Cum intram ca partid in alegeri?

Nu vi se pare ca societatea romaneasca, sub toate aspectele ei,  evolueaza si actioneaza dupa ureche? Nu vi se pare firesc ca orice decizie individuala si cu atat mai mult politica (spun cu atat mai mult deoarece deciziile politice privesc comunitatea in ansamblu sau parti mari ale ei) sa se bazeze pe o analiza prealabila? Mi se pare elementar ca inainte de a stabili directia spre care ne indreptam si pasii pe care urmeaza sa-i facem sa avem o imagine foarte clara a prezentului. Cum arata punctul in care ne aflam? De ce este asa si nu altfel? Am procedat bine pana acum sau am actionat gresit? Unde si cand am gresit? Toate aceste intrebari sunt esentiale in cadrul procesului dezional.

 Nu vreau sa tin aici o lectie de management. Vreau insa sa subliniez inca o data nevoia de introspectie. Suntem inaintea unui moment electoral, iar o analiza de acest gen mi se pare mai mult decat oportuna. Voi incepe, pe blog, o serie de scurte analize bazate pe date sociologice publice, despre situatia noastra ca partid. Cred ca fiecare cetatean si fiecare partid politic trebuie sa faca acest lucru, in mod  constant. Aceasta este o dovada de sanatate, dar si de seriozitate.

 PSD este obligat sa faca si el acest lucru, mai ales ca semnalele venite dinspre societate, via sondaje de opinie, sunt de natura daca nu a ne ingrijora, cel putin de a ne preocupa mai intens. Cum intram ca partid in aceste alegeri? Intram pe fondul unei nemultumiri sociale accentuate: 51,7% dintre romani considera ca directia spre care ne indreptam este gresita. Cel putin asta releva ultimul sondaj BCS. Un sondaj Insomar arata chiar o cifra mai mare decat atat. De asemenea, intram cu un tot mai mare deficit in anumite zone si sectoare electorale in care, pana nu demult, eram performeri absoluti. În Moldova spre exemplu, acolo unde PSD detinea un important bazin electoral constat, citind raportul BCS, ca PDL este cu vreo sase procente in fata PSD. Este adevarat ca pastram, ca nucleu, zona Moldovei, dar am ajuns in siajul PDL, in conditiile in care aici PSD era lider detasat al cursei.

O observatie similara pot face si in ceea ce priveste mediul rural, acolo unde exista mare parte din electoratul nostru traditional. Pierdem teren si aici, iar ultimele sondaje arata clar acest lucru. Rurarul nu mai  este, din nefericire, locomotiva noastra electorala.

O fi o problema cu BCS? Nu stiu. Sunt unul dintre cei care respinge blamarea in corpore a sondajelor si a institutelor de sondare a opiniei publice. Cifrele  sunt si pot fi discutabile. Dar cu tendintele ce facem? Fiindca ele sunt cele care conteaza. Iar acestea arata o depreciere a sprijinului pentru PSD, in general, dar si in multe din zonele in care, alta data, eram puternici. In plus, raportul votanti stanga/dreapta s-a modificat in defavoarea noastra. Ramane de vazut daca imaginea sondajelor va fi confirmata si de realitate. Pana atunci insa, PSD trebuie sa reactioneze la aceste semnale de alarma. Primul pas este acela al analizei. Daca sarim peste el, riscam sa avem surprize; din pacate neplacute.

48 Răspunsuri to “Cum intram ca partid in alegeri?”


  1. 1 santinela aprilie 27, 2009 la 8:51 am

    Domnule Nastase aveti dreptate.Singura problema este ca trebuie sa-l faceti sa inteleaga asta si pe Geoana.Cu el candidat la prezidentiale psd-ul va fi pe butuci. Iesiti de la guvernare daca doriti sa mai salvati ceva! Va doresc mult succes.

  2. 2 blogideologic aprilie 27, 2009 la 9:20 am

    @ Adrian Năstase
    Părerea mea este că subscrierea PSD-ului la impozitarea forfetară pentru IMM-uri îi va dăuna foarte mult în alegeri.

  3. 3 Ruben Budău aprilie 27, 2009 la 9:27 am

    Analizând situaţia actuală a electoratului şi luându-se din timp măsuri de salvare a electoratului PSD şi de atragere a celor în cumpănă se poate salva aceste zone şi chiar zonele din vestul ţării în care PSD a pierdut mult teren dar….oameni s-au “scârbit” de acest băsescu şi de minciunile lui de doi bani.
    Doamne ajută.

  4. 4 DRAGOS aprilie 27, 2009 la 9:45 am

    Sunt intru totul de acord cu comentariul precedent. Poate cu amendamentul chiar si la guvernare fiind nu este un motiv de a nu fii in fata,poate fi un suport serios de a cistiga puncte( vezi guvernarea 2001-2004). Esential dupa parerea mea este ca Mr. Geoana sa inteleaga ca este un factor care nu aduce stabilitate si incredere in partid. Va rog coagulati adevaratele forte din partid – Dumneavoastra, Mitre, Iliescu, Hrebenciuc – si nu mai lasati pe acest domn sa duca partidul in jos,in ritm accelerat.Aveti dretate, chiar si zona rurala, si va vorbesc din Oltenia( Doljul lui Geoana) si cunostiinta de cauza,prin natura meseriei intru in contact f mult cu oamenii simpli din acest mediu, care spun direct ceea ce cred,simplu, cum ca daca nu ar fi Geoana treburile ar merge mult mai bine.

  5. 5 Patriotul aprilie 27, 2009 la 10:09 am

    Dreptul la replică

    Un vărsător de şapte’şase ani, trecuţi
    Prin săli de nemâncaţi şi de pomanagii,
    Cunoaşte foarte bine poporul de tăcuţi,
    De când lingea la buci şi prezenta omagii.

    Pandemica porcină poate să ne lovească,
    Fiind enorme râturi în viaţa românească:
    Subţiri, mai grosiere, de Bazna sau de York
    Multe fiind plimbate prin state – la NewYork

    Gata cu micii gratis – peşcheş electoral;
    Cât gripa-i declarătă, consumu-i ilegal.
    Iar cine vă jigneşte, chiar de va fi şi bossul,
    Daţi liber la prohap şi arătaţi-i… osul.

  6. 6 dodo aprilie 27, 2009 la 10:18 am

    Domnule prim-ministru, cred ca modul de abordare al campaniei pt europarlam este gresit. In general,societatea este obosita de lupta continua la care a fost supusa in ultimii 5 ani,asa ca inca o improscare cu invective, venita si din partea psd care a trecut ca un partid mai echilibrat, mai serios, ar fi neconstructiva pentru el. ( in trecat fie spus, venita din parte lui Geoana, Zgonea – cel putin in Dolj nu prea mai are mare credibilitate ) . Este adevarat, Romania nu a beneficiat de mangaieri din parte dreptei europene, dar diplomatic, cred ca discutia trbuie purtata cu calm , ferm, si nu declansind un razboi care ne poate dauna ca tara. Cred ca forte mult mai competente din cadrul partidului ar putea conduce aceasta campanie.Si pina la urma nu voteaza consilierii lui Obama ( sau poate ei numara? ) iar mesajul transmis de Geoana nu mai are asa multa credibilitate.

  7. 7 Doru Doruc aprilie 27, 2009 la 10:26 am

    Stimate Domnule Nastase,

    Eu spun ca nu aveti nevoie de sondaje pentru a afla de ce partidul din care faceti parte pierde electorat in mediul rural. Nici partidul dumneavoastra (si nici vreun alt partid) nu au facut mare lucru pentru locuitorii de la sate. PSD a promis de-a lungul timpului, si s-a tinut zic eu de cuvant, o serie de ajutoare sociale. Cu ajutoare sociale de 1, 2 sau 300 lei/luna nu poti ridica nivelul de trai si perspectivele satului romanesc.
    Pentru ca acei oameni sa aiba un viitor, o perspectiva, au nevoie de un minimum de investitii in infrastructura si servicii. Fara drumuri practicabile, apa curenta si canalizare, scoli si servicii sanitare, acei oameni sunt condamnati la saracie, oricate ajutoare de genul celor de pana acum vor mai primi. Alegeti un sat mai izolat, la intamplare de pe harta tarii, mergeti acolo, ascultati oamenii si postati pe blog impresiile.

