Contra oferta posibila

Dirigintele guvernului, Traian Basescu, a facut ieri o oferta deosebit de generoasa PSD-ului : in locul lui Dan Nica, reprezentant al partidului, sa fie desemnat ca ministru de interne un “independent”, ca sa nu mai existe suspiciuni intre cele doua partide. Basescu are probabil in minte exemplul “independentului” Predoiu de la Justitie (de altfel, cele doua ministere ar putea fi unite, pe modelul JAI de la UE).

In opinia mea, PSD ar putea face o contra oferta. Accepta aceasta propunere daca si in postul de prim ministru va fi desemnat un independent. Ca sa nu mai existe suspiciuni.

32 Răspunsuri to “Contra oferta posibila”


  1. 1 Mihnea Georgescu septembrie 30, 2009 la 7:38 am

    Da, un independent Năstase!

  2. 2 Vio Bota septembrie 30, 2009 la 7:49 am

    Raman la ideea ca PSD continua sa faca jocul lui Basescu…acest comportament era previzibil, din prima clipa a combinarii cu PDL. Unde sunt vremurile cand ministri PSD chefuiau pe la Sinaia cu “prietenii” din PDL?

  3. 3 Adi septembrie 30, 2009 la 8:04 am

    Iar in postul de ministru independent al internelor l-ati putea propune pe Sorin Rosca Stanescu , de exemplu . Sau altcineva , tot vreun “derbedeul dracului” .

  4. 4 Codrin Scutaru septembrie 30, 2009 la 8:06 am

    La aceasta contra-oferta va spune da si are deja pregatit un tehnocrat, actual consilier prezidential pe numele sau Corina Alexandra Gatej. Detalii aici:
    http://www.pointpa.ro/blog/2009/09/29/un-viitor-premier-din-zona-corporate-corina-alexandra-gatej/
    Avand in vedere ultimele estimari privind participarea la vot, care se pare ca va fi de circa 47% si va proveni preponderent din rural, este posibil ca planul parlamentului unicameral prin referendum sa ii mearga. Singura problema e de fapt de perceptie asupra ce se intampla in aceste 50 de zile. Cred ca in acest moment doar Crin Antonescu si Sorin Oprescu mai au sanse sa ajunga in turul al II-lea. PSD va avea de facut o alegere si va trebui sa isi pregateasca pacul urmator.

  5. 5 virus septembrie 30, 2009 la 8:08 am

    Vulpea-n democratie
    ………………………………….
    Un vultur se tot rotea,
    Cu lupinguri se falea..
    O vulpe,cam jigarita,
    Intreba,pe drept,uimita:
    -Vulture,tu ma lesini,
    Prea te zbengui printre pini!
    -Vulpeo,o sa-ti spun doar tie
    Traim in democratie!
    Baga vulpea-n scafarlie
    Si-o porni pe cararuie…
    Prin padurea democrata,
    Sa o faca si ea…lata.
    Si-alerga prin luminis,
    De nebuna-n zmeuris…
    Un urs,cu blana mai noua,
    Cu ceva freamat la oua,
    O vazu cu cracii-n sus
    Si-i zise ,binedispus:
    -Ce-ai cumatra,nebunisi,
    Faci asa ,ca naparlisi?
    -Nu-i,martine,nebunie
    Ma simt in democratie…
    -Asa ,vulpeo,bine zici
    Vin la taica,in ca.r.ici!
    Si-o lua ursu-n mataranga,
    Pe o luna,sa-i ajunga…
    Pleca vulpea rupta-n sale
    Si-o croi iar pe carare…
    Intalni iar vulturasul
    Ce zbura la fel,pizmasul…
    -Vulture,vai mama mea
    Ma prinse ursu-n valcea…
    Ma propti pe supt o creaca
    Si ma “tzesala”o leaca…
    -Vulpeo,vulpeo,bleaga mea
    Proasta mica,de valcea…
    Ti-o repet,doar ti-am mai spus,
    Democratie-i doar SUS…
    JOS,la baza,la bobor
    DOAR,f..u.t..a.i facut cu spor…

  6. 6 theodora0303 septembrie 30, 2009 la 8:21 am

    Da, este o idee buna.
    Pe postul de prim ministru din opozitie Calin Popescu Tariceanu si pe postul de ministru de interne independent Sorin Rosca Stanescu.
    Sa vedem daca este mai bine!?

  7. 7 Radu G septembrie 30, 2009 la 8:29 am

    Din nefericire termenul de independent a devenit o fantoma un zvon in tara noastra.

