“Politica ramane, pentru Romania, calcaiul lui Ahile”. Acesta a fost verdictul dat de unul dintre specialistii in piete financiare citat de Wall Street Journal in articolul sau de azi despre Romania. Se mai spun si altele in acel articol. De exemplu, economia noastra este numita “una dintre acele chinuite economii est-europene”. Se sugereaza chiar ca foarte putine elemente, din randul carora se remarca gestionarea deficitului de cont curent de catre Banca Nationala, mai despart Romania de un destin de tipul Islandei – o mai “protejeaza de un inghetat curent islandez”, este de fapt exprimarea plastica a autorului (am vorbit pe larg de criza care a doborat Islanda, ducand-o in pragul falimentului).
“Rezistenta leului transmite un mesaj gresit politicienilor” este o alta concluzie rece a acelorasi specialisti, care sugereaza chiar ca o coborare a rating-urilor de catre agentiile internationale ar putea fi necesara pentru a “concentra politicienii catre nevoile economiei”.
Sa mai amintesc si articolul de saptamana trecuta din Le Monde, intitulat “Romania, in plin marasm economic si social, se scufunda in criza”?
Asa se vede Romania dinspre restul lumii: o tara adusa in pragul prabusirii de catre decidentii politici si salvata cu greu doar de stabilitatea tehnocratilor din economie. La noi, politica nu a fost niciodata, in acesti 20 de ani, un teritoriu al corectitudinii si profesionalismului. Dar e pentru prima data cand oficial e considerata punctul cel mai slab al Romaniei.
Nu pot sa nu remarc un fapt simplu: Romania a trait o cadere enorma in gol, de la statutul de tara candidata la aderare, care statea la masa cu toti partenerii importanti si avea discutii pe fond cu acestia, la cel de stat membru condus catre prapastie, din criza in criza, de catre un diletant zgomotos, caruia putin ii pasa de economie, de populatie sau de Europa.
Cum se numeste acest proces? Efectul Basescu.

Mai avem putin si scapam…..
Am incredere ca apoi o sa puteti reface tot ce am pierdut sub tampita conducere a acestui dictator….
Sa va ajute Dumnezeu!!!
Suficient-ce a zis tata Iliescu: “Dă-o-n mă-sa de guvernare”
Pai am avut un an foarte prost dpdv economic. Dupa mine, 2010 va fi un an si mai prost. Si am toate motivele sa cred asta.
Si faza cea mai nasoala e ca in momentul de fata nu mai am nici o speranta.
De la cine sa vina ? De la inteligenta pesedistilor care au votat bugetul ala de crestere economica acum nici un an?
De la liberalii astia cu care simpatizez, dar care ma dezamagesc zi de zi… Care cer vezi Doamne guvern de tehnocrati – dar il pun pe Bogdan Olteanu viceguvernator BNR?
De la cine ?
A… ce mi-a mai dat putina incredere e motiunea aprobata ieri in parlament. Care e un pas clar spre democratie.
De la BNR mai aveam o speranta. Si inca o am. Dar cum Bogdan Olteanu a ajuns acolo(si ce atributii va avea…) ma ingrijoreaza iarasi. Si nu numai ca m-ar ingrijora asta atat de rau. Ma ingrijoreaza ca, exceptandu-l pe Patriciu…nu am auzit voci nici de la liberali, nici de la PSD-isti care sa critice.
Adica nu ma va mai mira deloc de acum in colo politizarea cu oameni incompetenti in institutiile statului.
Deci…concluzia mea e una de dezamagire totala si de pesimism realist – ca sa ma exprim asa
haideti sa nu vorbim de calcaiul lui Ahile ci de gatul lui Base !Nu mai scapam de ciumatul asta.A prapadit tara asta si continua sa sfideze parlamentul si vointa majoritatii.Ce fac maine partidele pentru ca,pe meleagurile muresene circula deja urmatorul zvon cum ca,Base trage de timp cat poate si vrea sa dizolve parlamentul in momentul in care nu mai poate prelungi agonia.Este adevarat informatia cum ca dvs.Dl. Nastase ati convins PSD sa-l siustina pe Klaus Johannis ?
1. Ce rost mai au consultarile “in urma carora” se desemneaza primul ministru, daca presedintele sustine ca el decreteaza, iar primul ministru trebuie sa isi faca o majoritate deabia ulterior?
2. Daca presedintele poate alege ce premier doreste, intrucat de decizia sa depinde cine poate fi prim-ministru si cine nu, atunci inseamna ca, odata cu incetarea mandatului presedintelui, trebuie sa inceteze si mandatul premierului. Un presedinte nou trebuie sa aiba dreptul sa isi aleaga un premier nou. Constitutia spune si de aceasta data “nu”.
3. Sintagma “majoritate parlamentara” eu as inlocui-o cu “majoritate democratica”. Mi se pare mai sugestiv si la fel de corect.
Citate din „Constitutia Romaniei – comentata si adnotata”, Regia Autonoma „Monitorul Oficial”, Bucuresti, 1992
Referiri cu privire la situatia constitutionala in care ne aflam:
Art. 89
Florin Vasilescu – expert in Comisia care a elaborat Constitutia Romaniei
In sistemul nostru constitutional s-a optat pentru restrangerea atributiei de dizolvare a Parlamentului de catre seful statului numai la situatia in care trebuie format un nou guvern. Masura dizolvarii adunarilor trebuie sa fie rezultatul esecului evident de formare a unui Guvern care sa aiba acceptul Parlamentului.
Textul regelementeaza procedura respectiva in trei etape:
a) prima solicitare de investitura;
b) cealalta sau celelalte solicitari;
c) in caz de esec, posibilitatea dizolvarii
In prima faza, se invedereaza din plin rolul Presedintelui, care trebuie sa discearna intre candidaturile posibile – desigur, in cazul cand exista un partid majoritar, problema nu este prea dificila (candidatura sustinuta de acest partid – n.r.) – pe cea avand sansele de reusita cele mai mari, deoarece esecul obtinerii investiturii determina declansarea mecanismului care poate duce, in final, la dizolvare.
Cea de-a doua faza este prevazuta a se desfasura dupa ce prima incercare nu a reusit. Este primul semn ca Parlamentul apare ca profund divizat ori candidatul de premier a prezentat o formula nu indeajuns de pregatita.
Prevederile art.89 alin.(1) statornicesc necesitatea a cel putin inca o solicitare de investitura, tot in scopul de a institui obligatia de a se depune noi eforturi, pentru alcatuirea si aprobarea noului Guvern si, desigur, in vederea evitarii dizolvarii adunarilor.
Asadar, daca seful statului apreciaza ca mai sunt totusi sanse, el poate continua procesul inceput si numai in cazul in care considera ca nu mai este nimic de facut se consulta cu factorii poltici implicati direct (presedintii Camerelor si liderii grupurilor parlamentare) si procedeaza la dizolvare.
Art. 103
Antonie Iorgovan – presedinte al Comisiei care a elaborat a Constitutia Romaniei
Mihai Constantinescu – expert in Comisia care a elaborat a Constitutia Romaniei
Procedura de investitura a Guvernului cuprinde patru etape:
1) desemnarea candidatului pentru functia de prim-ministru;
2) solicitarea de candidatul la functia de prim-ministru a votului de incredere;
3) acordarea votului de incredere;
4) numirea Guvernului de catre seful statului.
1) Desemnarea candidatului pentru functia de prim-ministru
In aceasta etapa, esentialmente politica, Presedintele Romaniei, in exercitarea functiei de MEDIERE, prevazuta in art.80 alin.(2), organizeaza consultari politice cu partidele reprezentate in Parlament, in scopul degajarii unei majoritati pentru desemnarea si sprijinirea unei personalitati care sa candideze la functia de prim-ministru.
Desemnarea candidatului la functia de prim-ministru are semnificatia unui mandat acordat de Presedintele Romaniei personalitatii desemnate, pentru formarea listei viitorului Guvern, elaborarea programului de guvernare a acestuia si prezentarea cererii pentru acordarea votului de incredere de catre Parlament (nu pentru formarea majoritatii, care se considera ca deja a determinat desemnarea premierului, ci doar pentru confirmarea ei in Parlament – n.r.).
@Pali , stai usor. De ce zici ca nu mai scapam de basescu? Mai asteapta inca o luna jumate. Am rabdat aproape 5 ani si nu o mai putem face inca o luna jumate.
Eu sunt aproape cinvins ca basescu va pierde alegerile. Ai curaj sa faci pariu ?:)
Eu pe unde merg nu mai aud sa tina cineva cu el. Intr-adevar…inca detine un avantaj – mana lunga, ca sa nu zic pe fata …
@Daniel O , eu cred ca ideea cu presedinte pe 5 ani si parlament pe 4 ani…a fost o mare greseala. Ar fi trebuit sa ramana in continuare cum era inainte, in opinia mea.
Caci, cum ai remarcat… se poate ajunge la situatii d-astea de disfunctionalitate.
- Masura dizolvarii adunarilor trebuie sa fie rezultatul esecului evident de formare a unui Guvern care sa aiba acceptul Parlamentului
- Presedintele Romaniei trebuie sa discearna intre candidaturile posibile pe cea avand sansele de reusita cele mai mari, deoarece esecul obtinerii investiturii determina declansarea mecanismului care poate duce, in final, la dizolvare
- Dizolvarea Parlamentului se face, in mod normal, in cazul in acesta este profund divizat
- Exista obligatia de a se depune noi eforturi, pentru alcatuirea si aprobarea noului Guvern, in vederea evitarii dizolvarii adunarilor
- Dizolvarea se face, in mod normal, numai in cazul in care se considera ca nu mai este nimic de facut
- In aceasta etapa, esentialmente politica, Presedintele Romaniei, in exercitarea functiei de MEDIERE, prevazuta in art.80 alin.(2), organizeaza consultari politice cu partidele reprezentate in Parlament, in scopul degajarii unei majoritati pentru desemnarea si sprijinirea unei personalitati care sa candideze la functia de prim-ministru
Domnule Nastase, va banuiesc cu admiratie ca santeti autorul “sahului” la traian cu neamtu. Superba miscare.
4. Presedintele are rolul de MEDIATOR in cadrul consultarilor pentru desemnarea candidatului pentru functia de prim-ministru.
Te doare capul cand stai si asculti la diferite talk show-uri dambovitene cum, tot soiul de ingineri sau economisti dau lectii de drept constitutional unor juristi cu experienta in domeniu. Tot respectul pentru senatorul Sova.
Interpretarea legii fundamentale a tarii ex abrupto nu poate sa genereze solutii pentru o natiune aflata in criza profunda…
Sa auzim si de bine!
Revolta echipajului pe orice vapor a fost intotdeauna sever sanctionata. Niciodata capitaqnul nu renunta la pozitia ocupata, indiferent de persoana care face solicitarea. asta este democratia in conceptia celor care, meteoric, au ajuns sa dispuna de increderea acordata. regret ca l-am votat atunci cand a candidat prima data si regret ca l-am sustinut atunci cand a fost suspendat. Pentru viitor cred ca va trebui sa-i judecam pe toti aventurierii dupa dimensiunea dezastrului edconomic in care ne-au adus. Doar nu ne asteptam ca avocatii si inginerii din guvern sa se priceapa la economie, nu ? Interesant este faptul ca a fost necesara caderea unui guvern ca sa se recunoasca nevoia unui economist-finantist. Pe cand recunoasterea faptului ca Ministerul Internelor si Reformei Administrative nu poate ancheta coruptia din administratia publica fara sa se ancheteze practic “pe el insusi” ?. Asta ca sa intelegeti ca prin unificarea ministerelor “administratiei” si “internelor” s-a realizat o conducere mai centralizata chiar decat cea deinainte de 1989. Si mai vorbim de democratie ?. Care Dictatura ? Va mai mira ceva ?.”
“Politica ramane, pentru Romania, calcaiul lui Ahile”, preluati Dvs. un citat. Corect, dar este doar o jumatate de adevar.
As adauga, pentru exactitate, “politizarea excesiva, care anuleaza practic competenta manageriala si de executie in administratia publica”, constituie a doua cauza majora a intarzierilor de toate felurile in Romania.
De exemplu – hai sa nu ma refer la PSD, ca sa nu mai ziceti ca eu critic doar acest partid -, numirea lui Bogdan Olteanu la BNR nu este decat o mostra semnificativa, daca mai era nevoie, de incompetenta profesionala (pentru postul dat) substituita de politica.
Si viata politica romaneasca e plina de astfel de exemple: madam Cocos, Pogea, Videanu, Sarbu (ala fost la Munca), ex-pesedistii Oprea sau Iordanescu (ce-or cauta astia in Parlament?), Negoita (amandoi), Marean si atatia altii (multi, multi, multi!!!)…
Remarcabil !
“De la BNR mai aveam o speranta. Si inca o am. Dar cum Bogdan Olteanu a ajuns acolo(si ce atributii va avea…) ma ingrijoreaza iarasi.”
Bine punctat!
CUM SE VEDE DINSPRE NOI
Romania este tara in care traim- cu sau fara concluziile presei straine.
Romania este tara in care o monstruozitate politica- purtand falsa eticheta de partid, am numit PD-L- a ajuns la putere si, ca orice intrupare maligna, se agata de organismul in care a aparut, incercand sa il invadeze.
Romania este tara in care un prim ministru evident rau intentionat a incercat sa “guverneze” prin metode fasciste, instingand diversele categorii de populatie unele impotriva celorlalte.
