Raspunsuri

 

Zob si Maximmouse, va asigur ca o sprijin pe Ecaterina Andronescu. Este un ministru foarte bun, in ciuda parerilor celor care nu sunt de acord cu ea. A finalizat un cod al educatiei mai complet si mai util Romaniei decat schita propusa de comisia lui Basescu. Poate, de aceea, ii supara acum pe colegii nostri. Sunt insa sigur ca PSD va fi hotarat sa sustina proiectul de lege al reformei in educatiei si, cel mai important, dezbaterea sa publica. Deja, din ce stiu, doamna Andronescu este in tara, in dezbateri cu studentii si profesorii. Oricum, ar trebui sa dam, mai intai, un raspuns in ceea ce priveste posib ilitatea aplicarii acestor noi reglementari din acest an scolar. Eu cred ca sunt putine sanse ca pana la 15 septembrie sa poata fi aprobate legile – chiar prin asumarea raspunderii, -, sa se faca controlul de constitutionalitate, sa fie adoptate  normele de aplicare etc. In aceste conditii, de ce sa „sarim” peste dezbaterea publica si peste dezbaterea parlamentara? S-a incercat acest lucru cu codurile penal si civil. Dar in comisiile parlamentare s-au facut 1700 de amendamente la textele initiale pe care Basescu voia ca guvernul sa-si asume raspunderea. In conditiile in care codurile vor intra in vigoare la 1 ianuarie 2011!  Ce s-ar fi intamplat daca Codurile ar fi fost adoptate in forma initiala? Cui ii foloseste aceasta graba. Are sens ca, pentru a-i oferi un „cartus” electoral lui Basescu in campania pentru prezidentiale, sa adoptam solutii „pe genunchi”, intr-un domeniu in care exista deja multe decorelari si lipsa de strategie?

Paul, ce spui tu despre comunicare este foarte adevarat. In aceeasi masura, iti pot spune ca, din punctul meu de vedere, comunicarea nu poate produce rezultate pe termen lung daca nu este dublata si de rezultate. Iar cu vorbitul e ceva mai usor decat cu guvernarea.

i.nicolae, in mod cert, a fi simpatizant PSD nu inseamna sa fii de acord din oficiu cu orice. Ideea de politica reprezentativa cere ca politicienii sa fie de acord – si nici atunci intotdeauna din oficiu – cu ceea ce doresc cetatenii sa se faca. Bineinteles, intra in discutie si factorii de viziune, de valori sau de responsabilitate, insa rolul politicii este altul decat cel de sustinere pentru cel mai guraliv.

JR., ai spus o chestiune cu care sunt de acord si pe care cred ca ar trebui sa o amintim fiecarui politician ceva mai „uituc”: Nu este normal ca discursul politic sa fie in contra realitatii sau in contra intereselor cetatenilor. De aceea este nevoie ca oamenii sa se implice in politica pentru a-si cere drepturile la orice nivel.

Augustin, conflictul este mult mai atragator decat munca eficienta si discreta pentru unii politicieni. Un proiect de reforma constructiv, precum cel al Ministerului Educatiei, trebuie sa fie atacat de PDL pentru a da impresia ca si ei se implica si aduc un plus acestui guvern, in acest domeniu. Apoi, trebuie sa apere „opera” lui Basescu in materia educatiei, introdusa in Parlament prin grupul parlamentar al PDL.

Harabula, pot sa-ti spun, din experienta mea, ca o solutie chibzuita si acceptata de populatie are mai multe sanse de a produce schimbari in bine decat o solutie adoptata in graba, bazata pe infailibilitatea cadrelor.

P.S. capacitatea ta de a oferi argumente oarecum acceptabile pentru actiunile evident gresite ale lui Traian Basescu este, in mod cert, demna de o cauza mai buna. Totusi, suspectez ca e un simplu rezultat al obisnuintei cu disonantele cognitive.

Sami Ionescu, poate ca doar simpatizantii PDL mai pot confunda incompetenta presedintelui cu efectele crizei economice. Noi am putut sa ne convingem de ea si in anii premergatori. Cu varf si indesat.

Abbilbal, portocalele au devenit crude si amare pentru tot mai multi oameni din Romania. Sincer, cred ca recolta din toamna va fi mult sub asteptarile unora.

Codrin Scutaru, reforma Constitutiei din 2003 s-a facut cu gandul la o clasa politica mai matura si mai responsabila decat cea de acum. Poate ca timpul nu este pierdut si, din toamna, o vom putea recupera macar partial.

Diogenecainele, imi este teama ca multi romani capabili sa ajute la reformarea tarii vor pleca, luand modelul ultimilor 5 ani sub Traian Basescu, ca si tine. Totusi, trebuie sa-ti amintesc ca, cel putin pana la alegerile prezidentiale, mai exista sanse pentru tine, familia ta si ale celorlalti tineri care gandesc asemeni tie. Avem o sansa in Romania, cu totii, cat timp vom reusi sa luam cele mai bune decizii impreuna.

Anonimul Ventriloc, Parlamentul, si nu guvernul, este institutia legislatoare pentru ca este formata din reprezentanti directi ai cetatenilor. Acestia sunt mandatati sa le reprezinte interesele si, teoretic, sunt legati de acest mandat in momentul fiecarui vot. Pentru a reusi orice, premierul are nevoie sa atraga de partea sa Parlamentul la fel cum ar atrage de partea sa populatia.

Nstn, cred ca solutia pentru problemele Romaniei nu vin din Scrisoarea a III-a. Este nevoie de aportul cetatenilor, de implicarea lor si, poate cel mai mult, de aplecarea urechii politicienilor catre ei. Fiecare om politic trebuie sa-si aminteasca de faptul ca deciziile lui modeleaza vieti. Poate asa vom reusi sa pierdem pe drum cinismul si pofta de conflict pentru responsabilitate si pofta de munca.

Vasile, acceptarea comentariilor pe acest blog este legata strict de respectarea regulamentul prezentat in sectiunea Disclaimer. Altfel, o doza serioasa de bun simt ar fi suficienta pentru oricine ar vrea sa scrie aici.

Stan, nu stiu daca se poate da o lege pentru ca fenomenul Traian Basescu sa nu mai apara niciodata in politica din Romania. Consider ca este mai degraba o chestiune de civism decat de legislativ. O populatie bine informata si cu mai putine simpatii pentru scandal nu ar avea nici un interes pentru astfel de politicieni.

Draghi Puterity, nu am cum sa nu apreciez faptul ca romanii sunt in continuare interesati de politica si sunt incantat sa vad acest lucru chiar pe blogul nostru. Acest interes, desi unii l-ar putea considera neimportant, ajuta orice politician sa-si calibreze aria de actiune si punctele critice.

Blogideologic, o limba care nu permite minciuna sau insulta ar fi o schimbare frumoasa in acest moment. Din pacate, la fel ca multe idei ale antichitatii, ramane doar un concept frumos dintr-un timp demult apus.

Carmen, scopul omului nu este sa supravietuiasca greutatilor, ci sa incerce sa schimbe ce ii este la indemana pentru a putea sa aspire la fericire. Stiu ca ar putea suna a pilda Zen, dar este important sa ne aducem intotdeauna aminte ce inseamna „mai bine”-le lui Traian Băsescu.

Octaa, perioada aceasta este cea mai dificila pentru tinerii asemeni tie, care-si cauta prima slujba dupa absolvirea facultatii. Voi sunteti romanii care au nevoie astazi de ajutor din partea statului. Din pacate, presedintele nu va ofera nici macar multumiri formale pentru ca ati „acceptat” sa-i platiti imprumuturile de la FMI pentru salarii si pensii. Stiu pentru ca si fiul meu este de o varsta apropiata si mi-a spus ca spera la mai mult dupa aceasta toamna.

Sibilla, sper ca blogul si comentariile tale sa reuseasca sa determine cat mai multi romani sa recapete obisnuinta de a merge la vot. Poate, odata cu aceasta obisnuinta, vom reveni si la obisnuinta de a fi condusi de oameni capabili, cu intentii bune. 

Maximmouse, crezi ca e posibil ca Emil Boc sa-i spuna NU lui Traian Basescu? Acum nu sunt sigur, dar poate dupa alegerile din toamna.

Bibliotecaru, spui ca dubitatia pare a fi una dintre principalele preocupari ale premierului. Descartes spunea ca Dubito ergo Cogito. Poate se incearca crearea unei perceptii :)

100 Răspunsuri to “Raspunsuri”


  1. 1 Harabula august 16, 2009 la 10:23 am

    Intotdeauna am crezut ca Descartes a fost acela care a spus “Dubito ergo cogito” si “Cogito ergo sum”

  2. 2 Marcus august 16, 2009 la 12:13 pm

    Comunicat Prezidential
    Categorisit la Administratia Prezidentiala- Comunicate — Marcus @ 13:03 Editează

    Consilierul prezidential A.Tucal a fost imputernicit sa dea publicitatii urmatorul Comunicat de Presa, emis de medicul personal al tovarasului presedinte Traian Basescu, D-l Doctor, Medic Primar, Aurel Coma :

    “Bre oameni buni, bre romani, daca va iubiti presedintele si doriti sa-l mai aveti un mandat, opriti-va bre cu sarbatorile sau nu-i mai dati sa bea horinca, palinca, tuica si alte halea, deoarece de la doza de doua sticle de whiskey pe zi, are ficatu’ praf si are toate sansele sa nu mai apuce alt mandat!

    Da-ti-i bre ceaiuri, ca asta-i nehalit la bautura si nu stie cand sa se Oprescu!

    Zau asa, va rog io frumos, nu-i mai dati sa bea, mai ales acum cand se bate cu criza, pe la toate sarbatorile, cumetriile, nuntile, pomenile etc. care bantuie prin Romania de cand cu campania electorala a presedintelui!

    Va multumesc anticipat,

    Medic Primar,

    Aurel Coma

    Ptr. conformitate,

    Consilier Prezidential,

    A.Tucal

  3. 3 Dragos august 16, 2009 la 1:52 pm

    AN : ”Zob si Maximmouse, va asigur ca o sprijin pe Ecaterina Andronescu. Este un ministru foarte bun, in ciuda parerilor celor care nu sunt de acord cu ea. A finalizat un cod al educatiei mai complet si mai util Romaniei decat schita propusa de comisia lui Basescu”.

    Hm ! Cum sa va explic ADEVARUL ? Ganditi-va la cea mai zapacita si galagioasa gaina de la Cornu. Cunoasteti ca dupa X zile de cotcodacit gaina noastra….a dumneavoastra…produce un ou mic, mic de tot…cat oul de bibilica. Ei, incondeiati acest outz cu moaca lu’ Vanghel’e.

    Cam asta-i reforma lu’ tanti Cati.

  4. 4 Serban Nichifor august 16, 2009 la 2:13 pm

    In atat de importantul domeniu al educatiei si cercetarii, Doamna Prof.Univ.Dr.Ecaterina ANDRONESCU a fost si este singurul ministru competent si cu adevarat responsabil. O asigur si pe aceasta cale de tot sprijinul meu moral. Cu deosebit respect, Conf.univ.Dr. Serban NICHIFOR

  5. 5 Nts august 16, 2009 la 2:41 pm

    Dar cand nu-i urma de cinism? S nici de frica?

    Probabil, prin simetrie extinsa -de la nivelul ut singuli la nivelul comunitatii- lucrurile pot evolua natural.

    Sau nu?

    Despre omul politic, alta data..se vorbeste prea mult, se face prea putin!

  6. 6 octaaa august 16, 2009 la 3:19 pm

    Va multumesc pentru raspuns. Si cred ca ati dat un raspuns foarte bun. Sa stiti ca intr-adevar daca basescu ar fi venit cu niste multumiri formale m-ar fi incantat.
    Spuneti de baiatul dvs ca spera la mai mult din toamna. Si eu sper :) Insa de crezut cred ca va fi mult-mult mai rau in 2010.

