Locuinte pentru studenti

De ieri, sunt la Paris, unde particip la o reuniune destul de tensionata a Comisiei juridice a Adunarii parlamentare a Consiliului Europei. Profit de aceasta deplasare pentru a afla care mai sunt proiectele si initiativele politice si economice in Franta. Incep cu o relatare din domeniul invatamantului :

Cu o lună înainte de începerea anului universitar 2009 – 2010, ministrul francez al învăţământului superior a făcut un bilanţ cu privire la măsurile întreprinse până acum, precum şi cele viitoare, pentru a contracara penuria de locuinţe pentru studenţi.

În ceea ce priveşte locuinţele în reşedinţe universitare, ministrul a arătat că în acest an vor fi reabilitate 8400 unităţi locative – respectiv cu mai mult de 1400 decât s-a prevăzut – şi s-au realizat mai mult de 3600 locuinţe noi.

În noul an universitar, 2009 – 2010, vor fi inaugurate 25 de zone rezidenţiale studenţeşti, din care 6 în zona pariziană, iar acestea vor avea 30.000 de noi camere ce vor fi puse la dispoziţia studenţilor în următorii 3 ani. În acest sens, după 2007, Guvernul a pus la dispoziţie suma de 125 milioane de euro, la care se adaugă valoarea modulului „locuinţe” al Planului „Campus”.

La 27 august, ministrul a inaugurat situl „Cazarma Arras” cu 34 de locuinţe pentru studenţi. În acest sens, ministrul învăţământului superior va semna un acord cu ministrul apărării pentru re-afectarea cazărmilor eliberate ca urmare a aplicării reformei în domeniul militar. Alte locuinţe vor trebui să fie create în acelaşi cadru la Marsilia, Versailles, apoi la Limoges şi alte localităţi.

Ministrul a subliniat că noul an şcolar universitar va fi marcat prin dezvoltarea de noi modele de locuit, precum reabilitarea locuinţelor în cadrul cazărmilor urmare a reformei forţelor militare, dar şi locuinţe modulare din lemn, pe baza modelelor din ţările baltice, în acest sens, urmând a fi deschisă o zonă rezidenţială de 100 de camere într-un centru universitar.

Cu privire la locuinţele private, Guvernul a aprobat deja sub-locaţiile şi co-locaţiile, în cadrul fondului de locuinţe sociale, pe baza Legii privind mobilizarea şi lupta contra excluziunii.

În continuare, ministrul învăţământului superior va trebui să conlucreze cu secretarul de stat însărcinat cu problemele locuinţei şi urbanismului, pentru a extinde acest dispozitiv la locuinţele private şi pentru crearea unui sistem de garantare pentru proprietari în caz de co-locaţie.

Va prezint aceste proiecte pentru ca eu cred ca ne-am putea inspira din ele. Cu o conditie – pe care o stiti si, de aceea, nu o repet.

29 Răspunsuri to “Locuinte pentru studenti”


  1. 1 Alex septembrie 11, 2009 la 3:55 pm

    Cu ce conditie? S-au hotarat politicienii romani sa fure doar 75% din cat fura in prezent?! Hai sa fim oameni maturi! Patriciu si servitorii latra ca se cheltuie prea multi bani din bugetul de stat. 8% pentru salarii, prea mult. Prea multi bani pentru protectia sociala, sanatate, invatamant. Si prea multe impozite!

    Hai domle’, a cazut Iliescu, Constantinescu, iar Iliescu, iar studentii, profesorii, pensionarii si categoriile defavorizate tot vai de capul lor. A, era sa uit, Oprescu la Capitala. Astept cu interes cateva proiecte pentru studenti (spital, camine, o cantina cu preturi rezonabile sau bonuri de masa pentru studentii saraci).