  8. 8 [D][S][N] septembrie 30, 2009 la 8:33 am

    Nu mi se pare o idee prea buna, Basescu are darul de a transforma pe aproape oricine din independent, in “dependent”. ( fara nicio trimitere de dezincriminarea consumului de stupefiante… :) )

  9. 9 instalatorul septembrie 30, 2009 la 8:56 am

    Reiau ideea dintr-o postare anterioara: PSD nu trebuie sa accepte inlocuirea dlui Nica atit timp cit la adresa dlui Nica nu au fost formulate (si demonstrate) nici un fel de acuzatii. Altfel, dl Nica sa fie inlocuit doar de un alt membru al PSD. Si mai reiau o consideratie: in afara pozitiei sale in PSD, dl Nastase mai are la dispozitie doua arme puternice: parlamentul, in care acum nu mai cred ca ar fi probleme in crearea majoritatilor antiprezidentiale si Mizil. Domnule Nastase, va rog folositi-le.

  10. 10 Vasile, septembrie 30, 2009 la 9:21 am

    Jocul devine periculos ,

    Revin la ideea exprimata pe celalalt thread.Dupa comisiile si dupa dezvaluirile unor afaceri ale familiei , prin internele lui Basescu , pentru ca si Basescu are o parte s-a declansat o urmarie pentru desconspirarea
    oricaror afaceri ale membrilor PSDisti.
    Domnul Nica , antidotul PSDist , ar fi derajnat. De fapt daca dati inapoi “banda”, remaniera lui Nica, precum si negatiile acestei remanieri au aceiasi vechime cu declansarea anchetelor celor doua doamne din PD-L.
    Acesta este secretul si nu cel comentat prin mas medie ,sau pe la colturi. Este si normal ca Basescu sa doreasca acolo un independent.
    De sapat selectiv are cine , de acoperit sapaturile insa le lipsea omul potrivit!

  11. 11 eficientaenerg septembrie 30, 2009 la 9:25 am

    De multe ori-am reliefat aici-despre cele 2 “Mama soacre-la Guvernare”.Stiu,dupa 12 ani-Deputy-cum este catalogata Politica ca “Dama bine sau….??”.Cum va fi?.PDL cu UDMR/din 1996-sprijina orice guvernare/inclusiv a ta Adriane si a mea si orice Guvern traieste din 2001 ,incoace! “Interesul poarta fesul..”-Opozitia da cu gura si “lasa ca viata grea a romanilor de la orice Guvernare” va face din 4 in 4 ani-Ordine si Dreptate! Cu o exceptie -din 2004-cand Guvernul Nastase-putea continua cu 34%,dar, alianta politica PDL-PNL avea procentul majoritar! Cu Prostanacul,inclusiv cu batalia politica cu nesemnificativul Nica ca vicepremier/l-am avut coleg 4 ani in acelasi birou la Comisia de industrie/(stia de politica si administratie ca un liceean; cu Mitrica-s-a descurcat ca ministru la Telecomunicatii …)v-ai de PSD-la vot;sambata ,la Calarasi,a fost si Herr Oprescu-am vorbit cu el,m-a recunoscut ca coleg…Adriane,tata nea Nelu-schimati Partidul!

  12. 12 Harabula septembrie 30, 2009 la 9:35 am

    In articolul sau din Jurnalul National, domnul Nastase, in stilul ironic care l-a consacrat, pledeaza pentru schimbare. Un NU hotarat lui Basescu. Nimic neobisnuit.
    Ca in toate polemicile domniei sale, ii gaseste lui Basescu toate pacatele capitale, strigatoare la cer si de moarte.Dar niciodata, repet, niciodata nu-l lauda pe Geoana.
    Trista situatie!
    Sa nu gaseasca domnul Nastase macar un cuvant bun pentru pesedistul nr. 1 (!?) al tarii? Macar asa… de ochii lumii, ca atunci cand ii spui unei femei urate ca are ochi frumosi.

    Eu nu inteleg comportamentul domnului Nastase. Oricum, toamna asta, Geoana va pleca de la conducerea partidului. Daca reuseste sa ajunga Presedinte, va lasa locul liber. Daca nu reuseste, va fi debarcat. Deci este clar: postul de presedinte al PSD va fi scos la concurs.
    Isi pregateste domnul Nastase revenirea in fruntea partidului?
    Eu cred ca NU.
    Ar trebui sa-l vedem parcurgand tara pentru a-si crea o baza electorala in partid. Intr-un partid in care misuna pasiuni si interese, cruciada impotriva lui Basescu nu este suficienta. Trebuiesc stabilite legaturi personale cu baronii locali.
    Domnul Nastase prefera sa se bazeze pe farmecul sau personal si pe talibanismul anti-Basescu.

