Politica in curtea scolii

 

 Sunt aproape trei ani de cand Romania este membra a Uniunii Europene. In acest interval de timp au existat multe momente in care, daca nu societatea in ansamblul ei, cel putin factorul politic se putea contamina, macar intr-o mica masura, de spiritul comunitar. Am trecut prin doua confruntari electorale in care cetatenia europeana (definita in sens politic) a avut un sens concret, context in care, cel putin la nivelul dezbaterii publice, ne puteam racorda la temele majore de interes european. Din pacate nu s-a intamplat asa. Poate sunt cam dur, dar din acest punct de vedere suntem inca la periferia UE. Practic, suntem deconectati de la fluxul spatiului public european.

Nici macar despre lucruri de care suntem interesati in mod cat se poate de evident nu discutam, cum ar fi nominalizarea unui comisar european. Subiectul a fost abordat tangential si intr-o maniera tabloidala. Vom ajunge probabil sa actionam in graba si vom spune din nou ca „timpul nu mai are rabdare cu noi”.

Despre referendumul din 2 octombrie din Irlanda nici nu e cazul sa mai amintesc. Cine ar fi interesat de faptul ca Tratatul de la Lisabona ar putea intra in vigoare si ca din 2010 am putea avea un Presedinte al UE si un Inalt Reprezentant pentru afaceri externe si politica de securitate? Si nu ma astept ca oamenii simpli, interesati acum sa-si pastreze locurile de munca, sa-si pregateasca copiii pentru scoala sau sa stranga recoltele, sa-si puna intrebari in legatura cu aceste aspecte. Dar mi-as dori ca politicienii, mass-media si formatorii de opinie sa aduca in discutie si astfel de subiecte. Votul irlandezilor este crucial pentru viitorul UE si, chiar daca nu ne dam seama si pentru al nostru.

Apropo de viitor, gestul lui Traian Basescu de a-l programa pe ambasadorul Mark Henry Gitenstein la finalul sesiunii de prezentare a scrisorilor de acreditare spune multe in limbaj diplomatic. Avem inca o dovada a faptului ca in acesti aproape cinci ani, societatea romaneasca a fost condusa de capriciile, de resentimentele si de frustrarile lui Traian Basescu. Nu sustin faptul ca ambasadorului american trebuia sa i se rezerve o ceremonie speciala, dar stiu foarte bine ca in sfera diplomatica orice gest conteaza si are reverberatii politice.

Si, daca tot vorbim de curtea scolii, macar poate legile educatiei elaborate de ministrul Andronescu, impreuna cu toti partenerii sociali, vor reusi sa treaca de „malaxorul” cotrocenist, care pare disperat sa isi poata asuma macar ceva la finalul a cinci ani – goi, haotici, razbunatori si distructivi – de mandat.

44 Răspunsuri to “Politica in curtea scolii”


  1. 1 Kartouche septembrie 3, 2009 la 7:43 pm

    Ma asociez domnului Constantinescu, care, afirma de dl. presedinte :”- un personaj cu educaţie precară să se poată pronunţa, într-un moment în care lumea intră în societatea cunoaşterii, asupra unor probleme de educaţie şi cercetare ştiinţifică pentru care nu are nici un fel de pregătire şi înţelegere

    - un personaj care şi-a probat incompetenţa într-o îndelungată carieră ministerială prin distrugerea flotei şi blocarea construcţiei autostrăzilor sau în calitate de primar general al Capitalei prin lipsa oricăror realizări edilitare de-a lungul unui întreg mandat să poată acuza pe alţii de incompetenţă şi lipsă de profesionalism

    - un personaj permanent conflictual să poată fi acceptat ca un moderator valabil între puterile statului

    - un personaj grobian, mincinos, cu manifestări imorale şi care proferează permanent insulte la adresa unor persoane sau categorii sociale să fie prezentat ca un model de comportament popular demn de urmat.”

  2. 2 Harabula septembrie 3, 2009 la 7:59 pm

    In stadiul actual al politicii romanesti, ce este rau pentru tara, este bine pentru PSD.
    Pentru a se dovedi ca regimul Basescu nu este benefic pentru Romania, orice nenorocire este o bucurie pentru PSD.
    Desigur unui partid nu i se pot acorda atribute omenesti ca “onoare”, “cinste”, “corectitudine”. Dar se poate vorbi de coerenta.
    Ori, in toate actiunile PSD, numai de coerenta nu poate fi vorba. Ceeace spune domnul Nastase nu coincide cu pozitia partidului.
    Nici macar ce spune Geoana nu trebuie luat in serios. EL poate foarte bine sa spuna un lucru si apoi in partid sa-l converteasca Iliescu sau Nastase la parerea contrara.
    Drumul PSD-ului este drumul fetitei sarmane care isi cauta tatal beat.
    Lupta disperata a acestui partid pentru putere il va face sa piarda puterea. La fel ca in dragoste, exacerbarea dorintei de cucerire duce la esec. Indecenta se razbuna.

  3. 3 Lucia Verona septembrie 3, 2009 la 8:29 pm

    Există opinia – cu grijă cultivată – că agenda europeană nu face rating. Iar dacă nu face rating, nu există! Simplu. Dar mai e ceva: de cîte ori o temă europeană răzbate, totuşi, în prim plan, apare brusc un bileţel, un scandal, o Elodie, un land of choice, o oaie tunsă, orice, numai să schimbe subiectul zilei. Mă şi tem să mă întreb de ce.

