Cu fata spre electorat

Nu stiu ce fac adversarii politici ai PSD inaintea alegerilor europarlamentare, dar stiu ca noi, social-democratii, ar trebui sa ne mobilizam exemplar.  Nu stiu daca nu cumva sondajul Curs nu este folosit de echipa de la Cotroceni pentru a determina strangerea randurilor portocalii. Semnalele pe care ni le transmite electoratul nu sunt incurajatoare. Eu cel putin sunt ingrijorat de o serie de tendinte pe care le releva sondajele (fie ca se cheama BCS sau CCSB).

Constat, spre exemplu, ca 54% dintre votantii PSD consideră că în ţară lucrurile merg intr-o directie gresita, in timp ce doar 35% din electoratul partenerului nostru de guvernare are o parere similara. Credinta este insa generalizata la nivelul populatiei. Acest lucru este dovedit si de ultimul sondaj CCSB, care releva ca 53% dintre romani considera ca tara se indreapta intr-o directie gresita. In aceste conditii, nu pot sa nu ma intreb: noi, ca partid, in ce directie vrem sa indreptam tara? Este o intrebare legitima care nu vine din ceea ce facem, ci din modul in care electoratul nostru vede ceea ce facem. Care este, asadar, pozitia noastra fata de actul de guvernare si mai ales fata de propriul electorat?

De asemenea, observ ca 39% dintre votantii PSD considera ca situatia materiala a familiei lor este mai proasta decat in timpul guvernarii trecute, in timp ce doar 24% din electoratul PDL inregistreaza o astfel de depreciere. Altfel spus, ai nostri o duc mai rau decat ai lor.

Aceasta criza nu ii afecteaza pe toti la fel. O parte a populatiei este mai multumita de guvernare, alta mai putin. Pana la urma acest lucru este inevitabil. Important este daca nu cumva printre cei nemultumiti nu sunt de fapt si votantii PSD. In acest sens, nu pot sa nu remarc ca 21% din electoratul PSD afirma ca au o situatie financiara mai buna decat in guvernarea liberala, 39% considera ca este mai proasta, iar 40% spun ca traiesc la fel. Daca cifrele sunt reale, atunci cred ca avem o problema. Electoratul nostru nu simte inca suficient prezenta partidului la guvernare. Or, in conditiile in care ne-am propus obiective electorale importante in acest an, cred ca ar trebui sa avem mai mare grija de propriul nostru electorat. Altfel riscam sa-l pierdem. Inclusiv la alegerile din iunie.

Poate ar fi bine sa retinem si ca 59% din electoratul PSD a ajuns sa nu fie de acord cu modul in care Traian Basescu isi exercita mandatul de presedinte si doar o treime este de acord. Aceste cifre spun ceva despre confuzia care incepe sa marcheze electoratul nostru cu privire la atitudinea PSD fata de presedintele tarii, care este atat liderul partenerului nostru la guvernare, cat si principalul nostru adversar politic.

Nu vreau sa credeti ca absolutizez aceste cifre. Dimpotriva le privesc in mod critic si cu o anumita rezerva pe care am invatat sa o am fata de astfel de cuantificari ale opiniei publice. Totusi, am pretentia ca sunt un politician cu experienta. Mai mult, merg destul de mult prin tara si vorbesc constant cu oamenii pentru a-mi da seama ca tendintele scoase in evidenta de sondaje nu sunt departe de adevar. Iar intrarea in alegerile europene trebuie sa fie facuta corect, asa cum spuneam si in titlu, cu fata spre electorat. In principal, cu fata spre electoratul nostru.

38 Răspunsuri to “Cu fata spre electorat”


  1. 1 Mihnea Georgescu aprilie 28, 2009 la 8:21 am

    Domnule Preşedinte Năstase,

    Îngăduiţi-mi să postez această PLEDOARIE PENTRU NORMALITATE şi la dumneavoastră, nu ştiu dacă la Domnul Iliescu va trece de cenzură. Dar chiar aş fi curios să ştiu şi părerea dvs. despre ideea mea.

    NEPOTUL LUI CEAUŞESCU ESTE EVREU

    Îl cheamă Daniel Valentin Ceauşescu, este născut în 1981 şi locuieşte în Bucureşti. Este filosof (ca mine) şi fizician. Şi mai este şi evreu, cel puţin aşa spune legea mozaică – mama lui este evreică, deci…

    După Revoluţie, mama lui a fost ajutată de regretatul doctor CAJAL, să fugă în Israel, de unde a plecat, apoi, în State. Iată ce înseamnă furia turbată a prostimii împotriva unor oameni care au făcut, totuşi, Istorie. De bine, de rău, Nicolae Ceauşescu a condus Ţara asta timp de un sfert de veac. Cele mai mari realizări edilitare şi industriale au fost în perioada domniei sale. În 20 de ani de democraţie nu s-a făcut nici o zecime din ce s-a realizat înainte.

    Dar boborul vrea salam şi vrea să dea în cap la comunişti, pentru că nu suportă ideea de Autoritate, aşa cum le-au dat în cap şi la burgheji, pe care i-au măcelărit la Canal pentru simpla vină că aveau Bani. Românii sunt un Neam greu de condus, pentru că nu au respect faţă de Autoritate. Ar trebui geniul politic al unui Iliescu ca să îi conduci cum trebuie.

    Din punct de vedere dinastic, Daniel (biblic nume, ebraic!) Valentin Ceauşescu este moştenitorul Sceptrului Pierdut al lui Ceauşescu. Eu propun ca DANIEL VALENTIN CEAUŞESCU să fie viitorul Preşedinte al României, din următoarele motive:

    1. Are o zestre genetică bună, fiind nepotul celui mai mare conducător al Neamului din secolul XX, poate după Ion Iliescu. Asemănarea sa cu Răposatul este izbitoare.

    2. Este evreu. Se ştie că unde au fost evrei, economia ţărilor respective a prosperat: Spania maură şi apoi creştină, până în 1492, Olanda, Anglia, S. U. A. Evreii au, din punct de vedere genetic, know-how-ul pentru a scoate Ţara din impas.

    3. Are studii de Filosofie, e filosof ca mine. Merită să fie Rege, aşa cum a spus şi Aristotel, că filosofii trebuie să fie Regi. Are o viziune globală, ştiinţifică, fiind şi filosof, şi fizician, ca tatăl său.