    PS : Nu inteleg de ce s-a spus despre dvs ca ati fi arogant. Un om arogant nu ar raspunde unor simpli cetateni. Mai ales daca nu sint si camere de filmat in spate ca sa ajunga la TV :)
    Asa cum face basescu, Becali, etc…

  7. 7 blogideologic august 16, 2009 la 4:06 pm

    @ Adrian Năstase
    Am lăsat cartea la sediul PSD Dolj. Trebuie să v-o aducă, prin bunăvoinţă, un deputat de la PSD Dolj.

  8. 8 diogenecainele august 16, 2009 la 4:12 pm

    Din pacate traim intr-o societate inchisa, inegala si in care penuria s-a intors. Date fiind racilele sale structurale, evident ca penuria loveste mai multe pe “have-nots” si tot acestia vor accede ultimii la firimiturile de prosperitate cand ciclul economic se va inversa. Nu mai sunt asa de tanar. De aceea experienta mi-a aratat ca daca iti vezi de meseria ta, de ce stii tu sa faci bine, de familie, daca muncesti si ti vezi de ale tale samd te vei alege cu laude particulare abundente si chiar cu tot felul de gratificatii simbolice de natura publica dar situatia ta personala va deveni din ce in ce mai fragila, pana la punctul de pericol. Desigur , exista si exceptii de la aceasta regula, mai ales in meseriile cu aplicatie practica imediata, dar nu vreau sa fac teorie aici. Am vrut sa plec cu niste ani in urma, si cred ca a fost cea mai mare greseala a mea ca nu am facut-o. Pur si simplu nu mai pot. Am ajuns la capatul atei. De jos-jos chiar nu se intrevede nicio sansa. Nu cred ca vreun eveniment politic ma va salva. Cand se va distribui salvarea, va avea cine sa o ia, nu am griji in aceasta privinta. Sunt un intelectual (folosesc pentru prima data acest termen pt a ma desemna); nu ma pot lupta cu exemplarele pline de energie animala care se hranesc in mod cronic din salvarea publica in Romania.

  9. 9 Augustin august 16, 2009 la 4:28 pm

    @ A.N.
    Oare chiar vorbesc eu in dodii, sau ce? Tocmai intrebasem simplu:
    - are presedintele drept de initiativa legislativa?
    - este “legea Miclea” initiativa legislativa prezidentiala?
    Poate ca multe lucruri merg prost tocmai fiindca v-ati dezobisnuit sa spuneti DA sau, mai ales, NU (dupa caz).
    Culmea e ca, de fapt, exact asta asteptati dvs. de la noi: sa-i spunem, in toamna, NU lui TB. Scurt si fara echivoc. Pare ciudat sa va cerem acelasi lucru?
    Daca stau sa ma gindesc, in 2004, in campania electorala, Traian Basescu nu prea a dat-o pe dupa cires. A spus DA raspicat. A spus NU hotarit. Scurt, fara multe floricele! Si a adunat voturi (nu stiu cite, dar multe!)
    E drept, castravetele contine 90% apa. Uneori insa, vrem totusi sa stim mai mult. Despre el, despre castravete!

  10. 10 nastase august 16, 2009 la 5:18 pm

    Augustin,
    - presedintele nu are drept de initiativa legislativa,
    - „legea Miclea” nu poate fi „initiativa legislativa prezidentiala” pentru ca presedintele nu are drept de initiativa legislativa.

    Sper ca acum lucrurile sunt clare.

  11. 11 nastase august 16, 2009 la 5:22 pm

    blogideologic,
    multumesc foarte mult.

  12. 12 Ioan august 16, 2009 la 8:01 pm

    @ octaaa
    @ copie la Maximmouse (!)

    PF: In 22 martie ’05 un amic m-a rugat sa-i expediez un punct de vedere despre Van Ghelie. Fiind valabil si azi, il aveti postat aici; cu rugamintea sa-l luati ca fiind cules de mine cu cateva clipe in urma. De altfel, daca ma intrebati pe mine va pot spune fara rezerve ca de atunci omul politic M Vanghelie „a crescut bine”
    Numai Dumnezeu stie cine va fi noul primar general al Bucurestilor. Poate candidatul drei. ADA; poate Marian Vanghelie, actualul primar al sectorului 5; candidatura celui din urma starnind mari dezbateri in randul oamenilor de cultura si cu deosebire in cel al lingvistilor. Ei fiind, se pare, cei care au ras cu gura pana la urechi de candidatul PSD pentru fotoliul din Regina Elisabeta. Cica pe unii i-au apucat plansu’, pe altii i-au podidit rasul iar pe cei mai multi duntre ei risu’-plinsu’. Altii spun ca agramatul candidat s-a bucurat si la alegerile celelalte de sprijinul cetatenilor si ca ei l-au trimis, fara sa stea prea mult pe ganduri, pentru a doua oara pe scaunul de primar. Dar fiecare dintre noi, indiferent daca radem sau plangem in fata unei astfel de teme, nu putem contesta calitatile de bun gospodar ale candidatului PSD. El cunosate, ca nimeni altul, problemele unei bune parti ale poulatiei. De altfel o si reprezinta; fie ei romi, someri, muncitori necalificati sau spalatorse cu ziua pe la casele celor mai instariti sau aflati in nevoie. El s-a nascut, spun altii, odata cu problemele acestei populatii si a cresut la sanul ei. Gramatica Limbii romane nu este punctual lui forte; declara carcatasii de serviciu printre hohote de ras, de parca la primarie trebuie sa conjuge, de dimineata pina seara, verbele prin toate timpurile gramaticii Limbii Romane. Dar oare cine dintre noi, sau de ce nu din rindul subtirilor zilei, pot trece testul la dictare dintr-o strofa de-a Nemuritorului sau dintr-un text de-al lui conu Iancu din Haimanale. Si apoi scaparile de natura lingvistica ale lui Marian Vanghelie sunt compensate din belsug de realizarile primarului intr-u renovarea scolilor, a gradinitelor, a altor instutii de invatamant si cultura; ceea ce denota, in opinia unor insi dotati cu umor fin de cafenea literara, distantarea lui de anumite complexe. Subtirii zilei uita si o alta posibila motivatie in alegerea prioritatilor edilului complexat. Aceea de a asigura altora conditii de instruire, pe care el din varii motive nu le-a avut. Proba deplinei judecati de valoare trecind-o, slava Domnului, de mai bine de cinci ani. Asa dar cum cretin nu este si nici indolent din fire de ce n-ar fi bun si de edil. In fine, ce mai tura vura, eu am sa-l votez primar general pe primarul agramat; chiar daca elitistii il vad mai degraba primar general la Calcuta; de parca acolo s-ar fi rasturnat carul cu dobitoci, cretini, imbecili si alti retardati ai zilelor nostre. Si apoi, spun cei mai multi dintre noi, cum isi permit sa arunce cu piatra in cetatenii Calcutei, tocmai ei subtirii zilelor noastre. Or fi subtiri, nu zic ba, dar in mod cert obrazul nu este punctual lor forte; ca sa-l citez si eu pe unul dintre ei, dintre subtiri.

  13. 13 Mihnea Georgescu august 16, 2009 la 8:03 pm

    Bună seara tuturor!

    Vin de la Constanţa… De ce nu o fi fost băsescul la Ziua Marinei?

    A trimis-o în schimb pe Madam A-Nastase, şefa directă a gazdei noastre…

  14. 14 Maximmouse august 16, 2009 la 8:23 pm

    @Domnule Prim Ministru,

    Raspunsul dvs m-a inseninat.ma bucur ca dna Andronescu nu este singura! De altfel , daca ma iau dupa colegii de blog, o sustine si garanteaza Van Ghelie….se dovedeste ca olandezu’ are fler…a nimerit un ministru ca lumea , nu?:)Suntem oameni, ne mai si amuzam…:)

    In alta ordine de idei, mi-a placut totusi raspunsul lui Joanna ca lui rus i-a revenit cheful de politica!:) Aceasta mica grupare psd din Cluj, asimetrica (treaba putina , gura mare), capata chef de politica cu anumite ocazii…deci, en garde!:)

    inca o data , multumesc de raspuns

    Maxi!

  15. 15 Bibliotecaru august 16, 2009 la 9:28 pm

    De fapt există câteva etape descartesiene…

    “cogito ergo sum” nu a fost născocit de Descartes, citatul este preluat din latină şi folosit în “Discurs asupra metodei”, transpus în limba franceză, “Je pense donc je suis”.

    Forma latină este folosită de Descartes ceva mai târziu, în “Principiile Filosofiei”, sub forma “ac proinde hæc cogniti ego cogito ergo sum est omnium prima et certissima quæ cuilibet ordine philosophanti occurrat”, adică, într-o traducere foarte, foarte aproximativă, Nu este posibil pentru noi să ne îndoim de faptul că, atâta timp cât ne îndoim, noi existăm; şi acesta este primul lucru pe care îl ştim filozofând în ordinea corectă.

  16. 16 Bibliotecaru august 16, 2009 la 9:31 pm

    @ Augustin

    Dacă îmi permiteţi, problema iniţiativei legislative este destul de complet descrisă de Constituţie:

    ARTICOLUL 74 – Initiativa legislativa
    (1) Initiativa legislativa apartine, dupa caz, Guvernului, deputatilor, senatorilor sau unui numar de cel putin 100.000 de cetateni cu drept de vot. Cetatenii care isi manifesta dreptul la initiativa legislativa trebuie sa provina din cel putin un sfert din judetele tarii, iar in fiecare din aceste judete, respectiv in municipiul Bucuresti, trebuie sa fie inregistrate cel putin 5.000 de semnaturi in sprijinul acestei initiative.
    (2) Nu pot face obiectul initiativei legislative a cetatenilor problemele fiscale, cele cu caracter international, amnistia si gratierea.
    (3) Guvernul isi exercita initiativa legislativa prin transmiterea proiectului de lege catre Camera competenta sa il adopte, ca prima Camera sesizata.
    (4) Deputatii, senatorii si cetatenii care exercita dreptul la initiativa legislativa pot prezenta propuneri legislative numai in forma ceruta pentru proiectele de legi.
    (5) Propunerile legislative se supun dezbaterii mai intai Camerei competente sa le adopte, ca prima Camera sesizata.

  17. 17 Sibilla august 17, 2009 la 3:42 am

    Ori se petrece Trezia , se mişcă ceva, ori, să ne ierte unul Tată, că dacă se insistă pe bal… de la sine unele, comandate altele, scapă cine-o putea… :

    Frunză verde de negară,
    Vai! sărmană biata ţară,
    Cum te-ajunge focul iară!
    Ruşii vin, te calicesc,
    Nemţii te batjocoresc
    Şi ciocoii te hulesc!
    Nu mi-e ciudă de străini,
    Cât de pământeni haini,
    Că tu dragă le-ai fost mumă
    Şi ei singuri te sugrumă!
    Nu mi-e ciudă de muscali,
    Nici de nemţii bocăncari
    Cât mi-e ciudă de ciocoi
    Că te lasă la nevoi
    De ţipă sufletu-n noi.
    Frunză verde de neghină,
    Vai ş-amar de-a ta grădină!
    Cea grădină cu flori plină!
    Cum o calcă, cum o strică
    Nişte iezme fără frică!
    Cum îi smulge florile
    Şi-i pradă rodurile!
    Frunză verde de mohor,
    Vai de sânu-ţi plin de dor,
    Cât e el de hrănitor
    Şi la iepe căzăceşti,
    Şi la câini flămânzi nemţeşti,
    Şi la pilafgii turceşti,
    Şi la râme ciocoieşti!
    Sărăcuţ de maica mea,
    Cui a fi milă de ea?
    Sărăcuţ de locul meu,
    Când l-a scăpa Dumnezeu?
    Hai, copii, la cei stejari
    Să tăiem niscaiva pari,
    Ţara să ne-o ţărcuim
    Şi de iezme s-o ferim!

    ( doină culeasă de Vasile Alecsandri )

    Şi taaaare-mi e că unora de prin peisajul mioritic al ” stimabilei ” nasa politichia, musai parul, că nu pricep de vorbă bună… şi Ferească-ne să ajungă cuţitul la os boborului, să vrea, dar să nu mai poată-ndura, că vorba aia, ” iubirea ” trece prin stomac şi vorba cealaltă… proşti, da mulţi…
    Sibilla

  18. 18 blogideologic august 17, 2009 la 4:51 am

    “Pactul pentru educaţie”
    L-am auzit vorbind afectat şi ritos pe Mircea Miclea despre “Pactul pentru educaţie”. Domnul profesor nu ştie că termenul “Pact” are conotaţie negativă. Am inspectat textul firavului “Pact pentru educaţie”. Din el lipsesc termeni esenţiali, precum Viziune şi Calitate. Deci “reforma educaţiei” nu se face într-o viziune a calităţii pentru educaţie.