  8. 8 marcus aprilie 27, 2009 la 10:37 am

    @All: din Letopisetul unei domnii asimetrice ratate cititi aici:
    http://marcus-ironicus.livejournal.com/3966.html

    sa fiti iubiti
    marcus

  9. 9 dorel aprilie 27, 2009 la 10:52 am

    La cata experienta politica aveti ma asteptam sa vedeti inca de la inceput in ce ati intrat. Dar nu mai aveti nici un frau in partid si nu puteti decat sa va vaicariti ca o baba. Nu mai poate fi oprita goana dupa functii (adica dupa bani). Nu aveti nicio opozitie fata de politica economica absolut de cacao a guvernului. Mai puteti sa credeti ca lumea va gandi ca finantele sunt la PD-L si nu la PSD. Va inselati. Sunteti toti acolo, la cascaval. Dar ce mai imi racesc gura de pomana. Cand Dumnezeu vrea sa te piarda intai te face de ca..at. Veti pierde pe toata linia si va scufundati mai repede ca Titanicul, sub carmuirea prostanacului dus de lesa de marangoz.

  10. 10 leo aprilie 27, 2009 la 10:52 am

    Ce mai întrebare retorică! Cum intraţi (ca partid) în alegeri, vede tot natu, de ieşit, sigur ieşiţi (ca partid) cu picioarele înainte, ca alţi „parteneri” ai întâiului cartofor al ţării…
    Şi asta pur şi simplu pentru că, din păcate, din tot (fost) partidul ăla (fost) social-democrat, unuia singur ai ce-i număra la ouă, şi, din păcate (aşa cum au demonstrat-o meandrele concretului acestui halucinant început de an, ce au spulberat pe pustii orice urmă a cestiei ăleia rămase pe fundul sipetului pandorian, madam Speranţa), asta doar în materie de producţie a găinilor de la Cornu. Atât!
    Păcat…

  11. 11 ellasarya aprilie 27, 2009 la 11:15 am

    Sigur veţi avea un eşec cu Geoană la prezidenţiale. Poate că îl veţi convinge şi pe d-lui să se autoanalizeze şi să-şi recunoască de acum înfrângerea. Acest fapt ajută partidul şi-l scuteşte de o nouă decepţie.
    Partidul în sine nu spune nimic, numele vehiculate ca membri de partid au însă o greutate. Votul uninominal n-a reuşit mare brânză, dar s+au deschis porţile spre persoana care reprezintă un partid sau altul.
    Ar fi bine să se vadă fiecare ce calităţi are şi unde îi este locul. În felul acesta succesul personal va îngloba şi ridica PSD-ul cam pe unde s-a aflat la un moment dat.

  12. 12 Alexandru aprilie 27, 2009 la 11:55 am

    Domnule Nastase, dumneavoastra sunteti obisnuit cu surprizele. Nu ma mira faptul ca PSD pierde simpatia maselor (sub)mediocre, (să fie cu iertare pentru cei din Moldova şi mediul rural, dacă vă încântă şi eu stau la sat), atâta timp cât Geoană nu se dă dus. Vă rog să îl susţineţi în munca lui, aşa partidul se va înrădăcina în mediocritate.
    Faptul că portocalii transferă electorat, fiţi liniştit acesta nu a avut o revelaţie, ci PDL s-a PSD-izat, sau aşa a fost dar nu am sesizat noi. Este în continuare o pâine de câştigat acolo.

    Rezonez cu cei care militează pentru dezcăunarea neocomunistului, predecesor al comunistului, însă vă rog să nu vă imaginaţi că ar fi oportună o nouă revenire a partidului social democrat la guvernarea ţării.
    Năstase a avut rolul lui în perioada 2000-2004, însă aportul adus societăţii a fost suficient. Acelaşi lucru îl pot afirma şi despre actualul. A fost imperios necesar iar acum este complet anacronic.

    @santinela
    Acest gest necessită demnitate, iar prostituţia morală şi profesională caracterizează majoritatea calificată a politicienilor noştri, adică e prea mulţi bani la mijloc! Dacă te gândeşti şi la banii ce vin şi de la FMI ar trebui să fie stupizi de săraci şi cinstiţi.

    @blogideologic
    Salve!

  13. 13 Anda aprilie 27, 2009 la 12:40 pm

    Atat de departe odata voi fi/atat de departe/ca nimeni/nu va putea/sa ma trezeasca/din moarte/ imi va fi/atat de bine/prin somn/incat eu insami/voi crede/ca totusi/mai dorm…

  14. 14 Bibliotecaru aprilie 27, 2009 la 12:46 pm

    @ Adrian Năstase

    Vă mai amintiţi că vorbeam că actuala clasă politică trebuie să-şi înveţe organizaţiile de tineret un altfel de politică, una responsabilă, civilizată, eficace, profesionistă şi care poate fi practicată cu fruntea sus? Vă mai amintiţi că vorbeam despre universităţi speciale pentru construirea elitelor şi a personalităţilor din domeniul excelenţei, tineri din care să rezulte politicieni de top? S-a întâmplat ceva în ultimii doi ani? Absolut nimic. Probabil că tot absolut nimic va fi şi în viitorul cincinal, şi în următorul secol şi în următorul mileniu… Neputinţa şi neştiinţa se va propaga la infinit. Pretextul perpetuu pentru nemişcare? Vin alegerile… pentru că mereu sunt nişte alegeri în viitor. Poate că ar trebui ca PSD să uite o clipă de alegeri, să nu le mai pună pe primul loc, să spună că după prezidenţiale măcar până la viitoarele alegeri locale este timpul pentru reformă, partidul înseamnă mult mai mult decât aleşii pe posturi, cei care ajung să conducă sunt doar premiul cel mare pentru O POLITICĂ BINE FĂCUTĂ. Partidele vor premii dar nu pe baza muncii, ci pe baza ponegririi contracandidaţilor.

    Dumneavoastră sesizaţi foarte bine “politica dusă prin intermediul DNA”, suferiţi ca om de pe urma ei, dar nici nu faceţi nimic să fie altfel, vă este ciudă că PSD-ul nu are şi el un DNA cu care să facă la fel adversarilor politici. V-am spus mai demult că m-aţi dezamăgit… şi încă sunt dezamăgit de domnia voastră, încă mai puteţi face ceva şi nu faceţi, nu vă implicaţi. Mai am un mic procent de încredere… dar se consumă rapid. Observând scăderea entuziasmului celor care scriu aici de pe vremea când toată lumea milita să ajungeţi preşedintele PSD, deduc că şi lor le-a scăzut încrederea. Dacă nu apucaţi taurul politic de coarne şi nu încercaţi, de pe poziţia dumneavoastră, să reformaţi organizaţiile de tineret şi chiar seniorii mai tineri (sunt, de exemplu, convins că domnul Ponta v-ar ajuta în acest demers şi mulţi alţi membrii PSD în frunte cu domnul Ion Iliescu), probabil că în curând veţi fi abandonat. Poate că ar trebui să aveţi un “No man” printre oamenii pe care îi aveţi alături pentru a vă corecta înainte de a avea PD-L-ul şi PNL-ul ceva de spus… sau, mai rău, înainte de a nu mai fi nimic de spus.

    Mă scuzaţi pentru ton, dar ca cetăţean am ajuns în stadiul în care politica românească mă disperă cu atâta indolenţă, nesimţire, aroganţă şi lipsă de eficacitate. Mai ales reacţia guvernamentală pare a unor oameni care au învăţat economie de la desenele animate… Nu se mai poate aşa, poporul aceasta va pieri dacă se va continua pe aceiaşi linie.