Romania este tara in care, intr-o singura zi, zeci de mii de oameni- pe care decidentii nu ii iau in seama- ies in strada strigandu-si revolta impotriva unor legi aberante, impuse cu forta, in batjocura Parlamentului si a societatii, de acelasi premier malign ca si asa-zisul partid pe care il conduce.
Romania este o tara in care Justitia este calcata in picioare, iar magistratii dispretuiti fatis, de premierul cu nume de Boc, nociv ca si partidul sau si de presedintele care a contribuit din plin la aparitia acestei tumori canceroase in trupul politicului.
Romania este o tara in care profesorii sunt luati in deradere de premierul caruia i se potriveste perfect o anumita traducere orientala a numelui si de presedintele care afirma, fara jena, ca scoala “scoate numai tampiti”.
Romania este o tara pe care premierul si presedintele au facut-o de ras si apoi, cu sinistru cinism, au aplaudat cand o ministresa jalnica si iresponsabila a numit-o “The Land of Choice”.
Romania este o tara pe care premierul si presedintele au terfelit-o scotand-o la mezat pentru un “imprumut” de care economia nu avea nevoie- dar era dorit de partidul-monstruozitate pentru a plati clientela politica.
Romania este o tara in care premierul cu judecata meschina minte vadit ca face economii la buget, incercand sa impuna angajatilor, impovarati de dari, “concedii fara plata obligatorii”- dar, pe de alta parte, aloca, plin de nepasare, “o bagatela” de aproape 100 de milioane de euro pentru a fi cumparate perdele si mocheta in ministerul condus de “pretioasa ridicola” turista-prin-viata.
Romania este o tara in care premierul penibil si presedintele batjocoresc presa si jurnalistii.
Romania este o tara in care premierul sfideaza pensionarii si scuipa in obrazul lor nepasare si mizerie.
Romania este o tara in care premierul si presedintele nesocotesc institutiile fundamentale ale statului.
Romania este o tara in care premierul trateaza cu dispret Armata, fortele de ordine, serviciile secrete, considerandu-le o carpa de lustruit pantofii.
Romania este o tara in care premierul si presedintele trateaza Constitutia ca pe o bucata de hartie murdarita cu cerneala tipografica, buna de adunat gunoiul in ea.
Romania este tara batjocorita de aceste personaje vremelnice la putere.
Dar:
Romania este tara in care m-am nascut si pe care o iubesc.
Tara mea- si a celor ca mine.
Tara veteranilor de razboi, care au aparat-o si cinstit-o.
Tara lui Vlaicu, a lui Coanda, a lui Parhon, a Anei Aslan a nemuratelor alte nume mari care au fost mandre de ea si au innobilat-o prin mintea lor.
Tara care a dat personaje- reper in cultura mondiala, respectate de popoare cu o veche traditie (dau un singur exemplu, pe care il cunosc din experienta personala: la “Theatre de la Huchette”- binecunoscut lacas parizian de cultura, din Cartierul latin- se joaca, fara intrerupere, de peste 30 de ani, “Cantareata cheala” si “Lectia”, piese ale romanului Eugen Ionescu; acel teatru considera, pe buna deptate, aceasta constantza, un titlu de glorie, o emblema.)
Romania este tara mea.
Tara pe care nu am vrut sa o parasesc, cand mi s-a oferit sa fac asta.
Tara in care imi pot refugia sufletul in micul golf din minunatul sat de pescari, 2 Mai.
Tara cu cel mai mare zacamant de aur din Europa- tezaur pentru a carui pastrare si conservare mi-as da, fara ezitare, viata.
Tara cu cei mai prietenosi munti.
Tara cu cele mai manoase campii europene (care dau grau si porumb cat nu pot cuprinde hambarele, chiar asa neingrijite cum sunt acum).
Tara mea in Europa Unita.
Ce reci calcule sau judecati reflectate (si) jurnalistic pot anula toate acestea?
Domnilor politicieni, dati-i peste bot acestui mare mincinos si falsificator al realitatilor. Cititi, fratilor, CONSTITUTIA si crucitiva cum de a ajuns nebunul din deal sa clameze dreptul lui suveran de a desemna dupa ii vor muschii lui. De unde PDL-ul are “MAJORITATE ABSOLUTA” ca sa dea un candidat la premier? Asta ne crede idioti ! Toate motivele invocate de el sunt MINCIUNI ! Actionati, domnilor cat mai repede si SUSPENDATI-L din functie! Lasati oblojelile ca nu mai e timp. Trebuie sa recunoasteti ca s-a ajuns aici fiindca I-ATI ACCEPTAT IN TACERE TOATE INCALCARILE LA CONSTITUTIE ! V-ATI REZUMAT LA DOJENI SI GLUMITE ! Aceasta este principala vina a dv. politicienilor. Si in preajma referendului de destituire a lui, MAI MULT ATI MIMAT MOBILIZAREA ELECTORATULUI, MAI MULT V-AU PREOCUPAT LUPTELE INTERNE. Spunea cineva ca mai bine am emigra in Congo, eu as zice sa emigreze politicienii, ca prea se lasa prostiti si mor de atata diplomatie! Macar, acum, in ultimul ceas DATI O LECTIE USTURATOARE TERORISTULUI DIN DEAL, CARE A NENOROCIT O TARA. Sa dea Dumnezeu SA SCAPAM DE EL, CAT MAI GRABNIC. Nu mai umblati cu manusi.
PS- Puneti-i, domnilor, ceva dinamita in fundul lui MG, ca sa fie mai ferm, mai intreprinzator, ca parca, de fiecare data, cand apare la TV VINE DIRECT DIN PAT, dupa un somn profund. Nu mai zic nimic…
Da ,” cine are ochi sa vada cine are minte sa priceapa”!
Aşa se vede si din interior domnule Nastatse, însa nu politica este calcîiul lui ahile asa cum eronat citeaza Wall Street Journal iar noi,dumneavoastra preluati ad literam citatul!Politica in ansamblul ei este ca la mai toti.Vedem si noi încaierari prin alte parlamente, politicieni acuzati de corupţie, fraude in alegeri, sa ne amintim investitura lui Regan contra Al Gore. Si politicul nostru are la baza ideologii,are la baza regulamente, oameni inteligenţi, trambitzasi de serie , programe politice,avem cam tot ce au si altii.
Calitatea omului pe de o parte a omului simplu inca agatat in timp sau ereditar si congenital nepregatit pentru o societate democratica , şi vorbesc de alegator genereaza o selecţie lamentatibila a propriilor reprezentaţi,aleşii , cei care provenind din acelasi aluat nu isi depasesc calitatea propriilor lor alegatori, nu se situeaza deasupra alegatorilor in nazuinte , in dorinta de schimbare , de emancipare.Ce calitate poate avea alegatorul de rand a lui Basescu, Vadim ,Becalii , adica peste 40% din alegatori?
Uitati-va la erorile colegilor care susţin cu frenezie arcul PSD.Maxi este oripilat de o eventuala prezenţa a primarului de la Sibiu in fruntea guvernului , instalatorul un tip de apreciat , nu intelege rostul lui Johanis , si ca el este cel mai bun , omul momentului care a adus o coeziune in randul opozitiei ,omul echidistant dar si independent de Cotroceni,omul care bineinteles nu poate face minuni. Octa astazi este oripilal de desemnarea lui Olteanu , la BNR, marsand antidemocratic la fel ca si Basescu pe linga un execrcitiu democratic consfintit de parlament.
Imi pare rau să reiterez ca, la noi nu politica este calciiul lui ahile!
Cred ca ar trebui sa adunam: 2mil. voturi din oltenia lui mondialu’, 2mil. voturi de la maghiari carora nu le-a denuntat catre procurolul general proclamarea autonomiei, cu imn,steag si in curand probabil moneda – cum ii cerea fisa postului sa o faca in scris, nu din buze, ca la caracal-, inca vreo 1-2mil. voturi din diaspora, care probabil ca sunt gata stampilate la ora asta, si inca vreo 2 de pe la pdl din teritoriu: ei, cu atatea se castiga lejer alegerile prezidentiale. Astfel, scenariul cel mai probabil este castigarea alegerilor urmata de o suspendare reusita la un referendul de primavara, caci iarna si primavara se anunta dificile pt populatie…deci trebuie aparat parlamentul asa cum e el…e ultima rezistenta impotriva totalitarismului, adica trebuie sa-si merite banii in situatii de rastriste !
@neagu
Asta am remarcat si eu…Geoana e neconvingator..Intr-o eventuala disputa televizata cu Marinelu’ pierde puncte…I-am sugerat domnului Nastase sa-l trimita sa ia niste lectii de actorie, sa-si depaseasca handicapul plictisului pe care-l produce atunci cand deschide gura, indiferent ce spune…
Pe de alta parte, Romania incepe sa semene tot mai mult cu o bodega deschisa non-stop care sughite la hahaitul prezidential. Basescu nu vrea sa piarda controlul conductelor cu bani racordate la visteria de campanie, ca si pe oamenii din teritoriu, prefecti, subprefecti, directori de deconcentrate, soldatii care ii mai pot sustine iluzia ca va fi reales. Prelungeste deliberat criza, siluind Constitutia, refuzand desemnarea lui Johannis si, totodata, perspectiva unor alegeri asupra carora sa nu planeze suspicini de frauda…Desi…votul a devenit o marfa…Eu unul m-am saturat de Basescu. M-am saturat din decembrie 2004 si astept clipa in care vom avea un presedinte autentic. Vorba lui Badea, as vota si un brusture…numai pe Basescu nu..Prea miroase a regim autoritar, daca nu cumva PD-L-ul a dobandit accente fascistoide..
Mai Gheorghe esti orbit de iubire,(asa ca de la Vasile la Gheorghe)
Pai artizanul este Crin Antonescu , dl. Nastase cu inteligenta si subtilitatea de politician vero , cred ca a indoit pe moment dorintele unui Oprisan, Mazare , Rus, Vanghelie, Mitrea si nu mai stiu cine.Da dl. Nastase poate fi doar suspectat ca a temperat niste tampiti din PSD , si poate si de pe aici!
Clasa politica romaneasca abandoneaza insasi ratiunea ei de a fi: exercitarea puterii. Vorba lui Caragiale:ce sa caute neamtul in Bulgaria?
PSD-ul face cea mai jalnica figura. Dupa chipul si asemanarea sefului sau (Geoana) De la remorca PD-L-ului, a ajuns la remorca liberalilor.
Admiratorii domnului Nastase, in entuziasmul lor infantil, n-au observat lipsa de entuziasm a acestuia privind salvarea prin Johannis.
PSD ar fi trebuit sa-si afirme optiunea sa pentru un premier din randurile sale (Nastase, de exemplu).
Sa fim bine intelesi. Nu afirm ca nu mai pot eu de dragul lui Nastase, dar spun ceeace ar fi fost logic sa se intample. Desigur, Basescu niciodata nu l-ar fi nominalizat pe Nastase, dar constiinta publica ar fi inregistrat aceasta posibilitate, iar PSD-ul s-ar fi afirmat ca o forta politica.
In privinta Constitutiei, Basescu are dreptate. Majoritatea opozantilor pornesc de la ideea ca floarea cea vestita a pesedeului, cand a elaborat actul fundamental, a vrut republica parlamentara. Ei bine, nu-i adevarat. S-a vrut o republica semi-prezidentiala.
Cand vad cum se zbate si asuda pesedeul acum, nu-mi pot retine o satisfactie rautacioasa. Ce a semanat, asta culege.
Pe vremea cand s-a votat prima constitutie, eram social-democrat (Cunescu). O colega de serviciu mi-a zis: “Si asa, domnule Harabula, sunteti monarhisti?”
-”Cum naiba sa fiu monarhist?”
-”Pai, aseara cand s-a votat Constitutia, domnul Cunescu a votat impotriva. Spunea ca nu voteaza Constitutia pentruca instituie o republica.”
-”Doamna, domnul Cunescu a fost impotriva unei republici PREZIDENTIALE , nu impotriva unei republici PARLAMENTARE.”
Biata doamna, ca majoritatea romanilor, nu percepea asemenea nuante. Dar, domnul Iliescu si ai lui stiau ce fac.
„Şi-n acest popor nenorocit nu se mai află destulă energie morală pentru a ridica securea şi a se scăpa de asupritori” ( citat dintr-un articol publicat de Mihai Eminescu în ziarul Timpul / 1882 )
……………………………………………………………………………….
Mai dă-ne o şansă domnule Eminescu
Dârdală este terminat. Aflat în degringoladă de mult timp, parcurge zilele din urmă ale mârşavului om politic, poate chiar ale existenţei sale. Un sondaj corect la zi nu-i dă mai mult de 25 % opţiuni de vot. Masa critică s-a format iar „factorii favorabili”se adună pe cerul şi aşa întunecat al încă României, momentul declanşării fiind la discreţia primului aspect astrologic puternic nefavorabil la orb zero sau foarte mic. De acum trebuie malaxat neântrerupt în compoziţia fecală căreia genetic îi aparţine.
Finalizarea imediată în Parlament a raportului Udroaicei, peste orice rang, îl aşează brutal în scaunul cu rotile.Frauda electorală probată de Nica trebuie atacată imediat prin Avocatul Poporului. Cazul Eba -Ridyi să fie pus pe ordinea de zi a Parlamentului, pentru preluarea de o comisie desemnată.Trebuie suspectat de activitate procomunistă mascată, cu elemente subtile demolatoare ale statului român, pentru a crea resentimente puternice la populaţie, de regret faţă de „condiţiile incomparabil mai bune dinainte de revoluţie”. UE trbuie să înceteze a mai fi spectator sub umbrela falsei democraţii, punându-i nota de plată sub nas lui Dârdală (şi slugilor sale). Demersurile pentru suspendare pot să ferească ţara de eventuala lovitura de stat la care pare că asistăm din partea acestuia. Până la finele lui 2009 organizarea alegerilor, internele şi externele trebuie să fie in subordinea exclusivă a lui Klaus Iohannis – Prim Ministru.
