du mineur, il doit faire nommer un administrateur ad hoc par le juge des tutelles.
Code civil, art. 389-3.
¨ Juge ad hoc, nommé spécialement pour une affaire.
Mai mult, cum poti invoca o majoritate parlamentara juridic constituita cand parlamentarii sint alesi uninominal, scopul uninominalului este tocmai de a da libertate individuala parlamentarilor astfel, orice majoritate constituita in parlament este automat una ad hoc, si la fel de valabila ca una constituita juridic intre partide.
Dl. Nastase a gasit momentul potrivit sa-si pledeze cauzele (persoale). Si “potrivit” este putin spus. Este unul din acele momente rare in care optimul emotional se sincronizeaza perfect cu cel intelectual si cand astrele aliniate perfect aduc in horoscop armonie si succes in afaceri, in dragoste, in familie si la serviciu.
a) Lumea se framanta cu probleme mult mai grave (aparent cel putin, dar aparenta e totul, nu-i asa?): crize economice si politice, lupta politica la varf (intr-o inclestare de proportii… cosmice), campanie electorala (si ce campanie!, cu totul si cu totul atipica), incalcarea constitutiei intr-o societate fara moral si far printzip, care va sa zica ca nu le are. Intr-un asa context cine sa mai stea sa-i conteste, calm, argumentat, documentat, pledoariile dl. Nastase? E cineva gata sa sacrifice timp si energie pentru un asemenea mizilic colateral? Nimeni! E cineva impotriva? Se abtine cineva? Bun. Daca nu contestati acum mai tarziu va fi prea tarziu (pentru ca domne… daca aveati ceva de zis trebuia sa ziceti atunci cand am ridicat eu problema nu acum!!!). Deci e momentul!
b) Si-apoi dosarele si problemele astea sunt vechi si s-a tot discutat de ele. Cine sufla praful de pe ele si de ce? Pai Basescu, el este cel interesat. Uite l-a luat la purecat si pe varul Becali. Am reusit sa le tergiversam pana acum (si vom reusi si-n continuare, nu va nelinistiti) asa ca e momentul sa vorbim ACUM despre ele, sa le contestam vehement, pe blog pentru a da o noua dimensiune disperarii dictatorului. Iata este clar ca sunt dosare politice special create pentru campanii electorale. Incolo nu.
N-ar fi mai bine sa vorbim despre felul in care partidele din majoritatea imaginara incalca Constitutia refuzand (fara scrupule !?) sa discute cu premierul desemnat? Sau despre felul in care incerca sa-i impuna presedintelui un anume premier, eludand astfel un principiu elementar din aceeasi Constitutie? Nu, desigur nu, nici vorba. E momentul sa discutam despre ceea ce ne framanta pe noi. Ce rost ar avea sa ratam optimul astral. Maine astrele vor continua sa se miste haotic si se vor rearanja. Este posibil sa ajunga intr-o pozitei nefavorabila chiar cu Geoana in conjunctie cu Antonescu si cu Oprescu in zodia porcului.
Am si un mesaj subliminal pentru cei pe care nu i-am convins cu pledoaria mea pe dosare. Domnilor, macar remarcati ca Basescu n-a reusit sa faca nimic din ceea ce a promis. Si nici n-o sa reuseasca. Va promit eu. Asa ca stati acasa. E randul nostru. Ce? Nu stiti ca e democratie?
Intrebare :de ce , daca sunt atat de siguri pe interpretarea lor a Costitutiei in ce priveste desemnarea premierului si rolul majoritatii din parlament ,PSD,PNL UDMR NU SESIZEAZA CURTEA CONSTITUTIONALA ?Decat sa peroreze la nesfarsit la TV ,n-ar fi mai simplu un raspuns pozitiv de la Curtea Constitutionala ,astfel avand prilejul sa-i dea la gioale lui Basescu ?De ce nu o fac ???Stie cineva raspunsul ?
Domnule Adrian Năstase,
Vă mărturisesc că, la vremea respectivă, am crezut şi eu că “mătuşa Tamara” a fost o invenţie conjuncturală pentru a justifica la înghesuială nişte sume de bani… Am citit de curând o carte excepţională (orice istorie doctă a comunismului autohton păleşte în faţa ei), apărută la Humanitas:”Confesiunile unui cafegiu” de Gheorghe Florescu. La pagina 274 am găsit următoarele rânduri referitoare la Ministrul Agriculturii, Angelo Miculescu: “Tovarăşul ministru avea totuşi în familie o rudă extrem de avută, tovarăşa Tamara, care poseda o avere evaluată la câteva milioane de dolari”. Nu ştiu dacă această mărturie venită din partea unui om cu opţiuni de dreapta (autorul a fost sau poate că încă mai este membru al Partidului Ţărănesc) vă poate fi de folos, dar pentru mine a fost un prilej de a medita, odată în plus, la ceea ce vi se întâmplă de atâta vreme, fără ca prin aceasta să vă socotesc neapărat – scuzaţi! – fecioară. În orice caz vă preţuiesc competenţele şi mă gândesc, nu fără părere de rău, că dacă aţi fi avut în vedere la timpul potrivit “măsura” (în sensul celor spuse odinioară de Iorga lui Brătianu) astăzi lucrurile ar fi stat altfel.
Cu cele mai bune gânduri,
Răzvan Ionescu
Ceea ce e ste foarte rau, in cazul dvs., e ca institutiile statului se baga in jocuri politice prin oamenii de slaba calitate care au fost promovati in functii inalte doar pentru ca raspund prompt la comenzi si nu pe baza competentei lor. Pe Basescu putin il intereseaza daca sinteti sau nu vinovat, ci vrea sa va terfeleasca, pentru ca e razbunator si vrea sa iasa cu mesajul populist: iata hotii!
Nu se indoieste nimeni, care inca mai judeca, din tara asta ca e un dosar politic si nimic mai mult. Acelasi lucru la facut prezidentu’ si cu Atanasiu, Seres si Remes. Nici unul dintre ei n-a fost dovedit in insanta.
Insa eu sint rabdator si vreau sa vad dupa alegeri daca aceiasi procurori vor fi la fel de prompti in a instrumenta dosarele Basescu, Udrea, Ridzi, Berceanu, Blaga.
Mult succes in infruntarea cu Tiranul.
Da’ de ce nu explicati toate astea in fata instantei? Nu cumva de teama ca, spre deosebire de noi, cei de pe blog, procurorii o sa va puna sub nas o multime de hartii si documente pe care dvs nu mai aveti cum sa le “maturati” prin simple spovedanii de blog!?
@Carol
Omul spune clar ”Nu sunt vinovat de acuzaţiile care mi se aduc şi voi demonstra acest lucru în faţa judecătorilor.”
Dar na, nu se potriveste cu message-boxul pe care l-ai primit tu azi dimineata.
Pe Genica Boierica, infractor de drept comun, cu ceva condamnari la activ, care e marele denuntator in acest dosar si procurorilor le e jena sa-l numeasca in comunicat.
E la mintea cocosului ca daca voia sa dispara dosarul Nastase il chema la el pe Melinescu cu dosar cu tot. De ce dracu ar fi avut nevoie de infractor si un securist ca intermediari. O fi Nastase hot dar nu-i tampit.
In plus dosarul ala nu dovedea decat ca el e nevinovat deci de ce sa-l distruga. Incep sa cred ca nici la scenarii logice nu se mai pricep procurorii astia, zau asa… Facatura, facatura, dar macar sa o faca naibii cumsecade. A, am uitat, la drept nu se da logica.
In plus cat credit poti da gunoierului basescian Paul Dumitriu, al carei mare merit profesional este de scormonitor in arhiva SIPA. Daca era ceva de capul dosarului asta iesea scandal in campania din 2000…
Cred ca Nastase se bucura ca acest dosar ajunge la instanta.
un sfat prietenesc – nu va mai dezvinovațiți dumneavoastra ca nu da bine. lasatii pe altii
stiu ca va vine greu, mai ales ca nu va sar multi in ajutor insa tacerea este in cazul asta cea mai buna solutie. il vedeti pe basescu disculpandu-se pentru matrapazlacurile proprii?
si oricat ati scrie pe tema asta, emblema a fost deja pusa…exact ca in cazul ‘prostanacului’…
Bănuiesc că ăsta ar fi unul dintre „argumentele” pe care le aveaţi în vedere atunci când îmi vorbeaţi despre analiza de făcut „inaintea unei intelegeri complete a situatiei”…
Probabil şi despre „trandafiri” care, în loc de ţepi, au… sâmburi de portocală, precum „grupul” de n mai-mare-sau-mai-ales-egal-cu-doi de la Colojvar, Simirad, Onţanu, de ce nu Alex, Mihnea, vulpea, mascota pesede, şamd, şamd, că doar suntem o ţară care din dictonul ce începe cu „iubesc trădarea…” atât a înţeles – prima parte…
Oi fi eu căpos, dar tot nu m-aţi convins: una-i una, alta-i alta – ori faceţi pasul înainte, şi vă purtaţi crucea până la capăt, cu hoărâre, ori rămâneţi la statutul de bunicuţ de spune poveşti la gura… blogului şi… cam atât…
Ca să ştim dacă tre să dăm anunţ cu „Se caută înaintemergător pentru o revoluţie de catifea în stare să afirme, nu cu jumătate de gură, JOS DICTATURA!
@Carol
Cum stirea de presa continea detalii despre acuzatiile punctuale care le aduc procurorii, era normal ca dl. Nastase sa faca precizari publice despre aceste acuzatii. Dumnealui sau avocatii sai. Care e de fapt mirarea?