  19. 19 Draghi Puterity august 17, 2009 la 5:16 am

    Off-topic

    Am dat peste un checklist al unui profesor emerit de la Universitatea din British Columbia. Ce pare aveti, exista vreun punct care sa NU i se potriveasca lui Traian Basescu?

  20. 20 Vasile, august 17, 2009 la 7:23 am

    Dl.A.N. Da sau nu , una spune Vasile si alta raspunde dl.Nastase.Un sfat ,de la un om batran nu raspundeti sinceritatii cu “politice”,pina si super mega-savantul acestui blog ,individul care se crede intr-o gradinita ,este oripilat de inconsecventa unor raspunsuri.Si inca o chestie nu inseamna ca cei care va lauda nu sunt oameni si nu sunt supusi greselilor , cei care va critica sunt in general mai la obiect,desi toti suntem oameni.Cind veti manipula aceste ipostaze ,probabil veti fi pregatit pentru mai mult.

  21. 21 Dani august 17, 2009 la 8:25 am

    @Bibliotecaru.

    Descartes a ramas cunoscut pentru rationamentul in 3 etape:

    Dubito ergo cogito.

    Cogito ergo sum.

    Sum ergo Deus est.

    Fiecare explicat in parte in scrierile lui. E destul de interesant, cu statul in fotoliu, in fata focului si ganditul la verzi si albastre :)

  22. 22 abbilbal august 17, 2009 la 8:44 am

    Vă mulţumesc domnule Adrian. Portocalele crude şi amare putrezesc repede când se răceşte timpul, iar viforniţa toamnei le doboară de pe cloambele unde stau spânzurate.

  23. 23 Maximmouse august 17, 2009 la 8:53 am

    @Draghy, inspaimantator de potrivit….:(

    Maxi!

  24. 24 Marcus august 17, 2009 la 9:44 am

    Ia Mai Toarna’un Paharel!
    Categorisit la D’ale asimetricului, D’ale politichiei mioritice

    Nu stiu altii cum sunt, dar eu cand ii aud pe pupinbasisti, in frunte cu ultima lor gaselnita in materie de prestatii pupincuriste televizate, omu’ Hoara, cum incearca ei din toate strafundurile fiintelor lor sa convinga saracan di alegator roman ca, singurul care nu se afla in campanie electorala este tovarasul presedinte Basescu Traian, imi vine sa-mi iai jucarelele si sa emigrez in Congo.

    Si acest lucru in conditiile in care aceasta campanie, inceputa acum mai bine de patru ani de zile si continuata in ritm agravant aproape zilnic, se desfasoara pe cel mai scarbos tipar festivisto-comunist a la Mao Tzedun sau Ceausescu.

    Dar pentru papagalii portocalii, iute pupatori de cur prezidential, sarmanu’ tov. presedinte, nu face altceva, decat sa se lupte cu efectele crizei economice si sa ofere solutiii de iesire din butoiul urat mirositor in care ne-a adancit guvernul sau personal, pe fondul imbarbatarii sale si a “haruirii” discursului prezidential “anti-criza” prin ingurgitarea unor insemnate cantitati de tuica, palinca, horinca, caisata, visinata etc., stinse apoi in obisnuita doza zilnica de Chivas Royal.

    Drept este ca, din cand in cand, vigilentei aducatorilor de mase largi populare amatoare de suveniruri prezidentiale fotografice, mai ii scapa si cate o voce din multime, care-i striga motivat entuziasmata prezidelului; “esti un hot, ba!”, la care prezidelu’ plin de inspiratie politica divina ii raspunde :”bine, ba!”, pentru ca apoi sa-si continue netulburat tucaturile si strangerile idilice de maini cu cei prezenti la aceste circuri electorale.

    Singurul lucru, cu efect de un vagon de lamai, care-mi mai ostoieste scarba de care ma simt cuprins la aceste manifestari neelectorale, consta in faptul ca dupa alegerile prezidentiale, fie ca va fi reales sau nu, vom scapa de aceasta mascarada comunista care ne-a invadat mai ceva decat gripa lu’ porcu’.

  25. 25 Bibliotecaru august 17, 2009 la 9:59 am

    @ Dani :)
    Dacă îl cunoaşteţi aşa de bine pe Descartes… puteţi spune şi unde greşeşte?

  26. 26 Teal'c august 17, 2009 la 11:04 am

    @bibliotecaru
    ratiunea ar trebui “eliberata” de orice emotivitate…aproape imposibil :)

  27. 27 Dragos august 17, 2009 la 11:07 am

    AN : ”…o solutie chibzuita si acceptata de populatie…”

    Nonsens. Asa ceva NU exista in Romania. 9X% din populatie este formata din tigani, popi, spiruharetisti, taratori coate&genunchi (vezi Nicula), pupatori cutii de tabla cu oase, cautatori pe Google de Descartes (vezi ^).

  28. 28 Augustin august 17, 2009 la 11:30 am

    @ Bibliotecaru
    Bineinteles ca, inainte de a deschide (gura) … tastatura, m-am documentat, in primul rind, din Constitutie. Cheia ultimei postari poate fi prinsa doar in legatura cu alte postari anterioare, pe aceeasi tema.
    Cu multumiri, oricum!

  29. 29 Bibliotecaru august 17, 2009 la 11:35 am

    @ Teal’c
    Raţiunea este eliberată de emotivitate, pentru că este eminamente abstractă, actul de a raţiona, pe de altă parte, are în mod evident o latură emotivă. Dar dacă nu ar avea această latură non-obiectivă a emotivităţii, actul gândirii umane ar fi identic cu cel al unui ordinator care nu poarte percepe şi interpreta exteriorul său şi nici nu poate avea o conştiinţă de sine.

  30. 30 Augustin august 17, 2009 la 11:48 am

    @ Vasile
    Citind cam toate postarile din ultima vreme, imi dau seama ca sint singurul care a folosit, recent, termenul “gradinita”, acela care inteleg ca te-a deranjat nespus. Presupunind ca mi-ai atribuit sensul de “gradinita de copii”, in care eu, vezi doamne, m-as simti cine stie cine, inteleg si sursa supararii tale.
    Ei bine, te-ai inselat! Folosisem cuvintul “gradinita” ca diminutiv al lui “gradina”, un spatiu mititel, plin de floricele viu colorate si frumos mirositoare, care iti delecteaza simturile. Termenul nu l-am inventat eu, dar l-am preluat, parindu-mi-se deosebit de inspirat. Asa incit, sintagma pe care ai folosit-o la adresa mea e nemeritata, nici macar la modul peiorativ.
    Bine ca, macar pe fond, esti de acord cu mine.

  31. 31 Bibliotecaru august 17, 2009 la 11:50 am

    @ Dragos
    Sunteţi amuzant cu acel “cautatori pe Google de Descartes”.
    Dumneavoastră, dacă îmi permiteţi să întreb, de unde aţi auzit de “cogito ergo sum”, l-aţi citit cumva pe Descartes în latină? Ori poate… tot undeva într-o informaţie de tip wikipedia…

    Google permite, spre deosebire de acele “almanahe” speciale pline de “ştiaţi că”, aprofundarea informaţiei atunci când o doreşti şi, desigur, există în spaţiul Internet o informaţie aprofundată cu acces liber. Spre deosebire de o carte unde informaţia este limitată la ce este scris în ea, Internetul şi căutarea Google este cu mult mai vastă. Nu vorbiţi cu dispreţ despre cei care caută pe internet, în acelaşi timp sunt foarte mulţi care nu caută pe nicăieri.

    PS.
    Multă lume a râs de domnul Vanghelie pentru că a spus “almanahe”. Eu am fost surprins că domnia sa ştia exact ce înseamnă un almanah, pentru că a folosit absolut coerent acest cuvânt în propoziţie, spre deosebire de cei care au râs şi care s-au gândit, sunt convins, cel puţin în proporţie de 90%, la almanahul literaturii proletcultiste de divertisment, adică Almanahul Femeia, Almanahul Anticipaţia, Almanahul Estival…

  32. 32 Bibliotecaru august 17, 2009 la 12:06 pm

    @ Augustin
    Încercam o ironie “cu manta” la adresa preşedintelui şi a clasei politice în general. De fapt vroiam să spun că interesele “politice” de grup restrâns, uneori şi interesele individuale, ale clasei politice duc la siluirea legilor în frunte cu Constituţia României. De ce? Pentru că în timp ce Constituţia a fost realizată de teoreticieni care au pus, în cea mai mare parte, lucrurile în ordinea unui bun simţ, politica românească ar călca orice principiu în picioare pentru a se vedea în avantaj. Chiar împotriva lui Traian Băsescu s-a încercat o lege prin care căpitanii de vas erau automat colaboratori ai securităţii, de asemenea s-a modificat procedura de adoptare a referendumului pentru a nu trece referendumul cu votul uninominal, domnul Năstase a “beneficiat” şi domnia sa de câteva legi cu adresă pentru acuzarea lui în dosare, modificând numărul de voturi din regulamentul Camerei Deputaţilor (şi nu numai). Ar fi interesant de urmărit Hotărârile de Guvern care hotărăsc trecerea terenurilor din proprietate publică în proprietate publică-privată şi apoi în proprietate privată, hotărârile şi legile legate de import/export, listele de subvenţii, medicamentele… multe, multe ,multe… Acest joc al legiferării după interese este zdrobitor… noroc că populaţia nu prea este interesată cu adevărat ce face “la muncă” clasa politică, altfel ar ajunge să se dea cu capul de pereţi din prea mult exasperare.

  33. 33 Ovidiu august 17, 2009 la 12:29 pm

    ASCULTATI REALITATEA FM ADRIANA SFATOIU DEZVALUIE CUM AU INREGISTRAT SI DESPRE ALTE MINCIUNI PUBLICATE

    http://fm.realitatea.net/a-saftoiu–inregistrarile-vizeaza-intimidarea-comisiei-si-victimizarea-elenei-udrea_1738.html

  34. 34 Dragos august 17, 2009 la 12:33 pm

    Bibliotecaru,

    de la o fată.

  35. 35 Vasile, august 17, 2009 la 1:14 pm

    Bibliotecarule,

    Te-ai pierdut prin cotloanele mai mult sau mai putin aerisite ale bibliotecilor , pe sindromul care ar fi trebuit redenumit “sidromul Cristoiu”.
    Ce doresti sa spui prin citez, Chiar împotriva lui Traian Băsescu s-a încercat o lege prin care căpitanii de vas erau automat colaboratori ai securităţii inchei citatul , despre ce lege sau incercare de lege este vorba?
    Spre cunostinta dumitale generala ,cunostinta care te-ar fi trimis la citirea arhivelor arse ale NAVROM-ului, toti , dar absolut toti comandantii de nave erau turnatori la securitate.Faptul ca unii se “specializau” este o chestiune doar aparent diferita.
    Citi oameni isi toarna insa cenusa in cap? In nici un caz fostii si actuali comandanti de nave romani.

  36. 36 Bibliotecaru august 17, 2009 la 1:19 pm

    @ Dragos :)
    Atunci am înţeles, aveţi dreptate.

  37. 37 Vasile, august 17, 2009 la 1:22 pm

    August.., gura pacatosului adevar graieste, mea culpa!

  38. 38 Zeus august 17, 2009 la 2:56 pm

    Domnule Nastase: “O populatie bine informata si cu mai putine simpatii pentru scandal nu ar avea nici un interes pentru astfel de politicieni.”

    Sunteti de acord cu mine ca populatia in varsta de la sate, este populatia cea mai slab informata, cu cele mai putine canale de informare la dispozitie? Un raspuns sincer, va rog.

  39. 39 Ovidiu august 17, 2009 la 3:08 pm

    Roberta Anastase este implicata !