    4. E tânăr – are 28 de ani – ar putea să aducă un suflu de prospeţime în politica românească dominată de beizadelele comuniste ale eşaloanelor 2 şi 3 ale P.C.R. This is the real thing, os din osul lui Ceauşescu, dacă tot promovăm beizadelele, măcar să fie de Stirpe!

    5. Are experienţa israeliană şi americană, unde şi-a făcut studiile, deci nu e un neica-nimeni din România. Poate să vorbească engleză cursiv cu Regina Anglia şi cu Obama.

    6. Este din familie de intelectuali. Mama lui este specialistă în Istoria Artei, iar tatăl său este fizician de renume, un intelectual rasat.

    7. Ceauşescu III Preşedinte ar fi un gest de reparaţie istorică şi morală. Nu vedeţi că Neamul ăsta nu se mai mântuie? Că ne bântui, vorba lui Adrian Păunescu, Blestemul de a-l fi omorât pe Ăl Bătrân?

    Domnule Ion Iliescu, sunteţi singurul care îl poate promova pe Tânărul Ceauşescu, aveţi autoritate dar şi obligaţia morală să o faceţi, ar fi un gest de reparaţie istorică.

    Se ştie că Elena Ceauşescu era antisemită, de aceea nu a fost de acord cu căsătoria lui Valentin cu “Dana”, “fata lui Borilă”, care era evreică pe jumătate, de fapt – 100 % după Lege – fiind fiica unei evreice comuniste, iar tatăl ei Borilă era bulgar. Fiind antisemită, Coana Leana a fost împotriva căsătoriei lor. Dar a fost un triumf al dragostei, o sinteză între trei mari popoare – români, bulgari şi evrei…

    Bătrânii spun: Ceauşescu a fost Om Bun, Leana l-a stricat… Se pare că aşa este! Acum este momentul să îndreptăm lucrurile şi Istoria!

    Nu vi se pare o Ironie a Istoriei că Moştenitorul Sceptrului este din Poporul Ales?

  2. 2 Cârcotaşu aprilie 28, 2009 la 8:27 am

    “cred ca ar trebui sa avem mai mare grija de propriul nostru electorat. Altfel riscam sa-l pierdem. Inclusiv la alegerile din iunie.”
    Excelentă concluzie. Aşa ziceam şi io, ceva mai de multă vreme, de când cu alianţa.
    Mai o OUG de genul impozitului forfetar, mai una cu ceva drepturi suprimate, nu numai la pensionari, la toată lumea… şi problema-i rezolvată, ne pierdeţi pe toţi.
    Da’ asta e: cu iubitu’ Geoană-n frunte, veţi avea “victorii” multe.

  3. 3 Gabriela S aprilie 28, 2009 la 8:55 am

    D-le Nastase,

    fara legatura cu subiectul concret al discutiei, dar avand totusi conexiuni puternice cu politica, as dori sincer sa ma lamuresc cu privire la o problema mult mai mercantila (aparent), care tine de activitatea noastra ca oameni de rand. Conduc o companie care are ca activitate principala accesarea fondurilor structurale si nu incetez sa ma minunez cat de neproductiv este domeniul acesta atat pentru pentru beneficiari, cat si pentru consultanti. Am lucrat in delegatia nationala de negociere a aderarii si ulterior un numar de ani cu astfel de fonduri, a.i. am pretentia ca stiu destul de bine modalitatile de lucru. Totusi, am cateva intrebari pt dvs. care tin de asa zisa “lipsa de absorbtie” a fondurilor: 1. cum va explicati blocajul in care se afla atatea primarii din tara, care refuza sa acceseze fonduri chiar cu 100% cofinantare nerambursabila si cu proiecte de calitate (personal am avut doar doua proiecte respinse in toata activitatea mea de pana acum si ca noi mai sunt multi alti consultanti f. buni, deci nu se pune problema proiectelor prost intocmite). Multi primari mi-au spus ca asteapta “ordine de sus” ca sa poata misca ceva si de cele mai multe ori dintr-o serie mare de proiecte de modernizare locala, abia daca se alegeau cu unul. 2. in multe alte state, chiar imediat dupa aderare, fondurile structurale au mers si merg si acum in paralel cu cele oferite de stat. in aceste conditii de criza, credeti ca este fezabila relansarea acestora din urma? 3. in ce priveste fondurile pentru mediu privat, estimez ca, in ciuda numarului mare de proiecte depuse pe unele linii de finantare, multe vor esua lamentabil la implementare, in principal datorita termenelor lungi si constatarii (ulterioare, din pacate) a nerentabilitatii lor. cum intentioneaza PSD-ul sa contracareze aceste efecte? ce masuri va propune?

  4. 4 Petardă aprilie 28, 2009 la 9:02 am

    Numai o amânare

    Doamna zilelor noastre soseşte la raport, din misiune
    neindeplinită (săltarea lui TB), singură, fără coasă, cu
    capul plecat, împleticindu-se, cu tremolo scheletic,
    articulaţii nearticulate şi orbite ieşite din orbite:
    - Eşti conştientă de situaţia ta ?
    - Poate mâine… acu’ nu !
    Adunată şi funcţională revine a doua zi cu explicaţia:
    - Individul, în şnaps preventiv antigripă scrofină,
    avea o îmbibaţie alcoolică de 50 % (conform buleti-
    nului eliberat de Talpa) pe care am sesizat-o la a 3-a
    inghiţitură, dar era prea târziu. Raportez că este
    primul caz da la Facerea Ta până acum.
    - Ţine-l sub lupă până se trezeşte ( !? )…

    P.S. Acuşi, un spiriduş a văzut la ruşi cum a ras Putin,
    preventiv, fără s-o ia de la gură, o votcă de 750 ml, la
    tv, pentru reinstruire naţională.

  5. 5 marcus aprilie 28, 2009 la 9:25 am

    Mica Publicitate
    Presedinte maimutica cu poza si asimetric pierdut in “Cursul” probei Marii Coborari Carpato-danubiene de Slalom Urias, simt de orientare si sistem de franare. Foarte probabil oprire de avarie si esec in Dunare. Gasitorului buna recompensa europarlamentara sau consiliere prezidentiala (eventual conducere ICR).