  4. 4 matilda septembrie 3, 2009 la 8:32 pm

    Suntem la periferia Marii Europe pentru că suntem conduşi de o clică de ageamii puşi pe căpătuială. A lor, fireşte. Matelotul care se răstea la echipaj prin aburii alcoolului nu ştie şi nu va şti niciodată să promoveze o politică a bunului simţ, nu mai spun de diplomaţie. Trist, domnule prim-ministru, foarte trist, dar poate acest noiembrie ne inseninează…

  5. 5 hitmils septembrie 3, 2009 la 9:17 pm

    nea adriane…, nu prea are treaba comment-ul meu cu articolul dvs. dar ma roade cam de multisor o treaba. ia mata tauru de coarne si apucate de treaba, adica de presedentia Romaniei noastre ca se duce dracu si ce a mai ramas din ea. o sa fi mata surprins (poate), cati o sa te sustina… eu sunt brasovean, nu am treaba cu nici un partid politic, dar am tot dat-o la intors cu prietenii mei oameni cititi zic eu si cum am facut cum n-am facut si tot pe mata te-am gasit cel mai potrivit. n-ai mata nevoie de flatarile mele sau de rautatile altora, dar fa odata ceva cat se mai poate, dupa aprecierile mele chiar daca pare totul un haos organizat ne indreptan cu viteza catre anarhie (chiar dezastru). nu vreau sa blamez nici adversarii matale politici si nici unele scursuri din partidul mata, dar trebuie facut ceva…cat mai urgent. sunt inca multi oameni de bine in tara asta si trebuie facut ceva chiar si numai pentru ei, intelectuali, muncitori, tarani,oameni simpli, care sunt precis in asentimentul meu si spera sa se incumete cineva cu cap si mina forte pe care sa-l sprijine si care sa se apuce de treaba in tara asta. in rest …geoana e baiat bun dar n-are stofa, apogeul lui politic a fost si este ambasador in sua, atat.
    – p.s. la brasov psd-ul n-are putere din cauza lui nita c-tin, recte mihai gherda, liviu lupu si inca vreo doi, dar capu e nita, metaorfozati filiala locala si ve-ti avea de castigat, sunt perceputi in urbe ca infractori si trag partidul in jos. in rest sanatate multa si bafta…..

  6. 6 elena septembrie 3, 2009 la 9:53 pm

    Domnule Adrian Nastase nu votati legea asta a invatamantului.Invatamant de zece ani,11 daca numaram si pe cel de la gradinita.Va roaga cineva care a lucrat in invatamant.Pentru a face economii?? pentru a nu mai costa asa de mult invatamantul??? sunt idei pe care le balmajea Prigoana probabil i le-a soptit si lui Basescu la botez.Copiii slabi si mijlocii, ca asa au fost dotati ereditar , sau din alte cauze chiar daca trec greu prin liceu tot mai capata si ei un pic, un pic de cunostinte, de mod de comportament ,asa faceti din ei o si mai mare greutate de purtat pe umeri viitoarei societati.nu inteleg ce se doreste cine vrea ca tara asta sa ajunga asa de jos.

  7. 7 Iliescu septembrie 3, 2009 la 10:39 pm

    Domnule Presedinte,
    Ati ales o tema formidabila si care va reprezinta cu adevarat. PSD-isti nostri ar fi trebuit sa cumpaneasca mai mult atunci cand v-au neglijat la vot.
    As dori sa va stiu punctul de vedere referitor la nominalizarea unui potential comisar si care ar fi cel mai bun portofoliu pentru tara noastra, fara ami spune ca acest portofoliu ar fi Agricultura. Sa fim seriosi, agricultura nu o so primim deoarece nu putem deveni un potential concurent al unuia dintre cei mai importanti contribuabil al U.E.-Franta. Am ascultat concluziile unui studiu realizat de un renumit academician canadian, care in anul 1995 afirma ca reprezentam un adevarat “pericol” pentru Franta, iar studiul incepea cu urmatoarea comparatie”
    -Franta are aproximativ 20 mil. ha. teren agricol, din care 4 mil. ha. bun si foarte bun;
    - Romania are aproximativ 10 mil. ha. teren agricol, din care 6 mil. ha. bun si foarte bun.
    Din aceasta comparatia ni s-a spus sa tragem noi concluziile, iar eu am trs aceasta concluzie.
    Revenind la portofoliul de comisar european, eu nu as miza pe agricultura, unde oricum nu-l primim, ci as juca o care mult mai inteligenta alegan Dezvoltarea Regionala, aici repatizandu-se foarte multi bani pentru egalizarea nivelului de trai intre tarile vechi membre al U.E. si noi state membre, iar pe deasupra mai trebuie sa pregatim terenul si pentru aderarea la moneda europeana.
    Acum abordand si tema cea mai draga dvs-Diplomatia, aveti dreptate cand afirmati ca Traian Basescu reprezinta un dezastru pentru politica externa a Romaniei. Cum sa-l lasi la urma pe cel mai important ambasador acreditat in Romania, de cel mai puternic stat al lumi, ca sa-si prezinte scrisoare de acreditare? Trebuie sa nu ai pic de cultura diplomatica si tot nu ai face o astfel de gresala. Poate ca chiar era o onoare pentru excelenta sa ambasadorul SUA in Romania sa-si fi prezentat primul scrisoarea de acreditare si apoi sa asiste la toata ceremonia, ce credea Basescu ca se grabea sa mearga sa bea un paharel de tarie, bineinteles ca eu glumesc cu acest lucru.
    Care este politica de constiture a unei noi majoritati parlamentare si a unui nou guvern dupa alegerile prezidentiale?
    Stiu ca nu puteti sa ne relatati prea multe dar macar sa ne da-ti cateva elemente, iar noi care va cunoastem o sa intelegem si mai multe.
    Multumesc pentru temele abordate.

  8. 9 Karakas septembrie 4, 2009 la 12:43 am

    Ca tot vorbim de “talentul” diplomatic al lui Basescu, la aceiasi reuniune cu corpul diplomatic afirma: “Noi suntem gata sa respectam interesele Federatiei Ruse…” Asta dupa ce s-a dus in Cehia si a afirmat ca Romania sprijina constructia scutului american anti-racheta, ca deh, acolo Rusia nu are nici un interes. Are insa Romania?! Patru ani de dat cu capul in bara in domeniul relatiilor internationale la nivel prezidential, cam asa s-ar rezuma activitatea domnului Basescu. Iti dai seama saracii diplomati romani de la MAE, cu asa un Presedinte inapt, ce mai trag sa o scoata cu ata alba…