    Preşedintele comisiei de anchetă, Ludovic Orban, a explicat că discuţia a avut loc într-un cadru larg: erau prezenţi toţi cei nouă membri ai comisie, plus doi experţi şi responsabilul cu sonorizarea, căruia i-a spus în mod explicit să întrerupă înregistrarea. “Mi-e greu să spun cine a făcut înregistrarea, dar pot să remarc faptul că toate vocile se auzeau la un volul egal. Dacă ar fi fost un dispozitiv în buzunarul cuiva, nu s-ar fi auzit asa pentru că steam la o masă lungă iar distanţele dintre noi erau şi de şase-şapte metri. De asemenea, dacă ar fi fost un reportofon uitat de vreun ziarist în vreun colţ, înregistrarea ar fi apărut ca exclusivitate în ziarul sau la televiziunea respectivă. Este clar că înregistarea a fost dată de cineva către presă”, a explicat Orban.

    În plus, un amănunt semnificativ, membrii comisiei nu aveau microfoanele deschise, deşi de obicei, când sistemul de sonorizare este deschis, se deschid automat microfoanele vorbitorilor acest lucru fiind semnalizat printr-un beculeţ roşu ataşat fiecărui microfon. Biroul Permament al Camerei Deputaţilor a evacuat Comisia Udrea din sala I.G. Duca, una dintre cele mai mari săli ale Parlamentului, pe motiv că preşedintele Roberta Anastase are de făcut primiri oficiale.

    Programul lui anastase nu prevede vreo primire în această perioadă, în schimb comisia a fost mutată într-o sală care are montat nu numai sistem de sonorizare, ci şi sistem de înregistrare video.

  40. 40 Sibilla august 17, 2009 la 3:12 pm

    Ion Iliescu: “Da-o-n ma-sa de guvernare”
    CORECT !!!
    În ăst timp, tovarăşul Jioana, cică ” să înceteze concursurile de frumuseţe între cele două partide aflate la.. ”, dar, apropo de măsurile anticriză, tot el ” astea sunt ale noastre… alea ale voastre ”… curat prostănac, coaliţia 3c, păi să n-o dai în măsa de ” guvernare ”? şi dă-i şi luptă cu bagheta magică pe motiv de redresare ( i-auzi ) a … economiei, care economie, buba ştie, că-i plin de franjuri, pulbere tăt, tăt… dar, tunurile de miliarde ( construcţii, drumuri şi poduri, etc ) îşi văd de cursul ” normal ”… o Românie încă zicese pentru cine-o mai crede, a ” luptei anticorupţie ”, văzurăm cum, par egzamplă ” diva ” stropinela hamazoană, altă ” cinstită ”, ori bercovici sau, vorba lui Ciuvică, suspiciuni legate de nume precum Frunzăverde, Blaga… care, nu şi-eu demonstrat nevinovăţia, dar s-au declaratără nevinovaţi… adicătelea ei de ei, ” salvatorii ” economiei patriei…
    Când văd figura afişată de toarăşu Jioana, şi-mi menţin părerea,un impostor şi-un oportunist, un trădător şi-un actor jalnic… dacă-l mai aud şi pe Videanu cotcodăcind mult, de floarea de Crin nu zic nimik că nu-l simt, pare că nu-i, zău că-o dau în măsa de mascaradă şi-mi vine să ” divorţez ”, sau nu… :
    http://sfinx777.wordpress.com/2009/08/17/te-dau-dracu-divortam/
    Şi-am zis că mă abţiu şi nu mai sudui, redeviu seriosno şi , ca să-l citez pe machidonu Mihnea Georgescu ” sibilină pioasă ”, dar, cu asemenea specimene la ” cârma ” patriei nu-i posibil, şi-apoi cum să fii civilizat, să adopţi meniere şi limbaj adecvat în junglă… Ce să mai zică românu hăstei ” clase politice ” decât : HUUUUOOOO !!! Şi, să spere românul că-l aude… Doamne, Doamne, că altcineva…
    Sibilla
    P.S. Nah că n-apucai să trimet amărăciunea, sună tel şi drak mă pune să răspund ” Sibilo, ce zice de formulele : Udrea preşedinte, Năstase premier, varianta doi, Jioană preşedinte, Blaga premier… ”… No signal ! Da, ziceţi voi, distinşi colegi, eu mă tac… câteva ore ( timp să-mi revizuiesc vocabularul ;) ) Scriu balade : ” unde eşti, tu, Iorgovane, să vezi numai ce-a ajuns, Constituţia-ţi părinte, la masoni dârză, harbuz… ”

  41. 41 Marcus august 17, 2009 la 3:52 pm

    A Innebunit Lupu’ Portocaliu…
    Categorisit la D’ale politichiei mioritice

    Si nestiind ce sa mai faca in apararea Duduii Ispravnicese, prin vocea mieluselei Roberta si Anastase, s-a hotarat ca pe baza unor inregistrari de cea mai pura sorginte securisto-comunista, sa disrcetize si in final sa desfiinteze Comisia de Ancheta constituita in vederea stabilirii nivelului de jaf, practicat de Duduie la Ministerul Turismului.

    Lupu’ portocaliu in nesimtirea si totodata neputinta lui, califica Comisia drept politica (de parca ar fi formata din ospatari, nu din politicieni), iar metodele acestei comisii drept staliniste, cand de fapt inregistrarea unei consfatuiri perfect legale si normale a acesteia, de trasare a unui plan viitor de actiune, pute de la sute de kilometri a NKDV.

    Pai bre, tantuca si Anastase, ce este ilegal in ceea ce au discutat membrii Comisiei si de unde rezulta ca vor sa-i “fabrice” dosar penal Duduii, atata timp cat Duduia de la intimidarea jurnalistilor, trecand prin mahalagismele din Parlament si prin nepunerea la dispozitia Comisiei decat a numai “ceea ce a vrut muschii ei” sa vada Comisia si sfarsind cu aceasta mascarada de ascultare ilegala a unor convorbiri ale unei Comisii Parlamentare, a facut tot posibilul pentru a escamota matrapazlacurile de la turism???!!!

    Nerusinati si nesimtiti mai sunteti bai, dar asta o stiam, ce deranjeaza in continuare este modul in care ne luati de idioti si incercati sa ne prezentati negrul drept alb.

    Opriti-va, ba, ajunge ca pana la urma veti sfarsi alungati cu paru’ din politica, daca veti continua sa ne jigniti in continuare la inteligenta.

    Huo, derbedeilor si hotilor!

  42. 42 Sibilla august 17, 2009 la 4:14 pm

    @instalatorul,
    Bibiliotecaru,
    Blogideologic…

    Propunerea mea rămâne-n picioare, consilieri,punct !
    Vai steaua me sibilină, de află Cerberul de Sfinx, draghe Baciu Leo… adio petalele-mi senine, şi mă tupilez în spatele domniilor dvs, ba îi strig din toţi rărunchii şi pe nea Auigustin şi nea Velisar,pe nea Hara nu contez, că-i bussy, nici pe AN, că-şi va videa regulamentul curând pus în practică, boniţă furnicii… Maxi mă iartă posibil, de Iepuraş şi la Crăciun, ştie că şi io cred în Miracol ;) :)
    Carele va să zică, am toate şansele să ajung ministeresă cum vă povesti-i pe alt fir… numa ce constatai zăpăcita una cestiune : Nutzy e-n zodie cu Ceauşeasca, da-n decadă cu moa, nah !
    Adio dedicaţii marca ELMMAR… dar, ce mă fac şi ce mă fac, nema sponsori pentru operaţii estetice şi-alte dotări carele se impun, vorba aia… upomoci !
    Până vă decideţi ce şi cum, mă teleportez să trimet răvaş întâiului astronaut mioritic, Jioana, pe votul meu să NU conteze, io-s curând mutată pe-o stea, cum frumos grăit-a Paler şi zău iubesc viaţa… da nu aia de-o minţeşte el…
    Sibilla

  43. 43 Marcus august 17, 2009 la 5:35 pm

    @all va invit sa cititi asta:Udreo, trai-ti-ar familia si Basescu, le-ai tras-o!, pe blogul meu.
    Scuze domnule nastase, dar nu vreau sa va mai deranjez pe blog, cu teme off topic.
    sa fiti iubiti
    marcus

  44. 44 Maximmouse august 17, 2009 la 6:31 pm

    @Ovidiu, eu cred ca duduii nu i-a explicat nimeni, ca degeaba face diferite artificii, rasplata ramane la fel: 2 la 12 ani!:)

    Mare tupeu are ! se pare ca si-a facut ,insa , in card cu dreaku’….n-o sa mearga schita asta, deci, intr-un glas, sa-i amintim: 2la 12 ani!

    Fetelor, imi pun aceeasi intrebare….ca in cazul sulfinei….

    Maxi

  45. 45 alexandra august 17, 2009 la 6:31 pm

    Domnule presedinte,
    Nu stiu cum puteti sta impasibil la ceea ce se intampla in PSD, mai ales ca-l vad pe geoana cum il promoveaza pe almanahe, probabi-l promovandu-l ca sa-l lase succesor. Sa nu se mai pregateasca atata, ca nu va iesi presedinte. Vreau sa vad ce discutii interesante veti avea cu acel agramat votata doar de populatia minoritara rroma.
    In alta ordine de idei, nu cred ca nu stiti despre puciul pus la cale contra lui Marian Saniuta, si nu stiu de ce stati impasibil fata de nedreptatea facuta unui om care v-a sprijinit, v-a sustinut si nu v-a facut de ras cu prostii.
    Stiu ca nu i-ati facut viata prea usoara lui Ion Vasile cat ati fost premier si presedinte PSD, dar poate ar fi cazul sa fiti aproape de un om care v-a sustinut cand toti pe care i-ati promovat nu stiau ce mana sa foloseasca mai repede ca sa va injunghie.
    Pt cel care administraza blogul: daca nu faci public acest mesaj, atunci macar fa-l cunoscut acelui Adrian Nastase care are onoare si demnitate asa cum multi politicieni nu mai au in ziua de azi.
    <Multumesc

  46. 46 Ioan august 17, 2009 la 6:54 pm

    Grupul minuscul „tocat marunt” seara de seara chiar si de Mircea Badea nu s-a format, cum eronat se crede, in jurul celor patru clujeni de la PSD. Ei sunt acolo de ani buni si au actionat pana la „mana intinsa” de A Nastase pe plan local si regional transpartinic, ca apoi sa continuie mult mai ieficient, in aceiasi formula, la Bucuresti din cabinete guvernamentale. (sa nu uitam ca Geoana a fost inventat de ei ca presedinte de partid) De aici, de la Bucuresti si din bugetul de stat ei au continuat sa pompeze zonei centrale imense fonduri de investitii pentru obiective dintre cele mai indraznete. (acum sala polivalenta la oradea, la care in ciuda crizei se lucreaza in ritm alert, filarmonica si stadionul municipal din Cluj; in ciuda existentei in zona a inca doua filarmonici: una la Arad si alta la Sibiu. este de retinut in context ca lucrarile la Stadionul Lia Manoliu s-au intrerupt din lipsa de fonduri) De altfel, daca ati remarcat, Blaga face frecvent trimitere in interventiile sale publice la zona centrala, pe care o evidentiaza pentru maiestria dovedita in procesul de absortie. Intr-un alt plan el nu uita sa inalte osanale fostul ministru L Borbely, asa cum a procedat in trecut si fata de activitatea lui I Rus. Si mai este un aspect deloc de neglijat atunci cand facem referire la fondurile centralizate ale statului. El are in vedere inghetarea completa chiar si a discutiilor despre descentralizare si cu atat mai mult a acelora despre zonele de dezvoltare. Acum, a remarcat Maximmouse, I Rus se agita. El doreste ca in viitorul guvern sa preia „stafeta fondurilor babane” ce a parcurs pana acum un traseu fratesc pe ruta Rus-Blaga-Borbely-Blaga, se pregateste Rus. Ei au anticipat ca nimeni altii (or sti ei ceva in plus) iesirea din scena a lu’ Actualu’ si se pregatesc, pentru ca nu vor ca nici in ruptul capului fondurile centralizate sa ajunga la alti administratori. Miza este mare, dar, spun oameni de bine din Manastur, I Rus trebuie sa stea acasa sa-si linga ranile, fiind bolnav, ca prea a fost neom cu A Nastase.