  15. 15 sursa aprilie 27, 2009 la 1:08 pm

    Ce poate sa mai faca PSD acum?!Nimic.Actuala conducere a distrus esenta.Membrii loiali din teritoriu nu au primit nimic.Un sut in c…r.Asta da.
    La PSD nu a existat un management al performanţei politice şi prin
    urmare,stabilirea de obiective şi măsurarea nivelurilor de performanţă nu au contribuit suficient la motivarea membrilor de partid la toate nivelurile.
    Acest lucru a condus,în general,la un nivel inadecvat de recunoaştere şi recompensare a performanţei în politica şi la lipsa unui sistem eficient de sancţiuni pentru performanţa scăzută .
    Conducerea PSD trebuia sa:
    -prevada
    -organizeze
    -coordoneze
    -antreneze
    -controleze
    -evalueze
    -recompenseze dupa merite
    Da de unde.Vorbe mari.Daca aceasta conducere ar trebui sa
    managerieze o companie private,aceasta ar da faliment.
    Nici macar nu ganditi la ce organizare a dat drumul PD-L-ul de peste o luna.Dar PD-L-ul a si recompensat oamenii dupa munca si banii cheltuiti in campanie si nu dupa cat s-a dat pentru o functie in ultimul moment.Ajungem la concluzia ca la PSD este mai ieftin si mai sigur sa stai pe margine si sa cotizezi la cine trebuie la momentul oportun.Acest lucru a fost de acum invatat de toti.Sa nu va mirati ca PNL va trece in fata PSD.
    O zi frumoasa!

  16. 16 drtm aprilie 27, 2009 la 1:20 pm

    Domnule Premier,

    Analizele pe blog ale situaţiei actuale din PSD sunt interesante; personal, am mereu de învăţat din expunerile domniei voastre. Totuşi ele nu pot influenţa în mod direct evoluţia sau involuţia viitoare a partidului.

    PSD a luat multe decizii discutabile fără o analiză riguroasă, în cadrul statutar. Anumite decizii au ocolit chiar cadrul statutar, ca de exemplu semnarea alianţei fără validare în Consiliul naţional. Modalitatea de desemnare a candidatului la Preşedinţie este un alt exemplu. Chiar din punct de vedere electoral era importantă o paradă ca a liberalilor, dar probabil, PSD a renunţat la câteva procente pentru liniştea domnului Geoană.

    Acest comportament ridică semne de întrebare referitor la apetitul pentru democraţie al domnului Goană sau modul în care domnia sa ar conduce România în cazul unei victorii în toamnă…nimeni nu se preocupă de asta pentru un sigur motiv; nu are nici o şansă să câştige.

    Calitatea somnului domnului Geoană este extrem de importantă pentru ţară, mai importantă decât evoluţia PSD, acesta este adevăratul motiv pentru care nu se organizează acum un congres. Numai un congres poate analiza situaţia actuală şi valida această direcţie sau hotărî o schimbare de macaz.

  17. 17 felix aprilie 27, 2009 la 1:22 pm

    Stimate domnule Nastase, demersul pe care il propuneti dumneavoastra si care vizeaza (auto)evaluarea din interiorul formatiunilor politice, dar si a mediului social in/pentru care se propun diverse mesaje mai mult sau mai putin electorale este absolut laudabil! Da, insa cati lideri, sa le zicem asa, fac lucrul acesta, MAI ALES IN CEEA CE PRIVESTE AUGUSTELE LOR PERSOANE?! Dumneavoastra ati avut intelepciunea, demnitatea, flerul sa nu candidati in conditiile date; ceilalti, insa, ce au facut?! N-as vrea sa mai critic situatia de azi din PSD; am facut-o de atatea ori, nemultumirea nu mi s-a stins, lucrurile nu se opri aici et caetera.. As vrea, insa, sa relatez un exemplu din tabara PDL, din perioada alegerilor locale, relatat mie de catre protagonist, presedintele CJ Buzau, Victor Mocanu, cu ocazia unei emisiuni electorale. Dl Mocanu era presedintele CJ Buzau si lider al filialei judetene a PDL. La alegerile interne din partid a candidat din nou pentru sefia filialei, pe care a si castigat-o cu un scor de 80%, dupa spusele lui. Alegeri corecte, scor bun, sustine in judet etc. Era, insa, o problema: basescu – ma rog, boc – il vroia la Buzau pe Cezar Preda si atunci acesta din urma a fost literalmente parasutat in fruntea organizatiei, ignorandu-se cu desavarsire rezultatul votului intern din filiala! Rezultatul?! Mocanu s-a mutat “cu arme si bagaje” la PSD, punand in bratele partidului de adoptie si presedintia unui CJ. Tot din partea PSD a candidat si cand ne-am intalnit si a si castigat la scor presedintia acelui CJ, Cezar Preda nevazandu-se practic in acea competitie! Si acum va intreb: de ce nu s-ar putea intampla si invers? De ce nu ar exista si dezertari din PSD, la nivele importante? Spuneati, citez: “PSD a ajuns in siajul PDL”; corect, intrucat s-a fortat intrarea la guvernare! De doua ori mai corect, atunci cand “guvernarea” se face cu ciolane pe care le arunca basescu unor latrai pe care vrea sa ii fidelizeze! Cine dracu’, Doamne, iarta-ma!, il crede pe presedintele PSD ca va face si va drege in lupta cu basescu? Cine il crede pe impostorul ala de duda, a carui sarcina clara este – in opinia mea – sa spliteze electoratul lui Antonescu, eventual sa si ciupeasca vreo cateva procente, bazandu-se pe nostalgicii monarhisti din vremea CDR-ului?! Urmaresc cu interes evolutia dumneavoastra politica inca de prin ’99 – 2000, cand comentam cu regretatul Dan Goanta, Dumnezeu sa-l ierte!, la vremea aceea seful meu de redactie, rabdarea pe care ati avut-o de a face constructii durabile, viabile politic; cateva s-au materializat cu succes in anii guvernarii! Ei, bine, domnule Nastase, cred ca astazi cei carora le propuneti analize si carora le atrageti atentia cu subtilitate si cu diplomatie, sunt surzi! Sunt ca stancutzele, care indreapta capul numai incotro luceste ceva! Uitati-va la ei: cu cateva exceptii notabile (dna ministru Andronescu, dl M. Sarbu), membrii PSD ai guvernului acestuia nu prea au credibilitate. Culmea e ca tot execptiile mantionate vor fi tocate marunt, candva, pentru ca gestioneaza portofolii complicate: scoala, pensii, somaj etc.. In fine, asta e! Sper ca sunteti bine, familia la fel si ca mai aveti resurse sa rabdati pana se scurge noroiul din sita! Cu bine

  18. 18 Neagu G. aprilie 27, 2009 la 1:40 pm

    Aveti deplina dreptate, iar eu ca si alti colegi,pe acest blog, am tras alarma in mai multe randuri, ca PSD-ul se duce in jos. Dv. ne raspundeati linistindu-ne ca totul se rezolva daca este unitate. Ce faceti acum cu unitatea daca ati subscris cu entuziasm la toate masurile tampesti ale lui Pogea, Videanu si Boc ? De cate ori am scris aici ca Geoana si locotenentii lui au discreditat partidul si l-a deplasat spre dreapta. In mai multe randuri v-am solicitat sa luati taurul de coarne si sa inlaturati putregaiul si tradarea din partid. De cand se cerea convocarea unui congres si nu s-a miscat nimic pentru a nu periclita scaunul lui Geoana. Eu personal mi-am pierdut increderea in PSD si nu voi mai participa la alegeri pana nu se va alege graul de neghina. Si fiti sigur ca Geoana NU VA FI ALES nici de 30% elec torat, e chiar posibil sa nu intre in turul 2. Geoana a fost adus in partid si in conducere de dv., ca si Rus, Dancu, Corlateanu, Ilie Sarbu si altii, care insa s-au dovedit TRADATORI, ei au adus partidul in starea de astazi. Se va vede la europarlamentare cati votanti va mai avea. Si chiar credeti ca se va face o analiza in sensul celor scrise de dv.???? Sunt sigur ca nu .