  13. 13 abbilbal septembrie 30, 2009 la 9:38 am

    La ce ar folosi un prim.ministru independent, dar servul prezidentului ? că doar şi prezidentul este independent şi s-a rupt de partidul ce l-a lansat şi-l dirijează cu năduf.
    Sunt mai puţin de două luni până facem o nouă numărare pentru următorii cinci ani. Atunci se va vedea dacă vaporul se va poticni în bancul de nisip, sau mareea îl va trece peste. Atunci vom vedea cât a fost de treaz căpitanul vaporului sau a dormit buştean.

    Domnule Adrian Năstase, daţi-mi voie să închei cu o urare: Pentru Sănătatea Dumneavoastră !
    Aşa a fost să fie. Să nu se mai repete finala din 2004.

  14. 14 Paul septembrie 30, 2009 la 9:40 am

    Domnule Nastase,

    Aveti dreptate ca PSD putea accepta schimbarea lui Dan Nica la pachet cu schimbarea lui Emil Boc. Dar nu acum, ci odata cu motiunea de cenzura expirata in urma cu cateva zile…

  15. 15 Cârcotaşu septembrie 30, 2009 la 9:43 am

    @ Codrin Scutaru,
    Confuzia asta se întâlneşte şi prin presă. În realitate, pentru ca acest referendum să fie valid, este necesar ca 51% din alegătorii înscrişi pe liste să voteze DA.

  16. 16 nordiclarisa septembrie 30, 2009 la 9:46 am

    M-am amuzat copios citind acest mesaj. :) Tare bine cand politicienii nu-si pierd simtul umorului.

  17. 17 Sica septembrie 30, 2009 la 9:46 am

    Dle Nastase, cand aveti timp raspundeti scurt la o intrebare: de ce nu candidati dvs la presedintie in locul lui Geoana ?

  18. 18 violet septembrie 30, 2009 la 9:47 am

    Fac si eu o propunere: Adrian Nastase se autosuspenda din PSD si devine primul ministru independent al noului guvern, iar la Interne, aceeasi miscare cu Dan Nica. Pot fi la fel de independenti ca si Predoiu. Stiu, au defectul ca nu-l plac pe tovarasul diriginte.

  19. 20 Horatiu Buzatu septembrie 30, 2009 la 10:18 am

    O astfel de propunere ar face ca PSD să intre în hora lui Băsescu. Nici n-ar fi rău dacă cineva ar putea schimba ritmul …

  20. 22 Alexandru septembrie 30, 2009 la 10:24 am

    DOMNULE NASTASE,AM AVUT CINCI ANI[aproape]DE DISOLUTIE A STATULUI,ori ,,cincinalul in patru ani si jumatate”a fost realizat.Am trait in cearta,scandal si…………HAOS,made in ROMANIA!Ajunge cu sloganul ,,Sa traiti bine”si cu teme date mass-mediei de la Cotroceni.Asteptam alegerile prezidentiale din 22 noiembrie,data decisiva in politica romaneasca.In noua luni de[ NE]-guvernare pd-l-PSD,am avut parte de ,,CIRC si ……….paine amara.]Suntem de rasul lumii,tara neguvernata in acest moment.HAOS!HAOS!HAOS!

  21. 23 Anca septembrie 30, 2009 la 10:37 am

    Domnule Adrian Nastase, am o singura intrebare. De ce nu candidati la functia de presedinte? Chiar si ca independent.
    Asa am avea macar alternativa unui presedinte educat, cu experienta la un astfel de nivel politic, echilibrat.

  22. 24 Parmalat septembrie 30, 2009 la 11:00 am

    “Coane, lasa tampeniile” =))

  23. 25 octaaa septembrie 30, 2009 la 11:03 am

    Varianta cu independenta primului ministru nu cred ca ar fi fost rea. Dar acum? Nu e cam tarziu?
    Ar fi fost buna inca de la inceput. Acum insa, cu o luna jumate inainte de alegeri…e ca tarziu.