    PS

    Azi am asistat la un eveniment major in viata si activitatea unui purtator de cuvant de partid si de stat. El a lansat in vorbirea curenta la romani o noua unitate de baza a vocabularului, un nou termen, o vocabula, o zicere. Va propun sa-l lasam sa-si savureze in liniste succesul; ca prea face de ras frecvent psd-eul cand sta in fata micrfonului. Sau de ce nu, sa punem mana de la mana sa-i oferim un tichet la o casa de odihna a ministresei de la turism.

  47. 47 lupi august 17, 2009 la 7:35 pm

    LUMEEEEEEEEEE ! CE TUPEU ARE BAGABOANTA ASTA , FRATZILOR ???!!!!????CE PUTOARE SECURISTA , JAPITZA DRACULUI ????!!!!!????

  48. 48 instalatorul august 17, 2009 la 7:52 pm

    Sibilla: care propunere era in pericol sa nu ramina in picioare?

  49. 49 Maximmouse august 17, 2009 la 8:06 pm

    @Fratilor,

    OOOOOOOH! DAAAAAA! Nu ma mai satur sa o vad pe CCATPICP cum a iesit la atac…Marcus zice ca a inebunit lupu portocaliu…eu zic simplu, iar s-a c….t in poteca …pardon! Nu o mai facuse de mult si a venit de la serbarile marinei cu matu’ plin!:)

    :) Maxi!

  50. 50 Maximmouse august 17, 2009 la 8:10 pm

    @Fetelor!

    Un P.S…..aceeasi intrebare si la CCATPICDP, ca la sulfina… Haideti, nici o miscare?

    :) Maxi!

  51. 51 Serban Nichifor august 17, 2009 la 9:17 pm

    Va semnalez un edificator articol despre pseudo-doctoratul fostului ministru (de extrema dreapta) al culturii, numitul Adrian Iorgulescu – articol publicat chiar azi, 17 August, in ziarul “Curentul”:

    http://www.curentul.ro/2009/index.php/2009081732670/Actualitate/Cariera-intemeiata-pe-un-pseudo-doctorat.html

  52. 52 Maximmouse august 17, 2009 la 9:54 pm

    @Augustin!

    Vecine! Ce zici cata iarba va fi in sectorul 6?

    :) Maxi!

  53. 53 Paul august 17, 2009 la 10:04 pm

    Domnule Nastase,

    Ma asigurati dumneavoastra ca simpla comunicare politicieni- electorat “nu poate produce rezultate (adica, nu poate amagi, daca am inteles eu bine) pe termen lung daca nu este dublata si de rezultate” ?! Cat de mult as vrea sa fie adevarat…
    Va admir increderea in cel de-al saselea simt al electoratului (bunul simt), dar nu si optimismul :) . Pentru ca am un exemplu irefutabil de comunicare – atentie! neurmata de nimic concret -, care, cu toate acestea, continua sa atraga adepti si sa urneasca masele de doua mii de ani incoace; sunt sigur ca ati intuit ca ma refer la crestinism. Desi… poate nici promisiunile electorale si nici cele religioase nu sunt demagogice… Adica, s-ar putea ca, imediat dupa (dupa scrutin, respectiv dupa moarte), sa avem parte de toate binefacerile promise in prealabil: bunastarea materiala si, respectiv, viata de apoi :) .
    Dincolo de gluma, prefer sa ma indoiesc de faptul ca votantii romani din aceasta toamna vor fi atat de atenti la discursurile candidatilor incat sa-l poata deosebi dintre acestia pe prezidentiabilul cu adevarat onest. Mai degraba cred ca se vor lasa sedusi, traditional :) , de micile cadouri palpabile, distribuite in timpul campaniei.
    Oricum ar iesi (a se citi: oricine ar iesi la toamna), pronosticul meu ramane neschimbat: dumneavoastra reprimiti sefia partidului. Ori din cauza ca functia ramane vacanta, prin plecarea lui Mircea Geoana la Cotroceni; ori din cauza ca functia ramane vacanta, prin demisia lui Mircea Geoana – in cazul (nefericit, as zice) in care nu reuseste sa faca fata bataliei cu Traian Basescu.
    In cazul unui esec la prezidentiale, cred ca va fi evident ca Mircea Geoana nu va mai avea justificarea de a ramane seful unui partid social-democrat, pe care nu a stiut sa-l conduca in asa fel incat, in Romania actuala!, acesta sa-i aduca cel putin 54% din sufragii. (Stiind ca situatia castigarii presedintiei cu 51%, plus ceva maruntis, nu va mai fi posibila intr-un an de criza).

  54. 54 Sibilla august 17, 2009 la 10:20 pm

    I-auziţi nisâmţâta ” ar trebui să vă facă mândrii şi să … ” fim patrioţi… turuie precupeaţa la realitatea :) ))
    Vă zâsăi că are ” potenţial ” şi atenţie, SUSŢINERE, atention, şi la alţii nu doar la betu zăus …
    Da …. Bănicioiu o zgândără, tipesa se vaită că a răspuns la ” mii de întrebări presei ” şi are-o pată pe Racoviceanu, hă!
    Evită răspunsurile la întrebări,una e întrebată, altele le scheaună, maaaare nisâmţâtă şi să mă scuze cei prea sensibili, dar eu una, altă expresie n-am !
    Va să zică e prezentă peste tot, intervenţii în direct, e-n priză limbarniţa-i, mi se pare că se simte pe poziţii, sigură de CEVA !
    Oare ce anume???
    Repet, nu e vorba DOAR de zăus…

    @lupi,
    dacă s-ar limita să fie doar bagaboantă, dar ameninţă cu plângeri penale, Robertina îşi dă sufletul pe de altă parte să execute ordinul… Claro, România . Da ce Berlusconi poate di tăti şi alţii ba, ei comedie, nah ” spectacol ”, a turbat Leana, sparge tot, rupe tot şi culmea e că-i merge.. Pe pariu că ” diva ” iese basma curată?
    Dar dacă Bocu are voie să zică ” derbedeul dracului ” şi Băsescovici să scuipe ” ţigancă-mpuţită ”, e voie să întrebăm cine e tipa Leana Cocoş Udrea, pe câţi îi sponsorizează şi cu cât.. e posibil să fie adevarate oareşce zvonuri de prin târguri??
    Lupiiiiiii suntem de miru planetei, zău !
    respecte,
    Sibilla

  55. 55 Sibilla august 17, 2009 la 10:25 pm

    @instalatorul,
    dacă asta e ” politica ”… ;) :)

  56. 56 ELMMAR august 17, 2009 la 10:30 pm

    @Zeus

    “Sunteti de acord cu mine ca populatia in varsta de la sate, este populatia cea mai slab informata, cu cele mai putine canale de informare la dispozitie? Un raspuns sincer, va rog”…
    …ma ta si neamul dansei slabinformat de la sat o fi asa…mama mea si neamul dansei nu este ca a ta pentru ca eu am grija sa o (ii)informez…
    …nashpa pentru ma ta si o bila neagra pentru tine…

    Io ti am mai zis odata ca base este un zeus ramas singur…tu nu vezi ca nu te baga nimeni in seama?.
    Eu da, dar cu masura…

  57. 57 offlineblg august 17, 2009 la 10:53 pm

    Dă-o-n mă-sa de guvernare!

  58. 58 ELMMAR august 17, 2009 la 11:18 pm

    TABLOU MIORITIC (Asta s o crezi voi)

    Se facea ca intr o tzara,unde’i numai primavara a fost numita ca ministresa a turismului una de i zice Spaima(Spaima utzi,zice unii, ca si acolo e multi care barfeste…biensurmesamis).
    Ministresa mai sus aratata nu avea ce sa turiseasca pentru ca nu avea ,dar ea care este si femela de afaceri avea in proprietate personala un munte,cu iubire denumit Muntele lui Venus.Acolo muuuulta lume urca,urca si cobora numai unul a urcat si n a mai coborat.Dupa ce a escaladat varful muntelui Venus,probabil ca i au fost atinse in mod placut papilele gustative si acolo a ramas.
    Comandantul,pentru ca despre el este vorba,intr un tarziu a aflat ca Spaima nu este in tabara lui ci este exact in tabara opusa.Nu mai putea face nimic.Daca Spaima da din clantza praful si pulberea se alege de el si de neamul lui de tinichigii europar si notari editatzi.
    Asa se intampla daca vorbeshti a proasta in loc sa i faci treaba conform poftelor nesatulei.
    Abia acum a realizat ca putor-putoris i a fost adusa si introdusa prin bagare printre cutele cearceafului de vestitul,in gusha o fi dar in capusha ba.A incercat deparazitarea de latzica,atat intern cat si extern(prin bai si saune)in cantitati industriale gen vadra,cu ceea ce stia el mai bine…vischi.
    Nema.(trebuia aplicata metoda geto-traco-daco-latina,gazul sau mai nou petrolul lampant).
    Cocoshul suna,noaptea i jumatate, sus in deal la poarta oare cine bate?
    Respectiva tzoapa comunala de shantz apare juma-goala,juma-plina consiliata de capusha-gusha ,dispozitii de la excrementul turcesc ordonat de republica din centru.
    Acolo,undeva,unde acu ceva timp se darama un zid ca sa poata lumea sa treaca prin poarta guldenburg,conform stramosului Dolphi se gestapoveshte la presul pd list tradator socialist si mancator de resturi ppe iste.
    Comandantul bate campii fara gratzie…nimeni nu l mai vrea…nici el.
    Si am incalecat pe o sha ,pe cal alb,in pantaloni albi,cracita,cu curul cat butelia…
    Bleah!
    Al dracu’ sfarsit masochist.

  59. 59 Bogdan august 18, 2009 la 6:39 am

    O simpla analiza.
    1). 6% din voturi sunt atribuite din oficiu partidului aflat la guvernare din partea salariatilor din administratia locala si centrala si a familiilor lor care sunt conservatori in speranta ca daca nu se schimba nimic nu le va fi amenintat locul de munca.
    Eliminarea PSD de la guvernare ar face ca cele 3% care le revin sa treaca la PDL. Mai mult, chiar proprii votanti din administratie ar putea sa se simta tradati.
    2). Comisia Udrea este extrem de toxica pentru Basescu si PDL si din rau ar merge in mai rau. Drept urmare se joaca totul pe o singura carte: nu mai merge nimeni la comisie. Daca Basescu ramine presedinte se musamalizeaza totul. Daca NU – asta e, oricum se alege praful de tot.
    3). Ce poate sa faca PSD – Daca joaca impotriva Elenei Udrea-PDL prin adoptarea unei pozitii de sanctionare si votarea unui raport ostil – PDL v-a fi gasit motivul sa elimine ministrii PSD de la guvernare. O eventuala motiune de cenzura ar fi doar receptata doar ca ungest de razbunare din partea PSD. Guvernul Boc – cu ministri doar PD ar ramine la guvernare interimar pina la alegerile prezidentiale (tehnic – presedintele are posibilitatea de a lungi interimatul pina in alegeri) – mentinind astfel PD la Guvernare.
    O asemenea logica se bazeaza si pe faptul ca o asemenea decizie majora presupune ca PSD sa reactioneze unitar la vot – si este evident ca Basescu si-a vrajit deja o mica aripa PSD (Mitrea?).
    Concluzie: PSD/Geoana are la dispozitie urmatoarele variante:
    a) atac barbatesc – atitudine la baioneta – suportind consecintele / riscurile de mai sus – nu-l caracterizeaza pe Geoana.
    b) pozitie in genunchi – pierzatoare – populatia nu agreaza looserii.
    c) pozitie duplicitara – nici nu atacam pe fata dar vedem cum am putea specula => indubitabil varianta care va fi aleasa.

    Concluzie – am asistal la cea mai tare miscare din campania electorala – in care Elena Udrea joaca rolul reginei iar TB cel al regelui. TB a mutat si a cistigat.

    Tu pe unde estei Adriane?

