Raspunsuri

 

Poate ca, in valtoarea argumentelor si scandalurilor, oamenii politici si unii jurnalisti au uitat un singur lucru: nu exista state democratice fara un sistem juridic functional. Fie ca impacarea va veni ca urmare a compromisului, a santajului sau a ignorarii unei parti de catre cealalta, o solutie cat mai rapida este necesara. In caz contrar, avem in fata o adevarata problema de functionare a principiilor democratiei.

Nastafavrie, constitutional, Romania este un stat laic. Dar nu te poti astepta ca toti politicienii sa urmeze o Constitutie indelung ignorata exact de presedintele Romaniei, modelul lor de reusita politica. Daca lucrurile vor evolua in bine, este necesar ca acest model prezidential sa fie inlocuit de altul, care nu cade in reverii electorale in timp ce-si interpreteaza rolul in stat dat de Constitutie. Clerul, la fel ca multe alte categorii socio-profesionale, are foarte multe nevoi si foarte putin sprijin in aceasta perioada. Dar, pentru ca Biserica se bucura de atat de multa incredere din partea romanilor, ajutorarea lor cat mai vizibila poate avea si efecte electorale, vitale pentru ca Traian Basescu sa nu piarda prea rusinos alegerile prezidentiale.

Leo, am incercat sa fiu mereu un catalizator pentru schimbarile in bine aduse societatii romanesti. De aceea sunt atat de insistent cu nevoia de a-l schimba pe Traian Basescu. Personal, cred ca este singura modalitate de a scapa de un model de a face politica ce a acaparat prea multi dintre oamenii care iau deciziile in Romania. Daca, in final, se va ajunge sa hotarasca numai cei asemeni lui Traian Basescu, mi-e teama ca ar trebui sa ne reprofilam economia pe crescutul si tunsul oilor si cat mai multe sarbatori campenesti pentru alesii tarii. Eu cred ca noi, cei de aici, putem si suntem obligati sa facem cat mai mult pentru a preveni asta.

Koubadera, nu pot sa cred ca PSD nu mai reprezinta o optiune pentru viitorul Romaniei. Dimpotriva, cred ca dinspre PSD vine o solutie viabila de inlocuire a lui Traian Basescu in acest moment. S-a demonstrat in ultimii ani ca avem buni specialisti in partid, singura lor nevoie este sa fie lasati sa-si duca viziunea pana la capat, fara a fi blocati de setea electorala a altor partide sau interese. Un presedinte responsabil trebuie sa ia decizii pe termen lung si sa priveasca mai departe de urmatoarele alegeri.

Paul, am crezut mereu ca nu poti evalua un om politic exclusiv dupa calitatile sale persuasiv-manipulatorii. In definitiv, pozitia finala in care acesta va dori sa ajunga va fi una executiva, unde nu-ti este suficient “sa ai un scop care-ti scuza mijloacele”. In Guvern sau la Presedintie trebuie sa fii competent si bine intentionat. Altfel, vei fi tinut minte de cartile de istorie drept un dezbinator, interesat mai mult de pastrarea puterii decat de folosirea ei cu un scop pozitiv.

Diasporean, alegerile din 2004 nu au fost finalul. Cat timp Romania va “mai” fi o democratie, toate greselile comise in alegeri se pot indrepta. Cu costuri grele si dificultati prelungite, dar se pot indrepta. Tot ce este important este sa invatam din trecut si sa fim siguri ca nu vom comite aceleasi greseli si in 2009 sau in oricare dintre alegerile care vor urma.

Pasarea Dodo, raspunsul la dilema votul din Gara de Nord poate fi explicat inclusiv stiintific, prin spirala tacerii. Dupa spusele lui Noelle Neumann, este probabil ca cei care au inceput – din proprie initiativa, desigur… – sa scandeze numele unui candidat i-au determinat pe cei care il sustineau pe celalalt candidat sa-si schimbe alegerea din dorinta de conformism si apartenenta la grup. Sigur, asta ar fi justificarea pe care ti-ar putea-o da un specialist, nu neaparat si adevarul.

