Discursul presedintelui a functionat dupa principiul “nu e important ce se intampla, e important exclusiv ce se spune despre ce se intampla”. Si nici ce se spune nu poate fi lasat la latitudinea oricui, ci trebuie sa vina din partea cuiva cat mai sus-pus, eventual pe dealul Cotroceni. Falsificarea realitatii prin imagine, dupa cum am mai spus, poate functiona temporar, insa nu cu argumente rationale, nu prin mistificare. Iar pentru mistificare, istoria ne-a invatat ca cifrele si statisticile pot spune orice daca sunt puse sub destul de multa presiune.
Important la alegerile din toamna va fi nu ce spun cifrele, ci ceea ce spunem noi, cetatenii cu drept de vot si care am trait ultimii 5 ani sub regimul Basescu. Statisticile nu pot consola oamenii care si-au pierdut slujbele in ultimele luni dupa ce Traian Basescu a spus ca nu vom avea criza economica in Romania. Statisticile nu pot consola profesorii, medicii sau judecatorii, carora li s-a promis ceva si li s-a oferit numai umilinta si conflict.
Iar aceste lucruri sunt cu atat mai adevarate cu cat statisticile folosite sunt numai jumatati de adevar. Acum nu foarte mult timp, bilantul lui Calin Popescu Tariceanu, in care se regasesc multe din “reusitele” asumate de presedinte, a primit o replica din partea lui Traian Basescu. Surprinzator, in acel moment, spre deosebire de momentul actual, se pare ca Romania nu traia foarte bine. Un exemplu bun de mistificare sau credeti ca aceasta criza i-a deschis ochii lui Traian Basescu la maretia propriilor sale reusite?
Spiridus, sunt de acord cu mare parte din asertiunile tale. Concluzia insa trebuie amendata. Solutii am si le promovez. Una dintre ele este chiar aceasta: scriu pe blog, adica vorbesc inclusiv despre problemele europene si incerc sa le aduc in atentia voastra. Bine ar fi ca si alti bloggeri sa faca acest lucru. In definitiv, nu degeaba blogosfera este considerata o sursa importanta de informatii in ziua de astazi. O alta solutie a fost corect identificata de Tony Blair si bine punctata de silviu, ce locuieste momentan in Anglia: education, education, education. Trebuie doar ca si premierul sa treaca peste momentul “aviara gripa” si sa inteleaga limba engleza.
Neinfectat de comunism, nu spune nimeni ca in Romania nu mai exista coruptie, dar important este ca aceasta sa fie tratata de procurori si judecatori, nu de presa si de politicieni. In caz contrar, se poate ajunge la un blocaj psihic, in multe feluri asemanator cu actualul, in care nimeni nu se mai preocupa de mersul economiei si de sprijinirea celor cu nevoi, ci toata lumea priveste anti-coruptia ca un panaceu pentru Romania, dupa 5 ani in care nimic din ce a fost promis nu a fost facut.
Sandu, faptul ca trebuie sa ne intrebam daca Romania a mai continuat sa fie un stat de drept, cu minima functionalitate a institutiilor democratice si dupa 2004 este deja un semn ca situatia a scapat de sub control. Nu sunt foarte sigur daca mai suntem un stat de drept, dar sunt destul de sigur ca putem fi din nou. Apropierea alegerilor prezidentiale nu face decat sa obtureze si mai mult functionalitatea statului, mai ales in aceste conditii, cand Traian Basescu, din motive electorale, incearca sa fie conducatorul tuturor puterilor si institutiilor.
George Ban, nu pot decat sa fiu de acord cu tine, realegerea lui Traian Basescu ar fi un pas inainte, peste marginea prapastiei. Totusi, in acest moment exista centura de siguranta a alegerilor care ne poate tine in echilibru pana cand ne vom dezmetici corespunzator. Eu am incredere ca nu avem mult de asteptat pentru a reincepe sa respectam institutiile statului si mai ales cetatenii romani.
GHEORGHE, Traian Basescu a cerut totul, a primit totul si nu a facut nimic, desi a promis totul. Nu cred ca vina pentru nereusitele presedintelui apartine celor care au avut incredere ca se poate trai mai bine, ca poate exista un presedinte care ii poate asculta si le poate respecta drepturile si Constitutia. Vina nu apartine celor care spera, ci mai ales celor care promit orice pentru a crea speranta si a o insela cu buna stiinta.
Acspot, o coalitie trebuie sa fie construita pe ideea unui scop comun si, in virtutea acestui scop, ea ar trebui sa functioneze. Orice abatere de la aceasta functionare creeaza problemele pentru scopul comun, in acest caz, limitarea efectelor crizei economice. Nu cred sub nici o forma ca dictatura poate fi o solutie. Democratia este modelul folosit cu succes in lume de sute de ani, nu e posibil ca aceasta sa fie problema. In schimb, oamenii alesi prin intermediul democratiei pot foarte usor, dupa cum s-a vazut in 2004, sa fie problema.
ALM, sunt de acord ca PDL s-a remarcat prin consecventa cu care a profitat de absolut orice fel de oportunitate. Chiar din aceasta postura a dinamitat cutumele politice destul de fragede ale Romaniei de dupa 1989. Totusi, nu cred ca aceasta consecventa trebuie apreciata astfel. Spre deosebire, dupa cum s-a vazut in acesti 20 de ani, PSD a fost consecvent in a oferi un model de normalitate politica in Romania. Desi aceasta normalitate poate nu a fost mereu vazuta ca ideala, ea este una dintre putinele sanse pentru Romania pe termen lung. Iar termenul lung, dupa ce scapam de Basescu si camarila sa, este ceea ce ar trebui sa ne intereseze pe toti acum.
Vasile, nu ma indoiesc ca Traian Basescu si-ar dori o cultura orwelliana, de tip Big Brother, in Romania, in care spusele sale sa fie adevarul absolut pentru ca nimeni nu le combate sau dezbate. Spre marea sa surpriza insa, unii romani au dezvoltat o mentalitate si unele idealuri democratice, care vor sanctiona fiecare derapaj al sau. Eu incerc sa-mi fac datoria si cred ca si voi, oaspetii acestui blog, faceti acelasi lucru nu numai pe blog, dar si in discutiile cu alti oameni. In timp, spre iarna probabil, cu acest ajutor, romanii se vor invata sa respinga direct politicienii de aceasta factura.
Instalatorul, cred ca ai dreptate in legatura cu Traian Basescu si modelul pe care l-a instituit. In ultimii 5 ani, fiecare greseala a fost trecuta cu vederea sau deviata cu o arestare, o ancheta sau o gluma nesarata. Cu un astfel de “model” de succes, nici nu ma mir ca e foarte usor pentru multi oameni, de la orice nivel, sa-si ascunda nereusitele. Pur si simplu faci ca presedintele si, cat timp oamenii se amuza, nu va trebui niciodata sa-ti ceri scuze sau sa suferi consecintele greselilor tale.
Carcotasu, iti pot intelege partial frustrarea fata de clasa politica si fata de unele decizii ale PSD. E foarte adevarat ca imaginea actuala este de slabiciune in fata lui Traian Basescu, ceea ce ma deranjeaza si pe mine, dupa cum am aratat in mai multe momente. Chiar si asa, cred ca este important sa gandim si la altceva decat imagine. Traian Basescu si PDL subzista aproape exclusiv din conflict. E important sa nu cadem in aceasta plasa si sa prelungim conflictul. Ar fi exclusiv in favoarea electorala a vremelnicului actual presedinte.
Blueeye, textele precum poezia 1907 sunt clasice pentru ca e foarte posibil sa fie mereu actuale. Din punctul meu de vedere ele nu fac decat sa ne deschida ochii la ce s-a intamplat in trecut si sa ne dea speranta. Speranta pentru ca sistemul din 1907, sistemul dinainte de 1989 si, speram cu totii, sistemul lui Traian Basescu vor gasi acelasi rezultat – infrangerea in fata democratiei si infrangerea in fata vointei cetatenilor.
Leo si Augustin, am incredere ca nu membrii PSD ai acestui guvern i-au adus, in ochii vostri, faima de cel mai slab si haotic din istoria Romaniei. Si mai am incredere ca, sub un alt presedinte si premier, acestia isi vor putea duce la capat sarcinile cu mai multa eficienta si rezultate mai bune pentru toti cetatenii. Important, si nu pot sa subliniez asta destul, este ca acestia sa aiba parte de un nou presedinte, mai interesat de bunul mers al guvernarii decat de bunul mers al cifrelor sale electorale.
Karakas, poate ca odata cu reinceperea relatiilor dintre SUA si Rusia, axa strategica a domnului presedinte se va metamorfoza in Bucuresti-Londra-Washington-Moscova! Oricum, voi ati mai auzit ceva despre acea axa?
Gigi, raman consecvent cu pozitia mea anterioara. Cred ca asumarea raspunderii este o decizie gresita, fortata de PDL. Mi-am prezentat pozitia atat in interiorul partidului cat si in Parlament, inclusiv prin neparticiparea la sedinta respectiva.
Cristina, intrebarea de unde vom plati datoriile acumulate de Romania nu este retorica, cel putin in ceea ce priveste banii acordati de FMI. Nu cred ca Traian Basescu a dorit sa-si murdareasca bilantul cu aceste detalii, insa e necesar ca cineva sa aminteasca faptul ca aceste datorii vor apasa pe umerii nostri si ai copiilor nostri. Pentru acest lucru macar, m-as fi asteptat la cateva fraze de scuze pentru ei in bilantul prezidential. Cred ca si tu la fel.
