Guvernul a decis asumarea raspunderii pe Codurile Civil si Penal la inceputul lunii iunie. Deci, ramane cum au stabilit. Am spus-o in mai multe randuri si imi mentin opinia. Asumarea raspunderii pe niste legi atat de importante reprezinta o mare greseala. Este ca si cum am face acest lucru cu Legea fundamentala. Slava Domnului, acest din urma lucru nu este posibil, ca altfel…
In ultimele saptamani, s-a vazut clar faptul ca ceea ce era invocat, la inceputul anului, drept o conditie sine qua non pentru un Raport favorabil al CE pe Justitie nu exista. Comisia Europeana a spus-o in mod oficial si nu o singura data. Ma surprinde faptul ca acel partid care invoca de fiecare data pozitia prietenilor (lor) europeni despre Romania si Justitia de aici, pierd din vedere faptul ca, fundamental, problema drepturilor omului este de larg interes la nivelul statelor si institutiilor europene. Intr-o tara obisnuita sa ia prea mult decizii in grup restrans, probabil ca dezbaterea publica pare ceva exotic, insa nu acesta este cazul la cei pe care, atunci cand vrem, ii dam drept exemplu. Prin urmare, nu as fi deloc surprins ca procedura aleasa pentru adoptarea Codurilor Civil si Penal sa nu fie retinuta ca un element pozitiv de catre CE.
Cred ca au aflat deja cei mai multi dintre voi ca aceste Coduri nu vor intra in vigoare a doua zi dupa ce au fost adoptate, ci din 2011. Deci, teza urgentei tine de imagine si nu de oportunitate politica. As vrea sa cred ca PSD nu isi va reconsidera pozitia in ceea ce priveste nevoia dezbaterii publice a acestor proiecte de Cod. Eu nu spun ca ele sunt bune sau proaste. Ceea ce spun este ca nu poate decide o mana de oameni, cu atat mai putin un singur om ca s-a gasit cea mai buna formula posibila. Si nu trebuie sa avem doar o campanie de “comunicare” a codurilor catre populatie, ci si o campanie de stimulare a dezbaterii societatii civile cu privire la continutul lor.
Traian Basescu se plangea foarte recent la o emisiune tv, in fara „portilor deschise” de la Palatul Cotroceni, ca Parlamentul este cel chemat sa faca legi, ca aceasta institutie are rolul cel mai important. Sa intelegem de aici ca Parlamentul este important doar atunci cand trebuie sa dam vina pe cineva? Mie asa imi pare. In alta ordine de idei, daca amendamentele Legislativului au fost acceptate, nu inteleg de ce este nevoie de asumarea raspunderii? Cine vrea asumarea raspunderii mai trebuie sa inteleaga un lucru: raspunderea nu se impune, ci se asuma – liber, nu la ordin.
mai 18, 2009 la 4:14 pm
Da, domnule Nastase! Si mie imi pare ca Parlamentul e important atunci cand trebuie sa dam vina pe cineva, in conceptia lui Basescu. Intamplator, l-am auzit in direct cand a spus acest lucru. Cred ca pregateste discreditarea -din nou- a Parlamentului, cu eventuala “condamnare” a PSD-ului.
Ca veni vorba de acea emisiune, de la Cotroceni, as mai adauga ceva.
Emil Hurezeanu o fi el foarte citit etc , dar se comporta nepermis de slugarnic cu Basescu. De fapt, aseara a fost chiar lipsit de bun simt atunci cand, la afirmatia colegului sau catre Basescu , ca acesta “are” Parlamentul, el a spus repede:”in vis”. Adica, i-a “lustruit pantofii” lui Basescu, exact cum a facut-o Geoana cand acesta i s-a adresat lui Badin cu “caraghiosule”.