Băi Lullă care eşti lullă,
ete să-ţi spună baciu de unu pe care fix în pupinbăsescu îl doare de aşa-zisele lupte politice de cabaret de la vârful politicianismului mondial, cloaca dâmboviţeană, fix nu mai poate de parodia de campanie electorală în care Iepuroiul cel şiret de acu ciunci ani, azi nu se mai vede d-atâţia iepuraşi de şi i-a tras pe pistele dimprejur cu care vrea să circumcizeze democraţia originală post-brucaniană.
dar teribil se îngrijorează de semnele tot mai vădite de renaştere a stalinismului în România, cu toată panoplia de vânătoreli politice ale potenţialelor duşmani, cu crearea unei camarile de intangibili infailibili imorali şi amorali, cu mânie proletară împotriva trusturilor de presă ce denigrează pe cel mai iubit fiu al boborului, şamd, şamd…
mă întreb când dracu or pricepe imbecilii voştri şefi de la direcţia dezinformare că mai tre niscai timp până când se vor şterge efectele greşelii majore pe care a comis-o Ceauşescu: noi, decreţeii, suntem mult prea educaţi pentru a ţine politicile voastre de marketing de import transatlantic: nu putem fi convinşi că albul e negru, necum că portocaliul e roşu! mai staţi o mână, până, de-atâta „reformă” a învăţământului, ne imbecilizaţi copii cât să poată fi transformaţi în turmă „target” pentru campanii penibile de marketing politicianist. deşi, s-ar putea să nu fie stâna mea singura în care „alăptarea” mieluţilor nu se face cu lapte… praf în ochi…
Despre Băsescu, Nica spunea azi – convigător – că este ori mincinos ori neputincios, şi una şi alta descalificâdu-l în ochii plebei. Dacă e mincinos facem ce trebuie iar de e neputincios (cu tot aparatul represiv pe care-l manipulează) trebuie lăsat la vatră. AN i-a dovedit şi una şi alta de fiecare dată; la valoarea sa cinstea şi adevărul având sensuri sacramentale.
De acum trebuie dat drumul la poumbei. Băsescu a căzut sub Gioană conform unui sondaj arătat ieri. Dacă mai scade, se dă lovit şi…trece-n marş spre groapa Marianelor !
leo ai dreptate. Esti intr-adevar mult prea educat. Se vede cu ochiul liber. In special surplusul de educate. E normal sa fii ingrijorat de semnele vadite de renastere a stalinismului nemuritor in Romania. Nu pot decat sa te felicit pentru brava rezistenta si minunata luciditate, pentru felul reflex in care inchizi ochii la fiecare aruncare cu praf si pentru hotararea cu care mergi inainte, fara sa clipesti.
Împlinitori de poruncă
“Cine-şi vicleneşte moşia şi neamul, mai rău decât ucigaşii de părănţi să se certe “ – a zis-o Vasile Lupu, “preşedintele” Moldovei între 1634-1653
……………………………………………………………………………..
Românii cunosc astă poruncă iar “domnitorul”oilor- Traian Băsescu (2004 – 2009), va fi certat până o să amuţească în 22.11.2009, şi cei de o rasă, în cur-gol vor rămâne, spre istorică amintire. Am zis !
Azi am văzut un Bă’secu desfigurat! Atâta ură mă înspăimântă. REMEDIU? Votul democratic, ar fi bine ca individul să nu intre nici în turul 2.
Faptul ca au scos din nou acest dosar de la naftalina, tocmai acum cand incepe campania electorala, este evident ca trebuie sa va impiedice sa va aducetia aportul in aceasta campanie . Incearca sa va discrediteze din nou, sa va sacaie cu chemari la parchet, sa va tina ocupat, sa va enerveze si sa va departeze de ceeace ar trebui sa faceti in aceasta perioada. Sunt convins bca aveti puterea sa treceti si peste hopul acesta si ca daca Legea si adevarul mai au loc in Romania, in instanta veti fi declarat nevinovat.
Cat despre Ontanu… ce sa zic! Trebuia sa va asteptati la gestul pe care l-a facut. Asa cum v-a tradat pe dvs. la alegerile precedente, la fel procedeaza acum cu Geoana. Pacat! Trebuia sa stiti ca cine a tradat odata, va mai trada, daca asa ii cere interesul.
Cine stie cu cate chestii il santajeaza haita lui basescu ?
Banuiesc ca au facut destule afaceri impreuna!
De aceea spuneam intr-una din postarile mele anterioare, ca, ar trebui sa va inconjurati de oameni mai corecti, mai cinstiti, poate chiar mai “idealisti” care sa nu poata fi santajati sau cumparati asa de usor !
Masura luata de Vanghelie si de partid e normala, dar tardiva.
Raul a fost facut ! Da prost la imaginea partidului ! Pe de-o parte. Pe de alta parte vor fi si oameni care gandind logic isi vor da seama ca hidoasa masinarie politico-securista a targovetilor PDL s-a pus in miscare. Ce nu pot cumpara, santajeaza. Ce nu pot santaja, murdaresc. MARI JIGODII !
Vorbe dulci
Preşedintele ţării – guru’ pdl este alintat de plăvanele apropiate, cu „muguru”, în intimitate sau extaz apelâdu-l prin : Muuu ! guru !
@blueeye, bine punctata chestia aia cu adusul aportului.
Sunt si eu curios daca nu-l incurcau iarasi cu dosarele alea cui i-ar fi adus dl. Nastase aportul. In aceasta campanie. Tu ce stii?
Eu m-am adresat d-lui AN. Daca imi raspunde, bine, daca nu, iar bine.
Parerile voastre, ale celorlalti, nu ma intereseaza absolut deloc. Cand o sa ma intereseze problema scutecelor o sa ma adresez doicilor. Pana atunci, va ignor ca de obicei!
Ce e Carole, nu te mai satisfac blogurile ThorPeDiste? Parca nu-ti placea compania noastra.
Este clar, a vrut sa va elimine total din viata politica a tarii. Probabil ca ii este teama de “razbunarea” dumneavoastra. Cel mai simplu era sa va “termine”.
Cu respect
Acum e clar
În legătură cu nominalizarea lui Klaus Iohannis ca premier, Domnul Preş. Dârdală a afirmat că fiind vorba de un etnic neamţ este necesară consfinţirea majorităţii parlamentare constituite (care l-a propus) de către Tribunalul de la… Nuremberg. – Aha! Am înţeles!
@Carol, auzi da’ tu n-ai un dictionar pân casa? Trebuie musai sa mai citesi o data definitia termenului “a ignora”. Daca n-ai dictionar intreaba-l pe Abulafia. Si ignora-ne si tu in gand, nu cu voce tare.
Ei vezi? Uite iti fac jocul prefacandu-ma eu ca tu chiar nu stii ce inseamna “a ignora” si ca nici nu realizez ca de fapt tu iti doresti… reciprocitate.
Am si o nelamurire. Domnul asta Adrian Nastase e important sau nu? Ca te cam contrazici. Ori e mai important decat noi toti la un loc (ca Motzoc) ori e un zero pe care-l ei ca pretext de a vorbi singur fiindu-ti indiferent daca-ti raspunde sau nu. Cred ca la tine binele in orice varianta se trage din ignoranta. Pardon, ignorare. In rest sunt cu tototul de acord cu interventiile tale si cu continutul lor si afirm asta asumandu-mi riscul tristetii de a fi ignorat. Nu te deranja!
Llullaillaco are dreptate din multe puncte de vedere. In primul rand, in contextul crizei economice, interesul pentru respectarea Constitutiei este egal cu zero. De altfel, romanii sunt inclinati sa accepte un regim mai autoritar, democratia nu prea este apreciata pe Dambovita.
In al doilea rand, basescu nu e tampit si are uneori dreptate. A dat dovada de un instinct politica remarcabil (pe care geniile de pe blog nu l-au remarcat ani de zile), s-a prins de unde bate vantul (si asta cand specialistii cu reputatie vorbeau pe langa) in materie de politica externa, si-a facut relatii la BM, s-a pus bine cu romanii din afara granitelor si biserica.
Nu in ultimul rand, partidele s-au dovedit a fi de kko, contribuind prin prestatia lor la disolutia autoritatii in Romania.
NU ca ar fi parlamentul sau institutiile europene mai breze, si la nivel supranational sunt varza, cred ca singura solutie este sa plecam, dar unde? Pe luna? Tibetul, Republica Moldova, pana mea, Osetia de Nord erau solutii viabile acum catva timp.
Ce pot sa spun la 20 de ani de la caderea comunismului decat “Traiasca Ceausescu!”.
Domnule Nastase,cum sau fabricat dosarele,termopanul,…..ca,Traian betivu’este un om de nimic s.a.m.d stim cu totii.imi pare foarte rau ca,pina laurma nu ati candidat dvs.m-am uitat azi la Mircea P….cul la inscrierea candidaturii;jalnic iarasi pe linga faptul ca,nici un lider important nu a fost de fata spune multe.Dupa cei din BV acum si Ontanu;sa nu mai vorbim de aripa GREA a PSD Mures care nu va misca nici un deget pt Mircea P….cul.Un om cu calitatile dvs. in fruntea tarii ne-ar trebui nu tot felul de amatori.
In rest cum a spus si Radu Tudor…”sa traiti cum ati votat” cred ca,va fi foarte la moda dupa alegeri.
In incheiere va intreb …este adevarat faptul ca,a pornit si al 8-lea dosar cel referitor la privatizarea petrom? Sper sa se termine odata regimul Betivu”National si sa nu mai auzim de dosarele fabricate cu dedicatie pt.dvs.Ambasadorul Gambiei la ONU oficiul Viena ( un bun prieten al meu si un simpatizant al dvs. ) mi-a spus zilele trecute…oricat ar incerca sa-l improste pe Nastase presedintele roman tot el va fi cel murdarit si va mirosi urit tot restul vietii !
Pali, nu duce mata grija psd-ului si a lui mirciulica!
Termopanele s-au fabricat in campania din 2004 cu concursul intregii prese (“The big five”). Iar basescu a avut liderii pnl foarte zgomotosi drept agenti electorali (de altfel, orban, antonescu nu si-au schimbat discursul vis-avis de AN).
PS Legat de raspunsul anterior cu referire la postarea lui Llullaillaco, oligarhii si mogulii nu sun inventia mea, nici ai lui basescu; termenul desemneaza foarte precis o realitate din massmedia, economia si viata politica romaneasca.
Băsescu la psihiatru
-Doctore am probleme jenante de micţiune.
-Cum se-ntâmplă ?
-Noaptea, cam pe la cântatul cocoşilor apare în vis AN, care politicos îmi zice : -Traiane hai să faci pipi!, la care eu mă conformez.
-Se rezolvă. Când mai vine şi-ţi propune îi răspunzi, cu decenţă, că ai făcut.
Revine la medic după 10 zile, în plină campanie electorală prezidenţială
-Doctore nu scapi de mine.
-Păi nu s-a rezolvat?
-A mers o vreme.Dar ieri noapte şmecherul de AN m-a păcălit. După ce i-am răspuns că am făcut pipi, mi-a zâmbit şi a zis : – Bine! Atunci fă caca. Şi am făcut…pe mine.