  60. 60 Harabula august 18, 2009 la 9:36 am

    Sunt gata sa pariez ca niciunul dintre acuzatorii d-nei Udrea nu stie ce a facut cucoana asta.
    Le-a cazut antipatica si gata. Vor s-o vada la pamant.
    Ce ilegalitati a facut madam Udrea? Vom cauta si vom gasi, asta este filozofia acuzatorilor.
    Daca cineva de pe aici poate pretinde ca o comisie condusa de Orban va fi obiectiva eu zic ca acela ori este naiv, ori de rea credinta.
    Eu nu-mi pot inchipui ca doamna Udrea si-ar fi insusit vreun ban. Sumele sunt prea mici pentru dimensiunile la care joaca ea. Atunci de ce ar putea fi invinuita? Ca n-a cheltuit banii eficient?
    Dar cum ar trebui cheltuiti banii pentru promovarea turismului?

    La cursele de ogari se vantura o coada de vulpe in fata lor, pentru a-i infuria si a alerga mai repede. Ei bine, doamna Udrea infurie la culme hipercinstitii frustrati, pudibonzii ipocriti si viclenii politici. Toti alearga, alearga, alearga…

  61. 61 Maximmouse august 18, 2009 la 11:05 am

    @Harabula!

    Hai, nu te consuma Hara, se apropie CLIPA! Pastreaza-te in registrul tau ganditor, dubitativ!Mai este viata si dupa…:)

  62. 62 alexandra august 18, 2009 la 11:05 am

    @harabula
    cand barbatii au ceva de platit unui alt barbat, am vazut ca lovesc in femeia de langa el. nu in nevasta, ca e sacra si nu e frumos, ci in cea care e presupusa a fii cea mai “apropiata”.
    asa ca orice ar fii facut cucoana asta, nu prea are importanta. tinta e marinerul.

  63. 63 alexandra august 18, 2009 la 11:07 am

    Domnule Presedinte,
    Inca astept reactia dvs la mesajul meu.
    Pentru cei care cred ca geoana il va promova ca presedinte PSD pe AN, se inseala. Vanghelie e cel dorit.

  64. 64 Vasile, august 18, 2009 la 11:14 am

    mare harabuleala in capul acestui nick.Jura-te pe copii dumitale domnule ca esti sincer cind transpiri asemenea absurditate.
    Demarand de le vinovatia zero a doamnei Udrea, sa ajungi subminezi activitatea unei comisii parlamentare prin ascultarea ilegala a acesteia nu este decit un pas pina la crima impotriva democratiei .Este foarte grav nu ce fonduri a deturnat doamna respectiva ci mijloacele pe care le foloseste pentru stoparea acestei anchete , mijloace pe undeva mai perverse si mai periculoase decit “spargerea” softului armaghedon si arestare domnului Ciuvica de catre ciini de paza ai domnului Nastase acum 7-8 ani.

  65. 65 Maximmouse august 18, 2009 la 11:19 am

    @Bogdan!

    Ce judecata taioasa ai…m-ai lasat bushba!

    Chiar, ce ilegalitate o fi facut duduia?Cam la ce dimensiuni “joaca ” ea Bogdane? Nu i-o fi ajuns?atunci de ce se scarbeste la cateva milioane de euro….?

    Ai o chestie buna, le-a cazut antipatica….eu zic ca mai degraba puteai sa zici : a cazut messa..?:)

    Lupta la baioneta este acuma , nu dupa ce parasesti guvernarea…:)

    Ce-mi place ca mor portocalii de oftica …sa nu iasa psd de la guv, sa vedem ce mai faceti?Ce va mai asumati?pe cine mai ascultati? Ce poale va mai dati peste cap?

    Daca pun cel mai pesimist prognistic, pana la urma va asumati tot, bine ca se termina cu voi in timpul seseiunii…asa ca o sa va tragem vorba inapoi…:)

    Si apoi legal, legea meclea, NU EXISTA!care ministru i-a propus lui boc legea asta?hmmm chitibusarilor….

  66. 66 Caramella august 18, 2009 la 11:33 am

    @ INVATAMANT

    Urez dnei ministru Andronescu sa aiba inspiratie si sustinere in reformarea urgenta a invatamantului romanesc, devenit perimat.

    Este multa golaneala in prea multe scoli, lipsa de respect fata de scoala, carte, familie, societate, tinuta neadecvata, chiul in masa in favoarea barurilor, furturi, prostitutie pe net si nu numai, droguri mai mult sau mai putin usoare, mai nou crime …

    Prea multe materii fara aplicatie practica, prea multe ore de curs inutile, nesistematizate, lipsa orelor de comportament civic, de bune maniere, de nutritie si igiena, de gospodarie, lipsa orelor de munca patriotica in folosul scolii, de munca sociala in folosul comunitatii, patronat de biserici, etc.

    Ar trebui sa se puna accent mai mare pe scolile de arta si meserii, pe liceele sanitare, pedagogice, de asistenta sociala, pe cele de informatica, limbi straine, sportul in echipa, etc.
    Si o legatura mai vizibila intre cadrele didactice si parinti !

    PROPUNERI:
    Fiecare comunitate locala sa asigure paza riguroasa a fiecarei unitati de invatamant, sa instaleze camere de luat vederi pentru ca parintii sa-si poata viziona copii/tinerii pe internet !
    Existenta unui site al fiecarei unitati de invatamant care sa inregistreze inclusiv prezenta parintilor in scoli, introducerea cataloagelor elecronice, intoducerea in schema a unui psiholog pentru cazurile speciale, sponsorizarile la vedere …

  67. 67 Maximmouse august 18, 2009 la 11:40 am

    @Sibilla!

    Aloooo! Sibilinaaaaa! La ce ma rog ai vrea sa fii ministresa?Vreau sa vad cum gandesti! Eu chiar cred ca meriti, dar sa nu ma faci sa trebuiasca sa-ti invetez un minister ca atunci ma bagi in cazuri de pe vremea guvernarii asimetrice si e de rau…:)

    cu drag, :) Maxi!

  68. 68 Zeus august 18, 2009 la 11:45 am

    @ Alexandra: Pentru cei care cred ca geoana il va promova ca presedinte PSD pe AN, se inseala. Vanghelie e cel dorit.

    Geoana NU promoveaza pe nimeni. Sefii de facto ai PSD-ului vor promova. Adica: Marean, Mazare si Oprisan. Ca tot ei l-au “promovat” si pe Prostanac. Si tot ei o sa “promoveze” si PM-ul in cazul in care Geoana castiga alegerile (Doamne fereste sa se intample asta).

  69. 69 cristina august 18, 2009 la 12:09 pm

    @harabula
    stim ca prostitutia este cunoscuta ca cea mai veche meserie din lume iar subcategoria “prostitutie politica” este cea mai abjecta….asta iti spune ceva legat de “dimensiunile la care joaca”…?

  70. 70 Maximmouse august 18, 2009 la 12:18 pm

    @Alexandra,

    Uite, stau ,stau si ma uit si ma intreb…se intampla din nou?

    UUf! da se intampla din nou….Psst!Iti atarna furoul portocaliu de sub rochia roz…atentie!

  71. 71 pasarea DODO august 18, 2009 la 12:30 pm

    Nastase… Anastase. Doamna i-au schimbat numele intentionat, au cautat pe cineva cu asemenea denumire sau e o pura coincidenta?
    Mai exact, cu ce i’ati gresit in asa hal? mie nu imi vine sa cred ca ea cum ajunge la tv vorbeste doar de “nastase” .
    a zis ceva de genu “dati’ne dosarul lui nastase, si o sa stam zi si noapte sa ne ocupam de el!” asta intra in fisa de post a presh camerei, sau e doar o adaugirea agreata ad-hoc ca tot suntem in plina criza?
    aveti ceva la dosar ce ne’ar putea izbavi de somaj , prabusire pozitiva etc?
    am obosit de tara asta..
    nu putem spune “pacat ca e locuita” mai potrivit, acum , ar fi ” e de mirare ca mai este locuita”.
    all the best!

  72. 72 pasarea DODO august 18, 2009 la 12:36 pm

    legat de fonduri, daca o oarecare expertiza in plus e necesara, i can help

  73. 73 Marcus august 18, 2009 la 12:57 pm

    @Maxi: te astept la mine sa comentam: De la “Totul pentru Tara”, la “Totul pentru Basescu”.
    Sa fii iubit
    marcus

  74. 74 Harabula august 18, 2009 la 2:48 pm

    @Cristina
    Daca inteleg bine, vreti sa spuneti ca Elena Udrea merita bagata in puscarie deoarece ar practica “prostitutia politica”.
    Acelasi lucru sugera si Ludovic Orban atunci cand dezavua modul de promovare al aceleiasi Elena Udrea.
    Va atrag atentia ca acest tip de rationament este complet fals. Elena Udrea este aleasa deputat in Parlamentul Romaniei de acelasi electorat care l-a ales pe d-l Nastase. Cred ca nu puteti sustine ca electoratul Elenei Udrea este inferior celui din Mizil. Apoi, a ajuns ministru cu votul Parlamentului (inclusiv parlamentarii PSD).
    Desigur, a fost si este atacata de filistini cu inversunare.
    Asa cum am mai spus toti cei care o scarmana prin presa si pe bloguri, nici nu stiu ce a facut rau femeia asta.
    Nu este vorba decat de rautate si incercarea de a dinamita pozitia lui Basescu.
    Nu sustin, Doamne fereste, ca doamna Udrea este un ministru exceptional. Dar sustin ca este la inaltimea unui Nita sau Nemirschi.

  75. 75 blogideologic august 18, 2009 la 3:12 pm

    Legile educaţiei trebuie să fie văzute în cadrul unei doctrine capitaliste. Iar în capitalism există capital tangibil şi capital intangibil. În OCDE sau “clubul ţărilor bogate”, după 1973 predomină capitalul intangibil în crearea de valoare. Şcoala trebuie să fie o piaţă, o bursă de capital intangibil. Or, nici reforma Mircea Miclea, nici reforma Cati Andronescu + sindicatele, nu prevăd aceasta. Pe piaţa bursieră de capital economic clasic, trebuie să existe o mulţime de market makers care asigură credibilitatea ei de piaţă şi funcţionarea ei fluidă. Ei bine, în şcoala văzută ca piaţă de capital intangibil, the market maker este “profesorul care ştie carte”. Toată reforma pentru educaţie poate fi redusă la o singură lege : “Profesorul trebuie să ştie carte !” Reforma Mircea Miclea propune o mulţime de teste care sunt destinate aculturaţiei copiilor. Or, în USA s-a constatat, această aculturaţie induce consumul de droguri. Este clar că din USA, profesorul universitar Mircea Miclea a venit cu un proiect al forţării aculturaţiei în România. Despre Cati şi sindicate este greu să crezi că au gândit un contra-proiect care să se opună reformei Mircea Miclea. Ce putem spune ? Dumnezeu cu mila !

  76. 76 viorica buda august 18, 2009 la 3:29 pm

    D-le A. Nastase, parerea mea e ca pe neadevar ,multi sint impotriva d-l Rus ,Dincu. Dupa instalarea lui Gioana, Rus, Dincu si Puscas,au venit la noi(binenteles invitati ) .Eu personal l_am intrebat pe R., de ce nu l-ati sustinut pe Nastase ,daca tot se schimba presedintii ?( eu fiind convinsa de ce zic).La care i-mi raspunde Rus: ” am facut carare la Adrian sa- lconvingem, dar nu vrea fiind ca ia spus D-lui Iliescu ca nu va candida impotriva lui.” Daca e adevarat ,va rog sa ne confirmati.Plecind de la aceaste relatari, pe care noi le-am crezut,nu pot sa cred asa usor ca ar fi un neom cu d-voastra si nici nu-i cinta’nstruna lui Geoana(pe care nu-l urasc dar nu-i se potriveste palaria la care aspira).Atita tot,nu are rost sa le tot rastalmacim cum se obisnuieste la noi. In alta ordine , Rus e un om de afaceri,care nu sta cu mina intinsa la partid pt o felie de piine,(eu stimez acest tip de politicieni care nu pier cind nu iese partidul).