  2. 2 Harabula septembrie 11, 2009 la 4:12 pm

    Exemplele din tarile civilizate, la care face apel d-l Nastase, din nefericire sunt in inutile.
    Sfaturile sale intelepte. imi amintesc de o intamplare reala la care am fost martor.
    Pe vremea comunismului am lucrat cativa ani la electrficarea satelor ca topograf. Intr-un catun nenorocit, pe cand faceam masuratori impreuna cu un inginer proiectant, a intrat in vorba cu noi o baba nenorocita ce locuia intr-un fel de bordei. Nimic imprejurul casei.Se vedea ca traieste intr-o saracie lucie.
    Biata baba, a inceput sa ni se planga. Ii luase pamantul la colhoz. Spunea ca daca n-ar fi fost colectivul, l-ar fi arendat si ar fi primit ceva. Dar asa, ea nu poate munci si nu primeste nimic de la colhoz.
    Noi,ce puteam sa-i spunem?
    In incheierea discutiei inginerul, neavand replica ii zice:
    “Matusa, eu te sfatuiesc sa bei si sa mananci si de nimic sa nu-ti pese”

    Cam la fel face si d-l Nastase cu noi. De unde mama naibii sa se scoata bani pentru mancare pentru calici, pentru locuinte pentru studenti, pentru invatamant, pentru spitale, pentru politie, pentru functionarii publici, pentru pensionari, pentru copii etc.?

  3. 3 Augustin septembrie 11, 2009 la 4:39 pm

    @ A.N.
    Stimate domn,
    Toate bune si frumoase! Cu o conditie – pe care o stiti si, de aceea, nu o repet, fara de care conditia aceea – pe care o stim si, de aceea, nu o repetati, e necesara dar nu si suficienta!!

  4. 4 Iceflame septembrie 11, 2009 la 5:03 pm

    @ Harabula
    Desfiintam inutilul minister al turismului fara sosele si iata banii pentru papa la studentii saraci…
    Asta doar daca studentii respectivi nu se satura cu imagini despre nurii doamnei Udrea,daca se satura cu asta,ramane cum am stabilit,adica “Romania,the land of..) of,of,of,of,offfff.”

  5. 5 octaaa septembrie 11, 2009 la 5:12 pm

    De aceasta data eu am alta parere. Ca liberal in gandire, cred ca statul nu ar trebui sa investeasca in camine studentesti(sau nu atat de mult). Cred ca pot sta si studentii acolo unde stau acum. Sau daca nu pot, sa renunte la masini, la iesitul in oras, la cazinouri, la hainele de firma si sa se mute cu chirie undeva mai bine. Daca intr-adevar nu au bani(exista totusi ajutoare sociale) , dar pana la urma urmei…asta e viata. Nu putem fi cu totii egalei. Fireste si eu vreau sa am mai cat au altii mai bogati…dar asta e…

    Sa nu se inteleaga ca (ca liberal) nu sint adeptul investitiilor publice. Ba din contra, cred ca Romania are nevoie de ele ca de aer. Dar ma refer aici in primul rand la autostrada.

    Pana la urma urmei, un student poate apela la o gazda particulara. Un sofer(chiar un industrias) nu are la ce sosea sau autostrada particulara sa apeleze, nu?

  6. 6 G.P. septembrie 11, 2009 la 6:29 pm

    …dar detensionatzi-va odata, pentru numele lui Dumnezeu !

  7. 7 eficientaenerg septembrie 11, 2009 la 6:42 pm

    “Nu explicaţiile ce se dau faptelor, ci faptele însele sunt adevărul”-Mihai Eminescu! Deci-ADMINISTRATIA romana -Aplicati cele expuse!Am avut fata studenta ,cu apartament de la mama soacra;acum e la Masterat-in alt oras-ma costa ,de ma ia …de nervi…;desi,Cati-prietena la amandoi,Adriane-dorea sa ma ajute,dar,distanta era uriasa.Deci-urgenta la aceste actiuni;cate imobile publice…se uita la …Stele! “Om eşti pentru oameni. Şi nu pentru a le cruţa sarcina de a se îngriji de tine, ci pentru a primi sarcina de a te îngriji de ei”-Nicolae Iorga;ai inteles Cioc,Soc,Foc…Piticu…???

  8. 8 Nts septembrie 11, 2009 la 7:20 pm

    Pentru toate cele mai sus enuntate, este nevoie de o echipa noua in integrum la carma tarii, care sa stie sa imbine experienta seniorilor cu energia juniorilor.