mai 18, 2009 la 5:19 pm
Chiar discutam despre asta cu proful de procedura penala. De ce se grabesc asa daca oricum Codurile intra in vigoare intr-un termen atat de lung de la publicare. Se prezuma ca inca nu sunt create institutile necesare? Ca nu le cunoaste societatea civila(si ma refer la public nu la forme asociative apolitice)? Pai daca pornesc de la prezumatia asta, e corect sa intre in vigoare? Oamenii astia nu sunt normali… nu stiu ai cui mandatari sunt dar ai mei in mod sigur nu. Nici parlamentarii, nici ministri, nici presedintele. Ma dezic de ei. Asta nu-i democratie. Zilele astea am citit din procedura penala americana pentru un eseu si am constatat ca procedura noasra este o gluma. Am inteles procedura lor in 3 zile si nu am inteles-o pe a noastra intr-un an.
mai 18, 2009 la 5:42 pm
Stiu discutia parlamentara e o chestie frivola in mintea unora, unde ideea de parlamentarism produce crize de epilepsie, si asta stim. Mai grav e consimtamantul PSD pentru anomalia asta. Dar nici acest pas repetat inapoi al PSD-ului nu ar trebui sa uimeasca pe nimeni familiarizat cu tangoul dezlanat care ii face comportamentul politic din ultimii ani (pasul inainte il stim, dar …).
PSD ar trebui sa fie rigorist in materie de prinicipii democratice. Un partid de stanga real este unul esentialmente progresist, care impinge respectarea drepturilor democratice si achizitiile sociale dincolo chiar de ceea ce gustul caldut burghez este capabil sa accepte lesne. E ceea ce face diferenta intre sa spunem PSOE sau PS Francez si o clica ascunsa dupa un nume de stanga, pastratoare geloasa si eterna a puterii intr-un stat ex-sovietic. De care parte a liniei de demarcatie se gaseste PSD in acest moment?
Stiu intrebarea este retorica, iar noul compormis nu face decat sa ii accentiueze caracterul retoric. Secretul lui Polichinelle este ca PSD e un partid asomat , unde elanurile au fost neutralizate de micile/marile beneficii ale puterii (nu vreau sa comentez ca nici beneficiile nu sunt me masura lesinului ideologic, PSD jucand fix cat il lasa tusa trasata de PDL. Tragic-comic, dar in fine). Concluzia netriviala insa este ca atata vreme cat acest comportament morfinat continua, Romania nu are speranta, ci va fi doar simpla hrana a unor necrofagi ai puterii, care vor topai discretionar pe halca.
Politica nu e credinta religioasa, sa faca abstractie de datele concrete. E mai degraba un amestec de ochi clinic si idealism. Comportamentul politic al PSD de acum penduland intre confuzie si pasiune alimentara e o jignire pentru un om de stanga adevarat. Eu vreau un partid care face ceva pentru dreptate sociala, democratie etc si nu un manechin sybaritic.
mai 18, 2009 la 5:47 pm
Horia Roman Patapievici : “Numai cine cunoaşte aranjamentele din culise poate evalua în mod corect care e miza şi de ce e atât de important ca Traian Băsescu să fie înlăturat”.
mai 18, 2009 la 7:07 pm
@ Diogenecainele
Ai dreptate!
Hai sa privim si altfel: dusmanul sa ti-l tii aproape.cred ca asta face acum psd , inghitind tot felul de umilinte, ideologice si de alta natura.Marea infruptare inca nu a inceput.e functie de cine iese in toamna. Pana atunci, psd vrea sa fie acolo, atent…gandesc ca e singura modalitate.
Sigur, eu , ca om de stanga si crestin , n-as fi facut fratie cu dracu’…dar cred ca de aia n-am sa fac niciodata politica …prea multe si dureroase compromisuri…
Nu-mi spune ca le caut justificari…caci s-ar putea sa ai dreptae…m-am gandit totusi in toate felurile si alta explicatie nu gasesc…sau nu vreau sa gasesc?
Maxi!:)
mai 18, 2009 la 7:40 pm
Muzica si VERSURI dedicate psd ului:
mai 18, 2009 la 7:42 pm
@ A.N.