Marius, ai dreptate, absenta centralelor de energie regenerabila nu este singura problema a Romaniei. Avem nevoie si de un sistem de irigatii bine pus la punct, de politici sociale stimulatoare pentru tineri, de o justitie cat mai putin dependenta de politica si de multe multe altele. Toate acestea sunt marote ale unor oameni politici care nu rezolva problemele pentru a putea avea o rampa de lansare a promisiunilor pentru momentele electorale. Pentru mine nu sunt vinovati cetatenii, care inca mai au sperante, ci politicienii care le inseala sperantele sistematic. Alegerile nu sunt concursuri de frumusete sau demagogie, ci momente de bilant a reusitelor si planurilor. 

Augustin, nu stiu ce grad de probabilitate pot acorda ipotezei ca Elena Udrea va candida la Presedintia Romaniei. Ce pot spune totusi este ca, daca ar candida si, cumva, ar castiga, nu ar exista diferente majore fata de ultimii 5 ani. Poate doar cu exceptia ca actualul presedinte ar ocupa o functie inalta in – daca-mi permiteti gluma – guvernul Udrea.

P.S. Pozitia Comisiei Prezidentiale a fost ascultata in cadrul dezbaterilor publice cerute de doamna Andronescu ca si pozitia oricui altcineva. Totusi, declaratiile premierului nu fac decat sa “cedeze” responsabilitatea reformei educationale Cotrocenilor. Fara a tine prea mult cont de ceea ce trebuie facut cu adevarat pentru binele invatamantului din Romania. Sunt de acord cu tine.

Razvan, nu cred ca citesti bloguri de politicieni pentru auto-flagelare, ci pentru ca mai ai speranta, ceea ce este absolut normal. Aceeasi speranta o am si eu ca, dupa aceasta toamna, conflictul si dezbinarea a la Traian Basescu sa nu mai fie modelul de succes pentru unii politicieni romani. Asa, poate ca vom reusi sa revenim de la scandal la idei si discutii in favoarea celor care ne-au ales. Suntem destui cei care regretam trecerea de la politica la politicianism. Si vrem normalitate.

Vasile, vorbesti destul de furios despre duplicitatea primarilor. In definitiv, ei sunt alesi pentru a face cat mai multe pentru comunitatea locala, iar ultimii 5 ani i-au invatat ca singura modalitate de a-si duce la capat menirea este sa se dea cu cei care au puterea. Dar intregul circuit al fondurilor in mandatul Basescu este absurd si neconstructiv. Acesta trebuie schimbat, nu numai numele celui din fruntea sa. Banii trebuie acordati in functie de viabilitatea proiectelor si seriozitatea ordonatorilor, nu in functie de simpatiile politice sau apartenenta de partid. In multe feluri, exat cum s-a facut inainte de Traian Basescu.

Sami Ionescu, tocmai pentru ca principala nevoie a cetateanului este sa nu fie tinta bataii de joc a oamenilor politici trebuie sa privim alegerile ca o sansa. O sansa de a face un bilant real si pragmatic al beneficiilor aduse pentru fiecarui om. Nimeni nu poate accepta o clasa superpusa, a patricienilor politici si, sper eu, nici nu o va face cand va avea ocazia, in toamna. Dar important este ca si decizia finala sa nu fie doar de schimbare, ci de schimbare in mai bine.

JR., din pacate, mi-e teama ca orice initiativa in favoarea cetateanului va fi compromisa/politizata pana la sfarsitul anului, pentru a nu dauna cumva sanselor lui Traian Basescu de a ramane inca 5 ani la Cotroceni. Exista numeroase exemple, precum Codul Educatiei, masurile anti-criza si altele. Singura modalitate de a schimba aceasta stare de fapt este prin presiune publica. Doar cand domnul presedinte va intelege ca pierde voturi daca impiedica reformele PSD, va face ce trebuie.

Instalatorul, ai dreptate, Traian Basescu nu poate sa vorbeasca despre iesirea din criza a Frantei si Germaniei pentru ca nu ar face decat sa-si sublinieze propriul esec. Probabil ca, din punct de vedere al afacerilor familiei, al bunului mers al economiei Romaniei in context european, al consistentei masurilor adoptate de premierul Boc, actualul presedinte este cel mai ghinionist om din lume. Pur si simplu nu mai exista nimic de prezentat ca un succes propriu. Probabil ca si Romania este una dintre cele mai ghinioniste tari din lume, tocmai pentru ca e condusa de el.