  9. 9 i.nicolae septembrie 11, 2009 la 7:51 pm

    V-ati hotarat cumva sa aduceti salarizarea in raport de 6/1 ca in tarile civilizate,saaduceti pensiile si salariile astronomice la un nivel decent.Sa desfiintati una din camere,sa stopati jaful si mafia din toate domenile,sa faceti niste comisi medicale din strainatate care sa verifice toti pensionari pe caz de boala etc etc ?Altfel ne racim gura de pomana.
    Toate cele bune.

  10. 10 Instalatorul septembrie 11, 2009 la 8:07 pm

    Ei construiesc locuinte pentru studenti, noi construim ruine pentru turisti. Si oricum, dupa gindirea prezidentiala, de exemplu studentii la filosofie nici nu au nevoie de locuinte, ei pot locui in butoaie, precum Diogene (desigur, nu colegul comentator), eventual in butoaiele golite la Cotroceni. La noi problema locuintelor pentru studenti se va pune cu acuitate de-abia cind vor fi infiintate facultatile ori chiar academiile de ospatarie, tinichigerie si mecanica auto, de vreo zi-doua de cind cu colierul de turcoaze pare ca si ghicitul in palma ar putea fi un subiect de specializare universitara. Ce frumos si mindru va suna in viitor, de exemplu, Ospatar Doctor Docent Nae I. Popescu-Ciresica. Cum cita eleganta vor desface sticlele (cu tirbusoane de argint) academicienii ! Restul studentilor nu conteaza, santuri si balarii sunt destule, pot dormi si acolo, sunt tineri.
    Tin minte ca o lege de conversie a unor cazarmi parasite in locuinte ori camine o avem de mai multi ani, dar lege a ramas. Se uita cineva la ce fac parlamentarii nostri? Nimeni. Se dau ei putere in stat, isi fac cunoascute rezultatele muncii, au ei coloana vertebrala ca reprezinta ceva? Nu, e pe tupilate, ca si crocodilul – destui parlamentari ai nostri zboara foarte jos ca sa nu-i vada oricine. Unii par a nu fi detectabili nici cu awacsul. Iar acestor destui le mai face si placere sa fie jucati in picioare de presedinte si guvern.

  11. 11 Maximmouse septembrie 11, 2009 la 9:39 pm

    @octaa

    Am inteles ca (ca liberal) esti adeptul investitiilor publice…:)

    Si eu zic : mai bine autostrazi decat camine de studenti fara rost facute.Nu este cazul insa la Paris.Acolo merge copilul ca la Mecca.Aici? Sunt de acord ca statul sa asigure un n umar suficient de locuri in caminele pentru universitatile de stat.Acestea in cea mai mare parte exista, nu-mi explic de unde necesitatea asta de locuri multe in camine? Nu cumva si la particularele acelea de cacao , tot de stat ar trebui asigurata cazarea?

    M-am amuzat cum zici: sa mai renunte la masini, haine de firma..etc.Dar sa stai in camin, sa faci prostitutie si daca nu esti multumit de pret sa-ti transezi clientul, ce zici?:) Marele centru universitar Timisoara…hmmm,dracosi studenti…ce o fi si prin caminele din capitala noastra iubita…atat ca aici nu s-a transat ,inca,problema…asa studenti, asa invatamant, sau invers…cum vrei sa zici , ca tot un cerc vicios este.

    Oricum, gazda noastra este, ca de obicei , amabila si ne arata ce mai fac si altii ….dar aceeia , cred ca au avut intai , autostrazi…dar nu din astea facute de eurostar sau cum ii cheama pe nepricopsitii aia de asfaltagii? Iar daca am fi foarte curiosi, am afla si ca in Franta studiile superioare sunt cam platite?asa-i?si vin copii din toata lumea larga….mult de discutat…

    Si, stimate octaaa, chiar nu cred ca ravnesti sa fii bogat….nu e nevoie , asa-i?

    :) Maxi!

  12. 12 alex.dumitrascu septembrie 11, 2009 la 11:19 pm

    Mare pacat ca nu ne-ati putut prezenta programul asta inca din 2000.
    Da’ pe vremea aceea erati prim ministru si viitor blogger, comunicarea era unidirectionala. De pe sticla spre telespectator.
    Va spun asta nu ca un repros, ci ca o mare amaraciune.