  9. 10 Augustin septembrie 4, 2009 la 1:05 am

    @ A.N.
    Stimate domn,
    Nu ma voi mai obosi sa-mi cer scuze pentru offtopic, in ultima vreme imensa majoritate a postarilor mele au aceasta imensa “calitate”.
    Dupa cum este imposibil sa nu va amintiti, am tot strigat pina am ragusit ca numitul Miclea n-are niciun fel de drept de initiativa legislativa (dupa cum nici presedintele tarii n-are). Sfinta vanitate omeneasca ! Mi-ar fi placut sa aud vreun lider PSD trimitind la plimbare, in zilele din urma, pe cei ce filfiiau, in virf de bat, ideile de reformare a invatamintului venite din acea directie, pe motiv de neconstitutionalitate a initiativei. Chiar daca ar fi fost o simpla coincidenta (iar nu dovada faptului ca mai citesc si altii acest blog), tot nu mi-as fi putut reprima o urma de multumire. Se pare insa ca liderii PSD au lecturi “mai superioare”. Sa le fie de bine!
    Numai ca, iata ce mi-a fost dat sa aud ieri:
    Intr-un scurt interviu acordat de Boc, pe tema asumarii raspunderii, acesta a fost intrebat daca guvernul isi va asuma raspunderea pe “legea Miclea”. Raspunsul lui Boc a fost, pentru mine, un mic soc:
    (Citez foarte aproximativ): Ce Miclea, dom’le, Miclea n-are drept de initiativa legislativa, doar Andronescu are, ca e membru al guvernului. Apoi, parca zimbind strengareste, a adaugat: E legea Andronescu, dar care, pot sa va spun,e 80% a lui Miclea.
    Sigur, din nou poate fi, si probabil chiar asa si e, o simpla coincidenta.
    Au fost insa destule situatii in care idei valoroase postate de colegii mei de blog au aparut, aproape (sau chiar) neprelucrate, in alte zone in care nu te-ai fi asteptat sa apara.
    Sigur, acest spatiu este public, dar e total nefiresc ca aceia carora le sint destinate ideile de-aici sa fie mult mai putin receptivi la ele decit ceilalti. Presupun ca aceasta stare de lucruri ar trebui sa ne spuna tuturor ceva, dar nu stiu ce! Ne ajutati dumneavoastra?
    P.S. Cred ca e foarte posibil ca “legea Miclea” sa contina elemente valoroase, benefice invatamintului romanesc. Acele elemente ar “trece”, fara probleme, la orice dezbatere normala, in Parlamentul Romaniei. De ce trebuie sa treaca TOATE (sau, ma rog, 80%), cu de-a sila?

  10. 11 abbilbal septembrie 4, 2009 la 1:13 am

    Politica din curtea şcolii se face în pauza unei miuţe şi cum miuţa se joacă în pauza dintre ore, pauza miuţei nu poate avea o durată prea mare şi ca atare nici politica din curtea şcolii nu se poate întinde mai mult decât îşi are plapuma. Deci, ajungem la concluzia că politica din curtea şcolii se rezumă la rezumat.

  11. 12 Augustin septembrie 4, 2009 la 2:28 am

    @ Harap-buba
    Puiule, nu trebuie sa fii panicat de faptul ca nu intelegi. Trebuie sa gindesti pozitiv, sa-ti spui tot timpul ca tu nu esti, de fapt, chiar atit de prost, ca poti intelege si ca, atunci cind o sa-ti treaca mahmureala, chiar asa se va intimpla ! Sigur, daca mahmureala persista 24/24, va fi un pic mai dificil dar, in fine…
    Sa le luam pe rind : Faptul ca regimul Basescu nu este benefic pentru Romania este, de multa vreme, un truism. Faptul ca e benefic pentru tine, nu trebuie sa te nelinisteasca ; nu e niciun paradox la mijloc. Explicatia e simpla : tu nu esti Romania !
    (Vezi ca nu era asa greu ? Daca iti explica nenea Augustin …)
    Cit despre diversitatea de pareri din PSD (ca si din celelalte partide, cu exceptia PDL) e trist faptul ca, iata, au trecut 20 de ani, iar voi, politrucii de altadata, inca mai aveti nostalgia partidului unic, comandantului suprem si unitatii de actiune, pe baza principiului « uniti in cuget si-n simtiri ». Harap mai mult sau mai putin alb, nu mai trai in trecut : vremurile alea nu se mai intorc !
    Ti se pare surprinzator ca Adrian Nastase gindeste cu capul lui si, uneori, ajunge la alte concluzii decit ceilalti lideri ? Stiu, la partidul unic gindea unul singur pentru voi toti, si-acum ti se pare ciudat. Asta e, va trebui sa te obisnuiesti ! Ca si cu ideea ca, prin definitie, partidele lupta pentru putere. Sigur, pe vremea ta nu era asa, fiindca partidul unic n-avea cu cine sa se lupte.
    Cit despre faptul ca Geoana e in stare sa-si schimbe parerea, in urma unei discutii principiale, in care se aduc argumente valabile, sa stii ca nu-i de rusine. Nu c-as considera catirul un animal prost ; totusi, catirul la un alt capitol sta, intr-adevar, de lauda ! Stiai tu ceva, dar nu-ti mai amintesti exact. O fi virsta ? O fi toamna (si noua recolta)?
    In rest, doar prostii n-au dubii !
    Povestea ta cu nenorocitul ala beat cautat de fetita chiar m-a induiosat. As fi chiar indiscret sa te intreb de unde te-ai inspirat ?

  12. 13 Spiridus septembrie 4, 2009 la 3:04 am

    Traian Basescu are o mare parte din vina in legatura cu decalajul Romaniei fata de Europa – nu numai economic, ci si de civilizatie, de prioritati, de reformare a clasei politice etc.
    Dar nu numai el este vinovat. Fortele politice romanesti, in general, nu sunt conectate cu evolutiile din Europa. Nici PSD nu face exceptie.
    Si o mare vina o avem si noi, cei tacuti, indiferenti, chiar daca direct si primii afectati.
    Nu cred ca se va schimba usor haosul si debandada din din Romania. Pentru ca nu exista un motor al schimbarii, adica o forta politica apta sa convinga, sa fie aleasa si sa actioneze. Si nici impulsul necesar in acest sens, respectiv votul cetateanului.
    Imaginati-va ce ar fi fost Romania daca nu era in UE si NATO. Daca in aceste conditii suntem unde suntem…