  24. 26 George Serban septembrie 30, 2009 la 12:14 pm

    Dar lucrurile sunt foarte clare!
    Independentii sunt de doua categorii. Prima categorie sunt Independentii supusi si fideli lui Basescu. A doua categorie sunt Independentii care nu-l intereseaza pe Basescu si nici nu a auzit de ei.
    Apoi, exista oamenii opozitiei. Acestia, la randul lor, sunt de doua categorii. Prima categorie sunt oamenii Opozitiei despre care doar Opozitia crede ca sunt oamenii ei. Dintre acesti oameni se recruteaza marii actori politici care sunt numiti sefi pe la serviciile de informatii sau chiar ministri. A doua categorie de oameni ai Opozitiei sunt adversari. Ei sunt agasanti, dusmanosi, ticalosi si trebuie exterminati cu ajutorul ¨independentilor¨ si ¨oamenilor Opozitiei¨.
    Modelul acesta exista si se aplica in prezent dar nu poate fi produs decat de mintea unui bolnav psihic crescut si maturizat in intuneric.

  25. 27 catalin septembrie 30, 2009 la 2:32 pm

    O propunere pertinenta si care sa combata obrazul gros al PDL-ului ar fi ca portifoliul de la interne sa fie propus de PSD a fi preluat de catre dumneavoastra, d-le AN. Stiu, ar foarte greu de crezut ca ati accepta dupa ce ati fost ministru, prim-ministru (iar astazi blogger, cum va place sa glumiti), insa cred ca TB ar fi pus in fata unei decizii incredibile.Astfel, cred ca ar trebui jucata cartea de PSD.
    Ce parere aveti?

  26. 28 Vasile, septembrie 30, 2009 la 2:38 pm

    dmle Hara….,

    Acu inteleg de ce mirosea groaznic pe la josimea articolului scris de nastase in JNeu.Dumneata insa nici n-ai catadixit sa-l citesti, ai postat sub alt nick o murdarie,fapta confirmata de cea ce ai scris mai sus.
    Nastase este acum doar un general disciplinat din armata PSDeului, executa cu o oarecare “cirtnire” ordinele. Mai oral si cu manie proletara ,combativa ramane tov Iliescu.
    Nu scriu acest post ca sa-ti contrazic bazaconiile, Nastase si-a afisat sprijinul pentru Geoana si a militat in aceasta directie.Acum dumneata ce ai dori sa spuna despre dl. Geoana atata timp cit acesta nu a performat?

  27. 29 Vasile, septembrie 30, 2009 la 2:47 pm

    Anca,

    Pot sa-ti explic intr-o lucrare de asa-zisa dizeratie de ce nu candideaza inca dl.Nastase si de ce nu candideaza ca independent.Dintr-un alt punct de vedere ,domnului Nastase ii place jocul colectiv si sigur ca independent ar arata ca unul care joaca hora de unul singur.

  28. 30 Ramona Bercea septembrie 30, 2009 la 11:03 pm

    Minunata idee a ” independentului” pe hartie.
    Una peste alta, Traian Basescu isi face jocurile provocand crize si gestionandu-le. Iar, pana acum, a demonstrat ca ii merge. Poate ii iese si de data aceasta “smecheria”.

  29. 31 Aya octombrie 1, 2009 la 11:17 pm

    Un alt fel de
    MARS ASUPRA ROMEI

    In timp ce noi discutam despre principii si reguli, Basescu, Boc si PD-L sunt pe cale sa organizeze un alt fel de “Mars asupra Romei” (nici macar nu stiu daca trebuie sa spun, pastrand proportiile, caci doar naivii nu observa ce tendinte ai cei doi cu nume incepand prin aceeasi consoana).

    Exista numeroase elemente comune de fond si numai cine nu doreste nu le sesizeaza.
    Important este sa nu creada cineva ca, in cazul de fata, nu se “potriveste” miscarea forta a lui Mussolini pentru ca nu se scot trupe in strada, nu se asediaza Capitala etc.

    Nici nu e nevoie de asa ceva si nu asta am avut in vedere.
    Similitudinile sunt socant de clare:
    - ca si atunci, acum se mizeaza pe teama adversarului democratic de a nu se produce panica si, pana la urma, un fel de razboi civil (a fost slabiciunea regelui Victor Emanuel III in 1922- au fost ezitarile PSD din 2009 care, motivand ca nu trebuie creat “haos” nu a actionat energic pentru a demola guvernul Boc si a-i lua lui Basescu intrumentul de actiune);
    - ca si atunci, acum se incearca preluarea totala si discretioanra a puterii;
    - mai mult pentru culoare: ca si atunci, acum este octombrie.

    Ma opresc aici, pentru in aceste asemanari se regaseste esenta problemei.