  19. 19 Cristian aprilie 27, 2009 la 1:41 pm

    Lucruri vechi…eu cand spuneam inainte de alegeri ca ma duc in virtutea inertiei si mai mult pe dvs sa votez, desi n-am nici o legatura cu Prahova…si asta pentru ca n-aveam garantia ca PSD nu va guvera alaturi de pd…

    Eu cand va spuneam ca s-ar putea ca lumea sa nu mai vina la meciuri, asta legat si de Geoana si de candidatura sa…

    Azi va spun ca se poate si mai rau. Singura mea curiozitate este legata de cum o sa justifice Geoana pierderea alegerilor si dorinta pentru un nou mandat de presedinte in care sa ingroape definitiv PSD-ul.

    Numai cu sosonari scosi la vot de organizatiile locale, gen Vanghelie, nu se castiga alegerile; au si ele rolul lor, dar nu acesta este factorul decisiv.

    Parerea mea este ca daca nu se schimba conducerea, PSD-ul o sa stranga 25% la prezidentiale. Si asta cu efort.

  20. 20 instalatorul aprilie 27, 2009 la 1:41 pm

    O, iata o intrebare care trage dupa ea un tren de intrebari constituente: cit de independent mai este astazi un partid? In sensul din exemplul urmator: din principalii patru candidati la presedintie, asupra a trei dintre ei planeaza banuiala intemeiata pe ceva indicii ca ar apartine de servicii. Singurul despre care nu exista (inca) banuieli ar fi dl Antonescu, dar in schimb exista banuieli despre dl Patriciu. Avem si cireasa pe tort, pisica cu clopotei care cocheteaza (in fata oglinzii?) public cu ideea. Ca urmare, constat ca ne aflam intr-un moment similar cu acela din trecut in care nea Nicu se decisese sa ofere poporului mai multi candidati pe un loc in alegerile vremii. Acum, serviciile par a fi cele care ne ofera un intreg buchet de candidati prezidentiali, astfel incit ne putem lasa in voia gusturilor fiecaruia dintre noi fiindca aproape oricine iese tot de al lor este. Frumos, nu? Cum recitam pe vremuri partidul e in toate, putem acum recita serviciul e in toate. Pot reformula cu aplicatie la pesede: isi poate face pesede o politica de crestere, ori el va fi condus, prin “mijloace specifice”, catre o zona de importanta dinainte stabilita? O alta intrebare din trenul respectiv ar fi aceea daca nu cumva partidele noastre depind prea mult de liderul fiecaruia. Desigur ca liderul fiecarui partid este un factor important: rapiditatea de pozitionare, de replica, de gaselnita politica, inspiratia personala, pregatirea, instruirea, limbajul, sunt importante. Dar nu asteapta partidele prea mult de la ei? Eu cred ca in spatele fiecarui sef de partid ar trebui sa functioneze cite o masinarie politica obiectiva pe curentul politic si careia seful partidului trebuie sa i se subordoneze practic in toate chestiunile politice care nu presupun spontaneitate. Sa luam un exemplu: dl Geoana se gindeste sa ofere clujenilor cite un mic (si poate si o bere) de 1 mai. A fost ideea generata ori analizata de masinaria partidului? Va avea acest efort material, uman si mediatic impactul scontat in cresterea aderentei pesede in zona respectiva? O fi votul clujenilor o chestiune de un mic si poate si o bere ori este o chestiune mai profunda, de activism si munca politica mai indelungate? Sigur la problema aderentei in zona Clujului raspunsul este mici si bere? A cerut seful partidului o analiza si o prognoza politica a departamentelor de specialitate ale partidului mai inainte de a decide guvernarea alaturi de pedele? Sa mai zic ca banuiesc ca raspunsul este nu? Sa ajungem la urmatoarea intrebare punind exemplul inainte: alegerile din 2004 au fost duse de pesede cu un sef de partid (dl Nastase) caruia i se facea o imagine foarte proasta: dictator, asupritor al media, arogant,… in fine, ne aducem aminte; in ciuda acestei imagini a sefului partidului, pesede a obtinut un scor cu care nu cred ca se va intilni prea curind, iar dl Nastase, total zice-se surclasat de dl Basescu mai ales cu timpita intrebare (doamne, mediaticii astia, cum reusesc sa faca din rahat bici) cu cei doi comunisti, a stat la 50:50 si se zice ca a fost nevoie de o vinzare ca sa piarda presedintia. Care au fost secretele acelor rezultate si mai ales ale celui de la prezidentiale, cind partidul si-a lasat liderul sa se descurce? Nu stiu toate raspunsurile, dar unul il stiu si sunt sigur de el si anume faptul ca dl Nastase era perceput ca un politician care nu ezita sa se duca nitel si mai la dreapta daca asa considera ca era bine sa faca. Adica discutam de chestiunea adaptabilitatii unui partid la societatea care evolueaza, la societatea in schimbare. Ce ar costa pesede, vazind ca tot mai multi oameni prefera mai mult initiativa, ca tot mai multi oameni au dorinta de a se descurca si prospera singuri, sa vina si el – desigur dinspre stinga – in intimpinarea dorintelor lor? Daca stam bine sa ne gindim, ce mai propune pesedeul dlui Geoana in afara de solidaritate? Poate propune, dar nu mai tin eu minte si asta este tot o problema a pesedeului, initiative fara impact suficient in memoria populara. Mai putem discuta de modul in care fruntasii unui partid privesc partidul insusi. Daca privim la pesede, vedem ori percepem ca acesta, in majoritatea sa – in sensul ca exista exceptii – este o colectie de grupuri politice care utilizeaza partidul ca vector purtator personal. Chiar seful partidului este un exemplu: si-a blamat partidul si liderul in 1996 si daca nu ma insel s-a si facut atunci taranist; a devenit sef si, cum a ajuns partidul la guvernare si-a tras doua slujbe (si doua salarii si poate mai ia ceva si de la partid, i-auzi trei), si-a rezolvat problema locuintei si, incalcind cuvintul dat public, se vrea presedinte, asta ca sa nu mai vorbesc ca presa a inceput sa scrie de rude ale sale puse ori candidind la functii destul de importante. Ori acest gen de oameni care privesc un partid doar ca pe un vector purtator personal nu vor avea nimic comun cu doctrina si principiile partidului, ei se vor stradui sa fie mari acolo, altfel vor schimba partidul fie pe fata, fie dinauntru, in mod colaborationist. Cum altfel as putea lua declaratia unui fruntas pesedist in chestiunea arestarilor, declaratie care, desi ofera o motivatie destul de credibila, observ ca face un lucru si anume ca il scoate total pe presedinte din cauza? Si mai sunt intrebari. Deci, cum intra pesede in alegeri? Cu mici si bere. Intra rau. Nu va iesi insa prea rau din europene, raul mai mare va veni dupa aceea, fiindca exista si o forta de inertie electorala, dar observam ca in sondaje seful pesede gifiie din greu pentru a sta umar la umar cu seful unui partid care chiar si acum este la jumatatea procentelor pesede. Atunci cind seful unui partid este la multe procente sub scorul partidului, putem zice cu siguranta ca partidul ii aduce procente lui si nu el partidului.