-Se rezolvă. De luna viitoare pleci pe mare şi-ţi pierde urma.
-!!!
Candidatul Klaus Potemkin şi agenţii lui de serviciu
O alta fata a Coaliţiei KAZ-GRIVCO-FNI (am fost impotriva ei, aveti mesajele mele anterioare formarii noii majoritati parlamentare):
http://www.curentul.ro/2009/index.php/2009102235865/Veto/Candidatul-Klaus-Potemkin-si-agentii-lui-de-serviciu.html
Johannis – carapacea mafiei imobiliare din Sibiu
http://www.curentul.ro/2009/index.php/2009102235867/Actualitate/Johannis-carapacea-mafiei-imobiliare-din-Sibiu.html
Pentru a cunoaste toate punctele de vedere care vor fi aduse la cunostinta publicului in campania electorala.
Traducere pentru publicul ţintă de marketing al departamentului de dezinformare vaşnic reprezentat de Lullă, al naibii în puii mei de intelijent, spre osebire de majoritatea meta-coledzilor săi:
În încercarea de a ne convinge că e mai prost decât pare, Lullevskaya, mama şi tata barabulelor din lumea tarodian de zappiană, se face că nu pricepe că până şi ciobanii ie mai educaţi – în sensul de „activitate socială cu caracter fundamental de transmitere a experienței de viață, a culturii către generații tinere, de influențare sistematică și conștientă a dezvoltării intelectuale, morale sau fizice; totalitatea acestei acțiuni”, conform DEX – decât editorul de gânduri „educate” – în sensul de „bună creștere, bună cuviință”, conform DEX – întâiul misogin, xenofob, chiulău, cacealmist, trădător, ranchiunos, teachersian şi în genere cel mai iubit fiu al haitei de hiene pedelachee, putând la o adică baciul ardelean să se chiar scoboare la nivelul de înţelegere al celor plini de succesuri pe calea lor proprie a lui „să trăim bine, noi, toate jivinele preşedintelui”… ceea ce, din păcate, ANeul nu ştie să facă, spre a se face înţeles de către acel segment al societăţii care chiar nu realizează că prezidentul cu apucături de bulibaşă din Ferentari nu le seamănă decât ca nivel de educaţie – şi asta nu pentru că n-a avut posibilitatea, ci n-a avut CE să educe dintr-un burduf care, după ce că-i de hienă, nici măcar de câine (câinele e în genere fidel, excepţie cazurile în care contractează rabia, dar nici măcar un câine turbat nu ar avea disperarea şi răutatea ce răzbate din ochii şasii ai plin de instinctului deloc politic, ci de supravieţuire al fiarei încolţite), nici vorbă c-ar avea măcar amintire de brânză bună prin el, nici măcar în accepţiunea camembertiană a noţiunii (că dacă ar fi avut mucigaiuri prin el, poate măcar ar fi avut medicamentul natural pentru boala aia… poetică de-i zdruncină creieraşii). aşa se face că, încă, unii îl mai cred urmaş al Bunicuţei, un om căruia chiar îi pasă de ei, cei mulţi şi amărâţi, cărora cu atâta generozitate le distribuie circ în loc de pâine.
din fericire, şi fără aportul ANeului sau al altora care poate ar fi putut, dar din motive care-mi scapă, n-au făcut nimic în acest sens, tot mai mulţi români dau semne a se trezi din somnul naţiunii ce aşa monştri a ştiut naşte. măcar de-ar avea o opţiune viabilă pentru a putea şi merge la vot pentru a schimba ce mai se poate schimba.
din păcate, recunosc, sunt over-qualified pentru a putea pune botu la vreuna din pseudo-soluţiile propuse la acest moment de… acelaşi departament de dezinformare şi însămânţare cu cârtiţe a tutulor zonelor din care, iată, CÂRTIŢELE RĂSAR ÎN ULTIMA VREME MAI CEVA CA CIUMPERCILE DUPE PLOAIE…
PS
Lullă care eşti lullă, ca să-ţi iei primă, ia-n de cerne cuvintele esprimate voit pre limba emailiană, spre bună-înţelegerea traducerii mai sus… traduse…
@Carol
Infestezi blogul degeaba, n-o sa primesti prima.
Cel mult, o acadea. De la Seful tau chel si chior.
Stii ce sa faci cu ea, nu?
Cate asemanari intre tiranul Basescu si DESPOT VODA’singura diferenta este ca atunci guvernul era in Iasi ,iar acum e la Bucuresti!!!Acel ce-şi vinde ţara îşi pierde neamul său !!!Ai vrut să ucizi legea? Mori! Legea te ucide !!!
Aducerea de consilieri străini(americani si evrei, şi împovărarea poporului cu noi impozite, trebuie grăbasca căderea lui DESPOT VODA. cu tată marinar.….…
Punând mâna pe hârtiile tatalui său adoptiv, s-a dat drept fiu legitim al acestuia luându-i numele şi câştigă folosind documentele fostului său stăpân şi drepturile acestuia, respectiv de a purta titlul de principe
, A început să lucreze la surparea lui Lăpuşneanu[GEOANA], împrietenindu-se şi cu Moţoc[HREBENCIUC], neadormitul conspirator. Uneltirile lui Despot ies curând la iveala şi e silit să fugă în Transilvania, la Braşov.Fost mercenar in armatele de prin Apus si intrigant pe la curtile domnesti, venit in Moldova cu scopul de a ocupa tronul Moldovei.
DESPOT-ERACLID, competitor tronului Moldovii, 30 ani
MOŢOC VORNICUL, boier conspirator, 55 ani
ANA, fiica lui, 20 ani
DESPOT
(zâmbind):
Am fost crescut la Roma, în şcoala iezuită
DESPOT
)
A!… iată-mă-n Moldova!… măriri, averi, putere,
Aici sunt partea celui ce ştie-a zice: vreu!
Eu vreu!… de-acum ajute-mi în plin norocul meu
DESPOT
Dar voi, care vi-i dreptul de-a-mi cere mie seamă?
PPS
şi o eroare de tastare: „limba ebailiană”, evident…
Domnule Nastase, o noua mizerie consumatoare de timp. Cred ca ati remarcat si faptul ca ati inceput sa primiti indicatii pretioase despre subiectele pe care ar trebui (ori ar fi bine) sa le abordati pe blog. Orele de EPO au reinviat, maiorul Chipăr redivivus – acelasi gust intr-un ambalaj nou, cu o logica la fel de strimba. Distanta in timp pina la campania electorala a inceput sa se numere in ore, iar romanii – pogeanizati, referendumati si cred ca unii i-ar dori si lobotomizati – nu vor putea scapa de napasta stind acasa; un subiect de gindit si in nici un caz de lasat pentru ziua de dinaintea votului.
Domnule Nastase,
Mi se pare mie sau dvs. chiar nu il agreati deloc pe d-l Basescu?
Vorbiti foarte mult pe blogul dvs. despre el (cred ca pest 90% din articolele dvs. fac referire la Basescu).
Eu nu incerc sa iau partea nimanui, dar cred ca daca procurorii ancheteaza sub comanda politica, atunci sunt la fel de vinovati ca si ziaristii de la Realitatea Tv sau Antena 3 care emit opinii sub influenta politica, desi ambele categorii ar trebui sa infatiseze obiectiv realitatea.
Nu am nicio indoiala ca dosraul dvs. are un iz politic. Afirmati acest lucru inca de cand a fost elaborat. Dar nu va faceti griji, aveti anumite televiziuni care sunt oricand dispuse sa va apare!
Stiti ce este trist? Ca la Tv romanii nu vad decat scandaluri politice iar lucrurile importante ,cum ar fi spre ex modernizarea infrastructurii Roamaniei, bat pasul pe loc. Acest lucru s-a intamplat si in timpul guvernarii dvs., nu doar acum !!!
Eu nu inteleg…nu ar fi fost mai bine ptr Romania daca era liniste, pace si un respect reciproc intre partide?
Si inca ceva…. daca asupra DNA-ului planeaza faptul ca desfasoara o ancheta politica, de ce nu votati in parlament o lege care sa permita anchetarea fostilor demnitari de catre comisii straine venite din Bruxelles? Probabil ca ei ar fi mult mai competenti si sigur nu ar fi manipulati de vreun partid din Romania.
Il roade invidia si ura, nu a reusit pana acum sa va infunde, PSD-ul il “arde” din toate partile, asa ca razbunarea este arma prostului, pardon…este arma actualului presedinte.
Lasa ca-l vom arde si noi, iar toata flota va atarna ca o ancora grea in jurul gatului sau behait tarandu-l in mocirla pe care o merita.
DESTEPTAREA ROMANI, JOS CU TIRANUL !!!
Am intrat pe site-ul http://demnitar.blogspot.com/ si am vazut ca dl. Geoana nu prea este votat si este sub Antonescu. este impotriva firii, trebuie sa fie si peste Basescu.
@Llullaillaskaya fată!

Acasă, stai tu şi-ţi dau un sfat, urgent în pensie de boală, puşti doi iepuri… că tot agreezi să şezi cu curu-ntre două luntre şi inche nu vrei a crede că jucatul la două capete are-un preţ, scump pentru tine fată. Ai dat deja-n penibil cu jongleriile de prost gust ( generator ip, măşti, scheunături, bla, bla, bla.. ). Cum nimeni nu se-ncumetă să ţi-o spună direct şi la obiect, de milă, fie, mă * sacrific * şi de astă dată, căci, vezi tu, nu mă impresionezi nici cu douăjdemii de… * farduri * şi cu atât mai puţin cu impulsivitatea pe care nu eşti în stare s-o controlezi, dovadă ieşirile * ban.. *, m-am răzgâdtit, * ban…*, m-am răgzâdit… infantilisme , simptome ale unui sindrom de care nu suferi de azi de ieri… bagă fată la cap : frunza pică şi tălică rămâi în curu gol, nu AN, iar ura ta vis a vis de AN, duhneşte-a prostie.