    Nici nu va inchipuiti cati copii inteligenti, muncitori, dar saraci, au fost nevoiti sa-si intrerupa studiile universitare dupa doi trei ani de munca si de eforturi din partea lor si a parintilor din provincie.

    Si-au intrerupt studiile din cauza “boom-ului imobiliar” , a chiriilor imposibile care li se cereau in centrele universitare. Reusisera la admitere, dadusera zeci de examene , dar…..chiriile au crescut mai repede decat veniturile parintilor din provincie.
    Puteti intelege drama unui asemenea copil? Dar pe a parintilor din provincie?

    E un gand pentru inceperea anului universitar. Daca veti mai participa vreodata in calitate oficiala la deschiderea anului universitar, faceti- cu tristete si luati gandul asta cu dv.

  13. 13 Spiridus septembrie 12, 2009 la 2:12 am

    Terenurile si dotarile in infrastructura ale unor unitati militare desfiintate au devenit patrimoniu privat, insusit fara probleme de cei care ar fi trebuit sa se gandeasca si la invatamnat (de exemplu). Era mult loc de investitii publice profitabile in aceste spatii.
    Dar cat mai conteaza invatamantul, stiinta sau pregatirea intelectuala in societatea romaneasca? Pai Nutzica sau Marean prin studii au ajuns unde sunt acum? Exista vreun filtru minimal (profesional) pentru accederea in functii de conducere in Romania? Atunci…
    Actualul guvern, imediat dupa preluarea puterii, a inceput sa puna in functii de conducere, la toate nivelurile, “competentii” PDL si PSD in locul celor de dinainte. Dupa ce au terminat, zic ca trebuie redus personalul. Evident pe criterii de… competenta, din care rezulta ca nu mai fac fata cei care mai ramasesera de la guvernul precedent. Si cand o veni viitoarea guvernare, alti “competenti” le vor lua locul.
    Sunt prea multe lucruri de fond care ne deosebesc de cei cu care ne comparati Dvs.
    Si inca o constatare: nu mi-e clar ce-aveti in comun cu “competentii PSD” (ghilimelele sunt absolut necesare) din guvern. Nu inteleg.

  14. 14 Sibilla septembrie 12, 2009 la 5:02 am

    D-le AN,
    De prin teritoriu :
    http://tiberiukiss.wordpress.com/2009/09/10/vanatoarea-de-vrajitoare/
    Raspopitu mitoman care e… are pe agenda, imediat dupa Tmis, Carasul, cum altfel… chipurile pt una, alta, caci * cealalta * musai sa ne informam, pentru ca, ii vin niste idei… stie ea sibilina ce stie.
    Sa nu uit, ce locuinte, ce locuri de munca, ce politicisociale..?? Intrebati-ma pe mine cum e fara si fara si fara, sa vedeti ce incredere are populatia, nu doar nensemnata, in *clasa politica *, poate de-aia spunem NU hotarat basescului, si-un NU la fel de hotarat Jionelului !
    * Statul ocroteste mama si copilul*… asta GLUMA !
    Ferice de noi ca mai avem parinti in viata si ca visam ca ziceam ca muncim si-avem un venit, sa supravietuim, la trezire, tot din pensia de boala a mamei,ca deh… * sa traim bie in… social-democratie*… N-am inebunit, inca, atat ca zau m-am saturat de… glume ! Si de frunzeski si de asa zis pesedeii caraseni, punct.
    D-le AN, ramane cum am stabilit, pe redute ca-i musai sa se-aleaga ceva de tara asta in asta toamna, mai rezist cateva luni, nu mi-am pierdut sperantele, dar, sunt si eu OM, ca mine, atat de multi… Si eu ma incapatanez sa cred ca nu suntem ai nimanui, am dreptate?
    Succes!
    stima,
    Sibilla

  15. 15 abbilbal septembrie 12, 2009 la 6:13 am

    La noi (în România) au fost multe cazărmi dezafectate. Atunci, la timpul potrivit, se discuta că acestea vor fi date pentru sedii de universităţi, şcoli sau cămine. Nu s-a făcut nimic. Unde s-au împoticnit discuţiile ?