  21. 21 Daniel aprilie 27, 2009 la 1:43 pm

    Retin si acum declamatia lui Vanghelie, de la tribuna, la Romexpo: Mircea Geoana prim-ministru, Adrian Nastase presedinte! Asta era inainte de alegeri si era mandatul incredintat de electorat. Grad de realizare 0%. Poate ca cineva percepe electoratul PSD ca avand o constiinta politica mai scazuta, incapabil sa discearna cum stau treburile la varf. Umblau ceva zvonuri ca in curand il veti avea pe “academicianul” Marian Oprisan in functie de conducere. Cred ca directia e buna. Il asteptam pe Mischie. O avea si purceaua PSD tot gripa, ca alta explicatie nu cred sa existe privitor la sondaje. Daca totusi exista ma tem ca e prea tarziu sa o mai cautam acum. Se pare ca la PSD se potriveste perfect o adaptare a maximei lui Lao Tzu – Cei care pot nu sunt lasati, cei care sunt lasati nu pot. Sa ai oameni de mare competenta in partid si sa nu ii folosesti inseamna ca percepi partidul ca pe o multime de indivizi dubiosi nu ca pe o echipa. Si atunci ma intreb: cine se inseala, partidul sau electoratul?

  22. 22 eexe aprilie 27, 2009 la 1:51 pm

    Of of of, partidul dumneavoastra trebuie sa inteleaga odata si pentru totdeauna ca daca vrei sa castigi alegerile, nu te bazezi pe bazine de vot, medii etc, ci doar pe politici.
    Trebuie ca PSD sa inteleaga faptul ca atunci cand participa la alegeri se adreseaza tuturor si sa castige majoritatea din toate directiile
    In momentul de fata partidul este intr-o guvernare neinteleasa si se bazeaza pe nuclee din zone rurale, oameni buni nu se mai poate, nu le mai dati apa la moara baronilor, ca ei aduc alegatori, etc, incercati sa castigati la general.
    In asemenea momente de criza intotdeauna., dar intotdeauna, lumea se orienteaza catre partidele sociale oriunde in lume, la noi in tara chiar nu ai optiune, o guvernare ca sa aiba si baronii cu ce se lauda ca sunt la putere,iar psd se baga cu capul inainte intr-o guvernare in care nici nu prea are vreun cuvant. Sincer cred ca ar intra lejer intr-un top al greselilor politice mondiale

  23. 23 Dragos aprilie 27, 2009 la 2:35 pm

    @ Dragos (albastru)

    ”Va rog COAGULATI adevaratele forte din partid – Dumneavoastra, Mitrea, Iliescu, Hrebenciuc….”

    Imi place foarte mult exprimarea dvs. !

  24. 24 Spiridus aprilie 27, 2009 la 2:52 pm

    1. Mare parte din electorat voteaza in functie de liderul national. Ce ofera PSD?
    2. Pana acum PSD a tot mers pe oferte de pomeni, ajutoare etc. Nu mai tine decat pe ici, pe colo, pe la periferie (din toate punctele de vedere). Alternativa aveti? Care? Tot promisiuni electorale (50% etc…)?
    3. Guvernarea presupune niste costuri electorale. Care din cele doua partide de “coalitie” le “preia”?
    4. Electoratul asteapta figuri politice noi. S-a saturat de aceiasi gargaragii ajunsi milionari dupa 1990, lucrand, evident, doar in politica. Ce ofera PSD?
    5. Un partid care se respecta are o doctrina de referinta, voteaza in functie de aceasta, face aliante cu cei mai apropiati etc. Unde se situeaza PSD din acest punct de vedere?
    6. Liderii unui partid cu minima decenta nu isi spala rufele in public, au un mesaj coerent, se manifesta civilizat. Ce face PSD?
    7. Orice partid doreste sa atraga in randurile sale liderii elitelor din toate domeniile, tineri mai ales. Are PSD o strategie in acest sens? Care sunt rezultatele?
    Si intrebarile pot continua. Dar nu e cazul. Raspunsurile sunt atat de simple…

  25. 25 Mihnea aprilie 27, 2009 la 3:17 pm

    Stimate domnule Adrian Nastase,
    Aveti perfecta dreptate in ceea ce priveste directia in care se indreapta, din nefericire, PSD-ul. Concret, pentru a va face o idee despre cum servesc mare parte a parlamentarilor PSD anumite ordine si dispozitiuni date de la Cotroceni, va trimit si dumneavoastra unele propuneri de amendamente care pot si trebuie aduse Proiectului de lege pentru reglementarea sistemului de cumul al pensiilor cu veniturile salariale (L 109/2009 la Senat), propuneri care au fost aduse la cunostinta catorva senatori PSD. Rezultatul o sa va las pe dumneavoastra sa-l vedeti, dar nu va fi unul la are ma astept si la care se asteapta electoratul PSD. In continuare, fiindca Proiectul de lege va trece si pe la Camera,vă rog respectuos să acceptati lecturarea respectivelor amendamente. Concret, inadvertentele actui legislativ amintit anterior sunt:

    - atât la art. 1, cât şi la art. 2 din Proiect se face referire la “Beneficiarii dreptului de pensie pentru limită de vârstă aparţinând atât sistemului public de pensii cât şi sistemelor neintegrate sistemului public…”;

    - art. 8 are următorul conţinut: “Prevederile prezentei legi se aplică în mod corespunzător şi beneficiarilor de pensie de serviciu stabilite prin legi speciale”. Din păcate, atât Guvernul, cât şi Consiliul Legislativ au trecut cu vederea că sistemul militar de pensii are trei feluri de pensii de serviciu: pensia de serviciu pentru limită de vârstă (care s-ar încadra perfect în enunţurile de la art. 1 şi 2 ), pensia de serviciu anticipată şi pensia de serviciu anticipată parţială, conform Legii nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare. În acest sens, păstrând art. 8, cu actualul conţinut, pensionarii militari vor fi vizibil şi direct discriminaţi, deoarece art. 1 şi 2 se referă strict la pensionarii pentru limită de vârstă – unde s-ar încadra perfect şi pensionarii militari pentru limită de vârstă! De aceea, propun să aveţi în vedere fie eliminarea art. 8, deoarece, aşa cum rezultă din lecturarea art. 1 şi 2, pensionarii militari pentru limită de vârstă aparţin unui sistem de pensii neintegrat sistemului public de pensii, şi acesta este sistemul militar de pensii!, fie completarea acestuia după cum urmează: “Prevederile prezentei legi se aplică în mod corespunzător şi beneficiarilor de pensie de serviciu pentru limită de vârstă stabilite prin legi speciale”. În acest fel, s-ar elimina această discriminare vizibilă şi s-ar mări acurateţea textului legislativ.

    În speranţa că propunerile mele vor fi luate în considerare, vă asigur de întreaga mea consideraţie şi vă urez să aveţi parte de cât mai multă sănătate şi realizări politice!

    Cu stima, Mihnea Spataru

  26. 26 Larisa aprilie 27, 2009 la 3:54 pm

    Off topic.
    De ceva vreme imi tot pica in mana paginile din cartile sfinte in care este povestita viata Sf. Anastasia. Ma tot intrebam de ce imi atrage privirea acest nume …

    Cautand pe net am gasit o mica explicatie:

    Numele crestine Anastasie si Anastasia se trag din cuvantul grecesc anastasis,-eos, care inseamna “inviere”, “sculare(din morti)” (ana =”sus” + stasio =”a sta”) . Tipul de icoana care poarta acest nume infatiseaza Pogorarea Domnului la Iad, asociata Invierii Sale din morti. La noi, numele Anastasie (Anastasia) a circulat de timpuriu, sub forme felurite, astazi tot mai rare: Anastase, Nastase, Nastasia, Nastasia, Nastu (foarte frecvent la aromani), Nastuta, Tase, Tasia etc. Multe s-au pastrat numai ca nume de familie: Anastasiu, Anastasescu, Nastac, Nastase, Nasta, Naste .

    Pe mine m-a bucurat aceasta explicatie. Sper ca si dvs. sa va faca placere.