Rândul tău a fost, l-ai/aţi ratat, ocupaţi cu alte * îndeletniciri *, mai * zemoase *, niţică deşenţă bre… ciuti, că-i musca pe căciulă, fată
Lasă vrăjeala cu asmuţitu la duşo Leo, la nivelul căruia nu te rădici tu vreodată, şi înghite-n sec, că te credem, toată vulpea zice că-s strugurii acrii… când n-ajunge la ei, n-aşe…
Sibilla
P.S. aşa-i când te conduc hormonii, confundându-i cu neuronii, iar o muşti… nu te doare gura, da, o problemă, a ta
@ Carolică,

Anunţaşi cu surle şi trâmbiţe pe-acilea că ne igori, * măreţia ta *, ignore NU se anunţă, deci…
Slab pregătiţi, şi zuituci în ale proverbelor luleman, adicătelea tufă, majkă, prostia şi fudulia sunt surori, dar atâţia voluntari pe miriştile celea ca acum, sună a disperare, răsfiraţi-vă bre, nu de alta, da vă-mpiedicaţi unul de altul şi tot voi mieunaţi apoi că n-aveţi aer, guguştiucilor…
Sibilla
Urat moment.:) Deja mi-e lehamite de dosarele lui peste. Inteleg ca e cea mai eficienta metoda pe care a gasit-o pentru a creea iluzia potentei dar e deja plicticos. Hmm, acum imi dau seama ca a sunat cam rautacios. Eu va spun sincer ca mi-e simpatic si TB.:P Mie imi e draga lumea in general. Dar chiar nu avea posibilitate de manevra. Daca ati fi colaborat pe bune nu se ajungea aici. Asta spune, pentru cine intelege cum stau lucrurile, un lucru foarte clar: TOTI va ganditi doar la prorpiul vostru interes. TB chiar a incercat sa dea o directie, altfel, repet, nu se ajungea la asta. Cu cat o sa va opuneti mai tare cu atat se va comporta mai ” dictatorial”. Nu e ceva personal. Sunt doar bune intentii si dorinta de a nu face niste compromisuri foarte mari.:) Colaborarea nu e acelasi lucru cu compromisul, desi se pare ca foarte putini inteleg asta( Ciudat…dar asa e…a fost fascinant de constatat). Sunt convinsa si ca de multe ori nici macar TB nu intelege de ce se comporta asa cum se comporta. Meritati sa treceti prin asta. Putea fi mai usor daca aveam macar o francmasonerie unitara, dar e evident ca si acolo sunt grupuri cu interese contrare, altfel repet, consecintele astea nu se configurau. Bunatatea lui Dumnezeu e reprezentata de eficienta, respectiv minimalizarea suferintei/pierderilor care este conditionata de liberul arbitru. Ne meritam soarta. Ok…suntem in contextul globalizarii si unii sunt mai flexibili ca noi dar si alegerile lor depind de ale noastre, daca nu la modul “absolut”, la modul asumat, pentru ca sunt suficient de intelepti…:) Plus, sa stiti ca asta nu va face mai putini prosti si nesimtiti. O fi trebuind sa se intample(mereu asa ti se pare, retrospectiv, daca nu esti un ratat sau cu tendinte de victimizare) ceea ce se intampla acum dar voi tot prosti sunteti.:P
P.S. Astazi am vazut filmul Pi pentru prima oara. E genial!! Mi se pare mind blowing ca nu l-am vazut pana acum. Chiar am spus mereu celorlalti ca l-am vazut. Il confundam cu un alt film. Probabil ca nu l-as fi inteles atunci.:) Oricum vi-l recomand, daca nu l-ati vazut.
Imediat dupa prezidentialele din 2004,dl Nastase s-a vazut confruntat cu o avalansa de dosare penale,unele mai fistichii decat altele.Pixuri,statuete chinezesti,termopane,bratari dacice,gropi de gunoi si alte cele.Initial,dl Nastase a ales calea luptei de rezistenta in Parlament.Pana in martie 2009,cand,dupa cum spune dsa,printr-un gest de buna-credinta,a cerut colegilor parlamentari sa voteze pentru inceperea urmaririi penale.
Ca simplu cetatean al acestei tari si ca simplu cetatean european ce ma aflu,mi-as fi dorit sa aflu cat mai curand cat (ne)adevar rezida de fapt in aceste rechizitorii.Nu ma pot abtine sa nu remarc ca daca gestul de buna-credinta amintit de dl Nastase ar fi survenit cu cativa ani in urma,lucrurile vor fi fost,probabil, definitiv lamurite pana acum.
Bineinteles ca este o coincidenta scandaloasa intre momentul trimiterii in judecata a dosarului Melinescu si debutul campaniei electorale a presedintelui.Dar,in absenta unor necesare clarificari,si ca s-o fac putin pe carcotasul(fara a uzurpa calitatea unicului Carcotas autentic pe acest blog),as aminti si un alt tip de coincidenta:investit in 28 decembrie 2000,guvernul Nastase adopta, dupa doar 2 zile,in prima sedinta de guvern ,o hotarare prin care dl Melinescu este numit presedinte la celebrul de acum Oficiu de prevenire si combatere a spalarii de bani.Adica,altfel spus,numirea acestui domn Melinescu a constituit o prioritate absoluta pentru noul investit guvern Nastase.Care-o fi fost marea urgenta,greu de banuit.O coincidenta minora in fond,probabil usor de explicat de catre dl Nastase,dar totusi sacaietoare…
@
GHEORGHE
LEGALITATEA SUMEI DE 400.000 $ ESTE CLARA, INDUBITABILA SI DEMONSTRATA
Citez intrebarea ta continuta:” Domnule Nastase, demonstratia nedreptatii este simpla : sint sau nu cei 400.000 $ bani curati”.
Am scris de nu stiu cate ori ceea ce voi afirma in continuare.
Suma de 400.000 $ despre cre se face vorbire reprezinta mosternirea legala a Danei Nastase de la tatal sau, Angelo Miculescu, decedat in vara anului 1999 intr-un grav accident de automobil.
In decembrie 1999, ca orice om care nu are nimic de ascuns, Dana Nastase si-a deschis un cont personal in care sa depuna acei bani.
Contul a fost deschis la Creditanstaldt (Romania).
Amintesc ca in decembrie 1999 era in vigoare legea conform careia daca suma depusa (sau primita) intr-un cont depasea 10.000 dolari, trebuia sa ii fie justificata provenienta.
Conform legii, dupa depunerea sumei de 400.000 dolari intr-un cont personal, Dana Nastase a facut dovada provenientei legale a sumei (mostenire ce ii revenise, legal, de la tatal sau decedat).
Declaratia si actele doveditoare au fost inserate intr-un dosar care, conform legii, a ajuns la Oficiul pentru Prevenirea si Combarerea Spalarii Banilor. ACEL DOSAR DOVEDESTE CLAR LEGALITATEA PROVENIENTEI SUMEI DEPUSE DE DANA NASTASE.
Pe cale de consecinta, este absurda afirmatia conform careia Adrian Nastase ar fi incercat sa “dea mita”(?!?) in vremea in care era prim ministru pentru ca de la OPCSB sa dispara TOCMAI DOSARUL CARE DEMONSTREAZA CA BANII DEPUSI INTR-UN CONT, LA VEDERE, DE CATRE SOTIA SA, DANA NASTASE, ERAU PERFECT LEGAL OBTINUTI.
Disparitia acelui dosar (care ESTE FOARTE USOR DE RECONSTITUIT, CACI, FIRESTE, ACTELE EXISTA- cele care au facut, si in 1999, dovada faptului ca suma de 400.000 $, depusa de Dana Nastase, intr-un cont personal, era mostenire de la tatal sau, Angelo Miculescu) este, logic, dorita doar de dusmanii lui Adrian Nastase (si, evident, ai Danei Nastase) nicidecum de Adrian Nastase si sotiei sale, Dana Nastase.
De ce?
Simplu: pentru ca exact acel dosar, prin continutul sau, este dovada clara a faptului ca suma de 400.000$ a fost obtinuta in mod legal.
“Incapatanarea” procurorilor de a NU PERMITE reconstituirea dosarului (desi asa este firesc, atat vreme cat continutul sau a disparut) si absolut rauvoitoarea incrancenare a lor de a lua, in schimb, in consideratie, declaratiile obtinute de la un interlop, in vremea in care se afla in detentie (care, ulterior, a si recunoscut ca a dat o declaratie falsa) demonstreaza, fara putinta de tagada, reaua credinta a acestora.
Intr-un interviu pentru Radio Romania Actualitati, Melinescu a afirmat ca acei bani erau, in mod dovedit, mostenire a Danei Nastase de la tatal sau.
Tinand cont de toate acestea, firesc ar fi fost ca procurorii sa incerce sa afle CUM SI CINE a sustras dosarul pentru a crea, premeditat si cu rea intentie, o situatie care sa ii puna intr-o situatie cel putin ingrata, pe sotii Nastase (cu mentiunea aparte ca, asa cum era previzibil, tirul mizeriilor a fost indreptat, absolut aberant, impotriva lui Adrian Nastase).
Daca mai are cineva vreun dubiu ca scest dosar DE LA DNA, PRACTIC NU ARE OBIECT, ca este un dosar rauvoitor,UN DOSAR TOTAL MINCINOS- si cu evidenta tenta politica- poate se va fi lamurit acum.
@
GHEORGHE
O lejera rectificare de acord- corect: “nicidecum de Adrian Nastase si de sotia sa, Dana Nastase”.
@
Carol
Suma de 400.000 $ era mostenire a Danei Nastase de la tatal sau (obtinuta in 1999, in urma decesului acestuia- in acelasi an i-a si depus).
Daca nu ar fi obtinut legal acea suma, este la mintea cocosului (dar nu si a ta!) ca Dana Nastase nu i-ar fi depus pe toti, la vedere, intr-un cont personal.
Dincolo de logica elementara, proba faptului ca acea suma era obtinuta licit a constitutit-o setul de documente depus de Dana Nastase si care au intrat intr-un dosar care OBLIGATORIU se intocmeste daca, intr-un cont, depune cineva (sau primeste) o suma peste un anumit nivel (am mai mentionat toate acestea in replica data lui Gheorghe).
Legea respectiva era in vigoare si in 1999, cand a depus Dana Nastase banii in contul sau personal (repet, la vedere si fara sa se ascunda de cineva- nu avea motive!).
A DISPARUT TOCMAI DOSARUL CARE DEMONSTRA CA ACEA SUMA DEPUSA ERA LICIT OBTINUTA.
Te intreb: atata vreme cat tocmai acel dosar era, prin continutul sau, dovada obtinerii licite a sumei de 400.000$ depuse in banca de catre Dana Nastase, avea, logic, Adrian Nastase vreun interes sa il faca sa dispara?