  6. 6 eficientaenerg aprilie 28, 2009 la 9:25 am

    Acesta este 2009-”10 romani-10 pareri si 10 voturi;nu mai conteaza liderii nationali-tata Iliescu,Tapu,Base..;5-6 categorii socio-profesionale cu optiunile lor publice;zonele dezvoltate-voteaza dupa imaginea candidatilor,inclusiv inteleasa la TV/stil Oprescu,Mazare;in cele sarace/Calarasi-cine da o sacosa,un plic-sau dupa ce zice primarul de la partidul…-sau stau acasa”! Sondajele cu 1000 de intervievati si la experienta mea de 12 ani deputat,Campionul zilnic al Interpelarilor,zeci de mii de audiente, sunt …contra cost si sa directioneze pozitia celor nehotarati la viitoarele alegeri/ cam 25%! Deci-Actiuni propuse si finalizate pentru Toti! Eu cu- http://www.SOSTerra.go.ro sau http://eficientaenerg.wordpress.com si la Actiuni: PLANUL Cladire Inteligenta Energetic inscris la Programul EU-Energie Durabila-www.sustenergy.org- si propus la premiu in febr.2007- The first Sustainable Energy Europe Campaign Award Competition

  7. 7 Anton Gheorghe aprilie 28, 2009 la 10:12 am

    Si eu daca il votez pe nepotul lui Ceausescu, sunt sigur ca voi cumula pensia cu salariul, in conditiile in care prin cumul realizez un venit de 3000 lei iar pensia depaseste cu putin 1700? Sau dupa ce votez, cum am votat si PSD, ajung sa renunt la pensie si sa raman cu salariul pentru ca am abia 55 de ani?

  8. 8 blogideologic aprilie 28, 2009 la 10:22 am

    @ Mihnea Georgescu
    Lucrurile sunt mult mai complicate. Vezi “cazul Păsărin” de la Facultatea de Fizică din Bucureşti (Păsărin era student cu un an mai mare decât Valentin Ceauşescu, şi cu doi ani mai mic ca mine), caz instrumentat de Securitate şi de Dan Marţian. Sper că mă ierţi pentru intervenţie. Vroiam să scriu pe blogul meu despre “cazul Păsărin şi studentul Valentin Ceauşescu”, dar am făcut nişte corelaţii pe care gândeam că lumea nu le va crede. Acum, după dezvăluirea cu Daniel luat în braţe de toată echipa lui Vladimir Tismăneanu, alte lucruri “vin de se leagă”. Dar ai dreptate, Valentin Ceauşescu a fost şi este un tip OK.

  9. 9 violet aprilie 28, 2009 la 10:37 am

    Multumesc pentru raspuns, domnule Nastase! In aceeasi ordine de idei, stiu sigur ca se pot face mult mai multe pentru informarea electoratului. Care electorat, asa cum spuneati, e foarte derutat. Consider ca orice cetatean din aceasta tara are dreptul sa stie ca nu UE ne grabeste cu adoptarea Codurilor controversate. Nu s-a popularizat suficient acest lucru; nu intra multa lume pe internet, mai ales cei din zona rurala, pentru a afla ca Adrian Nastase are raspunsul scris al CELUI CARE CONTEAZA, in problema Codurilor.

    Asa cum cetateanul roman a fost “bombardat” cu un milion de imagini reprezentand-o pe Udrea Elena pe bicicleta, tot asa ar putea vedea pe ecranul televizorului, cum motivarea lui Basescu si a Guvernului e o minciuna, de fapt.

    Prea mult s-a mers pe bunul simt in ultimii ani. Prea mult s-a considerat ca se stiu anumite lucruri, ca doar sunt logice. Propaganda portocalie a stiut cum sa speculeze aceste scapari, prin agresivitate verbala, prin demagogia care-i caracterizeaza. Daca omul vine de la munca si, deschizand televizorul, ii vede mereu pe aceiasi care stiu sa-si faca aparitia ostentativ, cu minciuni si jigniri , nu poate fi condamnat ca, si fara sa vrea, ii ramane in memorie ce a auzit. De aceea, trebuie sa vada si sa auda cat mai des si ceea ce s-a neglijat pana acum. Macar acum, in ceasul al doisprezecelea, ca timpul trece repede.

    Lumea s-a cam lamurit cu termopanele si cu sintagma “Nastase 4 case”. Dar lumea trebuie sa auda si de toate actiunile intreprinse de dvs. pe plan extern, sa vada diferenta dintre ceea ce reprezentati ca om politic, comparativ cu ceilalti diletanti.

  10. 10 Codrin Scutaru aprilie 28, 2009 la 10:59 am

    Ma bucur ca ati revenit la analize sociologice profunde, care va sunt firesti avand in vedere formatia pe care o aveti.
    In ultimul sondaj CURS de aseara procentul celor care cred ca tara merge intr-o directie gresita este de 75% in timp ce numai 15% spun ca merge intr-o directie mai buna.
    In acelasi timp, in acelasi sondaj, PSD surclaseaza PD-L, cu 30% data de 26%. In maratonul sondajelor din ultima saptamana, asta e o premiera.
    Cu toate acestea, aveti o mare problema: posibilul prezidentiabil Mircea Geoana. In mod clar, ce citesc eu in sondaje si ce am auzit vehiculandu-se printre alesii locali si activistii PSD este ca ei nu si-l doresc pe Geoana, simpatizandu-l mai degraba pe Crin Antonescu.
    E posibil ca toti acestia sa-l sustina la prezidentiale, pe ascuns, pe Crin Antonescu sa ajunga in turul 2 si dupa aceea?
    PSD ar obtine un acord avatajos pentru a guverna alaturi de PNL iar cei din urma, avand presedintele, isi vor putea negocia din pozitii mai avantajoase ministerele. Dupa colaborarea din perioada 2007-2008, lucrurile ar putea sa functioneze.
    Insa pentru asta este nevoie de doua conditii:
    1. Mobilizarea spartana a PNL, ca organizatie si retea, pentru alegeri;
    2. Renuntarea tacita la sustinerea lui Geoana si sustinerea lui Crin Antonescu de catre PSD.
    Stiu ca probabil veti evita diplomat sa raspundeti la aceasta ipoteza de lucru dar am tinut in orice caz sa o comunic.
    Multumesc!

  11. 11 marcus64 aprilie 28, 2009 la 11:45 am

    Mandatele lui basescu
    In ziua din turul II al alegerilor prezidentiale, Basescu se retrage in crama de la Cotroceni si in fata icoanei se roaga toata ziua:
    - Doamne, Dumnezeul Meu, Da-mi te rog Doamne inca un mandat!

    La terminarea votarii si aflarea noului presedinte, batai violente in usa cramei si aceeasi echipa operativa de mascati de la Becali da buzna in crama, iar seful acesteia vazandu-l pe Basescu i se adreseaza:

    -Suntem Oastea Domnului, Dumnezeu ti-a ascultat ruga si iata un mandat de arestare pe numele tau pentru toate gainariile facute. Urmeaza-ne!