Blogideologic, Die Linke este, pentru orice privitor, un partid cu o evolutie demna de urmarit. Unele dintre valorile lor ideologice sunt chiar curajoase, precum imperativul de nemilitarizare a Uniunii Europene, taxarea corporatista sau interesul foarte ridicat pentru soarta muncitorilor. Totusi, exista si motive pentru care Curtea Constitutionala din Germania supravegheaza partidul pentru extremism. Crizele economice acute favorizeaza partidele extremiste, poate ca aceasta este si explicatia pe care o cautai tu.

Un tanar capabil pe picior de plecare, in primul rand, inlocuirea lui Traian Basescu ar insemna sfarsitul unui model prezidential si politic falimentar. Daca subretele presedintelui vor vedea ca dezbinarea si scandalul nu sunt solutii acceptabile pentru populatie, poate ca vom avea din nou discutii si obiective politice asumate transpartinic. De la lupta pentru intrarea in Uniunea Europeana, Romania nu a mai avut un obiectiv unificator, care sa impuna politicului masuri pozitive si in favoarea cetateanului. Cu un alt presedinte, exista sanse pentru un astfel de obiectiv.

Dinu, ajutoarele pentru oamenii saraci, trimise de Uniunea Europeana, nu trebuie sa fie un subiect de politizare. Din punctul meu de vedere, important intr-un moment de criza este sa te asiguri ca nimeni nu este abandonat. Statul asistential poate ca nu este o solutie pe termen lung, dar nici criza nu este o situatie pe termen lung.

Octaa, chiar daca presa nu se arata interesata intotdeauna de subiectele europene, ele nu sunt mai putin importante sau mai putin reale. Referendumul din Irlanda este doar un exemplu. Cu cat sunt mai multe exemple de astfel de evenimente si mai multe exemple de oameni interesati de ele, va exista o presiune mai mare ca astfel de lucruri sa fie discutate. Presa este obligata de piata sa se auto-adapteze la cerintele consumatorilor.

11 Răspunsuri to “Raspunsuri”


  1. 1 Diasporean septembrie 8, 2009 la 11:30 pm

    @AN, multumesc pentru raspuns. Asa este, trebuie sa raminem optimisti. Mult succes!