Da, va fi asumare. Adica INCA o pilula amara pe care o inghitim de la Traian Basescu, cu sprijinul pretios al PSD. Al ACESTUI PSD, cu care sinteti solidar. Al ACESTUI PSD, care sustine ca e un partid de stinga, DAR NU E! Al ACESTUI PSD CONFISCAT nu de Traian Basescu, ci de propriile slabiciuni, de propria foame de ciolan.
Da, va fi asumare! Dar, domnule Nastase, chiar nu va simtiti, nici un pic, partas?
mai 18, 2009 la 8:21 pm
@Maximmouse
De acord cu maxima dv, insa cel care o aplica e Basescu si nu PSD-ul. Nu Maria Sa Imparatul Mustelor e cel care l-a adus la guvernare? Cu ce scop? Evident, pentru a mai arunca o functie sau un beneficiu asa incat sa il poata conditiona/controla. Daca subiectul e PSD-ul, atunci restul propozitiei este “a fost tinut aproape”.
Inchipuiti-va in perioada asta cum ar fi aratat un PSD dezlantuit. Basescu&Co ar fi impartasit soarta lui Constantinescu &CDR. Sa nu mi se vorbeasca de majoritate, stabilitate etc pentru ca existau si alte combinatii care sa dea guverne inerte, sa incheie pasiv acorduri cu FMI si sa introduca politici fiscale stupide. In momentul in care PSD-ul ar fi dat presedintele in toamna aceste majoritati ar fi fost rearanjate, fie si pentru ca PNL-ului i-ar fi fost mai profitabil sa iasa de la guvernare and jump in the bandwagon, profitand de valul de popularitate si nu fiind at the crushing end.
mai 18, 2009 la 9:07 pm
Este greu de inteles pentru care varianta a Codurilor isi va asuma raspunderea Guvernul:
-pentru variantele trimise de Predoiu in Parlament sau pentru cele rezultate din dezbaterile din Comisiile parlamentare?
Imi pare rau sa constat ca dvs, d-le Nastase, desi sunteti parlamentar, nu mai sunteti luat in seama de colegii social-democrati aflati in barca Puterii. Si nici domnul Ion Iliescu!
Sunteti buni doar ca decor, dati bine, in momentele festive de lansare a candidaturilor.
Poate va convingeti colegii, in frunte cu seful Geoana, sa inlocuiasca procedura asumarii raspunderii executivului cu procedura de urgenta de adoptare a unor legi. Parca ar fi mai rezonabil….
mai 18, 2009 la 9:50 pm
Deci, dacă va fi asumare, va fi şi asumarea pesede, că doar e la guvernare, iar o decizie de guvernare nu se poate face fără acordul său; decât dacă, la momentul asumării, pesedeii nu se retrag de la guvernare. Deci, pe cale de solidaritate internă, este şi asumarea dvs.
Prin-urmare-aşa-deci, hamletiana întrebare este: vă asumaţi liber sau la ordin codurile? Desigur, retorică întrebare, ca orişice hamletiană întrebare…
mai 18, 2009 la 10:29 pm
Ce să spun? Dacă se mai continuă în acest stil “heirupist”, avem garanţia că intrăm în NORMALITATE??? Dacă da, atunci de ce mai există societate civilă? Dacă nu, atunci poate Băsel are dreptate! Să desfiinţăm instituţiile statului, să nu ţinem cont de părerea societăţii civile, şi să “bifăm” noi succese, precum o făceam pe timpu’ lu’ Nea Nicu, să raportăm deci “producţii record” pe cap de locuitor la capitolu’ legislaţie!
mai 19, 2009 la 12:58 am
@Domnule Adrian Năstase,
Răspundere, asumarea responsabilităţilor, asumarea răspunderii, responsabilităţi… hai că sunteţi comic, Domnule Năstase… şi toate, toate să le descâlcească, descănte, tălmăcească şi blagoslovească … cine ? Baronii PSD=Baronii PD-L, adicătelea ” renumitul ” hemportant guvern 3C, nah !