Trecand peste aversiunea contra lui Basescu ,care vad ca e ca un blazon pe blogul asta , am si eu o intrebare :cu ce a impietat presedintele guvernul PDL-PSD sa- si faca treaba la guvernare ?I-a obstructionat in alegerea celor mai bune masuri in vederea trecerii crizei ?Cred ca rolul presedintelui in aceasta perioada a fost minimal si traim in continuare sub spectrul tatucului,fie el bun sau rau .Ma deranjeaza faptul ca PSD se delimiteaza total de perioada asta de 9-10 luni de coabitare la guvernare (nici usturoi n-a mancat ,nici gura nu-i miroase ).Dezastrul a aparut acum ,in ultimile zile …
C e inseamna efectul Basescu ?Observ ca toti politicienii,simtind trendul de respingere al politicii de catre populatie ,se delimiteaza cat mai vizibil de statutul de politician aratand cu degetul spre ceilalti , ei fiind niste fete mari (si aproape independente )care-au aterizat in zona asta nu se stie cum .Dupa mine ,asta este efectul Basescu .
Observ in continuare cu deosebita tristete, ca derbedeul marinar, continua sa-si faca de cap sfidand cu multa nerusinare constitutia, in pofida situatiei dezastruase in care a dus tara alaturi de clica lui de mafioti. Face in continuare incercari disperate sa pastreze la ministere puslamalele care sa-i asigure bani ptr. campanie. Cu siguranta datorita faptului ca toata opinia publica a fost cu ochii pe ei, n-au reusit inca sa stranga banii comandati.
Si atunci, nu mai conteaza deloc faptul ca tara se prabuseste. Cu orice pret, basescu trebuie sa pastreze macar cateva ministere sau sa taraganeze cat mai mult schimbarea de la fraiele tarii a hotilor pe care ii conduce.
Toate celelalte partide parlamentare sunt de acord sa aduca in guvern specialisti neimplicati politic, care sa faca ceva ptr. tara , fiecare in domeniul in care este specializat, pe cand el vrea neaparat la minstere aceiasi politicieni specializati doar in nesimtire si in devalizarea avutiei nationale.
Cu siguranta, l-ati lasat prea mult sa-si faca de cap ! Cu siguranta trebuia sa actionati cu mult mai multa fermitate inca de cand a inceput sa demonstreze apucaturile sale dictatoriale si de cand ati observat cu cata seninatate minte si inseala pe toata lumea. Un individ care este in stare sa-si vanda si mama pentru a-si pastra privilegiile, nu poate fi numit om.
Asadar, desi sunt convins ca marea majoritate a romanilor au aflat deja in acesti 5 ani de marasm politic, cine a conus tara spre dezastru, terbuie sa facem totul ca sa scapam definitiv de el. De el si de toata clica de derbedei pe care ii conduce.
Acum, a intrat in ceasul mortii si incearca pe toate caile sa-si acopere urmele. Mai are nevoie de putin timp sa-si ascunda dosarele, sa-si stranga banii, ptr. ca sunt convins ca STIE ca nu mai are practic nicio sansa sa mai pacaleasca romanii. Stie , ca se apropie cu pasi repezi clipa cand ar trebui sa dea socotela ptr. tot ce a facut in cardasie cu PDL-ul , in cardasie cu miliardarii de carton pe care i-a fabricat, in cardasie cu sistemul mafiot pe care l-a inventat si dezvoltat .
Probabil ca multe din dovezile care-l incrimineaza au disparut deja, dar, urme…raman intotdeauna.
Asa ca, PAZESTE-TE basescule! ADEVARUL o sa iasa la iveala si… O SA PLATESTI ! Sper …CU VARF SI INDESAT!
Cat despre cum se vede din afara situatia creata in Romania, … toata Europa si toata lumea, au inteles mult mai devreme decat romanii mediocritatea si obscurantismul acestui individ, diletantismul de care a dat dovada in politica externa devenind probabil proverbial in mediile politice externe, dovada izolarea la care a fost supus , neancrederea de care a beneficiat si de care din pacate am “beneficiat” din nplin si noi ca popor.
Adio basecule! DU-TE………………………………!
Întrebare-ntrebătoare: puteţi confirma/ infirma afirmaţia lui Bogdan (cel de aici şi/sau Teodorescu) conform căreia sunteţi fermentul care a condus la soluţia Johannis Obămescu?
Ca să ştim şi noi cu cine… „votăm”…
Bravo Harabula bravooo!
Esti number one ! Acum citeva zile imi replicai ca nu esti prost. Pai poate un prost sa aibe alta parere despre el insusi?
Dupa ce ati folositi caricaturi in loc de oameni politici in loc de ministri de consilieri prezidentiali sau presedinte , tu tipi hotul din interiorul cloacei de hoti, demagogi si uzurpatori ai celor mai elementare drepturi democratice. Tu interpretezi Constitutia Romaniei ,cu ce stiinta, cu stiinta perversitati al celui pe care il slujesti ? Sa-ti fie rusine domnule!
Nastase si PSDeul este asa cum este , au mari probleme in asumarea greselilor din trecut precum si greselilor mai recente , dar dumneata nu
esti calificat moral sa critici echidistant vre-o afirmatie buna , sau rea din politicul romanesc.
De fiecare data tinta societatii civile , daca vrei sa te ascunzi dupa aceasta sintagma, trebui sa fie numai critica corecta asupra puterii, indiferent cine se afla acolo, Putin, Rasputin,Iliescu , Nastase sau Basescu. Ai inteles?
Sa recapitulam: pe la inceputul anilor 90 stolo tocmai bagase tara, prim ministru fiind, intr-un fel de ketchup. a venit apoi guvernul vacaroiu care a facut ce a facut mititelul dar a pus treaba pe linia de plutire, asa votcaroi cum am facut toti misto de domnia sa. in ’96 ni s-a urat cu binele si am vrut schimbare. l-am votat pe Emil Constantinescu… ciorbea (vai de steaua lui)… mischie(poet, ce vrem?). ca norocul, cineva s-a gandit la Mugur Isarescu si atunci s-a oprit caderea libera. in 2000 l-am votat pe Ion Iliescu. Nastase prim ministru. si lucrurile au inceput iar sa miste. in 2004 nu stiu cati l-au votat pe base, cert este ca el a castigat. nu stiu ce calcule si-a facut matrozu’ cu privire la tariceanu, dar cu siguranta a gresit. motociclistul chiar era cu baietii buni. si pentru ca erau deja prea multi ani de cand tara era pe curba ascendenta s-a incordat asimetricul la maxim si, in 2008, si-a pus sluga prim ministru. end of story. adica unde s-au straduit trei guverne sa faca din rahat bici si a si pocnit a venit trupa de soc si a dat cu mucozitatile-n fasole.
Domnule prim ministru, ce credeti, efectul asta, basescu, e un fel de bucla temporala? nu de alta, dar am doua oferte de munca in franta si belgia si…m-as cam cara pana-n alegeri, ca dup’aia tare mi-e ca se creeaza panica, ca pe titanic, si m-or calca unii in picioare.
Romania este tara care a obtinut cele mai bune rezultate cand a fost condusa de straini.
Putina istorie domnilor:
Generalul rus Pavel Kisselef i-a emancipat pe romani din Moldova si Valahia cand a fost guvernator aici, mai bine decat au facut-o vreodata romanii insisi.
Regele Carol I a facut Romania stat european si nu Cuza sau altii. Cuza a fost indepartat dupa ce s-a inconjurat de oameni mici si corupti.
Vre-o similitudine astazi? Poate adaugirea ca azi coruptia si tigania sant omniprezente.
Nu exista termen de comparatie intre civilizatia transilvano-banateana de-a lungul secolelor cu celelalte tari romane desi paradoxal ele s-au aflat sub “jugul” austro-ungar, iar Banatul…culmea, sub ocupatie turceasca ( Timisoara fiind raia si majoritatea bisericilor convertite la Islam).Aici s-au dezvoltat orase ca Brasov, Cluj, Oradea, Arad, Timisoara, Sibiu a caror arhitectura si oragnizare n-are NIMIC de-a face cu romanii ( poate mana de lucru). Aici viata a cunoscut civilizatia occidentala, ajunge sa cititi romanul Mara de Ion Slavici si apoi sa faceti comparatie cu Groapa lui Eugen Barbu, pentru asta.
Vlaicu, Vuia, Konrad Has si altii de aici au fost.
Din lectia istoriei se poate trage concluzia ca romanii sant un popor inferior incapabil sa se conduca in care comunismul a mai si promovat distrugerea valorilor, duplicitatea si nulitatile.
Intergrarea in UE este o sansa de recuperare, un proces lung dar pentru care se impune federalizarea si controlul organismelor internazionale.
Cu cat mai repede cu atat mai bine.
Parerea mea.
@All:Buna dimineata! http://marcus64.wordpress.com/2009/10/15/ori-la-bal-ori-la-spital/
sa fiti iubiti
marcus
Se pare ca din nou vom avea o saparla tip Basescu,
Din cele trei nume care se vehiculeaza ca propuneri probabile Johannis, Georgescu , Daianu , in mod sigur Basescu nu-l va propune de Johannis.
Cred ca astfel va fi si in asentimentul lui Maxi al Instalatorului, a lui Aya si nu numai, mai ales daca alesul lui Basescu va fi tot un escu!
Divide et impera , va dizolva probabil fragila alianta ad hoc!
In romanul ”Cel mai iubit dintre pamanteni” (vol II), Marin Preda, vizionar, a descris ”efectul Basescu” :
“Aflai astfel ca sobolanimea nu traieste in dezordine, ca se organizeaza acolo unde sunt conditii, adica apa si mancare, in colonii si pe clanuri, fiecare cu familia lui, sot, sotie si copii, si ca la maturizarea fetelor (asa le numea famenul, fete), seful de clan isi omoara nevasta si alege dintre tinerele copile pe cea mai draguta si mai apta in inmultire si reincepe ciclul de reproducere. Pe urma, dupa vreo 10-12 ani, seful albeste si este si el omorat de unul mai tanar. Au camere de dormit, chiar si anticamere, si in stanga (nu in dreapta) fiecarei camere un culoar si un loc unde isi fac nevoile, si alt loc, un fel de camara, unde isi tin alimentele. Fetele dorm intr-o parte, baietii in alta. “Ataca, dom’ sef, sar la piept sau la coaie. Au coada puternica. Nevasta alapteaza, sta asa intinsa, ca o scroafa. Si un porumb stiti cum il cara? Se pune unul pe spate, tine stiuletele pe burta cu labutele, si altii il trag de coada. Am gasit odata, dom’ sef, unul cu dintii asa de mari, ca ne-am speriat toti. Mari de tot, uite asa isi tinea gura, n-o mai putea inchide din pricina dintilor, l-am visat noaptea… Asa sunt ei dati de la Dumnezeu sa le creasca dintii si sa nu mai poata manca si sa moara de foame daca nu rod tot timpul lemn! Daca nu gasesec lemn de ros, e jale! Nici noi nu putem cateodata sa scapam oamenii de ei. Acum vreo trei saptamani a trebuit sa daramam o macelarie. Se aciuasera in pivnita si n-am reusit sa le dibuim galeriile. Cladire veche, ce mai! Am inchis macelaria de trei ori, am pulverizat peste tot, am lasat inauntru trei caldari cu toxice, nimic. Si atunci s-a chemat un tanc si am ras tot… Dracu i-a luat, ca altfel nu puteam scapa de ei. Sunt si basme, continua famenul, ca ii poti goni dintr-un loc daca prinzi unul, ii dai foc cu benzina sau il jupoi de viu si ii dai drumul si asta fuge in colonie si ii sperie pe toti si fug. Dar ce-ai facut? Ii gonesti dintr-un loc si se aciueaza in altul, ori noi, dom’ sef, trebuie sa-i starpim, nu sa-i gonim!”.
@gheorghe,
Sahul cu neamtul lui tb ar putea fi din rasarit.Pe tabla, in spatele pionului klaus fiind si oprescu,si crin, si tot rasaritul. De ce nu am avea un premier independent daca tot se vehiculeaza sa avem un prezident independent? o mana se spala pe alta.Asa l-am putea intelege pe schroder si pe patriciu inca de pe 04.09 2008.
Nu cred ce este vorba ca PSD sa se delimiteze total de cele 9 luni de coabitare. Reactia politica de acum nu este neaparat impotriva masurilor luate de guvern in ultimele 9-10 luni, ci impotriva directiei in care ne indreptam cu totii ca intr-un vertij din care nu ne putem sustrage parca, declansat de toata bataia de joc din ultimele 2 saptamani prestata de un guvern cu 20 de portofolii si 11 oameni!! Si sincer, nu cred ca cei 11 sunt tocmai exponenti ai “omului universal” de tip renascentist…
Cred insa ca intr-adevar Basescu este principala cauza pentru care Romania a ajuns in situatia actuala. Un presedinte-jucator, asa cum ii placea mai demult sa-si spuna, cu oarece mandrie chiar. Daca nu ar fi fost interesele politice proprii, fara a mai conta nimic altceva, nu ne-am fi aflat in aceasta situatie penibila de acum. Stau si ma intreb oare cum se vede din exterior toata sarada asta politica de la noi… Ce garantie mai putem prezenta pentru orice pe plan international? In ultimii 5 ani s-a facut tabula rasa din toate succesele diplomatiei romanesti de pana atunci. In aproape toate marile conferinte internationale Basescu a trantit marinareste cate-o perla: ba vorbea despre licurici, ba ca Marea Neagra este un lac rusesc, ba ca ministrul francez a venit sa-si ia tainul, ca sa nu mai pomenim despre Sulaina Cenal si exemplele ar putea continua, ca har Domnului sunt cu duiumul.