  13. 14 Sibilla septembrie 4, 2009 la 3:48 am

    basescovici si… diplomatia… ca-mi adusai amine si de alti smenari ca el, pedelachei, of course, la el de * diplomati *, toti cu slabiciuni la… si la… si la… si… duca-i Doamne, Doamne ca ne-am saturat de zmintiti! Amin.
    Nu ca n-ar fi si-n pesedea cate-un raspopit, ori …. dar, serios acu : sa fie social-democratia autentica doar un vis frumos… ??
    Nominalizarea unui comisar european… auch, zausuleeee, cosmaruri majka, again si, nu te-ar mai slabi pana la capat, ca e timpul sa te tot duci… ma abtin sa spui unde, din…. modestie, ziceam…
    Sibilla

    @ nea Harabula,
    Chiar n-ati avut parte never ever de-o petala, colo ase, de dragoste cu nabadai… nu poci sa cred… ;)
    Sedum fabaria are frunzele-n forma de lance, ce sa-i faci… :)
    Ca sa fiu sincera, cum nu-mi plac pariurile, o spun pe sleau : adio putere pt pedelachei, boborul de-ar castiga…
    Sibilla

  14. 15 blogideologic septembrie 4, 2009 la 3:54 am

    @ Harabula
    Câtă dreptate ai ! Traian Băsescu este modelul virtuţii pentru poporul român!

  15. 16 Iluminatul septembrie 4, 2009 la 6:25 am

    Percepţie

    D-l Băsescu – în optica poporului – este un anchilozat
    animat de doriţa interpretării la un clarinet fără ancie,
    în a doua audiţie, a rapsodiei neîncepute – compoziţia sa.

  16. 17 Vasile, septembrie 4, 2009 la 7:28 am

    Domnule Harabula chiar aveti logica imprumutata pe vre-un teren viran unde se joaca oi na? Va pozitionati de fiecare data pe acelasi palier cu cel al Instalatorului daca vrei dar in blocul vecin de peste drum. Ambi cu geamurile sparte si totusi ambi mereu cu oistea-n fereastra celuilalt.
    Eu ma asteptam sa comentati mesajul lui Kartouche , nu mai stiu daca-i karoucheul cel vechi, adica originalul, pe vremuri un fervent sustinator al Satanic Abuser-ului, in mod normal ar fi trebui sa spui daca domnul respectiv a gresit cu ceva in cele ce a spus si daca nu a gresit , lasa-i pe pesedei sa moara pe propria lor limba.

  17. 18 Vasile, septembrie 4, 2009 la 7:36 am

    Dl. Adrian Nastase,

    Pe lista propunerilor nastrusnice sau serioase pe care le primiti de la alegatorii sau simpatizantii dumneavoastra ar trebui ca pentru alegerile prezdentiale din acest an sa apara un element nou.Prevederea este paramount atata timp cit cistigatorul alegerilor ,viitorul presedinte Basescu, asa se pare ca ne este scris,are de indeplinic un mandat lung si dificil , adica inca cinci ani de chin si pentru el si pentru noi!
    Amendamentul solicitat de mine este controlul psihiatric obligatoriu al tuturor candidatilor la presedintie, si daca in fotbal este cu arbitri straini la fel sa fie si in politica. Sa vedem….

  18. 19 gabimihaela septembrie 4, 2009 la 7:40 am

    Domnule Nastase,
    v-am asculatat raspunsul de ieri legat de “concubinajul” guvernamental. L-am asculatat pe domnul Iliescu. Nu vreau sa fiu cioclu, dar ati ucis tot ce inseamna social democratia in Romania. Concubinajul cu PDL este o cangrena. daca ati asculata sau citi posterele ati intelege cum bate vintul.
    Domnul Geoana este perdantul, cu tot demersul nu faceti altceva decit sa puneti covorul rosu (red carpet) pentru Basescu.

  19. 20 instalatorul septembrie 4, 2009 la 7:51 am

    Un articol dens in subiecte:
    1. Romania si UE. Folosim inca prea putin din ceea ce putem utiliza prin aderarea la UE. Este o raspundere a celor care ne guverneaza, dar nu numai, ci si a partidelor iar raspunderea merge, cred, pina la ONG-uri. Iata fac si o mica propunere pentru PSD: in acest moment mai sunt disponibile citeva bucati cu reducere 50%, insemnind 49 de euro, din ghidul complet 2009 pentru liderii de proiecte europene. PSD poate cumpara un ghid si il poate disemina.
    2. Comisarul european. Nu sunt original aici, am citit opinia unui alt blogger (din nefericire i-am uitat pseudonimul) cu care sunt de acord: jupin Ciolos pare a fi un onorabil membru al republicii transpartinice de la Cluj si asta inseamna ca este trimis acolo in scopul secundar (ori poate principal) al extinderii unor afaceri (si poate influentei) ale gastii. Dealtfel am observat ca, peste tot pe unde presedintele are numiri ciudate, adica oameni din anturajul personal ori din alte medii decit partidele de la guvernare, transpar mai devreme ori mai tirziu afaceri personale ori de “grupuri de interese nelegitime”.
    3. Media, partidele si UE. Scriam mai demult tot aici ca am impresia ca media pune UE in plan secundar in mod deliberat, iar partidele care au europarlamentari nu fac aproape nimic pentru mai buna cunoastere a activitatii europene. Desi in gluma, nu-s departe de adevar atunci cind afirm ca eu singur am dat pe bloguri mai multa informatie europeana decit PSD ca partid (fiindca unii europarlamentari pesedisti au mai scris pe bloguri).
    4. UE si UE. Un nou esec al referendumului irlandez ar avea consecinte rele. Fie ar fi blocata si chiar partial demontata toata constructia europeana, ar fi nevoie de gasirea unor noi drumuri in procesul de formare al acestui nou stat al statelor, fie ar trebui sa fie eliminata Irlanda spre a putea merge inainte. Nici o varianta nu este placuta, ambele sunt cit se poate de paguboase. Parca nu mi-ar mai tremura mina cind imi platesc taxele si impozitele daca as sti ca din ele citiva euro se vor duce macar pe un turneu irlandez al dlui Diaconescu, nu unul gomos in care doar sa se intilneasca protocolar cu omologul sau irlandez, ci unul in care sa si discute cu oameni de acolo, fie ei irlandezi ori romani – si sa le spuna ca totusi viitorul comun e mai important decit sforariile de moment.
    Il respect si il pretuiesc pe Tony Blair chiar daca nu ma prapadesc de dragul lui si, in lipsa dlui Nastase si ca efect al liberei circulatii a fortei de munca in UE, l-as fi dorit candidat la presedintia Romaniei din partea PSD. Gasesc ca nu ar fi rau ca prim presedinte al Europei, desi cred ca exista si niste daca.
    5. Romania si SUA. Poate ca gestul presedintelui e bun, in sensul ca ne da informatia ca nu se inghite cu administratia Obama. Doar ca (unde sunt zapezile de antarţ?) s-ar putea sa nu mai aiba nevoie de aranjamentele care l-au facut si ele presedinte in 2004. Dar cine stie? Marele Tata Alb (!) de la Washington are mina lunga.
    6. Romanii si invatamintul. Nu cunosc ce contin proiectul Andronescu si proiectul Miclea, asa ca nu ma pot avinta in comentarii fanteziste, dar ceea ce am citit in presa a facut sa mi se zburleasca parul pe unde am par: invatamint obligatoriu de 11 ani mi se pare ceva straniu, ca sa nu zic aproape sovieticeste. Daca o luam asa, atunci ne putem intoarce la modelul tatucului din anii ’50: 7 clase generala, trei ani liceul zis scoala medie, trei ani facultatea zisa institut si la 20 de ai avem sanse sa-i scoatem chiar si docenti (pe hirtie), iar la 25 de ani academicieni ( la naiba cu mosii din Academie, ia sa vad si eu un presedinte al Academiei la 27-28 de ani). Trebuie regindite si refacute toate programele. Dar in fine, e problema lor, treaba lor cum toaca banii contribuabililor si cum zapacesc elevii si profesorii. Eu as zice ca, mai inainte de a discuta de numarul de ore saptaminale si de alte chestii din astea, mai intii si mai intii trebuie refacut prestigiul si statutul profesorilor. Pe cind eram in scoala generala, aveam coleg pe fiul unui mahar comunist al judetului; l-a chemat odata pe tac’su, maharul, profesorul de matematica – veteran de razboi la vinatorii de munte – si i-a zis ca fiu-sau e cam obraznic si neatent la ore si ca sa-i dea o mama de bataie. “Sa traiti, dom’profesor, va multumesc” a zis maharul cit era el de mahar – il putea spulbera pe dom’profesor doar cu un gest ori un cuvint – si s-a dus acasa, a scos cureaua de la pantaloni si l-a batut pe fiu-sau de i se auzeau acestuia tipetele in tot cartierul. Asa de tare era in trecut vorba unui profesor. Azi elevii fac misto de profesorii care nu-si schimba mobilele in fiecare an, iar parintii vin cu amenintari, inclusiv de taieri cu cutitul, pentru o nota mai mica.