  12. 12 Ioana Stefan aprilie 28, 2009 la 11:46 am

    Domnule prim-ministru,
    Cei care spun ca traiesc mai rau au dreptate! In cele mai multe institutii salariile au scazut, nu s-au mai aplicat anumite sporuri (de exemplu cel de toxicitate la chimistii care lucreaza cu substante deosebit de periculoase????) si au crescut unele ”taxe”! Puterea de cumparare a scazut si din variatia cursului valutar…si cum guvernul nu face nimic sa stopeze toate acestea…cine stie ce ne mai asteapta!

    In afara de acestea, imi permit sa reiau un comentariu anterior, legat de criteriile legii unice de salarizare:

    Cum poate cineva sa fie atat de rauvoitor si sa echivaleze un capitan, aflat la inceputul carierei militare, cu un conferentiar universitar, care se afla la finalul carierei universitare!
    * Un capitan abia a iesit de pe bancile scolii si poate avansa la: maior, locotenent colonel, colonel, general cu 1, 2, 3 stele, mai putin maresal (desi exista si acest grad!)! IN TIMP CE UN CONFERENTIAR UNIV. ESTE LA FINALUL CARIEREI, A TRECUT PRIN TOATE TREPTELE PROFESIONALE DE: PREPARATOR, ASISTENT UNIV., LECTOR, CONFERENTIAR SI MAI POATE AVANSA DOAR PANA LA PROFESOR, DUPA CARE SE PENSIONEAZA! Cel mult se poate echivala un capitan cu un asistent universitar! Altfel este strigator la cer!

    * De asemenea nu este corect ca toate aceste legi care afecteaza bugetarii sa fie aplicate si in cazul Institutelor de Cercetare Nationale, care se autofinateaza, in sensul ca isi iau salariile si aparatele pe banii din proiectele castigate prin competitiile anuale! Si sunt proiecte Europene sau Nationale, etc. Daca un an nu au proiecte, nu-si iau salariile intregi, nu au cu ce plati regia institutelor, fac disponibilizari, etc.
    De ce nu aduceti specialisti sa lucreze in guvern si in comisiile care tot distrug in loc sa ajute aconomia sa iasa din criza?

  13. 13 violet aprilie 28, 2009 la 11:53 am

    In postarea mea anterioara se impune o virgula dupa cuvantul “ceilalti”. Oricum, cred ca s-a inteles exact ce am vrut sa spun si nu altceva.

  14. 14 eficientaenerg aprilie 28, 2009 la 11:54 am

    Mult de analizat! Cu 10 insi-10 pareri-10 voturi;cine e la Guvernare-pierde alegerile;ne trebuie o personalitate deosebita-tata Nelu,Tapu,Base…Nastase…Cu un sondaj de 1000 romani si contra…de discutat!

  15. 15 Dragoş Sorin Nicula aprilie 28, 2009 la 12:54 pm

    Domnule Adrian Nastase, e vorba despre acelasi electorat spre care va propuneti sa stati cu fata…
    http://dragossorinnicula.wordpress.com/2009/04/26/gigi-becali-pleaca-la-bruxelles/

  16. 16 balauru aprilie 28, 2009 la 1:15 pm

    “Nu stiu ce fac adversarii politici ai PSD inaintea alegerilor europarlamentare, dar stiu ca noi, social-democratii, ar trebui sa ne mobilizam exemplar.”

    Domnu’ Nastase, exemplar inseamna nu mosteniri nu imobiliare :-) …numai asa se reuseste la europarlamentare.

  17. 17 Intrusul aprilie 28, 2009 la 1:27 pm

    Criza financiara. “Profeţiile” lui Strauss-Kahn încep să se împlinească

    Nu cu mult timp în urmă, directorul Fondului Monetar Internaţional, francezul Dominique Strauss-Kahn, declarase că situaţia economică dificilă va aduce cu sine o victorie a socialismului în ţările afectate de criză.

    Vorbele liderului FMI, el însuşi un socialist convins, s-au adeverit în Islanda, unde social-democraţii au obţinut o victorie clară la alegerile anticipate care au avut loc în acest week-end.

    Astfel, stânga a câştigat majoritatea absolută în Parlament. În urma alegerilor, Johanna Sigurdardottir, cea care a fost numită în februarie premier interimar, îşi păstrează scaunul.

    Islandezii au sancţionat aspru partidul conservator, aflat la putere de 18 ani, căruia i-au imputat gestionarea defectuoasă a crizei.

    În ianuarie 2009, guvernul islandez a fost înlocuit în urma demisiei fostului premier, Geir Haarde. Islanda a fost una dintre ţările europene cel mai greu lovită de criza financiară

  18. 18 ramo aprilie 28, 2009 la 2:31 pm

    V-ati facut strategii de campanie cum sa cuceriti acest tip de electorat?(hihih:) ) http://www.youtube.com/watch?v=QWdN4hA-rB0&feature=PlayList&p=869F1FBA218EB2B2&index=11