  27. 27 marcus aprilie 27, 2009 la 3:55 pm

    @Stimate Domnule Nastase, imi pare rau s-o spun, dar cam partas la asa ceva intra partidul Dvs. (al carui simpatizant sunt inca) in alegeri:
    Oferta de piata boccio-prostanaca si mercurialul salvator asimetric

    Pana unde poate ajunge ipocriza, histrionismul si precurvia politica la romani, ne-o demonstreaza cu varf si indesat ultima interventie asimetrica in materie de Ordonante de Urgenta.
    Scenariul electoral este simplu: B.O.R.D.E.L. iese pe piata cu o oferta imbecila, aberanta, neconstitutional-discrimnatorie (ataca dreptul cetateanului la munca), cu urmari dramatice in cariera unor angajati ai statului, care oferta este facuta harcea-parcea atat de presa cat si de publicul consumator si la momentul oportun, apare EL, marele Salvator al neamului, caruia ii pasa public de soarta unor oameni si striga din toti bojocii catre seful de atelaj nanoboc: “ptttruu bre, ca e gabaritul depasit si omorati boalele!”
    Iar nanobocul, sluga obedienta, schimba registrul si mai descarca ceva saci din carul cu boi intru castigul electoral al basescului.
    In acest timp insa, Ordonanta aruncata pe piata a apucat sa produca efecte, mii de romani fiind aruncati pe drumuri si inlocuiti de slugi cu carnet de partid.
    Si tot in acest timp ies la rampa mai mult ciumpalacii de la psd si ne explica cum au legalizat ei de fapt o ilegalitate care deja functiona, dar oarecum pe blat.
    In felul acesta dand dracului de pamant cu ideea ca au acceptat sa participe la guvernare doar pentru “salvarea” natiunii aflata in criza si reliefand adevarata dorinta de a guverna: jindul la cascavalul Puterii, incepand cu posturile de ministru si terminand cu cele de manageri de cimitire.
    Pai neicusorilor, daca ati fi dorit intr-adevar sa reparati o stricaciune, n-ar fi fost cazul s-o legalizati, ci sa scoateti posturile la concurs, pe criterii de competenta, iar in cazul in care castigatorii nu si-ar fi indeplinit obligatiunile de serviciu, prin neimplementarea programelor voastre de guvernare, abia atunci sa-i matrasiti si sa-i inlocuiti cu altii mai competenti si mai loiali.
    Asa: pleaca ai nostri, vin ai nostri, trai naica pe parandaraturi de la licitatii trucate!
    In ceea ce priveste parsivenia si preacurvia basescului, aceasta e si mai cusuta cu ata alba.
    Adicatelea, cam cat de dobitoc ar trebui sa fie puletele de alegator roman pentru a crede ca cel care a nasit si conduce de facto acest B.O.R.D.E.L., habar n-a avut de aceasta Ordonanta pe care acum o dezavueaza cu toata fiinta sa, dandu-i bataita la poponeata bocului pe motiv de: “cah, rau, caca sa nu mai faci!”
    Si sunt convins ca astfel de manevre electorale vor mai avea loc cu asimetricu’ pe post de Diva rasuflata.
    Numai ca puletele este de sperat ca s-a mai desteptat si nu mai pune “oralul” chiar asa de usor la minciunelele cotroceniste.
    Credeti ca-i de bine sau o fi de rau?
    Sa fiti iubit
    marcus

  28. 28 Augustin aprilie 27, 2009 la 4:28 pm

    @ A.N.
    Domnule Nastase, o sa-mi permit sa sintetizez eu TOATE comentariile de mai sus, extrem de condensat:
    FAPTE, DOMNULE, E CEASUL AL 12-LEA!

  29. 29 Paul Gabor aprilie 27, 2009 la 5:11 pm

    Stimate domn,

    PSD-ul este din ce in ce mai blamat pentru actuala pozitie de pe scena politica. Ma refer strict la alianta cu PD-L. Putini isi puteau imagina o asemenea scena de teatru ieftin. Dar cum in politica aproape totul este posibil, suntem nevoiti sa inghitim si asta.

    Personalitatile de marca, cei care si-au dovedit realele calitati umane si intelectuale de-a lungul anilor, risca sa se piarda in norul lasat in urma de aceasta stare de fapt. Si ma gandesc in primul rand la dumneavoastara. Romanul este prea grabit sa recicleze si sa gandeasca separand, ii pune pe toti in oala infama a smecheriei dambovitene si sa vina potopul! Maturitatea nu este principala calitate a alegatorului roman, de aceea m-as bucura enorm daca vocea dvs. ar mai avea destul putere sa se faca auzita in saloanele atat de bine antifonate ale PSD-ului lui Mircea Geoana.

    Indiferent de tonurile politice ale eventualilor conducatori ai tarii, avem nevoie de personalitati. Iar la acest capitol exista carente grave, din ce in ce mai grave.

    Mii de salutari…

  30. 30 diogenecainele aprilie 27, 2009 la 5:36 pm

    PSD , facand corp comun cu PDL nu se poate demarca in competitia cu acesta din urma oferind ceva bun si al carui posesor este. In schimb PDL-ul are avantajul a cel putin doi purtatori de mesaj, care daca nu pot oferi sperante pot oferi macar justificari: presedintele si premierul, care inevitabil au toate camerele atgintite pe ei. PSD nu are in schimb niciun personaj capabil+pregatit pentru a fi impins inainte, ca purtator de mesaj. Asa ca PDL-ul, sta pe loc iar PSD-ul se erodeaza. Rezultatul: PDL-ul va castiga alagerile stagnand iar PRM-ul va capta votul de protest. Eu asa citesc sondajul asta. Desigur, cand se vor acutiza lucrurile PSD este posibil sa scada, deoarece i se vor varsa laturi in cap. Desigur, PSD-ul are mobilizarea, e bun la asta etc (pana la proba contrarie sunt dispus sa cred asta), dar fara gandire strategica in miscari politice si mesaj in campanie nu poate salta cele cateva procente care sa il transforme in castigator. Sustin asta de multa vreme, si chiar m-am plictisit sa imi reiterez convingerile cata vreme avem de a face cu un partid abulic si stupid in momente de rescruce. As fi doar un predicator ridicol.

  31. 31 leo aprilie 27, 2009 la 6:33 pm

    Augustine taică, ţinând cont că sintagma corectă, de la Cartea Sfântă cetire, îi „ceasul al 11-lea”, s-ar putea să ai tălică dreptate… Deşi eu unul aş zice că-i deja ezact ceasu treişpe trecute fix… Ghinionul nostru, al măruntelor grăunţe de porumb ale mămăligii ăleia de aşa greu îi explozibilă… :(

  32. 32 Adrian VASILE aprilie 27, 2009 la 7:37 pm

    Din pacate, in Romania noastra, politica este o adunatura de diletanti care se autintituleaza lideri. Fara partide responsabile si institutionalizate si fara un management politic temeinic, tara nu va fi condusa mai bine ci in contiunare dupa ureche! Organizarea si politica de cadre reprezinta 60% din succesul electoral si 40% lidership si lideri carismatici, asta in cazul in care se doreste a se discuta de proiecte politice pe termen lung. Din pacate, politica “matsului fript” genereaza si acum, dupa 20 de ani, fel de fel de specimene! Avem un grav si acut deficit de management! ce ne va rezerva viitorul?!

  33. 33 alex.dumitrascu aprilie 27, 2009 la 7:44 pm

    - restantele la credite mai mari de 30 zile la credite au crescut exploziv in februarie
    - o mare parte din RMO eliberat de BNR bancilor comerciale in mai se va duce urgent in provizioanele bancilor pentru aceste credite restante, iar restul va servi pentru finantarea deficitului bugetar prin emitere de titluri de stat.
    - somajul creste constant
    - 45.000 firme au dat faliment in primul trimestru.
    - bancile nu-si vor putea recupera creditele prin executia ipotecilor imobiliare datorita scaderii (firesti) a preturilor.
    - de investitii nu se mai zice nimic, au fost taiate la ultima rectificare.
    - Despre sistemul bancar se tot spune ca este sanatos, dar depre sanatatea datornicilor nu se mai spune nimic.
    - La finante e Pogea si la Economie Videanu, viziunea lor politehnica asupra economiei si-a dovedit deja nocivitatea.