Adevăr grăiesc colegii care subliniează că s-a ales praful din ce-a fost cândva PSD, da, mai credem în nişte Oameni, nu în şobolanii ce fac legea acum în partid, ceea ce nu ne scuteşte şi nu ne opreşte de-a spune lucrurilor pe nume : cum naiba s-a ajuns în situaţia prezentă ? Ce-o tot scaldă toată suflarea precum la Kosovo ? Daţi nume, spuneţi cine sunt şi ce fac, ce hram poartă… tot trâmbiţând diplomaţia, timpul neiertător curgându-se a dat prilej şi-a oferit ocazii ( oare doar timpul ? .. ) baronilor locali să-şi impună păpuşelele şi marionetele moţ în frunte… în fruntea unei ce anume ?
Mă doare cumplit ce spun acum, dar cum nu fac parte din turma de ipocriţi ce şed acum pitiţi, nu se văd, nu se aud, nu guiţă, dar nici nu au făcut nimic în toţi aceşti ani ca să preîntâmpine dezastrul ce a urmat, o spun : PSD e pe ducă, în agonia dinaintea morţii. Dară să se-aleagă odată ceva, şi praful până la urmă şi să se reclădească din temelii, fără urmă şi cenuşă de specimene precum : Jioana, vanghelion, răspopiţi mitomani şi afacerişti, pufuleţi şi pufarine din teritoriu pe care-i doare-n dudă de partid, dar sunt susţinuţi de clanuri şi căpuşe.
Ceea ce e PSD acum, e orice numai social-democraţie autentică NU ! Eu în asemenea ciudăţenie NU cred. Da, Social-Democraţii Autentici NU mai au ce căuta alături de canalii, cameleoni, preşuri, cârpe, ticăloşi. Mintea mea NU poate alătura nume precum : Ion Iliescu, Adrian Năstase, Corina Creţu, Adrian Severin… unor nemernici, diavolii ce s-au făcut părtaşi la vandalizarea şi trădarea ţării alături de codoaşele de alte coloraturi.
Voturile sunt tare puţine de la baroni şi clanuri, românii ie proşti, dar… mulţi, şi pesedeaua i-a pierdut, undeva pe drum…
Prezenţa la urne şi rezultatele vor vorbi, iar PSD NU stă pe roze, hai să nu ne mai furăm căciula şi să ne minţim, cu tristeţe o spun şi cine se-ndoieşte de buna mea credinţă, chiar nu mai spun nimic, înseamnă că da, sunt zilele de pe urmă şi urlu degeaba, urlă Lupii, dar cine să ridice Stindardul şi să-i urnească, îndemne, conducă-n luptă … apropo de asumări şi răspunderi… ???
Sibilla
mai 19, 2009 la 4:56 am
Observ o anumită tendinţă de mişcare a elitei intelectuale GDS către domnul Adrian Năstase. Laudele lor sunt nişte daruri. Însă „Teme-te de daruri, când vin de la tipi dupliciari!”. Domnul Adrian Năstase are într-adevăr o problemă. Sînt curios cum o va rezolva. Pentru că nimeni nu îl poate ajuta cu vreun sfat util. Nici măcar comentatorii loialişti ori colaboraţionişti de pe acest blog.