  2. 2 leo septembrie 9, 2009 la 12:22 am

    Dragelor şi dracilor,
    aştept oare eu prea multe de la ANeul, ori chiar nu-i de crezut că răspunsul adresat de acesta la rândurile-mi mai jos auto-citate poate veni de la un om dibace într-ale dibuitului de subtilităţi ca acesta?!
    „ca să se schimbe status-qou-ul actual, ca-n orice reacţie chimică, e nevoie de un catalizator; care, în momentul ăsta, lipseşte; se mărgineşte să fie fost ministru, fost prim-ministru, actualmente DOAR blogger; deşi, oficial, ar trebui să fie şi preşedinte de ceneu, şi vicepreşedinte de cedeu; şi, mai ales, altceva… ;)
    Apăi, domnule Năstase, nu că aş fi eu etalonul răbdării şi al ponderării prin grădiniţa asta a dvs, dar de data asta chiar nu mai îmi încap subtilităţile în sinapse de nervi nervoşi, aşa că o să renunţ la „printre rânduri” şi, credeţi au ba, tocmai pentru că-l respect, se pare, mai mult de cât o face el însuşi, pe cel care ar putea şi ar trebui să fie Adrian Năstase, PREŞEDINTELE CN AL PSD, voi împrumuta (sper să şi reuşesc) stilul riguros de la obiect al unui clasic al blogului.
    Mă întreb, şi vă întreb, dacă a fost conştientă sau subconştientă adoptarea de către dvs a timpului trecut atunci când aţi scris „am încercat să fiu…” într-un schimb de replici pe tema „catalizatorii”?! Mă întreb, şi vă întreb, dacă ştiţi ce se întâmplă când despre catalizatorii „vinovaţi” de transformarea strugurilor în licoarea aia în care se caută „veritas”-ul se vorbeşte la trecut?! Sincer, credeţi că vă şade bine în „rolul” de fost catalizator, actualmente drojdie lăsată la fund?!
    Tot astăzi, mă rog, e deja mâine, deci se cheamă că ieri, îmi exprimam mirarea (vorba vine, că de surpriză nici că putea fi vorba dinspre aşa guşter curcubeu… ) în legătură cu un nou înscris în hora spirală spre infinit a traseiştilor.
    Curios, dar „fan”-ul dumneavoastră cu pricina a reuşit să vi se alăture, chiar dacă de la extrema cealaltă, în ceea ce NU se face atunci când un om alege să nu facă aşa ca ăsta baci – adică să-şi ducă lupta de pe poziţii de lup singuratic, dacă tot nu i-a plăcut să fie placidă oaie rumegându-şi în somnul conştiinţei snopul pus în faţă de măcelari travestiţi în păstori – ci să se alăture acelei organizaţii pe care politiconul o defineşte ca instrument al exercitării dreptului cetăţenilor de a accede la putere într-o democraţie: PARTIDUL.
    După mintea mea, odată făcut pasul afilierii la un partid, pe baza convingerilor proprii şi opţiunilor personale în materie de DOCTRINE POLITICE, nu de interese materiale şi afinităţi spirituale cu unii sau alţii dintre aceia care, la un moment dat, se întâmplă a face parte din aceeaşi familie politică, nu ai voie:
    - să crezi că „democraţia internă de partid” şi „solidaritatea internă” sunt componentele unei alternative asupra căreia ai a te decide, trebuind a renunţa la prima pentru a excela într-a doua; un partid în care e prea multă „solidaritate”, în care „yesmenii” sunt majoritari, încetează a mai fi partid, devenind… masă de manevră; sau… partid prezidenţial…
    - să crezi că mai ai dreptul la „principii personale”, „antipatii” faţă de… cititori de almanahe şamd; vă place au ba, aţi intrat într-un sistem bazat pe regula simplă a lui „jumătate +1”, în care, ce să-i faci, legea Pareto le dă o şansă în plus celor de partea lui „80%” care deţin doar „20%” din sinapsele utile;
    a da bir cu fugiţii DIN partid, abdicând de la convingeri profunde pentru a da satisfacţie unor antipatii sau simpatii de moment, mărunte, or a te da la fund ÎN partid, în aşteptarea soarelui care să vină, cândva, pe strada ta, nu-s tocmai semne demne de unii parte a lui „20%” care, pe baza celor „80%” cu care au fost înzestraţi, ar cam trebui să-i poată determina pe cei „80%” pe care nu-i mai au să… îşi vadă locul.
    Domnule Năstase, evident, eu n-am reuşit a nu fi eu însumi, scriind după cum mi-e felul.
    Dvs până când vă veţi încăpăţâna să NU fiţi ceea ce de fapt sunteţi, mulţumindu-vă a vă declara un FOST catalizator?
    L-aţi văzut pe Badea definind deunăzi profilul SINGURULUI candidat care ar putea fi real adversar al SATANIC ABUSER-ului? Să nu-mi spuneţi că nu v-aţi recunoscut! Păi mai anti-băsescian ca ursul păcălit de iepuroi, nici prin gaura de la glonţul tras în propria-mi tărtăcuţă n-aş putea vedea în momentul ăsta!
    Dacă dvs îl vedeţi, vă conjur, indicaţi-l la Consiliul Naţional al PSD, chiar dacă-i… independent… ;) Dar, pentru Dumnezeu, nu transformaţi CN-eul cu pricina în Congresul paişpe, lăsându-l fără minim două moţiuni, fără o alternativă! Nici dacă ar fi un partid de alecşi pesedeul ăsta, şi tot n-are voie să se înfăţişeze în faţa propriilor electori altfel decât aşa cum orice partid DEMOCRATIC o face: propunând minim două platforme! Obama, înainte să se înfrunte cu duşmanul republican, a trecut mai întâi proba încrederii interne în confruntare cu madam Clinton. Daţi-mi voie să rămân la părerea că ex-ambasadorul n-a stat destul în SUA pentru a ajunge suficient de negru încât să învingă măcar o soţie de fost… premier, necum pe fostul cu pricina. (mă rog, ştiu, aşa cum NICIODATĂ n-aş fi avut ocazia să văd o Primă
    Doamnă Năstase în fuste galbene creţe, probabil că nici s-o văd altundeva decât acolo unde au stat în genere femeile cu adevărat puternice din spatele iluştrilor lor soţi, dar… )
    Încă o dată, pentru ultima dată, că ceasul al unsprezecelea a trecut deja, vă spun: rămân la părerea că sunteţi mai bun de premier decât de preşedinte într-o formulă de stat ca acesta în care trăiam… bine-merci, înainte să-l pulverizeze un epigon de Nero, dar, dacă altă soluţie REALĂ nu aveţi a ne propune…
    Indiferent de alte considerente, de data asta MIZA e prea mare: un SATANIC ABUSER la al doilea mandat, puteţi fi sigur, NU VA FI LA ULTIMUL!