PS Am avut partial dreptate in ceea ce priveste iesirea mediatica a lui Basescu. V-am anuntat ca dupa Parlament si TVR1, va merge la RRA. A mers chiar de doua ori. Astept, in continuare, participarea la un talk show la televiziunea prezidentiala. Oricum, cred ca ne-am obisnuit, deja, cu aceste interventii mediatice, in snop, ale lui Traian Basescu.

Din cutia neagră
Emil-fochist autorizat pe locomotiva cu abur (randament 8% ) a economiei naţionale, bagă cărbuni din tender, observând că mai sunt câteva roabe, amintindu-şi ce bine era odată cu puşca şi cureaua lată. Traian- mecanic pentru o singură cursă, neatorizat, afumat cum îi stă bine funcţiei, e cu mâna dreaptă pe regulator (de abur) şi o fredonează, conform fişei de atribuţiuni, privind pe ferestruica marchizei natura perversă care începe marele striptis autumnal.
-Şefu uite-o pe Elena ! Paşte vaca pe marginea terasamentului. Traian îi face cu arătătorul semnul papal şi observă cu voce tare că are o singură ţâţă, trăgând concluzia cât de priceput este Emil în confuziune bovină. Chestea cu cherbunii i-a îndreptat vederea strâmbă, drept pentru care actioneză robinetul macanicului, frânează şi opreşte în Staţia Cotroceni.
-Emile ! ne dăm bolnavi, chemăm echipa de rezervă din Dăbuleni ş-o să râdem cu… tenderul. Bagă printre cherbuni şi nişte obuze de la Mircea, aşa, să aibă… noroc în viaţă !!!
Nu e important ce se întâmplă, ci ce se spune despre ce se întâmplă”. Subliniere valabilă şi pentru jurnaliştii care comentează ceea ce se comentează, nu ceea ce se întâmplă. Excelentă subliniere, Domnule Năstase! Am să ţin cont de ea. De aceea v-aş ruga să-mi spuneţi ce se întâmplă, de fapt, în PSD: Simirad, Cozmâncă, Vanghelie care este…
Domnule Nastase,
nu poporul in speranta lui de a trai mai bine poarta vina pentru existenta ”politica” a unui Traian Basescu si nici a lui Vanghelie, in comentariul meu faceam referire la clasa politica, in totalitatea ei, care a permis ca acest tip de individ sa ajunga intr-o pozitie de unde sa poata insela un popor cu atat mai vulnerabil cu cat acesta este mai sarac si mai plin de speranta.
Multumesc pentru raspuns, dle Nastase. Mai departe, chiar trebuie sa ma chinui pentru ca sa fiu de acord cu dvs 100%. Ar trebui sa accept ideea ca “asocierea” cu inamicul (public?) numarul unu este un semn de normalitate? (Vedeti ca n-o iau de la plebiscit?) Faptul ca ministrii PSD intra dimineata in cabinete cu ideile PSD si, dupa sedinta de miercuri, ies cu ideile PDL, este tot un semn de normalitate? Ma asteptam sa-mi reamintiti ca participarea la guvernare, pe coate si genunchi, este pentru binele tarisoarei, pentru evitarea unei crize politice care … Pai criza politica s-a instalat de la 1 ianuarie 2009! Ba, daca ma gandesc la negocierile de prin toalete, a inceput imediat dupa “alegeri”. Atunci, multi dintre simpatizantii PSD-ului au trait memorabilele cuvinte ale lui Radulescu Nercea (Titanic vals): “bagi in urna pe cine vrei si iese cine trebuie”! Ma rog, poate a iesit cine a fost bagat dar, ca “ideologie”, a iesit deja remaniat! A intrat in picioare si a iesit in patru labe!
Poate gresesc, poate sunt subiectiv si n-am “suplete politica”. Dar ultimele nazbatii pesediste ma uimesc: de obicei, atunci cand marea este extrem de agitata, de pe corabie incep sa sara sobolanii in apa. Acum asistam la o premiera: dupa ce au sarit sobolanii de Iasi, a sarit si nostromul, eminenta cenusie a organizarii! Si, ca a sarit, nu-i mare lucru! Mare lucru este ca suntem (domnia sa si cu mine) intr-un cuget si-o simtire!
Astept de luni de zile un raspuns de la dvs: pentru ce PSD-ul, artizanul sprijinirii microintrepriderilor a acceptat sa fie partas la “opera” de distrugere a acestora, la aplicarea impozitului minim (forfetar) intr-un an de criza economica, atunci cand majoritatea functionau in regim de avarie, la limita suparvietuirii? De ce a acceptat ca mii de salariati sa se transforme in asistati? Tot de dragul tarisoarei? Chiar nu vedeti ca PSD-ul face figuratie la guvernare?
Postulat
Puterea cochetează cu cel ce-are oţelul,
Dar gloria o are doar ăl cu multă minte,
Ce-n bălegarul vieţii cultivă crizanteme
Pentru cei mulţi, supuşi la grele anateme,
Găsind dreptatea în simetrice morminte.
Acesta-i rostul vieţii, acesta este ţelul.
@ Revizorul tehnic care scrie “Din cutia neagră”
O capodoperă ! Pe bune !
D-le Nastase,
Nu i-ati dat si dvs. un ban lu’ Mihnea Georgescu? Pai se poate? Omu’ va slugarit atata amar de vreme si dvs. nimic? Va facea epopei grandioase si dvs. nu l-ati omenit deloc??? Nu pot sa cred! Cred ca stiati ca astepta ceva…nu?
Acum Mihnea Georgescu este dezamagit de dvs. I-ati saracit apetitul politic. L-ati golit de orice tendinta politica. Doar arta a mai ramas de el.
Cititi aici ce scrie M.G.:
http://mgeorgescu.wordpress.com/2009/09/20/inapoi/
Varsati ceva in contul lui… sa-i treziti apetitul…
Domnule Alecu,
Scrisoarea domnului Cosmanca nu ti s-a parut copie a unui discurs din trecut al domnului Iliescu?
Scrisoarea lui Cosmanca ori il confirma pe Oprescu in functia de candidat virtual , ori hai sa-i dam o sansa , un credit in alb domnului Cosmanca care la o adica poate sa fie si dansul frustrat de prea multe
alunecari ale PSDeului.
Nu pot spune cu certitudine ca dl. Iliescu i-a dictat, dar sunt sigur ca
Iliescu ,daca vrei “descalecatorul” sau pentru Filipas ca dansul e ideolog,
fondatorul de baza al PSDeului , cel care se revede clar acum intr-un partid de dreapta , cum spunea dansul ..al baronilor si nu intr-unul de stanga cum si-a dorit cu abnegatie revolutionara, are cunostinta de aceasta miscare politica semnata Cosmanca.
Problema pentru viitor poate fi benefica doar din punct de vedere al unei stangi reale, dar tot asa de benefica va fi si pentru Basescu. In mod sigur baronii vor emigra inspre PD-L si PNL.
Independentul,medic,chirirg, director, primar , nu il va incurca pe Basescu de fel.In mod sigur insa ii va incurca pe Geoana si pe Antonescu.
Cu Cosmanca sau nu fara un partid si fara aliante si sustinere de partid ,si aici ma refer la teritoriu, , primarul va ramane tot primar , deci practic va ramane tot un a les, si ne va taia din nou lumina pentru inca un cincinal!.
@Toti: buna dimineata ! : http://marcus64.wordpress.com/2009/09/21/chiombu-imparat-si-oglinda-fermecata/
sa fiti iubiti
marcus
@nastase
Un lucru este cert: cu asa o datorie, indiferent de coloratura guvernului, deciziile vor fi luate la Bruxelles. Guvernantii nostri vor pune in practica ceea ce li se impune. Este pacat ca acesta este pretul pe care trebuie sa-l platim (in 3,5 generatii dupa “estimari”) pentru a ne asigura ca in sfarsit, nimeni nu va mai fura din banul public…foarte trist!
Ce parere aveti domnule Nastase? Mai credeti in independenta deciziilor guvernantilor romani? Dar daca nu mai suntem in stare sa “platim pretul”…?
Chiar si la “Raspunsuri”, domnul Nastase plaseaza un mic preambul anti-Basescu.
Pozitia d.lui Nastase imi aminteste de un alt om politic: de… mine insumi.Desigur, pastrand proportiile.
Eram convins ca toate relele tarii provin de la Iliescu. Credeam sincer ca era suficienta inlaturarea lui Iliescu si apoi ar fi coborat fericirea peste Romania.
A dat Dumnezeu si Iliescu a pierdut alegerile si au venit “ai mei” la putere. S-a dovedit ca erau tot atat de snapani,mai retrograzi, dar mult mai incapabili profesional.
Asa m-am lecuit de politica.
Domnul Nastase este insa in centrul evenimentelor. De cei de la putere, depinde insasi viata sa. Asta a ales.Trebuie sa-l intelegem, dar nu trebuie sa-l urmam.
Urmaresc cu uimire cum unii pot fi fericiti pentru realizarile personale ale unui om politic. Prin ce oare se deosebeste admiratia pentru domnul Nastase de dragostea unora pentru Gina Pistol?