  16. 16 Vasile, septembrie 12, 2009 la 7:38 am

    Barfe,

    Instalatorul zice ca francezii construiesc….un lucru total neadevarat , sau cel putin spus pe alt registru de dl.A.Nastase.Corect ar fi francezii amenajaza vechi cazarmi , si ungurii au transformat vechile cazarmi rusesti intr-un camp industrial prolific ,la noi ,or cazarmile au fost facute din chirpici or au fost matrasite de vre-un becali.Tot asa de eronata este si asertiunea ..ca noi construim ruine pentru turisti, sincer parca instalatorul ar trai in alta tara. La noi nu a construit Udrea,daca asta vrea sa spuna, desi si dansa are ceva pe teava ,investitori romani, evrei,turci au construit frumos si trainic, unde ? Plimba-te prin Romania si ai sa vezi. Curat murdar!

    Maxi amice,
    una-i gandirea liberala si alta-i ideologia liberala. Gandire liberala aveau si comunisti ,se gandeau mereu cind ii eliberam p’astia!

    Dl.Augustin,

    De obicei are dreptate , asa ca nu gasesc nimic de barfa….mai ales ca mi-a interzis …………

    Mr. Harabuleala,

    In antiteza cu sfantul de mai sus , ramane , mereu fratele nedescoperit a lui Bula. Nu stiu cine , parca amicul carco cel care ma dadea sub-mafalda la poker spunea ca-i Danka. Cind aduce pe scena teme economice si eu il recunosc pe Danka. Un roman instalator prin Canada.
    Hai sa-i citim metaforele acestui aplaudac basist : Intr-un catun nenorocit, pe cand faceam masuratori impreuna cu un inginer proiectant, a intrat in vorba cu noi o baba nenorocita.inchei citatul Probabil asa arata acum vre-o 50 de ani si buna bunica a mea, intr-un catun nenorocit , ea o baba nenorocita in casa cu prispa de pamant si polatra! Cuptorul de pamant cit o sufragerie se darmase, magazia de acareturi pentru agricultura,hambarul ,grajdurile , cotetul de gaini s-au darmat prin nefolosinta, in beci budanele de vin si tzuica s-au uscat agatate in cercurile ruginite. Livada din spatele casei , a disparut incet incet transformata in lemne de foc, armanul de patru mii de metri de peste drum de casa l-a confiscat colectivul …..Ai dreacu nenorociti supravietuitorii astia….

    Nts,

    Impossible!

  17. 17 Alex septembrie 12, 2009 la 11:27 am

    Pai Sarko e liberal, guvernul francez este de dreapta.

    Octaaa, trezeste-te mama, oligarhii nu vor mai face “afaceri” in Romania.
    Uite-te la mine, intr-un an de zile vom avea alta economie, vor fi bani pentru investitii publice (toti liberalii au facut, ciocoii ies din discutie): camine, spitale, reabilitarea cladirilor vechi, infrastructura, sanatate. PROGRAM LIBERAL, sa mor io! Pentru ca, in perspectiva liberala (desigur nu ciocoist-paranoica), statul trebuie sa se ocupe de domeniile care prezinta interes public. Iar cazarea studentilor e o problema a dracului de publica.
    Tot leberal: sprijinirea IMM-urilor, Patriciu si Voiculescu sa serveasca si impozite, la fel multinationalele, bancile, jucatorii la bursa, speculatorii imobiliari/finaciari.

    Si, lasand la o parte filosofeala, se poate. Dam putin psihoza colectiva la o parte, improspatam cam integral clasa politica, garnitrura de partid, inlocuim ciocoii cu romanii din italia (ex. trei consilieri locali alesi pe listele din Italia, daca tot suntem discriminati) si ia sa vedeti cum se poate.

    PS De Sterling, paduri, baroni ai energiei, loganuri, contracte publice ce se mai aude? Ce ziceti, daca ei nu vor, noi vrem?

  18. 18 blogideologic septembrie 12, 2009 la 12:17 pm

    @ abbilbal spune: Unde s-au împoticnit discuţiile ?
    În valoarea terenului de sub clădiri :-)

  19. 19 eugen septembrie 12, 2009 la 12:31 pm

    Alte tari folosesc si campinguri care cu exceptia vacantei de vara servesc studentii.