  77. 77 Harabula august 18, 2009 la 4:08 pm

    @blogideologic
    Ce intelegi dumneata prin “aculturatie”? Nu pot vedea reforma lui Miclea ca inducand elevilor o cultura/civilizatie mai dezvoltata.

  78. 78 Metaverse august 18, 2009 la 5:04 pm

    @blogideologic – Ai scris adanc (prea adanc) si mai ales ideologic (prea ideologic). Anti-americanismul bata-l vina!

    ” Toată reforma pentru educaţie poate fi redusă la o singură lege : “Profesorul trebuie să ştie carte !” – Ce nevoie a fost de toata palavragela savanta (jucata la etalare) pentru a ambala un reductionism atat de… naiv. Sa inteleg ca vinovat pentru starea invatamantului ar fi “profesorul nestiutor de carte”?

    Desigur ca reforma invatamantului ar trebui sa produca necesarele ajustari sistemice care sa creeze un disconfort crescator profesorilor nestiutori de carte pana la a le induce abandonul, dar asta ar fi cu totul si cu totul insuficient. Cineva (si nu profesorul stiutor de carte ramas in sistem dar cine oare?) ar trebui sa fie capabil sa stie “ce carte anume trebuie sa stie profesorul stiutor” (asta e deficienta majora de acum a invatamantului din Romania: inadecvarea) si in fine cum sa fie stimulat bilateral procesul de transfer a stiintei de carte (de anumita carte) de la profesor la student, in amfiteatre incalzite iarna si luminate de becuri electrice.

    @Harabula – Pariez ca nu veti primi niciun raspuns. Puneti intrebari prea punctuale (la obiect) in raport preocuparile prea globale (pentru discurs) ale colegului (sic) blogideologic. Presupun ca nici nu va asteptati la vreun raspuns. Ati pus intrebarea numai asa, din rautate.

  79. 79 pasarea DODO august 18, 2009 la 5:15 pm

    “Ecaterina Andronescu este un ministru foarte bun, in ciuda parerilor celor care nu sunt de acord cu ea”. Mie mi’a facut impresia clara ca este un om bun. Bun cu cei de la spiru haret.
    Am auzit’o cu urechile mele cand ii spunea unui domn de la spiru haret (care era foarte nepoliticos, intr’o interventie la tv) ca ea este dispusa sa stea de vorba cu ei , sa ii ajute. Si la fel ministerul ..
    Asta nu cred ca e treaba ministrului. Sa ajute in mod direct o universitate care face borsh din invatamantul superior. Ministri, in general, ar fi bine sa se concentreze pe chestiunile de natura macro, mai putin le nivel de framantarile la nivel de individ.

  80. 80 instalatorul august 18, 2009 la 5:36 pm

    Harabula, cu scuze ca ma amestec, sunteti un om prea destept pentru ca eu sa cred ca, in cazul Udrea dumneavoastra chiar credeti ceea ce ati scris pe blog. Realitatea este ca in aceasta afacere ambele parti au gresit: pe de o parte, membrii comisiei, cumva ametiti de succesul in cazul Ridzi, au crezut ca lucrurile vor merge de la sine si cu aceasta afacere si au ajuns pina la a se deda la fanfaronade, vezi exprimarea dlui Orban cu “le dam suturi in fund”, iar dumneavoastra stiti ca aceasta exprimare inseamna un gind nerealist. Ori membrii comisiei nu au inteles ca intre cele doua cazuri sunt diferente majore. Pe partea cealalta, ideea nu este aceea ca dna Udrea ar fi avut nevoie sa isi insuseasca bani din bugetul ministerului, ci de boala demnitarilor romani (ori a multora dintre ei) de a evita sa dea bani de la ei in anumite situatii. Teama e mare, ati remarcat cu siguranta ca dl Basescu joaca la doua capete (o data a spus vorbe de sustinere a dnei Udrea, dar asta a insemnat si “foc” in cunoscutul joc din copilarie, iar a doua oara a zis altceva prin dl Stolojan), iar aceasta teama nu este neaparat una penala cit una imagistica, cu una dintre consecintele posibile pierderea prezidentialelor, care ar putea antrena un sir intreg de dezastre ulterioare pentru unele persoane. Din punct de vedere al strigaturilor, avem peluza I care scandeaza ilegalitatea comisiei, mai mult moral fiindca este vorba de o inregistrare ilegala, deoarece comisia si-a propus aprioric o concluzie – si avem peluza a II-a care scandeaza ca trebuie declansate anchete pentru clarificarea modului in care parlamentarii au ajuns sa fie supravegheati in exercitiul functiunii. Indiferent de continutul convorbirii inregistrate, avem de-a face cu o dovada ca securitatea in interiorul parlamentului este total compromisa si ca exista forte in Romania la curent cu toate discutiile pe care le sustin parlamentarii in grupuri si comisii. Ca securitatea parlamentului atit ca institutie cit ca si cladire este compromisa si ca ea trebuie refacuta. Cine ne garanteaza ca inregistrari ale unor discutii ale parlamentarilor nu au ajuns in capitalele altor tari? Deasemeni, peluza a II-a reclama ilegalitati comise acum de dna Udrea: a interzice subordonatilor sai sa se prezinte in parlament la chemarea acestuia este o ilegalitate, dna Udrea conduce o institutie publica si nu un domeniu personal. Ma asteptam ca, tinind cont de complexitatea situatiei, sa nu va gasesc asezat catre una dintre peluze, din partea dumneavoastra mi se pare cam putin, daca imi permiteti sa zic asta.

  81. 81 Alex august 18, 2009 la 5:52 pm

    Referitor la reforma in educatie, atentie la prevederile constitutionale privind religia în învăţământului primar, gimnazial şi liceal:

    COMUNICAT DE PRESĂ: Patriarhia Română îşi manifestă îngrijorarea faţă de statutul disciplinei religie în planurile-cadru ale învăţământului primar, gimnazial şi liceal

    În contextul dezbaterii referitoare la proiectele legilor educaţiei, Patriarhia Română îşi manifestă îngrijorarea faţă de intenţia de excludere a disciplinei religie din planurile-cadru ale învăţământului liceal şi de a oferi un statut incert acesteia în învăţământul primar şi gimnazial.

    Patriarhia Română reaminteşte că, potrivit art. 32. alin. (7) din Constituţia României, „în şcolile de stat, învăţământul religios este organizat şi garantat prin lege”. Acest drept constituţional redobândit după 1990 reprezintă un act de dreptate şi o reparaţie morală faţă de abuzurile comise în această privinţă de regimul comunist ateu în anul 1948, când disciplina religie a fost îndepărtată din învăţământul primar, gimnazial şi liceal. Astfel, potrivit Legii Învăţământului nr. 84/1995, republicată, art. 9, alin. (1), prezenţa disciplinei religie în schema orară este obligatorie la toate nivelurile de învăţământ, cu posibilitatea pentru elevi de a nu frecventa orele de religie, la solicitarea scrisă a părintelui sau a tutorelui legal constituit.

    În conformitate cu articolul 26 (3) din Declaratia Universala a Drepturilor Omului, care prevede că „părinţii au dreptul de prioritate în alegerea modului de educaţie acordată copiilor lor”, considerăm că orice schimbare a prevederii cu privire la statutul disciplinei religiei în sistemul de învăţământ public trebuie să ţină cont de părerea unui popor eminamente religios, cum este poporul român.

    http://www.basilica.ro/ro/stiri/comunicat_de_presa_patriarhia_romana_isi_manifesta_ingrijorarea_fata_de_statutul_disciplinei_religie_in_planurile_cadru_ale_invatamantului_primar_gimnazial_si_liceal.html

  82. 82 Alex august 18, 2009 la 6:36 pm

    Bloideologic, asa-zisa reforma miclea nu este decat o tentativa de a desfiinta invatamantul romanesc. Noua ani obligatorii, o clasa de liceu detasata in invatamantul gimnazial si alte aberatii. Desigur, invatamantul miclean facea parte dintr-un “proiect” de transformare a romaniei intr-o colonie: o piata a serviciilor (cu tinichigii, chelneri, mecanici auto), fara “filosofi”; ce atata carte! Ce atatea concepte pe capul romanilor! Romanii trebuie sa fie servitori si punct.
    Dar n-a tinut.

    @ AN
    Trebuie clarificat ce a vrut miclea, pentru ca prea se victimizeaza, pozand in omul iubitor de reforme.

    A se vedea si declaratia lui Andrei Marga:
    Andrei Marga: Reforma educaţiei propusă de preşedinţie este plină de aberaţii:
    http://www.realitatea.net/andrei-marga–reforma-educatiei-propusa-de-presedintie-este-plina-de-aberatii_592212.html

  83. 83 Alex august 18, 2009 la 7:28 pm

    Blogideologic, revenind la reforma invatamantului, sunt de acord ca programa scolara trebuie sincronizata cu piata muncii.
    INSA nu este indicat ca scoala sa scoata NUMAI servitorii pe care ii cer companiile multinationale din mai multe motive:
    1. interesele lobistilor gloabei nu sunt intotdeauna convergente cu cele ale micilor comercianti pe care nu-i reprezinta nimeni in birourile guvernantilor,
    2. economia este fluida, ce se cere astazi va fi perimat maine,
    3. legat de 2, pe vremea lui miclea, se spunea ca romania nu tyrebuie sa aiba industrie, productie, ci trebuie sa fie numai o piata de desfacere. E, uite ca realitatea economica prezenta infirma teza din putul gandirii si ne trebuie exportatorii, producatorii, cercetarea mult hulite.
    4. Nu e rau sa oferi o preatire echilibrata, nu este inutil sa subventionezi scoli care scot boboci cu o buna pregatire teoretica; acestia se pot orienta ulterior spre orice, dar o cultura generala neformata in adolescenta nu se recupereaza niciodata.
    5. Excedentul de “filosofi” isi gaseste de munca in afara, se intoarce cu bani si cu idei in tara si contribuie la ridicarea Romaniei din kkt. Nici pe vremea lui Gh. Lazar nu se cereau “pe piata” intelectuali, critici literari, teoreticieni, lingvisti, specialisti in lb. romana, dar uite ca n-au facut rau…

    Ideea e ca trebuie, fara indoiala, ca trebuie sa existe o colaborare intre invatamant si intreprinzatorii, dar nu toate dorintele intreprinzatorilor coincid cu interesul general romanesc.

  84. 84 Sibilla august 18, 2009 la 8:37 pm

    @nea Harabula,
    Cu tot respectul,
    Femeia-n discutie, ca sa va citez, n-a facut nimic bun, doar si-a promovat propriile-i sunculite, zulufi, botine, ciorapei, etc Nu a promovat turismul, cum buba sa promovezi ceea ce nu exista?
    Ex concret, subliniez, doar un exemplu, ce-a facut duduia pentru Semenic sau Banatska Klisura? Nimic. N-a catadicsit sa-si deplaseze soldurile SI pe acolo, avea alte scheme-n program si mneaei si Bocu, intalniri de taina… nu stim, presupunem orice…. Sa nu imi spuneti ca nu e treaba ei, ca va raspund mintenas ca si CJ C-S si toata turma tot a PD-L estem, nema drumuri nema investitori, nema turism, noroc cu ce mai intreprind sarbii, par egzampla – lupta contra poluarii in Lunca , Delta, Nerei si pe Dunare, punerea-n valoare a Istoriei Feroviare in Banatul Montan, drumul Naidas-Bazias, etc, TOATE sunt intitiativele partii sarbe, nu ne-ar fi rusine ! Deocamdata CJ C-S a ramas la stadiul de… promisiuni, de ani multi la acelasi stadiu. Nema infrastuctura, drum Resita-Moldova Noua * se va face *, investitii * se vor face *, investitori * vor veni *… vorbe, vorbe… judet portocaliu, punct. Si putinul care s-a facut e initiativa unor primarii in buna colaborare cu partea sarba, CJ-ul s-a limitat sa-si numeasca finii, nemosagurile pe absolut toate posturile cheie si cam atat. Pentru Caras, nici ministeresa lui peste prajit, nici imparatia n-au facut nimic, cine zice altfel, minte cu nerusinare !
    Turism nu inseana DOAR reclame la ne dam hutza cu bicicleta-din partea mea sa se suie madame si pe tricicleta, da sa-si faca treaba- nici ne expunem nurii si ii dam numai cu litoralul… parca atunci cand si-a preluat mandatul, daca-mi amintesc bine, Leana gangurea ceva de genul * avem munti, ape, avem aia, ailalta *, cuvintele mneaei ….
    Aceasta femeie, ca sa va citez din nou, nu e la nicio inaltime, au nu vazuram cu totii ca are nevoie de propte si sustinere ca sa se suie…?
    Nu a demonstrat pana acum decat ca e capabila sa ameninte, sa racneasca, sa fluture dosare penale si note informative, altceva, pana la proba contrarie, vorbe, vorbe-n vant !
    Sibilla

  85. 85 alice august 18, 2009 la 8:45 pm

    Cred ca pana la urma cu intepciune d-na ministru E.Andronescu va reusi sa impuna in dezbatere legea Educatiei.Sper ca sa fie dezbatuta si in plenul camerelor,in folosul generatiilor urmatoare de elevi si studenti.