  20. 21 blogideologic septembrie 4, 2009 la 8:02 am

    @ Harabula
    Calul Traian al educaţiei
    Harabula, habar n-am cine eşti în realitate, oricum nu eşti Harabula cel original, pentru că Harabula #2 este mult mai slab decât Harabula #1 (un partener interesant pentru discuţii, dar probabil el a fost detaşat la alte sarcini, în scopul câştigării alegerilor prezidenţiale de către Traian Băsescu). Bănuiesc că măsura aceasta de a introduce prin legea educaţiei Mircea Miclea, 500 euro cont în bancă pentru fiecare copil şcolarizat, ori potenţial şcolarizabil, este de fapt o lege electorală “Sticky and Sweet”, cu Traian Băsescu pe post de Madonna. A fost propusă de Harabula #1 ? Câte voturi va atrage aşa ? Maximum, bănuiesc. Însă refuzul constant al oamenilor lui Traian Băsescu de a se angaja într-o discuţie intelectualiceşte onestă pe tema legii educaţiei arată clar că Traian Băsescu nu are intelectuali capabili în jurul său ! Sincer să fiu, pe mine chiar mă interesa o discuţie publică despre sistemul finlandez de educaţie, şi puteam să vin cu detalii numeroase, care ar fi reuşit poate să impună principiul #1 al învăţării democraţiei în şcoală (“l’impératif de compétence et la demande de proximité”, vezi Pierre Rosanvallon). Ceea ce nu ştiu copiii aceştia care vor primi 500 euro cont în bancă exact în ajunul alegerilor pentru Traian Băsescu – Preşedintele României este faptul că ei vor trebui să dea banii înapoi, cu dobândă, după ce vor termina şcoala. De ce nu le spune Traian Băsescu suma majorată pe care o vor plăti în viitorul lor ? De ce nu spui tu, Harabula #2, pe acest blog care va transmite ştirea în blogosferă ? Sau habar n-ai nici tu? Acum mă gândesc că prin legea Mircea Miclea “Sticky and Sweet”, nenumărate muşte din exterior se vor lipi de copiii din şcoala românească pentru nenumărate alte îndatorări, fără să ştie, săracii copii din România, că ei îşi amanetează astfel viitorul!

  21. 22 Pali septembrie 4, 2009 la 8:45 am

    Domnule Nastase !
    Cu trecerea timpului tot mai obsesiv va intreb,…pe cand,candidatura dvs?Acest Geoana devine tot mai penibil cu zi ce trece.Despre Base’ce sa mai spun,…gesturile lui de pina acum in materie de diplomatie si politica externa in acelasi timp au ramas la stadiul in care domnia sa declara ca,era atunci cand fuma in toaleta scolii.Doar ca,acum “a fumat” o mare parte si din ceea ce inseamna institutia prezidentiala si calitatea de presedinte.
    Ati putea sa ne dati un reper despre o viitoare coalitie post – alegeri prezidentiale?

  22. 23 razvan septembrie 4, 2009 la 8:53 am

    dar de ce nu ti-ai dori ca oamenii simpli sa isi puna intrebari privitoare la aceste aspecte??

  23. 24 Vasile, septembrie 4, 2009 la 8:54 am

    blogi…..ehe , asta-i diferenta dintre un tata comunist , si unul capitalist!

  24. 26 Larisa septembrie 4, 2009 la 10:05 am

    Apoi noi astia mai simpli si mai prosti auziram ce spuse si dl Severin si Norica Nicolai pe la Titulescu. Dl Severin ii dadea intr-una cu iminenta unui razboi iar madam Norica aproape ca batea cu pumnul in masa urland dupa banii europeni. Apoi no, ca noi suntem mai prosti si mai simpli…

    Daca dvs aveti intentia de a concura pe un post de comisar european pe probleme de Dezvoltare Regionala atunci lasati mataluta prostelile politice PSD-iste si ocupativa de probleme mai “inalte” impreuna cu cei care va pot da girul pentru o astfel de pozitie. Otherwise don’t waste the time of a stupid slave.