Efectul Basescu? Il simte chiar si el atunci cand la intalnirile cu marii sefi de stat si de guvern se plimba de unul singur printre ceilalti si il impinge Berlusconi intr-o parte ca sa-si faca loc sa treaca…
Cum poti fi un om de stat responsabil si sa ai tupeul sa vii in fata unei tari intregi si sa spui ca sa nu se astepte nimeni de la tine la vreo solutie pentru actuala criza economica, pentru ca nici nu s-a cautat una. Criza exista, asta este, si asteptam sa treaca!!!!!
Calcaiul lui Ahile in Romania? Poate ca nu este politica, intr-adevar, ci romanii insisi. Pana la urma fiecare popor isi are conducatorii pe care-i merita, asa zice-se! Iar romanii se dau in vant dupa hahait, dupa cuvinte trantite aiurea zicandu-si: “ah, ce le-am tras-o!”. Basescu este intr-adevar candidatul poporului, fie ca noua astora anapoda carora nu ne bubuie geamurile de la masina de ritmurile lui Guta ne place sau nu. Oamenii il vad ca pe unul de-al lor: ce daca a condus masina un pic sprituit? la fel fac si eu cate-odata. A, pai foarte frumos ca tunde oile, inseamna ca-i gospodar si stie ce-i munca grea. Danseaza cu tigancile? Pai noua nu ne place sa ne distram? Se uita cu un ochi spre Craiova si cu altul spre Satu-mare? Ei, si? Nici noi nu suntem perfecti, lasati omul in pace! Ce, ii vreti pe aia care umbla numai la cravata si costum si arata ca proaspeti scosi din cutie? Asta-i de-al nostru!
Foarte putini sunt aceia interesati de izolarea diplomatica in care se gaseste Romania si de cauze. Extrem de putini percep pericolul real in care ne aflam acum si care se va accentua dramatic daca nu se schimba ceva in 6 decembrie. Trebuie sa facem ceva sa-i constientizam macar de cei dimprejurul nostru de toate aceste lucururi. Suntem prea mici pentru a face ceva la nivel macro, dar macar cat ne sta in putere… Trebuie sa ajungem cumva si la cei care acum cred ca MG este membru marcant PNL (da, exista!!!!!) sau PRM!!!
Asa-i mai Jedi,
Cind eram noi daci au venit romanii de ne-au emancipat de ajuseram azi de unde am plecat!
Leo,
Treburile murdare, optiunile politice, eventual votul tau , este numai al tau, nu trebuie sa-ti intrebi nici mama nici tatal,fratele indiferent ca acela este natural sau spiritual.
Izomorfism normativ
O consecinţă a reorientării comerţului italic la anul de graţie 1291, -demonstrând valabilitatea teoriei lui Fernand Braudel despre ‚duratele lungi’ în istorie–, este faptul că şi la ora actuală Italia este primul partener comercial al României! Capitaliştii republicilor orăşeneşti italiene vor influenţa tipul de capitalism din România. Care va avea succes numai ca un capitalism al întreprinderilor mici. Generalul rus Pavel Kisseleff ştia acest lucru, şi în timpul protectoratului său, rata de creştere a întreprinderilor mici a fost cea mai mare din lume. De unde şi sloganul liberalilor români din Partida Naţională: “Prin noi înşine!”, însemnând că întreprinderile mici pot fi construite prin investiţii provenind exclusiv din interiorul ţării. Pentru a menţine o perspectivă justă, trebuie să adăugăm că nu este vorba despre vreo influenţă rusească pozitivă în ansamblul ei‚ ci numai despre o sinergie indusă de un izomorfism normativ al gândirii câtorva oameni mari, unii români, alţii ruşi. De exemplu, fostul pandur Petrache Poenaru, – calemgiu cu pană şi călimară (adică secretar al lui Tudor Vladimirescu)-, după ce revine de la studiile din străinătate, accede la ranguri superioare în principatul valah. Puterea decizională dobândită, şi trebuie subliniat că aceasta se întâmplă datorită protectoratului rusesc, mai exact celor câtorva ofiţeri care gândeau „dekabrist”, –cum se chema ideologia liberală rusească–, o foloseşte pentru popor. Pe atunci exista Regulamentul Organic, probându-se adevărul bine ştiut că funcţionarea întreprinderilor mici este mult mai dependentă de legi, reglementări, ordonanţe şi decrete, decât funcţionarea întreprinderilor mari. Practic, ca să funcţioneze „marea industrie” a lui Nicolae Ceauşescu era divizată, prin zecile de ministere economice, tot într-un fel de nenumărate întreprinderi mici, iar „dictatura economică” a lui Nicolae Ceauşescu era justificată tocmai de acest principiu de conducere al întreprinderilor mici într- un cadru riguros de legi şi decrete. Şi probabil că analiza istoricului Mircea Dogaru este în mare măsură corectă: regimul dictatorial Nicolae Ceauşescu nu a fost un regim comunist! Să nu uităm că în acel timp apăruseră, aproape prin generaţie spontanee, de fapt prin reamintirea unui savoir faire din secolul XIX, întreprinderi economice locale care aveau succes. Nicolae Ceauşescu le integra dictatorial în „marea industrie”, deşi ele asigurau vârful de performanţă al economiei româneşti. Am urmărit destinul unei asemenea întreprinderi economice din Craiova. După anul 2000, echipamentele ei peformante au fost sfărâmate în urma unui dekret venit din afara României. Se considera că acea întreprindere economică era capabilă să producă arme de nimicire în masă !
Un IRESPONSABIL tocmai a comis o tentativă de LOVITURĂ DE STAT!
Să vă văz, clasă politică!
Acum pot afla şi io cu cine votez, oricât de turmentat aş fi d-atâta politicianism…
DECIDENŢII delegaţi TREBUIE să respecte CONSTITUŢIA !
Biblia pe care au jurat toţi demnitarii statului conţine comandamentul: «fiul omului merge precum îi este dat, dar vai de cel prin care se va pierde (Matei 26, 24, Marcu 14, 21, Luca 22, 22)».
Tocmai am urmarit anuntul demagogoc si asteptat intr-un fel al lui basescu, privind nominalizarea lui Croitoru ca si prim -ministru.
- “Am colaborat foarte bine cu dl. Croitoru pe vremea guvernului Isarescu ” ( sa intelegem ca au furat impreuna?) Sa intelegem ca si-au
impartit comisioanele?
De aici vine oare increderea nemasurata pe care o acorda unui personaj pe care deja parlamentul l-a considerat inapt pentru o functie cu mult mai putina responsabilitatein structura statului roman?
Ma intreb cat de tare a putut s-o ia razna acest individ ahtiat dupa putere si cat de sanatos mai poate fi daca continua sa tarasca tara spre un dezastru care se anunta iminent, stiind ca parlamentul nu-i va valida acest candidat si nici guvernul politic pe care il doreste?
Ar trebui ca prin lege sa se stabileasca un control psihologic si psihiatric inainte de candidatura la cea mai inalta functie in stat, dar si un control periodic in timpul mandatului. ( eventual anual).
Acum basescu, dupa bunul lui obicei incearca sa paseze responsabilitatea actelor sale demente asupra tuturor oamenilor politici care nu sunt in acord cu el sau cu PDL-ul( adica tot cu el)
Orice om sanatos la cap realizeaza ca aceasta este o noua incercare de maniupulare, intrucat desi STIE ca aceasta propunere nu va fi acceptata de majoritatea parlamentara nou creata… continua, cu buna stiinta sa tarasca tara in mizerie si haos politic si economic.
E timpul prea scurt probabil, dar cred ca ar trebui din nou lansata o procedura de suspendare a acestei tumori de la conducerea statului.
Daca, data trecuta multi cetateni i-au mai acordat o sansa , sunt convins ca de aceasta data intr-un nr. covarsitor l-ar vrea radiat nu numai de la Cotroceni ci din intreaga viata politica a Romaniei.
Probabil ca acesta a fost blestemul pe care a trebuit sa-l suporte Romania pentru simulacrul de proces prin care a fost redus la tacere celalalt dezaxat al neamului-Ceausescu.
Probabil oamenii incepusera sa uite ce a insemnat DICTATURA si OMUL MESIANIC din fruntea tarii si… TREBUIA sa-si reamprospateze memoria.
Greu blestem! Triste si dureroase amintiri !
Oare ar trebui sa ne amintim lozinci din anii 90: “ULTIMA SOLUTIE INC-O REVOLUTIE!” ?
Aici vrea sa aduca tara?
Ma intreb ca multa lume probabil, oare dupa 10 decembrie, cand nu ma indoiesc va parasi Cotroceniul, se va gasi forta , curajul si demnitatea politica sa fie acuzat de subminarea economiei nationale, de subminarea puterilor constitutionale ale statului, de nerespectarea constitutiei, de acte impotriva intereselor statului si poporului roman, constituirea si coordonarea de grup mafiot? Pentru ca in acesti 5 ani cam la asta s-a rezumat activitatea sa de Presedinte, si in anii din urma activitatea sa de membru in cabinetele guvernamentale din care a facut parte.
S-ar putea sa NU ! Prea multi oameni politici, au facut compromisuri rusinoase cu acesta, multi dintre ei sunt perfect santajabili de catre acest individ care si-a facut din asta un tel in viata, asa ca… e posibil sa scape basma curata. PACAT!
Iar m-a furat peisajul,
Nu stiu de ce de fiecare data cind este vorba de presedinte , am inconsistente neurale , ca sa-l citez pe savantul blogului , adica devin vita, dobitoc , si uit ca presedintele este de fapt un mare prost.
Probabil pe termen lung acelasi lucru se intampla si cu Harabula de elucubreaza de fiecare data cind este vorba de presedinte.De acum in colo am sa-i acord circumstante atenuante.
Fereasca Dumnezeu ca nu am sa spun totusi “dobitocii” precum Klaus mai sus, repet Doamne fereste!
In postul de la 1138 am avut o alunecare si l-am banuit pe presedinte de o sclipire inteligenta in sensul in care daca l-ar fi numit pe Georgescu ,
PSDeul ar fi fugit de liberali si invers daca l-ar fi numit pe Daianu.
Imi cer scuze din nou, Basescu nu este numai prost este si incapatanat.
El afirma ieri ca orice tehnocrat care accepta un asemenea post este un om de nimic si uite cum a propus in functia de prim ministru un “om de nimic”.
Problema PSDeului, PNLeului si a UDMReului in acest moment , poate torpila constitutional aceasta nominare dar acest lucru nu este suficient.
Partidele de mai sus ar trebui sa se constituie intr-o alianta , pentru ca cei 65% sa nu mai ramana doar ca o notiune efemera.
Augustissime,
ştiu că ne auzi: îşi vine să crezi că ANeul ar putea fi atât de naiv încât să meargă pe cuvânt de Pinnochio cum că, după alegeri, prezidentul dumneaiel l-ar desemna de premier, nu aşa cum a refuzat să nege că ar face-o (varianta SATANIC ABUSER premie), ci pe dânsul, AN-eul?! dacă e adevărat ce auzii azi pe sticlă – şi ar fi singura explicaţie pentru schimbarea de atitudine a celui ajuns pe altă platformă Preşedinte al CN al PSD, că-n teoria cu solidaritatea ar trebui să fiu mai naiv decât sunt, mai fără esperienţă politică decât zeroul barat de la activ, spre a crede… sfântă naivitate să crezi în cuvânt de Prostănac ori Profesor… O fi existând Moş Crăciun?
Basescu despre criza politica:
“Aş vrea să atrag atenţia partidelor politice nu legat de faptul că au creat o criză politică inutilă, ci de faptul că agravarea crizei politice a început deja să producă efecte economice, care îi afectează pe români.”
http://www.mediafax.ro/politic/basescu-nu-inteleg-de-ce-a-trebuit-sa-cada-guvernul-cu-o-luna-inainte-de-alegeri-4992906
Partidele deci, ati retinut. De la Sfintu’ Basescu citire, agentu’ de stabilitate al vietii politice romanesti. Ca n-a stiut nimic sireacu’ de scoaterea pesedeilor in afara terenului de joc. Si nici n-a putut sa intervina fiind ocupat cu andrelele lui Boc si ghemu’ lu Blaga.
Echidistanta insa e ca valu’ pe mare, vine si trece.
@Toata Lumea!
Fratiloooor! gata, s-a facut! asimetricu natiei a comis ultima greseala majora! a nominalizat din burta-i flescaita un premier pe gustul sau! Eh, va avea si” Domnul Croitoru” rolul sau in ceea ce urmeaza sa se petreaca! Nici ca se putea gasi o figura mai trista si potrivita.
Si acum, hai sa-i vedem , echipa “imperfectii”, sau mai corect ” PERFECTIBILII” cum il taraie pe asimetric la CC, o data pentru totfeauna trebuie sa i se scoata din cap aceste “interpretari pe langa bateria de …vin” a Constitutiei. Haideti fratilooor politicieni! Pe el , acum ori niciodata, scapati-ne de asimetric!