  19. 19 instalatorul aprilie 28, 2009 la 2:31 pm

    Lume, lume si stimati domni prim vice primi ingineri sefi adjuncti, veniti sa vedeti ce n-ati mai vazut, fiindca mie mi se pare ca in guvernul asta nu se afla doar femeia de cauciuc si piticul care pune barbi, ci si barbatul cu cap de bou care face totul varza! Nu lung timp in urma am avut de-a face cu mustaria si zarzavaturile dlui pesedist Sirbu, acela care vrea sa-si trimita fustele fetei pe la Brucsel (scriu asa ca sa inteleaga si ei), adica am avut nevoie sa aflu unde sunt publicate normele de iluminare la locul de munca (trebuie sa recunoastem ca, oricit am incerca sa dam vina pe opozitie, treaba asta se potriveste ministerului muncii etcetera etcetera – unde cetera este o denumire populara pentru vioara). Ma uit eu pe sit, nemata, doar vreo patru legi publicate dintr-un cirnat intreg, e advarat ca nu cit cel de sub egida dlui Oprescu. Ei bine, pun mina eu insumi in persoana pe telefon si sun la 021 315…. (mustaria dlui Sirbu) si intreb chestia asta, adica unde gasesc publicate normele care ma interesau. Parca as fi dat cu bombardeaua: minute intregi de consultari, dupa care primul raspuns stiti nu aici, la securitate (aha, mi-am zis uite unde s-a mutat securitatea) si protectia muncii care are un alt sediu (Sirbu 2 case?) si evident alt numar de telefon. Din nou pun eu insumi in persoana mina pe telefon si sun; am lungit tragerea cu bombardeaua si la sediul ala. Rumoare la telefon, din nou consultari si aflu ca nu la minister ci la un institut de cercetari trebuie sa ma adresez. De ce nu ar avea ministerul norme pe care le-ar avea un institut de cercetari, iata o intrebare care cred ca este deja grea pentru onor ministrul muncii etcetera etcetera. Ma adresez la institutul de cercetari. Acolo, o lume mai apropiata de a mea, mai fireasca: ala nu-i, aia lipseste nitel, dupa ce am dat vreo cinci telefoane am reusit sa vorbesc cu un cercetator amabil. Care mi-a zis o chestie de m-a darimat: nu mai exista norme de iluminare la locul de munca, fiecare isi ilumineaza locul de munca cum crede de cuviinta (sa mori tu, ministrule? e voie si la luminare?) cumva consultind si norme europene (am priceput, de aia sa o votez pe fata lui tata pentru Brucsel, ca sa-i trimita taticului norme prin posta) si doamne – a zis omul – ce bine ar fi daca as fi avut legea veche, ce minunat erau acolo scrise in amanunt tot ce m-ar fi interesat (regrete adinci, nea Nicule, te redescopar post mortem ce sef ai fost). Dar, zic eu, niste recomandari, ceva. Nt, raspunsul. Adica, tata, cine vrea sa aiba o idee despre cum se ilumineaza un loc de munca sa mearga pe unde o vrea si sa caute in arhive legislatia lui Ceasca (ne-ar trebui si un muzeu al legilor). Si cu asta am iesit din raiul ministerului muncii fiindca am fost indrumat spre situl unei asociatii de standardizare unde poate ca totusi as fi gasit ceva intr-un standard. Minune mare si acolo, dau de un standard care dupa titlu ar fi putut ori nu contine ceea ce ma interesa, dar nici un detaliu in afara de 2,5 milioane lei vechi ca sa il cumpar sa aflu. O generalizare a loteriei: dai un ban dar stii ca nu-l mai ai. Si uite cum am consumat vreo doua ceasuri ca la final sa ma intreb acelasi lucru de la inceput. Acuma cred ca ati inteles cine cred eu ca este barbatul cu cap de bou ( cu b de la basescu) si cum il vedem noi pe el cu fata (botul, tot cu b de la…) spre electorat. De fapt, sta doar cu fata spre electorat iar in spatele lui e o vraiste informationala. Si mai are si o fata de asezat la averea ei (ca si b de la …) care si ea sta cu fata tot spre electorat. Ce o mai fi pe la familie si pe la etcetera etcetera in ministerul ala mi-e groaza sa ma mai gindesc, nu degeaba Graham Greene ( om al serviciilor, se putea altfel) a dat titlul de minsterul groazei. Si uite asa, domnule Nastase, dumneavoastra de-abia ce va puneti problema ca baietii stau deja si numai cu fetele spre electorat de parca ar sta cu momelile spre pesti si sa vedeti ce voi mai vota eu fata aceea dinspre electorat a dlui Sirbu, omul de bilci politic.

  20. 20 ALM aprilie 28, 2009 la 2:35 pm

    Domnule Nastase,

    Dupa canoanele crestine, Sarbatorile Pascale (nu cu fast ci cu respect) mai tin 40 de zile dupa inviere (poate ma insel, nu sunt habotnic). Gandindu-ma la mustrarea dvs, scriu cu teama randurile ce urmeaza.

    Din cate-mi amintesc, cam toti cei care simpatizeaza cu social democratia si scriu pe acest blog, v-au atras atentia (mai ceva decat o alarma ALA) ca PSD-ul va pierde “clienti” prin adeararea la Marea Porcarie Nationala. V-au atras atentia ca veti fi sodomizati de Basescu, apoi anatemizati de PDL si, la sfarsit, veti fi excomunicati din inima alegatorilor (am cautat sa fiu in ton cu Sarbatorile).

    Ce pot sa va spun? Daca OUG 34 nu va fi abrogata, eu, familia mea si prietenii mei NU punem stampila pe PSD nici daca auzim ca dispare partidul! Eu am s-o pun pe UDMR, daca introduc motiunea simpla de cenzura!

  21. 21 Ordis aprilie 28, 2009 la 3:11 pm

    Sinteza : Avem un Basescu in cadere libera, (normal) si nu avem pe “cineva” in urcare lenta ….REALITATEA ASTA ESTE…NU AVEM O ALTERNATIVA …

  22. 22 Spiridus aprilie 28, 2009 la 3:34 pm

    Pe vremuri (!) se spunea ca PSD e un partid de “hoti, da´competenti”. Adica mai si furau, dar si faceau ceva.
    Astazi, cu furatul nu ma pronunt (ca o sa-mi cereti “dovada”), fara ca asta sa insemne ca nu am o convingere, dar in ceea ce priveste competenta (competenta!!??), ma minunez cate personaje obscure au fost propulsate in varful puterii (nu numai de catre PSD, este adevarat). Competenta este ULTIMUL CRITERIU care conteaza in promoarea politrucilor la varf. El este o calitate absolut intamplatoare, cate-un ratacit mai nimereste unde trebuie.
    De exemplu, in toata lumea civilizata (scuze pentru comparatia cu lumea civilizta, dar nu am alt punct de reper), secretarul general al unei institutii este persoana cu rangul administrativ maxim provenind dintre profesionistii acelei institutii. Ea asigura tranzitia in cazul schimbarii conducerii politice. La noi: TOTI secrearii generali sunt considerati politruci care pot fi schimbati oricand. Si asa se intampla la schimbarea puterii.
    Deci promovarea competentei PSD (nu numai, dar…) este promovarea pe criterii exclusiv politice. Daca stau putin sa ma gandesc va pot oferi cinci exemple, pe loc, de politruci care nu au ce cauta in posturile lor ministeriale.
    Atunci?
    Ce sa votam?
    Nu-mi vine sa mai votez nici cand stiu ca unul e competent…
    Si, ceea ce este mai grav, nici nu vad ca discutiile pe aceasta tema pot depasi cadrul unui un blog. Nu intereseaza pe nimeni (care decide).

  23. 23 Ovidiu aprilie 28, 2009 la 4:38 pm

    ATENTIE DE DIVERSIONISTI !!