    Iata ce spunea Mussolini despre Parlament:
    “Nu avem de gand sa-i luam poporului “jucaria” Parlamentul. Spunem “jucarie” pentru ca o mare parte a poporului asa pare sa-l considere. Daca nu e asa, atunci imi puteti spune de ce din 11 milioane de alegatori, 6 milioane nu se deranjeaza sa voteze? Nu avem de gand sa i-l luam.”
    Daca dublam numarul populatiei, situatia se potriveste la virgula.

    Ce semnal avem pana acum in Romania?
    Traian Basescu a anuntat ca vrea Parlament unicameral (prim pas catre slabirea democratiei, pana in pragul anularii).
    Emil Boc a pregatit ordonanta necesara schimbarii abuzive a legislatiei pentru ca, in ziua alegerilor, sa se desfasoare, IN ACELASI LOC cu scrutinul pentru prezidentiale, referendumul.
    Totul, in dispretul Parlamentului.
    Se mai indoieste cineva de “confuzia” buletinelor de vot?
    (Iata ce repede s-au repliat, dupa ce Nica a aflat ce se pregatea la Minsiterul Turismului; de data asta, chiar pe bani publici si, ca noua dezinformare, aproape fara cusur; va fi lasata sa produca efecte?)

    In Italia, politicienii nefascisti au crezut- gresind fatal- ca se poate, totusi, colabora cu Mussolini si cu miscarea fascista in cadrul guvernului (acesta era prim minsitru). Cand si-au dat seama de greseala, dictatura se instalase deja.

    In Romania, PSD a crezut, gresind fatal, ca se poate colabora cu partidul- cameleon, fara identitate, numit si PD-L.
    A intrat in jocul lui Basescu si, in loc sa incerce sa formeze o majoritate cu liberalii si cu UDMR, dupa alegeri, a acceptat, halucinant, colaborarea cu PD-L. Mai departe, a urmat un dans care, prin lipsa regulilor pasilor, parea a nu duce nicaieri.
    Putinii care au realizat ca, in afara de Basescu, si Boc este un dictator, cu inclinatii fascistoide, nu au fost crezuti (celor mai multi fiindu-le mult mai comod sa se rezume la a-l percepe pe acesta ca pe un subdezvoltat penibil si fara personalitate; au gresit fundamental; asocierea Basescu- Boc s-a dovedit coktail Molotov).
    La mai putin de un an de la formarea sa, factiunea guvernamentala a lui Boc reuseste, printr-o miscare de-a dreptul malign- psihologica, mizand pe ideea ca PSD este un partid al respectarii regulilor (caz in care apare, inevitabil, reactia de retragere, de respingere, in credinta -neintemeiata- ca adversarul ca reveni la sentimente mai bune si va respecta si el regula) soi ca se va retrage din guvern. Asa a fost.
    Reactia tripletei Basescu- Boc- PD-L era, pentru unii, previzibila- pentru altii (nu se intelege de ce) surprinzatoare.
    Nu le pasa de reguli, inainteaza cu pasi mari, incercand sa profite de perioada in care inca nu a aparut reactia PSD si PNL- si sa schimbe rapid totul.

    Glumind amar, dupa ordonanta prin care se schimba total reglementasrile legate de referendum, penru ca totul sa fie ca la carte, Parlamentul mai are de asteptat un singur lucru pentru a se convinge ca acea tripleta nu se “sfieste” de nimic.
    Sa faca Boc un pachet de legi pentru desfiintarea Parlamentului si sa vina sa angajeze raspunderea. Dupa care, sa nu voteze- daca se poate, nici macar sa nu fie depusa o motiune de cenzura- intrucat ceea ce a facut Boc nu este democratic si, conform regulilor, el nu poate desfiinta Parlamentul.
    Si?
    De a doua zi, Parlamentul nu ar mai exista.

  30. 32 M.Voicu octombrie 2, 2009 la 11:22 pm

    Aya spune: octombrie 1, 2009 la 11:17pm : Un alt fel de MARŞ ASUPRA ROMEI
    Citez din ”CONTRACONSTITUŢIA”, de Valeriu Mangu, Ed.Sfera, Bucureşti 2002, pag.89: ”Suveranitatea înţeleasă ca putere de comandă a statului pune o problemă deosebit de importantă, aceea de a şti dacă ea este sau nu legitimă”, la care adnotam: drepturile şi libertăţile sunt corelative cu îndatoririle.


Lasă un răspuns

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s






Arhiva


Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 4,373 other followers