NU ARE SCAPARE!
Un prieten , mai poet imi spunea ca in mod sigur asimetricu este capabil de orice.DA! care ar fi ala ORICE? Dupa decizia CC, daca scarba nu se conformeaza, este ARHISUFICIENT ca partidele sa-si scoata cam…sa zicem 10% din militanti pe strada, si via COTROCENI! CE FACE satana? Probabil ca nu a uitat, sunt numai 20 de ani de atunci, si inca nu s-au rezolvat dosarele militarilor care au tras la Revolutie? Credeti ca un singur militar din Romania ar face fratie cu draku in clipa asta?
Fratilor, e halit! a fost foarte prost sfatuit! i se va trage!
Haideti, sa urmarim pe viu lectia de drept constitutional!
Voios,
Maxi!
Domnule Adrian Nastase,
Dupa modelul Aya ,baya si nu numai va propun si eu o interventie in parlament la tentativa de validare a guvernului Croitoru.
Redati in plenul camerelor , discursul de ieri al presedintelui in care afirma ca orice tehnocrat care ar accepta acest interimat este un om de nimic.
Trasmitetii presedintelui ca s-a inselat si ca a desemnat un om de nimic pe care parlamentul nu il poate valida.
AN, cu o completare: efectul basescu + tariceanu. Fara patriciu, tariceanu, zona penetecede, crin, basescul nu era presedinte. Au aruncat tara in prapastie. Impreuna.
Dumnezeu să fie cu noi!!!
De mai multe zile, articolul 103 din Constituţie este citit, răs-citit, interpretat; de toată lumea! Din această lume văd însă că au dispărut logicienii; nu-l acuz pe Preşedinte pentru că au intrat în dizgraţie, deşi ei se formează la filosofie…
Lipsesc însă şi cunoscătorii de bun simţ ai limbii române curente. Sper ca pe acest blog mai sunt cativa!
Elementul clarificator al acestui text este unul singur – “în urma”. În limba noastră maternă el nu exprimă succesiunea simplă (adică nu este echivalent cu “după”); “în urma” exprimă o relaţie cauzală reală sau introduce premizele într-o argumentare în care concluzia este prima exprimată. este acelaşi lucru cu “drept urmare”.
Exemplu banal: “În urma ciocnirii, au murit două persoane şi s-au distrus cele două maşini”
Sper că nu se îndoieşte nimeni că mesajul este că între ciocnire şi respectivele pierderi este o relaţie de cauzalitate sau măcar de condiţionare.
În această limbă este scrisă şi Constituţia. Drept urmare, art.103/1 nu stabileşte ordinea temporală (succesiunea) unor acte, ci premizele unei concluzii sau argumentele în virtutea cărora se ia o decizie.
În urma celor de mai sus, o concluzie este evidentă – cineva a ignorat în mod conştient prevederile constituţionale. Oare cine!?
@Jedi
Nick-ul tau e pentru derutarea adversarului?
Cavalerii Jedi care au trecut de partea intunecata a Fortzei se numesc Sith
Ei servesc mereu unui stapan care reprezinta raul absolut. In Star Wars, acesta e un cancelar care dupa ce a provocat in secret vrajba si razboaie, a desfintzat senatul, s-a proclamat imparat si a raspandit teroarea in intreaga Galaxie. A distrus, de exemplu, planete intregi doar ca sa ii stie lumea de frica. In final a fost oprit de o mana de rebeli si de un sacrificiu facut din dragoste.
Numa’ asa, for the record…
Nu cred in propunerea Croitoru, cu toate ca biografia sa profesionala trebuie respectata. Poate ca ar fi un bun ministru de finante, insa desemnarea sa ca premier, pe motivul principal al relatiei cu FMI, mi se pare o propunere unilaterala, deci proasta si care incearca sa traga spuza pe turta presedintelui care a zis ca nu suntem in stare sa iesim din criza. Pe motivul acesta, dl Croitorul poate sta premier citiva ani pina vin toti banii si inca vreo citeva decenii, pina ce banii vor fi returnati cu dobinzi cu tot. Timp in care am avea sansa de a face in Romania cel mult monetarism. Ar insemna si o supunere in fata faptului ca Romania este una dintre putinele tari europene care a ajuns sa traiasca din bani imprumutati – si asta datorita presedintelui care s-a amestecat continuu in viata tarii, dorindu-se jucator. Iata-l jucind precum un calusar si reusind, daca nu sapte dintr-o lovitura, precum croitorasul cel viteaz, macar doi: dl Boc si dl Croitoru. Da, pentru ca dl Boc isi reia presedintia partidului sau cu eticheta de a treia oferta lipita pe spate. Da, pentru ca in mod normal echipa dlui Croitoru nu ar trebui sa treaca de parlament. Presupun ca dl Croitoru isi va face o echipa alcatuita din politicieni in citeva ministere-cheie pentru alegeri (interne, externe, turism, poate economie – acolo de unde nu trebuie sa vina informatii care sa le contrazica pe cele prezidentiale) si alte citeva ministere cu tehnicieni, pentru a avea cu ce stirni gilceava cu opozantii politici. Presedintele a facut un joc politic incorect, in care la un moment dat va arunca argumentul ca a investit un candidat personal findca pedeleul si opozantii nu s-au pus de acord. Dl Croitoru, ca orice om utilizat intr-o manevra, este prezentat ca solutia presedintelui, dar la nevoie va fi prezentat si ca solutia pedeleului.
In ciuda dlui Geoana care considera ca are timp de stat la cafelute – si poate si la un paharel – din motive de afisare a civilizatiei personale (o fi cafea cumparata din cotizatii ori din sponsorizari?) – eu cred ca varianta cea mai productiva este contestarea clara, in continuare, a tot ceea ce inseamna Basescu ori se leaga de el. Asta fiindca pesedeul a pornit pe acest drum. Asa este, presedintele va blama, opozantii vor blama si ei. Curte constitutionala impotriva nominalizarii personale si de analizat cu grija posibilitatea unei noi suspendari. Vom intra in alegeri cu interimatul dlui Boc fiindca in nici o alta solutie de guvern presedintele nu va renunta la ministerele alegerilor. Comisiile parlamentare sa mearga mai departe. Si ochii, la alegeri, pe fiecare vot, reamintesc ca o usoara relaxare in a privi neconcordante de 1-2 procente la parlamentare a facut ca pedelistii sa aiba 2-3 mandate in plus si sa isi faca tot jocul cu presedintele argumentind cu acest mic avantaj de mandate. Iar dl Geoana, intre doua cafele, sa vada ce poate face cu balanta mediatica, inclininata catre dl Antonescu. Simple opinii, nicidecum sugestii.
@Vasile
Am serioase dubii ca matale sa fi fost vreodata dac, dar daca spui ca ai sabia incovoiata si cap de lup in loc de antena tv, te cred ce sa fac…
Dom’le, simţi că-nebuneşti. Evident fiind că, urmare demiterii guvernului, în acest moment, nu există posibilitatea dizolvării parlamentului, tot felul de reprezentanţi ai partidelor (PDL spre un exemplu), dar şi o sumedenie de jurnalişti, vorbesc despre această posibilitate.
Cine e tâmpit? Noi sau ei?
@ A.N.
(Daca nu intervin, simt ca turbez)
Stimate domn, va rog raspundeti!
Art.102(1) Presedintele Romaniei desemneaza un candidat pentru functia de prim-ministru IN URMA CONSULTARII ……
De ce legiuitorul nu a zis “DUPA CONSULTAREA….” , in loc de “IN URMA CONSULTARII”? Dupa mintea mea, DUPA arata plasarea, in timp, a nominalizarii, posterior consultarii, iar IN URMA defineste caracterul de CONSECINTA A CONSULTARII, al acestei nominalizari.
Va rog, spuneti-mi ca sint beat, spuneti ceva!
Cred ca e un an de cind am postat ceva similar aici. Ca si cu multe alte postari de-ale mele, nu a existat niciun raspuns. Poate acum?
Din cite am inteles, urmeaza un demers la Curtea Constitutionala…
Jedi este vre-o prescurtare? Sau tu esti de aceleasi origini cu presedintele? Cind iti jignesti parintii citez din ineptia de la 1133 “Din lectia istoriei se poate trage concluzia ca romanii sant un popor inferior incapabil sa se conduca ” , ma gandesc cu mila la mamicuta dumitale dar in acelasi timp imi dau seama ca nickul reprezinta pe deplin prescurtarea caracterului tau !
Optiunea lui Traian Basescu pentru Lucian Croitoru este simpla.El o sa pice in Parlament la vot si va pica si a doua nominalizare si asa va ” organiza” alegerile guvernul Boc.In plus Traian Basescu va mai dizolva si Parlamentul.Si asa isi va vedea Traian Basescu visul cu ochii.Cred ca prin aceasta” criza” Traian Basescu avea nevoie sa iasa din nou la rampa si sa apara ca mediatorul salvator si astfel sa mai pacaleasca odata populatia.Poate cu domnul Claus nu isi putea face “numarul” in sensul in care vin curand 2,5 mld de euro.Ma surprinde afirmatia lui Videanu de azi “ca fondul de pensii este prabusit”.Sunt incredibili acesti oameni!!!Eu as adauga ca si tara este prabusita de guvernarea PDL!!!
Am ascultat cu multa atentie tot ceea ce a scos pe gura Croitoru din momentul desemnarii sale drept candidat pentru functia de prim-ministru.
Mi-a creat o clara senzatie ca individul se crede cetatean traitor in Libia si Gaddafi l-a numit prim-ministru al acelei tari.
Niciun moment nu s-a referit, in luarile sale de cuvant, la necesitatea ca el sa incerce obtinerea unei majoritati parlamentare. A prezumat-o ca fiind certa, exact cum se intampla in Libia, unde dictatorul Gaddafi poate decide ce-i trece prin cap, asa cum nici macar Ceausescu nu putea face.
moto : ® Are puţină minte ş-aia lipsă
Legat de Dârdală aceasta este explicaţia credibilă care se dă Germaniei, Austriei, Elveţiei, etc., în legătură cu refuzul românului Klaus Johannis pentru funcţia de premier făcută cu propunerea şi susţinerea a 2/3 din Parlamentul României. Necunoaşterea principiului lui d’Alembert (un scorpion născut în urmă cu 292 de ani) l-a privat de podoaba capilară pe Dârdală, acesta perseverând prosteşte în a se ridica prin autotragere de păr; profesorul de fizică Johannis Klaus cunoştea principiul marelui om de ştiinţă, drept pentru care are podoaba capilară intactă. Dosarul de cadre al lui Johannis are numeroase semne de intebare peste care nu se poate trece : păriţii trăiesc în Germania, a ajuns primar al Sibiului cu dubiosul 93% din voturi, a vrut să desprindă Sibiul din trupul patriei declarându-l capitală europeană, s-a căsătorit cu o româncă aşa ca să ne strice rasa şi multe alte grozăvii pe care mă „abţiu”.Defectele de nesuportat sunt: cinstea exagerată pe care o manifestă constant , hărnicia ieşită din comun şi meteahna de a găsi soluţii la toate problemele sociale, pentru care, ca bun român, mă alătur lateral refuzului întemeiat al lui Dârdală.
Mama lor de etnici ! La ei în landuri, nu pe Dâmboviţa!
a) Oare nu e clar ca manevrele care au dus la caderea guvernului n-au nicio legatura cu performantele acestuia (un guvern la fel de bun sau de slab ca si cele anterioare) si ca sunt in fond felul in care isi fac campanie electorala candidatii Geoana si Antonescu?
b) Oare nu e clar clar ca trebuia evitata criza politica si ca in mod normal guvernul nu trebuia sa cada pemtru a putea organiza alegerile prezidentiale? Trebuia neaparat ca la ministerul de interne sa fie marioneta lui Vanghelie? Alt PSD-ist nu putea organiza correct alegerile?
c) Oare nu e clar ca propunerea Lui Basescu pentru postul de premier e categoric mai buna decat cea a lui Antonescu si infinit mai buna decat a lui Geoana
d) oare nu e clar ca daca n-au un as in maneca prin care sa evite realegerea lui Basescu in functia de presedinte, PSD ar putea sa aiba pe merit soarta PNT-CD-ului? Cine a decis aceasta strategie a lui totul sau nimic. Iliescu? Hm…
@Instalatorul: “…eu cred ca varianta cea mai productiva este contestarea clara, in continuare, a tot ceea ce inseamna Basescu ori se leaga de el…”.
Sunteti tare domn Instalator. Odata l-am auzit pe Basescu zicand ca Instalatorul n-ar trebui spanzurat.
Si pana cand ar trebui contestat Basescu? Pana la dizolvarea parlamentului?
Nu va e clar ca primarul Sibiului nu e nici la degetul mic al lui Croitoru sub aspect al competentelor pentru postura de prim ministru? Nu va e clar ca Basescu nu are cum sa propuna un candidat nepotrivit sau lipsit de valoare? Si ca asa a procedat de fiecare data cand se impuneau criterii valorice si profesionale in dauna celor politice, asa cum s-a intamplat si atunci cand i-a numit pe Tismaneanu sau Patapievici?
Si daca Basescu iese presedinte ce se va intampla cu/in PSD? Ce analize veti mai propune mai domnule?