Imi veti spune ca domnul Nastase lucreaza pentru binele poporului. Desigur asta spune. Dar ce face? Ca parlamentar, nimic. Ca membru marcant al PSD, nimic.
Desigur, mai lupta impotriva lui Basescu. Dar, pentru Dumnezeu, care potentat nu lupta contra lui Basescu acum?
@Harabula
…au venit “ai mei” la putere. S-a dovedit ca erau tot atat de snapani,mai retrograzi, dar mult mai incapabili profesional.
WOW!!! Am trait sa o citesc si pe asta! Manuela, esti sigura ca nu e vorba de o clona a lui Harabula?
P.S. De ce o urasti pe Gina Pistol? Te uiti la “Acasa”?
Cand esti confuz , josnic, mic,sau pur si simplu fara tigle pe acoperis ,probabil ajungi ca Harabula sau ca Patrusca,sau George de doua parale,adica trambitasi platiti din Anvers sau ca restul acelora care s-au intors din Congo acum cinci ani, si cer acum sa fie reprimiti inapoi in regim de urgenta.
@AN, termenul “axa” a fost complet scos din lexiconul administratiei Obama, pe buna dreptate. SUA ar fi riscat sa fie plasata, impreuna cu Anglia si alte tari, prin analogie, pe “Axis Of Financial Evil”.
Pentru cei interesati, un articol extrem de interesant despre cum e vazuta Rusia acum si in viitor de insusi Presedintele Medvedev:
http://eng.kremlin.ru/text/speeches/2009/09/10/1534_type104017_221527.shtml
Sigur ca sunt multe lucruri care necesita clarificare din partea Rusiei, cum ar fi zonele unde isi mentin trupe si conflicte mai mult sau mai putin inghetate, dar cred ca treptat se vor face compromisuri. Este posibil ca Rusia sa devina un partener real pentru zona eur-america.
Eva Iova: Īn fata a peste 300 de diplomati romani, Traian Basescu a avut curajul saptamana trecuta sa recunoasca: „Prea multi ani, diplomatia romaneasca, statul roman, nu au facut eforturile necesare pentru a-i ajuta pe romanii de langa noi sa-si mentina limba, cultura, sa īnvete īn limba materna…” Cunoscut dupa stilul lui direct, deschis, dar si dupa grija pe care o poarta fata de „romanii de aproape”, presedintele actual al Romaniei este unul dintre putinii politicieni romani care nu rateaza nici o ocazie sa aminteasca despre importanta ajutorarii comunitatilor romanesti din jurul granitelor Romaniei.
http://www.rgnpress.ro/Analize/Interviuri/Desteptarea-Romaniei.html#Scene_1
“artizanul sprijinirii microintrepriderilor a acceptat sa fie partas la “opera” de distrugere a acestora”
Iar în sens Adam Smith, microîntreprinderile sunt cea mai puternică dovadă a democraţiei, mai importante chiar decât “presa liberă”.
Asa va aparea ALIANTA DEMOCRATICA DE STANGA!
Alin Teodorescu, repudiat si el din PSD, spunea la Robert Turcescu -Realitatea Tv , ca in in zilele urmatoare Cozmanca va crea o retea de sprijinitori in toata tara, daca n-o fi si creat-o, pentru candidatura lui Oprescu.
Ce va face Cazmanca cu aceasta structura organizatorica creata, …si de va castiga, si de va pierde Oprescu alegerile?
Bineinteles, va crea acel partid de stanga, caruia nu-i va spune Partidul Comunist Roman… ci Alianta Democratica de Stanga. Ca da mai bine asa!
Oprescu nu s-a delimitat de declaratiile de ieri ale lui Cozmanca si se pare ca nu are de ales, daca vrea sa aiba un suport organizatoric care sa-i asigure victoria in alegeri.
Bazinul electoral tinta al lui Cozmanca este enormul procent de absenteisti de la ultimele alegeri, din care, conform unor estimari, cca 30% vad iesirea din criza prin nationalizare, la care se adauga electoratul PSD de orientare iliesciana si nostalgicii de stanga care in 2004 au votat cu Vadim Tudor in turul I si cu Base in turul II.
Dupa alegeri, in PSD vor mai ramane, probabil, adeptii social-democrati ai lui Geoana si Nastase.
Asa vad eu efectele miscarii politice Cozmanca-Oprescu!
NUMELE MEU ESTE ADELINA AVRAMESCU, AM 23 DE ANI SI SUNT DIN LUGOJ. VA ROG DIN TOT SUFLETUL SA-MI PUBLICATI MESAJUL. AM NEVOIE DE AJUTOR. BLOGUL MEU ESTE http://adelinaavramescu.wordpress.com ACOLO AM POSTAT ADRESELE ZIARELOR CARE AU PUBLICAT ARTICOLE DESPRE MINE. VA MULTUMESC.
Pana in 2001 eram ca oricare adolescenta: fericita, vioaie, activa, plina de sperante. Cel mai mare vis al meu era sa termin liceul si sa urmez cursurile Facultatii de Educatie Fizica. Acum la 23 de ani, totul s-a naruit. Nici nu mai indraznesc sa sper. Soarta a fost dura cu mine, lasandu-mi viitorul in mainile celor cu suflet mare, la indurarea lor. In urma cu opt ani, am fost diagnosticata cu o boala mai ciudata, lupus eritematos sistemic. Ce parea la inceput doar rutina medicala s-a dovedit a fi mai tarziu un calvar. Am fost internata in multe spitale din judetul Timis. Din 2002, a inceput lupta cu destinul. Atunci am fost cu mama la un medic specialist de la Spitalul Colentina din Bucuresti. Din nefericire a trebuit ca tocmai eu sa fiu subiectul unei erori medicale. Specialistul mi-a dat un tratament mult prea puternic pentru varsta si greutatea mea. Aveam 17 si 45 de kg. Iar tratamentul care consta in injectii, perfuzii si altele, continea doze mult prea mari de medicamente. Nici macar nu mi-au spus ca unul dintre medicamente era din categoria citostaticelor. Niciodata, pe tot parcursul terapiei, nu mi s-a spus ca voi pierde calciu si ca oasele vor fi afectate. Prin urmare, nu mi s-a prescris niciun supliment mineral sau vitamine. Tratamentul a fost atat de puternic, ca dupa trei luni am ajuns sa nu mai pot merge. Dupa o multime de alte analize, am aflat ca am osteoporoza cortizonica severa si rei fracturi la coloana. Mi-e aproape imposibil sa descriu in cuvinte suferinta ingrozitoare prin care am trecut. Cateva luni bune am fost nevoita sa stau in pat, fara sa ma pot misca. Toate visele mele s-au spulberat din cauza acelui tratament gresit. Ce vina aveam eu? Dintotdeauna am fost pasionata de sport si ma vedeam urmandu-mi acest vis. Eram o persoana foarte vioaie, practicam atletism, inot, mergeam in fiecare zi cu bicicleta, iar acum sunt nevoita sa-mi petrec timpul intr-un scaun cu rotile. In schimb am primit o palma de la viata, din cauza unei erori medicale. Cine imi da inapoi toti anii de chin? Cine imi poate umple golul din inima si alina durerea? Port corset medicinal de ani de zile, fie iarna, fie vara. Pot sa merg uneori, dar obosesc foarte repede din cauza celor cinci fracturi la coloana, pe care le am astazi. E cumplit. Si mai dureros e faptul ca stiu ca am o sansa sa-mi recapat sanatatea pierduta in urma cu multi ani. Pot fi operata la coloana vertebrala, la o clinica din Viena. Numai ca sunt mult prea mari costurile operatiei. As avea nevoie de vreo 30.000 de euro, suma pe care mi-e imposibil s-o obtin numai cu ajutorul familiei. Sunt disperata, pentru ca sunt tanara si pot fi inca de folos lumii. Nu vreau sa-mi traiesc viata inutil. Daca fiecare dintre voi, cei care cititi aceste randuri, ati contribui cu cate putin la vindecarea mea, va promit sa nu regretati investitia. Nu mai vreau sa plang de durere si nici sa depind de ajutorul celorlalti. Numai voi ma puteti pune pe picioare.
Am deschise doua conturi pe numele mamei mele, Avramescu Felicia.
Banca BRD-GSG, Sucursala Lugoj.
Cont in lei – RO80BRDE360SV66440233600
Cont in euro – RO72BRDE360SV59226503600
Domnule Nastase dumneavoastra aveti o functie in PSD, de aceea va rugam sa faceti tot ce este posibil sa pastrati unit acest partid pentru ca numai asa putem castiga alegerile prezidentiale, putem scapa odata pentru totdeauna de acest marinar, putem scapa de circ, putem deveni un popor respectat.Va rugam sa ne ajutati.Admiratorii dumneavoastra.
@ Leo
Iata-ne si un fel de “fratii Petre-ush” ai acestui blog. Ti-as propune sa multumim amindoi de-o data, in cor, pentru raspuns. Hai! Unu, doi, tr… Ce faci? Ma lasi singur?
“Este posibil ca Rusia sa devina un partener real pentru zona eur-america.”