    In primul rand s-a dovedit ca diversiunea secolului a fost o minciuna ca Valentin Ceausescu ar fi fost adoptat.

    ALTA DIVERSIUNE

    Se scrie minciuni doar un prost nu isi da seama.
    La evrei conteaza mama la crestini conteaza tata.
    La evrei de exemplu daca cineva are un tata evreu si o mama crestina, copilul este considerat crestin.

    Daca mama e evreica si tata e crestin, la evrei copilul este considerat evreu .

    Dreptul la emigrare in Israel o are oricine doar sa indeplineasca o singura conditie adica ca unul dintre parinti trebuie sa fie evreu sau pe jumatate, dar este o capcana: daca mama copilului este crestina iar tata e evreu copilul respectiv nu se poate casatorii cu evreii, trebuie sa se botezeze si sa treaca la iudaism e foarte complicat.

    Casatoriile in Israel sunt religioase, nu CIVILE. deci Daniel Valentin Ceausescu nu putea sa se casatoreasca in israel doar o casatorie civila in alta tara. dar pe buletin va fi scris tot crestin.

    Tatal Iordanei Borila era bulgar de origina, iar mama Iordanei era de origina evreiasca.

    Valentin Ceausescu este 100% roman !!!!

    Concluzia ca Daniel Valentin Ceausescu e 85% roman, iar dupa crestinism este 100% roman ! Religia iudaica nu-l considera evreu nici macar pe un sfert pe Daniel Valentin Ceausescu.

    Si mama lui Tariceanu e grecoiaca, si ? nici despre maresalul Ion Antonescu nu se stie prea mult cert este ca mama lui a fost evreica.

    O alta diversiune, Zoie e nume romanesc ? nu ! dar a fost romanca !

    Daniel Iancu e evreu ? se zice ca Daniel e nume evreiesc…

    „Valentin nu a fost infiat, a fost copilul lui Nicolae şi al Elenei Ceauşescu. Am cunoscut personal o ilegalistă care a împărţit camera de maternitate cu Elena Ceauşescu atunci când aceasta era în pragul aducerii pe lume a lui Valentin. La ceremonia de la Consiliul Popular al Sectorului 1, la căsătoria lui Valentin cu Iordana, au participat Andruţa, tatăl lui Ceauşescu, şi Zoia, sora lui Valentin. Cine l-a văzut pe Valentin tânăr nu putea să nu observe asemănarea frapantă cu mama sa.

    La fel, poza publicată în EVZ indică similitudini inconfundabile de fizionomie între Daniel Valentin şi Nicu Ceauşescu (amintesc că l-am cunoscut bine pe Nicu, încă din 1958, când aveam amândoi 7 ani şi am mers împreună mai întâi la Liceul «Dr. Petru Groza», apoi, după 1963, la Liceul 24, actualul «Jean Monnet»).”

    “Am cunoscut personal o ilega listă care a îm părţit camera de maternitate cu Elena Ceauşescu atunci când aceasta era în pra gul aducerii pe lume a lui Valentin. Zvonul privind «înfierea» lui Valentin a fost scornit de Securitate.”,
    Vladimir Tismăneanu, politolog

  24. 24 Paul aprilie 28, 2009 la 5:12 pm

    Domnule Nastase,

    Din textul dumneavoastra reiese nu doar faptul ca “mergeti destul de mult prin tara si vorbiti constant cu oamenii”, cum spuneti, ci si faptul ca ati luat contact, la Strasbourg, si cu francezii care isi sechestreaza patronii in birouri.
    Intr-adevar, vă va fi foarte greu sa inversati, singur sau intr-o echipa restransa, tendinta de euroscepticism la totalitatea “populatiei PSD” a Romaniei (ca sa nu mai vorbim de populatia Uniunii Europene, in intregul ei, eurosceptica in proportie de 66%). La fel ca si toate partidele politice din lume, si PSD patimeste din cauza centralizarii excesive a liderilor lui. In clar, atat timp cat cei trei-patru lideri cu notorietate din partid trebuie sa fie ei insisi prezenti in toate colturile tarii pentru a revigora apetitul politic amortit al membrilor si simpatizantilor PSD, avem o mare problema; pentru ca timpul este o dimensiune limitata, iar acesti lideri-unici (sic!), care nu vor sa “delege” (a se citi: “renunte la”) o parte din NOTORIETATEA lor (de teama ca nu le va ramane destula pentru a putea rezista pe pozitiile candva castigate), nu vor putea fi prezenti peste tot, deci, vor fi obligati sa lase in ceata zone intregi, insuficient deservite de catre filialele din teritoriu.
    Solutia acestei probleme, dupa cum spuneam, nu este cea de a incerca depasirea pragului de 24 de ore pe zi (sic!) de vizite in toate coltisoarele tarii, ci este cea a “delegarii” unei parti din notorietatea pe care o detineti, unor lideri locali, ale caror actiuni vor capata astfel mai multa consistenta in ochii alegatorilor. Am si un exemplu precis, in acest sens, legat de dumneavoastra, domnule Nastase. Asadar, fara sa vreau sa minimalizez calitatile personale ale domnului Victor Ponta, este evident ca notorietatea pe care i-ati imprumutat-o dumneavoastra intr-o anumita perioada il ajuta pe acesta sa obtina scoruri excelente in campaniile de orice natura. Din pacate, se recurge atat de rar la asemenea strategii cu efecte evidente asupra electoratului din provincie… In alta ordine de idei, dupa cum spuneam, inteleg de unde provine aceasta “zgarcenie” a liderilor, in a-si redistribui notorietatea; adeseori, greu obtinuta.

  25. 25 Paul aprilie 28, 2009 la 5:19 pm

    errata: timpul in general nu este o dimensiune limitata (decat daca preluam formula “limite la plus / minus infinit” :) , TIMPUL DE CAMPANIE, in schimb, este acea dimensiune limitata la care ma refeream mai la deal.