Hai sa explicam si pentru PDL-isti la ce se refera articolele invocate din Constitutie. Au loc alegeri sau schimbari de guvern. Presedintele, conform rolului de MEDIATOR pe care il are trebuie sa consulte partidele politice sa vada daca acestea au ajuns la un consens. Ar fi o incalcare a rolului constitutional al presedintelui de mediator si factor de stabilitate sa numeasca un premier IMPOTRIVA majoritatii constituite in parlament, atunci cand nu exista divergente in randul acesteia. Numai daca aceasta majoritate nu se poate forma presedintele incearca solutia pe care o crede cea mai potrivita si fezabila dpv al sustinerii in parlament. Dizolvarea parlamentului este o procedura prevazuta in situatia in care, cu toate ca s-au depus toate eforturile din partea tuturor partilor implicate, parlamentarii nu au reusit sa ajunga la un consens. In cazul acesta se alege alt parlament care poate sa gaseasca un consens, o majoritate care sa sustina guvernul. In acest scop exista procedura dizolvarii parlamentului, cand acesta nu poate sa functioneze, nu atunci cand presedintele, impotriva rolului constitutional de mediator si catalizator, doreste sa asigure conditii inegale de competitie electorala intre fortele politice, favorizandu-si propriul partid in vederea fraudarii alegerilor. Presedintele isi incalca rolul constitutional si prin atitudinea si actiunile vadit partinitoare in conditiile in care acesta are obligatia imperativa de a fi echidistant fata de toate fortele politice, ceea ce ar trebui sa duca si la suspendarea sa.
Deci avem pe de o parte o coalitie transparenta in randul careia nu exista divergente privind sustinerea guvernului, aleasa in urma cu cateva luni (e relevant ca reprezentativitate) si de cealalta parte detinatorul functiei de presedinte ales in urma cu 5 ani care doreste sa isi impuna vointa proprie impotriva vointei democratice, uzand de interpretarea cu rea credinta a textului constitutional. Presupunand ca suntem inconjurati de popandai si de mironosite si acestia ar ceda in lupta presedintelui impotriva institutiilor democratice si a bunului simt – Procedura dizolvarii parlamentului are loc numai cand exista un conflict iremediabil in sanul acestuia, iar politrucii PDL vor sa spuna ca si atunci cand exista conflict cu presedintele, ceea ce e evident fals, dar presupunand prin absurd ca ar fi asa, odata presedintele nemaifiind in functie orice cauza de conflict va disparea, prin disparitia uneia dintre parti, disparand astfel si motivul (dealtfel fals) pentru care ar fi fost necesara dizolvarea parlamentului. Nici un om normal la cap nu poate pretinde sa cufunde o tara intreaga in haos prin dizolvarea legislativului numai pentru a da frau liber razbunarilor pe clasa politica ale unui scelerat. Parafrazand evanghelia: legea a fost facuta spre a-i servi omului si nu omul pentru a se supune fara execrcitarea spiritului critic legii pe care a creat-o.
Augustin, cu salutari!
Permiteti-mi un comentariu de un basescienism distilat: in acceptiunea legiuitorului, probabil ca procesul de consultare trebuia sa lase o urma ( cum ar fi: o amprenta in beton ca pe aleea vedetelor de la Hollywood, o crapatura intr-un birou, o gaura ori un contur de pantof in podea). Legiuitorul nu il contrazice pe inteleptul antic care zice ca numai urma pasarii in aer, urma sarpelui pe stinca si urma barbatului in femeie nu sunt vizibile, deci urma consultarilor trebuie cautata bine, bine de tot. Ei bine, presedintele se aseaza in acea urma a consultarilor (de exemplu intr-o chiuveta goala daca urma este o chiuvea goala) si rosteste numele candidatului. Cred deci ca legiuitorul a avut in vedere sensul spatial al expresiei “in urma” si nu sensul ei temporal. De aceea, trebuie sa ii cerem presedintelui sa caute mai bine urma consultarilor, deoarece nu a pronuntat numele desemnatului stind in (ori pe) acea urma. Desi nu excclud ca urma consultarilor sa fie intr-adevar pe covorul de pe scarile presedintiei. Va place ce constitutionalist am devenit dintr-o data? Cu stima si cu felicitarea mea ca nu ati mai rabdat.
De la Mama Lăcustă cu ghiocul sub fustă.
„Dacă Parlamentul nu acceptă propunerea preşedintelui ajungem la anticipate” zise azi Udroaica – ghicitoarea-n gaură zăţuită. Vai vouă / cei cu ouă !
Revenind, cred ca parlamentul nu trebuie sa cada in capcana pronuntarii asupra unui guvern care se doreste a fi investit in urma desemnarii facute in chip neconstitutional, deci ILEGAL, de catre presedinte. Parlamentul se poate pronunta asupra unei desemnari a premierului, NUMAI daca aceasta a fost facuta in mod LEGAL. Daca presedintele refuza sa isi indeplineasca rolul constitutional, ducand astfel la un blocaj institutional, atunci trebuie ca mintile limpezi din parlament sa adopte varianta spre care ii impinge presedintele: suspendarea.
VASILE.
Sa traiesti, se pare ca esti jucator de table si nu de sah.
KLAUS,
La sah castigatorul il da ultima mutare.
Neutrino: s-a dezintegrat iar un fascicul de electroni de la televitor?
Si nu i-ati amintit dlui Basescu (cu care vad ca sunteti la per tu) ca aceia care s-au crezut monarhi absoluti – considerind cetatenii ca fiind supusi asupra carora au drept de viata si de moarte – au sfirsit in general trist si, uneori, chiar tragic?
Si pina cind nu ar trebui contestat dl Basescu?
Pe mine v-ati gasit sa ma intrebati de dl Johannis? De ce nu il intrebati pe Vasile?
S-a intimplat sa extrageti din palarie biletelele cu cele doua nume, Tismaneanu si Patapievici?
Si daca dl Basescu nu iese presedinte?
Aceasta dualitate a desemnarii dlui Croitoru, ba ca si propunere prezidentiala, ba ca si propunere a pedeleului, ma face sa imi pun intrebarea: dl Croitoru, corpuscul sau unda?
Hopa, au aparut lulla cu neutrina, tusea si cu junghiul…
Daniel , zici : suspendarea . Tare imi este teama ca Traian Basescu isi doreste cu ardoare acest lucru .De cand cu caderea guvernului , am impresia ca iar si-a intins cartile de joc . El stie ca nu are ” carti bune” ca nu mai poate castiga , dar joaca la cacialma – specialitatea lui . Striga intr-una : provocare , provocare , provocare . Isi doreste suspendarea ca pe ulyima carte jucata . Victimizarea la alegeri ar fi ultima lui sansa . Si se pricepe al naibii la melodrame . Deci , atentie la capcana ! Asta daca cunoasteti mentalitatea poporului roman : cu inclinatii spre barfe , melodrame sau scandaluri . Doar cine are cea mai mare audienta din Romania ? OTV-ul . De ce nu ar oteviza Traian Basescu si aceste alegeri prezidentiale ? Ar face o audienta ….. Deci atentie mare cu suspendarea !!
Va spun eu cum se vede de aici, de la antipozi: Romania incepe sa semene din ce in ce mai mult cu Zimbabwe. Versiunea romaneasca a lui Mugabe avem, inflatie avem, saracie avem, singurul lucru care mai lipseste este un razboi civil.
In timp ce unele tari ies din criza economica, Romania abia intra in partea culminanta a crizei, urmand ca efectele crizei sa se accentueze in urmatoarele 6 luni. In momentul de fata clasa politica din Romania este in majoritatea sa o adunatura de oameni de afaceri pusi pe capatuiala lasand doar cativa adevarati politicieni sa se ocupe de guvernarea tarii. Presa din Romania e si ea extrem de subiectiva: se scrie dupa cum vrea cel ce plateste mai mult, variind dintr-o extrema in alta.
Asadar sa nu ne miram ca strainii ne vad cum ne vad .. ne-am facut-o singuri si nu avem alta iesire din impas decat sa punem cu totii osul la munca. Oricum, la imprumuturile contractate de actualul Guvern precum si cele anterioare, nepotii nostri vor plati toata viata lor si poate, poate vor reusi sa achite datoriile externe.
@ Jedi
“Din lectia istoriei se poate trage concluzia ca romanii sant un popor inferior incapabil sa se conduca [...] se impune federalizarea si controlul organismelor internazionale.”, ai spus.
Tu pe cine reprezinţi ? În secolul XVIII, Voltaire spunea că românii nu există. Ca să îşi bată joc de Franţa, o numea Frankrom. Dacă tu nu ştii istorie românească, nu este vina ta. Te-ai mulţumit cu minciunile spuse de Tismăneanu şi Patapievici, care se trag din familii de activişti anti-români. “Vai de biet Român săracul, / Indărăt tot dă ca racul”, constatarea rămâne valabilă. După 1989, a fost un guvern Petre Roman, tot băiat din familie de activişti anti-români. A condus bine ? Premiul Nobel de economie politică din anul acesta a fost acordat pentru studii care confirmă că Ţările şi Codrii noştri au fost exemple de “governance” când au fost conduse de autohtoni. Hai să vorbim despre buna guvernabilitate, cu principii româneşti pe care Tismăneanu şi Patapievici nu le cunosc.
Gheorghe.
sahul a dat mari campioni din est dar daca capul dumitale rezoneaza pe ideea spusa de klaus citez “Sahul cu neamtul lui tb ar putea fi din rasarit”,pe tabla, in spatele pionului klaus fiind si oprescu,si crin, si tot rasaritul…” dupa Marea Neagra lac rusesc inseamna in mod sigur ca dumneata esti un nebun de negru, pe tabla de sah doream sa spun.
Vezi din cauza asta eu sunt sfant de an nou iar dumneata de an vechi!
Instalatorul,
Nu ma descopera ca jucator de sah sau de table desi miza este doar pe gambitul la Johannis. Cam greu de inteles miscarile subtile.Asa este de obicei chiar si cu oamenii inteligenti care in iubire, nu prea mai vad….ca sa nu spun de cealalta categorie care nu vad de lungul nasului.
@instalatorul
De ca spui ca toti monarhii absoluti au sfarsit tragic ?Iliescu vad ca o duce foarte bine …
@ Octombrie 15.2009 la 9:19 pm , păi da !
@ A.N. si tuturor
1) Scuze pentru interventia de ieri; a fost la nervi. N-o sa mai fac!
2) Evident, ma refeream la art. 103(1); am deschis, din greseala, Constitutia din 1991.
3) Acelasi lucru il spuneam in 20 noiembrie 2008
4) Vad ca jocul lui Basescu ridica mai multe semne de intrebare; eu cred ca se vor risipi in clipa in care Croitorasul cel viteaz va veni cu componenta nominala a Guvernului. Pe buna dreptate, multi sint curiosi sa afle cine va fi titular la Interne. Eu, insa, abia astept sa aflu cine va avea voie sa umble in fisetele de la Ministerul Turismului. Ghiciti de ce!
@instalatorul
Cum zicea Fermi? Il neutrone di Pauli e molto piu piccolo e leggere, cio e un neutrino. neutrino – o particula infima, greu de detectat, trece prin materie fara sa interactioneze cu aceasta. Apare in urma unor procese de dezintegrare radioactiva.
In fine, in acest moment, partidele politice pica foarte prost daca vor continua sa-si canalizze fortele pe critica basescului si a guvernului. Este necasar pentru candidatii la presedintie (basescu a facut-o nominalizand un prim-ministru femei si declarandu-se preocupat de soarta sistemului de pensii si lupta pentru iesirea din criza) sa vina cu PROIECTE DE SOCIETATE si solutii viabile pentru scoaterea romaniei din hau.
Retorica antibasescu aduce din acest moment perderi in intentia de vot.
Să mori tu, Alex? Că dupe tine ar trebui lăudat Băsescu ca să cadă-n sondaje?
Păi dacă ăsta-i prim-ministru “femei”, noi toţi d-acilea suntem dalailama (ce inflaţie).
Cică alţii tre’ să vină cu “proiecte de societate” (nu-i nevoie să ţipi), adicătelea jocuri de genu’ baba oarba, bâza sa ce-o mai fi, că doară tot e el “jucător” de bambilici.
Chiar crezi că tre’ să cădem pe spate la “înţelepciunea” debitată de tine în timp ce baţi câmpii fără nici urmă de graţie?
Las-o bre cum a căzut, că e sub masă.
@
Mama lăcustă
SPUI PROSTII!
O citezi pe turista-prin-viata Udrea, cu ideea (tampita!!!) ca Parlamentul ar fi dizolvat daca ar cadea si a doua propunere de Caninet, la vot.
ESTE O MINCIUNA SAU/SI O INCERCARE DE MANIPULARE GENERALA!
Repet pentru a “n”-a oara:
Conform art.89 (3) din Constitutia Romaniei PARLAMENTUL NU POATE FI DIZOLVAT IN ULTIMELE 6 LUNI DE MANDAT ALE PRESEDINTELUI ROMANIEI.
Dispozitia este IMPERATIVA!
Pe cale de consecinta, NU SE APLICA (in ultimele sase luni de mandat prezidential- perioada in care ne aflam) DISPOZITIILE VALABILE IN ALTE SITUATII.
PARLAMENTUL NU POATE FI DIZOLVAT NICI DUPA ALEGERI in conditiile in care, in ultimele sase luni de mandat prezidential ar cadea la vot, succesiv mai mult de doua Cabinete (sau, mai exact, NU AR PUTEA FI DIZOLVAT din acest motiv).
MOTIVATIA ESTE ELEMENTARA (daca nu esti jurist, invata- iar daca esti jurist, este penibil ca nu stii):dispozitiile legate de dizolvarea Parlamentului SUNT IMPERATIVE, FORMULATE SEPARAT, DIFERENTIAT (si se aplica separat si diferentiat- aspect elementar, in cazul Dreptului) PENTRU PERIOADE DEFINITE DISTINCT.