A fost de la 1774 (pacea de la Kuciuc Kainargi a instituit principiul “Rule Britannia!” şi a permis Americii să obţină independenţa), şi încă este. Dar pentru noi este important ca Rusia să devină un partener real pentru România. Instruirea primită de Vasia ne confirmă că Rusia nu este pregătită să devină un partener real pentru România. Dar este necesar un U-turn, Vasia, explică-le şefilor tăi, ca să meargă vestea la Moskova! Numai aşa va fi bine şi pentru România, şi pentru Rusia. Oricât de multe escamotări au făcut istoricii şi ideologii ruşi, extrem de inteligenţi, ei nu pot explica un hiatus de legitimitate între secolul IV AD şi secolul VIII AD. Ei ştiu aceasta, ceea ce demonstrează că sunt realmente foarte inteligenţi. Dar poate că soluţia este legată de felul cum joacă Israelul. Generalul Moshe Dayan avea în planurile lui strategice deschiderea unui coridor de litoral maritim, până la Marea Neagră. Poate că viitorul omenirii se joacă pentru obţinerea controlului pe istmul baltico-pontic. Vă amintiţi episodul recent cu cargoul Arctic Sea ? Care pleca din Marea Baltică, era răpit de piraţi în Canalul Mânecii, iar pentru salvarea lui pleca în ajutor flota rusească de la Marea Neagră ! După care premierul Israelului călătorea misterios la Moscova. Cel mai mult trebuie să ne temem de o conivenţă între Rusia şi America. De care se teme şi Israelul.
@ AN
“odata cu reinceperea relatiilor dintre SUA si Rusia, axa strategica a domnului presedinte se va metamorfoza in Bucuresti-Londra-Washington-Moscova! Oricum, voi ati mai auzit ceva despre acea axa?”
Si unde trebuia sa auzim mai precis?
Cum vedeti dvs. evolutia raporturilor dintre SUA si Rusia prin prisma declaratiilor lui Obama de renuntarea la scutul antiracheta?
AN
“Discursul presedintelui a functionat dupa principiul ‘nu e important ce se intampla, e important exclusiv ce se spune despre ce se intampla’ “.
Ma bucur ca, dupa doua campanii electorale, intelegeti si dvs. ca singurul lucru care conteaza este perceptia publicului despre ceea ce se intampla. Spre exemplu, la Antene zi de zi Mugur Ciuvica face pe de o parte o campanie antibasescu si, pe de alta parte, diabolizeaza Guvernul Nastase. Cu cateva zile in urma l-am auzit pe marele analist spunand despre Basescu ” poate cea mai mare realizare a lui TB este ACEEA CA A CASTIGAT ALEGERILE”. Analistul lu’ peste facea o afirmatie cu caracter de dogma cum ca o Romanie condusa de Nastase ar fi fost cel mai mare rau posibil. Un PSD atotputernic ar fi dus tara de rapa etc. Vad ca nici un binevoitor nu a comentat pe blog si nici PSD-ul nu a lucrat pentru schimbarea perceptiei boborului despre Guvernarea Nastase si semnificatia “revolutiei portocalii” din 2004. Cam slaba echipa de campanie aveti.
“Dar, pentru Dumnezeu, care potentat nu lupta contra lui Basescu acum?”
Extrem de rare situatiile in care sunt sunt de acord cu Harabula (cum ar fi cea de fata). Nu e greu de constatat ca un numar mare de oportunisti din “tabara basescu” s-a retras cu arme si bagaje spre varianta de rezerva (Antonescu, dupa dictonul “optim ar fi sa castige basescu, daca nu se poate, antonescu! Orice in afara de candidatul psd”). Sa presupunem ca, incepand din decembrie, basescul nu mai este presedinte. Bon, asta inseamna ca vom scapa de “camarila” sa. Hai sa zicem ca udrea, videanu si altii pica, dar ies in fata din esalonul doi dragastolo, macovei, mungiu, ungureanu, blaga, scapi de dracu si dai de ma-sa. In plus, patapievici este etern.
Puteti sa ne explicati in ce mod vor fi sustinute si interesele romanilor in eventualitatea in care pica basescu? Tinand cont de faptul ca pdl este partidul cu cel mai mare numar de mandate. Iar presedintele nu poate schimba majoritatea parlamentara rezultata in urma negocierilor. Se reprofileaza vantu si patriciu pe opere caritabile?
Ups!
Francmasoneria română şi-a retras sprijinul acordat Guvernului şi Preşedinţiei
Francmasoneria română îşi retrage sprijinul acordat actualei puteri. Membrii Marii Loji Naţionale a României susţin că de acum înainte vor promova doar valorile, interesele naţionale şi libertăţile românilor.
http://www.money.ro/intern-1/francmasoneria-romana-si-a-retras-sprijinul-acordat-guvernului-si-presedintiei.html
Chiar ca o sa plangem zi si noapte pe supararea vacarului pe sat.
Traian Băsescu nu-si anunta candidatura, dar vrea parlament unicameral in urmatorul mandat
http://www.ziua.ro/news.php?data=2009-09-21&id=39119
Individul nu face decat sa vina in asteptarea dorintelor romanilor pentru care Parlamentul ramane institutia cea mai blamata si totodata tocatoare de fonduri
blogideologic, cateva piese din puzzle:
http://www.ziua.ro/news.php?data=2009-09-21&id=39120
Obama ii avertizează pe americani că şomajul se va agrava in SUA in următoarele luni
Zbigniew Brzezinski recomanda doborarea avioanelor israeliene care ataca Iranul
http://www.ziua.ro/news.php?data=2009-09-21&id=39145
http://www.ziua.ro/news.php?data=2009-09-21&id=39122
Obama respinge ideea că “paranoia” Rusiei a dictat renunţarea la scutul antiracheta
Aderarea Georgiei şi Ucrainei la NATO este o decizie suverană a acestor ţări, spune Medvedev
http://www.ziua.ro/news.php?data=2009-09-21&id=39133
Comandantul forţelor internaţionale din Afganistan: Coaliţia riscă să sufere un eşec
http://www.ziua.ro/news.php?data=2009-09-21&id=39141
Geoana despre scutul antiracheta: Nu sunt unul dintre alarmisti, dar masurile ne vor afecta pe toti
http://www.ziua.ro/news.php?data=2009-09-21&id=39142
Seful Gazprom vine la Bucuresti pentru o intalnire cu ministrul Economiei
http://www.ziua.ro/news.php?data=2009-09-21&id=39144
http://www.ziua.ro/news.php?data=2009-09-21&id=39164 (Irakul s-ar putea alatura gazoductului Nabucco)
Pogea il contrazice pe Basescu: Romania are resurse sa plateasca pensiile si salariile si fara banii de la FMI
http://www.ziua.ro/news.php?data=2009-09-21&id=39178
Augustine taică, te-aş lăsa singur, nu te-aş lăsa singur…
Dar puteam să jur că „Augustin” e nu un nick, ci chiar un nume propriu, al unui fost jucător de şah legitimat, jucător cu cuvintele nu doar în proză (
) şi, mai ales, un cârcotaş din aceeaşi specie ca ăsta leo, specie din aia care niciodată n-o să placă şefilor, că pot fi multe, yesman-i niciodată, având prostul obicei de a le pune altora mai mari în vedere că-s, ca orice muritori, supuşi greşelii. Ar fi chiar sadic să te cheme Ovidiu, că-s efectiv alergic la numele ăsta: toată viaţa mea am cunoscut numai indivizi cu acest nume faţă de care am simţit un soi de „antipatie la prima vedere” (inclusiv ăla de, de la o vreme, mai apare p-acilea doar incognito)…
O dată, că eram curios să auz mai întâi ce ai tălică de zis la aşa halucinant răspuns din partea dumnealui ANeului. Nu de alta, dar ori are chef ANeul de caterincă, ori suntem singurii patru ochi în care guvernul chiloţard se mai vede drept unul catastrofal, dizidenţi într-o ţară întreagă convinsă că ne-a pus Dumnezeu mâna în cap cu aşa conducători mesianici precum stolobocul căzut în cap şi marinerul turmentat, ori dumnealui ANeul mai ştie şi alţi miniştri pesedei în afară de Abramburica, despre care se chiar poate spune că joacă rol de ministru, spre deosebire de clanul bănăţan drag Sibillei ca sarea-n ochi ori alţi miniştri care „este” doar cu numele miniştri, nicidecum cu fapta şi care, perfect descrişi de Alm, pleacă dimineaţa la Palatul Victoriei cu ideile lor şi se-nturnează acasă cu ale altora mai… oranjazi.