Toate aceste lucruri s-au spus de sute de ori- si, culmea, tocmai onor’ procurorii REFUZA sa accepte reconstituirea dosarului disparut (caci, bineinteles, actele exista, fiind vorba despre o mostenire).
P.S.
Iar trimit sefii vostri descreieratzi ca tine pe blogul asta?
Du-te si spune-le, din partea mea ca, trimitandu-te pe tine, aici, se descalifica total. Cum altfel, cand esti o creatura penibila cu o zdreanta in loc de creier?
@
Răzvan Ionescu
Razvan,
Asa este, Tamara Cernasov era o femeie foarte bogata.
Cunosc acest lucru personal din medii deloc straine de ea.
Reusise sa conserve bijuterii, tablouri, multe alte obiecte de valoare si dupa sinistra perioada a netionalizarilor si confiscarilor.
Ea si Angelo Miculescu (stii bine ca Tamara este matusa Danei Nastase, nu a lui Adrian Nastase) proveneau dintr-o foarte veche si bogata familie.
Angelo Miculescu, alaturi de Ion Gheorghe Maurer (au mai fost si altii, dar nu atat de vizibili) sunt doar doi dintre exponentii vechilor familii foarte bogate, care au ajuns la varful ierarhiei in acea epoca.
Aceasta este o realitate.
Nu stiam de existenta acelei carti- semnalarea volumului este binevenita.
Fac o precizare, insa: dosarul la care se refera Adrian Nastase NU are legatura cu Tamara Cernasov.
PRIN presa, s-a indus in opinia publica (dar si in mod grotesc voit, si in cea politica- viza fiind debarcarea ANului in 2006) FALSA idee ca acea suma de 400.000$ ar avea legatura cu “matusa” in cauza.
Banii respectivi (400.000$) depusi in 1999 de Dana Nastase intr-un cont personal (Creditanstaldt Romania) erau mosternire de la tatal sau (probabil, iti amintesti ca Angelo Miculescu a decedat in vara lui 1999, intr-un accident de masina- daca nu, iti amintesc eu).
Cand a depus acei bani in banca (fara sa se ascunda, caci nu avea de ce- pana si acest lucru, firescul actiunii sale, este dovada clara a nevinovatiei) Dana Nastase a depus si actele doveditoare pentru faptul ca suma era obtinuta licit (mostenire).
Dovada ca o astfel de suma, depusa intr-un cont, este licita era obligatorie si in 1999 (ca si acum).
Or, a disparut tocmai acel dosar continand acte care dovedeau ca suma depusa de Dana Nastase era licita, provenind din mostenirea de la Angelo Miculescu.
Este sau nu cat se poate de logic ca NU Adrian Nastase ar fi avut vreun interes sa faca acel dosar sa dispara?
Ce sa mai discutam de faptul ca procurorii refuza sa permita reconstituirea lui (desi este extrem de simplu!)- ceea ce reprezinta, pentru orice om intreg la mine, dovada relei credinte a acestora dar si faptul ca este un dosar politic.
Se va face reconstituirea dosarului in instanta si se va termina si acest circ.
Nu asta e problema- dar incercarea de aruncare cu noroi, in Adrian Nastase, din nou, si inca folosindu-se o minciuna care nu are nici un fel de baza (nici macar pe vreo urma de minimala logica, fie si falsa sau fortata nu poate sta in piciioare, dimpotriva!).
La partea finala a postarii tale raspund: vor sta altfel lucrurile.
Desigur, e mare pacat de timpul pierdut- important este, insa, ca lucrurile nu sunt defel ireversibile.
P.S.
Zambesc: ar fi fost, cred, mai potrivit sa ii spui lui Adrian Nastase ca nu e un inger (nu “fecioara”- nici macar ca zodie nu i se ptoriveste).
Daca i-ai fi spus asa, iti dadeam dreptate.
Stii si tu foarte bine ca politica nu se face cu ingeri.
@
ADRIAN NASTASE
PAGUBOASA LOGICA A DEFENSIVEI “CRONOFAGE”!
Ma alatur Instalatorului, insistand asupra faptului ca nu trebuie intrat in logica paguboasa a defensivei intr-un momnet in care EVIDENT apari ca un personaj de temut (stii bine ca numai de tine se teme cu adevarat Traian Basescu).
Lasa-ne pe noi sa iti fim scutieri si ostasi.
Tu nu trebuie sa ai agenda confiscata cu astfel de preocupari.
Desigur, NU SE PUNE PROBLEMA SA TACI- AR FI O MARE GRESEALA.
Replica, asa cum ai facut, dar, mai departe, lasa-ne pe noi si mergi tot inainte.
MULT MAI IMPORTANT ESTE SA GASESTI SOLUTIA LEGALA DE A IMPIEDICA REFERENDUMUL (in aceeasi perioada cu alegerile) PENTRU CARE BASESCU A ANUNTAT CA VA “EMITE MANDAT PREZIDENTIAL” (asa a zis, asa citez din memorie) DESI PARLAMENTUL A RESPINS PROPUNEREA DE REFERENDUM.
OBSERVA, TE ROG, CA, PARCA LE-AR FI LUAT CINEVA MINTILE: NICI UN ALT OM POLITIC NU PARE PREOCUPAT DE ACEASTA IMENSA INCALCARE A LEGISLATIEI.
Nici un alt om politic nu pare a vedea ca acel “lucru neimportant”, referendumul, in DISPRETUL Parlamentului si cu incalcarea flagranta a legii, va avea un sir cumplit de efecte.
Toti par mult mai preocupati sa vorbeasca si iar sa vorbeasca- dar nu par a vedea ce nenorocire se profileaza sub masca acelui referendum!
Actuala situatie (absolut imbecila), creata prin fluturarea, din nou, a acelui dosar CARE NU ARE OBIECT este atat o incercare de a-ti distrage atentia de la previzibilele tale preocupari pentru impiedicarea (pe cale legala!!!) a desfasurararii acelei dispretuitoare (dar si disperate) incercari de incalcare a legii prin declansarea unui referendum intr-un moment care nu are avizul Parlamentului, cat si pentru a deturna atentia generala si politica (fie si pentru scurt timp, in care sa se actioneze!) de la acea tentativa marsava.
Observa, te rog, ca s-a scos de la “pastrare”, PRIN acel dosar (cretin!), un subiect prezentat pentru public ca o “nuvela”.
Stim toti foarte bine cat de atractive sunt astfel de subiecte pentru presa si cum pot umple prima pagina a ziarelor, luand locul lucrurilor cu adevarat esentiale (timp in care, la adapostul perdelei de fum, cei rau intentionati actioneaza; am semnalat insistent, dupa iesirea PSD de la guvernare, cat de repede, bine si foarte disciplinat se misca PD-L- ca o armata de asalt; daca nu vei preveni- este clar ca altcineva nu o va face!- ireparabilul se va produce).
@
sandman
CAROL DUCE UN TZUCAL- NICIDECUM AL CELUI DIN DEAL!
Il crezi pe retardatul Carol mai important decat este.
Ar vrea el sa-l aiba sef chiar pe cel din Deal- ehehei, pana acolo mai e!
Acolo, nici pe la poarta nu are ce cauta.
Carol duce tzucalul baiatului bun la toate pe care il trimite dupa inghetzata si alte nimicuri femeia din casa a lui Nutzi ot Pleshcoi.
Bietul Carol primeste, pentru asta, resturile care raman pe la bucatarie.
De la acadea primeste numai batul- pe care, bineinteles, il foloseste, la ordin, pentru a distra “onorata asistenta”, asa cum banuiesti si tu.
@
Scalpel
NU TE “IMBATA” CU SONDAJELE CA DIN APA RECE!
O minimala experienta a observarii lucrurilor cu luciditate indeamna nu doar la maximala precautie, dar la totala mefienta in momentul in care rezultatele sondajelor “explodeaza”, cand indica rasturnarea ierarhiilor FARA a se fi produs ceva cu adevarat spectaculos pentru populatie.
Cei care au trait asemenea experiente (si au invatat sa observe- sau au “vocatia” observarii fara patima) stiu foarte bine ca tocmai astfel de situatii arata ca se incearca “relaxarea” celui (fara suport real, exploziv) “laudat” si a celor din jurul sau (de cele mai multe ori, din pacate, acesta este efectul; consecintele pot fi grave, relaxarea- in sens de demobilizare psihologica- nefiind admisibila nici macar o secunda in astfel de momente).
Mie nu-mi vine sa cred cum 254 de parlamentari care au demis guvernul prin motiune , nu pot gasi o chichita ( cu legile si Constitutia pe masa ) in drepturile si prerogativele presedintelui ( cu p mic ) , chiar toate cate le face si le drege sunt constitutionale ? Daca la referendumul de la suspendare boborul i-a dat o sansa , acum totul sta in puterea voastra , a parlamentarilor alesi – macar dati tarii un prim ministru ales si de voi . Spun astea pentru ca sunt convinsa ca in afara de AN mai sunt si alti parlamentari care comunica pe acest blog . In ceea ce priveste fraudarea alegerilor , ea se va face . Procentul de la referendumul pentru suspendare a fost aberant . Am facut parte din comisie intr-o circumscriptie situata intr-un liceu situat mai spre marginea orasului ( Piatra Neamt ) unde accesul pietonal este destul de redus . La ora pranzului ne-am trezit cu ” excursionisti ” din Bucuresti care au votat pe listele speciale : 32 de persoane la ora 12,30 . Al doilea val a fost in jurul orei 15 : 37 de persoane . La ora 21 lista noastra speciala numara 81 de persoane . Vi se pare normal ? In circumscriptia sotuli meu au avut 54 de persoane pe listele speciale : tot excursionisti din Bucuresti . Reprezentantii PD din sectie ne-au pandit ca pe niste caini , parca erau hingheri . Cand ieseam la cafea si la tigara stateau in pragul usii si ” filau ” tot ce misca . Si asa a fost in toate sectiile . La inceput ne-am simtit tare prost , chiar umiliti , insa pana seara i-am obosit si i-am stresat de le picau ochii in gura . Eheeei , iote acum depan amintiri si mi se face dor de casa . Imi cer scuze daca am obosit cititorii
. Dar eu stiu ca se fraudeaza in sectiile de votare ( cel putin prin acele liste speciale ) Am scris , cred , despre doua subiecte intr-un singur comentariu … Se admite ?