    Aveti dreptate solutii exista numai vointa sa fie. Si mai este o probelma presupune cooperarea a mai multor institutii publice universitati cu planul si organizarea , consilii locale cu terenurile, asigurarea transportului din afara orasului, guvern cu finanatarea, planificarea din timp a achizitiilor de terenuri ieftine. Cum institutiile publice in Romania nu coopereaza mai greu.

    Dar imi aduc aminte ca atunci cand v-ati inceput guvernarea “The Economist” aprecia ca ati dovedit ca atunci cand exista vointa politica se poate pune in miscare si sistemul ruginit al statului roman.

    Vointa sa fie. Sunt solutii ieftine ar costa nici cat doi kilometri de autostrada. Locuintele modulare adica blocuri de containere din termopan si campingurile goale nu ar costa 300 de Euro pe luna ca in gazda.

    Mie mi se pare exact tipul de problema care dovedeste impotenta “solutiilor liberale”. Piata ar prefera sa foloseasca terenurile pt. locuinte mai profitabile decat cele modulare .
    Dar sunt asa profitabie ?.Poate Becali sau Negoita ar fi preferat sa faca locuinte modulare decat sa investeasca in terenuri si locuinte nevandabile.

    De fapt piata imobiliara este una din cele mai monopoliste. Cu reguli ascunse privind ” planul zonal”, pastrarea caracterului idilic al zonei, se limiteaza constructiile care ar scadea preturile. Si in Vest constructiile ieftine sunt blocate de diverse aliante mafiote de dezvoltatori si localnici doritori sa pastreze caracterul “intim” al zonei -adica fara blocuri si “privelestea frumoasa – adica fara locuinte de doi bani.

    Problema cu economia liberala este ca nu merge decat pt. cei care au deja bani. A da si mai trebuie sa fie o piata concurentiala deschisa la ideile noi. Cea a locuintelor nu este.

    La noi armata tine cu dintii de cazarmile depopulate care sunt vizate de alte institutii publice ingehsuite in birouri de tip conserva.

  20. 20 Cârcotaşu septembrie 12, 2009 la 8:41 pm

    Sigur, o temă de meditaţie. Dar tot pe subiectul acesta merită a gândi, în primul rând, la devastarea căminelor de către studenţii români la vreme de luarea vacanţei. Ce să mai vorbim? Când se-ntorc fac mare caz de starea în care le “găsesc”, de parcă nu ei le-au adus în halul în care sunt.
    Locuinţe pentru studenţi? O idee bizară. Locuinţe sau cămine? O nouă formă de bişniţă?

  21. 21 Vasile, septembrie 13, 2009 la 7:07 am

    Alex,

    Ai puterea morala sa-mi citezi doi,trei mari traficanti de energie ieftina sau cine stie poate vre-un taiator amarat de paduri?Cred ca nu poti ori nu cunosti ori….moral si etic nu ….Ghici, de unde stiu ca nu ai taria respectiva?

  22. 22 Paul septembrie 13, 2009 la 10:59 am

    Instalatorule,
    “a construi ruine pentru turisti” ? :) . E buna! Imi place mai mult decat tot ce ai scris pana acum!

  23. 23 Aya septembrie 13, 2009 la 10:33 pm

    @

    Alex

    Citez dintr-un text care iti apartine: “De Sterling, paduri, baroni ai energiei, loganuri, contracte publice ce se mai aude?”

    Iti spun eu cate ceva:
    1. “Sterling”: contractul a fost semnat de Stolojan (iti improspatez memoria: “draga Stolo” este la PD-L).
    2. “Baroni ai energiei”: Iti numesc eu unul national. De Videanu ai auzit? (si Videanu tot la PD-L “se joaca frumos”).
    3. “Contracte publice”: Nimeni nu poate concura cu Nutzi ot Plescoi (zisa si Elena Udrea). Mai este nevoie sa iti spun ca tot la PD-L isi face veacul?

  24. 24 instalatorul septembrie 14, 2009 la 7:00 am

    Paul: este o replica dintr-o anecdota romaneasca mai veche. Nu e nevoie sa va placa scriiturile mele, treceti peste ele.