A doua, că mă aflez siderat între propriile mele convingeri şi dubii cu privire la sursele de bruiaj şi aflătorii în soldă de pe acest blog şi păreri diverse pe care le apreciez extrem de mult, bazate fiind pe capacităţi analitice şi surse de informare pe care, sincer, le invidiez. Sunt extrem de puţini emitenţii de idei şi gânduri din această grădiniţă despre care intuiţia-mi de-a dreptul feminină îmi spune(a) că sunt veritabile trestii gânditoare, aflate p-acilea, ca şi ăsta baci, în exercitarea vocaţiei de „editori de gânduri” şi a speranţei de „vox populi”. Despre Sibilla doar o ştiu acum la modul „văzut cu ochii mei”, despre Velisar, Augustin, Eugeno, Alm, dom Titus, Bibliotecarul, Maxi, Draghi, poate şi alţii, nu mulţi, aveam ca argument doar o convingere intimă, provenind de undeva de la graniţa dintre conştient şi subconştient. Majoritari sunt însă cei care, cum o spuneam cândva, fac parte din „colective de redacţie”, pro ori contra ANeului, aparenţi, pseudo ori veritabili. Şi, arar, câte-un fulgurant rătăcit. Spre ruşinea mea, habar n-am cine-o fi Şimonca ăsta. Probabil că nici el nu ştie cine-o fi leo…
Mă rog, ce mă seacă, am mai spus-o, este că, în vreme ce ticăloşii fac front comun în demersurile lor ticăloase, oamenii de la care ai aşteptări de a pune umărul spre a ne fi, măcar, un pic mai bine, se întrec în a afla ce-i desparte, nicidecum ce-i apropie…
Dar despre ce vorbeam? De parcă mai contează…
Ah, da: mai deunăzi, eram cei trei muşchemoi, dimpreună cu dom Titus; azi zici că ne-am petreuşit ca fraţi; ca mâine, om cânta şi noi pe păduri „Singuuur, atât de singuuuuur….”…
Auzi, da’ să te-ntreb alta: oare ANeul chiar o crede că pesedeii au catindat la prezidenţiale?
As vrea sa ii dai un raspun si la blogaru Alexandru Popescu. Ca si el are niste intrebari care macar daca nu sunt interesante apoi nici chiar ca nu sunt.
A inceput scoala .S-a sunat de intrare pe ultima suta de metri pt alegeri.Abia asteptam sa adunati Dle prim ministru pe toti in jurul dv ca sa castigati presedintia.Cu totii vom vota candidatul dv.
@
Alex
ATENTIE LA VOITA CONFUZIE ISCATA DE O FALSA LOJA MASONICA!
Citez din postarea ta legata de masonerie: “Francmasoneria română şi-a retras sprijinul acordat Guvernului şi Preşedinţiei.”
Am auzit si eu aceasta stire deturnanta.
In fapt, anuntul a fost facut de o factiune – Marea Loja Nationala A Romaniei (subliniez, ca fiind esential: A Romaniei) condusa de un impostor (Viorel Danacu).
Ace(a)sta a CALCHIAT denumirea Marii Loje Nationale din Romania (subliniez, DIN Romania), infiintand o FALSA Loja, cu numele Marea Loja Nationala A Romaniei (observa diferenta minimala!).
Motivul: prescurtata, denumirea ar fi fost tot MLNR si ar fi creat confuzie in transmiterea mesajelor (este, banuiesc, inutil sa-ti detaliez discretia modului de actiune in zona masonica si, pe cale de consecinta, lipsa reactiilor aspre, publice, imediate; din acest motiv, in urma unor false stiri, a caror aparenta autenticitate venea din translatarea autoritatii prin falsa inducere a ideii ca emanau de la reala Loja, se puteau produce efecte imediate greu remediabile ulterior, cand se afla adevarul).
MLNR (Marea Loja Nationala DIN Romania- cea corecta) pentru a evita confuzia, cand se refera la acea factiune a lui Viorel Danacu, foloseste prescurtarea MLNAR (pentru a sublinia diferenta de denumiri, respectiv A Romaniei).
Acea stire este FALSA sub raportul atitudinii masoneriei romane (respectiv a marii Loje Nationale DIN Romania- MLNR).
Iata Comunicatul Marii Loje Nationale DIN Romania (dat astazi 21 septembrie 2009) prin care anunta, in discretul stil caracteristic, ca anuntul respectiv NU reprezinta vointa masoneriei romane.
Il reproduc:
21 septembrie 2009
Masoneria nu instigă la subminarea puterii în stat
Bucureşti, România.
Francmasoneria din România, înţelegând prin aceasta spiritul său pur, indiferent de Obedienţele în care se practică, a trecut prin evenimente ce nu îi aduc cinste şi nici nu îi vor aduce vreodată. Declaraţia din data de 12 septembrie, prin care se anunţa că Francmasoneria retrage sprijinul instituţiilor fundamentale ale statului, implicit Guvernului şi Administraţiei Prezidenţiale.
Ca urmare a acestor declaraţii, Marea Lojă Naţională din România (Comunicat – Marea Lojă Naţională din România – 15 septembrie 2009), Marea Lojă Naţională Unită din România (Comunicat – Supremul Consiliu pentru România şi Marea Lojă Naţională Unită din România – 20 septembrie) şi Marea Lojă Feminină a României (Comunicat – Marea Lojă Feminină a României – 20 septembrie) au emis comunicate prin care numesc, sub o formă diplomatică, IMPOSTURA (s.A.) poziţia adoptată, în data de 12 septembrie, de MLNAR.
Agenţia de Presă Masonică din România consideră că poziţia adoptată de Marile Loji reprezintă adevăratul spirit francmasonic. Conform Constituţiei României:
În România, respectarea Constituţiei, a supremaţiei sale şi a legilor este obligatorie (Art. I, 5)
Sunt interzise de lege defăimarea ţării şi a naţiunii, îndemnul la război de agresiune, incitarea la discriminare, la separatism teritorial sau la violenţă publică, precum şi manifestările obscene, contrare bunelor moravuri (Art. XXX, 7)
Fidelitatea faţă de ţară este sacră (Art. LIV, 1)
Toate cele susţinute de persoana în cauză (Viorel Danacu- n.A.) incită la subminarea puterii în stat, fiind încălcată Constituţia Republicii şi Principiile Francmasoneriei Universale. Agenţia de Presă Masonică din România consideră că lipsa poziţiilor oficiale ale unor Obedienţe din România, cum ar fi Marea Lojă Regulară din România şi Marele Orient al României, pot fi clasate de profani şi de iniţiaţi ca fiind acte de partizanat sau de nepăsare, cu privire la viaţa şi acţiunile ce au loc în sânul Comunităţii Masonice din România.
Marea Loja Nationala din Romania
Domnule Năstase,
În niciuna din postările mele n-o să găsiţi vorbire despre “clasa politică” şi mă surprinde neplăcut faptul că o pomeniţi. Dincolo de orice considerente consider că o asemenea clasă nu există, cel puţin în România, poate dv. v-aţi încadra în ceea ce ar fi definitoriu pentru o asemenea categorie şi încă puţini politicieni, dar foarte puţini.
De asemeni mă surpinde foarte neplăcut faptul că n-aţi înţeles că imaginea înseamnă foarte mult pentru un politician care se expune spre a fi votat, iar pentru un partid este absolut vitală, mai ales în condiţiile în care astăzi nu putem vorbi de ideologie, care e cam câh pentru români.
Traian Băsescu a prins foarte bine această şmecherie. E aşa de greu ca un om cu inteligenţa dv. s-o priceapă?
El câştigă când bea cu prostimea, când dansează pe mese, când înjură ce-njură şi marea majoritate a românilor, chit că nici nu-i pasă de asta. Fraierii îl simt de-al lor, asemeni lor şi-l votează. PSD-ul, n-a-nţeles că nu poate contracara asta decât prin a se dovedi de-al nostru prin ceea ce ne arată în primul rând, prin manifestarea mai accentuată a faptului că este reprezentantul INTERESELOR celor mulţi, celor mai mulţi. Noi îl putem miştocări oricât pe Băsescu, el tace şi face şi câştigă voturi. PSD nu face nimic şi pierde. E tragic că dl. Cozmâncă are dreptate, dar are. Asta este într-adevăr foarte frustrant pentru mine. Ştiu că nu veţi putea să spuneţi ceea ce credeţi despre gestul său, iar asta-i la fel de frunstrant. Ştiu că mă veţi contrazice şi pe mine, că aşa trebuie, să mă învăţaţi ce e bine şi ce e rău, din punctul de vedere a lui Mircea Geoană. Iar eu aş vrea să-mi spuneţi ce gândiţi. De asta mi-e lehamite, nu de clasa politică ci de ceea ce fac unii oameni politici şi nu mă refer decât la cei din PSD.
Cea mai mare frustrare vine însă din aceea că oameni care merită a se numi aşa nu pot să spună ceea ce gândesc decât autosuspendându-se şi apoi fiind excluşi din PSD. Există acolo, în cadrul conducerii partidului, ceea ce exista în ţară pe vremea lui Ceauşescu, ceea ce numeam noi, eufemistic, “la belle epoque”, rupt total de realităţile din ţară.
Ajunge.
@
Blogideologic
NU “RULE BRITANNIA”- DAR “CONTRACTUL SOCIAL” (ROUSSEAU)!
Amesteci lucrurile in mod inacceptabil.
1. NU (citez din postarea ta) “principiul Rule America” (?!? ce defineste acest principiu? n.A.) a “permis”(?!?n.A.) Americii sa-si “obtina independenta”(?!? asta e chiar culmea! n.A.)!
Foarte pe scurt:
America (inteleg care referi, de fapt, la Statele Unite- dar voi folosi, pentru economia expunerii, formularea propusa de tine) NU si-a OBTINUT independenta- pur si simplu si-a proclamat-o!
Declaratia de Indepedenta, la care, probabil, te referi, este inspirata din principiile lui Jean Jacques Rousseau, din Contractul social (de fapt, Statele Unite reprezinta efectiv materializarea ideilor sale, care au starnit atata scandal- si continua sa starneasca, in anumite medii).