  86. 86 Velisar Iancu august 18, 2009 la 8:48 pm

    @viorica buda: dl AN a spus explicit, la congresul respectiv (sau ce-o fi fost), DUPA anuntarea candidaturii d-lui Geoana, ca stabilisera TOTI ca dl I.Iliescu sa nu aiba contracandidat si, ca urmare, dumnealui (AN) nu candideaza. Stim rezultatul, am auzit atunci si avertismentul “aveti grija pe mana cui dati partidul!” Asa incat te rog frumos nu mai albi grupul de la Cluj!

  87. 87 Velisar Iancu august 18, 2009 la 8:50 pm

    @Vasile: chiar nu-l cunosti pe Harabula?!

  88. 88 Daniel august 18, 2009 la 8:56 pm

    Dom’ Titus,
    Inedita comparatia profesor – market maker. In Romania nu avem piata si nu avem cerere pentru servicii de calitate, nici din partea elevilor, nici din partea statului. Ca urmare si oferta e de cea mai slaba calitate. Dintre absolventii unei facultati, cei mai slabi, care nu fac fata competitiei se fac profesori. Asa este acum. Marirea peste noapte a salariilor tot nu ar rezolva problema deoarece si calitatea invatamantului superior este in foarte multe locuri sub orice critica, si ma refer la universitatile de stat. Invatamantul este o afacere. Nu pentru ca profesorii ar fi niste personaje avide dupa bani ci pentru ca educatia de calitate costa, foarte mult, si ca timp si ca bani si ca efort. Un asemenea individ, care s-a preocupat de propria educatie si a investit in sine trebuie platit. In caz contrar nu se va mai dezvolta sau va schimba domeniul. Totodata trebuie incurajata atragerea unor astfel de specialisti de catre institutiile de invatamant in detrimentul sistemului actual de pile. Pentru aceasta trebuie create si metode de selectie adecvate care sa descopere adevaratele valori. Si iarasi ne lovim de incompetenta: cine alcatuieste metodologia de selectie? Sistemul invatamantului de stat este atat de nefunctional incat nu cred ca reprezinta in viitorul previzibil o solutie pentru cei care au nevoie de cunostinte, nu pentru cei care au nevoie de hartii fara acoperire.

  89. 89 Augustin august 18, 2009 la 11:11 pm

    @ Alex
    (nu ma pot abtine!)
    Nici presedintia, nici Miclea, nu au drept de initiativa legislativa. Si-atunci, despre ce vorbim?

  90. 90 Sibilla august 19, 2009 la 1:12 am

    @Maxi,
    Pronto, pronto…
    Da ce conteste minsterul, la naiba, numa ce m-am desteptat care-i treaba cu politica, deajuns sa fii * diva *, ai si-un cucos pe post de gaina, ai banu, bagi sponsorizarea la greu in campanii, zbang fonctia, ministerul vb ta… pica, din corcodus daca e si tot e :)
    Maxi, sazi cu minte ca esti fain, aia care nu-i citava sunt eu, deci, NU vreau turismul, mi se potriveste Apararea, ca-s turbo pe contraatac, evident AN-ul prim ministru, apoi, talica iei Sanatatea, Elmmar-ul la Tineret si Sport, draghe Baciu Leo la Cultura, la Finante musai nea Velisar, nea Augustin ia Educatia etc etc… nea Harabula ia Turismul bicouz are viziuni pe felia aista, nu ca noi, bre ;) :)
    Presedinte Corina Cretu, ase… ce ne facem cu mimoza, delicatul, finutzul de Metaverse, c-o fi mnealui cu meta-comunicarile si antiaerianul, o ave si sortzuletz d-ala fistichiu pe dinainte, dar… sa-l dezamajim nu ne lasa corasoanele, are mari asteptari, sa-i venim in intampinare… in nici un caz sa nu-i vaz * coadele * pe aria SRI, SIE, io fi deajuns :) ))
    Apropo, io-n gandurile-mi sibiline il alint *meme*, stie el pezevenghiul di shieeee :) )

  91. 91 blogideologic august 19, 2009 la 2:29 am

    @ Alex
    @ Daniel
    Mulţumesc pentru comentarii.

  92. 92 blogideologic august 19, 2009 la 2:35 am

    @ Harabula
    Blame DEX, prima definiţie.

  93. 93 Vasile, august 19, 2009 la 8:23 am

    Domnule Velisar,

    Raspunsul este NU dar in acelasi timp DA.In scurta viata de cititor pe internet de numai noua ani, am intilnit virtual tot felul de fani, unul mai fan decit celalalt. In viata de toate zilele am cunoscut doar citiva. Nu pot spune ca virtual sau in realitate ,calitatile fanului sunt altele decit cele
    pe care le “citesti” citindul. Pacat ca exceptiile nu fac si regula, deoarece am cunoscut si oameni deosebiti, culmea ca erau sau inca sunt tineri deosebiti.

  94. 94 Maximmouse august 19, 2009 la 9:59 am

    @ Sibille!

    Important! Echipa pe care o vezi , este viabila, dar in mod sigur AN n-o sa fie de acord…Bine…sa-l lasam sa faca el echipa,sa nu creada ca suntem pricinosi, iara noi sa pregatim tunurile , caci nu va avea o soarta usoara cata vreme noi suntem in tribune!:)

    M-am bucurat ca nu vrei turismul….cred ca Hara n-o sa aiba minister….va deveni de manual ministerul asta:)Serviciile,

    s-ar putea face ceva pentru el, ca in mod sigur are oarece sefi de
    capacit p’acolo!:)

    La finante de exemplu, pe langa un finantist cu viziune, as aciuia si o femeie.Pana la urma, femeia stie sa faca economie , mai bine decat barbatul, ele sunt mai ancorate in “meandrele concretului”

    Abia astept sa se schimbe calimera sa vedem ce ne aduc astia….oricum, intre timp ,sa stam cu pusca la picior,guvernarea se face cu oameni, pentru oameni..hmmmm!

    N-ai zis nimic de blogideologic….ce zici sa partajeze invatamantul cu Vecinu’?

    Uite, pentru purtator de cuvant am dibuit un tinerel din Cluj care tocmai a iesit , impreuna cu o colega de-a dumisale , campion mondial la desbateri…ei?ce zici, Clujul este un oras al paradoxurilor…:) Dan Cristea il cheama…:)

    cu drag, :) Maxi!

  95. 95 alexandra august 19, 2009 la 10:41 am

    @zeus
    m-ai inteles gresit. groaza mea e ca am remarcat ca acest almanahe va incepe sa-i dea ordine lui AN si altora de calibrul acestuia. Atunci sa vezi adio PSD. Nu inteleg de ce atata detasare din partea AN si Iliescu. geoana nu castiga nici macar alegerile ca presedinte de asociatie de locatari.

  96. 96 alexandra august 19, 2009 la 10:46 am

    draga maximmouse
    eu faceam referire la modul in care se bat politic barbatii din Romania. Citeste mai atent.
    Te asigur ca si furoul si rochita mea au fost si vor ramane rosii, iar daca tii la aceasta culoare, vino sa ma ajuti sa pastrez aceasta culoare. Vino sa vezi cum se duc luptele politice in PSD live si iti garantez ca nu ai mai vazut si nici nu ti-ai inchipuit asa ceva vreodata.
    Pe madam udrea nici macar n-o bag in seama, se agita altii ca s- faca, si aceasta agitatie a facut-o asa de importanta. nu eu ii acord importanta si nci nu port roz-nu mai am varsta, iar portocaliul, nu ma prinde.

  97. 97 Alex august 19, 2009 la 12:14 pm

    @ AN
    Dezvoltati totusi un dialog cu handicapatii de pretutindeni. Poate masele sarace cu duhul inteleg ca avem relatii externe mai bune decat anii anteriori, ca situatia RM s-a imbunatatit considerabil (SUA se intereseaza de romanii de acolo, ambasadorul american in Romania declarand ieri ca “RM trebuie sa fie o punte intre Rusia si Occident) si ca ROMANII CONTEAZA in ecuatia regionala.

    http://www.rgnpress.ro/Analize/Interviuri/Ministrul-Diaconescu-groparul-romanilor-de-pretutindeni-se-alatura-lui-Ribentropp-si-Molotov.html#Scene_1

  98. 98 blogideologic august 19, 2009 la 1:48 pm

    @ Daniel
    La ultimul puseu de criză din City, oamenii tineri rămaşi fără job au fost invitaţi imediat să se angajeze în sistemul de învăţământ din UK. Poate că există un izomorfism între cele două tipuri de joburi. Ştiu că există în lume (au existat şi la noi până au venit comuniştii la putere), grupuri de învăţământ unde se face un agregat gimnaziu+liceu+facultate cu nivel de licenţă (trei ani). Taică-meu a urmat un asemenea agregat în Basarabia, dar aveau profesori cu doctorate, ruşi albi refugiaţi de groaza bolşevicilor, învăţase enorm de mult de la ei. Mă gândesc dacă n-ar fi util un asemenea agregat în România, cu o pregătire în izomorfism pentru cele două tipuri de pieţe. Oricum, şi în şcoală ar putea face magagement ambiental şi IT, pe lângă munca de profesor de matematică. Au fost vremuri şi mai grele (am mai spus :-) )!

  99. 99 Zeus august 19, 2009 la 8:59 pm

    @ Elmmar. Cred ca faci parte din ceata lui Marean. Nu stiu cum accepta AN pe unu’ ca tine sa il reprezinte.

  100. 100 Daniel august 21, 2009 la 12:10 am

    Dom’ Titus,
    Fara sa vreau sa va flatez – sunteti un vizionar. Un asemenea model de scoala mi-am imaginat ca fiind util pentru copii de astazi. Am mai spus si alta data: scoala actula, dupa model prusac, este o scoala care formeaza furnici robotitoare si spala creiere. In nici un caz nu formeaza lideri si in nici un caz nu formeaza cetateni responsabili, doar sclavi. Ofera concepte cu aplicabilitate extrem de restransa si chiar cand studiaza domenii importante, cum ar fi istoria, pune accentul pe chestiuni irelevante. Sistemul este bazat nu pe a cauta adevarul ci pe evitarea greselii, la fel cum fac dresorii necalificati cu animalele. Gandirea libera este descurajata si domenii intregi nu sunt studiate sau abordarile sunt complet neadecvate subiectului. Poate unii s-ar putea intreba cum poate exista un izomorfism intre piata si educatie. Simplu: in timp ce invatamantul actual doreste ca lumea sa se modeleze dupa conceptele lui teoretice, piata isi modeleaza teoria dupa rezultatele practice. Toate cele expuse pot fi incluse intr-o teorie mai larga la care lucrez, dar pe care nu intentionez sa o fac publica, cel putin deocamdata. E o delectare sa citesc multe din postarile dvs.. Cred totodata ca acordati prea multa atentie unor nulitati. Cand polemizezi cu un individ stralucit aflat in eroare este un exercitiu util. Cand polemizezi cu un prost nu o poti face decat coborand la nivelul lui. Si atunci risti sa te bata cu experienta. :)


Lasă un răspuns

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s






Arhiva


Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 4,373 other followers