Ambele tipuri de dispozitii sunt IMPERATIVE.
Asta insemna ca este se aplica IMPERATIV (deci, nicidecum altfel si nicidecum cu “interpretari”) STRICT IN PERIOADELE SI SITUATIILE MENTIONATE CLAR IN CONSTITUTIE.
Altfel spus (ca sa intelegi si tu, daca nu stiai):
1. Pentru TOATE perioadele anterioare ultimelor sase luni ale unui mandat prezidential, Parlamentul POATE FI dizolvat daca IN ACELE PERIOADE (anterioare ultimelor sase luni de mandat prezidential) cad la vot, succesiv, doua propuneri de Cabinet;
2. In ultimele sase luni de mandat ale prezedintelui (oricarui presedinte!) al Romaniei, Parlamentul NU poate fi dozolvat (indiferent de situatie).
Ca atare, daca acum (in ultimele sase luni de mandat prezidential) cad la vot “n” propuneri de Cabinet, Parlamentul nu poate fi dizolvat.
Parlamentul NU se poate fi dozolvat DUPA alegerile prezidentiale CA EFECT AL CADERII LA VOT A MAI MULT DE 2 CABINETE, IN PERIOADA ULTIMNELOR SASE LUNI DE MANDAT PREZIDENTIAL.
Parlamentul POATE FI DIZOLVAT DACA, DUPA ALEGERILE PREZIDENTIALE, CAD LA VOT, SUCCESIV, DOUA PROPUNERI DE CABINET (deci, propuneri care ar aparea si s-ar supune la vot DUPA alegerile prezidentiale).
E clar pentru tine si pentru toti cei care incercati sa manipulati, penibil, opinia publica (si sa infestati, psihologic, parlamentarii)?
Ceea ce ai incercat tu, este o tentativa de mistificare a adevarului de tipul Boc.
Adica, folosind un “analfabetism” juridic, o tampenie.
Chiar ne credeti tampiti pe toti cei care am absolvit Dreptul?
Chiar credeti voi ca vocile noastre nu se aud?
Va inselati amarnic!
@
Cârcotaşu
Eu cred ca baietzii aceia vor jocuri de tipul: “la mai mare”, “pe de trei”, “para-ndarat”.
Ai dreptate cu bambiliciu’.
@
Instalatorul
@
Draghi
Cumplita asociere- si periculos de adevarata!
@
Neutrino
NU ITI ESTE RUSINE?
1. Nu iti este rusine pentru penibila tentativa de deturnare a discutiei si situatiei prin translatie, in urma invocarii unor nume care nu au nici un fel de legatura cu situatia actuala (desemnarea unui premier)?
2. Nu iti este rusine pentru afirmatia (citez):”Nu va e clar ca Basescu nu are cum sa propuna un candidat nepotrivit sau lipsit de valoare? Si ca asa a procedat de fiecare data cand se impuneau criterii valorice si profesionale(…)”.
Am selectat special, excluzand tentativa ta de deturnare prin translatie.
Afirmatia ta (cea citata) ESTE FIE IRESPONSABILA, FIE CONSTIENT MINCINOASA.
Emil Boc (“candidatul” lui Basescu pentru prim ministru, in 2008, din nefericire, validat atunci de Parlament- din fericire destitutit acum de acelasi Parlament, dupa ce a facut proba nemerniciei, meschinariei si totalei sale incompetente si rele credinte in actul guvernarii) iti pare a fi fost “potrivit si de valoare”?
Daca asta este parerea ta, dupa ce acel jalnic Boc, cel mai mizerabil premier din cati pot fi imaginati, care a adus haos prin deciziile sale, care a incercat sa aduca Romania in faliment si populatia in situatie de pauperizare si imposibilitate de a se ingriji medical (dupa parerea mea, cu buna stiinta- ceea ce ma face sa sustin ideea ca ar trebui condamant pentru genocid premeditat!) fie esti la fel de rau intentioant ca acela, fie trebuie sa te duci sa te tratezi la psihiatru, caci esti un grav caz patologic!
@daniela
Intru totul de acord. Eu ma refeream la o solutie strict tehnica nu la una tactica. Va trebui gasita varianta optima. Trebuie tinut cont si de crearea precedentului, dar si de posibilitatea exploatarii mediatice de catre oricare dintre parti. Strict tactic, si numai cu datele pe care le avem in momentul de fata, inclin sa iti dau dreptate. Asta nu inseamna ca partidele nu trebuie sa sublinieze cu toate argumentele, si logice si juridice, cum acest presedinte vrea sa-si impuna cu de-a sila clica sa corupta in fruntea tuturor institutiilor din tara asta, cum nu are nici cel mai mic respect pentru legalitate si democratie. Mai trebuie tinut cont si de faptul ca, fara nici o urma de dubiu, administratia PDL va fura alegerile. In acest sens Basescu nu exclude, asa cum cineva ne semnala nu demult pe blog, necesitatea reprimarii unor manifestatii populare prin antrenarea specifica a jandarmeriei. In orice caz e nevoie de o revolutie incepand cu atitudinea oamenilor care trebuie sa fie mai constienti si mai responsabili politic. Liderii partidelor democratice au avut intelepciunea sa caute modalitatea ca aceasta revolutie sa fie pasnica, dand dovada de responsabilitate, flexibilitate si chiar altruism in aceasta perioada critica.
Revenind la discutia tehnica. Constitutia nu ii da dreptul presedintelui sa numeasca pe cine doreste utilizand santajul si ignorand votul popular. Altfel ne putem trezi intr-o bucla infinita in care presedintele, pentru ca e scelerat, poate sa dizolve la nesfarsit parlamentele fara sa se termine vreodata procedurile. Procedura dizolvarii parlamentului este prevazuta pentru situatia in care acesta nu se poate pune de acord in interior, nu in relatia cu presedintele, care astfel ar capata puteri discretionare, lucru inacceptabil intr-o democratie. Desemnarea premierului prin ignorarea prevederilor constitutiei este nelegitima si nula de drept. Aici cred ca partidele au juristi care pot face lumina, inclusiv privind luarea in considerare a situatiei de abuz in serviciu in care se pune presedintele prin indeplinirea cu rea credinta a sarcinilor ce ii revin.
@
Llullaillaco
NU CUNOSTI REALITATEA SAU ESTI SI TU UN CAZ PATOLOGIC?
Citez din “mareata” ta postare:”c) Oare nu e clar ca propunerea Lui Basescu pentru postul de premier e categoric mai buna decat cea a lui Antonescu si infinit mai buna decat a lui Geoana”
Este cat se poate de clar ca fie nu stii pe ce lume traiesti, fie esti un caz patologic. O alta posiobilitatye evident nu exista.
Daca, in cazul lui Neutrino (se pare, colegul tau de “gaschca”) mai exista posibilitatea unei (foarte stangace, inabile, jalnice) tentative de manipulare prin translatie (sa ii fie rusine- o spun inca o data!) in cazul tau pana acest lucru este exclus.
Proba afirmatiei mele: o realitate cunoscuta de toti, mai putin de tine (sau neinteleasa de tine, ceea ce te recomanda pentru a fi caz patologic).
ATAT PSD CAT SI PNL (si UDMR si grupul minoritatilor, din Parlament) AU ACEEASI PROPUNERE DE PREMIER IN PERSOANA LUI KLAUS JOHANNIS.
Ca atare afirmatia ta: “propunerea Lui Basescu pentru postul de premier e categoric mai buna decat cea a lui Antonescu si infinit mai buna decat a lui Geoana” ESTE ABSURDA!
Se intelege din ceea ce spui tu (de catre oricine cunoaste realitatea) ca Johannis este cand mai bun, daca este propus de Crin Antonescu- PNL- cand mai prost – daca este propus de Mircea Geoana – PSD.
Bref, in viziunea ta halucinanta, Klaus Johannis inseamna “doua persoane”!
Este grav de tot!
Nu cumva tu si Neutrino- dupa parerea mea doua cazuri patologice grave- bantuiti “fara medicatie” din cauza “reformei” lui Boc care a lasat sistemul medical fara fonduri?
@ Domnule Năstase,
N-am reuşit să găsesc acest articol din Wall Street Journal, mă surprinde chiar că n-aţi pus un link pentru el.
Cât priveşte articolul din Le Monde, el era semnat de Mirel Bran, despre care nu cred că e nevoie să vă dau detalii. Teamă mi-e că şi articolul din WSJ are o provenienţă asemănătoare. El poate fi citit mai ales în cheia Băsesciană, de foarte mare actualitate, în care el se zbate şi oferă soluţii românilor, respinse de politicienii iresponsabili şi corupţi.
În acest sens, citarea presei străine trebuie făcută cu atenţie mare, pentru a nu cita de fapt presa română de culoare portocalie. Îmi pare rău, dar cred că de data aceasta aşa ceva s-a întâmplat.
FOARTE IMPORTANT SI FOARTE URGENT!!!
@
Instalatorul
@
Sibilla
@
Roxana Iordache
@
Toti cei care aveti blog
Trebuie imprasitata cat mai mult si mai repede informatia ca Parlamentul NU POATE fi dizolvat acum, chiar daca ar cadea la vot, succesiv, doua propuneri de Cabinet si ca NICI DUPA ALEGERI nu ar putea fi dizolvat ca urmare a situatiei eventual create INAINTE de alegeri; ar putea fi dizolvat doar daca DUPA alegeri ar cadea la vot, succesiv, doua propuneri de Cabinet (am detaliat toate acestea- de exemplu, in textul pe care i l-am adresat “Mamei lacuste”, chair astazi; este la aceasta sectiune si se intituleaza “Spui prostii”).
Nu discutam acum ca parlamentarii ar trebui sa cunoasca acest lucru- nu este timp pentru asa ceva, acum trebuie actionat.
Tinta noastra – va invit sa fiti de acord cu mine- este sa informam CAT MAI MULTI oameni- inclusiv parlamentari, daca este cazul (nu toti sunt jurisiti) astfel incat sa nu mai poata fi manipulati sau, dupa caz, sa nu mai poata spune ca nu stiu (nici jurnalistii, nici analistii, nici altii).
TREBUIE SA NE MISCAM REPEDE, FOARTE REPEDE!
Eu voi incepe sa postez informatia pornind de la “blogroll-ul ANului si, de acolo, din aproape in aproape, pe alte blogroll-uri.
Va rog, faceti la fel, cel putin pornind de la blogurile voastre!
@Cârcotaşu
acesta este articolul despre care era vorba…
http://online.wsj.com/article/SB125543818428982325.html
obiceiul unora de a comanda articole care apoi sa fie preluate cu tam-tam in presa romana e deja de notorietate…
oricum prezentarea basescului ca fost capitan de petrolier nu e neaparat flatanta;)
@Octombrie 16. 2009 la 3 :59 pm.
Kakaya jenşcina ?
Postarea mea este total potrivnică Udroaicei, şi pe cale de consecinţă în acord cu expunerea dv.documentată. Înţeleg că n-aţi înţeles dar asta e problema dv.de înţelegere pe care sper că aţi înţeles-o acum…eu fiind îţelegătoare şi pe mai departe. Am o părere strict matematică în ceea ce vă priveşte, dar nefavorabilă, ce n-o pot divulga. Menajaţi-vă !
@Draghi Puidedac.
Multumim pentru rezumatul trilogiei lui George Lucas – Razboiul stelelor. Foarte interesanta si instructiva reflectia ta de spre rolul cavalerului Jedi in edificarea Imperiului. Amintim in acest context ca si Ceausescu ar fi vrut sa construiasca bomba atomica dar a fost oprit la timp.
Imi place mult sa te citesc.
Asteptam cu interes sporit rezumatul si altor filme ( cu refle
xiile adecvate) cum ar fi: Man in Black, The life of Brian, Dacii si Buzduganul cu cei sapte samurai, eventual transformarea blogului in cronica cinematografica, dupa pierderea alegerilor si intrarea in oblio a psd.
@Aya a spus:
Tara cu cel mai mare zacamant de aur din Europa- tezaur pentru a carui pastrare si conservare mi-as da, fara ezitare, viata.

___________________
Traiasca Romania in Europa unita ( cu Roma).
@ Manuela
Nu mă pun deocamdată să comentez originalul articolului, dar trebuie să ştii că în cultura britanică, un căpitan de vas, cu atât mai mult fiind acesta petrolier, este un posibil erou, nicidecum altfel. Este chiar mai mult decât flatantă prezentarea sa ca atare.
@
Jedi
Repet si subliniez afirmatia mea, pe care ai citat-o, legata de Romania si de zacamantul de aur de la Rosia Montana:
“Tara cu cel mai mare zacamant de aur din Europa- tezaur pentru a carui pastrare si conservare mi-as da, fara ezitare, viata.”
Este real!
@
Mama lăcustă
Admitand ca nu voi fi inteles ca aveai o atitudinea defavorabila turistei-prin-viata Udrea, te invit sa admiti ca textul tau suferea de o anumita ambiguitate in sensul “pozitionarii” fata de personajul cu pricina.
Fara ironie, este imbucurator acordul.
Referitor la “parerea matematica” as putea replica, la randu-mi, cu una legata de un tip special de chimism (pe care, in virtutea unei decente reciproc acceptate, o pastrez pentru mine).
Este preferabil sa ramanem in zona (“decupata” a) acordului.
P.S.
Grija (finala) este de-a dreptul induiosatoare!