Citez finalul Declaratiei de Independenta: “(…)noi reprezentatii Statelor Unite ale Americii adunati la Congresul General, invocand pe Judecatorul Suprem al omenirii pentru corectitudinea intentiilor noastre, in numele si cu autoritatea oamenilor de buna credinta din aceste colonii dam publicitatii si declaram solemn ca aceste colonii unite sunt si de drept ar trebui sa fie State Libere si Independente; ca sunt absolvite de supunere fata de coroana britanica; si ca legatura politica dintre ele si Marea Britanie este si ar trebui sa fie in totalitate dizolvata; si ca in calitate de state libere si independente sa declare razboi, sa incheie pace sa contacteze aliante sa stabileasca comertul si sa faca toate celelalte acte si lucruri pe care orice stat independent are dreptul sa le faca.
Si pentru a sprijini aceasta declaratie, cu o credinta neclintita in protectia Puterii Divine, promitem sa ne aparam viata, averea si onoarea cea sfanta. ”
2. Afirmi (citez): “Cel mai mult trebuie să ne temem de o conivenţă între Rusia şi America.”
Cred ca toata lumea, in afara de tine, stie ca o astfel de “coniventa” exista.
A te teme de un lucru existent, stabilit, care functioneaza (explicit sau implicit) e o aberatie- intelept este sa actionezi in functie de realitatea data- fie ca iti place, fie ca nu iti place acea realitate- si pe care nu ai puterea sa o schimbi.
Ceea ce are de facut Romania este sa aleaga o mare politica externa, ca sa-l parafrazez pe Titulescu. Nicidecum sa se teama!
Daca ar fi fost sa ne “temem” in sensul mentionat de tine, demult ar fi trebuit sa facem cu totii infarct, atat de clara este realitatea la care m-am referit.
3. Afirmi ca Israelul se teme de acea “coniventa”.
Afirmatia este stupefianta!
Nu, nu se teme- banuiesc si de aceasta data ca esti printre putinii care nu cunosc acest lucru.
Israelul este unul dintre cele mai pragmatice state din cate exista si nu se teme de realitati. Dimpotriva, se adapteaza lor si- lucru laudabil pentru un stat- le foloseste in favoarea sa.
In final, te informez ca ‘Rule Britannia” nu este un “principiu”, cum ai afimat (daca iti mentii opinia, repet intrebarea: ce defineste acel principiu?) dar un fel de- cum ii spun englezii- “imn national neoficial” (compus in 1745). E drept, cam jenant de nationalist, in opinia mea, dar nicidecum avand valoare de “principiu” (sau nu de natura a duce la “extragerea unui principiu” din el).
Iata-i versurile:
When Britain first at Heav’n's command
Arose from out the azure main;
This was the charter of the land,
And guardian angels sang this strain;
Rule, Britannia! Britannia, rule the waves:
Britons never shall be slaves.
The nations not so blest as thee,
Shall in their turns to tyrants fall;
While thou shalt flourish great and free,
The dread and envy of them all.
Rule, Britannia! Britannia, rule the waves:
Britons never shall be slaves.
Still more majestic shalt thou rise,
More dreadful from each foreign stroke;
As the loud blast that tears the skies,
Serves but to root thy native oak.
Rule, Britannia! Britannia, rule the waves:
Britons never shall be slaves.
Thee haughty tyrants ne’er shall tame,
All their attempts to bend thee down
Will but arouse thy generous flame;
But work their woe, and thy renown.
Rule, Britannia! Britannia, rule the waves:
Britons never shall be slaves.
To thee belongs the rural reign;
Thy cities shall with commerce shine;
All thine shall be the subject main,
And every shore it circles thine.
Rule, Britannia! Britannia, rule the waves:
Britons never shall be slaves.
The Muses, still with freedom found,
Shall to thy happy coast repair;
Blest Isle! With matchless beauty crowned,
And manly hearts to guide the fair.
Rule, Britannia! Britannia, rule the waves:
Britons never shall be slaves.
@
Alex
Citez una dintre intrebarile formulate de tine (banuiesc ca ii este adresata lui Adrian Nastase):
“Cum vedeti dvs. evolutia raporturilor dintre SUA si Rusia prin prisma declaratiilor lui Obama de renuntarea la scutul antiracheta?”
Se observa foarte usor ca asa-zisa ta nelamurire este risipita chiar de Obama, implicit.
De ce pui intrebari al caror raspuns este cunoscut chiar de la sursa?
@ Aya
. Cât despre rest, citeşte la mine pe blog.
Ce am spus eu de fapt : +blogideologic spune: septembrie 21, 2009 la 2:05 pm “Este posibil ca Rusia sa devina un partener real pentru zona eur-america.”A fost de la 1774 (pacea de la Kuciuc Kainargi a instituit principiul “Rule Britannia!” şi a permis Americii să obţină independenţa)+
Dar Aya spune: septembrie 21, 2009 la 10:51 pm @ Blogideologic [ ... ]
Amesteci lucrurile in mod inacceptabil. NU “principiul Rule America” (?!? ce defineste acest principiu? n.A.) a “permis”(?!?n.A.) Americii sa-si “obtina independenta”(?!? asta e chiar culmea! n.A.)!+
Nu am scris “principiul Rule America”
@ Aya
Iată excerptul de pe blogul meu la care făceam eu trimitere : + este vorba despre tema The Great Game, Marele Joc început de puterile europene încă din secolul XVIII, pentru stăpânirea Eurasiei. Britanicii ne-au implicat atunci şi pe noi, dar numai ca “marii perdanţi” prin pacea de la Kuciuc Kainargi din 1774. Însă britanicii, ocupaţi prea mult cu Marele Joc eurasiatic, pierd din atenţie coloniile din America de Nord. Rebelii au timp să îşi organizeze o armată, care începea Războiul American de Independenţă la anul 1775.+ Şi aş mai spune : + Pacea de la Kuciuc Kainargi din anul 1774 a dus la pierderea temporară a drepturilor noastre teritoriale garantate de Capitulaţiunea din anul 1740. Britania a sprijinit naval Rusia împotriva Imperiului Otoman, garant prin capitulaţiuni trainice al drepturilor noastre ca Romania încă de la Nicopole (La Nicopole văzut-ai câte tabere s-au strâns), bătălie în care Bulgaria dispărea ca stat, deşi ea a fost sprijinită puternic de cavalerii Occidentului (Toată floarea cea vestită a întregului Apus).+ În fine, timpul postmodern a cărui lipsă afişată, stridentă, de valori, au speculat-o cu neruşinare ideologi devianţi precum Vladimir Tismăneanu, Andrei Pleşu, Horia Roman Patapievici etc, s-a terminat.
Cu aceeaşi deferenţă,
Aya, am citit ziarele si n-am vazut acel comunicat. Si nici acea “Agentie de presa masonica” sau cum s-o fi numind. N-ai un link?
Aya, desprea aceasta agentie erste vorba:
http://agentiadepresamasonica.blogspot.com/ ?
Sau alta?
@
Alex
Cauta, te rog, pe Google: “Agentia masonica de Presa comunicat 21 septembrie 2009″ daca vrei sa ajungi la Comunicatul respectiv.
Pe de alta parte, cand incerci sa cauti ceva legat de Masonerie, incearca sa fii foarte atent la faptul ca MLNAR (Marea Loja Nationala A Romaniei- deci, falsa loja, factiunea condusa de Viorel Danacu) este foarte activa si agresiva in spatiul virtual si (este pacatul motoarelor de cautare! nu “gandesc”, in sensul identificarii nuantelelor) si, pentru a ajunge la stiri sau informatii despre MLNR (Marea Loja Nationala DIN Romania- cea care conteaza cu adevarat) trebuie sa citesti titlurile fara graba, cautand aceasta titulatura.
Iti mai reproduc, pentru a-ti fi mai usoara identificarea (Legat de Agentia lor, in general):
AGENŢIA DE PRESĂ MASONICĂ DIN ROMÂNIA
Prima Structură Informativă din România care se ocupă de preluarea, prelucrarea şi furnizarea de informaţii masonice de ultimă oră sau care au legătură cu fenomenul masonic – FONDAT 5 FEBRUARIE 2009
Ce am inteles eu si nu a inteles restul,
Ca domnul Adrian Nastase afiseaza un calm hai sai nu-l denumesc angelic . desi ingerii sunt si …si…a observat de acum toata lumea.
Ca domnul Adrian Nastase este chibzuit,inteligent.. se vede …de toata lumea
Ca si domnul Adrian Nastase este vinovat de multe, se vede sau nu se vede de toata lumea.
Ca….este………
Dar ca este dezarmant de rabdator , si ca accepta gruparea lui Vanghelie , pe propriul grumaz ,ca nu risca inca o confruntare tip Cozmanca sau fie una lejera tip Voicu sau una directa cu Basescu
pentru un mandat sigur dupa cinci ani ,va garantez ca se vede pentru cei care au ochi care pe linga calitatea obisnuita mai sunt si ochi ganditori !
Eu doar tin sa-i amintesc ca nu toate investitiile in viitor au fost si reusite!
Aya, ms.
Asa e, sunt foarte multe structuri de acest tip cu denimiri similiare (daca nu identice) iar o distinctie este imposibila.
@ blogideologic
Tu quoque, Brute, … esti Simonca?