Noapte buna Romania , tare imi este dor de tine , asa ranita si scarmanate cum esti .
PS : daca mai sunt ceva greseli , sa ma scuze cititorii . Time is money , asa ca timp liber mai am doar noaptea pentru a mai scrie cate ceva pe singurul blog pe care postez , al unei distinse personalitati politice pe care o admir si care mi-a inspirat totdeuna incredere , d-l Adrian Nastase . Apropo , d-le Nastase : ale naibii dosare , vin pe banda ca la tipografie si parca au date precise ( tot timpul in campanii electorale a PD si a psihoticului lor conducator ) . Cand se va sfarsi circul ?
@ Răzvan Ionescu
Nu este vorba numai despre mătuşa Tamara Cernaşov. După primul război mondial, au trecut prin Basarabia, refugiindu-se de urgia revoluţiei bolşevice, numeroşi ruşi albi, unii oameni de mare valoare din intellighentsia lor, cu diplome de doctorat de la universităţi ţariste, mulţi ducând cu ei mari averi concentrate ca volum în bijuterii şi pietre preţioase (din Siberia). Dar au existat “cuiburi de nobili” ruşi instalate chiar în Basarabia înainte de anul 1900. După primul război mondial, aceste “cuiburi de nobili” ruşi au continuat să prospere în Basarabia. Ştiu de la tatăl meu, copil de răzeş bogat sorocean, că ruşii albi erau foarte culţi, instruiţi, politicoşi, de asemenea că mulţi se străduiau să înveţe cât mai bine româneşte. Tatăl meu, cel mai mic din familie, a avut în şcoală o evoluţie bizară. După ce terminase cele patru clase primare, a vrut să meargă mai departe la liceu, bunicul avea suficient de mulţi bani ca să îl ţină la şcolile cele mai înalte. A fost consultat însă fratele cel mai mare, care tocmai terminase şcoala normală din Bălţi şi era învăţător. Spre marea dezamăgire a lui taică-meu, fratele lui cel mare s-a opus vehement ca el să îşi continue studiile. Explicaţia ? Fratele lui cel mare avea la şcoala normală din Bălţi mai ales profesori români veniţi din Vechiul Regat. Problema este aceea că în primul război mondial a fost o hecatombă a dăscălimii române, datorită generalului francez Berthelot, care i-a folosit pe învăţătorii şi profesorii români drept “carne de tun” (ei învăţau foarte repede). Cei care au venit după primul război în Basarabia ca “luminători ai naţiei”, erau de fapt nişte fripturişti fără valoare, nu se comparau cu dăscălimea română care murise în război, nici măcar cu intellighentsia rusă albă care în principiu era săracă, şi fiecare se mulţumea cu un salariu primit de la statul român dacă preda la şcoală. Guvernoratul Basarabiei a organizat un sistem de învăţământ integrat şi superior, unde erau primiţi prin concurs cei mai buni copii din Basarabia care terminaseră patru clase, pentru a continua apoi cu gimnaziu+liceu agroindustrial + facultate trei ani (masterat se spune acum). Profesorii erau ruşi albi cu diplome de doctorat ţariste, care învăţaseră destul de bine româneşte. Datorită unei modificări în constelaţia familială, taică-meu care învăţase cultivarea pământului după metoda răzeşilor de la Nistru, a putut să reia studiile pentru absolvirea Şcolii Superioare de Agricultură şi Viticultură a Basarabiei. Dar de la intellighentsia albă a deprins elanul acela imperial către ştiinţă, pe care mi l-a transmis şi mie. În fine, în cel de al doilea război mondial a fost numit directorul unui mare grup şcolar agro-industrial din Basarabia, şi pentru îngrijirea (mentenanţa) tractoarelor, angajase mecanici ruşi care proveneau dintr-o divizie mecanizată rusească din primul război mondial. Erau foarte competenţi şi oneşti, dar fripturiştii din Vechiul Regat doreau ei tractoarele pentru diverse afaceri. Taică-meu refuza, din simplul motiv că mecanicii ruşi erau foarte buni profesionişti şi oameni “cu soviste”. Românii fripturişti, necinstiţi şi incapabili îl gratulau cu: “Bă, bolşevicule!”. În fine, revin la un “cuib de nobili” ruşi din Basarabia. A fost contactat de nobilul rus ca să îi lucreze cu maşinile agricole din grupul şcolar agro-industrial, moşia acestuia. A fost invitat ceremonios la o cină la conacul aristocratic. Când eram eu copil, îmi povestea despre vizita la “cuibul de nobili” ca despre o vizită la Versailles
@Aya
În nici un caz nu aş comite impietatea de a-l pune în balanţă pe d-nul Adrian Năstase cu vreo fiinţă celestă. Politica se face cu oameni. Mai mult sau mai puţin cinstiţi. Mai mult sau mai puţin oneşti. “Fecioria” îndrăznisem să o pun în legătură doar cu aceste criterii şi nicidecum la modul absolut (nu ar fi posibil). Tocmai de aceea am făcut apel la faimosul răspuns dat odinioară de Iorga lui Brătianu. Sunt convins că d-nul Adrian Năstase ştie la ce am vrut să mă refer, după cum sunt convins că abia acum domnia sa ar putea fi un excelent prim-ministru.
Aya sau denaturarea devarului,
Asa cum am spus , daca eu Vasile gresesc sa ma contrazica Dl. Nastase.
Acum citez si pentru jurista aya ce spune dl. Nastase :
“După alegerile din 2004, procurorii, susţinuţi de actualul preşedinte, au deschis împotriva mea peste 20 de dosare, cu tot felul de acuzaţii aberante. Pe rând, acuzaţiile s-au retras şi au rămas în prezent doar trei: cea referitoare la termopane, cea referitoare la cazul Melinescu şi cea referitoare la cheltuielile din campania electorală din 2004. Pentru ultima acuzaţie, deja sunt în instanţă, unde îmi voi dovedi nevinovăţia.”
Deci de la ce spune aya si pina la adevar este o distanta colosala!
Alex,
cand ai dreptate e bine sa fie si cu folos. Nu oricine te contrazice (chiar si cand ai dreptate) iti vrea raul si nu oricine te aproba iti vrea binele.
Basescu pune sechestru pe PSD
Desi a anuntat o campanie curata, in secunda doi seful statului a pus in practica manevre murdare: dupa ce si-a depus candidatura, Geoana a ramas fara sprijinul primarului Ontanu si fara banii lui Robert Negoita
http://www.ziua.ro/display.php?data=2009-10-22&id=260592
@Sibilla, eu am zis ca te propun arbitra la lupta in tricouri ude din groapa cu namol (intre fiica lui Pacepievici si mama lui Putinovsky) pentru ca esti la alta categorie dar mai ales pentru ca te stiam echidistanta. Pai asta numesti tu “echidistanta”? Pana si “nenea Iordache” e mai (echi)distant. Hai, putina onestitate va rog.
@
Vasile
Iata cum, incet- incet, incepi sa-mi dai dreptate avand impresia ca ma contrazici.
Mergi frumusel pe urmele respective si vei ajunge exact la afirmatiile mele.
@
Răzvan Ionescu
EST MODUS IN REBUS!
Politica se face cu oameni, afirmi.
Sigur ca asa este, cu importanta precizare ca nicidecum cu unii care ar putea fi asociabili cu ingerii (sigur nu este necesar sa iti prezicez ca nu ma refer la locuitorii zonelor celeste). Si nici cu unii care ar avea ceva “feciorelnic” in felul de a gandi.
Indiscutabil, nimeni nu ii poate impiedica pe acestia sa incerce a face politica, dar vor fi primele victime.
Pentru ca on raspunsul tau te referi la onestitate, sper ca vei accepta, cel putin, o astfel de atitudine a mea.
Onestitatea este o calitate laudabila. Nu pledez cauza lipsei onestitatii- dimpotriva- in nici o situatie, nici macar in politica.
A fi onest echivaleaza, de cele mai multe ori, cu a avea dreptate, intr-un fel sau in altul.
Dar, sa nu ne ascundem dupa deget.
Cunosti foarte bine zona politicului.
Stim amandoi la fel de bine ca, in politica, din pacate, este mai putin important sa ai dreptate- cu adevarat important este sa ai voturi.
Doar astfel poti sa iti materializezi punctul de vedere, cand ai dreptate.
Cum se obtin acele voturi, este o cu totul alta discutie.
In ceea ce ma priveste, sunt adepta pragmaticei idei: in istorie (nu ma refer neaparat la ceea ce consemneaza manualele!) numai rezultatul conteaza.
Nu sunt de acord cu tine cand afirmi ca ABIA ACUM Adrian Nastase ar fi un excelent prim ministru.
Adrian Nastase a fost – si ar fi acum, in viitor, oricand- un minunat prim ministru (acelasi comentariu il fac pentru AN presedinte al Romaniei).
Inteleg ce ai vrut sa spui (NU la pozitia de prim ministru te-ai referit- nu este necesar sa ma contrazici; repet, inteleg foarte bine).
Legat de afirmatia precedenta, anume ca NU la pozitia de prim ministru te-ai referit, primul meu impuls a fost sa iti contrazic total opinia subtextuala.
Dominandu-mi pornirea temperamentala, mi-am dat seama ca raspunsul meu, corect, este altul.
In formularea opiniilor sunt importante atat experientele personale cat si/sau ale celor apropiati.
Dar, banuiesc ca esti de acord, cel putin in principiu, ca important este si cum s-au raportat ceilalti la anumite situatii.
Mi-ai putea replica: era o alta perioada, cu alte provocari, cu alte detalii. Ti-as contra- replica: multe s-au reprodus, unele chiar s-au multiplicat.
Razvan, a propos de “masura”, pentru inceput: est modus in rebus.
Daca nu ai fi insistat legat de “masura”, poate as fi trecut peste remarca ta.
Inainte de toate, poate nu ar fi deloc neindicat sa vazi daca nu cumva tu ar trebui sa analizezi o anumita relatie pe care ai avut-o cu “masura” (ma refer la epoca trecuta pe care o sugerezi, nu la postarile tale de acum- incerc sa previn orice “neintelegere” a mesajului meu) si in ce “masura” ai tinut cont de celebrul “est modus in rebus”.