  26. 26 ORASAN IOAN aprilie 28, 2009 la 5:58 pm

    In numar destul de mare romanii considera ca guvernarea merge rau,in mintea oamenilor exista ideea ca guvernantii cauta toate metodele de a lua cat mai multi bani de la persoane si societati,de a trimite cat mai multi oameni in somaj,de inghetare a salariilor,de pierdere a sporurilor salariale uneori in mod exagerat,de pierdere a functiilor in favoarea clientilor politici,tot romanii sunt nemultumiti ca statul nu ofera locurile de munca promise,ca nu se vad masuri de sprijin in domeniile deficitare.Eu pot spune ca aproape nu am nevoie de sondaje ca sa-mi dau seama de simpatiile si antipatiile privind partidele si candidaturile prezidentiale,ascultand parerile oamenilor este usor sa-mi dau seama de optiunile electorale si-mi fac singur propriile sondaje care in general corespund cu rezultatele finale a alegerilor.Pentru ca postez aici,am sa descriu ce spune lumea de candidatul Geoana,in primul rand considera ca face multe promisiuni fara acoperire,de multe ori da senzatia ca se opune anumitor masuri luate de guvern,dar in final accepta decizia guvernului,domnul Geoana nu are magnetismul necesar de a captiva electoratul,este drept ca PSD este la guvernare si are o oarecare pierdere electorala din aceasta cauza,dar in ansamblu guvernul este privit ca guvernul Boc condus de Traian Basescu,iar partea banoasa a guvernarii este vazuta la PDL,oricum sanatatea,invatamantul si agricultura sunt ministere considerate conduse prost si daca lucrurile merg prost in continuare la aceste ministere,PSD va mai pierde electorat.

  27. 27 blogideologic aprilie 28, 2009 la 5:59 pm

    Cazul studentului Păsărin (victima Securităţii) a fost muşamalizat de Solidaritatea Universitară pe vremea regimului Emil Constantinescu.

  28. 28 i.nicolae aprilie 28, 2009 la 6:30 pm

    Credeti ca electoratul PSD este interesat mai mult de ce face Basescu si gasca lui,sau de situatia interna din PSD ?EU zic ca e timpul sa faceti curatenie in PSD,sa strangeti randurile si sa veniti cu propuneri si soluti concrete si imediate.Penrtru ca altfel nu va vad bine.Mai lasati-l pe Basescu si hai sa ne apucam de treaba,bla….bla…..bla…nu aduce nimic bun pentru
    Romania si romani .

    Mihnea G.
    I-al nene si impuscate cu el cu tot . Apropo dece nu-l alegem ca presedinte pe acel moldovean care se considera urmas a lui Stefan cel Mare ? Sau poate pe tine ca esti filozof.

  29. 29 instalatorul aprilie 28, 2009 la 7:21 pm

    Daca este sa o iau la modul serios, este cam ultima ocazie din acest an in care remercabili fruntasi pesedisti isi pot ajuta partidul. Asta deoarece, ca si la alegerile trecute, pe linga chestiunile activismului local, una dintre cheile unui rezultat bun este armonizarea tuturor vocilor fruntasilor si mai ales a acelor fruntasi care sunt doriti de partid in special in perioadele electorale: dl Iliescu, dl Nastase, poate si dl Mitrea … Nu ar fi prea mult pentru o perioada de timp destul de scurta pina la euroalegeri, dar s-ar putea sa fie suficient. Dealtfel ar fi cam ceea ce si-ar dori si presedintele pesede. Insa lucrurile ar trebui altfel gindite si facute pe termen mai lung, mai temeinic si mai asezat si poate mergind de la punctualul promovarii unui alt tip de activisti pina la strategica redefinire a frontierei stingii in Romania.
    La prezidentiale insa, lucrurile sunt mai dificile. Vocile care suna foarte natural si benefic pentru pesede ca partid vor suna fals pentru dl Geoana ori nu vor putea suna deloc. Cum i-ar sta dlui Iliescu sa spuna ca s-a inselat in trecut si ca de fapt dl Geoana e un desteptac si ca ii indeamna pe romani sa il aleaga presedinte? Cum ar fi ca dl Nastase sa afirme inteligenta deosebita si creativitatea dlui Geoana pentru ca in aceeasi zi dl Geoana sa trinteasca una dintre perlele sale, dintre cele care mai mult ajuta concurenta? Cit de credibil ar fi un domn Mitrea care ar sustine ca la Cotroceni este locul dlui Geoana si nu al altuia? Pentru prezidentiale, ideea unui vot de tip mecanic – adica votind Geoana votati pesede – ar putea fi inselatoare, fiindca schiza electorala a fost intilnita la locale atit la pesede cit si la pedele – simpatizanti din ambele tabere care si-au votat pertidul la nivel de sector dar au votat un contracandidat al partidului la capitala. Schiza electorala este mai vizibila la pesede in sondaje: in ultimul sondaj dl Geoana este la 7 procente sub partidul sau. Pare a nu fi mult, dar 7 procente la 30 inseamna un sfert din electoratul pesedeului. Asta se adauga la pierderea dlui Geoana pe cresterea dlui CVT. Din aceste 7 procente, o parte, poate chiar o jumatate, ar putea insemna voturi pentru un contracandidat (dnii Antonescu, chiar Duda), adica ar avea o dubla valoare. Si atunci la imaginea electorala a dlui Geoana trebuie lucrat si temeinic si subtil, altfel rezultatul nu va fi cel sperat de pesede. Si poate ca nu ar mai fi fost loc de astfel de indoieli daca activistii pesede si mai ales unii dintre fruntasi ar fi fost in permanenta, vorba dlui Nastase, cu fata la electorat si ar fi gindit in perspectiva mai indelungata in locul unei plesneli de patru ani, la noroc si ce-o fi.

  30. 30 marketer82 aprilie 28, 2009 la 11:35 pm

    De ce mi se pare mie ca politicienii stau cu fata catre electorat doar in preajma alegerilor?!
    Romania este o tara plina de oameni saraci. Daca apucati sa treceti prin Zlatna o sa aveti in fata imagini care vor spune mai multe decat cateva mii de cuvinte. In Romania, in doar cateva orase mari traiul si nivelul de civilizatie e mai bun, in rest in mediul rural si orasele mici e dezastru. Dar acolo locuiesc oameni care sunt la fel ca mine si ca dumneavoastra – cu sperante, aspiratii, familie etc. -, nu sunt doar niste insemne pe niste liste de votare.
    Si, apropo de criza, in Romania e criza continua. Zero economie, zero absolut la tot. Si ma gandesc la cei bogati din tara asta, cei aproximativ 1%… ce rost are sa fii bogat intr-o tara pustie, deprimanta si saraca?

  31. 31 santinela aprilie 29, 2009 la 8:46 am

    Domnule Nastase- acum glumiti? Cum sa perceapa electoratul psd ca partidul este la guvernare?La care guvernare? Nici un ministru psd-ist nu are nici o putere.Guvernul este condus de Basescu si PDL.Poate acesta este norocul socialdemocratilor.Perceptia asta o are si populatia si votul in mod logic ar merge impotriva lui Basescu si PDL. Cum naiba a iesit o asa alianta, asa o negociere in defavoarea partidului??