Augustissime, dacă mă lămureşti şi pi mini cine-i Şimonca aista, şi ce-a făcut iel în utlimii cinci ani, recunosc: io-s Şimonca. So, who am I?!
@
Blogideologic
Da, am comis o greseala din graba (dar din textul meu se intelege la ce m-am referit).
Desigur, am avut in vedere formularea “principiul “rule Brutannia!”- asa cum apare in textul tau (nicidecum “rule America”).
Dar, afirmatia mea ramane valabila (cu rectificarea respectiva).
Reformulez:
NU “principiul Rule Britannia” a “permis”(?!?n.A.) Americii sa-si “obtina independenta” (?!? n.A,)!
@
Leo
Simonca este – cum spun eu- un scartza- scartza pe hartie cu logica balbaita sau, cum il numeste ELMMAR, un “Idei- olog”.
Deci, nu te califici!
@ Aya
Războaiele karnatice eurasiatice şi chestiuni de logistică euro-atlantică şi americană. Înţeleptului nu trebuie să-i spui multe.
@ Leo
Prietene, ce rau ti-am facut? Vrei sa ma pui rau cu proprietarul de drept al numelui Simonca? Omul nu mi-a facut niciun rau, si SPER ca nici eu lui.
(Desi, iti dai seama cita lume l-a intrebat: “Ce te-a pocnit, frate, sa scrii prostiile pe care le-ai scris pe blogul lui Nastase?” Acum, pune-te in locul lui, cum s-o scoate, bietul om? Cum sa le explici nebunilor ca sa vezi, ca nu eu, c-o fi si c-o plesni… Cine-l crede? Mare mirare sa nu ne pomenim cu el pe-aici: “V-am prins, neicusorilor, actele la control! IO mi-s Bibicu’!
Noroc ca, din cite stiu, nu prea e mare fan Basescu, cum nici noi!)
Ca n-ai auzit de el, n-ai auzit! Asta e! Ca nu vrei sa suni un prieten, -pe nen’tu Goagla-, asa cum ne-a invatat pe-amindoi, preshu’ inca actual, e problema ta, dar de ce arunci musculitele spre mine, zau daca pricep!
Cit despre intrarea ta in “Clubul Simonca”, ce sa zic: fii binevenit! Ia matale o foaie de hirtie (musai cu dop!) si scrie: CERERE. Subsemnatul Bohotin si cum te mai cheama, vechi de atitia ani, doresc sa fiu destupat la cap in cadru festiv. Traiasca lupta pentru pace. Onoare muncii etc etc.
Alea alea.
Ti-o aprob pe loc (ca ai origine sanatoasa!)
Sincera sa fiu, asteptam si eu un raspuns.
N-a fost sa fie!
Probabil ca nu conteaza ce am scris………….
O seara buna!
care va-să-zicălea, n-a fost să fie:sunt necalificat la a fi celebrisim ideiolog calificat; şi mai pun şi pun oamenii rău cu celebrisimi doar pentru că nu fusăi în stare să fiu căutătoriu calificat pe Sf.Guglă, ocupat fiind cu altfel de cărţi decât cele din biblioteca cu popi şi dame de… pică a Profesorului de mârlănie, şi preferai să aplic chiar varianta „întrebă un… prieten”…
ştiam io că nu-s bun de ni’ca…
no, lasă, că mă fac io mare…
succesuri! măcar vouă…
Aya:
Romania a primit cele mai inalte onoruri la reuniunea din SUA a templierilor masoni
http://www.ziua.ro/news.php?data=2009-09-24&id=39462
Cred ca de data asta este vorba despre masoneria considerata “legitima”. Din ce vad eu (si am vazut filmuletul de trei ori): oameni inarmati, ceremonie mare, spade incrucisate si un moment in care invitatii vizioneaza un film destul de bine cunoscut cu cavaleri, lupta pe viata si pe moarte, juraminte, mistere si secrete. In finalul apoteotic, in momentul pecetluirii secretului templierilor, sala, castelul, orasul, intergul cer sar in aer, lumea fiind zguduita din temelii in aplauzele spectatorilor care au primit un indemn la revolutie, lupta impotriva institutiilor statului contemporan. Un semnal explicit de retragere a sprijinului pentru institutiile democratice, Guvern, Parlament si tot ceea ce inseamna structura intermediara intre individ si gigantii globali.
@ AN
Dinu Patriciu: Nu este momentul potrivit sa faci investitii in Romania
http://www.ziua.ro/news.php?data=2009-09-24&id=39432
Pentru cine naiba, AN nu este momentul potrivit? FNI-urile si indivizii iubitori de speculatii imobiliare?
Mai precis, care ar fi modelul de dezvoltare romaneasca? Vreau sa bag la cap zilele urmatoare catre ce tintim? Catre Georgia, Lituania, Asia, America Latina (pentru ca in America de Nord si UE s-au luat masuri impotriva ingineriilor financiare care au stat la baza crizei). Sorry, Europa pune niste reguli investitorilor, nu mai merge ca inainte:
Uniunea Europeana a prezentat miercuri proiectul unui plan de reformare a sistemului de supraveghere transfrontaliera a bancilor, asiguratorilor si pietelor financiare, in vederea evitarii unei noi crizei economice globale, informeaza Reuters, citata de zf.ro.Astfel, Uniunea European planuieste crearea unei autoritati pan-europene care sa supravegheze sistemul bancar, cu puteri asupra deciziilor luate de unele tari precum Marea Britanie. http://www.ziua.ro/news.php?data=2009-09-24&id=39494
O alta veste proasta pentru jucatorii pe pietele financiare si de capital: leul creste, se intareste si nu vrea, da’ nu vrea al naibii sa slabeasca! Iar economia romaneasca iese din criza. Ce sa-i faci mai, creste productia, se reia creditarea, nu vrea sa moara o data!
@ AN
In campania ce urmeaza, puneti mai mult in evidenta meritele PSD in evitarea colapsului, nu fiti atat de modest! Unii lucearaza si altii fac campanie. Asa s-a intamplat si in 2004: dvs., ministrii psd si alesi locali ati implementat programe, ati facut eforturi pentru o economie echilibrata in paralel cu cresterea (amintesc, pe un trend economic ascendent, NU PE CRIZA) prudenta a nivelului de trai, pentru o AUTENTICA economie de piata, imbunatatirea statutului romanilor din afara frontierelor (dupa 2002, romanii civilizati n-au mai plecat la munca ilegal pe vapoare, ci cu contract si permis de munca) si conectarea Romaniei la realitatile europene. S-a instalat guvernul “de dreapta” care a facut rahatul praf: crestere mincinoasa, distrugerea micilor comercianti, o economie axata pe speculatii financiare si imobiliare, ruperea echilibrului macreoeconomic care ne-a condus la o criza FARA LEGATURA CU CRIZA GLOBALA.
Mai precis, ce proiect de societate (si economic) sustineti dvs. personal si cum vedeti o stanga moderna adaptata realitatilor romanesti?
@
Alex
Dupa cum singur mentionezi, acolo a fost vorba despre Templieri (Ordinul Templierilor)- se intelege, din Romania.
In celelalte postari fusese vorba despre masonerie (in speta, MLNR).
Sunt “abordari” substantial diferite.
NU ajungem la nici o concluzie corecta daca incercam sa simplificam totul, amestecandu-le.
Aya, redau articolul de mai sus din din Ziua:
“Romania a primit cele mai inalte onoruri la reuniunea din SUA a TEMPLIERILOR MASONI
Imagini Video News/ Antena1
Marele Guvernator al RITULUI YORK (adica francmasonerie, subl. mea)Romania, Ştefan Maşu (Captura Antena1)
Romania a primit anul acesta cele mai inalte onoruri la Trienala Marii Garnizoane a Templierilor din Statele Unite, transmite Antena3.ro. Reuniunea a avut loc in statul american Virginia. Anul acesta, in premieră, delegaţia Romaniei a participat de pe picior de egalitate cu toate celelalte mari comanderii ale lumii. Asta după ce delegaţia ţării noastre, formată din 36 de cavaleri, in frunte cu Marele Guvernator al Ritului York Romania, Ştefan Maşu, a primit credenţialele de instalare.”Cu ocazia acestei instalări, Marea Comanderie a Romaniei este pe cale să devină o nouă stea strălucitoarea in Constelaţia Templieră. Lumina ei va deveni şi mai puternică, pentru că reprezintă prima Mare Comanderie din Europa de Est”, susţine Marele Maestru al Marii Garnizoane a Cavalerilor Templieri”.
Deci, este vorba despre o aripa a Francmasoneriei care cuprinde o treapta numita “cavaleri templieri”:
http://www.ritulyork.ro/YorkInRomania/YorkInRomania.htm
PS Nu ca sunt sau doresc sa fiu doctor in francmasonerie (aspir la studii aprofundate in domenii total diferite). dar insusi dl. Nastase a aruncat cu ceva vreme in urma o provocare cu Ordinul de Malta (ordinul Vaticanului, respectiv Francmasoneria, OMONIME) si ne-a lasat in coada de peste.
pardon, ne-a lasat cu ochii in soare
@Alex
Mai in gluma mai in serios… Probabil e vorba de “aripa bubula” a templierilor. Adica cea care se ocupa atunci ca si acum de gestionarea banilor diverselor imparatzii. Daca e asa, cum naiba sa nu ne decoreze, dupa ce ne-am indatorat la ei pe trei generatzii? (datorie = noua forma de tribut)
O sa platim decenii intregi incercarea lui Basescu de a-si cumpara scaunul de la bubuli… Asa ne trebuie daca i-am permis sa ne vanda.