  25. 25 Vasile, septembrie 14, 2009 la 9:27 am

    Alex,

    Asteptam o confirmare nu un raspuns pentru ca raspunsul era legat de morala , sinceritate .In lipsa raspunsului adecvat se confirma de la sine fisa postului tau de vopsitor de garduri vis a vis de majoritarii , blogiilogici care coplesesc si ingroapa moral adevarul si exprimarea sincera ne partinica de pe acest blog si nu numai.
    O blogiilogica savanta iti puncteaza niste nume care nu pot spune sa nu au mancat usturoi,si ca de aici gura nu le miroase, dar personajul ,personajele respective , raman doar factori de influenta , manipulatori nu si ce acuzi dumneata in postul de la 1127.
    Intr-o morala simpla ,daca Voiculescu si Patriciu , fac traficul respectiv in mod normal un om de onoare , daca esti asa ceva ar fi trebuit sa arate ca si Mircea Basescu si faimosul Pinalti Stefan , sunt de asemeni oameni din topul acelora care cumpara energie ieftina si o vand dublu!
    Aia cu sterlingul s-ar putea sa ai dreptate , blogiilogica o ia pe aratura
    deoarece semnatura lui draga stolo , din 1994 nu era pe un document ulterior modificat in 2007 dar chiar si asa, cu acea modificare faptul ca vindem ceva care care fizic nu exista ,nu este pina la urma ceva incriminator decit daca vrei sa faci valuri pe linga insula Serpilor.Apropo de insula , ai observat ceva benefic in politica externa vs Ukraina venind de la seful tau Basescu,a initiat sefu demersurile respective pentru ca Romania sa preia insula respectiva? Adica fara insula ,sterling ne poate da in judecata la Haga pentru inselaciune in conventie,si atunci sa vezi dandana!

  26. 26 Alex septembrie 14, 2009 la 2:02 pm

    Vasile, ma onoreaza eticheta de “vopsitor de garduri”. Pai bine decat dinu paturica de secol 21. Sau lingau al miliardarilor de carton.

    eugen, n-ai vrea niste corturi de tigani in campusuri? A, case de paie, da-le incolo de estetica, PUZZ, leberal 100%. Sa-ti spun un secret, exista fonduri europene pentru asa ceva, constructori mai priceputi decat partenerii de partid si de stat, in viitor vor fi licitatii online, incet-incet se duce economia fanariota…

    Aya, presa aminteste de Nutzi, Plescoi, Videanu, fam. Basescu, dar are subit amnezie cand este vorba de contractele liberale si udemeriste. O informare corecta presupune amintirea tutoror (concomitent).

  27. 27 Paul septembrie 14, 2009 la 3:21 pm

    Instalatorule,
    nu stiam anecdota care contine “a construi ruine pentru turisti”; am crezut ca tu ai inventat acest paradox amuzant. In sfarsit, inseamna ca va trebui sa gasesc o alta “scriitura” de-a ta pe care s-o pun pe locul I (in topul scrierilor tale), loc ramas vacant in urma precizarii pe care mi-ai oferit-o…
    A! In cadrul unei ierarhii generale, postarile tale sunt destul de bine plasate, fii fara grija! :)

  28. 28 instalatorul septembrie 14, 2009 la 8:12 pm

    Paul, nu e nevoie sa gasiti nimic, nu suntem aici la olimpiada de postari, nu da nimeni diplome si insigne, ne rupem si noi cit si cum putem de pe la treburi din consideratie pentru dl Nastase si din interes pentru ceea ce scrie el.

  29. 29 Vasile, septembrie 16, 2009 la 7:28 am

    Alex,

    Aya de care aminteste presa , liberalii carora nu le dai nume sunt intr-adevar si ei niste liberali dar din PD-L. Boureanu si draga Stolo!Doar manipulatori de energie ai grupului “Marco ” sau ai lui Tofan il avea
    in sfera manipulari dar si decizionala pe Drahi Stolo si nu pe Tariceanu.Ce sa mai spun de Stefan cel Mare de la Chiatra Neamtz! Denaturarea adevarului prin omisiune este si asta o arta a manipularii perverse.Asa de tanar si asa de pervers?De perversi e plina tara si de o parte si de alta , ce ducem lipsa sunt rara avis, cei onesti.

    P:S.
    Eu nu te-am facut vopsitor….ci lustruitor de imagine.


Lasă un răspuns

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s






Arhiva


Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 4,429 other followers