  32. 32 Zeus aprilie 29, 2009 la 1:54 pm

    Asa e Domnule Nastase, “cu fata la electorat”. Pacat ca va aduceti aminte de asta doar in preajma alegerilor. Probabil ca in rest sunteti prea ocupati sa “lucrati” pentru electorat.
    Si e valabila pentru majoritatea politicienilor….nu doar pentru Dumneavoastra.

  33. 33 Daniel aprilie 29, 2009 la 4:13 pm

    Poate ar trebui sa folositi diacritice, cine citeste doar titlul ar putea intelege ca e un articol despre TB :) .

  34. 34 ellasarya aprilie 29, 2009 la 9:17 pm

    Sintagma “electoratul nostru” e foarte nepotrivită. Nu puteţi şti niciodată care este electoratul dv. şi care este al celorlalţi. Dacă vă adresaţi musai celor pe care-i consideraţi pesedişti convinşi, cum pe vremuri peceriştii făceau aceeaşi greşeală (dar aveau grijă ca mai înainte să oblige electoratul să voteze “ce trebuie”), nu aveţi şanse să schimbaţi “faţa electoratului” şi nici să staţi cu faţa la el. Veţi sta cu faţa numai către cei pe care deja i-aţi cules ca membri de partid şi atât. Veţi fi opaci faţă de restul. Iar acest “rest” nu se ştie când e dispus să-şi reconsidere obţiunile… nu trebuie scos din joc.
    Subscriu celor scrise de Daniel, ar trebui folosite diacriticele, “sună” mult mai româneşte.

  35. 35 Intrusul aprilie 29, 2009 la 10:17 pm

    Investitorii francezi parasesc Romania si Ucraina. Firmele acuza spionajul industrial in statele est-europene

    Mai multi oameni de afaceri francezi au decis sa isi relocheze in Franta afacerile din China, Europa de Est si Maroc, investitorii fiind “sedusi” de cotele de productie si foarte afectati de spionajul industrial, noteaza publicatia Los Echos citata de Antena 3. Potrivit cotidianului, o serie de producatori care activau in Romania si Ucraina considera ca mutarea fabricilor in Franta i-ar putea ajuta sa scada costurile de productie si nu ar implica spionajul industrial.

    Presedintele Asociatiei Industriasilor Francezi, Michel Ghetti, a precizat pentru Les Echos ca nu doar calitatea productiei determina francezii sa se relocheze, ci si alte motive cum ar fi intarzierea livrarilor si gestionarea cu mare dificultate a activitatilor desfasurate in alte tari. In lista motivelor invocate, Ghetti a inclus si spionajul industrial care se practica in statele est-europene, precum si simplificarea transferului de tehnologie.

    Printre companiile care si-au mutat activitatea in Franta se numara si producatorul de mobilier Parisot, care fabrica din acest an mobilier de baie in localitatea franceza Saint Loup sur Semouse. Grupul Parisot are cinci fabrici in Romania – Mobilux Bucuresti, Mobilux Tarnaveni, Mobila Sovata, Mobila Oradea si SIM Sarmas (Mures) – si o platformă logistica (Mobimexa din Arad).

    Furnizorul de servicii IT Risc Group si-a transferat in cursul anului 2008 activitatea diviziilor din Romania, Maroc si Ucraina la Orleans.

    sursa: Ziua

  36. 36 Alex aprilie 30, 2009 la 10:40 am

    Intrususl, asta este problema de fond: in cei 20 de ani de diamant dupa 1989 guvernantii (toti, de “stanga”, de “dreapta”) au o reusit performanta unica in spatiul ex-comunist: nu mai avem intreprinderi romanesti. Toata industria, serviciile, sistemul bancarm retelele comerciale in intregime apartin germanilor, italienilor, austriecilor, americanilor, grecilor. Romania nu mai este a romanilor. Asa ca nu e de mirare ca FMI-ul si multinationalele ne dicteaza politicile, sistemul de impozitare; sa nu vi se para anormal daca maine, prin contract, populatia Romaniei va fi inchiriata de-a dreptul unei firme de tipul Sterling! Contract perfect valabil, legea partilor…

    Romanului i s-a bagat in cap ca e prost, incapabil, lenes, ce mai, rasa inferioara. Cum sa fie romanul investitor? Atunci sa nu ne vaietem ca economia romaneasca depinde 100% de consortiile occidentale, carora astazi le convine sa investeasca in Romanica, iar maine isi iau jucariile si pleaca. So, mai lasati naibii discursurile pe tema crizei, ca ne-ati imputit cu cu criza imaginara! Este o criza de idei care la noi dureaza de un sfert de secol si nu se va sfarsi cel putin in timpul vietii noastre! Nu mai avem tara, romanul este sclav in casa lui, in rest. toate discutiile pro sau anti basescu, prostanacu, antonescu suna fals. Toti politicienii au contribuit in egala masura la pierderea completa a libertatii economice, a stimei de sine a romanului, asa ca vedeti-va de treaba! Rau ne va fi cu to(n)tii, si nu criza e de vina, ci modul iresponsabil in care a fost guvernata tara in egala masura in epoca Iliescu, Constantinescu, Iliescu-Nastase, Basescu.
    E drept, dintre toate epocile cu “escu” de dupa 1989, se evidentiaza (este mult spus ramane ca reper, pentru ca nu este un reper) guvernarea Nastase printr-un management mai bunicel, prin cooptarea unui numar mai mare de specialisti, printre care si ambasadorul Romaniei la Washington, Mircea Geoana, un tanar din Piata Universitatii care a intors Romania cu 180 de grade, din sfera de influenta post-sovietica in “blocul” occidental. Strategic, valoric, cultural, economic, din 2000 nu mai apartinem Europei de Est.

  37. 37 Intrusul aprilie 30, 2009 la 1:33 pm

    colegi !
    daca pui problema nationala,esti calificat d’al lui vadim,daca atentionezi
    ceva care se intampla in lume ai mania conspiratiei;e normal?
    Evitati orice problema esentiala !?Aveti impresia ca sunte-ti liberi !
    NU VA AUTOIMBECILIZATI !


  1. 1 Alegeri 2009: strategii politice | Sorin Tudor Trackback pe aprilie 30, 2009 la 10:01 am

Lasă un răspuns

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s






Arhiva


Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 4,431 other followers