mai 19, 2009 la 6:59 am
@ Adrian Năstase
Chestiunea aquiferelor curate
Chestiunea cea mai acută pentru oamenii politici care gândesc cu strategii pe termen lung pentru ţara lor este chestiunea aquiferelor. Văd la adresa URL http://www.guardian.co.uk/world/2009/may/18/barack-obama-netanyahu-israel-palestine-peacetalks articolul “Israel wants peace talks, Binyamin Netanyahu tells Barack Obama” . Şi nu s-ar putea spune că oamenii politici din Israel nu gândesc pe termen lung pentru ţara lor. Deci Israelul vrea negociei de pace cu palestinienii. Dar au avut negocierele încărcate de succes de la Annapolis ! Şi să vedem ce câştig vital a obţinut Israelul în urma negocierilor de pace de la Annapolis. Controlul total asupra unui număr de trei dintre cele patru aquifere mari care alimentează banda Gaza, şi controlul parţial asupra celui de al patrulea aquifer. De fapt, chiar înaintea negocierilor de pace de la Annapolis, israelienii montaseră pompe de adâncime la frontiera cu Gaza, şi extrăgeau fără întrerupere (exceptând vreun incident tehnic temporar) apa din aquifere, şi asta fără vreun tratat semnat. Dar la Annapolis, palestinieni au fost convinşi să semneze pentru a li se lua apa în mod legal, în vreme ce Israelul nu a cedat absolut nimic. Negocierile de pace de acum pentru care insistă domnul Binyamin Netanyahu nu reiau de fapt “procesul de la Annapolis”, ci vor merge, dacă preşedintele Barack Obama va accepta, pe linia procesului roadmap iniţiat de fostul preşedinte American George W. Bush în cadrul proiectului de edificare a Marelui Orient Mijlociu pentru care s-a iniţiat şi războiul din Irak. Nu ştiu dacă este cineva aici pe blog care a observant atunci, şi mai ţine minte, proiectul drapelului pentru “noul Irak democratic”. Ei bine, acel “nou drapel” pentru Irak era foarte asemănător cu drapelul statului Israel. În sensul că apăreau pe drapelul “noului Irak democratic” două dungi albastre pe fond alb, la fel ca pe drapelul statului Israel modern. A fost mereu un secret, cred că aproape pentru toată lumea, ce semnificaţie li se atribuie celor două dungi albastre de pe drapelul statului Israel modern. Ei bine, drapelul “noului Irak democratic”, aşa s-a explicat atunci, seamănă cu drapelele altor state democratice din zonă. Deci dungile albastre pe fond alb care apăreau pe macheta steagului pentru “noul Irak democratic” aveau aceeaşi semnificaţie ca şi dungile albastre pe fond alb pe baniera Israelui modern. Iar în cazul steagului pentru “noul Irak democratic” chiar se explica în clar semnificaţia celor două dungi albastre : rîurile Tigru şi Eufrat ! Deci rîurile Tigru şi Eufrat sunt şi pentru Israel ! Aşa se explică de ce proprietari israelieni deţin, direct sau prin interpuşi, drepturi de proprietate asupra versanţilor din Turcia care alimentează cu apă cursul superior al rîului Eufrat. Iată deci un exemplu de gândire strategic pe termen lung. Bineînţeles, actualul preşedinte Barack Obama are experţi foarte buni. Dar mai există şi lobby pro-Israel foarte puternic în USA. Sînt curios dacă acest lobby pro-Israel va reuşi să obţină de la preşedintele Barack Obama reluarea procesului roadmap iniţiat de fostul preşedinte George W. Bush. Nu continui dezvoltarea acestei analize pentru că risc să intru pe zona care poate că nu mai este “politiceşte corectă”. Mă limitez să spun că prin aceste noi negocieri de pace pe linia roadmap, Israelul urmăreşte să obţină, printr-o serie de semnături, dreptul de folosinţă pentru apa rîului Eufrat. Dacă pentru USA şi UE importante sunt oleoductele, pentru Israel prioritate are un apeduct, cu o securitate garantată internaţional, care să transporte apă de la Eufrat în Israel. De ce am făcut această introducere foarte lungă ? Pentru ca un om politic român să înţeleagă ce importanţă strategică au aquiferele interne pentru România. „Munţii noştri aur poartă”, a scris un poet naţional. Intelectualii de elită de la GDS au rîs, rîd şi acum. Dar „Munţii noştri” au şi versanţi pe care strâng, de la ploi, apa de alimentare pentru aquifere! Sper că