CUNOSC PERFECT, subliniez, perfect, nu doar ceea ce “se vedea”, dar si ceea ce se afla in spatele actiunilor (si aparentelor) de atunci (si nu numai de atunci). Cunosc si conexiunile, si determinarile, si evolutiile (vizibile si nevizibile). Cunosc mecanismele, butoanele lor si felul in care se apasa pe ele- si ce efect se dorea a fi obtinut. Cunosc cine, cum, cat si legat de cine si/sau de ce- si in ce context- era implicat, ce pozitie avea (nu ma refer la planul vizibil, neaparat) ce voia, daca avea ambitii personale sau era “dirijat” (direct sau indirect, cum si de cine) sau daca i se foloseau ambitiile personale pentru a-l determina sa actioneze intr-un anumit fel.
(A propos de “masura”- si pentru ca sunt onesta- cred ca este corect din sa iti dau aceste informatii referitoare la persoana mea).
Referindu-te la binecunoscutul schimb de replici intre Iorga si Bratianu, in care primul l-ar fi intrebat, arogant, pe al doilea “Ce sa invat de la un inginer?”, iar Bratianu ar fi raspuns: “Masura, domnule profesor” este foarte transparent, pentru mine cel putin, ce mesaj ii transmiti lui Adrian Nastase. Subiniez, nu ma refer la planul de suprafata.
Altfel spus, pot intelege si unii ca mine, care cunosc (jenant de bine, pentru anumite persoane) tot, absolut tot ce s-a petrecut.
La un prim nivel al replicii:
NU stiu daca a fi inginer este suficient pentru a motiva incercarea ta de asociere subliminala cu Bratianu (nu incerca sa ma contrazici invocand lucruri de suprafata- la fond ma refer).
Nici situatiile (cea pe care ai ales-o ca reper istoric si cealalta, la care te referi cand invoci “masura”) nu au, in esenta, necesarele puncte comune care sa le recomande ca echivalente.
Intr-un plan mai profund al replicii:
Intreb ceea ce, dintr-o explicabila (sa-i spun, prin invaluire) delicatete, Adrian Nastase nu ar intreba direct, vreodata (desi cunoaste acele lucruri):
Ceea ce a purtat numele generic de “Grupul 100″ (1998- deci epoca anterioara celei la care te referi; “reflexele” initierii acelui “grup”- actiune cu fond politic pe care o cunosti bine- aveau sa se pastreze si dupa 2001, perioada la care te referi explicit) iti pare ca avea vreo legatura cu “masura” (nu spune ca nu stii despre ce este vorba pentru a nu ma obliga sa detaliez; ai putea fi uimit de cate stiu!)?
Poate doar cu “masura negativa” a lucrurilor ar putea avea legatura (ca si “consilierile politice” ale lui S.Ch.).
Altfel spus, inainte de a-i sugera lui Adrian Nastase sa se gandeasca la “masura”, gandeste-te daca nu cumva tu si cei din jurul tsau nu veti fi avut o mare carenta relationala cu aceasta (la masura ma refer, desigur).
Deocamdata, atat.
P.S.
In alta ordine de idei, iti urez bun venit printre noi. Sper sa “recidivezi”.
@
Sibilla
Mergi pe un drum gresit.
In primul rand, Lullaillaco nu este ce (si nici cine) iti pare a fi.
In al doilea rand, nu este “fata”- dar “baiat” (am pus ghilimele pentru simetrie- corect ar fi fost sa spun: este barbat).
In rest, nu te pot contrazice esential.
Întrebare-ntrebătoare: dacă un pix de campanie electorală e deturnare de fonduri, cum se cheamă avansarea în grad, pe banii statului, a unor generali care tocmai îşi declaraseră susţinerea în campania electorală a celui care a semnat decretul de avansare?! să fie au ba DARE ŞI LUARE DE MITĂ?! se autosesizează DNA?
mă rog, nu comentez unitatea de măsură pentru obrazul unor astfel de ghenerali care fac de ruşine armata română… mă rog, dacă pot fi consideraţi militari oportunişti fără verticalitate ca Onţanu sau Tata Puiu…
Aya ??????,
Doresti sa-ti reproduc din nou textul diomnului Nastase?
Dosarele domnului Nastase nu au fost inca judecate de instante.Tot domnul Nastase spune si trebuie sa-l credem, ca o parte din acuzele gratuite au cazut chiar la DNA ,inainte de a ajunge in instanta de judecata.
@Aya,
Se poate, la câte măşti poartă pe-acilea posibil să mă fi înşelat, da.
respecte,
Sibilla
Aya,
inclusiv când e să-ţi aperi prietenii ale căror păreri nu le împărtăşeşti neapărat, ale căror păreri nu-s chiar ale lor, ba chiar ale ălora pentru care părerile au ceva din perenitatea licuricilor, cărora musai le tre un soare ÎN URMA, nu după, căruia să… clipească şi ei…
drumul nu-i greşit; poate doar… roata la căruţă…
cât despre „bărbat”, noţiunea-i cam vagă… paregzamplă tălică eşti sigur mai… bărbată ca multe din muierile-n izmene care se dau macho p-acilea…
mă rog, ţi-aş vorbi oareşce pe tema „ştii cum e cu cei pe turaţii turbo”, dacă aş fi crezut vreo secundă că te adresai… adrisantului…
@Sibilla vezi ca se poate? Dar sa recunosti greseala asta e doar un pas. Oricui i se poate intampla sa faca unele confuzii dar pentru felul in care ai tratat persoana care a fost victima colaterala a atacului tau bezmetic n-ai niciun regret? Nicio scuza? Nicio parere de rau? Tinand sema ca e vorba de o persoana delicata, sensibila, talentata si care ti-a aratat in trecut prietenie si intelegere atacul tau (prin care te bucuri de boali si suferinte) este cu atat mai mizerabil aratandu-ti o fata pe care chiar n-o banuiam. Credeam ca esti doar bigota. Vad ca esti bicisnica.
BUNA SEARA DOMNULE PRIM MINISTRU NASTASE
INTRU PENTRU PRIMA DATA PE BLOGUL D-VOASTRA
VREAU SA VA FELICIT PENTRU ACTIVTATEA DUMNEAVOASTRA POLITICA DE PANA ACUM
SUNT UN PSD -IST CONVINS DIN JUDETUL PORTOCALIU CLUJ
CHIAR DACA VI S-AR PAREA CIUDAT CLUJUL ARE NEVOIE DE DUMNEAVOASTRA SI DE DOMNUL ILIESCU
V-ASI RUGA SA VIZITATI MACAR ACUM MAI MULT JUDETUL CLUJ PENTRU CA DOAR CU DUMNEAVOASTRA PSD CLUJ SE POATE REVIGORA
UITATI DE TOATE ,, PERSONALITATILE,, POLITICE DIN CLUJ CARE NU VA AGREAZA
CLUJUL POATE FI CASTIGAT DE NOI DOAR PRINTR-UN ASALT
IMI PARE RAU CA NU V-ATI PUTUT REZOLVA PROBLEMELE DE IMAGINE PE CARE INCA LE MAI AVETI SI CU CARE VA ATACA RIVALII POLITICI
ARDEALUL TREBUIE SA DEVINA ROSU
SPER CA IN ACEASTA CAMPANIE SA NU SE REDESCHIDA CONFLICETELE INTERNE DIN PSD
GEOANA TREBUIE SA CASTIGE
VA INVITAM CAT MAI REPEDE LA CLUJ
MULTUMESC
D-le Nastase, Ciprian are dreptate. Clujul e un oras minunat care are nevoie de d-voastra. Lasati-l dracu’ de Mizil. Concurati data viitoare in colegiul de la Cluj sau cel putin la Urziceni. Macar au echipe de liga campionilor. Mizilul ce va ofera in afara de siguranta si liniste sufleteasca? Nimic. Amaratii n-am echipa nici macar in liga a doua. Clujul e o optiune daca nu cumva intoarcerea la dragostea de-ntai din Stefan Cel Mare ar fi si mai nimerita pentru liniste sufleteasca, pace si detasare (definitiva).
@
Vasile
Legat de faptul ca am dreptate cand afirm ca ca dosare ale ANului au ajuns in instanta:
Mai informeaza-te- sau citeste cu atentie, nu doar superficial, textele care iti trec pe sub ochi.
In rest, ai dreptate (pe fond, nu neaparat pe forma) cand afirmi (citez): “o parte din acuzele gratuite au cazut (…) inainte de a ajunge in instanta de judecata.”
@
Leo
Am vorbit cat se poate de serios: este barbat.
Acest “amanunt” conteaza caci, cu putina atentie, iti indica “directia”.
Pentru ceea ce afirmi despre mine, iti multumesc.
@
Sibilla
Da, este un bun actor.
@
Leo
Da, se autosesizeaza dar nu in sensul intrebarii tale, dar visand sa dobandeasca, la randul lor fie si “generice” stele.
In rest, imbecilii de la DNA care au facut acele idioate dosare politice s-au ales, dupa toata cazna zadarnica de a face rau, doar cu pixul ANului.
@toarăşu * frate * Marx ( din partea mea şi… Nataşa, tot un drac ghem… ),
Nu mai fă pe niz-naiul, precum observ cunoşti în detaliu derapajele duduii-n cauză, atât că, precum mneaei, o zugrăveşti, grija mea de ce, crede-mă, în culori cu care nu se… asortează


Milă mi-e de Oameni, cu adevărat bolnavi, nu de cei ce ostentativ şi greţos îşi trâmbiţează suferinţe pe care jumate din populaţia ţării le poartă cu Demnitate. Regrete, aşişderea, nema, pe mine NU mă cunoşti decât din …auzite, altfel ai fi realizat că sibilina nu scrie nmic întâmplător, ştie exact ce face , când face, iar când tace, e jale
Pe de altă parte fă efortul să nu mai * confunzi * atacul cu contraatacul, de atacat pe-acilea şi nu doar, talentata matale estem iegzbertă, ţinta preferată AN, sau Leo, Aya, Sibilla… că dacă-i pohtă să pape kkt din zăce părţi şi jocul la două capete, oi fi eu divină, bre ? Dă-i şi tu vreun sfat, să-şi reverse talentele în romane, mai ştii că-i şi iese,ce drak…
Păcat să se risipeascăprin Culise tot schimbând măşti , că ştii bine ce zic şi de ce zic, n-aşe?