  3. 3 Vasile, septembrie 9, 2009 la 6:41 am

    Dl.Adrian Nastase,

    Nu era vorba de nici o furie ,ati inteles din nou gresit ,o scuza ar fi ,poate,exprimarea mea anapoda.
    Subiectul era, de ce pierde PSDeul in teritoriu electrorat si eu va spuneam ca odata cu primarii va fuge si electoratul partizan cu acestia.
    Elementar Watson., dar nu pentru toata lumea!

  4. 4 leo septembrie 9, 2009 la 9:04 am

    Nea Săndele,
    nu ştiu dacă tălică băgaşi de seamă, da’ ţi se tocmai aplică povestea aia cu fiecare naş îşi are naşul: se găsi unul mai fudul ca personajul pe care te-nsforţezi a-l juca tălică de când ne jucam noi p-acliea de v-aţi-ascunselea prin grădiniţa ANeului în căutare de hemori cu tarodul… ete că „viaţa” bate „filmul” şi tre să recunoşti c-atâta emfază căţărată pe-un munte de… fond primar… nici tălică n-ai putea să „joci”… :lol: :lol: :lol:
    delicios bărzăunele ăsta de ne purtă prin tot alfabetul numelor proprii neaoşe care, iată, a ajuns cu el, alfabetul, înapoi la litera dintâi sub care s-a-n-botezat de bloaggăr…

  5. 5 Sami Ionescu septembrie 9, 2009 la 10:54 am

    Va multumesc pentru raspuns . Oricum , sa fiti sigur ca nu voi lipsi de la alegeri . M-am nascut o social democrata si asa voi muri .

    Probabil nu o sa credeti , dar inca de la 4 – 5 ani ma framantam cu probleme de social democratie , desi , evident nu ma invatase nimeni nimica despre asa ceva . Eram mult prea mica . Am iubit oamenii si ii voi iubi intotdeauna . Fericirea mea cea mai mare ar fi sa pot vedea toti oamenii fericiti . Sigur ca asa ceva nu este posibil , dar mi-ar placea enorm sa poata fi asa .

  6. 6 Nastafavrie septembrie 9, 2009 la 11:06 am

    ba da, ma astept ca toti sa urmeze Constitutia chiar daca asteptarile mele sunt amuzante. nu cred ca e cazul sa arucam momeala in curtea vecinului, si PSD, si PDL, si PNL s-au folosit si se folosesc de biserica din plin.

    clerul e o categorie si asa mult prea favorizata in comparatie cu meserii adevarate (profesori, oameni de stiinta, doctori etc).

  7. 7 Draghi Puterity septembrie 9, 2009 la 3:17 pm

    Legat de noul partid de stanga German, “DIE LINKE” – cred ca acesta se afla mai degraba sub observarea Verfassungsschutz-ului (aprox. SRI-ul german). Din cate retin Bundesverfassungsgericht-ul (Curtea Constitutionala din Germani) a refuzat cererea partidelor populare (CDU / CSU) de scoatere in afara legii pe motiv de extremism, constatand ca Die Linke respecta valorile Constitutie Germane (de ex. statutul proprietatii private). Nu sunt 100% sigur, dar asta e ce am retinut.

    Modus operandi-ul Verfassungschutz-ului cu partidele considerate extremiste e urmatorul: incearca sa infiltreze in fruntea partidelor respective agentzi care sa provoace actiuni extremiste violente, eventual antisemite pentru a le reduce sustinerea in randul populatie si a crea o baza legala interzicerii lor. Asa au procedat de exemplu cu partidul de extrema dreapta NPD, sau cu organizatia de extrema stanga RAF. In ce priveste aceasta din urma, in ultima vreme ies tot mai mult la iveala documente care sutin aceasta teorie.