(Aya, daca te-am suparat iarasi folosind cuvantul “bubulii”, iarta-ma, si citeste altceva de ex. “Madoff-i”, sau orice alt cuvant. La ce ma refer cred ca rezulta destul de clar din context :* )
Pai draghi, domnii respectivi (templierii) s-au ocupat din vremuri imemoriabile de gestionarea banilor, in special a averilor transfrontaliere. Cica multinationalele si FMI-ul (pare-se chiar inceputurile capitalismului) dateaza de pe vremea lui Filip cel Frumos, care, gelos pe puterea si aurul lor, i-a decapitat. Basescu, Filip cel Frumos de pe plaiurile mioritice?
PS n-aveam ce face, imprumutul asta era singura solutie in contextul dat. Desigur, mai avem Tibetul, Siberia si cateva oaze unde sa ne ascundem de globish si sa intemeiem o colonie romaneasca pe baza de triburi, dar, in Romanica, n-avem ce face. Am evitat colapsul, economia si leul se stabilizeaza, productia a crescut (remembre, s-au redus drastic importurile si indatorarea privata, stimulandu-se productia autohtona), deh, era bine sa avem in 2008 autostrada precum Ungaria, sau sa fi fost alocate sumele pentru agricultori. Si mie mi-ar fi fost incomparabil mai bine sa accesez fonduri europene in 2007 si 2008, poate multora care au fugit din tara mancand pamantul…
@
Alex
Fara suparare: amesteci lucrurile, incercand sa intelegi totul dintr-o data.
Din acest motiv (ma vei ierta, nu exista urma de malitie!) abordarea ta este reductionista.
Este greu sa fie date amanunte esentiale in cateva cuvinte.
Ordinul Templierilor si Ordinul de Malta sunt total diferite.
La fel, Masoneria.
Legat de Ordine, nu mi-as permite sa fac o ierarhizare.
Dau doar nume:
Maltezii ii au pe Regele Mihai si pe Adrian Nastase.
Templierii il au, de exemplu, pe Cioaba.
Adrian Nastase este Cavaler de Malta, dupa cum am spus.
Este cel care a reactivat Ordinul in Romania- in mod egal, este cel care, in calitate de ministru de Externe, a reluat relatiile oficiale cu Vaticanul (Nuntiatura Apostolica de la Bucuresti).
Nu imi permit sa dau alte detalii.
Oricum, nu a facut un secret din acest lucru (nici nu ar fi avut de ce, caci este ceva onorabil).
Chiar si in CV-ul sau (este public) poti gasi inscrisa referirea la Ordinul de Malta (intr-un tip de mentiune specifica).
@
Alex
Citez din ultima ta postare pentru Draghi: “domnii respectivi (templierii) s-au ocupat din vremuri imemoriabile de gestionarea banilor, in special a averilor transfrontaliere.”
Da si nu.
In sensul ca se facea cu un scop anume, nu pentru imbogatire, pur si simplu.
Filip cel Frumos nu i-a prigonit din ratiuni de avere (asa cum fals prezinta, public, istoria “pentru toti”) ci data fiind relatia lor cu RosaCruce.
P.S.
Nu te teme (sau nu spera si nu ai teama, alege tu): Traian Basescu nu “decapiteaza” templieri, nici la propriu, nici la figurat.
De altfel, nici nu vad de ce ar fi cineva interesat/tentat sa faca un astfel de lucru aici: (un alt) Jacques de Molay (in ipoteza ca ar mai exista un alt real Mare Maestru dupa acesta, despre care se spune ca era al 22-lea si ultimul) nu se afla pe plaiurile mioritice. Eventual, tot la Paris.
@
Draghi
Pe tine nu ma supar niciodata (de altfel, eu nu ma supar, cu adevarat, nicic\nd- eventual, ma intristez).
Aya, este vorba (dupa cum anunta Oficiosul) despre o ceremonie a TEMPLIERILOR MASONI. Pentru cei care nu au dat un serach Google, mai jos structura Ordinelor DIN INTERIORUL FRANCMASONERIEI:
http://www.ritulyork.ro/YorkInRomania/YorkInRomania.htm
PS
Structura organizatorica a gradelor superioare ale francmasoneriei: Franhttp://www.ritulyork.ro/Organizare/Organizare.htm
Mai jos, la pagina de contact se deschide urmatorul link: pagina de contacthttp://www.ritulyork.ro/contact/contact.htm
Deci nu am amestecat nimic. De data asta m-am informat bine ineinte de a vorbi. Corpul templierilor din interiorul francmasoneriei si OSMTH (Ordinul templierilor cunoscut publicului si intens mediatizat, la care are acces toata lumea) repet, sunt OMONIME.
@
Alex
Eu nu m-am referit la (citez din postarea ta): “Structura organizatorica a gradelor superioare ale francmasoneriei”.
Cine a discutat (despre) asa ceva?
Replica mea era indreptata in sensul unui anumit tip de “subordonare” pe care, explicit (si, intr-un anumit caz, implicit) l-ai avut (gresit) in vedere.
De asemenea (esential!)- vizand tipul respectiv de “subordonare”- am exclus, pe de alta parte, posibilitatea existentei semnului “egal” intre cele doua Ordine la care te-ai referit, initial.
Acesta era sensul raspunsului meu.
(Repet, cele doua Ordine sunt total diferite, din toate punctele de vedere.
De altfel, intr-o postare, referindu-te la unul dintre ele, tu insuti ai facut o trimitere, corecta, la Vatican.
Doar nu vei fi considerand, aberant, ca Vaticanul este, ar putea fi, a fost sau ar fi putut fi vreodata “parte” a masoneriei!
Ideea unei astfel de asocieri este absolut absurda, contrazicand flagrant, dar si substantial, realitatea- prezenta, dar si istorica).
P.S.
Disjungand cauzele, de data asta ma refer exclusiv la Templieri.
In ultimul raspuns pe care mi l-ai dat, pari a spune ca “Ordinul Templierilor” si “Francmasonieria” ar fi (citez) “omonime”.
Nu, Alex, nu sunt (citez din nou) “omonime”.
Aya, te rog sa consulti DEX-ul (ex. http://www.dexonline.ro) pentru a intelege ce inseamna cuvantul “omonim” pomenit de Alex.
Alex are perfecta dreptate in ceea ce priveste explicatiile privind diferenta intre “Adevaratii Templieri” (cei masoni, din Ritul York) si cei din asociatia OSMTH.
In ceea ce priveste Ordinul de Malta, exista si aici o sumedenie de ordine mai mult sau mai putin importante/regulare/sau cu legaturi istorice. Amintesc doar care sunt cele mai importante: S.O.M. care este constituit de Vatican si Ordinul Cavalerilor de Malta (ca grad masonic) ce apartine Ritului York.
@
Cavaler Templier
Stiu ce inseamna “omonim”.
Citeste cu mai multa atentie postarea lu Alex si vei sesiza o anumita imprecizie care da, prin glisare, posibilitatea gtresitei intelegeri a lucrurilor.
In mod cert, acea imprecizie este urmare a faptului (nu il imput, doar il mentionez) ca autorul postarii este mai putin familairizat cu substanta si esenta nu doar ale terminologiei, dar si ale conexiunilor (sau lipsei lor).
De altfel, nici nu a ascuns acest lucru.
In plus, iti semnalez (in ipoteza in care nu ai citit tot schimbul de replici dintre mine si Alex) ca, initial, confundase “loja” lui Danacu (un fals, o factiune) cu Marea Loja Nationala din Romania (in acel caz cautata omonimie- de catre artizanii factiunii- a prescurtarilor vizand, mistificant, sinonimia).
Revenind: prezenta cuvantului “templier” in respectivele formulari nu imi creaza senzatie de omonimie. Cu atat mai mult cu cat relativa amploare (oricum explicita) a Numelor este revelanta in acest sens.
Diferenta este notabila.
In cealata ordine de idei, Ordinul Militar Suvern de Malta (din care face parte Adrian Nastase- de aici “Cavaler de Malta”, pe scurt, cum se regaseste, inclusiv in textele mele, Numele) NU ESTE MASONIC.
Pe scurt Cavalerii de Malta (in sensul mentionat- si unicul adevarat) NU sunt masoni.
Ordinul, dupa cum am mai precizat, este “asociat” Vaticanului (prin insusi acest fapt se exclude orice apartenenta la masonerie).
Confuzia care se face (in mod voit alimentata) vine din unele activitati desfasurate de Serviciul de Ajutor Maltez (ma refer la cele de ajutorare, de implicare in activitati specific medicale) si denumirea (fara nici un fel de legatura cu acel Serviciu mentionat sau cu Ordinul de Malta ) “Ordinul Crucea Roşie a lui Constantin şi a Ordinelor Încorporate” care este total diferit, fiind unul dintre Corpurile Onorifice si Invitationale ale Ritului de York.
Dar, repet, Ordinul Mititar Suvern de Malta (de unde si Numele, pe scurt, Caveler de Malta) NU este masonic.
NICI NU are vreo legatura cu Corpurile (de orice tip ale) Ritului de York.