intelectualii de elită de la GDS vor înceta să mai rîdă. Proiectul de exploatare a aurului de la Roşia Montană ameninţă foarte grav puritatea aquiferelor care sunt alimentate de ploile captate de Carpaţii Apuseni. Iar ei sunt cei mai eficienţi în această privinţă, întrucât, prin poziţionarea geografică, prind curenţii de aer oceanic, încărcaţi cu umiditate, care vin dinspre litoralul european atlantic. Aurul de la Roşia Montană nu are avantajul vreunei calităţi premium faţă de aurul extras din alte exploatări din lume. Deocamdată activiştii de mediu, benevoli, spontani, entuziaşti, duc această luptă împotriva exploatării aurului de la Roşia Montană. Dintre autorităţile morale sunt sprijiniţi de Mitropolitul ortodox Bartolomeu Anania. Ar fi bine venit, şi ar avea efect!, sprijinul unui om politic precum Adrian Năstase. Este şi o luptă politică ! Pentru că exploatarea aurului de la Roşia Montană va polua un număr de mari aquifere care alimentează cu apă Transilvania şi Crişana, un mare număr de oraşe, milioane de locuitori! Firmele canadiene care exploatează aur prin lume au o lungă tradiţie de lipsă de fair play. Se spune : „Poluatorul plăteşte!” Bine, firmele canadiene nu spun că nu respectă principiul. Numai că ele vin, exploatează, poluează şi pleacă. Şi nu plătesc absolut nimic pentru poluarea produsă. De ce ? În primul rând pentru că există un lung lanţ de interpuşi investiţionali care fac să fie foarte dificilă identificarea proprietarului care trebuie determinat să plătească. Iar dacă, prin vreo minune!, este identificată acea firmă anonimă care trebuie determinată să plătească, ea poate cere începerea procedurii de falimentare, care o scuteşte de la orice plată!
mai 19, 2009 la 8:22 am
E dezolant ceeace vedem si auzim. Si de aceasta data constatam jocul dublu al PSD-ului, a lui Geoana, in principal, dar si a celorlalti lideri, prin complicitate. Era sa-l cred pe Geoana, la Consiliul National, dar a venit problema codurilor ca sa ne dam seama cat de pervers este acest Geoana care duce de rapa partidul. Este tot mai evident ca el face jocul lui TB. Nu intamplator, in sondaje, Geoana e cu mult mai jos decat partidul si pot paria ca la prezidentiale daca va lua 25%, fiind f.posibil sa nu intre in turul 2. Vorbiti mereu de unitate, dar parca aveti un val pe fata si nu puteti vedea realitatea. Sa stiti ca am auzit pe multi laudand PLD-ul pentru perseverenta si inteligenta in urmarirea intereselor, in apararea liderilor, in coerenta politica, in timp ce PSD-ul a devenit un partid inconsecvent, oscilant si, as zice, fara doctrina, cu adevarat, care” una zice si alta fumeaza”, vorba dlui. Iliescu. As zice ca in PSD , dv. si dl. Iliescu ati mai ramas social-democrati, in rest sunt doar niste actori gata sa joace orice rol. L-am auzit si pe acest parvenit de Vanghele cand spunea ca va sta cu mana pe fotoliul presedintelui. Imi pare rau dar e de necrezut ce a ajuns acest partid.S-ar putea ca jocul lui Geoana sa faca jocul lui TB !? Apropo de spusul adevarului, invocat de dv. in alta postare: poate ne desvaluiti si noua cum e cu imprumuturile pe care le face guvernul PDL-PSD. Din emisiunile tv am aflat ca, pe langa acele 20 miliarde euro, am mai angajat 6 miliarde din UE, iar acum se mai doreste un imprumut, asta in afara de cei 30 miliarde Roni din bancile din Romania, plus o noua emisiune de obligatiuni de stat. Oare, nu trebuie sa stim si noi? Cine va plati la scadenta? Se merge pe tacute, ca si cu atribuirea contractului pt. tronsonul Campina-Brasov, unei firme franceze, la un pret ce depaseste credibilul, iar asta ca sa se puna bine TB cu Sarcozy. Constat, deci ca aceasta guvernare a vandut tara la mezat, pe tacute, in timp ce noi suntem anesteziati cu tot felul de barfe. Oare Romania nu mai are PATRIOTI ADEVARATI ? Toti politicienii sunt in intrecere la ce sa mai vanda din tara ca sa-si imbunatateasca pozitia in plan international. Poate, de aceasta data, ne dati si un comentariu al dv. vis-a-vis de cele postate mai sus.
mai 19, 2009 la 8:42 am
Off topic dar de mare actualitate!