Nu confunda prietenia cu fariseismul, trădarea cu… altceva, că-i bătător la ochi,majkă. Înţelegere mie ? Pentru ? Ştii tare bine că nu-s neajutorată nici labilă, nu eu, dovadă că nu eu mă victimizez şi văicăresc, apropo de… bolile alea de care amintişi tălică ale ştii tu cui…
Oi fi eu turbo, zăpă, cum doreşti,da-s constantă în… orice, d-aia nu-mi ajunge * mândreaţa * tălică nici la dejtu mic. Nu e prietenie, nici înţelegere ceea ce-a făcut toarăşa, misia ei e alta, supravegherea, monitorizarea, obiectivelor, şi rapoarte, pe unde se nimere, că m-am prins abia după ce-o muşcai, adevărat. Mizerabilă e tentativa ta de-a face din * mata hari * ceea o inoşentă bre, penibil.
Să afirmi că sibilina s-ar bucura de suferinţele cuiva e caraghios, dar asta ştiezi, de ce-o făcuşi, problema ta. Însă, de ce nu pastiluţe, plimbări, romane două, nouă, douăjdouă ci spectacole ieftine şi de prost gust… întreab-o, simplu, şi-ai să-i percepi * suferinţele * altfel. Ce zici tălică de copilaşii bolnavi de leucemie şi care-i dau lecţii de Demnitate? Ţie să-ţi răspunzi, nu mie.
Alte întrebări, nelămuriri, frământări… ? Altă dată, n-am timp de balerine, vulpi, altele-s preocupările mele, sincer. Când oi greşi eu faţă de, atunci pricep asmuţitul, până atunci, se impun nişte scuze,măi dragă, transmite-i .
S-auzim ŞI de bine, că de teatru, mi-e lehamite şi-s atât de, citez * bicisnică*, că zăuit să-mi cer scuze, că dacă NU am de ce…
Sibilla
eu nu spun ca domnul Nastase sa candideze intr-un colegiiu din cluj ci sa vina mai mult in organizatia judeteana cluj deoarece psd cluj trebuie sa reporneasca motoarele si alaturi de nastase si iliescu
geoana trebuie sa castige, nu va pazati pe faptul ca este orasul lui boc
clujul a fost si orasul lui funar
daca boc a fost primarul clujului nu inseamna ca locuitorii clujului au votat bine
@Aya
Trebuie să admit că mă simt depăşit din toate punctele de vedere de nivelul de informaţii din pledoaria dumneavoastră, motiv pentru care nu prea înţeleg de cele mai multe ori ce vreţi să spuneţi sau la ce vă referiţi. Şi atunci când eşti depăşit ai două căi: ori te documentezi şi recuperezi bibliografia la nivelul partenerului de dialog, ori îţi declini competenţa. O aleg pe a doua, pentru simplul motiv că altele îmi sunt în general priorităţile. În ceea ce priveşte relaţia mea din trecut cu “măsura”, dacă vă referiţi cumva la “epoca de aur”, recunosc, şi nu o fac pentru prima oară, a fost tăcerea. Dacă vă referiţi la relaţia cu d-nul Adrian Năstase, aceasta nu a existat decât prin intermediul media. Dacă aveţi şi alte informaţii sunt gata să le primesc public, nădăjduind să nu fie cumva vreo confuzie de persoane la mijloc. Nu sunt senatorul sau deputatul PSD cu acelaşi nume. Şi nici jurnalistul omonim de la Evenimentul, Cotidianul, Adevărul etc. E drept, sunt oarecum o persoană publică, acesta este numele meu real, numai că singura mea legătură cu politica este cea de alegător şi uneori de comentator. În rest îmi menţin opiniile despre d-nul Adrian Năstase, chiar cu riscul de mă supune oprobiului şi dezvăluirilor dumneavoastră. Desigur, la nivelul precar al informaţiilor şi cunoştinţelor mele. Nici vorbă la vreo trimitere subliminală spre inginerul Brătianu (l-aş concura în mod nedrept pe d-nul Patriciu care de curând, într-o clipă de siderală inspiraţie a văzut un liberal “in nuce” în d-l Mircea Geoană). A fost doar un pretext de a-mi exprima în mod delicat (dar se vede treaba că nu mi-a ieşit) opinia în legătură cu motivele pentru care cred astăzi că imaginea d-lui Adrian Năstase este în mare măsură (na! că mă urmăreşte cuvântul ăsta) nedreaptă. Prezenţa mea(manifestă) pe acest blog a fost declanşată doar de menţiunea din cartea la care m-am referit pe care am vrut s-o semnalez în prima mea intervenţie.
@
Razvan Ionescu
Intrucat numele tau nu este un unicat, teoretic, ai putea fi credibil.
Practic, insa, realitatea se arata a fi alta.
Psihanalizand primul tau mesaj (cel pentru Adrian Nastase) si prima replica pe care mi-ai adresat-o si coroborand concluziile cu informatiile multiple, amanuntite, pe care le detin, devine cat se poate de clar ca esti fostul deputat PSD (in perioada 2000- 2004) si fostul sef al organizatiei de tineret PSD (ceea ce trimite si la o perioada anterioara anului 2000).
Omeneste, este de inteles incercarea ta de eschiva, caci un anumit tip de relatie cu ceea ce generic a purtat numele (SI in presa) “Grupul 100″ este departe de a fi onorant. Ar mai fi si alte exemple…
Dar, nu insista.
S-ar putea sa ma prefac ca te cred cand afirmi ca nu esti Razvan Ionescu (ex deputat PSD si ex sef al organizatiei de tineret PSD) si sa detaliez toate acele lucruri (repet, departe e a fi onorabile!).
Mă rog, scopul meu nu era acela de a-mi face aici publicitate, mai ales ca din motive independente de voinţa mea am scris extrem de rar în ultima vreme pe blogul meu: Ferestre în pridvor. Mi-e absolut egală disputa dumneavoastră cu senatorul PSD, după cum îmi este absolut indiferentă şi persoana acestuia, dar nu mi se pare onest din parte-mi să las impresia ca as fi respectivul. De data asta dvs. sunteţi cel care a întrecut MĂSURA! Pt a va convinge scrieti orice comentariu doriti pe blogul meu şi vă voi răspunde însoţind fotografia mea spre a vă vindeca măcar de una dintre fantasmele ce vă alimentează umorile. Aici socotesc acest tip de discuţie încheiată din motive decenţă şi de minim respect pentru propietarul acestui blog.
@
Răzvan Ionescu
In primul rand, nu pot fi “cel”- dar “cea”, caci sunt femeie.
In al doilea rand, nu am si nici nu nici nu as putea avea “dispute” cu fostul deputat PSD. Pentru a nu imi fi mie jena, prefer sa il raportez la fosta sa pozitie de presedinte al organizatiei de tineret PSD (ca deputat s-a facut iremediabil de ras; ca fost presedinte al tineretului pesedist, s-a purtat abject din punct de vedere politic, dar abjectia nu a fost folosita neinteligent; obisnuiesc sa disjung cauzele).
Pentru ca o disputa sa poata exista este necesar ca personajele angrenate in ea sa aiba puncte divergente de vedere asupra unui subiect, pe de o parte si, pe de alta parte, sa aiba acelasi nivel, cel putin din punct de vedere al constiintei.
In al treilea rand- a propos de “masura”- te invit sa iti masori cuvintele, Razvan Ionescu.
Eu nu am nici blandetea politica a lui Ion Iliescu si nici nu reactionez cu diplomatia specifica lui Adrian Nastase.
Eram dispusa sa pun intre paranteze mizeria din 1998, desi ar fi putut avea urmari cumplite asupra echilibrului politic al Romaniei (ma refer la “Grupul 100″) considerand ca, daca ai aparut aici, te-ai smerit.
Reamintesc ca Adrian Nastase a descoperit acel veritabil complot in care erau implicati cei de la “tineret” din cea mai mare parte a spectrului politic si ca a dezamorsat acea bomba in ultima secunda. Urmare a tipicului sau comportament diplomatic (cu care nu am fost de acord de multe ori- dupa parerea mea, raul trebuie curmat din radacina, imediat) nu i-a “azvarlit pe scari” (metaforic, desigur- nu la gesturi violente ma refer) pe cei implicati, din partidul la al carui varf se afla.
Am spus “eram dispusa sa pun intre paranteze”- rabdarea mea s-a apropiat periculos de limita.
In ultimul rand: faci “trimitere” catre un blog.
Spui ca exista si o fotografie, acolo.
Imi vine sa rad in hohote.
Daca privesti cu atentie, nickname-ul meu este “albastru”, ceea ce indica faptul ca, de la el, poti ajunge pe un blog, teoretic, personal.
Practic, ajungi pe blogul lui Adrian Nastase (unde exista si o fotografie- care nu este a mea, bineinteles).
Am facut inca din prima zi o greseala pe care nu am corectat-o (din ratiuni de consecventa): la “site web” am inscris, automat, adresa blogului lui Adrian Nastase.
Banuiesc ca realizezi ce vreau sa sugerez mentionandu-ti toate acestea: nu este greu deloc sa faci, intentionat “trimitere” catre un blog care sa nu iti apartina.
In cazul meu, a fost o greseala neintentionata.
Pune singur concluzia.
blogideologic ,
nu da vina pe Burtalau .
In Romania vremurilor trecute invatatorii erau partea cea mai numeraosa a clor scoliti. Si cand isi satisfac stagiul militar cei scoliti sunt bagati la scolile de orfiteri in rezerva … si ies sublocoteneti in rezerva .. care in caz de “incurcatura” trec in linia I … Asa a fost si la 1916 .
Si a fost la fel in 1941. Aici un detaliu tragicomic ,, prin anii 30 multi dintre invatatori se inghesuiau vara sa se concentreze ptr 1 luna . Salariul unui invatator era de 3.500 lei , insa in luna acea era platit ca sublocotenet peste 10.000 lei ( un unchi de=al meu avea 13.500 .. insa in 1938 si mai era si artlerist . Aviatprii aveau mai mult ). Bine-nteles ca au facut frontul .. si uite asa deja in anii 50 invatatorii erau f putini, aproape o curiozitate .. Deja profesiunea se feminiza …
In situatia prezentata de dvoastra v-as sugera nu sa va probati nevinovatia ( hm .. cand vom reintroduce ordaliile ?!) ci sa demonstrati aberatia acuzatiei . Astfel incat sa devina clar pentru toti martorii – si vor fi … dela toate tembeliziunile si intreaga presa – ca dosarul este :
1) o facatura
2) este o facatura insailata prost de niste … nepriceputi .