    Cat despre Irlanda asa cum spunea si stimabilul nostru coleg de blog Alex – nu suntem independenti in aceasta formula istorica. De ce sa-mi pierd timpul cu Irlanda cand stiu sigur ca vor aproba tratatul de la Lisabona. Cat despre presedintele Uniunii n-am auzit ca va fi votat de “oamenii simpli” si nici Ministrul de externe.

    Pana va hotarati ce carte vreti sa mai jucati pe scena politica putem discuta si pe picior de egalitate, sau am uitat eu ca inca sunteti blogger si nu Presedinte.

  25. 27 I.D.Suciu septembrie 4, 2009 la 10:51 am

    @Iliescu
    ai o referinta pentru studiul canadian relativ la potential agricol franta vs. romania?…eu am gasit doar o nota monsantoMonsanto: Romanian agriculture can eclipse France
    From Romania’s 9.4 million hectares of land with potential to be cultivated, the country uses about 6.4 million. Here the country grows corn on about 2.5 million hectares, which is about the same area as France, the EU’s largest agricultural market.

    Unlike French farmers, Romanians use few hybrid seeds which, according to US agricultural firm Monsanto, is one reason why the yield per hectare is much lower than in France.

    “Romania can step up the yield with the current level of water just by improving agricultural practices and, in the future, could easily outmatch France,” says Mattia Aste, general manager at Monsanto Romania. For example, the average yield for corn in Romania is between 2.5 and four tonnes per hectare but, if hybrids are used, this can increase to ten tonnes. “The biggest potential in the world for crop production is in eastern Europe, in terms of the land that is not exploited yet, the increase of yield and the increase of average return on every hectare,” says Aste. “Romania has so much land of such good quality, but surprisingly the country is not self-sufficient in terms of crops.”

    Monsanto is increasing the production capacity of its 50 million Euro seed-processing plant in Sinesti, Ilfov county. The plant exports up to 25 per cent its hybrid seeds to western Europe and Ukraine and Monsanto also works in cooperation with local farmers who cultivate seeds for the group.

  26. 28 Dragos septembrie 4, 2009 la 11:01 am

    George (1856 – 1950) says : ”Democraţia este un mecanism care garantează că nu vom fi guvernaţi mai bine decât merităm”.

  27. 29 blogideologic septembrie 4, 2009 la 11:47 am

    @ I.D. Suciu
    Asta e propagandă pentru Monsanto şi OMG-uri ? În principiu, mai rău decât un război atomic !

  28. 30 cristina septembrie 4, 2009 la 11:50 am

    sunteti sigur ca legile educatiei sunt elaborate de ministrul Andronescu impreuna cu partenerii sociali? repet, sunteti sigur?

  29. 31 stan septembrie 4, 2009 la 12:24 pm

    Ma intreb daca d-na ministru este intradevar atat ne naiva incat sa reinvie socialismul utopic sau de fapt, e cel mai siret lider sindical. In conditiile in care statul nu poate sustine financiar invatamantul in forma actuala, propunerea abligativitatii a 13 clase era o nebunie. Practic trebuia ca si la cucuietii din vale sa fie liceu, presupunand investitii uriase la nivelul tarii si angajarea peste noapte a inca multe mii de cadre didactice calificate, desfiintarea scolilor profesionale,etc.
    In conditiile in care e o problema in mediul rural terminarea celor 8 clase.
    Mare problema “reforma “asta in invatamantului, ea este continua de 20 de ani si rezultatele se vad :
    – de dragul castigarii unor olimpiade internationale si pentru ca unii profesori bine pusi in functii sa ia bani, se rescriu aproape in fiecare an manualele, s-a complicat materia in asa fel incat producem niste varfuri,iar marea majoritate sunt varza;
    – liceele ba industriale, ba tehnologice, ca si scolile profesionale, nu au nici o treaba cu practica, producand mesiariasi in nimic;
    – nu mai exista prosti, daca parintii au bani, orice tanar devine licentiat in toate domeniile. Si nu numai la spiru haret si la stat e tot un drac. Pentru a angaja o jurista a trebuit sa tin concurs de doua ori, desi s-au prezentat licentiale in drept cu 10. Le-am pus cinci intrebari, din care 3 din statutul consilierului juridic pe care trebuiau sa-l citeasca macar de curiozitate. Rezultatul : nu aveam de unde sa scot un 4. Garanteaza cineva ca astea nu ajung maine magistrati ?
    – de ce nu se revine la vechiul sistem ca fiecare liceu, in functie de pretentii sa aiba propriile probe de examen. Uniformizarea examenului duce la o uniformizarea in minus a calitatii acestora.
    – si eu am schimbat un director de scoala, dar nu pe criterii politice, oricum in rural, cadrele didactice sunt navetiste si nu au nici o influienta politica in comunitatile respective, fiind mult mai preocupati de prinderea autobuzului.
    – problema mare e cu “titularii pe post”. Daca am o profesoara de matematica pur si simplu proasta, care a nenorocit 27 de generatii, aceasta nu poate fi data afara fiind titulara pe post. De aici pleaca prostia. Un profesor nu poate fi dat afara, un functionar public la fel, un judecator e inamovibil si tot asa.
    – o primarie rurala primeste de la bugetul de stat sumele necesare pentru acoperirea salariilor cadrelor didactice. Cheltuielile pentru intretinere si functionare trebuiesc acoprite in toatalitate din bugetul local. Deci peste cei 6 %. Apoi prin statutul cadrelor se stabilesc si alte drepturi care sa fie date din bugetul local. Pentru personalul primariei navetisti nu se poate deconta transportul, dar pentru cadre da.
    – toata lumea plange pentru salarizarea cadrelor didactice. Eu ca primar am 1700 lei/luna, fara drept de sporuri sau prime, nici macar sporul de vechime, iar educatoarea de la gradinita are 1800, iar directorul scolii peste 3000. Sa nu uitam ca stimatele cadre cu sindicate guralive, muncesc de fapt pana in 4 ore pe zi ( intre autobuze), o jumatate de an este vacanta si daca se arde un bec , se strica clanta la usa, dau telefon primarului sa rezolve problema. Si au rezultate : doi ani la rand, la examene, elevii nu au stiut ce este ala “perimetru”. Problema la toti bugetarii e cu debutantii, dar cand a vrut tariceanu sa mareasca mai mult la debutanti, au fost impotriva tot sindicatele. Apropo : patru ani erau stiute 3-4 greve pe an. Acum unde sunt liderii aia sindicali, cumva prin parlament ? Si la ce partide ?