Domnule Nastase,
In sfarsit am inteles rolul blogului dvs. Asta dupa ce am vazut cum treceti sprintar de la o tema la alta fara ca sa se vada in activitatea dvs “strigatele” noastre de ajutor. Va multumiti, in cel mai bun caz, sa ne plangeti pe umar si, in cazul in care mingea este convenabil ridicata la fileu, sa ne dati cate un raspuns sibilic.
Ieri, partenerul de guvernare suprem, v-a tras cateva perechi de palme cu pingeaua de s-a auzit pana la Cucuietii din Vale! Dl Cristian Diaconescu devenise cenusiu si nu-si mai ridica ochii din pamant! Atata umilinta strigata cu voce tare n-am mai pomenit in viata mea. Si totul pentru cateva suvite de zgarci de pe ciolanul puterii! Fiindca “chestia” cu masurile sociale nu mai tine nici la trepanati. Toate masurile bune luate in ultimii 19 ani, au fost anulate sub pretextul crizei! Masurile guvernului dvs au fost facute harcea-parcea si PSD-ul mimeaza molatec ca s-ar opune. Sunteti partasi la cea mai antipopulara guvernare postdecembrista!
mai 19, 2009 la 8:53 am
PS. As intreba, totodata, ce pozitie a luat sau de ce nu a luat, fata de declaratiile IRESPONSABILE ale lui TB vis-a-vis de R.Moldova, prin nerecunoasterea granitelor cu aceasta tara, punand astfel in discutie insasi tratatul de la Paris din1947? PSD a devenit complice la gravele pericole la care ne expune acest IRESPONSABIL ? Si mai spune ca e partid de stanga, patriotic???? Vai de Romania, pe mainile cui a ajuns!
mai 19, 2009 la 9:28 am
[...] Orient Mijlociu pentru care s-a iniţiat şi războiul din Irak. Nu ştiu dacă este cineva aici, http://nastase.wordpress.com/2009/05/18/deci-va-fi-asumare%e2%80%a6/ , pe blogul Adrian Năstase, care a observat atunci, şi mai ţine minte, proiectul drapelului [...]
mai 19, 2009 la 9:35 am
Chestia cu aceste coduri este un lucru prea serios ca sa glumim.Ce ma deranjeaza domnule Nastase si probabil nu numai pe mine este ca nu va bateti.Nu poate fi posibil ca un om sa vrea(Basescu) si toti ceilalti sa faca sluj.Totusi si PSD-ul si PNL-ul sunt partide mari,puternice si imi place sa cred ca mai au oameni cu capul pe umeri. Daca PSD-ul nu iese de la guvernare,formind o alta majoritate la fel de solida va fi de rau.Chiar asa de greu de inteles este pentru Geoana si ceilalti aplaudaci de linga el?? Prin astfel de slugarnicii fata de Basescu,Geoana pierde si voturile membrilor psd.Daca partidul punea piciorul in prag si refuza raspunderea pentru coduri sunt convins ca Basescu nu mai forta nota.Asa,tot el a cistigat.Cite lectii sa va mai dea domnule geoana??
mai 19, 2009 la 11:27 am
Era evident că va fi asumare, cel puţin de când dl. Hrebenciuc i-a promis personal lui Traian Băsescu, la sindrofia… . Doară omul când promite ceva se ţine de cuvânt, ştie ce spune. Era mandatat, nu-şi permitea să bată câmpii.