  8. 8 blogideologic septembrie 9, 2009 la 3:30 pm

    @ Adrian Năstase
    Mulţumesc pentru comentariu. Îmi impune să citesc. Chiar nu ştiam nimc despre “taxarea corporatista”.

  9. 9 leo septembrie 9, 2009 la 5:12 pm

    PS
    văd că sunt şi alţii mai mari ca mine ale căror semnale ar putea indica un orizont de aşteptare similar…
    http://antena3.ro/stiri/politica/iliescu-critica-din-nou-conducerea-psd-sa-spuna-de-ce-au-acceptat-aventura-asumarii-raspunderii-guvernului_79838.html
    poate şi comentaţi cele spuse de… cârlan…

  10. 10 Alex septembrie 10, 2009 la 6:46 am

    AN, niste pretini asteapta scindarea PSD:

    Scenariul Urban

    Senatorul pedelist Iulian Urban apreciaza pe blogul sau ca apropierea dintre Traian Basescu si Calin Popescu Tariceanu, ce a avut loc marti, la uzina Ford de la Craiova, prefateaza scindarea PSD. Urban spune ca “dupa aceasta strangere de mana, lupta dintre Oprescu, candidatul impins de Iliescu, si Mircea Geoana, sustinut inca de Hrebenciuc, va duce PSD in prag de scindare”. El insista: “O scindare care va face bine stangii romanesti, intrucat este sansa ei unica sa se scuture de fostii nomeclaturisti si securisti”. Urban prevede ca dupa alegerile preziden­tiale se va contura o guvernare de dreapta PNL-PDL.
    http://www.ziua.ro/display.php?data=2009-09-10&id=258355

    PS Sa inteleg ca la ei in partid nu e securisti.

  11. 11 Paul septembrie 10, 2009 la 8:58 am

    Domnule Nastase,

    Si eu credeam, ca si dumneavoastra, ca nu poti evalua un om politic numai dupa calitatile sale de orator (sofist?). Ei bine, acum nu mai cred aceasta, mai mult, sunt convins de faptul ca electoratul isi alege reprezentantii exclusiv dupa calitatile lor persuasiv-manipulatorii. La ce duce aceasta stare de lucruri? Pai, nu la altceva decat la ceea ce afirmam in comentariile care au generat raspunsul dumneavoastra: ca misiunea unui candidat onest nu mai este doar sa-si etaleze aceasta onestitate – pe care electoratul nu e capabil s-o vada, in “ceata” manipularilor de tot felul! -, ci consta in invatarea “manariilor” adversarilor sai neonesti; daca vrea sa-i invinga si apoi sa-si poata folosi competentele in scopurile-i bine intentionate.
    Aveti dreptate, castigarea puterii, prin mijloace manipulatorii, neurmata de folosirea acesteia in scopuri pozitive il poate plasa pe “invingatorul” respectiv la categoria “dezbinatori” :) , in cartea de istorie. In schimb, pe “dezbinatorul” care a folosit manipularea doar pentru a putea dirija apoi puterea castigata in scopul ridicarii nivelului “de bine” al populatiei guvernate, nu cred ca populatia il va percepe ca pe un dezbinator, cand se va face totalul.
    Ajunsa la acest punct, stiu ca demonstratia mea cere o exemplificare. Ei bine, din pacate nu am un exemplu actual care sa-mi confirme rationamentul :) . Dar, cum spuneam, sper sa avem incepand cu anul viitor un Presedinte care sa ne fi sedus cu manipularile lui (dez)agreabile in campanie si cu deciziile lui benefice pentru Romania, dupa depunerea juramantului.
    Sunt constient de riscul discursului pe care il tot tin. Urmand linia pe care o prezint acum, toti candidatii s-ar putea revendica in manipulatori onesti, care “se fac frate cu dracu’, numai pana trec puntea”, de partea sfintilor :) . Totusi, cred, in optimismul meu, ca bunul simt al romanilor il va distinge cumva din multimea de candidati manipulatori pe cel onest, care nu vrea puterea de dragul puterii, ci o vrea pentru a-si putea concretiza ideile bune si pentru a promova o echipa de guvernanti de calitate.


Lasă un răspuns

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s






Arhiva


Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 4,431 other followers