  30. 32 Vasile, septembrie 4, 2009 la 12:38 pm

    Larisa ,
    Yake it easy, Severin e toba de carte si de politica externa ,la nivel diplomatic sau aplicat iar Norica stie ce stie.In 2008 spre stiinta dumitale amarata asta de Romanie, cea cu 40 de ani in urma mesalinei Europe , a platit 1.1 miliarde euro la vugetue UE. Si nu-i normal sa strigi dupa sumele alocate Romaniei?

  31. 33 Adriana septembrie 4, 2009 la 12:38 pm

    Stimate domnule Nastase
    Din toata graba pe care o vedem astazi in aprobarea celor 3 legi, eu nu vad decat ca acestea vor constitui baza pentru campania domnului Basescu la presedentie. Eu cred ca va spune ca numai acest partid cu acest premier a fost posibila infaptuirea acestor legi si ca nimeni nu a avut pana acum curajul asumarii responsabilitatii. Altfel nu-mi explic de ce se procedeaza in acesta graba, cu atata disperare, cu atata indarjire…

    Imi pare rau ca Romania traieste vremuri grele, tara noastra plange, oamenii sunt saraci, nu au unelte, nu au sprijin, ne depasesc evenimentele, oamenii nu se mai uita spre viitor ci incearca sa se descurce de azi pe maine.
    Consider ca politicienii trebuie sa aiba o responsabilitate in fata omului simplu ca el sa se simta cat de cat in siguranta in tara lui.

    In momentul de fata nu se simte nici o astfel de responsabilitate.
    Nu stiu ce va fi la alegeri, cred ca vor conta foarte mult voturile din tara dar eu una stiu ca vreau un alt presedinte, un alt guvern pentru ca ma ingrijoreaza viitorul.
    Pacat ca domnul Geoana nu are carisma de presedinte…cred ca ati avut o propunere nefericita.
    Cu stima

  32. 34 stan septembrie 4, 2009 la 12:58 pm

    2. Scoala romaneasca dupa atatea reforme a ajuns o masina de facut bani multi si neimpozabili. ” Meditatiile ” pe bani au devenit obligatorii, se scot bani frumosi din producerea pe banda rulanta de manuale, cursuri universitare, licente, masterate, doctorate, pe bani. Facultatile de stat au taxe mai mari ca vestita Spiru Haret. Politicienii nostri sunt multi profesori universitari, pe statele de plata la multe facultati gen S.Haret. Apropo oare mister Boc mai presteaza la Cluj ? Oameni buni, faceti o lege prin care invatamantul sa revina la modul cum se facea pana in 1990. Era mai bun.
    Altfel licentiatii astia gen Spiru Haret vor conduce la un moment dat tara.Apropo , am si eu in primarie, doua functionare,licentiate cu zece la Spiru. Nu au citit niciodata o intrebare sau raspunsul la ea, invatau testul grila , intrebare nr.1 =a, 2=c, 3-d,etc. si au terminat dreptul adminstrativ cu ZECE. Nu aveti nevoie in guvern de doua specialiste ?
    Curata REFORMA, de fapt cuvantul asta are mai multe intelesuri.
    Cand doamna ministru psd a inceput mandatul venise cu ideea de a renunta la vestitul corn + laptic ( copiii le arunca) si sa dam elevilor o masa calda. Cand am auzit-o am injurat toata ziua, pentru ca d-na habar nu are ce presupune asta. Va rog frumos, nu mai mai puneti in situatia de a injura toata ziua. Oricum si in administratie publica, “reformele” astea continue au cam aceleasi urmari. Ma apuc sa fac ceva si peste trei zile constat ca de fapt ce am facut era interzis printr-o ordonanta sau HG. Oricum daca fac ceva legal, curtea de conturi are alta parere. Acum, cu “criza” asta, dupa ce au fost confiscati banii pe care-i aveam in fondul de rulment, trebuie sa asigur cheltuieli minime inclusiv pentru scoli, in suma totala dubla fata de cea pe care o am la dispozitie, stiti cumva cum ? Curata ” DEMOCRATIE ORIGINALA” , ca la noi la nimeni.
    Va anunt ca babele vadane care mai populeaza cele 4 sate ale comunei, incaltate cu gumari si tenisi, au devenit LIBERALE. Daca tot s-a facut inversarea, liberalii fiind acum saraci si cinstiti, iar social-democratii milionari in euro, era inevitabil

  33. 36 stan septembrie 4, 2009 la 1:47 pm

    Propuneri pentru presedentia UE : Raluca Turcanu, Sulfina Barbu,Ghisa, Cioroianu, Nica,Andronescu, iar cu politica de securitate neaparat MAREAN sau Udrea.
    In opinia mea , daca se poate trece peste ambitii idioate si se trimitea comisar european un fost prim ministru, indiferent care, europenii arau obligati sa-l respecte si nu-l puneau sef la “limbisti”.
    Daca se pune problema creearii unui post de comisar pentru combaterea pirateriei pe mare ( in crestere in ultimii ani), eee , pai aici avem pe cineva de neinlocuit.

  34. 37 Walt Disney septembrie 4, 2009 la 2:09 pm

    Ce veste bună! Abia aştept să intre în vigoare Tratatul de la Lisabona. Cred că Mircea Geoană este cel mai bun pentru poziţie şi poate, dacă obţine această demnitate, PSD va oferi din nou României politicieni de anvergură ca odinioară.