@
Cârcotaşu
Manuela a transmis (e drept, eliptic) un alt mesaj cand s-a referit la faptul ca o anumita prezentare nu este flatanta.
Banuiesc ca nu te indoiesti de faptul ca ii este cunoscuta opinia favorabila a britanicilor – de altfel, este notorie- despre tipul de personaj la care te referi (dar nu si CEL in cauza).
@Jedi
Povesteste Basus, hai ma, zi…
@aya
Eu m-am referit la subintelesul hilar al frazei, din care rezulta ca DUMNEATA ai vrea sa pastrezi si sa conservi zacamatul de aur ( cat mai este) si pentru acest deziderat ti-ai da si viata. lol
Dicolo de asta e de adaugat ca PASTRAREA si CONSERVAREA unei bogatii naturale este si a fost o greseala, si cel mai bun exemplu este parabola talantilor din Biblie.
Cel care stie sa inmulteasca aurul va primi si mai mult iar cel care doar pastreaza i se va lua ceea ce vrea sa pastreze.
Asta a fost dintodeauna o lege a naturii.
De ex. Dacii au dormit pe 9 tone de aur nestiind ca sa faca cu ele, asa ca au venit romanii care aveau o gramada de idei (nici una de pastrare) si l-au confiscat.
Pentru ei aurul nu avea decat valoare potentiala nu intrinseca.
Concluzie: nu e de ajuns ca un popor sa aiba bogatii naturale ci trebuie sa aiba si virtute si inteligenta pentru a le folosi si inmulti.
Uneori virtutea si inteligenta valoreaza mai mult decat aurul iar deseori vitejia si sacrificiul nu valoreaza nimic.
Nu este importanta sa.ti dai viata pentru ceva, asta duce in cele din urma la gestul lui Decebal sau in zilele noastre la talebanism saltaret in aer, cu rezultat ZERO.
Cel mai greu e sa-l valorifici si sa-l sporesti dar asta inseamna munca, sudoare la care ROMANUL nu s-ar angaja nici sa-l tai MAI ALES cand stie ca are in subsol “cel mai mare zacamant” de aur din Europa.
E adevarat ca e mai usor si mai tentant sa propovaduiesti radicalismul determinandu-i pe altii a se arunce in aer pentru interesele tale si mult mai greu sa.ti sufleci mainile si sa te apuci de treaba.
Nu stiu daca undeva in Europa mai este aur in afara de Romania dar stiu ca ar fi urgent exploatat cu toate mijloacele. Si mai stiu ca zacamantul din Romania este o cantitate infima fata de Africa de sud, India, Peru etc.
Iar cel mai mare “zacamant” este in bancile din Elvetia, in civilizatia si nivelu de trai occidental.
Asta este real.
Augustine taică,
aşa zâce şi prinţesa lu tata de câte ori o comite…
@Vasile
Vad ca te intereseaza familia si persoana mea.
Nu am sa-ti dau satisfactie in a ma prezenta. Totusi iti spun ca atunci cand am plecat din tara m-i s-a spus sa ma feresc de romani si in special de moldoveni. Pe moment n-am inteles de ce, abia mai tarziu am vazut.
Cat o priveste pe maica-mea, as putea si eu sa fac niste aluzii la parte materna din care ai iesit ba chiar si la sora-ta dar deocamdata ma abtin.
Deocamdata, am spus.
@
Jedi
AR FI UCIGATOARE PENTRU ROMANIA O EVENTUALA EXPLOATARE LA ROSIA MONTANA!
Nu este nimic hilar in faptul ca mi-as da viata pentru conservarea zacamantului de la Rosia Montana.
Jalnic (nici macar hilar) ar fi sa renuntam la cel mai mare zacamant de aur al Europei, sa facem un dezastru ecologic in Romania doar pentru a exploata ceva- desi aceasta ar fic ea mai paguboasa optiune.
Ca sa intelegi mai bine, iti voi relata ce s-a intamplat in 2003.
In martie 2003 (daca nu ma insel, in 5 martie) a avut loc o sesiune extraordinara a Academiei Romane pe tema exploatarii de la Rosia Montana.
Este admis publicul, in astfel de situatii, asa ca am participat, intrucat subiectul ma interesa- si ma intereseaza- in mod deosebit.
Au prezentat referate patru sefi ai unor sectii din Academia Romana.
Toti s-au pronuntat IN BAZA UNOR DATE SI CERCETARI STIINTIFICE, IMPOTRIVA EXPLOATARII DE LA ROSIA MONTANA si pentru conservarea zacamantului (si eventuala exploatare a zonei din punct de vedere al potentialului turistic- inclusiv asa-numitul turism geologic si arheologic).
Poate cel mai revelant este referatul prezentat de academicianul Alexandru Ioan Sandulescu- seful Sectiei Geonomie din Academia Romana.
In afara faptului ca a subliniat totala aberatie a exploatarii acestui zacamant la suprafata (lucru ucigator pentru mediu- tot ce spune compania respectiva, Gabriel Resources- Gorl Corporation despre reabilitare sunt povesti tampite!) academicianul Sandulescu (geolog) a spus un lucru foarte putin cunoscut.
Daca s-ar exploata la suprafata (deci, cu cianuri-alta metoda nu exista) zacamantul de la Rosia Montana, s-ar infesta panza freatica!
Iata de ce.
Din punct de vedere geologic, zona respectiva este considerata (de fapt, este) tanara din punct de vedere geologic.
In acea zona au loc, inca, firesti miscari de reasezare (sute, in fiecare zi!!!), IMPERCEPTIBILE la suprafata (altfel spus, cutremure subtile).
Orice bazin de decantare sau neutralizare, indiferent de grosimea lui sau de materialul din care este construit, sfarseste prin a fi fisurat (fie si insesizabil) in urma acelor miscari zilnice de reasezare a scoartei (repet, sunt sute, zilnic!!!).
Acest lucru ar duce, inevitabil, la infestarea grava a panzei freatice cu cianuri.
IN FINAL, A FOST REDACTAT UN COMUNICAT AL ACADEMIEI ROMANE PRIN CARE CEL MAI INALT FOR STIINTIFIC ROMANESC S-A PRONUNTAT FERM IMPPTRIVA EXPLOATARII DE LA ROSIA MONTANA.
ADRIAN NASTASE, IN CALITATE DE PRIM MINISTRU, A RESPINS, BENEFIC (DE FAPT, A INTERZIS- SI NU SE MAI POATE FACE NIMIC IMPOTRIVA DECIZIEI SALE!) EXPLOATAREA DE LA ROSIA MONTANA.
Romania este tara cu CEA MAI CURATA APA DIN EUROPA- tocmai pentru ca astfel de exploatari nu s-au facut (si, oricum, apa noastra este de exceptie).
Romania este tara cu CEL MAI MULT AER CURAT (penibilul, rau intentioantul Boc voia sa faca o crima, cu noi: un contract de asa-numita “vindere” a aerului curat al Romaniei; asta insemna nu doar ca s-ar fi oprit orice industrie viitoare, dar s-ar fi inchis multe dintre obiectivele industriale prezente; bine ca a fost destituit de Parlament inainte de a reusi sa incheie astfel de contracte distrugatoare pentru Romania).
O exploatare precum cea de la Rosia Montana ar fi ucigasa pentru noi.
Dar, sigur nu se va face.
Stiu mult- as spune, aproape totul- despre Rosia Montana.
@aya
In sfarsit am inteles.
Dumneata nu ti-ai da viata pentru aceasta bogatie pentru a fi exploatata in conditiile tehnologice actuale ci pentru A NU FI EXPLOATATA, poate in speranta ca maine se va descoperi o metoda ecologica pentru a o face.
Si atunci vine automat intrebarea: la ce foloseste o bogatie pe care nu o poti exploata? Doar pentru a ne fuduli ca o avem si ca A NOASTRA E CEA MAI MARE?
______________________________
Eu m.am referit la altceva si anume la incapacitatea acestui popor de se dezvolta prin forte proprii, indiferent daca e vorba de Boc sau Ciorbea sau mai stiu eu care.
Pornind de la premisa ca situatia actuala trebuie sa aiba un precedent in Istorie am aflat ca dintre TOTI domnii doar Stefan cel Mare a avut o domnie stabila si ca in general mai tot timpul a domnit ANARHIA.
Asta ar trebui sa fie un semnal de alarma.
In conditiile astea bogatia nu serveste la nimic iar lauda de sine ca AVEM si AM AVUT ( dar ne-au furat altii) serveste unui anumit scop propagandistic acela de al linisti pe roman in privinta viitorului si a-i crea profil revendicativ fata de altii. ( furam din Occident dar si altii au furat acum doua milenii)
Ca sa-i raspund si lui blogideologic … nu am avut timp sa caut ce inseamna guvernance, banuiesc ca e vorba de stapanire-gospodarire a mediului, a trai in armonie cu natura, probabil.
Daca e asa atunci e de amintit ca si animalele menajaza flora si fauna atunci cand ajung la echilibru ecologic.
Comparand cu termele lui Caracala ce consumau zilnic 20 tone de lemne
si ca pentru constructia podului peste Dunare de catre Apolodor din Damasc s-au taiat cateva sute de hectare de padure, DA e ceva: viata in saracie are virtutile ei ( vorba lui Iliescu).
Ramane doar sa stabilim ce vrem: pace si consens cu natura sau progres tehnologic. Sau si una si alta punand accent pe eolic si fotovoltaic ( daca ne tin bracinarii bineinteles). lol
@AYA
Apropo de CELE MAI CURATE APE DIN ROMANIA…
Nu stiu altele cum sant dar n-am vazut in toata Europa ape mai murdare ca Muresul la Arad si mi-am adus aminte ca atunci cand eram copil era un spectacol extraordinar sa privesti cum sar, din apa, pesti seara. Traind in conses cu natura stiu ca ATUNCI erau persoane care traiau din pescuit in Mures.
@
Jedi
Si eu am in minte imagini asemanantoare, din copilarie.
Unii si-au batit joc de rauri.
Da, observ ca discutia trebuie sa fie mai lunga.
Ma vei ierta pentru ca am luat-o “pe scurtatura” in postarea precedenta.
Referindu-ma la cea mai curata apa din Europa, am avut in vedere panza freatica (ma referisem la un referat al Academiei Romane si mai ales la expunerea academicianului Sandulescu; in general, geologii, cand se refera la “apa” au in vedere nu atat apele de suprafata, cat panza freatica; de fapt, aceea este cea mai importanta- daca est curata, exista sanse de sanatatea generala a mediului- daca nu, e o nenorocire intreaga).
Daca vei auzi, de exemplu, geologii vorbind depre “apa minerala”, trebuie sa stii ca se refera tot la apele “de adancime”.
De la ei stiu ca toata acea apa este “minerala” (inclusiv izvoarele)- in rest, putand fi carbogazoasa sau nu (am luat doar un exemplu).
@
Jedi
Nu ne-am inteles.
Voi incerca sa expun pe scurt.
1. Nu o spun eu- o spun oamenii de stiinta: exploatarea la surpafata a zacamantului de la Rosia Montana ar fi un dezastru ecologic (dar nu numai), nu doar pentru Rimania (tinand cont de faptul ca natura e prima “globalizata” so onca de la sine, ar fi, intr-o perspectiva deloc indepartata, conform studiilor, un dezastru pentru intreaga Europa).
La studiul acela al Academiei Romane, care S-A OPUS exploatarii de la Rosia Montana, au participat si oameni de stiinta de la Academia Franceza, de exemplu (au sustinut concluziile noastre). Am mentionat francezii, dar nu au fost doar ei.
Un argument in plus al oamenilor de stiinta pentru a se opune exploatarii la suprafata, cu cianuri (ma refer la zacamantul de la Rosia Montana, acum): prin exploatarea la suprafata, cu cianuri, in afara infestarii mediului s-ar mai produce un dezastru cu implicatii asupra echilibrului general european (totul se leaga cu totul- natura este armonioasa ca intreg, daca ii “amputezi” o bucata se resimte intregul) S-AR SCHIMBA GEOGRAFIA LOCULUI, ceea ce ar duce, repet, la o nenorocire.
Muntii- asa cum sunt ei- si toate celelalte forme de relief (asa cum sunt ele) duc la echilibru, il asigura si il conserva.
Mai exista si alte argumente.
Unele dintre ele sunt chair exemple de dezastre ecologice urmare a aceluiasi tip de exploatare (la suprafata, cu cianuri).
Franta a trecut printr-o astfel de nenorocire si cred ca stii.
Ar fi o imbecilitate din partea noastra ca avand exemple concrete (unele, legate de exploatari dezastruoase, ca efecte, facute de ACEEASI COMPANIE cu iz mafiot- stiu bine ce spun- care tot incearca, din fericire fara succes, sa exploateze pagubos pentru noi aurul de la Rosia Montana) sa repetam greseala chiar la noi acasa.
2. Exista si in familie bunuri pe care nu le-ai instraina pentru nimic in lume. Este un principiu al dainuirii- SI via material.
3. “Guvernance”- pe scurt (si in mare, fara alte nuantari)- administrare.
De exemplu, “Self-guvernance”- auto- administrare.
(Nu am reusit sa depistez postarea la care te referi)
4. Pace si consens cu natura- progres in acord cu natura. Daca nu se investeste in acest domeniu, insemna ca se investeste in propria-ne distrugere. Asa ca, trebuie “sa ne tina bracinarii”, ca sa te citez.
CINEVA IN MINUNATA TARA A NOASTRA ARE NEVOIE DE AJUTOUL DUMNEAVOSTRA DOMNILOR UMANI. http://www.ajutorpentrumama.wordpress.com