    Ce credeti ca urmeaza?
    Va spun eu , cateva falimente bancare la toamna, si miscari sociale violente.
    Cine-i nebun sa stea la guvernare in perioada asta si intr-un asemenea cabinet?

  34. 34 Ioan aprilie 27, 2009 la 8:25 pm

    Alegerile bat la usa. Bun prilej de vorbe televizive (va mai amintiti cui apartine perla) de aranjamente pentru unii dintre pesedisti, de ingrijorare prin intrebari rascolitoare pentru altii; putini la numar. Cei dintai, din stirpea lui Geoana si Marean, nu pun intrebari, nu au nici raspunsuri la ipotetice intrebari. Nici nu au nevoie in actiunea lor de astfel de complicatii. Daca vroiau sa stie cate ceva despre adevarul ce-i invaluia cu cateva luni in urma nu intrau la guvernare alaturi de T Basescu; nu ofereau pe tava trei motive pentru multtrambitata firicire basesciana; nu intorceau fraudulos spatele electorilor pesedisti. Acum sunt la apa, intre doua luntri; nici la guvernare si nici in opozitie. Cei de la guvernare isi vor lua in curand talpasita, cu coada intre picioare, aducand matrozului injurii de asta data nemeritate. Ceilalti fruntasi ai partidului, ce altceva au de facut mai bun, trebuie sa stranga randurile. Mai ramane de vazut daca credibilitatea lor, a PSD in ansamblul sau, va ramane aceiasi. Ieri unii dintre cei ce posteaza aici cu regularitate se intrebau ce a adus pesedistilor prezenta langa T Basescu. Azi eu pot raspunde fara riscul de a gresi ca oricand zelosii si credulii de stanga se pot alege in cap cu o maciuca naucitoare. Este stilul insului de ai trata pe cei creduli, pe prosti. Din nefericire perdantul nu va fi numai M Geoana si un infim grup de fripturisti din jurul lui. Ei nu si-au pus intrebari, nu au formulat ipotetice raspunsuri. Nu sunt notisti, au actionat atunci (chiar si acum) dupa urechea facuta palnie pe sticla tv imbacsita de praful unor maidanezi chemati la DNA, pe post de paravan al familiei prezidentiale. Mai ramane de vazut daca in acest moment alaturi de dv. dle. A Nastase mai sunt dispusi si alti fruntaqsi ai PSD sa-si puna intrebari, sa evaluieze sanse pe zone, pe regiuni si provincii istorice, sa defineasca masuri si actiuni de corectie, sa controleze. Va intrebati, pe buna drepatate, care este punctul in care se afla partidul si tara azi dupa cateva luni de guvernare acida. Il stiti prea bine; l-ati definit corect in postarea de fond despre fotbalul de pe la noi. Va sugerez mai intai sa va uitati mai intai in jurul dv. Ii ve-ti vedea pe Geoana, Marean, Hrebenciuc, Mitrea, pe ministri Basescu-lui (mai putin E Andronescu) si multi altii. Dar si pe cei, multi la numar, cu care ati facut nu cu mult timp in urma o echipa redutabila. Va intrebati cu ingrijorare cum este tara; intrebare intru-catva retorica pentru dv. Aici cred ca mai degraba ii invitati si pe unii dintre liderii PSD la reflectie, la o necesara si pertinenta analiza; etapa ce nu poate fi arsa in procesul decizional la care participa formal un grup de eruditi.

  35. 35 Ioan aprilie 27, 2009 la 8:52 pm

    PS

    O idee nu-mi da pace inca de cand am inceput sa culeg randurile de mai sus. Am vehiculat-o si in cateva dintre postarile mele de pana acum. Iesirea de la guvernare nu poate fi exclusa. Slava Domnului motivatie pentru fudamentarea unei decizii majore ca aceasata exista.

  36. 36 instalatorul aprilie 27, 2009 la 9:23 pm

    Sondajul Curs care a aparut astazi, comandat printr-un site se pare de catre liberali, trebuie privit cu prudenta. Pe de o parte, acest sondaj ar contabiliza si ceea ce precedentul sondaj nu a apucat sa o faca si anume scandalurile legate de afacerile si bunastarea familiei presedintelui. Pe de alta parte insa, pesede nu a facut nimic pozitiv in ultima vreme pentru a putea afirma ca a revenit pe prima pozitie ca partid prin merite proprii. As indrazni sa afirm ca acest sondaj este unul care ar ilustra hai sa-i zicem o tranzitie in preferintele electorale si nu o stare stabila. Ceea ce arata acest sondaj cu adevarat pozitiv este acelasi lucru pe care il subliniasem pe acest blog in timpul parlamentarelor: pesede are cea mai mare rezerva de crestere electorala, cel mai mare procent de electori dintre cei care in acest moment nu sunt decisi sa vina la vot. Fiindca acum este timp, actiunile politice trebuie sa aiba in vedere si mobilizarea acestui electorat. In rest, caderea dlui Basescu – cel putin ca senzatie aratata de sondaje – ma face sa imi para cumva rau pentru lipsa de entuziasm al pesede in a-l mandata pe dl Nastase cu candidatura. Daca sondajul este corect, atunci mingea este in curtea pesedeului: cine si cum va suta in ea?

  37. 37 viorica buda aprilie 27, 2009 la 9:32 pm

    De ce nu ati venit la Sinaia joia trecuta sa ne dati sfaturi?????(eu cam banui de ce) -si -mi pare rau !!!
    Sa va dau o veste buna : Astazi la Jibou ,sala de sport a liceului ,construita de ADRIAN NASTASE ,a primit numele concetateanului si reputatului hambalist STEFAN BIRTALAN care ne-a onorat cu prezenta.Binenteles ca nu era cinstit , sa nu le amintim participantilor cind si cum sa facut frumoasa sala de sport. Pentru micul nostru orasel a fost sarbatoare.

  38. 38 Ciprian Bojan aprilie 27, 2009 la 9:44 pm

    Păi ce se poate spune despre PSD, atâta timp cât colegii Dvs., membri în Guvern, au acceptat celebra Ordonanţă privind ocupare funcţiilor de conducere din serviciile descentralizate? Credeţi că acest act normativ va legitima în faţa opiniei publice prezenţa social-democraţilor la guvernare?
    Dar, ca să vă consolez, P. Lucescu a afirmat astăzi la Realitatea TV, că Băselu’ scade în sondaje din cauza lu’ Becali&Vadim. Deci, să înţelegem că Băsel şi cei doi “înfrăţiţi” au acelaşi tip de electorat. E, cooooool!

  39. 39 nastase aprilie 27, 2009 la 10:23 pm

    Viorica Buda,
    Multumesc. Mi-ati facut o mare bucurie.

  40. 40 horya aprilie 27, 2009 la 10:26 pm

    informatii despre intalnire?

  41. 41 Bogdan aprilie 28, 2009 la 12:09 am

    Alegerile europarlamentare sau prezidentiale, dl. Nastase?
    Oricum niciuna nu e pe uninominal asa ca e posibil ca abordarea d-vstra mai generala asa pe ansamblul populatiei sa fie corecta.
    Si acum intrebarea de 64,000 $: daca iese dl. Antonescu presedinte, si pica guvernul, va bagati prim-ministru intr-o coalitie cu PNL?

  42. 42 Radu Moldovanu aprilie 28, 2009 la 2:55 am

    Domnule Nastase, e foarte greu sa mearga lumea la vot in Timisoara.Va spun ca membru vechi PSD. Aveti niste oameni cu dl Sarbu in frunte de toata nepriceperea. Din pacate, nu stiu decit sa ceara spaga. Chiar mie mi-au cerut peste 80 de mii de EUR sefii noi PSD Timis(oara). Bineinteles, cei de la DNA nu au reactionat. Ideea e ca tot orasul ii stie.Nu se poate cistiga cu ei.Bun,dai la partid, dar baietii astia-tineri de altfel,din orice fac o afacere. Ma mir sincer ca nu reactionati in vreun fel

  43. 43 costint aprilie 28, 2009 la 2:59 am

    Ce se poate intampla cu candidatura la prezidentiale , dupa un eventual
    nedorit esec la europarlamentare?
    Se va mai putea discuta ceva?
    Numai un partid socialist sau social democrat poate conduce Romania
    in perioada asta teribila si mi-e groaza ca oamenii astia vor distruge tot,
    daca PSD va pierde prezidentiabilele.
    Va rog sa-mi raspundeti.