  35. 38 tomegea septembrie 4, 2009 la 2:40 pm

    Nenorocirea este că, aidoma celorlalte legi, cu excepţia Marga, aceasă lege a educaţiei va rămâne fără consecinţe majore. Nu ţinteşte reformarea conţinutului educaţiei, iar un singur art. se referă la subiectul educaţiei, copilul. Suntem “tâmpiţi” că nu ştim carte, nu că directorul e numit nu ştiu cum. O lege degeaba. tomegea.ePolitica

  36. 39 cogito ergo sum septembrie 4, 2009 la 4:18 pm

    @stan

    Tovarăşe gradu, înţeleg că ai o îndemizaţie de primar de 17000 de lei. Dar pensie militară câte zeci de mii ai? Mai înţeleg că esti tare deranjat că nu-ţi stă la îndemâna să umbli după bunul tău plac la salariile cadrelor didactice, căci banii aferenţi îţi vin cu destinaţie precisă. Măi să fie! Mare nenorocire! Să fie acesta motivul pentru care declaraţia ta de avere nu cuprinde nicio specificaţie la capitolul venituri şi-i lipsesc şi alte date? Sau poate te pricepi doar la verificarea juristilor nu şi la completarea conform legii a declaraţiei de avere. Ori poate că ai ceva de ascuns faţă de gugulanii din comună sau de la judeţ?
    Tovarăşe gradu, personal cred că te crezi mai important şi mai destept decât ar trebui să-ţi permită bunul simţ. Să fie asta o deformaţie suferită pe timpul serviciului “sub arme” sau este din naştere. Ori poate este influenţa nefastă a ciobanului de Tăriceanu?

  37. 40 cogito ergo sum septembrie 4, 2009 la 4:31 pm

    @stan

    PS: Dar mister Tăriceanu repetentul o mai preda?
    Băi, cizmă-n cizmă, vezi că te ridici prea mult peste nivelul sandalei. Oi fi tălică cel mai cel între vădanele pe care le-ai convertit în liberale, dar parcă este mult prea mult să te vinzi mare sculă în reformarea învăţământului.

  38. 41 octaaa septembrie 4, 2009 la 7:50 pm

    Domnule Nastase, aveti dreptate. Nu zic nu.

    Dar credeti ca macar 2% din populatia Romaniei are habar(sau macar a auzit) de Tratatul de la Lisabona?
    Si asta nu din cauza crizei. Nu pentru ca romanii sint preocupati strict de culegerea recoltei sau de echiparea copiilor cu rechizite. Daca ii veti intreba despre Elodia, Stelian Ogica sau Simona Sensual….va asigur ca multi romani sint la curent ….

  39. 42 berheci ioan septembrie 6, 2009 la 8:13 pm

    Cred ca expresiile utilizate in materialulu prezentat(frectie la un picior de lemn)nu le foloseste un profesor universitar,dar ma rog, cred ca nu am citit Proiectul noii legi a invatamintului.

  40. 43 Alex septembrie 8, 2009 la 5:13 pm

    Larisa, ce sa spun, ma scoate din sarite stilul lui AN de a da lectii de politica europeana pe Dambovita, de parca PSD a contribuit cu ceva la FORMAREA spiritului civic al romanilor in toata aceasta perioda pre si postaderare. Romanii (din tara si din strainatate) traiesc in ignoranta crasa, manipulati precum si manati precum sclavii si nu vad vreo fundatie, asociatie care ofera informatie maselor in ceea ce priveste drepturile lor in calitate de cetateni europeni. Cu toate astea, de vina pentru starea jalnica a tarii nu este numai basescu (as zice nu in primul rand basescu), ci electoratul care inghite gogomanii, marlanii, un discurs neeuropean si o politica de Caucaz.
    @ Dragos,
    Amin!

    @ Clonele lui Vasile (in special Pali):
    Stimabile, n-ai ce face. Romania iese din izolarea externa, parteneriatul cu licuricii devine realitate (remember, semnarea Tratatului Nabuco), intr0un singur an sunt absorbite mai multe fonduri europene decat in cele doua guvernari taricelu, intram in zona euro, moneda nationala se stabilizeaza, Romania se incapataneaza si nu intra in colaps cu toata propaganda oligarhilor, miliardarilor de carton, sustinuti de moguluii de presa. Guvernul Boc a negociat prin PSD un acord cu FMI-ul surprinzator pentru cei care asteptau caderea Romaniei, pauperizarea si falimentul total al populatiei. Insa socoteala de la Antene si din Realitati Paralele nu se potriveste cu cea din targ…
    Relatia cu Rusia s-a imbunatatit, in interiorul UE este evident ca ceva a inceput sa miste, guvernul recupereaza pietele pentru exportatorii romani pierdute deliberat in era tariceanu (ex China).

    Referitor la Severin si Norica Nicolai, deh, in Romanica si d-aiurea au existat de la inceputul istoriei si vor fi cat va dura lumea n grupari de lobby, structuri de interese, nu e posibil sa avem toti aceleasi interese financiare.
    Nu neg faptul ca Adrian Severin este un colos al politicii externe romanesti. Insa cineva trebuie sa piarda batalia pentru legitimarea limbajului…
    Legat de Norica Nicolai, in mod normal nu merita nici un comentariu. Cand ne gandim cate plati au fost facute firmelor romanesti, cum au fost dusi la faliment exportatorii in guvernarea penelista in timp ce speculatorii imobiliari Prosperau Bine! Lasati-o balta!

    @ Stan
    Nu vrei un loc de comisar european pentru analfabetii din Europa? Doar au si minoritatile drepturile lor! Inclusiv aspiratia pentru trecerea la limbajul nearticulat, eliminarea scrisului si semnatura cu destiul.
    De fapt, marii absolventi de la Spiru Haret lucreaza in “mediul privat”, la televiziuni, in presa scrisa, prin agentii, prin “scolile locale” de ciocoi, iar idiotii aia de olimpici prind un amarat de post de specialist, inginer, cercetator, manager in Franta, Germania, SUA, Canada, deh, scoala romanesca produce tampiti. Nu se descurca in jungla infecta din Romania!
    PS Imputita tentativa de a invrajbi categoriile sociale (personalul Primariei & profesori). Te cred ca ar fi mai bine ca banii pentru profesori sa fie deturnati spre Loganuri, “investitii”, laptopuri cu pret triplu, veceuri si garduri de miliarde, acoperisuri. Ori spre scoala de ciocoi locala. Sa Visati Bine!


  1. 1 Probleme de manifestare | Ilar Trackback pe septembrie 6, 2009 la 9:33 am

Lasă un răspuns

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s






Arhiva


Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 4,373 other followers