mai 20, 2009 la 12:44 am
Ba eu cred, domnule Nastase, ca intelegeti. Inteleg si eu macar doua aspecte: daca guvernul procedeaza la asumarea raspunderii, atunci, peste un timp, cind faptele se vor mai estompa si vor mai fi uitate, unii dintre politicieni si in special unul dintre unii vor putea sugera, lasa impresia, ca a fost totusi o lupta, ca s-a opus totusi cineva adoptarii lor. Continuarea boxului cu umbra. Un alt aspect este acela ca, daca sunt asumate variantele initiale, raminind ca amendamentele sa faca obiectul unei legi de modificare, atunci aceasta lege de modificare ar putea fi aminata sine die, iar codurile pastrate in versiunea initiala. Exista oare in aceasta versiune initiala a codurilor ceva care il intereseaza in mod deosebit pe presedinte? In opinia mea, mai ales daca intrarea in vigoare se va face din 2011, pesedeul ar trebui sa nu fie atit de preocupat de continutul prezent al codurilor, cit de jocul de imagine legat de adoptarea lor, deoarece acest joc al adoptarii prin asumare permite presedintelui, daca atentia pesedeului este indreptata in alta parte, sa manipuleze imagistic, pentru opinia publica, raporturile sale cu pesede. Probabil ca dumneavoastra ati vazut si alte aspecte care mie mi-au scapat.
mai 20, 2009 la 9:13 am
@ intalatorul
Eu cred ca graba lui Basescu de a vedea “trecute” codurile e justificata de faptul ca, nu peste mult timp, aceasta “mostruoasa coalitie” nu va mai exista.(Si-atunci, cine sa mai treaca Codurile?) Probabil, a doua zi dupa alegerile europarlamentare va fi, deja, “feu vert”. De fapt, cred ca se poate decela o “pregatire de artilerie”.
mai 20, 2009 la 11:32 pm
Cum zice si “ambasada Austriei” nu este dracul chiar asa de negru. Mai exista o lege faimoasa care contine un cod penal si cod civil si coduri procedura care a fost proclamata prin asumarea raspunderii si este sfinta pt. miliarde deoameni. Fara amendamente. Ma refer la .. Coran.
Ma indoiesc insa ca domnii Predoiu si Basescu pot invoca autoritatea de profeti.
Daca in 2004 codurile s-ar fi diicutat si negociat calm si cu opozitia nu am mai fi trecut prin asta. Asa PSD a impins pe teava codurile lui acum Basescu sau Macovei ne tepuiesc cu codurile lor. Apropo este vreo diferenta de esenta intre ele?? . In afara de inovatia cu logodna si compensatia de divort??.
Asta este cand politica se face in a la “razboiul sfant”. Vai de alegatori si fideli si infideli.
Porcariarele cu asumarea raspunderii pe legi fundamenntale si ordonante de urgenta la cafea sunt permise de generoasa noastra constitutie.
Mie mi separe ca cei care au fost creatorii primari ale acestor usi de dicatura in Constitutie si au emasculat cu intentie Parlamentul sunt la fel de vinovati ca si proclamatorul codurilor.
Ce ar vrea bietul Obama sa aiba Constitutia noastra “moderna ” si “democratica”.Nu ar mai nadusi cu opozitia si amendamente din Congres la reforme.
mai 20, 2009 la 11:49 pm
A spus cumva Ministrul Justitiei ca el nu-si asuma Codurile??? Sper din suflet ca nu….cel putin ca nu a sustinut public asa ceva. Sper ca oamenii stiu ca Guvernul este cel care-si asuma raspunderea si ce anume inseamna asta…ce implicatii poate sa aiba…dizolvare/motiune de cenzura. Cum nu-si asuma Ministrul Justitiei raspunderea pentru Coduri? Pe mine ma depaseste situatia. Am observat ca trebuia sa scriu cu majuscula cateva cuvinte. Imi cer scuze dar “presedinte” ramane fara majuscula. Cand o sa sune ca President ma mai gandesc.
mai 24, 2009 la 3:56 pm
Donmule Nastase,de ce nu raspundeti la intrebari ,,concrete”?