  44. 44 Provincialul aprilie 28, 2009 la 3:25 am

    Domnule Nastase, situatia este chiar mai albastra de cat o vedeti dumneavoastra.

    Daca va luati dupa sondajul CURS va ametiti cu apa chioara.
    In satele din Ardeal nu aveti cum patrunde.
    Acolo primarii PDL taie si spanzura si oamenii sunt masinarii de vot perfecte.
    Se voteaza disciplinat, cum dicteaza primarul, ca pe vremea PCR.

    Am incercat sa discut la o berica cu niste moti de ce urasc PSD si mi-au raspuns – SUNT CORUPTI.
    Am incercat sa ii determin sa-mi prezinte niste acte de coruptie si am dat in replica niste exemple de mare coruptie portocalie.

    Crdeti ca i-am convins? Nici vorba. Ei stiau doua lucruri – termopanele lui Nastase si vanzarea Petrom de Nastase.

    Era in unii din ei un fel de ura viscerala.

    Cred ca echipa de imagine a PSD nu prea a ajutat partidul.

    Pierderea fiefurilor traditionale devine un fapt cotidian.

    Am fost socat cand am aflat ca orasul Faget, jud. Timis, numit si orasul lui Ion Iliescu, are primar PD-L. Era considerat orasul PSD si praful s-a ales.

    De fapt toata organizatia PSD Timis a devenit o cloaca penibila. Rezultatele PSD din acest judet sunt elocvente si vor fi si mai proaste la europarlamentare.

    Sondajul CURS este o cursa intinsa de portocalii PSD si PNL.

    Daca cineva ia in serios acest sondaj se inseala amarnic.

    PSD nu mai are mult peste 25% si este in descrestere.

    Salvarea PSD este numai ieirea de la guvernare si inca urgent.

    PD-L propune tot felul de masuri idioate si PSD le explica, devenind un fel de goarna pentru portocalii.

    Geoana nu are nici o sansa sa castige alegerile prezidentiale.

    Multi simpatizanti PSD au hotarat sa voteze cu Crin Antonescu sau cu Duda.

    Vesnicele impunsaturi din PSD ne arata un partid de veleitari, in care interesul personal este deasupra interesului tarii.

    De la alegeri, eticheta partidului au devenit Vanghelie, Oprisan etc.

    Adevarul este ca, umbland prin tara, imi dau seama ca imaginea PSD este tot mai proasta si ca, indiferent ce spun sondajele, PSD se pravale.

    Apropo de candidatura Elenei Basescu.

    Stiti ce spune lumea?
    De ce sa nu candideze fata lui Basescu la europarlamentare, cand Ilie Sarbu si-a facut fiica europarlamentar si ginerele ministru. Daca PSD poate crea o gasca de familie, de ce nu poate si Elena sa candideze?

    Adevarul este ca PSD este intr-o criza de identitate.
    Nu e suficient sa vorbesti in fata unui fundal rosu ca sa ai imagine de socialist. Tot mai putini oameni cred ca acest partid este altceva decat o suma de grupuri de interese care nu au nimic de-a face cu doctrina socialista.

    Mare pacat!

  45. 45 marina aprilie 28, 2009 la 7:36 am

    D-le.Nastase va rog sa nu interpretati o infatuare din partea mea, dar eu as vrea sa nu am dreptate si incerc sa fiu mai optimista decat dvs.poate nu este totul pierdut cel putin asa ne arata un ultim sondaj de opinie.Poate daca le aratati romanilor,zilnic, in ce hal fura astia tara bucata cu bucata, cate decizii aiuritoare iau, revin asupra lor, le corecteaza cu unele si mai proaste, ca spectacolele televizionistice sunt concertate de la Cotroceni(si din pacate media cade in plasa intinsa) pentru ca noi sa stam prostiti cu ochii pe ecrane si sa nu mai vedem adevaratele nenoriciri ce se vor abate asupra tarisoarei noastre. poate ,zic, se vor schimba datele problemei.Ziceti dvs.la un moment dat”Doamne noi de ce nu putem face la fel ca nemtii”Zic eu din mai multe motive , ca romanu nu e neamt, e lenes, parsiv, hot,indolent,etc.(vezi Base ,el inglobeaza toate defectele) dar cel mai important este ca nu am fost educati pentru asta, iar cei care trebuiau sa o faca sunt politicienii, cei care au fost si sunt in fruntea acestei tari .Stiti vorba aia din folclorul actual Nu ne vindem tara o dam pe degeaba.Am dat-o acum nu prea mai avem ce face!.Va rog nu va lasati si nu ne lasati, nu depuneti armele, situatia se poate schimba.

  46. 46 maria aprilie 29, 2009 la 3:19 pm

    pe geoana il vor alege colegii de partid. psd considera ca e suficient. “?”
    m-am saturat de urangutan cum ne-am saturat de tzap. in general, ……..m-am saturat de animale si cand te gandesti ca la nivel mondial se fac campanii de protejare si sustinere a animalelor salbatice……

  47. 47 inca votant psd aprilie 30, 2009 la 7:17 pm

    cum fac ceilalti cu dl “persecutie”, opriti pe madalin voicu,de la interviuri, aparitii tv, deoarece vorbeste numai prostii si va aduce deservicii politice mari partidului. el e tipul, care desi tatal sau a avut posibilitati si s-a ocupat, l-a dat la cei mai mari dirijori si scoli de dirijorat simfonic, el nu profeseaza meseria pt care s-a scolat, ci cinta ,ca orice roker amator, ragusit de chiolhanuri, “i can get no satisfaction” de rolling stones,participa la tot felul de sinecuri care nu cadreaza cu pregatirea sa,sa.si mai vedeti si la coerenta mesajului intregului partid.mai sunt si altii,care vb. aiurea: stefane…., cel care se ascunde dupa mustata,sa.trebuie sa vb. numai un purtator cuvint, dar “sprintar” ,cu “vorbele la el”.olguta, e buna pt.asta.

  48. 48 idem mai 2, 2009 la 8:02 pm

    *1.psd, n-are un sistem de monitorizare pt.media la departamentul purtatorului de cuvint?intrebarea e: de ce pe orice post tv de stiri te uiti: rtv sau a3(care conf.aliantei ar trebui sa va tina partea),toate actiunile psd sunt luate in deridere sau criticate,pe cind cele ale adversarilor, care chiar daca nu sunt pozitive pt.ei, ori sunt omise,ori sunt laudate(cumva ei platesc pt.publicitate pozitiva lor?).chiar, unde aveti reprezentanti in emisiuni(sau intra telefonic in direct,sau dau declaratii in afara emisiunii respective) ,acestia cedeaza f.usor:ori trec in tabara detractorilor(moderatorilor),terminind prin a critica si ei psd,ori nu sunt pertinenti, nereusind sa tie fata, sau sa vina cu contragumente in favoarea psd.in plus,stirile despre ei sunt mai multe si toate favorabile lor.
    *2.de ce in actiunile de pr si publicitate ascunsa(pasti,1,2 mai,cu reverberatii la nivel national),din primavara aceasta de pe litoral si bucovina,organizatiile psd locale au cedat initiativa adversarilor,parca i-ar si fi ajutat,desi infrastructura era de partea lor(mai ales pe litoral)?
    *3.scoateti pe piata activisti proprii,proaspeti(netarati politic),cu acelasi profil, contra ofensivei pr.ale personajelor formatiunii adversare de pe piata tv(mai ales,dar si presa si bloguri).


Lasă un răspuns

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s






Arhiva


Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 4,429 other followers